Amsterdamse agenten krijgen enige vrijheid in het uitschrijven van de boetes voor het dragen van een boerka.
De Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg zei in het programma Eva Jinek op Zondag dat het niet zeker is dat de politie altijd een boete uit zal schrijven voor het dragen van de lichaamsverhullende kledij. "De agent moet de situatie per geval inschatten en kan dan kiezen of hij waarschuwt of een boete uitdeelt", zei hij vanochtend in het televisieprogramma.
Aalbersberg gaf ook aan begrip te hebben voor zijn voorganger Bernard Welten, de Amsterdamse korpschef die aankondigde het boerkaverbod niet te handhaven. "De politie moet signaleren en daarop handelen. De grens ligt bij politiek bedrijven", wilde de nieuwe politiechef hierover kwijt.
Enkele hooggeplaatsten van de nationale politie kwamen eerder al in confrontatie met Minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten, die stelde dat de politie het bekeuren van het dragen van een boerka gewoon dient te hanteren.
De Nederlandse Politiebond (NPB) sprak van symboolpolitiek en er werd gesteld dat een boerka de veiligheid niet in gevaar brengt. De Raad van State uitte zich ook al kritisch tegenover het boerkaverbod.
Reactie PVV
PVV-Kamerlid Joram van Klaveren eist dat de Amsterdamse politie altijd boetes uit moet delen aan mensen die een boerka dragen. De PVV'er stelde dit in een reactie op de uitspraken van de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg.
Van Klaveren stelt dat ook de politie zich aan de wet moet houden, waardoor de politie altijd een boete uit moet schrijven als iemand een boerka draagt.
Reaguursels
als ik te hard rijd, graag ook even een waarschuwing
Flapgeit | 05-02-12 | 12:21 | niet ok!
Nee, de politiie is een groot PvdA-bolwerk!
Molly-Bolly | 05-02-12 | 12:22 | niet ok!
Idem Flapgeit
wimbro | 05-02-12 | 12:22 | niet ok!
De politie wordt niet altijd betaald.
Vooral de linkse corps chefs.
solidstate | 05-02-12 | 12:22 | niet ok!
Oppakken en uitzetten.
draadomroep | 05-02-12 | 12:22 | niet ok!
Idem Flapgeit
Rutte is een trol | 05-02-12 | 12:23 | niet ok!
Gewoon wat dikke bleek er overheen gieten,na de boete,dat wel natuurlijk.
nuikeffe | 05-02-12 | 12:23 | niet ok!
Wedden dat als ik met een bivakmuts over straat ga (tis koud) een bon krijg?
Solifugid Trismegis | 05-02-12 | 12:23 | niet ok!
Gebeurt dit niet altijd al? Eén aflevering kijken van blik op de weg en je ziet dat mensen 10 overtredingen maken en slechts voor één of twee overtredingen beboet worden. Iedereen klaagt altijd maar dat de politie nooit flexibel is of dat ze alleen maar hun bonnen quota moeten halen.
Homes | 05-02-12 | 12:24 | niet ok!
Een andere politie bond was juist lovend over het boerkaverbod.
Met dit weer worden mensen in sjaals ingepakt natuurlijk niet beboet.
Tijd trouwens de hoofddoek voor mkeisjes onder de 18 ter discussie komt.
Onder de 18 is er geen sprake van eigen keuze en er is meestal sprake van dwang van vader haatbaard.
solidstate | 05-02-12 | 12:26 | niet ok!
DISCRIMINATIE, ik stond verkeerd geparkeerd en ben een blanke Hollander, nog even aardig gepraat, maar nee hoor, Pennenlikker schreef onverbiddelijk. Had ik maar m`n boerka aangetrokken, dan was het wel gelukt. Bange peoperds zijn die agenten zeg. Oud Hollandse spreuk: Beetje vent wordt geen agent.
D.Neville | 05-02-12 | 12:27 | niet ok!
Idem Flapgeit.
Nietsisnieuw | 05-02-12 | 12:28 | niet ok!
De politie gewoon privatiseren.Als ze zich toch niet aan de wet houden,kunnen we allemaal wel een eigen agentje met ons meeslepen.
dancel69 | 05-02-12 | 12:29 | niet ok!
@solidstate | 05-02-12 | 12:26 | niet ok!
Haha, in sjaals ingepakt niet beboet? Wacht maar tot het toevallig goed uitkomt! Net als het vaak toevallig goed uitkomt dat mensen geen id bij zich hebben. Dit soort wetgeving kan alleen maar misbruikt gaan worden. Niks verkeerd gedaan, maar toch mee omdat je geen id hebt of gezichtsbedekkende kleding draagt.
Zoiets | 05-02-12 | 12:30 | niet ok!
Politiek staat boven de wet.Openbaar ministerie staat boven de wet.Nu staan de wethandhavers ook al boven de wet??????
dancel69 | 05-02-12 | 12:31 | niet ok!
Boerkaverbod is een hoax voor het facial recognition systeem van onze roverheid meer niet.
benzat | 05-02-12 | 12:32 | niet ok!
.. als agent Labbekak de keuze moet maken tot het bekeuren van een boerka zonder geld maar met opgehitste achterban; of een burger die hem niet eens zien kan maar wel kan betalen, dan is de keuze snel gemaakt.
Hij hoeft er niet eens de sneeuw voor in.
Jan Passant mk2 | 05-02-12 | 12:32 | niet ok!
Bij sommige vrouwen zou het verplicht dragen van zo'n tent beter zijn voor de Nederlandse samenleving.
WizzAd | 05-02-12 | 12:34 | niet ok!
Dat wordt ´n gedoogburqa .
Ratzing. | 05-02-12 | 12:38 | niet ok!
Prettig om te weten dat het management zonder ruggegraat achter je staat!
natte krant | 05-02-12 | 12:40 | niet ok!
Partij van de vrijheid, proest!
Bertus Brulbroek | 05-02-12 | 12:40 | niet ok!
Graag niet alleen een boete, maar ook inslagname van die tent!
U heeft het koud, gek mens? trek dan ook dan stomme illegale ding niet aan.
Korreltje Zout | 05-02-12 | 12:44 | niet ok!
@ Zoiets | 05-02-12 | 12:30
Je moet herkenbaar zijn klaar.
Met een bivakmuts over straat is gewoon niet toegestaan dus zeker niet met een relifascistisch symbool.
solidstate | 05-02-12 | 12:46 | niet ok!
Op Nu.nl gaf de Amsterdamse korpschef Aalbersberg als voorbeeld om duidelijk te maken dat de politie flexibel:
"Als een moeder haar kinderen met de auto naar een school tweehonderd meter verderop brengt en geen rijbewijs bij zich heeft, is het iets anders dan wanneer iemand uit Maastricht drie dagen zonder rijbewijs in Amsterdam rondrijdt."
Ik zie niet in wat hier anders aan is. In beide gevallen kan er sprake van zijn dat het rijbewijs vergeten is. Dus als je verder van huis bent, wordt je eerder bestraft op vergeetachtigheid dan wanneer je dichtbij huis bent?
Handige Harrie | 05-02-12 | 12:48 | niet ok!
In 020 west een boette uitdelen aan een onderdrukte boerka draagster kan een gevaar opleveren voor de desbetreffende agent ,het aantal profiterende extreme moslims ligt hier zo hoog dat het tot represailles kan leiden .
Amsterdam Hustler | 05-02-12 | 12:48 | niet ok!
Moet je eens met een bivakmuts een bank binnen lopen.
Dan wordt je wel opgepakt.
Boomschade | 05-02-12 | 12:50 | niet ok!
Flapgeit + veel
Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 12:53 | niet ok!
@Homes | 05-02-12 | 12:24
En jij denkt dat de politie niet weet dat ze dan op tv zijn?
Zullen ongetwijfeld richtlijnen voor zijn.
BedrijfsTijgerT | 05-02-12 | 12:53 | niet ok!
Een moeder die met de fiets haar kind naar school brengt en weigert haar fietsverlichting te laten controleren werd laatst meegenomen naar het bureau. Dus met boerka's hetzelfde, uit of mee naar het bureau. Niet met twee maten meten. Het is de politieke eis van het gedoogkabinet, anders geen kabinet. Wet is wet.
Twee Jeetjes | 05-02-12 | 12:55 | niet ok!
Serieus... Waar maken jullie je druk om??
Shokrani Shokran | 05-02-12 | 12:57 | niet ok!
Het dragen van een balaklava brengt de veiligheid óók niet in gevaar.
* morgen balaklava op zet en een groot bankkantoor binnen gaat om een punt te maken *
CynicalBastard | 05-02-12 | 12:58 | niet ok!
Overigens brengt 5 km/u te hard rijden op een verder lege provincieweg de veiligheid óók niet in gevaar.
Waarom daar dan wel altijd beboeten zo lang die flitspaal aan kan blijven staan?
CynicalBastard | 05-02-12 | 12:59 | niet ok!
Voorlopig is het nog helemaal geen wet. En in de Tweede Kamer 1 zetel meerderheid en of er in de Eerste Kamer een meerderheid voor te krijgen is, is maar zeer de vraag.
En verder is het gelukkig nog zo dat het gezond verstand zal blijven zegevieren.
Bicycle_Repairman | 05-02-12 | 13:01 | niet ok!
Van Klaveren moet niet dom lopen lullen, politie heeft niet voor niets een discretionaire bevoegdheid. Politie bepaalt zelf wel wie er bekeurd wordt en wie niet
Sharkbait | 05-02-12 | 13:02 | niet ok!
Wilders gaat akkoord met 15 miljard bezuinigingen in ruil voor de boerka politie. Ook zal een landelijk telefoonnummer komen 1-1-1, daar heb je er weer een.
Kost een paar centen maar dan heb je wat.
Frenck Mahon | 05-02-12 | 13:04 | niet ok!
tsja als je via een omweg neptherapieën laat vergoeden, want kan je dan van een ander loket van de overheid verwachten. maar ik hoop niet dat deze meneer een dochter van veertien heeft die in de trein naar zandvoort door een stel bontkraagjes wordt aangerand. want dat is namelijke dezelfde cultuur flapdrol, waar jij en je hele familie uiteindelijk slachtoffer van zult worden omdat je onvoldoende middelen hebt om in een wit ghetto als laren of blaricum te gaan wonen.
minimá-armezusvan.. | 05-02-12 | 13:05 | niet ok!
=De grens ligt bij politiek bedrijven=
Deze vrouwen - sommige zijn gewoon hollandse mutsen die de schoonheid van de besneden islam ontdekten - bedrijven politiek zodra ze in zo'n tent de deur uitstappen, Aalbersberg. Ook degene die van haar heer en meester dit, eh, kledingstuk aanmoeten. Allah is namelijk een fundamentalistisch fascistische anarchist, mijnheer Aalbersberg. Vrijheid blijheid enzo natuurlijk, maar de islamitische hoerka ligt dus gewoon op het politieke vlak. Altijd.
Vanbleautenbil | 05-02-12 | 13:05 | niet ok!
"U reedt te hard meneer"...ja maar, "Niks me te maken meneer" en nu gaan die "Straatje-om-als-er-wordt-geschoten" geen boetes uitdelen voor middeleeuwse wetovertreders maar WAARSCHUWEN???!, het feit dat er elke maand wel eentje "uitstapt" middels zijn dienstwapen zegt wel een hoop over de geestesgesteldheid van die rebelse "Geld-ophaal" instelling, wat een wereld!!
swebe | 05-02-12 | 13:06 | niet ok!
Misschien dat dit gedoe eerst door de Eerste en tweede Kamer heen moet voordat er ook maar een boete wordt uitgedeeld? Want dit land kent op dit moment geen boerkaverbod, wel een intentie van de regering. Maar verder nog niets.
Mozzooo | 05-02-12 | 13:10 | niet ok!
Inderdaad, 1km te hard geeft in het vol geautomatiseerde systeem van snelheidsovertredingen ook geen menselijkheid en zal je moeten betalen.
Sinclair | 05-02-12 | 13:14 | niet ok!
Bertus Brulbroek ,proest!
ouderejongere | 05-02-12 | 13:20 | niet ok!
dat moet deze korpschef zeggen als iemand een keertje zonder gordel rijdt of een keer te laat is met bijvullen van de parkeerautomaat .
In Amsterdam mogen koperdieven gewoon doorgaan, krakers wordt zelfs een map te inzage gegeven, en nu ook weer kledij die ook veelvuldig gebruikt wordt bij straatroof en overvallen zegt deze domme chef, ach kijk maar wat je er mee doet.
deze man moet oneervol ontslagen worden en nooit meer een baan waar je verantwoordelijkheid bij nodig hebt
dick1957 | 05-02-12 | 13:21 | niet ok!
en dan niet zeiken van er zijn wellicht 5 boerka dragers in Nederland.
Dan bevinden deze zich steevast in bijna alle straten van oud Rotterdam, ik zie dagelijks deze wan vertoning langslopen en wel in diverse straten ?? ra ra hoe kan dat
betekend ook dat in Amsterdam, Den Haag Utrecht enz geen boerka dragers voorkomen anders zouden de mensen wellicht liegen
dick1957 | 05-02-12 | 13:23 | niet ok!
Woon in Den Haag, maar heb volgens mij maar 2 x iemand met een boerka gezien.. Lekker belangrijk allemaal !! Laat die mensen lekker hun gang gaan. Wel vind ik het een totale afkeer van deze maatschappij en hoor je misschien niet hier thuis?? Maar dat is dan weer een andere discussie..!
sabitog | 05-02-12 | 13:24 | niet ok!
Mensen die zwetsen dat er maar een paar boerka draagsters zijn. Dat doet er niet toe. Er waren aan het begin ook maar een paar hoofddoekjes maar die vlaggen van de islam overspoelen ons land ter teken dat NL gekoloniseerd is door islam.
Islam uniform de hoofddoek is alleen gepast binnen de moskee.
solidstate | 05-02-12 | 13:27 | niet ok!
En dan zijn ze nog verontwaardigd dat de gemiddelde burger de politie "slappe zakken" vindt ...... :D
voordeoorlog | 05-02-12 | 13:32 | niet ok!
Hallo dit kan toch niet, als je een verbod instelt moet je het dan ook altijd als verbod zien. En niet soms... situatie afhankelijk wat mag dat dan zijn?
Verbod is verbod maak dan duidelijke afspraken. Of het mag wel of het mag niet. Maar niet soms wel of soms niet.
Wat een flauwekul zeg.
VistaKiller | 05-02-12 | 13:36 | niet ok!
Ik pleit voor een beloningssysteem, voor elke boerkaboete krijgen de verbaliserende agenten een spaarzegeltje. Bij drie volle spaarkaarten mogen ze een hele dag naar de Efteling.
Larry Cook | 05-02-12 | 13:38 | niet ok!
De NL-dse politie kennende laten ze burkadragers lopen, en zullen ze alleen autochtone motorrijders met integraal helm gaan beboeten.
Oeleflaffel | 05-02-12 | 13:44 | niet ok!
Och kijk, zero-tolerance beleid geld alleen dus bij verkeersboetes. Dit is typisch weer PvdA, sommige mensen zijn meer waard dan andere.
Moonwarrior | 05-02-12 | 13:46 | niet ok!
De grens ligt bij politiek bedrijven. Als dat zo is moeten die agenten gewoon bekeuren en er niet hun eigen gedachten op los laten. Overtreding is overtreding. Maar het zal wel weer te weinig geld opleveren
Franciscus Borchwerf | 05-02-12 | 13:46 | niet ok!
Ik zeg 10.000 euro boete voor de agent die de boerka-boete niet uitschrijft...
Cremers | 05-02-12 | 13:50 | niet ok!
Dus de politie gaat zelf bepalen welke WETTEN ze gaan handhaven?!
Yvje | 05-02-12 | 13:56 | niet ok!
Niemand heeft tegenwoordig nog respect voor onze politie,laat de politie is een tijd in opleiding gaan bij hun amerikaanse collega's
Kunnen ze leren kordaat op te treden tegen wetsovertreders en niet met de staart tussen de benen weg te lopen.
Komen ze een boeka draaigster tegen,hebben ze hun broek al vol, weten niet om te gaan met de situatie.
Zij al bang omdat ze niet weten wat er onder zit.
In Frankrijk en Engeland zijn al meerdere overvallen gepleegd door criminelen in zo'n theemuts.
Wie kan nu een voorstaander zijn van deze kledij,praten, ja, tegen wie ,je weet niet, wat er onder zit,misschien mulla ohmar wel.Ohmar zou toch uit afghanistan gevlucht zijn in een dergelijke theemuts.
shoutIdoit | 05-02-12 | 13:59 | niet ok!
Eindelijk is links luilekkerland compleet. De pigs hebben een staat in een staat, en aan de reactie van notoire anti-democraten als de politieleiding te merken, mogen ze een eigen politiek beleid voeren!!!
Ik ben het eens dat boerka's niet horen in een open beschaving. Maar beboeten is een onjuist en te zwaar middel. Niet de repressie, maar het overtuigen dat een rand-debiele levensvisie in het verlichte Westen niet hoort is de oplossing.
Byter | 05-02-12 | 14:06 | niet ok!
Weigerambtenaren.
Ook die worden gedoogd.
Kijk eens wat Donner allemaal weigert.
Ratzing. | 05-02-12 | 14:07 | niet ok!
@Yvje | 05-02-12 | 13:56
De zaak is eenvoudig. De politie (en andere diensten) handhaven alle wetten. Maar met 'handhaven' wordt (terecht) bedoeld het erop toezien dat de geest van de wet wordt nageleefd. Dat toezien gebeurt naar eigen inzicht en op basis van het eigen professionele inzicht. Dat is dus niet hetzelfde als bij elke geconstateerde overtreding met een boete ingrijpen.
smoelwerk | 05-02-12 | 14:19 | niet ok!
Idem Flapgeit. Maar dat zal wel niet gebeuren, want automobilisten zijn zo'n mooie melkkoe.
Nietvoordekat | 05-02-12 | 14:23 | niet ok!
Slaat toch ook helemaal nergens op? Alsof het verbieden iets oplost. PVV fail.
Albasalix | 05-02-12 | 14:27 | niet ok!
Altijd weer dat terugkrabbelen op genomen
of te-nemen besluiten: uitgeprocedeerde illegalen
vaak niet uitgezet,uitgeprocedeerd en tóch mogen blijven(Mauro
enzo) en nu weer boerka-verbod niet altijd gehandhaafd, eerst
geen wegenbelasting op zeer zuinige auto maar dan weer wel
in 2014 ofzo; slappe zooi hier!
Kan dat ook met de verhoging AOW-leeftijd: eerst
besloten maar toch teruggedraaid en opgelegde
verkeersboetes: eerst bekeurd en later toch weer
(gedeeltelijk) ingetrokken? Als ze tóch bezig zijn kan
dit er ook wel bij :((
Tonny35 | 05-02-12 | 14:31 | niet ok!
solidstate | 05-02-12 | 12:26 | niet ok!
Mensen die in een sjaal ingepakt zijn, maken evengoed kans op een boete. Dat lijkt me niet minder dan normaal. Die kans is alleen enorm klein, aangezien agenten ook mensen zijn. Als je met lenteweer buiten in een sjaal gehuld over straat krijgt, is het andere koek.
Een sjaal om je hoofd dient trouwens een ander doel dan een boerka. De ene geeft een boodschap af van "ik heb het vertiefd koud", en de andere zegt "onbedekte vrouwen zijn hoeren en ik ben er stellig van overtuigd dat ze het verdienen om verkracht te worden, en mannen zijn verkrachters die alles pakken wat los en vast zit, behalve als er een tent overheen zit".
Nietvoordekat | 05-02-12 | 14:33 | niet ok!
Wat Flapgeit zei
Tobi | 05-02-12 | 14:34 | niet ok!
Ach, gisterenochtend op m'n fiets ook staande gehouden. Je mag blijkbaar ook geen muts op en sjaal voor je gezicht, al is t stervens koud.... kreeg alleen een waarschuwing en dat enkel omdat ik m'n sjaal af deed om beter verstaanbaar te zijn!!!!
Waar gaat dit heen...... Moet ik dan maar onderkoelingsverschijnselen krijgen om geen boete te riskeren?!?!?! Achterlijke mongolen daar in Den Plaag.....
MisschienZo..... | 05-02-12 | 14:36 | niet ok!
Die overbetaalde egotrippers bij de politie meteen ontslaan graag. Zonder waarschuwing.
sitzkrieg | 05-02-12 | 14:39 | niet ok!
Wanneer vrouwen HALFnaakt(meer vlees dan stof) over straat huppelen vinden de meesten die de vrouw als lustobject zien het geen enkel probleem,men is wel wat gewend in de oversexte maatschapij,het duurt tegenwoordig langer voordat men een stijve krijgt.Of de boerka in de islam hoort is een ander discussie.Verstandig besluit van de A'damse politie,maar wetten zijn wetten.
ilhan | 05-02-12 | 14:42 | niet ok!
Gebeurt dit niet altijd al? Eén aflevering kijken van blik op de weg en je ziet dat mensen 10 overtredingen maken en slechts voor één of twee overtredingen beboet worden. Iedereen klaagt altijd maar dat de politie nooit flexibel is of dat ze alleen maar hun bonnen quota moeten halen.
Homes | 05-02-12 | 12:24 | niet ok!
hahahaha, als ze zo'n persoon gelijk 10 boetes aansmeren dan houden ze zelfs de laatste politiesteuners (u) niet vast.
Er zijn maar heel weinig agenten die nog aardig zijn en je laten gaan met een waarschuwing. En dat is altijd de oude garde. Die arrogante 1-strepers hebben absoluut geen respect of inzicht.
spaarvarken | 05-02-12 | 14:52 | niet ok!
Waarom krijgt een gewoon mens bij het schuin oversteken van een zebra wel een boete en een boeka draagster niet? Omdat jij en ik blanke zakkenwassers zijn, die niet kunnen gillen dat ze 'gediscrimineerd' worden en een boerkaslet wel. Combineer dit met een linkse volksverradersmentaliteit en een 'weg met ons' mentaliteit en geloof me, knipoog op straat niet ene keer verkeerd of je mag bijdragen aan het tekort op de korpsbegroting.
blaster | 05-02-12 | 15:00 | niet ok!
blaster | 05-02-12 | 15:00 |
Voorbeeld wordt gegeven door de politiek
de Jager voert een aangenomen motie van de PVV om de bankenbonus met 100% te belasten niet uit.
PVV maakt zijn gelddonaties niet bekend ondanks een wet.
Waarom zou een politie agent dat dan wel doen?
Frenck Mahon | 05-02-12 | 15:09 | niet ok!
Dit land is kansloos. Ik hoop wel dat die socialisten onmachtig zijn om NL te ontvluchten. Laten zij lekker de vruchten plukken van hun islamknuffelarij.
neworder | 05-02-12 | 15:11 | niet ok!
@Frenck Mahon | 05-02-12 | 15:09 | niet ok!
Die wet is er nog niet. Typisch links, verdraaien van feiten.
neworder | 05-02-12 | 15:12 | niet ok!
@Frenck Mahon | 05-02-12 | 15:09 | niet ok!
telegraaf.mobi...
Verdraaien om een 'gelijk' te halen is een uitvinding van socialisten.
neworder | 05-02-12 | 15:17 | niet ok!
neworder | 05-02-12 | 15:12 | niet ok!
Of hij dacht dat die wet wel al van kracht was. Typisch rechts, gelijk conclusies trekken. (Zie je, ik kan het ook!)
Petrus Post | 05-02-12 | 15:40 | niet ok!
@Homes | 05-02-12 | 12:24 | niet ok!
tuurlijk, op TV zijn ze schappelijk. naieveling. irl zijn echt niet zo vergeeflijk. heb zelf een paar keer boete gekregen op kenteken zicht zonder dat ik me verhaal mocht doen.
JamesBlond | 05-02-12 | 16:00 | niet ok!
@Petrus Post | 05-02-12 | 15:40 | niet ok!
Hij vermelt het als een feit. Dat is dus onjuist. Wat hij denkt interessert me geen reedt. Hij vermelt onjuistheden om een links standpunt te verdedigen. Lezen zwitsal.
neworder | 05-02-12 | 16:07 | niet ok!
@ratzing,Jou gedogen we hier ook.
nuikeffe | 05-02-12 | 16:23 | niet ok!
@ratzing,Jou gedogen we hier ook.
nuikeffe | 05-02-12 | 16:25 | niet ok!
Laat ze zich bezig houden met boeven vangen ipv burka's
_Libertariër_ | 05-02-12 | 17:00 | niet ok!
Ach als Nederlander vind ik zo'n Boerka helemaal prima. Voor mij zijn alle vrouwen achter de ramen met rode lichtjes en boerka dragers allemaal hoeren. Financieel compleet afhankelijk van andere mannen. Uitgebuit worden. Vaak verkerend in een onmogelijk situatie. Vaak afhankelijk van mannen met losse handjes. Weinig educatie. Worden uitgesloten door de maatschappij. Alleen het aantal mannen ligt wat hoger bij de rode lichtjes. Maar mentale verkrachting is mijns inziens erger dus al met al is een raam verkiesbaar boven een tent.
We dienen dit dan ook aan te pakken als prostitutie. Niet uitbannen maar paal en perk stellen aan excessen. Verder ben ik niet het type dat verder gaat door mijn overige overtuigingen op te leggen aan andere groeperingen dus graag dit verbod asap schrappen. Hoeren zijn niet leuk, maar verbieden heeft geen zin, er is nu eenmaal vraag naar.
dzncknmbsttnt | 05-02-12 | 17:01 | niet ok!
Man man we kunnen PVV beter vervangen door een lachbandautomaat of zo, de reacties zijn inmiddels zo voorspelbaar dat ze zich zelf nog belachelijker aan het maken zijn dan ze al waren.
Andersom dag | 05-02-12 | 17:08 | niet ok!
Vreselijk die onderdrukking laten die lui terug gaan waar ze vandaan komen het is toch geen gezicht in ons NEDERLAND weg met die burka's en hoofd doeken.
Je schaam je toch rot moet dat de toekomst voor Nederland zijn??
Dit kan echt niet je zal dit toch b.v. in een winkel tegen komen waar je geholpen wilt worden ik was direcht weg. Eb zwaar beboeten.
Wat doen ze de hele dag leven van een uitkering van belasting geld van de Nederlanders bedankt hoor pvda daar hebbe jullie voor gezorgd.
bernhardes | 05-02-12 | 17:31 | niet ok!
Klopt hoor Molly-Bolly de pvda heeft dit allemaal geregeld en wij zitten er mee opgescheept.
bernhardes | 05-02-12 | 17:32 | niet ok!
Gewoon uitlokken in de buurt van agenten met omstanders die eisen dat een boete wordt uitgedeeld, hard schreeuwend: wij voelen ons niet veilig!! (of: ze heeft een bom! ze heeft een bom!!) En alles filmen natuurlijk, vooral de agenten met snorren. En direct oploaden naar YouTube. Kijken wat er dan gebeurt.
Koonkluk Huis | 05-02-12 | 17:53 | niet ok!
Waren die klabakken altijd maar zo sociaal als het op bekeuren aankomt.
3/4 van ALLE bekeuringen kan met een waarschuwing af.
5 km te hard op een doorgaande weg van 12 meter breed is per ongeluk.
Pak dan alleen diegenen die er gerust 75 rijden.
TiSNiX | 05-02-12 | 17:58 | niet ok!
neworder | 05-02-12 | 15:17 | niet ok!
"Verdraaien om een 'gelijk' te halen is een uitvinding van socialisten."
Citaat;"De Kamer heeft een motie van de PVV aangenomen die voorziet in een eenmalige belasting van 100%."
www.belasting-update.net...
Nu komt de socialistische aap uit de mouw en hij heet neworder, of was je gewoon niet op de hoogte?
Frenck Mahon | 05-02-12 | 18:05 | niet ok!
Homes | 05-02-12 | 12:24 :
[quote]Gebeurt dit niet altijd al? Eén aflevering kijken van blik op de weg en je ziet dat mensen 10 overtredingen maken en slechts voor één of twee overtredingen beboet worden. Iedereen klaagt altijd maar dat de politie nooit flexibel is of dat ze alleen maar hun bonnen quota moeten halen.[/quote]
Ehhhh NEE! Heb jij ooit een flitspaal de situatie zien inschatten? Trajectcontrole een waarschuwing zien geven?
peterdh | 05-02-12 | 18:42 | niet ok!
mijn gezicht is bijna bedekt met mijn nieuwe zonnebril. Ben ik nu ook verboden ?
peterdh : "let op trajectcontrole" misschien ?
JollyDolly | 05-02-12 | 19:13 | niet ok!
De politie deelt zo vaak alleen maar een waarschuwing uit of dat nog niet eens. Kijk maar eens in de een willekeurige stad; mensen lopen door rood of fietsen zonder licht waar politie bij staat. Dat gaan ze echt niet alemaal bekeuren hoor! Zie niet in waarom dat bij zo'n onbelangrijk overtredinkje anders zou moeten zijn.
Blaas Vaak | 05-02-12 | 19:45 | niet ok!
Ik zag gister' nog in 030 een boerka rondlopen, stak wel af bij die witte sneeuw..
bengbeu | 05-02-12 | 19:58 | niet ok!
Polder hier, polder daar polder is overal...
E Rectus Magnificus | 05-02-12 | 20:07 | niet ok!
De PVV is meer een partij van verboden dan van de vrijheid. Als een vrouw in een boerka over straat loopt om naar een winkel of op familie bezoek gaat, is er echt geen reden om deze vrouw te beboeten. Ze is niet gevaarlijk voor de veiligheid. Wanneer heeft de laatste vrouw in een boerka zich opgeblazen in Nederland?
Echter is er gewoon uit angst weer goed gevonden, dat we weer wat vrijheid hebben ingeleverd.
Net zo als de snelwegschutter, die niet bestond, en daardoor nu wel alle kentekens mogen worden opgeslagen.
gladstoned66 | 05-02-12 | 20:09 | niet ok!
Wat zijn 'onze' koddebeiers toch een stelletje halfzachte eitjes. Beetje stoer doen met petje op. Belerend vingertje. Maar als het puntje bij paaltje komt, schijten ze massaal in Den Blauwe Broeck.
Hollander01 | 05-02-12 | 20:31 | niet ok!
Wat zijn 'onze' koddebeiers toch een stelletje halfzachte eitjes. Beetje stoer doen met petje op. Belerend vingertje. Maar als het puntje bij paaltje komt, schijten ze massaal in Den Blauwe Broeck.
Hollander01 | 05-02-12 | 20:31 | niet ok!
Laat ze zich bezig houden met boeven vangen ipv burka's
_Libertariër_ | 05-02-12 | 17:00 | niet ok!
De kans is wel dat ze 2 vliegen in één klap vangen.
(bijvoorbeeld uitkeringsfraudeur met verkeerde kleding of zware crimineel die Burka letterlijk en figuurlijk als dekmantel gebruikt.)
Rubbere Robbie | 05-02-12 | 20:40 | niet ok!
Eigenlijk hoef je de richtlijnen v.w.b. het Burka verbod ook niet toe te passen. Je kan de eigenaar van de Burkadrager/draagster ook een boete geven voor het verkeerd c.q. op het verkeerde tijdstip aanleveren van de vuilniszak. Hiervoor kunnen overigens gewoon de huurjuten van stadstoezicht hun bonnetjes voor uitschrijven, zodat de politie zich bezig kan houden met belangrijkere zaken, zoals boeven vangen.
Rubbere Robbie | 05-02-12 | 20:44 | niet ok!
Sorry voor de dubbel....
Hollander01 | 05-02-12 | 21:28 | niet ok!
iemand die jij niet kunt zien en die jou toch niet verstaat mag je negeren. punt.
Roofje | 05-02-12 | 21:48 | niet ok!
Die wet gaat er niet eens komen, stelletje jankerds. Die wordt gewoon keihard afgewezen in de eerste kamer. Kan iemand zich nog het onverdoofd slachten herinneren?
Brinno | 05-02-12 | 22:20 | niet ok!
Achja de PVV heeft weer 'ns een mening. Interessant *gaap*.
Brinno | 05-02-12 | 22:41 | niet ok!
Islamsterdam, stad van proleten, uitkeringstrekkers, subsidiesponzen, drugsverslaafden, stoephoeren en buitenlanders. Kortom, echt een PvdA stad dus.
Hoofdstad van NL, mijn reet.
kempenaer | 05-02-12 | 23:25 | niet ok!
@ Brinno | 05-02-12 | 22:20 | niet ok!
Wees er maar trots op, liefhebber van het roestige mes. Enige vorm van beschaving is je volstrekt vreemd.
kempenaer | 05-02-12 | 23:28 | niet ok!
Socialisten, jammer dat de yankees ze niet volledig hebben vernietigd in '45.
kempenaer | 05-02-12 | 23:31 | niet ok!
@ Brinno | 05-02-12 | 22:20 | niet ok!
Wees er maar trots op, liefhebber van het roestige mes. Enige vorm van beschaving is je volstrekt vreemd.
kempenaer | 05-02-12 | 23:28 | niet ok!
.
Wat de PVV onder beschaving verstaat is een farce en komt neer op het schofferen van iedereen die een andere mening heeft. Die beschaving mag je van steken waar de zon niet schijnt. En wat dat roestige mes betreft en dat 'wees er maar trots op' weet ik niet wat je bedoelt; het zal wel iets beledigends zijn ofzo. Maar bespaar je de moeite van uitleggen: het interesseert me geen donder die gedachtekronkel van je.
Brinno | 05-02-12 | 23:47 | niet ok!
Ik dacht dat PVV tegen boetequota's was (want stemden voor Motie-van Raak over het dwingend afspreken niet langer boetequotas toe te passen), maar in het geval van dit specifieke wetje zien zij blijkbaar graag een quota gehanteerd van 100%. Erg consequente club die PVV.
Remy Martin Louis 13 | 06-02-12 | 00:16 | niet ok!
Frenck Mahon | 05-02-12 | 18:05
neworder had het over je zin "PVV maakt zijn gelddonaties niet bekend ondanks een wet.", dusss, neworder heeft een punt.
La Bailaora | 06-02-12 | 01:28 | niet ok!
Remy Martin Louis 13 | 06-02-12 | 00:16
een quota is niet hetzelfde als wetshandhaving. Als de politie 'toevallig' een auto te hard ziet rijden en beboet is dat niet hetzelfde als op de a1 gaan staan wetende zo het quota binnen te harken. Dat zou hetzelfde zijn als moedwillig op de dappermarkt gaan staan om zoveel mogelijk boerka's te vinden. Maar geloof niet dat de PVV het laatste roept. Die roept dat ze, in geval van het constateren van een boerka, moeten beboeten.
La Bailaora | 06-02-12 | 01:30 | niet ok!
La Bailaora | 06-02-12 |
"neworder had het over je zin "PVV maakt zijn gelddonaties niet bekend ondanks een wet.", dusss, neworder heeft een punt."
Laten we de reactie van neworder nog even bekijken;
@Frenck Mahon | 05-02-12 | 15:09 | niet ok!
telegraaf.mobi...
Verdraaien om een 'gelijk' te halen is een uitvinding van socialisten.
neworder | 05-02-12 | 15:17 | niet ok!
Het probleem van de PVV-ers is dat er een ernstig gebrek is aan kennis waardoor men graag fantaseert. Als je als PVV-er iets vindt wil dit nog niet zeggen dat het de waarheid is.
Ik reageer op de reactie met link van neworder, dus....
Frenck Mahon | 06-02-12 | 06:38 | niet ok!
@Frenck Mahon | 06-02-12 | 06:38 | niet ok!
Lees je link even in zn geheel:
"Vorige week ontstond veel ophef over hoge bonussen bij ING. Vandaag werd bekend dat de topbestuurders afzien van die bonus en van salarisverhoging."
Fijn dat je je eigen schijnargument onderuit haalt. Er valt dus niets terug te halen. Je vermelt dus 'feiten' die niet correct zijn om je socialistische plempsels te rechtvaardigen. Voorts ga je niet in op de 'wet' die jij noemt die nog helemaal geen wet is (openbaarheid donaties). Typisch links.
neworder | 06-02-12 | 07:28 | niet ok!
neworder | 06-02-12 | 07:28 |
Ik heb de link in zijn geheel gelezen, de motie gaat over het belasten van de bankenbonussen tot 2008 met terugwerkende kracht. De motie was ingediend als symbool politiek waardoor de PVV er geen consequenties aan verbond toen de Jager zei dat hij de motie niet ging uitvoeren. Hetzelfde geldt voor het boerkaverbod, hoewel nog niet goedgekeurd door de eerste kamer gaat het wederom om symboolpolitiek, niet gek dat de politie hier geen aandacht aan besteedt.
Over de wet die nog geen wet is, als rechtgeaarde PVV-er probeer je de discussie naar een lager niveau te brengen waar je je gelijk wil halen. Ik haal alleen aan dat de PVV zelf niet schoon is als het gaat om negeren van wetten en besluiten. De politie heeft de vrijheid om prioriteiten te stellen aan hun werk. Dat de PVV de politie agent wil verbieden om na te denken is niet vreemd voor een crypto fascistische partij. Alleen wil dit nog niet zeggen dat er naar de PVV geluisterd moet worden.
Frenck Mahon | 06-02-12 | 08:55 | niet ok!
Flapgeit for politiechef!
mothersfinest | 06-02-12 | 08:58 | niet ok!
Zijn er wel eens mensen in de Verenigde Arabische Emiraten geweest? Ja? Ik heb er gewerkt en gewoond, ook in Saoudie Arabie. Hoewel de VAR op het eerste gezicht erg liberaal lijken, heb ik nog geen enkel land meegemaakt met zo'n 'eigen volk eerst' mentaliteit. Sta je in de rij bij het openbaar vervoer met nog enkele tientallen medereizigers, die allemaal niet-VAR burger zijn. Want de VAR bewoners hebben voorrang bij het openbaar vervoer, in winkels, in openbare gebouwen. Daar komen een stel boerka's aanlopen en gaan gewoon helemaal voor in de rij. En zeg er niks van, want je wordt het land uitgeflikkerd. En dan ben ik in NL en zie me toch een partij lafbekken in dit land. Die vallen over woorden als 'neger' en 'allochtoon' en bij het minste geringste menen te moeten roepen dat er 'discriminatie' is en o zo politiek correct zijn. Ik heb slechts 1 advies: ga een tijdje in de VAR of Saoudie wonen en je houdt binnen twee dagen na aankomst heel beschaamd je bek over Wilders en schaamt je wezenloos over je in NL vertoonde gedrag en je uitgeschreeuwde linkse mening. Ik heb ook in Afrika gewoond en gewerkt en geloof me, zo als 'gekleurde medemensen' elkaar in het openbaar kunnen discrimineren, is het apartheidsregiem in Zuid Afrika een speelklasje geweest.
Eenmaal terug in NL valt het je op, dat met name gekleurde medemensen en hun nitwit meelopers onmiddellijk de discriminatie viool gaan spelen, in de mening dat iedereen dan maar direct hhen hun zin geeft. Nou, linkse vrienden. Wilders is nog een tamme dorpsgek als je weet hoe het in de rest van de wereld toegaat. Hier zijn we in NL, hier gelden ONZE regels en wie meent een boerka te moeten aantrekken omdat ze meent daar 'recht' op te hebben, moet maar gauw optiefen naar het land van herkomst waar dat wel gewoon is. Net als de rest van de wereld iedereen zich heeft aan te passen aan de daar geldende normen en gewoontes. Bevalt het niet? Opzouten voordat je eruit geflikkerd wordt!
blaster | 06-02-12 | 09:29 | niet ok!
Dat de PVV de politie agent wil verbieden om na te denken is niet vreemd voor een crypto fascistische partijFrenck Mahon | 06-02-12 | 08:55 | niet ok!
Je slaat de plank helemaal mis. De politie is niet opgericht om zelf na te denken, maar om de opdrachten van het bevoegd gezag uit te voeren. In de ABC eilanden heet de politie niet voor niks 'cacho di gobiernu' Oftwel, honden van de overheid. Politieagenten denken per definitie niet na, anders waren in 1941 en 1942 geen duizenden Nederlandse politieagenten actief en vaak vrijwillig gaan helpen bij de razzia's op joden. Maar nu ineens een politiek-correct item aan de orde is, gaat de politie ineens 'wel nadenken'. Beetje hypokriet, vind je niet? Toen in de jaren '80 en '90 de kraakbeweging leegstaande speculatiepanden ging bezetten, was de politie ineens niet meer 'nadenkend' maar ontruimde op bevel gewoon de panden, hoe 'links' of 'rechtvaardig' die bezettingen ook waren. Politieagenten, die menen nu ineens 'selectief' te moeten optreden en daarmee een NL-er discrimineren (wel een bon voor door rood licht oversteken op een zebra en geen bon voor een boerka) moeten direct waarschuwend geschorst worden. Niet de politie bepaalt wat er op straat gehandhaafd wordt, maar dat doet de politiek. En als de politie daarmee 'gewetensbezwaren' heeft, moeten ze een ander vak kiezen of minder selectief 'gewetensbezwaren' hebben. Bijvoorbeeld bij het bijna verplicht binnenharken van het korps boete quotum. Alleen heb ik daar nog geen politieagent over gehoord, laat staan de politietop die vaak zelfs hiertoe opdracht geeft. Dus links-selectieve gewetensbezwaar is geen gewetensbezwaar voor straatdienst, dan gaan ze maar weer met een stopbord op kruisingen staan of als klaar-over bij scholen werken.
blaster | 06-02-12 | 09:41 | niet ok!
@dzncknmbsttnt | 05-02-12 | 17:01
Doet u dat nog eens in een stad als bv. Alkmaar, of Arnhem roepen?
Hollander01 | 06-02-12 | 10:09 | niet ok!
blaster | 06-02-12 | 09:41 | niet ok!
Vier je frustratie over de politie niet uit over die enkele dragers van een niqaab. Er zijn in Nederland 0 vrouwen die een boerka dragen en een kleine 150 die een niqaab dragen. Wordt Nederland veiliger als die vrouwen een boete krijgen of kan die tijd beter gebruikt worden om straattuig aan te pakken. Ik ben voor het laatste terwijl jij wilt dat de politie als mode politie moet optreden tegen de dragers van de niqaab.
Misschien dat Wilders 500 boerka-agenten kan afdwingen bij de volgende bezuinigingsronde in ruil voor besparingen op de ouderen- en gezondheidszorg maar anders zie ik de noodzaak niet in om extra kosten te maken in deze tijd van bezuinigingen. Hoewel de boete 380 euro is zullen de kosten van het verbaliseren, rechtbank en innen vele malen hoger zijn.
Je reactie doet me denken aan een item van man bijt hond waar bejaarden zich beklaagde dat er met de lerarenstaking zo weinig te doen was. Normaal hielden ze de leerlingen in de gaten en belde men de conciërge als ze kinderen betrapte op het op de grond gooien van papier. Hoe tevreden dat deze mensen waren als er na schooltijd kinderen papiertjes liepen te rapen omdat men wist dat zij daar voor verantwoordelijk waren.
Frenck Mahon | 06-02-12 | 10:12 | niet ok!
De wet is duidelijk genoeg toch? Het aan agenten overlaten gaat alleen voor problemen zorgen (zij wel ik niet etc.)
geensteelo | 06-02-12 | 10:24 | niet ok!
Frenck Mahon | 06-02-12 | 10:12 | niet ok!
Nee Frenck, dit gaat dieper dan die burka's. Dit gaat over het feit dat agenten gaan uitmaken wat wel en wat niet verbaliseerd gaat worden op grond van hun eigen politieke voorkeur. En dat het 'verroden' van uitvoerende ambtenaren eens een keer gestopt moet worden. Want als elke openbaar ambtenaar zijn eigen voorkeuren ging volgen, werd het hele land 1 groot 'ministerie van onderwijs' met de kwaliteit van samenleven als eerste slachtoffer. Er is bijna geen overheidsapparaat of het is wel 'politiek correct' bestuurd, geindoctrineerd of anderszins onderworpen aan zelfcontrole. Hetgeen geen democratie is, want in een democratie voeren de uitvoerende ambtenaren gewoon uit wat hen opgedragen is. Alleen indien er misdrijven of grove schendingen van oorlogsrecht bijvoorbeeld verlangd worden, mag men weigeren. Verder, zich van politieke mening en door politieke mening ingegeven gedrag onthouden op straffe van ontslag of schorsing. Anders staan we binnen no time op het niveau van Noord Korea, Cuba of Venezuela, waar de politie alleen op grond van macht en politieke correctheid mag overgaan tot willekeur in vervolgingen en arrestaties.
blaster | 06-02-12 | 10:45 | niet ok!
och die wet is er voorlopig nog niet , eerst de TK dan de EK, en dan gelukkig ook nog de discretionaire bevoegdheid van de politie, en indien het allemaal zover komt later nog het OM. Kortzichtige PVV knuppels (ok beetje dubbelop), "altijd beboeten".....nou kom maar weer dan met snelheidsmetingen 1 km te hard is te hard, altijd beboeten.
-
@blaster, dit gaat idd dieper, ik heb liever een agent die nadenkt op straat en handelt naar de situatie en omstandigheden dan de ROBOCOP die u voorstelt.
KomodoVaraan | 06-02-12 | 10:52 | niet ok!
KomodoVaraan | 06-02-12 | 10:52 | niet ok!
Ben ik helemaal met je eens. Maar dan moeten de grenzen van de vrijheid niet bepaald worden door de politieke correctheid van de agent of korpsleiding, maar door objectieve en meetbare maatstaven.
Dus, dat betekent dan ook het einde van de kasvullerij van korpsen met onzinboetes die nu vaak geschreven worden. Door zowel politie als andere PV gerechtigden.
blaster | 06-02-12 | 11:02 | niet ok!
toch typisch, er wordt in deze topic meerdere malen gesproken over wegkomen met een waarschuwing, maar nooit bij mij dus.... altijd de sjaak....
Monotheists_r_idiots | 06-02-12 | 11:03 | niet ok!
0 vrouwen die een boerka dragen en een kleine 150 die een niqaab dragen.
Frenck Mahon | 06-02-12 | 10:12
Totaal mis. In de Indische Buurt in Amsterdam kom om de zoveel tijd een burka tegen, en ja, een Afghaanse burka.
En verder heeft blaster gelijk. De politie maakt de wetten niet en moet gehoorzamen.
La Bailaora | 06-02-12 | 11:04 | niet ok!
KomodoVaraan | 06-02-12 | 10:52
Idd. geen Robocob, geef de politie de vrijheid om de situatie altijd in te schatten, en als men vindt dat het niet tot een boete hoeft te worden overgegaan, maar het bv. afgedaan kan worden met een waarschuwing, prima. Maar van te voren politiek gaan bedrijven en de kop in de wind gooien, wat de politie hier doet, dat hoort niet.
La Bailaora | 06-02-12 | 11:07 | niet ok!
@blaster,...eens geen kasvullerij als doelstelling, maar hoe meet je een "goede agent af tegen een slechte agent"....aan de hand vd boetes, of de hoogte van de boete ?...
-
Het is exact hetzelfde wat de PVV wil met rechters,..minimum straffen, en je mag je baan behouden als je zwaar genoeg straft...ROBOJUDGE ?
Kortom het elimineren van denkende professionals,.....de PVV bepaald wel welke straf je krijgt, laat ze lekker een uniform aantrekken en de straat op gaan, deze politieke padvinders en juridische bollebozen.
-
@La Bailaora , volledig mee eens, politiecommandanten moeten in de pers hun mond houden (idem voor die nieuwjaarspeeches) of anders de politiek ingaan.
KomodoVaraan | 06-02-12 | 11:17 | niet ok!
La Bailaora | 06-02-12 | 11:07 | niet ok!
Dat ze wat 'denk'ruimte krijgen bij de politie ok, maar hoe kan je zo'n situatie inschatten? je hebt een burka aan of niet, geen tussenweg. Wat moet die agent dan doen: "niet meer doen he, anders krijg je de volgende keer een prent" ?
Monotheists_r_idiots | 06-02-12 | 11:31 | niet ok!
blaster | 06-02-12 | 10:45 |
Sorry maar ik deel je mening niet in deze. Ook ik heb het nodige gezien van de wereld en zal niet ontkennen dat ik zaken ben tegengekomen waardoor je je mag prijzen dat je in Europa geboren bent. Ik ben het met je eens dat de Nederlandse politie weinig indruk maakt. Het vervolgen van die paar niqaabdragers zal niet bijdragen aan respect. Ga eerst de overlast op straat aanpakken dit zal respect opleveren.
Het beboeten van de niqaabdragers zal meer kosten dan dat het oplevert omdat geen van deze vrouwen de boete zal betalen en door zal procederen tot het Europese hof.
Frenck Mahon | 06-02-12 | 11:33 | niet ok!
La Bailaora | 06-02-12 | 11:04 |
Je hebt gelijk net zo als de bejaarden gelijk hadden dat kinderen geen papiertjes op de straat mogen gooien.
Van mij mag de politie achter de boerka dragers aan gaan zolang dit meewerkt aan het terugdringen van de straatterreur. Het gebeurd te vaak dat een boerkadraagster in Nederland een gewapende overval pleegt of zich weer opblaast in de trein of bus. Het hele korps achter deze wandelende imkers aan en Nederland zal weer een stuk veilig zijn.
En ze leefde nog lang en gelukkig.
Frenck Mahon | 06-02-12 | 11:39 | niet ok!
KomodoVaraan | 06-02-12 | 11:17 | niet ok!
Zoals ik al zei, een politieagent moet de situatie beoordelen volgens objectieve, meetbare en geaccepteerde maatstaven. Dat is niet gemakkelijk, dat weet ik. Er is een poging gedaan om agenten te beoordelen op hun aantallen uitgeschreven bekeuringen, toen dit een succes bleek sloeg de korpsleiding door en stelde quota vast. Waarop de politie volledig haar geloofwaardigheid en steun in de samenleving verloor door onzin boetes uit te gaan schrijven, waar waarschuwingen hadden volstaan. De draagkracht onder de bevolking brokkelde niet af, die donderde in elkaar.
Op dit moment (en gepropageerd door linkse politiek verkondigende korpschefs) zouden agenten hun verbaliserende taak moeten gebruiken om korpsleiding politieke standpunten kracht bij te zetten.
Oftwel, absoluut willekeurig te werk te gaan. Jan Kaas een bon wegens schuin oversteken en Leila Boerka een waarschuwend vingertje. Om politieke redenen, niet om redenen van handhaving. Want wat zijn nu de objectieve redenen, anders dan de poltieke, om Jan Kaas voor zijn lichte overtreding WEL te bekeuren en Leila Boerka wegens eveneens een overtreding NIET. Oftwel, als ik een helm op heb kan ik bekeurd worden en Leila Boerka niet, want ze het is politiek incorrect om haar te bekeuren. Kijk, Noord Korea aan de Maas is al een stuk dichterbij dan we denken.
Laten we ons bezinnen op OBJECTIEVE, MEETBARE en GEACCEPTEERDE methodes om de politie aan te sturen en agenten op te beoordelen.
blaster | 06-02-12 | 11:48 | niet ok!
Monotheists_r_idiots | 06-02-12 | 11:31
Je kunt bv. vragen de boerka af te doen om te kijken met wie je te maken heeft. Reageert het slachtoffer agressief, kan de politie anders besluiten, dan als het slachtoffer de boerka afzet, sorry zegt, en bv. zegt onder druk te zijn gezet door manlief. Echt hoor, niet iedere situatie is hetzelfde.
La Bailaora | 06-02-12 | 12:15 | niet ok!
Frenck Mahon | 06-02-12 | 11:39
Er zijn veel meer redenen dan alleen maar 'overvallen' om de boerka te verbieden. Je hebt dan alleen al een 'wapen' om bij een situatie iemand te dwingen de boerka af te zetten om zo te vermijden dat iemand later roept dat het iemand anders was:
vladtepesblog.com...
La Bailaora | 06-02-12 | 12:18 | niet ok!
@blaster,..op het moment dat je (ook een agent) wil gaan beoordelen, moet je maatstaven aanleggen en kom je in management systemen terecht, bezttingsgraden, werkdruk etc etc miI exact wat het politiekorps naar de k...heeft gebracht en de koppeling met de bevolking heeft verstoord.
De oom agent werd dienstverlener met een product...etc en niet meer iemand die vrij goed zelf kon inschatten wat hij wel of niet in de wijk moest doen.
-
Dat is in de opleiding al verkeerd gegaan van de huidige agenten die taken moeten managen.
-
Ik ben zeer tegen het politiseren van de politie, zoals de PVV doet en zeker ook links doet of deed.
Maar we moeten ook eerlijk zijn, de criminaliteit neemt af, desondanks voelen we ons onveiliger en ontevredener met de politie.
Stel voor dat de politiek daar ns wat aan doet, zodat de politie , haar werk kan blijven doen.
KomodoVaraan | 06-02-12 | 12:20 | niet ok!
Okee mevrouw, ik zal het deze keer bij een waarschuwing laten, maar denk erom, niet meer doen he.
Goed meneer agent.
De volgende dag:
Zie ik u nu al weer in een boerka? Ik heb u gisteren gewaarschuwd; ik ga nu toch echt mijn bonnenboekje trekken.
Maar agent, ik weet niet waar u het over hebt. Dit is pas de eerst keer dat ik word aangehouden. Dat moet gisteren een andere moslima zijn geweest.
Nou goed, als u het zegt.
De volgende dag:
Zie ik u nu al weer in een boerka? Ik heb u gisteren gewaarschuwd; ik ga nu toch echt mijn bonnenboekje trekken.
Maar agent, ik weet niet waar u het over hebt. Dit is pas de eerst keer dat ik word aangehouden. Dat moet gisteren een andere moslima zijn geweest.
Nou goed, als u het zegt.
De volgende dag:
Zie ik u nu al weer in een boerka? Ik heb u gisteren gewaarschuwd; ik ga nu toch echt mijn bonnenboekje trekken.
Maar agent, ik weet niet waar u het over hebt. Dit is pas de eerst keer dat ik word aangehouden. Dat moet gisteren een andere moslima zijn geweest.
Nou goed, als u het zegt.
enz...
stofnest | 06-02-12 | 22:30 | niet ok!