In Israël is opnieuw ophef ontstaan over het gedrag van ultraorthodoxe joden.

In Israël is opnieuw ophef ontstaan over het gedrag van ultraorthodoxe joden. Zij bekogelden een vrouw met stenen, omdat zij westers gekleed was. De vrouw was bang dat de mannen haar in brand zouden te steken.

Dat heeft de krant Haaretz gemeld. Het incident gebeurde gisteren in Beit Shemesh ten westen van Jeruzalem, een bolwerk van ultraorthodoxen die campagne voeren tegen 'onbescheiden kleding'. De mannen sprongen op de auto van de vrouw, sloegen ruiten stuk, gooiden bleekwater naar binnen en staken alle banden lek. Toen de vrouw probeerde te vluchten, gooiden zij met stenen. De 27-jarige Natali Mashiah raakte lichtgewond aan haar hoofd. Zij werd achtervolgd door een menigte, toen de politie haar kwam ontzetten. Die heeft vijf arrestaties verricht.

Beit Shemesh kwam in december al in het nieuws. Toen bespuugde een ultraorthodoxe jood een 8-jarig meisje die volgens hem niet passend gekleed was. Ultraorthodoxe joden proberen hun stempel te drukken op het openbare leven in Israël.

Reaguursels

Ies koeltoer, hoerrrrrrrrr

Waarom hebben ze bleekwater op zak?? stelletje eerste klas idioten.

Gewoon met een burka over straat, om te provoceren.

-weggejorist-

Een kwestie van wennen. Slechts het voorland van wat ook ons te wachten staat.

schiet met scherp, wat een idioten.

@bArAbAts | 25-01-12 | 16:48 | Gemeld!
-taalmisbruik
-feitelijke onjuistheden
-slechte poging tot Godwinnen

Geloof altijd -1

bij hun buren worden regelmatig vrouwen gestenigd, waarom komt dat nooit in het nieuws ?

Zo lijken die nucleaire plannen van Iran opeens zo gek nog niet.

@kapotte_stofzuiger, ik had er "ik vind" bij moeten zetten!

Joden zijn dus ook kloothufters.

Toch weer die haatbaarden. Ik zie een oorzakelijk verband tussen haat en baardgroei. Philips en Gilette verdienen levenslang de Nobelprijs van Vrede door zoveel baardgroei en haat te voorkomen.

@bArAbAts | 25-01-12 | 16:48 | niet ok!
"daarbij verbleken de Nazi's!"
Natuurlijk. Dat krijg je met bleekwater!

Ik geloof dat ik niet meer geloof.
Al een tijdje niet meer, maar waarom kan dit geloof niet omarmen wat veel andere geloven wel kunnen omarmen: heb je naaste lief.

Heel simpel,. leven en laten leven. Toch niet zo goed voor je gezondheid...het is 5 uur, ik geloof dat ik naar huis ga om te sporten en te koken

Wat is religie toch mooi hè

En de PVV zwijgt.

Heb u naaste lief. Heeft iets met de 10 geboden te maken.
Vraag mij af welke geboden zij hanteren. Mafketels

bij hun buren worden regelmatig vrouwen gestenigd, waarom komt dat nooit in het nieuws ?

mjdevries | 25-01-12 | 16:51 | niet ok

Heeft u een link van die regelmatige stenigingen bij de buren, of probeert u te trollen?

@mjdevries
Daar hoor je alleen maar over jij islamofobische haarblondeerder

@Koettoerk | 25-01-12 | 16:53
+1

kapotte_stofzuiger | 25-01-12 | 16:49 | niet ok!
Als het een poging tot Godwinnen was van bArAbAts, is hij volledig gelukt!

Het wordt wel eens tijd voor een nieuwe pica !

@persona non gratis | 25-01-12 | 16:54 | niet ok!
"Heb u naaste lief. Heeft iets met de 10 geboden te maken.
Vraag mij af welke geboden zij hanteren. Mafketels "
Iemand die (volgens hen) God verloochend is per definitie niet een naaste. Iets in die geest.

Maar wij gaan de betrekkingen met Israel intensiveren zoals Rutte en Rosenthal hebben gezegd. Het staat immers in het gedoogakkoord. Ik heb nog geen enekele kritische noot van onze Joodse minister van BZ over Israel gehoord. Het is allemaal pais en vree. Kunnen we nu ook een reactie van Geert verwachten. Geert is toch zo ontzettend tegen vrouwenonderdrukking? Of is dat alleen maar tegen vrouwenonderdrukking binnen de Islam?

driekeernee | 25-01-12 | 16:54

Pvdd , SP, CDA, PVDA, VVD en D66 trouwens ook..

De eigen haatbaarden konden nog wel eens groter probleem voor Israel worden dan die aan de andere kant van de grens.Dient zich een burgeroorlog aan voor Israel?Dan zijn de rapen pas echt gaar.

En de PVV zwijgt.

driekeernee | 25-01-12 | 16:54 | niet ok!

Is er soms een verband tussen de kleur van het haar van G. Wilders en "gooiden bleekwater naar binnen"?

MvanBuuren | 25-01-12 | 16:55 | niet ok!

Zegt de één tegen de ander..

@persona non gratis | 25-01-12 | 16:54 | niet ok!
Naastenliefde is door ene Jesus C. uit Nazaret benoemd als een belangrijk aspect van geloof. Joden geloven dat die man een idioot was.

Als het een baard heeft en streng religieus is moet je blijkbaar uit gaan kijken, maakt niet uit welke religie.

extreme religie...schud hoofd en zucht een keer diep...

Bleekwater..vervelend spul als je het over je heen krijgt,maar het wil niet branden.

Alles wat "orthodox" is is fout.

Een groot gevaar voor het bestaan van het vrije en domocratische Israël. En het probleem is dat ze ook nog fokken als konijnen.

@topownedornottopowne | 25-01-12 | 17:00 | niet ok!
Baarden en jurken.
Altijd al een rare combinatie gevonden.

Iedereen heeft zo zijn/haar karma.

Meisje _dat_..

Uitroeien die gekken. Mag ik dat zeggen? Nee waarschijnlijk niet.

Even met Merkel praten.
Die heeft overal een oplossing voor.

Ik ben een PVV’er en ik zwijg.

Israel zou eens kunnen beginnen al die voorrechten van die reli-idioten in te trekken.

@kringspiertyphus
uw toon staat me niet aan.
doei.

Wil de Grote Blonde Leider onmiddellijk hier een tweet aan wijden! Graag iets met woorden als achterlijke cultuur, vreselijk, uitzetten, etc.

Zal wel niet gebeuren, want daar komt natuurlijk een deel van zijn geld vandaag.


chkrgristenen hebben altijd gelijk...daarom mag je anderen molesteren...zegt hun godt

Gekken heb je overal.

Jodendom ies vrede.

Ik wacht nog steeds op een tweet van Geert. Iemand al iets vernomen?

MvanBuuren | 25-01-12 | 16:59 |
Zo blijkt maar weer in alle landen en in alle culturen en bij alle religies gestoorde mensen voorkomen.
Alleen bij de één iets meer dan bij de ander!
Ga je nu weer met je hele team tot diep in de nacht soppend reaguren op dit nieuwe Israel-topic?:)

-weggejorist-

-weggejorist-

Ach ja het wordt tijd dat de normale bevolking op pad gaat met scharen en tondeuse om de lieden die zoiets doen eens ff te scheren. Geloofsfanatiekelingen zijn de ergste misdadigers op deze planeet en ze komen er nog mee weg omdat ze van het geciviliseerde deel van de bevolking godsdienstvrijheid hebben gekregen. Misschien is het aan de tijd godsdienstvrijheid te schrappen als recht omdat er toch maar misbruik van wordt gemaakt. In naam van god wordt het meeste leed veroorzaakt.

Gaat lekker daar. De joden en de moslims radicaliseren er beiden in rap tempo. Paar vrachten met Ak's droppen en afwachten maar. Ruimt zo lekker op.

Inteelt zorgt voor lagere intelligentie, wat zorgt voor grotere ontvankelijkheid voor godsdienstige sprookjes, wat zorgt voor inteelt, wat zorgt voor lagere intelligentie, wat zorgt voor... Het is de ultieme neerwaardse spriraal naar middeleeuwse, achterlijke, geweldadige godsdienswaanzin. Noem het reverse evolution. Vraag het de moslims, zij weten er het fijne van...

MvanBuuren | 25-01-12 | 16:59 |

In Israel is ophef ontstaan en zijn gestoorde stenengooiers van joodse afkomst groot nieuws, doch in de omliggende islamitische landen zijn gestoorde islamitische stenengooiers aan de orde van de dag en een onderdeel van hun eigen cultuur!

EllaRouvoet | 25-01-12 | 16:47 | niet ok!
om hun loyaliteit aan geert te tonen.

Leon de Winter zei het al. Pas op voor de gelovigen met lange baarden. En hij bedoelde niet alleen orthodoxe joden.

@persona non gratis | 25-01-12 | 16:54 | niet ok!
lange geleden was er ook iemand die het over "heb uw naaste lief" had. Een bepaalde groep van het volk vond toen dat het beter was om die persoon aan een kruis te nagelen.

En aan deze dwazen,gaan onze kamers toestaan dat zij nog tig jaren de dieren onverdoofd mogen slachten.
en omdat deze gekken zich zo gedragen tegenover de mensheid moet je hun geen toestemming geven,de dieren te martelen
ik hoop op een gezond verstand van onze 1e kamer leden.

Nu hoor je die laffe Wilders niet en die andere valse straathonden van de PVV.

Zwart gat | 25-01-12 | 17:03 | niet ok!
geef ze eens ongelijk. De staat geeft ze daar een behoorlijk som gratis geld voor.

Prins Pils | 25-01-12 | 17:18 | niet ok!
Ja, sinds enkele jaren is het geregeld groot nieuws. En wat is er tot op heden tegen gedaad? De groep wordt alleen maar groter en extremistischer. De ultra-orthodoxe pijpenkrullenregering staat het allemaal oogluikend toe. Wat wil je dan ook met een Shas, Yisrael Beiteinu en Likud in een regering?

De functie van de PVV is tegengas geven en een halt toeroepen aan de Islam. Terecht. Meer niet. Die hoeven niet consequente wereldverbeteraars te zijn die elk incident op het wereldtoneel becommentarieerd. Daar zijn weer anderen voor. Het is een vrij eenzijdig en gebrekkig functionrend gezelschap, maar wel essentieel in het politieke toneel. Accepteer dat nou maar gewoon.

Het zijn net palestijnen die orthodoxe Joden...

MvanBuuren | 25-01-12 | 16:46 | niet ok!
En waarom zeg je dat nooit bij moslims?

Vovochka | 25-01-12 | 17:26 |
Misschien moeten ze in Israel vrouwelijke lokjoden inzetten om deze gestoorde stenengooiers op heterdaad te kunnen betrappen en hierna op te sluiten.

Ik moet me inhouden. Heel erg inhouden.

leo de pejo | 25-01-12 | 17:25
Wilders verafschuwt deze ultra-orthodoxe joden. En ook in heel Israël worden deze ultra's verafschuwd. Deze zogenaamde joden erkennen het bestaansrecht van Israël niet eens. Ze spannen samen met de Iraanse president Ahmadinejad omdat ze net als hem vinden dat Israël van de kaart geveegd moet worden. Het zijn gekken die denken dat het bestaan van de staat Israël de komst van de Messias verhindert.

Niet voor niets gaan er regelmatig duizenden Israëliers de straat op om te demonstreren tegen de ultra's. Zelfs Shimon Peres, de president van Israël, riep de burgers op om mee te doen aan de demonstraties en het protest tegen de ultra’s: 'Iedereen, religieuzen, seculieren, conservatieven, moet het karakter van de staat Israël verdedigen tegen een minderheid die onze nationale solidariteit probeert kapot te maken.'
www.elsevier.nl...

Heeft Geert nou al gereageerd? Normaal is de beste man zo ad rem. Zijn er al kamervragen door de PVV gesteld aan de Joodse minister van Buitenlandse zaken waarom Israel door de (s)linkse media zo door het slijk wordt gehaald en de Joodse minister van Buitenlandse zaken juist omdat hij Joods is zich nog niet uitrdukkelijk achter Israel heeft geschaard in dezen?

vriendjes van Wilders

Heerlijk volkje is dat toch.

Gebeurt hier ook! Heb een keer Ajakkes supporters met stenen zien gooien omdat de bezoekers uit Rotterdam niet de juiste kledij droegen...

Moet wel zeggen dat ze al wel hun best doen om straks met die andere arabieren samen in een land te wonen.
Het verschil tussen de religie van haat en liefde,...want zo was dat toch ?...of wel of geen mensenrechten wordt steeds kleiner...of was het onderscheid er eigenlijk niet en zien we dat nu.....?

Israel zou eens kunnen beginnen al die voorrechten van die reli-idioten in te trekken.

pielewaaier | 25-01-12 | 17:08 | niet ok!

Daar is het al te laat voor, zij stemmen namelijk als één man (de vrouwen ook) vandaar dat een man als Lieberman een toppositie in de regering heeft. De volgende regering zal nog meer concessies doen aan de orthodoxen, dit proces is niet meer te stoppen.

Koettoerk | 25-01-12 | 17:27 | niet ok!
feitelijk dus: Als het maar geen moslims zijn die iets fout doen.
Dat is ook de grootste kritiek op de standpunten van de PVV. Het is allemaal moslim-islam gerelateerd.
Ze zijn niet tegen vrouwen onderdrukking, ze zijn tegen vrouwenonderdrukking door moslims.
Ze zijn voor de aanpak van straat terroristjes, ze zijn voor de aanpak van marokkaanse straatterroristjes.

Geert zal na het uiteenvallen van de PVV wel naar Israël willen emigreren om z'n leven nog zeker te zijn. Die gaat niks roepen.

Autodidact | 25-01-12 | 17:32 |
Wat ik al reeds zei, ieder land heeft wel gestoorde stenengooiers
Zo hebben bij ons veel linkschmenschen aardig wat ervaring opgedaan met het gooien van stenen tijdens de vele krakersrellen in hun studententijd!

Ga je nu weer met je hele team tot diep in de nacht soppend reaguren op dit nieuwe Israel-topic?:)
Prins Pils | 25-01-12 | 17:12 | niet ok!

Om 6 uur neemt de avondploeg het over.

zijn gestoorde stenengooiers van joodse afkomst groot nieuws.
Prins Pils | 25-01-12 | 17:18 | niet ok!

Nu nog wel, in het begin is alles leuk, maar na een tijdje raakt men er aan gewend, en uiteindelijk wordt het als normal beschouwd. Men kan namelijk niet van religekke fanatici winnen, want zij hebben het bewijs - torah - koran - bijbel - in de hand, en leven volgens hun interpretatie van religekke regels uit het stenen tijdperk, en niets en niemand kan hen van het tegendeel overtuigen. Dat is de namelijk essentie van religie. Ik roep dit al jaren, Israel zal ten onder gaan aan haar eigen succes. Liberale Israeliers verlaten in grote getalen het land, en de religekke pijpekrullen krijgen steeds meer macht.



Wilders verafschuwt deze ultra-orthodoxe joden.
Autodidact | 25-01-12 | 17:32 | niet ok!

Hoe komt u daarbij? Ik heb Wilders nog nooit kritiek horen uiten, of kamervragen horen stellen over de misdragingen van deze religekke pijpekrullen.

Mensen snap nou toch dat 2012 = 1939 of ietsjes eerder alle ellende van nu en toen komen overeen, ook dit heeft er mee te maken en voorheen was er daar ook niets aan de hand.

@autodidact: zit toch niet zoveel baarlijke nonsens te roepen. Wilders staat pal achter die fanatiekelingen. Hij krijgt er zelfs geld van. De aller-extreemsten zijn trouwens niet de joodse kolonisten of deze pijpenkrullen. Het zijn de christians-for-israël. Dat zijn pas de ware extremisten, nog extremistischer dan de meest extremistische jood. We spreken dan van types als Bachman en andere zwaar fanatiek religieuzen, waarvan Wilders zijn geld krijgt.

Het hoofdkwartier van de PVV staat in Tel Aviv, en het tweede hoofdkwartier bij Michelle Bachman op de ranch. Dit zijn de extremistische ultra-orthodoxe fundementalistische godsdienstwaanzinnige reli-fundi's die de PVV aandrijven.

MvanBuuren | 25-01-12 | 17:52 |

Dat doet hij niet Mvanbuuren, omdat dit continu en overal in de arabische wereld gebeurt en daar horen wij op het zes uur journaal nooit wat over en dat stoort hem en met hem mij ook. Verder, totaal verwerpelijk en ook dit zijn extremisten die je moet aanpakken.

@ Koettoerk | 25-01-12 | 16:53 | niet ok!

Je bent Braun vergeten, nee, niet Eva

istawa | 25-01-12 | 17:34
Dit zijn vriendjes van Ahmadinejad en vijanden van Wilders en vijanden van Israël. Zie het linkje in mijn post van 17:32 uur, om te zien hoe Ahmadinejad feestelijk onthaald wordt door ultra-orthodoxe joden, omdat ze hem steunen in zijn strijd tegen Israël. En lees gelijk de hele column die ernaast staat even, voordat je meer onzin begint uit te kramen.

Autodidact | 25-01-12 | 18:03 |

Het heeft geen nut, context doet er niet toe. In hun redenatietrend: 'Het zijn Joden die stenen gooien ergo alle Joden zijn extremisten en Israël heeft geen bestaansrecht' of, 'Joden gooien stenen naar vrouwen, moslims doen dat ook wel eens, zie het valt allemaal wel mee met de islam'

Heus dit soort lui en een bepaald segment der muzzelmannen, is all the way two of a kind.

Beste dommeriken.. De Israëlische overheid treedt keihard op tegen dit soort mafketels, en het slachtoffer in kwestie is ook een Israëlische mevrouw. Kortom, deze situatie betreft burgers die zich misdragen in plaats van een overheid die zich misdraagt.


De absurde kritiek op de overheidsbanden tussen Israël en Nederland naar aanleiding van de misdragingen van een minderheid die niet door de overheid wordt gesteund, en vooral het redeneren van bijzonder naar algemeen (ultra-orthodoxe Joden doen X, dus Jodendom deugt niet) geven het failliet van ons onderwijssysteem maar weer eens aan. Nuance is weer eens ver te zoeken in de PowNed-cultuur die bij gebrek aan een fatsoenlijk vermogen om abstracte processen te duiden, steevast poppetjes en incidenten aanwijst als verklaring voor een bepaald probleem.


Tot slot nog even dit: er moet eens opgehouden worden met het steevast spreken van 'orthodoxe Joden', wanneer het weer eens overduidelijk de Haredi (ultra-orthodoxe) Joden betreft. Dat is van eenzelfde domheid als zeggen dat elke rechtse stemmer een rechts-extremist is. De meeste orthodoxe Joden zijn hele redelijk mensen, die zich niet tegen de staat of andersdenkenden keren. De Haredi zijn enge mafketels, maar gelukkig zwaar in de minderheid, hoewel hun geboortecijfer wel vele malen hoger is dan dat van andere Israëli's. Maar langzamerhand zie je ook binnen die gemeenschap uitzonderingen opstaan die deze gemeenschappen proberen te hervormen.


hatovimletayis | 25-01-12 | 18:14
Gelukkig, toch nog iemand hier die het begrijpt.

De volgende regering zal nog meer concessies doen aan de orthodoxen, dit proces is niet meer te stoppen.

MvanBuuren | 25-01-12 | 17:40 | niet ok!
Als dit proces niet meer te stoppen is,betekent dit wel einde Israel..ik ben minder pessimistisch;het zal niet eenvoudig zijn,maar dit proces is wel degelijk nog te stoppen.
Maar het vraagt wel meer inzet en een strijdbaardere houding van de overige Israeliers....een soort van Israelische Lente zeg maar.
Ook ben ik er van overtuigd dat deze hooligan-orthodoxen toch maar een klein gedeelte vormen van de rest van de orthodoxen...ook bij Ajax en Feyenoord zijn lang niet alle supporters hooligans.

Ben blij dat ik geen geloof heb. Wat een zooitje.

Deze ultra orthodoxen vinden dat ze op een goddelijke missie zijn. De Taliban houden er vergelijkbare methoden op na.

Dit zijn extremisten (intolerante religieuzen), 't wordt toch eens tijd dat sommige mensen hier dat gaan inzien. Extremisme heeft niks met religie an sich te maken, dan kan bij elke ideologie (ook atheïsme of agnosticisme) voorkomen. Als je religie wilt uitroeien (natuurlijk al een absurd idee), dan moet je de hele mensheid uitroeien.

Nu hoor je Frits Barend en Ronny Naftaniel niet, want ja joden doen nooit wat fout toch Ron en Frits?

Autodidact | 25-01-12
Doe jezelf een plezier en hou op om antisemieten als vanBuuren te overtuigen, het gaat je toch niet lukken al kom je met onderbouwd bewijs aan, het is [parels naar de zwijnen gooien (in het geval van vanbuuren kun je zwijnen letterlijk nemen)

@leo peo!!!nou ik ben een pvv stemmer maar walg van dit soort achterlijke geloven.
Maar het ergste is,dat deze gekken net als de islamieten roepen dat alles uit naam van hun verzonnen god/allah is,zo dom,en dat wil de
pvv niet hier en niet in europa,snap je dat,toeteraar.

Dat wordt leuk als die zich in het bezit van die Israelische kernwapens gefokt hebben.

Dat jodendom gewoon met harde militaire aanpak van deze aardbodem weg slaan. Ik snap niet dat wij als algemene mensheid dit soort groepen toestaan op deze planeet.

-weggejorist-

O.Oost: een 8-jarig meisje dát, niet het meisje die. Draagt u een bontkraag?

-weggejorist-

Dat plaatje bovenaan ook. Trek ik zelf geen volle zalen, maar jesus christ wat is dat voor een vogelverschrikker. Echt een gedroch om te zien, sommigen doen het erom.


Dat die gasten bleekwater bij zich hadden is ook typisch. Waren ze ergens op uit of hoort dat bij de standaard uitrusting van die gasten, naast pijpenkrullen, baard en rare kledij? Ik begreep dat veel van die extreem-orthodoxe joden niet werken en een uitkering trekken. Extremen zijn eigenlijk altijd slecht.

Dit schreeuwt om nauwere samenwerking met het beloofde land. Goddank heeft Geert dat uit de onderhandelingen weten te slepen. Iemand moet toch de prioriteiten agenderen hè.

Het begint een enge vieze bende te worden. Zoals Eros en firstblood. Viespeuken.

in Israël kennen ze geen string ??

Het zijn acteurs ingehuurd door MvanBuuren om pijpenkrullen in een slecht daglicht te stellen..w00t!

Pijpenkrullen zijn stom!

volgend mij zit daar in het midden oosten iets in het water wat niet goed is voor de menselijke gemoedstoestand.

Ook dan te bedenken dat dit dus nog geen 3% van de gehele bevolking is.
(Ik zou zeggen 3% collateral damage is acceptabel.)

Waar blijven die kamervragen van de PVV?

Dat algemene mensen zoals jij mogen bestaan op deze planeet is anderen dan weer een raadsel.

Voor mij is het geen raadsel hoor. Evolutie werkt ook wel eens omgekeerd. Dus in plaats altijd vooruit ook wel eens terug achteruit.

Wat zijn die Joden toch een verrijking. Als je dit zo leest snap je dat Iran ook met verrijking bezig is.

@Frenck Mahon | 25-01-12 | 21:37: Wat een domme opmerking. Alle voetbalsupporters dan ook maar meteen doodschieten, omdat er eentje het veld op rent?

En als je stenen gooit naar joden mag het ineens niet....

@SpvvD | 25-01-12 | 21:54: Blijkbaar wel hoor. Want dit waren Joden die stenen gooiden naar een Jodin. ;-)

Mokum Kosher | 25-01-12 | 21:40 |
Niet alle voetbalsupporters gedragen zich als gekken, de Joden daarin tegen........

Relie freaks in welk eender gedaante moeten verboden worden , komt niks goeds van, was dit in duitsland gebeurd met een jood waren de rapen gaar.

en volgens mij schijt die jood op de foto vol overgave zun broek vol.

Firstblood | 25-01-12 | 18:59 | niet ok!
Sinds mein kampf weer in de handel is heeft u wat inspiratie opgedaan? Goed om te zien dat u wél met andersdenkenden om kunt gaan.

@Frenck Mahon | 25-01-12 | 22:09: Tuurlijk jongen. Tuurlijk.

na het lezen van het artikel moet ik ineens aan een scene uit monthy pythons life of brian denken, en vrouwen met baarden.

Wat een bende mongols. Geloof maakt achterlijk!

Goh, maakten we ons ook maar zo druk om die SGP eikels alhier; al gooien ze geen stenen, gevaarlijk zijn ze zeker.
En ook maken ze ongeveer net zo een groot gedeelte van onze bevolking uit als die pijpekrullo's in Israel.

orthodox, is super rechts.

Waarom heeft de politie arrestaties verricht en die schofterige haatkeppeltjes niet simpelweg begroet met vlammenwerpers en mitrailleurs?

Heeft hier iemand weleens gehoord van de sowjet propaganda truc: "de techniek van de gelijke verdeling"? Beschreven in het boek van Vladimir Volkoff: Het Opritsjnik orkest. Of het psychische mechanisme van het selectief toepassen van inductie op sociale verschijnselen?

Schande. Religieus fanatisme altijd -1

Joodse Tokkies?!

een 8 jarig meisje DIE...ja hoor

PVV "Joodse bontkraagjes zijn lief, allemaal"

Het is heel eenvoudig... de overheden moet stoppen met het bevoordelen van religie. Er zijn altijd parasieten die hun eigen positie proberen te verbeteren door de verstoring van de belans van overheidswege...

homo's

Het blijft een beschermd ras ergens in het midden oosten in een reservaat. Dat was de enige plek waar we ze konden dumpen +-65 jaar geleden...

Kerels die een hekel hebben aan vrouwelijk schoon noem je toch heaumeauX? Maar daar hebben ze eauk een hekel aan, kan je nu stellen dat die gasten een hekel aan zichzelf hebben?

" Toen bespuugde een ultraorthodoxe jood een 8-jarig meisje die volgens hem niet passend gekleed was."

Toch vraag je jezelf af waarom zoveel haat tegen een kind, maar als je de Talmoed, het heiligste boek van deze Joden, leest wordt het duidelijk.
Voor Joden is sex met kinderen (Een Jood mag seks hebben met een kind, zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud.
Sanhedrin 54b.) toegestaan dus een 8 jarige wordt als seksuele verleiding gezien.

Ik denk eigenlijk dat Geert zelf ook stenen naar zijn kop gegooid krijgt als hij met dat rare Westerse kapsel door Joods orthodoxe wijken zou gaan lopen.

Ach huilie huilie.
Ultra Orthodoxe joden, streng gereformeerde gristenen en fundamentalistische moslims zijn allemaal hetzelfde en zouden allemaal naar Siberië moeten worden gedeporteerd om af te koelen, te werken en in saamhorigheid zien te overleven.
.
Stelletje randdebielen, allemaal!

Frenck Mahon | 26-01-12 | 10:33
De Talmoed is wel een heilig boek voor de Joden, maar het bevat geen leefregels. Je maakt jezelf volstrekt belachelijk door te stellen dat in de Talmoed dingen staan waar joden zich aan zouden moeten houden. In de Talmoed staat zelfs geen enkele leefregel. Het is juist een geschrift waarin rabbijnen en andere schriftgeleerden commentaar geven op de Tenach. Voor- en tegenstanders van bepaalde standpunten. Dat is ook kenmerkend voor het Jodendom: leren door discussie. De islam biedt daarentegen geen enkele ruimte voor discussie.

Als je even 3 minuten de tijd genomen had om erachter te komen wat de Talmoed nou eigenlijk is, had je ons en jezelf die domme opmerking van je kunnen besparen.

Bigi Bana Boy | 26-01-12 | 10:37
Niet vanwege zijn kapsel. Die ultra-orthodoxe joden hebben een bloedhekel aan mensen als Wilders vanwege zijn standpunten. Wilders verdedigt Israël, waar die ultra's Israël het liefste van de kaart geveegd zien worden. Zie het linkje in Autodidact | 25-01-12 | 17:32.

Ik zou ze toch flink onder handen genomen hebben. Die juude tuute

Ik zou ze toch flink onder handen genomen hebben. Die juude tuute

Zwarte Piet zei: 'Jij bent stout, jij gaat mee naar Spanje!'
De jood zei: 'Mooi niet!' en hij bevrijdde zich uit de zak.
(Voor verduidelijking zie foto)

Tegenspraak | 26-01-12 | 10:46 |
mijnnieuwsarchief.wordpress.com...
Laat me nou wel de tijd hebben genomen om me te verdiepen in de Talmoed. Voor de Joden het de Talmoed het heiligste boek en leven de Ultra's hierna. Het punt is dat de gematigde Joden dit gedrag goedpraten ipv veroordelen en daarom zijn alle Joden schuldig aan deze misselijke praktijken.

Frenck Mahon | 26-01-12 | 11:51
Nogmaals: in de Talmoed staan geen leefregels. De Talmoed is door mensen geschreven, zo denken ook Joden erover. Het is niet het woord van God, dus er kan openlijk over gediscussieerd worden. En dat gebeurt dus ook. En bovendien worden de ultra's uitgekotst door de hele Israëlische bevolking, dat ze het goedpraten is kletskoek.

Begin nou eens een doodeenvoudige Wikipediapagina over de Talmoed te lezen, dan zul je er al snel achter komen dat je uit je nek kletst.

Frenck Mahon | 26-01-12 | 11:51
Het is simpelweg onmogelijk om je leven te leiden naar de Talmoed. Het barst van de tegenstrijdigheden. Voor- en tegenstanders van bepaalde stellingen komen aan het woord en becommentariëren teksten uit de Tenach en de Misjna. Je weet echt niet waar je het over hebt.

Deze idioten waren de eerste verbannelingen, ook aan het begin
van de tweede wereldoorlog.
En dit toen nog met instemming van de "normale" israëli's.

Maar ja ..... dat zijn de problemen bij een democratie. Vrijheid van
meningsuiting.......
Je graaft je eigen graf.

Misschien dat het bestempelen van " terroristische organisatie "
nog een uitkomst kan brengen.

De inhoud van dit stuk is al erg triest...
Maar dat er hier nog mensen zijn die serieus durven te discusieren over 2 boeken, waarvan er 1 ECHT WEL geschreven is door een onzichtbare vriend en het andere boek niet (denken ze echt...) is toch wel het diepte punt van de dag (tot nu toe)

En maar korten op de geestelijke gezondheidszorg... zucht.

Tegenspraak | 26-01-12 | 11:57 |
Ik heb van Wilders geleerd dat er geen gematigden gelovigen bestaan. Als je het ergens niet mee eens bent neem je er afstand van. Wat jij doet is de waarheid ontkennen en goedpraten wat de Joden doen. Daarom ben je net zo erg als die reli-gekkies.

Asjemenou...laat dat eens gauw!

Stelletje orthodoxe relikinkels!

Ik ben orthodox atheist en drink bleekwater bij m'n ontbijt

Tegenspraak | 26-01-12 | 11:57 |
"Toen bespuugde een ultraorthodoxe jood een 8-jarig meisje die volgens hem niet passend gekleed was."

Deze zin zet mij aan het denken, als ik een meisje van 8 in een kort rokje met kort truitje over straat zie lopen denk ik bij mij zelf; meisje meisje, je moet nog veel leren voordat je een vrouw wordt. Ik krijg daar geen enkel gevoel bij. Als joden over dit meisje over de rooie gaan omdat ze seksuele gevoelens hierdoor krijgen moet dat ergens vandaan komen. Als ik dan in een van de, volgens de joden, heiligste boeken lees dat sex met kinderen tot 9 jaar ok is, kan ik hun gedrag plaatsen.
Het gaat hier niet om enkele joden maar grote groepen die vrouwen en meisjes aanvallen, bespugen en met feces bekogelen omdat ze hun de schuld geven van hun seksuele gevoelens. Iedereen mag van mij geloven wat ze willen maar op het moment dat ze aan kinderen komen of op de hoogte zijn dat dit gebeurd maar het ok vinden, is bij mij het begrip weg. Welke zandbak religie ze ook aanhangen.
Maar ok ik geef je een kans om uit te leggen waarom het ok is dat meisjes van 8 jaar als seksueel object gezien worden door de joden.

De redenering van een gelovige; "Ik heb altijd gelijk."

Alle soorten van geloof zijn gebaseerd op onderdrukking.

"Geloof is vrede" zeggen ze, maar wel in de mijne geloven anders slacht ik je af als een varken.

Bah, ik kots op die gasten. Prijs me gelukkig dat ik alleen geloof in mijzelf.

Laat ik voorop stellen dat ik dit verwerpelijk vind. Reliegekkies ten top. Wat me wel irriteert dat is dat de critici hier afwezig zijn als een vrouw wordt dood gestenigd in, bijvoorbeeld, Saudi Arabie omdat ze is verkracht. Selectieve verontwaardiging heet dat.

neworder | 26-01-12 | 15:25 | niet ok!

Daar wordt door iedereen schande van gesproken, dus kom niet aan met die onzin. Weet je wat selectieve verontwaarding is? Moord en brand schreeuwen als de koningin met een hoofddoek op een moskee in Abu Dhabi betreedt en zelf met je keppel op de klaagmuur gaan staan en doen alsof er niks aan de hand is. Dat is selectieve verontwaardiging.

Weird Guilders | 26-01-12 | 15:28 | niet ok!

Bij de klaagmuur, met je keppel op. Op de klaagmuur met je keppel, lukt niet.

Levenslang opsluiten zo'n gevaarlijke gek die een gevaar is voor de maatschappij.

Mag gewoon van onze Uri Rosenthal

volgens moet de man op de pica, gewoon schijten

Zolang de VS achter Israël staat en onze regering bukt voor dezelfde VS, zal er niks veranderen en blijven ze gewoon doen waar ze zin in hebben.

@Weird Guilders | 26-01-12 | 15:28 | niet ok!

De koningin is ons staatshoofd. Van een seculiere staat. Juliana heeft het geweigerd. Zij niet. Dat zegt genoeg.

Die lui zijn net zo knettergek als andere fundamentalisten. De pot verwijt de ketel in die regio.

Ik vind dat als fundamentalistische haatbaarden zich agressief gaan gedragen tegenover wie dan ook ze gestraft moeten worden door (al naar gelang hun religieuze voorkeur) een geel kruis, een gele halve maan of een gele davidsster op hun jas te naaien. Dat zal dat tuig leren.

neworder | 26-01-12 | 15:52 | niet ok!
Lekker makkelijk. Geert Wilders is een Nederlandse Volksvertegenwoordiger. Van een seculiere staat. Ik zou bijna letterlijk zeggen: gelijke monniken gelijke kappen.

neworder | 26-01-12 | 15:52 |
"Juliana heeft het geweigerd."
Dit is weer onzin van je grote Leider. Toen Juliana in Perzie een moskee bezocht werd de Islam in dat land onderdrukt. Dit is de reden dat Juul geen hoofddoek op had en haar schoenen net als de begeleiders aanhielden bij het bezoeken van de gebedsruimte.
Verhaal niet mooier maken dan het is.
Leuk is wel om te weten dat Amerika de Islam heeft geholpen om een staatsgreep te plegen in Iran.

Reacties op dit artikel zijn gesloten