Het Syrische leger blijft de wijk Bab Amr in de stad Homs bestoken.

Tientallen Syriërs zijn vannacht om het leven gekomen in Homs. Het leger heeft de stad opnieuw bestookt. Precieze slachtofferaantallen zijn onbekend omdat Homs continu onder vuur ligt.

Het Syrische leger gooit alles in de strijd om de wijk Bab Amr in Homs te veroveren, zegt een opstandeling tegen Al-Jazeera: "Ze nemen ons onder vuur met raketten, mortieren en zelfs Russische tanks. Met tanks proberen ze Bab Amr binnen te komen." Een bewoner van de wijk zegt tegen de BBC: "Elk huis in Bab Amr is een doelwit. Je moet geluk hebben om te kunnen overleven."

Gisteren zei de Syrische president Assad na overleg met de Russische minister van Buitenlandse Zaken dat hij wil onderhandelen met de oppositie. Assad peinst er echter niet over om af te treden, zoals de opstandelingen willen. Veel Westerse landen en de Golfstaten trokken gisteren hun ambassadeurs terug uit Damascus. De Arabische Liga kondigde vanochtend aan dat ook de laatste waarnemers Syrië nu zullen verlaten.

Reaguursels

Wel mooi weer, en geen 11Steden-zorgen.

Het leger doet daar een alternatieve Elfstedentocht...startplaats Homs...

Homs wordt een 2e Misrata ...

Ik heb onderhand geen flauw idee meer "wat" daar "waarom" tegen "wie" vecht.

Homs wordt een 2e Bartlehiem

wat is eigenlijk het standpunt van de pvv over de Arabische lente ?

@ JollyDolly
In mei leggen alle vogeltjes een ei.

Het zou eens tijd worden dat het Westen, Turkije en de slaafse volgelingen van de USA (Saudi-arabierië, Qatar) eens stoppen met het bewapenen van de rebellen. Syrië is nu wel heel erg veel in het nieuws maar dat is allemaal propaganda.

Het Westen is druk bezig Iran onder druk te zetten en onderdeel daarvan is zijn grootste bondgenoot in de regio onschadelijk te maken dmv een regime change (zie Libië dat alleen maar is gebeurd omdat Khaddafy Duck de petrodollar wilde vervangen door de gouden dinar).

@Vergallistan
Het zou mooi zijn dat wij, de Russen en de Chinezen deze misdadige regimes eens niet zouden bewapenen.

wat is eigenlijk het standpunt van de pvv over de Arabische lente ?
JollyDolly | 08-02-12 | 10:50


Het ontgaat me even wat de PVV met de Arabische lente van doen heeft, maar goed:

Welk standpunt zou de PVV daarover dan in moeten nemen?

@flame_me: Deels mee eens. Wat hier gebeurt is dat het westen de oppositiegroepen onofficieel aan het bewapenen is en die gaan zich in de steden verschansen waarop het regeringsleger uiteraard met harde hand terugslaat. oorzaak-gevolg. Ja, de regering schiet met grof geschut maar de onrust wordt gevoed door het westen.

Hier zal je precies hetzelfde krijgen als in Afghanistan. De soennieten worden bewapend waarna ze (nog meer radicaliseren) en vervolgens een nieuw wahabitisch walhalla(h) ontstaat. Zo zullen er nog meer Al-Zarqawi's ontstaan (waar denk je dat hij vandaan kwam?).

Er moeten hardere sancties getroffen worden tegen het fascistische islamitische regime in Syrië.
Verder moet moslim dictator Assad voor het internationaal gerechtshof in Den Haag gedaagd worden.

Vergallistan | 08-02-12 | 11:06 | niet ok!

This.

@ijsbreker: verdiep je nog maar eens beter in de materie en zoek dan ook gelijk eens even uit wie de oppositie is.

Verder moet moslim dictator Assad voor het internationaal gerechtshof in Den Haag gedaagd worden.
ijsbreker | 08-02-12 | 11:30 | niet ok!

Weet je wel waar je over praat? Assad is zeer gematigd moslim (alawite). Syria is het meest tolerante arabische land tegenover andere gelovigen, er zijn honderden kerken. Assad zelft bezoekt ook kerken bij speciale gelegenheden.
Degene die hem omver willen werpen (met stuen van USA, Saudi en Quatar) dat zijn pas moslim dictators! Degene die nu de kop ingedrukt worden dat zijn de fascistische islamieten!

Dus als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niks....

Het zijn mooie tijden voor de wapenfabrikant.

Er moeten hardere sancties getroffen worden tegen het fascistische islamitische regime in Syrië.

ijsbreker | 08-02-12 | 11:30


Mocht het huidige regime, zoals door Assad gevoerd, omvergeworpen worden en de oppositie hun zin krijgen, pas dan kan er over een fascistisch islamitisch regime gepraat worden.
Assad zal ook de beste niet zijn, dat geloof ik maar zo.
Toch ben ik ervan overtuigd dat het grootste deel van de bevolking van de wal in de sloot belandt mocht Assad verdreven gaan worden.
Denkt u maar eens aan Iran nu en toen het nog Perzië was.
De nabije toekomst voor Egypte, Libië, Tunesië en alle Arabische lente-landen, met de Arabische Liga en de moslimbroederschap op de loer liggend, zal er ook niet echt florissant uitzien.

Dit geloof je zelf toch niet. Irak binnen vallen op verdenking van en in Syrie waar daadwerkelijk wat gebeurt de andere kant op kijken.... Puik werk jongens uit de politiek. Nu nog even Griekenland toe eigenen en dan kan de oorlog met Iran beginnen.
So it was written....

Assad een gematigd moslim? Wat een onzin!
Er zijn al meer duizend slachtoffers gevallen in Syrië.
Wie is de president daar? Juist dictator Assad. Assad is daar de baas en het leger en de politie staan daar onder zijn controle. De geheime dienst van Assad is tevens berucht.
Assad wordt net als zijn vader gehaat in Syrië. Zijn overleden vader was tevens berucht door de talloze massa-excuties welke onder dat regime werden begaaan.

En Iran leidt op deze manier lekker de aandacht van zichzelf af..

@ijsbreker | 08-02-12 | 12:07:
Dat hij een dictator is staat buiten kijf! Dat hij en zijn vader van de harde hand zijn (denk aan Hama) is ook een feit. Zijn regering houdt echter wel de radicalere soennieten onder de duim en zorgt wel voor de nodige stabiliteit in de regio.

Dat dit regime nu omvergeworpen gaat worden (a la Libië) zal er voor zorgen dat een veel groter kwaad zal opstaan en een burgeroorlog die de hele regio mee zal slepen.

Ben het met Wizzad eens dat de winter voor de arabische lente landen nog gaat komen en dat voorspelt weinig goeds voor de rest van de wereld.

Assad een gematigd moslim? Wat een onzin!
Er zijn al meer duizend slachtoffers gevallen in Syrië.
Wie is de president daar? Juist dictator Assad. Assad is daar de baas en het leger en de politie staan daar onder zijn controle. De geheime dienst van Assad is tevens berucht.
Assad wordt net als zijn vader gehaat in Syrië. Zijn overleden vader was tevens berucht door de talloze massa-excuties welke onder dat regime werden begaaan.

ijsbreker | 08-02-12 | 12:07 | niet ok!

Wat heeft het aantal slachtoffers te maken met de mate waarin iemand matig of streng moslim/gelovig is? Heb je gestudeerd bij Inholland ofzo? Wat een achterlijke redenaties houd jij er opna.
Tevens wie heeft jouw verteld dat Assad gehaat word, net als zijn vader? hebben alle syriers jouw gebeld ofzo? of geloof je alles wat de media je hier voorschotelt?

Vergallistan | 08-02-12 | 12:15 | niet ok!
JacobP | 08-02-12 | 12:39 | niet ok!

Do not feed the troll --->>> ijsbreker.

Vraag je eens af wanneer een door Venezuela bewapende militia in Texas een paar wijken in Houston bezet, controleposten inricht, en de onafhankelijkheid van Texas uitroept, uiteraard met flinke steun van de bevolking. Wat zou de regering in Washington doen?


Even naar al die mensen luisteren die uit Syrië zijn gevlucht.
Domme aanhangers van Assad willen de waarheid niet horen.
Beelden welke uit Syrië komen bewijzen verder de stelling.

Even naar al die mensen luisteren die uit Syrië zijn gevlucht.
Domme aanhangers van Assad willen de waarheid niet horen.
Beelden welke uit Syrië komen bewijzen verder de stelling.


ijsbreker | 08-02-12 | 13:07 | niet ok!

Ja, die paar soennieten die gevlucht zijn omdat ze Assad niet mogen, die moet je vooral vragen wat ze ervan vinden :D Dan weet je in ieder geval het antwoord al...
Welke beelden? Die van gedode burgers (door wie zijn die gedood?)? Of die beelden van extremistische haatbaarden met AK-47 die brainless 'allah w akbar' lopen te schreeuwen als een vastlopende grammafoonplaat?

P.S. Ik ben zelf in juli/aug vorig jaar nog in Syrie geweest, een ook in Hama, nou wast ik in de westerse media las toen ik terug kwam kwam totaal niet overeen met het beeld wat ik gezien heb.

Ik zou zeggen : "Assad, de knuppel er overheen en herstel de veiligheid in Syrie"

Reacties op dit artikel zijn gesloten