*

Negen leerlingen van het Huygens College zijn geschorst na een incident.

Het Huygens College in Amsterdam heeft negen leerlingen geschorst na een incident met een leerplichtassistent. Dat meldt AT5.

Het gaat volgens de school om 'vijf notoire lastpakken en vier meelopers'. Het ging er zo heftig aan toe dat de politie erbij moest worden gehaald (naast de school zit een politiebureau).

De bengels moeten dinsdag op gesprek komen bij de directie. Woensdag mogen ze weer de lessen bijwonen.

Het Huygens College is dezelfde school waar de doodschoppers van grensrechter Richard Nieuwenhuizen op zaten. De vmbo-school heeft een team ingesteld dat de overlast van de scholieren in de buurt moet terugdringen.

Update 18.51: Het Huygens College ontkent met klem dat er sprake is geweest van een vechtpartij. Het eerdere verhaal van AT5 is gebaseerd op de lezing van de leerlingen.

Reaguursels

Foei!

Zo'n 'school' zou de naam Huygens geeneens mogen dragen.

Bij deze stel ik de naam 'Joep Meloen VMBO sgool' voor.

Volgend jaar 0 leerlingen in leerjaar 1 lijkt mij?

dus er zijn zelfs opleidingen voor

*vmbo*

Misschien in het vervolg lesgeven IN het politie buro. Is dat geen goeie oplossing?

Je kunt de school beter Allah Snackbar college noemen als je naar de samenstelling van de leerlingen kijkt.

zal wel een keurige school zijn waar frederik-hein en floris-pieter de belhamels zijn

Ik zet mijn geld op Marokkanen.

Streknek als ze jou dan lessen Nederlands laten volgen is het helemaal goed ;)

Die dekselse Frederik-Jan en z'n schavuitenclubje zeker weer. VWO tuig...

Als je te dom om te poepen bent, dan ga je naar het Huygens college.

Ik begrijp dit bericht niet helemaal.
Iedere leraar of lerares gaf daar toch al les onder toezicht van een politieagent, vanwege de belhamels?

@EigenVolkEerst | 25-01-13 | 15:37 | niet ok!
Ach, toen ik naar de brugklas ging heb ik het boek 'hoe overleef ik de brugklas' van Francien Oomen gelezen en ik heb het overleefd. zolang je je maar grondig inleest moet het wel goedkomen.
*verder gaat dromen*

Wie bedenkt om een VMBO waar het laagste van het laagste onderwijs wordt gegeven te vernoemen naar de grootste Nederlandse wetenschapper uit de geschiedenis?

Christiaan Huygens zou het het vast op prijs stellen dat een school vol met hersenloos tuig naar hem vernoemd is. Wordt het niet tijd dat we in dit land van die militaire heropvoedingskampen krijgen zoals in Amerika? Lijkt me perfect voor dit soort types.

@gerelateerd. Blijkbaar is de agent nog niet aanwezig?

Heeft iemand een link van de uitzending over de hoofdschoppers op Pownews? Of is het niet mogelijk om dat terug te kijken op de iPhone.

Ah... vriendjes van Allah?

@EigenVolkEerst Lijkt me een duidelijk voorbeeld!

EigenVolkEerst | 25-01-13 | 15:37 | niet ok!
En de berg zittenblijvers dan?

Waarom steekt men überhaupt nog zoveel energie in onderwijs van dit soort figuren.
Dat is net zo zinvol als een Baviaan naar pianoles sturen (en daarmee doe ik de gemiddelde Baviaan zelfs tekort).

Misschien een beter idee om een lobotomie-kliniek naast de school te bouwen?

EigenVolkEerst | 25-01-13 | 15:37 | niet ok!


Je nick! Geniaal gewoon. Toen ik een nick moest bedenken had ik die wellicht beter kunnen kiezen, maar ik heet nu eenmaal zoals ik nu heet en kom er denk ik nooit meer af.

Serieus met 9 man uit 1! klas, een assistent in elkaar trappen?
Wat een pauperschool. Met pauperkinderen met pauperouders die waarschijnlijk veel incest plegen met en bij hun pauperkinderen. Huygenscollege Amsterdam = incest school. @huygenscollege

Anders kan ik dit gedrag niet verklaren.

En weer met 9 van die laffe flikkertjes tegen 1 goedwillend persoon.
Ik begin het somber in te zien voor de toekomst van dit land.
O nee wacht, dat was al zo..

Harris Pilton | 25-01-13 | 15:50 | niet ok!

Gemiddeld IQ in Marokko is 85 en dat is ook nog eens het hoogst scorende land in Afrika. Maar van Groenlinks en PvdA kunnen we niet genoeg van die kansenmensen hier naar toe halen!

Vmbo is niet erg. Wel dat ze woensdag de lessen mogen bijwonen.

Slipsnifter | 25-01-13 | 15:50 | niet ok!

Ze staan nog heel dicht bij de natuur, want als er in de natuur een groot prooidier moet worden aangevallen door kleinere roofdieren dan doen ze dat ook met een grote groep.

-weggejorist-

@Pantheist | 25-01-13 | 15:42
En dan? Bij het slagen in het kamp geef je ze een halfautomatisch wapen. Of laat je ze voor jou onder jouw naam vechten?
Prachtige resultaten zijn daarvan.
Ik houd er niet van als ze een school overnemen, maar laten ze de school maar naar Ali noemen of Mo.
Dan weten mensen ook gelijk wat ze aannemen. Deze jongens vinden het gewoon stoer om een bad boy te wezen. Ze zullen er de rest van hun leven van kunnen genieten. Ik ben niet bang om dit te typen omdat ik toch niet verwacht dat ze zullen leren lezen. Als we als samenleving wat met die jongens willen doen, zullen we ze van hun omgeving moeten isoleren en een goede opleiding moeten gaan geven. Dat zal ook inhouden geen assertiviteitstraining op de sportschool, maar Nederlandse normen en waarden en een gedegen opleiding en absoluut geen wapentraining. Maar ik geloof ook nooit dat dit er van zal komen. Als we werkelijk willen zien dat er wat aan gedaan word, zullen we een wet moeten maken waarbij als een school als deze niet verbeterd hij samengaat met een school in Wassenaar of Aardehout. Ik voorspel je dat dingen dan zo worden geregeld. Dan word er wel geld bij de overheid gevonden dat door ons paupers word betaald om het te financieren.

Uit hufterigheid zou je de school de Anton Mussert Academie moeten noemen.

Kees Karin John Lucas Edwin Ingrid Linda Mathijs en Roland waren de daders.......

Wanneer wordt het nu eindelijk eens mogelijk gemaakt om bij mensen met een dubbel paspoort, het Nederlandse af te nemen en deze personen als ongewenste vreemdeling het land uit te flikkeren?

Het "fuck de maatschappij" college dekt de lading beter.

Goeie reclame ook voor deze sgool. Zal volgend jaar het aantal aanmeldingen wel teruglopen, waarna er een team van externe adviseurs voor goud geld wordt ingeschakeld om de boel weer op de rails te krijgen. De directeur zal ongetwijfeld laten weten dat er nies aan de hand met zijn salaris (en de sgool natuurlijk) en dat ie elke cent verdiend heeft door elke dag met z'n poten in de Marokkaanse stront te staan.

Nog maar 354 fin...ehh kinderen te gaan!

Doen ze op die school iets aan Fatsoen, Respect, Burgerschapskunde, Sociale Vaardigheden?

Die directeur zal vanavond wel bij P&W zitten en zich in allerlei bochten wringen om het als een incidentje te bestempelen. Jeroen, pak hem aan!

Turambar | 25-01-13 | 16:13
.
Ja Sociale vaardigheden ! (kickboksen )

Ze moeten bij die gastjes gewoon eens een IQ test afnemen, als ze door het paargedrat van hun voorouders onder de 80 zitten gewoon geen aandacht meer aan besteden

*paargerdag. Maar elke geit kan werpen daar is geen opleiding voor nodig, geef die meisjes liever een kans die willlen wel verder komen, en zijn vaak nog erg aantrekkelijk ook

@@gescheurdrubber | 25-01-13 | 15:41 |
Klopt, ze waren alleen vergeten de leerplichtambtenaar zijn prive agent mee te geven...
@eerstneukendanpraten | 25-01-13 | 15:51 |
En daar krijgen wij dan ook nog eens het dommere (berberse) gedeelte van...

Wat een gedoe!
Volgens het dagblad Trouw wil het merendeel van de ouders in Nederland een kindtype dat niet direct volgzaam en gehoorzaam is. Men vindt het strijdbare kind ideaal.
Nu blijkt dat deze jongeren geheel voldoen aan de wensen van de ouders, is het weer niet goed!
Naah...

Tja Amsterdam :-/ is cultuur! Afzinken dan maar net als de rest van Noord holland, Zuid-holland en Utrecht. Dan is Nederland gered!

Met 9 man tegen 1? Dat kunnen alleen maar marokkanen zijn geweest.

"9 tegen 1 gevochten" raar vroeger noemden ze dat mishandeling..

Krijgen ze op die school les in het meppen en (dood-)schoppen van mensen of zo? En zijn de daders ook echt Nederlanders of Medelanders? Of is deze vraag overbodig?

De belhamels galgebrokjes.

hoezo vechten? gingen ze 1 voor 1 naar binnen? waarom denk ik toch weer dat het veel tegen 1 was, zonder kans?

Svarga | 25-01-13 | 15:37 | niet ok!

Geniaal en inderdaad smet op C. Huygens.