De regeringsleiders uit Duitsland, Frankrijk en Engeland spreken zich samen uit tegen de kernplannen van Iran.

Angela Merkel en Nicolas Sarkozy willen dat Iran stopt met het kernprogramma. De twee regeringsleiders vinden in deze opvatting steun bij de Britse premier David Cameron, die dezelfde mening toegedaan is.

De gezamenlijke verklaring komt een aantal uur nadat de Europese Unie een olie-embargo tegen Iran heeft aangekondigd.

Merkel, Sarkozy en Cameron geven wel aan dat de deur altijd open staat als Iran serieus wil onderhandelen over het eigen kernprogramma. Maar dan moet het land stoppen 'voortdurend lak te hebben' aan de internationale verplichtingen en een eind maken aan het 'exporteren van geweld in de eigen regio'. Doet het land dat niet, dan blijven de drie belangrijke regeringsleiders staan achter het embargo van de EU.

Reaguursels

En daar gaat Iran een boodschap aan hebben......

blijft leuk, net of Iran iets met atoombommen op andere landen gaan doen oid. Dan weten ze 1000% zeker dat daar de komende 10000 jaren niks meer leeft...

'Merkel, Sarkozy en Cameron geven wel aan dat de deur altijd open staat als Iran serieus wil bukken voor de EU.'
Fixed

want we vinden het goed dat een land dat kernwapens heeft gebruikt tegen honderd duizenden burgers in steden ze heeft. maar als een land dat geen historie heeft in het maken van burgerslachtoffers in oorlogstijd ze mischien heeft is het een probleem.

Altijd gezellig om over Iran te praten.

want we vinden het goed dat een land dat kernwapens heeft gebruikt tegen honderd duizenden burgers in steden ze heeft. maar als een land dat geen historie heeft in het maken van burgerslachtoffers in oorlogstijd ze mischien heeft is het een probleem.

We zullen er weinig van gaan merkelen de komende tijd.

Wij vinden dat jullie niets mogen doen.
Want wij zijn oppermachtig of hoe zit het?

Misschien dat Sarkozy eens voor eigen deur kan vegen. De Franse kerncentrales zijn oud en versleten, en dus bijzonder onveilig.
en.wikipedia.org...
Aub nieuwe centrales bouwen, en snel een beetje.

Hoeveel dode Irakezen heeft de VS op zijn kerfstok ? Ben bang dat dat er veel meer zijn dan als Iran een kernbom krijgt en gebruikt, maar dat schijnt er niet toe te doen.

En het miljarden (ook Nederlandse) euro's verspillende Franse kernprogramma dan?

Bijzonder, ik mag wel een pistool hebben en jou evt. afknallen, maar jij mag je enkel met een stok verdedigen ...
Wie accepteert dat nou? idd, Niemand.

"dan blijven de drie belangrijke regeringsleiders staan achter het embargo van de EU."

Het enige probleem is dat een embargo de EU harder zal treffen dan Iran. Dus dit wordt de epic fail 2012

"In what appears as swift retaliation by Iran against U.S.-led economic sanctions imposed on the Persian Gulf state, suddenly Iran says it will no longer accept the U.S. dollar as payment for its oil shipments to India, Japan and China."

Read more: www.beaconequity.com...

Dus nu gaan China en India hun olie met goud betalen. Japan zal wel gaan bukken voor de VS, want dat doen zij al 60 jaar, maar China en India geven de VS een dikke bruine vinger...

We zullen er weinig van gaan merkelen de komende tijd.

Een Groninger | 23-01-12 | 19:49 | niet ok!

Merkelen waarschijnlijk niet, maar merken des te meer. Tank vast alles vol en sla reservevoorraad in.

't zit hier weer flink vol met Joop'ers aan de comments te lezen. Iran is een schurkenstaat. Een staat geleid door een stel knettergekken. Het enige land ter wereld dat het geen probleem vindt om ambassades van andere landen in eigen land aan te vallen en te bezetten. Om op grote schaal terroristische acties in Irak, Libanon, Pakistan en Afghanistan te sponsoren. Als ze gek genoeg zijn om dat allemaal te doen, wie weet waar ze dan allemaal toe in staat zijn? Die langeafstandsraketten worden niet ontwikkeld door Iran om pakjes Fristi mee de ruimte in te schieten.

@Domulus Nieuwhaus | 23-01-12

Heel jou stuk geld ook voor Israël maar als je dat zegt been je antisemiet.

En wanneer komt het Nederlandse goud, dat in Nederland hoort te liggen, eindelijk eens terug uit de Amerikaanse kluizen. Venezuela is al zo slim geweest om hun goud terug naar eigen land te halen, maar het meeste Europese goud (ook dat van NL) ligt in de VS :

There will be a run on gold stored in the US by European countries

www.commodityonline.com...

want :

"their Gold (the Europeans ) is in the United States so one of the scenarios ahead is the United States will confiscate European Gold"

gold-silver-market.blogspot.com...

Dus ik adviseer Merkel, Sarkozy en Cameron om heel erg snel de belangen van hun eigen landen en die van de rest van EU boven het belang van de VS/Israel te stellen, want als er echt een EU embargo gaat komen, zullen het de EU burgers zijn die het gelag gaan betalen.


@radbraker | 23-01-12 | 19:47 | niet ok!
Misschien toch wel. De EU neemt 20% van de olieproductie van Iran af. En zowel China als India zijn, nu nog, niet zo gek om die 20% meteen over te nemen.

ok? kern programma??? wat is dat? stoppen met wapens maken? Of bedoelen ze misschien ophouden met zich in de markt wrijven van de Kern mogelijkheden? (lees = Rusland die jaarlijks 40% van hun Uranium verscheept naar de USA, de USA die het weer doorverkoopt aan Israel met 20% winst?)........Of zouden ze na 20 jaar wurgcontracten omtrend de olie, een immens tekort aan energie in eigen land en oorlogsdreiging van de concurrenten het toch gaan wagen om een bom te bouwen....?????? kom op zeg....word eens wakker en verdiep je eens in de Uranium en Plutonium handel wereldwijd.

iter | 23-01-12 | 19:48
Als de islamitische machthebbers in Iran de kans krijgen om het Westen dusdanig grote schade toe te brengen, dan doen ze dat. Ook al weten ze dat ze dat zelf niet zullen overleven.

Als je in de Koran gelooft ben je niet bang om te sterven. Sterven voor Allah is dan je hoogste doel. Ze geloven er heilig in dat voor moslims die als martelaar sterven een plekje in het paradijs gegarandeerd is.

Je ziet het ook bij zelfmoordterroristen uit Gaza die aanslagen plegen op onschuldige Joden. In Gaza wordt dan voor de nabestaanden een groot feest georganiseerd om te vieren dat de overledene in het paradijs is aangekomen.

En hoeveel kernwapens hebben Frankrijk, de UK en Germania bij elkaar? Hypocriete USA volgelingen...

Dank Oe wel Manwijf Merkozy, wij, het gepeupel betalen de rekening wel. #dicktards

@Tegenspraak...juisterem...propaganda rules...:-)

Ben absoluut tegen kernproeven..ongeacht door welk land dan ook. Maar Frankrijk heeft hier allerminst recht van spreken. Ik kan me 1996 nog herinneren. Waarin de hele wereld Frankrijk verzocht geen kernproeven te doen in Moruroa....

Wat een vuig staaltje two-faced politics van dit trio. "Doet het land dat niet, dan blijven de drie belangrijke regeringsleiders staan achter het embargo van de EU." Met andere woorden, we zijn best bereid om het embargo te laten vallen. Da's tenslotte van de EU, en daar horen Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk niet bij.

Als we moeten stoppen met antisemitisme vind ik dat we ook moeten stoppen met semitisme. Gewoon keppeltje af, borrelnootjes erin. Word het weer gezellig in de wereld.

China wrijft in tussen in hun handjes, daar zal de prijs wel zakken..

Ik snap die linkse rakkers niet,wanneer gaan die dop ogen is open.
Iran barst van de olie, zoveel dat ze het overtollige verkopen.
Voor de minst intellectuelen olie is energie.
Nu hebben zij in eens een energie tekort en bouwen ze een kerncentrale voor vreedzame doelstellingen.
Ben je dom,heb je een plaat voor je kop.
Hoe stom moet je wezen om dat te geloven.

Ik vraag me af of het afzetten van de Sjah van Perzië in de jaren '70 nou wel zo'n goed plan is geweest. Die revolutie heeft de ayatollah's aan de macht gebracht en in de ruim 30 jaar dat zij nu "verder" zijn, lijkt het voor ons een teruggang naar het gedachtegoed van de Middeleeuwen, met dat verschil; ze hebben nu bijna atoombommen. Moslims en wapens ....dat weten we inmiddels wel. Moslims met atoombommen .....?

Geef dan ook een alternatief,bouw zelf een kerncentrale voor die mensen of dreig heel de regio plat te bombarderen.
Dit oeverloos gelul heel de tijd gaat echt niets veranderen.

@Ph0bium | 23-01-12 | 20:26 | niet ok!
Dat wordt het probleem voor Iran: bij een kleine hoeveelheid klanten kunnen die overblijvers dikke kwantumkortingen bedingen. Blijf je dus je klanten wegjagen, dan vang je uiteindelijk niks meer. Want, wat nu als China zegt, ach, we halen het wel uit Nigeria/Saoedi-Arabië of eigen land. Dan heb je als Iran nog meer olie over.

Misschien toch wel. De EU neemt 20% van de olieproductie van Iran af.

Urboemba | 23-01-12 | 20:07 | niet ok!

Dan exporteert Iran 20% minder olie. Resteert 1) de vraag waar de EU vervangende olie gaat kopen, en 2) The 64.000 dollar question, wat is de volgende stap, want dat Iran niet zal buigen vanwege dat embargo, staat nu al als een paal boven water.


Langzaam maar zeker steekt de EU haar kop in de VS/Israel strop en wordt de EU langzaam maar zeker een militaire confrontatie met Iran (met Rusland/China/Pakistan op de achtergrond) ingezogen. Dit alles om Israel te behagen, die tot het einde der tijden full-spectrum-dominance in het MO wil
hebben, en Iran is het enige land dat nog in de weg staat.

Alleen totaal verblinde Iran haters en Israel apologisten zien dit niet aankomen.

botbot | 23-01-12 | 20:27
Ja,tuurlijk snappen we dat.
Maar wij hebben ook kerncentrales en kernkoppen.

@ Anarki | 23-01-12 | 20:05
Nee je bent anti-semiet omdat je de joden er overal bij haalt ookal hebben ze geen fuck met het onderwerp te maken. Zoals jij nu doet.

"De gezamenlijke verklaring komt een aantal uur nadat"....Ook Gij mijnheer Hoogland.....Windesheimdiploma?

@ gouda_terror | 23-01-12 | 19:49

Iran heeft bijna miljoen irakezen afgemaakt. En zullen niet aarzelen west europa weg te vagen. Waarom donder jij niet op naar iran om de ayatollah aldaar aan zijn tampelores te gaan zuigen?

wat nu als China zegt, ach, we halen het wel uit Nigeria/Saoedi-Arabië

Urboemba | 23-01-12 | 20:33 | niet ok!

China, Iran's biggest customer, has resisted U.S. pressure to cut back its oil imports, as have other Asian economies to varying degrees. India's oil minister said on Monday sanctions were forcing Iran to sell more cheaply and that India planned to take full advantage of that to buy as much as it could.

www.reuters.com...

Als de EU niet heel snel van koers verandert, gaat dit vieze VS/Israel spelletje heel erg slecht aflopen:

EU adopts Iran oil embargo; China, Russia worried over US war threats

"If the West slides into a war with Iran, the damages will not be any lower than the potential threat of Iran's nuclear power.

"Perhaps the US is used to resorting to war to solve geopolitical problems," it said.

"Many worry that such a mentality will sooner or later lead to a US clash with Russia and China."

For Beijing and Moscow alike, it said, relations with the US had been stressful.

In both countries, an increasing number of people now advocate a Moscow-Beijing alliance, Global Times said.

"The two do have countermeasures against the US, and they are capable of deterring US allies," it added.

timesofindia.indiatimes.com...

Iran heeft bijna miljoen irakezen afgemaakt.

solidstate | 23-01-12 | 20:43 | niet ok!

Het is niet netjes van u om de waarheid dusdanig te verkrachten

Irak, daartoe opgezet door het Westen, met militaire steun van het Westen, heeft Iran aangevallen. Iran heeft zich goed verdedigt, en ondanks alle Westerse hulp, de aanvallen, waarbij ook gifgas, gelevert door het Westen werd gebruikt, weten te pareren.

Het is dan ook niet zo vreemd dat Iran weinig vertrouwen heeft in het Westen.

koekje erbij? | 23-01-12 | 20:37 |
Ja,tuurlijk snappen we dat.
Maar wij hebben ook kerncentrales en kernkoppen
.
Tuurlijk snappen we dat maar geld dat voor alle reaguurders ik denk het niet.
En voor zover als ik weet hebben wij geen enkel land dat wij vernietigen willen.
Noem eens eens landen op die een ander land officieel willen vernietigen.

Lees hier hoe de VS/UK al bijna 60 jaar met Iran lopen te fokken, en hoe, dankzij dezelfde VS/UK de Ayatollahs aan de macht gekomen zijn, blowback alert:

Summer 1953: The CIA and British intelligence hatch a plot for a coup that overthrows a democratically elected government in Iran intent on nationalizing that country’s oil industry. In its place, they put an autocrat, the young Shah of Iran, and his soon-to-be feared secret police. He runs the country as his repressive fiefdom for a quarter-century, becoming Washington’s “bulwark” in the Persian Gulf -- until overthrown in 1979 by a home-grown revolutionary movement, which ushers in the rule of Ayatollah Khomeini and the mullahs.

www.tomdispatch.com...

>Lees dan ook gelijk waarom China wel degelijk concrete hulp zal bieden aan Iran wanneer het door het Westen aangevallen wordt:

Most important of all, “isolated” Iran happens to be a supreme matter of national security for China, which has already rejected the latest Washington sanctions without a blink. Westerners seem to forget that the Middle Kingdom and Persia have been doing business for almost two millennia.

Moslims met atoombommen .....?

De inkopper | 23-01-12 | 20:32 | niet ok!

Zoals Pakistaanse moslims?

bouwen ze een kerncentrale voor vreedzame doelstellingen.
Ben je dom,heb je een plaat voor je kop.
Hoe stom moet je wezen om dat te geloven.

botbot | 23-01-12 | 20:27 | niet ok!

U bent nog dommer dan dom, de kerncentrale die recentelijk in gebruik is genomen, werd aanvankelijk door de VS aan hun grote vrind de Shah van Iran verkocht, omdat de VS van mening was dat Iran een kerncentrale nodig had, en toen had Iran nog veel meer olie dan nu.

Pas nadat de marionet van de VS -->> de Shah, door de revolutie werd vervangen door de Ayatollahs, werd de bouw stilgelegd, Duutsland heeft er nog een tijdje aan gesleuteld en uiteindelijk, ruim 30 jaar na de aanvang, hebben de Russen de kerncentrale afgebouwd.

Ga eerst eens wat lezen over de geschiedenis van Iran voordat u uzelf hier voor l*l komt zetten.


@solidstate

iran heeft in de iran-irak oorlag inderdaad veel irakezen gedood. iran heeft echter voornamelijk irakese soldaten en milities gedood. er waren ook burgerslachtoffers, maar deze waren meestal het gevolg van de (slechte) accuratesse van de scud raketten die gebruit werden tegen militaire doelen. ze hebben nooit burgerslachtoffers maken als doel gehad.

ik wil hiermee absoluut niet stellen dat Iran van mij kernwapens mag hebben. ik stel de hypocrisie aan van het goed vinden dat de vs kernwapens heeft en Iran veroordelen voor mogelijke (of heb jij harde bewijzen? dan wil ik ze graag zien) kernwapens.

MvanBuuren | 23-01-12 | 20:59 | Gemeld!
Ik "geloof" je want China doet niet aan propaganda.
Eerlijk,en recht door zee,een democratisch en rechtschapen land.
Zo leert ons het verleden,petje af.

@MvanBuuren | 23-01-12 | 20:34 | niet ok!
Met andere woorden, het olie-embargo dwingt Iran om haar olie goedkoper te verkopen aan een kleiner wordende afzetmarkt, die daardoor meer eisen kan gaan stellen. De vraag is dus eerder hoe Iran dit vol gaat houden op de langere termijn, zeker wanneer ondertussen de dikke tankers met duur verkochte olie door de straat van Hormuz varen richting de VS. Daar zijn namelijk China en India niet te beroerd voor, de goedkope olie doorverkopen.

Ik moet nog zien of China daadwerkelijk 'vrienden' is met Iran, of dat het een beleefde, langdurige zakenrelatie is, die draait om oliedollars. Of een relatie a la Beijing-Pyongyang, waarbij de gekke henkies het dreigen mogen doen, en China zogenaamd ze in toom houdt. China heeft geen belang bij grootschalige conflicten met nucleaire wapens, omdat dat de handel verstoort. De VS zijn daarnaast niet bang geweest om de A-bom te gebruiken leert de historie. Die bereidwilligheid zal vast niet verminderen met een Republikeinse ijzervreter aan het roer.

China speelt dit onwijs veel slimmer en pakt direct de dollar aan. De VS bonkte al een paar keer zachtjes met het hoofd tegen een 'debt ceiling', de Chinezen hebben genoeg dollarreserves om een flinke hoofdpijn te garanderen.

Sorry gemeld Mvanburen dan was een misser van de muis knop.

Zo leert ons het verleden,petje af.

botbot | 23-01-12 | 21:16 | niet ok!

Middels uw infantiele geraaskal over de Bushehr kerncentrale heeft u overduidelijk bewezen helemaal niets te weten over het verleden. Ga nu alstublieft eerst eens de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar inzake Iran en de VS lezen, en kom daarna nog eens proberen bijdehand te doen.


@MvanBuuren | 23-01-12 | 21:09
Het gaat niet alleen om de lokatie, ook om de inhoud van het werk wat gedaan wordt. En je moet wel heel naďef zijn om te denken dat Iran niet bezig is met het ontwikkelen van kernwapens (sla de bevinden van de IAEA er maar op na). Heeft Iran minder recht op kernwapens dan andere landen? Ja. Iran is instabiel en wordt geleid door een stel middeleeuwers die er niet voor zullen terugdeinzen het Westen aan te vallen wanneer dat past in hun middeleeuwse denkbeelden over Jihad.

China speelt dit onwijs veel slimmer en pakt direct de dollar aan.

Urboemba | 23-01-12 | 21:17 | niet ok!

China doet nu zaken met Rusland, Japan, Iran en India, zondar dat daar een dolar aan te pas komt. China heeft overduidelijk laten weten een aanval op Iran te beschouwen als een gevaar voor de Chinese staatsveiligheid. Lijkt me duidelijke taal.

MvanBuuren | 23-01-12 | 21:01
Precies ...., want Pakistan is nu een land om van te dromen toch ?

Ik hoor Derksen net roepen:
'' Een demagoog die alleen maar roept wat iedereen wil horen.''
------
Leuker gaat het niet worden vanavond.

@ MvanBuuren | 23-01-12 | 21:09

Bron is zeker iranese propaganda ministerie waar vandaan je nu driftig zit te tikken met je team van getikten.

Serieus! Waarom hebben we nog een EU als we Merkozy hebben die met één tong voor de rest kan spreken!
Van Rompuy, badge en wapen inleveren

Sarko zou zijn neus is eens uit die onneukbare kont (berlusconi) van Merkel moeten halen misschien dat ie dan weer eens normale dingen gaat zeggen

@MvanBuuren | 23-01-12 | 21:25 | niet ok!
De dollar aanpakken kan ook door er niet mee te handelen, maar bijvoorbeeld een alternatieve munt voor de wereldhandel naar voren te schuiven. Denk aan de Chinese yuan (renminbi) waarin China, zoals je opmerkt, haar aankopen betaalt. Vergeet niet, als je munt niet wordt gebruikt om te handelen, is die munt waardeloos. Dat is de nachtmerrie van de VS: de dollar waarin andere partijen geen waarde zien. De binnenlandse economie v/d VS is nl. bij lange na niet graag genoeg om het land economisch op gang te houden.

En wat betreft de staatsveiligheid, de VS, de EU, Israël en ook een flinke hoeveelheid Arabische landen in het MO beschouwen de Iraanse kernbom + het leiderschap van de mullahs als een gevaar voor de wereldveiligheid. Niet geheel onterecht. China heeft ervaring met dergelijke regimes (Noord-Korea) en doet er zaken mee. En bij zaken geldt: 'my friend's enemy is my enemy'

Er komt nog een ander probleem bij: zodra Iran een kernbom afvuurt ontmaskert het land zichzelf. In een klap (pun intended) bewijst het dan dat alle achterdocht en wantrouwen terecht was.

@MvanBuuren
China slaat niet eens een deuk in een pak boter,en hebben al genoeg problemen.
En als dan stopt de Vs de import uit China en ligt het land binnen 6 maanden op zijn gat

MvanBuuren | 23-01-12 | 21:23 |
Ik schop niet in het wilde weg maar raak wel degelijk schenen.
Door u op een vreedzame weg de spiegel voor te houden begint u te schelden vermoedelijk omdat u uw eigen dwaasheid moet inzien.
Als u de discussie aan wilt gaan moet u niet een dergelijke taal aan slaan.
Ik heb een sterk vermoeden dat ik ouder en wijzer ben dan u.
Aan u om het tegendeel te bewijzen.


Er is al veel te lang gepraat,elke dag langer komt dit islamitsche,geweld predikende land dichter bij een kernwapen,iets wat onder geen beding voor de rust,vrede en veiligheid in de regio,maar zeker ook in de gehele Westerse wereld plaats mag vinden!

En als dan stopt de Vs de import uit China en ligt het land binnen 6 maanden op zijn gat

expat | 23-01-12 | 22:18 | niet ok!

Als China stopt met het kopen van Amerikaanse staatsobligaties, ligt dat land binnen 6 weken op zijn gat.

(sla de bevinden van de IAEA er maar op na).

Domulus Nieuwhaus | 23-01-12 | 21:23 | niet ok!

Vage veronderstellingen en bedenkelijke vermoedens, hoofdzakelijk gebaseerd op informatie van de inlichtingendiensten van Israel en de VS, en we weten allemaal hoe nauwkeuring en betrouwbaar die zijn (mr. Hussein and all his weapons of mass-destruction).

Er is echter geen enkel bewijs dat Iran aan een kernwapen werkt, want indien dat er wel was, stond dat morgenochtend met chocoladeletters op de voorpagina van de Telegraaf.


Ik heb een sterk vermoeden dat ik ouder en wijzer ben dan u.
Aan u om het tegendeel te bewijzen.
botbot | 23-01-12 | 22:25 | niet ok!

U schreef in zeer gebrekkig, Jip en Janneke Nederlands:

Ik snap die linkse rakkers niet,wanneer gaan die dop ogen is open.
Iran barst van de olie, zoveel dat ze het overtollige verkopen.
Voor de minst intellectuelen olie is energie.
Nu hebben zij in eens een energie tekort en bouwen ze een kerncentrale voor vreedzame doelstellingen.
Ben je dom,heb je een plaat voor je kop.
Hoe stom moet je wezen om dat te geloven.
botbot | 23-01-12 | 20:27 | niet ok!


Als u niet eens weet dat de bouw van de Bushehr kerncentrale al in 1975 is begonnen, ruim 4 jaar voor de revolutie, dan bent u ouder noch wijzer dan ik.



Het niet ingrijpen heeft al veel te lang geduurd. Het installeren van de ayatollah´s in de eindjaren ´70 in de hoop het land een ware democratie te laten zijn, is vanaf dag 1 een huiloplossing geweest. Het is nu inbinden of ingebonden worden. Het westen is de terreur van Iran meer dan zat en dat geldt ook voor veel andere islamitische landen. Laten we daar geen doekjes om winden.

Het installeren van de ayatollah´s in de eindjaren ´70 in de hoop het land een ware democratie te laten zijn

De inkopper | 24-01-12 | 16:19 | niet ok!

Installeren? Bent u helemaal van de pot gerukt? De Ayatollahs kwamen aan de macht middels een revolutie waarbij een eind kwam aan het tiranieke despotische en dictatoriale bewind van de Shah en zijn geheime dienst de Savak

SAVAK was founded in 1957 with the assistance of the CIA and the Israeli Mossad.

www.democraticunderground.com...

De Shah, die nota bene aan de macht kwam middels een staatsgreep, in elkaar gezet en gesteund door de VS/VK om de DEMOCRATISCH gekozen regering van Mosaddegh in 1953 omver te werpen omdat hij de olie industrie wilde nationaliseren.

Eventually, the decision was made in Washington that Mossadeq had to go. Brigadier General Norman Schwarzkopf (father of the Gulf War commander) and CIA guru Kermit Roosevelt (grandson of Teddy) were ordered to begin a covert operation designed to remove Mossadeq and restore the Shah to absolute authority. A complex plot, codenamed Operation Ajax, was conceived and executed from the US Embassy in Tehran.

www.lewrockwell.com...



MvanBuuren | 24-01-12 | 16:38
De revolutie gesteund door het volk ? Keuze dus van het volk. Binnen de revolutionairen werden de ayatollah's als de almachtige gezagdragers aangesteld. Uiteraard met het politieke handvest de koran in de hand, dus een keuze was er feitelijk niet (meer.)
.
"Ik zat net zo lekker op die pot !"

Foei, jongens. Ophouden nu.
Als we over een half jaar nog eens wat half zachte controleurs sturen, willen we dat jullie alle installaties goed verstopt hebben!

Niet lullen maar poetsen jongens. Légion étrangčre van Frankrijk, SAS en Ghurkhas van GB plus KSK van Duitsland (plus wat bejaarden SS en Fallschirmjager). Slopen die shit zou ik zeggen

MvanBuuren | 24-01-12 | 16:38 |

Op een vorige post over dit onderwerp, schreef onze thuiswonende 70 jarige ex-maoistische mei 68 activist mvanbuuren:

www.powned.tv...


"En ondanks alle bedrijven aan de Nasdaq, alle boycots, stuxnets, terreur aanslagen op geleerden, en ruim 20 jaar Israelische dreigementen met "de militaire optie", gaat het Iraanse nucleaire programma onverdroten voort, en zullen zij, volgens de laatste berichten, binnen een jaar een kernwapen kunnen produceren...."

En vervolgens:
"Ik weet onvoldoende van nucleair onderzoek om te kunnen weten of Iran, tijdens hun nucleaire onderzoeken, ongeacht het doel daar van, automatisch de kennis opdoen die nodig is voor het maken van een kernwapen."

Oftewel: mvanbuuren verandert sneller van standpunt als een schizofreen met een alcohol verslaving.


Ps. Mvanbuuren, kan je stoppen met al die linkjes naar Presstv, Russia Today, UFO blogs en lokale zuidafrikaanse kranten om te bewijzen dat Iran geen kernwapen maakt.

RICK LIST9451 | 24-01-12 | 19:13 | niet ok!

Ga uw schoolgeld terugvragen, of leer begrijpend lezen

"en zullen zij, volgens de laatste berichten, binnen een jaar een kernwapen kunnen produceren...."

Dat is dus niet mijn mening, dat zijn de "laatste berichten" uiteraard van zeer betrouwbare en objectieve webwerven zoals Ynet, JP en Debka. Dezelfde webwerven, overigens, die al vele jaren beweren dat Iran binnen een jaar kernwapens zal produceren.

Begrijpt u het nu, of zal ik het nog een keer uitleggen? Misschien in Jip en Janneke taal, want normaal Nederlands schijnt toch net iets te moeilijk te zijn voor u.


Reacties op dit artikel zijn gesloten