Handenweigeraar Nourdin Belhadi is ontslagen door de Hogeschool van Amsterdam.

Nourdin Belhadi keert niet terug als docent op de Hogeschool van Amsterdam. Terugkeer van Belhadi op de HvA was geen optie meer, dus heeft hij zijn congé gekregen, heeft de hogeschool laten weten.

De HvA schrijft in een persbericht: "In de afgelopen weken is nader onderzocht of een oplossing gevonden kan worden die een werkbare situatie oplevert. Die gesprekken hebben in de afgelopen periode plaatsgevonden. Op basis van de uitkomsten van die gesprekken heeft het bestuur van de hogeschool nu de conclusie moeten trekken dat terugkeer van de docent geen reële optie is."

Belhadi wilde na een bedevaart naar Mekka opeens vrouwen niet meer de hand schudden. Dat leidde tot veel consternatie, zowel op de school als in de media.

Reaguursels

Mooi.
Eindelijk.

pownews successen+1

Mooi.

Had veel sneller gekund naar mijn idee. Ze hadden gewoon onze Joris moeten aanstellen bij de HvA. Dan was de goede man allang weggejorist. En opgerot waarschijnlijk.

dat duurde lang

-weggejorist-

Maar wel subsidie trekken voor een club die niets uitvoert.

Zijn positie was ook niet langer houdbaar

En nu rustig wachten op een claim die deze lul met vingers gaat indienen.

Conclusie, ga nooit naar mekka.

Mooi!

-weggejorist-

Ach en nu krijgt hij nog een uitkering ook zeker?
Jezelf niet aan willen passen aan nederlandse moraal is verwijtbaar ontslag, iets wat de rechter wel weer niet zal (willen) begrijpen.
Lekker laten deaudhongeren, wie niet werkt zal ook niet eten!

Zal vast niet te maken hebben dat er een leegloop zou plaats vinden als De Handenweigeraar zou terugkeren, nee echt niet.

En meneer zit nu thuis met een uitkering van jewelste.

Bovendien is hij nog steeds baasje van een stichting voor bevordering van integratie van aanhangers van een bepaalde proleet (Allah likt zijn reedt) en zo goed voor 200 k soepsidie per jaar.

Wel even een keurige oprotpremie toekennen graag. Iets van 1348x zijn maandsalaris lijkt me redelijk.

Dan kan hij nu zijn hand ophouden.
Wat zal het schuiven ??

"De diploma-uitreiking werd door de toenmalige minister van Onderwijs gedaan, Maria van der Hoeven. Wat op mij een indruk maakte was dat ze in haar toespraak zei dat het steeds beter ging met de allochtonen in het onderwijs, en dat ik daar het levende voorbeeld van was. Verder zei ze dat ik over een tijd misschien wel de eerste allochtone minister van Justitie zou kunnen worden".
-
Nou, de weg is vrij. Solliciteren maar en je hebt een nieuwe baan.
-
*proest ....

Mooi opgerot staat netjes.
Nu nog wel even die voetbalsubsidie terugbetalen.

HuH w00t? Daadkracht in Amsterdam? Niet te geloven!

geen hand, geen kut

En nu de gouden handdruk door een vrouw laten aanbieden. Kijken wat hij doet.
Want reken maar dat meneer niet zonder een zak geld weggaat. Volgens mij was hij dat soewieso van plan. Eerst je onmogelijk maken en dat wachten tot ze over de brug komen.

Nourdin Belhadi isch keert niet troeg?

Daar ben ik oprecht blij mee, dat mogen jullie best weten.

Dat wordt oprotpremie van een tonnetje, vrees ik, want het is natuurlijk wel heel zielig dat niemand m meer liev vint. Voordeel van dat laatste is natuurlijk wel dat niemand je meer een hand geeft en daarmee is het probleem mooi opgelost.

@A. De Bree | 17-03-11 | 14:34 |
Inderdaad, krijgt hij nu nog wel die 2 ton soepsidie per jaar voor een project om kansenjongeren te leren om handenschudden te weigeren?
Oeh, oeh, Geert doe eens kamervragen stellen.

En terecht. Dat soort gedrag vertoon je maar in de woestijn.

Zo, weer een uitkeringstrekker erbij.

Wellicht dat hij nu hand in hand met Enait zijn hand kan gaan ophouden voor handgeld.

en hoeveel oprot premie heeft dat gekost?

en hoeveel oprot premie heeft dat gekost?

gelukkig,misschien hebben ze in fukushima nog werk voor hem.
kan die zn handen uit de mouwen schudden.

Mooi. Z'n verdiende loon. Nu nog even z'n subsidies in het geheel stopzetten en geen WW uitkering want? Juist. Verwijtbaar werkeloos. Naar de bloemenveiling met zn reet. Kan ie daar wat met zn handen doen.

Opgerot staat netjes, terug naar de zandbak met die gek

Ongelooflijk, de mensen beginnen wakker te worden.

Dit is geen winst voor een seculair sameleveing mensen-- LET OP!

Kan ie z'n hand op houden bij het UWV. Eens kijken of hij dat ook weigert.

Oprotpremie of niet, ik zeg: opgeruimd staat netjes. Handenweigeren (ofwel: je respectloos opstellen tegenover vrouwen) doe je maar in je eigen tijd.

Weg met die daadkrachtige invloeden. Voor mij kan'ie gratis naar huis! Daar zal'ie vast wel als doordachtig gehonoreerd worden.

Nu nog ff die subsidie in trekken en de cirkel is rond

Mooi, geen wachtgeld mag ik hopen! Geen hand geven is ook geen hand ophouden!

Als pownews hier niet bovenop gedoken was en we hadden het aan de slinkse media overgelaten, dan was deze discriminerende moslim extremist, dhr belhamel, nog als held bestempeld ook en hadden alle mensen zijn idioterie maar moeten accepteren. Nou, mijn geloof stelt dat ik arabische mensen geen hand mag geven. Mijn geloof discrimineert niet naar sekse.

Mooi zo!Opgeruimd staat netjes toch?

En hoe gaan ze hem die gouden handdruk geven?

cabbit | 17-03-11 | 14:34 | niet ok!
Conlcusie: ga naar Mekka en blijf vooral daar. Dat is het devies. Pure discriminatie wat die man doet. Ik zou hem graag voor de rechter willen slepen. Onderscheid maken tussen mannen en vrouwen, damagniehe.

Oei oei oei, als er nu maar geen fatwa wordt uitgesproken...

die gouden handdruk neemt hij wel aan, ook van een vrouw...

Hij weigert de hand te drukken van een vrouw, ook als dat een gouden handdruk is natuurlijk. Meneer is in Mekka heel erg principieel geworden, heus.

/*hoopt, dat dit ontslag dossier afgehandeld wordt door vrouw van UVA en vrouwelijke rechter.

@tortasi
Jij ook al? Zullen we een inzamelingsactie houden om zoveel mogelijk mensen te verzamelen om hem aan te klagen? Vind dat wel terecht eigenlijk.

Zal wel een tonnetje meekrijgen, en anders een flinke WW-uitkering. Schudden aan de overheids-geldboom geeft volgens velen geen vieze handen.

Nu die nitwits van de RvB nog snel opzouten!

FollowThisLeader | 17-03-11 | 14:51 | niet ok!
Mijn zegen heb je. Wat ik me wel afvraag, hoe doen moslimmannen dat eigenlijk als ze de hand moeten schudden van een tranny? Ik bedoel, technisch gezien is het nog steeds gezien een man toch?

Het weigeren van een uitgestoken hand, het teken van vriendschap en goede wil, is een flagrante schending van Westerse sociale omgangsvormen. Sommige Moslims lijken zich hier niet bewust van te zijn terwijl hun intenties mogelijkerwijs vreedzaam zijn.

Tortasi | 17-03-11 | 14:53
- 1 X gezien. En natuurlijk klik ik op het niet ok knopje.. Zucht tijd voor weekend.

Nou zijn waardeloze stichting nog op laten rollen...
De belastingdienst vindt vast wel wat.

Nourdin kan nu met zijn twee ton verkregen subsidie lekker achterover hangen.

Doeidoei, zwaai maar dag met je handje!

Geld
Terug
Vorderen

Hij had beter kunnen zeggen dat hij niemand meer een hand wil geven. Was er denk ik niks aan de hand.

Iets zegt me dat die zak er financieel alleen maar beter op wordt.

Ben benieuwd hoe hoog de oprotpremie is.

En voor straf zijn hand eraf hakken. Dat zal hem leren!

Had dat nou meteen gedaan, dan was jullie naam niet (minder) te grabbel gegooid. Alle respect moet je nu weer opbouwen. Als verstandig pvda bestuur neem je je vertrekbonus en gaat wachtgeld trekken.

Pownews +1
Vrouwen geen handen geven is een vorm van latente homofilie.

@Tortasi | 17-03-11 | 14:53
Eigenlijk moet je een vrouw die testosteron geslikt heeft en man is geworden een weekje met belhamel op laten trekken. Kijken hoe hij reageert na die week vol handen geven en broederlijk contact als hij hoort dat het eigenlijk een vrouw is.....
De moslims zijn gewoon niet van deze tijd. Of althans, de islam niet. Ze stellen zichzelf voor onmogelijke dingen en paradoxen. Net als die koeriekoeries die vd week op tv waren en vertelden dat het godsonmogelijk is dat er een homofiele imam bestaat. Hahahaha, of geen pedofilie onder moslims. Nou... de wereld zit er vol mee.

Vanavond bij Uitgesproken??

Miles Davis weigerde blanken de hand te schudden, wat ik wel weer een cool statement vond.

Dat dit zooo lang heeft moeten duren...
-
We moeten al die handenschudweigeraars voor eens en voor altijd duidelijk maken dat het weigeren van een uitgestoken hand, in de Westerse cultuur als grove belediging wordt gezien.

FollowThisLeader | 17-03-11 | 15:02 | niet ok!
Ja dat bedoel ik, in plaats van man moest het vrouw zijn in mijn vorige plempsel. Je zou toch denken dat moslims kijken naar de Christendom dat aan elkaar hangt van eeuwenlange leugens en grove schendingen en idioterie om er vervolgens wat van te leren. Ze doen het gewoon nog eens dubbel zo dik over.

Congé als in gouden "handdruk" zeker?

P&W: Bij ons aan tafel, de man die wegmoest want hij was zielug.

kosten onderzoek op de handenweigeraar verhalen a.u.b.

Dat had ook wel een half jaar eerder gekund. Handen weigeren is werk weigeren is reden voor ontslag. Ga je maar lekker thuis de seksist uithangen, zonder WW.

Wat kost ons dit?
Waarom krijg ik dat geld niet???

Zo en nu opzouten naar die zandbak van je. Ga daar maar lekker de vrome moslim uithangen.

Ik heb in de wandelgangen vernomen dat de zak een kleine 300k is.

En weer een Marokkaan die rechthebbende is op
-1 ww uitkering (voor een jaartje of wat) (die zal heel hoooog zijn, hij moet zijn afgekocht -gezien zijn functie- en dat bedrag mag hij optellen bij zijn laatste jaarsalaris), vangt hij waarschijnlijk meer aan uitkering dan hij aanvankelijk per maand verdiende.

-AOW, arbeidsongeschikt. Iemand die zijn baan riskeert door geen handen te schudden wordt gelijk manisch depressief verklaart in dit land, dus is gelijk rechthebbende op een uitkering. Dus weer 1 of 2 jaar.

Wat zal hij de pvv stemmers dankbaar zijn.

Congé geven. Mooie uitdrukking. "He was given the boot" is ook mooi.

En nu wil ik nog weten hoeveel hij meekrijgt.

Wij schudden hier handen, domme lul! Ga snel terug naar je woestijn. Heel vervelend trouwens die docenten die dan zeiden dat het allemaal maar moest kunnen. Het is liberaal om te zeggen dat mensen veel voor zichzelf kunnen bepalen, maar bepaalde omgangsvormen moet je niet verloederen. Als hij niemand een hand zou geven zou ik het al niet goed werken maar hier schuilt ook nog seksisme achter.

gisteren gezien bij uwv in formulier 892c (echt waar)
'waarom heeft u nog niet eerder een uitkering aangevraagd?'

Heeft hij wel ticket terug naar mekka gehad?

Het hoogste doel van een moslim is een jood of christen (varken of hond) voor je te laten werken. Daarom komen ze naar Nederland en gaan ze direct met de taxi naar de Sociale Dienst voor een uitkering.
Ook Belhadi heeft het nu voor elkaar: een gouden handdruk en daarna de bijstand.
Jammer dat ie met z'n tweede paspoort niet op het vliegtuig kan worden gezet.

Opgesodeflikkert naar Mekka, vroege voorjaarsschoonmaak!

Hij had 't zo goed voor elkaar gaatie zulke domme dingen doen. Lekker voor 'm!
maar reaguurders besef alsjeblieft wel hij kwam toevallig in het nieuws vanwege z'n functie en z'n handenweigeren maar hoeveel van dit soort gasten krijgen ook 200.000 subsidie voor loze bezigheden en komen niet in 't nieuws. Nederland = één groot drama

Nu lekker naar Marokko kan hij daar zijn Salafistische gedachtegoed gaan verspreiden.

Geert bedankt. Zonder jou sliepen we nu nog steeds!

krankjorum dat die man om die reden ontslagen is.
Lijkt me dat hij een sterke zaak heeft voor een forse ontslag-vergoeding.
handen geven is een gebruik, nergens vastgelegd als eis.
de man kan ook gewoon zn werk doen zonder jan en alleman een hand te geven.
echt onzinnig en hysterisch dat dit niet meer mag.

Heel goed. Nu nog die twee ton subsidie terug die hij kreeg in t kader van de integratie.
Zo een leugenaar moet gewoon echt elke cent terug betalen. En anders die geldspons van zn broer wel.

2emeREP | 17-03-11 | 16:33
LOL. dus ik heb een baan en besluit ineens een reli-overtuiging in daden om te zetten; ik kan als vrouw alleen niet meer met mannen in 1 ruimte werken en dán krijg ik een riante ontslagvergoeding hahahahahaa ga jij ff je piemel besnijden en val verder ff lekker dood.

Zeg maar dag met je handje.

deze soepsidieslurper gaat wel bij een stichtinkje van zijn broer verder. uitvreter, hetgeen voor moslims gelegitimeerd als alternatief voor de dhimmi belasting. je mag stelen en uitvreten als het niet afgedwongen kan worden. mooi voorbeeld van islamisering van de samenleving.

knight03 | 17-03-11 | 16:15 | niet ok!

Wat ben jij toch een malloot eerste klasse, dat je denkt zegt nog meer over jou dan over de man die geen handen schudt.

Hopelijk word die boevenclub die jaarlijks 200k op de kop tikt ook eens onderzocht.. of beter nog; subsidiekraan dichtgedraait

En dan de gouden handdruk laten afgeven door een vrouw.

Geen hand?
Dan een voet
onder zijn kont

Ik geef liever ook geen hand als ik denk dat ik 'm niet terugkrijg. Die ex-docent vertrouwt vrouwen blijkbaar niet. Hij zal bij de inburgeringscursus Nederlandse taal geleerd hebben dat als je ze een vinger geeft, ze de hele hand nemen. Het is gewoon een misverstand.

-weggejorist-

Verwijtbaar werkloos, dus in principe geen uitkering. Maar ja, Amsterdam he?

Wat een flutbestuur op die instelling, het is dat de pers er bovenop zit anders had dit nog minimaal een jaar door ge-ettert.

Deze man heeft trouwens ook geen recht op wat voor premie dan ook, hij mag blij zijn als ie nog ww krijgt.

skinner | 17-03-11 | 15:08 |
En wat is daar 'cool' aan?
Beetje de protest nikker uithangen?
Maak je veeeeeeel vrienden mee.
En nee, ik zwarte mensen (proest) in mijn vriendenkring en allen zeggen , die 2 dan:bullshit and up yours.
He sorry, moest even.
Nee het gaat weer goed Joris, weg met die kleenex.

eindelijk

G.E.L.U.K.K.I.G. word Nederland steeds verstandiger en provocerend gedrag op gepaste wijze afgestraft.

Mooi! Desondanks hoop ik dat het PowNed gaat lukken om de gehersenspoelde malloot toch nog voor de camera's te krijgen.
En ook het bestuur van de HvA, dat ontslagen moet worden, de zelfislamiseerders.

Mooi, maar toch bekruipt mij het gevoel dat we slechts een goaltje hebben gemaakt in een verloren wedstrijd.
(om temen als 'slag' en 'oorlog' te vermijden)

Mooi, als je achterlijke regeltjes wil volgen ga je maar in een grot te noord Afrika zitten.

@2emeREP | 17-03-11 | 16:33 Het opeens niet meer willen schudden van handen kan zonder moeite worden opgevat als werkweigering, in welk geval de moslimfundamentalist Nourdin Belhadi onder de termen valt van 'verwijtbaar werkloos door eigen toedoen' en geen recht op WW heeft ... :-E

Handen schudden? Het lijkt me beter om niemand zijn hand te schudden. Er zijn genoeg smeerlappen die na een bezoek aan het toilet, hun klauwen nog niet eens wassen.
www.hln.be...

Toedels dan maar!

Dat stripfiguur moet een enkeltje naar mekka boeken.

Ik geef mijn vrouw niet alleen een hand, ik fistfuck haar ook.

Ik ben blij

Toch wel een gouden handdruk mag ik hopen?

Wat een relnicht die docent. Je hoeft toch niet van de toren te blazen dat je vrouwen geen hand geeft. Een beleefde buiging volstaat prima en niemand die erover mekkert.

moslimhanden zijn vies

Goedzo, de wereld is weer een stuk veiliger want iemand die geen handen schudt met vrouwen is weggejorist!
Lekker trots zijn allemaal, elkaar rukken, en snel slapen!

volksmenner | 17-03-11 | 22:04 | niet ok!
Hij had ook als alternatief aangeboden om een buiging te maken. En deed dat ook.

Misfit | 17-03-11 | 19:49 | niet ok!
Inderdaad! Want de vrijheid om achterlijke regeltjes te volgen is er niet in Nederland toch? Of verplicht hij jou ook om die regeltjes te volgen? Wordt jij ook onderdrukt? Zielepoot.

Tinusutrecht | 17-03-11 | 15:45 | niet ok!
Kan je mij een wetsartikel geven dat een individu verplicht om handen te schudden?

@youssefh | 17-03-11 | 22:31 | niet ok!
Hij had denk ik er toch discreter mee kunnen/moeten omgaan. In sommige situaties prevaleren sociale normen boven religieuze normen. Hij is immers geen imam van een moskee ofzo maar een docent aan een hogeschool in Nederland.

Een vrouwenonderdrukker hoort ook niet op de HVA.

Amsterdam Hustler | 17-03-11 | 22:53 | niet ok!
Hij wou wel een buiging maken, maar geen hand geven. Is dat een vorm van onderdrukking? Slaat hij de vrouwen? Dwingt hij ze tien meter achter hem te lopen?

youssefh | 17-03-11 | 22:56 | niet ok!

Boeit geen ene flikker, in Nederland geven we elkaar een hand, dat is een teken van respect. Je past je maar aan - denkbeeldige vriendjes eren doe je maar in je eigen tijd, in je eentje.

Heerlijk dat hij ontslagen is, Pownews +1!

TranceEnergy | 17-03-11 | 23:20 | niet ok!
Boeit zeker wel. Want hij wordt uitgemaakt voor vrouwenonderdrukker terwijl dat niet zo is.
.
Je past je maar aan? Beetje communistisch? Ik dacht dat je hier juist als individu zelf mocht weten wat je deed, zolang het maar niet tegen de wet inging.
.
Ja hij doet het toch in zijn eigen tijd, hij valt jou er toch niet mee lastig? Mag jij opeens ook vrouwen geen hand geven dan?
.
Nou je vindt het weer leuk dus, lekker rukken met je rechtse rakkers en naar bed. Morgen moet je weer in je peperdure pak en bak op naar werk waar je een succesvol bedrijf runt met duizend werknemers en een winst van hier tot gunter elk jaar.
Droom lekker verder.

@ youssefh | 17-03-11 | 23:24
.
Ik begrijp dat jij het wel een goed idee vond dat hij vrouwen geen handen geeft.
Misschien zegt dat meer over jou dan over degenen die dat onacceptabel vinden op een hogeschool.
In Nederland is, volgens de wet, iedereen gelijk en daarbij past dus een gelijke behandeling. De één wel en de ander geen hand geven, terwijl ze bv naast elkaar staan is dus geen gelijke behandeling en daarom niet toegestaan.
Dit is Nederland en dit is geen Mekka. Wil je tradities uit Mekka volgen dan ga je dus naar Mekka, maar vraag niet dat wij tradities uit Mekka gaan respecteren.
Het is zo simpel, maar kennelijk voor jou en deze weigeraar toch veel te moeilijk.

@ youssefh | 17-03-11 | 23:24
.
Welk wets artikel ?
.
Wat dacht je van de grondwet ?
Sla die er eens op na en kijk eens of je zo snugger bent om het zelf uit te vinden.

mambo43 | 17-03-11 | 23:27 | niet ok!
Hè prototype rakker! Jij begrijpt helemaal niets. Ik heb nergens gezegd dat ik het een goed idee vindt. Geen woorden in mijn mond leggen. Ik verdedig hem wél, omdat ik vindt dat hij die vrijheid moet hebben om te doen wat hij wilt.
.
Hij behandeld vrouwen ook als gelijke alleen wilt hij ze geen hand geven, hij praat gewoon met ze, wilt zelfs een buiging maken, maar alleen uit eigen principes geen hand geven. Waarom zo een big-issue hier van maken? Wanneer de man bang was voor de vrouwelijke bacteriën omdat hij een bacteriofoob is was er niets aan de hand.
.
Dit is inderdaad Nederland, en als iemand tradities wilt volgen uit Mekka in Nederland mag dat zolang die niet tegen de wet ingaan. En jij hoeft helemaal niets te respecteren zolang je diegene maar laat doen wat hij wilt.
.
Het is zo simpel, iedereen vrij, maar vrijheid is maar aan één kant bij mensen zoals jij.

mambo43 | 17-03-11 | 23:32 | niet ok!
Voor de tweede keer, hij behandeld een vrouw als gelijken, hij wilt gewoon geen hand geven, daarentegen wel een buiging maken. Dus stelt hij ze achter? Neen, heeft een vrouw er aangifte tegen gedaan? Neen. Loop jij gewoon warm met je pikkie omdat het een moslim betreft? Jawel.

Vind dat het hier niet moet eindigen. Bestuur moet ook opstappen. Is compleet incompetent gebleken. Je zal er je kinderen maar op school hebben. Hulde voor de voorzitser van de medezeggenschapsraad die kordaat en zonder angst voor politiek correcte schooldictators haar mening gaf voor Pownews. Dat zouden meer vrouwen moeten doen. Oh ja, nog even met de pet langs de collega's voor een enkeltje Marokko voor Belhami.

Meneer Belhami tot ziens!

*hand van Belhami weigert*

Voor de tweede keer, hij behandeld een vrouw als gelijken, hij wilt gewoon geen hand geven, daarentegen wel een buiging maken. Dus stelt hij ze achter? Neen, heeft een vrouw er aangifte tegen gedaan? Neen. Loop jij gewoon warm met je pikkie omdat het een moslim betreft? Jawel.
youssefh | 17-03-11 | 23:33 | niet ok!
Hoezo gelijk behandelen? En wat heeft aangifte doen voor zin; is vrouwen ongelijk behandelen strafbaar? Neen dus. waarom moet ik in Arabische landen op mijn schoenzolen passen, want ze laten zien is beledigend et cetera. Ik heb een halve foliant uit mijn hoofd moeten leren om Arabieren en andere Aziaten niet voor het hoofd te stoten, want mijn cultuur is in hun ogen inferieur, toch? Heeft niets met islam te maken, maar met regionale verschillen. In Oost-Europa dragen oudere vrouwen bijna allemaal een hoofddoek om maar iets te noemen. Mohammed droeg niets eens schoenen, maar sandalen. En van vrouwen was hij niet vies. Trouwens Y. je hebt moeite met d's en t's. Doe daar wat aan.

warchild | 17-03-11 | 23:52 | niet ok!
Nee, ik vindt het wel best zo en doe er niets meer aan, daar heb ik mokum kosher voor.
.
Ja vrouwen ongelijk behandelen is strafbaar in Nederland, toch?
.
Waar ik op hamer is dat hij hier geen vrouw heeft onderdrukt, hij volgt slechts zijn eigen principes.
.
Waarom maak je nou weer zo'n gare vergelijking met die Arabische en Aziatische culturen? Zij hebben het niet zo op vrijheid voor iedereen en iedereen is gelijk, in tegenstelling tot het Westerse model. Een aantal mensen op Powned die zouden beter kunnen leven in barbaarse culturen en samenlevingen omdat ze het niet zo op hun vrijheid hebben. Zij zien namelijk vrijheid het liefst maar van één kant... namelijk hun recht om atheïstisch te zijn, en elke moslim alles kunnen verbieden omdat ik als moslim hun iets verplicht, wat weet ik niet maar blijkbaar doe ik dat toch.

@ youssefh | 17-03-11 | 23:33
.
Je geeft zelf al aan dat Arabische landen het niet zo op hebben met vrijheden en dus.............wil je dat ook maar hier toe gaan staan ?
Slecht idee.
Wanneer 2 personen naast elkaar staan, een man en een vrouw, en de man geef je wel een hand, maar de vrouw niet..........dan discrimineer je dus.
Maakt niet uit hoe je het wilt wenden of keren, je discrimineert op basis van sexe oftewel er is geen sprake van gelijke behandeling.
Moeilijk concept niet waar ?

@ youssefh | 18-03-11 | 00:06
.
Jouw idee van vrijheid is dat jij alles mag doen en laten wat je wilt, puur vanwege het simpele feit dat jouw ideologie daar om vraagt.
Echter, met de beste wil ter wereld kun je niet vol blijven houden dat in de islam de man en de vrouw gelijk zijn.
Alleen dit feit al strookt niet met onze normen en waarden.......en gelukkig hebben we dat ook nog vastgelegd in wetten.
.
Maar ik heb overigens nog nooit een goede verklaring gehoord waarom moslims daar zelf geen verandering in willen brengen. Heel gedwee spelen ze het spelletje mee, de man heeft het voor het zeggen en de vrouw heeft maar te volgen.

mambo43 | 18-03-11 | 00:13 | niet ok!
Nee idioot, dat heb ik nooit gezegd. Ik geef alleen maar aan dat het hier zo veel beter is en het hier zo moet blijven. Daarom moeten van die extremistische mensjes zoals een aantal hier op powned zeker niet hun zin krijgen, de vrijheid moet er blijven. En mijn vrijheid als moslim ook dus.
.
Wanneer je bij de één een hand geeft en de ander een buiging, is er niets mis mee. Je toont namelijk gewoon je respect.
.
In Artikel 90 staat duidelijk elk vorm van onderscheid die ten doel heeft dat de erkenning van gelijkheid wordt aangetast.
Wordt zo'n vrouw der gelijkheid dan aangetast? Nee, want hij geeft haar toch erkenning middels zo'n buiging.

@ youssefh | 18-03-11 | 00:20
.
Het is maar goed dat er nog meer dan genoeg mensen in Nederland zijn die zich met hand en tand blijven verzetten tegen jou (en die van je maten) dwaze ideëen.
.
Je bent al zover ontspoort dat je zelf niet eens meer ziet (of kunt begrijpen) hoe krom je redenatie is.
Wat jij ziet als respect wordt door de ontvanger (de vrouw) gezien als een diepe belediging. Misschien dat een buiging in de Arabische wereld normaal is om een vrouw te begroeten...hier is het afwijzen van een uitgestoken hand hetzelfde als een schoen laten zien aan een Arabier.
Misschien dat je je dit eens kunt indenken, maar ik vrees het ergste.

Oooops,sorry:
jou dwaze ideëen = jouw dwaze ideëen
ontspoort = ontspoord

Nogmaals sorry:
ideëen natuurlijk ideeën.
Het is laat op de avond zullen we maar zeggen.

@Mambo en youssefh

Stop toch met deze zinloze discussie; Let's shake hands ;)

@ Northman | 18-03-11 | 00:58
.
Lol +1

Eindelijk! Netjes gedaan van Pownews.
En nu nog kappen met de complete multikul.

We zijn hier blij met eeeeeen overwinning, en zijn dan ook nog bereid te vergeten er 100 verloren te hebben.

ratseflats | 17-03-11 | 17:32

We moeten niet te gevoelig worden, handjes weigeren is het probleem niet.
Woningbouwverenigingen die moskeeën betalen, linkse mondsnoerwetjes en politieke processen tegen de autochtone bevolking, dát is het probleem.

@yoessefh
Kun je nog iets anders dan mensen stangen?met vooringenomen uitlatingen.
Wat heeft dit voor een zin.
Gelijk heb je niet, gelijk krijg je niet.
Dit is Nederland, hier hebben wij onze sociaal maatschappelijke regels mét elkaar, afgesproken.
Een beschaafd en verstandig mens conformeert zich.
Mensen als jij , stangen, en stoken, en proberen zich op een fundamentalistische wijze in het debat te mengen en van ongelijk op een dwingende wijze, gélijk te maken.
Dit werkt niet en nooit.
Nogmaals, dit is N E D E R L A N D, en blijf van onze normen en waarden en vrijheden ÁF als je ze niet wilt respecteren.
Je plaatst jezelf terecht buiten een samenleving en bent een heel naar polariserend raar mens.
Capiche?

Ik geef moslims geen hand omdat ik van ze walg, maar ik noem t respect hoor. Dat zeg ik er dan minzaam lachend bij. Prachtig die woorden. Daden??, nee, woorden, die tellen immers. :)

@youssef
Waarom ben je zo bang?Je kan je geloof als moslim gewoon belijden hoor!Gelukkig leven wij in een land waar iedereen vrij is om zijn eigen geloof te 'kiezen'.Je vergeet alleen dat er ook grenzen zijn aan vrijheid en tolerantie.En dat er ook ongeschreven regels zijn ook wat dat betreft in omgang met mensen.Net zoals dat is in islamitische landen.Na eeuwenlang ontwikkelen zijn we tot een maatschappij geworden met een democratie,met gelijke rechten voor mannen en vrouwen.En met omgangsregels die zeggen dat je handen moet schudden uit beleefdheid.Voorbeeld:Angelina Jolie werkt bij de VN.Als zij naar islamitische landen gaat doet ze uit respect voor de inwoners een doek om haar hoofd.Daarom vinden sommige autochtone nederlanders het niet leuk als er opeens een moslim komt die geen handen meer wilt schudden uit 'respect'!Respect?Pardon?Het is een teken van geen respect hebben voor nederland,voor democratie,voor gelijke rechten en behandeling voor mannen en vrouwen,kortom alles waar Nederland voor staat.Ik heb geen behoefte en zeker niet als vrouw om weer terug in de middeleeuwen worden gestort door beheerszuchtige mannetjes die vrouwen behandelen (en zien) als minderwaardige wezens.En ik ben het met Skinner eens,deze rel om handenweigeraar is het probleem niet.Het is alleen een symptoom.Een symptoom van de islam die zegt dat zij tegen de westerse vrijheden en democratie is.De islam zal zich hiermee nooit kunnen conformeren,simpelweg omdat de islam dat niet toelaat.Daardoor hebben wij steeds meer 'relletjes'over handenweigeraars,halallunch,hoofddoekjes bij de gemeente etc.Het is een teken aan de wand.Door de grote geboortesaantallen van moslims (itt die van de autochtone)en de nog steeds grote volksverhuizingen van moslims uit islamtische landen(goh zo leuk blijkt het daar ook niet zo zijn?;)Voorzie ik dat moslims steeds meer eisen zullen stellen.Daardoor zal er (uiteindelijk)een clash komen tussen moslims en de (autochtone) bevolking die pal voor zijn westerse vrijheden zal gaan staan.Aan welke zijde zal jij staan?

@Julia
Good job!!
Deze yoessefh zal zich een andere naam " aanmeten "want dan wordt het hier té tricky om zijn fundamentalistische denkbeelden te ventileren.
Hij zal, door de "persoonsverandering"aan de ándere kant gaan staan.
Dit is de mentaliteit, zodra het moeilijk wordt, dan óf met agressie en geweld je wil opleggen en zin doordrijven, óf schijnbaar laf conformeren.
Zie dit regelmatig om ons heen gebeuren.
Ben er van overtuigd dat de Westerse wereld zijn vrijheden en democratische rechtbeginselen nooit zullen opgeven, voor een stel ongenuanceerde dwangmatige en fundamentalistische moslims die bang zijn voor élkaar en elkaar wantrouwen.


@Julia 11:04

Hulde!
Lol @ 'zo leuk blijkt het daar ook niet'

Reacties op dit artikel zijn gesloten