Premier Benjamin Netanyahu is verantwoordelijk voor het uitblijven van een vredesakkoord.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu is verantwoordelijk voor het uitblijven van een vredesakkoord dat het conflict tussen Israël en de Palestijnen zou beëindigen. Dat zegt de voormalige Amerikaanse president Bill Clinton.

"De twee grote tragedies in de politiek van het moderne Midden-Oosten, waardoor je je afvraagt ​​of God wel vrede wil in het Midden-Oosten, waren de moord op Rabin en de beroerte van Sharon."

In het tijdschrift Foreign Policy zegt Clinton dat Netanyahu zijn interesse in het vredesproces verliest zodra twee fundamentele eisen van Israël binnen bereik komen: een levensvatbare Palestijnse autoriteit en de mogelijkheid om de banden met de Arabische wereld te normaliseren.

"De Israëliërs eisten altijd twee dingen, en toen ze die eenmaal hadden leken ze niet meer zo aantrekkelijk voor Mr. Netanyahu." aldus de oud-president.

Reaguursels

waardoor je je afvraagt ​​of God wel vrede wil in het Midden-Oosten


Ja Bill... Wat?

Sharon? De slachter van Sabra en Shatila? Heeft Bill weer zitten blowen?

En diezelfde Netanjahu staat daar voor de VN volledig te liegen dat hij niets liever dan vrede wil...alleen zegt er niet bij hoe hij die ''vrede'' ziet.
Nu krijgt Clinton waarschijnlijk ook de stempels van seniele oude man,dement en last van Altzheimer krijgen..van reaguurders die er een andere mening op na houden.

"een levensvatbare Palestijnse autoriteit"
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal dit nooit gebeuren. Maar goed Clinton was toch die goede-tijden "tussen" president.

Clinton heeft natuurlijk een onbesproken verleden waarin hij nog nooit heeft gelogen....

Zal wel komen omdat Bill 30 jaar lang een maansteen in z'n bezit had. www.volkskrant.nl...

Strakke actie, Bill! Dat zal je wijf leuk vinden. Die moet volgende week weer met Bibi aan tafel en met een strak getrokken kop lopen doen alsof ze neutraal is...

Clinton kàn dat zeggen,omdat hij niet herkozen hoeft te worden en wat dat betreft de joodse lobby kan negeren...maar dit te zeggen als voormalig autoriteit is niet geheel zonder risico in de VS...hij kan zo maar eens plotseling verongelukken.
pielewaaier | 23-09-11 | 22:29 | niet ok

plaspop | 23-09-11 | 22:32 | niet ok
Misschien dient Bill wel als spreekbuis voor Hillary.Hill hoeft tenslotte niet herkozen te worden.

-weggejorist-

De Veroorzaker | 23-09-11 | 22:24 | niet ok!

Dat waren de Falangisten, die hadden nog een appeltje te schillen met de PLO. Sharon voelde zich nergens verplicht en had dat ook niet het leven van terroristen te beschermen. Maar goed, Falangisten zijn Christenen en geen Joden dus dan is het niet populair om met je vingertje te wijzen...

Hoe zat het ook al weer met de politionele acties in Indonesie?

Oh da was al niet duidelijk. De vraag of Israel vrede wil is een retorische. En als Israel geen vrede wil, wordt het beloond met een Amerikaanse veto.

Hoe wil je vrede maken met mensen die je vrijwel dagelijks met raketten beschieten?

Netanyahu is een genie,clinton snapt er geen ruk van.

Argh.. Netanyahu, ik werd weer misselijk van hem, het lag allemaal weer niet aan hem!

Uw Verzekeringsadvis | 23-09-11 | 22:47 | niet ok
En brengt Israel op een geniale wijze in de problemen,zo geniaal is die man.Netanjahu is een ramp voor Israel en zeker op wat langere termijn..hij is er voor een groot deel voor verantwoordelijk dat het isolement van Israel steeds erger wordt.

Grappig dat Clinton dit zegt. Want inderdaad zijn de Amerikaanse presidenten de spreekbuizen voor Isis Ra El.

-weggejorist-

"Netanyahu is een genie,clinton snapt er geen ruk van."
@Uw Verzekeringsadvis | 23-09-11 | 22:47 |
Hopelijk heeft u meer verstand van verzekeren... *Royalties aan Pechtold overmaken doet*
Het is sowieso een raar argument van Netanyahu/Lieberman dat Abbas geen partner voor vrede zou zijn, maar dat destijds Arafat wel goed genoeg was voor onderhandelingen met Rabin (die vergevorderd waren). Abas is in bijna alle opzichte beter dan Arafat voor zaken waar de Israëliërs waarde aan zouden kunnen hechten, je zou je inderdaad kunnen afvragen of het niet ook de Israëliërs zijn die veranderde. (*ook nog even op zoek gaat naar te betalen royalties hiervoor* - meen dat Clinton deze in het hetzelfde summit inkopte..).

Argh.. Netanyahu, ik werd weer misselijk van hem, het lag allemaal weer niet aan hem!

Herr Goppenstein | 23-09-11 | 22:49

Verander Neta in Wilders en we hebben een match!

-weggejorist-

"I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky. I never told anybody to lie, not a single time - never. These allegations are false."
January 1998 . oeps..

Clinton de beste president die ze gehad hebben. Toen was de begroting positief... en eindelijk een Amerikaan die kritiek heeft op Israël. Althans een Amerikaan met macht :)

flipvandefluitketel | 23-09-11 | 23:02 | niet ok!

doe eens normaal man!!

juventa | 23-09-11 | 23:05 | niet ok!

Sommigen beweren Reagan. Die kon goed acteren....

Ja Bill begreep helemaal hoe het wel moest, Camp David was een daverend succes...
Je zou er bijna een sigaar van opsteken!

De vraag of Israel vrede wil is een retorische. En als Israel geen vrede wil, wordt het beloond met een Amerikaanse veto.
Baby Rasta | 23-09-11 | 22:43 | niet ok!
Ehuh, en deed Israel bijna alles om vrede te sluiten met de buurlanden die als doel hadden Israel te vernietigen.

Clinton is naïef.
Er is al 5000 jaar geen vrede geweest in dat gebied. Er staat daar, voor de Abrahamistische religies, veel te veel op het spel.

Clinton, de afgod van linkse stakkers. Die man is niet serieus meer te nemen sinds hij sigaren in de vagina van een vette naive stagiaire douwde in het witte huis en er nog over loog ook.

Zou Netanyahoo nog slapen ?

Israèl heeft de meest plooibare president in hun historie, namelijk Abbas. Een vredesduif.

Maar israel wil geen vrede, want israel wil de bezette gebieden bezet houden, en oostjeruzalem en de westoever niet teruggeven. Heeft niks met die paar vuurwerkraketten te maken, maar gewoon de onwil om bezet gebied terug te geven.

Elke keer worden er weer nieuwe eisen gesteld. eerst moesten er verkiezingen komen in de palestijnse gebieden. dat is gebeurd, maar toen kwam het gezeur dat ze niet met terroristen wensten te onderhandelen. daarna werd de eis gesteld dat israel erkend moest worden, wat abbas heeft gedaan. maar dat was dan weer niet genoeg. nu worden er nieuwe eisen gesteld, als zou de boel achter de onderhandelingstafel moeten worden opgelost. maar er kunnen geen onderhandelingen plaatsvinden, omdat israel niets wil teruggeven.

kortom, israel speelt driedubbele spelletjes en houdt de internationale gemeenschap voor de gek.

Moonwarrior | 23-09-11 | 23:17 | niet ok!
Yitzchak Rabin heeft het ook begrepen en hoe het met hem gelopen is hoef ik u uiteraard niet te vertellen.

Messcherpe analyse van Clinton, hetzelfde kan van Hamas gezegd worden, met Fatah en Rabin had het zowaar gekund

hij zegt van niet, ik zeg van wel...
Israel heeft al meerdere voorstellen gedaan maar de Palestijnen wijzen ieder voorstel af want een moslim mag geen vrede hebben met een jood. ff simpel gezegd. zo zit het in elkaar.

Clinton beseft kennelijk niet dat die Palestijnen niet eens in vrede met elkaar kunnen leven.

pielewaaier | 23-09-11 | 22:26 | niet ok!
Voor Hamas kan het pas vrede zijn als heel Israel én alle Joodse inwoners van de kaart zijn geveegd. Geen dag eerder.

Moonwarrior | 23-09-11 | 23:19 | niet ok!
lees bavarois | 23-09-11 | 23:27 | voor een babyzalfje zegt hij namelijk heel zinnige dingen. De VS laat zich weer eens piepelen door de joodse hobby. Ik zeg expres geen lobby.

@bavarois | 23-09-11 | 23:27
Het gaat om verdedigbare grenzen én water. Maar dat weten er meer...

De Pro-Palestina houding in de wereld is al zo erg, dat ik heb vernomen van mensen in mijn omgeving dat sommige bedrijven in Nederland niet samen willen werken met Joodse mensen of überhaupt Joodse mensen in dienst willen nemen. En nee dit is niet gelogen...Triest!

@Look at this! WOWWW! | 23-09-11
Ik roep al vaker dat de zionisten en dat kolonistentuig het hele joodse geloof naar de klote helpt.

@ Ahasveros | 23-09-11 | 23:37
Politieke retoriek van Hamas ter compensatie van het werkelijke geweld dat Israel in Gaza bezigt.
In werkelijkheid zijn de feiten omgekeerd: Voor Netanyahu, Liebermann, Wilders enz kan het pas vrede zijn als Palestina en al haar inwoners van de kaart zijn geveegd. Geen dag eerder.

Och ja, de verdedigers van het zielige moslimvolk zijn er weer. Wat vindt het zielig moslimvolk zelf?

" When asked “ If you had the choice to live in the historic area of Palestine ( i.e. Israel, West Bank and Gaza Strip) what type of political system would you prefer to live under”? 34.7% of the youth say they prefer an Islamic state, whereas one-third (33.2%) of them prefer a bi-national state where everybody can enjoy equal rights, followed by 20.2% who say that they prefer a secular state where Islam is the official religion, then 11.9% opt for a democratic and secular state in which Jews, Christians and Muslims can live together.

When asked about what should the main source of legislation in the future Palestinian state be, 38.3% say they prefer the Islamic law( Shari’a), whereas a close percentage of the respondents ( 34.7% go for a combination of both Shari’a and civil laws, 22.9% for civil laws only, and 4.1% express no opinion. "


pcrd-pal.org...


Weet wat je zo zit te verheerlijken.

geloofjetzelf | 23-09-11 | 23:58 | niet ok!

HEAR HEAR!
Ze beweren dat de hele Arabische wereld de Joden in zee wil verdrijven, maar ze doen niet onder want liefst zien ze alle Palestijnen weg uit Isreal de woestijn in om het netjes te zeggen.

Alleen onder CU, SGP,CDA bestuurders en sommige pvv´ers is er nog sympathie voor israèl in Nederland. De steun onder De Nederlandse bevolking voor Israèl is allang vervaagd, gezien het totaal uit de hand gelopen gedrag van israel. Het is dan ook erg vreemd dat de mening van de bestuurders in deze kwestie geen afspiegeling is van de mening van de Nederlandse bevolking.

Clinton greep in Rowanda niet in. Het was bekend dat men wist dat genocide zou kunnen plaatsvinden. Herverkiezing waren belangrijker.

Spot on. Sharon ging ook niet aan de kolonisten van Gaza vragen of ze alsjeblieft wilden vertrekken, die ontruimde de boel gewoon. Nu nog met de Westbank hetzelfde doen en de Palestijnse staat kan in die gebieden uitgeroepen worden, waarmee Hamas direct buitenspel wordt gezet.

@ Marcello Christiani | 24-09-11 | 01:08 | niet ok!
Gelul

@bavarois
Even je feitenkennis checken. Bezette gebieden teruggeven? Aan wie? Jordanië heeft er namelijk afstand van gedaan en redelijk snel ook (Lees eens over Zwarte September. Dit onderonsje heeft tienduizenden mensen het leven gekost). En democratische verkiezingen? Wil je zeggen dat Hamas democratisch aan de macht is gekomen? Het gezeur vinden niet met terroristen te willen onderhandelen is dan een betje merkwaardig, zeker wanneer je bedenkt dat Hamas nog altijd de vernietiging van de Joodse staat in de statuten heeft staan. En 'vuurwerkraketten' eisen nog altijd slachtoffers onder de Israelsche burgers.
Ook vergeten waarom de gebieden bezet zijn? Precies, als resulaat van een Arabisch geïnstigeerde oorlog.

@baby rasta
Nooit van Ra'am Ta'al gehoord? Dat is de democratische vertegenwoordiging van Isaelusche Arabieren in de Knesset. Arabieren die gewoon burgerrechten hebben. Zeggen dat Israel uit is op de verdrijving van Palestijnen uit het gebied is feitelijke onzin.

Ook ik ben kritisch op Netanyahu, maar hou je wel een beetje aan de feiten.

Mmm.... 'Isaelusche'. Mooi woord, maar ik bedoelde natuurlijk Israëlische.

Ja ja, Bill...''I'm going to say this again: I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky.''...
.
Stop er nog eens een sigaar in, zou ik zeggen, maar hou een sop met LIEGEN! Succes ermee.

Bill Clinton, wat deed die precies goed? Op de winkel passen, samen met Blair en Kok, in een tijd van economisch voorspoed en dagelijkse aanvulling van het arsenaal muticultisprookjes?

En nu het geen President meer is, weet hij opeens boude uitspraken te doen. Flinke vent.

Jongens,
Als de Amerikanen niet mee hadden gedaan aan de bevrijding van Europa, waren er nooit geen problemen geweest in het midden-oosten.
Maar Clinton heeft denk ik wel een punt, de Joden hebben een te grote macht in Israël, en de extremisten kunnen ongehinderd koloniseren en provoceren.
En de gewone Israëliet en Palestijn willen alleen vrede.

Want volgens de bijbel blablablabla...

Bertus Betonsloper | 24-09-11 | 07:55 | niet ok
Tja..bij Bertus NV ben je;''eenmaal een dief altijd een dief''en Bertus zelf is natuurlijk helemaal brandschoon...heeft in zijn hele leven nooit en te nimmer iets fouts gedaan...en gaat dat uiteraard ook niet doen.
Eens een brave Bertus,altijd een brave Bertus.

kempenaer | 23-09-11 | 23:25 | niet ok!
Omdat die man een keertje vreemd gegaan is en dat met smoesjes heeft proberen te ontkennen deugt hij nu opeens niet meer?
Dan deugen er dus heel wat kerels op deze planeet niet meer in uw ogen.
In welke tijd leeft u eigenlijk?Bent uzelf ook zo preuts als de doornee Amerikaan (zich voordoet!)?

pielewaaier | 23-09-11 | 22:26 | niet ok!
Voor Hamas kan het pas vrede zijn als heel Israel én alle Joodse inwoners van de kaart zijn geveegd. Geen dag eerder.
Ahasveros | 23-09-11 | 23:37 | niet ok
En de middelen die Hamas daarvoor ter beschikking staan zijn een uiterst modern en sterk leger,sterke luchtmacht en marine,machtige bondgenoten die ter beschikking staan en een zootje kernwapens achter da hand om eventueel de genadeklap te geven...ja voor zo'n Hamas gaat elk land hem knijpen.

Laat ik mijn eerdere opmerking ('spot on') even nuanceren. Netanyahu doet geen enkele moeite voor een vredesverdrag met de Palestijnen, dat lijkt me evident. Hij gelooft dan ook niet in een vreedzame 2-staten oplossing, en laat de kolonisten hun a-sociale gang gaan.


Echter, Netanyahu heeft natuurlijk wel enige reden om zo cynisch te zijn. Palestijnen vereren degenen die zich opblazen in schoolbussen als helden. In de Palestijnse gebieden zijn belangrijke straten en pleinen vernoemd naar 'mensen' als Dalal Muhgrabi en Yahiya Ayyash. De belangrijkste vertegenwoordiger van het Palestijnse volk, Hamas (winnaar verkiezingen), laat er geen enkele onduidelijkheid over bestaan dat het einddoel gewoon blijft: totale vernietiging van Israël.

de Joden hebben een te grote macht in Israël, en de extremisten kunnen ongehinderd koloniseren en provoceren.
En de gewone Israëliet en Palestijn willen alleen vrede.
Herr-Flick 2.0 | 24-09-11 | 08:06 | niet ok!
Het grootste probleem is dat de joden een te grote macht in de VS hebben;in aantal stellen ze niet zo veel voor,maar de financiele elite in de VS wordt gedomineerd door joden...en het geldt nog altijd..waar het geld zit zit de macht.

Hamas (winnaar verkiezingen), laat er geen enkele onduidelijkheid over bestaan dat het einddoel gewoon blijft: totale vernietiging van Israël.
zum kotzen | 24-09-11 | 09:08 | niet ok
Bij mijn weten erkent Hamas de staat Israel,maar niet de joodse staat Israel en dat is op zich heel begrijpelijk,want er wonen altijd nog zo'n 1.5. miljoen Palestijnen in het huidige Israel.

Clinton wilde ook vrede. Daarom bombardeerde hij Bosnie, Kosovo, Servie, Sudan, Irak, Afghanistan, keek de andere kant uit bij Rwanda, was de motor achter het olie-voor-voedsel programma dat een half miljoen Irakezen uithongerde. Lekkere vent die Clinton.

@pielewaaier | 24-09-11 | 09:17 | niet ok!


Semantics, Israël IS nou eenmaal de joodse staat. Dus vernietigen joodse staat is hetzelfde als vernietigen Israël. Of dacht je dat Hamas het land na vernietiging van de joodse identiteit nog steeds 'Israël' zal willen noemen?

Ligt het aan mij worden al die oude politici spontaan seniel?

zum kotzen | 24-09-11 | 09:26 | niet ok
Als Hamas de JOODSE staat Israel niet erkent,houdt dat nog niet automatisch in de vernietiging van Israel,ook voor u als u tenminste niet al te gevoelig bent voor rhetoriek.
En als het een nieuwe staat wordt,wat doet de naam er dan toe..diverse staten zijn in de loop der jaren van naam veranderd.
Nederland heet bij de Fransen nog steeds ''Les Pays Bas'',hetgeen letterlijk vertaald ''De Lage Landen'' betekent.

Ligt het aan mij worden al die oude politici spontaan seniel?
neworder | 24-09-11 | 09:29 | niet ok!
Ja,dat ligt aan u...aan uw bekrompen gedachtengoed...oud zijn betekent nog niet per definitie senieliteit.
Als dat wèl zo zijn zouden de zorgpremies tot astronomische hoogtes stijgen.

pielewaaier | 24-09-11 | 10:04 |
Dat doen de zorgpremies ook....

Clinton heeft gelijk, die voorliefde voor oorlog en onderdrukking is er bij de Israëli's moeilijk uit te krijgen.

@pielewaaier | 24-09-11 | 10:04 | niet ok!

Lezen ouwe jodenhatert; er staat oude politici. En als je eens een krant zou lezen, zou je kunnen weten dat de zorgpremies ook tot gigantische hoogten zullen stijgen.

Zuurkool met Worst | 24-09-11 | 07:36 | niet ok!

Ik praat geen onzin, onze grootste Zionistische roeptoetert verkondigt het immers hier in ons parlement en zijn vriend Liebermann ook.

neworder | 24-09-11 | 11:51 | niet ok
Wat is hoger dan gigantisch of astronomisch?..ik ga voor astronomisch...de grootte van een reus is beperkt,die van het heelal niet...haha...lekker peh.

Israel had nooit een erkende staat mogen zijn, je kan op basis van een godsdienst en een boek niet een stuk land toe-eigenen. Joden zijn de verkorenen? Fuck off denk ik dan...

@ Semper Pecunia | 23-09-11 | 23:21
Grote aantallen Amerikanen, Europeanen en Russen in Israël importeren terwijl Palestijnen van hun land werden geschoten , heeft de zaak ook geen goed gedaan. Face it, het is gewoon expansiedrift op basis van een achterlijk sprookjesboek.

@XaleX | 24-09-11 | 13:24: Volgens mij snap jij niet helemaal wat de "uitverkorenen" betekent in de context van het Jodendom. Maar ja, je snapt wel meer niet.

geëxcommuniceerde | 23-09-11 | 22:40 | niet ok!
Klopt! Sharon zorgde er alleen voor dat ze voldoende bijgelicht werden en dat er niemand in of uit kon.

Israel had nooit een erkende staat mogen zijn, je kan op basis van een godsdienst en een boek niet een stuk land toe-eigenen.
XaleX | 24-09-11 | 13:24 |

Joden zijn al duizenden jaren de rechtmatige bewoners van dit land!

Zoals veel anti-Israel figuren zoals u ons valselijk willen doen geloven is Israel niet gestolen van de Arabieren maar ontstaan door opdeling van het vroegere Palestina in Israel voor de joodse bevolking (ca. 20% van het land) en Jordanie voor de Arabische bevolking (ca. 80% van het land). Dit alles onder toeziend oog van de toenmalige Engelse machthebbers en met toestemming van de VN.
Het joodse volk kent een lange geschiedenis van bezettingen door vreemde overheersers. In 587 vóór Christus werd hun land al bezet door de Babyloniërs (Perzen) waarbij het Joodse volk in slavernij leefde. Na de Perzen kwamen de Grieken, vervolgens de Hasmoneeën en later de Romeinen die het toenmalige Judea omdoopten in Palestina om daarmee de link met het Joodse volk met opzet te verbreken. Daarna verovert het Arabische Rijk onder de eerste Kalief Aboe Bakr het gebied in 632. Lange tijd regeren de Omajjaden vanuit Damascus, die er onder andere het fort Quseir Amra stichtten. De Omajjaden worden later opgevolgd door verschillende andere Arabische dynastieën. In 1516 verovert het Ottomaanse dit gebied en dit blijft zo tot aan de Eerste Wereldoorlog. Tenslotte weten de Arabieren met steun van de Britten de Turken in 1917 uit Palestina te verdrijven waarna het tot de opsplitsing (1947-1948) in Jordanië en Israel een Brits mandaatgebied wordt.
Tot 1948 bestond de benaming Palestijn niet eens en in geen enkel geschrift in de geschiedenis worden de in deze regio levende Arabieren aangeduid als Palestijnen.
Vlak na haar oprichting werd Israël in 1948 al door haar islamitische buurlanden aangevallen, waarbij aan de vooravond van deze oorlog de Arabische bevolking (Palestijnen) op verzoek van hun eigen leiders Israel verlaten en zich o.a. in Gaza vestigen om daarmee eventuele Palestijnse slachtoffers bij deze aanval te voorkomen. Ook latere oorlogen worden door deze buurlanden van Israel verloren, terwijl Israel tijdens de 6 daagse oorlog het door Jordanie geannexeerde Oost Jeruzalem, de Tempelberg en het al eerder door Jordanië bezette Judea en Samaria weer heroverd.

En dit is de werkelijke geschiedenis van de arabieren (tegenwoordig Palestijnen) en Joden die in Israel wonen!

@mezelf
Ottomaanse = Ottomaanse Rijk

Ook al sterven er 2 tragische helden... er is meer aan de hand in het MO dan Billie Clinton kan begrijpen!
Hij mist kennelijk een Mrs.... X?

slick willy billy clinton, wat een hufter, nu keert hij zich wéér terug Bibi. Hij had Netanyahu jaren terug een keer beloofd dat hij voor concessies aan de PA Jonathan Pollard zou meekrijgen. De concessies werden wereldkundig gemaakt en bij ondertekening in Wasghingotn zei slick willy ff snel tegen Bibi dat de vrijlating niet door kon gaan. Over het breken van beloften gesproken. Clinton is een engerd. brrrr.

Clinton heeft gewoon gelijk.

Er zijn hier figuren die denken dat Clinton nog 'naar beneden te halen' is, dat er nog mensen kunnen worden overtuigd dat het een grote zak was zonder enige visie. Kom nou jongens! De Clinton-fans(zoals ik trouwens) zijn allang niet meer te overtuigen. Die hebben de 90ies dan ook nog meegemaakt. BEWUST meegemaakt. En daarna jullie idee van een president; G.W.

Ik geloof Clinton eerder dan jullie met jullie 'expertise'. Deze man ligt naast zijn vrouw en lult dan met de Minister van Buitenlandse Zaken! Clinton heeft nooit peop verkocht.

Prins Pils | 24-09-11 | 16:56 | niet ok
UW werkelijke geschiedenis zult u bedoelen

@ Prins Pils | 24-09-11 | 16:56
Jij ziet echt helemaal niets discriminerend in een JOODSE staat? Elke Amerikaan/Rus/Europeaan die dezelfde waanideeën aanhoudt mag er wonen, maar mensen die er er al vele generaties wonen en niet-joods zijn mogen worden uitgezet?

.. naast sigaren steken in de stagiaire en bommen gooien voor de moslims heeft deze zwaar overschatte (ex) president nooit veel bijzonders toegevoegd. Dat linkse kringen zo dwepen met meneer spreekt niet voor hem.

Leuk hoe mensen die over Clinton willen zeiken zelden wat beters weten te verzinnen dan dat Lewinksy geouwehoer. Zal wel een geschenk uit de hemel zijn.
www.youtube.com...

Deze youtube link bedoelde ik:www.youtube.com...

Het is blijkbaar tot nog toe opvallend rustig gebleven op de Westbank...voor de ''the day after'' werd gevreesd voor rellen en confrontaties van voornamelijk enthousiaste Palestijnen bij wie de vreugde en euforie teveel naar het hoofd zou zijn gestegen..
Tot nog toe dus niets van dit alles....
Straks op het nieuws(NOS)van 8 uur...''Vele joden in de VS vragen zich af of Obama nog wel een vriend van Israel is''.
Alsof die man Israel al niet genoeg de hand boven het hoofd houdt en zich door datzelfde Israel keer op keer laat schofferen.
En waarom zou hij een vriend van Israel moeten zijn? Moet Rutte dat ook?
Obama is toch de president van de Amerikanen..of misschien toch meer van de financieel sterke en invloedrijke joodse lobby in de VS?
Trouwens waarom zou welke leider van welk land dan ook een vriend van Israel moeten zijn?
Wat is er zo bijzonder aan dat land,dat je daar vriend van hoort te zijn?...of heeft dat toch iets met superioriteitsgevoelens te maken?

@You-On-A-Gin
Och er is zo veel wat hij heeft fout gedaan. Hij liet echte criminelen vrij toen hij stopte als president. Hij knalde meer Tomahawks op Irak dan Bush sr deed. Hij liet in Servie vanlles platgooien om jihadies te helpen. Hij heeft de plank helemaal misgeslagen mbt Noord-Korea. Somalie. Clinton wilde geen extra Arabische vertalers bij de veligheidsdiensten (wat hem werd aangeraden). Toen Sudan aanbood alle informtatie over Bin Laden te geven wilde Clinton het niet. Ik noem maar een paar dingen.

Leuk hoe mensen die over Clinton willen zeiken zelden wat beters weten te verzinnen
You-On-A-Gin | 24-09-11 | 18:49 | niet ok
Dergelijke commentaren zeggen dan ook hoegenaamd niets over Clinton zelf,maar des te meer over de kortzichtigheid en bekrompenheid van de betreffende reaguurder.Het is niets anders dan pure discussie armoe.
Trouwens een treffend linkje.

Israël kan met normale relaties nooit een Groot Israël creëren. Dus heeft het oorlog nodig. De rest is show zodat ze niet van hun strategie hoeven af te stappen. Israël heeft 0,0 baat bij vrede. In de huidige vorm zijn ze over tig jaar net als in Zuid Afrika opgesloten in witte ghetto's en te gast in eigen land.

Kaan78 | 24-09-11 | 19:29 | niet ok
Als ik op uw comment mag aansluiten,dan is tegen die tijd Israel het Noord-Korea van het Midden-Oosten..een compleet geisoleerde en in zichzelf gekeerde atoomstaat,waar op de duur net zoveel armoede heerst als nu in Noord-Korea.

Volgens mij wil niemand daar vrede.

maar mensen die er er al vele generaties wonen en niet-joods zijn mogen worden uitgezet?
* Il Principe * | 24-09-11 | 18:07 |

Ga eens vertellen, wie worden dan volgens u uitgezet?
Terroristen? Criminelen?

Vlak na haar oprichting werd Israël in 1948 al door haar islamitische buurlanden aangevallen, waarbij aan de vooravond van deze oorlog de Arabische bevolking (Palestijnen) op verzoek van hun eigen leiders Israel verlaten en zich o.a. in Gaza vestigen om daarmee eventuele Palestijnse slachtoffers bij deze aanval te voorkomen.
Prins Pils | 24-09-11 | 16:56 | niet ok!

In Ramle en Lidda werden in 1 dag 50.000 Palestijnen verbannen door Ben-Gurion.Daarna hadden de zionisten ''toevallig''genoeg bulldozers paraat om honderden dorpen plat te walsen.De ontkenning van deze etnische zuiveringen blijft eng maar vooral onwaar.

Waarschijnlijk zal je me niet geloven daarom een citaat uit Ben-gurion's ongecensureerde memoirs:
'' The population of Lod(lidda) did not leave willingly. There was no way of avoiding the use of force and warning shots in order to make the inhabitants march ...''

en.wikipedia.org...

Reacties op dit artikel zijn gesloten