Een 18-jarig Amerikaans tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Een Amerikaanse tiener heeft de moord bekend op haar 9-jarige buurmeisje. De rechtbank veroordeelde de 18-jarige Alyssa Bustamante tot een levenslange gevangenisstraf.

Bustamante wilde weten hoe het was om iemand te vermoorden. Na het wurgen, in de borst steken en de keel doorsnijden van haar 9-jarige buurmeisje Elizabeth Olten schreef de jonge moordenaar in haar dagboek dat het 'behoorlijk aangenaam' was.

Zo schreef ze: "Ik wurgde haar en sneed haar keel door en stak haar en nu is ze dood. Ik weet op dit moment niet hoe ik me moet voelen. Het was geweldig. Zodra je over het 'o mijn god ik kan 't niet'-gevoel heen bent is het behoorlijk aangenaam. Ik ben wel een beetje nerveus en beverig. Okay, ik moet nu naar de kerk... lol."

In de kerk ging Bustamante naar een dansfeest. Ze begroef het lichaam van Olten vlak na de moord in een graf wat ze twee dagen van tevoren al gegraven had. Mede door deze voorbereiding besloot de rechtbank het meisje te veroordelen voor een levenslange gevangenisstraf.

De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan. Het graven van het gat wat later als graf voor Olten zou dienen woog echter zwaarder in het oordeel.

Reaguursels

mooi, opsluiten tot ze dood gaat

Absoluut 100% ziek en gestoord. Inderdaad nooit meer vrijlaten dat wijf.

sick fuck.

en zo hoort het

je zal maar zo'n dna-stuctuur hebben.

Levenslang en drie dagen....

-weggejorist-

Wat een verhaal en een gedachte waar we allemaal wel eens mee spelen

Hoogland ga er gewoon van uit dat overal waar u graag 'wat' wilt zetten het echt 'dat' is. Veel schrijfplezier verder.

De schuld van god! Want god heeft haar geschept.... Zo goed?

Volgens mij is dat meisje psychopathisch. Daarbij heeft ze het vakkundig voorbereid. Heel erg triest voor het meisje van negen en haar familie. Maar terecht. Hoop dat levenslang ook werkelijk levenslang is.

Dat arme kleine meisje. Wat een gruweldood.

Gelukkig weten ze in de VS wat straffen is.

Letten we op, NL rechters?

Gevalletje 'gaat nooit meer goedkomen'. Gevaarlijk zolang ze leeft.

Goed dat ze levenslang krijgt!

Lijkt me niet meer dan terecht.

Wat een brainless reaguurders hier. Een 18-jarig meisje levenslang in de cel zetten is toch niet de oplossing?

Wat een suffe straf, doodstraf zeg ik je.

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:25 | niet ok!
Wat stel jij voor?

Damn. Zo jong en al gelijk je hele leven naar de knoppen. Een onschuldig iemand van het leven beroofd en er zo luchtig over praten.

www.dailymail.co.uk...

Mmmmm... klinkt als een lekker ding.
Die ga ik een brief schrijven.

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:25

Hoezo, wil je er ook nog eens bruut overheen dan? Zou beetje ver gaan vind je ook niet?

Ze was 15 toen ze haar buurmeisje naar de eeuwige barbievelden stuurde.
www.anorak.co.uk...

gewoon aderlaten en bij de laaste liter zeggen , enne wordt je hier ook warm van hahahahhah

@ Psychotische p@uper | 08-02-12 | 20:27 | niet ok!
Zo lelijk is ze inderdaad niet.
register-her.com...
Wat ze wel is, is compleet gestoord.
Al doe je zoiets op je 15e zou je er hier in Nederland waarschijnlijk mee wegkomen. Gelukkig zijn er nog andere landen.

@-=PyP=- | 08-02-12 | 20:25
Klopt, ze zouden haar een paar kogels door d'r kop moeten jassen.

@GRATIS-PIZZA | 08-02-12 | 20:23
wat zeg je? Heeft god haar met zijn auto geschept?

Wat een ongelooflijk nare bijsmaak krijg ik bij dit verhaal. Hoe ziek kun je zijn ?

jammer dat ze nu vastzit. Een weekendje weg met een kanibaal leek me een gepaste beloning.

Lekker dan, ben je 18 en al zo fucked in je hasses.

francisus Borchwerf, even aanvulling, levenslang en drie dagen en daarna 2 maanden schoffelen.

Zodra je over het 'o mijn god ik kan 't niet'-gevoel heen bent is het behoorlijk aangenaam.


Als het nou over keihard in haar aars genomen worden ging.....
dan had ik er nog begrip voor.
Levenslang. En dat met die teksten na de moord. Geef maar een spuitje.

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:25
Daar heb je 100% gelijk, voor een oplossing heb je bv. zoutzuur nodig...

"... lol"

Semper Pecunia | 08-02-12 | 20:31 | niet ok!
Uiterlijk is van ondergeschikt belang, ik ga voor het innerlijk.
Een beetje spanning in de relatie kan nooit kwaad.

Haar ouders/begeleiders gaan vrijuit, neem ik aan... ?

-weggejorist-

Geflipt

botbot | 08-02-12 | 20:39 | niet ok!
www.anorak.co.uk...
Jammer. gelukkig nog geen dieskriemienazi geroepen.

@der maupmeister | 08-02-12 | 20:27 | niet ok!
Bij 18-jarige mensen zijn de hersenen nog niet volledig ontwikkeld. Met name op sociaal gebied missen ze nogal wat. (vandaar dat de gemiddelde midden twintiger opeens een goede relatie krijgt met de ouders i.p.v. zich alleen af te zetten). Een straf van 10 jaar en dan maar eens kijken hoe het erbij staat lijkt me realistischer. Je kunt toch niet iemand 70 jaar in de cel zetten?

Gewoon terugsturen naar haar maker en vragen of ie al die bugs uit haar systeem wil halen...

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:44 | niet ok!
Bij bepaalde vergrijpen lijkt me dat geschikter ja. Maar hier is lijkt me geen sprake meer van een lastige puper. Maar een grove softwarefout in de bovenkamer.

Tekstboek borderline..
Die was in Nederland toch al snel jaar achter de tralies gegaan.

@-=PyP=-
Blijkbaar ben jij ook nog 18 want echt ontwikkelde antwoorden geef je niet......

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:44 | niet ok!
Snap wat je bedoelt, maar een verstoorde relatie met je ouders vind ik nogal wat anders dan een 9- jarig kind omleggen, en daar vooral nog voldoening in vinden. Zulke gevallen zijn de toekomstige seriemoordenaars.
In mijn ogen, nooit meer zonder toezicht loslaten.

@Rick4399 | 08-02-12 | 20:50 | niet ok!
@der maupmeister | 08-02-12 | 20:48 | niet ok!
Iemand met een grove softwarefout in de bovenkamer zet je niet in de cel, maar in een psychiatrische inrichting. Lijkt me een stuk humaner dan tussen de cokesnuivende relnegers.

Ik had een TBS gepaster gevonden. Als ze werkelijk blijvend gevaarlijk gestoord was geweest, was ze op een longstay-afdeling gekomen en daar kom je dus nooit meer van af. Zoniet dan zou ze als volwassen vrouw ergens tussen haar 26e en 32e zijn vrijgekomen (met toezicht, en dat toezicht is tegenwoordig geen sinecure meer). Maar zo'n systeem hebben ze in de US niet, bij mijn weten.

Hoe dan ook, levenslang opleggen aan een vrouw die relatief gezien nog maar kort kind-af is vind ik net één stap tever, zelfs als je bedenkt dat zij oneindig veel stappen tever is gegaan.

Ik had een TBS gepaster gevonden. Als ze werkelijk blijvend gevaarlijk gestoord was geweest, was ze op een longstay-afdeling gekomen en daar kom je dus nooit meer van af. Zoniet dan zou ze als volwassen vrouw ergens tussen haar 26e en 32e zijn vrijgekomen (met toezicht, en dat toezicht is tegenwoordig geen sinecure meer). Maar zo'n systeem hebben ze in de US niet, bij mijn weten.

Hoe dan ook, levenslang opleggen aan een vrouw die relatief gezien nog maar kort kind-af is vind ik net één stap tever, zelfs als je bedenkt dat zij oneindig veel stappen tever is gegaan.

Oei, sorry Joris. Spasme in de rechterwijsvinger.

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:56 | niet ok!
Zonder kans op vrijlating wel.

emand met een grove softwarefout in de bovenkamer zet je niet in de cel, maar in een psychiatrische inrichting.
-=PyP=- | 08-02-12 | 20:56 |
Ook goed, als ze maar nooit terug komt in de samenleving. Want dat zo'n verknipt figuur opnieuw slachtoffers gaat maken, dat lijkt mij duidelijk.
Daar hoef je geen Yomanda voor te zijn, dat zien we hier regelmatig met onze TBS'ers die zo nodig geresocialiseerd moeten worden.

Het is allereerst heel erg triest voor het vermoorde kind en de familie, maar de moordenaar was zelf ook nog een kind. Te jong om te mogen drinken en te rijden. Zo jong dat iemand van 18 in Amerika jarenlang de bak in was gegaan als hij seks met haar had gehad. En toch vinden de meeste mensen het normaal om iemand levenslang te geven. Idioten.
Wat is het alternatief? Geen idee, maar iemands leven feitelijk beeindigen omdat ze als kind roekeloos was (vooral ook met iemand anders leven) is niet de manier. Eindconclusie: Het is triest.
Oog om oog, tand om tand. Dat is het gristelijke amerika... (lees eens de bijbel zeg ik als atheist...)

Quacka | 08-02-12 | 21:05 |

Mijnheer, wat een gloedvol betoog. De tranen springen in mijn ogen. Zeg eens, heb je kinderen?

De schuld van god! Want god heeft haar geschept.... Zo goed?

GRATIS-PIZZA | 08-02-12 | 20:23 |

Dan had dat buurmeisje nog geleefd....

gevalletje TBS Longstay
in iedergeval uit zoeken waar het idee vandaan komt
18 jaar komop!!!
Dan moet er toch ergens iets goed mis gegaan zijn bij die griet
en die tekst in haar dagboek zegt toch ook dat er iets helemaal fout zit

Jammer dat die zelfdoding niet gelukt is, was voor iedereen beter geweest.

Quacka | 08-02-12 | 21:05 |
En nu weer ontopic: kindermoordenaar krijgt levenslang. Jezus wat een gelul zeg. "als kind roekeloos" Moorden is roekeloos zijn? Wat een understatement. Hou je onzin voortaan maar voor je.

Niet geschikt voor de samenleving. Psycho..

Levenslang! Ze mag blij zijn dat er geen D66 rechter zat want dan had 6 maanden jeugddetentie gehad zonder weekendverlof ! ... oh wacht

Djenges Khan | 08-02-12 | 21:07
Wat heeft dat ermee te maken?
Voor mij is iedere moord er 1 teveel. Een kind of een volwassene maakt dan echt geen verschil. Natuurlijk is het logisch dat als je zelf iemand kwijt raakt aan moord de eerste reactie dat diegene ook dood moet. Dat is begrijpelijk. We hebben het hier alleen over de rechtspraak van een onafhankelijke jury. Die moet verder kijken. Met name met de godsdienstige achtergrond van de gemiddelde amerikaan zijn de straffen zeer vreemd.
De moordenaar was zelf een kind, ook al is ze inmiddels 18.
En begrijp goed: nergens zeg ik dat ze niet gestraft moet worden voor haar misdaad. Er is een verschil tussen foei zeggen en iemand levenslang geven.

In Amerika kan je als beroemdheid iemand vermoorden en er gewoon mee wegkomen. En dan is de moord niet eens door een kind gepleegd, maar door een volwassen man...

@fiasco: als mjij te dom bent om te begrijpen wat ik type dan houd je je mening maar voor je.

Levenslang! Ze mag blij zijn dat er geen D66 rechter zat want dan had 6 maanden jeugddetentie gehad zonder weekendverlof ! ... oh wacht

durfniet | 08-02-12 | 20:27
Goed artikel, weer eens wat anders dan de tweelettergrepige items alhier.

Goed zo gerechtigheid, de vrouwelijke Bubba's zijn voorlopig wel even zoet.

images.encyclopediadramatica.ch...

Ik zou haar doen, ook al is ze compleet gestoord.

Quacka | 08-02-12 | 21:16 |
Blij dat jij geen rechter bent. gek.

dunpealhunter87 | 08-02-12 | 21:16 | niet ok!
Ik sla even over, vind haar toch een beetje teveel koekoek.

Fiasco | 08-02-12 | 21:19
En ik ben nog blijer dat jij alleen een domme reaguurder bent.

Toch wel (te)veel reaguurders hier zijn al erg geïndoctrineerd door de jarenlange d666 "recht"spraak hier.


Iedereen die van mening is dat de straf te hoog/te erg/te inhumaan/of gewoon te is, denk eens even (doe je best) aan het kind wat is vermoord en de familie.
Die hebben wel levenslang gekregen door deze daad. Zonder aftrek voor goed gedrag. Meestal ook nog zonder hulp.


Levenslang is nog veel te goed.

Als het kind echt onder de voorgeschreven dope zat, lijkt het me tijd dat eens te onderzoeken. Kinderen krijgen zeker in de VS en GB veel te snel medicatie omdat ze 'moeilijk/lastig/depressief/hyperactief' zijn....

Google image search laat toch een vrolijk opgewekt meisje zien;

www.google.nl...

Quacka | 08-02-12 | 21:16 |
Wel laat ik het zo formuleren. Als mijn dochter van bijna 9 een dergelijk lot zou treffen, zou ik er hoogst persoonlijk voor zorgen dat ik niet ook nog eens een keer door een verlichte nederlandse rechter van achter genomen zou worden, if you catch my drift. Daarnaast ben ik er stellig van overtuigd, dat ik dan de nederlandse samenleving ook nog een dienst zou bewijzen.

dunpealhunter87 | 08-02-12 | 21:16

Sextherapie lijkt me inderdaad de aangewezen behandelmethode. Sex versterkt bindingsgevoelens en daarmee sociaal gedrag. Gezien de ernst van de stoornis lijk mij een langdurige, intensieve behandeling geïndiceerd.

@Golaio | 08-02-12 | 20:23 |
Denken en doen zijn twee heel verschillende dingen. Bovendien, zomaar iemand voor de lol doodmaken om te weten hoe het voelt heeft mij nog nooit verlokt hoor. Beetje ziek is dat wel.

@horsteknots | 08-02-12 | 20:22 | niet ok!
Wat heeft een dna structuur er mee te maken?

dat meisje is zwaar gestoord.

Heeft iemand hier overigens al eens gegoogeld op "moord antidepressivum"?
Je schrikt hoeveel er over te vinden is.
Feit is dat de meeste mensen die antidepressiemiddelen gebruiken toch wel een probleem hebben (anders ga je het niet slikken) en zeker als je dit op je 15e al moet slikken.
Voorbeeld:
vorige.nrc.nl...
www.bram-bakker.nl...
___
@Djenges Khan | 08-02-12 | 21:25 |
Ik kan best begrijpen dat mensen hun vermoorde familielid (met name je naaste familielid) willen wreken. Dat is iets anders als je hele rechtssysteem hierop aanpassen. Natuurlijk hoort voldoening voor slachtoffers onderdeel van de straf te zijn. Bij volwassen daders al helemaal. In dit geval gaat het om een kind dat een nog jonger kind vermoord. Daar hoort tot op zekere hoogte rekening mee gehouden worden. (zeker als je bovenstaande links een beetje hebt gelezen..) Dat is iets anders als wat d66-rechters in Nederland doen. Er is meer dan zwart en wit. Er is heus wel een middenweg te bedenken...

Djenges Khan | 08-02-12 | 21:25

Ik snap je heel goed. Dat zou ook mijn reactie zijn, wie mijn kat kapotschopt gaat mogelijk ook een rolstoel in. Maar we moeten niet onze persoonlijke gevoelens tot rechtspraak gaan verheffen. Doen we dat wel, dan worden er dagelijks mensen door menigten gelyncht. Zou jij in een maatschappij willen leven waar dergelijke praktijken gemeengoed zijn, en gaandeweg steeds meer vergrijpen in de ogen van de menigte lynchwaardig zijn, tot op het punt dat gedegen juridisch bewijs geen voorwaarde meer hoeft te zijn voor een moordpartij? Want zo gaat dat namelijk altijd, ken je geschiedenis.

@tsarion | 08-02-12 | 21:24
Inderdaad, helemaal mee eens. Typisch toch hoe mensen verontschuldigingen kunnen vinden voor een dader en hoe zielig het wel is als zo iemand zo'n daad pleegt, maar zelden voor het slachtoffer. Da's wel zeer selectieve empathie, dat me doet vermoeden dat van echt inlevingsvermogen geen sprake is.

In nederland zou je 5 jaar krijgen daarna wordt gekeken naar verzachtende omstandigheden en net 18 jaar dus net volwassenen moeilijke jeugd gehad en wegens goed gedrag na 3 jaar op vrije voeten.

Indo213 | 08-02-12 | 21:33

Stoornissen zijn in de meeste gevallen behandelbaar.

Een gevalletje extreem disturbed. Jammer dat ze geen hulp krijgt.

Quacka | 08-02-12 | 21:34

Middenwegen, ofwel pappen en nathouden, zijn al te veel en te vaak bewandeld en hierdoor een snelweg geworden.

Het wordt tijd om de spreekwoordelijke bezem er eens door te halen.

Pffffff | 08-02-12 | 21:34

Dat is toch niet per definitie een of-of verhaal? Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Kwestie van keuzes. Het is namelijk ook weer niet de schuld van een dader dat er relatief weinig aandacht en zorg voor slachtoffers is.

Het is vreselijk wat de dader gedaan heeft. Ze was toen 15. Levenslang is niet reeel, wel een tijdelijke gevangenisstraf en verplichte behandeling.

tsarion | 08-02-12 | 21:37 | niet ok!
Uitmoorden is niet de oplossing. Wat zulke mensen nodig hebben is (psychiatrische) hulp.

En dan in het Nederlands verslag doen van haar daden. Duidelijk bezeten, deze meid!

Brinkman | 08-02-12 | 21:41 | niet ok!
Wat is Nederlands toch ook een goddeloze taal.

Petrus Post | 08-02-12 | 21:44 | niet ok!
Vertel mij wat, ik brabbel het de hele dag door en voel me zo goddeloos als het maar kan.

@professor en @ Quacka.

Eens. Onafhankelijke rechters is beter dan eigenrichting. Maar als er geen genoegdoening is, en in dit land kun je erop rekenen dat dit niet het geval zal zijn, wie zou dan niet het recht in eigen hand nemen?
Je hoort mij hier niet verdedigen dat dit meisje door 100 geile bubba's uit elkaar moet worden getrokken. Wat ik wel denk te kunnen zeggen is, dat dit meisje nooit meer los gelaten kan worden in de maatschappij zonder een, in mijn ogen, onaanvaardbaar risico te lopen. Ons eigen TBS-systeem bewijst dit regelmatig.

Djenges Khan | 08-02-12 | 21:47 |Wat ik nog wilde toevoegen is, dat sommige daden slecht te nuanceren vallen. Helaas hebben wij nuanceren tot volkssport numero uno verheven.

Het TBS systeem bewijst wel degelijk dat het werkt, met uitzondering van een aantal gevallen. Het probleem is dat de focus wordt gelegd op die gevallen.
.
Dat is dus een dilemma. 10.000 mensen waarvan 9.800 goed terecht komen (ik noem maar even een getal) en 200 opnieuw de fout ingaan. Of iedereen de cel in en na 20 jaar vrij zonder uitzicht op een goed leven.
.
Ik heb de cijfers niet, ik wil het ook niet weten. Laat de mensen maar beslissen die er verstand van hebben en niet een aantal opgefokte reaguurders.

Prof. v.d. Neuq | 08-02-12 | 21:38

Ik zeg toch ook niet dat het zo ís? Ik constateer dat veel mensen selectief empathisch zijn, da's iets heel anders. Dat sloeg op reaguurders hier, niet op eventuele slachtofferhulp. Sommige maken niet eens woorden vuil aan het slachtoffer, ze hebben het alleen maar over het 'kind' van 15 dat de moord heeft gepleegd en hoe het toch mogelijk is, ze zag er zo vrolijk uit. Ik weet overigens niet welke foto's zij bekeken hebben, maar ik vond haar er niet zo vrolijk uit zien. Op sommige foto's had ze een behoorlijk duistere blik.

Het slachtoffer was ook een vrolijk en ook nog eens nietsvermoedend jong meisje dat het leven is ontnomen. Mijn weegschaal van empathie slaat uit naar haar en niet naar Bustamante. Dat er iets ernstig mis is met haar is wel duidelijk, je kunt je alleen afvragen of therapie zal helpen.

Prof. v.d. Neuq | 08-02-12 | 21:38

Als dit mijn dochter van 9 had overkomen had ik dat mokkel gesloopt als ik de kans had gekregen. En daar had ik graag voor gaan zitten.

Horror dagboek, onvoorstelbaar dat je dat kunt doen en er dan nog zo over kan schrijven. Doodeng!

-=PyP=- | 08-02-12 | 21:52 |
Mijn punt is dat het dus niet werkt. Ik ken de cijfers idd. ook niet, maar elk geval dat voorkomen had kunnen worden is er één te veel.
Die mensen zitten daar niet omdat het padvinders zijn. Ik zou het i.i.g. niet begrijpen als 1 van mijn prachtige roomblanke dochters iets zou worden aangedaan door een vrijgelaten, of niet van verlof teruggekeerde TBS-er. Laat ik daar maar eerlijk en duidelijk in zijn. Ik zie er niets in om slachtoffers te laten reduceren tot statistieken, terwijl het gewoon voorkomen had kunnen worden.

-weggejorist-

Pffffff | 08-02-12 | 21:55

Ik begrijp u volkomen.

Tja, wat moet je nou met zulks. Meisje heeft psychische hulp nodig, dat lijkt me duidelijk.

Als het echt door de antidepressiva kwam, moet dit onderzocht worden. Is dit niet het geval? Prima straf, nooit meer naar buiten laten. Zijn er toch aanwijzingen dat het daar wel degelijk mee te maken had, lijkt me opname in een psychische instelling (met na jarenlange intensieve behandeling eventueel uitzicht op begeleid buiten wonen) passender. *begrijpt dat dergelijke genuanceerde meningen zelden worden gewaardeerd op PN*

wazakzegguh | 08-02-12 | 22:21
Mee eens. Antidepressiva schijnen tot hele nare psychotische bijwerkingen te kunnen leiden. Helaas heeft de farmaceutische industrie dat heel lang in de doofpot weten te stoppen.

Ik zeg 8 weken cel en vier uur schoffelen!!!!! Dat zal haar leren.

dunpealhunter87 | 08-02-12 | 21:16
Ik vind haar inderdaad op Axel Rose lijken,dat zegt al genoeg.

-weggejorist-

wat een trailertrash zeg. Dat vermoeden had ik al, maar de foto bevestigde de gedachte. Zo triest.

*instabiel dan wel *labiel, Hoogland. "Onstabiel" bestaat niet.

Te veel film gekeken.

-weggejorist-

Spuitje, dat wijf.

ik denk dat er een paar dick swaabs boeken moeten lezen...... als je weet wat je te wachten staat..

Nog nooit van TBS gehoord in Amerika? Dit is duidelijk iemand die geestelijk erg in de war is.

instabiel zei de kat....

Dat misbaksel was aan de prozac op haar 13de. WTF?

-weggejorist-

Heeft ze nog mazzel mee. Dit was in Missouri en daar doen ze aan de doodstraf.

Wie een kuil graaft voor een ander...

een ziek meisje levenslang geven
--
sja

15 jaar oud en anti-depressiva slikken. Treurig verhaal. Voor wie niet verder heeft geklikt en blabla-ouwehoerverhalen ophangt over D66 rechters: Er is géén proces geweest. Ze heeft doodslag bekend, op basis waarvan ze is veroordeeld tot levenslang met de kans op vervroegde invrijheidsstelling. Er is dus juridisch géén sprake van moord. In Nederland zou een dergelijke deal niet mogelijk zijn. Bij volwassenenstrafrecht kan levenslang worden uitgesproken en in tegenstelling tot vele andere landen is dat, behoudens een enkel geval van gratie, ook daadwerkelijk zitten tot de dood volgt.

attunix | 09-02-12 | 00:24
Niet bij minderjarigen. Zelfs niet in Missouri en enkele andere achterlijke southern states.

Dat zijn altijd hete hangijzers, misdaden gepleegd onder invloed. Ik neem zelf antidepressiva en weet daarom wat voor een - soms verregaande - karakterverandering je daarvan kunt ondergaan. Ik heb het zelf behoorlijk in de hand, maar als je het uitdeelt als aspirientje aan jongeren en labiele mensen kan het zomaar op een zekere dag de krant halen.

Quacka | 08-02-12 | 21:16 | niet ok!
U heeft volkomen gelijk.
In Nederland kennen wij wel gefundeerde en vooral eerlijke rechtspraak.
Als het aan de gemiddelde reaguurder lag zouden we allang een Noord-Koreaans beleid voeren.
Zie als voorbeeld Simon de Danser | 08-02-12 | 20:39 | niet ok!.
''Haar ouders gaan vrijuit neem ik aan?''
Typisch. In Noord-Korea wordt ook de hele familie opgepakt wanneer één familielid een misdrijf/overtreding pleegt.
 
Ik ben blij dat de gemiddelde reaguurder zich niet met het recht bezig houdt.

Beter zetten ze haar ergens op een eiland, want in een cel vind ik inhumaan. Dan kun je niets meer.

Speltip 3 : Weet waar je aan begint.

"She's a teenager. Kids experiment; they try same-sex relationships, drugs, killing... Give her a break"

Pjiew, boffen dat het niet Nederland is. Dan zou ze een paar maanden taakstraf krijgen.

Damn. Zo jong en al gelijk je hele leven naar de knoppen. Een onschuldig iemand van het leven beroofd en er zo luchtig over praten.
Dremeltje | 08-02-12 | 20:27 | niet ok!

'De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan. '

Zo geslaagd was haar leven dus niet.

in nederland zou ze door fopwetenschappers behandeld worden en vervolgens naar huis gestuurd worden en een volgend slachtoffer maken waneer leren psychologen, psychiaters en sociologen nu eens dat ze het niet kunnen.

Compleet gestoord, treurig verhaal. Dit meisje is rijp voor het Amerikaanse leger. Daar mag je in een vreemd land ongestoord 24 mensen omleggen (waaronder kinderen en bejaarden) met als resultaat betaald verlof.

@tsarion | 08-02-12 | 21:24
Inderdaad, helemaal mee eens. Typisch toch hoe mensen verontschuldigingen kunnen vinden voor een dader en hoe zielig het wel is als zo iemand zo'n daad pleegt, maar zelden voor het slachtoffer. Da's wel zeer selectieve empathie, dat me doet vermoeden dat van echt inlevingsvermogen geen sprake is.
Pffffff | 08-02-12 | 21:34 | niet ok!

Dit is simpel een links - rechts kwestie. Linkse mensen sympathiseren graag met de crimineel, omdat zij zo hun vermeende 'morele superioriteit' kunnen etaleren.

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:25 |
Wat stel jij voor?

der maupmeister | 08-02-12 | 20:27 |

Tuintje schoffelen?

Wauw, en nu ervaart ze hoe het voelt om nooit meer vrij te komen.
Zodra ze over het 'o mijn god ik kan 't niet'-gevoel heen is.

www.dailymail.co.uk...
durfniet | 08-02-12 | 20:27 | niet ok!
.
Nice tits!

coconut_pete | 09-02-12 | 07:39 |
Deze dame verdient levenslang. En dat heeft ze ook gekregen.

-=PyP=- | 08-02-12 | 20:44 | niet ok!
Als de bedrading zo slecht is zie ik geen reden om dit mislukte mens ooit nog in de maatschappij los te laten. Levenslang is economisch gezien ook zonde. Ik vind doodstraf binnen een jaar.

How about a working-for-community-sentence... thats the Dutch-way to punhisch.

tja ziek maar dat meisje heeft vast gedacht; als je het doet doe het dan goed.

ow ow ow...ik lees het woordje kerk in het artikel, maar nergens een reactie over het geloof. Laten we het woordje kerk vervangen voor moskee...Dan zaten we nu bij reactie 300 en was het allemaal de schuld van de Islam..Hoe bedoel je scheinheilig

"... lol."
Wahhhh. O.O
What is this i don't even...

@ S² | 09-02-12 | 12:34 | niet ok!

Op naar het Midden Oosten.

Dat is, naar ik schat, hier toch nog goed voor 4 jaar met TBS en weekendverlof.

Oh nee, wacht ze nam anti-depressivum. Dat zijn verzachtende omstandigheden dus een taakstraf, waarschijnlijk voorwaardelijk. En nou nooit meer doen, foei!!!!

Quacka | 08-02-12 | 21:05 |
Vrijwel de hele west en east coast van de US is Joods. Nu weet ik dat men in NL redelijk slecht nieuws door krijgt van hun staats tv en lullige partij krantjes maar het is echt niet zo dat de hele VS zwaar christelijk is. Ik neem het u derhalve ook niet kwalijk mijn beste socialistische NL'er.

Onstabiel? Instabiel!

wat een toppertje

Jammer dat ze niet de doodstraf kreeg, kon ze zelf ook nog eens ervaren hoe het nou is om dood te gaan.
Ziek wijf.

De doodstraf is beter voor haar en de maatschappij.

Belachelijk,als ze nou een waxinelichtje had gegooid of zo iets dergelijks,maar voor een simpele moord???

Levenslang in een gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis is een goede straf. En in een psychiatrisch ziekenhuis zitten is een hel, geloof me. Ik heb er 3 maanden gezeten in verband met een depressie.
Als je een negenjarig kind vermoord dan mag je nooit, maar dan ook nooit meer terugkeren in de maatschappij, ongeacht al het gezwets hierboven. Dat is mijn mening!

@ Fricky =>
lekker opgewekt meisje ? : img.ibtimes.com...

Lekker ding ? neuh dank je
static.thehollywoodgossip.com...

"besloot de rechtbank het meisje te veroordelen voor een levenslange gevangenisstraf."
Tenenkrommend slecht taalgebruik.
OT; verstandig van die levenslange straf.

Het zou je kind maar zijn die door een compleet gestoorde gek zo wordt vermoord.

Reacties op dit artikel zijn gesloten