Iran overweegt binnen enkele dagen de uitvoer van ruwe olie naar Europa te staken in verband met de pas aangekondigde boycot van Iraanse olie door de Europese Unie.
Het parlement debatteert daar morgen over. Wanneer het besluit de export te staken, hoeven Europese oliemaatschappijen die nog olie van Iran tegoed hebben, ook niet meer op die olie te rekenen. Dit zei de topman van de Nationale Iraanse Oliemaatschappij, Ahmad Qalebani, vandaag.
Afspraken
Sommige landen hebben nog olie tegoed op basis van oude afspraken. De Italiaanse oliemaatschappij ENI bijvoorbeeld stelt nog voor ruim 10 miljard euro aan Iraanse olie uit te hebben staan. De EU hoopt die oude contracten buiten de boycot te houden, maar als Iran zelf actie onderneemt, is dat geen optie.
Afgelopen maandag kwam de EU met de olieboycot als drukmiddel op Teheran. In het Europese plan wordt de boycot pas effectief in juli en is er nog tijd om van alles te regelen, zoals bijvoorbeeld een andere olieleverancier vinden voor Griekenland en Italië, die veel Iraanse olie voor eigen gebruik afnemen.
De boycot moet Teheran ertoe brengen toe te geven in de slepende ruzie met westerse mogendheden over wat Iran wel en niet zou mogen doen met nucleair onderzoek.
Reaguursels
Een zekere manier om een oorlog te beginnen
Moi | 28-01-12 | 23:01 | niet ok!
Griekenland en Italië kunnen ook op olijfolie rijden.
Nonkel Frituur | 28-01-12 | 23:02 | niet ok!
gaan de brandstofprijzen weer
basberger | 28-01-12 | 23:02 | niet ok!
Terecht van ze. Er zijn al zoveel aanvallen geweest richting hun dat het me nog verbaasd dat ze nog zo vriendelijk zijn. Tientallen deskundige vermoord, een virus die een fabriek opblies en nog een aantal spionnen op hun grondgebied is niet echt bepaald vriendelijk te noemen en in de huidige termen is het al zelfs een oorlogsverklaring geweest van de westerse landen.
klaas6523 | 28-01-12 | 23:04 | niet ok!
Alle ballen verzamelen bij de straat van Hormuz!
Jaimy Fox | 28-01-12 | 23:04 | niet ok!
Nou nou. Wat een weifelend verhaal. Dat komt toch niet over.
Sjokoladevlaaa | 28-01-12 | 23:04 | niet ok!
Net nu het koud wordt!Gelukkig hebben we Slochteren nog....toch??
pim achtertuin | 28-01-12 | 23:05 | niet ok!
@Nonkel
Italie produceert weinig olijfolie. Ze importeren wel merkloos uit Griekenland en exporteren dat onder Italiaans merk.
Tapioca pudding | 28-01-12 | 23:06 | niet ok!
en natuurlijk zal onze regering aan de accijnzen blijven vast houden als een gescheiden vrouw aan de eigendoms woning.
nickstert | 28-01-12 | 23:06 | niet ok!
Boeiend. Als ze dan maar wel even die 10 miljard terug lappen.
TeeJee | 28-01-12 | 23:06 | niet ok!
we gaan er maar van uit dat eind volgende week een liter benzine €2,50 of meer kost.
skinart | 28-01-12 | 23:07 | niet ok!
Haal je fiets maar uit de mottenballen, want tanken wordt eventjes erg duurtjes.
kalasjniknal | 28-01-12 | 23:07 | niet ok!
TeeJee | 28-01-12 | 23:06 | niet ok!
Waarom? Europa heeft hun tegoeden al bevroren.
klaas6523 | 28-01-12 | 23:08 | niet ok!
Is ook weer typisch EU politiek: "Wij zijn van plan om u over ongeveer 6 maanden te boycotten, nadat wij al onze zaakjes geregeld hebben"
Een boycot moet je aankondigen op het moment dat je hem uitvoert, als je er op dit moment nog niet klaar voor bent dan moet je je bek erover houden.
ZonderNaam | 28-01-12 | 23:10 | niet ok!
nickstert | 28-01-12 | 23:06 | niet ok!
En natuurlijk nog even 19% over de hogere basisprijs meepikken! Belangenverstrengeling, iemand?
Geenstijlfiguur | 28-01-12 | 23:10 | niet ok!
En China neemt die olie wel af, tegen een afgedingd prijsje. Sukkels
pendajo | 28-01-12 | 23:11 | niet ok!
-weggejorist-
pendajo | 28-01-12 | 23:11 | niet ok!
Een olieboycot is het een na laatste wapen van de Iraniërs.
hooliganica hollandi | 28-01-12 | 23:14 | niet ok!
@klaas6523 | 28-01-12 | 23:04 Mahmoud is het vast helemaal met je eens.
Treurig varken | 28-01-12 | 23:19 | niet ok!
De Australian Open is net afgelopen, binnenkort begint de Iranian Open met een aantal explosieve wedstrijden.
ElMatadero | 28-01-12 | 23:20 | niet ok!
TeeJee | 28-01-12 | 23:06
Geloof jij echt dat men 10 miljard vooruit betaald?
Er wordt niet vooruit betaald, en zeker geen miljarden.
In de olie-industrie wordt altijd eerst het product geleverd voor er afgerekend wordt.
Generaal Nguyen Giap | 28-01-12 | 23:21 | niet ok!
hahahaha, fail EU.
-=PyP=- | 28-01-12 | 23:21 | niet ok!
Oliecrisis 3.0, nog een paar maanden en Rutte stelt de autoloze zondag weer in, maximumsnelheid naar 100 per uur etc.....
Pierrepoint | 28-01-12 | 23:23 | niet ok!
Treurig varken | 28-01-12 | 23:19 | niet ok!
Tsjah volgens de huidige regels heeft Amerika de oorlog verklaard aan Iran. Heeft EU al hun geld bevroren, dan kan je toch wel verwachten dat je een reactie krijgt...
klaas6523 | 28-01-12 | 23:24 | niet ok!
Iran is veel te vriendelijk voor de EU geweest. De EU voert de agenda van het zionisme uit, dat een aantal dode Iraanse wetenschappers op zijn naam heeft, en een hoop dreiging aan het adres van Iran. Kortom, de EU wordt gestraft voor de zionistische agenda, die alleen maar ellende brengt en rechtstreeks tegen het belang van de EU ingaat. Binnen een paar weken wordt de crisis nog eens extra aangespannen als bij de pomp de prijzen de lucht inschieten en Griekenland definitief de nek wordt omgedraaid. Eigen schuld dikke bult.
bavarois | 28-01-12 | 23:24 | niet ok!
Fiets en skateboard alvast uit de kelder pakt.
Baby Rasta | 28-01-12 | 23:25 | niet ok!
-weggejorist-
Baby Rasta | 28-01-12 | 23:25 | niet ok!
Gelukkig heb ik een grote tuin met veel bomen....dus als het er om gaat spannen kan ik altijd nog wat bomen kappen voor de kachel.....ohhh nee,zal wel weer niet mogen van de eu....miljeu weet je wel....m'n eigen grond en bomen....maar de eu beslist......leve de (welke?) vrijheid!
Ga me maar bezuipen en me te pletter roken zolang het nog kan....
pim achtertuin | 28-01-12 | 23:28 | niet ok!
Knap stupide van de EU natuurlijk om zoiets een half jaar van tevoren aan te kondigen. Vind het dus ook een volkomen begrijpelijke reactie van Iran.
Nu maar hopen dat door Iran de boel dermate escaleert dat het haatzaai grafland binnen no-time met de grond gelijk gemaakt wordt. Dat dan weer wel ja !
25TaLife | 28-01-12 | 23:33 | niet ok!
@ZonderNaam | 28-01-12 | 23:10
Ja erg naief of superslim van die lamzakken in de EUSSR om te denken dat Iran wel ff gaat wachten tot ze hier klaar zijn om de klap op te vangen, zo is het bijna lachwekkend als je er over nadenkt, maar aan de andere lijkt het me meer een geniale truc om een oorlog met Iran te beginnen met support van het volk, niet mijn support overigens.
benzat | 28-01-12 | 23:34 | niet ok!
De boycot moet Teheran ertoe brengen toe te geven in de slepende ruzie met westerse [b] mogendheden [/b] rara wat klopt niet
ArkoBlackdragon | 28-01-12 | 23:40 | niet ok!
-weggejorist-
ArkoBlackdragon | 28-01-12 | 23:40 | niet ok!
-weggejorist-
ArkoBlackdragon | 28-01-12 | 23:40 | niet ok!
-weggejorist-
ArkoBlackdragon | 28-01-12 | 23:40 | niet ok!
-weggejorist-
ArkoBlackdragon | 28-01-12 | 23:40 | niet ok!
-weggejorist-
ArkoBlackdragon | 28-01-12 | 23:40 | niet ok!
Dat wordt extra poppen kopen en die komen allemaal overuren aan het dansen.
OscarWilde | 28-01-12 | 23:48 | niet ok!
klaas6523 | 28-01-12 | 23:04
Slaap lekker verder!
_Fly66_ | 28-01-12 | 23:48 | niet ok!
En China is spekkoper. Als de Amerikanen denken dat ze Iran kunnen binnenvallen zullen de Chinezen een blik Chinezen opentrekken en dan is de rassestront echt aan de knikker.
Jaimy Fox | 28-01-12 | 23:49 | niet ok!
bavarois | 28-01-12 | 23:24
Je hebt het inzicht en het IQ van een dropveter. Ik ga niet eens de moeite doen om dit te onderbouwen.
_Fly66_ | 28-01-12 | 23:50 | niet ok!
Chapeaux! Boys.... Nu snap ik altijd waarom ik de trein pak. Bij de NS weet je tenminste dat je ooit genaaid wordt en dat ze ooit een kwartier te laat komen. Dit hadden we nooit aan zien komen van Iran. En hoe zit het met de reserves ?
Baby Rasta | 28-01-12 | 23:50 | niet ok!
Contract is contract. Te paard!
flame_me | 28-01-12 | 23:51 | niet ok!
Nou, dat klinkt weer als een puik staaltje EU-politiek... Besluiten ze eens een keertje wat, blijken ze daar pas over een half jaar klaar voor te zijn. Wat denken ze nou, dat die Iraniers daar op gaan wachten? Die raken hun olie wel ergens anders kwijt.
Wat een sukkels.
Buggert | 28-01-12 | 23:51 | niet ok!
En BTW, china ligt echt te lachen.....
Baby Rasta | 28-01-12 | 23:52 | niet ok!
Tactisch gezien moeten Amerika en Israël nu toeslaan. De nucleaire infrastructuur uitschakelen voordat Iran in de naam van Allah de bom der bommen kan afvuren.
Plukkiehaar | 29-01-12 | 00:00 | niet ok!
Iran KAN niet zonder onze benzine. Ze moesten zich maar eens koest houden.
JanVergoor | 29-01-12 | 00:00 | niet ok!
Knudde EUSSR-positie, wederom, EUSSR: -VEEL!!!!
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:05 | niet ok!
Iran KAN niet zonder onze benzine. Ze moesten zich maar eens koest houden.
JanVergoor | 29-01-12 | 00:00 |
Moet jij eens opletten bij de pomp morgen ochtend na dit nieuws, dan weet je wie niet zonder wie kan mwhahahaha
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:07 | niet ok!
Goh, die EU met heur grote bakkUs. Alsof 't nog steeds koloniale machten zijn. Welnu, ze zijn bijna failliet en hun echte geld, goud, ligt hoofdzakelijk in de US. De joodse/protestantse geld-elite daarzo ligt helemaal dubbel.
YaHozna | 29-01-12 | 00:08 | niet ok!
Ik zeg:doen! Wij kunnen volgende week gewoon naar ons werk schaatsen, dus niets aan de hand.
geloofjetzelf | 29-01-12 | 00:11 | niet ok!
Nou vraag ik aan de superhelden hieroo, die stoer praten waarom de VS geen neuq gooit op het land. De VS weet heel goed dat je dan binnen no- time 4 euro betaalt voor een liter. Zwartmakingen zijn nog nooit zo hard geweest, maar toch doet de VS niks. En waarom is de VS niet gebaat bij een Iraanse economie die draait op kernenergie ipv van Benzine?
Baby Rasta | 29-01-12 | 00:13 | niet ok!
Welnu, ze zijn bijna failliet en hun echte geld, goud, ligt hoofdzakelijk in de US.
YaHozna | 29-01-12 | 00:08 |
Ja, dat goud dat in geval van uiterste economische nood diende ligt sinds WOII al in de inmiddelse ook zo lekkere failliete VS, die dat goud echt niet meer terug gaat geven.
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:14 | niet ok!
@ bavarois
De EU voert een Zionistisch beleid uit?!? Als er 1 continent de Palestijnse zaak ondersteunt dan is het Europa wel.
alex4all | 29-01-12 | 00:16 | niet ok!
'over wat Iran wel en niet zou mogen doen met nucleair onderzoek.'
.
Lekker concreet allemaal, volgens mij weet het westen zelf niet eens wat ze nou eigenlijk precies wil van Iran.
geloofjetzelf | 29-01-12 | 00:17 | niet ok!
Het is hier de junk die tegen de dealer zegt dat ie zijn coke niet meer wilt.
Iran is de dealer. Wanneer begrijpt men in de EU dat het kolonialisme definitief voorbij is en dat men niet meer dan een graatmagere junk is. Iran heeft de laatste kopstoot gegeven en men ligt hier al nokkie op de grond. Maandag aan de pomp een hoop radeloze en gefrustreerde burgers. Over een maand de definitieve val van Griekenland, en vervolgens de totale instorting van de EU-economie.
Het is de domheid ten top deze zes maanden van tevoren aangekondigde boycot. Het tast direct de eigen portemonnee aan. En waarom? Wat heeft Iran de EU aangedaan? Maarja, Sharon is langsgeweest, dus dient de zionistische agenda uitgevoerd te worden, terwijl de gemiddelde burger het kotsbeu is om aan de leiband van Israël te lopen.
bavarois | 29-01-12 | 00:17 | niet ok!
Wij kunnen volgende week gewoon naar ons werk schaatsen, dus niets aan de hand.
geloofjetzelf | 29-01-12 | 00:11 |
De gasprijs is aan olieprijs gekoppeld, gefeliciteerd, de roverheid had weer accijnsinkomsten nodig :)
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:17 | niet ok!
@ bavarois
De EU voert een Zionistisch beleid uit?!? Als er 1 continent de Palestijnse zaak ondersteunt dan is het Europa wel.
alex4all | 29-01-12 | 00:16 | niet ok!
Er is nog nooit iets voor de Palestijnse zaak gedaan joh. Allemaal loos gepraat en ondertussen de terreurstaat Israël laten doorgaan met onderdrukken of economische samenwerkingsverbanden aangaan.
De boycot van Iran is een 100 % uitvoering van Israëlisch beleid. Geen enkele burger in Europa met gezond verstand snapt deze boycot. We hebben niks te maken met de paranoïde gevoelens van getraumatiseerde joden in het Midden-Oosten. Paranoïde patiënten moet je laten behandelen in plaats van meegaan in hun waandenkbeelden.
bavarois | 29-01-12 | 00:21 | niet ok!
volgens mij weet het westen zelf niet eens wat ze nou eigenlijk precies wil van Iran.
geloofjetzelf | 29-01-12 | 00:17 |
Ja, dat weet het westen wel precies.
Iran wilde zelf olierafinaderijen bouwen, maar dat mocht niet uit concurentieoverwegingen.
Toen wilde Iran nucleaire instalaties bouwen om niet van energie afhankelijk te zijn van andere landen, dat verhaal werd nucleaire wapens, net als de massavernietegingswapens in Irak.
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:22 | niet ok!
En o ja, voordat mensen het vergeten: de laatste keer dat Iran werd geboycot, schoten de olieprijzen in een paar jaar tijd naar het driedubbele. De OPEC kan vragen wat het wil voor zijn olie. Ze zijn nog mild geweest door de prijzen relatief laag te houden. Maar nu Iran wordt geboycot kunnen ze de prijs verder opschroeven.
bavarois | 29-01-12 | 00:25 | niet ok!
@ Libertariër_ | 29-01-12 | 00:22
Ja, we kunnen ons beter af vragen waarom wij zo'n ding in Borssele hebben staan.Eigenlijk is dat nog veel idioter.
Genoeg windenergie en een gigantischae gasbel. Daarbij hebben wij geen uraniummijn maar Iran wel.Wie zijn wij om hun de les daarover te lezen, of gunnen we Iran gewoonweg geen economische vooruitgang?
geloofjetzelf | 29-01-12 | 00:31 | niet ok!
bavarois | 29-01-12 | 00:25 |
Gezellig: autoloze zondagen .. binnenkort ook gasloze winterdagen
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:32 | niet ok!
alex4all | 29-01-12 | 00:16 | niet ok!
Bavarios heeft een punt. Je weet niet hoe snel we in ons schulpje schieten als Iran zegt een zeestraat te sluiten die Irans grondgebied is. De VS heeft daar ook nog liggen te provoceren door voor de golf een armada te sturen. Stel dat wij zeggen dat wij de Delta bij Zeeland gaan sluiten, is dat crimineel? Want volgens mij is dat je grondgebied, Nederland wordt niet gestraft terwijl ze Belgie afsluiten. www.nu.nl...
Baby Rasta | 29-01-12 | 00:35 | niet ok!
Nuke die fukking haatbaarden voordat ze ons opblazen!
funkyd | 29-01-12 | 00:36 | niet ok!
BAM!! wie is hier nou de exporteur GHIJ OF IK.. niet bemoeien met de zaken van de terror landen.. door Amerika weer he... die zijn nieuwsgierig.. en sturen oa spionen boten heli's en dan dit jeetje bemoei met je eigen dikkiedik-land
kaedir | 29-01-12 | 00:38 | niet ok!
Paranoïde patiënten moet je laten behandelen in plaats van meegaan in hun waandenkbeelden.
bavarois | 29-01-12 | 00:21 | niet ok!
.
+heel veel.
Stuur een handelsmissie met psychologen naar israel zou ik zeggen.
geloofjetzelf | 29-01-12 | 00:39 | niet ok!
geloofjetzelf | 29-01-12 | 00:31 |
Gooi dat ding in Borssele maar open, het afval past wel een paar km diep onder de Sahara, verdienen ze daar ook nog wat centen.
Dat gas .. ik vrees dat die nieuwe gasbellen alleen aantrekkelijk zijn voor de staat, die de opbrengsten vakkundig verkwanselen in zinloze oorlogen en knoflooklanden, niet voor de burgers die op die bellen wonen in ieder geval
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:40 | niet ok!
Aanpakken zodra SA het groene licht geeft.
Laat geen steen op de ander!
TiSNiX | 29-01-12 | 00:49 | niet ok!
Als er miljarden mee gemoeid dan is voor de oliemaatschappijen lucratief genoeg om een machtige lobby te 'financieren' waarbij uiteindelijk een oorlog tegen Iran zal worden afgedwongen. En wedden dat Nederland dan weer vooraan staat om die oorlog (op kosten van onze belastingcentjes) te steunen? Zeker nu die Rosenthal minister van BuZa is, die in zijn buitenlandbeleid eerder loyaal aan Israël dan aan Nederland. Ons land zal door het steunen van 'burgerslachtoffers voor olie' steeds meer aanzien verliezen als een beschaafd land.
38-15-09 | 29-01-12 | 00:52 | niet ok!
En wedden dat Nederland dan weer vooraan staat om die oorlog (op kosten van onze belastingcentjes) te steunen?
38-15-09 | 29-01-12 | 00:52 |
Als het niet mijn belasting en accijnscentjes waren, dan had ik een gokje gewaagd.
_Libertariër_ | 29-01-12 | 00:55 | niet ok!
Aanpakken zodra SA het groene licht geeft.
Laat geen steen op de ander!
TiSNiX | 29-01-12 | 00:49 |
Wat heeft South Africa met de discussie te maken?
Gewoon nieuwgierig.
_Libertariër_ | 29-01-12 | 01:03 | niet ok!
Benzine naar de 1,90 volgende week.
-=PyP=- | 29-01-12 | 01:08 | niet ok!
@myself
But I don't give a fuck.
-=PyP=- | 29-01-12 | 01:08 | niet ok!
zoveelste gevalletje blufpoker van het Iraanse regime .
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 01:09 | niet ok!
Benzine naar de 1,90 volgende week.
-=PyP=- | 29-01-12 | 01:08 |
Optimist!
Beter duur dan niet te krijgen: 3.50 waarvan 75% taxpoet voor Griekenland
_Libertariër_ | 29-01-12 | 01:09 | niet ok!
www.youtube.com...
24 uur bommen en granaten!
hier wachten we al jaren op
decepticon | 29-01-12 | 01:16 | niet ok!
wij rijden toch binnenkort allemaal electrisch...
MauriceM | 29-01-12 | 01:17 | niet ok!
@_Libertariër_ | 29-01-12 | 01:09 | niet ok!
Zo hard gaat dat niet. Maar als het wel zo hard gaat zie ik het als iets positiefs. Hoe harder de prijs omhoog gaat, hoe sneller we eindelijk naar alternatieve energie gaan omschakelen. We blijven maar hangen in het prijs argument en de olie lobbyisten, terwijl we fantastische alternatieven hebben.
-=PyP=- | 29-01-12 | 01:19 | niet ok!
Ik ben bang dat een oorlog tegen Iran (wat er echt aan zit te komen) gaat leiden tot een 3e wereld oorlog.
Laten we het niet hopen, maar ik ben bang dat het daar wel op uit gaat lopen.
West vs East.
The.Age.Of.Men | 29-01-12 | 01:27 | niet ok!
terwijl we fantastische alternatieven hebben.
-=PyP=- | 29-01-12 | 01:19 |
Tja, we leven op gasbellen, helaas zijn die voor Griekenlans bestemd en niet voor "ons".
Die fractie gesubsidieerde alternatieve energie kun je je huis ook niet mee warm krijgen, helaas.
_Libertariër_ | 29-01-12 | 01:28 | niet ok!
Laten we het niet hopen, maar ik ben bang dat het daar wel op uit gaat lopen.
West vs East.
The.Age.Of.Men | 29-01-12 | 01:27 |
Jammer genoeg moeten we wel meebetalen aan dat moorden, en een referendum of "we" dat wel zouden willen blijft ook uit vrees ik.
_Libertariër_ | 29-01-12 | 01:30 | niet ok!
een eventuele oorlog winnen we maar ik zie ze er daar gestoord genoeg voor om er een echte puinhoop van te maken met hezbollah sjaaltjes op de dam en toestanden in het pownieuws tot kasjamraketten die op de veluwe crashen
decepticon | 29-01-12 | 01:41 | niet ok!
decepticon | 29-01-12 | 01:41 | niet ok!
Wie is de uitlokker>
Baby Rasta | 29-01-12 | 01:44 | niet ok!
decepticon | 29-01-12 | 01:41 |
Wat dacht je van de haat die daar ontstaat na/tijdens zo'n oorlog.
En de onschuldige burgerslachtoffers die wij verplicht mee helpen vermoorden?
_Libertariër_ | 29-01-12 | 01:50 | niet ok!
The.Age.Of.Men | 29-01-12 | 01:27 | niet ok!
Die oorlog gaat er komen, binnen 1-2 jaar.
Eigenlijk is die oorlog al een paar jaar bezig maar hij zal binnenkort flink uitbreiden.
Moi | 29-01-12 | 01:55 | niet ok!
Bom erop en snel.
Ik mis Bush, die deed tenminste wat. Die moslimneger doet niks.
kempenaer | 29-01-12 | 01:58 | niet ok!
decepticon | 29-01-12 | 01:41 | niet ok!
Lijkt me geen goed plan van onze Moslims.
Ik denk dat er behoorlijk veel Nederlanders zijn die op zo'n kans wachten om schoon schip te maken.
Moi | 29-01-12 | 01:59 | niet ok!
Het Westen heeft in feite de oorlog al verklaard aan Iran. Waarom? Omdat Iran kerncentrales probeert te bouwen.
In dit conflict geef ik Iran toch gelijk... Ze verdienen te winnen van de zionisten en de yanks.
reinaarden | 29-01-12 | 02:14 | niet ok!
@reinaarden | 29-01-12 | 02:14: hoe weet jij dat Iran kerncentrales wil bouwen en ondertussen stiekem niet werkt aan een nucleaire bom ?
Als Iran gewoon meewerkt aan de inspecties ( wat ze ook moeten doen volgens de regels van de VN , die organisatie waar ze al sinds jaar en dag lid van zijn ) is er niks aan de hand . Dat Iran het zo hoog laat oplopen hebben ze allemaal te danken aan die paranoïde boerenzoon Ahmadinejad.
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 02:26 | niet ok!
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 02:26 |
Laat dan die criminele organisatie die je VN noemt dan ook beslissen of er al dan niet maatregelen tegen Iran getroffen moeten worden of niet, en bij voorkeur eens een keer zonder de VS.
_Libertariër_ | 29-01-12 | 02:31 | niet ok!
Als dit uiteindelijk uitdraait op een WW3 dan weet ik wel zeker dat Azie gaat winnen. Rusland.china.pakistan.noord-korea.india.Iran. misschien wel beter zo, eindelijk machtmisbruik door de yanks tegengehouden. je kunt niet zomaar ieder land binnenvallen en overal de baas spelen. Russiaaaa ftw
ohjahyoh? | 29-01-12 | 02:34 | niet ok!
@_Libertariër_ | 29-01-12 | 02:31: VN crimineel ? vertel eens .
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 02:35 | niet ok!
de uitlokker is overduidelijk uw onverzadigbare behoefte aan zand en alles wat ze daar in verstoppelen tot mummies met 3 tanden.
decepticon | 29-01-12 | 01:41 |
Wat dacht je van de haat die daar ontstaat na/tijdens zo'n oorlog.
En de onschuldige burgerslachtoffers die wij verplicht mee helpen vermoorden?
_Libertariër_
het is een beproefd concept
24 uur bommen en granaten
5 jaar contracten voor wederopbouw
en dan nog een keer de wapenindustrie voor herbewapenen
democratie/ puppet
zo verover je de wereld of je kan je bekeren dat is een andere route naar wereld heerschappij
was het de eerste kruistocht of zaten ze toen al in spanje?
dat is zo lang geleden.. belangrijker is dat dit een uitgekozen moment is om het te doen als je het al van plan was ooit te gaan proberen.
troepen en basis in de buurt
marine aanwezig
troepen vrij uit irak
politieke economische situatie
heel arabirie ligt al op zn gat
ga zo maar door
een beetje 12 sterren pentagon idioot moet van deze situatie kwijlen lijkt me
decepticon | 29-01-12 | 02:40 | niet ok!
hier met die hybrid. en weg met de israelis en yanks die alleen maar meer oorlog willen over olie.
ninjaterrorist | 29-01-12 | 02:51 | niet ok!
Beetje kansloos, EU zegt wij willen jullie olie niet meer, Iran zegt wij willen jullie geen olie meer geven.
Neut | 29-01-12 | 02:58 | niet ok!
Neut | 29-01-12 | 02:58 | niet ok!
lijkt me dus duidelijk, onze afhankelijkheid van die grondstof moet worden gewijzigd in een die meer onze eigen economie ten goede komt.
ninjaterrorist | 29-01-12 | 03:01 | niet ok!
-weggejorist-
Nietvoordekat | 29-01-12 | 03:24 | niet ok!
-weggejorist-
Nietvoordekat | 29-01-12 | 03:25 | niet ok!
-weggejorist-
Nietvoordekat | 29-01-12 | 03:26 | niet ok!
-weggejorist-
Nietvoordekat | 29-01-12 | 03:27 | niet ok!
www.powned.tv...
Nietvoordekat | 29-01-12 | 03:27 | niet ok!
Dom van de EU om zo'n boycot in te stellen. De EU is historie en heeft niets meer te vertellen. Iran verkoopt net zo makkelijk aan China, India, USA en Brazilie. Zou fijn zijn als we iets konden verzinnen ipv olie. Zijn we helemaal van die baarden af.
Hans Hillen | 29-01-12 | 03:35 | niet ok!
Dus wij kondigen een boycot aan, en als Iran vervolgens geen olie meer wil leveren gaan we huilie-huilie doen?
Iran heeft groot gelijk. Laten we de VS maar boycotten. Die starten oorlog na oorlog tegen onschuldige landen. Iran is nog nooit een oorlog begonnen.
scheten-wapper | 29-01-12 | 07:41 | niet ok!
@25TaLife | 28-01-12 | 23:33
Tuurlijk. We gaan een land plat bombarderen. Weer miljoenen vriendelijke, gastvrije mensen om zeep helpen voor niets. Daar wordt de wereld vast veiliger van.
Je moet eens een keertje naar Iran gaan en de bevolking ontmoeten. Die zijn vriendelijk, gastvrij en ontwikkeld. De universiteit van Teheran hoort voor een aantal vakgebieden bij de wereldtop!
Omdat de president, die niet veel invloed heeft op het beleid, een mafkees is moet je het volk maar naar de klote schieten? Gaan we weer in de fantastische verzonnen praatjes van de VS trappen?
scheten-wapper | 29-01-12 | 07:45 | niet ok!
@hooliganica hollandi | 29-01-12 | 02:26 | niet ok!
Misschien moeten de inspecteurs eens in Israel gaan kijken. Die mogen ze ook niet hebben, maar schijnen al lang kernwapens te hebben. Publiek geheim. Israel, de meest agressieve staat uit de regio, mag kernwapens hebben. Maar Iran mag geen kerncentrale ontwikkelen? Bizar.
scheten-wapper | 29-01-12 | 07:50 | niet ok!
hun echte geld, goud, ligt hoofdzakelijk in de US. De joodse/protestantse geld-elite daarzo ligt helemaal dubbel.
YaHozna | 29-01-12 | 00:08 | niet ok!
HUN goud? ONS goud bedoelt u:
"De geschiedenis leert ons dat Nederland in tijden van monetaire stress al tweemaal eerder kon fluiten naar het in het buitenland opgeslagen goud."
www.volkskrant.nl...
En rara in wiens zakken het Nederlandse goud dat in 1931 en 1971 verdween...
Drie keer scheepsrecht, gaat Nederland voor goud door voor de derde keer in één eeuw het nationale goud "kwijt te raken"...?
MvanBuuren | 29-01-12 | 09:13 | niet ok!
bavarois | 28-01-12 | 23:2
Mahmut, mag je hier wel reaguren van jouw ayatollah ?
Fratello | 29-01-12 | 09:15 | niet ok!
scheten-wapper | 29-01-12 | 07:45
nee we moeten lekker gaan wachten totdat ze de bom hebben, dat is pas verstandig... ik vraag me af denk jij wel eens na?
DaveDH | 29-01-12 | 09:40 | niet ok!
En bedankt voor de ellende Lady Asshole.
NLse alloch in Italy | 29-01-12 | 09:56 | niet ok!
Ik heb mijn fiets al van stal gehaald.
meneer Q | 29-01-12 | 10:08 | niet ok!
Ik heb mijn fiets al van stal gehaald.
meneer Q | 29-01-12 | 10:08 | niet ok!
Ik heb mijn fiets al van stal gehaald.
meneer Q | 29-01-12 | 10:08 | niet ok!
Sorry... redactie... muis bleef weer hangen. :-(
meneer Q | 29-01-12 | 10:09 | niet ok!
Allemaal blufpoker van islamitische schurkenstaat iran. Er komt ook werkelijk niets goed uit islamitische landen met iran voorop. En voor de duidelijkheid: ik zou niets liever willen zien dat islamitische landen de toon zouden zetten in de wereld op het gebied van mensenrechten etc. Maar dat is de duivel vragen om engel te worden.
martijn6421 | 29-01-12 | 10:17 | niet ok!
Er komt ook werkelijk niets goed uit islamitische landen met iran voorop.
martijn6421 | 29-01-12 | 10:17 | niet ok!
Inderdaad, en zelfs de olie die zij exporteren verziekt ons milieu!
MvanBuuren | 29-01-12 | 10:22 | niet ok!
zie het als een impuls voor alternatieve energie-ontwikkeling
zeiksmurf | 29-01-12 | 11:14 | niet ok!
Sauadi-Arabië dat wij zgn. tot onze vrienden rekenen is een veel extremistischer land dan Iran. In Iran mogen vrouwen autorijden, hoeven ze niet verplicht in een boerka te lopen, hoofdoek wel maar vaak is deze los over het geslagen en zie je nog wel wat haar. Verder is Iran op wetenschappelijk gebied behoorlijk. Zo zijn ze behoorlijk ver met stamceltherapie. Ze zijn minder achterlijk dan wij denken. En ook Sauadi-Arabië steunt terreurgroepen zoals Al-Quaida. Groepen waar wij als Westen tegen vechten.
petermeter | 29-01-12 | 11:14 | niet ok!
petermeter | 29-01-12 | 11:14 | niet ok!
iid, Het establishment in het westen is een grote corrupte bende. In ieder opzicht. Maar ja, wel democratisch gekozen dus dan is het goed ... Haha, wat een ontzettend trieste mongeaulen.
YaHozna | 29-01-12 | 11:25 | niet ok!
ik zou niets liever willen zien dat islamitische landen de toon zouden zetten in de wereld op het gebied van mensenrechten etc.
martijn6421 | 29-01-12 | 10:17 |
Waarom?
Heb je daar familie wonen of zwans je gewoon maar wat?
_Libertariër_ | 29-01-12 | 11:32 | niet ok!
YaHozna | 29-01-12 | 11:25 |
Democratisch gekozen ja. Maar voor de rest hebben die corrrupte politici hun eigen agenda en heeft burger steeds minder te vertellen en wordt diegene die ze kiest(de burger dus) steeds harder genaaid door het gespuis in Den Haag. En in Brussel.
petermeter | 29-01-12 | 11:38 | niet ok!
@ Petermeter
Het enige verschil tussen Iran en SA; er is steeds sprake van een constante dreiging vanuit Iran. Ze hebben immers gedreigd een land in het MO (raad maar welk land) van de kaart te vegen. Nou ja ik zou dan op z'n minst ook voorzorgsmaatregelen nemen. Als je land telkens volkerenmoord ontkent, mensen bang wil maken met raketten, andersdenkenden lyncht, dan moet je niet zeiken dat mensen je liever kwijt dan rijk zijn.
jan-achterman | 29-01-12 | 11:39 | niet ok!
jan-achterman | 29-01-12 | 11:39 |
"Ze hebben immers gedreigd een land in het MO (raad maar welk land) van de kaart te vegen. "
Klopt alleen kwam de bedreiging nadat het desbetreffende land had aangekondigd dat het Iran preventief wilde bombarderen. Probeer de volgende keer het hele verhaal te vertellen voordat je Blondie en consorten na praat.
Frenck Mahon | 29-01-12 | 11:43 | niet ok!
@libert.
ik swans
martijn6421 | 29-01-12 | 11:50 | niet ok!
Iran lacht ons gewoon uit. Brandstofprijzen rijzen de pan uit hier en de economie nog verder naar de klote hier en zij vinden wel nieuwe afnemer hoor. China, misschien India, landen die wel wat olie kunnen gebruiken.
petermeter | 29-01-12 | 11:51 | niet ok!
@ Frenck Mahon | 29-01-12 | 11:43 | niet ok!
Ayatollah Khamenei: "In 2001 Khamenei famously remarked that "this cancerous tumor of a state [Israel] should be removed from the region" and that "no one will allow a bunch of thugs, lechers and outcasts from London, Washington and Moscow to rule over the Palestinians."
Ik heb een Israelische leider nooit zoiets over Iran horen zeggen. Dat is geen kwestie van 'Blonda en consorten napraten', maar je gewoon wat beter in het hele conflict verdiepen. Ik begrijp wel dat dat soms wat lastig is en dat het makkelijker is, maar dat geeft niets hoor!
jan-achterman | 29-01-12 | 11:53 | niet ok!
Probeer de volgende keer het hele verhaal te vertellen
Frenck Mahon | 29-01-12 | 11:43 | niet ok!
Doet u dan aub hetzelfde en kopieër niet klakkeloos de leugen
van meneer Achterman: "Ze hebben immers gedreigd een land in het MO (raad maar welk land) van de kaart te vegen."
Wat Ahmedindjad gezegd heeft,is dat het Zionistische regime zal verdwijnen van de pagina's van de geschiedenis, en hij heeft ook nog iets gezegd dat het Zionistische regime (in Iran wordt nooit de naam Israel gebruikt) van de map zal verdwijnen. Hij heeft er echter niet bij gezegd dat Iran zal zorgen voor deze "verdwijning" noch geïmpliceert dat er geweld bij nodig zou zijn. Zo is bijvoorbeeld ook de Sovjet Unie van de map verdwenen, en daar is geen schot bij gelost.
Israel maakte zeer dankbaar misbruik van deze uitspraken en de Westerse media roeptoeteren nu al ruim 10 jaar dat "Iran" gezegd heeft dat het Israel van de kaart zal vegen. De leugen regeert...
MvanBuuren | 29-01-12 | 12:04 | niet ok!
"In 2001 Khamenei famously remarked that "this cancerous tumor of a state [Israel] should be removed from the region" and that "no one will allow a bunch of thugs, lechers and outcasts from London, Washington and Moscow to rule over the Palestinians."
jan-achterman | 29-01-12 | 11:53 | niet ok!
Ik zie nergens staan dat Iran dit gaat doen, misschien bent u een deel van de tekst vergeten?
En wat betreft de bedreigingen aan het adres van Iran, die zijn er legio, van McCain die zong "Bomb, bomb, bomb Iran, en John Bolton, die verleden jaar nog in de VS opriep de aanval in te zetten voordat Bushehr online zou gaan, en hordes Israelische politici en militairen die al zo'n 20 jaar dreigen met de "militaire optie"
MvanBuuren | 29-01-12 | 12:09 | niet ok!
Reden voor een oorlog dus. Kijk maar naar Irak..
Lau.T | 29-01-12 | 12:26 | niet ok!
In het verleden hebben Amerika en Europa al nucleaire kennis geleverd aan Iran, wel ten tijde van de Shah, maar toch, zal deze kennis niet verloren zijn gegaan en nu nuttig gebruikt worden.
nl.wikipedia.org...
petermeter | 29-01-12 | 12:32 | niet ok!
MvanBuuren | 29-01-12 | 09:13 | niet ok!
Ik identificeer me niet met het gestoord nederlands cultureel/olitiek/monetair/economisch bestel. Ik functioneer er in, houd me aan de formele wetgeving (da's niet zo moeilijk ...), maar trek verder mijn eigen plan.
YaHozna | 29-01-12 | 12:33 | niet ok!
Iran lacht ons gewoon uit. Brandstofprijzen rijzen de pan uit hier en de economie nog verder naar de klote hier en zij vinden wel nieuwe afnemer hoor. China, misschien India, landen die wel wat olie kunnen gebruiken.
petermeter | 29-01-12 | 11:51 | niet ok!
En ondertussen zetten zij hun nucleaire programma gewoon door, al dan niet met hulp van Rusland of Pakistan. Wij hebben Iran nodig en niet andersom. Al zullen die stompzinnige politici in Brussel dat niet begrijpen.
petermeter | 29-01-12 | 12:42 | niet ok!
Iran is gewoon een frontstaat voor China, Rusland, India. Kunnen zij werken aan welvaart en welzijn terwijl het westen intern in elkaar flikkert en zich internationaal vergaloppeert.
Tenzij de US heel, heel hard uit gaat halen. Dan kan er van alles gebeuren. Tja, wie zal het zeggen? De maya's misschien? "Maya" betekent natuurlijk "illusie" in het sanskriet, da's dan wel weer komisch.
YaHozna | 29-01-12 | 13:04 | niet ok!
Als Iran een bom wilt maken dan maakt hij dat,laat iedereen hun bemoeienissen voor zich houden.Een stelletje hielelikkende Joden afsturen op Iran is een teken van zwakte van Brussel.Omdat miljoenen Iraniers door Iraakse woestijcriminelen mbv de Vs en de E.u zijn vergast wil niet zeggen dat het vandaag ook zo makkelijk zal gaan zonder gevolgen.En wat is nou het verschil tussen Wilders en Ahmedinejad?Ahmedinejad komt tenminste nog beschaafder over dan die namaak Wilders.
Israel van de kaart vegen?Wat gebeurt of is er gebeurt met Palestina?
Als ie de massamoord op de Joden ontkent doet hij dat toch.De massamoord op de Turken wordt altijd door iedereen ontkent,so wat.Het midden oosten is al 100jaar verziekt net als tussen 1100 en 1200 na chr.Als het westen nou slim is vallen ze niet weer in zo'n donkere gat maar kiezen voor het eeuwige leven.
ilhan | 29-01-12 | 13:25 | niet ok!
De EU is een kneuzenclubje van mislukte, uitgerangeerde politici. Wederom blijkt hoe incapabel ze zijn. Dat is dus ook precies de reden waarom ze in eigen land weggepromoveerd zijn.
Iran heeft natuurlijk gewoon gelijk. Jammer alleen dat hun gelijk ons zoveel gaat kosten.
Oppernerd | 29-01-12 | 14:03 | niet ok!
@Oppernerd | 29-01-12 | 14:03: waarin heeft Iran gelijk ?
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 14:06 | niet ok!
@Oppernerd | 29-01-12 | 14:03 | niet ok!
Helemaal mee eens.
@hooliganica hollandi | 29-01-12 | 14:06 | niet ok!
Iran wordt bedreigd door de EU met een boycot. Iran haalt z'n schouders op en zegt: "Dan boycotten wij jullie toch." Dat is toch een bak. Ze raken hun olie echt wel elders kwijt hoor, aan China en aan onze grote vrienden in de VS bijvoorbeeld. En zoals Oppernerd zegt: jammer dat het ons - de mondeloze burger - zoveel geld gaat kosten. Dankzij het kneuzenclubje van EU-bestuurders.
Ook jammer voor de Iraanse burgers - de meesten deugen wel. Ze hebben daar ook een kut-bestuur, net als wij.
Hans Hillen | 29-01-12 | 14:33 | niet ok!
Iran heeft gelijk.
tako de jong | 29-01-12 | 14:36 | niet ok!
@Jaimy Fox | 28-01-12 | 23:49
De VS zal Iran niet binnenvallen en China zal geen oorlog riskeren met de VS. De VS zal ook geen oorlog riskeren met China door de economische belangen. China heeft meer economische belangen in de VS dan in Iran.
En ook al mochten de Chinezen een groot leger hebben, wat gaan ze er mee doen? Verder dan Zuid-Korea komen ze toch niet. Militair gezien ligt China generaties achter op de VS en dat weten ze.
Moonwarrior | 29-01-12 | 14:36 | niet ok!
Veel hoeft men niet te verwachten van Iran,mits ze zich bekeren tot de islam (sunni).Het steunt Syrie en het komunisme is oorspronkelijk een Iraans uitvinding.
ilhan | 29-01-12 | 14:40 | niet ok!
@Hans Hillen | 29-01-12 | 14:33: mocht Iran hun afspraken niet nakomen met betrekking tot de olieleveranties aan het westen ( waarvoor betaald is ) en ze denken die olie aan andere landen te leveren , dan is een logisch gevolg : een zeeblokkade , er komt dan geen olietanker meer in of uit Iran . De benodigde schepen voor die blokkade zijn verleden week al aangekomen in de regio ( UK, USA , France ).
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 14:46 | niet ok!
@hooliganica hollandi | 29-01-12 | 14:46 | niet ok!
O, ik dacht dat Iran een zeeblokkade wilde. De plannen voor een zeeblokkade van de UK, USA en Fr dateert dacht ik uit 2008. Of zijn ze er weer over bezig. Ik kan er niets over vinden.
Hans Hillen | 29-01-12 | 14:58 | niet ok!
@ilhan | 29-01-12 | 13:25 | niet ok!
Ik begrijp weinig van jouw post - je zult het vast goed bedoelen, maar het is een warrig verhaal. En een genocide op Turken? Dat verhaal ken ik niet, ik dacht juist dat de Turken de genocideplegers waren.
Hans Hillen | 29-01-12 | 15:00 | niet ok!
@Hans Hillen | 29-01-12 | 14:58: de blokkade die Iran voor ogen heeft is iets anders ( afsluiten van de straat van Hormuz , en daarmee de economie van Irak , Koeweit , Arabië ) dan wat de westerse wereld voor ogen heeft.
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 15:04 | niet ok!
@hooliganica hollandi | 29-01-12 | 14:46 |
Welnee, relax, die zijn alweer weg ook. De Lincoln ligt in de golf, maar is bezig met een "around the world" partytrip. Vaart naar Norfolk voor een opknapbeurt van 4 jaar. Het is helemaal niet uitgerust voor een langdurig deployment. De Stennis is naar huis. De Vinson ligt in de Arabische Zee voor ondersteuning in Afghanistan.
www.gonavy.jp...
plaszak | 29-01-12 | 15:04 | niet ok!
@ilhan | 29-01-12 | 14:40 |
Het scheerapparaat hebben ze ook nog niet uitgevonden...
plaszak | 29-01-12 | 15:08 | niet ok!
@ilhan | 29-01-12 | 14:40 |
Het scheerapparaat hebben ze ook nog niet uitgevonden...
plaszak | 29-01-12 | 15:09 | niet ok!
@plaszak | 29-01-12 | 15:04: de vloot van Amerika bestaat uit meer dan alleen vliegdekschepen .
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 15:11 | niet ok!
Een groot Joop.nl-feest dit topic. Iran werkt aan kernwapens, niet alleen aan nucleaire energie. Waarom zou Iran geen kernwapens mogen hebben i.t.t. andere landen die ze wel hebben? Omdat elk land dat wordt geleid door gekken met middeleeuwse denkbeelden en gek genoeg is om ze ook daadwerkelijk te gebruiken, er een te veel is. Omdat elk soennitisch land in de regio ze dan ook wil hebben. Iran is niet bezig met het ontwikkelen van lange afstandsraketten om er pakjes fristi mee de ruimte mee in te kunnen schieten. Die zijn o.a. bedoeld voor Europa.
En ik nodig iedereen uit die Amerika en Israel in dezelfde categorie als Iran (of erger) willen scharen, lekker zelf permanent te verkassen richting Iran. Ik betaal graag mee aan je vliegticket. Met alle kritiek op Amerika en Israel hier, zijn er maar weinigen die liever in Iran zouden willen wonen dan in die 2 landen.
@Baby Rasta
De straat van Hormuz is niet 'Iraans grondgebied'. Als Iran de straat van Hormuz af zou willen sluiten, belemmeren ze de doorgang door internationale wateren.
Domulus Nieuwhaus | 29-01-12 | 15:24 | niet ok!
@Domulus Nieuwhaus | 29-01-12 | 15:24 |
Haha, precies.
Hoeveel vluchtelingenkampen voor politiek asielzoekers uit West- Europa zou Iran hebben?
Zijn de Engelandvaarders 2.0 al gesignaleerd op de Noordzee. Klimmen de Yanks massaal over de hekken in het zuiden om maar naar Mexico te komen?
Reizen de Duitsers massaal af om op het Russische platteland brons en koper te stelen?
Zwemmen de Spanjaarden de Straat van Gibraltar over met gevaar voor eigen leven om maar een nieuw leven in Noord-Afrika te kunnen opbouwen?
Zolang dat niet het geval is, kun je maar beter hier zitten...
plaszak | 29-01-12 | 15:41 | niet ok!
Oh kijk, de serverT was ziek. Joris, je had er best één kunnen laten staan hoor. Niet mijn schuld dat de boel daar bij jullie faalt.
Nietvoordekat | 29-01-12 | 16:18 | niet ok!
@Nietvoordekat | 29-01-12 | 16:18: Server is niet ziek , computers maken geen fouten .
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 16:42 | niet ok!
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 14:06 | niet ok!
Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben van Iran, noch vam het regime aldaar, noch van die zandbakreligie. Maar ze hebben gelijk dat ze zich niet de les laten lezen door de EUSSR en de VS. Niet wat betreft olie, niet wat betreft hun atoomprogramma.
Die boycot gaat uiteindelijk om dat atoomprogramma. Waar haalt de VS en Europa de arrogantie vandaan te bepalen of Iran dat wel of niet mag? Vijanden en buurlanden van Iran hebben kernwapens, waaronder Israel. Iran heeft als soevereine staat volledig het recht zich te wapenen tegen deze dreiging. Als ze dat schijnbaar via het MAD-principe willen, so be it.
Israel verstoort daar nu het machtsevenwicht. Als (want voorlopig is het niet meer dan als) Iran kernwapens zou hebben, is dat een logische reactie en een herstel van het evenwicht.
Verder wat Hans Hillen | 29-01-12 | 14:33 | zegt
Oppernerd | 29-01-12 | 17:41 | niet ok!
@Oppernerd | 29-01-12 | 17:41: Iran heeft niks te willen , ze moeten als lid van de VN ( goed begrijpen dit zeer moeilijk voor de meeste hier : lid van de VN ) verplicht meewerken aan dit soort controleacties.
hooliganica hollandi | 29-01-12 | 18:00 | niet ok!
belemmeren ze de doorgang door internationale wateren.
Domulus Nieuwhaus | 29-01-12 | 15:24
Dat klopt, en ik wilde er nog aan toevoegen voor de mensen die altijd roepen dat Iran nooit uit is op oorlog, zo een blokkade is een verklaring van oorlog.
Moonwarrior | 29-01-12 | 18:05 | niet ok!
Dit zei de topman van de Nationale Iraanse Oliemaatschappij, Ahmad Qalebani, vandaag.
Die Ahmad Klabani ook.
volksmenner | 29-01-12 | 18:18 | niet ok!
@Oppernerd | 29-01-12
Het is niet de VS of Europa die dit bepaald, maar Iran heeft de NPT getekend en verplicht zichzelf geen atoomwapens te ontwikkelen. Dus ook China en Rusland zitten in dit verdrag.
Het is ook niet Israel dat de machtbalans in die regio aantast, het is juist Iran dat de shi'ithisch kijk op de islam aan het pushen is en groepen als Hamas en Hezbollah steun, die destabilizeren juist de regio. Iran wilt nukes om de rest van het Midden-Oosten te chanteren, zoals ze recentelijk al andere Golfstaten hebben bedreigt als deze meer olie gingen leveren. Een nuke in de handen van Iran zal de hele regio in rep en roer brengen en een nieuwe wapenwedloop beginnen.
Moonwarrior | 29-01-12 | 19:17 | niet ok!
Moonwarrior | 29-01-12 | 19:17 | niet ok
Meen je nou werkelijk dat nie Israel maar Iran het machtsevenwicht verstoord? Dat is een grapje toch?
Verder snap ik het hele principe van verdragen, VN, etc. wel, maar dat doet niets aan het feit dat Iran omringd wordt door kernmachten. In plaats van Iran nu te veroordelen kan men zich beter bezig houden met ontwapening van die anderen.
Oppernerd | 29-01-12 | 20:19 | niet ok!
Iran leeft op olie, China en Rusland nemen ongetwijfeld straks meer af. Maar uit eindelijk merken ze het zelf in hun portemonnee...
kw_nl | 29-01-12 | 21:10 | niet ok!
Stomme EU die zijn eigen graf graaft en dat kan Iran
natuurlijk geen fuck schelen wat ze doen,laat ze maar
lekker doorgaan met dit soort kat en muis spelletjes
en uiteindelijk zijn hun burgers die meer moeten
betalen aan de pomp,het is niet alleen olie maar ook
honderden producten die van olie gemaakt worden,die
worden ook duurder zonder dat je iets van merkt.
Newsman nr. 1 | 31-01-12 | 18:26 | niet ok!