PVV-Kamerlid Karen Gerbrands heeft een opvallende uitspraak gedaan. Zij wil dat de abortuswet flink op de schop gaat. Volgens Gerbrands moeten vrouwen in de toekomst niet meer zelf kunnen beslissen over abortus. Zij vindt dat het oordeel geheel bij de arts moet komen te liggen.
Gisteren verscheen het boek Echo – Prenataal onderzoek en keuzevrijheid’ van journalist Maarten Slagboom. Hierin vertelt Gerbrands, die woordvoerder medische ethiek van de PVV is, "Ik vind dat er een medische afweging gemaakt moet worden of een zwangerschap al dan niet afgebroken mag worden. Een zwaargehandicapt kind, het is niet leuk, maar er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben.", weet Trouw.
"Het criterium moet zijn: kan het kind een leven leiden zonder al te veel pijn en ellende? De beroepsgroep moet bepalen in welk geval er wel, en in welk geval er geen voldoende reden is tot abortus."
Gerelateerd
'Mogelijk maken verplichte anticonceptie'
#Abortus
Reaguursels
dat is weer draaien richting het cda
lamalullen | 10-02-11 | 09:31 | niet ok!
Pardon?
Daar zal Geert niet blij mee zijn. Zelfs moslims zijn liberaler op dit terrein.
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:31 | niet ok!
Ik kan mij hier toch redelijk in vinden, het zou anders toch een hoop geld kosten, en het kind heeft het ook niet geweldig.
MBLight | 10-02-11 | 09:32 | niet ok!
de partij voor de vrijheid toont nu wel erg veel paternalistische conservatieve trekjes. vergeleken met dit zootje is het cda liberaal.
unieke-nick | 10-02-11 | 09:32 | niet ok!
Nog even met bronvermelding:
www.al-yaqeen.com...
"Wat betreft het aborteren van de zwangerschap in de eerste veertig dagen, diverse rechtsgeleerden hebben dit toegestaan indien er sprake is van een complexe situatie, zoals gezondheids- en geestelijke problemen of indien de opvoeding van de overige kleine kinderen hiermee niet te combineren valt. In deze eerste veertig dagen bevindt de foetus zich namelijk in het stadium van een levenskiem."
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:33 | niet ok!
En zo blijkt wederom dat alle partijen die "vrijheid" in hun naam hebben er een ziekelijke drang toe hebben die anderen te ontnemen.
TegenBeterWetenIn | 10-02-11 | 09:33 | niet ok!
Wat een totale onzin.
Abortus is het ideale middel tegen ongewenste onopgevoede tokkiekinderen. Plus kansloze, want noodgedwongen onopgeleide ouders.
En het scheelt enorm in de overbevolking.
vetkleppert | 10-02-11 | 09:33 | niet ok!
Pica lijkt op een abortus na een maand of 9.
bintang | 10-02-11 | 09:33 | niet ok!
Iemand zou eens bij moeten houden hoe vaak de Partij voor de Vrijheid vrijheidsbeperkende voorstellen doet.
BoemLauw | 10-02-11 | 09:33 | niet ok!
Dit wordt een toptopic. PVV -3 zetels.
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:34 | niet ok!
@MBLight | 10-02-11 | 09:32 |
Kun je lezen?
ratseflats | 10-02-11 | 09:34 | niet ok!
Abortus moet juist gesubsidieerd worden.
En voor kanslozen ook nog in de extraspeciale aanbieding worden gedaan. Misschien zelfs wel met een premie!
vetkleppert | 10-02-11 | 09:36 | niet ok!
Zoals de bekende GS-lezer annex GL-politicus al zei: De PVV is – bijna als een ware poldertaliban - steeds meer trekjes gaan vertonen van de radicale moslims die zij bestrijdt: dogmatisch opgesloten in het eigen gelijk, zonder enige vorm van twijfel en een gretigheid in het onderdrukken en verbieden van onwelgevallige overtuigingen.
bintang | 10-02-11 | 09:36 | niet ok!
Deze man slaat de plank volledig mis, de laatste beslissing moet ALTIJD bij de moeder liggen, ik ben persoonlijk tegen abortus , ik vind het moord maar dat is mijn overweging en ik wil niet dat mijn overwegingen ineens opgedrongen worden aan andere, iedereen moet die keus kunnen maken en uiteindelijk is de moeder de baas over haar eigen lichaam.
Deze man is een debiel die je ook wel ziet in de right wing van de Republikeinen in de VS
Haagse-Geertje | 10-02-11 | 09:36 | niet ok!
En Geert had nog zo geprobeerd al die mongolen in zijn partij de mond te snoeren met dat spreekverbod. Blijkt er toch weer eentje uit de inrichting te zijn ontsnapt!
OscarWilde | 10-02-11 | 09:37 | niet ok!
Zij kan het weten, zo te zien leeft ze er mee.
komt dat schot | 10-02-11 | 09:37 | niet ok!
Hihi, de PVV begint steeds meer op een Nederlandse taliban te lijken. Het zou grappig zijn als het niet zo intens triest was.
Asmodean | 10-02-11 | 09:37 | niet ok!
Met de PVV als definitieve regeringspartner alvast een investeringstip: www.breiwinkel.nl...
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:38 | niet ok!
Karen Gerbrands is een beetje dom.
Bomba Chipolata | 10-02-11 | 09:38 | niet ok!
Dat is nog eens een goed voorstel. Stop de moord op ongeboren kinderen!
e.thunder | 10-02-11 | 09:38 | niet ok!
Lijkt me wel lullig, stel je wil helemaal geen abortus en de arts beslist dat er wel een abortus gepleegd moet worden ;o)
The Unjorisable | 10-02-11 | 09:39 | niet ok!
@e.thunder | 10-02-11 | 09:38 | niet ok!
Prima, maar dan kunt u uitstekend bij de SGP terecht.
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:39 | niet ok!
Remind me again, wat betekend PVV ook al weer?
Tjoko | 10-02-11 | 09:39 | niet ok!
One staight shot, right into the babymaker.
Deport | 10-02-11 | 09:40 | niet ok!
Enige wat ik kan concluderen vanuit de opvattingen van PVV is dat men redeneert dat er meer Nederlanders zijn dan anderen en derhalve het absolute aantal Nederlanders hier harder mee zal stijgen.
Raar voorstel. Uitgangspunt moet volgens mij zijn dat een kind recht heeft op ouders. Ongewenste kinderen kunnen beter verstoken blijven van ongewenste ouders.
netniet | 10-02-11 | 09:40 | niet ok!
Het wordt maar enger en enger die club. Wat voor een fucking fundi's zitten hier nou weer achter. Stem op de PVV garandeert je eigen inperking van Vrijheid, dat wordt hier nog een keer bevestigd.
Jaimy Fox | 10-02-11 | 09:40 | niet ok!
Ik voorspel een enorme toename van vrouwen die van de trap vallen en/of ondanks hun zwangerschap laveloos wappie speedy raken.
vetkleppert | 10-02-11 | 09:41 | niet ok!
The Unjorisable | 10-02-11 | 09:39 | niet ok!
idd, ben ik met je eens. Kun je van tevoren niet bepalen of het probleemjongeren worden, heb je ook geen tuigdorpen nodig.
godbestaat | 10-02-11 | 09:42 | niet ok!
Voor dit soort standpunten hebben we gvd al grristenpartijen.
vetkleppert | 10-02-11 | 09:42 | niet ok!
Het is het standpunt van Karen Gerbrands, en iedereen mag (nog ) steeds zijn eigen mening over kwesties hebben.
Dit is echter niet het standpunt of politiek programmapunt van de PVV.
Wederom een 'sturend' bericht weer op Powned, jammer.
Maarja leuk voor alle ongefundeerde hersenloze PVV-bashers hier. Doe jullie best.
Creaguurder | 10-02-11 | 09:43 | niet ok!
Ik vind dat we het geweaun aan god moeten overlaten. Als hij tegen de abortus is, moet hij een bliksem op de arts en jonge moeder laten neerdalen, als hij er geen probleem mee heeft gebeurt er niets. Gelovigen op aard mogen zich er niet mee bemoeien.
Zo, opgelost.
Sjors W. | 10-02-11 | 09:44 | niet ok!
Is ze nou helemaal bezopen?
Partij van de vrijheid... Dat is een beetje een ziek eufemisme aan het worden. De elite binnen de partij gaat als ze hun zin krijgen bepalen wat de rest van nederland wel of niet moet doen. Zo'n systeem hadden we in de vroege middeleeuwen.
Volgende stap, abortus verplichten op sociaal economische gronden?
Absentereo | 10-02-11 | 09:44 | niet ok!
@kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:39
en bij de PVV klaarblijkelijk.
e.thunder | 10-02-11 | 09:44 | niet ok!
Als dit het standpunt wordt van de PVV ben ik foetsie!
_Fly66_ | 10-02-11 | 09:44 | niet ok!
.. De Kop zou ook moeten luiden: "Karen Gerbrands: vrouw geen keuze abortus"
Creaguurder | 10-02-11 | 09:44 | niet ok!
Onvoorstelbaar weer. Wat is het toch een achterlijk zooitje bij de PVV.
thefonz | 10-02-11 | 09:45 | niet ok!
hahahahaha wat een prutsers!! Vrijheidspartij?? hahahaha LOL
Renate6916 | 10-02-11 | 09:45 | niet ok!
Idioten die PVV-ers, volgende stap alleen maar blonde haren en blauwe ogen ?
nietzo | 10-02-11 | 09:45 | niet ok!
Ik heb zo'n vermoeden dat het betreffende artikel uit Trouw een vertekend beeld geeft van de uitspraken van Gerbrands. En, als een linkse krant te doen gebruikelijk, ten nadele van Gerbrands en de PVV.
Meester Kees | 10-02-11 | 09:45 | niet ok!
@Meester Kees | 10-02-11 | 09:45 | niet ok!
Zodra het in Elsevier verschijnt linken we wel even. Of is dat ook een 'links' medium?
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:48 | niet ok!
Het standpunt van de PVV hierover was al bekend. Hele enge club mensen. Of ze hebben een strafblad voor geweld, of ze rijden onder invloed of ze zijn bezig met fascisme of ze zijn bezig met het afnemen van hele belangrijke rechten. Het komt er eigenlijk op neer dat er geen verschil is tussen leven onder een Iraanse dictator of onder de grote Joodse Fuhrer. Alleen doen de moslims wat minder met het vingertje naar anderen wijzen.
SantaX | 10-02-11 | 09:48 | niet ok!
Trap die muts de PVV uit. Ze mag het bij een relioot clubje gaan proberen.
vetkleppert | 10-02-11 | 09:48 | niet ok!
@Haagse-Geertje | 10-02-11 | 09:36 | niet ok!
Deze man is een vrouw, vriend.
SantaX | 10-02-11 | 09:50 | niet ok!
Met die wet in de hand kan een arts dus ook zelf besluiten tot abortus. Was dat niet een tijdje geleden ook in Duitsland aan de hand. Zo kan je gewoon iemand niet waardig voor het leven verklaren. En euthanaseren.
chefkok | 10-02-11 | 09:50 | niet ok!
Had de moeder van Karen Gerbrands maar abortus laten plegen. Wat een idioot! Knettergek!
.
"Een zwaargehandicapt kind, het is niet leuk, maar er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben." Ga eens een dagje meelopen in een kinderdagverblijf voor gehandicapten...
Wim-Lex | 10-02-11 | 09:50 | niet ok!
@Wim-Lex | 10-02-11 | 09:50 | niet ok!
Of reaguur een dagje op PowNed...
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 09:51 | niet ok!
@alle ontkenners dat dit geen standpunt zou zijn van de PVV:
bit.ly...
In de geluidopnames van het interview wordt het weldegelijk uitgesproken al standpunt van de PVV.
Kiuchi | 10-02-11 | 09:52 | niet ok!
Yippieeeeee weer een Verbod erbij!
feestneus | 10-02-11 | 09:52 | niet ok!
Het is inderdaad niet meer nodig dat vrouwen zelf kiezen aangezien alle ongewenste aso's toch een eigen dorp krijgen en het is wel zo gezellig als er een flinke aanwas in deze dorpen is!
deministerpresident | 10-02-11 | 09:52 | niet ok!
Dikke zwangere buik is (bijna) altijd +1 bij mij!!
Al Bundie | 10-02-11 | 09:53 | niet ok!
@ Creaguurder | 10-02-11 | 09:43 | zeg, doe es niet huilie. Deze dame is woordvoerder medische ethiek van jouw beweging. Alsof Dionnetje de passie preekt voor ritueel slachten.
.
Jaren 50 revisited, met in 2020 of zo grote demo's: Baas in eigen Buik! Leuk joh, die PVV. Je zit de hele tijd naar reruns te kijken.
SlomoErectus | 10-02-11 | 09:53 | niet ok!
Wat een fanatiekelingen hier, allemaal fel voor abortus. In feite is het een medische ingreep voor (vaak) niet-medische gronden, geheel betaald door de zorgverzekering. Wat dit met vrijheid te maken heeft is me een raadsel. Ik raak het onderwerp verder niet aan, maar de drogredenering "maar dit gaat ten koste van onze vrijheid" begrijp ik weinig van. Niemand vindt het immers gek dat je niet naar de dokter kan voor een amputatie, als je daar geen medische redenen voor hebt, terwijl de onmogelijkheid daarvan ook een inperking van je vrijheid is.
Vredige libertariër | 10-02-11 | 09:53 | niet ok!
Kunnen die PVV-ers niet naar een tuigdorp ofzo?
Bor2601 | 10-02-11 | 09:54 | niet ok!
SantaX | 10-02-11 | 09:50
dat weet ze dan goed te verbergen :-))
Haagse-Geertje | 10-02-11 | 09:54 | niet ok!
Partij van het Verbod
wanneer dringt het door tot die 1,5 miljoen nederlanders dat ze stemmen op een club knurften, hypocrieten en regelneukers?
janeedantoch | 10-02-11 | 09:57 | niet ok!
Vredige libertariër | 10-02-11 | 09:53 | niet ok!
Amputatie is geen vergelijking, hier kiest een vrouw ervoor omdat ze zichzelf niet in staat acht een kind een fatsoenlijk leven te kunnen geven. Als ze niet meer die keuze kan maken dan krijg ten eerste ongelukkige vrouwen en ongelukkige kinderen die per saldo de zorgkosten flink omhoog zullen brengen. Dus ja, dat is vrijheid om te kiezen
deministerpresident | 10-02-11 | 09:57 | niet ok!
Ik vind het trouwens mooi om te zien hoe creatief sommige PVV-aanhangers de berichtgeving naar hun eigen straatje willensturen. Deden de aanhangers van de NSB ook ivoor de 2e Wereldoorlog. Hoezo vrijheid van meningsuiting bij de Partij Voor Volksverlakkerij? Ze hebben een spreekverbod!! Dus dit is wel degelijk een parijstandpunt. Het wordt dus een hele enge, racistische, "untermensch" discriminerende partij. Nog even en de deportatietreinen gaan weer rijden.
chefkok | 10-02-11 | 09:58 | niet ok!
@Vredige libertariër | 10-02-11 | 09:53 | niet ok!
Je kunt wel naar de dokter gaan voor een amputatie eigenlijk. Er zijn blijkbaar mensen die perse van een been of arm afwillen en dat desnoods zelf doen. Uitzonderlijk, maar het kan.
De vrijheid om te beslissen of je met 16 klaar bent voor opvoeden? De vrijheid om te beslissen het kindje van een verkrachting te houden? De vrijheid om te beslissen wat er in jouw buik aan de hand is? Lijkt me toch wel vrij makkelijk te linken eigenlijk. De politiek heeft er in elk geval NIETS mee te maken wat er in mijn vrouw haar buik plaats vind. De priester ook niet. Het advies van een arts zal ik altijd meenemen. Maar ook dat advies is geen verplichting. We mogen (nouja niet lang meer als het aan de PVV ligt) gelukkig nog beschikken over ons zelf. Daar er in de wet duidelijk staat dat een ongeboren of doodgeboren vrucht geacht wordt nooit bestaan te hebben is er in Nederland in elk geval geen sprake van levensbeindiging of zoals sommige hele enge mensen het noemen, moord.
Daarnaast ben ik niet FEL voor abortus. Ik ben wel FEL voor de keuzevrijheid. En die keuze kan maar 1 iemand echt goed maken. De moeder. Die heeft namelijk als enige persoon alle informatie beschikbaar over haar zwangerschap.
SantaX | 10-02-11 | 09:58 | niet ok!
janeedantoch | 10-02-11 | 09:57 | niet ok!
Nogal een milde schatting. Ik zou eerder vragen wanneer die 11 miljoen Nederlanders dit doorhebben.
Vredige libertariër | 10-02-11 | 09:58 | niet ok!
@ Vredige libertariër | 10-02-11 | 09:53 - jij noemt jezelf libertariër? Het gaat niet om de kosten, het gaat om de keuze.
SlomoErectus | 10-02-11 | 10:00 | niet ok!
@Haagse-Geertje | 10-02-11 | 09:54 | niet ok!
Scherp :P
SantaX | 10-02-11 | 10:00 | niet ok!
www.tweedekamer.nl...
En die kamp-arts heeft in de ziorg gewerkt?
Volgens mij een beeetje teveel vd Haldol gesnoept!
horsteknots | 10-02-11 | 10:00 | niet ok!
Niet te geloven. Ik ben zelf tamelijk prudent als het om abortus gaat en ben er zeker geen grote voorstander van, maar één ding staat bij mij als een paal boven water en dat is dat vrouwen ten alle tijden het onvervreemdbaar recht hebben helemaal zelf te beslissen over deze kwestie. De staat en de dokter beslissen wel even over u, mevrouwtje. Dit voorstel van de PVV is eenvoudigweg facistoïde. Een zwaar woord, maar een ander uitleg kan ik er niet aangeven.
Bigi Bana Boy | 10-02-11 | 10:01 | niet ok!
Ik ben na dit wel klaar met het gedogen van Geert Wilders en zijn club hardcore crypto Teaparty adepten.
bakermat | 10-02-11 | 10:01 | niet ok!
Nog even en ik ga zelfs PVV stemmen.. Ga zo door!
Why?? | 10-02-11 | 10:01 | niet ok!
Dit past toch prima bij de Partij van de Vrijheid, vrijheid afnemen.
Michael | 10-02-11 | 10:02 | niet ok!
Vredige libertariër | 10-02-11
En jij noemt je zelf libertariër? Ga eerst maar eens opzoeken wat dat betekent, zwitsal.
thefonz | 10-02-11 | 10:02 | niet ok!
@SantaX
Bij de PVV is dat wel het geval. De mening van 1 moslim is namelijk ook die van alle moslims, dus nu niet met verschillende maten meten.
Michael | 10-02-11 | 10:03 | niet ok!
@horsteknots | 10-02-11 | 10:00 | niet ok!
atheneum
opleiding verpleegkundige A
diverse managementopleidingen
Van haar CV. Die diverse niet nader benoemde manegementopleidingen zeggen wel genoeg denk ik. Daarnaast is de stap van ziekenhuis naar gevangenis er eentje die door mensen in de verpleging alleen maar gemaakt wordt als ze ongeschikt zijn voor het ziekenhuis. Mogen ze op de gevangenen gaan oefenen. Nouja, ze past wel precies bij de PVV. Dat wel. Lage scholing, niet te traceren opleiding en werkverleden en domme uitspraken.
SantaX | 10-02-11 | 10:03 | niet ok!
@Michael | 10-02-11 | 10:03 | niet ok!
Iets duidelijker aub, ik weet niet waar je het nu naar verwijst?
SantaX | 10-02-11 | 10:03 | niet ok!
Ongewenste kinderen kunnen beter verstoken blijven van ongewenste ouders.
netniet | 10-02-11 | 09:40 |
.
Hear-hear netwel! En liever de keuze vóór de 12de week, daarna is het een mensje.
SlomoErectus | 10-02-11 | 10:04 | niet ok!
Daar gaat Ingrid! Die wendt zich bij deze af van de PVV, en neemt en passant haar man Henk mee.
borderliner | 10-02-11 | 10:04 | niet ok!
Als iemand 4 weken overtijd is noem ik het geen abortus, 8, desnoods 12 weken zit ertegenaan. Dan is de tijd lang genoeg geweest om maatregelen te treffen.
Daarna dien je de laatste 6 mnd ook maar uit en bied de baby daarna aan voor adoptie. Daar zijn 10.000den liefhebbers voor.
Of de onderbroek aanhouden en een vibrator kopen.
Mantisomantis | 10-02-11 | 10:05 | niet ok!
Ik hoop dat de PVV stemmers nu eindelijk eens gaan inzien dat die Blonde Volksverlakker gewoon een fascistiche partij leid. Het is ook tekenend voor al die partijen waar zij hun vertegenwoordigers vandaan halen. Kijk naar de landen om ons heen; bij dit soort partijen zitten er altijd veel leugenaars, crimininelen, racisten en fascisten in de betreffende parlementen. Waarom zou het hier anders zijn.
chefkok | 10-02-11 | 10:05 | niet ok!
Partij van de Vrijheid mensen.
Kringspiertyfus | 10-02-11 | 10:06 | niet ok!
Ik doe er nog een:
De discussie over het verlagen van de termijn waarbinnen abortus gepleegd mag worden is al gaande. Dit is een proefballonnetje van een gedoog-partner om een andere partij tegemoet te komen die relevant is voor het kabinet, namelijk de SGP.
Het zal PVV worst zijn of mensen abortus willen plegen en daarom komt deze uitspraak dan ook niet van de heren Wilders en Brinkman maar van een nader onbetekenend tweede kamerlid.
Indien het uit de hand loopt kan men er makkelijk afstand van nemen en politiek is toch altijd meer vragen dan je hebben wilt en dan een sigaar uit eigen doos weggeven.
Wat hier gebeurt is dus gewoon achterkamertjes politiek.
netniet | 10-02-11 | 10:07 | niet ok!
Gerbrands slaat de abortus=plank nogal straf, mis.
De wetgeving bepaalt, dat de vrouw beslist, binnen de daarvoor wettelijk gestelde termijn,
of er al dan geen abortus, om haar moverende, dan wel medisch verantwoorde sociaal-maatschappelijke redenen plaatsvindt.
De wetgever voerde ter bescherming van de ongeborenen én van de vrouw, een "bedenk-periode "in.
De arts conformeert zich aan de wet hierin'
Het is een goede wet, decennia lang.
Het plan van Gerbands, staat haaks op de wet.
Vind het een "apart "idee, een dermate gevoelige materie, met oneigenlijke argumenten te willen tackelen.
Gerbrands kan zich hiermee beter voegen bij de SGP, dan bij een partij te blijven welke onder andere "Vrijheid "in haar naam heeft.
Met verkiezingen in zicht, is het "aparte "en mijns inziens onzinnige idee van Gerbands, bedoelt om kiezers weg te trekken bij conservatief Christelijke partijen, ook bij het CDA, die wel een helder standpunt ten aanzien van abortus heeft, en zich aan de wetgeving conformeert.
Al met al een domme move, over een gevoelig onderwerp,waarin oneigenlijke bedoelingen, prioriteit hebben, namelijk,
kiezers winnen.
brr, doorlopen maar.
puck&bully | 10-02-11 | 10:07 | niet ok!
SlomoErectus | 10-02-11 | 10:00 | niet ok!
Zoals ik al zei, ik raak het onderwerp niet aan, ik heb er te weinig kennis voor om er een mening over te vormen. Ik vind slechts de pro-choice redeneringen in dit topic wat kortzichtig, tot SantaX | 10-02-11 | 09:58 | niet ok!, die zijn standpunt wel kan verwoorden.
De vrijheid om te kiezen kan theoretisch met een inperking van abortuswetgeving nog steeds overeind blijven als er genoeg adoptieouders op de wachtlijst staan. Dan perk je alleen de vrijheid tot niet-bevallen in, wat misschien overkomelijk is als je daarmee mensen die technisch geen kinderen kunnen krijgen, toch de vrijheid geeft kinderen te krijgen d.m.v. abortus.
Vredige libertariër | 10-02-11 | 10:07 | niet ok!
Je mag iemand in mijn ogen niet verplichten om voor een zwaar gehandicapt kind te zorgen. Het gaat niet alleen om de kwaliteit van leven voor het kind, maar ook om kwaliteit voor het gezin, bv oudere kinderen die haast geen aandacht meer (kunnen) krijgen, ouders die moeten stoppen met werken, wellicht verhuizen en/of aanpassingen moeten doen, enzovoorts. Waar ik het wel mee eens ben, is dat het veel te gemakkelijk is om abortus te plegen als een kind eventjes 'niet uitkomt'. Voor die gevallen kan ik haar mening wel begrijpen en neig naar 'mee eens'.
wazakzegguh | 10-02-11 | 10:08 | niet ok!
@SantaX
Excuus, ik denk dat ik de verkeerde naam heb gecopy/paste :-) Ik las ergens de opmerking dat haar mening niet die van de partij hoeft te zijn en daar reageerde ik op :-)
Michael | 10-02-11 | 10:11 | niet ok!
Praten we nu over alle abortussen? Maakt niet uit in welkde week? Want daar ligt het grote verschil natuurlijk. Praten we over week 10 of over week 20? Als ze in alle gevallen de beslissing bij de arts wil laten en daar bij als argument voert dat ook "gehandicapte kinderen best een goed leven kunnen hebben" dan heb ik toch wel een probleem met dit standpunt. Lijkt me ook niet helemaal van deze tijd. Of ze moet denken dat dit Ierland rond 1930 is natuurlijk. En ach ik ging toch al geen PVV stemmen.
bbbachstra | 10-02-11 | 10:11 | niet ok!
Eugenetica 2.0..? Wordt zo langzamerhand toch wel een beetje bang van de PVV...
Doc Damage | 10-02-11 | 10:12 | niet ok!
En langzaam, heel langzaam, draaien we in Nederland de klok maatschappelijk terug, verliezen we onze hard bevochten vrijheden en zinken we terug in de kleinburgerlijke overheidsbemoeienis van een halve eeuw geleden.
Ik voorspel je, ook in Nederland lopen binnenkort de pleinen vol met burgers die het niet meer pikken.
Der Theo | 10-02-11 | 10:13 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 10:07
Dit bedoel ik dus dat de berichtgeving over de PVV, door sommige hersenlozen, gestuurd wordt in een bepaalde richting. Elk kamerlid is belangrijk. Dat die Blonde engerd, en zijn fanatieke, eencellige aanhang daar anders over denkt verbeeld uitstekend de kwade bedoeling en van die partij.
chefkok | 10-02-11 | 10:13 | niet ok!
Joh, eigen lichaam, eigen keuze... Waarschijnlijkt wilt de PVV dit omdat er anders te weinig Nederlandsche kindertjes geboren worden terwijl onze 'allochtone' bevolking zicht blijft voortplanten??
Neusknijper | 10-02-11 | 10:14 | niet ok!
Nu wordt duidelijk zichtbaar waar het geld voor de PVV vandaan komt. De right-wingers in de VS.
De PVV heeft zelf geen thema's en ideeen. Ze dansen slechts voor hun broodheren.
JanVergoor | 10-02-11 | 10:15 | niet ok!
@Creaguurder: En een interessante vraag blijft dan: Wat is dan wél de mening van de PVV omtrent abortus? Of vechten ze nu voor de oer-Hollandsche vrijheid om die mening niet met het volk te hoeven delen?
Yitsan | 10-02-11 | 10:16 | niet ok!
Heeel vreemd dat dit van iemand van de PVV komt, kan me niet voorstellen dat Geert hier achter staat.
Zelf ben ik voor Keuze, dat wil zeggen, als het mij overkomt in de volgende gevallen:
verkrachting, met stip op 1, ik ga toch geen kind op de wereld zetten van een of andere goorlap, das pure horror.
groot gevaar voor mijn gezondheid
groot gevaar voor baby's gezondheid
anticonceptie failure
Down syndroom(ikzelf niet zo op tegen maar mijn man wel)
dan wil ik gewoon een abortus, daar hoeft geen minister of arts aan te pas te komen en daar hoef ik dan ook geen seconde over na te denken. In alle andere gevallen, bv dat een kind me nu niet zo uitkomt vind ik een minder goede reden, dan had je maar beter op moeten passen of de morning after moeten slikken ofzo.
Ik heb pvv gestemd de laatste keer, maar als dit erin blijft, ga ik een deurtje verder denk ik. Karen -5
precious | 10-02-11 | 10:19 | niet ok!
Zo de 1e slimme uitspraak van de PVV is een feit, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Kunnen we nu weer verder met tuigdorpen, kopvodden-tax, porno-baronnen en andere PVV-standpunten/geschreeuw? Ik hou er niet van om buiten mijn hokjes te moeten denken.
koenradius | 10-02-11 | 10:21 | niet ok!
Wat Jan Vergoor zegt. Creepy.
SteveBiscuitje | 10-02-11 | 10:22 | niet ok!
Waarom is dit een goede uitspraak: Abortus lijkt een nieuw soort anticonceptie. Pil vergeten, Condoom gescheurd, after-pil over het hoofd gezien no worries we kunnen altijd nog abortus doen?!
koenradius | 10-02-11 | 10:22 | niet ok!
Hoezee, we gaan terug naar de jaren '50. Weg met baas in eigen buik, vrouw voor het aanrecht. Hoezee stem PeeVeeVee. Wat een vrijheidspartij pfff... (not)
Baby Rasta | 10-02-11 | 10:23 | niet ok!
@Michael | 10-02-11 | 10:11 | niet ok!
Geen probleem! Was inderdaad niet van mij die comment. Ik ga ervan uit gezien de eerdere opstelling van de PVV in combinatie met het spreekverbod voor iedereen dat dit wel het partij-standpunt is eigenlijk. Zeker nadat ik eergisteren nog een PVV-er bij pauw en witteman aan tafel zag vertellen dat hij het allemaal weg goed vond als er politie in bussen zou komen om daar eventueel iemand met een hoofddoekje aan te houden en te verwijderen. Lol. Het ergste van dit alles vind ik dat het zo goed aangeeft wat een beetje massahysterie en wat Joods geld kan doen. En het is geen droom, het is gewoon werkelijkheid. En ondanks al deze dingen waarin je toch echt je best moet doen om de PVV te blijven steunen tenzij je zelf natuurlijk nogal fascistisch enzo bent zijn er nog steeds mensen die dit gedrag goedpraten en tegelijk afgeven op anderen. Ik kom er gewoon niet over uit. God heeft vreemde kostgangers. Dat is me wel duidelijk.
SantaX | 10-02-11 | 10:25 | niet ok!
Gehandicapt kind veel kost geld en pijn voor de ouders, waarom (als de moeder dat wil)zou je de feutus dan niet mogen aborteren? PVV = achterlijk
ThePhatGuy | 10-02-11 | 10:25 | niet ok!
@ vetkleppert | 10-02-11 | 09:33 |
Neejoh! Niet abortus is hèt middel tegen de vertokkiesering van de 0031se maatschappij, maar chemische castratie en gedwongen sterillisatie...
F. von Zeikhoven | 10-02-11 | 10:25 | niet ok!
Ik weet nog dat ik in 1981 op school, thuis en met vriendinnen het erover had. Zelfs in Kerkrade in Limburg had het maria beeld een spandoek om met "Wij vrouwen eisen abortus uit het wetboek van strafrecht" en " de vrouw is baas in eigen buik"
....en kijk nu de PVV, de oer conservatieve alfa mannetjes uit Limburg, gaan zich met de Nederlandse vrouw bemoeien. Gekker kan het toch niet worden.
Het is me toch wat, conservatief Zuid Limburgers gaan over Nederland regeren! En dat de CDA er blij mee is begrijp ik nu ook.
Dames, welkom in de donkere middeleeuwen!
mosp | 10-02-11 | 10:26 | niet ok!
@mosp | 10-02-11 | 10:26 | niet ok!
Conservatieve zuid limburgers? Wow. Jij komt hier nooit he? :P Naja zo te zien ben je ook geen groot gemis!
SantaX | 10-02-11 | 10:28 | niet ok!
@koenradius | 10-02-11 | 10:22
Omdat het de keuzeVRIJHEID wegneemt bij degene die de rest van haar leven voor het kind moet zorgen. En dat voor een partij die het woord VRIJHEID in de naam draagt. Schande. Schande. Schande.
JanVergoor | 10-02-11 | 10:29 | niet ok!
Onwaarschijnlijk, de PVV wil ook graag rommelen aan zwaar bevochten vrijheden in dit land. Artsen zitten ook nog eens niet te wachten op deze rol. Daarbij: de enige artsen die een abortus uitvoeren zijn specialisten op dat vlak en gynaecologen. Zij hebben reeds de bevoegdheid om de ingreep te weigeren, mits zij bij weigering doorverwijzen naar iemand die het (misschien) wel wil. Praktiserende abortus-artsen zullen dus echt niet ineens zeggen "ik ben het niet eens met uw persoonlijke redenen". Dat is hun taak ook niet. Het veilig uitvoeren van een electieve procedure, dat doen ze. Er is geen verplichting voor een arts om de ingreep uit te voeren. Hoe had deze ultra-conservatieve PVV-droplul dit hele gebeuren in gedachten? "Mevrouw, wil u misschien een abortus, ik zie het niet zitten met dit kind?". Een vrouw mag dus niet meer naar een arts met de vraag "ik wil een abortus"? Geweldig idee PVV, terug naar de kleerhanger en de breinaald.
De partij laat nu echt compleet debiele proefballonetjes op. Niet met hoofddoekjes in de bus, niet met een hoofddoekje op naar het provinciehuis als je als burger wat wil van de provincie (als de provincie JOU ontbiedt dan mag ie wel op...), een geisoleerd gelegen Goelag/Getto voor Tokkies, nog steeds dat infantiele geneuzel over de kopvoddentax. Alles voor de stemmen, maar er komt geen ene ZAK van te recht. En terecht. Mensen die zich op basis van deze stellingen voor de kar van de Polder-Teaparty laat spannen verdient het om bedrogen te worden. Stelletje droeftoeters. Partij voor de Vrijheid mijn aars, alleen vrijheid voor gelijkgestemden. Gatverdamme, wat een teleurstelling.
Snikkeldrift | 10-02-11 | 10:30 | niet ok!
F. von Zeikhoven | 10-02-11 | 10:25
Nou zeg.
Ik denk dat gesponsorde sterilisatie plus een verwijderingstoeslag voor asocialen en kanslozen wel volstaat.
vetkleppert | 10-02-11 | 10:30 | niet ok!
@Michael | 10-02-11 | 10:11
Je bdoelt dan zeker wel Amerikaans en Israelisch Joods geld? Ik kan mij niet voorstellen dat de Joodsche organisaties in NL geld aan de PVV geven
chefkok | 10-02-11 | 10:30 | niet ok!
@ chefkok | 10-02-11 | 10:13 | niet ok!
Het idee dat elk kamerlid belangrijk is deel ik absoluut niet met je. De tweede kamer is dat deels zelf ook van mening want er liggen plannen om te snijden in het aantal kamer-leden. Het fenomeen dat er verdeeld gestemd wordt binnen een partij zoals dat vroeger veel gebruikelijker was is tegenwoordig een zeldzaam fenomeen.
Daarnaast heeft elke partij een fractievoorzitter wat duidt op een vorm van hiërarchie. De waarde van woorden van verschillend leden uit een fractie hebben dus ook een andere lading en daar is op politiek vlak handig gebruik van te maken. Dat fenomeen is helemaal niet nieuw en zeker niet uitgevonden door PVV.
Alles maar letterlijk nemen op het woord van een partij, zonder rekening te houden met politieke aspecten, dat is pas hersenloos. Fijne dag verder.
netniet | 10-02-11 | 10:32 | niet ok!
Snikkeldrift | 10-02-11 | 10:30 |
Hulde!!
chefkok | 10-02-11 | 10:32 | niet ok!
Wat is dit voor Christelijk pulp idee? Hoppa vrouwen weer terug naar de jaren '50! Wat nou baas in eigen buik? Nee mevrouw Gerbrands bepaalt even dat "een dokter" de baas is in alle vrouwen de buik?
kan het kind een leven leiden zonder al te veel pijn en ellende? En wat nou al die (tiener)moeders die geen cent te makken hebben, geen liefdevol gezin kunnen bieden, een slippertje gemaakt hebben of gewoon niet voor een kind kunnen zorgen? Levert dat geen pijn en ellende op? Moet de samenleving daar dan maar voor opdraaien?
Ik verwacht op korte termijn een rectificatie van de PVV over dit belachelijke standpunt!
Dr.Guus | 10-02-11 | 10:34 | niet ok!
Snikkeldrift | 10-02-11 | 10:30 | niet ok!
De Vrijheid van de PVV staat gelijk aan de Arbeid van de PvdA lijkt het idd...
Doc Damage | 10-02-11 | 10:36 | niet ok!
ze beginnen het nu wel helemaal te verliezen bij de pvv , ze kunnen het beter houden dat alleen geert zijn zegje doet , want bij de rest komt er bar weinig goeds en slims uit.
de 20 weken echo e.d. zijn er niets voor niets ...
stelletje mafkezen
w31rd0 | 10-02-11 | 10:36 | niet ok!
He bah. Ik dacht dat de PVV alleen fundamentalistisch was op een andere manier, maar blijkbaar zijn er toch ook stiekem een paar gristenfundamentalistjes in de gelederen doorgedrongen.
Requiescat in pace | 10-02-11 | 10:39 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 10:32
We leggen het even uit. Een premier is niet de baas van het land en/of de baas van het kabinet. De officiële naam is Primus Interpares wat wil zeggen Eerste on gelijken. Daarom ook wel de term Minister-President. Hij presideert de Ministerraad. Zo zit het ook bij partijen. De Fractievoorzitter is gekozen door de fractieleden om hen te, en daar komt het, te vertegenwoordigen als eerste onder gelijken. Dat die Blonde Griezel daar van af kan wijken is omdat hij geen partij leid maar een beweging. Dus alks een Kamerlid iets zegt is het een standpunt van de partij/beweging. Maar ja, zo als ik al eerder zei: die hersenloze stemmers op de PVV zullen er alles aan doen om creatief om te gaan met de uitspraken van die volks-verlakkers. Ook een fijn leven verder.
chefkok | 10-02-11 | 10:39 | niet ok!
JanVergoor: Je comment is duidelijk en terecht. Ik ben het met je eens dat een individu zelf moet kunnen beslissen (bv in geval van verkrachting). Waar ik op doel is de instelling van het individu. De vrijheid/blijheid en egocentrische instelling van het gemiddelde westerse individu is waar ik doel. Het gaat wel nog steeds om een mens, hoe klein dan ook, dat je laat weghalen. Daar moet dan wel een verdomd goede reden voor zijn en abortus als anticonceptie schaar ik daar dus niet onder.
koenradius | 10-02-11 | 10:40 | niet ok!
Eerste onder gelijken
chefkok | 10-02-11 | 10:40 | niet ok!
Kan de moeder van gebrands niet als nog abortus plegen.
De partij van de ''vrijheid'' is niet de partij voor deze mongool.
piergerlofs | 10-02-11 | 10:41 | niet ok!
Uitstekend idee. Abortus=kindermoord.
Abortus moet zoveel mogelijk voorkomen worden.
Alweer een +1 voor de PVV.
Jordert | 10-02-11 | 10:44 | niet ok!
Ik snap het wel van de PVV... een verbod op abortus levert ter zijner tijd meer PVV stemmers op. Laten we hopen dat het verbod er NOOOOOIT komt.
XelaGBS | 10-02-11 | 10:46 | niet ok!
Jordert | 10-02-11 | 10:44 | niet ok!
En fappen is poging tot moord..?
Doc Damage | 10-02-11 | 10:46 | niet ok!
Heeft Gerbrands hier zelf niet een handicap?
En leven zonder al te veel pijn en ellende?Dus een beetje debiel mag wel.
jadoei | 10-02-11 | 10:47 | niet ok!
Altijd dubieus:
Waarom moet je voor het minste of geringste een vergunning/diploma/rijbewijs hebben en mag ierdereen maar gewoon kinderen krijgen?
willemweverweeft... | 10-02-11 | 10:50 | niet ok!
-weggejorist-
g.reppeldel | 10-02-11 | 10:53 | niet ok!
@willemweverweeft... | 10-02-11 | 10:50 | niet ok!
het is inderdaad te zot voor woorden dat je een rijbewijs voor een brommer etc nodig hebt. Daar moeten we inderdaad ook iets aan doen. Nadat we dit achterlijke plan hebben afgeschoten, want dit heeft even prioriteit. Maar het is goed dat je het aankaart. Dat pakken we ook nog wel aan.
SantaX | 10-02-11 | 10:55 | niet ok!
En het vervelendste vind ik nog dat dergelijk achterlijke mensen stemrecht hebben over:
- Aanschaf JSF
- Positie NL in Europa
- Nieuwe kerncentrale
- Algehele lange termijn visie op NL, Europa en de wereld.
Het is verdorie geen spelletje!
¿Ya tu Sabes? | 10-02-11 | 10:57 | niet ok!
Doei, mijn buik, mijn zwangerschap, mijn leven,mijn toekomst.
Vrouwen gebruiken anti-conceptie omdat ze (op dat moment misschien) geen kind willen, dus al anti-conceptie faalt en het is te laat voor een overtijdsbehandeling dan willen we graag nog opties hebben.
Evenals een situatie waarin een zwangerschap wel gewenst is, maar het kind geen gezond leven tegemoet gaat.Zware hartafwijking of andere nare zaken.De ouders zijn de gene die het zwaar krijgen.Een abortus is ook zwaar, maar een zwaar gehandicapt kind dat maanden voor zijn leven moet vechten en het dan nog niet redt is al minsten net zo zwaar, denk ik.
In tijden waarin jeugdzorg overuren moet draaien, vrouwen babies zo nu en dan (sporadisch eigenlijk) in koffers op zolders stoppen.Lijkt me abortus sowieso iets waar je vanaf blijft
Daarnaast is het godzijdank niet haalbaar,maar dat ze het bedenken.
truusch | 10-02-11 | 10:57 | niet ok!
@willemweverweeft... | 10-02-11 | 10:50
Natuurlijk moet iedereen kinderen kunnen krijgen. Gewoon omdat het kan.
JanVergoor | 10-02-11 | 10:57 | niet ok!
Kunnen ze de partij zo langzamerhand niet beter Partij Tegen Vrijheid noemen??
StevenQ | 10-02-11 | 10:58 | niet ok!
g.reppeldel | 10-02-11 | 10:53 | niet ok!
Volgens mij trekt u een beetje voorbarige conclusies... Een hoop reaguurders vinden dit een eng plan...
Doc Damage | 10-02-11 | 11:00 | niet ok!
Eens kijken hoe de pro PVV adepten dit weer gaan spinnen in hun reaguursels, wat een enge club.
blendedperfection | 10-02-11 | 11:02 | niet ok!
Als we mensen gaan verplichten n gehandicapt kind te nemen omdat "er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben", neem ik aan dat de staat der Nederlanden bij een verbod ook alle kosten op zich neemt.....of zou het in de praktijk iets anders liggen.
me163komet | 10-02-11 | 11:04 | niet ok!
blendedperfection | 10-02-11 | 11:02 | niet ok!
Nou ik had de PVV altijd hoog zitten... Maar heb sinds de afgelopen dagen grote twijfels over de V van Vrijheid...
Doc Damage | 10-02-11 | 11:04 | niet ok!
Bij een postnatale abortus twijfel ik wel eens ja of dit een goed idee zou zijn bij veel mensen...
mrXL | 10-02-11 | 11:10 | niet ok!
-weggejorist-
sabitog | 10-02-11 | 11:13 | niet ok!
Oppassen nu, Karen Gerbrands, dit is voor een PVV'er als ondergetekende een 100% dringende reden om géén PVV te stemmen:
Mensen beslissen zèlf over hun eigen lichaam en leven:
Opzouten met achterlijk CDA-gemijmer, bah!
Behaard smaalkopje | 10-02-11 | 11:17 | niet ok!
Medische ethiek bij de PVV? Verplichte abortus van gehandicapten? Hoe lang duurt het nog voor we dit weer krijgen: en.wikipedia.org...
Bijstandskoning | 10-02-11 | 11:23 | niet ok!
Wat een dom wijf zeg... Mag je als vrouw alsjeblieft zelf uitmaken wat ze met haar lijf doet. Daar gaat een overheid en een kerk niet over...
synchronicity | 10-02-11 | 11:26 | niet ok!
Er is telkens minder vrijheid bij de PVV.
ff kijken hoe lang nog Nederland achter deze idioten blijft aanhuppelen.
Sabroso | 10-02-11 | 11:28 | niet ok!
Gehandicapten zijn een kostenpost voor de maatschappij dus ik ben verbaast over deze onpopulistische uitspraak van die pvv kneus...
Normaal zijn ze tegen geld verslinden. Ik vindt zelf dat de aantal weken zwangerschap en of het gewild is het criterium moet zijn, zoals het nu is.
XaleX | 10-02-11 | 11:30 | niet ok!
Kun je een hele partij aborteren ?
Charles Swietert | 10-02-11 | 11:30 | niet ok!
Bijstandskoning | 10-02-11 | 11:23 | niet ok!
Moet dat nou?
Vredige libertariër | 10-02-11 | 11:30 | niet ok!
Dit is Geertjes vrijheid????
numaarffnie | 10-02-11 | 11:31 | niet ok!
"Een zwaargehandicapt kind, het is niet leuk, maar er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben." Ga eens een dagje meelopen in een kinderdagverblijf voor gehandicapten...
Wim-Lex | 10-02-11 | 09:50 | niet ok!
Volgens mij ben jij er nog nooit geweest. Je roept maar wat!
reade romke | 10-02-11 | 11:32 | niet ok!
Gaat de arts er dan ook voor zorgen de rest van diens leven?
Causa Sui | 10-02-11 | 11:35 | niet ok!
"Een zwaargehandicapt kind, het is niet leuk, maar er zijn genoeg gehandicapte kinderen die best een goed leven hebben."
Mooi, dan ga ik ervanuit dat die kindjes die wel worden geboren allemaal bij mevrouw Gerbrands mogen komen wonen.
wilmeister | 10-02-11 | 11:36 | niet ok!
De PVV is werkelijk de weg kwijt.
Een eng clubje van verscheidene radicalen.
Dion Graus hoort natuurlijk eigenlijk bij de PvdD en is in wezen gewoon een dierenactivist (net als Volkert btw).
En dit mormel hoort duidelijk thuis bij de SGP.
Partij van de Vrijheid? Lachertje. Het is gewoon de Partij van de radicalen dwazen.
Kunnen we geen tuigdorp opzetten voor hen?
Arim | 10-02-11 | 11:41 | niet ok!
Kunnen we geen tuigdorp opzetten voor hen?
Arim | 10-02-11 | 11:41 | niet ok!
Beetje zinloos, Limburg bestaat al.
Vredige libertariër | 10-02-11 | 11:43 | niet ok!
Dat men nog gelooft in de PVV als vrijheidspartij. Alleen Geert en misschien één of twee anderen hebben een normaal functionerend brein, de rest zijn ogenschijnlijk debiel of erger. Dat is ook alleen maar te verwachten in een partij waar alleen de Grote Blonde Leider het woord mag voeren over 'belangrijke' zaken. De vulling van de zetels/partijlijst (zo mogen we die schapen wel noemen m.i.) moeten maar op andere manieren in de media komen. Ja, en hoe doe je dat dan? Gewoon wat vreemde kreten schreeuwen, 'Polen terug naar hun eigen land!', 'Doktor bepaald abortus!' of 'Hoofddoekjes met politiemacht uit de bus!'. Ohnee, wacht, dat laatste was GBL zelf.
.
Ik verzoek u met harte een conclusie te trekken, want door te stemmen op deze partij dicteert u niet alleen uw eigen, maar ook andermans vrijheid.
jugler | 10-02-11 | 11:43 | niet ok!
De Joodse lobbys hebben de PVV echt bij hun ballen! Voor die honderdduizenden euro's die de PVV krijgt moet natuurlijk ook wat terug komen hè. Typisch een gevalletje van de geldschietende lobby pleasen!
Het kan namelijk niet anders, want dit bedenk je in .nl niet! Knetter gek zoals Wilders het altijd zelf zegt.
Project Newt | 10-02-11 | 11:43 | niet ok!
@ chefkok | 10-02-11 | 10:39 | niet ok!
Mooi stukje purisme maar in de praktijk feitelijk onjuist. Maatschappelijke perceptie is niet evident aan letterlijke uitleg.
Politiek gaat echt niet om jou noch om mij, persoonlijk ben ik van mening dat er niemand in Den Haag zit die zich persoonlijk bekommert om jouw of mijn dagelijkse beslommeringen. Je ongefundeerde aanname dat ik PVV stem is nergens op gebaseerd, nergens door mij weergegeven en volkomen onjuist.
Het feit dat ik ergens een uitleg aangeef die jou niet convenieert is geen basis om tot dergelijke stelling te komen. De term hersenloos raakt ook kant noch wal want ik weet je op voldoende inhoud te fêteren.
Als er door een ander een uitleg wordt gegeven die ook niet te staven is het hulde. Zolang het maar anti-PVV is, is het goed want dan past het in jouw straatje. Van enig vermogen tot inhoudelijke discussie geef je geen blijk. Je neemt stelling en wilt dat met hand en tand verdedigen zonder dat je verder blijk geeft van enig maatschappelijk realiteitsbesef.
netniet | 10-02-11 | 11:43 | niet ok!
*zucht*
Kijk jongens, hier hebben jullie nou met z'n allen op zitten stemmen. Dankjewel hoor.
aight.. | 10-02-11 | 11:47 | niet ok!
Ik ben het eens met Wilders in zake de Islam, maar verder ontpopt hij en zijn partij zich meer en meer als een stelletje dorpsmalloten.
Arim | 10-02-11 | 11:48 | niet ok!
Het gaat wel nog steeds om een mens, hoe klein dan ook, dat je laat weghalen. Daar moet dan wel een verdomd goede reden voor zijn en abortus als anticonceptie schaar ik daar dus niet onder.
koenradius | 10-02-11 | 10:40 | niet ok!
Ik vind abortus en anti-conceptie ook geen goede reden om een mens te laten weghalen(??). Ongewenst zwanger zijn vind ik echter wel een goede reden voor abortus en anti-conceptie een goede manier om niet ongewenst zwanger te raken.....
Dr.Guus | 10-02-11 | 11:50 | niet ok!
PVV met SGP/Christen Unie/CDA ideeën in de eerste kamer, ik denk dat dit heeeeeel veel stemmen gaat kosten. In de tweede kamer praten ze al veel poep dus ik zie het somber in voor de eerste kamer. Het pensioen verhogen naar 67 was ook al zo'n blunder. Beter nu hun standpunt te weten dan na 2 maart. Ik moet er niet aan denken dat het idee van die zure doos waarheid gaat worden! De PVV gaat een beetje op de manier van berlosconi te werk, Carpe Diem! Ik wil Femke Terug!
Verbale diarree | 10-02-11 | 12:02 | niet ok!
SGP infiltranten in de PVV?
Gekker moet het toch niet worden.
ZonderNaam | 10-02-11 | 12:04 | niet ok!
@Al die Henken en Ingrids: Bedankt voor in de Tweede Kamer stemmen van dit broedsel he!
*mompelt iets over mongolide nageboortes in de PVV fraktie*
"Alles maar letterlijk nemen op het woord van een partij, zonder rekening te houden met politieke aspecten, dat is pas hersenloos. Fijne dag verder. netniet | 10-02-11 | 10:32"
Lulkoek. Als een Tweede Kamer lid zijn of haar waffel open doet dan weet hij of zij dat de woorden zullen worden uitvergroot. Of men weet dat niet en is dan volkomen ongeschikt om in de Tweede Kamer te gaan zitten. Of men weet dat wel en zit dan gewoon bij de verkeerde partij.
Een lid van de zogeheten 'Partij Voor de Vrijheid' die het recht op abortus bij vrouwen wil weghalen en/of beperken hoort niet in die partij thuis. In elk geval niet als de partij zijn naam eer aan wil doen. Dit zijn pure SGP taktieken, ga dan ook bij DIE partij zitten.
Het gaat goed met de PVV trouwens; iedereen die een beetje lastig is moet maar in een container ghetto gaan wonen zonder de meest basale funkties(winkels? Nope! Scholen? Nope! Lees de Televaag maar na), als je onverhoopt ongewenst zwanger wordt dan is dat jammer voor je, alle mensen met een andere huidskleur die ook nog toevallig moslim zijn moeten onmiddellijk oprotten, enzovoort.
Het gaat goed met de PVV, het ware gezicht van de 'leden' komt boven drijven. Het werd tijd.
TM | 10-02-11 | 12:06 | niet ok!
Ik wil Femke Terug!
Verbale diarree | 10-02-11 | 12:02 | niet ok!
Ik niet. Zij doet aan kiezers bedrog. Eerst zieltjes winnen en dan opstappen als de zeteltjes binnen zijn. Identiek aan Marijnissen.
XaleX | 10-02-11 | 12:07 | niet ok!
@ Netniet
Achterkamertjespolitiek? Daar was Wilders en de PVV toch zo op tegen? Verder heb je het goed gezien. Dit is een handreiking naar de SGP. Misschien ook een beetje naar het CDA. Uiteraard gaat ook de VVD voor de bijl, want de VVD zet maar al te graag haar principes aan de kant voor macht. Welke partij niet zou je zeggen? De SP misschien. Alleen die regeert nooit.
--------------------------------------
Dit voorstel is weer eens heel slecht. De keuze moet bij de vrouw liggen. De dokter moet haar daarin maar adviseren, maar de beslissing bevoegdheid moet bij de vrouw liggen.
Dat vind ik alleen maar liberaal. Iets waar de PVV voor zou moeten staan. Die zegt voor vrijheid te staan, maar ik zie ze op veel punten juist het tegenovergestelde doen.
Ach ja .. beleid. Beleid is toch totaal niet belangrijk? Het gaat er om hoeveel je brult en hoe je brult en dan zijn Henk en Ingrid weer tevreden.
Insure | 10-02-11 | 12:08 | niet ok!
Dwaasheid.
LucidSilver | 10-02-11 | 12:08 | niet ok!
Oftewel : The Tea Party Has Arrived In Holland!
TM | 10-02-11 | 12:08 | niet ok!
@ Insure | 10-02-11 | 12:08 | niet ok!
Het is ook een uitermate belabberd voorstel en inderdaad de achterkamertjes politiek wordt aan de voordeur uitermate verfoeid door PVV. Laatstelijk nog mochten we daar getuige van zijn bij de discussie over de missie naar Afghanistan.
PVV maakt een zwaar gebaar richting SGP en CU en CDA. Het lijkt wel alsof er iets in de maak is waar Ferrier en Koppejan in ieder geval geen ja tegen gaan zeggen. Een andere uitleg zie ik echt niet.
netniet | 10-02-11 | 12:17 | niet ok!
@ Sjors W. | 10-02-11 | 09:44 | niet ok!
Niet echt opgelost, want als hij bliksem laat neerdalen op de moeder, is dat natuurlijk ook abortus....
Johannes de Sloper | 10-02-11 | 12:17 | niet ok!
Partij voor de Vrijheid??
Niet voor vrouwen dus. Onderdrukking van vrouwen door de PVV.
Volgens Geert komt dat toch alleen binnen de Islam voor!!
Grandpa | 10-02-11 | 12:18 | niet ok!
Stemt allen PVV.
Partij van de Volksverlakkerij, Verraders van de vrijheid en andere Verdwaasden.
Arim | 10-02-11 | 12:23 | niet ok!
"The fascists of the future will be called the anti-fascists"
Toch, partij tegen de islamofascisten?
Bulloch | 10-02-11 | 12:27 | niet ok!
Ik wil hierover echt het progamma standpunt lezen, ik neem niet klakkeloosde media berichten over. Maar als de pvv hier 100% achter staat, als de hoofdoekjes uit de halen ook een echt pvv standpunt is, dan ben ik klaar met de pvv. Ik heb de pvv hier met hart en ziel verdedigt, elke keer weer tegen als die linkse vooringenomen figuren een nuance proberen aan te brengen over de pvv. Maar als dit in het partij programma komt, dan stem ik 2 maart niet meer op de pvv, dan ben ik er klaar mee. Dan stem ik echt niets meer, en ga naar de buitenlandse banen beurs me eens oriënteren op een baan in een land waar je als werkende man niet aan alle kanten genaaid word. Ik had mijn hoop op de pvv gezet, dat er nog iets zou gaan veranderen in NL, maar met deze uitspraken kan ik niets. Dus Geert, spreek je uit over deze ideeen, anders ben je straks niet mij, maar ook een hoop andere kiezers kwijt. Doe gewoon wat we van je willen, stop de immigratie, grenzen dicht, criminelen allochtonen eruit, betere zorg voor onze ouderen, enz. Die punten graag.
dutch bikkel | 10-02-11 | 12:32 | niet ok!
Dit is duidelijk de Partij voor de Vrouwen
jugler | 10-02-11 | 12:32 | niet ok!
Je moet de ouders altijd een keuze geven.
Bij gehandicapt kind zouden de ouders zelf de lasten moeten dragen. Of om een GL term te gebruiken: "De vervuiler betaald".
Dit klinkt best hard maar in het huidige klimaat waar we het volk willen opvoeden om meer eigen verantwoordelijkheid te dragen zou dit natuurljik een optie moeten zijn.
Er is een vrije keuze om tot abortus over te gaan. Ouders dienen te beseffen dat het krijgen en opvoeden van een kind bepaaalde lasten met zich mee brengt. Maar ook dat keuzes gevolgen hebben voor zowel het kind als de ouders.
Weisse rose | 10-02-11 | 12:33 | niet ok!
dutch bikkel | 10-02-11 | 12:32 | niet ok!
Wat u zegt... Ik heb ook heel lang PVV standpunten kunnen verdedigen en zou ook op ze stemmen. Maar als dit plan, net als het Warschau 2.0 plan, echt serieus wordt overwogen stem ik absoluut geen PVV. Dan heb ik mij echt verkeken en wil ik hierbij mijn excuus aanbieden voor mijn stem in 2010.
Doc Damage | 10-02-11 | 12:34 | niet ok!
Dan zet je toch gewoon een stofzuiger erop..tsja.
Ozdorp | 10-02-11 | 12:46 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 12:17 |
Nee, jij ziet het net niet.... Ik wel. PVV is een hersenloze massa engerds die fascistische ideeën on de samenleving wil dumpen. En als jij dan denkt dat ze een gebaar maken naar het CDA e.d. heb je het dus fout. In de 30er jaren begon de discussie over gehandicapten ook in verbloemde taal. En je weet wat de uitkomst was. Of ben je ook zo'n ontkenner....
chefkok | 10-02-11 | 12:48 | niet ok!
chefkok | 10-02-11 | 12:48 | niet ok!
Fascisten in de PVV?? Niks van waar. Helemaaaal niet waar. Klopt niets van. *kuch*nl.wikipedia.org... (sorry, beetje verkouden)
Vredige libertariër | 10-02-11 | 12:50 | niet ok!
Walgelijk dat die anti-abortus activisten willen doen voorkomen alsof er vrouwen zijn die zomaar, als tussendoortje, even een abortus laten plegen. De PVV heeft voor mij met deze SGP-mentaliteit voorgoed afgedaan.
Egerius | 10-02-11 | 12:50 | niet ok!
Vredige libertariër | 10-02-11 | 12:50
dat bedoel ik dus. maar die blinde pvv aanhangers vergeten dat maar even voor het gemak. vergis je niet, wilders komt uit de bolkestein-stroom binnen de vvd die zich jarenlang hebben laten adviseren door hans van baalen die ook weer een bruin verleden heeft. nl.wikipedia.org...
chefkok | 10-02-11 | 12:56 | niet ok!
Het is toch altijd weer lachen met de PVV. Kopvoddentax, hoofddoekjes onder politiedwang uit trams en bussen, tuigdorp en nu dit weer. Whaha, het is gewoon een komisch clubje bedoeld om wat grappem en humor in de politiek te brengen.
Arim | 10-02-11 | 12:59 | niet ok!
Arim | 10-02-11 | 12:59
was het maar zo
chefkok | 10-02-11 | 13:01 | niet ok!
@ chefkok | 10-02-11 | 12:48 | niet ok!
Je hebt me niet overtuigd van enig aantoonbare kennis van deze aangelegenheid of andere zaken waar het de feitelijke agenda van PVV waaruit het door jouw gepretendeerde gelijk blijkt.
Je bent in mijn realiteit dus nogal kortzichtig en bevestigend in hetgeen ik eerder rondom je gesteld heb, je neemt stelling en wilt derhalve jouw gelijk met hand en tand verdedigen.
Ik heb je eerder op de dag al haarfijn uit de doeken gedaan dat je inschatting dat ik PVV stem ongefundeerd was en geen hout sneed. Punten waar je geen antwoord op hebt ga je gemakshalve steeds maar niet op in en het aanhalen van zaken van meer dan 70 jaar geleden om te bevragen of ik een ontkenner ben zijn totaal niet relevant.
Discussie is er generlei om je gelijk te halen doch echter op basis van het uitwisselen van argumenten de gelegenheid scheppen om nieuwe inzichten te verwerven.
Dat je het roerend met me oneens bent is voor mij totaal oninteressant. Dat je me voor een hersenloze verslijt op basis van je eigen mis-interpretaties evenmin. Dat je je eigen mening voor feiten verslijt evenmin. Die manier van redeneren en je uitlaten zegt heel veel maar dan wel over jou.
netniet | 10-02-11 | 13:02 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 13:02
lutser
chefkok | 10-02-11 | 13:04 | niet ok!
@ chefkok | 10-02-11 | 13:04 | niet ok!
Gezien de context van de onderlinge discussie van heden: Bedankt voor het compliment :)
Nu nog een stukje achtergrond op dit artikel, iedereen zat ernaast vandaag: www.volkskrant.nl...
netniet | 10-02-11 | 13:08 | niet ok!
chefkok
Ik kan van de PVV niets anders maken dan de comedycapers van de politiek.
ps: voorgfaande reacte aan netniet pleit niet voor je, en des te meer voor netniet.
Arim | 10-02-11 | 13:09 | niet ok!
Dat is nog eens een goed voorstel. Stop de moord op blanke ongeboren kinderen!
Bertus Brulbroek | 10-02-11 | 13:10 | niet ok!
@Ozdorp | 10-02-11 | 12:46 | niet ok!
Viezzpeuk
kapotte_stofzuiger | 10-02-11 | 13:11 | niet ok!
@netniet | 10-02-11 | 13:02 : Leuk en aardig, maar als je omschrijvingen gaat gebruiken als 'haarfijn uitgelegd' terwijl je het over jezelf hebt dan zou je wellicht vrij snel van hubris kunnen worden beschuldigd.
En dat 'iedereen' maar aanneemt dat jij PVV-er bent komt omdat je ze te vuur en te zwaard loopt te verdedigen EN omdat je wel zegt dat niemand weet wat je stemt, aar niet duidelijk maakt *waarop* je dan *wel* stemt.
Overigens heb ik net die link van je doorgenomen, waarom zat 'iedereen er naast' ?
TM | 10-02-11 | 13:15 | niet ok!
@netniet
Maar het is duidelijk wel Gerbrands persoonlijke mening.
Je moet maar op een partij willen stemmen met zulke dorpsidioten.
Arim | 10-02-11 | 13:16 | niet ok!
Arim | 10-02-11 | 13:09
Je hebt gelijk. Ik liet me even gaan. Dat Volkskrant stuk wat Nitwit (o nee, netniet) aanhaalt geeft de boel een extra dimensie. Ze heeft het dus wel degelijk gezegd. Dat het nu even geen partijstandpunt is zal wel met de komende verkiezingen te maken hebben. Ze zullen wel met dit idee komen na de verkiezingen. Ze heeft dus te vroeg gepiekt.
chefkok | 10-02-11 | 13:17 | niet ok!
Tja, msschien bedoelt ze het toch iets anders. Arts bepaalt of vrouw kind mag krijgen, dus blanke en eventueel gehandicapte kinderen wel, islamkinderen zonder aandoening niet=gedwongen abortus.
Arim | 10-02-11 | 13:21 | niet ok!
Arim | 10-02-11 | 13:21 |
zoiets zal het wel worden
chefkok | 10-02-11 | 13:22 | niet ok!
Ik kan mij hier toch redelijk in vinden, het zou anders toch een hoop geld kosten, en het kind heeft het ook niet geweldig.
MBLight | 10-02-11 | 09:32 | niet ok!
haar uitspraak is juist dat deze kinderen wél geboren moeten worden
chocomelk | 10-02-11 | 13:23 | niet ok!
Ik kan mij hier toch redelijk in vinden, het zou anders toch een hoop geld kosten, en het kind heeft het ook niet geweldig.
MBLight | 10-02-11 | 09:32 | niet ok!
haar uitspraak is juist dat deze kinderen wél geboren moeten worden
chocomelk | 10-02-11 | 13:23 | niet ok!
@Arim | 10-02-11 | 13:21 | niet ok!
Islamkinderen bestaan niet.
Egerius | 10-02-11 | 13:28 | niet ok!
@ TM | 10-02-11 | 13:15 | niet ok!
Ik verdedig PVV niet, Wilders persoonlijk ook niet, politiek draag ik helemaal niet, dus ik stem niet. Ik vind het allemaal niks, dus zie het nut er niet van in. Spraakmakende politici bestaan niet.
Wel ben ik van voorstander van verandering. Dat macht corrumpeert en Den Haag echt niet geïnteresseerd is in jou of mij, je baan, huis, vrouw, kinderen dat staat voor mij wel vast. Een beetje wisseling van de wacht houdt de zaak wat meer in evenwicht.
Het haarfijn uitgelegd sloeg terug op een eerder gedeelte van de discussie met de fijnbesnaarde heer chefkok.
Het ernaast zitten ging over de discussies of dit nu toesloeg op een officieel PVV standpunt of niet.
netniet | 10-02-11 | 13:29 | niet ok!
Egerius
Mierenneukers en azijnpissers begrijpen ook wel wat bedoeld.
Arim | 10-02-11 | 13:30 | niet ok!
Daar gaat mijn PVV-stem. Toch maar VVD voor de Provinciale Staten. Jammer.
Thor Odinson | 10-02-11 | 13:30 | niet ok!
chocomelk | 10-02-11 | 13:23
jij kan beter aan het bier gaan, wat ze bedoelen is dat externe adviseurs gaan bepalen of een kind mag blijven of niet. als je dan in het begin de lat op een bepaalde hoogte legt kan z'n voorstel/wet aangenomen worden. later kunnen ze dan heel gemakkelijk veranderingen aanbrengen. en zo hele bevolkingsgroepen beperkingen opleggen
chefkok | 10-02-11 | 13:32 | niet ok!
@Arim | 10-02-11 | 13:30 | niet ok!
Jij denkt dat kinderen als moslim geboren worden, dat maak ik in ieder geval op uit je wartaal. Niemand wordt religieus geboren, "islamkinderen" ontstaan door ideologische vergiftiging en daar is niets pre-nataals aan.
Egerius | 10-02-11 | 13:32 | niet ok!
Het wordt tijd dat er een nieuwe politieke partij komt die zich inzet voor het conserveren van verworven vrijheden als abortus, euthanasie, fysieke en mentale zelfbeschikking en vrijheid van meningsuiting. Maar dan zonder dit BibleBelt-sausje van de PVV.
Egerius | 10-02-11 | 13:34 | niet ok!
Egerius
En jij begreep niet dat ik doelde op kinderen geboren uit moslims?
En jawel, je wordt geboren als moslim. Keer je je af van dat geloof ben je een verrader en mag je gedood worden. Aldus moslims.
Arim | 10-02-11 | 13:35 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 13:29
waarom denk ik nou elke keer (als ik jouw reaguursels zie) aan het scheren van mijn bilnaad
chefkok | 10-02-11 | 13:35 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 13:29 | niet ok!
Mijn stembiljet ligt ook al op de vuilstort. Mijn zegen heb je dus.
Vredige libertariër | 10-02-11 | 13:40 | niet ok!
chefkok | 10-02-11 | 13:35 | niet ok!
Omdat de haren verstrengeld zitten dus doet het steeds pijn?
Vredige libertariër | 10-02-11 | 13:41 | niet ok!
@Arim | 10-02-11 | 13:35 | niet ok!
Ik weiger mee te gaan in zo'n belachelijke gedachtegang. Niemand wordt religieus geboren, ook al wordt dit door twee miljard moslims en vier miljard christenen enz. gedacht en uitgedragen. Het is tijd dat zulke ideeën weggehoond worden, ook al beledigt men daar 60% van de wereldbevolking mee.
Egerius | 10-02-11 | 13:42 | niet ok!
Vredige libertariër | 10-02-11 | 13:41
hahahahah!!!
chefkok | 10-02-11 | 13:42 | niet ok!
:-()
chefkok | 10-02-11 | 13:43 | niet ok!
Egerius
Tja, ik weiger ook een appel als een appel te zien en noem het daarom een peer.
Arim | 10-02-11 | 13:46 | niet ok!
Arim | 10-02-11 | 13:46 | niet ok!
Ik ben voorzitter van een belangenvereniging voor bananen, je bent gewaarschuwd, je hoort nog van ons!
Vredige libertariër | 10-02-11 | 13:49 | niet ok!
Vredige libertariër
Tja, alles kan he in onze bananenrebupliek ehum banananmonarchie.
Arim | 10-02-11 | 13:51 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 13:29
waarom denk ik nou elke keer (als ik jouw reaguursels zie) aan het scheren van mijn bilnaad
chefkok | 10-02-11 | 13:35 | niet ok!
Dat komt omdat je de strekking van discussiëren niet begrijpt, zelfs nadat die je is voorgehouden en op het moment dat relevante inhoud je ontbreekt en je jouw gelijk niet kunt halen, je jezelf verlaat op platvloers gedrag.
Dat doe overigens niet alleen richting mij. Nogmaals het zegt dus nog steeds niks over mij of over anderen, echt alleen over jezelf. Je laat geen kans onbenut om jezelf te etaleren deze dag. Je biedt een aantal mooie inzichten in je goedkope keuken.
netniet | 10-02-11 | 13:53 | niet ok!
Ze komt op voor de vrijheid van het ongeboren kindje, ook die heeft recht op vrijheid.
Onderbuik | 10-02-11 | 13:59 | niet ok!
Hopelijk is iedereen nu genezen die denkt dat de PVV een liberale partij is....
empyrus | 10-02-11 | 14:02 | niet ok!
Dat krijg ja als al die idioten in je partij deel laat nemen...
da wizard | 10-02-11 | 14:16 | niet ok!
@netniet | 10-02-11 | 13:29 : Ok.
@empyrus | 10-02-11 | 14:02 : Oh, maar die indruk had ik al niet hoor.
@Egerius | 10-02-11 | 13:34 : Hoon zal mijn deel zijn maar toch; zo'n partij bestaat al, hij heet D66. Hebben de euthanasie en de abortus wetgeving er zelfs geheel en gedeeltelijk doorheen gedrukt vroeger.
TM | 10-02-11 | 14:17 | niet ok!
Weet iemand waar je nog wel op kunt stemmen als je erg seculier en liberaal maar wel voor sterke zorg bent? www.carelbrendel.nl... PVV geen optie.
mrska | 10-02-11 | 14:23 | niet ok!
Wat een Vrijheid.
Wawawawawa........
hollandwar | 10-02-11 | 14:31 | niet ok!
Nou zelf IK! vindt dit debiel.
Als me echtgenoot geen gehandicapt kind wil mag ze dat zelf kiezen.
Ik persoonlijk zal altijd voor abortus kiezen, Als ik er achter kwam dat het kind niet helemaal 100% is.
Nokiageek | 10-02-11 | 14:32 | niet ok!
@ Netniet
Wilders is Den Haag. Hij zit al sinds 1990 in Den Haag. Als beleidsmedewerker. Daarna als lid van de VVD. Hij maakte deel uit van de VVD in het regenteske Paars. Hij diende ook nog een tijdje onder Balkenende. Dan heb je zowat alle regenten partijen wel gehad.
Nu zorgt hij ervoor dat de grootste regenten partijen oververtegenwoordigd is in de twee partijen coalitie. Het CDA krijg wel heel veel voor 21 zetels. Bovendien krijgt de 2e na langst regerende partij van na WO 2 door de steun van Wilders ook nog zijn favoriete kabinet.
Dan hebben we nog over zaken die onder de invloed liggen van Wilders. Het neveneffect van de populariteit van de PVV is dat GL en D66( "elitaire" partijen) goed hebben gescoord bij de verkiezingen. D66 won 7 zetels en GL 3 zetels.
Bovendien herstelde de PVDA zich vooral zo veel omdat PVDA kiezers geen invloed wilde van Wilders en van rechts. Ook dat houdt Wilders in stand.
Wilders is het meeste elitaire figuur in Den Haag. Hij doet zich voor als buitenstaander maar in werkelijkheid weet hij precies wat hij doet. Lullen naar zijn achterban dat het anders moet, maar in werkelijkheid is Wilders gewoon een regent.
Een regent die net zo veel draait, wikt en weegt als andere partijen en net zo veel en ik denk nog wel meer liegt dan andere politici. Als je echt iemand van buitenaf wilt hebben kan je beter SP stemmen.
Insure | 10-02-11 | 14:33 | niet ok!
Als de PVV deze kant op gaat, dan stop ik ermee.
Geen religieuze talibantaferelen!!!
lekker wijf | 10-02-11 | 14:37 | niet ok!
Insure | 10-02-11 | 14:33 | niet ok!
Amen en +1 voor de onderbouwing.
Weird Guilders | 10-02-11 | 14:38 | niet ok!
@TM | 10-02-11 | 14:17 | niet ok!
Ik weet het, alleen komt D66 haast wekelijks teleurstellend in het nieuws met haar opgeheven vingertje. "Nuance" betekent bij D66 tegenwoordig vooral "niet tegen de haren instrijken". Zie bijvoorbeeld de teleurstellende oproep vanuit de D66 EU-fractie gisteren dat we vooral lief moeten communiceren met Iran.
Kortom, ik zie D66 die verworven waarden niet "keihard verdedigen".. ze willen het "genuanceerd verdedigen" maar dat draait uit op appeasement.
Egerius | 10-02-11 | 14:43 | niet ok!
*website met breinaalden in de aanbieding opzet*...
da wizard | 10-02-11 | 14:47 | niet ok!
Jammer dit....
En dat terwijl uit de cijfers blijkt dat er minimaal 1,6 miljoen abortussen te weinig zijn geweest!
Mr. Burn | 10-02-11 | 14:48 | niet ok!
@Egerius | 10-02-11 | 14:43 : Daar had ik het toevallig gisterenavond nog over met iemand. Volgens mij komt dat voornamelijk omdat D66 bijna deaud was, zichzelf wilde opheffen en zo, een paar jaar geleden. Pechtold heeft toen de leiding gekregen maar dat was uiteraard wel een compromis.
Ach, leefde HAFMO van Mierlo nog maar. Of voor mijn part Jan Terlouw.
TM | 10-02-11 | 14:54 | niet ok!
Insure | 10-02-11 | 14:33 | niet ok!
Dat Wilders een bijzonder begaafd politicus is wel duidelijk. Dat rechts een kans krijgt dankzij het bestaan van PVV is ook wel duidelijk.
Dat Wilders een lijn doorzet die ooit ingezet is door Hans janmaat en later wijlen de heer Fortuyn is ook wel duidelijk. Dat je daarmee een steeds groter deel van de Nederlandse bevolking aanspreekt is ook wel duidelijk.
De aanpak die Wilders kiest ten aanzien van Islam is een interessante. Hij heeft deze stelling, dat Islam een politieke ideologie is, niet zelf verzonnen maar het geeft hem een ongelimiteerde speelruimte. bovendien kan hij zich beroepen op zijn politieke vrijheid/verplichting om zich uit te laten over zaken dat hij een, door hem geduid, potentieel gevaar voor de Nederlandse rechtstaat aanvecht.
Dat deze man niet dom is staat voor mij wel vast, even los van het feit of je het met hem eens bent of niet. Ik denk overigens ook niet dat Wilders de geschiedenis ingaat als de grote verlosser.
Anderzijds heb je het linkse klimaat dat zich wel heel erg hard heeft gemaakt voor de niet westerse massa immigratie. De middenpartij (lees: partij voor de windvaantjes, ruggengraatlozen) CDA heeft hier aan meegewerkt en VVD zeker ook. E.e.a. onder de noemer concessies doen om andere doelstellingen te bereiken.
Wat er ligt is een oververtegenwoordiging van Moslims in bijvoorbeeld penitentiaire inrichtingen en uitkeringen. Ik ben zelf 37 en kan mij mijn jeugd nog goed herinneren. Woonde gewoon in een rijtjeshuis, vader had een baan, moeder werkte wat in de avonduren en verder was er alles wat een degelijke opvoeding en we gingen elk jaar op vakantie.
Wat ik tegenwoordig zie in de middenlaag is dat moeders massaal uit de gezinnen verdwenen zijn en de effectieve toevoeging aan die gezinnen is een tweede auto, die moeder dan weer nodig heeft om naar haar werk te rijden.
Er worden gepubliceerd dat wellicht wanneer volgende generaties niet westerse immigranten op de top van hun verdiencapaciteit komen de immigratie geen geld meer kost maar juist geld op gaat brengen, dan zit daar nog wel wat voorbehoud op en is de investering wel erg hoog geworden.
Als je dit soort zaken naast elkaar legt dan is het niet zo moeilijk te begrijpen dat mensen zaken zat worden. Als je de laag meeneemt die dagelijks worden geconfronteerd met negatief gedrag van Moslims in hun directe leefomgeving dan is het niet zo moeilijk te begrijpen dat deze mensen dit soort zaken ook zat zijn.
De voedingsbodem voor Wilders bestaat al lang en verdwijnt ook niet meer. Het stigmatiseren van mensen die zich op een dergelijke manier uitlaten als zijnde extreem rechts gaat niet meer. De deksel is van de put en de dialoog spreekt volgens mij het meest tot de verbeelding maar dan wel door alle betrokkenen en wel op basis van inhoud. Volgens mij is de burger daar uiteindelijk het meest bij gebaat.
netniet | 10-02-11 | 15:06 | niet ok!
netniet | 10-02-11 | 15:06 | niet ok!
Allemaal zeer begrijpelijk, ook weinig tussen te krijgen. Alleen vind ik het vreemd dat Wilders zoveel aanhang heeft, of stemmers iig, terwijl hij alleen de problemen benoemt, en niet met effectieve oplossingen. Veel hoofddoekjesverboden, een boerkaverbod als kabinetsbeleid, dierenpolitie, en hij stijgt 5 zetels in de TK peiling. Dat vind ik zelf vreemd. Geeft toch wel het failliet weer van de intellectuele middenklasse, die is verworden tot een "door InHolland opgeleide middenklasse".
Vredige libertariër | 10-02-11 | 15:13 | niet ok!
Zojuist kneep ik even hard in mijn bovenarm om te checken of ik soms droom!....Lees ik dat nou goed? Geen baas over mijn eigen lichaam?
Waar is in vredesnaam de ‘vrijheid’ gebleven zoals dat in die partijnaam wordt geclaimd? Het is toch volstrekt kansloos als er (gehandicapte) baby’s geboren uitsluitend op basis van enigszins gunstige ‘biologische vooruitzichten’?
Hoe maak je de maatschappij kapot?
Hoe belemmer je de vrijheid van je volk?
Stem dan de‘Partij Voor de Vrijheidsbeperking’
Anika | 10-02-11 | 15:17 | niet ok!
@ Vredige libertariër | 10-02-11 | 15:13 | niet ok!
Of het failliet van de politiek of een kanttekening van het niveau van het huidige politieke klimaat. Ik heb laatst op een familiebijeenkomst aan de mensen boven mij (tot ongeveer 80 jaar) gevraagd, kunnen jullie mij politici noemen die een significante verandering teweeg hebben gebracht voor Nederland.
Er bleef er 1 staan waar geen discussie over was en dat is Drees. Dat is sinds 1945 dus welgeteld 1 politicus. Ik kan er zelf echt geen een noemen. Ik zie alleen maar mensen met een dikbetaalde baan (min 94K tegenwoordig) die hobbelen van reces naar reces, achtergelaten worden met zeer langdurig wachtgeld wanneer ze hun baan verliezen of weglopen naar banen met een salaris van 4 ton (Bos ?) of in commissariaten gaan zitten waar ze salarissen van bankdirecteuren ophogen met 40 % (Kok ?)
politici zijn totaal ongeloofwaardige mensen die draaien en liegen wanneer het hen uitkomt en erger ze worden gefaciliteerd door het Nederlandse stemgerechtigde volk dat ze dienen te vertegenwoordigen.
Voor het sociale aspect hoef je allang niet meer bij de PvdA te zijn. Insure merkt wel terecht op dat de meest integere momenteel Roemer lijkt te zijn.
netniet | 10-02-11 | 15:28 | niet ok!
JanVergoor | 10-02-11 | 10:15 | niet ok!
Het is geen geheim dat de Partij voor de Verboden veel geld krijgt uit de VS en zeer waarschijnlijk ook van joods-orthodoxe organisaties.
Die houden niet zo van vrijheden.
Diny in Bikini | 10-02-11 | 15:42 | niet ok!
Dit is het eerste punt waar ik het oneens mee ben met een PVV politicus. Hier kan ik me echt niet in vinden. Een vrouw moet juist het privilege beschikken over het vervroegd afbreken van zwangerschap.
nieknikey | 10-02-11 | 16:19 | niet ok!
@PVV
Wie draagt, bepaalt. Dat moet het uitgangspunt zijn. De vrouw beslist!
Of wacht, dat kan ik duidelijker zeggen.
De vrouw dient de vrijheid te hebben om zelf te beslissen over wel of niet abortus. Zo niet, daan gaat het licht uit.
Lewis Lewinsky | 10-02-11 | 16:23 | niet ok!
Oh, en daarom staat PVV voor meer vrijheid?
TonyM | 10-02-11 | 16:23 | niet ok!
Een ongeboren gezond kindje doden heet abortus en is toegestaan.
Een net geboren kindje zonder armen en benen doden heet moord en is strafbaar.
Raar land leven we toch...
NLD-PATRIOT | 10-02-11 | 16:25 | niet ok!
Is dit de manier van de PVV om de vergrijzing aan te vechten? Die Karen Gerbrands zou eens even in instellingen moeten gaan kijken waar mensen met een zware handicap verzorg worden, misschien dat ze dan van gedachten veranderd. En hoe zit het met vrouwen die bijvoorbeeld een kind krijgen nadat ze verkracht zijn? Moeten moeder en kind elkaar de rest van het leven aankijken met een scheef gezicht? Waar ik me wel eventueel in kan vinden zijn de juppen die een abortus nemen omdat het 'niet makkelijk' is en strookt tegen de 'carrière plannen'. Desnoods bied je je kind dan maar ter adoptie aan, maar een abortus om die reden is wat mij betreft gewoon kindermoord.
dutchdj | 10-02-11 | 16:25 | niet ok!
NLD-PATRIOT | 10-02-11 | 16:25
Bij een abortus binnen 3 mnd. is er nog geen sprake van een kindje.
MultiCulti | 10-02-11 | 16:31 | niet ok!
En dan zeker alle zwarte en moslim kinderen verplicht aborteren?
Of bewaren ze die toevoeging voor algemene beschouwingen.
avod | 10-02-11 | 16:37 | niet ok!
Lol PVV komt met eigen versie Sharia!!
Clichémannetje | 10-02-11 | 16:48 | niet ok!
@MultiCulti | 10-02-11 | 16:31
Dit is zeer discutabel en wanneer de bestuurders van het land deze ethische grenzen vaststellen voor de gehele bevolking, dan is het hek van de dam.
Bulloch | 10-02-11 | 17:12 | niet ok!
Ik denk dat die beslissing bij de Imam moet liggen.
Die is wijs.
Blue Leader | 10-02-11 | 17:14 | niet ok!
@ Netniet
U heeft ook wel gelijk. Het punt is alleen dat Wilders veel roept, maar ik hem en het kabinet op dit moment weinig vind klaarmaken. Ik heb die argumenten al ontelbaar keer gegeven hier. OP aanvraag wil ik dat nog wel een keer doen.
Wilders roept wel heel veel, maar ik zie hem en zijn politieke samenwerking partijen voorlopig weinig presteren.
Insure | 10-02-11 | 17:21 | niet ok!
Insure | 10-02-11 | 17:21 | niet ok!
Dat is op zich ook gewoon correct. De voedingsbodem waar hij op drijft ligt er in de maatschappij en dat zie ik ook niet meer veranderen.
Ik vermoed dat hij de stemmen ook daar haalt. De hoop op verandering. Of hij feitelijk wat waar gaat maken dat valt nog te bezien maar een alternatief voor Wilders blijkt er ook niet te zijn.
netniet | 10-02-11 | 17:24 | niet ok!
Partij van de vrijheid, Ministerie van vrede, neuken voor maagdelijkheid en varkens kunnen vliegen.
niet_myn_nick_vriend | 10-02-11 | 17:25 | niet ok!
Lol PVV komt met eigen versie Sharia!!
Clichémannetje | 10-02-11 | 16:48 | niet ok!
Daar lijkt het wel op ja. De politiek zal bepalen of de foetus wordt weggedaan. Sodemieter op met je enge overheidsbemoeienis. Het kind is van de moeder. Anders kun je net zo goed wel direct eugenetica invoeren, want ik denk dat de PVV uiteindelijk die richting uit wil.
Bijstandskoning | 10-02-11 | 17:46 | niet ok!
Blue Leader | 10-02-11 | 17:14 | niet ok!
Wijzer dan de PVV. Niet dat het moeilijk is.
youssefh | 10-02-11 | 17:53 | niet ok!
OMG, zet de klok maar lekker terug hoor jongens... Hebben we een fatsoenlijk afgewogen abortuswet in dit land, gaan de conservatieven van geest nota bene het CDA en de CU voorbijhollen. Bedankt voor de vooruitgang! Het ergste is natuurlijk dat die doos in eerste instantie zei dat ze verkeerd geciteerd was. Helaas voor haar liep de recorder mee en was zij woordelijk aangehaald. Muts...
andalucia | 10-02-11 | 18:42 | niet ok!
Ik verbaas mijzelf telkens weer over de bizarre uitspraken die de PVV ( Wilders deels uitgesloten ) hier loslaat.
Oorlog willen voeren met Iran ...
Hoofddoekjes verbieden in de bus ...
Tuigdorpen bouwen ...
En nu weer dit?!
Het is erg moeilijk om deze partij nog serieus te nemen.. Dus doe ik het gewoon niet.
PVV -1
Gelukkig niet | 10-02-11 | 18:50 | niet ok!
@NLD-PATRIOT
Het verbaast mij niet dat jij je verbaast dat abortus is toegestaan. Heb je je SS-uniform al binnen?
dezebestaatnietja | 10-02-11 | 19:01 | niet ok!
Laat me raden: de beste vriendin van Karen Gerbrands is zeker Mariska Orbán? Wat een ongelofelijk domme doos zeg! Allebei! Als een meisje van 16 jaar over tijd is en zwanger blijkt te zijn, moet abortus mogelijk blijven. We zitten niet te wachten op een nederlandse versie van MTV's Teen Mom, en SBS' Tienermoeders. Maar dat soort mensen denkt altijd dat je 'even' naar de abortuskliniek gaat, tussen koffie en lunch door, en nog dezelfde avond weer een lekkere vrijpartij hebt omdat je 'probleempje' is opgelost. Wat gun ik beide dames toch een ont-zet-tend ongewenste zwangerschap, zeg!
Krientje | 10-02-11 | 19:05 | niet ok!
Stop the babykillers!
controle | 10-02-11 | 19:21 | niet ok!
Ja, dat krijg je als je je door ueberconservatieve groepen uit Amerika laat sponsoren.
Die houden niet van abortus.
HumanJoystick | 10-02-11 | 19:21 | niet ok!
De PVV voor vrouwen die niet baas zijn over hun eigen buik.
Geef Ahmed maar een handje Wilders.
ge-wel-dig!!
bug322 | 10-02-11 | 19:27 | niet ok!
En wat nu als artsen zien dat de baby moslim zal worden??
Bijstandskoning | 10-02-11 | 19:32 | niet ok!
Krientje | 10-02-11 | 19:05
Daar gaat het niet om,nu kan een vrouw beslissen als er een onvolkomenheid aan het kind zit om het weg re laten halen staat gelijk aan moord ,immers voorbedacht ik wil een gezond kind.
Het is geen winkel zodat je het product ruilt voor een verse goeie.
ruud195 | 10-02-11 | 19:50 | niet ok!
ruud195 | 10-02-11 | 19:50
Ja Ruud, daar gaat het wel om. Wat is het standaard antwoord als je a.s. ouders vraagt wat ze het liefste willen hebben? "Als het maar gezond is."
En inderdaad: een baarmoeder is geen winkel, dus de eigenaresse daarvan moet ALTIJD het laatste woord hebben. Denk maar niet dat die daar ooit lichtzinnig over wordt gedaan.
Krientje | 10-02-11 | 20:10 | niet ok!
@ mezelf
wordt gedaan = doet.
Krientje | 10-02-11 | 20:22 | niet ok!
Het leven van een gezin is natuurlijk goed veranderd bij het krijgen van een zwaar gehandicapt kind.
Ik vind dat ze daar best een keuze bij mogen maken.
bug322 | 10-02-11 | 20:42 | niet ok!
tjonge tjonge zo zie je maar weer dat gekken niet alleen fundamentalisten zijn...
Zweedsok | 10-02-11 | 20:42 | niet ok!
Daar gaat het niet om,nu kan een vrouw beslissen als er een onvolkomenheid aan het kind zit om het weg re laten halen staat gelijk aan moord ,immers voorbedacht ik wil een gezond kind.
ruud195 | 10-02-11 | 19:50
De wanhopige poging van een PVV-aanhanger zonder eigen mening om zelfs deze grove vrijheidsbeperking recht te praten.
Bulloch | 10-02-11 | 20:43 | niet ok!
Zweedsok | 10-02-11 | 20:42 | niet ok!
Gekken zijn extremisten aan elke kant. Moslim-extremisten, Extreem-Rechtse, Extreme Socialisten. Elk mens dat geen nuance kent is bijna altijd gek of heeft één of andere afwijking. Deze mensen laten zich te veel doordraven door emoties. Concessies? Ho maar.
youssefh | 10-02-11 | 20:52 | niet ok!
Natuurlijk opent dit perspectieven voor medische ondernemers 12 mijl buitengaats, als je het verbied gaat het ondergronds gewoon verder.
Dat de staat er niet meer voor betaald is een goede tweede, dus dit is duidelijk een win-win situatie.
De Briemusketier | 10-02-11 | 20:59 | niet ok!
Jammer dat er mensen zijn die vinden dat als je dit standpunt begrijpt of ondersteunt of accepteerd dat je een meningloze PVV'er bent. Er zijn nu eenmaal mensen die zo over abortus denken.
Ik zelf ben niet erg blij met het standpunt van deze Gerbrands. Hoewel ik geen voorstander ben van arbortus, vind ik tevens dat de overheid zich er niet moet bemoeien, behalve dan op rationele medische gronden. Vrouwen moeten het zelf beslissen...en dat zal meestal een moeilijke beslissing zijn.
Gerbrands is een fossiel.
Statler en Waldorf | 10-02-11 | 21:01 | niet ok!
Als je nu nog niet begrijpt wat de PVV in werkelijkheid voor een partij is, ben je een rund.
Het CDA | 10-02-11 | 21:07 | niet ok!
Wat doen die mensen die zo fel tegen abortus zijn eigenlijk om kinderen die reeds GEBOREN zijn een goed leven te geven?
Weeshuizen stichten? Zich inzetten tegen kinderleed?
Of zijn kinderen alleen interessant wanneer ze nog in de baarmoeder zitten?
Vraag ik me eigenlijk wel af.
You-On-A-Gin | 10-02-11 | 21:13 | niet ok!
Ik wordt de laatste tijd zo moe van het nieuws ..
noorderling | 10-02-11 | 21:22 | niet ok!
baas over eigen buik zal wel en te linkse slogan zijn... dus daar ga je dan als vrouw.
Zweedsok | 10-02-11 | 21:31 | niet ok!
@ You-On-A-Gin | 10-02-11 | 21:13 | niet ok!
Kosten en procedures.
Een abortus is zo geregeld, een adoptie komt een heleboel werk bij kijken zoals maatschappelijk werk e.d.
Zolang Nederland een democratie is, zeg ik ieder is baas over zijn eigen leven. We leven in 2011 niet in 1900.
Die Antwoord | 10-02-11 | 21:51 | niet ok!
@ SantaX | 10-02-11 | 10:03 | niet ok!
Tsja, de verpleeghuis is ook de top voor verpleegkundige.
Als ze nou op een IC had gewerkt in een van de academische ziekenhuizen of door had gestudeerd naar onderzoeker was ze nog wat geloofwaardiger. En management opleidingen kan iedereen, LOI staat er bol van.
Die Antwoord | 10-02-11 | 21:55 | niet ok!
Volkomen waanzin!
Ik wist niet dat er zulke gestoorde lieden binnen de PVV rondlopen.
Onmiddellijk royeren; dit idee is niet van deze tijd en uitvoering zal een vreselijke hoop ellende teweeg brengen.
Puinbak | 10-02-11 | 22:01 | niet ok!
Ook draagt mijn vriendin een kind met het syndroom van down, daar heeft deze droeftoeter niks mee te maken of over te zeggen, ook niet als wij het kind willen houden, ik vraag me af wie hier nu echt geestelijk gehandicapt is?
Rotzak84 | 10-02-11 | 22:07 | niet ok!
@Puinbak | 10-02-11 | 22:01
Je kunt PVV'ers niet royeren. Alleen de hoogste aanhangers van de beweging kunnen beslissen of dit soort uitlatingen toelaatbaar zijn. En het is nog steeds erg stil rondom dit punt.
Bulloch | 10-02-11 | 22:21 | niet ok!
Bulloch | 10-02-11 | 20:43 |
Vrijheid van moorden bedoel je?
Bewust een kind weghalen omdat deze niet goed genoeg is,is anders als ongewenst zwanger.
ruud195 | 10-02-11 | 22:37 | niet ok!
@ Die Antwoord | 10-02-11 | 21:51
O.k., maar die mensen zijn blijkbaar praktisch geobsedéérd door andermans(-vrouws) ongeboren vrucht.
Ze houden blijkbaar ontzettend van kinderen en gunnen elk ongeboren kind het leven.
Ik mag dus hopelijk aannemen, dat deze toewijding zich niet beperkt tot de *ongeboren* kinderen maar tot álle kinderen op de wereld.
You-On-A-Gin | 10-02-11 | 23:01 | niet ok!
En als je in de pens van je moeder zit bepaald een ander of je mag leven of niet bijv je moeder en je moeder na advies van de arts.
ruud195 | 10-02-11 | 23:21 | niet ok!
ruud195 | 10-02-11 | 22:37 |
Moorden? Een hoopje cellen met het bewustzijn van een kever..? En nog zo'n leuke.. vrouwen die abortus zouden gebruiken als voorbehoedsmiddel. Alsof het zo prettig is om je ingewanden te laten uitschrapen..
Lutsers. Geen idee.
dzjebe | 10-02-11 | 23:44 | niet ok!
ruud195 | 10-02-11 | 19:50 | niet ok!
Ja, dat is het prettige van de huidige regeling Ruud. De vrouw bepaalt. En wat haar beweegredenen zijn, gaat niemand ene reet aan. Want het is haar lijf. Zij moet het negen maanden dragen. Zij krijgt hangtieten, en haar vel scheurt uit. Zij krijgt aambeien en als het eenmaal zover is, mag ze proberen om een tennisbal uit een neusgat te persen (zo ongeveer), een uur of twaalf lang (als ze mazzel heeft). En daarna komt de fun van kolven en tepelkloven. En met een beetje pech het grut in haar uppie grootbrengen. Zo'n jaar of achttien.
Dus hou je mond alsjeblieft. Baas in eigen buik. Zo niet, verhuis dan naar sharia land. Daar zijn ze gek op mannen die denken dat ze over vrouwen kunnen beschikken.
dzjebe | 10-02-11 | 23:48 | niet ok!
ieder hier is ook een hoopje cellen alleen nu wat meer.
ruud195 | 10-02-11 | 23:51 | niet ok!
Het zal vast al gezegd zijn maar toch: al die geestelijk gehandicapten en crackbabies zijn natuurlijk weer gelijk stemvee voor de PVV. Als de PvdA inderdaad allochtonen binnenhaalt zodat ze meer stemvee hebben dan is het duidelijk dat de PVV hier op hun eigen wijze mee wil concurreren.
held op het internet | 11-02-11 | 00:44 | niet ok!
Zo is de PVV het eindelijk eens met mohammedanen en gristenfundamentalisten. What's next, homohuwelijk afschaffen?
Partij voor de Vrijheid...
Thor Odinson | 11-02-11 | 02:35 | niet ok!
Partij voor de Vrijheid...
Thor Odinson | 11-02-11 | 02:35
Maar vrijheid voor wie, inderdaad.
In ieder geval niet voor mijn type (*) mensen.
Dus voor wie die vrijheid is bedoeld, joost mag het weten.
(*) hardwerkend, (veel) belasting betalend, niet-moslim, buurtbewust
You-On-A-Gin | 11-02-11 | 06:14 | niet ok!
Heel slecht idee.
Partij Voor de VRIJHEID.
einschtein | 11-02-11 | 08:43 | niet ok!
Denk dat de pvv bang is dan hun aanhang slinkt...
Zweedsok | 11-02-11 | 09:06 | niet ok!
Partij voor de vrijheid. De vrijheid om de arts te laten beslissen. Heeft die doos eigenlijk zelf kinderen?
Jan Doppie | 11-02-11 | 09:19 | niet ok!
Misschien dat ze die Karen Gerbrands eens postnataal moeten aborteren.
Geurt komt uit de VVD, en misschien nog een beetje liberaal, in dat geval komt een dergelijk voorstel nooit in de kamer, de fractie is er immers alleen als stoelvulling en stemt wat geurt stemt
TheStef | 11-02-11 | 09:32 | niet ok!