*

Politieauto in de hens was een waarschuwing.

Een anonieme schrijver heeft in een brief de bestuurders van de gemeente Aalburg bedreigd. Als er meer vluchtelingen naar het dorp Veen komen, zal de briefpenner het gemeentehuis in de fik steken.

Dat staat in de brief die Omroep Brabant ontving. Ook verwijst de anonieme boosaard naar de gebeurtenissen van afgelopen vrijdag. Toen vloog er een steen door de ruit van een huis van asielzoekers van het Brabantse dorp en werd er een politiewagen in de hens gestoken. Dat was een waarschuwing, aldus de auteur.

Zouden er meer vluchtelingen naar de gemeente komen, dan zou het er "harder aan toe zal gaan dan in Heesch, Geldermalsen en Steenbergen".

Zowel burgervader Naterop van Aalburg als Omroep Brabant doen aangifte van de dreigementen.

Reaguursels

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, toch..?

Gewoon een pyromaan met voorvocht.

Een Molotovcocktail is zo gemaakt.

Ach, waar maakt die briefschrijver zich druk om. Het COA en gemeentebesturen stoppen toch alle geweldsmisdrijven en pogingen tot verkrachting in een doofpot dus het valt allemaal best mee.

Ze verdienen het om ogen in hun achterhoofd te moeten hebben, je huis zal maar onverkoopbaar worden vanwege die lokale Eichmans (suffe saaie ambtenaar)

Vreselijk, vooral voor al die raam ambtenaren die daar op onze kosten de hele dag koffie drinken en belangrijk lopen doen op onze kosten. Wat erg, aan de andere kant dan hebben de brandweer en de politie ook weer wat te doen. Om met JC te spreken, elk nadeel heb zijn voordeel.

Het zou(let wel: hypothetisch dit hŤ) beter zijn om het Binnenhof of het Europarlement in de brand te steken.

Waarom is de burgermeester wel bang voor de veiligheid van zichzelf en van zijn ambtenaren en waarom maken ze zich niet druk om de veiligheid van de gewone burgers is het eerste wat in me opkomt??

-weggejorist-

De opstand loert.

Incident. Waarom komt dit wel naar buiten? Komen er nu cursussen 'Geen azc's in de hens zetten'?

Het gistingsproces komt al aardig op gang.......

Toch kan ik me de kwaadheid wel voorstellen.
Het stemmen heeft inderdaad geen zin meer en het land wordt overspoeld met mensen die hier gewoon niet thuishoren qua normen en waarden. De overheid hoord ons te beschermen.

Onze overheid doet helemaal niets aan de veiligheid van de gewone burgers, onze grenzen staan wagenwijd open voor jan en alleman. criminelen, kansloze migranten, oorlogsmisdadigers. Voor onze veiligheid hebben we niets aan onze overheden, dus ze kunnen die hele boel zoals gemeentehuizen en rijksoverheid wel afschaffen. Weg met die nep-burgermeesters en nep-politici zou je gaan denken? Toch?? Ze zitten er toch niet voor de gewone hardwerkende nederlander!!

blanke pool | 25-01-16 | 12:37
Stemmen heeft uberhaupt weinig zin: de dag na het stemmen gaan de politici heel andere dingen doen dat wat ze beloofd hebben, en roepen ze dat je een tokkie bent of "boze man".

In Waalre (NB) weten ze hoe dat moet, een gemeentehuis in de fik steken.

De gemeenten nemen ondemocratische beslissingen die zullen leiden tot forse schade en onveiligheid, waarom zou de bevolking dan niet hetzelfde mogen doen?

Ik zou snel brandverzekering nog ff snel verhogen en onderhoud ff uitstellen en voordeel is dat heel veel rapporten die dag licht niet kunnen verdragen ook weg zijn, dus win win situatie

-weggejorist-

Een tokkie die een brief schrijft en verstuurt dat zie je niet vaak heur.
Dat het anonieme lafbekje maar snel gevonden mag worden en een flinke douw mag krijgen.

er komt een tijd, niet eens zo ver weg, dat militairen de AZC's gaan bewaken.
en omdat dat er straks nogal veel zijn, ook zo fijn kleinschalig, wordt de dienstplicht weer ingevoerd, anders komt defensie in de knel met andere 'vredesoperaties', is ook goed voor de werkgelegenheid van dubbelpaspoort sgoolverlaters zeg maar.

Veroordelen is de gemakkelijkste weg.
Dat zal het verzet uiteindelijk groter maken.
Beter is om aandacht te schenken aan de boosheid en die serieus te nemen.

Er worden dagelijks mensen bedreigd en nu er een brief gestuurd wordt naat het gemeentehuis breekt er paniek uit en is het groot nieuws en schreeuwt men moord en brand dat dit niet kan?? En nu gaan ze alle politie capaciteit inzetten om dit op te lossen en de rest blijft liggen?? De overheid zorgt alleen voor zichzelf krijg ik weer de indruk. Echte misdaden lossen ze niet op helaas!

Vrede, (grenzelose) vrijheid en welvaart heeft Europa ons gebracht. Verdomd jammer dat zo weinigen dat nu nog in willen zien. Ook hier op Geenstijl is veelal schoppen tegen Europa. Denk vaker aan voornoemde verworvenheden en verdedig ze als Europeaan. Laat Europa niet verkwanselen door de Britten of mevrouw Angela Merkel (die eigenlijk wel heel Europees maar ook naÔef dacht en handelde). We leven op het allermooiste continent dat de wereld telt. We hebben hier het hele scala, van de meest uiteenlopende kunstuitingen tot de meest afwisselende natuur. Veel heeft kunnen ontstaan of kunnen overleven door de Verlichting. We dienen hiervoor te vechten. Ik snap mevrouw Merkels denken (vermoed ik), maar die horden asielzoekers uit islamitische landen doen de vrede, vrijheid en welvaart in Europa geen goed. Het was goed bedoeld van haar maar ook verschrikkelijk naÔef.

Nou Samsom, als je nog steeds 200.000 indringers per jaar wilt opnemen, neem dan dus ook maar een flink extra budget op voor nieuwe gemeentehuizen.
En doe voor de zekerheid ook een paar duizend extra agenten om alle landverraders te beschermen.
Volgens de gangbare staatspropagandaleugen is dat alleen maar goed voor de economie.
Ieder gemeentehuis dat opnieuw gebouwd moet worden levert vele manjaren werk op.
Wie dat gaat betalen? Alsof het de PvdA iets uitmaakt wat de hele instroom kost en waar dat geld vandaan komt.
Als er geen geld is verminder je de instroom maar naar nul of je gaat maar uitleggen aan de burgemeester dat ze voortaan in een tent kunnen werken.

Ja, en maar aangifte doen, die burgervaders en gemeentegekken enzo, want dŠt is veilig, maar opkomen voor je eigen volk en zeggen 'stop, geen vluchtelingen meer' dŠt is toch zů lastig want daar is moed voor nodig.

Tja,zolang de gemeentes en de landelijke overheid niet wil luisteren naar wat onder de bevolking leeft.

Brein Breker | 25-01-16 | 12:27 | niet ok!

Niet in het geval van de naieve correctmens ;die stoot zichzelf ook rustig twee keer aan dezelfde steen.

Pietje1953 | 25-01-16 | 12:57
Want?? Dat geeft tokkies een vrijbrief om te bedreigen en geweld te gebruiken?
Man, man, man het excuus gehalte is weer hoog vandaag.
Protesteren voor/tegen AZC is prima, dreigen en geweld is nooit te verdedigen.
Ik hoop dat ze die dreig-tokkie snel vinden en namen/shamen.

Tokkies gonna tokkie...

Dit is natuurlijk niet de oplossing maar de situatie kan maar op een bepaald aantal manieren lopen.
Wanneer mensen niet willen dat iets gebeurt wat vervolgens tůch gebeurt dan komt men in opstand, niets nieuws.
Vooral DENKEN dat alles goed gaat terwijl men WEET dat EEN HOOP heel snel fout kan gaan.

@Alquin | 25-01-16 | 12:54 | niet ok!
Volkomen gelijk! Enige oplossing die vanuit de schreeuwende tokkieaanhang van Geert Wilders komt is: Grenzen dicht!
Dat heeft de Sovjetunie met het Oostblok ook gedaan na de 2e wereldoorlog, maar dat heeft het maar 28 jaar volgehouden. Ik denk dat we onze zuurverdiende centen dan wel beter kunnen gebruiken dan met een hek tussen Nieuweschans en Cadzand.....

Wat een zooitje...

@Berbaar | 25-01-16 | 13:03 | niet ok!
Wees dan ook eens zo dapper tegen de haatbaarden. Sterker nog, ga persoonlijk maar eens naar ISIS om daar je moraliserende kutvinger op te steken.

Berbaar; je bent net een naald op een lp; je blijft maar om de feiten heendraaien.

waarom weiger jij altijd ;de andere kant van het verhaal te benoemen?.

Het enige waar je over zwetst ;is het protest dat inwoners gebruiken.


Waarom hoort niemand je op dit forum ,over de illegale en ondemocratisch manier ;waarop gemeentes zonder enige overleg ,deze azc's stelselmatig ;aan de burger opdringt ;en ze door de strot duwt ,bij de plaatselijke gemeenschap .?

zonder enige vorm van stemming onder de inwoners?

Waarom kom je altijd met jezelfde lulverhaal ;dat het de burger is ,die zich hier niet goed gedraagt?

Antwoord daar nou eens op ,held op sokken.

-weggejorist-

@Brulboei_61SB | 25-01-16 | 13:05 | Vervang Nieuweschans door Nieuwe Statenzijl. Daar lopen ze Nederland binnen.

Dit is weer ontzettend logisch. Er kunnen zomaar terroristen tussen de vluchtelingen zitten. Hoe zorgen we ervoor dat terroristen het land niet binnen komen? Zelf met terrorisme overheden bang maken om vluchtelingen binnen te laten.
Wat een genialiteit komt er toch altijd uit deze hoek.

als er brandbrief naar de gemeente wordt gestuurd dan schreeuwt met moord en brand, als de gewone hardwerkende burger hulp nodig heeft dan is het loket gesloten ben ik bang.

Vrije Nator | 25-01-16 | 13:08 | niet ok!
Gezien zijn naam heeft hij zelf een baard.

Politici die wegkijken als vrouwen worden aangerand hebben steviger prikkels nodig dan een inspraakavond.

-weggejorist-

Alquin | 25-01-16 | 12:54 |
Vrede werd gebracht door de NAVO, vrijheid door liberale waarden die konden floreren door de vernietiging van autoritaire ideologiŽn en welvaart door Marshall-hulp, babyboom en ruimte om economisch te groeien (want vooroorlogse economieŽn lagen in puin).

Brulboei_61SB | 25-01-16 | 13:05 |
Appels met peren vergelijken. Het ijzeren gordijn was er niet om mensen buiten te houden, maar binnen. Eenmaal in West-Europa mochten vluchtelingen uit die contreien blijven, want ideologische overwinning. De huidige Oosterse vijanden van West-Europa, de staatjes van het Midden-Oosten + Noord-Afrika, zijn maar wat blij wanneer haar onderdanen in Europa kunnen settelen, want aderlating van het eigen plebs + vijfde colonne dat ze geld terugstuurt en het continent islamiseert. Het is geen overwinning voor ons wanneer ze in Europa terechtkomen, maar voor hen.

Vrije Nator | 25-01-16 | 13:08
Maar dit topikkie gaat helegaar niet over haatbaarden maar over een dreig-tokkie in Brabant?

alphapapatango | 25-01-16 | 13:08
Misschien omdat het topikkie gaat over een tokkie-burgertje dat dreigt met geweld?
Dreigen en geweld zijn niet te tolereren en zijn, net als het vergoeilijken ervan, tokkie gedrag.

Deze actie zal de komende dagen uitgebreid bij Nieuwsuur en Joop.nl aan bod komen. Slaven van het overheidsgeld.

Berbaar | 25-01-16 | 13:20
Een politiek die spuugt op de burger krijgt dit als resultaat.

Pyromaan onder de ambtenaartjes ??
Zou mij niks verbazen !!

Berbaar | 25-01-16 | 13:20 | niet ok!

Er komt alleen maar vloeibare diaree uit je toetsenbord ;en je drukt je medeburgers een stempel op.

Je bent geen knip voor de neus waard .

Een anonieme brief gaat het helemaal worden in 2016 aangezien Twitter onder controle staat van de Polizei.

Zie je nu ook in het duitse hoorde van kennissen dat lege gebouwen die op de nominatie staan om "bezoekers" te huisvesten maar al te vaak bezoek krijgen van de rode haan. maar het beste is de centra te bestrijden met de middelen die de tegenstander van wegen etc. ook gebruiken namelijk procederen tot je er bij neervalt. want als tijd is ook hier onze vriend van uitstel komt afstel.

@Trekbeest
Bedankt voor de toelichting; vind het onvolkomen maar vooruit. Verder eens met je kijk op het IJzeren Gordijn en de gedachtengang over de komst van al die Arabieren.

Ik ken dat hele gehucht niet, ik weet niet of er echt iets verloren gaat aan dat gemeentehuis, ze doen maar, volgens mij zijn er belangrijkere zaken waar een burgermeester zich mee moet bezighouden dan een of ander dreigbriefje.

Zoveel weerstand de laatste tijd en er word zo goed geluisterd naar de bevolking. Ik kijk nergens meer van op en dat het "nog" niet gebeurt is, blijft me verbazen!

Met zo'n handige brief kan weer mooi verontwaardiging gespind worden die afleidt van de cumulerende psychische, sociale, culturele, juridische en financiŽle kosten van geldzoekersproblematiek.

En nu is het genoeg! | 25-01-16 | 13:26
Ach het enige resultaat zal zijn dat de dreig-tokkie (hopelijk) gepakt wordt met bijbehorende straf.
Helaas zal het ook resulteren in minder inspraak, invloed, democratie.
Daarnaast zorgt het er voor dat ook beschaafde mensen die op beschaafde wijze hun (terechte) zorgen willen uiten zullen worden weggezet als tokkie en dat steeds meer mensen wel 2 keer zullen uitkijken voordat ze zich voor deze zaak inzetten.
Ik zie dus eigenlijk alleen maar verliezers als resultaat van deze dombo-actie.

Ik ben een democraat in hart en nieren en tegen iedere vorm van eigenrichting, geweld en bedreiging, maar gezien het tempo en de achterbakse trucs waarmee de overheid dit land overlevert aan horden verkrachters, rovers en geloofsfanatici, kan ik niet anders dan wel een lichte mate van begrip hebben voor de acties van deze man.
.
Nogmaals, ik ben tegen geweld en voor democratie, maar dan moet een democratisch gekozen overheid wel doen waarvoor zij is ingehuurd: het beschermen van de belangen van de burgers die de belastingen betaalt. Doet zij dat niet, dan krijg je dit.
.
Een overheid die niet luistert zal op enig moment gaan voelen. Er is geen overheid ter wereld die eeuwig de wil van het volk kan negeren.

maar het beste is de centra te bestrijden met de middelen die de tegenstander van wegen etc. ook gebruiken namelijk procederen tot je er bij neervalt. want als tijd is ook hier onze vriend van uitstel komt afstel.
Umberto die trotzoni | 25-01-16 | 13:28
Dat lijkt me een prima idee, zo doen beschaafde mensen dat!!

Ik stel voor dat in Veen het grootste azc van Nederland komt. De gereformeerde broeders moeten toch enorm veel naastenliefde hebben.

-weggejorist-

-weggejorist-

Tja als je mensen geen inspraak meer geeft of dit alleen maar voor de BŁhne is. Als mensen worden geprovoceerd, geminacht en gediscimineerd. Als de politie er wel is om immigranten te beschermen en hun misdragingen in de doofpot te stoppen en niet om burgers te beschermen, met name vrouwen. Ja wat dan?
Iets soortgelijks gaan we op landelijk en Europees niveau krijgen als de burger nog verder geschoffeerd en uitgeknepen wordt.
Allemaal het resultaat van het destructieve werk van laf, links en politiek correct uitschot.

@Berbaar | 25-01-16 | 13:39 - Onzin, aangezien er gewoon een kort geding wordt opgestart om, hangende de uitspraak in de definitieve rechtszaak, die mensen dan maar wel 'tijdelijk' even onderdak DAAR te geven. En er is geen rechter die daar nee tegen zegt.

maar het beste is de centra te bestrijden met de middelen die de tegenstander van wegen etc. ook gebruiken namelijk procederen tot je er bij neervalt. want als tijd is ook hier onze vriend van uitstel komt afstel.
Umberto die trotzoni | 25-01-16
Helaas, onze "rechtsspraak" werkt niet zo. Ook de gascentrales in Groningen mogen worden afgebouwd, ondanks dat de vergunningen niet kloppen. Zo zal het ook gaan met de AZC's.

Ik kan maar niet boos worden.....

Dit soort uitwassen zul je meer en meer krijgen. Noem ze tokkies, noem ze aso's, petjes of PVV adepten voor mijn part, het doet allemaal niets meer af aan het gevoel dat de democratie dood ende begraven is.

Uiteraard mag iedere stemgerechtigde eens per x jaar vertellen wat ze belangrijk vinden. Vervolgens neemt de politiek dit aan als een mandaat voor die periode, maar dat was en is het helemaal niet. Het is een mandaat om in een niet al te veel veranderende situatie die dingen te doen die men belooft had tijdens de campagne.

Nu blijkt dat de situatie drastisch anders is, en gezien het virtuele zeteltal van de PVV de stemgerechtigden het niet eens blijkt met de gekozen weg, lijkt het mij niet onverstandig voor onze zogenaamde politici dat ze zich eens achter de oortjes krabben en bedenken of het mandaat wat ze kregen nog steeds valide is.

Hoe dan ook, als ze niet vlotjes bij gaan draaien zullen er slachtoffers vallen, geen dreigement eerder een vaststelling van onontkoombare zaken. Maar op zijn laatst zullen ze tijdens de volgende verkiezingen afgerekend worden op hun daden en niet op hun 'mooie' woorden. Dan gaan ze allemaal achterover leunen om te kijken hoe hun huidige tegenstanders de puinhopen op gaan lossen.

Berbaar | 25-01-16 | 13:39 |†niet ok!
Als jouw dochter op een station aangerand wordt en om je hulp smeekt, ga je het dan ook op 'democratische' en 'beschaafde' manier oplossen? Lijkt me niet. Neem dat gevoel nou eens en pas het toe op de liefde voor je dorp, als je daartoe in staat bent. Ben je niet, want je bent een egoÔstische lul die, als dit eens zo mooie land volledig verpauperd en onherkenbaar 'verrijkt' is, kan zeggen dat ie tenminste geen 'tokkie' is die geweld heeft gebruikt.

-weggejorist en opgerot-

@pluskukel | 25-01-16 | 13:57 - Doe geen moeite, Berbaar heeft allang kleur bekend. Zie zijn reactie van 13:03 namen en shamen is gewoon tokkie gedrag.

Ik hoop dat ze die dreig-tokkie snel vinden en namen/shamen.
Berbaar | 25-01-16 | 13:03

Gewoon een incident
Het valt allemaal eigenlijk wel mee.
Om deze mensen nu xenofoob tokkie of racist te noemen dan scheert u ze allemaal over 1 kam.

Als we verkrachtingen, bomaanslagen en dreigementen vanuit de islamitishe hoek niet met daadkracht bestrijden dan zou ik deze boze burger ook niet te hard aanpakken.
Misschien straatcoaches of thee drinken met de boze burgers.
En laten we vooral de autochtone gemeenschap beter integreren met de nieuwe cultuur waar we allemaal voor gekozen hebben.

Zo komt het allemaal goed lieve mensen
Oogjes dicht en snaveltjes toe

Van mij part steken ze de tweede kamer ook in de hens.

Asielzoekers een gevaar vinden voor je cultuur, bang zijn voor criminaliteit en religieus geweld en dan zelf je mening met geweld willen doordrukken dan heb je er gewoon echt niks van begrepen.

MarcS | 25-01-16 | 14:03 | niet ok!
Het zou mooi zijn als de mods eens actief jacht gingen maken op de trollen en shills die letterlijk in ELK topic verdeel en heers spelletjes met oprechte reaguurders spelen. Het zijn namelijk altijd dezelfde sneue gasten, je pikt ze er zo uit.

@pluskukel | 25-01-16 | 14:06 - Waarom reageer jij dan nog op ze? Als iedereen hen links, no pun, zou laten liggen wat is dan nog hun lolletje?

Ik keur geweld altijd af, maar ik zie dit wel totaal fout gaan. En je kan nou niet bepaald zeggen dat ze geen legitieme redenen hadden.

MarcS | 25-01-16 | 14:12 | niet ok!
De schade was in dit geval toch al gedaan. Maar je hebt gelijk, laten we ze negeren en rapporteren.

Het verzet roert zich..........

@ Voorbeeldige | 25-01-16 | 14:16

Er zijn nauwelijks legitieme redenen voor geweld aan te dragen en je zin willen doordrammen als een klein kind is er zeker niet 1 van.

Capt iglo

De grenzen staan open, vreemdelingen kunnen zomaar naar binnen en worden losgelaten in de maatschappij.
We weten niet eens wie ze werkelijk zijn.
Wat u niet begrijpt is dat er meer aanslagen zullen komen die allemaal te voorkomen zijn.
Dat uw vrouw of dochter voor hoer wordt gezien door deze "asielzoekers" schijnt u niet veel te doen.
Of zit u te wachten totdat ze verkracht worden of zit u te wachten op een volgende bloedige aanslag?

Wanneer is het voor u genoeg?

Voor alle ruggegraatlozen.

Jij keurt ondemocratische besluitvorming van politici goed ;tegen de wil en veiligheid van de plaatselijke bewoners in.?

En door deze besluitvorming ,om honderden illegale grootbekmigranten ergens neer te zetten; komen burgers mogelijk ook in het gevaar in hun eigen leefomgeving ;en burgers mogen nog voor deze kosten opdraaien ook ;zonder dat ze hier enige zeggenschap over hebben.

U bent een persoon die partij kiest voor politici die ondemocratisch handelen;tegenover de eigen bevolking.?

En niet voor je bezorgde medemens;die druk je liever een onterechte stempel van tokkie op.

Je gaat lopen klagen dat mensen boos worden,dat is namelijk niet correct ;volgens jou policor denken.

Omdat je een ruggegraatloze bent.

Die medemens,die door de overheid in de steek wordt gelaten ;en in gevaar wordt gebracht.

Het achterbakse spelletje van burgemeesters ,om de burger af te kunnen poeieren;''oh iedereen mag zijn verhaal doen'' .

''De inspraak avond is echter wel voor de buhne ;want we hebben allang een besluit genomen''.

Als je a zegt ;moet je ook b zeggen ;anders blijf je een ruggegraatloze .

'Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable.'
John F. Kennedy.

Er zijn nauwelijks legitieme redenen voor geweld aan te dragen

Capt. Iglo | 25-01-16 | 14:18 | niet ok!
Het verzet in de 2e wereldoorlog wordt door de meesten wel gezien als legitiem. Een aangezien de aluhoedjes hier die situatie en onze huidige tijd 1 op 1 vergelijken legitimeren ze het op die manier voor zichzelf.
Die vergelijking zie je in elk topic terug. Het woord landverraders zie je bijna altijd, ondemocratisch bestuur, en ik zag zelfs in een eerder topic iemand de manier waarop pvv-stemmers bejegend worden vergelijken met de jodenvervolging (hij gebruikte ook het woord kristallnacht).
Dit is gewoon de manier waarop dit soort internetgekkies met nieuwsberichten omgaan. Ze verzinnen er een massaal complot tegen 'de burger' omheen, ze verdenken iedereen van 'heulen met de vijand' en vijandige intenties. Het zou me niks verbazen als de briefschrijver hierboven ergens een reactie heeft achtergelaten. Alphapaptango bijvoorbeeld zou het prima gedaan kunnen hebben als je zijn reactie zo leest. Ik bedoel, hij stelt dat echte mannen anonieme dreigbrieven sturen. Dan ben je toch ver van het pad gedwaald lijkt me.

@ Reeldutch | 25-01-16 | 14:19

Het gaat er nu (hier) alleen maar om dat deze mensen ander beleid voorstaan dan nu gevoerd wordt, ze willen hun zin dus doordrammen. Met zo'n instelling ben je net zo slecht als degene waar je tegen zegt te zijn. Er zijn ook genoeg manieren om vreedzaam in verzet te komen maar waarschijnlijk zijn deze mensen daar te dom voor en daarom is NL ook beter af zonder dit soort lui. Zo heeft milieudefensie of zo laatst via de rechter afgedwongen dat de staat beter voor de luchtkwaliteit moet zorgen. Als de overheid haar burgers niet beschermd zijn er gewoon manieren in de wet opgenomen om ze hiertoe te dwingen.

Van bloedige aanslagen, massale verkrachtingen of burgeroorlog is helemaal geen spraken in NL dus dat kan je wel als argument aandragen maar dat is dus geen argument want het is niet aan de orde.

Wat zou Hannie Schaft hier nu allemaal van vinden?

Vredige libertariŽr | 25-01-16 | 14:31 | Gemeld!
Hier MarcS, nog eentje.

Capt igloo
U leeft in een ver van mijn bed wereld
Met alle respect. Voor uw standpunt
Dat wetten de overheid dwingen om de bevolking te beschermen.
Gelooft u het zelf
Kijk eens even naar Duitsland
Kijk eens even naar Frankrijk
Kijk eens even naar groot BrittanniŽ

Sharia court and wetten actief in Engeland
Wir schaffen das
Bloedige aanslagen in Parijs
En volgens u is dat hier niet aan de ORDE?

Oh ja ooit van Molenbeek gehoord?

Als blijkt dat het een asielzoeker is geweest gaat het in de al reeds overvolle doofpot.


pluskukel | 25-01-16 | 14:37 | niet ok!

Maak je niet druk.

@ Reeldutch | 25-01-16 | 14:41


Volgens mij wonen wij in Nederland en niet in Duitsland, Groot BrittanniŽ, Frankrijk of waar dan ook. De omstandigheden, wetten en regels zijn in al die landen weer anders als hier. Het zou eigenlijk goed voor velen in NL zijn als er eens echt oorlog uit zou breken dan weten jullie tenminste een keer waar jullie over praten want termen als landverraad en burgeroorlog etc. het slaat gewoon helemaal nergens op. Terrorisme was ook al een issue voordat er uberhaupt sprake was van oorlog in Syrie en deze vluchtelingenstroom.

Ach het is gewoon een kwestie van wetten en regels veranderen, en verdragen opzeggen. Niet meer en niet minder.
Dat de belangen van bepaalde graaiers (COA, advocaten, overheidssmokkelaars, politieke partijtoppen, enz) hier niet mee gediend zijn, is dan erg jammer voor al die zakkenvullers in de migratie industrie.
Voordeel is dan ook nog dat Schengen kan blijven bestaan.

-weggejorist-

@ the Jackdawn | 25-01-16 | 15:01

Het is toch logisch dat niemand naar types als jij luistert, als je mensen met een andere mening zo gaat bejegenen is alles wat jij vindt bij voorbaat onbelangrijk geworden omdat je met je uitspraken etaleert dat je psychisch niet in orde bent.

Om dit zo in het nieuws te brengen werkt wel erg stigmatiserend voor de tegenstanders van het opvangen van asielzoekers.
Maar goed dat stigmatiseren alleen een probleem is als het geweld van asielzoekers zelf betreft.

Capt iglo

Ik doe echt mijn best om u te begrijpen maar ik snap uw logica niet.
U bent tegen mensen die met geweld dreigen( en terrecht) maar u zou het goed vinden als er eens echt oorlog uit zou breken ???

Zucht

@ Reeldutch | 25-01-16 | 15:09

Ik zou het goed vinden voor mensen als u om begrip te kweken dat jullie uitspraken echt totaal belachelijk zijn. Ben niet echt voor oorlog uiteraard, kom op een beetje je verstand gebruiken als je leest.

Ach het is gewoon een kwestie van wetten en regels veranderen, en verdragen opzeggen.
oh nee niet weer | 25-01-16 | 14:54
Nu doen wij dat doorgaansch middels een democratisch proces en niet omdat er een paar tokkies met hooivorken en brandstichting dreigen.
Dat werkt verstorend voor het proces en dus dient er streng tegen opgetreden te worden.
Verder wat onze vredige Libertarische vriend zegt, al dat gebral over landverraders, NSB-ers alleen omdat mensen er een andere mening op nahouden. Pathetisch en tikje lachwekkend eauk.

Tokkies. Lang in de bak gooien, bedreiging van (lokale) overheid dient hard bestraft te worden.

Capt iglo

Sorry dat ik u niet goed begrepen heb
Wat bedoelde u dan met dat u het goed zou vinden als er oorlog hier komt?
Ik probeer u te begrijpen

Capt. Iglo | 25-01-16 | 15:11 | niet ok!
In de meeste landen gaan mensen de straat op om te protesteren. In Nederland is dat alleen voor linkse, oftewel 'correcte' burgers weggelegd. Als je een demonstratie organiseert, zetten de media en politiek je gelijk weg als extreem-rechts, en komt niemand opdagen. Kijk maar naar Pegida, die zeggen niks gekkers dan wat Fortuyn predikte. Sterker nog ze noemen zich met zoveel woorden zijn opvolger. Kun je niet protesteren en wordt een inhoudelijk publiek debat ook onmogelijk gemaakt (en dat wordt het, dat weten we allemaal), houd je alleen geweld over.

@ DeZitzak | 25-01-16 | 15:15

Wat ik me dan afvraag, stel deze tokkies krijgen hun zin, dan komt er een andere (lokale) overheid die hun gedachtegoed aanhangt, die gedachte gang volgend is het dan dus voor de tegenstanders daarvan ook weer geoorloofd om geweld te gaan gebruiken.... Dat leidt dan tot een totale anarchie, iets waar ze zeggen tegen in actie te komen.

@ Reeldutch | 25-01-16 | 15:19

Je kan de regel wel in het midden afbreken maar in dezelfde zin staat gewoon de reden waarom ik dat zeg, zodat jullie de onzin van jullie uitspraken leren, man, man, man.

@ pluskukel | 25-01-16 | 15:20

Je hoeft niet te demonstreren, je kan je ook tot een rechter wenden als je vindt dat je echt een punt hebt dat je juridisch kunt onderbouwen. Daarbij is het een beetje apart dat je het blijkbaar zo belangrijk vindt maar andere mensen mogen het niet zien want dan denken ze misschien wat van je?! Zo belangrijk en nijpend is het dus blijkbaar helemaal niet. Ook dit soort uitspraken als "zetten de media en politiek je gelijk weg als extreem-rechts" kijk gewoon even hier naar de gemiddelde reacties als iemand een andere mening heeft dan het algemeen geldende hier, die is gelijk een NSB'er, landverrader, Gutmensch, wegkijker, links, fascist enz. enz. maar als iemand jullie dan nazi noemt zijn jullie toch beledigd. Echt nog nooit zo'n stel hypocrieten gezien.

Capt. Iglo | 25-01-16 | 15:28 | niet ok!
Ik ben bij Pegida geweest, meneer. En hier een beetje onder elkaar shitposten is wat anders dan als kwaliteitskrant een vredelievende beweging als Pegida als 'ultrarechts', 'gevaarlijk' en 'fout' afschilderen en dan verwachten dat mensen mak slikken wat hen door achterlijk en werkelijk gevaarlijk idealisme door de strot wordt geduwd.

@Berbaar | 25-01-16 | 12:47
Hoe weet u dat het een brief van een "tokkie" is? Bekende van u?

Freija | 25-01-16 | 15:36
Ach anonieme dreigbrieven schrijven en dreigen met het in brand steken van het gemeentehuis komt mij vrij tokkÔde over heur.
Bekende? Nee helaas niet dan zat het tuigh al achter de tralies hoor.

Capt. Iglo | 25-01-16 | 15:28
Mensen reageren hier onder een schuilnaam, anders had de politie allang voor de deur gestaan, dat is toch bekend?

Capt. Iglo | 25-01-16 | 15:04 | niet ok!
"Het is toch logisch dat niemand naar types als jij luistert,"

Jij denkt dat ik mijn mening geef zodat mensen luisteren, you fool.
Mijn naam staat eronder dus doe wat ik meestal met jouw reacties doe, gewoon niet lezen.

@ Freija | 25-01-16 | 15:51


Nee dat wist ik niet, Capt. Iglo is gewoon mijn echte naam(!), goed dat je het zegt.


Dat krijg je helaas als je een deel van je eigen bevolking het gevoel geeft dat ze worden verraden..

henkdekanarie | 25-01-16 | 16:01
Dat roepen die AFA-gasten eauk altijd maar hun gedrag kan hier meestal juist niet op instemming en excuus-Truus gedrag rekenen.
Hypocriet much?

@ Berbaar | 25-01-16 | 16:03

Moslims die desnoods met geweld hun zin c.q. religie willen opdringen zijn de duivel maar als men dezelfde mening heeft is het ineens wel geoorloofd. En wat ik me eerder in deze draad al afvroeg, wat nou als henkdekanarie en zijn vrienden het voor het zeggen krijgen/ hebben dan mag ik dus ook geweld gaan gebruiken als ik het niet met ze eens ben?!

Capt. Iglo | 25-01-16 | 16:07
Tsja dat krijg je als men vanuit de onderbuik reaguurt, dat levert meestal niet de meest doordachte plempsels op.

@Berbaar | 25-01-16 | 16:03 |
hoho, ik keur zulke dreigementen ten zeerste af. Ik zeg alleen dat je de wat minder beschaafde lagen van de bevolking op deze manier niet lang meer tevreden houdt. En met een opgeheven vingertje zeggen dat het tokkies zijn gaat het er ook niet beter op maken vrees ik.

henkdekanarie | 25-01-16 | 16:21
En de rest zich aanpassen aan de mores van de minder beschaafde lagen?
Ik dacht het niet, ze dienen zich aan de wet te houden en anders de consequenties maar te ondervinden.

@ alphapapatango | 25-01-16 | 13:03

Dat kan natuurlijk ook.
Ik ben opgevoed en grootgebracht met o.a. dit spreekwoord :
"Als je niet wilt horen, dan ga je het wel voelen.."

www.gahetna.nl...
Hier, nog een paar van die ordinaire tokkies

www.nrc.nl...
En deze, speciaal voor Iglo.

@ pluskukel | 25-01-16 | 16:56

Want?

-weggejorist-

Tja je kunt tokkies eindeloos gaan tergen met ondemocratisch beleid maar op een gegeven moment komt dan de holbewoner in ze boven en wordt deze losgelaten op je keurige maatschappij.
Is altijd al zo geweest en zal nooit veranderen.
Beter luister je naar je bevolking en geef je mensen een normaal podium om hun gevoelens te uiten ipv iedereen meteen te criminaliseren.

Ja, in deze nep democratie denken onze politieke correcte totaal idioten,ons alles in de maag te kunnen splitsen!
Alles word weer even over de ruggen van het volk bekokstooft!
Vluchtelingen!??
islam het is niet te pruimen, en hoort hier niet thuis!
Vluchten dat moeten zij die andere kant uit doen, richting Mekka!
De rek is eruit en dan krijg je dus dit soort van taferelen!

@ WatZalIkErvanZeggen | 25-01-16 | 17:04


Luisteren naar "de" bevolking kan helemaal niet omdat de bevolking niet 1 mening heeft. Het is onmogelijk om beleid naar de zin van het volk te voeren. In plaats van dreigbrieven sturen en onzin uitkramen zouden tokkies zich beter een beetje kunnen inlezen in hoe een democratische rechtstaat werkt.

Luisteren naar "de" bevolking kan helemaal niet omdat de bevolking niet 1 mening heeft. Het is onmogelijk om beleid naar de zin van het volk te voeren.
Capt. Iglo | 25-01-16 | 17:13 | niet ok!
---
Wat is democratie dan in jouw ogen?

Capt. Iglo | 25-01-16 | 16:57 | niet ok!
Je geeft je zelf al antwoord, Capt. Iglo | 25-01-16 | 17:13 | niet ok!
Met je democratische rechtstaat...

Een aantal hier hebben wel heel veel vrije tijd @ berbaar o.a

Anonieme schrijver: laagopgeleide PVV-er?

Het zullen wel weer linkse Nederlanders zijn die hen willen helpen. Onze rechtse burgers zien hen liever vertrekken, verbranden of liever dood gaan.Links is menselijk,rechts is onmenselijk.De meeste racisten heb je bij rechts.Ik constateer slechts en sta er boven. Dus mijn excuses als ik mensen kwets.

@ Harrie7949 | 25-01-16 | 17:28

In Nederland houdt dat in dat je compromissen moet sluiten om in ieder geval enige invloed op het beleid uit te kunnen oefenen. Maar het heeft niet zoveel met democratie of geen democratie te maken het is gewoon onmogelijk om het iedereen naar het zin te maken. Niemand zal ooit 100% van alle stemmen halen er zullen dus altijd ontevreden mensen zijn.

@ pluskukel | 25-01-16 | 17:29


Ja en? Het blijft mensen werk dus zelf in een democratische rechtstaat gaan er dingen verkeerd.

Als wij al onze burgers niet meer kunnen onderhouden,kunnen wij andere vreemdelingen ook niet onderhouden.

-weggejorist-

'Ja en? Het blijft mensen werk dus zelf in een democratische rechtstaat gaan er dingen verkeerd.'
Capt. Iglo | 25-01-16 | 18:02 | niet ok!
Quote van de dag, dit.

-weggejorist-

###Zowel burgervader Naterop van Aalburg als Omroep Brabant doen aangifte van de dreigementen.###
.
Och burgervadertje & OB, je weet toch dat 75% (!) van alle aangiftes in de schredder van de politie verdwijnt.
Of of of...., zou er aan deze 'bedreiging' een andere status gehangen worden?
Prioriteiten, geachte lezer, gelijk als eeniederisgelijk, valt of staat met de status van de melder.
Een gewone burger wordt bij aangifte van bijv bedreiging het bureau uit gehoond.

www.kaotic.com...

Ja, slim. Steek publieke gebouwen en politiewagens in de fik. De belastingbetaler betaalt wel. En bedankt!

@Berbaar | 25-01-16 | 16:03 | niet ok!

Nee hoor, daar is niets hypocriets aan. Die staan gewoon aan de verkeerde kant.

Het verbaast me niet. Kleine gemeenschappen worden gedwongen grote aantallen asielzoekers op te vangen en daar is niet iedereen even blij mee

Ook zijn er mensen die dit gewoon niet pikken en jammer genoeg uit de bocht vliegen. \

Dit is er zo een. Met een grote groep demonstreren en de burgemeester tot wanhoop brengen is een veel effectievere middel.

Wilde en aangekondigde demonstratie.

Ik vind als de gemoederen zo hoog oplopen en de burgers hier nier mee kunnen even dat een burgemeester ook nee moet kunnen zeggen.

lex63 | 25-01-16 | 21:39
Daar gaat de burgemeester niet over mijn waarde maar de Raad en die kunnen gewoon NEE zeggen.
Tenminste als rellend tuigh ze gewoon laat vergaderen.

In de ontstane situatie hoor ik weleens mensen zeggen dat het verschrikkelijk is dat geweld in dit soort gevallen loont.
Misschien hebben ze gelijk.
Ik vind het zelf eigenlijk schokkender dat geweldloosheid niťt loont.
Als de burger minder door de strot werd geduwd, zou je mensen een ventiel kunnen geven in de vorm van inspraak.

"De EU riskeert het zelfde lot als het Romeinse Rijk als het geen controle krijgt over de grenzen van Europa en de 'massieve instroom' van migranten uit het Midden Oosten en Centraal AziŽ niet weet te stoppen"

Wie deed deze uitspraak? Geert Wilders? Nee. Onze eigen MP en historicus Mark Rutte in de Financial Times van 26-11-2015. Is deze uitspraak opgepikt door de Nederlandse media? Welnee.

Mark, ik wens je heel veel succes met het voorzitterschap van de EU. Jij kunt nu het verschil maken en laten zien dat je behalve premier als staatsman de geschiedenis in gaat.

Tot op heden heb ik er gezien de gebeurtenissen van de maand januari weinig vertrouwen in.

on.ft.com...

Nederland is nooit een democratie geweest.

Nee, nee, nee!!

Geweld is geen oplossing! Bedelf die ambtenarren onder post, procedures, verzetschriften etc etc, hang spandoeken op met reŽle teksten (1500 op 10000 ontwricht! AZC's kosten teveel politiecapaciteit, Islam = onvrijheid etc etc, leg de reŽle ellende tgv "vluchtelingen" / azc's onder de loep, dus gebruik dezelfde tactiek als links) maar geen geweld!
Of een dood varken op de plek van een toekomstig AZC of moskee "geweld" is? Hm.. Nee, dit is sec beschouwd enkel een kwestie van interpretatie; er zijn geen mensen gewond, en "gekwetst zijn" is vaak een door religie ingegeven keuze.

Links zal alle geweld net zo lang herkauwen tot "gewone" tegenstanders zich niet meer durven te uiten. Dus dienen we hen geen munitie te geven.

Het Gemeentehuis kan hij mogelijk in brand steken. Heeft hij dan zoveel geld om ook het nieuwe Gemeentehuis op te bouwen, als het verwoest is?

Jammer dat dit soort idioten de normale discussie kapot maakt en Links de mogelijkheid geeft om met "zie je wel, racisten" nog meer (lees: ander) tuig binnen te halen.

klimgek | 25-01-16 | 23:00

Eens.
Zorg dat je niet het verstand verliest.

Dat doen ze normaal nooit daar; Veen is zo'n rustiek - en rustig- christelijk dorpje
www.rtlnieuws.nl...

Ah, een moderne Marinus van der Lubbe! De socialistische medemens zal vast juichen voor deze subversieve held!

Kan die Capt. Iglo niet een poosje op de zeebodem gaan liggen , met dit soort komen we in dit land op dit moment niet echt verder.....

Helaas zijn er veel zieke geesten in dit land.
Vroeger zaten dit soort figuren in een psychiatrische inrichting. Nu laten ze hun huizen eerst ontploffen en gaan dan kennelijk later het stadhuis in de brand steken.
Zijn dat dezelfde figuren die een piemel in elke vouw willen steken?? PotentiŽle verkrachters dus??