*

Niet de inwoners van Duiven

Want: forse kritiek van bewoners.

Het plan om een overnachtingsplek voor arbeidsmigranten te huisvesten in het Gelderse Duiven is van de baan.

De zorginstelling Zozijn wilde het pand, waar tot 2012 twintig verstandelijk gehandicapten woonden, verkopen. De potentiële koper was uitzendbureau Fides, dat veel bemiddelt voor seizoensarbeiders uit onder meer Polen, schrijft de Gelderlander.

"Het plan, de bestemmingsplanwijziging en de te verwachten bezwaren zouden te veel tijd en geld kosten", meldt een woordvoerster van Zozijn. Die bezwaren kwamen niet van het plaatselijke college van B en W, maar wel uit de buurt. Zozijn en Fides organiseerden een inloopbijeenkomst op 17 februari in het pand, maar die moest worden afgeblazen omdat er dusdanig veel buurtbewoners op af kwamen dat er niet genoeg ruimte was.

Reaguursels

oioioi 0316 represent!

Nu moeten die jongens maar weer in hun Mondeo MK1 station slapen (te herkennen aan ducktape over het gele schuim van de kapotte bumpers).

zet er maar asieleisers in, kijken of die buurtbewoners dan nog steeds blij zijn dat er geen hardwerkende Polen in zitten

Welk bezwaar kan men hebben tegen harde werkers die zich tegen een hongerloon komen afzwoegen zodat u goedkope asperges en tomaten in de winkel vindt?
Degenen die bezwaar moeten hebben zijn de Polen zelf. Die slavenhandel Fides heeft ook onder Polen een gruwelijk slechte reputatie.
Gelukkig stijgen de lonen in Polen, zodat velen niet eens meer de moeite doen om in het westen te gaan werken.
Zeg maar dag tegen de goedkope groenten. Want die Afghanen of Irakezen gaan hun handen niet vuil maken. Die hebben het te druk met verkrachtingen.

Welk bezwaar kan men hebben tegen harde werkers die zich tegen een hongerloon komen afzwoegen zodat u goedkope asperges en tomaten in de winkel vindt?
- Nonkel Frituur | 24-02-16 | 22:34 | niet ok!

gezuip en geknok ?

(c)ZWITSUL | 24-02-16 | 22:51
Het gaat hier om brave mensen die niet knokken. Zuipen, ach, misschien een beetje tijdens het weekend. Maar daar heeft niemand last van. En dat gebeurt in ieder café.

De Polen zijn het probleem niet. Hun drankgebruik vaak wel.

Wah, een dovenhotel in Peulen?

-weggejorist-

Weer dubbelpost, ik krijg onderhand de schijn tegen..of zit de AIVD op mijn account..

Dom, bestemmingsplan kan je met de juiste contacten en een ruime(re) omschrijving snel zonder al te veel trammelant wijzigen.
Daarna pas de uiteindelijke koper en bestemming onthullen.
Hier hebben ze de verkeerde volgorde aangehouden.
En ach het gaat over enkele tientallen seizoensarbeiders boeien.
Als ze in centrum Duiven (bestaat dat??) een huis huren en er met 10 man in gaan wonen heb je meer overlast.

compitaal | 24-02-16 | 23:01
Nog 1 keer dan zucht!!
Krijgt U een foutmelding dan gaat U middels pijltje terug naar de vorige pagina.
Dan niet, ik herhaal NIET NIET NIET nogmaals op de verstuur knop rammen maar de pagina F5-en.
En pronto Uw pareltje staat er gewoon, het is zo simpel.
Probeer het eensch.
Tot zover GS/POW basics 1.01

Berbaar | 24-02-16 | 23:05
Liever 10 Polen naast mijn deur dan 2 Turken of 1 zigeuner. Ik zou niet weten welke overlast ik zou hebben van Polen. Mijn buren zijn overigens Polen. Maar ze zijn niet met 10. En het zijn fantastische, voorname mensen, met een betere opvoeding dan de gemiddelde Vlaming.

@berbaar
Dat is nou juist niet het geval, de bubbeldost (hik) komt tegenwoordig voor de error..

COA bellen, wir schaffen das

Ik moest laatst in Aalsmeer zijn en dat hele dorp lijkt wel Pools. Het gros van de kentekens is Pools, er zijn Poolse supermarkten, Poolse kroegen, etc.
Niets op tegen overigens, ik denk dat de meesten zich inderdaad de blubber werken in omgelegen kassen, tuinbedrijven of op Schiphol kantoren en hotels schoonmaken.

En daar ben ik als Duivenaar heel blij mee zolang er maar geen azc voor in de plaats komt.

compitaal | 24-02-16 | 23:13
Oei, ja dan helpt mijn oplossing niet.
Dan wordt het wachten tot Joris in 2087 nieuwe servers krijgt.

Hup, gehandicapten op straat en Polen erin. Dat is namelijk sociaal.

Patatter | 24-02-16 | 23:47
Het staat al bijna 4 (vier) jaar leeg lutser!!
Eerst leren lezen en dan, hopelijk minder oliedomme, plempsels plaatsen.

Ach Polen, voor 90 ( !) % katholiek en best aardige lui en harde werkers voor een hongerloontje.En ja, als je hier alleen bent heb je in het weekend wel trek in een biertje...so what?!
Je hebt er geen last van, geen overvallen, verkrachtingen of bontkraagjes.

Kwalijker is dat men ze, terwijl ze werken, uit hun verblijf wil zetten, zoals in sommige gemeenten omdat er gelukszoekers in moeten.
Waar de Polen dan moeten gaan slapen....ach dat zoeken ze zelf maar uit.
De wereld op zijn kop !

Engeland wil ook van deze "gelukszoekers" uit Polen af, door uit de Eu te stappen. Er zijn al een paar dorpen in het oosten van het land waar een groep Polen zich hadden gevestigd. Deze plaatsen zijn alleen voor de echte Engelsen bestemd. Deze echte Engelsen willen het dorp weer voor zichzelf hebben, en zijn ook vierkant tegen de Eu. Australie is ook hun voorbeeld.

23.26: Het lijkt er Pools. Sinds jaren lijken de dorpen waar de goed in de was zittende Nederlanders wonen ook op Polen. Er staan vaak Poolse kentekens voor de dure deuren. Het lijkt wel of ze daar ook bijna wonen! Als de baas des huizes ook de baas is voor zijn onderdanen op het werk klussen deze driftig op los aan zijn bezit.

Polen zijn gewoon nette hardwerkende mensen waar niemand last van heeft.
Polen zeiken niet, Polen leggen jou hun wil niet op en Polen sissen niet naar Hollandse dames.

01.21: Die sissende slangen kom je vooral in Amsterdam tegen volgens sommigen.

Overal in de wereld zijn dorpen te vinden waar arbeiders uit het buitenland wonen. Wel vind ik het vreemd dat de polen worden verboden om ergens samen te hokken terwijl er hele stadsdelen zijn waar alleen Marokkanen of Turken wonen. De meeste polen, Roemenen, Italianen, Spanjaarden etc die ik tegen kom zijn niet lastig. Alleen de verdwaalden in de stad leveren problemen op

tsjajaja | 25-02-16 | 01:21

Polen drinken vaak veel en rijden ook vaak met drank op en veroorzaken op die manier genoeg overlast

www.bredavandaag.nl...

helmond.nieuws.nl...

www.112meerlanden.nl...

tsjajaja | 25-02-16 | 01:21
Maar ze zetten wel consequent stomdronken de hele buurt op stelten.