In de Verenigde Staten zijn zaterdag toch exemplaren van de koran in vlammen opgegaan. In de omgeving van de stad Nashville in de staat Tennessee overgoten twee evangelische geestelijken twee korans met brandstof van een aansteker, waarna ze het voor moslims heilige boek in brand staken.
In Gainesville, de stad in Florida die in de afgelopen dagen wereldwijd bekend werd door de oproep van een conservatieve predikant voor een 'Verbrand een Koran Dag' op 11 september, gebeurde zaterdag niets. De politie was wel massaal aanwezig om een oogje in het zeil te houden bij de kerk van dominee Terry Jones. Die had zaterdag gezegd dat hij mede op verzoek van de Amerikaanse regering definitief af zag van zijn plan om tweehonderd korans te verbranden, nadat hij eerder nog twijfelde.
Vals
In Tennessee ging een andere predikant, Bob Old, dus wel over tot het verbranden van korans. Hij noemde de islam een ,,valse godsdienst''. De politie verrichtte geen arrestaties.
Reaguursels
De politie verrichtte geen arrestaties.
Nee als je een boek betaald hebt mag je toch zelf weten wat je er mee doet, al veeg je je.... schoenen er me af.
nu even niet | 12-09-10 | 08:33 | niet ok!
Als die geestesgestoorde wérkelijk volgens het evangelie leefde, dan zou hij geen boeken in brand steken. De boodschap van Jezus is er een van verdraagzaamheid, niet van haat.
Nonkel Frituur | 12-09-10 | 08:34 | niet ok!
Tja.. we mogen zeggen wat we denken , vrijheid van meningsuiting. Laat ze lekker , en als een of andere hakbar daar boos van word dan is het gewoon een sissy.
bartjeb1989 | 12-09-10 | 08:39 | niet ok!
Je ziet moslims ook geen bijbels in de fik steken. Mijn conclusie: De zwakkere onder de Christenen zijn achterlijker dan de zwakkere onder de Moslims.
Kaan78 | 12-09-10 | 08:40 | niet ok!
Lekker belangrijk zo'n boek, de meesten kunnen niet eens lezen en schrijven...
MichieldeMuiter | 12-09-10 | 08:46 | niet ok!
Kaan78 | 12-09-10 | 08:40 |
Nee, weet je waarom? Omdat je gelijk neer wordt gestoken als je een bijbel bezit.
Kaasneger | 12-09-10 | 08:53 | niet ok!
Waarom niet gewoon alle bijbels en korans verbranden?
En religie afschaffen?
Joep Foesenek3323 | 12-09-10 | 08:54 | niet ok!
Joep Foesenek3323 | 12-09-10 | 08:54 | niet ok!
U bent ook lekker verdraagzaam. Is het u al opgevallen dat de wereld groter is dan uw navel ?
Nonkel Frituur | 12-09-10 | 08:59 | niet ok!
@Nonkel Frituur | 12-09-10 | 08:59 | Gemeld!
U bent ook lekker verdraagzaam. Is het u al opgevallen dat de wereld groter is dan uw navel ?
Ieder zijn eigen mening.
Religie is de oorzaak van de meeste oorlogen in de wereld.
Joep Foesenek3323 | 12-09-10 | 09:03 | niet ok!
Ik snap het nut er allemaal niet van .... Al dat uitdagende gedoe! Laat elkaar anders gewoon in hun eigen waarde !
Schalehengst | 12-09-10 | 09:11 | niet ok!
Joep Foesenek3323 | 12-09-10 | 09:03 | niet ok!
Schalehengst heeft het tenminste begrepen.
Overigens zijn de grootste massamoordenaars van de 20e eeuw allemaal niet-religieus of zelfs uitgesproken anti-religieus.
Nonkel Frituur | 12-09-10 | 09:22 | niet ok!
@Kaan78 | 12-09-10 | 08:40; nou je ziet het niet in het nieuws da's een klein verschil
Ikkeniet!Jijweldan? | 12-09-10 | 09:47 | niet ok!
God rules big time,of hij nu bestaat of niet.
streknek | 12-09-10 | 09:49 | niet ok!
Jezus komt ook voor in de koran,en wordt ook gezien als een profeet.
Vandaar dat hun geen bijbels verbranden,snappie?
de peer | 12-09-10 | 10:04 | niet ok!
@ Kaan78:
Nee die steken meteen de christenen zelf in de fik.....en dat is nu het verschil!
Knofje | 12-09-10 | 10:06 | niet ok!
@Kaan78 | 12-09-10 | 08:40 | niet ok! U woont onder een steen?
www.welingelichtekringen.nl...
www.welingelichtekringen.nl...
Vogelbeest | 12-09-10 | 10:11 | niet ok!
Joep Foesenek3323 | 12-09-10 | 09:03
Nee dat is niet waar , religie wordt door veel mensen gebruikt als aanleiding en/of rechtvaardiging tot het voeren van oorlogen.
papegaaienflats | 12-09-10 | 10:28 | niet ok!
De allesbrander doet het hier prima op die dingen!
Lord of the Flies | 12-09-10 | 10:28 | niet ok!
groter dan je navel?
Evolutie heeft tijd nodig, eerst staart weg, toen rechtoplopen, nu die achterhaalde hoop op een doel terwijl we het gewoonweg niet weten uit ons hoofd.
Religie is domweg niet nodig.
justanotherone | 12-09-10 | 10:35 | niet ok!
Kaan78 | 12-09-10 | 08:40 | niet ok!
Als u geen idee heeft waar het over gaat, plaats dan niet van die domme opmerkingen. Onlangs in Turkije nog een bijbeldrukkerij, inclusief de eigenaren. In Indonesië, Pakistan en weet ik wat nog meer achtergebleven landen is het verbranden van bijbels inclusief de eigenaar zo'n beetje orde van de dag. Alleen zie je dat niet in het nieuws.
Het zou u sieren als u uw comment even bijstelt.
Peerie | 12-09-10 | 10:47 | niet ok!
Kaan78 | 12-09-10 | 08:40 | niet ok!
Lekker snugger ben jij. Geen bijbels in de fik door moslims, haal je neus eens uit dat poeder. Half Afrika wordt systematisch ontdaan van kerken, bijbels en christenen.
DzY | 12-09-10 | 10:49 | niet ok!
Ik heb een kort commentaar: Sommigen leren het nooit, remember Copernicus en Galileo. Boeken verbranden is laag, laat als westerlingen eens zien dat je er boven staat!
Fortuynloos | 12-09-10 | 10:58 | niet ok!
Ach, vind het ook wel iets overdreven om een koran in de fik te steken, al respecteer ikzelf de islam niet en Allah al helemaal niet.
Beter is het dat boek voor kennisgeving aan te nemen en met argumenten (bewust aanzetten tot haat tegen dat geloof en Godslastering dus) te bestrijden. Er is feitelijk niets ontheiligender voor de islam dan dat een ongelovige kafir met zijn handen (onder het eten van een broodje ham uiteraard) aan het meest heilige van het heilige zit, vervolgens de islam'kennis' tot zich neemt, deze dan bekritiseert en bovendien bewust en stelselmatig het woord van Allah met voeten treedt en dan ook nog een normaal leven weet te leiden (ergo, Allah heeft geen gelijk, anders zou het niet mogelijk moeten zijn te leven tegen zijn voorschriften in). Door alleen al als ongelovige in leven te zijn, iedere dag, beledig ik met graagte de islam, de profeet en God.
Als je het mij vraagt geen speld tussen te krijgen...
ZSU-23-4 | 12-09-10 | 11:04 | niet ok!
Overigens mogen moslims nog blij zijn dat wij hier in het westen hen niet behandelen zoals zij niet-moslims in de eigen moslimlanden behandelen.
ZSU-23-4 | 12-09-10 | 11:07 | niet ok!
Toont maar weer aan dat het gristendom ook een intolerante onvolwassen godsdienst is.
ach, jij.. | 12-09-10 | 11:07 | niet ok!
Wat een gedoe over zo'n stapel pleepapier zeg..
ren-forrest-ren-e | 12-09-10 | 11:21 | niet ok!
ach, jij.. | 12-09-10 | 11:07
Toont maar weer aan dat je weinig gevoel voor en inzicht in verhoudingen hebt. Het christendom is in principe uiterst tolerant, waarom anders slaagt zelfs een intolerent geloof erin zich zo snel en makkelijk te vestigen op christelijk grondgebied?
ZSU-23-4 | 12-09-10 | 11:23 | niet ok!
Heren,
Er is altijd nog een verschil tussen mensen bestrijden die het land komen verdelen, mensen uitbuiten, financieel misbruiken en voor tweedeling in de maatschappij zorgen, als huurmoordenaar fungeren voor het grootkapitaal en imperialistische doeleinden. En een ander religie proberen te provoceren omdat je jouw eigen land (dat de moslim landen wil uitbuiten) wil steunen in haar imperialistische doeleinden. Overal waar de Christendom haar intrede doet, komt vernietiging van de geschiedenis, economie, cultuur en sociale cohesie van de maatschappij. Kijk maar naar de balkan, Noord-Afrika, Midden-Oosten. Een deel van de extemistische christenen gebruikt de religie om haar slaven te knechten. Iedereen die hier tegen verzet is gelijk terreur. Misschien als de christenen eens stoppen met dat soort baldadigheid, kunnen ze weer samenleven met andere bevolkingsgroepen zoals bijvoorbeeld in het Osmaanse rijk. En dan vinden moslims het ook wel weer ok dat ze een clubhuis krijgen.
Kaan78 | 12-09-10 | 11:26 | niet ok!
@Kaan78 | 12-09-10 | 08:40
Nee, alleen vlaggen en poppen van Obama
www.youtube.com...
frickY | 12-09-10 | 11:36 | niet ok!
Toont maar weer aan dat het gristendom ook een intolerante onvolwassen godsdienst is.
ach, jij.. | 12-09-10 | 11:07 | niet ok!
Kijk, dit irriteert me, want je formulering scheert het hele christendom over één kam. Net zoals je extreme christenen hebt, heb je ook extreme moslims. Maar beide geloven hebben ook een hoop liberale gelovigen. De percentages liggen anders natuurlijk, maar dit is niet de wereld zoals ik hem beleef.
Voor mij maakt het geloof dat men aanhangt niet uit, zolang men maar zijn/haar steentje bijdraagt aan de samenleving. Doe je dat niet, donder maar op. Maar doe je het wel, dan bij je mijns inziens gewoon welkom in Nederland!
Fortuynloos | 12-09-10 | 11:38 | niet ok!
@Kaan78
nou je krijgt wel lekker reactie jongen, ongelooflijke lutser
een christen die een koran verbrandt is dus achterlijker dan de moslim
die een zelfmoordaanslag pleegt met alle gevolgen van dien? sukkel!
De Epibrator | 12-09-10 | 11:46 | niet ok!
Een zelfmoordaanslag plegen mag niet volgens de islam. Het is ook een beetje gek niet waar? In plaats van met een geweer even een paar Amerikanen uitschakelen zou moeilijker zijn dan met een bom dezelfde mensen opblazen? Bij de eerste optie heb je nog de mogenlijkheid om het meer dan 1 keer te doen.
Mensen die zelfmoordaanslagenplegen zijn gehersenspoeld (meestal door westerse mogendheden zelf) en/of onder invloed en kunnen niet meer zo goed nadenken. In tegenstelling tot wat men beweert in het snuggere gedeelte wat men in de Westerse wereld als westen aanduid, heeft dit echter weinig met de islam te maken.
Kaan78 | 12-09-10 | 11:56 | niet ok!
Kaan78 | 12-09-10 | 08:40 |
Je ziet nergens in de wereld christen mensen uit haat doden. Dat gebeurd alleen door de islam.
Mijn conclusie: de islam is geen vredelievende religie.
De islam is een haatzaaiende cultuur die geen enkel bestaansrecht zou verdienen.
TiSNiX | 12-09-10 | 11:57 | niet ok!
TiSNiX | 12-09-10 | 11:57 |
Nou in het verleden hadden die Christenen van jou ook een niet geheel smetteloos blazoen. Denk in dat kader eens aan de Spaanse inquisitie?
Helaas geloof wordt misbruikt door mensen die daar beter van willen worden en dat geldt voor zowel het Christendom als de Islam.
Je moet niet vergeten dat de Islam in ontwikkeling zo'n 800 jaar achterloopt op het Christendom. 200 Jaar geleden deden wij als Christenen ook nog aan heksenverbrandingen en dat soort folklorelol.
Tuurlijk heb je gelijk als je het puur bekijkt van uit ons westers perspektief .Maar we moeten de baardmannen wel even de tijd gunnen om de middeleeuwen achter zich te laten en dat gaat nu eenmaal met groeistuipen gepaard.
papegaaienflats | 12-09-10 | 12:11 | niet ok!
-weggejorist-
rechtsunited | 12-09-10 | 12:15 | niet ok!
@papegaaienflats | 12-09-10 | 12:11
Dat is geen argument. Wat 200 jaar geleden gebeurde is 200 jaar geleden. Ze kunnen in islamitische landen ook onze verkeersregels namaken, dus ze kunnen ook beschaving namaken, maar ze kiezen er nadrukkelijk voor om barbaars te blijven.
Vogelbeest | 12-09-10 | 12:22 | niet ok!
rechtsunited | 12-09-10 | 12:15 | niet ok!
Google maar op een gebruikshandlijning en richtlijnen voor het trainen van zelfmoordterroristen van de westerse wereld.
Ik heb ook bij mijn post van Kaan78 | 12-09-10 | 11:26 (En per ongeluk op Niet ok gedrukt (Sorry geenstijl)) het e.e.a uitgelegd.
Kan jij mij vertellen waarom ik moet opnemen voor idioten? Dat laat ik graag aan jou over. Kan je gewoon je boekverbranddende christenmaatjes helpen.
Kaan78 | 12-09-10 | 12:23 | niet ok!
@Kaan78 | 12-09-10 | 11:26 | Die plaat voor je hoofd is wel vrij dik he?
De meeste slaven vindt je in Somalië en dat is 110% moslim.
En christenen buiten anderen uit? Pardon?
De hele islam is er op gericht om de machthebbers álles te geven, en de rest níets. En niet komen zeuren met mooie theorien uit de koran, kijk gewoon naar de praktijk. Ieder islamitisch land heeft een superrijke toplaag en een heleboel mensen die niets hebben.
Vogelbeest | 12-09-10 | 12:25 | niet ok!
TiSNiX | 12-09-10 | 11:57 | niet ok!
Irak, Afghanistan, Bosnie, Cyprus, Azerbaycan, Tjechenie?
Nog een tijdje terug WOI en WOII, Balkanoorlogen en wat meer individueel. Allerlei wetenschappers en wapendeskundigen in opkomende landen worden door Christenlanden een kopje kleiner gemaakt. Ze dulden geen concurrentie. Voor de rest is het prima geregeld hier.
Kaan78 | 12-09-10 | 12:27 | niet ok!
Vogelbeest | 12-09-10 | 12:22 |
Wij hebben 2000 jaar de tijd gekregen om tot ons huidige beschavingsniveau te komen.
Met de reaguursels van Kaan78 in je achterhoofd moet je toch erkennen dat achterlijkheid niet binnen 1 generatie valt uit te roeien?
papegaaienflats | 12-09-10 | 12:35 | niet ok!
-weggejorist-
rechtsunited | 12-09-10 | 13:04 | niet ok!
papegaaienflats | 12-09-10 | 12:35
Dat was niet zo aardig :))))
Ik dacht dat christenen naastenliefde kenden.
rechtsunited | 12-09-10 | 13:04
Ga even je vrouw lastig vallen man:))). Heb je dat niet vaker dat mensen vinden dat je zeurt?
Kaan78 | 12-09-10 | 13:09 | niet ok!
-weggejorist-
rechtsunited | 12-09-10 | 13:15 | niet ok!
@ Fortuynloos | 12-09-10 | 11:38
Dat was ook precies de bedoeling van mijn formulering. Het kammetje eenzijdig er overheen scheren.
@ZSU-23-4 | 12-09-10 | 11:23
Geeft maar weer aan dat je weinig inzicht hebt in de geschiedenis van het gristendom en de manier waarop de gemiddelde gristelijke patriot in bijvoorbeeld Amerika zijn godsdienst beleefd.
Alleen al hoe de (gemiddelde) Gristen tegen homosexualiteit, abortus of condoomgebruik aankijkt lijkt me niet echt een toonbeeld van tolerantie. De KKK... ook zo'n mooi voorbeeld van het tolerante Gristendom in Amerikkka.
ach, jij.. | 12-09-10 | 14:55 | niet ok!
-weggejorist-
BaronVon Fappenstein | 13-09-10 | 00:46 | niet ok!
Ik snap echt niet waarom religie niet gewoon verboden wordt. Wat is het verschil met de mafia? Is het geen grond voro een pedocultuur dan is het wel voor onderdrukking en mishandeling van vrouwen en homosexuelen. In de UK heerst er al een soort (half) ondergrondse sharia.
Religies zijn gewoon niet te accepeteren. Daar moet eens een keer wat aan gedaan worden.
fappefras | 14-09-10 | 19:56 | niet ok!