In Amsterdam zal de jaarlijkse Auschwitzherdenking plaats vinden. Tijdens de bijeenkomst staan nabestaanden, hoogwaardigheidsbekleders en andere belangstellenden stil bij de bevrijding van het vernietigingskamp Auschwitz op 27 januari 1945.
Zij herdenken ook de miljoenen Joden, zigeuners, homoseksuelen en anderen die door de nazi's werden vermoord gedurende de Tweede Wereldoorlog.
De belangstellenden verzamelen zich in het stadhuis van Amsterdam, waarna zij in een stille tocht naar het spiegelmonument 'Nooit Meer Auschwitz' in het Wertheimpark lopen. Daar worden bloemen gelegd en toespraken gehouden. Burgemeester Eberhard van der Laan is een van de sprekers. Vertegenwoordigers en ambassadeurs van zo'n 20 landen zullen hierbij aanwezig zijn.
Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (VWS) zegde onlangs financiële steun toe aan het programma van de jaarlijkse International Holocaust Memorial Day (27 januari) om de herinnering levend te houden en jongeren te betrekken bij herdenkingen.
Gerelateerd
Sportschool gebruikt Auschwitz in reclame
#Auschwitz
Reaguursels
Respect aan de fles!
Flesje Hoegaerden | 29-01-12 | 09:44 | niet ok!
Dat wordt weer voetballen met herdenkingskransen.
a small step for men | 29-01-12 | 09:54 | niet ok!
-weggejorist-
MvanBuuren | 29-01-12 | 09:54 | niet ok!
De wereld evolueert goed. Onze volgende vernietigingskampen zullen veel menselijker zijn, veel plastischer en schoner met vriendelijke glimlachend dokters en verplegers en heel veel "vrijwillige" euthanasie.
*glimlach* "Het is beter voor iedereen zo, slaap zacht" *inspuiting*
Qos Putm-or | 29-01-12 | 09:54 | niet ok!
Tegenwoordig geven ze villa's aan zigeuners.
Het kan verkeren.
Bomba Chipolata | 29-01-12 | 09:58 | niet ok!
Als Uiropeaan weet ik niet zo goed wat ik hiermee moet en hiermee mag.
Hier mag ik ontkennen en in Frankrijk, levercirroseland nummer 1, staat er iets van 50.000 euri op ontkenning.
Echt esthetisch is het allemaal niet.Gelukkig hebben ze nu hun eigen getto gebouwd waar ze kunnen klagen.
Vervelend dat het in Palestina op de verkeerde breedte graad ligt.
Ratzing. | 29-01-12 | 10:01 | niet ok!
veel menselijker zijn,
Qos Putm-or | 29-01-12 | 09:54 | niet ok!
FEMA camps?
MvanBuuren | 29-01-12 | 10:08 | niet ok!
MvanBuuren | 29-01-12 | 09:54 | niet ok
Uw reactie komt in elk geval bij mij nogal cynisch over,maar u kon het gelijk wel eens aan uw zijde hebben...het het hele holocaust-gebeuren wordt uitgekauwd tot en met en is verworden tot een marketing-instrument....en wie varen er naast de zionisten wel bij?...ja wel degelijk....de hoogwaardigheidsbekleders...een functie waar ik nu al jaren naar streef en wat steeds maar niet wil lukken.
pielewaaier | 29-01-12 | 10:24 | niet ok!
En vallen op=op-rabijnen als Ralbag ook onder de ''hoogwaardighgeidsbekleders?...was hij toch zo maar weer in A'dam,en dat terwijl hij zei zich bedreigd te voelen...dappere man toch hè...stelde hij zijn leven toch in de waagschaal...
pielewaaier | 29-01-12 | 10:36 | niet ok!
Norman Finkelstein, de holocaust industrie. Zegt genoeg door een Jood geschreven. Bah bah en nog een bah.
odessa223 | 29-01-12 | 10:37 | niet ok!
a small step for men | 29-01-12 | 09:54
Zal toch niet waar zijn ???
en nu maar hopen dat het "rustig "blijft..................
vodje | 29-01-12 | 10:38 | niet ok!
@odessa223 | 29-01-12 | 10:37 | niet ok!
Dat jij Finkelstein aanhaalt zegt ook wel genoeg.
Hans Hillen | 29-01-12 | 10:40 | niet ok!
Het lijkt net alsof sommige reaguurders jaloers zijn op de mensen die daar heen gesleept zijn.
Heiner | 29-01-12 | 10:44 | niet ok!
Commerciele uitbuiting of niet, ik ben in Auschwitz geweest, en als je daar doorheen kan lopen zonder misselijk te worden mankeer je wat in je bolletje, of je bent een rasechte nazi (wat op hetzelfde neerkomt). Zoiets mag echt niet meer gebeuren, zelfs tijdens de burgeroorlog in joegoslavie gebeurde dit soort dingen niet.
Rammsteiner ron | 29-01-12 | 10:55 | niet ok!
De Occupy-tentjes maken de kampsfeer compleet.
Nonkel Frituur | 29-01-12 | 11:02 | niet ok!
Rammsteiner ron | 29-01-12 | 10:55
Geheel mee eens! Toen ik daar was werd ik inderdaad kotsmisselijk en was de autorit terug er een van geladen stilte. Ik was met drie vrienden, en alle drie waren we ontdaan.
Dat plaatst het plempsel van Ratzing hierboven in het rasechte nazi kamp. Maar dit heb ik hem al vaker verweten trouwens, niets nieuws onder de zon bij deze extreem-rechts rukkende idioot.
100pct Testosteron | 29-01-12 | 11:04 | niet ok!
Van Zanten ZEGDE toe????
Haalt PowNed z'n stagaires uit een asiel zoekers centrum ???
K.Zwellever | 29-01-12 | 11:05 | niet ok!
K.Zwellever | 29-01-12 | 11:05
Asielzoekerscentrum is één woord.
Of ken je hem daarvan?
Vage_eddie | 29-01-12 | 11:07 | niet ok!
Rammsteiner ron | 29-01-12 | 10:55
Misschien niet tijdens de burger oorlog… Maar in kamp Jasenovac hebben de joegoslaven behoorlijk huis gehouden.
en.wikipedia.org...
playboii | 29-01-12 | 11:09 | niet ok!
K.Zwellever | 29-01-12 | 11:05
"Zegde toe" is correct Nederlands. Van het werkwoord "toezeggen".
taaladvies.net...
Ga zelf even uw school afmaken vooraleer u redactieleden beledigt.
Nonkel Frituur | 29-01-12 | 11:10 | niet ok!
"Mijn opa is ook in Auschwitz omgekomen.
Hij viel dronken van een wachttoren"
H.Teeuwen
King of the Oneliner | 29-01-12 | 11:15 | niet ok!
was er ook koffie met cake?
me,myself&I | 29-01-12 | 11:24 | niet ok!
Cohen deed altijd een keppeltje op dan. Zo van, kijk eens!
Jeroen Dop | 29-01-12 | 11:27 | niet ok!
dan kom jij dus uit een landverraders-dynastie
Ko Reander | 29-01-12 | 11:35 | niet ok!
@MvanBuuren
Net zoals je langs de Normandische stranden ook wordt doodgegooid met airborne t-shirts en andere prullaria!
Fat Dan | 29-01-12 | 11:37 | niet ok!
MvanBuuren | 29-01-12 | 09:54
Juist. De holocaust-industrie en het monopolie op zieligheid beginnen zo langzaamaan te vervelen.
Zuidberg_Fan | 29-01-12 | 11:43 | niet ok!
100pct Testosteron | 29-01-12 | 11:04 |
Eigenlijk vind ik helemaal niets en zijn het altijd ''anderen'' die mij tot een reactie dwingen,vragen,verleiden.
Als jij jezelf wil identificeren met een slachtofferclubje moet je dat doen.
Als wie dan ook zichzelf aan een idee-fixe wil uitleveren of verbinden ? het zij zo.Mij niet gezien en de voorstelling die je als rechts rukkertje geeft is te grappig om er tegen in te gaan.
Ratzing. | 29-01-12 | 11:50 | niet ok!
@Rammsteiner ron | 29-01-12 | 10:55
@100pct Testosteron | 29-01-12 | 11:04
Toen ik er was voelde ik me ook niet goed worden. Volgens mij is het de kip.
Henk de Magere | 29-01-12 | 11:53 | niet ok!
-weggejorist-
odessa223 | 29-01-12 | 11:53 | niet ok!
Zuidberg_Fan | 29-01-12 | 11:43
Even als de negatieve klankkasten die elk onderwerp hierover aangrijpen om het te bagatelliseren.
cenzeur | 29-01-12 | 11:54 | niet ok!
@Rammsteiner ron | 29-01-12 | 10:55 : Eens. Ben er ook geweest. Helaas is men niet in staat om zaken van elkaar te scheiden. "Nooit meer Auschwitz" betekende in de vorige eeuw voor veel mensen ook dat mensen die tegen immigratie waren bestreden moesten worden, want voordat je het weet rijden er weer treinen naar het oosten.. Het vluchtelingenverdrag is mede door de holocaust onstaan. Maar helaas is links er vervolgens mee aan de haal gegaan om hier iedere Somaliër te verwelkomen. Totaal niet te vergelijken met de situatie van de joodse gemeenschap in de dertiger jaren. Om nog maar te zwijgen van sommige pro-Israël clubs. In die zin is de holocaust helaas misbruikt. Laten we de holocaust vooral laten wat het is: Iets verschrikkelijks wat nooit meer mag gebeuren, herdacht moet blijven worden. Wat mij betreft zou iedereen Auschwitz een keer gezien moeten hebben. Maar laten we de situatie van de hordes Afrikanen die onze kant op komen, bontkraagjes die de boel verstieren en asociale roma-gezinnen op géén enkel vlak vergelijken met de situatie van de Joden 80 jaar geleden.
lauwebal | 29-01-12 | 11:55 | niet ok!
@odessa223 | 29-01-12 | 11:53 : Staat geheel los van de holocaust. Ik heb ook een enorme hekel aan Afrikanen, daar maak ik geen geheim van. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze dan maar te vermoorden.
lauwebal | 29-01-12 | 11:56 | niet ok!
Wat een nare mensen toch hier.
Ik lees.. Eigen schuld, want iedereen haat jullie en hoe zou dat nou komen?
Verder, het is commercieel geworden geleid door joden en dan worden sleutelhangers etc erbij gehaald. Laat die sleutelgangers dan zien! Ik ken geen holocaustprullaria.
Nederland is al dertig jaar in diepe rouw vanwege een Verloren voetbalfinale tegen Duitsland. Dat moeten we altijd horen en Duitsers moeten het ontzien. Maar oh wee als joden en anderen de holocaust (de systematische moord op zes miljoen mensen) onder de aandacht willen blijven brengen. Dan krijgen we te horen dat mensen moe worden, het vervelend vinden worden en het toch wel hun eigen schuld was.
Wat zijn Nederlanders toch nare, zeikerige, zure en laffe mensen.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:03 | niet ok!
Nonkel Frituur | 29-01-12 | 11:10 | niet ok
Als je eens begint met je eigen linkje te lezen,we zitten hier nog steeds in NL,dat je als Belg mee mag doen houdt nog niet in dat jullie spellingswijze hier de voorkeur heeft.
K.Zwellever | 29-01-12 | 12:05 | niet ok!
Laten we hier maar een nationale feestdag van maken :
www.absolutefacts.nl...
Aanvankelijk werd het uitwijken van koningin en kabinet gezien als een smadelijke vlucht. Het waarborgen van de dynastie stond voorop.
Weg ermee !
Ratzing. | 29-01-12 | 12:09 | niet ok!
Ik begrijp het dat je kritiek op Israel en de Joden hebt. Ik kan zelfs begrijpen dat je vraagtekens zet bij hoe de Holocaust door sommigen Joden wordt "gebruikt". Wat ik niet begrijp is waarom sommige mensen hun eigen overtuigingen op deze dag nog eens met een extra portie lompheid willen benadrukken. Is het echt teveel gevraagd Van Buren c.s. om 1 keer per jaar gewoon niet op een "Joods" topic te reageren? Morgen is er weer een dag, en binnenkort knalt een kolonist echt wel weer een Palestijns meisje af. Kun je alles weer lekker kwijt hier. Het is niet verplicht om te reaguren hoor.
mindless | 29-01-12 | 12:10 | niet ok!
Mokum Kosher 12:03;
Hier heb je je voorbeeld van het laatste Holocaust industrie product;
tegenlichters.wordpress.com...
K.Zwellever | 29-01-12 | 12:13 | niet ok!
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:03 |
Overexposure.
Ratzing. | 29-01-12 | 12:17 | niet ok!
K.Zwellever | 29-01-12 | 12:05
www.mijnwoordenboek.nl...
Misschien kunt u hier uw variant van het werkwoord 'toezeggen' even posten?
Generaal Nguyen Giap | 29-01-12 | 12:17 | niet ok!
Waren we goed genoeg om ze te bevrijden of hadden ze liever joodse strijders gehad...?
lidlbier | 29-01-12 | 12:20 | niet ok!
@ratzing: er zijn ook boeken, documentaires en praatprogramma's over de verloren voetbalfinales.
Je posts maken één ding duidelijk. Je bent een koud en weinig empathisch persoon. Bbbrrr.. Is het gaan vriezen?
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:23 | niet ok!
Joden/moslims/dat jezusgedoe etc doe normaal het is geven en nemen
Wilders enige verstandige opmerking "doe JIJ normaal"
lidlbier | 29-01-12 | 12:25 | niet ok!
Joden/moslims/dat jezusgedoe etc doe normaal het is geven en nemen
Wilders enige verstandige opmerking "doe JIJ normaal"
lidlbier | 29-01-12 | 12:25 | niet ok!
Generaal Nguyen Giap | 29-01-12 | 12:17;
Nou vooruit dan,hierbij bied ik nederig mijn excuus aan aan Nonkel Frituur,de Generaal en de redactie.
Dat kan ik dan natuurlijk ook van de redactie verwachten als er,onverhoopt,eens een fout in de tekst mocht voorkomen,hetgeen,zoals iedereen weet héél sporadisch wel eens voor komt.
K.Zwellever | 29-01-12 | 12:25 | niet ok!
@lidlbier: als je met "we" Nederlanders bedoelt, heb je Volgens mij de verkeerde boeken gelezen. Één prinses Irenebrigade maakt niet dat we kunnen spreken van we hebben Europa bevrijd.
Overigens waren er genoeg joden in dienst bij de Engelsen en de Amerikanen. De Engelsen hadden zelfs joodse troepen uit hun mandaat gebied.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:26 | niet ok!
Hoe je het ook draait en keerd .
Amerike heeft echte democratie never "eetlijk" of "gelijkwaardig" want dat bestaat niet.!
Je bestaat voort op wat je hebt verdiend.!
lidlbier | 29-01-12 | 12:27 | niet ok!
Zo zou nederland eens moeten denken: "dit hebben we, wat gaan we doen en wat hebben wij er aan zodat onze way of live doorgaat"
lidlbier | 29-01-12 | 12:31 | niet ok!
@mokum kosher
Met we bedoelde ik AMERIKA
lidlbier | 29-01-12 | 12:33 | niet ok!
Moordenaars onder ons
Schrijver
Wiesenthal Simon
*
Is Dit Een Mens van Primo Levi
*
The House on Garibaldi Street .
Isser Harel.
Ratzing. | 29-01-12 | 12:35 | niet ok!
@lidlbier: we zijn niet Amerika. Zij hebben ons bevrijd en dus niet wij hebben ons bevrijd. ZIJ dus.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:37 | niet ok!
Alle haters hier doen net alsof zij verplicht worden in de jaarlijkse bijeenkomst bij te wonen. Alsof zij verplicht worden om de boeken te lezen en de films te zien. Alsof zij ooit naar de herdenking zijn geweest. Natuurlijk niet. Hun jodenhaat en afkeer tegen de holocaustherdenkingen prevaleren over hun menselijkheid.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:40 | niet ok!
@mokum kosher
Je hebt gelijk maar arrogantgenoeg trek ik de bevrijdende broek aan.
lidlbier | 29-01-12 | 12:42 | niet ok!
Wat zijn Nederlanders toch nare, zeikerige, zure en laffe mensen.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:03 | niet ok!
Wat is uw nationaliteit?
MvanBuuren | 29-01-12 | 12:43 | niet ok!
@m van buuren
THATS MY POINT
lidlbier | 29-01-12 | 12:46 | niet ok!
K.Zwellever | 29-01-12 | 12:25
Misschien wordt het gewoon tijd dat u eens stopt met grienen over (vermeende) spelfouten en voor de verandering eens inhoudelijk op de topic reageert.
Generaal Nguyen Giap | 29-01-12 | 12:47 | niet ok!
@mvanbuuren; doe eens een gok.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:47 | niet ok!
@ mv buuren
Je gaat ergens leven en bouwt wat op , laat je dat afpakken ....?
lidlbier | 29-01-12 | 12:49 | niet ok!
@playboii | 29-01-12 | 11:09 | niet ok!
Oke, maar dat kamp was in WW2, en lag in de staat Kroatie. En Kroatie was destijds een verlengstuk van het Naziregime, net zoals Mussolini. Dus die vergelijking gaat een beetje mank.
Rammsteiner ron | 29-01-12 | 13:01 | niet ok!
@Henk de Magere | 29-01-12 | 11:53 | niet ok!
Had je teveel gegeten dan??
Rammsteiner ron | 29-01-12 | 13:02 | niet ok!
Generaal Nguyen Giap | 29-01-12 | 12:47 |;
Hoe en waarop ik reageer maak ik zelf wel uit en als er weer de meest grammaticaal debiele artikeltjes verschijnen,doe ik het zelfde,als een redactie een dergelijke onverschilligheid ten toon spreidt,vraagt het er gewoon om,dat jou dat niet zint, boeit me niet.
K.Zwellever | 29-01-12 | 13:07 | niet ok!
doe eens een gok.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 12:47 | niet ok!
Aangezien u een naar, zeikerig, zuur en laf mens bent, gok ik op: Nederlander
En, heb ik wat gewonnen? Vrijkaartjes voor de volgende Auschwitz herdenking? Of als troostprijs een sleutelhanger met holocaust hologram?
MvanBuuren | 29-01-12 | 13:12 | niet ok!
@mvanbuuren: je lijkt wel een jood met je "wat heb ik gewonnen".
Gelukkig voor jou zit het er weer op en duurt het weer een jaar voordat ze je lastig vallen met die herdenking.
Ik snap het wel. Het is toch een kijkje in eigen keuken en die van je voorouders.
Betreffende al die andere zogenaamde holocaustterreur.. Je hoeft de boeken niet te lezen en de films niet te kijken. Die sleutelhanger hou ik tegoed van jou.
De nationaliteit? Bijna goed.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 13:34 | niet ok!
Betreffende al die andere zogenaamde holocaustterreur.
De nationaliteit? Bijna goed.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 13:34 | niet ok!
De term "holocaustterreur" laat ik voor uw rekening. Ik heb overigens helemaal niets gemerkt van een herdenking, behalve dan hier op Powned. Ik heb geen idee wat u bedoelt met mijn keuken en mijn voorouders, en voel me ook nergens op aangesproken. Ik ben jaren na het einde van WW2 geboren, en wat mij betreft zijn het allemaal ouwe koeien in de sloot.
Het valt echter moeilijk te ontkennen dat er wel degelijk een holocaust industrie bestaat, en dat er lieden zijn, met name in Israel, die dit tot op het bot afkluiven.
u schrijft dat men niet naar de films, de boeken, DVd,s, series, toneelspelen etc hoeft te kijken, maar zoals gebruikelijk ontwijkt u commentaar te geven op het inmiddels in vele EU landen verplichte "holocaust onderwijs".
Heeft u trouwens de opera al gezien:
New Auschwitz opera takes the stage at London amid mixed reviews
www.haaretz.com...
Nationaliteit bijna goed, en toch geen holocaust sleutelhanger gewonnen? Half-Nederlands is toch zeker wel een setje holocaust bierviltjes waard?
MvanBuuren | 29-01-12 | 15:35 | niet ok!
voordat ze je lastig vallen met die herdenking.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 13:34 | niet ok!
PS. zelfs de verplichte israelische schoolreisjes naar Auschwitz hebben hun uitwerking verloren:
They make noise, quarrel, hug, and kiss. This wild behavior hurts others, who wish to concentrate and honor the Shoah’s memory.
What’s worse, this behavior hinders the educational objective which the Education Ministry, schools, and parents invest in. The only baggage carried by the reckless students is the alcohol they drink during their nights in Poland.
Some of them likely behave this way when they travel with their friends to Eilat, Greece, or Cyprus, or when they buy large quantities of vodka at kiosks over the weekend. Alcohol consumption among students has turned into a national problem. To our great shame, it does not stop at the entrance to Auschwitz.
www.ynetnews.com...
MvanBuuren | 29-01-12 | 15:42 | niet ok!
odessa223 is een ratje wat uit de grond komt geslopen en zijn racistische retoriek hier aan het verkondigen is....
latuque | 29-01-12 | 15:53 | niet ok!
@mvanbuuren: raar dat de holocaust en de beleving er om heen jou zo dwars zit, maar dat je dan weer geen genoeg kan krijgen van de zielige Pallywoodmedia en berichtgeving waar we elke dag mee worden doodgegooid.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 15:57 | niet ok!
@latuque: Nee je ziet het verkeerd.. Hij heeft niets tegen joden alleen iets tegen zionisme, Israël, slimme joden, rijke joden en de holocaustherdenkingen.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 16:16 | niet ok!
de holocaustherdenkingen.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 16:16 | niet ok!
Een uitermate interessante repliek op het artikel van Ynet, dat zelfs de jeugd in Israel holocaust/Auschwitz moe is. En wat vind u nu eigenlijk van de Auschwitz opera?
Want daar geeft u ook geen antwoord op, maar vervalt in uw gebruikelijke Pavlov reaktie "jodenhater", zoals altijd wanneer u geen argumenten hebt.
Neen, ik ben geen jodenhater, ongeacht of zij rijk, arm, slim of dom zijn. Ik ben het geleuter en gezeur over de holocaust wel zat, omdat er teveel nadruk gelegd wordt op het lijden van joden, terwijl dit slechts een onderdeel was van een enorm conflict, waarbij vele tientallen miljoenen mensen in tientallen landen verspreidt over diverse continenten het leven lieten.
Uiteraard ben ik wel anti zionisme en anti Israel, niet zozeer tegen de staat Israel maar wel de gluiperige politiek van Israel en de voortdurende weigering om een rechtvaardige en eerlijke vrede met de Palestijnen te sluiten.
MvanBuuren | 29-01-12 | 17:07 | niet ok!
@mvb: Ach, ik noem het beestje gewoon bij de naam.
Even over de musical dan. Die musical is ook bullshit. Maar dat is bijna elke musical.
Ik snap sommige punten van jou wel. Ik snap alleen niet waarom je er zo op reageert. Laat het lekker. De enige die pavlovt ben jij hoor.
Een bericht over joden of Israël of beide en jij pavlovt er op los. Maar gelukkig heeft het alleen met de politiek te maken. Yeah sure. Wat jij wilt, maar ik trap er niet in.
Maar ik zal eerlijk zijn. Ik ben nooit in Auschwitz geweest en zal er ook nooit geen gaan. Ik heb die behoefte niet. Ik heb ook geen behoefte aan een musical. Ik heb ook geen behoefte aan een schijnheilige herdenking. Maar respecteer gewoon eens dat anderen daar nog wel behoefte aan hebben. Maar types zoals jij snappen dat niet en menen dat zij best door een rouwstoet heen mogen rijden of moeten schreeuwen in een stadion als er twee minuten stilte gevraagd wordt.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 17:19 | niet ok!
@mvbuuren: Overigens dat beestje en naam sloeg niet op jou. Ik zou niet durven om jou een jodenhater te noemen. Jij doet er echt alles aan om dat etiket niet opgeplakt te krijgen.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 17:29 | niet ok!
Maar types zoals jij snappen dat niet en menen dat zij best door een rouwstoet heen mogen rijden of moeten schreeuwen in een stadion als er twee minuten stilte gevraagd wordt.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 17:19 | niet ok!
"types zoals jij"
U heeft uiterst merkwaardige opvattingen over mij. Het interesseert mij namelijk geen fluit wat mensen in hun vrije tijd doen, en ik woon ver verwijderd van rouwstoeten en herdenkingen. Doch indien ik om de hoek van een herdenking zou wonen, zou ik of gezellig binnen blijven, of een weekendje uit gaan. Ik heb namelijk wel degelijk respect voor mensen, rouwstoeten, en zelfs voor religieuze aktiviteiten, hoe bizar ik die ook vind. Iedereen moet maar zien hoe die aan zijn eind komt, zolang zij er mij maar niet mee lastig vallen.
Dat neemt niet weg dat ik mijn mening mag uiten, en die is dat er teveel de nadruk op de holocaust gelegd wordt. Zelfs in Israel en met name in de VS is er steeds meer kritiek op het eindeloze geknaag (door sommigen, voor eigen gewin) aan het holocaust bot.
Netanyahu must stop misusing the Holocaust
www.haaretz.com...
Ik ben ook van mening dat alle religieuze activiteiten verboden zouden moeten worden, maar realist genoeg om te begrijpen dat dit nooit zal gebeuren. Dit maakt mij echter niet tot "een type" dat brandbommen naar moskeeën gooit, grafzerken omver trapt, of lieden met een keppeltje bespuug.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, geschiedt dat ook een ander niet.
MvanBuuren | 29-01-12 | 17:47 | niet ok!
@mvbuuren: vriend!
Ik hou van lekker kort en krachtig.
Één ding hebben we gemeen. We mogen beiden zeikjoden niet. En geloof me. Ik ken er helaas zat. Van die Ed van Thijn types...
Verder mag je altijd jouw mening uiten van mij. In het land dat je vaak aanvalt mag dat ook. In de landen die je vaak verdedigt mag dat dan weer niet.
Hé ik moet pleite. Latersss.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 18:04 | niet ok!
landen die je vaak verdedigt mag dat dan weer niet.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 18:04 | niet ok!
Er is een wezenlijk verschil tussen "landen verdedigen" of het niet eens zijn met Westerse aanvallen op sommige landen die hen onwelgevallig zijn, en het in stand houden van vreselijke dictaturen wanneer het hen zo uitkomt (bv Iran vs Saoedi Arabië)
Ik ben het in het geheel niet eens met die reli-gekkie soepjurken die de macht in Iran naar zoch toe hebben getrokken, maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben Iran plat te bombarderen. Ik vind Hamas geen fijne club, maar dat betekend niet dat ik vind dat de Palestijnen geen eerlijke behandeling verdienen.
"War is not the answer"
Tot het volgende Israel/Zionisme/holocaust topic...
MvanBuuren | 29-01-12 | 18:32 | niet ok!
@mvanbuuren: "war is not the answer"? Dat zei Chamberlain ook. Met als gevolg dat jij je elk jaar stoort aan de holocaustherdenkingen.
Fijne avond.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 18:37 | niet ok!
Holocaust herdenking is er om Israël tevreden te houden,
stijloze registratie | 29-01-12 | 21:17 | niet ok!
stijloze registratie | 29-01-12 | 21:17 | niet ok!
En om neo nazi's als MvanBuuren te irriteren.
Bahamut1337 | 29-01-12 | 21:32 | niet ok!
"Zij herdenken ook de miljoenen Joden, zigeuners,enz"
Over zigeuners gesproken...gisteren bij nieuwsuur zat er voor het auschwitz-item een zigeuner-item waar een burgemeester het had over: "het 'vuil' kieper je niet bij de buren over de schutting".
Hij doelde op een zigeuner-gezin met kleine kinderen...wat heeft zo'n herdenking voor zin als zoiets de dag ervoor binnen hetzelfde programmablok mogelijk is???
En wat als hier 'joden' stond in plaats van zigeuners....
www.ad.nl...
geloofjetzelf | 29-01-12 | 21:39 | niet ok!
Jammer dat die moffen concentratiekampen in een kwaad daglicht hebben gesteld.
ren-forrest-ren-e | 29-01-12 | 22:04 | niet ok!
Zou dit nieuws zijn in Israel?
Shouarmaaa | 29-01-12 | 22:20 | niet ok!
dit gaat nog wel een tijdje door omdat de holocaust de morele rechtvaardiging voor de staat israël is, die omringd door landen is die haar willen vernietigen. islam en nazisme vinden elkaar in jodenhaat en in het streven naar genocide. het holocaust verhaal zal echter anders vermarkt gaan worden. de overlevenden zijn er zolangzamerhand niet meer, dus het er moet een historisch hollywood versie komen die mee kan gaan voor degenenen die het niet meegemaakt hebben. wat mij betreft kiezen wij een dag per jaar uit waarop wij alle slachtoffers van geweld herdenken. een dag zonder roken, drinken en auto rijden. wat zal dat een belastingderving geven. een keer per jaar den haag fucken door doden te herdenken.
minimá-armezusvan.. | 29-01-12 | 23:56 | niet ok!
@geloofjetzelf | 29-01-12 | 21:39 : Simpel. Die Roma-familie hoort hier niet te zijn. Daarnaast zetten ze als onrendabelen ook nog eens 4 kinderen op de wereld waarmee ze het overbevolkte Nederland opschepen. Holocaust of niet, dat gedrag hoeven wij niet te tolereren.
lauwebal | 30-01-12 | 00:33 | niet ok!
Ik heb het niet zo op joden. En dat komt door Israel. En dan bedoel ik nog niet eens het dood en verderf waar zij verantwoordelijk voor zijn. Maar meer de ongelooflijke koppigheid dat ze daar blijven zitten.
Het kan bijna niet anders zijn dan dat dit gewoon halsstarrige arrogantie is. Te arrogant om eens een keer in te zien dat ze daar niet welkom zijn. Ze hebben daar gewoon een vreselijk bord voor hun kop. Iedereen met boerenslimheid ziet in dat zij daar een vreemde eend in de bijt zijn. Het is gewoon een getto. Het is omsloten door iets anders dan zij.
Heel plat gezegd, het is niet slim om daar te zijn. Je gaat ook geen 10 honden in een hok gooien met 10.000 katten. En je gaat als vrouw alleen ook niet door donkere steegjes lopen. Dat is vragen om problemen. Hoe zeer je ook in je recht staat.
Als ik in Israel geboren zou zijn geweest. Dan ben ik lekker weg. Je gaat als ouder toch niet je kinderen daar laten opgroeien. Ik zou lekker de verantwoordelijkheid nemen en m'n gezin beschermen. En dat is alles behalve ze te laten opgroeien in Israel. Helaas moeten die kinderen het wel eens ontgelden door de koppigheid en ideologie van hun ouders.
En maar zeiken dat ze zo benadeeld worden. En maar boehoehoe doen. Je weet toch waar je woont. Flikker toch op. Ga gewoon weg. Dan ben je van je problemen af. En zo dunt het probleem langzaam aan vanzelf uit. Net als met kampers in Nederland.
Als ik in Nederland in een kudtbuurt zou wonen dan zal ik er alles aan doen om er uit vandaan te gaan. En niet de hele wereld laten zien hoe zielig ik ben. En dat ik geholpen moet worden. En waar ik dan ga wonen dat maakt me geen hol uit. Maar nooit meer bij dezelfde tokkies in een getto als waar ik uit vandaan kwam. Want dan begint de ellende weer van voren af aan.
Jeroen Dop | 30-01-12 | 00:56 | niet ok!
@Jeroen Dop: Precies! Lekker Nederlands, lekker laf dus.
Mokum Kosher | 30-01-12 | 06:51 | niet ok!
@Jeroen Dop: je hebt het ook niet zo op negers en dat komt door Suriname?
Echt, wat een laffe zwakzinnige post. Als je jezelf wegcijfert en uit alle formule haalt, zijn alle problemen ook verdwenen.
Mokum Kosher | 30-01-12 | 06:55 | niet ok!
alle problemen ook verdwenen.
Mokum Kosher | 30-01-12 | 06:55 | niet ok!
Meneer Dop heeft wel een punt. Het was te voorzien dat het dumpen van een paar honderduizend ongewenste Europese joden tussen honderd miljoen Arabische moslims tot enige frictie zou leiden.
Tevens is het zo dat er inmiddels al zo'n miljoen Israeliers permanent in het buitenland wonen, naar ik aanneem omdat zij het buiten Israel fijner vinden dan in Israel. Ik las recentelijk ergens dat er alleen in Amsterdam al zo'n 20.000 wonen, maar dat zal u ongetwijfeld beter weten dan ik. Uiteraard blijft altijd de vraag of het joodse Israeliers zijn, of moslim Israeliers, want daar zijn er ook genoeg van. Wat denkt u?
===
Dat zei Chamberlain ook. Met als gevolg dat jij je elk jaar stoort aan de holocaustherdenkingen.
Mokum Kosher | 29-01-12 | 18:37 | niet ok!
Chamberlain? Ik dacht dat Marvin Gay die gevleugelde uitspraak overgenomen had van MLK? En denkt u nu werkelijk dat ik me stoor aan holocaust herdenkingen? Of zou het zo maar eens kunnen zijn dat ik in staat ben mijn mening te ventileren zonder mij ergens aan te storen? Misschien vind ik het wel leuk om de andere kant van een argument op te zoeken, gewoon, om een beetje tegengas te geven ;-)
Prettige dag, ik neem nog een dagje vrij op kosten van NOMORETEAFORME, hehehe
MvanBuuren | 30-01-12 | 09:23 | niet ok!
@mvanbuuren: alle Marokkanen hier dan ook maar weg?
Mokum Kosher | 30-01-12 | 16:22 | niet ok!