Job Cohen heeft het opgenomen voor de Drentse politiechef Gerda Dijksman, de vrouw die de PVV fascistisch heeft genoemd. Volgens de leider van de PvdA zou een ontslag van Dijksman een "enorme overreactie" zijn.
Cohen zei zaterdag in het radioprogramma TROS Kamerbreed dat Dijksman een "voortreffelijke politievrouw" is, die veel heeft gedaan tegen huiselijk geweld. Hij zei verder dat hij er nooit zo vóór is dat politiechefs politieke uitspraken doen. "Maar we hebben allemaal vrijheid van meningsuiting. Je moet je als politiechef wel in acht nemen." Volgens Cohen is de veiligheid in een district echter niet in gevaar door het feit dat de korpschef een mening ventileert.
De burgervader van Assen, Sicko Heldoorn, heeft Dijksman op de vingers getikt na haar opmerkingen op Twitter. Dijksman was in de jaren negentig lid van de Tweede Kamer voor de PvdA. De PVV eiste eerder het ontslag van Dijksman.
Reaguursels
ik vraag mij af hoe hij zou reageren als iemand hem als een klootzak zou betwitteren. is dat dan ook vrijheid van meningsuiting?
druipkaars | 04-09-10 | 14:44 | niet ok!
Cohen maakt anders altijd ruzie met politiechefs. Waarom nu niet???
de vleesgigant | 04-09-10 | 14:46 | niet ok!
Ongelooflijke slapjanus deze vent.
Amsterdam is blij dat hij weg is.
En nu is het genoeg! | 04-09-10 | 14:46 | niet ok!
De burgervader van Assen, Sicko Heldoorn
Je zou maar een sicko als burgemeester hebben zeg.
FriescheDruiloor | 04-09-10 | 14:48 | niet ok!
Nou, bij deze dan: de PVDA is fascistisch. Motivatie: zij steunt openlijk en voluit het islamofascisme.
En nou niet "overreageren", hoor, Job, vanop je PVDA-mesthoop.
Waaligator | 04-09-10 | 14:49 | niet ok!
Als Cohen het voor je op neemt, voelt dat als een mes in de rug.
Sisenandus | 04-09-10 | 14:49 | niet ok!
Gerda Dijksman weet nog niet eens hoe ze rechtsstaat moet spèllen:
twitter.com...
Prof. D.A.H. Vintik | 04-09-10 | 14:51 | niet ok!
de vleesgigant | 04-09-10 | 14:46
LOL, maar hij ruziet enkel met politiechefs die een effectieve aanpak voorstaan.
Harry Turtle | 04-09-10 | 14:52 | niet ok!
En dat moet dan het linkse alternatief zijn voor Rutte!
Bah, ik moet er niet aan denken.
Deze man heeft volgens mij een miljoenen sponsor contract van Unilever(Lipton Thee)op zak.
Stel dat hij MP van Nederland wordt dan mag hij iedere week thee gaan drinken bij Bea!
kippevlees | 04-09-10 | 14:52 | niet ok!
Ik heb Geert Wilders verder nooit gehoord over dat alle apostaten en homosexuelen moeten worden afgemaakt, over hoe ongelovigen allemaal eeuwig zullen branden in de hel. Nee dat staat in de Koran.... gek genoeg denk ik niet dat Dijksman dáár kritiek op zal hebben.
drommels | 04-09-10 | 14:52 | niet ok!
Wat een lul van een vent, hoor je hem de hele tijd niet, geeft Wilders het op, probeert hij weer in de publiciteit te komen. Walgelijk.
godbestaat | 04-09-10 | 14:54 | niet ok!
Prof. D.A.H. Vintik | 04-09-10 | 14:51 | niet ok!
Daar faalt u even hard. Rechtstaat is een Nederlands woord. Zowel de spelling rechtstaat als rechtsstaat zijn toegestaan.
tobuiten | 04-09-10 | 14:55 | niet ok!
Vind 020 hoofdcommissaris Welders er de laatste tijd echt ontspannen bij lopen.
william7055 | 04-09-10 | 14:56 | niet ok!
Wat een ironie. Als een politiechef iets had gezegd over het zwakke optreden van de een PVDA-raadslid / burgermeester dan had iedereen het toegejuicht. Wat is het nu jongens? Mogen politiechefs van jullie zeggen wat ze vinden, of moeten ze hun mond houden en moeten ze van de politiek vandaan blijven?
Voor de goede noot, ik ben zelf voor dat alle politie-chefs zo neutraal mogelijk blijven en steun de opmerkingen van mevrouw of Cohen niet. Maar hoe Geert Wilders reageert is ook zwaar overdreven.
DDomus | 04-09-10 | 14:58 | niet ok!
Het mag, tenzij ze de PvdA fascistisch noemt. De tik op de vingers van de Burgemeester vind ik terecht, de reactie van de PVV is uiteraard reteoverdreven, maar wanneer je anders had verwacht moet je jezelf ook even tot de orde roepen.
..zapper | 04-09-10 | 15:00 | niet ok!
Voormalig kamerlid van de PvdA zijn heeft kennelijk zo z'n voordelen...
Nietvoordekat | 04-09-10 | 15:04 | niet ok!
DDomus | 04-09-10 | 14:58
Wat een ironie. Als mevrouw toevallig geen PvdA-kamerlid geweest was, had Cohen het nooit voor haar opgenomen.
Nietvoordekat | 04-09-10 | 15:04 | niet ok!
2e kamer , uberhaudt allemaal lutsers links rechts midden
maak niet uit
Mektheb | 04-09-10 | 15:05 | niet ok!
Wat een verrassing!Gargamel neemt het op voor iemand die hetzelfde vind als hij!Ben benieuwd wat hij had gevonden als ze had gezegd dat hij een mislukte communist was.Weliswaar is dát wél waar,maar dan nog.
charles de gaulle | 04-09-10 | 15:06 | niet ok!
Mooi precedent is hier in de maak. Zometeen gaat Welten roepen dat de PVDA een partij van neo-fascisten is, mag dat dan ook Jobje?
piet hein | 04-09-10 | 15:08 | niet ok!
"in" de bres?????
Yeah73 | 04-09-10 | 15:11 | niet ok!
tuurlijk bestaat er vrijheid van meningsuiting voor politiemedewerkers.
Maar ja het ligt er aan wat je zegt.
Als de heer Welten kritiek heeft op het functioneren van cohen, dan waait dat over, want de kritiek is concreet en verifeerbaar.
Als een voormalig tweede kamer lid dat nu werkzaam is in de polder, regio zuid west drente,(inwonersaantal, 75.000?)een politiek statement maakt, moet ze dat ook zelf weten.
Maar mevrouw doet aan haatzaaien, als politiebaas en dat kan dus niet he.
Duidelijk? neen niet echt he.
jehebthetnietvanmij! | 04-09-10 | 15:11 | niet ok!
@druipkaars | 04-09-10 | 14:44
Dat is hij zeker al vaker genoemd op internet, en ook op Twitter. Als publiek figuur krijg je lof en kritiek, in vele vormen. Dat hoort erbij, daar ga je niet over zeuren en dat doet Cohen dus ook niet. In tegenstelling tot Geertje die te pas en te onpas vrijheid van meningsuiting wel of niet toestaat. Dit kan je als fascistisch benoemen.
ik doe ook mee | 04-09-10 | 15:12 | niet ok!
Job go home! Wat een enorme eiCKEl. LutserT...
eerstneukendanpraten | 04-09-10 | 15:12 | niet ok!
Job Cohen maakt weer eens een karikatuur van zichzelf.
michello | 04-09-10 | 15:13 | niet ok!
@tobuiten | 04-09-10 | 14:55
Hè jammer, dan is ie lang zo leuk niet meer.
Prof. D.A.H. Vintik | 04-09-10 | 15:14 | niet ok!
Nietvoordekat | 04-09-10 | 15:04 |
Natuurlijk had hij het niet voor haar opgenomen. Maar ik krijg ook wel het gevoel dat veel mensen hier een beetje gedachteloos aan het bleren zijn zodra het woord PVDA erin komt te staan of iets tegen de PVV.
PVV is niet oneindig goed en PVDA niet oneindig kwaad, maar volgens mij schijnt dat niet iedereen hier dat altijd even goed te beseffen. Mening geven mag, maar ik mis hier wel steeds meer fundering waarom mensen iets vinden. Zoiets als druipkaas zegt is een goede vraag, dat kan ik waarderen. Zoiets als kippenvlees is gewoon dom populistisch bler waar ik op kots.
DDomus | 04-09-10 | 15:15 | niet ok!
DDomus | 04-09-10 | 15:15 | niet ok!
In mijn optiek zou geen enkele ambtenaar zijn of haar politieke mening mogen ventileren buiten de privésfeer. Neutraliteit is een groot goed.
der Haroldt | 04-09-10 | 15:20 | niet ok!
Geeft maar weer aan wat voor een bestuurder hij is.
Als er één partij is, die van elke vorm van partijdigheid gespeend dient te zijn, dan is dat wel de Politie.
Als een politiechef een gekozen volksvertegenwoordiger op zo'n manier bejegend, dan is ze niet geschikt voor de Politie.
Punt, uit, geen discussie over mogelijk.
Dat Cohen een week later nog eens gaat lopen roepen dat dit soort ondermijnend gedrag geen consequenties hoeft te hebben is alweer een brevet van onvermogen van die man.
Hij durft geen stelling te nemen en pakt nooit eens iemand aan.
vagehond | 04-09-10 | 15:21 | niet ok!
der Haroldt | 04-09-10 | 15:20
Dan zitten wij op dat punt op dezelfde lijn.
DDomus | 04-09-10 | 15:21 | niet ok!
Ik vraag me af hoe hij zou reageren als iemand twittert dat de NSB de voorganger was van de PvdA...
Job gaat weer theedrinken:)
neworder | 04-09-10 | 15:22 | niet ok!
@ job
Je had het voor je politiechef Welten op moeten nemen die de wantoestanden in jouw Amsterdam eindelijk eens open ter discussie stelde. Wanneer neem je Wilders eens in bescherming als er weer eens een Imam roept dat zijn keel doorgesneden moet worden? Theo van Gogh zijn keel doorgesneden op klaarlichte dag, notabene in jouw stad, en wat heb je ervan geleerd? Enorme lul! Job jij bent een opportunistische lamlul die bestaat bij de gratie van de stemmen van "grachtengordel rood" en "uitkerings trekkers". Ben toch benieuwd hoe jij gaat reageren als de eerste Imam gaat oproepen dat hij vind dat bij alle Joden en homo's de kelen door gesneden moeten worden...dan is het land te klein Job.......
ox | 04-09-10 | 15:24 | niet ok!
Cohen verdedigt, volledig fout, een t(fl)opfiguurtje in de UITVOERENDE macht die in de toekomst PVV-ers laat verrekken bij een zaak waar politie nodig is, zo simpel heeft dat wijf zich blootgegeven.(trouwens door + Relus pvda benoemd via inner pvda-circle, zowiezo schande)
hagelkruis | 04-09-10 | 15:26 | niet ok!
@ik doe ook mee | 04-09-10 | 15:12
Definitie van Fascisme:
Een regeringsstelsel met een streng nationalistische beleid dat de industrie, handel en financiën strak regelt, strenge censuur toepast en elke oppositie onderdrukt.
.
Werkelijk, als ik deze definitie lees, dan moet ik denken aan onze linkse kerk, met hun eeuwige bemoeizucht en neiging alles te verbieden dat niet met hun ideologie strookt...
vagehond | 04-09-10 | 15:27 | niet ok!
Tuurlijk job ons kent ons.
Mevrouw ook pvda lid en aan een baan geholpen over de rug van die andere die capabeler was?
harry1802 | 04-09-10 | 15:28 | niet ok!
Nu wordt duidelijk dat mevrouw de politiecommissaris ook PvdA lid is anders had onze roverhoofdman nooit gereageerd
langsdekant | 04-09-10 | 15:30 | niet ok!
Fijne collega ook die dhimmi Cohen. Wat een ongeloofelijke droplul. Het is voor 'links' al heel normaal om opponenten maar uit te schelden voor fascist en godje weet wat nog meer.
Hanxie | 04-09-10 | 15:33 | niet ok!
Job Cohen is echt een dreamer...
Totaal geen bekwaam politicus, de man is burgemeester geworden omdat ze iemand zochten die net zo zweverig is als van Thijn.
Prins_Bernhard | 04-09-10 | 15:33 | niet ok!
@druipkaars | 04-09-10 | 14:44
Dat gebeurt dagelijks. Ooit Cohen aangifte zien doen?
-edit | 04-09-10 | 15:34 | niet ok!
@vagehond | 04-09-10 | 15:27
"...eeuwige bemoeizucht en neiging alles te verbieden dat niet met hun ideologie strookt."
Je hebt het nu echt gewoon over Wilders hoor, lieg jezelf toch niet zo voor.
ik doe ook mee | 04-09-10 | 15:37 | niet ok!
@Hanxie | 04-09-10 | 15:33
Ja, maar als Geert Wilders de islam fascistisch noemt mag dat allemaal wel natuurlijk...
Koops | 04-09-10 | 15:37 | niet ok!
Job ga thee drinken in je goedkope herenhuis!
reade romke | 04-09-10 | 15:39 | niet ok!
Die Gerda kan nooit meer serieus genomen worden. Het geeft nog maar eens het niveau van een gemiddelde politiechef aan. Wat een amateurisme.
.
De PvdA begint een lachwekkende partij te worden. Geert Wilders uitmaken vor fascist mag wel, De Islam een achterlijke cultuur noemen, mag niet.... Ja,ja..
FreshClash | 04-09-10 | 15:41 | niet ok!
Leuk hè? De linkse kerk mag geen onaardige dingen over rechts zeggen maar andersom wel. Twee maten? Hoe kóm je er bij?
Gay Niaal | 04-09-10 | 15:42 | niet ok!
Cohen is een ras leugenaar.Hij speelt altijd met de gevoelens van Nederlanders.De rest is voor hem een genot om naar te kijken en luisteren.De Islamitische cultuur hang hij al lang aan.Laat hem maar luisteren naar die haatdragende mensen en hen aanbidden.
jezuz | 04-09-10 | 15:44 | niet ok!
Inderdaad geen studiebol. Omhooggevallen:
nl.linkedin.com...
lijn5 | 04-09-10 | 15:46 | niet ok!
Hoe behulpzaam .... voor degenen die zich nog afvroegen of mw. Dijksman haar uitspraken mogelijk deed vanuit haar politieke signatuur in plaats van louter haar functie.
CynicalBastard | 04-09-10 | 15:48 | niet ok!
Koops 15:37
De islam is geen collega van Cohen. Voor Cohen is de islam zijn leidsdoctrine.
Hanxie | 04-09-10 | 15:49 | niet ok!
Even op de tandjes bijten lieve PVV menschen. Jullie zijn toch zo voor vrijheid van meningsuiting? Laat mevrouw Dijksman dan ook gewoon zeggen wat ze wil. Het is dan wel walgelijk, maar Cohen heeft natuurlijk gelijk. Ze heeft het recht om dat te zeggen.
Insure | 04-09-10 | 15:50 | niet ok!
Gewoon ontslaan die HOER!! Mijn vrijheid om dit te zeggen. Vieze vunzige grote dikke door mijn centen betaalde nutteloze twitterende PvdA hoer! Lekker handje boven uw hoofd van glijer Job?
*zo dat lucht op*
Ferrari-racer | 04-09-10 | 15:54 | niet ok!
@ Koops | 04-09-10 | 15:37
je gaat voor het gemak maar voorbij aan het feit dat G.W een "politicus" die zijn politieke standpunten verkondigt en dat mevrouw Dijksman als politiechef in functie (zie foto twitter) een politieke (eigen) mening verkondigt via haar door de overheid gegeven telefoon. Een ambtenaar in functie dient zich te onthouden van het uiten van politieke- en of religieuze uitingen... Hoe denk jij dat Nederland zou reageren als Dijksman zou tweeten dat "Beatrix een oude op macht beluste dame is die weigert haar troon af te staan"
ox | 04-09-10 | 15:55 | niet ok!
Kan me nog herinneren dat Cohen een keertje de baas van de politie van Amsterdam de mond snoerde toen deze wat uitlatingen deed die Cohen wat slecht uitkwamen.
.
Cohen is de grootste hypocriet die er rondloopt in Nederland en ik ben niet gelovig, maar God behoedde Nederland dat deze farizeëer ooit aan de macht komt.
.
Cohen is een zeldzame eikel.
mambo43 | 04-09-10 | 15:58 | niet ok!
@ox, volkomen met uw eens!
Dat mens is overigens aandachtsgeil....met haar mooie tweetfoto's en haar toestel waar haar collega's kennelijk jaloers op zijn? Wat een 'integere' dikke vunzige dame...
Ferrari-racer | 04-09-10 | 15:58 | niet ok!
mambo43 | 04-09-10 | 15:58 |
eens.
Femtex | 04-09-10 | 15:59 | niet ok!
Cohen, speelt die niet mee in de Andre van Duin revue?
Blanchefort | 04-09-10 | 16:08 | niet ok!
Ach ja drie PvdA handen op 1 buik. Gerda dankt haar baan aan Ter Horst met haar discriminerende beleid bij het aanstellen van de politietop.
Harry Turtle | 04-09-10 | 16:09 | niet ok!
Moraal van het verhaal: Als je politiechef bent van de PVDA mag je alles roepen, was zij van een andere partij geweest dan had hij moord en brand geschreeuw en haar ontslag geeist.
jobo | 04-09-10 | 16:23 | niet ok!
Intimiderend die rotkop header op 27 inch. Wat heeft deze man toch een kolerezooi achtergelaten in mijn stad, z'n eigen politiechef mocht hele-maal niets doen of zeggen op het gebied van de allochtonenproblematiek, een truus uit de andere kant van het land mag wel haar bek opendoen zolang het maar in het pro-islam en anti-pvv straatje past. Walgelijke collaborateur!
Puz Pin | 04-09-10 | 16:32 | niet ok!
De PVDA is fascistisch, ze steunen de foute Palestijnen. Net zoals Doekle Terpstra, van Agt, van den Broek, Frans Andriessen, Tineke Lodders, Bert de Vries van het CDA, deze laatsten zijn allemaal lid van het clubje steun aan de Palestijnen.
bosbaan | 04-09-10 | 16:33 | niet ok!
@ Job Cohen.. "Volgens Cohen is de veiligheid in een district echter niet in gevaar, door het feit dat de korpschef een mening ventileert."
Dat is dan nog maar afwachten, kan mij niet voorstellen dat de mensen die in haar district op de PVV gestemd blij zijn met deze districtschef. Mocht "het risico van gevaar" echter het criterium zijn dan kan Welten best wel even tweeten dat hij van mening is dat Cohen "een strandbal is: vederlicht en meedrijvend op elke golf die voorbijkomt."
ps.
Het feit dat Cohen het heeft over "een mening" zegt genoeg over het inschatten van gevaar door Cohen....
ox | 04-09-10 | 16:49 | niet ok!
Iemand toevallig een ruggegraat over voor deze man... jezus, wat een slapjanus
Mrs. Sippi | 04-09-10 | 17:03 | niet ok!
ik vraag mij af hoe hij zou reageren als iemand hem als een klootzak zou betwitteren. is dat dan ook vrijheid van meningsuiting?
druipkaars | 04-09-10 | 14:44 | niet ok!
Huh druipkaars hij is toch een klootzak ???
fluffie | 04-09-10 | 17:29 | niet ok!
Even op de tandjes bijten lieve PVV menschen. Jullie zijn toch zo voor vrijheid van meningsuiting? Laat mevrouw Dijksman dan ook gewoon zeggen wat ze wil. Het is dan wel walgelijk, maar Cohen heeft natuurlijk gelijk. Ze heeft het recht om dat te zeggen.
Insure | 04-09-10 | 15:50 | niet ok!
Zoals Geert gelijk heeft dat de Islam een achtelijke religie is
dus ook vrijeheids van meningsuiting, maar zegt hij nu ook onthoofd die mevrouw Dijksman eens ??? lullo???
fluffie | 04-09-10 | 17:39 | niet ok!
@ Insure | 04-09-10 | 15:50
jij hebt het dus ook niet helemaal begrepen, geeft niet hoor...
ox | 04-09-10 | 17:42 | niet ok!
Gisteren was bij K&B en NOVA de aftrap te zien voor het komende seizoen: ruime zendtijd voor PvdA-fascisten en andere extreemlinkse volksverraders, zoals Felix Rottenberg en Bert Koenders en puinhoopstapelaar annex scheefwoner Cohen. Veel links gejank en geschreeuw dus. Dat belooft nog wat in de nabije toekomst.
Vigil | 04-09-10 | 17:43 | niet ok!
Wat zei de grote samenbinder toen er een leraar werd ontslagen, toen mensen geen kunst meer mochten lenen, toen er iemand bij een hulporganistie werd ontslagen, toen mensen de skateshop niet meer in mochten? waarom? Niet omdat ze iets fout hadden gedaan of gezegd. Nee omdat ze op een zekere politieke partij stemden.
Deze vrouw noemt een politieke partij fascistisch in de hoedanigheid als politiechef nota bene.
En nu springt de grote samenbinder in de bres?
Max Stirner | 04-09-10 | 18:33 | niet ok!
"voortreffelijke politievrouw" LOL
niet ok! | 04-09-10 | 18:34 | niet ok!
ohen en dijksma, landverraders onder mekaar
derkccs | 04-09-10 | 23:50 | niet ok!
Cohen en Dijksma...het is een naar stel mensen. Cohen jat geld uit je portemonnee op landelijk niveau, DIjksma met haar boetes op gemeentelijk niveau.
Kingeef1975 | 05-09-10 | 08:45 | niet ok!
Lees dan wat er staat:
Hij is er tegen dat politiechefs politieke uitspraken doen. En dan: "Maar we hebben allemaal vrijheid van meningsuiting ... "
Hij spreekt zichzelf direct weer tegen. De zoveelste blunder van Cohen.
In elk geval ligt volgens Jobs logica de weg open voor politiemensen om Het Verraad van Links (de PvdA) een islamofascistiche club te noemen.
Fijnstoffer | 05-09-10 | 10:09 | niet ok!
Als iedereen die iets anti-PVV zegt of denkt meteen ontslagen zou worden zou NL 75% werklozen hebben. Ik ben geen PVDA vriendje maar er is geen enkele wet die het verbiedt iets negatiefs over de PVV te twitteren.
Trouwens wie neemt dat getjilp op Twitter nog serieus??
EnnesBee | 05-09-10 | 10:28 | niet ok!
Ongelooflijk wat een populist die Cohen.
Vulpesvulpes | 05-09-10 | 12:09 | niet ok!
Tja, het is heel simpel.
Haar functie, ambtenaar en politiechef, brengt verplichtingen met zich mee. Deze beperken haar vrijheid om politieke uitlatingen te doen in het openbaar. Wat ze in haar badkamer ventileert moet ze zelf weten. De berisping is genoeg.
Ontslag kan bij herhaling. Cohen meet met twee maten. Welten is geen vriendje omdat hij niet de mening van Cohen aanhangt. Dijksman is vriendinnetje omdat ze PvdA-lid is en Geert Wilders haar aanvalt.
ristretto | 05-09-10 | 12:10 | niet ok!
Als Dhimmi-Job het voor je opneemt moet je wel super fout zijn.
aquarius | 05-09-10 | 12:20 | niet ok!
Iemand in een publieke voorbeeldsfunctie dient zich , zeker in de turbulentie van afgelopen week , te onthouden van politieke uitspraken .
widerstand | 05-09-10 | 13:18 | niet ok!
In het begin was hij voor mij best een redelijke man, nu is het eerder een soort Lubbers aan het worden. Gaat hij ook als hij weg is zich de hele tijd bemoeien met toekomstige formaties? *kreun*
Frederik Vijf | 05-09-10 | 13:26 | niet ok!