*

Borsten jorissen = blote borsten.

Een studente van het Amsterdamse University College heeft haar shirt uitgetrokken als protest tegen het besluit van de HvA-faculteiten om de Folia, met op de omslag blote borsten, te jorissen tijdens de open dag van de hogeschool.

De genotsheuvels stonden op de cover vanwege een artikel over de Boobie Bible. Volgens een woordvoerder van de Hogeschool van Amsterdam is het tonen van de cover ongewenst omdat er een "zeer gemêleerd publiek" op de open dag af komt.

Studente Matilda Medard staat daarom topless in het Kohnstammhuis de magazines uit te delen op de open dag, schrijft Folia.

Reaguursels

Goedzo meid. Laat je niet censureren!

-weggejorist-

Ik zou dit meisje hebben gewaarschuwd.
"Doe dit niet "zeer gemêleerd publiek" kan er wel eens aan willen zitten..
Trouwens het zijn prachtige borsten,dat dan weer wel!
Fijne dag met veel zon toegewenst!

Een voor deze actie erg geschikte en moedige studente moet ik zeggen. Daar kunnen die femen-dames nog wat van leren.

meer, meer, meer.......

Hulde en ga door!

Die directeur moet maar gewoon opstappen, mooie roep om vrijheid in een samenleving dat in het nauw wordt gedreven door achterlijkheid.

Goede actie en dito tieten!

-weggejorist-

Neerlands hoop...

En zo zie je weer dat zelfcensuur in een vrij samenleving tot het omgekeerde effect leidt. Het fotootje in het blad was zo groot als een pasfoto, waar alleen achterlijken aanstoot aan zouden nemen. Nu staan er levensgrote tieten in je hal die het blad actief uitdelen. Mooi zo!

Goed zo meid!
Mooie borsten om trots op te zijn!

backfire again

Iedereen begrijpt welke bevolkingsgroep ze aan het kwetsen is, het is onbegrijpelijk dat de antifaksisten en hun trawanten geen tegenbetoging houden.

Tietjes!

Kolere, mooie boobies, hoor! Niks om je voor te schamen. Prachtig!

University College, is dat in New York?

'Gemeleerd'. moet waarschijnlijk gelezen worden als 'moslims die zich weer eens ergens aan zouden kunnen storen'.

@Bytemaster
Als er op scholen in de steden zulke issue's spelen is het altijd vanwege de islam.
Blij dat er ook nog normale studenten zijn.

Nochtans: tieten rijmt op islamieten.

ik zou haar doen!!!

Echt Nederland anno 2016 weer. School organiseert een open dag en heeft geen zin om overal blaadjes te hebben liggen met blote tieten, dus die ruimen ze even op. Krijg je meteen een uur discussie bij Pauw over de vrijheid van meningsuiting.

'Zeer gemêleerd gepubliek'
Wat een smerig eufemisme voor de ranzige intolerantie van het islamitische deel van het publiek.

@Heiner | 12-03-16 | 11:40 |
.
Natuurlijk is dat zo, maar het verbaast me dat zo'n directeur nog denkt dat de mensen dat niet door hebben en dat hij oprecht een neutrale maatregel neemt.

Heldin. Verdient de Willemsorde

ik zou haar doen!!!
-
Snug | 12-03-16 | 11:43 | niet ok!
-
De meeste Imams wel, denk ik!

@Bytemaster
Het stukje in Folia zelf is ook mooi. Het verhaal van Matilda en het gekronkel en het om de hete brij heen draaien van die faculteitsvoorzitter en die woordvoerder. Hè hè hè...

@mezelf
Dat wil zeggen het stukje tekst onder de link "Folia".

Hoe gemêleerder, hoe minder vrijheid, hoe meer eenheidskoek, hoe minder gemêleerd.

@Jonkheer Wttewaal
Het grappige is dat zij bij een feministische groep zit. Laten er nou bij de Antifaskisten heel veel feministische zuurpruimen ;-) en liesbetten zitten.

@Heiner, Feministen in NL zijn ook al totaal de weg kwijt. Ze nemen het namelijk op, voor het recht van de vrouw, op een kopvod.

@Dumper114
Ze faciliteren de onderdrukking. Want het is allemaal wel vrijwillig, maar ook om van het gezeik van de familie af te zijn, die het over niets anders kunnen hebben. Want iedere vervelende ouwehoer in je omgeving vertelt je wel even dat het zonder sluier geen pas geeft. Dus hoe vrijwillig is dat?

Nu ik die foto nog eens bekijk (bovenste..) .. is dat gebouw nu schots en scheef - of zou dat met een hele slechte lens gefotografeerd zijn ??

Hahaha! In je gezicht, Tillie!

Trots dat er mensen zijn die er staan voor een vrije maatschappij.

En nee, we hoeven niet te willen dat het doodnormaal is. Dat is het niet. Maar in een maatschappij leven we samen. Dat betekent dat iedereen wel eens keer de andere kant op moet kijken. Doe ik ook. Reforokken, hoofddoeken,tuinbroeken,harembroeken, Justin Bieber, tattoo's. Leven en laten leven is wederzijds.
Aan persvrijheid tornen voor middeleeuws fatsoen, jekkie.

Paardengebit, mierentietjes. Mag ik dat zo zeggen, Mart? In ieder geval +1 voor de actie.

nickolaas | 12-03-16 | 12:53
Tis wel Amsterdam, dus, je weet wel...

@Heiner | 12-03-16 | 12:52 | n
Zeur niet zo.. als ouder heb je maar op een ding te letten - namelijk of daar docenten rondlopen die oprecht geïnteresseerd zijn in je kind.
Verder heb je een redactie die blote borsten op de voorpagina van je blad zet of niet.. ik geloof niet dat dit zo gebeurd zou zijn waar ik studeerde - maar als dat nou eenmaal zo is.. (bewijst misschien ook dat het geen hele handige keuze was.. maar jah - dat is de tent dan, die je runt en dat soort dingen had hem misschien ook wel eerder op kunnen vallen misschien).

Tis wel Amsterdam, dus, je weet wel...
@Ikkenoow | 12-03-16 | 13:03 |
Dan zou er misschien dus een Noord-Zuidlijn onderdoor kunnen lopen of zo ??

Nice, dit is in het gebouw waar mijn opleiding ook zit. Zo maar even langs gaan dus.

-weggejorist-

Waar zijn de tijden gebleven dat je alleen of met vrienden naar open dagen van HBO en/of Universiteit ging. Die watjes lijken nu wel overal paps en mams mee naar toe te nemen en docenten nemen ze nog serieus ook.

@Weerduivel | 12-03-16 | 13:34 |
Ik ben ook alleen gegaan.. maar in mijn geval is het dan toch wel weer handig. Ik kom uit een onderwijs/pedagogenfamilie en als die met mensen daar een boom gaan opzetten over didactiek en zo - dan weet je dus dat je fout zit zou een duimregel kunnen wezen ;). Mens uit het oog verliezen (of nooit die vaardigheden geleerd hebben is 'af' zou je kunnen zeggen).

Heldin!
Mooie borsten ook idd.

Recht op blote vrouwenborsten lijkt leuk, maar denk eens aan al die afstotelijke borsten die er dan ook tevoorschijn kunnen komen. En waar het gewoon kon, op het strand, zie je er tegenwoordig geen meer. Die blijven vrijwillig ingepakt. Dus waar gaan ze dan wel verschijnen?

@nickolaas
U kunt niet met de realiteit over weg. Want u weet verdomd goed dat dat voor heel veel meiden de realiteit is. En die hoofddoek is maar één aspect. Sommigen voegen zich er in, anderen niet. www.youtube.com...

@Heiner | 12-03-16 | 14:05
In u geval is het de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet misschien ook wel. Beetje religie bashen van het andere kamp (ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat u helemaal niet zo met het lot van die meiden begaan bent, maar dat ze voor u gewoon pionnen op het bord zijn).

@nickolaas | 12-03-16 | 14:18
Kletskoek. Laat mensen gewoon vrij en laat die achterlijke dwang achterwege. Kunnen ze altijd zelf nog kiezen. Zijn ze ook meer betrokken bij hun geloofsgemeenschap en lijden ze minder onder door anderen opgelegde dogma's. Alleen past die opvatting niet in de Islam, waarin afvalligheid of zaken als trouwen "buiten het geloof" als een doodzonde wordt gezien. Had je hier vroeger trouwens ook en bij sommige groepen nog steeds. En juist bij die geloofsrichtingen zijn de tegenstellingen tussen de "blijvers" en de "afvalligen" het grootst. Dat woord "afvallig" op zich laat al heel veel zien over de wijze waarop gelovigen naar die mensen kijken.

@mezelf
Betere publiciteit kon die HvA zich voor deze open dag niet wensen trouwens. Weer eens wat anders dan dat zoetsappige gel*l.

@Heiner | 12-03-16 | 14:30 |
Zo heel veel recht van spreken heb je denk ik nou ook weer niet als het gaat om "lijden [..] onder door anderen opgelegde dogma's.".. (*kuch* ..bezetting).

Heiner | 12-03-16 | 14:05 | niet ok!
-
Heb de documentaire gekeken. Toen ze vertelde dat ze haar ongeboren kind met harde buikstoten gedood hadden moest ik walgen van deze misselijke gasten! Wat een kutgeloof is het toch, te walgelijk voor woorden. Onderdrukking en niets anders!!

@Heiner | 12-03-16 | 14:32 |
Die directeur zat er iets te ongemakkelijk bij gisteren bij Pauw.. voor een briljante marketingstrateeg. Maar ik ben dus eigenlijk helemaal niet voor dit soort instituten (of maak er iets naast - een soort driehoek tussen een sectororganisatie, bedrijven en kleine onderwijsorganisaties met wat basisfuncties en gecoordineerd door bijvoorbeeld Economische Zaken). Met korte modules gericht op actuele kennis verder ontwikkelen (en korte opleidingen voor startersfuncties, waarin men zich gaandeweg kan doorontwikkelen gedurende de loopbaan - zit je ook niet met een molensteen van een lening om je nek voor een opleiding waar je niet eens een relevante baan in gaat vinden en die misschien al gedateerd was toen je er aan begon.. ). In dat opzicht ben ik ook helemaal niet 'links' (investeren in het individu - niet zo'n collectieve topzware collectieve organisatie of de staat). Maar dus wel ook een stuk compassie (als ik het lokale programma van mijn VVD de afgelopen verkiezingen las, ontbrak het daar nogal aan - al zie ik mezelf dus wel als liberaal op zich).

@nickolaas | 12-03-16 | 14:35
Waarom zou ik dat recht niet hebben? Er is juist heel veel dat door die dogma's niet aan de oppervlakte komt, omdat één van de belangrijkste dogma's toch altijd is het afzijdig houden van mensen met andere opvattingen over maatschappij of religie. Er wordt niet buiten het geloof gekeken of geshopt, dat is toch een van de belangrijkste regels. Om de achterlijkheid toch maar vooral zo zuiver mogelijk te houden. Trouwens niet alleen bij de Islam, al is het bij de Islam wel vrij beeldbepalend.

@mezelf | 12-03-16 | 14:49
En die onderwijsorganisaties zouden dan een soort raamwerk moeten zijn waar experts uit de praktijk kennis overdragen (zoals men ook in Duitsland de traditie heeft ingenieurs aan te moedigen een onderwijsbevoegdheid te halen en dat beroep ernaast uit te oefenen - of zoals het hier binnen sectororganisaties als advocatuur in accountancy al gebeurd al zou de overheid dan dus wel iets moeten zeggen over de instroomaantallen zodat men te arbeidsmarkt niet 'te krap' kan houden, wat een maatschappelijk belang kan doorkruisen).
In tijden van hoogconjunctuur kan dan ook meer de nadruk liggen op werken en laagconjunctuur op kennisoverdracht en ontwikkeling.

@Heiner | 12-03-16 | 15:07 |
Ok, die laatste zin.. ;) (het is nog lang niet je van het, maar hoe moeilijk is dat nou ;) ).
Verder wandelt er een soort olifant tussen die zinnen in je comment door, met een groot spandoek *don't mention the war/occupation*

@nickolaas | 12-03-16 | 15:19
Tot een paar jaar geleden werd de Duitse economie en het (Oost)Duitse onderwijssysteem door de polletiek in NL nog als achterlijk en achterhaald gezien.
Maakindustrie was achterlijk en vies en lomp.
Distributie was het helemaal. Ook al had je geen maakproducten om te distribueren.
Toen werd het weer meer dienstensector en zorg.
Kenniseconomie was beter dan andere vormen van economie. We moesten slim gaan werken.
Zomaar wat politieke speerpunten van de afgelopen 15 jaar.
Consistent beleid ho, maar. Ook niet naar het onderwijs toe.
En die Pruissen maar ouwerwets bezig zijn met hun "achterlijke" cultuur van "Das Handwerk", "Mittelständische Familienunternehmen" en "die Lehre".
Nu begint toch onderhand de tijd te komen om de balans eens op te maken. Nou zal ik niet zeggen dat Duitsland een topland is, want ik zie genoeg aspecten die niet deugen, maar ik zie wel heel veel politici bewonderend kijken naar de economie in dat land. Ook al is het vaak oppervlakkig en gebaseerd op "wel de klok, maar niet de klepel" verhalen.

@nickolaas
Misschien ben ik niet zo scherp, maar over welke oorlog of bezetting heeft u het?

@mezelf | 12-03-16 | 15:30 |
En ik had misschien nog wel een beetje een ijsbergwaarschuwing afgegeven ook, met mijn ´pot verwijt de ketel'-opmerking van @14:18..

@Heiner | 12-03-16 | 15:39 |
Die is heel scherp en nog best gevat.. (althans dat hoop ik dan maar).

@nickolaas
We dwalen weer af, merk ik.

@Heiner | 12-03-16 | 15:37 |
Heel veel opleidingen zijn een beetje gebleven hoe ze waren (voor bakker moet je in de leer daar - en dat is in die zin ook echt nog een ambacht daar). En verder hebben de geallieerden daar de Training Within Industry-benadering (TWI) toegepast bij de wederopbouw (net als in Japan). Dat was ontwikkeld om heel snel de oorlogsindustrie op te tuigen bij de geallieerden (en er is in die tijd meer ontwikkeld en voor het eerst toegepast, dan in decennia daarvoor en erna). Echter bij de geallieerden viel men al weer vrij snel in de gevestigde structuur terug (vaak tot ergernis van bedrijven - die in de oorlog maar hoefden te piepen voor goede mensen die zo voor ze uit de school/collegebanken werden geplukt - vooral in Groot-Brittannië stak het dat Duitsland en Japan hen al heel snel hun industrie weer dreigden te overvleugelen en ook de Amerikanen en Russen schoten toen letterlijk mensen naar de maan.. ). Er zijn toen nog wel wat plannen ontwikkeld (waaronder dus een model waarbij in het bedrijfsleven werd getraind - maar dat werd als een coup gezien door het toenmalige Ministerie van Onderwijs daar - vooral conservatieven en vakbonden zagen het als een bedreiging - en die Minister aan het hoofd van dat ministerie was de neoconservatieve Margaret Thatcher.. die heeft wel meer dingen afgeschoten die niet zo verstandig waren achteraf gezien (zoals regulering van de financiële sector). Maar dat was dus wat toen de 'Industrial Training Act' heten (maar de techniek om zoiets te maken is nu veel beter voorhanden - maar heel aardig om je in te verdiepen hoe dat ging met de technieken van die tijd.. staat alleen niet online denk ik).

@nickolaas
We dwalen weer af, merk ik.
@Heiner | 12-03-16 | 15:54 |
Nou ja, de volgende keer dat iemand me van 'wegkijken' beticht zal ik nog eens aan je terugdenken.. ;)

-weggejorist-

Censuur is altijd verkeerd en dit meisje heeft voor 100% gelijk.

tetten +1
linkse muts -1

Met zulke verse prammen heb je bij mij altijd gelijk en een leuk sjaaltje ook.

Van mij mogen al die feministen halfnaakt gaan rondlopen hoor. Ik zie niet in hoe dat hun positie versterkt, ze zetten zichzelf slechts voor schut. Daar komt nog bij dat het me hilarisch lijkt om halfnaakte feministen geconfronteerd zien te worden met moslims. Dan beseffen ze misschien dat de zogenaamde 'blanke man' niet hun vijand is en dat hun prioriteiten volledig onjuist zijn.

Het wrange is dat deze HBO-opleiding ( Hogeschool heet dat tegenwoordig, maar dat is semantische kolder ) bewijst dat het artikel zeer wel nodig is: nog steeds is iets simpels als een borst in de Randstad taboe. En dat moet dan het progressieve centrum van ons land zijn? Het is onderhand een middeleeuwse enclave geworden.

Hierboven zijn er een aantal positieve reacties over de kwaliteit van de borsten in kwestie. Het zal wel met slecht zicht te maken hebben of niets beters gewend. De foto van de zij, hoewel iets gedraaid; helemaal NIETS te zien, ook geen schaduw (alleen wat schaduw van de arm). Verder matige tepels, erg kleine areolas, en geen mooi kleur contrast tussen de tepels, areolas en borsten zelf. Het geheel is 1 grote teleurstelling.

Hoe durft ze!
Complete bevolingsgroep ( reliebroeders en zusters) zo te schofferen
Bah, en dat terwijl ze donders goed weet dat koken en kinderen baren haar rol is.

deze dame heeft in ieder geval ballen..

Moslimstudenten binnenhengelen op het HBO is nog steeds extra taxpoet scoren...

@naïevelingetje
Als u de keuze hebt tussen Matilda of de Meiden van Halal, piept u wel anders.
Ik vind haar nu al met afstand de beste cursist (scholier? student?) die daar ooit onderwijs heeft genoten. Dat terwijl ik eigenlijk geeneens weet, waar ze voor leert.

Ik wil het best zien als een gewoon lichaamsdeel hoor, alleen de vrouw werkt haarzelf tegen. Veel vrouwen vinden het nog steeds maar al te leuk om hun borsten up te pushen of lekker voorover te buigen voor een man.

-weggejorist-

Lijkt nogal op een vent maar wel ferme borstjes!

Mag je nu ook aan d'r billen zitten? Nee hè! Waren alle vrouwen maar zo geil als ze zich voordoen. Of verpest ik nu het borsten-feestje? Oké, stuf, stuf, stuf! Te laat, sorry!

Het is wel een hoge school.

Prachtige borsten. Wauw!

Wat was het onderwerp ook alweer?

naievelingetje | 12-03-16 | 18:29 | niet ok!
U beschrijft blaren, geen borsten.

Of het nou borsten of lang haar is, van tevoren zaken verwijderen omdat er 'misschien wel iemand aanstoot aan neemt' doen we hier niet.


Ik weet zeker dat er in dat 'zeer gemêleerde publiek' inmiddels heel wat Nederlanders aanstoot nemen aan uitingen van een zekere religie, zoals burka's, nikaab's en mannen in jurken. Als er iemand zou suggereren dan we die op voorhand maar moeten weigeren of verwijderen omdat anderen er wellicht aanstoot aan nemen, dan is het land te klein. Dus hoezo met twee maten meten.