Iran zal in de loop van komende week een "zeer belangrijke en zeer grote nucleaire prestatie" bekendmaken. Dat heeft president Mahmoud Ahmadinejad zaterdag gezegd in een toespraak die rechtstreeks werd uitgezonden op de staatstelevisie.
Het is niet bekend waarop Ahmadinejad doelt. Iran is de laatste tijd onder meer bezig met het verrijken van uranium. Volgens Teheran is dat bedoeld om kernenergie op te wekken, maar het Westen vreest dat Teheran in het geheim werkt aan een atoombom.
De Verenigde Naties, de Verenigde Staten en Europa hebben sancties opgelegd aan Iran. Israël zou een militaire aanval overwegen. Iran "zal daar echter nooit voor zwichten", aldus Ahmadinejad.
Ahmadinejad sprak op de herdenking van de islamitische revolutie in Iran 33 jaar geleden.
Reaguursels
Spannend heur.
Marikuu | 11-02-12 | 10:42 | niet ok!
In de naam van de profeet....BOEM!
Plukkiehaar | 11-02-12 | 10:43 | niet ok!
oke, nu gaat het beginnen...
Faust1 | 11-02-12 | 10:44 | niet ok!
Kom op, maak er even een gloeiende glastuin van, nu het nog kan
Dremeltje | 11-02-12 | 10:44 | niet ok!
Het was een genoeg u allen te leren kennen. Tot ziens aan gene zijde.
Tapioca pudding | 11-02-12 | 10:46 | niet ok!
Door al dat gelul over wel of geen sancties hebben die gladiolen al lang een kernbom. N-Korea was destijds exact hetzelfde ritueel.
ronald2887 | 11-02-12 | 10:46 | niet ok!
+en
Tapioca pudding | 11-02-12 | 10:46 | niet ok!
De planning was toch 21 december?
gadaffi | 11-02-12 | 10:46 | niet ok!
Het zal wel allemaal meevallen. Ahmadinejad doet alles om de interne problemen weg te moffelen. Dus hij moet om de 2 weken zelf wat roepen of zijn generaals doen het, maar hij zit zo diep in de shit dat hij wel moet.
Moonwarrior | 11-02-12 | 10:48 | niet ok!
Echt niet Wat mensen ook roepen,Geloof mij nou maar IRAN zal nooit een ander land aanvallen ook Israël niet en zeker niet met atoomwapens.Daar tegen zal Iran altijd blijven roepen dat Israël normaal moet doen tegen die Palestina,anders zal Iran maatregelen treffen die Israël in der hart zullen treffen.
kzegje | 11-02-12 | 10:49 | niet ok!
@Moonwarrior | 11-02-12 | 10:48 | niet ok!
Dat is het probleem bij die lui, ze maken altijd vreemde sprongen in nood.
Kaas de Vies | 11-02-12 | 10:50 | niet ok!
kzegje | 11-02-12 | 10:49 | niet ok!
Ik geloof u niet.
Tapioca pudding | 11-02-12 | 10:50 | niet ok!
Een conflict tussen Israel en Iran is het laatste wat we moeten willen in de rest van de wereld.
brtsuper | 11-02-12 | 10:51 | niet ok!
It geat on.
XaleX | 11-02-12 | 10:55 | niet ok!
Kernfusie uitgevonden?
cenzeur | 11-02-12 | 11:00 | niet ok!
Kernproef ...
BunnyKiller | 11-02-12 | 11:00 | niet ok!
Wat een verrassing!
whatsnext | 11-02-12 | 11:00 | niet ok!
@brtsuper | 11-02-12 | 10:51
Dat conflict is er al jaren.
Hamas in Gaza en Hezbollah in Libanon zijn zetbazen van Iran.
En veel andere Palestijnen vinden Iran ook geil. De rest van het Midden-Oosten heeft de balen van ze of is in interne twisten verwikkeld. Ze krijgen nog financiele steun van de VN en de EU en ook militaire steun uit Iran.
Heiner | 11-02-12 | 11:01 | niet ok!
kzegje | 11-02-12 | 10:49
Waarom zouden we jou moeten geloven? Dat ze nooit een land hebben aangevallen zegt niet veel. Ten eerste zitten die haatbaarden er pas vanaf 1980, ten tweede hadden ze tot nog toe niet de wapens om eens flink uit te halen.
Maar mochten ze nu beschikken over kernwapens, dan hebben ze altijd gelogen, en anders dan in het geval Iraq, klopt dan dit keer wel de beweringen van het westen.
La Bailaora | 11-02-12 | 11:03 | niet ok!
It giet oan!
Koninging Beatricks | 11-02-12 | 11:05 | niet ok!
Nucleaire proef boven Israel.
Toine Tussenbeen | 11-02-12 | 11:06 | niet ok!
@cenzeur laten we het hopen. Als ze dat gelukt zou zijn en kunnen presenteren dan is iedere aanval op Iran een aanval op de wetenschap. En als ze dat hebben uitgevonden dan zouden we ook in een klap van onze Amerikaanse oliebaronnen af.
Skinkie | 11-02-12 | 11:06 | niet ok!
Ik stel voor dat op het moment dat het hoge woord er uit is, Obama op "de knop" drukt.
EJB86 | 11-02-12 | 11:07 | niet ok!
Ah, een vreedzame superpaddestoel met ferm pyrotechnische effecten, niet zijnde een atoombom, want die gingen de goede gelovigen immers niet maken.
Jan Passant mk2 | 11-02-12 | 11:11 | niet ok!
Skinkie | 11-02-12 | 11:06
Ja een extrabom of grotere explosie is geen nieuws op kern gebied aangezien het balletje ter grote van een tennisbal nog niet voledig kan ontploffen in WO2 ontplofte er 2% .
Dan is kernfusie groot nieuws daar in tegen.
Maar ik zal wel dromen:)
cenzeur | 11-02-12 | 11:13 | niet ok!
is dit nou it geit on? (referentie.. geitenneu.. laat maar. grapje uitleggen is niet leuk!)
hartogjen | 11-02-12 | 11:25 | niet ok!
cenzeur | 11-02-12 | 11:13
Wat voor kernfusie bedoel je?
Kernfusie zoals in een H-bom.
Generaal Nguyen Giap | 11-02-12 | 11:26 | niet ok!
cenzeur | 11-02-12 | 11:13
of cold fusion, dat zou ook heel mooi zijn...
La Bailaora | 11-02-12 | 11:33 | niet ok!
Skinkie | 11-02-12 | 11:06
La Bailaora | 11-02-12 | 11:33
Kernfusie kan elke kleuter opwekken. Gecontroleerde kernfusie waar je meer energie uithaalt dan je er in stopt, dat is pas een prestatie.
Ik mag hopen dan Iran een kernproef doet die volledig mis gaat waardoor Israel het niet hoeft af te maken.
1nfidel | 11-02-12 | 11:40 | niet ok!
Moet alles tot in den letter uitgelegen worden?
Zijn er volwassenen aanwezig hier?
cenzeur | 11-02-12 | 11:46 | niet ok!
Dat loopt nog eens helemaal uit de klauwen. Ondertussen wordt iedereen die aan de voorkant van het probleem wil werken geremd door internationale kiekeboepolitiek. Straks gezamenlijk op de blaren zitten wanneer Iran zichzelf een plaatsje op het wereldtoneel heeft verworven als kernmacht.
Herr Kaloin | 11-02-12 | 11:52 | niet ok!
@1nfidel
Zou ons toch heel wat centjes bij ITER in Frankrijk schelen.
Skinkie | 11-02-12 | 11:53 | niet ok!
'n Hele grote suicide bom ..........
Elder of Z. | 11-02-12 | 11:59 | niet ok!
www.wnd.com...
Elder of Z. | 11-02-12 | 12:06 | niet ok!
Geen zorgen mensen, Islam is vrede!
Juustem | 11-02-12 | 12:15 | niet ok!
Die minus-geniale leiders wegbombarderen en de jeugd heel laten a.u.b. #IDF
dubbert | 11-02-12 | 12:15 | niet ok!
Ook wel leuk artikeltje over Iran gisteren en vandaag, ben benieuwd hoe het er morgen uit gaan zien...
www.visionair.nl...
Vero Legata | 11-02-12 | 12:31 | niet ok!
Het is echt alleen nog een kwestie van wachten tot Israel lost gaat.
Dan komen Iran zijn vriendjes, en Israel zijn vriendjes, en in no time zitten we met WW3.
The.Age.Of.Men | 11-02-12 | 12:31 | niet ok!
Alle rotzooi en dreiging komt uit die hoek.
Laten we die landen gewoon deleten.
joemiejas | 11-02-12 | 12:43 | niet ok!
Die zandstuivers hebben helemaal geen kernenergie nodig; ze hebben olie.
Titan T. Fox | 11-02-12 | 12:43 | niet ok!
Die zandstuivers hebben helemaal geen kernenergie nodig; ze hebben olie.
Titan T. Fox | 11-02-12 | 12:43
Ja, maar die olie is voor de export.
Net zoiets als Nederland met het aardgas doet.
Iraanse VOC mentaliteit, zeg maar........
WizzAd | 11-02-12 | 12:50 | niet ok!
@kzegje | 11-02-12 | 10:49 |
Ik geloof je niet en ben zeker niet van plan mijn leven en dat van mijn kinderen op het leven te zetten om u het voordeel van de twijfel te geven.
Eventueel nu Iran binnen vallen om regime af te knallen (inwoners spaar methode) maar mocht er binnenkort een heuse A-bom gepresenteerd worden dan rücksichtslos direct het hele land plat nuken. Pech voor de overige inwoners dan.
25TaLife | 11-02-12 | 12:52 | niet ok!
Dat is niet het hele bericht berbers:
De president haalde in zijn toespraak ook uit naar Israël. Dat land is volgens Ahmadinejad gecreëerd door het Westen om de wereld te overheersen.
''De essentie van deze afgod was een verhaal dat de Holocaust wordt genoemd. Iran heeft deze afgod met moed en wijsheid stukgeslagen om de westerlingen te bevrijden'', beweerde Ahmadinejad. De president heeft de Jodenvernietiging door nazi-Duitsland herhaaldelijk afgedaan als een mythe.
Hamas
Ahmadinejad deelde het podium met Ismail Haniya, leider van de radicale Palestijnse beweging Hamas. Die zei Israël nooit te zullen erkennen. ''Het verzet gaat door tot al het Palestijnse land, inclusief Jeruzalem, is bevrijd en alle vluchtelingen terug zijn'', aldus Haniya.
Ik zal er geen nacht wakker om liggen wanneer er even wat precisiebombardementen worden uitgevoerd op die centrales.
Hussar1683 | 11-02-12 | 12:54 | niet ok!
Hedenochtend heb ik ook een nucleaire prestatie van formaat gedaan. Ik moest 3x spoelen! Gaan ze in Iran met z'n allen tegelijk?
JanVergoor | 11-02-12 | 12:59 | niet ok!
Hussar1683 | 11-02-12 | 12:54
Daarmee wordt enkel het gevolg opgelost, niet de oorzaak.
Ware het niet beter te trachten de oorzaak te elimineren of toch iig. te minimaliseren?
WizzAd | 11-02-12 | 13:03 | niet ok!
ok dit is dus zuivere provocatie die beantwoordt moet worden met provocatie.
gewoon terug provoseren met het antwoord dat het westen innovatie en nieuwe technologien toejuicht.
Dus een doorbraak in veilige kernenergie zou een enorme bijdrage zijn van iran aan de menshijd. Echter het detoneren van een nuclear device behoort tot een technologie uit de najaren van de tweede wereld oorlog en is zeer oude technologie niets nieuws.
bij het detoneren van een nuclear devise staan alle militaire opties op de tafel om de nuclear capabilitys van Iran te vernietigen.
Reeldutch | 11-02-12 | 13:04 | niet ok!
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.
*niet wachten kan.
*handjes van Ahmadinogwat gedag zwaait.
BedrijfsTijgerT | 11-02-12 | 13:07 | niet ok!
Ze hebben de reactor eindelijk aan de praat en kunnen nu beginnen met produceren van Pu94 kunnen maken en een MOX reactor hebben. Dan zou de schrik er bij het westen wel eens goed in kunnen zitten.
Nekbaard | 11-02-12 | 13:10 | niet ok!
Hussar1683 | 11-02-12 | 12:54
Een vrijbrief om Israel verder uit te bouwen tot aan zee.
Weer laat het gezwel Hamas zien dat het geen overleg wil.
cenzeur | 11-02-12 | 13:11 | niet ok!
heu. misschien heeft noord korea ze wel wat reserveuranium gestuurd nadat de iraanse centrifuges in de soep zijn gestuxnet...
Bamzaaiert | 11-02-12 | 13:15 | niet ok!
...met heimelijk medeweten van de chinezen uiteraard die al dat bemoeienis van amerika met de oliekraan niet zo op prijs stelt...
Bamzaaiert | 11-02-12 | 13:16 | niet ok!
Men kan in ieder geval niet zeggen dat Iran zich bang laat maken. Respect!
MvanBuuren | 11-02-12 | 13:20 | niet ok!
Dagdag Israël!
Pot Vol Koffie | 11-02-12 | 13:23 | niet ok!
Men kan in ieder geval niet zeggen dat Iran zich bang laat maken. Respect!
MvanBuuren | 11-02-12 | 13:20
Ik weet natuurlijk niet of het een dreigement is, dit wordt in bovenstaand artikel niet duidelijk.
Maar mocht hetgeen Hussar1683 | 11-02-12 | 12:54 schrijft waar zijn, durf ik toch te betwijfelen of (terreur)dreigementen wel respect waardig zijn.
WizzAd | 11-02-12 | 13:31 | niet ok!
Van nabij het geval meegemaakt van een "student" uit Iran met een ongezonde belangstelling voor combinaties van zeer lichte en zware metalen, typisch kernbomtechnologie. Omdat het niet in naïef NL is, even de politie gebeld en de volgende dag was die gast ons lab en het land uit. Kom mij niet aan met verhalen dat Iran niet aan kernbommen werkt. Dat is politiek correcte prietpraat.
Vooralsnog zal het in Iran om een vrij simpele Uranium splitsingsbom gaan, waarvoor je in principe alleen voldoende uranium, een kanonsloop en twee explosieve ladingen nodig hebt. Zodra de Iraanse ultracentrifuges genoeg U235 hebben geproduceerd moeten ze in staat zijn een kernproef uit te voeren. Overigens, door het ongelooflijk naïeve gedrag van NL is de kennis over ultracentrifuges via Pakistan in de verkeerde handen geraakt,
bdn01 | 11-02-12 | 13:42 | niet ok!
Iran zal in de loop van komende week een "zeer belangrijke en zeer grote nucleaire prestatie" bekendmaken. Misschien kan Israël op die dag een logistieke prestatie uitvoeren en die kerncentrale met de grond gelijk maken? Bij Irak was dat indertijd ook een groot succes. Daarna hoorde je Saddam Hoessein niet meer over kernenergie.
MAD1950 | 11-02-12 | 13:48 | niet ok!
Ik weet natuurlijk niet of het een dreigement is, dit wordt in bovenstaand artikel niet duidelijk.
WizzAd | 11-02-12 | 13:31 | niet ok!
Wat denkt u zelf? Zou Iran onder de huidige omstandigheden dreigen met een nucleaire test? Dat lijkt me sterk, dat hoeft men toch niet van te voren aan te kondigen?
MvanBuuren | 11-02-12 | 13:56 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 13:56
Het is niet belangrijk of het een dreigement is of niet.
U sprak/schreef van respect in de richting van Iran.
Ik vond en vind sommige uitspraken niet echt respectabel, zeker niet als ze door een trekpop van een religieus regime gedaan worden.
Religieuze lijders die op de achtergrond aan de touwtjes trekken en zo dapper zijn zich te verschuilen achter een twijfelachtige 'entiteit', zijn, imo, grote lafaards.
WizzAd | 11-02-12 | 14:09 | niet ok!
Vernietigen
Vorige week meldden staatsmedia dat Iran in staat is Israël binnen negen minuten te vernietigen. De Europese Unie en Amerika hebben diverse sancties tegen Iran ingesteld vanwege het nucleaire programma.
Dat klinkt zeker wel als een dreigement. Een vernietiging in 9 minuten kan alleen met een kernbom. Oftewel, ze hebben hem bijna. Verwacht deze maand nog actie van de IDF.
Hussar1683 | 11-02-12 | 14:11 | niet ok!
Hussar1683 | 11-02-12 | 14:11 | niet ok!
Toevoeging:
www.elsevier.nl...
nujijweer_ | 11-02-12 | 14:20 | niet ok!
Iran blokkeert https-verkeer en toegang tot populaire websites
tweakers.net...
Want je wilt natuurlijk niet dat de wereld doorheeft dat de bevolking Iran toch niet als het paradijs op aarde ervaart.
Hussar1683 | 11-02-12 | 14:26 | niet ok!
Binnen 9 minuten Israel vernietigen gaat wel sneller als binnen 33 jaar je eigen land vernietigen dat dan weer wel.
cenzeur | 11-02-12 | 14:37 | niet ok!
Wij hebben kernwapens.... Zij hebben kernwapens.....
Wat is het probleem?
P5ycH0 | 11-02-12 | 14:48 | niet ok!
Daarna hoorde je Saddam Hoessein niet meer over kernenergie.
MAD1950 | 11-02-12 | 13:48
Helaas, dat weerhield Saddam niet toch centrifuges to kopen en via Khan de plannen van een atoomwapen te verkrijgen (equivalent aan de Little Boy bom van de VS). Saddam's droom was een atoomwapen want daarmee kon hij het hele Midden-Oosten chanteren en zou de godfather worden van die buurt. Die droom heeft Iran ook. Via proxies zijn ze al heel lang bezig de shi'itiesche islam te verspreiden.
Moonwarrior | 11-02-12 | 14:55 | niet ok!
@Hussar1683 | 11-02-12 | 14:26
Ja, gek genoeg hoor je de pro-Iran bende daar niets over zeggen. Waarom zou Iran, die zich opwierpen als de voorstrijders van de vrijheid van menigsuiting toen ze de Holocaust ontkenners een podium gaven, nu opeens dezelfde vrijheden blokkeren?
Moonwarrior | 11-02-12 | 14:57 | niet ok!
dat handje van die achmadinijad waar heb ik dat ook alweer meer gezien is ff in de geschiedenis bladeren o ja die was ook zo vreedzaam bezig ja.
laptop | 11-02-12 | 15:19 | niet ok!
P5ycH0 | 11-02-12 | 14:48 | niet ok!
'
dat een kernoorlog het einde van de wereld betekent.
PieterdeZaadschieter | 11-02-12 | 15:55 | niet ok!
www.youtube.com...
nujijweer_ | 11-02-12 | 16:04 | niet ok!
Ahmedinejad is een held.
henk8889 | 11-02-12 | 16:37 | niet ok!
Darius gaat Alexander eindelijk verslaan met een pijl met nucelaire lading ?
razz | 11-02-12 | 16:42 | niet ok!
Ik ga vast bonen in blik kopen, zo terug.
Vage_eddie | 11-02-12 | 16:43 | niet ok!
Als de Amerikanen en de Israëliërs nu geen nucleaire wapens hadden, hadden ze kunnen klagen nu moeten ze gewoon hun bek dicht houden. Je kunt je buurman ook niet verbieden dat ie een televisie heeft omdat jij er ook een hebt.
dries62 | 11-02-12 | 17:36 | niet ok!
dries62 | 11-02-12 | 17:36 | niet ok!
Een televisie is heel iets anders dan beschikken over een atoombom
nujijweer_ | 11-02-12 | 17:48 | niet ok!
dries62 | 11-02-12 | 17:36 | niet ok!
dus criminelen mogen ook wapens hebben omdat politie die ook heeft?
club662_new | 11-02-12 | 18:09 | niet ok!
dries62 | 11-02-12 | 17:36 | niet ok!
misschien dat 12-jarigen mogen rijden omdat 18-jarigen dat ook mogen?
verantwoordelijkheidsniveau is van groot belang bij het bezitten van dit soort wapens. Iran onderdrukt eigen volk, ondersteunt terrorisme en als zo'n wapen nu een feit blijkt:
1) verbreken ze hun contract die ze hebben ondertekend dmv het non-proliferatie-verdrag
2) staan ze te boek als leugenaars aangezien ze al jaren hoog bij laag volhouden geen bom te hebben
3) krijg je een wapenwedloop in het meest explosieve gedeelte van de wereld, met dank aan iran dus
4) staat mvanbuuren historisch voor lul
allemaal zaken die je niet wil (op 4 na dan)
club662_new | 11-02-12 | 18:13 | niet ok!
dus criminelen mogen ook wapens hebben omdat politie die ook heeft?
club662_new | 11-02-12 | 18:09
Het is net andersom.
Omdat de criminelen wapens hadden/hebben, heeft de politie nu ook wapens.
Met het verschil dat criminelen het discutabele recht nemen om hun wapens te pas en te onpas te gebruiken.
En blijkbaar geldt dat ook voor criminele regimes.
WizzAd | 11-02-12 | 18:45 | niet ok!
als zo'n wapen nu een feit blijkt:
club662_new | 11-02-12 | 18:13 | niet ok!
Als zo'n wapen nu eens alleen bestaat in de fantasie van mensen zoals u, paniekzaaiers en oorlogshitsers? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Iran aan een atoomwapen werkt, laat staan dat zij er plotsklaps een zouden hebben. Wat een onzin weet u toch elke keer uit uw toetsenbord te trollen.
Ahmedinedjad gaat volgende week vertellen dat Bushehr volledig op stoom is, dat er in Fordo verrijking plaatsvind, misschien iets over Arak of iets op medish gebied, maar in ieder geval niet dat Iran een atoomwapen heeft, en hoogstwaarschijnlijk ook niet dat zij een werkende cold fusion energy generator hebben ontwikkeld.
Zowel Israel als u zijn nu al maanden bezig om de boel op te naaien, paniek te zaaien, en te doen voorkomen alsof Iran op punt staat Israel aan te vallen. Rook eens een blowtje, get a grip, chill out...
En voor wat betreft het "verantwoordelijkheidsniveau" verwijs ik u naar onderstaand krantenartikel:
zioncrimefactory.com...
MvanBuuren | 11-02-12 | 18:50 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 18:50 | niet ok!
zioncrimefactory.com,
ik hoef niet eens naar de inhoud te kijken, subjectieve troep lees ik niet. Daat laat ik aan subjectieve waarheidsvertroebelaars als u over.
club662_new | 11-02-12 | 18:56 | niet ok!
4) staat mvanbuuren historisch voor lul
club662_new | 11-02-12 | 18:13 | niet ok!
Als blijkt dat Iran geen verborgen atoomwapen programma heeft, geen atoomwapen heeft, en dat deze hele vanuit Israel aangestuurde hysterische hetze wederom met een sisser afloopt, staat u dan historisch voor lul?
MvanBuuren | 11-02-12 | 18:57 | niet ok!
subjectieve troep lees ik niet.
club662_new | 11-02-12 | 18:56 | niet ok!
Het is een krantenartikel van IAP News Jeruzalem February 1, 2003 met een paar interessante uitspraken van de Israelische professor Martin van Creveld.
Ik begrijp echter volkomen waarom u wil doen voorkomen alsof dit subjectieve troep is, want ik ben er van overtuigd dat u stiekum toch gekeken hebt, maar van stompzinnigheid niet weet wat u anders moet zeggen...
Ik denk dat het volgende wat u gaat zeggen is: "Het krantenartikel is een vervalsing gemaakt door gemene antisemieten"
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:04 | niet ok!
Als ik Iran was zou ik zsm maken dat ik de Bom kreeg. Hun grootste vijanden hebben 'm immers ook.
Het zou volkomen onlogisch zijn als ze 'm niet zouden willen.
macmiep.nl | 11-02-12 | 19:04 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:04 | niet ok!
ik had eigenlijk dus niet gekeken, het domein leek me een beetje vanzelfsprekend.
en nee, ik kom niet met die aluminiumhoedjes verhalen aanzetten, zoals: zionistische complotten om de wereld over te nemen, om dat soort mensen te vinden heeft u niet meer dan een spiegel nodig.
ik ga je artikeltje even lezen.
club662_new | 11-02-12 | 19:16 | niet ok!
Hun grootste vijanden hebben 'm immers ook.
macmiep.nl | 11-02-12 | 19:04
Iran's grootste vijand is trekpop Ahmadinejad met de raad van hoeders en ayatollah Khamenei op de achtergrond.
WizzAd | 11-02-12 | 19:22 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:04 | niet ok!
nou prachtig stukje tekst van een malloot. Dat israel, als het daar reden toe had, op europese steden zou kunnen, tja, feitelijk is dat waar, maar wat je verder met dat artikel wil aantonen behalve dat er ook in israel malloten leven en helaas ook studeren....?
dus als een debiele professor domme uitspraken kan maken en dat je die uitspraken mag generaliseren tot het israelische beleid, dan zou ik dus zeker geen iraanse uitspraken mogen zoeken van nietsbetekenende malloten die oproepen tot het vernietigen van alle joden?
zoals het boek van het jaar in iran van 2011? waarin letterlijk het uitmoorden van alle joden op aarde wordt neergezet als de ultieme oplossing?
werkt beide kanten op pikkie.
en wat betreft het nieuws wat iran te melden heeft, laten we dat maar eerst afwachten voordat we daar over gaan zitten janken. Ik antwoord puur op dries62 zijn drogreden dat elk land kernwapens mag hebben omdat ander landen die ook hebben.
is de wereld werkelijk ZO dom geworden dat we, na de koude oorlog, talloze afspraken hebben gemaakt om kernwapens af te bouwen, om ze maar weer toe te laten zodra het de mogelijkheid biedt om joden te vermoorden? hypocriet en gevaarlijke domheid die europeanen ook al net voor WOII tentoonstelden.
macmiep.nl | 11-02-12 | 19:04 | niet ok!
hun grootste vijand is alleen hun grootste vijand omdat ze israel hun vijand maken, door bijv uitspraken van ahmadinejad, het doen van onderzoek naar de bouw van kernwapens etc.
een crimineel mag dus ook wapens hebben omdat zijn vijand, de agent, ook wapens heeft. Dat hij de agent achter zich aan krijgt door zijn eigen gedrag vind jij blijkbaar irrelevant.
club662_new | 11-02-12 | 19:25 | niet ok!
Bijna 9 jaar geleden geschreven, geeft dit artikel een verbazingwekkende voorspelling voor de gebeurtenissen zoals wij die vandaag in Syrië en Iran zien gebeuren, alsmede de Israelische dreigementen om Iran aan te vallen als de VS dat weigert te doen. Er dus in 9 jaar weinig verandert aan de gangsterachtige afpersings taktiek van Israel:
The Guardian Sunday 21 September 2003
Under the guise of forcibly divesting Iraq of its weapons of mass destruction, the US now sought to 'reshape' the entire Middle East,~~ other regimes, such as Hizbollah-supporting Syria in particular, would either have to bend to American purposes or suffer the same fate.~~
~~Impressing on the US the gravity of the Iranian threat has long been a foremost Israeli preoccupation~~
~~'since Iran threatens the interests of all rational states in the Middle East'. However: 'If the Western states don't do their duty, Israel will find itself forced to act alone, and will accomplish its task by any [ie including nuclear] means.'
The hint of anti-American blackmail in that remark was nothing exceptional; it has always been a leitmotif of Israeli discourse on the subject. ~~
~~We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under.
www.guardian.co.uk...
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:30 | niet ok!
oortjes!!!! BOEM
normal Ven | 11-02-12 | 19:37 | niet ok!
die oproepen tot het vernietigen van alle joden?
ze maar weer toe te laten zodra het de mogelijkheid biedt om joden te vermoorden? hyporiet en gevaarlijke domheid die europeanen ook al net voor WOII tentoonstelden.
club662_new | 11-02-12 | 19:25 | niet ok!
Zelfs al zou er al een oproep zijn om Israel te vernietigen, dat zijn dat a) niet alleen 5.5 miljoen joden, want er wonen in Israel en de bezette gebieden zo'n 3 miljoen moslims, en b) vernieiting van ALLE joden is sowieso onzin, want de meerderheid van de aanhangers van de joodse sekte woont ver buiten Israel.
U bewering dat atoomwapens worden toegelaten om joden te vermoorden is dermate ridicuul dat ik daar niet eens op in ga.
Uw, overigens extreem generaliserende, vergelijking met "gevaarlijke domheid die europeanen ook al net voor WOII tentoonstelden" is behalve bizar ook nog eens totaal onwaar, doch ik ben niet anders van u gewend. U reageert vanuit hysterische emotie, en bent voor geen enkele rede vatbaar, wat dat betreft bent u een perfecte Israelier.
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:38 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:30 | niet ok!
met een hele grote dikke giftige adder onder het gras: israel spreekt over een dreiging van iran naar israel toe. Israel heeft het nergerens en nooit over het zomaar binnenvallen van iran, als ze dat had gewild hadden 20 jaar van nucleaire 'bangmakerij' ze allang de go-ahead gegeven.
Israel wil in al die uitspraken voorkomen dat iran, die WEL constant loopt te janken over het wegvagen van israel zonder dat er ooit ook maar indicatie was dat israel iran iets zou doen, israel wat flikt.
maar u kunt natuurlijk niet snel genoeg zien hoe er weer onder het mom van een ultieme oplossing, een paar miljoen joden worden weggejorist. Dat maakt uw zogenaamde inzicht dermate subjectief, dat ik medelijden met u heb.
assad zijn gehackte mailtjes hadden het over jouw types: over hoe simpel het is om sommig volk aan hun kant te krijgen door hun moorden neer te zetten als onschuldige foutjes. De daaropvolgende twijfel zou genoeg zijn om de internet discussie lang genoeg op gang te houden om lekker rustig verder te gaan.
dus gefeliciteerd met uw cruciale taak in de iraanse propagandamachine. Ik wens u alle iraanse leugens toe.
club662_new | 11-02-12 | 19:44 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:38 | niet ok!
"Zelfs al zou er al een oproep zijn om Israel te vernietigen,"
leren lezen schat, het boek van het jaar in iran roept op tot het uitroeien van alle joden op aarde, niet israel, noch dmv oorlog, puur dat de oplossing bestaat uit het vernietigen van alle joden.
en mijn uitspraken bizar? dus vindt het doodnormaal dat iran maar kernwapens moet hebben? terwijl de rest van de wereld al jaren probeert om ze weg te werken.
Het enige argument wat ik namelijk hoor waarom iran kernwapens zou moeten hebben: "israel en de vs hebben ze immers ook".
kortom, weinig emotie, hysterie of onredelijkheid. Pure logica, iets waar u helaas geen vat op heeft.
club662_new | 11-02-12 | 19:48 | niet ok!
dus als een debiele professor domme uitspraken kan maken en dat je die uitspraken mag generaliseren tot het israelische beleid,
-
zoals het boek van het jaar in iran van 2011? waarin letterlijk het uitmoorden van alle joden op aarde wordt neergezet als de ultieme oplossing?
club662_new | 11-02-12 | 19:25 | niet ok!
Ik generaliseer helemaal niets, alhoewel het mij sterk lijkt dat dhr. Crefeld de enige in israel is met zulkemradicale ideeën. Maar als u zegt dat elk land mensen kent die domme uitspraken doen, waarom doet u daar wat betreft Israel nog schampachtig over, maar wanneer een domoor in Iran zegt dat het zionistische regime van de pagina's van de geschiednis zal verdwijnen, en al ruim een decennia hysterisch foutief vertaald als "Iran wil Israel van de kaart vegen"? U schreef iets over "twee kanten op pikkie"., doch blijkbaar geldt dat niet voor u. Iran heeft nog nooit gezegd dat Iran de intentie heeft om Israel te vernietigen. Daar heeft Iran ook totaal niet de capaciteit voor. Ten eerste is hun luchtmacht niet in staat om Israel te bereiken, en ten tweede heeft Israel een uitgebreid arsenaal aan nucleaire wapens, waarvan een groot gedeelte op onderzeeërs met second strike capability. Dus
elke poging van Iran om Israel aan te vallen zal binnen 5 minuten leiden tot volledige verwoesting van Iran.
Iran heeft net zoveel kans tegen Israel als een stenengooiend Palestijns kind tegen een Merkava tank. En toch doet Israel nu al zo'n 10 jaar volledig hysterisch over Iran. Dat gelooft toch geen zinnig denkend mens....
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:48 | niet ok!
Dat ze zelf vijanden maken daar heb ik het niet over. Als ik me verplaats in de Iraanse machthebbers, dan zou ik een bom willen.
Ik gun ze geen bom. Ik gun niemand een bom, laatstaan reil-fanaten.
macmiep.nl | 11-02-12 | 19:49 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:48 | niet ok!
wat een gelul,
ik doe niet schampachtig, al die mongolen die zo denken moeten aan de kaak gesteld worden, in israel en iran. Alleen wordt in israel met de nek gekeken naar dit soort malloten, in iran worden ze op handen en voeten gedragen.
verschil tussen die professor en die andere man, is dat hij daadwerkelijk commando heeft over een leger. geen irrelevant puntje.
israel heeft vaak genoeg gezegd dat het israel wil en zal vernietigen. israel heeft het enkel over nucleaire installaties in iran gehad, nooit over het hele land.
de kernwapens in iran zijn ook niet van belang voor een oorlog nu. Maar dat snap jij niet.
als iran nu 1 kernwapen heeft, betekent dat dat het regime voorlopig immuun is. Tijdens die immuniteit kan het een veel groter arsenaal opbouwen, hun eigen bevolking blijven terroriseren en uiteindelijk ook het gehele midden-oosten een wapenrace in trekken.
u beseft het niet, daar bent u helaas wat te simpel voor, blijkbaar komt niet voor iedereen wijsheid met de jaren (al bent u overtuigd van wel bij uzelf), maar iran met kernwapens, schietend of niet, is een ramp voor de regio.
Israel heeft baat bij een stabiele regio, iran bij een instabiele. Mag u een gokje wagen waar iran op richt. Of zou u de iraans-syrische bezidheden als stabiliserend durven omschrijven? dacht het niet.
club662_new | 11-02-12 | 19:57 | niet ok!
het boek van het jaar in iran roept op tot het uitroeien van alle joden op aarde
en mijn uitspraken bizar? dus vindt het doodnormaal dat iran maar kernwapens moet hebben? terwijl de rest van de wereld al jaren probeert om ze weg te werken.
club662_new | 11-02-12 | 19:48 | niet ok!
Welk boek? Link graag.
Ik heb nooit beweert dat Iran kernwapens moet of mag hebben, integendeel, ik beweer dat Iran GEEN kernwapens heeft, en dat er geen bewijs is dat Iran aan kernwapens werkt. Dat is ook het probleem niet, Israel wil dat Iran stopt met verrijken en stopt met nucleair onderzoek in het algemeen.
Kortom, Israel eist dat Iran afziet van alle rechten die dat land heeft als IAEA lid en ondertekenaar van het NPT, terwijl Israel zelf de IAEA nog nooit heeft toegelaten, en niet eens officieël wil erkennen dat het atoomwapens heeft.
Dat "de rest van de wereld al jaren probeert kernwapens weg te werken" is aperte onzin. Deze geest gaat nooit meer terug in de fles. Amerika moderniseert haar nucleaire arsenaal, het VK, Rusland en China doen hetzelfde, en ik zie India en Pakistan nu ook nog niet op korte termijn hun nucleaire wapens inleveren. Noord Korea heel misschien, maar Israel in ieder NOOIT, dus schrap dit sprookje maar uit uw "argumentatie".
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:57 | niet ok!
club662_new | 11-02-12 | 19:57
MvanBuuren | 11-02-12 | 19:57
Op deze manier mondt uw amicale onderonsje uit in een 'welles-nietes' spelletje.
Toch heeft club662 gelijk.
Door Iran, bij monde van Ahmedinejad en Khamenei, is al meerdere keren de uitspraak gedaan dat Israël van de kaart geveegd dient te worden.
WizzAd | 11-02-12 | 20:11 | niet ok!
israel heeft vaak genoeg gezegd dat het israel wil en zal vernietigen. israel heeft het enkel over nucleaire installaties in iran gehad, nooit over het hele land.
Israel heeft baat bij een stabiele regio, iran bij een instabiele. Mag u een gokje wagen waar iran op richt. Of zou u de iraans-syrische bezidheden als stabiliserend durven omschrijven? dacht het niet.
club662_new | 11-02-12 | 19:57 | niet ok!
Ik denk ook dat Israel zich zelf vroeger of later zal vernietigen, maar dit terzijde.
Dat Israel "alleen nucleaire installaties" wil bombarderen klinkt leukin theorie, maar in de praktijk werkt het niet zo. Iran zal namelijk terugschieten met raketjes, ze zullen niet veel raken, maar al komt er maar eentje per week aan, dan zal dat de Israelsche economie volledig ontwrichten. Israel kan zich namelijk geen langdurig conflict veroorloven.
Israel baat bij een stabiele regio? Kom nou toch, Israel is gebaat bij Full Spectrum Dominance in het MO, en dat betekend dat er geen landen mogen zijn die op welke termijn dan ook een bedreiging voor Israel kunnen vormen. Irak ligt al in puin, dus Iran is de enige overgebleven "concurrent" en daarom moet Iran ook aan stukken gereten worden.
"iraans-syrische bezidheden". Waar heeft u het over? Syrië wordt op dezelfde wijze onderuit gehaald als Libië. Tunesië was een volksrevolutie, Egypte ook, maar Libië en Syrië zijn vanuit het buitenland gefinancierde en bewapende rebellieën van een stelletje gangsters en gepeupel. ER is geen sprake van een volksopstand, en het is nog maar zeer de vraag of de meerderheid van de Syriërs inderdaad wil dat Assad aftreed.
Libië balanceert momenteel op de rand van een burgeroorlog, en als de "opstand" in Syrië slaagt, zal ook dat land ten prooi vallen aan decennia lange onrust.
"Ter leeringh ende vermaeck" waarom heeft, volgens u, Iran baat bij instabiliteit?
MvanBuuren | 11-02-12 | 20:11 | niet ok!
"Kortom, Israel eist dat Iran afziet van alle rechten die dat land heeft als IAEA lid en ondertekenaar van het NPT"
ze ontdoen zichzelf van alle rechten omdat ze de IAEA niet toelaten.
israel heeft het NPT nooit getekend en is dus ook niet verplicht om de IAEA toe te laten. heel simpel hoor.
wat dat boek betreft, is de titel "How to eliminate israel from the planet"
www.jihadwatch.org...
talloze linkjes naar dit boek, maar juist de wat inhoudelijkere artikelen zijn niet meer vindbaar, wie weet word ik wel door de mossad gecensureerd.
hoe dan ook, zoek maar op die titel. Het boek gaat, anders dan de titel doet vermoeden, over alle joden.
club662_new | 11-02-12 | 20:12 | niet ok!
"Ter leeringh ende vermaeck" waarom heeft, volgens u, Iran baat bij instabiliteit?"
de status quo is nadelig voor iran, verandering treedt niet op in een rustige stabiele periode. De pilaren eens goed overwacht schudden wil soms dergelijke effecten hebben dat ze daar de vruchten van het verrassings-effect kunnen plukken.
israel heeft tot nu toe juist het meeste te lijden gehad onder de instabiliteit. Het werkt alleen in het voordeel van terroristen die makkelijker onder alle radars kunnen opereren aangezien die gericht zijn op het grotere materieel.
club662_new | 11-02-12 | 20:16 | niet ok!
Ahmedinejad en Khamenei, is al meerdere keren de uitspraak gedaan dat Israël van de kaart geveegd dient te worden.
WizzAd | 11-02-12 | 20:11 | Gemeld! --->>> SORRY
Zo wil de Westerse media ons dat doen geloven. Doch zelfs als het waar zou zijn, en ondanks dat er niet bij gezegd wordt WIE dat van de kaart vegen dan moet gaan doen, roept Israel al ruim 10 jaar hetzelfde over Iran. De "militaire optie" ligt bij israel altijd op de tafel. Nu kan er wel zalvend gezegd worden dat Israel slechts her en der wat nucleaire dingetjes wil bombarderen, en als daar dan wat (burger) slachtoffers bij vallen, dan is dat hun eigen schuld, want dat hadden ze maar geen Iraniër moeten worden. Maar tracht dat verhaal eens met droge ogen aan de Iraniërs te slijten. Die vatten de aanhoudende dreigementen vanuit Israel op een heel andere manier op. Dus ik kan me wel voorstellen dat Iran dat gezeik uit Israel na ruim 10 jaar wel een beetje zat is.
MvanBuuren | 11-02-12 | 20:17 | niet ok!
www.jihadwatch.org...
talloze linkjes naar dit boek, maar juist de wat inhoudelijkere artikelen zijn niet meer vindbaar, wie weet word ik wel door de mossad gecensureerd.
.
Het boek gaat, anders dan de titel doet vermoeden, over alle joden.
club662_new | 11-02-12 | 20:12 | niet ok!
Ik zie dat u linkt naar een uiterst betrouwbare en objectieve website, waarvoor mijn dank. Goh, wat jammer nou dat u door de mossad gecensureerd wordt en de inhoudelijke artikelen niet meer vindbaar zijn.
Ook echt vervelend dat het boek "How to Eliminate Israel from the Planet" (mocht dat boek inderdaad bestaan) eigenlijk had moeten heten "How to Eliminate each and every jew from the Planet". Zeker een foutje van de uitgever...
U heeft mij volledig overtuigd, tegen dit soort argumenten ben ik niet opgewassen. Als u het het niet erg vind, ga ik een wat interessantere invulling geven aan mijn zaterdagavond.
Voor straks: Slaap lekker, en vergeet uw aluminium slaapmuts niet op te zetten, voor het geval Iran vanacht al de aanval inzet...
MvanBuuren | 11-02-12 | 20:24 | niet ok!
Het boek gaat, anders dan de titel doet vermoeden, over alle joden.
club662_new | 11-02-12 | 20:12 | niet ok!
Voordat u uw aluminium hoedje aantrekt, lees dit artikekl eens. U heeft namelijk geen enkele zekerheid dat het boek daadwerkelijk bestaat, wie het geschreven heeft of wat de inhoud is.
Het enige wat u doet is Robert Spencer na-papagaaien. Spencer, een notoire islamofoob, beste vrindjes met Daniel Piper, mevrouw Pamela Geller en uiteraard met G. Wilders, voor wie hij zelfs een inzamelingsactie op touw zette om zijn proces kosten te betalen.
The anti-Muslim blogosphere operates as an echo-chamber: one Islamophobic site publishes a story and then the other ones quickly reproduce it. The latest story to get the Islamophobic juices flowing was with regard to a book that was supposedly published by religious students in Iran. I wrote about it earlier:
Iran: Yet Another Case Study in Robert Spencer’s Hypocrisy and Double Standards
JihadWatch’s Robert Spencer just posted an article with the following title:
How to Eliminate Israel from the Planet: Iran promotes genocidal book by Muslim seminarians, published by Ministry of Islamic Culture and Guidance
He’s taking exception to an anti-Israeli book supposedly written by some religious students in Iran, called “How to Eliminate Israel from the Planet.” Spencer calls this a “genocidal book.”
www.loonwatch.com...
MvanBuuren | 11-02-12 | 20:35 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 20:24 | niet ok!
1) www.google.com...
mag u uw eigen bron uitzoeken, de bron was dan ook niet bedoeld als referentie voor de inhoud, maar meer om het boek aan te duiden. U zult echter meer dan genoeg niet-zionistische referenties vinden naar het boek die de inhoud alsnog onderschrijven: samenraapsel van hoe men met joden moet omgaan, hoe men joden niet mag vertrouwen en alle handelingen van khameini op een rijtje zetten die de joden kunnen overwinnen.
het boek bestaat en heeft boek van het jaar gewonnen: "How to Eliminate Israel, a book written by a group seminarians in the city of Qom, was being promoted at the 13th book fair held in the north eastern Province of Khorasan Province, last week."
verder denk ik dat de iraniers beter hun slaapmutjse op kunnen zetten, ik slaap lekker rustig, hoewel vannacht niet met 2 deadlines voor morgenochtend.
club662_new | 11-02-12 | 20:35 | niet ok!
Iran kan nu al een vuile radioactieve bom in hun reeds geteste raketten stoppen en in Europa laten ontploffen.
Kortom, slaap lekker.
Binnenkort kunnen ze een atoombom in hun raket stoppen. Ik denk dat ze die eerst op Israel los laten, maar Europa is ook een geschikt doel omdat het niet naast Palestina ligt.
Dood ongelovigen waar je ze maar aantreft staat er in de koran. Hoe meer ongelovige (is Westerse) doden hoe heiliger de daad voor deze gowa's.
IJStengel | 11-02-12 | 20:36 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 20:11
Israel kan zich namelijk geen langdurig conflict veroorloven.
Me dunkt dat Israël al sinds 1948 betrokken is bij langdurige conflicten.
MvanBuuren | 11-02-12 | 20:17
De westerse media heb ik heel dikke schijt aan, sorry voor het woordgebruik.
Met het soort uitspraken van 'Endlösung' en 'van de kaart vegen' komen de religieuze achtergronden van beide landen om de hoek kijken.
Want Israël herbergt het 'uitverkoren volk' en wat Iran wel zou betekenen hoef ik u niet te vertellen.
WizzAd | 11-02-12 | 20:37 | niet ok!
ja, ze hebben een put op gegraven!!!!!!!!
jamdin | 11-02-12 | 21:06 | niet ok!
samenraapsel van hoe men met joden moet omgaan, hoe men joden niet mag vertrouwen en alle handelingen van khameini op een rijtje zetten die de joden kunnen overwinnen.
club662_new | 11-02-12 | 20:35 | niet ok!
Het verheugd mij te lezen dat u wat eerlijker bent geworden. U schreef namelijk een paar uur geleden nog over het letterlijk uitmoorden van alle joden op aarde:
zoals het boek van het jaar in iran van 2011? waarin letterlijk het uitmoorden van alle joden op aarde wordt neergezet als de ultieme oplossing?
club662_new | 11-02-12 | 19:25 | niet ok!
Het boek lijkt echter meer over Israel te gaan dan over "alle joden"
The book is seven chapters and it covers the Israeli mentality and weak points, the Israeli people’s crimes,
warnings given to Muslims about the Jews in the Quran, and the effective methods of dealing with them.
pjmedia.com...
Geheel volgens uw gebruikelijke methode: Eerst hysterisch paniek zaaien omdat volgens u in het boek staat dat "letterlijk het uitmoorden van alle joden op aarde wordt neergezet als de ultieme oplossing" en een paar uur later is dat nog slechts een "samenraapsel van hoe men met joden moet omgaan, hoe men joden niet mag vertrouwen", en is er geen sprake meer van het uitmoorden van alle joden. Terwijl nu blijkt dat het boek hoofdzakelijk over Israel gaat, en niet over "joden in het algemeen".
Grow up, Club662, get real!
Out/
MvanBuuren | 11-02-12 | 21:10 | niet ok!
Me dunkt dat Israël al sinds 1948 betrokken is bij langdurige conflicten.
Met het soort uitspraken van 'Endlösung' en 'van de kaart vegen' komen de religieuze achtergronden van beide landen om de hoek kijken.
Want Israël herbergt het 'uitverkoren volk' en wat Iran wel zou betekenen hoef ik u niet te vertellen.
WizzAd | 11-02-12 | 20:37 | niet ok!
Ik bedoel het type conflict zoals de oorlog tegen Hezbollah in Libanon, waarbij duizenden raketten op Israel werden afgevoord, en honderduizenden Israelies wekenlang in de schuilkelders zaten.
"Endlösung"?? u bent nog creatiever in het verdraaien van de waarheid dan Club662... Heeft u misschien een linkje naar een website waar Iran deze term gebruikt?
"Want Israël herbergt het 'uitverkoren volk' en wat Iran wel zou betekenen hoef ik u niet te vertellen."
Nou, doe dat toch maar vertellen, want ik begrijp totaal niet wat u bedoelt met dit gebrabbel.
MvanBuuren | 11-02-12 | 21:17 | niet ok!
Hussar1683 | 11-02-12 | 12:54 |
Zeer veel dank voor deze aanvulling. Dit zegt veel over het gespuis dat zich Hamas noemt. Zeker met de laatste berichten dat de gematigder palestijnse partij Fatah verkiezingen willen organiseren samen met Hamas. Gruwel! Allemaal moslimbroederschap. Arabische lente, islamitische zomer!
Dysphemian | 11-02-12 | 21:23 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 21:10
“How to Eliminate Israel from the Planet,” the Iranian regimes give its own book an award
Deze aanhef zegt alles over de Iraanse gedachtegang in de richting van Israël en ook meteen veel over de Iraanse gedachtegang wat betreft joden in het algemeen.
Alsmede een aanhef die overige islam-fundi's tracht over te halen dezelfde denkbeelden te gaan hanteren.
Moefti Mohammed Amin al Hoesseini poogde al samen te werken met dhr. A. Hitler.
L'histoire se répète
WizzAd | 11-02-12 | 21:50 | niet ok!
Have no more to say!
video.google.com...
Nokiageek | 11-02-12 | 21:53 | niet ok!
MvanBuuren | 11-02-12 | 21:17
Met uw nuchtere kijk óp en informatie óver veel onderwerpen had ik toch wel verwacht dat verdere tekst en uitleg overbodig zou zijn.
Tot uw tegel van 21.17 had ik nog iig. de indruk dat u goed tot zeer goed op de hoogte is.
Met alle respect: Ik begrijp nu ook meteen waarom club662 zich niet waagt aan verdere discussies met u.
WizzAd | 11-02-12 | 22:08 | niet ok!
Wat een onderbuiktopic ..
_Libertariër_ | 11-02-12 | 22:11 | niet ok!
bdn01 | 11-02-12 | 13:42 | niet ok!
Sure sure waarom spioneren bij een land wat geeneens zelf kernwapens heeft?
Ommie de HaatMoker | 11-02-12 | 22:26 | niet ok!
Een magnetron op kernenergie?
thesherminator | 11-02-12 | 22:36 | niet ok!
ze hebben een auto uitgevonden die met 1 gram uranium 10 jaar lang kan rijden?
speedy_con33 | 11-02-12 | 22:41 | niet ok!
Gaat er ook nog een pre-emptive strike aan vooraf?. Wel zo spannend.
ad melkert | 11-02-12 | 23:06 | niet ok!
Ze komen met een heilige opblaaspop?
Tukkerr | 11-02-12 | 23:17 | niet ok!
WizzAd | 11-02-12 | 22:08 | niet ok!
is ook niet aan te beginnen, ik doe het meer voor de lol om te zien wat voor gebrabbel er weer uit die put komt. Soms geinig, soms belachelijk maar vooral toonbeeld van een verloren ziel die zo ver in zijn mening is doorgeschoten dat hij geen onderscheid meer kan maken tussen realiteit en wishful thinking.
Die gast heeft al zoveel keer een spreekwoordelijk pak slaag gehad na domme uitspraken en keer op keer doet hij alsof zijn neus bloedt. Geen milimeter progressie in kennis of inzicht. Immer gerade aus zeg maar, alleen dan zonder enkele vorm van grundlichkeit .
Helaas voor de wereld zijn er genoeg van dit soort mvanbuurens die totaal geen peil hebben van hun eigen capaciteiten en zichzelf altijd slimmer dan de rest zullen vinden, waardoor discussie voeren onmogelijk wordt.
Zijn grote truc is overigens niet feitelijkheid, maar verwarring. Hij zal nooit direct op je vraag, punt, stelling ingaan, maar er altijd een ander half-gerelateerd punt bij te betrekken en zodanig zijn gelijk proberen te halen door zoveel mogelijk die punten door elkaar te gooien tot je geen structureel antwoord meer kan geven.
De vorm van feitelijkheid van mvanbuuren houdt al op bij simpele onafhankelijk toetsbare zaken als tijden, afstanden, metingen en wetenschappelijke gegevens.
als laatste punt, mvanbuuren, heb ik mijn statement ivm dat boek nooit aangepast. Het boek heet hoe het heet en gaat inhoudelijk over joden overal ter wereld, hoe ze de grootste vijand van de moslims zijn en hoe men het probleem op kan lossen. Die oplossing is dus een eufemisme voor die oplossing uit WOII, het boek geeft aan hoe men alle joden kan uitroeien en is uitgegeven door de minister van cultuur en bekroond door de overheid, zegt wat mij betreft genoeg.
Dat u de vage insinuaties van het iraanse dictatoriale regime afdoet als misverstanden (hoewel iraniers zelf aangeven dat dit WEL de boodschap is), kan ik u wederom 2 kanten opwerkend aangeven dat misschien het misverstand niet per se positief hoeft te zijn, misschien gaat de veel letterlijkere dreiging wel verloren in de vertaling? u geeft in ieder geval zelf aan dat u het niet weet, dat is al in ieder geval eindelijk 1 feitelijkheid.
Grappig genoeg gaat u dan weer niet in op uw feitelijke onjuistheid mbt de IAEA of de andere onomstootbare punten die ik heb gemaakt. Typisch. Ben benieuwd waar ik overigens ooit hysterisch ben overgekomen? Ik voel me in israel veiliger dan ooit in nederland. Van hysterie en emotie is denk ik dan ook geen sprake.
club662_new | 11-02-12 | 23:28 | niet ok!
Zeker vergeten dat er rond de 70.000 joden in Iran wonen&werken,Nethanyahu heeft ze onderdak aangeboden in Israel,maare zonder succes,hij kreeg van hun tehoren dat zij er totaal geen behoefte aanhadden en vreemdzaam zonder problemen in Iran leven!
shark666 | 11-02-12 | 23:44 | niet ok!
www.jewsagainstzionism.com
shark666 | 11-02-12 | 23:44 | niet ok!
Met een beetje mazzel gaat er wat mis en blazen ze zich in 1 klap van de wereld af.
Causa Sui | 12-02-12 | 00:20 | niet ok!
No mather what Mensen laten zich niet onderdrukken en vrijheid zal altijd zegevieren.
www.youtube.com...
Reeldutch | 12-02-12 | 01:00 | niet ok!
of deze dan
www.youtube.com...
Reeldutch | 12-02-12 | 01:05 | niet ok!
shark666 | 11-02-12 | 23:44 | niet ok!
iraanse joden hebben een klein vervelend probleem: reisvisa worden nooit verstrekt aan alle familieleden tegelijk waardoor vluchten nogal moeilijk wordt.
maar over apartheid in iran zal zeker ook niet zo gezeken worden als in een land waar gelijke rechten worden gewaarborgd zoals in irael.
Als iran zo netjes en vrij is, wat hebben ze dan te verbergen:
tweakers.net...
club662_new | 12-02-12 | 03:03 | niet ok!
Iran heeft vandaag hun zorgen uitgesproken over het nucleaire programma van de VS.
De VS is bezig met het ontwikkelen van kernwapen nr. 8500 (!) en Iran vreest dat de kernwapens van de VS landen als Iran kunnen bereiken.
Ze verklaarden: "Obviously, the prospect of this happening is very distressing to Iran and all countries like Iran. After all, the United States is a volatile nation that's proven it needs little provocation to attack anyone anywhere in the world whom it perceives to be a threat."
www.theonion.com...
scheten-wapper | 12-02-12 | 06:52 | niet ok!
@25TaLife | 11-02-12 | 12:52
Je vindt het gevaarlijk dat Iran een kernbom heeft, maar vindt wel dat we Iran moeten nuken?
Wie is er dan gevaarlijk?
Ik raad je aan om eens een keer naar Teheran te gaan. Misschien dat je dan wat anders gaan denken over de zeer vriendelijke, gastvrije, ontwikkelde (en erg westerse) bevolking van Iran.
Dat er een gestoorde ayatollah aan de macht is (de president blaat veel maar heeft geen macht) rechtvaardigt niet om een heel land naar de klote te helpen.
scheten-wapper | 12-02-12 | 06:54 | niet ok!
iraanse joden hebben een klein vervelend probleem: reisvisa worden nooit verstrekt aan alle familieleden tegelijk waardoor vluchten nogal moeilijk wordt.
club662_new | 12-02-12 | 03:03 | niet ok!
Zoals immer weet ook u hier weer aperte leugens te produceren,
want hoe verklaart u dat er vele tienduizenden Iraanse joden in Israel wonen, en dat er probleemloos over en weer bezoeken worden afgelegd:
"Some 250,000 people of Persian descent live in Israel, and that migration continues. But Iran still has the second-largest community of Jews in the Middle East, and the two communities are close, says Aaron Yacoubi, Naheet's husband.
"We can call them directly, and they can call us," he says, noting that family members can come and visit.
www.npr.org...
"Imam Khomeini made a distinction between Jews and Zionists and he supported us," says Mr Hammami.
En ook Ahmedindjad is er zich van bewust dat er een groot verschil bestaat tussen religieuze joden en een stelletje land dieven:
"That we have the honor and privilege to meet with such a distinguished person who understands the difference between Zionism and Judaism is for us a tremendously happy occasion," the group's senior Rabbi, Moshe Ber Beck, told Ahmadinejad.
www.reuters.com...
En wat betreft uw aanhoudende gezemel over een boek dat geschreven is door een paar studenten, en dat u nooit gelezen heeft, en waarvan u niet kunt aantonen wat er in dat geschreven staat, doch als een stampvoetend klein kind blijft volhouden dat "het boek geeft aan hoe men alle joden kan uitroeien".
Dit ondanks mijn link naar : "The book is seven chapters and it covers the Israeli mentality and weak points, the Israeli people’s crimes, warnings given to Muslims about the Jews in the Quran, and the effective methods of dealing with them. Also, other than current translations of relevant verses from the Quran, the book includes pictures of Zionists associated with the themes of the cited verses and relevant statements made by Jewish thinkers. "
pjmedia.com...
Derhalve daag ik u uit mij te vertellen op welke pagina te lezen valt "hoe men alle joden kan uitroeien"!
Wat mij betreft staat het op dezelfde pagina waar al uw "andere onomstootbare punten die ik heb gemaakt" te lezen zijn, namelijk op pagina 1 van het hoofdstuk "Hasbara Propaganda".
MvanBuuren | 12-02-12 | 09:41 | niet ok!
Met uw nuchtere kijk óp en informatie óver veel onderwerpen had ik toch wel verwacht dat verdere tekst en uitleg overbodig zou zijn.
WizzAd | 11-02-12 | 22:08 | niet ok!
U kunt het mij moeilijk verwijten dat ik niet begrijp wat u bedoelt met:
"Want Israël herbergt het 'uitverkoren volk' en wat Iran wel zou betekenen hoef ik u niet te vertellen."
MvanBuuren | 12-02-12 | 09:53 | niet ok!
2.bp.blogspot.com...
Elder of Z. | 12-02-12 | 11:10 | niet ok!
"Want Israël herbergt het 'uitverkoren volk' en wat Iran wel zou betekenen hoef ik u niet te vertellen."
MvanBuuren | 12-02-12 | 09:53
.
U begrijpt nog niet eens hoe u de term "uitverkoren" moet interpreteren en plaatsen.
.
U commentaren vallen namelijk op door het repeterend afspelen van een -voorgekauwd- riedeltje waarbij geen enkele persoonlijke ervaring van u boven komt drijven.
Waarschijnlijk levert u commentaar vanuit een minuscuul arbeiderswoninkje in een dito wijk, en kunnen we kwalificeren niet alleen als een mentale maar ook als een materiële pauper.....
Elder of Z. | 12-02-12 | 11:31 | niet ok!
en kunnen we kwalificeren niet alleen als een mentale maar ook als een materiële pauper.....
Elder of Z. | 12-02-12 | 11:31 | niet ok!
Ik woon nog bij mijn moeder, en krijg elke week zakgeld. Uw commentaren vallen op door het enorme aantal spel- en grammaticafouten, het immer volledig off-topic zijn, en het, bij gebrek aan argumenten, voortdurend op de man spelen.
MvanBuuren | 12-02-12 | 12:46 | niet ok!
@MvanBuuren | 12-02-12 | 12:46
Was u maar een échte, en dan bedoel ik man. Omtrent uw denominatie behoeft zich niemand in het gissingencircuit te begeven....
Elder of Z. | 12-02-12 | 13:18 | niet ok!
www.haaretz.com...
Elder of Z. | 12-02-12 | 15:04 | niet ok!