Agenten worden steeds vaker thuis bedreigd. Hun gezinnen hebben ook onder deze bedreigingen te lijden. Dat zegt korpsche...

Agenten worden steeds vaker thuis bedreigd. Hun gezinnen hebben ook onder deze bedreigingen te lijden. Dat zegt korpschef Bryan Rookhuijzen van de politie Limburg-Noord vandaag.

Waar het vroeger om zeer incidentele gevallen ging, ziet Rookhuijzen nu een nieuwe trend in de samenleving. ''Dienders weten dat ze niet altijd tegenover lieverdjes staan in hun werk. Maar wat nu gebeurt is dat agenten in hun privé-omstandigheden bedreigd worden.''

Dat heeft ertoe geleid dat enkele politiemensen thuis camerabewaking of persoonsbeveiliging kregen, of zelfs moesten onderduiken, aldus Rookhuijzen. ''Het gaat weliswaar niet om tientallen incidenten, maar ik hoor dit steeds vaker van collega's. Hier wordt niet zomaar een grens overschreden, we zijn hiermee drie grenzen te ver.''

Reaguursels

Lekker he, 'softe linkse' straffen in dit land.

Dat doe je niet per ongeluk. Ga maar 5 jaar in een gevangenis in Kenia zitten om er over na te denken.

Dienstwapens gaan toch mee naar huis?
Uit het holster, veiligheidsmechanisme eraf, mikken/wild rondzwaaien, trekker overhalen.

Het is dus wachten totdat zo'n agent een keer zijn wapen trekt om zijn gezin te beschermen. Kunnen we weer naar een stille toch kijken voor een bontkraagje of Hollandse tokkie. Hoera voor de softe rechtspraak, alles moet maar kunnen en iedereen is slachtoffer!

De enige oplossing is nóg vaker (gericht) schieten. Worden de bedreigingen ook gelijk een stuk minder, wedden?

Vogelbeest | 09-09-10 | 12:46 | niet ok!
ja sure.. criminelen uitwisselen?

Grenzen overschreden? Zo steekt de maatschappij gewoon in elkaar flapdrol. Vooral die figuren die nogal op hun eer staan, en daar hebben we er nogal veel van hier.

Dat zullen wel mensen zijn die veel boetes hebben gekregen.
Iets anders kan ik zo niet bedenken.

Daar gaat de rechtstaat.

Korpschef Bryan Rookhuijzen stond erbij en keek ernaar ..

Een beetje politiemacht voorkomt dit soort excessen en treedt ertegen op. Hier laten ze zich ringeloren door D66 en GL.

veel agenten die ik ken hebben gewoon een eigen hyves/facebook. Hoe makkelijk wil je het criminelen/(4km te) hardrijderrs maken?

Tsja, zie die wilde wildplassers maar eens van je af te houden.

Niets wat een beetje excessive force niet kan fixen.

@IWAB | 09-09-10 | 12:49

Ik denk dat dan de drive-by shootings een ware hype worden in +31.

Je veranderd de culturele samenstelling van een land. Dan weet je dat er dingen gaan veranderen die je niet had voorzien. Succes met de PVV! Hopelijk ook de VVD en wellicht leert Verhagen ook nog es hoe makkelijk het eigenlijk allemaal kan worden aangepakt.

Ze hebben toch een dienstwapen thuis liggen? Gewoon in de knie-schijven.

Wel klantvriendelijk dat bedreigen aan huis.
Geert Wilders moet er het hele land voor doorkruisen.

-weggejorist-

Het mag dan drie grenzen te ver zijn volgens de politie, maar er is nog 1 grens waar de daders overheen moeten. De Nederlandse.

@rara | 09-09-10 | 13:07
Als het dubbele-paspoorthouders zijn.

ja en dat voor die lullige 1600 netto in de maand he.

Het zou mij niks verbazen als dat agenten zijn die op straat hun macht misbruiken. Is dat ook uitgezocht? Een agent zijn gezin zal heus niet zomaar spontaan bedreigt worden, daar is echt wel iets aan vooraf gegaan. Niet dat ik dat goedkeur of zo, maar ik ken een aantal gevallen waarbij agenten hun macht misbruiken en daardoor burgers duperen.

beetje strenger straffen kan ook wel eens helpen, beginnen met 5 jaar op water en brood zonder kans op vervroegde vrijlating en dat alleen al voor het beledigen van een ambtenaar in functie, vandaar uit langer straffen

Sodommer | 09-09-10 | 13:16 |
So dommer je doet je naam wel eer aan met zo'n reactie

Ik vraag me dan weer af of deze politiemensen dan weer posten voor de huizen van andere bedreigde politiemensen als ze aan het werk zijn. Je zou ook deze bedreigde politiemensen voor hun eigen huis kunnen laten posten.
Wat nu als alle politiemensen bedreigd worden. Moet er dan weer politiepersoneel angetrokken worden om bij die woningen te posten? Bizar eigenlijk dit als je er over nadenkt...

@klaretaalzeewolde | 09-09-10 | 13:15 | niet ok!

Geintje zeker? Die slachtoffer=dader redenatie doet mij vermoeden dat je een soft linksmens/D66-er bent. Heb je trouwens al aangifte gedaan van dat vermeende machtsmisbruik door politie of kijk je in dat soort gevallen even de andere kant op en refereer je er later weer aan op een website als deze teneinde je relativeringsvermogen te etaleren?

Politie? ik maak me hierbij alleen nog een voorstelling van dienders in auto's langs de weg die mij mijn +3km wensen te laten vergoeden.

Komen de grenzen van de socialistische heilstaat rap naderbij of doet de dreigende Haagse lente de media niet langer zwijgen?

Misschien zouden ze er een keer tegen kunnen optreden? Of een coördinator/coach op zetten en het gesprek aangaan natuurlijk!

Jaja, de politie moet straks het recht krijgen om boze 4km/u-te-hard-rijders met bruut geweld aan te pakken. We horen het alweer.

MoonUnit1 | 09-09-10 | 13:23 |
Daar zijn we al 3 jaar mee bezig. Je komt er niet door,want alle dienders dekken elkaar af, geven valse verklaringen indien nodig. Je kan zelfs een agent niet eens aanklagen voor zijn daden, je moet dan het korps aansprakelijk stellen omdat een agent zich achter zijn uniform verschuilt. Het wordt dan intern bekeken en uiteindelijk.............. in de doofpot

Als we nu eens beginnen met opvoeden komt het
wel weer goed met Nederland over 20 jaar.
We zijn een land geworden waar ik af en toe het
idee heb dat tokkies de overhand hebben.
En als aso's te veel invloed krijgen lopen
er zaken structueel fout. De jeugd opvoeden
en tuig aanpakken.

Daar sturen we korpschef Gerda Dijksman op af, die zal deze lui met fascistenmethodes wel effe mores leren!

@klaretaalzeewolde | 09-09-10 | 13:30 | niet ok!
Al 3 jaar ? Full-time ? Get a life !
Om in jouw redeneringstrant te blijven : als je een politieknuppel in je nekt hebt gehad, dan zul je het er waarschijnlijk wel naar gemaakt hebben.

@Colin O | 09-09-10 | 12:48 | niet ok!
Een glock heeft allen de trigger gevoeligheid als veiligheid.

MoonUnit1 | 09-09-10

Je krijgt niet zomaar een politieknuppel
in je nek toch........

Wanneer wordt de politie in Nederland is wakker, en treden ze is een keer harder op. Wat mij betreft net als in de US of A. Daar schijten ze in hun broek als er politie komt opdagen. Hier in Nederland lachen ze juist de politie uit, omdat ze gewoon niet streng genoeg optreden.

MoonUnit1 | 09-09-10 | 13:39
Lezen is ook een vak pannekoek !!!!!!!!!
Geen politieknuppel, maar het afleggen van valse verklaringen waarbij het ook nog eens aantoonbaar is ! en niet 1x , maar meerdere malen door meerdere agenten. En dan nog wordt het in de doofpot gestopt !!!!!!!

@klaretaalzeewolde | 09-09-10 | 13:55 | niet ok!
1. Lezen is helemaal geen vak. Schrijven wel, panneNkoek !
2. Kennelijk kan jij je nogal inleven in mensen die agenten thuis bedreigen.
3. De doofpot is het enige beschermingsmechanisme dat deze laagbetaalde ambtenaren hebben om vandaag de dag nog hun plicht uit te kunnen voeren. Politieke partijen als D66 en GL hebben van onze politiemacht al grotendeels burocraten gemaakt. Daarom heb ik er wel begrip voor als ze dit soort bedreigers even apart nemen en er een "goed gesprek" mee voeren.

De politie schijt in hun broek van angst voor de bontkraagjes. Blijven liever vriendjes ermee want dan komt er geen steen door de ruit heen thuis. En omdat iedereen bang is voor zijn eigen hachje, ook de normale burger krijgt dit straatterreur alle ruimte.

Het is intens triest en allemaal te danken aan het linkse pappen en nathouden beleid. Mensen in een wijk die kampen met criminele en overlast gevende hangjeugd van allochtone afkomst, zouden zich moeten mobiliseren en met z'n allen er eens op afstappen voor een 'goed gesprek' met honkbalknuppel!

Je kunt namelijk niet als burger alleen vragen of ze op willen zouten want dan ben jij of je kinderen aan de beurt.
Ik dank God op m'n knieën als er een rechts kabinet komt!

MoonUnit1 | 09-09-10 | 14:08 3. De doofpot is het enige beschermingsmechanisme dat deze laagbetaalde ambtenaren hebben

LANG leve ons rechtsysteem........
Alleen de burger kan dus bestraft worden voor overtredingen cq misdrijven en agenten dus niet?
Als je er zo over denkt, ben je dus een smeris of iemand met weinig verstand

Logisch, iemand geeft een boete dus wie de bal kaatst kan hem ook terug verwachten. Simpel lijkt me. Ik heb verhalen gehoord van rollerbank agentjes die thuis werden belaagd. Eigen schuld dikke bult lijkt mij. Anders wellicht ander baantje zoeken?

Wonen in limburg en werken in Den Helder gaat een beetje moeilijk.

Ja, een beschermde diersoort is het nou ook weer niet he, de smeris...
Ze zullen 't er wel naar gemaakt hebben.

@ Colin O | 09-09-10 | 12:48:
Nee, dienstwapens blijven op het bureau, tenzij je thuis een geschikte kluis hebt.

@klaretaalzeewolde | 09-09-10 | 14:15 | niet ok!
Nee, zoals Nieneplein hier ook terecht opmerkt: ook (en vooral) bontkraagjes staan boven de wet, want dat zijn veelal de bedreigers. Er zijn in Nederland genoeg pro-deo advocaten en gesubsidieerde groepjes die voor jou het vuur uit de sloffen willen lopen. Hier is bijv. een GL website: www.politieknuppel.nl...
Als je dat na 3 jaar nog niet is gelukt, denk ik dat je zaak kansloos is. Ik vraag mij trouwens af of je ook zo principieel bent als het gaat om aangifte te doen tegen een marokkaan.

Ik zei laatst op Geenstijl al eens dat het kinderlijk eenvoudig is om iemand te achterhalen via het Kadaster..
Toen werd ik nog uitgelachen..
ZIE HIER MTF!!
Ik zei toch dat het kon en gebeurd!!

Agenten zouden ook niet hun naam moeten mogen afgeven, maar een identificatie nummer. Dan wordt het al iets lastiger ze te vinden. Tevens zouden ze niet in hun eigen gemeente mogen werken.

Hoezo aangifte doen tegen een marokkaan? Als iemand mij bedreigt, of dat nou een blanke,bruine,gele of een marokkaan is, kan hij/zij maar beter hopen dat hij/zij heel hard kan rennen.

@klaretaalzeewolde | 09-09-10 | 14:38 | niet ok!
Straffe taal voor iemand die 3 jaar later nog jankt over onterecht politieoptreden. Ik hoop dat je dikke ruiten hebt. Dus jij speelt graag eigen rechter ? Om maar eens iemand te citeren "LANG leve ons rechtsysteem........"

Subliminal Truth | 09-09-10 | 14:31
Je hebt helemaal gelijk, maar er dient wel een aanvulling op je comment te zijn. nl: agenten zouden ook hun eigen ego-tjes aan de kant moeten zetten en ALLEEN maar de wet te dienen zoals het beroep "politie agent" ook bedoelt is zonder zich te bedienen van het best wel vaak voorkomende machtsmisbruik

Bovenop het nieuws, maar hard, brutaal en kritisch met humor. Met een sterke mening maar zonder binding met links of rechts(HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA). Niet bang om de macht aan te pakken en altijd bereid om heilige huisjes om te schoppen.

Zo sterk vind ik ze hier al niet laat staan op de TV, valt dan helemaal niemand op dat de stukjes die hier op de site worden geschreven uit 5 zinnen bestaat gemiddeld, en vervolgens wel 240 reacties oplevert.....

kortom kansloze missie.......

Hoe lakser de aanpak en hoe lakser de straffen des te brutaler de criminelen.
Is niet moeilijk te begrijpen voor een laaggeschoolde.

klaretaalzeewolde | 09-09-10 | 14:48

Het machtmisbruik in Nederlands is gedaald tot het laten beledigen en bedreigen door straatcriminelen en ze dan vrolijk te laten lopen.

Mocht je de zeldzame uitzondering tegen het lijf lopen, vraag om zijn ID nummer en geef het aan bij de politie. Mocht die een hand boven het hoofd houden van de agent, stuur het dan naar media als GS.

PCZuurglazuur | 09-09-10 | 14:51 | niet ok!

Je beseft dat niemand je dwingt? Een artikel dient een minimum aantal karakters te bevatten alvorens men mag reaguren? Kom maar terug zodra je de kunst der interpunctie doorgrond hebt.

En zo'n agent kan/mag -ZOALS NIEMAND IN DIT LAND- iets doen als bijvoorveeld zo'n kickbox-marokkaantje je vrouw haar kaak er uit schopt.
Moslims kennen de wet. Wonen hier met plezier. Als je terug slaat komen ze met een (PRO-DEO) advocaat. En dan ga jij de bak in.
Heerlijk land.

En die malle Geert wil de grenzen sluiten voor tuig. Foei blondie.

-weggejorist-

PCZuurglazuur | 09-09-10 | 15:26 | niet ok!
Dat komt omdat afbreken sneller gaat dan opbouwen...

Ben dan ook benieuwd wat er nu gaat worden afgebroken in het nieuwe kabinet.....

@PCZuurglas

De PvdA is altijd te laf geweest om met een minderheid in de regering te gaan zitten.

De VVD heeft wel altijd de verantwoordelijkheid genomen. Ook als ze een minderheid hadden in het

Onder Zalm is bijvoorbeeld het bergrotingstekort tot onder de 3 procent teruggedrongen, wat door de PvdA direct zodra ze de kans kregen ongedaan is gemaakt.

Vandaar dat Nederland nu weer zo'n dikke 40 miljard EXTRA in de min staat.

Daarbij hebben PvdA'ers altijd een enorme grote bek over solidariteit en moraal en normen en waarden en lappen die direct aan hun laars zodra ze een commisariaatje krijngen aangeboden.
Vandaar dat verschillende ex-PvdA'ers (ex-vakbondsleiders zelfs) nu met volle mond de extra miljoenenbonussen voor hun baas lopen goed te praten.

Een VVDer blijft doorgaans bij de feiten en vinden zichzelf niet moreel superieur.

Ook zomaar wat feiten.

"PCZuurglazuur | 09-09-10 | 15:26 | niet ok!
Dat komt omdat afbreken sneller gaat dan opbouwen...

Tommygunner | 09-09-10 | 15:30 | niet ok!"

Da's de tweede wet van de thermodynamica als ik me niet vergis.

Zalm? is dat niet die man van de DSB?

By the way; mensen die nu voornamelijk in opspraak zijn met hun so called commisariaatje zijn Ed Nijpels, Elco Brinkman en Wim Kok.

Maar goed helaas stemmen er nu dus heel veel mensen op de VVD terwijl zij het niet kunnen betalen om op de VVD te stemmen...

En al dat linkse en rechtse gedoe, je wordt zo ongelijk moe van....

Dienstwapen thuis bewaren?

Krijg je wel weer van die toestanden van die lui die 't niet meer zien zitten.. maargoed.

Door wie worden ze bedreigd? Door hun vrouw?

Als je gezin er zo onder lijdt ga je toch scheiden?

"They say the darkest hour, is right before the dawn."
bob dylan

@ Sheik Yerbouti | 09-09-10 | 12:46 |
Waar heb jij het nou weer over??! VVD en CDA hebben gewoon meegeregeert de afgelopen decennia en mede dit beleid gevormt.

@De Briemusketier | 09-09-10 | 22:46
if so dawn would have been blinding by now

@ TheDutchBeast | 09-09-10 | 14:18
Ja, van mensen met jou attitude moeten we het hebben in dit land! Jij vind het dus niet meer dan terecht dat ze thuis belaagd worden voor het uitvoeren van hun werk (lees: het bestraffen van wetsovertreders) Beetje de omgekeerde wereld.

Intimidatie werkt in NL!

Pfff, waarom zou je een agent bedreigen of zijn ruiten ingooien?
Gewoon met foto, naam en adres op de juiste websites posten.
Doet een of andere gek/anarchist/wraakzuchtig bontkraagje of ander slecht gesocialiseerd type het vuile werk heus wel voor je.

Enne, wat betreft het "prive-leven" van agenten, nu 2 keer eentje die in de straat woonde en in beide gevallen van die Sander V. figuren hoor.
Ik bedoel daarmee uiteraard het uiterlijk en gedrag, niet dat die voormalige straatgenoten kindertjes hebben vermoord.
Oftewel, 2 keer een ongelooflijke eikel, kan me voorstellen dat mensen die zich zo gedragen een hoop vijanden krijgen.
Het zou interessant zijn uit te zoeken hoeveel van die bedreigingen werkgerelateerd zijn en hoeveel gewoon op de man.

Hmmm, in welke groep zouden we de daders moeten zoeken ?????
.
Mag ik gokken ?
Mag ik gokken ?
.
.
.
Ja ! Ik mag weer gokken !
.
En zo hebben we iedere dag wel weer 2 tot 3 incidenten waar ik weer fijn mag gokken. Het begint op een trend te lijken, maar dat mogen we natuurlijk niet hardop zeggen.
.
Droomt van de dag dat alle linksche politici ZELF slachtoffer worden van de zegeningen van de multi-culti maatschappij die zij voor ons hebben gecreëerd.

Getuige de manier hoe sommige politieagenten (net als treinconducteurs) omgaan met hun vak, is het niet ondenkbaar dat sommige politieagenten in bepaalde gevallen in toenemende mate risico lopen om bedreigd te worden. Dat gezegd hebbende, schat ik in dat het niet zelden het geval is dat het Marokkaans uitziende types betreft die besluiten om over te gaan tot de daad van het bedreigen van politieagenten. Kijk naar de stenengooiers in Palestina, dat zijn potentiële individuen die over gaan tot de daad van het bedreigen, aanvallen van politieagenten/van het aanvallen van het gezag.

Misschien ben ik dom, maar hoe komt z'n idioot aan het adres, de agent hoeft zijn naam niet te geven (wel dienstnummer), dus is er iets meer mis gegaan...ergens ook wel grappig aangezien we meestal het omgekeerde horen over het slachtoffer dat na aangifte is bedreigt...

Reacties op dit artikel zijn gesloten