Vannacht is in Marknesse en de Noordoostpolder de koudste temperatuur gemeten in Nederland in de laatste 27 jaar. Het kwik was rond 07:00 gezakt tot -22,8 graden Celsius.
Niet alleen in Marknesse was het zo koud, ook op andere plekken kwam het kwik onder de 20 graden onder nul uit. De koudste nacht ooit gemeten in Nederland was tijdens de Tweede Wereldoorlog, specifiek op 27 januari 1942 in Winterswijk, toen het 27,4 graden onder nul vroor.
Zeeland en het Waddengebied hadden een warmere nacht, aangezien het daar maar -10 graden Celsius was.
Reaguursels
Ik heb er niet zoveel van gemerkt in mijn bed. En gelukkig gaan de temperaturen na het weekend weer omhoog.
deboerenlul | 04-02-12 | 08:23 | niet ok!
Regio utrecht was ook maar -13
Frank87N | 04-02-12 | 08:24 | niet ok!
Zat er al op te wachten. Waar blijft het recordje!
maatman | 04-02-12 | 08:25 | niet ok!
Op teletekst en buienradar staat dat het sinds 1956 niet meer zo koud was. dat lijkt me toch langer dan 27 jaar geleden.
slechtmens | 04-02-12 | 08:27 | niet ok!
Dat krijg je als iedereen met CO2 arme auto's gaat rijden. Handig hoor die CO2 tax. Ik zou zeggen, verhoog de CO2 tax en volgend jaar rijden we de elfstedentocht!
koffieboer | 04-02-12 | 08:28 | niet ok!
Het lood was zelfs bevroren. Kun je nagaan.
ongelovigehond | 04-02-12 | 08:30 | niet ok!
Het is hier (NH) nog een knappe -18,8 en de min/max heeft vannacht de -21 aangetikt. Hoop dat er voldoende antivries in m'n wagenpark zit, hier had ik toch niet helemaal op gerekend...
koolteer | 04-02-12 | 08:31 | niet ok!
Heerlijk die globalwarming!
Der alte Fritz | 04-02-12 | 08:42 | niet ok!
Was het in 1985 ook zo koud dan?
Kan me er eigenlijk niet zo veel meer van herinneren!?:
Weet nog wel dat er toen in februari ook een Elfstedentocht werd verreden, en op de fiets naar School.
Blauwbekken, lol
FredFlinstone | 04-02-12 | 08:43 | niet ok!
@D. Hoogland
Obviously you're not a golfer, of zoiets.
SteveBiscuitje | 04-02-12 | 08:46 | niet ok!
Mijn hond ging ff lekker de hort op met -20c. En ik er achteraan.
deoudererijperevrouw | 04-02-12 | 08:46 | niet ok!
Handig die loodthermometers.
Betrouwbaar ook.
Tegenwoordig heb je ook goedkopere namaak ijzer-thermometers, dus uitkijken dat je wel de goeie loodthermometers koopt, mensen.
King of the Oneliner | 04-02-12 | 08:49 | niet ok!
Hier in Zeeland keek ik vanmorgen op de thermometer en die gaf gewoon -18 aan.
Warm is anders...
Vinnyy | 04-02-12 | 08:51 | niet ok!
Diezelfde mensen die nu heel hard global warming roepen. ZIjn de eerste die er op wijzen dat een temperatuur van 1 dag nog geen richting van een langdurige beweging aangeeft als het weer een extreem warme dag is geweest.
azijnseikerT | 04-02-12 | 08:55 | niet ok!
@ King of the Oneliner | 08:49 |
lood om oud ijzer
---
@ slechtmens | 08:27 | Gemeld! (Sorry hoor, per ongeluk geklikt op 'niet ok!' tijdens copieren van je naam; @ Joris: svp negeren )
Op Teletekst lees ik dat het IN februari nooit meer zo koud was sinds 1956
FredFlinstone | 04-02-12 | 09:03 | niet ok!
eTiz niet alleen in .frl koud. Buiten Villa Vogelbeest te +32 14 geeft de buitensensor -17C aan. En hoewel uitstekend geïsoleerd zal zo'n buitenmuur vermoedelijk toch warmer zijn dan in de vrije natuur vermoed ik zo.
Vogelbeest | 04-02-12 | 09:05 | niet ok!
Pic van film The Thing (originele versie) met Kurt Russell.
Let op negert, die is aan het werk gezien de hamer in z'n hand!
Schoonaandehaak | 04-02-12 | 09:06 | niet ok!
Schoonaandehaak | 04-02-12 | 09:06 | niet ok!
Was dat de laatste werkende ?
Uppie2010 | 04-02-12 | 09:13 | niet ok!
Houten -16 om 8:00. Hopelijk blijft het nog even zo.
Trekveer | 04-02-12 | 09:16 | niet ok!
Kop van Noord-Holland nu nog steeds -17
Schrambo | 04-02-12 | 09:22 | niet ok!
Fuck dat.
Zijn de Iismasters al op pad met linten, paaltjes en prikstokken?
Dat willen we weten!
CynicalBastard | 04-02-12 | 09:25 | niet ok!
Nicee my town :')
L.M.B. | 04-02-12 | 09:28 | niet ok!
O10 nu -15!
Barbatruuk! | 04-02-12 | 09:49 | niet ok!
L.M.B. | 04-02-12 | 09:28 Hoe houdt u het vol?
CynicalBastard | 04-02-12 | 09:55 | niet ok!
Dit is Nederland op zijn mooist, eerst een goede ijslaag, dan mooie droge sneeuw en prachtig zonnige dagen. Frisjes dat dan weer wel, geniet ervan, in plaats van te klagen over een paar kleine ongemakken.
Zomaariets | 04-02-12 | 10:02 | niet ok!
Global Icing! Stoken maarrrrr!
softijsje | 04-02-12 | 10:20 | niet ok!
Waar kan ik zo'n thermometer met lood erin vinden? Dat is veel veiliger dan kwik.
Henk de Magere | 04-02-12 | 10:24 | niet ok!
Watjes!! -38 hier in +47
Pinho | 04-02-12 | 10:24 | niet ok!
Prachtig, dat natuurlijke evenwicht. Als het warmer wordt, wordt er minder gestookt, wordt het weer kouder, waardoor het weer warmer wordt. Geniaal. Vraag me alleen af waarom ik daarvoor belasting moet betalen......
vanhetvarken | 04-02-12 | 10:26 | niet ok!
Goh waar zijn nu die milieu schreeuwers met hun global warming bullshit?
DaveDH | 04-02-12 | 10:39 | niet ok!
Kennen jullie het spelletje 'zoek het pleonasme'?
Blijf me verbazen over het nivo van de redactie.
pseudo_psycho | 04-02-12 | 10:45 | niet ok!
DaveDH | 04-02-12 | 10:39
Die beweren, zonder te blozen, dat het kouder wordt omdat het opwarmt...
On topic:
In heel Europa is het bitterkoud. Burgos, in Spanje, -8 vannacht, maar er wordt verwacht dat dit -16 gaat worden, en dat is echt belachelijk extreem. Sevilla (Zuid Spanje) had -2, en het sneeuwde in Alicante en Murcia (ook Zuid Spanje):
www.abc.es...
Op meren in midden Spanje bij Madrid kun je inmiddels schaatsen:
noticias.terra.es...
La Bailaora | 04-02-12 | 10:47 | niet ok!
oh waar zijn nu die milieu schreeuwers met hun global warming bullshit?
DaveDH | 04-02-12 | 10:39 | niet ok!
die zitten achter de pc te lachen om jou domme kortzichtige opmerking moewhahahahahahaha
wth was dat | 04-02-12 | 10:49 | niet ok!
Prima weer. Je ziet geen bontkraagjes rondlopen.
Boomschade | 04-02-12 | 10:50 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 10:49
Het is andersom. Die beweren dat het kouder wordt omdat het opwarmt. Hahahahahaha
La Bailaora | 04-02-12 | 10:52 | niet ok!
-22,9 hier in Lelystad vannacht. Heerlijk weer!
Lummel | 04-02-12 | 10:52 | niet ok!
DaveDH | 04-02-12 | 10:39
Moet toch wel moeilijk zijn voor nog al wat lieden. Ga je eerst volaan voor het socialisme, valt de muur, geen nood, het klimaat verzonnen als kapstok voor overheids controle, blijkt die global warming ook een ondeugdelijke drog redenering.
Je zou het haast te doen krijgen met die gekkies.......
vanhetvarken | 04-02-12 | 10:53 | niet ok!
@deboerenlul | 04-02-12 | 08:23
Ik zie de komende nachten en dagen alleen maar kouder worden. Dit weer houdt nog zeker 12 dagen, en, voor zover lijkt, mogelijk zelfs langer!
Bron: www.weerplaza.nl...
Boris Poepnagel | 04-02-12 | 10:56 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 10:52 | niet ok!
moehahahahahaha jij ook al.
wth was dat | 04-02-12 | 10:57 | niet ok!
vanhetvarken | 04-02-12 | 10:53
hoho, ze zijn heel dicht bij hun ultieme droom hoor: EUSSR met het egaliseren van de verschillen, lees de grote stromen geld naar de failliete PIIGS landen. En dat nog met een vleugje animal farm er overheen. Iedereen gelijk, alleen zijn sommigen een beetje meer gelijk dan anderen (lees: communist Barosso en co.).
La Bailaora | 04-02-12 | 10:58 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 10:49
Hoe voelt dat nou, om steeds zo keihard op je gezicht te gaan met je ideologie ?
vanhetvarken | 04-02-12 | 10:58 | niet ok!
Onvoorstelbaar!
Dit had ik me een maand geleden niet voor kunnen stellen; een winterperiode van epische proporties die nu al dik een week duurt en vermoedelijk nóg 14 dagen gaat duren!
Geen wonder dat GroenLinks wat probleempjes heeft...
Boris Poepnagel | 04-02-12 | 10:59 | niet ok!
Bestaan er eigenlijk thermo boerka's?
MisterMossel | 04-02-12 | 10:59 | niet ok!
Hey, global warming boys... krijgen we nog wat wetenschappelijk bewijs dat dit helemaal niet kan of wat...
j0shua | 04-02-12 | 11:00 | niet ok!
@MisterMossel | 04-02-12 | 10:59
Ja, slaapzakken.
Boris Poepnagel | 04-02-12 | 11:01 | niet ok!
vanhetvarken | 04-02-12 | 10:58 | niet ok
whahahah nog eentje
wth was dat | 04-02-12 | 11:02 | niet ok!
Gewoon lekker in hotel Scania geslapen met de standkachel aan en een flesje wijn achter de kiezen.
Fat Dan | 04-02-12 | 11:02 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:02
Hahahahaha:
www.climate4you.com...
La Bailaora | 04-02-12 | 11:03 | niet ok!
luister is stelletje lutsers. dat de arde opwarmt is een feit. dat dat langzaam gaat ook. dat dat een cyclus is die de aarde maakt is ook een feit.
wth was dat | 04-02-12 | 11:05 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:03 | niet ok!
www.climate4you.com...
moehahahahahha
wth was dat | 04-02-12 | 11:06 | niet ok!
upload.wikimedia.org... ik bedoelde deze
wth was dat | 04-02-12 | 11:07 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 10:58
Die EUssr is idd wederom een offensief van de 'gutmenschen'. Ze hebben altijd een aflegger nodig voor het doorvoeren van hun streven naar volledige controle. Alle domme maatregelen, waar iedereen op tegen is, moeten toch omdat dat in EU verdragen gaat staan.
Overigens verwijzen naar de EU verdragen is wederom een aflegger, die 3% max. begrotings tekort en 60% max. staatsschuld konden bijv. wel even aan de kant geschoven worden. Waarom NL niet een aantal andere EU overeenkomsten aan de kant kan schuiven is mij volstrekt onduidelijk.
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:08 | niet ok!
@Boris Poepnagel
Daar had ik nog niet aan gedacht, zo wordt het weer leuk op straat... Barbapappaland!
MisterMossel | 04-02-12 | 11:09 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:05
Het zijn gewoon natuurlijke cycli. Niets te maken met CO2. Rond het jaar 100 was er dezelfde opwarming te zien, niets SUVs, industrie of wat dan ook. In de laatste ijstijd kon je naar londen wandelen zonder natte voetjes. Nu gaan we dus weer in een neerwaartse trend, de laatste 10 jaar wordt het kouder, terwijl we juist nu meer CO2 de lucht in pompen als nooit te voren, met China en India en meer mensen op aarde als ooit.
www.climate4you.com...
La Bailaora | 04-02-12 | 11:09 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:09
jaar 1000...
La Bailaora | 04-02-12 | 11:10 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:09 | niet ok!
heb jij hier 1 keer het woord co2 horen noemen?????????????
wth was dat | 04-02-12 | 11:11 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12
Hardnekkig typje, zelfs als de oren van je hoofd afvriezen, is het toch niet mogelijk dat het koud is. Apart.
Gewoon net als Samson, GL en zo nog wat loosers gewoon je mond houden over het klimaat of onsterfelijk belachelijk worden.
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:13 | niet ok!
niet een aantal andere EU overeenkomsten aan de kant kan schuiven is mij volstrekt onduidelijk.
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:08
Het verdrag van Lissabon heeft ons uitgeleverd aan de EU: 'de wetten van de EU gaan voor die van de lidstaten'. Dussss, we hebben het nakijken. Nu implementeren ze de ESM, dat is de eindfase:
adbroere.nl...
La Bailaora | 04-02-12 | 11:13 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:11
Oh, mooi, je geeft toe dat het niet aan CO2 ligt. Prachtig, dan kan die hele scam in de kast. CO2 belastingen hoeven niet meer, en die handel in CO2 internationaal kan op de schop, scheelt miljarden.
La Bailaora | 04-02-12 | 11:15 | niet ok!
Ik vraag me af of de occupeepjes al naar de warmte van pappie en mammie zijn gevlucht.
Die tentjes kunnen niet echt tegen -20C
Madahkantognie | 04-02-12 | 11:16 | niet ok!
vanhetvarken
jij begrijpt het niet en lijd duidelijk aan white male syndrome. dus ga hier ook niet met jou over in discussie.
wth was dat | 04-02-12 | 11:17 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:15 | niet ok!
dat zeg ik ook niet ik zeg dat ik het niet over c02 heb. begrijpend lezen is heel moeilijk voor jou merk ik. en wat c02 betreft. dat spul heeft zeker invloed op de natuur.
wth was dat | 04-02-12 | 11:19 | niet ok!
Mijn cv is sinds donderdag stuk en Feenstra cv-service heeft hem nog steeds niet gemaakt [*begint verschijnselen van gangreen te krijgen..]
Koonkluk Huis | 04-02-12 | 11:19 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:13
Ok, dus mag geen enkel land die 3% en 60% regels overtreden en mogen er geen leningen aan elkaar verstrekt worden.
Het verdrag is dus een grabbelton, waar je iedere keer een excuus voor het doorvoeren van impopulaire maatregelen uit kan pakken.
Volgens mij kun je gewoon delen van het verdrag eenzijdig opzeggen, of tijdelijk buiten werking zetten. De facto gebeurt dat natuurlijk ook al.
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:21 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:17
je moet ook even wat aan je Nederlands doen zo te zien.
P.S.: we moeten nog veeeel meer CO2 verstoken, is namelijk goed voor de plantjes, en dus de oogsten, en voedsel op aarde. Groeien ook de bomen wat sneller, zodat de amazone zich wat sneller kan herstellen, en de afgebrande bossen in het zuiden van Europa. Dus als je zo begaan bent met het milieu, pleit daar dan voor:
www.youtube.com...
La Bailaora | 04-02-12 | 11:21 | niet ok!
Ik heb net al 't oud brood buiten gezet voor de vogeltjes. Vandaag fluiten ze nl. niet in tegenstelling tot de voorgaande weken. Je zal maar zo'n overblijfmus zijn zeg *brrr*
sufkut | 04-02-12 | 11:22 | niet ok!
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:21
die verdragen zijn door de boven ons gestelden allang geschonden, helemaal eens. Maar omdat zij aan de macht zijn, kunnen ze natuurlijk heel gemakkelijk hun eigen wetten overtreden...
La Bailaora | 04-02-12 | 11:22 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:19
je bent wel een heel slap mannetje. Eerst ontkennen, dan weer niet ontkennen. Je bent niet serieus te nemen, maar ook weer geen trol. Zielig gewoon.
La Bailaora | 04-02-12 | 11:25 | niet ok!
maar ben het met je eens dat een c02 belasting dikken bullshit is en bedoelt is om staatskas te spekken. maar ik ben wel van mening dat de aarde wel langzaam warmer word maar dat betekent ook dat het dan later weer gaat afkoelen zoals dat al miljoenen jaren gaat met de aarde. zoals ik al eerder zei het is een cyclus. en dat het misschien versnelt word door toe doen van de mens vind ik ook heel geloofwaardig je kun mij namelijk niet wijs maken dat de mensen geen invloed uit oefent op het klimaat met alle zooi die we de lucht in pompen.
wth was dat | 04-02-12 | 11:30 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:21 | niet ok!
jij bent een slap mannetje. ik ben namelijk nog al dislecties. wat is jou excuus
wth was dat | 04-02-12 | 11:32 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:13
ff petitie ingestuurd, tnx voor info.
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:36 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:30
Lees jij eerst dit artikel eens van een natuurkundige. Kun je zien dat in het verleden altijd eerst de temperatuur veranderde en dan de CO2. De CO2 nam toe door de balans tussen het CO2 in de oceanen en de lucht. Wanneer de temperatuur toenam nam de CO2 toe door oceaan ontgassing. Hetzelfde kun je doen thuis met een experimentje met cola. Dat had wel een 'vertragingstijd', omdat het tijd kost om de oceanen op te warmen. Wanneer het weer kouder werd, nam na verloop van tijd de CO2 in de lucht weer af, door het omgekeerde effect. De temperatuur had helemaal geen enkele afremming of wat dan ook van de veranderende CO2 hoeveelheden. De temperatuur ging net zo makkelijk weer naar beneden als-ie naar boven ging, terwijl de CO2 nog doorsteeg. Oftewel, in het verleden had de CO2 nooit invloed op het klimaat, waarom zou ie dat vandaag de dag dan wel hebben? Wij zijn wel veranderd, maar de aarde niet:
motls.blogspot.com...
La Bailaora | 04-02-12 | 11:36 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:25 | niet ok!
grappig dat jij dat zo ziet, maar je bent wel een heel simpel figuur ik zie ook wel waar het mis gaat in jou denk wijzen. jij denk namelijk dat je te maken hebt met een activist ofzo en jij begint over co2. ik niet. ik heb mijn eigen mening en hoe niet zozeer iemand na te praten. dat jij mij niet kunt begrijpen is jou falen niet de mijne jij staat namelijk hele maal niet open voor wat ik zegggen heb en blijft je eigen verhaal maar plempen. ik daar in tegen probeer wel te begrijpen wat jij te vertellen hebt. als jij dat als trollen ziet is dat jou falen.
wth was dat | 04-02-12 | 11:37 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:36
dat weet ik.maar jij geloofd dus echt dat de mens helemaal geen invloed heeft op het klimaat??(dan heb ik het niet over co2, maar over de mensen en zijn doen en laten).
wth was dat | 04-02-12 | 11:44 | niet ok!
jij begrijpt het niet en lijd duidelijk aan white male syndrome. dus ga hier ook niet met jou over in discussie.
wth was dat | 04-02-12 | 11:17
De white males zijn in NL de grootste groep inwoners, op de voet gevolgd door de white females.
Zijn die nou allemaal ineens gemankeerd, omdat zij uw inzichten niet zouden delen ?
Stel, U bent getinte lesbische (geestelijk) gehandicapte vrouw en weet daarom alles beter ?
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:45 | niet ok!
Goh. Ik heb me toch liggen zweten onder anderhalve kilo eendendons vannacht.
eeuwige eennalaatste | 04-02-12 | 11:48 | niet ok!
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:45 | niet ok!
zoek eerst maar wat het inhoud. jah het bestaat echt. ik ben zelf ook blank hoor. ik lij er niet aan. ik sta wel open voor de mening van een ander.
wth was dat | 04-02-12 | 11:49 | niet ok!
Sinds Pelleboer weet niemand meer wanneer het het koudst of warmst was. De klimaat lobby heeft alle statistieken verknoeid.
Slomo | 04-02-12 | 11:49 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:44
ik 'geloof' niet. Snap je, dat is het hele verschil. Ik lees veel, en kijk naar argumenten. Lees nou eerst maar dat artikel, bv. dit:
"We can already observe that it's insignificant. The increase from 180 to 280 ppm during the ice ages was caused by warming by 8 Celsius degrees. But the increase from 280 ppm in 1800 to 380 ppm in 2000 is accompanied by warming by 0.7 deg C only, so it clearly violates the past relationship.
It can violate it because there is a new contribution to CO2 in the atmosphere that wasn't there - or wasn't significant - in the past, namely burning of fossil fuels. But there is no significant contribution to the temperature."
La Bailaora | 04-02-12 | 11:50 | niet ok!
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:45
La Bailaora | 04-02-12 | 11:36 | niet ok!
ik ga werken ik leer jullie reactie vannacht wel weer.
wth was dat | 04-02-12 | 11:50 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:49
Ik sta ook open voor meningen van anderen, zolang die er voor openstaan, dat ik niet altijd hun mening deel.
discussie heet dat.
Onheus is het, als iemand het niet met je eens is, er van uitgaan, dat die figuur dan wat moet mankeren. Dat is niet discussieren maar oreren en dat kun je beter met een pamfletje doen of zo.
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:53 | niet ok!
wth was dat | 04-02-12 | 11:44
Misschien hebben we wel invloed, mogelijkerwijs eerder van de warmtestraling van gebouwen enzo, maar dat is een 'geloof', niet wetenschappelijk onderbouwt.
Maar dat is ook helemaal niet waar het om gaat. De greenies hebben de CO2 als gevaarlijk gas gebombardeerd, een gas dat slecht is voor de aarde: armageddon, volgens Al Gore en co., met uit de handlopende temperaturen zoals op Venus, zodat we er allemaal aangaan.
La Bailaora | 04-02-12 | 11:57 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 11:21 | niet ok!
jij bent een slap mannetje. ik ben namelijk nog al dislecties. wat is jou excuus
wth was dat | 04-02-12 | 11:32
Meesterlijk eigenlijk.
vanhetvarken | 04-02-12 | 11:59 | niet ok!
Het was -17 hier.. KOUD!!!
Maar lekker blijven stoken mensen, dan weten we zeker dat het straks compleet uit die hand escaleert!
wtfgebeurdhierdan | 04-02-12 | 12:01 | niet ok!
Vijf jaar geleden (in 2007) hebben we aan een Amerikaanse miljonair de Nobelprijs voor de vrede uitgereikt omdat deze persoon voorspelde dat in 2012 de noordpool ijs vrij zou zijn, en dat dit de schuld was van met name de bevolking in west Europa en noord Amerika.
In dat zelfde jaar beweerde men hijgerig dat de Nederlandse kinderen nooit meer zouden kunnen schaatsen op natuurijs.
Allemaal onze schuld!
HEEEEEELP, de aarde vergaaaaaaat!
De milieufreaks bedienen zich van de zelfde demagogie zoals ‘de kerk’ vroeger: 'zaai angst en het klootjesvolk zal gewillig volgen'
Generaal Nguyen Giap | 04-02-12 | 12:09 | niet ok!
Generaal Nguyen Giap | 04-02-12 | 12:09
en dat Engelse kinderen niet meer zouden weten wat sneeuw is. Grappig: in Murcia, Zuid Spanje, weten ze nu wat sneeuw is.
La Bailaora | 04-02-12 | 12:10 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 12:10
Onbegrijpelijk dat er personen zijn die zonder met de ogen te knipperen bijven beweren dat de aarde opwarmt terwijl gelijkertijd hun ballen er af vriezen.
Bijkbaar hebben deze een plaat voor hun kop zo groot als heel Nederland.
Generaal Nguyen Giap | 04-02-12 | 12:22 | niet ok!
jaja...de koudste temperatuur
Advies: ga eens een cursus Nederlandse taal volgen en kom dan terug, Hoogland.
dutch driver | 04-02-12 | 12:25 | niet ok!
Generaal Nguyen Giap | 04-02-12 | 12:22
Nu hun voorspellingen niet uitkomen, draaien ze het op de andere toer: "het wordt kouder omdat het opwarmt...". Echt waar.
La Bailaora | 04-02-12 | 12:37 | niet ok!
Superserial?
Conan de Rabarber | 04-02-12 | 12:39 | niet ok!
La Bailaora | 04-02-12 | 12:37
Hemel tergend inderdaad en het ijs op de noordpool ligt er nog steeds.
*En men had nog wel zo beloofd dat dit in 2012 toch echt verdwenen zou zijn*
Generaal Nguyen Giap | 04-02-12 | 12:50 | niet ok!
Als ijsberen hout gaan sprokkelen dan is het pas koud.
Stelletje Mietjes !
Magilla_Gorilla | 04-02-12 | 13:05 | niet ok!
Van die lui die bij een paar graden vorst op de interwebs hun gelijk gaan halen mbt klimaatwijzigingen.
Aandoenlijk.
Harm Bartig | 04-02-12 | 13:13 | niet ok!
Wanneer komt die global warming nou?
Willem VanDer Decken | 04-02-12 | 13:44 | niet ok!
@!Willem VanDer Decken | 04-02-12 | 13:44 : Joh! Als er geen Global Warming zou bestaan dan was het hier al lang -50 geweest!
TM | 04-02-12 | 14:14 | niet ok!
Ja ik had t bokkoud vanacht,brrr,,woon in een hoekhuis van 1953,,halfsteens dus en alles houten vloeren..hoe deden die mensen dat toch vroeger met alleen 1 kachel in de woonkamer....
ikkepraat | 04-02-12 | 14:28 | niet ok!
ikkepraat | 04-02-12 | 14:28: lekker tegen elkaar aankruipen, ze waren niet voor niets met een man of 10 tot 15 thuis.
sufkut | 04-02-12 | 14:48 | niet ok!
Het is toch wel absurt dat het complete gebrek aan opwarming van de aarde van de afgelopen tien jaar 'onverklaarbaar' is, terwijl maar al te makkelijk de schuld bij de mens wordt neergelegd voor de opwarming in de laatste paar decennia van de vorige eeuw. Ik wil niet ontkennen dat er opwarming is geweesd, maar ik vind wel dat klimaatwetenschappers beter hun huiswerk mogen doen voordat ze met hun vingertje gaan lopen wijzen.
Darylium | 04-02-12 | 15:10 | niet ok!
@Darylium | 04-02-12 | 15:10
Dit is wel een leuk stukje www.tegenwicht.org...
hier openen | 04-02-12 | 15:17 | niet ok!
@Darylium | 04-02-12 | 15:10
Er is niks onverklaarbaars aan de laatste 10 jaar. Zie hier wat grafieken van alle globale temperatuur metingen, inclusief satellietmetingen.
tamino.files.wordpress.com...
Deze grafieken zijn gecompenseerd voor invloed van zon, vulkanen, aerosolen, en el-nino oscillaties. De trend in de laatste 10 jaar is niet anders dan de trend in de 20 jaar daarvoor.
ongelovigehond | 04-02-12 | 15:37 | niet ok!
Daarom hebben die millieuhoaxers het niet meer over 'Global warming' maar over 'Climate change'. Verander het naampje en ga door met het door de strot persen van je ideologie.
neworder | 04-02-12 | 15:44 | niet ok!
@ongelovigehond | 04-02-12 | 15:37
Waar ben je mee bezig als je data moet manipuleren met behulp van een theorie om die theorie zelf te laten kloppen? Waar ik op doelde is dat de ongemanipuleerde data zelf niet meer overeenkomt met wat de theorie voorspelt. Wat is er dan nog waar aan die theorie?
Het is ook nog eens niet alsof klimaatwetenschappers onderling het eens zijn over de geldigheid van die theorie, zo las ik laatst bijvoorbeeld dit artikel: online.wsj.com...
Darylium | 04-02-12 | 15:57 | niet ok!
Van de linksmalloten met hun globalwarming praatjes zullen we de komende 27 jaar geen last meer hebben.
Haarkopje | 04-02-12 | 16:05 | niet ok!
@Darylium | 04-02-12 | 15:57
Dat is geen kwestie van manipuleren, maar het wegfilteren van ruis. We weten hoe groot de invloed van de zon is, dus de schommelingen als gevolg van de zon kunnen we uit het signaal halen. Als dan nog steeds een stijgende lijn ziet, dan weet je dat er behalve de zon nog een ander effect moet zijn. Zo kun je ook andere effecten, zoals el-nino, compenseren. De onderliggende trend wordt dan duidelijker zichtbaar. Als je dan bijv een horizontale lijn over houdt, dan weet je dat je er verder niks was. Als je nog steeds een stijgende trend hebt, zoals in de grafiek, dan weet je dat er nog iets is. In dit geval is dat het broeikaseffect.
ongelovigehond | 04-02-12 | 16:07 | niet ok!
@Haarkopje | 04-02-12 | 16:05
Klimaat houdt zich bezig met lange gemiddelden over de hele aarde. Een lokale uitschieter van een paar dagen is totaal niet relevant.
ongelovigehond | 04-02-12 | 16:18 | niet ok!
@ongelovigehond | 04-02-12 | 16:07
Maar de theorie is toch dat de mens een doorslaggevende, dominante invloed heeft op het klimaat door middel van CO2 uitstoot? Als ik dan die grafiek van jou zie, waarin alle natuurlijke (niet-menselijke) invloeden zijn weggefilterd, en vergelijk met de realiteit, dan kom ik toch echt tot de conclusie dat de mens een te verwaarlozen invloed heeft op het klimaat.
Darylium | 04-02-12 | 16:19 | niet ok!
@Darylium | 04-02-12 | 16:19
Die grafiek laat duidelijk een trend zien van 0,2 graad stijging per 10 jaar, veroorzaakt door menselijke CO2 uitstoot. Of je dat veel vindt is een ander verhaal, maar om die 0,2 graden gaat het.
ongelovigehond | 04-02-12 | 16:26 | niet ok!
Darylium | 04-02-12 | 15:57 |
Ga eens naar welke willekeurige creationisten website. Voor je het weet is er geen enkel hard bewijs voor de evolutie theorie... Is meteen het probleem van deze en die andere discussie: Je mening lijkt tegenwoordig meer gevormd door de autoriteiten die je kiest dan door de waarheid.
Feit blijft: We pompen olie uit de grond, dit kan niet eeuwig doorgaan. Onze rijkdom en sociale ontwikkelingen van afgelopen 200 jaar zijn puur te danken aan onze mogelijkheid om waanzinnig veel energie per persoon te kunnen aanwenden. Dit is gebaseerd op een eindige bron. Ander feit is dat vele historici u kunnen melden dat wanneer energie crises zich aandienen (in principe is hoeveelheid bebouwbaar land (=energie in voedsel vorm) er chaos op ongekende schaal kan ontstaan. Actief onze middelen/energie richten op alternatieve vormen van energie die niet eindig zijn (kernenergie valt dus af) is buiten mogelijk klimaatschade noodzakelijk. Dat er mensen zijn die de maatschappij proberen te organiseren/motiveren om dit daadwerkelijk te doen zijn uitermate belangrijk en dienen niet op deze wijze te worden geschoffeerd. Ik zie liever mensen met visie een (mogelijk fout) antwoord produceren (zolang het niet ten koste van persoonlijke vrijheid gaat, of beter gezegd niet teveel) dan dat er consumerende mekkerende zichzelf doodlopende levensstijl ontstaat.
dzncknmbsttnt | 04-02-12 | 16:27 | niet ok!
Als het een nieuw record voor een maximumtemperatuur was, zou Global Warming de schuld krijgen...
reinaarden | 04-02-12 | 16:30 | niet ok!
@dzncknmbsttnt | 04-02-12 | 16:27
Wat is dat nou weer voor een stropop redenering? Heb ik ooit gezegd eeuwig olie te willen gebruiken?
PS: als je het mij vraagt is kernfusie het antwoord, maar dat zou ik niet willen onderbouwen met speculatieve klimaat wetenschap.
Darylium | 04-02-12 | 16:59 | niet ok!
Websites als deze ? climategate.nl...
Het milieu is ook in Nederland een miljoenen industrie en de slag om de miljoenen aan subsidies gaat onverminderd door.
hier openen | 04-02-12 | 17:02 | niet ok!
Darylium | 04-02-12 | 16:59 |
Het eerste stuk was slechts voor u bedoelt. Laatste was onderdeel van een andere discussie. Mijn excuses voor de verwarring.
Overigens heeft ongelovige hond op vrij nette wijze beschreven hoe de wetenschap te werk gaat. Het is geen speculatie dat universitair geschoolde wetenschappers eroploslaten. Maar eerlijkheidshalve zie ik door de bomen het bos ook niet meer. Ik weet niet of de aantijgingen en de twijfels omtrent global warming voortkomen uit een succesvolle tegenaanval door lobbyisten die belangen hebben bij zo min mogelijk gezeik of door een rammelende theorie waar een hoop op aan te merken is. Vooralsnog lijkt vooral de bron die je kiest doorslaggevend... Daarmee kwam overigens ook mijn andere argument om de hoek kijken. Los van het CO2 zijn er meer dan genoeg redenen om asap over te stappen (eindigheid olie, haatbaarden financiering, luchtvervuiling)
dzncknmbsttnt | 04-02-12 | 17:09 | niet ok!
dzncknmbsttnt | 04-02-12 | 17:09
met 'filteren'. Lekker, mooie wetenschap.
Probleem is dat niemand twijfelt dat het de laatste eeuw is opgewarmd, dat is de issue van het 'gevecht' niet. De issue gaat of CO2 invloed heeft op de temperatuur, en als je dan gewoon wat research doet dan zie dat die invloed verwaarloosbaar klein is, of althans zo klein dat het niet de moeite van zoveel maatregelen is.
Hierboven heb ik daar wat over geplempd. Het wordt ook steeds moeilijker vol te houden. We pompen de laatste 10 jaar meer CO2 de lucht in dan ooit tevoren, want je moet wel China, India, Indonesie en de wereldbevolkingsgroei meenemen. In de laatste 10 jaar daalt de temperatuur weer licht, en dat is raar als je ziet dat we zoveel CO2 de lucht inpompen.
Temperatuur van de laatste 10 jaar:
www.climate4you.com...
Overigens, we gaan binnen afzienbare tijd gewoon weer een ijstijd tegemoet:
www.climate4you.com...
La Bailaora | 04-02-12 | 17:43 | niet ok!
Hier ook, in Arnhem -22
Potjesnot | 04-02-12 | 18:11 | niet ok!
Ik weet niet hoe koud het was buiten, maar vannacht moest ik de verwarming hier in de serre op 22 graden zetten om het 20 graden te laten zijn.
henk8889 | 04-02-12 | 18:57 | niet ok!
Het was zo koud dat de zaklamp niet wilde branden.
botbot | 04-02-12 | 19:21 | niet ok!
En maar blijven zeuren over global warming. Het weer wordt met het jaar extremer in koude zin terwijl de zomers steeds matiger worden.
conservo | 04-02-12 | 20:14 | niet ok!
@DaveDH | 04-02-12 | 10:39 | niet ok!
"Goh waar zijn nu die milieu schreeuwers met hun global warming bullshit?"
Je hebt drie maanden vol smart moeten wachten op de eerste strenge vorst, zodat je eindelijk deze (onzinnige) one-liner kon plempen?
alcor | 04-02-12 | 21:07 | niet ok!
Ondertussen blijven we CO2 tax betalen aan de maffia (IPCC)
CyberRat | 04-02-12 | 21:20 | niet ok!
Ik weet niet hoe koud het was buiten, maar vannacht moest ik de verwarming hier in de serre op 22 graden zetten om het 20 graden te laten zijn.
henk8889 | 04-02-12 | 18:57 | niet ok!
Wellicht beter isoleren?
CyberRat | 04-02-12 | 21:20 | niet ok!
Wat is de milieutegenhanger van een Godwin? met alle comments hier ben ik er naar op zoek..
Mauguio | 04-02-12 | 22:28 | niet ok!
Toch leuk die Global Warming..ha.ha.Climate Change klopt overigens al sinds het bestaan van de aarde zonder dat daar nog van enige menselijke invloed op mogelijk was!
B.Jansen | 04-02-12 | 22:54 | niet ok!
Kan nog lachen worden vannacht, waarschijnlijk de koudste nacht van de afgelopen 24 uur in aantocht.
Dezenaamhier | 04-02-12 | 23:08 | niet ok!
PVV-ers zijn weer met een dode mus gerustgesteld. Even een koude week en meteen zou man made global warming niet bestaan.
volksmenner | 04-02-12 | 23:53 | niet ok!
Ik kan me herinneren dat met oud en nieuw van 96 naar 97 ook heel erg koud was.
kzegje | 05-02-12 | 00:42 | niet ok!
Maar in 1942 bestond de NO polder nog niet...
Joost Maghetweten | 05-02-12 | 01:37 | niet ok!
Over een kleine 20 jaar warmt de aarde weer op (natuurlijk verschijnsel) en dan hebben de mensen het weer over "broeikas effect". Wanneer beginnen mensen het bedrog te zien????
VeniVidiVici2311 | 05-02-12 | 02:48 | niet ok!
Kan iemand mij uitleggen waarom we niet (een beetje) voorzichtig moeten zijn met het milieu? Of je het nu een climatehoax of waarheid vindt, volgens mij is het sowieso geen goed idee om te veel troep uit te stoten. ik neem aan dat niemand wil gaan pootje baden naast de lozingscentrale van BASF ofzo
boy_wulfe | 05-02-12 | 04:06 | niet ok!
Toch leuk die Global Warming..ha.ha.
B.Jansen | 04-02-12 | 22:54 | niet ok!
Ja, ha.ha. doch misschien worden de strenge winters van de laatste jaren veroorzaakt door de door mensen veroorzaakte opwarming:
"The bitterly cold weather sweeping Britain and the rest of Europe has been linked by scientists with the ice-free seas of the Arctic, where global warming is exerting its greatest influence."
www.independent.co.uk...
Los hiervan is het sowieso een zooitje geworden met de klimaat (in Nederland) Rekord droogte wordt opgevolgd door record neerslag, vrijwel elke maand wordt er wel één of ander rekord gebroken.
MvanBuuren | 05-02-12 | 07:12 | niet ok!