Een 26-jarige Italiaan is overleden na het springen van een balkon.

Op Ibiza is een 26-jarige Italiaan om het leven gekomen toen hij vanaf een hoog balkon in een zwembad poogde te springen. De man viel te pletter toen hij van een balkon sprong vanaf de zevende verdieping.

De 26-jarige Italiaan is de zesde dode bij het balkonspringen op de Balearen (Ibiza, Mallorca en Menorca) deze zomer, meldde de Spaanse krant El Mundo zondag op zijn website.

Naar verluidt denken hoteleigenaren erover om balkons te verbouwen om te voorkomen dat jongeren er nog vanaf kunnen springen.

Reaguursels

-weggejorist-

-weggejorist-

Was er uberhaupt wel een zwembad aanwezig?

Drank+'stoere' jongens=dood.

´Naar verluidt denken hoteleigenaren erover om balkons te verbouwen om te voorkomen dat jongeren er nog vanaf kunnen springen.´
.
Waarom? Blij dat ze alleen dood gaan en niet anderen meenemen in stommiteit.

Toen ik 26 was ben ik NIET van een balkon van 7 hoog gesprongen en ik heb me intussen met succes kunnen voortplanten. Darwin awards laat ik graag aan m'n neus voorbij gaan.

Afschuwelijk. Wat een drama en wat ontzettend erg voor die ouders.
-traan-

@Joens | 12-09-10 | 21:43 |

Nee, de stoep was/is blauw.

kom hoe heet ie | 12-09-10 | 21:49

Beetje vreemd dat zoogdieren zich voortplanten.
.

Verkopen ze daar ook paddo's dan?

Pech voor deze gast, maar 9 op de 10x gaat dit gewoon wel goed en heb je daarna de chicks voor het uitkiezen na je imponerende sprong!

-weggejorist-

Dan span je 's avonds toch gewoon een net , maar het zijn gewoon stomme sukkels die springen

Maar gelukkig zijn drugs en alcohol ongevaarlijk.

Joris is weg en dat is zijn eigen schuld

-weggejorist-

Ik fierljep liever me koffer in...

Ook hier geldt weer: Niet iedereen is Travis Pastrana

Op die leeftijd nog van een balkon afspringen? Valt me mee dat ie met z'n dommigheid nog 26 is geworden.

@McGhanees | 12-09-10 | 21:55

Als dat er voor nodig is om de aandacht van de meiden te krijgen, adviseer ik hierbij gratis en voor niks een afspraak met uw spiegel..en een hele lange harde kijk hierin!

Ik heb dit ook gedaan op chersonisos,maar wel nuchter en het waren maar 3 verdiepingen. En het klopt wat mcGhanees zei. Na die sprong was ik gelijk "the jumper" door al die lui daar. De dames kwamen ook aardig vaak hoi zeggen.:D

Moeten ze daar maar paddo's verbieden.... wacht ff....

"door"moet natuurlijk voor zijn. #shame #fail

@ADO-Le-Cent
Ja, ja ja dat is inderdaad heel erg vreemd...
*trekt onbegrijpend z'n schouders omhoog*

Het is wachten op 'n malloot die zijn val breekt op een niets vermoedende passant die de stunt niet overleefd en dat de balkonspringer dezelfde dag nog het ziekenhuis mag verlaten met een gebroken rib en een gekneusde enkel.

@poenanie
Morgen weer naar de universiteidt ?

* iets met Darwin en natuurlijke selectie mompelt *

Hink stap sprong... PATS

Roofje | 12-09-10 | 22:27 |
-
Nee man, HBO vrijetijdsmanagement, je weet toch.

@ Mr_Poenanie_NL | 12-09-10 | 22:10
.
En nu moeten wij allen zeer onder de indruk zijn ? ?
.
Helaas...........denk dat velen je aanzien aan een hersenloos wezen en ............dat ben je ook.
Zulk soort dingen is niet iets om trots op te zijn.
Wanneer je een beetje meer hersens zou hebben gehad had je kunnen weten dat Balkons niet zijn gebouwd om af te springen en het zwembad ook niet om van die hoogte in te springen.
.
Weet je wat de ellende met jouw soort is..........
Zolang het allemaal goed gaat voel je je het mannetje.
.
Zodra het fout gaat mogen de reddingsdiensten de rotzooi weer op komen ruimen.
Voor jouw soort zou ik persoonlijk nog wel het water uit het zwembad laten lopen.
Voor mij ben je een randdebiel, spijt me zeer.
.
En dat hoor je dus van iemand die jarenlang bij een SAR organisatie betrokken is geweest.

Luca Toni is homooooooooooo...BOEM

Die doet het niet nog een keer.. Dat dan weer wel..

Hink stap sprong... PATS

iNederlander | 12-09-10 | 22:30 |


Hink stap sprong, PATS, klaplong

-weggejorist-

mambo43 | 12-09-10 | 22:35
Kan je nog zo'n mooi verhaal hebben, maar hij scoort de chicks en jij niet.

Darwin Award.
En de volgende is ook al bekend:

Mr_Poenanie_NL | 12-09-10 | 22:10

Waarom bouwen ze niet gewoon bij ieder zwembad een springplank van een metertje of 8?
Ik bedoel , waarom investeren in het verbouwen van de balkons als je de jeugd ook een springplank kunt geven wie wel relatief veilig is?

-weggejorist-

@ Jaap Brulaap | 12-09-10 | 22:41
.
De 'chicks' die hij scoort hoef ik niet. Ik hou niet zo van hersenloze wezens.
Bovendien zou mijn vriendin dat niet zo leuk vinden en gelukkig heeft zij niet zo'n leeg hoofd als Poenanie en zijn 'chicks'.

Wat? Waarom ben ik weggejorist? Je kunt ook niks meer zeggen tegenwoordig.

@ McGhanees | 12-09-10 | 22:44
.
Kennelijk is het voor jou van belang om indruk te maken op 'chicks' die dit leuk vinden.
Geloof me, ik gun jou toch echt alle eer, je mag ze allemaal hebben.
Ik blijf liever op 'nul' staan dan dat ik ooit met een leeghoofd op stap ga.
En ja, je hebt gelijk...............ik heb nog nooit van mijn leven een vriendin gehad met geen hersens, ik zoek het wat hoger op als je het niet erg vindt.

mambo43 | 12-09-10 | 22:44
Dan vraag ik me toch af waar die frustratie vandaan komt.

@mambo43
laat ze maar lullen hoor!

@ Jaap Brulaap | 12-09-10 | 22:48
.
Het is geen frustratie beste Brulaap.
Ik heb jarenlang Search and Rescue gevlogen en kwam op die manier in aanraking met allerlei trieste en minder trieste gevallen.
.
Een complete familie van vissers verdwenen op zee en de moeder, vrouwen en kinderen liggen zo ongeveer aan je voeten om het zoeken niet op te geven.
Dat soort gevallen gingen wij 'all out' voor, om te proberen deze vissers weer thuis bij hun familie te brengen.
.
Dronken idioten die op een luchtbedje gezellig de zee op peddelden........ook daar gingen we nog achteraan, maar.......de tweede keer dat dezelfde figuur dat deed ?
We moesten vliegen, maar ik kan je vertellen dat we lekker hebben zitten keuvelen, koffie gedronken en hebben zitten klaverjassen.
Geen haar op ons hoofd die er nog aan dacht om dat figuur nog te zoeken.
.
Hersenloze wezens (zoals poenanie) zadelen reddings eenheden op met niet alleen het moeten zorgen voor hen, maar ook met de traumatische ervaring van het opruimen als het fout gaat.
Ik heb daar geen begrip voor.
Zodra het fout gaat kermen ze als magere speenvarkens en hebben de reddingsdiensten het ineens gedaan.
.
Ergo, voor mij hoef je niet eens een boete te zetten op het balkon springen..............gewoon een paar weken vast zetten en daarna een werkstraf in een ziekenhuis op de EHBO op een vrijdag- of zaterdagavond.

@ al die mensen die het zo erg vinden. Jullie hebben vroeger dus helemaal niks gedaan wat beetje gevaarlijk is?

-weggejorist-

Ik zou voor alle balkonspringerts speciaal een balkon op de 30e verdieping inrichten.

Wat EEn beetje gevaarlijk is sorry. En voor diegene die denken dat ik een domme Mbo'er ben ofso, nee. Ik zit nu in 6 vwo en doe normaal nooit domme dingen, maar dit was gewoon een actie waar ik eerst goed over heb nagedacht.

@ Mr_Poenanie_NL | 12-09-10 | 23:02
.
Sinds wanneer is je leven in de waagschaal stellen 'iets doen wat een beetje gevaarlijk is' ?
.
Dat jij ze niet op een rijtje hebt is jouw probleem, maar jouw soort zadelt een hoop mensen met een hoop problemen op.
.
Hoe denk je dat deze 'jumper' eruit zag toen hij op het beton smakte ?
Denk je dat dit een smakelijk gezicht was ?
Denk je dat kinderen, personeelsleden etc RECHT hadden om zoiets te zien ?
Denk je dat reddingswerkers blij zijn om weer een weer zo'n smeerboel voor ogen te krijgen ?
.
Heb nog leuker nieuws voor je.
Wanneer je dronken bent kun je geen verdoving krijgen in het ziekenhuis, velen worden dus geholpen zonder enige vorm van verdoving. Is dat wat jij ook graag wil meemaken ?
.
Grow up !
Wanneer jij echt alleen op deze manier kunt bewijzen dat je een 'man' bent dan is er echt wat mis met jou, je vrienden en de meiden waarmee jij omgaat.

@ mambo43 | 12-09-10 | 22:56
Ik kan me uw frustratie voorstellen over het moeten redden van zatte malloten. Het is volgens mij net zoiets als het trauma dat een machinist oploopt als er weer eens iemand de trein probeert tegen te houden.

Wat ik echter beneden alle peil vind, is uw uitspraak "We moesten vliegen, maar ik kan je vertellen dat we lekker hebben zitten keuvelen, koffie gedronken en hebben zitten klaverjassen." U bent opgeleid om mensen te redden en daar hebt u denk ik willens en wetens voor gekozen. De tweede keer dat iemand op zee zou drijven en hem dan gewoon laten verzuipen omdat het "de tweede keer" is, getuigt wat mij betreft van bijzonder weinig professionaliteit aan uw kant. Wat die persoon daar doet en hoe hij daar komt zijn niet uw zaak, het is (was?) uw zaak hem te redden. Niet meer niet minder. Ik zeg niet dat als je zo'n debiel voor de tweede keer uit zee vist dat je hem eenmaal op het vaste land niet even samen met een paar collega's kopje onder kunt laten gaan in een plaatselijk bassin. Maar als het onder de SAR mensen regel is om iemand slechts één keer te redden, verdient u net zo hard een celstraf als de malloten die iedere keer met hun bezopen kop iemand anders z'n leven op de kop zetten.

Gaarne uw reactie.

Prachtig toch de jeugd.
Pas veel later (als je mazzel hebt gehad) , bedenk je jezelf dat al die domme akties toch allemaal gelukkig goed zijn afgelopen.
Elke oude lul die zegt dat hij nooit zulke stompzinnige dingen heeft uitgehaald liegt dat hij barst.

Mr_Poenanie_NL | 12-09-10 | 23:02 | niet ok!

Nee, niet jou definitie van een beetje gevaarlijk.
Bij mij kan een beetje gevaarlijk niet snel veranderen in levensgevaarlijk.
En ik heb een hele leuke jeugd gehad, tijde van chicks en geen chicks het is maar net hoe goed je jezelf kunt vermaken.
En als een chick scoren volgens jou inhoud dat de desbetreffende chick even hoi komt zeggen dan hoef ik niet van een balkon af te springen om veel chicks te scoren.


Misschien verstandig om....o wacht dat is het!!!! verstand, je hebt verstand nodig om chicks te scoren zonder dat je er hele stunts voor hoeft uit te halen.

@ papegaaienflats: idd we springen toch allemaal wel eens van 7 hoog in een zwembad....

Op balkonspringen zou de doodstraf moeten staan!
Of nee, wacht ff...

Veel genomineerden voor de Darwin Awards dit jaar, de jury gaat het nog moeilijk krijgen

En wie niet springt....
O
f nee, wacht ff..

@ oerlikon | 12-09-10 | 23:16
.
Helaas, wij hebben geen verplichting om iemand terug te vinden. Search and Rescue doe je inderdaad met overtuiging en het feit dat je iemand kunt redden en hebt gered is meer dan genoeg motivatie.
.
Wij hebben mensen van zee gehaald die in feite geen enkele kans meer hadden te overleven. Dan voel je een voldoening en dan weet je meteen weer waarom je het werk doet.
Soms krijg je nog bedankjes binnen van de familie of van degene die gered is, maar meestal hoor je niets meer. Hoeft ook niet, zolang we weten dat ze in veiligheid zijn is het goed.
.
Echter, wanneer iemand ons begint aan te zien als zijn persoonlijke chauffeur en opsporingsdienst...........dan ben je echt aan het verkeerde adres.
Dit figuur had ons al een complete dag bezig gehouden en bij stom toeval vonden we hem nog op de terugweg, we hadden het in feite al opgegeen.
Dan mag je toch verwachten dat de persoon EN niet weer dronken de zee op gaat na een avondje stappen EN niet weer in slaap valt op een luchtbed.
.
We werden toen wel gewaarschuwd, doch iedereen had zoiets van 'sorry, game over'.
Hij wilde kennelijk persé dood ? Wie zijn wij dan om zijn laatste wens niet in te willigen ?
.
In Amerika krijgen drenkelingen de rekening van de redding gepresenteerd wanneer het hun eigen fout was. In Nederland doen we dat niet (of bij hoge uitzondering).
Dat soort maatregelen kunnen voorkomen dat er hersenloze wezens als Poenamie misbruik maken van een systeem wat in principe niet voor dit soort gevallen is opgesteld.
.
Vind je dit hard ?
Jammer voor jou, dit is de realiteit en wellicht begrijp je nu ook dat reddingseenheden ook gevoelens hebben. Een reddingseenheid is geen slaaf van de maatschappij.
Ze zetten zich in, met volle motivatie, maar daag ze niet uit, want dan kan het wel eens gebeuren dat ze net even iets anders te doen hebben.

ZAKENEERST | 12-09-10 | 23:20 |
Ik beweer dan ook niet dat ik het erg slim vind.

Gevalletje: ''Even Apeldoorn bellen'' ?

@ mambo43 | 12-09-10 | 23:36
Ik begrijp donders goed dat reddingsmensen gevoelens hebben en ik begrijp ook donders goed dat reddingsdiensten geen slaaf van de maatschappij zijn. Dat de rekening van het reddingswerk in geval van eigen schuld gewoon aan de drenkeling/imbeciel worden gepresenteerd, is een idee waar ik voor de volle 100% achter sta. Met je zatte kloten op een luchtbed op zee gaan slapen = dokken wat mij betreft.

Nu moet ik op gaan passen dat ik niet de moraalridder begin uit te hangen, en met wat meer informatie over het specifieke door u genoemde geval kan ik me ook al wat meer bij uw keuze voorstellen. Dat neemt mijn eerdere stelling over professionaliteit niet weg. Als we morgen iedereen die voor de tweede keer in z'n leven naar het ziekenhuis moet rechtstreeks het mortuarium inschoppen, blijven er weinig mensen over. Ik neem aan dat u in uw leven wel eens een paar keer in het ziekenhuis of bij de huisarts bent geweest. En of het uw schuld was of niet, u zult iedere keer blij zijn geweest dat de arts of verpleegkundige u gewoon hielp. Toch?

Op een dag zal ik bewijzen dat de mens kan stuiteren. Ik heb alleen een nieuwe assistent nodig.

@ oerlikon | 13-09-10 | 00:04
.
We praten hier niet over een ziekenhuis en we praten ook niet over mensen die dagelijks een beroeps risico lopen.
We praten ook niet over de toevallige drenkeling, die wordt verrast door opkomende vloed of een kind wat in het water valt, maar nog niet kan zwemmen.
.
We praten hier over personen die MOEDWILLIG de boel op scherp zetten en die moedwillig werderom de fout in gaan onder het mom: 'wat kan mij gebeuren, ze komen me wel halen'.
.
Om je een idee te geven van wat er komt kijken bij zo'n actie. Een kleine 15 man direct voor het vliegtuig, dan nog de boten en het personeel daarop en vervolgens nog extra manschappen op het RCC.
Kosten: Een dagje vliegen van 10 uur ? Reken op een kleine 50,000 - 75,000 euro. De kosten van de boten hebben we dan nog niet eens meegenomen.
.
Dat is dan ook de reden dat de Amerikanen de rekening gewoon opsturen, dat maakt de mensen meestal wel wakker.
.
Reddingen en reddingsdiensten zijn geen grap, het is een serieuze aangelegenheid. Degenen die van mening zijn dat ze niet actief aan hun eigen veiligheid hoeven te mee te werken en maar kunnen doen en laten wat ze willen.............die kunnen voor onaangename verrassingen komen te staan.
.
Wat zou jouw keuze zijn wanneer er 2 vermissingen op zee zijn ? De ene een serieuze actie en de ander een veelpleger ? Je kunt er maar eentje redden, dus wie krijgt bij jou de voorrang ?
Dat soort keuzes worden gemaakt, kun jij niet leuk vinden, maar het is wel de realiteit.

@ mambo43
Ik ben het vol-ko-men met u eens. Mensen moeten eens gaan nadenken en niet alles voor de chickies doen. Respect!

@--neus--
Nee de stoep was blauw en is nu een zooitje....

@ mambo43 | 13-09-10 | 00:48
Zoals ik eerder zei, sta ik voor de volle 100% achter het idee om moedwillige drenkelingen zelf de rekeningen te presenteren.

De keuze die me wordt voorgelegd is echter een totaal andere dan waar het tot nu toe over ging. Natuurlijk zou ik ook voor de serieuze actie gaan. Het geval waar ik zo van begon te steigeren was dat je vertelde dat jullie de tweede keer eigenlijk botweg weigerden op zoek te gaan. Dat was iets waar ik me toch eventjes bij achter de oren krabde. Mijn perceptie is natuurlijk een andere van de mensen die dagelijks hiermee te maken krijgen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook van mening dat de eindverantwoordelijke voor iemands wel en wee die persoon zelf is. Ook ben ik een groot aanhanger van het principe dat als je je gat brand dat je gewoon op de blaren moet zitten. Allemaal niets mis mee. Het weigeren om in actie te komen, dat was waar ik toch zo m'n twijfels bij had. En ik zou nooit aan iemand kunnen uitleggen waarom ik niet in actie zou zijn gekomen. Zoals je al zei, je kunt niet verplicht worden iemand te vinden, 't zou alleen zo fijn zijn als er tenminste een poging gedaan werd. Ook al is het die persoon zijn eigen schuld.

Misschien is het daarom maar goed ook dat ik niet bij de SAR werk.

@oerlikon | 13-09-10 | 01:32, misschien dat Mambo een typefoutje had gemaakt. intentie zal wel goed zijn geweest, interpretatie was net wat anders dan gepland? daaraan gedacht?

Lees het hele verhaal nog eens door van Mambo, dan kan u toch ook wel bedenken dat deze beste man een niet meer dan normale afweging maakt.

mambo43 | 13-09-10 | 00:48
Zo en wanneer was dat dan ? kan me niet voorstellen dat je in korte tijd twee keer dezelfde persoon van een luchtbed af hebt gehaald. Ruikt naar een broodje aap verhaalgeef eens detailsvan wanneer dat is geweest.

Ach, we zijn allemaal jong geweest. Dan haal je wel een kattekwaad uit.......

Hmm wat een mafkezen..

Iedereen die er voor kiest om van een balkon te springen moet dat vooral blijven doen. Het schijnheilige achter die stunts etc. is dat het lijkt of men heel bikkel is.. maar al die balkon springers roepen om hun moeder wanneer ze het leger in gaan en in een echte oorlog terecht komen. De mensen die naar Afghanistan etc. zijn geweest Dat zijn de bikkels, de mensen die van een balkon springen in een zwembad dat zijn mensen die alleen maar stoer doen in een veilige omgeving en wanneer het er niet toe doet. Doe of niet stoer, of ga het leger in en laat zien dat je niet staat te faken/bluffen.

@oerlikon & mambo43 doe 'es e-mail uitwisselen of neem een hotelkamer!

Op naar de 10, moet lukken nog dit jaar...

Wel oppassen dat je niet van 8 hoog boven op zo'n chickie springt natuurlijk. Voor de rest vet cool. Blijven jumpen, jumpers. Maar goed, een beetje risico nemen, vinden veel mannen natuurlijk best wel leuk.

je zal dr liggen te zonnen met of zonder kids,krijg je zon mongool op je nek

drank en of drugs plus balkon is levensgevaarlijk

Verbieden die balkons; levensgevaarlijk!

@emankicN | 13-09-10 | 11:06
schijnheilig doen? veilige omgeving?
Hoezo? Deed ie maar alsof ie dood was?
de vergelijking met het leger heeft mij doen lachen.
Als er ergens een machocultuur heerst waarin de haantjes zich moeten laten gelden dan is het wel in het leger of bij de politie.

Ja laten we balkons gaan verbieden en laten we trappen gaan verbieden en zwembaden en verdovende middelen en drank en chocolade en fietsen zonder zijwielen, laten we allemaal binnen blijven zitten tot we dood gaan.
Die sukkels die dit soort stunts uithalen die moeten wel zo ongelooflijk hard worden gestraft, stuur ze mee op een missie naar het buitenland (lees oorlogsgebied) kijken hoe "ruig" ze dan zijn. Mensen die moedwillig anderen gevaar toebrengen en anderen mensen op kosten jagen, lekker laten liggen, brand je blaren maar, heb ik ook gemoeten en goh je leert ervan en daar heb ik niemand voor lastig gevallen nog schade toegebracht aan iets of iemand anders behalve mezelf.
Sukkels!

Aan onnest | 13-09-10 | 16:11 | niet ok!

machocultuur, haantjes?

Zeg jij eens in het gezicht van de Nederlandse militairen die in Afghanistan actief waren/zijn, dat het macho's en haantjes zijn. Ga eens mee in zo'n patrouille waarbij de kogels om je oren vliegen en zeg dan hard op in het gezicht van die militairen dat het macho's en haantjes zijn.
Nederlandse militairen zijn geen Amerikaanse militairen. Amerikaanse militairen zijn van "Kijk mij". Nederlandse militairen zijn "Recht op het doel af". Per stuk kan ik je verzekeren dat een getrainde Nederlandse militair tot meer instaat is dan een Amerikaanse militair. Amerikanen zijn van grote aantallen, zoveel mogelijk kogels afvuren en bruut geweld "Kijk mij". Nederlanders zijn van.. Naast het schieten ook effe de hersens laten werken "Recht op het doel af".

Godverdomme, bedankt dikke mongool! dankzij dit soort eikels krijgen wij zo meteen allemaal veiligheidsmaatregelen! sterf!

een potje blauwe verf om een zwenbad op de straat te schilderen is goedkoper dan het hotel verbouwen en ok effectiever tegen dronken toeristen

heel erg stoer hoor! en nu niet gaan janken op die begrafenis, eigen schuld!

Reacties op dit artikel zijn gesloten