*

Niet iedereen was even blij..

Ophef om een tweet gisteren van een middelbare scholiere van het Berlage Lyceum in Amsterdam. Sommige van haar klasgenoten zouden hardop hebben zitten lachen om de aanslagen in Brussel. De tweet werd massaal overgenomen tot ongenoegen van de leerlingen zelf.

Reaguursels

Kindertaqya.

We hebben het volgens mij over recalcitrante pubers. Korreltje zout dus.

Walgelijk. Meer zeg ik niet want ik ben bang voor Joris.

Hopeloos verloren generatie. Is die verslaggever trouwens familie van Sef Blok? Ze heeft dezelfde irritante aangeleerde Rrrr.

wat zou er op dat shirtje staan van die knul op 0:27, ik zie krabbelschrift en een bivakmuts

Krijg wel veel vertrouwen in de toekomst als ik dit zooitje zie.

Vind de reacties eigenlijk nog best netjes. Wellicht ook omdat die achtergrond finnen niet naar hun mening gevraagd is.

Weinig schokkends, gewoon reacties die ik verwacht had. Best goed te pruimen voor kids van die leeftijd.

De Koreaanse Slet | 23-03-16 | 18:37
Downplayers als jij maken het er niet beter op

meisje, haal die aaRdappel uit je Gooisemond.

De Koreaanse Slet | 23-03-16 | 18:37: Vroeger, vroeger! Toen waren we ook recalcitrant. En dat kostte ons naast een gescheurd oor vanwege de leraar welke je naar de conrector trok eraan tevens een paar dagen 'vrij'. Je zou kunnen zeggen dat het lachen je heel snel verging als je iets als dit in de klas deed. Maar goed, ik heb begrepen dat dat tegenwoordig niet meer zo gaat. En dat als je je stem verheft als leraar je meteen met de ouders kunt matten voor de klas. En als je ze schorst ze je ruiten in komen gooien en met de dood bedreigen. Vroeger he, vroeger was alles beter.

De koreaanse slet maakt weer overuurtjes voor zijn sponsors!
Tegenwoordig lopen er jonge maroccaantjes rond die zitten te puberen met een AK en bom gordels!

Lachen om een terreuraanslag, en huilen om een tweet... Niet de slimsten daar op het Berlage Lyceum.

Hmm, die microfoon.. Bang om de roze plopkap te vertonen op een schoolplein vol kansenparels?

Kijk, zo'n jongen zou je nou zo graag als stagiair willen hebben.

Snap je!? | 23-03-16 | 18:56 | niet ok!


Heeft niets met downplayen te maken. Het is gewoon niet geheel vreemd dat pubers lacherig omgaan met drama. Ze snappen het doorgaans niet.

-weggejorist-

Het gaat hier overigens over een lyceum. Nu snap ik dat de meeste moslims niet altijd even begaafd zijn. Maar we hebben het hier over een zooitje pubers. Nirvana en dat soort shit.

meisje, haal die aaRdappel uit je Gooisemond.
nono_einstein | 23-03-16 | 19:01


Doet me denken aan “Het Gooische Matras”, als dat haar opstap was dan heeft er naast die spreekwoordelijke aardappel ook nog wat anders in d'r keel gezeten :)

wat zou er op dat shirtje staan van die knul op 0:27, ik zie krabbelschrift en een bivakmuts
Osdorp79 | 23-03-16 | 18:43 | niet ok!
Daar staat "Boef"

^ www.youtube.com...

De Koreaanse Slet | 23-03-16 | 19:26 | niet ok!
"Het is gewoon niet geheel vreemd dat pubers lacherig omgaan met drama."

Ik ben met je eens dat er niet te veel aandacht gegeven moet worden aan hoe de mensen reageren. Net zo als in Frankrijk zullen ook bij de aanslagen van Brussel moslims onder de slachtoffers zijn. Alle moslims framen voor de daden van deze criminelen is net zo erg maar ook begrijpelijk.
Wel moeten de moslims begrijpen dat men door te zwijgen over de daden van een enkeling zij er voor zorgen dat hun eigen toekomst in gevaar komt.

Dat gaat het hele land door en wordt toch aangenomen als echt zijnde?

De Koreaanse Slet | 23-03-16 | 19:26: daarom is het ook zo belangrijk dat ze dat wel leren snappen. Als je niet corrigeert moet je niet gek op staan te kijken als dingen later uit de hand gaan lopen.


Het enige wat tegenwoordig gebeurd is belonen. Zie gratis kickboxlessen en weet ik wat allemaal. Maar van corrigeren komt nooit wat terecht en dan krijg je niet alleen hele vervelende kinderen maar nog vervelende jongeren en ouderen tsjah... die matten dan met de leraar voor een volle klas of radicaliseren op een andere manier. Ik heb begrepen dat dat laatste nogal een hot item is de laatste dagen. Doe je voordeel met deze ouderwetse, bewezen werkende opvoedkunde zou ik tegen die mensen willen zeggen.

Snap je!? | 23-03-16 | 18:56 | niet ok!
"Downplayers als jij maken het er niet beter op"

Er is een verschil tussen downplayen en een heldere kijk houden op de zaak.

De Koreaanse Slet | 23-03-16 | 19:26
Dat is nu precies de misvatting. Mensen van een jaar of 15 weten al best wel een beetje wat er speelt en wat er te koop is. Zoals ook het meisje dat gisteren die tweet postte. Lacherig omgaan met drama is volgens mij niet leeftijdgebonden en is ook prima zolang er ook sprake is van enige nuance. De jochies die je hier ziet, daar straalt de narigheid nu al van af. En U denkt werkelijk dat dat beter wordt naarmate ze ouder worden? Nee, niet dus. Daarom beticht ik U van downplayen. De schellen zijn bij U duidelijk nog niet van de ogen gevallen. Nu lees ik uw plempsels al wat langer, dus ik had al geen hoge verwachtingen.

-weggejorist-

De meeste jongeren wilden er ook niet om lachen en doen er afstand van. Het waren weer een paar debiele jongens, pubers nog van 15, die het voor heel Amsterdam, zoals altijd weer, verpestten. Volwassen Nederlanders, vooral Pvv 'ers die dit nu als "cultuur" gaan zien van deze jonkies. Deze jongens zijn onbeschoft, als zij dat wisten over die doden en gewonden. Ze hebben totaal geen respect van huis meegenomen.

Ze worden opgevoed om ons te haten, wat verwacht je dan? Nuance?

Krijgen ze ook nederlandse taal op die school? En dat is een lyceum??

He Powned. Nu ook even naar Marcanti he. Jullie stonden nu bij de VWO.

Hopeloos verloren generatie. Is die verslaggever trouwens familie van Sef Blok?

Wie is Sef Blok?

Het is hel makkelijk. Een site openen en dan naam, adres, telefoonnummer, foto en de uitspraak die ze gedaan hebben. Wedje leggen dat die kloothommels nooit meer een stageplek vinden. Zwakzinnige pubers, waarom reageer ik hier eigenlijk op?...

Die ouders hebben het ook wel flink laten afweten. Maar de Pechtolds en Klavers van deze wereld vinden dat je er niks van mag vinden, laat staan zeggen.

Leuk schooltje, maar gelukkig wel normale antwoorden.

Natuurlijk er speelt helemaal geen probleem, over de Holocaust kan geen les worden gegeven, klappen voor aanslagen, alah akbar tijdens een minuut stilte voor Parijs. Nee het zijn pubers daar moet rekening mee gehouden worden. Volgens de moslimleer zijn de idioten volwassen. Maar goed er zijn altijd trollen die recht willen praten wat krom is.

Wat een pauperschool, daar zou ik mijn doodgeboren kind nog niet naar toe sturen. Man man man.

Vooral grappig om te zien hoe dit bij de buren op TPO niet helemaal strookt met het wereldbeeld van de reaguurders aldaar.

Pauperschool, kansenparels, hopeloos verloren generatie, zwakzinnige pubers...? Valt allemaal wel mee geloof ik. Die (vwo) scholieren geven een hele normale en nuchtere reactie op de vragen die aan ze gesteld worden. Dat "de hele school aan het lachen was", viel allemaal wel mee blijkbaar. Feit dat een hysterische puber zoiets op twitter knalt geeft voor mij al aan dat het een schreeuw om aandacht is.


Ga nou niet elke kans aangrijpen om die Wilders-propaganda uit te kotsen wanneer er een moslim in beeld komt. Zeker niet over de rug van kinderen wanneer ze toevallig een hoofddoek dragen en niet roomblank zijn.

@Jan Onbewoond | 23-03-16 | 19:46
"een paar"

Maar die misdaadstatistieken heh? Zijn er iets meer dan een paar. Eerder dat er maar een paar onschuldig zijn (of gewoon niet gepakt).

reality check voor die pubers. ja, vrijheid van meningsuiting. maar als je je niet houdt aan fatsoensnormen en dit soort zaken niet serieus neemt dan krijg je een flinke lading stront over je heen. dat is hoe het gaat. nadenken voor je wat zegt, jongens.

ik vind overigens dat degenen die in die filmpje gestopt zijn redelijk normaal antwoorden, ongeacht of ik het met ze allemaal eens ben (nee dus). in ieder geval genoeg mensen die een zin of twee aan elkaar kunnen rijgen om een filmpje van een paar minuten te maken.

Van horen zeggen, gaat nergens over.

Hadden ze geen snoep om uit te delen???

@ De Koreaanse Slet, weet je wie in mijn ogen een korreltje zout is? En met mij nog velen.

-weggejorist-


Wie is Sef Blok?

Die FAZ | 23-03-16 | 20:20 | niet ok!
Stef Blok. Mijn keyboard is een beetje op...*Coolblue bezoeken doet*

Ik heb wel een ander klusje voor zo'n lekker maroc bekkie.. Hehehe..

@Osdorp79 | 23-03-16 | 18:43
'Boef' in Arabisch lijkende letters.

Acar ketimun. 20.06: Ze worden opgevoed om ons te haten. Waarom en waarvoor zou je denken. Dan kunnen wij die ouders die hen "opvoeden" ook in de gevangenis zetten, dan blijven ze open.

"Criminele ouders", die hen zo opvoeden.

Is dit een lyceum? Dan lijkt mij dat je daar niet lager dan een 5 kan scoren omdat het anders zo zielig is.

wow wat een keurige en best goede reacties ! Zelfs al met nuance en relativerings inzicht. Benieuwd naar reacties op het schoolplein in Urk of Tholen.
Verder al die wiggers...trieste rap subcultuur en kudt muziek, maar goed de wereld zou ook vergaan nav Little Richard, Elvis en wel zeker de Beatles en anders wel de hippies...........

@Jan Onbewoond
Tussen opvoeden en indoctrineren of hersenspoelen zit nogal wat verschil.

lachen om geweld/de aanslagen is walgelijk
en beloofd niet veel goeds

De gelijkenis valt me op, dus vraagje..

Ben ik de enige die de jongen van de foto bij dit artikel een zelfde verstandelijk-gehandicapten-blik vind hebben als die zichzelf ontploffende terreur idioten? metrouk2.files.wordpress.com...

Nou ze spreken best goed Nederlands in dat land!

wat zou er op dat shirtje staan van die knul op 0:27, ik zie krabbelschrift en een bivakmuts
Osdorp79 | 23-03-16 | 18:43 | niet ok!
Op zijn shirt staat (gewoon in het Nederlands) BOEF
Boef is een van oorsprong Marokkaanse anti ISIS rapper, wat de uitspraken van dat ventje een aparte draai geven.

Kinderen van moslims worden al van vroeg af geïndoctrineerd in die sekte. Daarom moet godsdienst onderwijs ook onder de 18 jaar worden verboden. Pas wanneer je een beetje hebt leren nadenken zou je je bezig mogen gaan houden met de leugens van de godsdiensten, want er is er geen één die waar is en wanneer je zelf dan kan oordelen of je er wel of niet in mee gaat of welke leugen je wil kiezen.
Het afnemen van de vrijheid van denken van kinderen is een misdaad.

Op schoolreisje naar Brussel om slachtoffers te ontmoeten... misschien dat ze er iets van leren.

@gaffelbaard | 24-03-16 | 11:03 | niet ok!
Beetje respectloos jegens gehandicapten..