Allochtone probleemjongeren zonder baan halen hun neus op voor ongeschoolde, laagbetaalde arbeid. En áls ze al een baan accepteren, komen ze vaak te laat. 'Alle vooroordelen bleken te kloppen.' Dat zegt jongerenwerker Anton van Winsen vandaag in AD/UN.
Samen met twee collega's is hij dit najaar aan de slag gegaan als arbeidscoach voor het Jongerenwerk Utrecht (JOU). Hij kreeg de opdracht het komende jaar vijftig notoire probleemjongeren aan een vaste baan te helpen. Hij kan putten uit een arsenaal van naar schatting duizend ongeschoolde allochtone werklozen. Veel van hen zitten in de criminaliteit of dreigen daarin te belanden.
Als voorbereiding hield hij een onderzoekje onder ouders, probleemjongeren, scholen en jongerenwerkers. Daarin verklaarde een werkloze jongere die een passende baan kreeg aangeboden: ''Voor zo'n uurloon kom ik mijn bed niet uit.''
Gerelateerd
65% jongens uit Marokko ooit aangehouden
#Allochtonen
Reaguursels
Job, lees je mee?
Prutsert3368 | 16-11-11 | 13:17 | niet ok!
-weggejorist-
Spyrograaf | 16-11-11 | 13:17 | niet ok!
*klopt tevreden op onderbuik*
kapotte_stofzuiger | 16-11-11 | 13:17 | niet ok!
"Alle vooroordelen bleken te kloppen"
Genoeg gezegd, lijkt mij zo.
Heau even | 16-11-11 | 13:17 | niet ok!
Goh,je verwacht het niet he?
K.Zwellever | 16-11-11 | 13:18 | niet ok!
Dit is toch geen nieuws meer?
Frappant | 16-11-11 | 13:18 | niet ok!
Ik begrijp het niet helemaal. Als IK werkeloos zou zijn en ik zou een 'passende baan' weigeren dan zou acuut mijn uitkering worden stopgezet etcetera.
Ik mag toch hopen dat dit(volgens dit onderzoek) luie allochtoonse werkschuwe tuig niet uit de Staatsruif loopt te vreten??
TM | 16-11-11 | 13:18 | niet ok!
"voor zo'n uurloon mag ie best de bak in"
greenhouse | 16-11-11 | 13:18 | niet ok!
Dit had ik nu echt niet verwacht.
Herr Knäckebröd | 16-11-11 | 13:18 | niet ok!
En sneeuw is wit, gras is groen en de lucht is blauw.
Haarkopje | 16-11-11 | 13:19 | niet ok!
Het zal wel weer opgelost worden door de allochtoon beter te betalen dan de autochtoon.
Dr. Pown3rt | 16-11-11 | 13:19 | niet ok!
Ok, vooroordeel bevestigd. En nu?
Betweetert | 16-11-11 | 13:19 | niet ok!
-weggejorist-
User email: bret04@live.nl
User author lookaddthis
User ip 145.89.106.87
lookaddthis | 16-11-11 | 13:20 | niet ok!
Geen werk is geen verblijf in Nederland !?
Jackdeurne | 16-11-11 | 13:20 | niet ok!
Dit was toch al bekend? Ze willen als directeur betaald worden maar snappen niet dat je je eerst moet bewijzen...
Ziejenuwel | 16-11-11 | 13:20 | niet ok!
voor zo'n uurloon kunnen ze ruim leven in marokko bijvoorbeeld
GeileWillem | 16-11-11 | 13:20 | niet ok!
Misschien zijn het wel helemaal geen vooroordelen, maar gewoon trieste vaststellingen.
Maar dit zijn dus die mensen die dringend moesten worden binnengehaald om onze pensioenen te betalen (van hun uitkering?), onze billetjes te wassen en meer van dat.
vetkleppert | 16-11-11 | 13:20 | niet ok!
Nederland, waar vooroordelen feiten worden..
Fratello | 16-11-11 | 13:22 | niet ok!
een uitkering is tog veel beter? waarom zouden ze gaan werken? ze krijgen ook nog eens een dikke studie financiering omdat ze zogenaamd uitwondend zijn geregistreerd
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:23 | niet ok!
En water is blauw, gras is groen en vuur is rood...
ZwarteDag | 16-11-11 | 13:23 | niet ok!
Ik heb wel eens zin om die gasten een trap onder de kont te geven. Bij de Albert Heijn op Nieuwmarkt werken wat gastjes van dit kaliber die niks anders doen dan schreeuwen en klagen. Nergens voor nodig want zo'n baan is echt niet het einde van de wereld. Ik heb er zelf ook 2 jaar gewerkt toen ik nog studeerde.
XelaGBS | 16-11-11 | 13:23 | niet ok!
Werk weigeren = stop uitkering. Tenminste, dat mag ik toch hopen?
Hoofdletsel | 16-11-11 | 13:24 | niet ok!
-weggejorist-
verpaupificering | 16-11-11 | 13:25 | niet ok!
Zand vegen in de Sahara lijkt mij een uitstekende baan voor deze jongeren.
Haarkopje | 16-11-11 | 13:25 | niet ok!
En nu?
Maakjemenou | 16-11-11 | 13:25 | niet ok!
Werkschuw, ongetalenteerd, onhandelbaar en overlastgevend. En ook nog Fins.
OscarWilde | 16-11-11 | 13:25 | niet ok!
''Water is nat''
Wat een onnieuws weer.. De autochtone Nederlander en hardwerkende allochtoon wordt hier volgens mij steeds pessimistischer van. Iedere dat staat er wel weer iets in het nieuws dat bevestigt dat het gewoon tuig is.
Waar haalt de overheid hun nieuws vandaan? Die moeten dit toch ook wel zien?
Brinkman | 16-11-11 | 13:26 | niet ok!
Nederland, waar vooroordelen feiten worden..
Fratello | 16-11-11 | 13:22 | niet ok!
Het zijn ook helemaal geen vooroordelen, maar het is de keiharde waarheid. Het worden vooroordelen genoemd door mensen die daar een belang bij hebben. Dat zijn de mensen die dik betaald worden voor het behandelen van deze types en onze regering die expres dit laat voortbestaan in het kader van verdeel en heers.
Jekzon | 16-11-11 | 13:27 | niet ok!
Het is gewoon lui kutvolk dat doordat ze alle ruimte krijgen om de centen bij elkaar te jatten van de hardwerkende nederlander inderdaad geen zin meer heeft voor een uurloon dat hoort bij hun opleidingsniveau te werken.
Experiment mislukt. Slachtoffers tegen de muur en resetten met betere uitgangspunten.
reCAPTCHA | 16-11-11 | 13:27 | niet ok!
OscarWilde | 16-11-11 | 13:25 | niet ok!
Je bent ongeschoold vergeten...
Hoofdletsel | 16-11-11 | 13:27 | niet ok!
Moet je als uitzendbureau eens durven zeggen en die weten dit al 20 jaar.
vandezijlijn | 16-11-11 | 13:27 | niet ok!
Pure racisme!
frickY | 16-11-11 | 13:27 | niet ok!
Maarrrr als je ze niet aanneemt is het racisme. Moeilijk!
Overigens werken ze als dealer dag en nacht. Dus het kan wel.
Repetitive Beats | 16-11-11 | 13:27 | niet ok!
Rondhangen,stooterrijden,inbreken en hoerrrrroepen is ook werk hoor!!!
Bomba Chipolata | 16-11-11 | 13:28 | niet ok!
Zet in die gevallen de uitkering dan maar om in een lening.
Larry Cook | 16-11-11 | 13:28 | niet ok!
Allochtone probleemjongeren zonder baan halen hun neus op voor ongeschoolde, laagbetaalde arbeid. En áls ze al een baan accepteren, komen ze vaak te laat. 'Alle vooroordelen bleken te kloppen.' Dat zegt jongerenwerker Anton van Winsen vandaag in AD/UN.
.........
1 oplossing: Oppakken en terugsturen naar land van herkomst.. laat ze daar ondervinden of ze het daar beter hebben
klaretaalzeewolde | 16-11-11 | 13:28 | niet ok!
"het is maar een kleine groep joh"
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:28 | niet ok!
Ik vond de burgermeester van A'dam bij P&W wel grappig,dat ze nu deze jongeren 'sochtends komen wekken en sommige worden met een politie auto naar school gebracht.Hij trekt gewoon een lange neus naar al die vaders en moeders die hun kinderen 'sochtends vroeg naar school of creche brengen.Dit is een extraatje op al dat thee drinken.Bestuurders ga maar door met twee maten meten.
tolate | 16-11-11 | 13:28 | niet ok!
-weggejorist-
alanya666 | 16-11-11 | 13:29 | niet ok!
XelaGBS | 16-11-11 | 13:23 |
Dan ga je toch gewoon naar de AH in de Jodenbreestraat? Doe ik ook. ;-)
Waterpoeder | 16-11-11 | 13:30 | niet ok!
Marokkaans straattuig wil niet werken. dat is toch al langer bekend. Uitkering stopzetten en in een werkkamp flikkeren. Of heeft iemand nog een ander idee?
FreshClash | 16-11-11 | 13:30 | niet ok!
Ik zeg opvoedkampen en internaten
khorne81 | 16-11-11 | 13:31 | niet ok!
Met mijn onderbuik is in ieder geval niks mis...
JIP! | 16-11-11 | 13:31 | niet ok!
Open deur. Is al jaren bekend.
Dirty-Harry44 | 16-11-11 | 13:32 | niet ok!
alanya666 | 16-11-11 | 13:29 | niet ok!
Maar de niet-willen-werken variant kunnen we missen als kiespijn. *Begrotingstekort opgelost heeft*
Hoofdletsel | 16-11-11 | 13:32 | niet ok!
Geen nieuws, heb ook vaak mee te maken. Mag het alleen niet hardop zeggen.
Die gasten hebben het alleen maar over respect, snappen alleen niet dat je dat moet
Verdienen. Kansloze sukkels die allemaal op onze grote vriend job stemmen, als ze daar de fut
Voor hebben.
martijn de tuindert | 16-11-11 | 13:32 | niet ok!
Ik zou zo'n 'getalenteerde' niet meer bij op de zaak moeten hebben. Ze jatten ook nog eens als de raven.
Paracetedrol | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
Hier zullen ze in Den Haag wel weer van schrikken,terwijl wij het al dertig jaar weten
bullterrier | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
-weggejorist-
Zuitschuip | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
*Bam*
Trap hem zo in die open deur.
fifi23 | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
iemand een kopje thee?
Jan Vlag | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
-weggejorist-
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
Het waren ook geen vooroordelen maar jarenlange ervaringen. Het worden vooroordelen genoemd door rozebrilkijkers die hun zakken vullen in de zieligenindustrie.
Sadomassochristus | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
Dat is nou de onderste laag van de bevolking. Een grote beerput.
Het volk is laaggeschoold of zelfs niet. Geen normen waarden bijgebracht, geen besef van ongeschreven regels. Ze snappen niet dat je op tijd moet zijn op je werk, dat je verzorgt op je werk komt, dat je überhaupt komt, dat je je best moet doen in plaats van spelen met je telefoon en meisjes uitschelden.
Ouders die losgeslagen zijn, alcohol/drugs verslaving. Schulden, geen zicht op een toekomst, geen ritme in het dagelijks leven. Opgevoed door broer of zus, en mogen het zelfde doen bij broertje of zusje. Mishandelingen, tussen 2 culturen leven.
Zo alles even door elkaar in plaats van alles even op een rijtje.
Dit zijn de dingen waar ze mee te maken hebben, geef toe, zou je dan nog willen/kunnen werken?
jelmerts | 16-11-11 | 13:34 | niet ok!
Naaktslakken zijn glad...
Zansa | 16-11-11 | 13:34 | niet ok!
Repetitive Beats | 16-11-11 | 13:27 | niet ok!
De term racisme word veel te vaak misbruikt.
Discriminatie: Iemand benadelen op een !niet relevante! eigenschap of kenmerk.
Racisme: discrimineren op vorm van ras.
Het kan geen racisme zijn, omdat het een vaststaand feit betreft.
Jel-El | 16-11-11 | 13:34 | niet ok!
alanya666 | 16-11-11 | 13:29 | niet ok!
Klopt helemaal! Leeg, rustig en veilig.
Brinkman | 16-11-11 | 13:35 | niet ok!
Deze jongerenwerker zal ofwel enorm worden terug gefloten of is met terugwerkende kracht geen jongerenwerker maar slechts een 'persoon die de signalen niet goed heeft begrepen'.
Wat mij betreft is het al jaren duidelijk, mensen die op hun rug zitten zijn tuig, allemaal!
Koorknaap | 16-11-11 | 13:35 | niet ok!
Ho ho een jongerenwerker die niet van de PvdA of SP is??
Zal zijn baantje nu wel kwijt raken nu hij uit de school heeft geklapt.
knight03 | 16-11-11 | 13:36 | niet ok!
Te dom om te poepen , jammer dan...hoeveel kansen wil je krijgen dan?
hooliganica hollandi | 16-11-11 | 13:36 | niet ok!
jelmerts | 16-11-11 | 13:34
Je vergeet inteelt..
de bier | 16-11-11 | 13:36 | niet ok!
@ TM | 16-11-11 | 13:18
Nee joh. Anders glijden ze af in de criminaliteit. Daarom moeten hun uitkeringen ook omhoog.
[groen links mode off]
Willem VanDer Decken | 16-11-11 | 13:38 | niet ok!
alanya666 | 16-11-11 | 13:29 | niet ok!
Ik weet het, het blijft moeilijk wakker blijven tijdens een geschiedenis
les over een land waar je alleen maar een uitkering van wil hebben.
Wel jammer dat je niet reageert over het stuk zelf dat kansjongeren
dus te lui zijn om ook te werken. Makkelijker om net te doen of je
iets bijdraagt
TsjaWatDan | 16-11-11 | 13:39 | niet ok!
Die denken: Waarom je de tyfus werken voor zo weinig geld als je met criminele activiteiten het dubbele kan krijgen?
Zit wat in, maar met je VMBO-diploma moet je ook geen goedbetaalde baan verwachten. Had je maar beter je best moeten doen op school luie flikkers!
SchoneZoon | 16-11-11 | 13:39 | niet ok!
Het waren ook geen vooroordelen maar jarenlange ervaringen. Het worden vooroordelen genoemd door rozebrilkijkers die hun zakken vullen in de zieligenindustrie.
Sadomassochristus | 16-11-11 | 13:33 | niet ok!
Zei ik ook al, maar je vergeet nog te vermelden waarom dit nooit zal veranderen: het komt de regering goed uit, dan kunnen ze onze rechten steeds meer inkrimpen onder het mom van criminaliteitsbestrijding. Net zoals landen oorlog voeren om binnenlandse onrust aan te pakken, zo laat onze regering expres dit bestaan. En dan maakt het niet uit of de regering links of rechts is, ze spelen toch allemaal onder een hoedje.
Jekzon | 16-11-11 | 13:39 | niet ok!
Het gaat natuurlijk vooral om Finnen. Ze aannemen is gewoon vragen om problemen. Zijn er in Alaska geen plannen om nog wat extra spoor aan te leggen? Lijkt me een uitstekende oplossing.
caspert79 | 16-11-11 | 13:39 | niet ok!
Maakt niet uit hoeveel miljarden je verbrandt aan integratieprojecten en andere linkse flauwekul, dit soort inteeltproducten kun je toch niet verbeteren. Enige goedkope en effectieve oplossing is uitzetten, maar om de politiek zover te krijgen heb ik helaas geen andere optie dan op een club randdebielen als de PVV stemmen. Het zij zo.
Borakh | 16-11-11 | 13:40 | niet ok!
@Ziejenuwel | 16-11-11 | 13:20
Het zijn ook bijna politici, eenmaal gekozen ben je verworden tot KIESPIJN.
Implant | 16-11-11 | 13:42 | niet ok!
jelmerts | 16-11-11 | 13:34 | niet ok!
Ja!
deraderendraaien | 16-11-11 | 13:42 | niet ok!
ik heb de oplossing!!
geef alle marrokanen een golf5, een maandelijks bedrag van €2000 als ze nog steeds gaan zeuren, stelen of voor overlast gaan zorgen gewoon het land uit trappen en dan moet dit allemaal gewoon met een contract gebeuren! komt ook nog eens goedkoper uit
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:42 | niet ok!
caspert79 | 16-11-11 | 13:39 | niet ok!
En de vliegtickets betalen? Dicht bij huis kan het ook, de politie wil binnenkort het nieuwe dienstpistool testen....
Hoofdletsel | 16-11-11 | 13:43 | niet ok!
Heb vaak van werkgevers gehoord dat ze er wel aan beginnen uit maatschappelijk verantwoord ondernemen dinges en er dan op terugkomen gezien de feiten die hierboven genoemd zijn.
Simon_GS | 16-11-11 | 13:45 | niet ok!
Ik hoorde net een hele harde klap, volgens mij donderde de open deur naar beneden.
Creaguurder | 16-11-11 | 13:45 | niet ok!
Ik hoorde net een hele harde klap, volgens mij donderde de open deur naar beneden.
Creaguurder | 16-11-11 | 13:45 | niet ok!
-weggejorist-
vanoranjenassau | 16-11-11 | 13:45 | niet ok!
Je verwacht het gewoon niet.
djs | 16-11-11 | 13:46 | niet ok!
Als een jongerenwerker dat zegt dan is het waarschijnlijk nog veel erger in de praktijk.
de Bree | 16-11-11 | 13:46 | niet ok!
Komt allemaal goed. Worden allemaal schatrijke ganster-rappers. Echt waar!
Vaus | 16-11-11 | 13:47 | niet ok!
ik heb de oplossing!!
geef alle marrokanen een golf5, een maandelijks bedrag van €2000 als ze nog steeds gaan zeuren, stelen of voor overlast gaan zorgen gewoon het land uit trappen en dan moet dit allemaal gewoon met een contract gebeuren! komt ook nog eens goedkoper uit
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:42 | niet ok!
Wat is dat nou voor een schijtoplossing? Ben je zelf een Marokkaan ofzo?
Brinkman | 16-11-11 | 13:47 | niet ok!
Nee. Je ziet het gewoon niet aankomen. *nog even een open deur intrapt*
Spaarnwouderpoort | 16-11-11 | 13:48 | niet ok!
ik denk dat autotochtone probleemjongeren ook werkschuw zijn.
dolffie | 16-11-11 | 13:49 | niet ok!
vanoranjenassau | 16-11-11 | 13:45
Mag ik u hartelijk danken voor uw weloverwogen inzichten?
vetkleppert | 16-11-11 | 13:49 | niet ok!
@ de bier | 16-11-11 | 13:36 |
Kan nog veel meer opnoemen.
Ik dacht ook altijd dat het zo simpel was door een uitkering stop te zetten.
Totdat ik iemand sprak die de intakes doet voor deze mensen voor integratie projecten met zicht op een vaste baan.
De gemeente maakt dan een selectie uit alle mensen vanuit de bijstand, daarvan moet de ongeveer de helft (mensen die opzich best willen werken)een integratie project in.
Daar komt dan een alleenstaande moeder met een 12 jarige kind binnen, moeder is aan de drugs en alcohol, zit diep in de schulden. Hoop gedonder met haar ex die via de rechter z'n kinderen wil zien. Jeugdzorg en maatschappelijk werk erbij, die toezicht houden. Vroeger misbruikt door een gekke stiefvader.
En die moet je dan maar de uitkering stoppen en zeggen dat ze moet gaan werken. Terwijl ze best wil hoor, alleen moet er eerst gezorgd worden dat de verslaving en problemen opgelost worden. Dan pas kan je over werk gaan praten.
En nee ik ben geen linkse hond.
jelmerts | 16-11-11 | 13:49 | niet ok!
Mogen deze kansarme jongeren dan vanaf nu kansloze jongeren genoemd worden?
Droko | 16-11-11 | 13:50 | niet ok!
-weggejorist-
jonneke | 16-11-11 | 13:50 | niet ok!
Brinkman | 16-11-11 | 13:47
haha nee gelukkig niet maar inplaats van dat we betalen voor vernieling, extra ambtenaren en subsidie voor stomme organisaties die niks doen lijkt dit mij een beter oplossing!
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:50 | niet ok!
Dus vanaf nu noemt links het beestje ook gewoon bij de naam en spreekt voortaan over lui en lamlendig ipv discriminatie?
Conan de Rabarber | 16-11-11 | 13:51 | niet ok!
Wat ook een probleem is tegenwoordig is dat je het gevoel dat je niks meer voorstelt, ik ben timmerman in NL geweest ik kan bij mensen thuis en ze kijken allemaal zo precies op je neer, loon is ook niet echt alles sommige bedrijven betalen gewoon minimum, wat een mooi land dat Belgie hier heb je dat gevoel gewoon niet iedereen is netjes aardig en precies heel anders, mijn leiding gevende kijkt ook niet op mij neer etc..
dejim | 16-11-11 | 13:51 | niet ok!
Laat die jongens dan lekker met rust en richt je op mensen die wél iets met hun leven willen doen. Wel zonder uitkering natuurlijk!
Woods | 16-11-11 | 13:52 | niet ok!
TM | 16-11-11 | 13:18 | niet ok!
Deze kansengroep haalt de neus op voor uw belastingcenten en richt zich liever rechtstreeks op zaken die u met uw netto salaris aanschaft: flatscreens, laptops, auto's. Dat werk. In voorkomend geval kunt u ook, onder enig aandringen, verzocht worden uw portemonnee, pinpas + pincode etc. te overhandigen.
Kopje Suiker | 16-11-11 | 13:53 | niet ok!
Conan de Rabarber | 16-11-11 | 13:51 | niet ok!
Ben je gek, dan kunnen ze er hun voordeel niet meer mee doen.
Hoofdletsel | 16-11-11 | 13:54 | niet ok!
En helaas zijn er nog steeds politici die het vooral een tekortkoming van school, werkgevers etc. vinden, en het probleem NIET zoeken bij de mentaliteit van de jongeren.
BeunDeHaas | 16-11-11 | 13:55 | niet ok!
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:50 | niet ok!
En als we die auto en 2000 euro nu eens achterwege laten en ze gewoon het land uitsturen of aan ellenlange taakstraffen zetten als ze de fout in gaan?
Scheelt zo weer een bedrag van 20.000 euro en ze doen nog klusjes ook.
Brinkman | 16-11-11 | 13:56 | niet ok!
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:50 | niet ok!
En als we die auto en 2000 euro nu eens achterwege laten en ze gewoon het land uitsturen of aan ellenlange taakstraffen zetten als ze de fout in gaan?
Scheelt zo weer een bedrag van 20.000 euro en ze doen nog klusjes ook.
Brinkman | 16-11-11 | 13:56 | niet ok!
En water is blauw, gras is groen en vuur is rood...
ZwarteDag | 16-11-11 | 13:23 | niet ok!
Totaal niet ;d
rsd87-- | 16-11-11 | 13:56 | niet ok!
@jonneke | 16-11-11 | 13:50
Huh? Als het eerste gedaan is, slaat het tweede helemaal nergens meer op.
Niks-neem | 16-11-11 | 13:57 | niet ok!
Met dank aan de SP en GroenLinks!
Waarom werken als je ook een uitkering kunt krijgen volgens de ideologie van de linkse kerk.
De jaren 60 waren het begin van alle verval.
lekker wijf | 16-11-11 | 13:59 | niet ok!
Ik weet een mooie baan. Niet te veel werken, veel verdienen. Schandknaapje op A'dam of Utrecht Centraal. Twee keer per broek naar beneden en bukken, net als op de Koranschool, maar dan wel betaald.
eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 13:59 | niet ok!
@lookaddthis | 16-11-11 | 13:20 |
Spamhoer!!!
IkSchrijfDusIkBen | 16-11-11 | 14:00 | niet ok!
Ach kom werk is ook niet leuk, het word tijd dat robots alles gaan opknappen, we leven inimiddels in 2011.
Kets22 | 16-11-11 | 14:03 | niet ok!
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:50
in feite kan het allebij !
economie onderzoeker | 16-11-11 | 14:03 | niet ok!
@lookaddthis
strak systeem, winst maken door oneindig veel keer iets met verwachtingswaarde van -2.3% te spelen.
wat een gangsterwebsite, even gemeld bij de dienst internetfraude van de politie, groeten
pandalicious | 16-11-11 | 14:04 | niet ok!
Het enige dat mij verbaast aan dit artikel is dat de uitspraken komen van een "arbeidscoach" van "Jongerenwerk Utrecht". Normaal gesproken schieten dit soort lieden niet in eigen voet en gaan ongewenste resultaten linea recta de doofpot in.
Dan maar meteen de functie van dit sujet opheffen, blijkbaar heeft zijn baan geen doel en hoeft de gemeenschap dus geen geld te kosten.
TisNieZoMoeilijk | 16-11-11 | 14:04 | niet ok!
lookaddthis | 16-11-11 | 13:20 | Gemeld!
*Joris lief aankijkt*
Hoofdletsel | 16-11-11 | 14:07 | niet ok!
Dat jij dat nou leuk werk vindt om te doen, dan hoef je andere mensen nog niet lastig te vallen met je ranzige praatjes over je beroep.
ssoass | 16-11-11 | 14:07 | niet ok!
-weggejorist-
economie onderzoeker | 16-11-11 | 14:07 | niet ok!
@eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 13:59 | niet ok!
Dat jij dat nou leuk werk vindt om te doen, dan hoef je andere mensen nog niet lastig te vallen met je ranzige praatjes over je beroep.
ssoass | 16-11-11 | 14:07 | niet ok!
Het zijn allemaal bon vivants.
andywatt | 16-11-11 | 14:09 | niet ok!
Ik sprak laatst een werkgever die vertelde dat hij nauwelijks allochtonen aanneemt. Niet omdat hij discrimineert, maar vanwege de manier waarop ze komen solliciteren. Petje ophouden, onderuitgezakt in de stoel zitten, ongeschoren, noem maar op. Tja, zo word je niet aangenomen op je werk.
Kopernek | 16-11-11 | 14:09 | niet ok!
Goh, verrassend.. 'Voor zo'n uurloon kom ik mijn bed niet uit' = Kansloos gezever. Anderen doen het ook :-) Mentaliteit van die mensen is echt om te kotsen.
Legionary | 16-11-11 | 14:10 | niet ok!
caspert79 | 16-11-11 | 13:39 | niet ok!
Klinkklare onzin dat het vooral om allochtonen gaat. Dit soort types lopen ook in zeer groten getale rond onder autochtonen.
Heb een tijdje terug hetzelfde werk gedaan als de beste meneer in het artikel. Wat dit betreft is er weinig verschil tussen allochtoon en autochtoon wel was er een heel duidelijk motivatieprobleem waar te nemen bij de dames. Die weigerde namelijk stelselmatig werk of meldde zichzelf herhaaldelijk ziek. Ze hadden werkelijk altijd wel wat:
1. zoontje ziek
2. buikpijn
3. door de enkel gegaan
4. relatieproblemen/in scheiding
5. tante overleden
etc etc.
Een ding is zeker, de Nederlanders waren van alle etnische groepen zeer zeker niet het meest gemotiveerd. Puur op volgorde:
1. Turken (overduidelijk het minst werkschuw van alle groepen. Pakken vrijwel alles met beide handen aan.)
2. Marokkanen en Nederlanders (Bij Marokkanen ligt het vooral aan leeftijd, hoe ouder de persoon des te serieuzer hij is. Met de jongeren zo nu en dan wat probleempjes met de ouderen eigenlijk nooit. Bij Nederlanders is het precies andersom. De ouderen zeiken letterlijk de oren van je kop de jongeren zijn zo nu en dan een probleem).
3. Hindoestanen (komen nonchalant over, werken redelijk...maar vrij hoog verzuim. Groot voordeel ze zijn rustig en geen amokmakers)
4. Surinamers/creolen (Zeer prettig in de omgang/heel sociaal maar komen afspraken vaak niet na en zijn vaak te laat. Ik wil de stereotypen niet bevestigen maar het is jammer genoeg echt zo dat Surinamers er echt een sport van hebben te laat te komen.)
5. Zonder meer met stip op 1: Antillianen. In een woord...LUI. Ik haat het mensen over een kam te scheren maar Antillianen (met name de jongens) zijn echt niet vooruit te branden. Je hebt echt constant het gevoel aan een dood paard te trekken. Zal waarschijnlijk aan die wiet liggen.
6. Correctie met stip op 1 komen de vrouwen. Op een gegeven moment waren ze vaker afwezig dan aanwezig. Hierbij moet ook vermeld worden dat het om autochtonen dames ging.
koter | 16-11-11 | 14:10 | niet ok!
vetkleppert | 16-11-11 | 13:49 | niet ok!
Uiteraard mag dat.
vanoranjenassau | 16-11-11 | 14:12 | niet ok!
Aanvraag voor een stageplaats bij een 5 sterren hotel. Echt gebeurd:
Hoi,
ik moet een baantje van school. Heb jij wat.
Mo******
Een vrij leeg A4-tje dus.
Vinden ze het nog vreemd dat er een ander komt...
jan-lul-de-behanger | 16-11-11 | 14:15 | niet ok!
die lui moet je alleen helpen met het de grens over trappen.
watismuziek | 16-11-11 | 14:15 | niet ok!
Dwingen!
Bezorgde vader | 16-11-11 | 14:17 | niet ok!
Wil de laatste ontkenner nu opstaan?
Halbarad | 16-11-11 | 14:18 | niet ok!
vanoranjenassau | 16-11-11 | 14:12 | niet ok!
Bij deze dan. Dank u zeer voor uw diepdoordachte bijdrage.
vetkleppert | 16-11-11 | 14:18 | niet ok!
Ergens kan ik het ook wel begrijpen. Het verschil tussen het potentieel (nog geen 7 euro bruto per uur)loon en een uitkering is vrijwel niks. De prikkel om te gaan werken is er dus simpelweg niet. Hier is toch de overheid verantwoordelijk voor. Ze zouden eens wat minder gul met dit soort uitkeringen (belastinggeld) moeten strooien. Kijk dan eens hoe snel de vacatures vervuld worden.
Het is vooral de overheid dat hier het arbeidsmoraal naar de klote helpt. Falen wordt beloond. Indien je hard werkt mag je veel, heel veel belasting betalen...zodat onder andere degene die niet wil werken een inkomen kan genieten. Vind je het dat gek dat er mensen zijn die niet willen werken?
koter | 16-11-11 | 14:20 | niet ok!
En dan te bedenken dat hun voorouders zijn binnengehaald door VVD en CDA stemmende ondernemers om lonen en arbeidsvoorwaarden uit te hollen.
nextcase | 16-11-11 | 14:20 | niet ok!
ssoass | 16-11-11 | 14:07 | niet ok!
U praat in meervoud. En ga nu maar weer lekker met de vriendjes buiten spelen, het is immers woensdagmiddag...
eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 14:21 | niet ok!
Ze bewaren hun krachten voor later om dan te werken vanwege de vergrijzing.
Hanxie | 16-11-11 | 14:23 | niet ok!
Was zeker klaar in een dag want langer kan hij er niet aan gewerkt hebben plus nog maandje om proefallochtonen te observeren hoe alle vooroordelen bewaarheid werden.maar rapport zal wel weer in halfrond archief eindigen, komt niet overeen met gewenste resultaat van opdrachtgevers.
Umberto die trotzoni | 16-11-11 | 14:23 | niet ok!
@jelmerts dat ben je wel.
djs | 16-11-11 | 14:24 | niet ok!
Goh, hier sta ik nu echt versteld van....
Aktivist | 16-11-11 | 14:26 | niet ok!
Water is nat.
Gras is Groen.
Lucht is blauw.
Mensen dit is oud nieuws en de politiek doet er niks mee.
Helaas.
RHardstyle | 16-11-11 | 14:26 | niet ok!
jammer dat dit soort berichten de heren en dames politici nooit bereiken. En als ze er van horen, wuiven ze het wel weg als racistische prietpraat.
martijn6421 | 16-11-11 | 14:33 | niet ok!
Dit gespuis moet gewoon terug waar ze vandaan komen!
Kom op regering laat je tanden eens zien weg met die lui, ons land gaat naar de donder met deze types.
Moet je natuurlijk niet aan de pvda vragen want die gaan weer thee drinken met die lui.
Ik zag gisteravond ook v.d. Laan met slap gelul ze doen gewoon helemaal niets maar ja die is ook van de pvdan dus praten praten nog eens praten en niets doen dat tuig lach zich rot. Ruim ze toch op.
bernhardes | 16-11-11 | 14:34 | niet ok!
-weggejorist-
Monotheists_r_idiots | 16-11-11 | 14:35 | niet ok!
Autochtone kansloze 'verrekte mongol-Maaskantje types' (waar je tegenwoordig je nek over breekt) hoef ik anders ook niet in mijn bedrijf...
Ahasveros | 16-11-11 | 14:37 | niet ok!
Verder in de categorie "Open deuren":
-water is nat;
-vuur brandt;
-gras is groen;
-Grieken zijn luie ouzozuipers.
Teiltjes Tekort | 16-11-11 | 14:39 | niet ok!
Heeft niets te maken met discrimineren,
maar alles met de keuze:
'participeren of parasiteren'.
Cor Rupteling | 16-11-11 | 14:43 | niet ok!
op het vliegtuig terug naar land van herkomst van ouders
halverwege klep los en heel stijl stijgen...
piotr79 | 16-11-11 | 14:43 | niet ok!
Mag ik ook wat zeggen.....hahahaha.
jaap gleuventrekker | 16-11-11 | 14:44 | niet ok!
Ik zeg: geef ze een geweer, zet ze op het vliegtuig naar Afghanistan onder het mom "Jullie zijn nu soldaat"
Skexis | 16-11-11 | 14:48 | niet ok!
Ik neem aan dat dit over jongens gaat want bij mijn visboer werken bijna allemaal Turkse meiden en die gaan er hard tegenaan. Ik ken de eigenaar en die zegt dat hij nog nooit iets te klagen heeft over die meiden net als over oudere mannelijke Turkse werknemers. Mja het schijnt dat Turkse jongens serieuzer zijn als de Marokkaanse prinsjes...
krem | 16-11-11 | 14:49 | niet ok!
Tjah....ik heb wel es tegen een (autochtoon) werkloos, uitkerings 'slachtoffer' gezegd......nou....mocht ik mijn huidige baan om wat voor reden dan ook kwijtraken dan ga ik wel for the time being vliegtuigen schoonmaken op Schiphol of zo...tot ik weer een baan in mijn eigen sector vind.
Ik kreeg alleen een glazige blik, geen antwoord.
Dahlia5481 | 16-11-11 | 14:50 | niet ok!
@alanya666 | 16-11-11 | 13:29 : Maar was zo te lezen het gemiddelde niveau van het Nederlands een heel stuk hoger komen te liggen. Lul niet zo dom; immigranten prima, allochtonen niet.
'Allochtonen' is een ander woord geworden voor niet-Westerse immigranten zonder opleiding, die de taal niet spreken, die niet bereid zijn om lage lonen banen te accepteren, die niet bereid zijn om zich te onderwerpen een de wetten van de staat en hnun religie bij hun voordeur laten ophouden, en die autochtonen ook nog menen te moeten vertellen hoe ze moeten leven.
Anyway; neem les of gebruik minder woorden want het staat voor geen meter.
@koter | 16-11-11 | 14:20 : Neen, het is simpelweg een gebrek aan arbeidsethos en sociale moraal. Zolang die luie honden verklaren 'dat het werk niet genoeg betaalt' leven ze op jouw en mijn kosten. Dat vinden ze volkomen oninteressant, als zij hun hand maar op kunnen houden.
Had jij het niet over betrouwbare turken en zo? (14:10)
Ik heb in mijn jeugd vakantiewerk gedaan bij Uittewaal, dat is/was een zilveruitjes fabriek. Kon je voor een paar gulden per uur, twaalf uur op en twaalf uur af werken. Verzekerd bij het ziekenfonds, premies werden betaald, enzovoort.
Ik zat bij de schudbakken, faute uien uit te selecteren. Kom er een bus(!) met turken aan die allemaal aan het begin van de lopende band werden gezet. Na pak em beet een half uurtje hield bij ons de toestroom van de uien op. De chef gaat kijken en ziet dat er geen turk meer aan het werk is. Nee! Die liepen buiten in de verte. Hij er achteraan; het werk was 'te vies' en 'te lawaaerig' dus ze hadden geen zin. Niet even afmelden of zo, nee hoor! gewoon de totale produktie laten vastlopen, zolang ZIJ er geen last van hadden was het ze een rotzorg.
Ik hou niet van stereotypes maar godverdegodver het wordt je regelmatig wel heel moeilijk gemaakt.
TM | 16-11-11 | 14:50 | niet ok!
Als ze vrouwen moeten uitschelden voor 'kankerhoer' om ze vervolgens bewusteloos te slaan zijn ze wel op tijd... dat dan weer wel.
SpvvD | 16-11-11 | 14:50 | niet ok!
zij zitten toch allemaal in de Wajong? zij hoeven niet te solliciteren :)
moe de loos | 16-11-11 | 14:51 | niet ok!
het gaat negen van de tien keer over Marokkaanse jongentjes van ongeveer 12 tot 18. turken zijn over het algemeen iets meer genegen tot arbeid in tegenstelling tot noordafrikaners. meisjes komen langzaam tot inzicht dat als ze zelf niet gaan werken er niets gebeurt want de mannelijke helft van hun soort is te lui of te dom.
piotr79 | 16-11-11 | 14:54 | niet ok!
een vooroordeel dat klopt is toch een paradox?
Hempieman | 16-11-11 | 14:58 | niet ok!
een vooroordeel dat klopt is toch een paradox?
Hempieman | 16-11-11 | 14:58 | niet ok!
een vooroordeel dat klopt is toch een paradox?
Hempieman | 16-11-11 | 14:58 | niet ok!
een vooroordeel dat klopt is toch een paradox?
Hempieman | 16-11-11 | 14:58 | niet ok!
een vooroordeel dat klopt is toch een paradox?
Hempieman | 16-11-11 | 14:58 | niet ok!
Hempieman | 16-11-11 | 14:58 | niet ok!
Het antwoord is neen, maar moet je het daarom vijf keer vragen?
eerstneukendanpraten | 16-11-11 | 15:03 | niet ok!
@TM | 16-11-11 | 14:50
Tja,ik ben al een tijdje geleden gestopt met hierover zeuren..Het helpt niets en wij weten allang hoe lui deze mediterane idioten zijn.
Nederlanders spreken altijd over een 'achterstand' en problemen bij de opvoeding,en de moskee,verkeerde 'vrienden' etc.Boelshidt.
Deze hufters spugen op ons en pennen het internet vol hoe verheven zij zich wel niet voelen.Nederlanders zijn boeren vinden zij,en komen zelf uit een rijke cultuur met prachtige zwembaden,palmbomen en gouden koepels wat hun betreft.
Ik ben er klaar mee,als je het arrogante lef hebt om zo neer te kijken op een welvarend en modern land dat ook nog eens wereldwijd actief is op vele vlakken..Mag je wat mij betreft met handboeien om het vliegtuig ingeschopt worden en bij terugkeer tegen de muur gezet worden.Hypocriete parasieten zijn het,dat ze nog 'jeugdig' zijn kan mij geen fuck schelen.Aard van het beestje.
de grote Anti | 16-11-11 | 15:04 | niet ok!
En nu?
Maakjemenou | 16-11-11 | 13:25 | niet ok!
.
Ja... nu nix.... Gewoon even een feitje tussendoor wat al veel langer bekend was, en verder slaapt deze klote regering gewoon verder.
Welterusten boys!
Vinnyy | 16-11-11 | 15:07 | niet ok!
dus nederlands paspoort afnemen en terug naar waar zij vandaan komen, dit soort volk word nooit een aanwinst.
bekijket | 16-11-11 | 15:07 | niet ok!
lookaddthis | 16-11-11 | 13:20 | niet ok!
en we hebben een spamboer!
petros666 | 16-11-11 | 15:10 | niet ok!
Als ze kloppen zijn het geen vooroordelen maar feiten.
James Lastig | 16-11-11 | 15:14 | niet ok!
[quote]Daarin verklaarde een werkloze jongere die een passende baan kreeg aangeboden: ''Voor zo'n uurloon kom ik mijn bed niet uit.''[/quote]
Wow, zelfs in perfect Nederlands. Was dit toch niet per ongeluk een autochtone werkloze jongere?
suvois | 16-11-11 | 15:14 | niet ok!
Naast werkschuwheid grenst hun gedrag vaak ook nog aan dat van een zwakzinnige... Ik denk als baas van een bedrijf wel 3 keer na alvorens deze lieden in te huren.
Sunabalk | 16-11-11 | 15:15 | niet ok!
Straks gaan jullie me vertellen dat de paus de bijbel leest.
bft | 16-11-11 | 15:15 | niet ok!
Deze conclusie is zo waar als een koe en zal daarom wel strafbaar zijn.
Jan Passant mk2 | 16-11-11 | 15:26 | niet ok!
Hahaha, de vooroordelen blijken dus gewoon constateringen te zijn. Wat nou politiek correct?
weedo | 16-11-11 | 15:27 | niet ok!
helaas een waarheid als een koe, zie ze op overvecht (utrecht) niks anders doen dan met zo'n krap petje, bontkraagje en blikje hartkloppingen mensen intimideren/ uitschelden. En het wordt hoe langer hoe normaler, men berust erg snel in die belachelijke situatie, helaas.
balletje_mayo | 16-11-11 | 15:27 | niet ok!
Ik zou ook niet voor dat uurloon me bed uitkomen.
Gijsbert | 16-11-11 | 15:28 | niet ok!
En water is nat, stront stinkt..
Doomsday | 16-11-11 | 15:30 | niet ok!
Water is nat, vuur is heet, pvda sucks monkeyballs..
Slipsnifter | 16-11-11 | 15:30 | niet ok!
Ze weten hier op powned precies hoe ze een artikel moeten brengen om de woedende menigte te wekken...
.
Het klopt dat laaggeschoolde jongeren moeilijk te motiveren zijn om te werken, maar dat probleem hebben autochtone jongeren in de zelfde situatie ook.
.
Is gewoon een mentaliteitsprobleempje, allemaal willen ze direct een dik salaris verdienen en dure zooi kopen zonder daarvoor hard te moeten werken.
kaalkoppie | 16-11-11 | 15:33 | niet ok!
Open deur
*TRAP*
Niets aan de hand, doorlopen svp
DaT | 16-11-11 | 15:39 | niet ok!
"Dat zegt jongerenwerker Anton van Winsen vandaag in AD/UN."
Dit rechtse kabinet stuurt nog steeds 'jongerenwerkers' op dat tuig af, niet gek dus dat er niets veranderd. Bureau Halt en jongerenwerkers helpen niet, ze zijn niet eens meer onder de indruk van de politie laatstaan geitenwollen sokken.
Wat we nodig hebben is een zero tollerance beleid en opvoedingskampen en jeugdgevangenissen met militair regime. Als de ouders ze niet in de hand hebben moet er gewoon ingegrepen worden. Uit het ouderlijk gezag ontrekken en opvoeden dat tuig.
XaleX | 16-11-11 | 15:40 | niet ok!
Dit spreekt toch vanzelf? Waarom zou je gaan werken als je zonder werken net zoveel geld in de uitkering krijgt? Waarom zouden anders al die Polen en Bulgaren en Roemenen hier willen komen? Even werken en hop uitkering. Vraag maar na bij de gemeente Vaals die nu al in de financiële uitkeringsproblemen zit met onze nieuwe EU burgers. Het is geen Marokkanen probleem maar een algeheel Allochtonen probleem. We geven al ons zuurverdiende geld weg. Van wat op mijn factuur staat hou ik nog niet 1/3 over. De rest gaat naar de overheid! Dat betekent dat wat jullie kopen in de winkel 2/3 voor de overheid en uitkering is. Idem met brandstofaccijnzen. Maar dit mag niet worden berekend op deze manier, daar wordt het CPB heel duidelijk de weg gewezen. Er mag alleen berekend worden wat de politici eruit willen zien komen.
Patatter | 16-11-11 | 15:40 | niet ok!
Iedereen die niet links stemt weet dit al meer dan 20 jaar *zucht*. En wat gaan we doen ipv steunen, vergoeilijken, gedogen, buigen of de andere kant opkijken ?
Tutanchamon | 16-11-11 | 15:47 | niet ok!
Dat worden levenslange uitkeringsgevallen van minimaal 500.000 euro per stuk. Ik zou zeggen paspoort afnemen en laten afreizen naar Marokko, ik heb het wel gehad met die etterbakkies.
krankzinnig | 16-11-11 | 15:47 | niet ok!
overigens, even een aanvulling op het laatste wat ik zei,
Ik heb zelf ook ooit tot de groep laaggeschoolde jongeren gehoord een goede 13 jaar geleden (opleiding niet afgerond) en heb toen ook allerlei minimum loon baantjes moeten uitvoeren. Het was vaak zwaar en werkdagen van 10, 12 uur waren niet abnormaal, maar heb ik heb me toen godverdomme wel voor 200 procent ingezet!!!
.
Maar ik kan iedereen verzekeren dat ik prima terecht ben gekomen, heb mijn opleiding later alsnog afgerond en heb nu een eigen bedrijfje.
.
Je moet niet verwachten dat je meteen directeur word, zelfs iemand die cum laude van de universiteit komt kan dat niet. Maar dat je ongeschoold werk moet doen betekend nog niet dat je niet verder kan komen, maar je zult er godverdomme wel voor moeten werken!!!
kaalkoppie | 16-11-11 | 15:52 | niet ok!
Dat had ik hem ook wel kunnen vertellen.
Misdaad loont in nederland.
Ken een kerel die 2 en een half jaar in de bak heeft gezeten.
In die periode had zijn gezin niks, na dat hij 3 maanden vrij was reed hij alweer in een bijna nieuwe bmw 5 serie en zijn vrouw in een nieuw cabrio.
Terwijl hij nooit gewerkt heeft.
Dat red je niet met werken voor een baas in 3 maand.
dutchghost | 16-11-11 | 15:52 | niet ok!
Daar hebben we gelukkig onze rechters voor: werkstraffen uitdelen. Harder kun je dit tuig niet aanpakken.
Prins Fontainebleau | 16-11-11 | 15:55 | niet ok!
@verpaupificering | 16-11-11 | 13:25 | niet ok!
Jawel, maar dan is het nog niet schetenwappelijk aangetoond, en de sofen- en logenindustrie moet wel aan het werk blijven. Het zou alleen mooi zijn, als er na dergelijke constatering een pasklare conclusie aan verbonden zou worden om het probleem te elimineren. Ondertussen reizen we naar de maan en Mars, schreidt de techniek met reuzesprongen vooruit, maar helaas slaagt de hedendaagse wetenschap er, vreemd genoeg, maar niet in om het linkse hobby probleem op te lossen...
K. Metjes | 16-11-11 | 16:00 | niet ok!
Retour afzender.
dries62 | 16-11-11 | 16:26 | niet ok!
Jawel, maar die onverbeterlijke 5% heb je altijd. Dat wil niet zeggen dat de andere 95% niet aan het werk zou willen omdat ze gratis geld krijgen.
Urboemba | 16-11-11 | 16:27 | niet ok!
@mezelf: Also sprach Job Cohen.
Urboemba | 16-11-11 | 16:29 | niet ok!
Autochtonen bestaan die nog wel in Nederland denk te weten dat we alle allochtonen zijn,
alanya666 | 16-11-11 | 16:34 | niet ok!
Patatter | 16-11-11 | 15:40
Je mag het eigenlijk hier niet zeggen zonder als schizofrene complot-theorie-denker weggezet te worden, maar het begint steeds meer mensen duidelijk te worden dat er in Europa iets heel anders gaande is.
Zelfs voor die socialistische Zweedse hoer (ben even haar naam kwijt) in Brussel moet deze vernietiging van kapitaal en met name cultuur niet onopgemerkt blijven, dus gaan mensen nadenken wat dan wel de beweegreden is.
Ik hoorde vroeger van mijn grootvader de verhalen dat tijdens de crisisjaren '30 van de vorige eeuw de ingenieurs in de tram kaartjes verkochten om een uitkering te krijgen.
Deze werkverschaffing kan wat mij betreft her-ingevoerd worden, maar dat houden onze “socialisten” aan alle kanten tegen.
Sterker nog, …... zij gieten daar weer een “moderne slavernij” sausje overheen !
Als het aan de zogenaamde socialisten ligt, moet inderdaad de hele samenleving eerst volledig gesloopt worden en daar zijn ons import-volk en degenen die op onze oprijlaan staan, al heel erg hard mee bezig.
Dat het nastreven van deze Europese “alles eerlijk delen” leugen straks ten koste gaat van veel ….heel veel bloed en andere dagelijks import-ellende is blijkbaar niet interessant genoeg.
Dat de opbouw van Nederland door uw en mijn voorouders gedaan is, maakt deze vertegenwoordigers, die vaak al geen binding hebben met onze geschiedenis, geen ene malle rotmoer uit !
Sterker nog, dat maakt de afbraak alleen maar makkelijker !
Helaas hebben wij zelf deze cultuur-verraders binnengehaald en/ of, naďef als we zijn, direct of indirect gekozen om onze Nederlandse belangen te behartigen en/ of te bewaken.
Straks als cultuur en zuur verdiend geld kapot en uitgedeeld is, kan het nieuwe Europa opgebouwd worden en alles “eerlijk” gedeeld worden.
Gelooft u het …...?
lolliepop | 16-11-11 | 16:44 | niet ok!
De meeste kinderen volgen het voorbeeld van thuis.
De langste thuis | 16-11-11 | 16:45 | niet ok!
Allemaal een stagebaan in Casablanca geven. Maar ja als nederlandse baas wil je ook niet hebben.
Dan maar Polen, roemenen etc want die werken tenminste.
aurevoir | 16-11-11 | 16:48 | niet ok!
-weggejorist-
Linke linkse | 16-11-11 | 16:51 | niet ok!
Haarkopje | 16-11-11 | 13:19 | niet ok!
Soms is de sneeuw geel, eet hem dan niet!
nsr | 16-11-11 | 16:53 | niet ok!
Hoor ik daar mij onderbuik rommelen?
Sliptong | 16-11-11 | 16:56 | niet ok!
Linke linkse | 16-11-11 | 16:51
Dat heet multitasken. Iets waar populistische rechtsmensen heel goed in zijn.
Sliptong | 16-11-11 | 16:56 | niet ok!
-weggejorist-
memarty | 16-11-11 | 17:09 | niet ok!
-weggejorist en opgerot-
memarty | 16-11-11 | 17:09 | niet ok!
Misschien tijd voor een stukje nuance aangaande uitkeringen.
Ik ben zelf een 22 jarige wajonger, deze uitkering mag ik ontvangen omdat het Syndroom van Asperger is vastgesteld. Nu moet erbij gezegd worden dat dit nooit mijn EERSTE keus is geweest, dit is gebeurd nadat ik in het reguliere onderwijs en werk telkens vastliep in de massale opzet van scholen, de onoverzichtelijkheid en nog tal van zaken.
Uiteindelijk zonder school of werk bij het UWV aangeklopt, daar werd ik eerst richting een sociale werkplaats gedirigeerd. dat was NIKS, ik zal jullie uitleggen waarom: Ik ben in het bezit van een VWO diploma en ik wil enige uitdaging in werk wat ik doe. Toen in overleg met UWV afgesproken om ipv te werken voor mn uitkering weer een studie op te pakken met behoud van uitkering, dit is een studie rechten aan de UvA. Dit met de nodige begeleiding, en de wetenschap dat ik later aanzienlijk minder dan mijn studiegenoten.
Nu weet ik dat de meeste mensen steuntrekkers liever zien gaan dan komen, maar denk wel dat van de 830,- die in ontvang er al ong., 14% via BTW terugvloeit. En dat ik door deze uitkering wel ´´rendabel´´´zou worden voor de overheid.
Ik denk dat ik van mezelf kan zeggen dat ik de uitkering gebruik hoe die bedoeld is. Maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de mensen die hem toekennen vaak blind zijn en zich alles op de mouw laten spelden.
prov1nciaal | 16-11-11 | 17:12 | niet ok!
Links: self-fulfilling prophecy, looking glass self, etc.
Vryth | 16-11-11 | 17:15 | niet ok!
1. Stoppen met het importeren van nog meer armoede en criminaliteit
2. Neem hun uitkering en NL paspoort af
3. genadeloos straffen bij misdaden
Avant | 16-11-11 | 17:16 | niet ok!
@ koter | 16-11-11 | 14:10
Je wil het stereotype niet bevestigen en dan kom je met zo'n meuk aan zetten... sh!!!t
Toasty | 16-11-11 | 17:16 | niet ok!
prov1nciaal | 16-11-11 | 17:12
Bedankt voor je bijdrage, maar konden ze op de sociale werkplaats de lopende band gewoon niet wat uitdagender afstellen ?
(Kudt geintje, ik weet het.)
Succes met je loopbaan !
lolliepop | 16-11-11 | 17:31 | niet ok!
Gaan we nu de komende jaren allemaal verhalen horen die elke werkende Nederlander allang weet? Het duurt even, maar uiteindelijk dringt het een keertje door bij de bovenlaag. Multi-culti heeft bruut gefaald.
Mozeskriebels | 16-11-11 | 17:38 | niet ok!
koter | 16-11-11 | 14:10 |
Jouw stuk is idd weinig vooroordeel-bevestigend, haha.
jeanmondo | 16-11-11 | 17:39 | niet ok!
Sliptong | 16-11-11 | 16:56
Het is etenstijd voor jou Brave Hendrik !
lolliepop | 16-11-11 | 17:43 | niet ok!
@Mozeskriebels | 16-11-11 | 17:38 | niet ok!
Misschien dringt het door tot de bovenlaag, maar zelfs dan gebeurt er niks mee.
Hans Hillen | 16-11-11 | 17:50 | niet ok!
Nou, dit is erg eyeopening voor de knuffelaartjes.
Lummeltje | 16-11-11 | 18:01 | niet ok!
Geiten hoeden in het Rifgebergte, is dat ook niet leuk?
Gelaarsde Kater | 16-11-11 | 18:11 | niet ok!
Wederom het gelijk van de rechtse (PVV) onderbuik!
Prins Pils | 16-11-11 | 18:18 | niet ok!
Ik kom net van m,n werk en dan lees je dit!!@ Uitzetten! Stuk voor stuk!
qweras74 | 16-11-11 | 18:19 | niet ok!
Zeker weer zo'n nutteloos onderzoek?? Dit wist iedereen 10 jaar geleden ook al.
gezichtenmeneer | 16-11-11 | 18:20 | niet ok!
-weggejorist-
FCU-BOY | 16-11-11 | 18:27 | niet ok!
In NL word je beloond als je je asociaal en werkschuw opstelt. Dan krijg je een mooie uitkering en tal van subsidies die ze je weer allemaal afpakken als je weer sociaal en nijver wordt. Niet zo gek dat er zoveel asociaal en lui kutvolk in NL woont, dat wordt gestimuleerd en dan neemt het toe.
kempenaer | 16-11-11 | 18:28 | niet ok!
www.youtube.com...
prov1nciaal | 16-11-11 | 18:30 | niet ok!
'Alle vooroordelen bleken te kloppen.'
M.a.w. het zijn geen "vooroordelen"
Moi | 16-11-11 | 18:33 | niet ok!
Dan ook geen uitkering verdomme, ze zoeken het maar uit.
Ik betaal daar niet meer aan mee aan dat handje ophouden en niet je best doen.
VanHeutsz | 16-11-11 | 18:35 | niet ok!
het is gewoon waar ,maar als je dat zegt in nederland ,dan ben je een racist
feboburger | 16-11-11 | 18:39 | niet ok!
Bah, wat een mentaliteit. Idee: een werkkamp huren in Rusland en iedere jongere (allochtoon EN autochtoon) die niet zijn bed uit wil komen voor een passende baan gelijk voor 2 jaar dat kamp inflikkeren. Als ze na 2 jaar terugkomen hebben ze 2 maanden tijd om een baan te vinden, anders gaan ze weer 2 jaar naar het kamp. Ze moeten hun nest uit met hun lui flikker, goedschiks of kwaadschiks, in het belang van de maatschappij. Het is tijd om te stoppen met knuffelen en te beginnen met een schop onder hun luie reedt te geven. En nog een schop onder die luie reedt. En nog één. Net zolang tot ze een productieve bijdrage leveren.
billenbijter | 16-11-11 | 18:41 | niet ok!
Gooi er nog maar iets tegenaan: www.pvv.nl...
qweras74 | 16-11-11 | 18:41 | niet ok!
Sorry, moest deze link zijn:marokkanentuig.blogspot.com...
qweras74 | 16-11-11 | 18:43 | niet ok!
Realiteit "Vooroordelen" noemen is een van de methodes die Multiculturalisten gebruiken om de rampzalige gevolgen van de door hen opgedrongen multiculti te verbloemen.
Zo heb je ook nog woorden zoals "onderbuikgevoelens", "Islamofoob", "Xenofoob" etc.
Allemaal bedoeld om de rampzalige gevolgen van Multiculti af te zwakken.
Moi | 16-11-11 | 18:43 | niet ok!
qweras74 bizar
feboburger | 16-11-11 | 18:48 | niet ok!
De aarde is rond, de paus is katholiek en iedereen gaat dood als ie te lang geen adem haalt!
adri6254 | 16-11-11 | 18:51 | niet ok!
En het wordt nog beloond ook. Een kennis van mij, een harde werker met een inkomen van €42.000 per jaar, betaalt €620,- per maand huur. Voor exact hetzelfde type woning naast hem betaalt een werkloze jongere (die prima in staat is om te werken, zijn laatste baantje in een drukkerij heeft hij na drie dagen beëindigd omdat hij bijna de hele dag moest staan) €230,- per maand huur. Dit huur-op-maatproject is een van de redenen dat zo'n werkloze jongere er geen enkel belang bij heeft om te gaan werken. Als zijn inkomsten hoger worden, gaat zijn huur omhoog. Het loont nauwelijks nog.
Tegenspraak | 16-11-11 | 19:04 | niet ok!
Daarom moeten mensen in de bijstand ook verplicht eeen aantal dagen per week aan de bak. Schoffelen, bejaarden rondduwen, lift op en neer, weet ik veel, maar werken.
Kirth Gersen | 16-11-11 | 19:06 | niet ok!
-weggejorist-
carramba | 16-11-11 | 19:29 | niet ok!
En de oplossing ligt voor de hand.
2 Paspoorten, hier niet wllen werken?
Dan retour naar de sociale dienst
in het verwekkersland.
steile helling | 16-11-11 | 19:47 | niet ok!
Jaren geleden al op tv Antilianen zaten te klagen dat ze niet aangenomen werden omdat ze een te grote oorring droegen.Voor de zekerheid had hij er wel 4 in zijn oor. Dus waar lullen we over.Schaamtecultuur als je geen directeur ben
dedwarsligger | 16-11-11 | 20:01 | niet ok!
Tegenspraak | 16-11-11 | 19:04 | niet ok!
en dan kan ik die jongere nog niet eens ongelijk geven.
swift1.6 | 16-11-11 | 20:09 | niet ok!
Kleine kans dat dit onderwerp op mainstream nieuws komt......
VeniVidiVici2311 | 16-11-11 | 20:11 | niet ok!
qweras74 | 16-11-11 | 18:43
Bedankt voor de link, ik vroeg mij al af of al die import-ellende niets eens verzameld kon worden....?
Goed dat er mensen zijn die deze bijdrage willen leveren !
Het bevestigt nog sterker wat veel Nederlanders al dachten en zal meer mensen bewust maken van deze misstanden.
Je schrikt je wezenloos als je je bedenkt dat een groot deel niet eens het nieuws haalt !
In Brussel moeten ze deze bel namelijk ook maar eens wat vaker horen.
Het gaat anders zeker vandaag of morgen helemaal mislopen !
lolliepop | 16-11-11 | 20:15 | niet ok!
Als iedereen gewoon naar huis ging, hadden we deze problemen niet gehad. Maar ja, d'r staat zo'n pot geld klaar, hč?
Henk de Magere | 16-11-11 | 20:20 | niet ok!
Wat mij betreft geef je deze uitvreters een aardappelschilmesje en gaan ze maar kauwgom van het plein schrobben als ze hun uitkering willen behouden. Met een schuurspons graffiti van de muren boenen of borden afwassen in een bejaardentehuis mag ook.
Als deze parasieten vervolgens niet komen opdagen, dan stuur je ze maar naar een werkkamp (en dat kan je trouwens best onder de kostprijs van een uitkering outsourcen naar Siberië; daar hebben ze de vereiste ervaring met dit soort tuig - in de Sovjetunie was werkontduiking strafbaar en kreeg je er een paar jaar werkkamp voor).
Wat is er met "Wie niet werkt, zal niet eten" gebeurd, Nederland?
HartstikkeAllochtoon | 16-11-11 | 20:28 | niet ok!
Sorry, moest deze link zijn:marokkanentuig.blogspot.com...
qweras74 | 16-11-11 | 18:43
.
Heb enkele plemps gelezen. Het aantal criminelen van Turkse/Marrokaanse afkomst is procentueel niet groter dan Hollandse Jongens. Het zou geweldig zijn als wij Hollanders in alle probleemsteden knokploegen gaan oprichten en die kut Turkse/Marrokaanse jongeren compleet in elkaar meppen met stokken,pijpen en honkbalknuppels. Het maar eens afgelopen zijn met het a-sociale gedrag van deze criminelen. Nederland Ontwaak! Georganiseerde burgerlijke ongehoorzaamheid is blijkbaar het enige middel dat de regering begrijpt.
Latin Lover | 16-11-11 | 20:43 | niet ok!
Is er onderscheid gemaakt tussen afkomst van allochtonen?
de tandarts | 16-11-11 | 21:08 | niet ok!
Latin Lover | 16-11-11 | 20:43 | niet ok!
Met je laatste zin ben ik het volkomen eens. Wat mij betreft meppen niet alle Turkse/Marokkaanse jongeren in elkaar want er zijn er bij die wel degelijk werken. Wel vind ik dat we klaar kunnen staan om 'preventief' te surveilleren in gebieden waar stelselmatig problemen zijn met bepaalde groepen (vb Gouda, Veenendaal, ...). Ik zal de Nederlanders / Hollanders dan wel helpen.
de tandarts | 16-11-11 | 21:11 | niet ok!
Latin Lover | 16-11-11 | 20:43
Ai ....!
Het vervelende met plempsels is dat je het niet meer weg kan halen als je het voor de derde keer leest.
Ben bang dat je voor het oog van de naald staat !
lolliepop | 16-11-11 | 21:19 | niet ok!
nou je moet welwillende, hardwerkende marokkanen eens horen over deze uitvreters. Dan is zelfs de meest rechtse pvv-er maar een softie...
zeiksmurf | 16-11-11 | 21:22 | niet ok!
Latin Lover | 16-11-11 | 20:43
Overigens hoor je steeds meer geluiden uit buurten komen die een eigen hondenpoep preventie-team willen oprichten, ten einde de poep-overlast tot een minimum terug te brengen.
Ondanks dat ik zelf een hond heb, kan ik dit initiatief alleen maar toejuichen !
lolliepop | 16-11-11 | 21:25 | niet ok!
-weggejorist-
raafje84 | 16-11-11 | 21:27 | niet ok!
Klinkklare onzin dat het vooral om allochtonen gaat. Dit soort types lopen ook in zeer groten getale rond onder autochtonen.
Heb een tijdje terug hetzelfde werk gedaan als de beste meneer in het artikel. Wat dit betreft is er weinig verschil tussen allochtoon en autochtoon wel was er een heel duidelijk motivatieprobleem waar te nemen bij de dames. Die weigerde namelijk stelselmatig werk of meldde zichzelf herhaaldelijk ziek. Ze hadden werkelijk altijd wel wat:
1. zoontje ziek
2. buikpijn
3. door de enkel gegaan
4. relatieproblemen/in scheiding
5. tante overleden
etc etc.
Een ding is zeker, de Nederlanders waren van alle etnische groepen zeer zeker niet het meest gemotiveerd. Puur op volgorde:
1. Turken (overduidelijk het minst werkschuw van alle groepen. Pakken vrijwel alles met beide handen aan.)
2. Marokkanen en Nederlanders (Bij Marokkanen ligt het vooral aan leeftijd, hoe ouder de persoon des te serieuzer hij is. Met de jongeren zo nu en dan wat probleempjes met de ouderen eigenlijk nooit. Bij Nederlanders is het precies andersom. De ouderen zeiken letterlijk de oren van je kop de jongeren zijn zo nu en dan een probleem).
3. Hindoestanen (komen nonchalant over, werken redelijk...maar vrij hoog verzuim. Groot voordeel ze zijn rustig en geen amokmakers)
4. Surinamers/creolen (Zeer prettig in de omgang/heel sociaal maar komen afspraken vaak niet na en zijn vaak te laat. Ik wil de stereotypen niet bevestigen maar het is jammer genoeg echt zo dat Surinamers er echt een sport van hebben te laat te komen.)
5. Zonder meer met stip op 1: Antillianen. In een woord...LUI. Ik haat het mensen over een kam te scheren maar Antillianen (met name de jongens) zijn echt niet vooruit te branden. Je hebt echt constant het gevoel aan een dood paard te trekken. Zal waarschijnlijk aan die wiet liggen.
6. Correctie met stip op 1 komen de vrouwen. Op een gegeven moment waren ze vaker afwezig dan aanwezig. Hierbij moet ook vermeld worden dat het om autochtonen dames ging.
@koter | 16-11-11 | 14:10 | niet ok!
sluit me volledig aan bij jouw analyse. marokkanen zijn allesbehalve lui, vooral als ze eind 20 zijn. bijna al die monteurs van kabelmaatschappij ziggo zijn allemaal marokkanen. heb nog nooit in mijn leven een werkende antilliaan gezien.
+ oneindig voor jou
rachid82 | 16-11-11 | 21:29 | niet ok!
Weg met dit werkschuwe,de hardwerkende Nederlander op kosten jagende en vaak criminele tuig!Met het in deze kringen zo geliefde tweede paspoort moet het toch een makkie zijn deze islammertjes terug naar de marokkaanse zandbak te sturen.
P.s. alsjeblieft neem dan ook gelijk de dwaze,onzin uitkramende opruier en natuurlijk groen slinkser dibi mee.
B.Jansen | 16-11-11 | 21:48 | niet ok!
Ik heb ook 'Slechts' een mbo diploma, maar ben nu al verder binnen de sector met ervaring en kennis ( na pakweg 4 jaar) dan welke HBO-er dan ook. Dit geeft mijn kansen en die pak ik ook, zolang je maar enige interesse toont (en ook werkelijk hebt) kun je veel geregeld krijgen.
aardt | 16-11-11 | 21:58 | niet ok!
zak maar in de stront dan
waar ben je anders goed voor
Spliffa | 16-11-11 | 21:58 | niet ok!
aardt | 16-11-11 | 21:58 | niet ok!
Gefeliciteerd, ik ben het dan ook helemaal met je eens.
de tandarts | 16-11-11 | 22:21 | niet ok!
En als uitkering nu eens lening werd .?
Oke innen zal een lastig verhaal worden maar je kan zelf ook lastig worden.
lidlbier | 16-11-11 | 22:26 | niet ok!
Geen geld geven.. zoek het maar fijn uit..klaplopers..
OPZOUTEN!!
jowwww | 16-11-11 | 22:32 | niet ok!
Baan weigeren is uitkering kwijt. Eens kijken hoesnel ze opeens wel aan het werk zijn.
OpenDeur | 16-11-11 | 22:33 | niet ok!
Ja leuk bericht.
Een collega is vorige week tijdens klantenbezoek ook door een van deze jongeren vriendelijk doch dringend met behulp van een pipi verzocht zijn iphone, portemonnaie, horloge, laptop aan voorgenoemde kansen jongere te overhandigen. Omschrijving lichtgetint met bontkraag.
Daar kun je als jongere niet tegenop werken om in 2 minuten goederen ter waarde van 2000 euro te bemachtigen, dus ik snap die jongeren wel.
Iedereen heeft het hier over uitkeringstrekkers maar dit soort kansenjeugd zijn eerder kleine ondernemers die op een zo costeffective manier aan een dag inkomen weten te komen waar de meeste reaguurders dik een maand voor zullen moeten buffelen.
En onze politie heeft het te druk met schooldirecteuren op te pakken, dus daar heb je als kansenjongere ook geen last van.
Madahkantognie | 16-11-11 | 22:58 | niet ok!
Gelukkig krijgen we er de komende 20 jaren nog miljoenen bij volgens het CPB. Wordt het toch nog gezellig.
Patatter | 16-11-11 | 23:14 | niet ok!
Nee! Echt waar!? Damn...
Jodelahiti | 16-11-11 | 23:45 | niet ok!
Die meiden zijn wel altijd netjes aan het werk achter de kassa en vullen de schappen bij zodat ik iedere dag weer boodschappen kan doen.
omwenteling | 17-11-11 | 00:13 | niet ok!
Zou het bij lastige autochtone jongeren anders zijn? Niet wat ik me kan herinneren uit mijn jeugd in ieder geval. Tuig is tuig, helaas.
E Rectus Magnificus | 17-11-11 | 00:53 | niet ok!
De paus is katholiek
linkschedhimmi | 17-11-11 | 01:19 | niet ok!
Joden zijn besneden
linkschedhimmi | 17-11-11 | 01:20 | niet ok!
vuur is heet
linkschedhimmi | 17-11-11 | 01:20 | niet ok!
-weggejorist-
ToinDinky | 17-11-11 | 01:51 | niet ok!
@rachid82 | 16-11-11 | 21:29 | - Haha, ja dat baantje hebben ze maar voor 1 ding. kunnen kijken wat de mensen thuis hebben staan...
GekkeDave | 17-11-11 | 08:54 | niet ok!
Gelukkig hebben we de thee nog
Prof. Drs. Klavan | 17-11-11 | 09:09 | niet ok!
Maar nu effe serieus.
Er is toch zo iets alks sollicitatieplicht en je mag toch geen werk weigeren zonder dat je uitkering wordt verminderd/gestopt?
Of geldt dat alleen voor autochtone Nederlanders?
Prof. Drs. Klavan | 17-11-11 | 09:10 | niet ok!
Ach het gaat maar om 50 van de 500000 lieve jongens...
BarneyBoner | 17-11-11 | 09:13 | niet ok!
Ach ja... hoe gaat nederland naar de bliksem. Als we daar straks allemaal onze premies voor moeten betalen/ophogen. Succes
brtnsnwbrd | 17-11-11 | 09:39 | niet ok!
Ach ja... hoe gaat nederland naar de bliksem. Als we daar straks allemaal onze premies voor moeten betalen/ophogen. Succes
brtnsnwbrd | 17-11-11 | 09:39 | niet ok!
@ lolliepop | 16-11-11 | 16:44 | ...maar het begint steeds meer mensen duidelijk te worden dat er in Europa iets heel anders gaande is.
-
Beetje OT maar geloof mij: het leger preppers is inmiddels groeiende!
sickworld | 17-11-11 | 09:42 | niet ok!
Tja, je bent eigenlijk ook goed gek als jij bij de rest van de minderbedeelden worsten gaat inpakken als je samen met je matties cocaďne kan verkopen wat veel meer geld oplevert voor minder kutwerk.
Boembox | 17-11-11 | 09:53 | niet ok!
economie onderzoeker | 16-11-11 | 13:42 | niet ok!
Waar, economisch talent, halen wij een miljoen van die Golf5 vandaan? En de extra 2 mld die we volgens jou moeten betalen?
Ik zeg voorkomen is beter dan genezen, dan snap je het wel.
Anonymous90 | 17-11-11 | 10:09 | niet ok!
"Werkschuwe lastige allochtone jeugd"
Is dat ook een pleonasme of zijn dit teveel woorden.
Stahlhelm | 17-11-11 | 10:16 | niet ok!
daarom moeten zoveeel oost Europese werknemers komen naar Nderland Klinkklare onzin dat het vooral om allochtonen gaat
stijloze registratie | 17-11-11 | 10:18 | niet ok!
Las vanmorgen nog iets in de Wallstreet Journal over Australische mijnwerkers van 25 jaar oud die nog niet eens een middelbare school diploma hebben maar wel 2 ton per jaar verdienen!
.
Daarvoor doen ze 12 uur per dag gevaarlijk werk onder slechte omstandigheden terwijl ze wonen in een afgelegen gat.
.
Kunnen we die kansen jongeren niet die kant opsturen als ze vinden dat ongeschoold werk hier niet genoeg betaald? Benieuwt of ze dan wel willen werken...
kaalkoppie | 17-11-11 | 10:27 | niet ok!
gif zuh unne schop onder hunne hol! zou ons opoe zegge!
Killeke | 17-11-11 | 10:33 | niet ok!
600euro uitkering en daar naast 1000euro hosselen (drugs), tja als ik zon asociale was had ik dat ook gekozen ipv 40 uur werken voor 800 euro.
The.Age.Of.Men | 17-11-11 | 11:25 | niet ok!
walgelijke luie kudtgasten.. die je ook nog rippen als je ze savonds tegenkomt in een donker steegje..
billenbijter | 17-11-11 | 11:35 | niet ok!
*klopt kussen op en draait zich nog eens om.
Fred Janssen | 17-11-11 | 11:45 | niet ok!
Is water nat?
natte krant | 17-11-11 | 12:26 | niet ok!
Ow, nou deze jongerenwerker moet nu wel uitkijken. De laatste keer dat ik dit zei werd ik uitgemaakt voor racist. Voor hij het weet is tie zijn soepsidie kwijt.
Oculus Malus | 17-11-11 | 12:40 | niet ok!
@ koter | 16-11-11 | 14:10
Ga es op nederlandsche les!
Taartschep | 17-11-11 | 12:40 | niet ok!
Allemaal het land uit of omruilen voor Belgen.
mxistence | 17-11-11 | 12:44 | niet ok!
LET OP - deze schoften horen later officieel onze pensioenen te gaan betalen. Denk je nou echt dat ze dat gaan doen? Die laten ons creperen. Waarom zouden moslims voor de zorg en pensioenen van bejeaarde blanken betalen? Dat doen ze nooit van hun leven. De multiculturele samenleving is het grootste gevaar sinds de Holocaust.
mxistence | 17-11-11 | 12:47 | niet ok!
Ik zit ook de hele dag op mijn krent.
Dat wil nog niet zeggen dat ik niet werkschuw ben.
Roeptoeter Sr. | 17-11-11 | 12:55 | niet ok!
wow... daar kijk ik van op...
Niek Naam | 17-11-11 | 13:14 | niet ok!
Er is hier dus iets niet pluis. Als ze werkloos zijn, maar passende banen afwijzen, krijgen ze volgens de regels geen uitkering.
Geen werk + geen uitkering = geen geld.
Geen geld = geen huis, geen eten, geen glimmende jassen en geen scooters.
Ik denk dat de meesten na een week op straat die laagbetaalde baan met graagte aannemen. Daar zit 'm ook de kneep denk ik: ze hebben geen gevolg van hun luiheid, dat krijgen ze wel als ze bovenstaande "berekeningen" aan den lijve ondervinden.
Maar ik zie zelden dakloze bontkraagjes, dus er moet iets niet kloppen.
De oplossing is eenvoudig: geen uitkering als ze niet solliciteren (wat volgens mij al zo zou moeten zijn, maar is denk ik een papieren tijger) en als ze zich langdurig ziekmelden moeten ze worden gekeurd. Als ze vervolgens hun geld verdienen in de criminaliteit moeten ze voor langere tij in een nare gevangenis worden opgesloten.
God wat zou het eenvoudig zijn...
Renkum0317 | 17-11-11 | 14:38 | niet ok!
@koter | 16-11-11 | 14:10 :
Totale idioot. Waar heb jij lopen turven? Onder allochtonen loopt criminalteit en werkloosheid in de tientallen procenten. Ga je eigen plee eerst nog maar eens onderzoeken. Weg met jou volksverlakker.
ReligionSucks | 17-11-11 | 15:09 | niet ok!