China wapent zich tegen VS


#Raket

China wil een raket die Amerikaanse schepen kan opblazen. Dat meldt staatskrant Global Times vandaag.

China wil een raket die Amerikaanse schepen kan opblazen. Dat meldt staatskrant Global Times vandaag. ''Omdat Amerikaanse vliegdekschepen in de Stille Oceaan een bedreiging vormen voor de Chinese strategische belangen, moet China beschikken over de capaciteit om tegenwicht te bieden'', meldt het dagblad van de Chinese communistische partij.

Amerikaanse militaire analisten hadden al gewaarschuwd dat China een nieuwe versie van de Donfeng21-raket ontwikkelt, die zelfs de Amerikaanse schepen kan doorboren. Die raket kan op 20.000 kilometer afstand zijn doel treffen, ver buiten Chinese wateren.

De Chinese autoriteiten reageerden onlangs gepikeerd toen een groep vliegdekschepen dicht bij de Chinese kust patrouilleerde. China heeft de militaire uitgaven de laatste jaren fors opgevoerd, naar eigen zeggen als zelfverdediging. Analisten voorzien echter een mogelijke oorlog met de VS over Taiwan.

Reaguursels

china will grow larger!

Amerika moet zich geen illusies meer maken.. China en Rusland zijn de enige echte wereldmachten van dit moment.

Natuurlijk. China en Taiwan. Mooie afleiding idd.

@frietpan

C&C generals?

China opens a can of whoopass

@OscarWilde

Natuurlijk jongen :)

Zolang Amerika een arsenaaltje nukes heeft zal het niet zo'n vaart lopen. Het zal eerder een nieuwe cold-war worden, waarbij China de USA zal out-budgeteren wat betreft defensie uitgaven. Hopelijk laat Amerika zich niet zo meeslepen als de Soviets..

damn, 20.000 km, dat is precies genoeg om elk plekje op aarde te kunnen bereiken, dus ook mijn huis....
*snel een eigen shield in elkaar sleutelt*

VS zal geen nukes in durven zetten, nu de tegenpartij ze ook heeft. US is chickenshit, echte bullies.

@oscarwilde
Wanneer China een oorlog begint met de VS, zal China niet alleen tegen VS vechten, maar ook tegen de gehele Westerse wereld. Jij denkt dat China sterker is dan alle rijke Westerse landen bij elkaar? Dream on vriend.

manmanman was me alweer voor, maar de hele wereld ligt inderdaad ver buiten China...

Huh? China is toch officieus eigenaar van de VS?

china will grow larger!
frietpan | 06-09-10 | 11:16 |
China has been generous!

Ni hao.

@ frietpan

Our nuclear missile is ready general!

de omtrek van de aarde is 40.000 km, als je een raket hebt die 20.000 km ver kan kan je dus niet alleen buiten de chineese wateren maar eigenlijk overal komen

@OscarWilde | 06-09-10 | 11:17 | niet ok!
*Proest* @ Rusland
Iets teveel Schwarzenegger films gekeken zeker? Ondanks de grootte (17.000.000km2) wonen er slechts 140 miljoen mensen. Oftewel, net zoveel als Frankrijk en Duitsland samen. Al had je India met haar 1,1miljard inwoners gezegd dan had ik het wel droog gehouden...

Het schijnt dat chinezen (aziaten) geen oorsmeer hebben maar een soort korrelige substantie. Dit en het feit dat ze small dickies hebben ligt wellicht ten grondslag aan de expansiedrift die ze hoe afgezaagd ook na al die jaren koude oorlog met de ussr, nog eens ten toon gaan spreiden.

De Chineese economie is te afhankelijk van het westen, lijkt me een goede reden voor China om niet in oorlog te gaan.

En de VS hebben geen volg systeem.
En geen operationele laser.
Buiten kenetic wapens.

Hmmm..

Zal zown raket niet gewoon uit de lucht worden geschoten?. Lijkt me wel he.. met zown laser..

[url=www.thelivingmoon.com... Airborn Laser[/url]

Maar goed.. WW3

oeps.. link: www.thelivingmoon.com...

Kan nog wel uit de hand lopen nu China zich zo aan het bewapenen is en zich vooral focust op haar luchtmacht en vloot. Ze willen ervoor zorgen dat de USA 2x nadenkt voordat ze Taiwan gaan beschermen.

Als de USA steun voor Taiwan intrekt, annexeerd China de republiek China (Taiwan). Of ze zijn echt gek in de kop en gaan voor wereldominatie. CHINA WILL GROW LARGER!

Geef China eens ongelijk met VS oorlogsvloten voor de kust. En maar gezamenlijke oefeningen houden met Zuid-Korea. En dan die democratie die de VS links en rechts probeert af te dwingen door maar eens een land te bezetten. Iran volgende aan de beurt ? En als ultimum China bezetten om het democratisch te maken ?
Wat zou de VS schreeuwen als er aan elk van hun twee oceaankusten een flinke Chinese oorlogsvloot zou liggen.

idd C&C generals, had niet verwacht dat iemand het herkende :p

Met ons geld. En met hartelijke dank aan onze liberale boys die altijd zo voortvarend voor liberalisering van de wereldhandel pleiten. Ik heb het al hondermiljoenmiljard keer gezegd. Breng onze industrie, werk en kennis maar fijn naar China en dat soort landen en vertrouw er maar op dat het goed gaat. Wij hebben immers de technologische voorsprong ? En die houden we natuurlijk ook want ethnocentristisch als we zijn negeren we natuurlijk de miljoenen studenten die ieder jaar afstuderen aan de steeds beter wordende Chinese universiteiten (waar steeds meer Westere top hoogleraren gaan werken trouwens). Nee, wij blijven voorop lopen in de wereld hoor .... dream on.

Hebben ze ook al Overlords??...Met Gattling gun svp..

China tegen India, Amerika, Europa, Israël, Turkije, Japan, Zuid-Korea, Australië, Taiwan en Canada: veel succes. Oftewel: gaat helemaal nergens over.

@ cultheld
Ik denk dat Noord-Korea zich nog wel bij China wil aansluiten

als de kwaliteit van de raketten net zo goed is als de rest van de rotzooi wat ze produceren, zal het allemaal wel los lopen.

@Tommygunner, blendedperfection & Optii.

Ik noem Rusland samen met China omdat de twee nou eenmaal goed met elkaar overweg kunnen. Het vertrouwen tussen Rusland en China zal altijd beter zijn dan tussen Rusland en de VS. Mocht er dus ooit een oorlog tussen de VS en China dan zal Rusland alle kennis leveren die ze ook maar hebben, tel daarbij op alle olie-roebels en vraag voor de grap bij de Federal Reserve van Amerika eens hoeveel Dollars er eigenlijk in omloop zijn (weten ze niet) en hoeveel er daarvan feitelijk zijn geleend van China. Daarbij heeft China inmiddels zo'n enorme hoeveelheid staal en andere materialen ingekocht dat ze het de komende 3 decennia zonder enige buitenlandse (zelfs Russische) steun kunnen uitzingen. En dan heb ik het nog niet eens over het 1,3 miljard mensen tellende leger gehad.

Analisten die denken dat China zijn rijkdom op het spel gaat zetten voor dat kleine klote eilandje moeten nog maar eens goed nadenken over 'wat mensen motiveert'. China is enorm afhankelijk van de import van grondstoffen en van de export van producten. Als dat stopt verhongeren ze bovenop tonnen giftige speeltjes.

China zal niet zo snel oorlog voeren met Amerika, ze zullen eerder de miljarden dollars die ze hebben op de wereldmarkt lozen, zodat de VS financieel onderuit gaat.

www.dumpert.nl...

@OscarWilde | 06-09-10 | 11:17 U volgt het nieuws niet begrijp ik.

China heeft militair gezien een voorsprong qua aantal voetsoldaten, maar of je daarmee een oorlog wint?

OscarWilde | 06-09-10
China zal om haar bevolking van zoet water en grondstoffen te voorzien uiteindelijk ook richting het noorden moeten uitbreiden. So long voor vertrouwen tussen de Ruski's en de Chinaman..

World War III begins!

bandit | 06-09-10 | 12:01
Die begint al een aantal maanden, voordat er daadwerkelijk echt wat gebeurt zal er nog wel en jaartje of 2-3 verstrijken denk ik zo.

@oscarwilde
Ja een 1,3 miljard tellend leger dat bestaat uit verotte AK's en T 72's. Het is allemaal heel leuk en aardig, maar daar win je geen oorlog mee. De ervaring en uitrusting van voornamelijk de VS blaast China binnen twee weken van de aardbol. Rusland en China kunnen overigens helemaal niet zo goed meer overweg als dat ze vroeger konden en Rusland en Amerika vlotten de laatste tijd prima hoor.

ikweetnogmeer | 06-09-10 | 11:37 | niet ok!
Gast, voordat er ook maar een schip bij de oost kust van de VS komt zijn ze allang weggevaagd. Als er daar een oorlogsvloot moet komen te liggen zal het van een anti-westers Zuid-Amerikaans land komen. Venezuela bijvoorbeeld. Je kan in feite de landen die zich tegen en met de VS zullen opstellen, zo opnoemen.

China en de VS zullen niet zo snel een oorlog tegen elkaar beginnen, en mocht het ooit wel gaan gebeuren, dan zullen ze geen nukes inzetten omdat beide landen dan weten dat het definitief gebeurd is.

@ ikweetnogmeer | 06-09-10 | 11:37 | niet ok!

Mag ik dat aub zwart op wit dat ze democratie naar Iran brengen. Of beter nog geweaun asfalteren tot de grootste parkeerplaats van de wereld.
Zal de boel wel gelijk een stuk veiliger/beter/mooier/leuker/fijner maken.

*pakt chips en bier, stemt af op Iran Haatzaai TV en wacht eerste mooie paddestoel wolk af*

@DarkEagle

Jij weet iig de juiste sites te vinden(i) ;)

Uhhh, volgens mij is dat een foutje in de tekst.
De huidige raket kan iets meer dan 2,000km ver toeslaan, niet 20,000km.
De nieuwste versie (DF-21D) heeft een verwacht bereik van zo'n 3,000km. Redelijk ver maar nog steeds geen 20,000km

"China wil een raket die Amerikaanse schepen kan opblazen"

degene die ze nu hebben werken niet??

Niet om het een of ander, maar Taiwan is geen NAVO bondgenoot. Als China Taiwan aanvalt en de VS besluit zich ermee te gaan bemoeien, heeft dat helemaal niks met de NAVO te maken. Het kan zijn dat een aantal NAVO landen zich bij de VS aansluiten, maar het NAVO verdrag is niet van toepassing op Taiwan. China zou dat dus best wel eens kunnen winnen.

het nieuws op deze site wordt toch met de dag kwalitatief steeds slechter. geef mij eens de naam van 1 echte analist die een oorlog tussen China en de VS voorspelt? of wordt er misschien handelsoorlog bedoelt, klein verschilletje....??? alsof China een land gaat aanvallen waar ze giga-belangen heeft en bijna de complete staatsschuld van financiert
en 20.000 kilometer is half de aarde rond op de evenaar, wie gelooft zoiets nu?
waardeloos, en maar kankeren op de 'oude' media.....

Ieder land heeft het recht op zelfverdediging, zo ook China.
Als onze Vlaamse vrienden regelmatig met hun varende fritkotten intimiderend langs de kust pendelen wil ik daar ook wel een paar extra fregatten en een kruiser naartoe sturen.

Volgens mij is het stukje iets te snel geplaatst. Logisch nadenken over de inhoud is er ook al niet meer bij. Stemmingmakerij om niets!

Dan moet de USA dus snel techen naar een particle cannon, om zo maar ff de trend te volgen

@ cultheld
Ik denk dat Noord-Korea zich nog wel bij China wil aansluiten

Henkhè | 06-09-10 | 11:46 | niet ok!


Ach die raketten van Noord korea komen welgeteld 3 kilometer, 340 meter en 11 18 centimeter ver!

blendedperfection | 06-09-10 | 12:05 | niet ok!
Ik zie geen ak47's op de foto.
plus als het wel ak s zijn, stel dat we bezet worden door een lullige miljoen chinezen dan is er nog steeds 1 ak op de 16 mensen.. wat wat wat wil je doen dan?

China moet niet zo zeuren, ze moeten hun mond houden een werken

OscarWilde | 06-09-10 | 11:17

En toen werd je wakker?

En de 3de wereld oorlog komt steeds dichterbij, het is weer eens gezellig. Mag China, Noord-Korea, Birma kapot geschoten worden. Kudt landen.

@china will grow larger!

frietpan | 06-09-10 | 11:16 | niet ok!
--

C&C Generals .. GLA ?

OscarWilde | 06-09-10 | 11:48

onzin, China krijgt maar mondjesmaat genoeg materiaal om de snelheid van het bouwen bij te benen. Daarnaast is de economie ingekakt en is de relatie met Rusland al lang niet meer zo goed als vroeger.

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist-

Haragha | 06-09-10 | 13:20 | niet ok!
Dat waarschijnlijk ook niet. Maar je hebt wel een punt, echter als Amerika zegt, dat doe ik lekker niet (terugbetalen), dan breekt de pleuris ook uit. ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de VS haar machtspositie zo gemakkelijk gaat weggeven. Die zullen nog liever vechtend ten onder gaan dan lullig wat geld terug betalen.

Prima toch, China heeft gelijk...oprotten met die bemoeienis.

@haragha
Er wel eens aan gedacht dat de VS dan gewoon NIET terug betaald? Als China blijkbaar de agressor is en op deze manier zijn geld terug vraagt, heb je een hele grote kans dat de VS zijn middelvinger omhoog steekt en de aanval zelf gewoon inzet. Dag China.

@ blendedperfection | 06-09-10 | 13:34
China kan de dollars en staatsobligaties die ze hebben ook gewoon tegen dumpprijzen op de markt uitzetten. Het gevolg is massa inflatie.

Lol @ alle zelfverklaarde deskundigen die menen dat China de VS voorbij is qua defensie. De VS heeft een jaarlijks budget dat nog steeds groter is, dan dat van alle andere landen van enige betekenis bij elkaar. En dat al een aantal decenia achter elkaar. Natuurlijk heeft China veel meer mankracht. Dat is echter niet waar het om gaat mocht het tot een confrontatie komen tussen deze landen, wat trouwens voorlopig niet gaat gebeuren als je iets weet van de onderlinge belangen. Factoren van belang zijn bij. wel; nuclair submarines, vliegdekschepen, tactical nukes, UAV's, sattelietsystemen enz. Komt nog eens bij dat de VS en de UK over de best getrainde special forces beschikken. En Rusland? Laat me niet lachen, dat land stelt al jaren niets meer voor. Hebben het al moeilijk genoeg met het onderhouden van hun oude barrels. Mocht het moment gekomen zijn dat China een grotere economie heeft dan de VS, dan zal het nog een behoorlijk poosje duren voordat ook hun militaire slagkracht zover is..
Vreemd ook dat veel mensen blijkbaar uitkijken naar het moment waarop China de nieuwe wereldmacht wordt.De wereld zal er vast veel op vooruit gaan als het zover is, niet?

For China!!

Een oorlog tussen de VS en China om taiwan?
hahahahahahhahahha
dit valt in de catagorie mensen ophitsen.
stel dat er een oorlog tussen de VS en China komt dat is WWIII.
THE END

@baronbreekijzer
Hear hear! Overigens, China heeft (net als de USA waarschijnlijk) wel een dubbele boekhouding wat betreft defensie uitgaven.

@Haragha

LOL, als China dat doet en de USA gaat bankroet dan gaat elk land bankroet. De economie knalt in mekaar en we beginnen allemaal weer from scratch.
-
Op het moment dat dit gebeurt geldt maar 1 ding: wie is de sterkste?
Dit is overduidelijk USA en hierdoor zullen ze er een stuk sterk uitkomen. Dan heeft Amerika weer een nieuwe eeuw waar ze de lakens uitdelen.

@OscarWilde | 06-09-10 | 11:17 wahahahhaahaa! Tuurlijk joh.

Nounou, een raket om schepen mee te raken. En dan zetten we eventjes de Amerikaanse "Phalanx" (Hollandse versie beter bekend als "goalkeeper") aan en weg is de raket.

China: 1.340.000.000 inwoners.... VS: 310.000.000 inwoners....met alleen technologie en rijkdom kom je er niet, dat is al bewezen in Irak en Afghanistan. Bring it on!!! Het is over met de Yanks! Is het nu niet, dan wel binnen 10 jaar... is China het baasje van de wereld.

Command and Conquer Generals real life.

alex4all | 06-09-10 | 14:56 |

Net zoals Amerika op dit moment het Midden-Oosten schoonveegt?
Geloven dat Amerika enige militaire relevantie heeft is zo 1930.

Even een vraagje tussendoor: Wie is op het moment het sterkst, het Westen of het Oosten.
Oftewel: USA, UK, EU, Canada, (Israel) vs. Rusland, China, Japan, India, (N-korea)
Wie wint?

China zou wel gek zijn. Het gros van hun inkomen komt zo ongeveer uit de states en dan nog het bezit in aandelen, onroerend goed etc. wat ze in de US hebben. China pwn3d de states zo ongelovelijk hard. Nee, China laat ze lekker aanmodderen, nog meer lenen, blijft ondertussen de Walmarts volstorten met plastic teringzooi en lachen zich helemaal krom om die yanks. Ni hao ma!

RiffLicker | 06-09-10 | 17:32 | niet ok!
De enige van de oosterse landen waar we enige vrees voor kunnen hebben zijn China en Japan, India stelt geen hol voor en Noord korea al helemaal niet. Rusland wordt ook zo omver geblazen. Veel mensen begrijpen niet dat we niet meer in de middeleeuwen leven waar de hoeveelheid mankrachten er nog echt toe deed. Nu gaat het puur om tactiek en het westen heeft meer tactiek dan je je kan voorstellen bij enig oosters land.

Niemand wil echt oorlog met China.
Is ook echt niet verwonderlijk.

De VS heeft een jaarlijks budget dat nog steeds groter is, dan dat van alle andere landen van enige betekenis bij elkaar. En dat al een aantal decenia achter elkaar. Natuurlijk heeft China veel meer mankracht. Dat is echter niet waar het om gaat mocht het tot een confrontatie komen tussen deze landen, wat trouwens voorlopig niet gaat gebeuren als je iets weet van de onderlinge belangen. Factoren van belang zijn bij. wel; nuclair submarines, vliegdekschepen, tactical nukes, UAV's, sattelietsystemen enz. Komt nog eens bij dat de VS en de UK over de best getrainde special forces beschikken. En Rusland? Laat me niet lachen, dat land stelt al jaren niets meer voor. Hebben het al moeilijk genoeg met het onderhouden van hun oude barrels. Mocht het moment gekomen zijn dat China een grotere economie heeft dan de VS, dan zal het nog een behoorlijk poosje duren voordat ook hun militaire slagkracht zover is..
Vreemd ook dat veel mensen blijkbaar uitkijken naar het moment waarop China de nieuwe wereldmacht wordt.De wereld zal er vast veel op vooruit gaan als het zover is, niet?
baronbreekijzer | 06-09-10 | 13:49 | niet ok!
++++++++++
Ja, de VS en bondgenoten hebben meer wapens enzo, maar dat helpt in Afghanistan in elk geval niet veel met die anderhalve Taliban strijder. Dus of ze zo makkelijk van meer dan een miljard Chinezen winnen ? Denk eens na, baron breekijzer.

baronbreekijzer | 06-09-10 | 13:49 |

Mja rusland heeft toch het gewapend conflict tegen georgië gewonnen hoor, of betekend dit niets voor u?

Om nog maar te zwijgen over idee dat als er oorlog komt tussen vs en china, dat het zowat onmogelijk moet zijn om dat land te bezetten.

@ikweetnogmeer
Denk zelf eens na, een confrontatie met china is een heel andere oorlog dan wat er nu gevochten wordt. Ze vechten nu tegen spoken verkleed als burgers die bommen langs de kant van de weg leggen. Vind je het gek dat die mensen moeilijk te bestrijden zijn? Een confrontatie met China zal meer klassieke veldslagen opleveren, waarin materieel en technologie weer de doorslaggevende factor wordt.

blendedperfection | 06-09-10 | 11:24 | niet ok!

gast, als de VS oorlog krijgt met China maakt het geen zak uit wie er sterker is, dan gaan we we er allemaal aan.

China is het nieuwe Rusland. Geografisch gezien een betere aardsvijand voor de Joe Es of Ee... uit Europees oogpunt dan.

Het leuke is trouwens dat China en India elkaar ook totaal niet liggen en dat Japan en China ook niet bepaald elkaars vrienden zijn. Ook is het een publiek geheim dat Rusland en China in de laatste decennia van de Koude Oorlog ook de nodige conflicten met elkaar gehad hebben.
De enige echte bondgenoten die China heeft zijn militair gezien insignificante landjes in ZuidOost Azie en in Afrika. En Noord Korea natuurlijk.

Het bondgenootschap tussen de VS en Europa (en dan vooral de UK) is daarentegen wel degelijk een stevige.

Welke sukkel had het over 1,3 miljard Chinese soldaten? Dat is het inwoneraantal.. zo veel soldaten kan een land nooit bevoorraden. Ook is het qua eenheid in China niet helemaal koek en ei.

@ikweetnogmeer | 06-09-10 | 18:58

Afghanistan en China kan je totaal niet vergelijken. In Afghanistan was het afghaanse leger binnen een paar dagen weggevaagd, wat er nu plaats vind is een soort guerilla-oorlog. In zo'n oorlog maakt het niet uit wat voor wapens je hebt omdat je niet tegen een duidelijke vijand vecht. Amerika tegen China zal daarentegen wel een oorlog zijn waar twee legers tegenover elkaar staan.

"die zelfs de Amerikaanse schepen kan doorboren"

Waar schieten ze nou mee dan?

Zal die ouwe nostradamus dan toch weer gelijk krijgen?

Alle landen bij elkaar hebben genoeg nucleaire energie om de aarde drie keer op te blazen. Dan hebben we deze raketten die alles kunnen raken. Gaat nergens over, allemaal haantjesgedrag. De gene die als eerst zijn precisiebommen op een ander land zijn strategen weet te krijgen wint.

De VS beschikt over meer militaire slagkracht dan eerst volgende 7 staten die op de plaatsen 2 t/m 8 staan.
De VS hebben een ongelofelijke hoeveelheid hands-on experience door alle kleine en grotere oorlogen die ze gevoerd hebben sinds de WO II. De VS hebben zo'n sterke marine dat ze alle aanvoer die China nodig heeft om haar expansieve economie gaande te houden kunnen lamleggen. Vroeger was het 'Britain Rules the Waves' en nu dus de VS. Zelfs Rusland zou een oorlog door haar nucleaire overmacht met China niet verliezen op dit moment.

www.youtube.com...
Omdat het kan.

Het gaat niet om een oorlog tussen de VS en China. Zoals boven betoogd door verscheidene reaguurders komt die er niet. Wat China wil is zoveel druk uitoefenen dat de VS haar band met Taiwan opgeeft, waarna het in de Chinese invloedsfeer komt en uiteindelijk geanexeerd wordt zoals Tibet.
En reken maar dat China honderd jaar hiermee doorgaat. Ze vinden dat ze recht hebben op Taiwan. Hoe lang de USA volhoudt weet ik niet, maar dat zijn ook geen softe jongens.

@blendedperfection | 06-09-10 | 11:24 | niet ok!
:S Dus jij denkt dat we als westerse landjes oorlog gaan voeren met china ?? Het is helemaal geen kwestie van wie er sterker is aangezien die oorlog er nooit zal komen en als die er komt er met blijft er van iedereen weinig over. En dat is dan weer precies de reden dat het nooit zo ver zal komen.

Het Amerikaanse leger is belabberd slecht. Het is dat het leger zo groot is. Hun luchtmacht is in oefeningen verslagen door landen als Israël, Canada en Chili. Hun marine is in oefeningen verslagen door landen als Canada, Australië en Nederland. En dan bedoel ik niet een stand van 8-7 maar meer van 80-0 in het nadeel van Amerika. Overigens is oorlog in het belang van geen enkel land. China kan de V.S. veel harder treffen met economische middelen. Ze kunnen de dollar bijvoorbeeld kapotmaken, de export naar de V.S. staken, daarnaast kunnen ze samen met India en Rusland een krachtig economisch blok vormen.


Maar zo ver komt het niet. China is beter af zonder oorlog. Het is een kwestie van tijd voordat het land verwesterd, nu al bestaat er in China een generatie die liever bij McDonalds eet dan bij de willekeurige Chinees. Taiwan is eigenlijk ook China, de nationalisten hebben op de vlucht voor de communisten Taiwan tot hun laatste bastion gemaakt. Taiwan noemt zich nog steeds China. Het eiland laat de Chinezen koud, het is enkel nog een oude vete. Zonder steun van het westen hadden de Chinezen Taiwan al lang bezet, dus vlak na de Tweede Wereldoorlog al.

Ach als China de US en later Europa inneemt en Nederland overspoelt wordt met chinezen ben ik eindelijk niet meer de lelijkste. Ik klaag niet

-weggejorist-

Nou, daar ga je al. Was te verwachten dat die Chinezen het een beetje hoog in hun bol krijgen.


Amerikanen houden van machtsvertoon. Het moet groot en overweldigend zijn. Iedereen moet weten dat Amerika represent is. Dus wat doet China? Die geven een leuk showtje weg, doen alsof ze de bom zijn (of hebben), maar werken intussen in het geheim aan een digitaal offensief.
Ik denk dat de volgende wereld oorlog niet zozeer een feitelijk slachtveld is, maar meer een sneaky underground gevecht word.
*vouwt in alle rust een hoedje van alu folie*

Ik ben voor Duitsland.

ik zeg fake.De spleetogen graven hun eigen graf op oorlog technisch en economisch gebied. maar het is wel een strak beleid om de bevolkingsdichtheid drastisch te laten dalen. ik wacht het dus nog even af

China heeft nog even tijd nodig. Nu blijkt weer dat hun piloten de opleidingen bij elkaar hebben verzonnen. Zolang je dat soort zaken niet goed geregeld hebt heb je nog wat te doen. Al die gifzooi is er ook nog steeds, net als die brakke exportspeeltjes. Het kost niks maar dan heb je ook niks. Bij produkten uit China is "kwaliteit" niet bepaald het eerste wat me te binnen schiet. Verder is China zo groot met zoveel inwoners dat het haast niet te besturen valt als 1 land. Zeker niet als de mensen zelf gaan nadenken. Wij vinden de EU al corrupt en te ver weg, wat dacht je hoe een Chinees bij de Turkse grens denkt over Peking ?

Ik zie één van de grootmachten niet zomaar één van de andere grootmachten aanvallen eerlijk gezegd. Als één van die gasten valt, stort de hele wereld in elkaar.
 
Ik zie eerder Noord-Korea een poging doen Zuid-Korea te annexeren. Dat is wellicht ook niet zo'n tactische zet, maar de leiders van Noord-Korea komen zo af en toe net megalomaan genoeg over om het te doen.

"Analisten voorzien echter een mogelijke oorlog met de VS over Taiwan." De analisten komen natuurlijk uit de VS en noemen zich ook wel republikeinen. De politiek van de angst is het volgende wapen dat tegen Obama wordt ingezet en zoals de geschiedenis ons leert, werkt het ook nog...

@ Frietpan

Good plan General!

Gooi ajb een bom op die regering. De mensen kunnen er ook niets aan doen..Altijd dat gedoe met dierenmishandeling verder. Ik haat China. Het zou geen grootmacht mogen zijn.

Hr. J. Ceasar voorspeld geen oorlog met VS... maar met Rusland,.. 2 partijen die dat kunnen doen zonder veel bondgenoten/economische partners te schaden. Daarnaast zijn er grote stukken grondgebied die China graag wil hebben... En,.. het argument om die stukken in te nemen is dat de Chineese bevolking in die delen beschermt moet worden...

Reacties op dit artikel zijn gesloten