*

Antwerpse moslims die hun schapen tijdens het Offerfeest verdoofd laten slachten, krijgen korting.

Antwerpse moslims krijgen bij het Offerfeest in november korting als ze schapen verdoofd laten slachten. Het gemeentebestuur wil op die manier het onverdoofd slachten ontmoedigen.

Het is in Belgi verboden om vee zonder verdoving te slachten, maar voor gelovigen wordt een uitzondering gemaakt. Om moslims te stimuleren zich toch aan de wet te houden, richt Antwerpen een slachtvloer in waar de schapen zowel verdoofd als onverdoofd gedood kunnen worden. Onverdoofd slachten kost 25 euro en verdoofd slachten 15 euro, schrijft De Gazet van Antwerpen.

Antwerpen deed eerder pogingen om moslims aan te zetten tot diervriendelijker slachten. Zo stelde het gemeentebestuur voor om geen schaap te slachten tijdens het Offerfeest maar geld over te maken aan een goed doel. Die actie was geen succes.

Reaguursels

Positieve stimulant ipv altijd maar regeltje hier/daar en boete zus/zo
Onze zuiderburen kunnen het wel!

Voordat het jaarlijkse gezeik over slachten weer begint. De westerse slachthuizen zijn ook niet diervriendelijk, houd u daar alstublieft rekening mee in uw argumentatie.

Op het balkonnetje of badkamer is het gratis...

-weggejorist-

*misschien toch maar IE 9.0 downloaden

BlackDeathMetal | 16-09-10 | 13:19 | niet ok!
U heeft misschien gelijk, maar ik beargumenteer liever vanuit het perspectief dat ik hou van hamburger en een hekel heb aan moslims.

Gezeik altijd over dooie dieren, als je dat niks vindt ga je toch lekker levende dieren vreten?

Eerst schofterige en barbaarse praktijken toestaan en daarna hopen dat er vrijwillig vanaf wordt gestapt door lokkertjes?
Is alles dan altijd maar vrijblijvend als het om minderheden gaat?
Dierenkwelling is al sinds jaar en dag verboden. Gebruik die wet!

Het is verboden maar die baardmensen doen het gewoon en dan word het nog gedoogd ook.

Belachelijk!

@ Bertie Wooster | 16-09-10 | 13:23 | niet ok!
Die knorrende onderbuik ook altijd...

Als u hier jaarlijks komt, weet u ook dat u hier geen nuances en relativeringen hoeft te verwachten. Belachelijk dus, die moslimslachtpraktijken. Wat een achterlijke gewoontes!
*hap neemt van broodje gebraden gehakt*

@BlackDeathMetal | 16-09-10 | 13:27 dat was...

Inplaats van "stimuleren dat moslims zich aan de wet houden", kun je misschien beter geweeon "optreden als moslims de wet overtreden....." of zeg ik nou iets heel doms?

kapotte_stofzuiger | 16-09-10 | 13:22 | niet ok!
Ik lach me kapot als je pc nog op XP draait dan...

@ niet voor de hond | 16-09-10 | 13:27 | niet ok!
Ik probeer een beetje interlectjuweel te doen tegen beter weten in. Maar goed ik ben dan ook van de nuance en politesse

BlackDeathMetal | 16-09-10 | 13:27 | niet ok!
U heeft gelijk, ik lust wel een schaapje.

@BlackDeathMetal | 16-09-10 | 13:19
Dat westerse slachthuizen ook niet diervriendelijk zijn is een irrelevante jij-bak. Waar het hier om gaat is dat je als beschaafd en rationeel opererend land mensen geen uitzonderingspositie hoort te geven enkel en alleen omdat ze er een onzichtbare vriend op na houden.

Vlees is lekker, maar ik zie geen reden om een beest dood te laten bloeden terwijl het alles nog voelt. Dat is echt een achterhaalde traditie.
Allah zal het ook prima vinden dat Moslims zich diervriendelijk opstellen (voor zover dat gaat bij het slachten).

als dit niet voor joden geldt is het DISCRIMINATIE!!

Ziekelijk gewoon. Die beesten stikken in hun eigen bloed en creperen voor een aantal minuten voordat ze deaud zijn. En als ik buiten een fucking eend schiet met een kruisboog is het dierenmishandeling maar die kudTmoslims mogen keihard een dier naar keuze grof mishandelen.

"maar voor gelovigen wordt een uitzondering gemaakt"...

Als we dat nu eens veranderen in:

"..en voor gelovigen gelden gewoon de regels zoals voor iedereen". Dan hoef je geen korting te geven, maar een bekeuring; het kost je geen belastingcenten, het levert je belastingcenten op."

't Is maar een gedachte.

@ Hetze Haatstra | 16-09-10 | 13:31 | niet ok!
Ben het helemaal met je laatste zin een. Maar een stuk zelfreflectie is ook op zijn plaats.

ik denk dat ik er ook een paar laat slachten, gewoon om te proberen het nieuws in nederland eens over nederlanders te laten gaan

Eureka - ideetje voor de publieke omroep een programma over nederlanders

Onzin, doen ze onderling bij elkaar ook niet.

@lamlul007 | 16-09-10 | 13:30 | niet ok!
Wat is XP?

BlackDeathMetal | 16-09-10 | 13:36 | niet ok!
paarlen = nuances
zwijnen = Hetze Haatra's
Niet doen.

En maar aanpassen aan die gasten.

Luisteren en leven conform de wetgeving en anders optyfen

@niet voor de hond | 16-09-10 | 13:48
Dat ik fel gekant ben tegen het voortrekken van mensen omdat ze in zoiets raars als een 'god' geloven maakt me, dunkt mij, nog niet tot een ongenuanceerd zwijn; hooguit tot een zwijn dat wenst dat overheidsbeslissingen alleen op strikt rationele gronden worden genomen.

en wat doen we als er overmorgen een aanhanger van een ander sprookjesboek vindt dat je eerst je geiten moeten neuken voordat je hen doodt? gaan we dan ook zeggen dat het verbod op bestialiteit voor gelovigen niet geldt? trouwens heeft de eerste kamer die wet tegen dierensex al goedgekeurd?

korting voor wie zich aan de wet houdt. Die overheid gaat nog eens heel arm worden!

De rechtsorde geldt voor iedereen behalve voor religieuze malloten.
Voor de wet zijn we allemaal gelijk maar sommige zijn gelijker dan anderen.

@BlackDeathMetal | 16-09-10 | 13:36
En ik was het eens met jouw eerste zin, alleen niet in de context van deze discussie. Een aanzienlijk diervriendelijker beleid - met de daaruit onvermijdelijk voortvloeiende hogere vleesprijzen - zou ook mijn voorkeur hebben, maar dan wel graag in combinatie met een actief beleid dat gericht is op bevolkingskrimp want dat concept is nog altijd taboe.

@Hetze Haatstra | 16-09-10 | 13:57
bevolkingskrimp, maar wat denk je van eugenetica, om maar even een stapje verder te gaan.

Het is gelukkig in Belgie, dit zou in ons Nederland natuurlijk nooit kunnen voorkomen.

@BlackDeathMetal | 16-09-10 | 14:00
Ach... en ik maar denken dat we integer van gedachten probeerden te wisselen.

@ Hetze Haatstra | 16-09-10 | 14:07
Ik zeg niet dat ik er voor ben maar naast overbevolking denk ik dat een teruglopende IQ over een aantal decennia ook problemen gaat veroorzaken.

Ik begrijp dus dat een verbod geen verbod is wanneer je er een goed excuus bij weet te verzinnen ?
En dan vindt de politiek het vreemd dat er zoveel weerstand tegen moslims in de samenleving ontstaat ?

@BlackDeathMetal | 16-09-10 | 14:11
Dat doet het volgens mij nu al. Ik denk dat veel van de problemen die we hebben worden veroorzaakt doordat te veel mensen niet het geestelijke niveau hebben om met de verleidingen van onze huidige welvaart om te gaan. Wat dat betreft is er toch nog hoop want als de strenge religieuzen het weer eens voor het zeggen krijgen is het met die welvaart ook snel gedaan.

@ Hetze Haatstra | 16-09-10 | 14:14
Ja, ik denk dat je daar een goed punt hebt. Volgens mij planten lageropgeleiden zich ook meer voor dan van hoogopgeleiden.

Als de christenen weer aan de macht komen verliezen we naast welvaart ook nog veel vrijheid, dat zie ik niet zitten

geen uitzonderingen meer voor die gasten, waar eindigt het ??? 's lands wijs, 's lands eer, als het je niet aanstaat, vertrek je !

BlackDeathMetal | 16-09-10 | 13:36
Eesnsch, de pest is alleen dat de islam c.q. de moslims totaal geen zelfreflectie uitoefenen, daardoor verhoudingsgewijs steeds achterlijker worden en de (m.i. terechte) afkeer van hun gedrag steeds meer over zichzelf afroepen.
BlackDeathMetal | 16-09-10 | 14:11
Wederom eensch, met de toevoeging dat overbevolking, een teruglopend IQ en islam c.q. religie rechtstreeks en oorzakelijk met elkaar verbonden zijn.

@BlackDeathMetal | 16-09-10 | 14:20
En dat is dus precies de spagaat waarin we nu zitten: de mensen die hun vrijheid wel aankunnen willen die (begrijpelijk) niet inleveren terwijl de mensen die de vrijheid niet aankunnen het inperken ervan steeds waarschijnlijker maken.

Op kosten van de gemeenschap hun praktijken goedkeuren dus !

Lekker, zo een broodje schaap met belgische patatekes erbij! Niet de mayo vergeten natuurlijk..

@ Realo | 16-09-10 | 14:23
Ben het niet eens met je islam standpunt, op de uni lopen veel slimme (gematigde) moslims rond. Kijk anders maar eens in uw lokale tokkiewijk wat er zoal achter de voordeuren leeft, daar word je niet vrolijk van.

@ Hetze Haatstra | 16-09-10 | 14:24
Ja en er is ook geen gulden middenweg

@BlackDeathMetal | 16-09-10 | 14:33
En dus zit er weinig anders op dan te dansen op de vulkaan.

Ik snap niet waarom dit nog niet illegaal is.

In Iran slachten ze moslims. Wat levert dat op?

Gvd een korting als je de wet NIET overtreedt??? Moet het niet andersom zijn? 5000 euries aan je broek als je je mes in een onverdoofd schaap/geit zet! Wellicht dat ze het dan eens leren.

Misschien kunnen ze een uitzondering maken als ze hun mes in een onverdoofde soort/geloofsgenoot planten.

* wegduiken voor Joris doet *

Er is bewezen dat een dier nog 2 minuten werkende hersenen heeft. 2 minuten!


Barbaren! Ze zouden jullie aan het plafon moeten hangen en dan je keel doorsnijden zonder verdoving. Bah!

Complete waanzin dat je als gelovige niet strafbaar bent en als nadenkend mens wel. De wet aanpassen enkel en alleen voor holbewoners is toch wel het summum van solidariteit PVDA-stijl.

Voor een prijsverschil van 10 euro zal de moslim niet over te halen zijn. Maak het prijsverschil groter, dan kan het werken..

...geld overmaken naar een goed doel was geen succes.....goh verrassend!!!

ανωνυμία | 16-09-10 | 13:32 | niet ok!
Hoewel je nick doet vermoeden dat je hier alleen komt om te trollen, ga ik er wel even op in. Mensen een uitzonderingspositie geven omdat ze denken dat ze een onzichtbaar vriendje hebben -of dat nou moslims, joden, christenen, boeddhisten of hindu's zijn doet er niet toe- is discriminatie van de niet-religieuze meerderheid. Mag ik er wat op tegen hebben om gediscrimineerd te worden?

maar voor gelovigen wordt een uitzondering gemaakt.


What. The. Fuck.

BlackDeathMetal | 16-09-10 | 14:33 | niet ok!


Gematigde moslims bestaan niet. Je bent een moslim of je bent het niet.

Verbot ist verbot en dan hoef je echt geen uitzondering te maken, ook die beestjes hebben rechten! De keel van zo'n schapie doorsnijden is al gruwelijk genoeg. Stel een nieuwe regel in: schapen mogen alleen geslacht worden in een varkenshouder/slachterij, is dat probleem ook weer opgelost. En dat gelul over goede doelen hadden ze uiteraard van te voren wel kunnen bedenken dat dat geen succes zou worden.

Nou daar heb je het! Het is gewoon een slachttax...
Wie riep er nou dat Geert gek is met die kopvodden?

Echt belachelijk dat die beesten uberhaupt verdoofd worden. Bij de proffesionele slachter is zo'n koe binnen 2 seconden dood. Kost klauwen met geld en wij als top van de voedselketen krijgen weer extra gifstoffen binnen.
Ook weer gek dat voor de enige beesten die echt taai doodgaan een uitzondering wordt gemaakt. Maar ja, als gelovige ben je nog altijd superieur in de Nederlands wetgeving