*

Grap van De Winter valt goed bij joodse solidariteitsbijeenkomst.

Leon de Winter heeft voorgesteld anticonceptiemiddelen in de watervoorziening van de Gazastrook te kieperen om het ongebreidelde voortplanten aldaar een halt toe te roepen.

De schrijver en Badr-apologeet deed zijn voorstel tot gedwongen eugenica tijdens een solidariteitsbijeenkomst van Nederlandse joden in Amsterdam gisteravond.

De toespraak van De Winter werd vanochtend uitgezonden op Radio 1.

De Winter pareerde in zijn betoog beschuldigingen van genocide aan Israelisch adres met het argument dat de bevolking van de Gazastrook enkel is toegenomen de laatste jaren.

"Misschien moeten we in het geheim een anticonceptiemiddel aan het drinkwater van Gaza toevoegen," stelde De Winter daarop voor.

De opmerking werd met schaterlachen begroet door het publiek. Onder de bezoekers van de avond bevonden zich de IsraŽlische ambassadeur in Nederland, Hiam Devon, en de goedlachse SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij.

De Winter staat bekend om zijn grote gevoel voor humor en zelfspot. Zo eiste hij in 1992 10.000 gulden schadevergoeding van oudmediaal trolforum Propria Cures, nadat het een fotosoep had gepubliceerd van De Winter in een concentratiekamp.

Reaguursels

Leuke Witz van Leon.

Aardig klusje voor die boksvriend van hem, tsja.

Oei, dit gaat nog wel een staartje krijgen.

Geef die arme man een kammetje!

Mongolide inhumane uitspraak, maar sommige mensen denken nu eenmaal beperkt en zijn simpel. Het is in essentie allemaal niet zo moeilijk; IsraŽl stopt -zoals afgesproken- met de nederzettingen uitbreiden en behandelen de Palestijnen als mens. Hamas stop met die kansloze bommetjes afvuren, daarna gaan ze om de tafel zitten met elkaar, gunnen elkander beide evenveel, en zo lost het probleem zich vanzelf op.
Er is 1 voorwaarde: laat je achterlijke middeleeuwse religie op het nachtkastje liggen. Helaas is dat dus vrijwel onmogelijk, bij beide partijen.

Misselijkmakend figuur, die mislukte brabbelschrijver.
Was er overigens niet ooit een Duitse ex-kunstschilder die via verplichte anti-conceptie tot een andere oplossing voor het uitroeien van een door hem als ongewenst geacht volk kwam?
L'histoire commence de se repeter.

Wijze woorden.

Een vertakking naar het Israelische drinkwaterreservoir zou ook niet gek zijn.

@fleurtje als je een IQ van lager dan 80 hebt kan dat best wel wijs overkomen vermoed ik.

Die witz van Theo van Gogh dat Leon de Winter stukjes prikkeldraad van voormalige concentratiekampen verzamelde vond ik leuker.

Joden zijn de nieuwe Duitsers...

Ai, de witz van Leon valt zo te lezen heel bij de Jodenhaters.



Kunnen Israeliers de Chinezen niet beter wijs maken dat Palestijnen naar kip smaken?

@Zeg maarKaas_Cuevara | 22-11-12 | 16:23 | niet ok!

Uiterraarrrrrd was die er. Nou is het eigenlijk zo dat die anticonceptie er was voor andere "onreine" delen van het Duitse volk, maar wat doet enige relevante historische kennis ertoe voordat we dit soort vernietigende uitspraken doen?

Doen ze dat dan al niet dan?

Man, Het Zionisme wijkt niet veel af van het Nazisme.

Hmm, klinkt als iets dat uit de context gehaald is...

Dannydekr 2.0 | 22-11-12 | 16:22 | niet ok!
www.youtube.com...
Overeenkomsten genoeg, houden allebei wel van hummus en niet van homo's.

En dat van een vertegenwoordiger van een volk dat prat gaat op een slachtofferrol in een genocide 70 jaar geleden...

als je een IQ van lager dan 80 hebt kan dat best wel wijs overkomen vermoed ik.
Dannydekr 2.0 | 22-11-12 | 16:25 |

Waarom vermoeit u ons hier dan met uw lage IQ?

Het is te hopen dat Leon de Winter zich al niet heeft voortgeplant.

Dus hij pareerde de beschuldigen van genocide aan het adres van IsraŽl juist met een redelijk genocidale opmerking? Rare gast hoor... Schadevergoeding eisen voor een spotprent waar jezelf niet het slachtoffer van bent past overigens ook goed in het rijtje van dwaas gedrag.

Waarmee ik overigens absoluut de Winter met die kunstschilder wwil vergelijken, laat dat duidelijk zijn.

Prins Pils | 22-11-12 | 16:31 |
Dat wilde ik jou net vragen.

Leon de Winter heeft alles in zich wat de vooroordelen over zijn soort bevestigt.....

Tweemy | 22-11-12 | 16:31 |
Er is een significant verschil tussen uitroeien en laten uitsterven.

Zeg maarKaas_Cuevara | 22-11-12 | 16:31
NIET wil vergelijken, uiteraard. Wat een kudttypo.

Kunnen Israeliers de Chinezen niet beter wijs maken dat Palestijnen naar kip smaken?
Prins Pils | 22-11-12 | 16:26 | niet ok!
U bent zeker altijd het humoristische middelpunt op feesten en partijen?

Als ik een vergelijkbaar grapje (kuch) zou maken over Israeliers, speelt u dan uw gebruikelijke antisemieten kaart, of neemt u genoegen met 'jodenhater'?

Wat betreft de zaak Badr is De Winter een beetje geestesziek, lijkt mij. Maar het idee om domme agressieve mensen te steriliseren spreekt mij wel aan.

Zijn Zionisten de nieuwe Naziīs?

Vervang Gazastrook door Tel-Aviv, Jeruzalem je bent een antisemiet. Deze hond is geen haar beter dan Nazi's. Dat ik verplicht een van zn boeken op school heb gelezen, was al een kwelling. *Tfoe*

@Tijnewijn: Dat geldt op Powned voor elke kop en elk stukje. Van den Berg wil gewoon zoveel mogelijk Hamas-fanboys provoceren, wat hem ook aardig lukt. Het is alleen jammer dat de meesten ook echt denken dat de Winter dit zo gezegd heeft.

@grote haas | 22-11-12 | 16:34

Kijk maar uit....

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 16:35
Heeft hij dat niet dan? Vertel..

Wat een idioot. Misschien de Israeli's juist iets geven. Kunnen ze niet zo fokken om bewust Palestijns gebied te bezetten, te koloniseren en langzamerhand over te nemen. Dat is het begin van alle ellende. Terug naar de grenzen van '67!

Hij heeft wel een goed idee, zou de wereld duizende nieuwe terroristen per jaar schelen.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 16:35
En waarom ben je eigenlijk een Hamas-fanboy als je ageert tegen dit soort misselijkmakende uitspraken? Als een imam hetzelfde over IsraŽl zou zeggen, was mijn reactie dezelfde geweest. For the record.

Maar het idee om domme agressieve mensen te steriliseren spreekt mij wel aan.

grote haas | 22-11-12 | 16:34 | niet ok!

Dom ťn agressief of dom ůf agressief? In het laatste geval komt u ook in aanmerking...

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 16:35 |
Het geluidsfragment staat in het artikel lutser.

Dat wilde ik jou net vragen.
Olc32 | 22-11-12 | 16:31 |

Dan bent u net te laat:)
En nu kom, vort, ga slapen!

@Kaas_Cuevara: Natuurlijk niet. De Heer de Winter is een zeer beschaafd man. Dat jij denkt dat hij een hele bevolkingsgroep wil steriliseren zegt meer over jou.

Is ie jood? Dat wist ik niet

leon de winter heeft volkomen gelijk. maar... het is een eikel als ie achter die inteeltmocro badr blijft aanlopen.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 16:39
Oh, het was een grapje. Ja, dan is het goed hoor.

.. goed, Palestijnen zijn religieus gestoorde volgelingen van een misdadige boevenclan, maar behalve steun trekken voor zijn wat ze zijn is voortplanten hun enige creatieve uiting.
Dat ook nog willen wegnemen ruikt teveel naar de Godwin die constant gezocht wordt - en dat is niet handig.

@Olc32 : Dan heb je dus ook gehoord dat het een witz was en geen serieus voorstel.

Hij gaat eraan voorbij dat drinkwaterreservoirs wereldwijd o.a. voor deze doeleinden dienen.....

Dannydekr 2.0 | 22-11-12 | 16:22
Het was een grap. Of het een leuke grap is, is een tweede, maar ga er toch niet zo serieus op in.

De Gazanen moeten zelf leren inzien dat je geen 10 of meer kinderen hoeft te werpen. Minder kinderen is meer kansen per kind, is meer welvaart, is meer geluk. Een beleid als China (1-kind beleid) is ietwat extreem (zoals ook deze grap van de Winter), maar iets dergelijks zou niet misstaan in dat gebied.

In welke context werd dat eigenlijk gezegt.. Vind het nogal een vreemde uitspraak als het echt letterlijk zo bedoeld is. Misschien 'gewoon' een grapje?

Ik heb die De Winter nog nooit gevolgd maar het lijkt me een rabiaat-Joodse debiel van het zuiverste water.

speelt u dan uw gebruikelijke antisemieten kaart, of neemt u genoegen met 'jodenhater'?
MvanBuuren | 22-11-12 | 16:34 |

Ik opteer voor optie 2!
Nee, hoor, ik zou dan smakelijk om uw grapje lachen.
Nu een schot voor open doel, waar denkt u dat joden naar smaken?

Wat een enge man deze meneer de Winter.

"Van Jood tot Nazi" moet de titel van zijn volgende boek worden.

Nou zo dus...

Wat je wel moet zien uit te bannen is religie dat zou wel beter zijn. Of rechts denken dat zou ook heel veel ellende schelen.

Iemand die geboortebeperking wil bespreken weg zetten als dom en een nazi is spastisch links neo-moralistisch gedrag. Feit is dat er teveel mensen geboren worden en vooral in arme gebieden die het al zwaar genoeg hebben. Willen we oorlogen voorkomen en de natuur niet helemaal kapot maken, dan zullen we toch echt wat moeten doen aan de hoeveelheid mensen hier op aarde.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 16:41
Daar gaat het niet om, het idee alleen al... en trouwens het applaus was echt niet voor de "witz", maar meer omdat ze het een goed idee vinden.

TM: Verbaast me niets. Je hebt wel vaker een mening over zaken waar je duidelijk niets van af weet.

elgringo | 22-11-12 | 16:37 | niet ok!

Zie niks anders gebeuren. Ein Reich, Ein volk, hebben ze toch goed afgekeken. En sinds 67 uitbreiding, en bezetting. Zionisme = Nazisme.

Laten we het voorstel van de Winter uitbreiden tot het hele Midden-Oosten. Ik doel met name op de islamitische heilstaten aldaar.

O, wat ben ik weer langzaam met mn commentaar. Al 100x genoemd dat het een grapje is voordat ik de knop verstuur indruk. Dat krijg je als je 'hard' aan het werk bent.

Olc32: Welk applaus? Bedoel je het gelach van het publiek na zijn grapje?

We hebben allemaal weleens gehoord van de uitdrukking; Rechter en beul in een persoon, ons Leon voegt daar een nieuwe dimensie aan toe: Slachtoffer en dader in een persoon uiteraard dit naargelang de omstandigheden waarin ons Leon zich bevindt, schijnt ook zijdelings met een zeker opportunisme te maken te hebben.

Ik heb die De Winter nog nooit gevolgd
TM | 22-11-12 | 16:42 |

Ach, er zijn wel meer zaken die voor u te moeilijk zijn om goed te volgen!:)

Ik vind de stelling dat bevolkingsgroei een teken van welvaart is een stuk schokkender dan de misplaatste grap (haha, chemische oorlogsvoering, wat een humor!).
Onbegrijpelijk dat dit soort anti-wetenschappelijke nonsense serieus genomen wordt in literaire kringen. Voor de duidelijkheid, er zit correlatie tussen slechte levensstandaard en hoge bevolkingsgroei.

In diezelfde uitspraak constateert De Winter even eerder dat er van genocide op de Palestijnen geen sprake kan zijn, omdat de bevolking sinds 1967 is gegroeid.

Realiseert deze domoor zich niet dat hij daarmee tegelijkertijd de genocide van de joden in WO2 ontkent?

Hij is niet de enige. Een zaal vol lachende joden, en niemand die het door heeft.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 |
Nee, het applaus na zijn mislukte grapje. Dat komt na het lachen.
Downplayen... het is net propaganda!
Maare, voor ik het verwijt krijg, ik ben geen Hamas-fanboy, van mijn part blazen ze de Hamas van de aardbol af, maar dat geldt ook voor de andere kant van het conflict. Natuurlijk bedoel ik niet de onschuldige bevolking van beide kanten.

@Merkava | 22-11-12 | 16:43 : Dat is een achterlijke plemp, De Winter heeft het niet over 'geboortebeperking', hij refereert zogenaamd als grapje aan het steriliseren van een compleet volk.

En als een van zijn tegenstanders nou een 'grapje' maakt a la "Die Jood van een De Winter kan wat mij betreft aan het gas", is dat dan ook normaal? Of wordt er dan aangifte gedaan door diezelfde De Winter?


BLEeeeeeeh, het is zoals Johnny Quid gisteren zei; pleur toch op met je achterlijke problemen uit het jaar nul.

Ik denk dat Leon het vouwfietsje vast kan gaan uitvouwen... Die zien we niet meer terug.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 16:44 |
Ha, ha, twee zielen, ťťn gedachte!

@Prins Pils | 22-11-12 | 16:47 : Ik vraag jou niets leeghoofd.

Wat leuk; Zowel die Verdonk als Pils lopen terug te reaguren. MAN man Man, laat ik dat nou NIET verwacht hebben! *pfffffffrttt*

@Verdonk : ga toch koken mens, krijg een kind of zo, doe iets nuttigs.
@Pils : Ach, niet de moeite waard om nog op te reaguren, laat verder maar.

TM: Dat is jammer want je zou veel van hem kunnen leren.

Ies racisme. Mijn idee is veel beter. Steriliseer alle religieuze extremisten en fundamentalisten ongeacht afkomst of geloof. Preventieve euthanasie is evt ook een optie.

WAAT?! Leonneke eindelijk uit eeuwig durende slachtofferrol?

+1

zijn haar en de rest van zijn uiterlijk zijn zo langzamerhand wel naar de palestijnen.

zijn haar en de rest van zijn uiterlijk zijn zo langzamerhand wel naar de palestijnen.

@TM: Je schrijft zelf dat je een mening hebt over iemand die je eigenlijk niet kent. Wie zijn wij dan om zo'n schitterende voorzet niet in te schieten? ;-)

wat moeten doen aan de hoeveelheid mensen hier op aarde.
Merkava | 22-11-12 | 16:43 | niet ok!

En u vindt het stiekum steriliseren van een voor Israel onwelgevallige bevolkingsgroep een goed begin?

MAN man Man, laat ik dat nou NIET verwacht hebben!
TM | 22-11-12 | 16:53 |

Onze respons is elke keer weer een enrome verrassing voor u he?
Ik had vroeger een dementerende oma van 90 die ook iedere keer weer blij verrast was als ze dezelfde aandacht kreeg!:)

Moslims planten zich gewoon veel te snel voort! Dus zo komen er veel en veel te veel!
Tenminste, tenzij je naar statistieken kijkt www.ted.com...
Dan blijkt ineens dat arme mensen zich snel voortplanten, en rijke moslims net als de rest van de wereld aan een huis, labrador en 2.1 kinderen genoeg hebben.

Over precies hetzelfde heb ik al haren geleden gedacht betreft tsjetsjeniŽ.
.
Ik zeg doen.

Smakeloos grapje, maar dat mag. Dit vind ik schokkender:

"De Winter pareerde in zijn betoog beschuldigingen van genocide aan Israelisch adres met het argument dat de bevolking van de Gazastrook enkel is toegenomen de laatste jaren."

Wat een argumentatie... pfff.

Nu een schot voor open doel, waar denkt u dat joden naar smaken?

Prins Pils | 22-11-12 | 16:43 | niet ok!

Open doel? Ik heb geen idee, en zal het ook nooit weten, want ik eet geen vlees.

TM | 22-11-12 | 16:53 |

Heeft u ook een grijs knotje en steunkousen?

Te walgelijk voor woorden deze uitspraak van LdW.
Dit zijn nou van die 'nebbishjoden' die ons een slechte naam bezorgen.
Bah, naar mannetje.

Conclusie van de Winter: De bevolking groeit ergo er worden geen Palestijnen vermoord.
Logica was nooit zijn sterkste kant.

@Nu een schot voor open doel, waar denkt u dat joden naar smaken?
Prins Pils | 22-11-12 | 16:43 | niet ok!

Het is algemeen bekend dat Joden geen smaak hebben, daarom eten ze ook matses en dragen ze foeilelijke hoeden.

Ik had vroeger een dementerende oma van 90
Prins Pils | 22-11-12 | 16:59 | niet ok!

It runs in the family...

The Russian | 22-11-12 | 17:00
Waarom niet gewoon alles ten oosten van Berlijn?

Volgens mij is dat hetzelfde water als waar de Joden ook van drinken.

Leon de Winter altijd plus veel.

Sprookjesboek gelovers, geloven ook in sprookjes oplossingen.
Laat IsraŽl eerst eens stoppen met die nederzettingen op de west bank. (nee, ik ben geen islammer)

want ik eet geen vlees.
MvanBuuren | 22-11-12 | 17:01 |

Nou, u lust mij anders wel rauw in uw comments!

@Ahasveros: Luister naar het geluidsfragment. Uiteraard heeft Leon de Winter dit niet zo gezegd.

@MvanBuuren: U eet geen vlees, schrijft u. Rookt en/of drinkt u wel?

It runs in the family...
MvanBuuren | 22-11-12 | 17:05 |

Touchť!
In tegenstelling tot die ouwe zure TM bent u soms wel gevat.

@ MvanBuuren | 22-11-12 | 16:58: je bedoelt natuurlijk een onwelgevallige bevolkingsgroep voor de wereld.

Te walgelijk voor woorden deze uitspraak van LdW.
Dit zijn nou van die 'nebbishjoden' die ons een slechte naam bezorgen.
Bah, naar mannetje.
Ahasveros | 22-11-12 | 17:03 | niet ok
Dat u daar zo duidelijk afstand van neemt is een dik compliment waard.

Ahasveros | 22-11-12 | 17:03 | niet ok!

Weleens van de naam David Wilder gehoord? Met alle respect voor uw geloof, maar ik heb niet echt het idee dat deze mafkezen aangepakt worden, nee eerder gesteund door de Zionistische entiteit.

Het is algemeen bekend dat Joden geen smaak hebben
Sepp3980 | 22-11-12 | 17:04 |

Leuk!
Zelfs nog leuker in deze kortere versie.

@Prins Pils | 22-11-12 | 16:59
Geluk bij een ongeluk is dat ze jou niet meer herkende...

Leon is al een tijdje de weg kwijt....een jaartje rust en geen nieuws volgen doet wonderen....

elgringo | 22-11-12 | 16:37:
Terug naar de grenzen van '67?
Dat betekent dus Gaza terug naar Egypte, West-Bank terug naar JordaniŽ en de Golan terug naar SyriŽ. (Die laatste plek is overigens nu de meest rustige in het hele Midden-Oosten.)
En dat betekent ook dat Egypte en JordaniŽ die "Palestijnen" moeten opnemen in hun eigen bevolking en nationaliseren. Geen Palestina, en IsraŽl heeft vredesverdragen met JordaniŽ en Egypte. Dus probleem opgelost. 3x raden wie het daar niet mee eens zijn.
Egypte, JordaniŽ, Fatah en Hamas.

In de context van de beweringen dat IsraŽl genocide zou plegen op de Pallies (terwijl feitelijk het aantal Pallies alleen maar toeneemt; hoezo genocide?), vind ik het een zeer geslaagde grap (hoewel het natuurlijk nimmer ten uitvoer gebracht moet worden). :-) MOEHAHAHA

Zoveel drinkwater is er niet meer. Israel zorgt er al jaren voor dat de bezette gebieden en omringende landen een groter watertekort hebben dan strikt noodzakelijk. Verder, LdW is een geobsedeerde mafkees.

laardepul | 22-11-12 | 17:15 |

Nee ze herkende mij wel, maar was net zoals TM iedere keer weer blij verrast!

Best een goed idee, maar dan niet alleen de gazastrook, maar nog veel meer gebieden en complete landen uit het midden oosten, zeker inclusief israel.

@Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 16:54 : Ach, het is wel zo netjes om het even te melden; ik zal mijn uiterste best doen om voor mijn eigen gemoedsrust en mijn vertrouwen in de Mensheid uw plemps over te slaan.
Veel plezier met het uzelf belachelijk maken in de draadjes.

M.a.w.: men mag gerust een volk uitroeien zolang het maar niet Joden zijn?

@TM: Ik heb altijd altijd plezier als ik reaguur, mijn beste. Zeker als het over u gaat. ;-)

geruchten gaan dat Badr net begonnen was aan ' Het recht op terugkeer '

Belachelijke stukje en belachelijke reacties. Luister gewoon eerst naar het radio-fragment.

Hoe ging 'ie ook alweer? Wasserette De Winter wast witter. Dat was ' em.

Al met al is het het beste in een dispuut tussen woestijnculturen geen kant te kiezen. Zonde van de tijd.

@XverderNix: Dat zijn uw woorden, niet de mijne en ook niet die van Leon de Winter overigens.

Leon de Winter geeft de godwin een nieuwe impuls. Niet slecht, voor een jood. 65 jaar lang heeft er niet ťťn dat gedurfd.

Goed plan. Maar doe dat niet alleen daar maar overal.
Terug naar de 2 miljard.

O wacht... economische groei. Het heiligste der heiligheden.

Nou, u lust mij anders wel rauw in uw comments!
Prins Pils | 22-11-12 | 17:05 | niet ok!

Rauw eten betekend niet per definitie rauw vlees.....
~~~~
Rookt en/of drinkt u wel?
Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 17:09 | niet ok!

Wat denkt u zelf?

Het is voor de Winter maar goed dat voorgaande generaties Joden groot lijden hebben meegemaakt, anders was hij nu niet in staat om hun ellende te kapen en te gebruiken als onderliggende rechtvaardiging voor alle lulkoek die hij zelf uitkraamt.
Jezelf identificeren met het leed van een volk, leed dat je grotendeels zelf niet eens hebt meegemaakt. Los van dat het je geen sterker persoon maakt, is het ook nog eens schaamteloos naar de slachtoffers toe. We kunnen wel door blijven gaan tot er achtste generatieslachtoffers bestaan.

je bedoelt natuurlijk een onwelgevallige bevolkingsgroep voor de wereld.

WayneGretzky*99* | 22-11-12 | 17:10 | niet ok!

De "wereld" denkt daar gelukkig anders over. Waar hebben de Palestijnen dit lot aan verdiend? Valt hen te verwijten dat zij op een stuk land woonden dat middels list, bedrog en manipulatie voor een deel werd weggeven aan de religieuze sekte die daarna de rest er bij jatte?

@MvanBuuren: Ik denk van niet maar ik weet het niet zeker, vandaar dat ik het u rechtstreeks vraag.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 17:27 | niet ok!

De man maakt de godwin der godwins en u ziet het slechts als een witz. Maar u vindt het blijkbaar wel humor. Zegt al genoeg over uw verknipte staat van geest. Vervang Palestijnse volk, door het volk waar meneer toebehoort. Ik zie u dan niet lachen.

MvanBuuren: "Waar hebben de Palestijnen dit lot aan verdiend?"
Als je stemt op een politieke partij die oorlog wil voeren in plaats van vrede sluiten moet je niet raar opkijken als op een dag de raketten inslaan. Karma is een teef wat dat betreft.

@Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 17:07 |
Okee, hoorde ook wel aan de klank van zijn stem dat dit 'grappig' was bedoeld, maar dit zijn dingen die je niet in het openbaar zegt.
-
Als een dergelijke opmerking over Joden wordt gemaakt, zou ik dit ook walgelijk vinden. Nee, hierom lachen kan ik niet.
-
@pielewaaier | 22-11-12 | 17:12 |
Ik heb NIETS tegen Palestijnen!

- Ik heb iets tegen de islamofascistische randdebielen die dit getergde volk in een ijzeren wurggreep houden.
- Ik heb iets tegen calculerende Arabieren die de Palestijnen alleen maar wapens leveren ipv scholen, ziekenhuizen, kennis etc...
EN ik heb iets tegen de linksche Gutmensch die alles wat door de islamofascist wordt beweerd, als zoete koek slikt.

Slim is het niet, grappig wel, en ik ben voor.

MvanBuuren | 22-11-12 | 17:33:
Voor de duidelijkheid: Met "jatten" bedoelt u het met militaire middelen veroveren NADAT 3 buurlanden in coalitie, op 3 fronten gelijktijdig, 3 keer in amper 3 decennia hebben gepoogd het land te vernietigen en de bevolking uit te roeien?

Ach die Leon. Wie neemt die man nog serieus? Niemand toch! Verbaas me er ook over dat hij laatst nog bij PenW zat. Je gelooft toch helemaal niets meer van wat die man zegt. Over geen enkel onderwerp. De man snapt niets van de wereld, van mensen, van zaken. Niets. Hopeloos. En dan krijg je dus dit soort uitspraken. Loser!

@Baby Rasta: Dat zegt meer over u dan over mij.

-weggejorist-

Karma is een teef wat dat betreft.
Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 17:37 | niet ok!

In dat geval staat Israel nog heel wat ellende te wachten...

Ik denk van niet
Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 17:33 | niet ok!
Het gebeurt niet vaak, maar in deze heeft u gelijk.

@bbbachstra | 22-11-12 | 17:37 |
Bij P&W was zijn standpunt helder en goed verwoordt.
Maar hier? Nee.
-
Is niet MIJN Jodendom, vriend!

Die man is totaal gestoord. Israel moet een ophouden te bestaan. Hoe kun je nou land inpikken omdat er in een sprookje word verteld dat de Joden daar hun oorsprong hebben. Zou wat zijn zeg. Straks komt er een ťťn of andere maffe imam met het verhaal dat er in de koran een zin staat die aangeeft dat op Urk de oorsprong van de islam heeft plaatsgevonden en dat daar een islamitische staat moet komen. Dat pikken die Urkers ook niet hoor.

Juist Fransg, `t is gewoon een grap van Leon de Winter.
Ik ben zelf pro-IsraŽl. Maar als er `s ochtends door de Feyenoord supporters uit mijn klas, joden of neuzen wordt geroepen, omdat Ajax gisteren verloren heeft van Dortmund, vind ik dat niet erg. Als er een simpele grap wordt gemaakt van: "Kun je, je niet concentreren ga dan naar een concentratiekamp.". Daar hoor je mij niet over zagen. Grappen over en weer maken moet kunnen, ook over de wat gevoeligere onderwerpen.

MvanBuuren: Mij dunkt dat ze na dat akkefietje met de nationaal-socialisten nog het ťťn en ander te goed hebben van Onze Lieve Heer, misschien dat hij daarom IsraŽl elke oorlog laat winnen.

Roscoo1963: Leon maakte maar een grapje. Luister het geluidsfragment maar. De IsraŽlieten komen trouwens echt uit IsraŽl, als u dat nog niet wist.

@Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 17:43
Uw plemsels worden steeds vreemder. Gods wil hahahah...

-weggejorist-

Excellent idee! Rust in de tent; knapt eenieder van op. Zelfs SPagitproppers.

Roscoo1963 | 22-11-12 | 17:42 | niet ok!

Is dan ook niet het verkoren volk, eerder het uitgekoste volk. Uitgekotst door Europa. Met namen als Goldstein, kun je er niet oorspronkelijk hebben gewoond. De Britten gaven het weg en Adolf wilde een stapje verder gaan. Nu zitten we met eeuwigdurende boetedoening daarvoor. Maar Goldstein is toch echt een Europese achternaam.

-weggejorist-

-weggejorist-

nationaal-socialisten nog het ťťn en ander te goed hebben van Onze Lieve Heer, misschien dat hij daarom IsraŽl elke oorlog laat winnen.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 17:43 | niet ok!

Dat zal het zijn, eerst laat de Lieve Heer (kuch) in al zijn goedheid in twee wereldoorlogen vele tientallen miljoenen vroegtijdig naar Zijn Koningrijk opstijgen, en geeft daarna als troostprijs een lapje grond aan zijn favoriete fancluppie, dat, volgens zeggen, al 2000 jaar vervolgd werd, en elk land waar zij hun heil zochten uitgeknikkerd werden. Volgens lieden als u allemaal het goddelijke plan - only an insane person could come up with an explanation like this...

Israel bestaat nog geen 70 jaar, en als het zo doorgaat is het m.i. binnen een paar decennia afgelopen. Wanneer de hele straat in lichterlaaie staat, vliegt namelijk vroeger of later ook jouw huis in brand, god or no god...

Het is dat je geen neckscheauten meer mag uitdelen, maar anders. . . .

Was er ooit niet een Duitser met een maf snorretje die er soortgelijke ideeŽn op na hield.

Met "jatten" bedoelt u

Stormageddon | 22-11-12 | 17:37 | niet ok!

Uitbreiding van het toegewezen land inclusief zeggenschap over Jeruzalem was vanaf dag 1 top prioriteit voor de zionisten.

Het feit dat Israel het enige land ter wereld is dat nooit grenzen heeft vastgesteld, betekent dat er nog meer uitbreiding gepland is.

@Roscoo1963 | 22-11-12 | 17:42:
Hoezo inpikken? Sinds 1000 v.Chr wonen in dat gebied Joden, onafgebroken. En tja, er is vanaf de 19e eeuw behoorlijk wat immigratie bijgekomen, maar dat geldt voor zoveel landen.
Moeten alle nakomelingen van Ierse, Italiaanse, Schotse, Nederlandse, Engelse, Belgische en Scandinavische immigranten in de VS ook maar terug naar de landen waar hun voorouders vandaan kwamen? En alle Chinezen over de hele wereld terug naar China?


Na de ontmanteling van Ottomaanse rijk en het einde van de tweede wereldoorlog hebben de daar wonende Joden een onafhankelijke staat uitgeroepen die daarna door de internationale gemeenschap is erkend. Wat nou inpikken? IsraŽl is pas begonnen met veroveren van land NADAT zij tot 3x toe zijn aangevallen door hun buurlanden, die dat deden met de intentie om staat en volk van IsraŽl te vernietigen.

Voor wie per se niet naar het fragment wil luisteren: De Winter geeft eerst een verhaal over de merkwaardige beschuldigingen over genocide van de Palestijnen. Letterlijk een van volkeren met de grootste bevolkingsgroei: slechts twee of drie Afrikaanse landen moeten ze voor laten. Vervolgens zet hij een heel raar stemmetje op: hij neemt de rol aan die aan de Joden wordt toegeschreven. In die rol, met dat heel afwijkende stemmetje, in deze context doet hij een uitspraak over drinkwater. Daarmee verwijst hij indirect ook nog naar de levering van allerlei producten en diensten aan de Gazanen door de Israeli's.
Zie ook: www.islamofobie.nl...

een onafhankelijke staat uitgeroepen die daarna door de internationale gemeenschap is erkend. Wat nou inpikken?

Stormageddon | 22-11-12 | 17:55 | niet ok!

Geen van de bezette gebieden, inclusief de Westbank en de Golan hoogte zijn door de internationale gemeenschap erkend. De annexatie van Oost-Jeruzalem is niet door de internationale gemeenschap erkend.

Ahasveros | 22-11-12 | 17:37 | niet ok
Ben het op alle 4 punten met u eens...

Wat loopt iedereen nou huilie huilie te doen...
1. Het was sarcastisch bedoeld.
2. Het was grappig.
3. Het is eigenlijk nog niet eens zo'n slecht plan.

Stormageddon | 22-11-12 | 17:55 | niet ok!
'Na de ontmanteling van Ottomaanse rijk en het einde van de tweede wereldoorlog hebben de daar wonende Joden een onafhankelijke staat uitgeroepen die daarna door de internationale gemeenschap is erkend.'
En dat had nooit moeten gebeuren.

Leuk grapje!
Vooral de timing is grappig nu de gazanen nog bezig zijn hun 41 verkoolde en gedoodde kinderen te begraven.
Ook hilarisch dat het grapje en realititeit net ver van elkaar liggen.
www.powned.tv...
.
Ik zal maar niet proberen een soortgelijk grapje over joden te maken want in dat geval is het walgelijk en misselijkmakend.

Lijkt me een goed idee om wereldwijd uit te voeren bij alle religieus gestoorde mensen. Want je moet wel gestoord zijn als je gelooft in iets waar geen flintertje bewijs voor is.

MvanBuuren: De Duitsers hebben ook land moeten afstaan vanwege de oorlogsmisdaden die ze gepleegd hebben. Dat geldt mijns inziens ook voor de Arabische staten na hun mislukte oorlog in 1967.

Maak van Gaza een 2e Dresden,daar zullen ze niet van terug hebben!
Dan heb je ook vrede.

MvanBuuren | 22-11-12 | 17:55
En dat is niet de schuld van IsraŽl, maar van de buurlanden die elke grens vanaf 194r8 hebben betwist met militaire middelen.
De grenzen van IsraŽl zijn overigens wel degelijk vastgesteld, zelfs beter dan van elk ander land ter wereld.
en.wikipedia.org...


Zelfs Nederland heeft niet zulke duidelijke grenzen. Niemand weet waar de grens tussen Nederland en Duitsland in de Dollard en Eemsmond precies ligt. Tussen Spijk en Tolkamer kan niemand vertellen waar de grens loopt in de Rijn. Voor het gemak in het midden, maar het is nooit vastgelegd. Het zelfde geldt voor de Scheldemond.

Nazi-praktijken

Gouden kiezen trekken Leon, op een treintje zetten en het liefst onder de "douche"....

Maar Leon, het Palestijnse volk is de parel van het Midden-Oosten

Mijnheer de Winter met stip genoteerd op de fatwa lijst. Good job!

@Weerduivel | 22-11-12 | 18:00
Dus in het geval van de Joden moet een uitzondering gemaakt worden op het universele zelfbeschikkingsrecht van volken? Wel een zelfstandig SloveniŽ, BosniŽ, MacedoniŽ, JordaniŽ, Oost-Timor, Estland, Letland, Litouwen, GeorgiŽ, TsjechiŽ maar geen IsraŽl?
De Joden hebben VN-resolutie 181 voor dat gebied in 1947 erkend, de Arabieren niet. En dat is dan de schuld van de Joden?


Luister: Er is op de wereld ca. 20 miljoen vierkante kilometer islamtisch/arabisch grondgebied (het meeste ervan is leeg en wordt niet gebruikt) en 22.072 km≤ Joods (het meeste in gebruik).

Stormageddon | 22-11-12 | 18:12 | niet ok!

Heeft u de informatie in uw link wel goed gelezen:

The borders with Syria and the Palestinian territories are still in dispute. Israel's borders with the West Bank and Gaza Strip are currently the Green Line, except in East Jerusalem, and the ceasefire line with Syria runs along the UN-monitored boundary between the Golan Heights and Syrian controlled territory

Stormageddon | 22-11-12 | 18:26 | niet ok!
Wil je me geen woorden in de mond leggen met je opmerking 'de schuld van de Joden?' Nog een paar regels verder en ik ben volgens jou een antisemiet. Ik wens geen partij te trekken in dit al jaren durende zinloze en trieste conflict waar maar slachtoffers blijven vallen.

Dat geldt mijns inziens ook voor de Arabische staten na hun mislukte oorlog in 1967.

Excellentie Verdonk | 22-11-12 | 18:04 | niet ok!

Het staat onomstotelijk vast dat Israel de oorlog in 1967 begonnen is. Israel claimt dat dit "preventief" was, maar erkent wel dat het als eerste ten aanval ging.

The war began on June 5 with Israel launching surprise bombing raids against Egyptian air-fields after a period of high tension that included an Israeli raid into the Jordanian-controlled West Bank
en.wikipedia.org...

In eerste instantie ontkende Israel dat het de oorlog zelf begonnen was, maar er was teveel bewijs en Israel bekende later de waarheid:

At the commencement of hostilities, both Egypt and Israel announced that they had been attacked by the other country. The Israeli government later abandoned its initial position, acknowledging Israel had struck first, claiming that it was a pre-emptive strike in the face of a planned invasion by the Arab countries

Het werkelijke doel van de oorlog was gebiedsuitbreiding en de verovering van Jeruzalem.

MvanBuuren | 22-11-12 | 18:30:
Ja. Dat dispuut is dus:
1. De Golan-Hoogte. Zodra SyriŽ een vredesverdrag sluit met IsraŽl, zoals Egypte en JordaniŽ hebben gedaan, blijft dat ook een dispuut. Dat is geen uitzonderlijke situatie na een oorlog. De grens tussen Noord- en Zuid Korea is ook nog steeds in dispuut.
2. De grenzen met Gaza en de West Bank zijn heel strak gedefinieerd, alleen de status ervan is in dispuut omdat er geen Palestijnse staat is en waarschijnlijk ook niet komt.
3. De grens "in" Jeruzalem wordt door niemand erkend, de buitengrenzen van de stad (met name die met de West Bank) ligt wel vast.

Ik hoorde ooit iemand zeggen "Sommige joden horen thuis in een gaskamer." Ik geloofde dat dus nooit.

@Weerduivel | 22-11-12 | 18:36:
Je wenst geen partij te kiezen, maar dat doe je wel door een algemeen aanvaard recht van volken in twijfel te trekken als het om het specifieke joodse volk gaat.
Doe ik niet, doe je helemaal zelf. Dat je daarmee de verdenking van antisemitisme op jezelf laadt is ook niet mijn schuld, maar dat doe je dus ook zelf. Het maakt mij niet uit, je mag van mij joden haten: ik heb er geen probleem mee. Ik vraag me dan alleen af op grond waarvan je dat doet.

Ik zal maar niet proberen een soortgelijk grapje over joden te maken want in dat geval is het walgelijk en misselijkmakend.
@geloofjetzelf | 22-11-12 | 18:00 |
Klopt.
-
@vindead | 22-11-12 | 18:00 | niet ok!
Õn deze uiterst gespannen situatie ga je geen olie op het vuur gooien. En vooral niet als je jezelf 'intellectueel' noemt...
-
Oorlog zuigt.

Stormageddon | 22-11-12 | 18:44 |
Ik ben zelf Joods LUL!

Ja Leon, en dan doen de Palestijnen Zyklon B in de Joodse neusspray. Ook een leuke grap.

@Weerduivel | 22-11-12 | 18:47:
Ja nou en? Zelfhaat is niet verboden. Het komt zelfs regelmatig voor bij aanhangers van 1 van de 3 abrahamistische monotheistische wereldreligies.


MvanBuuren | 22-11-12 | 18:37 | niet ok
och de afspraken tussen Arabische landen om IsraŽl van de kaart te vegen en de troepenopbouw aan de grenzen zeggen wat anders. Jammer dat je zo'n sneu figuur bent die de waarheid achterwege laat.

Stormageddon | 22-11-12 | 18:50
U bent een wijs man.

Chutzpah.

Strak plan. Zouden ze in sommige wijken hier in NL ook moeten invoeren.

Wishbone | 22-11-12 | 18:53 | niet ok! Aanvulling...
En laten we onderstaand puntje niet vergeten.
.
The Straits of Tiran was regarded by the Western Powers and Israel as an international waterway but its legal status was the subject of international controversy.The Arabs believed that they had the right to regulate passage of ships while Israel, with the support of other major world powers, countered that the Arab claims were legally not supportable. In 1967 Israel reiterated declarations made in 1957 that any closure of the Straits would be considered an act of war, or a justification for war. On May 22 Nasser declared the Straits closed to Israeli shipping. Nasser stated he was open to referring the closure to the International Court of Justice to determine its legality, but this option was rejected by Israel. Egyptian propaganda attacked Israel, and on May 27, Nasser stated "Our basic objective will be the destruction of Israel. The Arab people want to fight."

Publiciteitsgeile meneer die elke keer weer z'n platvorm vindt omdat de media op hun beurt dol zijn op dit soort tiepes: goedgebekt en zo rabiaat als de tering. Vooral in deze tijden is hij niet bij radio en tv weg te slŠŠn!

Stormageddon | 22-11-12 | 18:44 |
Ik ben zelf Joods LUL!
Weerduivel | 22-11-12 | 18:47
:D, Daar ging de nuance!
Sorry Weerduivel, maar ik vind dat de Joden best een eigen staat mogen hebben, na 2000 jaar Diaspora.
Die Palestijnen mogen ook wel eens wat gastvrijer zijn tegen mensen die van een zandbak en een kale rots een tuin hebben gemaakt, dan hadden ze mee mogen delen.
Maar onder het mom van islam konden ze hun jaloezie niet verbergen, en staken daarmee de hele moslimwereld waar al eeuwen Joden in vrede woonden aan.
Nu trekken ook nog eens al die Joden naar Israel, dus schoten die luie en primitieve Palestijnen zichzelf in de voet.
Laten die gasten eens hun kans nemen, en voor vrede gaan zorgen i.p.v. ook gewone burgers terroriseren.
Ook mag Israel van mij de kolonisten wat harder aanpakken, maar ja, nu is bewezen dat ze die buffer nog nodig hebben.

-weggejorist-

Ik stel voor dat dit idee als test en als eerste uitgevoerd gaat worden op het koningshuis.

Jammer dat je zo'n sneu figuur bent die de waarheid achterwege laat.

Wishbone | 22-11-12 | 18:53 | niet ok!

Helaas voor u valt sinds het internet de waarheid snel te achterhalen:

Hier is de waarheid zoals vertelt door de Israeliers de direkt betrokken waren bij de voorbereidingen voor deze oorlog:

In an interview published in Le Monde on 28 February 1968, Israeli Chief of Staff Rabin said this: ďI do not believe that Nasser wanted war. The two divisions which he sent into Sinai on 14 May would not have been enough to unleash an offensive against Israel. He knew it and we knew it.Ē

On 14 April 1971, a report in the Israeli newspaper Al-Hamishmar contained the following statement by Mordecai Bentov, a member of the wartime national government. ďThe entire story of the danger of extermination was invented in every detail and exaggerated a posteriori to justify the annexation of new Arab territory.Ē

On 4 April 1972, General Haim Bar-Lev, Rabinís predecessor as chief of staff, was quoted in Maíariv as follows: ďWe were not threatened with genocide on the eve of the Six Days War, and we had never thought of such a possibility.Ē

In the same Israeli newspaper on the same day, General Ezer Weizmann, Chief of Operations during the war and a nephew of Chaim Weizmann, was quoted as saying: ďThere was never any danger of annihilation. This hypothesis has never been considered in any serious meeting.Ē

In the spring of 1972, General Matetiyahu Peled, Chief of Logistical Command during the war and one of 12 members of Israelís General Staff, addressed a political literary club in Tel Aviv. He said: ďThe thesis according to which the danger of genocide hung over us in June 1967, and according to which Israel was fighting for her very physical survival, was nothing but a bluff which was born and bred after the war.Ē

In a radio debate Peled also said: ďIsrael was never in real danger and there was no evidence that Egypt had any intention of attacking Israel.Ē He added that ďIsraeli intelligence knew that Egypt was not prepared for war.Ē

In the same programme General Chaim Herzog (former Director of Military Intelligence, future Israeli Ambassador to the UN and President of his state) said: ďThere was no danger of annihilation. Neither Israeli headquarters nor the Pentagon Ė as the memoirs of President Johnson proved Ė believed in this danger.Ē

Met name deze uitspraak is interessant:

ďThe entire story of the danger of extermination was invented in every detail and exaggerated a posteriori to justify the annexation of new Arab territory.Ē

Lees de rest zelf, er is nog veel meer:

www.alanhart.net...


Waarom niet gewoon alles ten oosten van Berlijn?
Zeg maarKaas_Cuevara | 22-11-12 | 17:05 |
.
Dan liever ten westen, is aan een zuivering toe, bijna iedereen is familie van elkaar ( dankzij massale inteelt in de middeleeuwen )

@MvanBuuren | 22-11-12 | 19:10
De problemen zijn inmiddels wel duidelijk maar wat zou u als realistische oplossing voor het conflict voor willen stellen ?

Aanvulling...
En laten we onderstaand puntje niet vergeten.
Wishbone | 22-11-12 | 19:02 | niet ok!

The Jews of the world (and Israeli Jews) could not be blamed for believing that, but it was a big, fat propaganda lie. Though Egyptís President Nasser had asked UNEF forces to withdraw, had closed the Straits of Tiran to Israeli shipping and had reinforced his army in the Sinai, neither his Egypt nor any of the frontline Arab states had any intention of attacking Israel. And Israelís leaders, and the Johnson administration, knew that.

Nogmaals, voor het geval u het gemist heeft:

"On 14 April 1971, a report in the Israeli newspaper Al-Hamishmar contained the following statement by Mordecai Bentov, a member of the wartime national government. ďThe entire story of the danger of extermination was invented in every detail and exaggerated a posteriori to justify the annexation of new Arab territory.Ē

mothersfinest | 22-11-12 | 19:05
Ik heb de uitzichtloze situatie van de Palestijnen en de situatie van de Joden jarenlang mogen/moeten aanschouwen. Voor de standpunten van beide partijen is veel te zeggen, maar hier aan vast blijven houden met historie en religie als basis zal nooit en te nimmer voor vrede zorgen. Hoe lang houdt men dit nog vol? En ten koste van wat? Mensen van beide kanten, die niets (meer) met het conflict te maken willen hebben, zijn slachtoffers van mensen die maar door willen blijven vechten.

De meeste problemen in de wereld zijn te herleiden tot de overbevolking, welke de mensheid en de wereld zelf teistert. Sterilisatie op grote schaal zou de wereld veel goed doen. Het nare is ook dat juist de minder ontwikkelde mens zich momenteel sterk vermenigvuldigt. Dit is voor alles en iedereen slecht nieuws. Van mij mogen ze iets in het water doen, zeker in bepaalde contreien.

Joden beheersen het geld lang leve de joden.

realistische oplossing voor het conflict voor willen stellen ?

Tremens | 22-11-12 | 19:13 | niet ok!

Er is vanuit de Arabisch wereld, met name door Saoedi ArabiŽ, volledige vrede en erkenning van Israel aangeboden. Israel weigert echter concessies te doen, en denkt tot het einde der dagen vanuit een machtspositie de voorwaarden voor vrede te kunnen dicteren.

Zowel de Palestijnen als de Arabisch wereld kunnen en zullen die voorwaarden nooit accepteren, dus Israel heeft de sleutel tot vrede zelf in handen.

Zolang Israel hardnekking en hooghartig blijft weigeren mee te werken aan een voor alle partijen acceptabele oplossing zal het nooit vrede worden in het MO.

MvanBuuren | 22-11-12 | 19:10 | niet ok!
Alan Hart? Meen je dat nou echt?

The colonial enterprise that Zionism is has corrupted everything it touched, beginning with the United Nations and including the mainstream media, what passes for democracy in the Western world (America especially) and Judaism itself.
.
In May 2010, Hart stated on various media, including the Kevin Barrett Show, that consultants close to the worldís most prominent construction company assured him that ďThe twin towers were brought down by a controlled ground explosion, not the planes.Ē Hart also speculated that the planes had been fitted with transponders and that Israeli Mossad agents guided them into the towers. Regarding the purpose of the 9/11 attacks, Hart stated that: ďMy guess is that at an early point they said to the bad guys in the CIA Ė hey this operationís running what do we do, and the zionists and the neo-cons said letís use it.Ē Hart also stated that the Israeli operation which became 9/11 was likely aided by certain corrupt American leaders

`De grens tussen Noord- en Zuid Korea is ook nog steeds in dispuut.`
Stormageddon | 22-11-12 | 18:39

Ik ga verder niet mee in de discussie maar een kleine correctie; Noord- en Zuid-Korea zijn nog steeds in oorlog.

Alan Hart? Meen je dat nou echt?
Wishbone | 22-11-12 | 19:27 | niet ok!

Als de boodschap je niet bevalt, schiet je toch gewoon de boodschapper neer....

Denkt u dat meneer Hart de uitspraken van de Israelische politici en generaals uit zijn duim gezogen heeft?


@MvanBuuren | 22-11-12 | 19:18:
Neemt niks weg van het FEIT dat de Israelische scheepvaart werd geblokkeerd en ook niet van het FEIT dat dŠt werd beschouwd als een oorlogshandeling, en dat is al 10 jaar eerder verklaard. Nasser wist dat. Het witte huis ook.


Overigens word er wel handig een bijzinnetje "vergeten" in dat citaatje van je.
"neither his Egypt nor any of the frontline Arab states had any intention of attacking Israel." - AT THAT PARTICULAR MOMENT IN TIME.

Het had uitgebreid kunnen worden met:
As a matter of fact, all of Israel's neighbors were intent on attacking Israel and wiping it off the map at SOME time. In fact all 3 countries had adopted the resolution of the Arab summit held on Sept. 13 1964 in Alexandria in to that effect, in which was stated that: "The Council has unanimously defined the national cause as that of liberating Palestine from Zionist imperialism and pursuing a plan of joint Arab action both during the present stage - for which plans have already been laid down - and at the next stage, for which it has already been decided to make preparations."

TM | 22-11-12 | 19:32:
Dus... de grens is nog steeds in dispuut. Formeel zijn SyriŽ en IsraŽl ook nog steeds in staat van oorlog. Hence: de grens is in dispuut.

MvanBuuren | 22-11-12 | 19:38 | niet ok!
Ja!


Hart, who got to know Yasser Arafat and Golda Meir while serving as a Security Council-briefed Mideast peace negotiator, said that he has been assured by a top-level demolitions/engineering expert who wishes to remain anonymous that the three World Trade Center skyscrapers were destroyed by controlled demolitions, not plane crashes and fires. (For the names of more than 1000 experts willing to go on the record with the same opinion, see www.ae911truth.org).... During the hour-long interview, Hart discussed Israelís record of engaging in outrageous attacks on friend and foe alike, and spreading even more outrageous lies to cover them up. (Around the midpoint of the show he explained the real reason Israel attacked the U.S.S. Liberty in 1967.) Regarding 9/11, Hart suggested that while there may have been some original terrorist plot conceived by fellow-travelers of Osama Bin Laden, the Israeli Mossad, with its near-total penetration of Middle Eastern governments and terrorist groups alike, would have quickly detected and hijacked the operation to its own ends, orchestrating a spectacularly successful attack on America designed to be blamed on its Arab and Muslim enemies. Hart added that the Mossad operation that became 9/11 would have been aided and abetted by certain corrupt American leaders. Sounding a chilling note, Hard added that the U.S. is in grave danger of an Israeli-instigated false-flag nuclear attack, perhaps using an American nuclear weapon stolen from Minot Air Force Base during the ďloose nukesĒ rogue operation of August, 2007. The motive would be to trigger a U.S. war with Iran, and perhaps to finish the ethnic cleansing of Palestine under cover of warĖwhich Hart is convinced the Zionists are planning to do as soon as the opportunity presents itself.

@MvanBuuren | 22-11-12 | 19:38:
Met selectieve waarneming en cognitieve dissonantie hoef je niks uit je duim te zuigen om toch niet de hele waarheid te vertellen.
Dat is waarschijnlijk met meneer Hart ook het geval, omdat hij een nogal verwrongen antisemitisch wereldbeeld heeft en opzichtige politieke agenda nastreeft.

Neemt niks weg van het FEIT dat de Israelische scheepvaart werd geblokkeerd
Stormageddon | 22-11-12 | 19:38 | niet ok!

Voor de volledigheid: "according to Major General Indar Jit Rikhye, military adviser to the United Nations Secretary General, the accusation of a blockade was "questionable," pointing out that an Israeli-flagged ship had not passed through the straits in two years":

"Egypt's blockade of the Straits to Israeli ships and ships bound for Israel in 1956 and again in 1967 was a catalyst, respectively, to the Suez Crisis and the Six-Day War.[1] Despite this, according to Major General Indar Jit Rikhye, military adviser to the United Nations Secretary General, the accusation of a blockade was "questionable," pointing out that an Israeli-flagged ship had not passed through the straits in two years, and that "The U.A.R. [Egyptian] navy had searched a couple of ships after the establishment of the blockade and thereafter relaxed its implementation

en.wikipedia.org...

Momenteel speelt Israel precies hetzelfde spelletje met Iran. Iran wil Israel zogenaamd van de kaart vegen, en vormt, met het fictieve niet bestaande nucleaire wapen programma "an existential threat" en moet dus "preventief" worden aangevallen. Het enige verschil is dat Israel ditmaal niet de eigen vingers wil branden, en dus op hysterische (en soms hilarische) wijze de VS voor het vunzige karretje tracht te spannen.

Jammer voor Israel dat er tegenwoordig internet is en de goegemeente niet meer zo gemakkelijk te foppen is als 45 jaar geleden.

Dat is waarschijnlijk met meneer Hart ook het geval

Stormageddon | 22-11-12 | 19:44 | niet ok!

De quotes van de Israelische politici en generaals spreken voor zich en zijn van bronnen voorzien. Ik twijfel dan ook niet aan de authenticiteit.

Speciaal filmpje voor MvanBuuren: als ik dan toch moet kiezen vraag ik mijzelf: wie is de minst religieuze, meest democratische, plant zich niet als konijnen voort, offert niet het hele volk op aan de verrijking van uranium? Precies: IsraŽl. vimeo.com...

@pielewaaier | 22-11-12 | 18:00 |
Wellicht dat u eea MvanBuuren kunt uitleggen...

MvanBuuren | 22-11-12 | 19:53
De effectiviteit of lakse naleving van de blokkade is irrelevant, er was een blokkade. FEIT.
Iran wil Israel van de kaart vegen. De president van dat land heeft dat meermalen in het openbaar gezegd: kun je op jouw internet ook allemaal gewoon terugzoeken. Maar met selectieve waarneming en cognitieve dissonatie kun je zelfs met internet jezelf gigantisch foppen.

offert niet het hele volk op aan de verrijking van uranium? Precies: IsraŽl.
TijlUilenSpiegel | 22-11-12 | 19:56 | niet ok!

Het Iraanse volk steunt het nucleaire programma.

Israel heeft op grote schaal verrijkt uranium van de VS gestolen:

The CIA believed that Israel's first bombs may have been made with highly enriched uranium stolen in the mid-1960s from the U.S. Navy nuclear fuel plant operated by the Nuclear Materials and Equipment Corporation, where sloppy material accounting would have masked the theft.[55][56]

By 1974 U.S. Intelligence believed Israel had stockpiled a small number of fission weapons,[57] and by 1979 were perhaps in a position to test a more advanced small tactical nuclear weapon or thermonuclear weapon trigger design.[58]
en.wikipedia.org...


MvanBuuren | 22-11-12 | 19:53 | niet ok!
Statement to the General Assembly by Foreign Minister Meir, 1 March 1957. Israel Ministry of Foreign Affairs Ė The State of Israel. "Interference, by armed force, with ships of Israeli flag exercising free and innocent passage in the Gulf of Aqaba and through the Straits of Tiran will be regarded by Israel as an attack entitling it to exercise its inherent right of self-defence under Article 51 of the Charter and to take all such measures as are necessary to ensure the free and innocent passage of its ships in the Gulf and in the Straits".

De president van dat land heeft dat meermalen in het openbaar gezegd: kun je op jouw internet ook allemaal gewoon terugzoeken.

Stormageddon | 22-11-12 | 20:00 | niet ok!

Een foute vertaling, kunt u zelf ook allemaal lezen:

en.wikipedia.org...

@MvanBuuren | 22-11-12 | 19:56
Dat zeg ik dus ook niet. Ik zeg alleen dat voor het gemak veel informatie wordt weggelaten om in een verwrongen wereldbeeld en de eigen antisemitische politieke agenda te te passen. De beste agitprop is met feiten onderbouwd. Dat zegt niks over de feiten zelf, hooguit over het gebruik ervan.

Foreign Minister Meir, 1 March 1957
Wishbone | 22-11-12 | 20:02 | niet ok!

Een verklaring uit 1957? En dan wacht Israel ruim 10 jaar en valt dan plotseling de buurlanden aan. Erg overtuigend!

MvanBuuren | 22-11-12 | 20:07 | niet ok!
Probeer je nu dom over te komen of kom je echt een paar cellen te kort?

voor het gemak veel informatie wordt weggelaten

Stormageddon | 22-11-12 | 20:05 | niet ok!

En u denkt dat Israel dit niet doet? Kijk eens hoe "wipe Israel off the map" al jarenlang wordt uitgemolken. Dit terwijl:

Israel's Deputy PM admits Iran DIDN'T threaten to wipe Israel out
www.youtube.com...


MvanBuuren | 22-11-12 | 20:05
Dat is wel heel sneu. De schuld geven aan een "foute vertaling". De vertalingen zijn helemaal accuraat, van vertalers in dienst van de Iraanse overheid.

@MvanBuuren | 22-11-12 | 20:10:
Dat heeft Ahmedinewattes ook niet gezegd, maar wel dat Israel zou moeten verdwijnen, in het midden latend wie dat zou moeten doen.

Het Iraanse volk steunt het nucleaire programma.

Israel heeft op grote schaal verrijkt uranium van de VS gestolen:

MvanBuuren | 22-11-12 | 20:02 | niet ok!
Mwahahahaha, ja je kan nogal lekker voor je mening uitkomen in Iran hahaha. Steunen op straffe van een steniging, zoiets bedoeld u. En wat kan mij het verrotten dat IsraŽl verrijkt uranium heeft gestolen, van de VS nog wel; nou en? Rept IsraŽl over het het van de kaart vegen van Iran of welke staat dan ook? Iran is een religieuze dictatuur die de mensen is overkomen bij gebrek aan beter ten tijde van de val van de Sjah. De "Groenen" en hun protesten tegen het huidige regime werden hardhandig de kop in geslagen. Iran is het land waar ze homo's torens afgooien of ophangen en overspeligen stenigen, geen land waar je je zegje even kwijt kunt. En dan nog, ALS uw bewering over de brede steun van de bevolking klopt, dan is dat extra reden om de atoominstallaties zsm plat te gooien. En dat gaat gebeuren. Zonder enige twijfel. Want iedereen weet dat de huidige Iraanse machthebbers doorgedraaide religieuze mafketels zijn met een grote haat tegen alles wat niet islam is. Ik zeg: platgooien die installaties, en idem als met Hamas en Hezbollah. Religieus tuig van de bovenste plank.

Lastig dit bericht.
Het mag geen geheim zijn dat ik aan de kant van Israel sta in hun conflict met de hakbar terroristen, maar ik heb ook een gruwelijke hekel aan De Winter

De gritelijke verdraagzaamheid ten top was de eerste reaguurder,witz of niet,smakeloos!
Overigens,rooms-katholieken mogen niet aan anti-conceptie doen.
Wie herinnert zich niet de grote katholieke gezinnen van vroeger
vooral al ze arm waren en goed naar hun pastoor luisterden.

Probeer je nu dom over te komen of kom je echt een paar cellen te kort?

Wishbone | 22-11-12 | 20:10 | niet ok!
MvanBuuren is een intelligente persoon met veel feitenkennis. Interessante tegenspeler maar bovenal een broodschrijver. 100% zeker dat van Buuren werkt voor- of zelfs afkomstig is van islamitische huize, wellicht zelfs Iraanse huize. Kan ook een IsraŽlische dubbelaar zijn die met voorgewende islam-sympathieŽn beetje peilt hoe populair IsraŽl nog is. Maar 1 ding is zeker; er klopt iets niet.

kom je echt een paar cellen te kort?

Wishbone | 22-11-12 | 20:10 | niet ok!

U projecteert. Wat verwacht u wanneer u met zoiets onzinnigs op de proppen komt?

Toon aan dat de quotes van de Israelische ministers en generaals vervalst zijn. Toon aan dat Major General Indar Jit Rikhye, military adviser to the United Nations Secretary General, loog toen hij zei:

the accusation of a blockade was "questionable," pointing out that an Israeli-flagged ship had not passed through the straits in two years, and that "The U.A.R. [Egyptian] navy had searched a couple of ships after the establishment of the blockade and thereafter relaxed its implementation.

De aanval op de buurlanden was al vele maanden, in feite zelfs jarenlang voorbereid. Net als nu met Iran werd er net zo lang gemanipuleerd dat het uiteindelijk zelfverdediging leek. Helaas lukt het met Iran niet zo goed...


Ik ben erg pro-IsraŽlisch maar deze opmerking vind ik uit de opmerking van een jood opvallend nazistisch klinken.

@ BASSET | 22-11-12 | 20:26
m.youtube.com...

MvanBuuren | 22-11-12 | 20:28 | niet ok!
Ik hoef niks te ontkrachten. Het staat alleen op een blog van een paranoÔde glazen-bollenkijker en is op werkelijk geen enkel serieus medium terug te vinden.
.

MvanBuuren | 22-11-12 | 20:28 | niet ok!
Ze waren al jaren op de hoogte. een gewaarschuwd mens telt voor?
.
In its capacity as a littoral State, Israel will gladly offer port facilities to the ships of all nations and all flags exercising free passage in the Gulf of Aqaba. We have received with gratification the assurances of leading maritime Powers that they foresee a normal and regular flow of traffic of all cargoes in the Gulf of Aqaba.
.
Israel will do nothing to impede free and innocent passage by ships of Arab countries bound to Arab ports or to any other destination.
.
Israel is resolved, on behalf of vessels of Israeli registry, to exercise the right of free and innocent passage and is prepared to join with others to secure universal respect of this right.
.
Israel will protect ships of its own flag exercising the right of free and innocent passage on the high seas and in international waters.

Interference, by armed force, with ships of Israeli flag exercising free and innocent passage in the Gulf of Aqaba and through the Straits of Tiran will be regarded by Israel as an attack entitling it to exercise its inherent right of self-defence under Article 51 of the Charter and to take all such measures as are necessary to ensure the free and innocent passage of its ships in the Gulf and in the Straits.
.
We make this announcement in accordance with the accepted principles of international law under which all States have an inherent right to use their forces to protect their ships and their rights against interference by armed force. My Government naturally hopes that this contingency will not occur.
.
In a public address on 20 February, President Eisenhower stated:
.
"We should not assume that if Israel withdraws, Egypt will prevent Israeli shipping from using the Suez Canal or the Gulf of Aqaba. "
.
This declaration has weighed heavily with my Government in determining its action today.
.
Israel is now prepared to withdraw its forces from the Gulf of Aqaba and the Straits of Tiran in the confidence that there will be continued freedom of navigation for international and Israeli shipping in the Gulf of Aqaba and through the Straits of Tiran.

100% zeker dat van Buuren werkt voor- of zelfs afkomstig is van islamitische huize, wellicht zelfs Iraanse huize. Kan ook een IsraŽlische dubbelaar zijn die met voorgewende islam-sympathieŽn beetje peilt hoe populair IsraŽl nog is. Maar 1 ding is zeker; er klopt iets niet.

TijlUilenSpiegel | 22-11-12 | 20:28 | niet ok!

U heeft mij ontmaskert, bravo. Geef die man een sigaar!

Hoewel, u bent 100% zeker dat ik "afkomstig ben van islamitische huize" maar ik kan ook "een IsraŽlische dubbelaar" zijn?

Hier klopt iets niet: 100% is niet juist indien er een tweede optie bestaat. En u vergeet de derde optie: Ik ben een a-religieuze rasechte Hollander, met een goed gedocumenteerde stamboom vanaf midden 17e eeuw waar behalve een verdwaalde Belg geen buitenlander in te vinden valt.

Geef ze allemaal een teevee. Als je geen teevee hebt, blijft er niet veel anders te doen dan neuken om de avond te vullen.

MvanBuuren | 22-11-12 | 20:28 | niet ok!
Leg mij nou eens uit wat er nou zo leuk is aan die bekrompen heilstaat van Iran? Waarom is dat nou een regime dat het verdedigen waard is? Is het de "fantastische" vooruitgang die het land heeft geboekt? De openheid? De tolerantie jegens ander denkende? De vooruitstrevende designs op het gebied van mode en architectuur? De goeie apps die er worden geschreven? Wat maakt dat regime en de huidige Iraanse cultuur nou zo waardevol? Is het de gigantische werkeloosheid? Of is het het verrijken van uranium dat bijna geheel is gebaseerd op kennis van hun Joodse aartsvijand? of zijn het de hulpeloze beelden van paupers die weer eens onder het puin liggen na een aardbeving, terwijl ze daar toch wereldkampioen bidden naar Allah zijn? Wat is het vanBuuren? Ik brand van nieuwsgierigheid! Misschien dat ik wel zou willen wonen! Kuch, hoest, proest! Graag uw antwoord.

-weggejorist-

ik weet nog een paar oplossingen:

-Alle Palestijnse mannen en israelische mannen doodschieten
-Alle palestijnen een israelische vrouw laten trouwen en alle Israelische mannen een palestijnse vrouw en dan de kinderen allemaal in een staat

is op werkelijk geen enkel serieus medium terug te vinden.
Wishbone | 22-11-12 | 20:35 | niet ok!

Litany of Israelis bear testament to land grab
Friday, September 14, 2012
www.irishexaminer.com...

Met alle nodige voetnoten:

Yitzhak Rabin, who served as the Chief of the General Staff for Israel during the war stated: "I do not believe that Nasser wanted war. The two divisions he sent into Sinai on May 14 would not have been enough to unleash an offensive against Israel. He knew it and we knew it." Menachem Begin also stated that "The Egyptian army concentrations in the Sinai approaches did not prove that Nasser was really about to attack us. We must be honest with ourselves. We decided to attack him."[76] Former Chief of Staff of the armed forces, Haim Bar-Lev (a deputy chief during the war) stated: "the entrance of the Egyptians into Sinai was not a casus belli," but argued instead that the Egyptian blockade of the Straits of Tiran ultimately caused the war. Major General Mattityahu Peled, the Chief of Logistics for the Armed Forces during the war, said the survival argument was "a bluff which was born and developed only after the war... When we spoke of the war in the General Staff, we talked of the political ramifications if we didn't go to war ówhat would happen to Israel in the next 25 years. Never of survival today."[77] Peled also stated that "To pretend that the Egyptian forces massed on our frontiers were in a position to threaten the existence of Israel constitutes an insult not only to the intelligence of anyone capable of analyzing this sort of situation, but above all an insult to Zahal (Israeli military)."[78]
en.wikipedia.org...

Kees, you're my man! Dat, icm iedereen een beeldscherm, zal helpen!

Waarom is dat nou een regime dat het verdedigen waard is?
TijlUilenSpiegel | 22-11-12 | 20:37 | niet ok!

Waar heeft u mij de regering van Iran zien verdedigen?

-weggejorist-

In het geval van de al dan niet bestaande atoombom van Iran, heeft Iran wel een punt. Het een godvergeten schandaal dat een paar Kutlanden willen tegenhouden dat een Kloteland ook zo'n ding maakt. Kutland Israel heeft een atoombom, dan lijkt het mij logisch dat het zich door Kutland Israel bedreigd voelende Kloteland Iran, ook zo'n bommetje wil.
Oog voor oog, tand voor tand.


Waar heeft u mij de regering van Iran zien verdedigen?

MvanBuuren | 22-11-12 | 20:44 | niet ok!
Slap antwoord, en dat voor een rasechte Hollander? U ageert voortdurend tegen de democratische staat IsraŽl. Een land waar de vrijheden veel ruimer- en de tolerantie tov anders denkende veel groter is dan elke andere staat daar omheen. Een land waar de religieuzen vele malen makkelijker weg te stemmen zijn dan in elke andere staat daar omheen. Een staat waar ze zich niet als konijnen voortplanten, een staat waar vrouwen veel meer vrijheden kennen. Uw niet aflatende ageren tegen IsraŽl is het impliciete verdedigen van de staten daar omheen, in mijn ogen is het niet impliciet meer te noemen, maar expliciet. Waarom vanBuuren? Waarom legt u m.i. zelfs openlijke haat aan de dag tov een staat die vele malen dichter bij NL staat dan alle andere staten om IsraŽl heen? Ben u niet gewoon een Jodenhater? Gewoon een fascist? En heeft u verder geen enkele reŽle gronden? Kom nou eens met een motivatie; wat wilt u nou? Wat verkiest u nou? Waar staat u voor?

Fijn volkje is het toch.

Ja, gaskamers is zo 1943.

MvanBuuren | 22-11-12 | 20:36: "En u vergeet de derde optie: Ik ben een a-religieuze rasechte Hollander, met een goed gedocumenteerde stamboom vanaf midden 17e eeuw"


Sjo, dat heb je goed uitgezocht.
Je was zeker bang dat er misschien een jeaud in je stamboom zat?

Zal ik dan maar een serieuze bron geven in plaats van Wiki artikelen....
Wishbone | 22-11-12 | 20:53 | niet ok!

U blijft voorbijgaan het feit dat alle uitspraken van de Israelische politice en generaals middels voetnoten verifieŽrbaar zijn.

Ik begrijp dat het niet meevalt om de waarheid onder ogen te zien.

Niets in het verslag waar u naar linkt rechtvaardigt de Israeli aanval op de buurlanden, integendeel. Het is slechts een zielig gebedel om de VS te laten bevestigen dat zij de mening van Israel wilden delen:

"óWould the United States stand by its political commitment in 1957 that Israel under these circumstances was asserting a legitimate right of self-defense?"

Doet me heel erg sterk denken aan Netanyahu's "Rode Lijnen Chantage" waarmee hij de VS wilde dwingen Iran aan te vallen als Iran een van die Rode Lijnen zou overschrijden, dondersgoed wetende dat een aanval dan gegarandeerd zou zijn.

-weggejorist-

MvanBuuren | 22-11-12 | 21:02 | niet ok!
Begrijp je nou nog niet dat ik niet net als als jij een Wiki amateur ben?

In de nrc van vandaag kwam ik deze uitspraak van Ehud Barak(Defensie) tegen als verdediging van waarom er geen grondoffensief gelanceerd werd'
''Je begeeft je niet in een militair avontuur[...]gebaseerd op de stemming van het publiek,die kan veranderen zodra een pantservoertuig omslaat''
...Je zou haast zeggen dat Barak het publiek niet erg hoog heeft zitten.
[...]...een vloek?
Hij verwees ook naar waarschuwingen van westerse bondgenoten dat een grondoffensief Israel publieke steun zou kosten.De oorlog van 4 jaar geleden kosttte Israel veel steun.(Reuters,AP)

Sjo, dat heb je goed uitgezocht.
Je was zeker bang dat er misschien een jeaud in je stamboom zat?

ZonderNaam | 22-11-12 | 21:02 | niet ok!

Ik heb helemaal niets uitgezocht, dat hebben familieleden van mij op uiterst professionele gedaan. Na afronding van hun onderzoek kreeg ik een kopie. Waarom zou ik bang moeten zijn? Het feit dat zowel mijn ouders als de ouders van beiden mijner ouders niet religieus waren, zegt niets over hun (voor)ouders en de overige familieleden.

In diezelfde nrc;''Israelische militairen noemen premier Netanyahu een ''loser''..
En dat terwijl het de bedoeling was om met dit ingrijpen een klinkend resultaat bij de verkiezingen over twee maanden te halen....De vorige keer bij de operatie ''gegoten lood''lukte het prima...maar Bibi had toch kunnen weten dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst zijn.

...in the absence of a complementary peacemaking effort, the root cause of the conflict between Egypt and Israel remained unresolved. Moreover, because Israel refused to accept UNEF on its territory...

Wishbone | 22-11-12 | 21:02 | niet ok!

Bedankt voor de bevestiging dat Israel ook in 1967 overduidelijk niet geÔnteresseerd was in vrede, en slechts een excuus zocht om de zo fel begeerde Westbank, Golanhoogte, en 'The Jewel in the Crown' Jeruzalem te bemachtigen. Het feit dat 45 jaar later deze gebieden nog steeds bezet zijn, is aanvullend bewijs dat dit het doel van Israel was.


Begrijp je nou nog niet dat ik niet net als als jij een Wiki amateur ben?

Wishbone | 22-11-12 | 21:03 | niet ok!

Ik begrijp dat u de waarheid niet onder ogen wenst te zien.

MvanBuuren | 22-11-12 | 21:13 | niet ok!
De bescherming was gestationeerd aan de andere kant van de grens tot Egypte ze uit de weg wilde hebben om een aanval voor te bereiden. IsraŽl had de Arabieren alleen niet zo hoog zitten om daar bang van te worden. En IsraŽl had gelijk...Je Engels is al net beroerd als je begrijpend lezen.

MvanBuuren | 22-11-12 | 21:15 | niet ok!
Wiki waarheid?

En IsraŽl had gelijk.
Wishbone | 22-11-12 | 21:16 | niet ok!

Als rasechte Israel-apologist is dat uiteraard uw mening. De feiten weerleggen u overtuiging echter met gemak. De uitspraken van de Israelische politici spreken voor zich.

On 14 April 1971, a report in the Israeli newspaper Al-Hamishmar contained the following statement by Mordecai Bentov, a member of the wartime national government. ďThe entire story of the danger of extermination was invented in every detail and exaggerated a posteriori to justify the annexation of new Arab territory.Ē

MvanBuuren | 22-11-12 | 21:22 | niet ok!
Jij quote meningen. Ik Link gewoon de originele documentatie! Ik lach me de ballen uit mijn broek met je wiki!

Wiki waarheid?

Wishbone | 22-11-12 | 21:22 | niet ok!

Wel eens van voetnoten gehoord?

76^ Begin, Menachen. "Foreign Relations since 1947: 1982Ė1984".
77^ Middle East: Was the War Necessary? (1972, 19 June). Time Magazine.
78^ Gerteiny & Ziegler 2007, p. 142
en.wikipedia.org...

@Wishbone 21:02. Lappen tekst in het Engels plakken en knippen is wel heel kansloos.

de originele documentatie!

Wishbone | 22-11-12 | 21:25 | niet ok!

Documentatie van vůůr de Israelische aanval. En uit niets daarvan blijkt dat Israel dusdanig bedreigd werd dat het een 'preventieve' aanval zou rechtvaardigen. Het doel van Israel was de Westbank, de Golan en Jeruzalem, as simple as 1-2-3


bbbachstra | 22-11-12 | 21:27 | niet ok!
Weet je wat je met die middelste knop van je muis kan doen.
.
MvanBuuren | 22-11-12 | 21:26 | niet ok!
Dat zeg ik meningen. Dat is hetzelfde al Geert Wilders tegenover de PVDA quoten.

Lappen tekst in het Engels plakken en knippen is wel heel kansloos.
bbbachstra | 22-11-12 | 21:27 | niet ok!
Het is de enige manier om te trachten de waarheid te trachten te maskeren. Helaas voor meneer Wensbeen, al is de leugen nog zo snel, het internet achterhaalt hem wel.

De religieuze basis van de moslim en de jood wordt gekenmerkt door agressie, geweldadigheid en onverdraagzaamheid jegens anders -en niet-gelovigen.

Dat is de kern van het probleem en dat zal zo blijven tot beide doctrines een periode van verlichting gaan doorlopen. Of dat ooit zal gebeuren, blijft koffiedik kijken, maar al die inteelt is alvast niet goed voor de geestelijke stabiliteit van het nageslacht. Voorbeelden te over.

MvanBuuren | 22-11-12 | 21:22 | niet ok!
Ik lach me de ballen uit mijn broek met je wiki!
Wishbone | 22-11-12 | 21:25 | niet ok
Voor u te hopen dat er geen hongerig hondje in uw buurt is..

al die inteelt is alvast niet goed voor de geestelijke stabiliteit van het nageslacht. Voorbeelden te over.

kempenaer | 22-11-12 | 21:31 | niet ok!

Kijk maar naar de leden van een kleine religieuze sekte, die al eeuwenlang binnen het geloof trouwen.

bbbachstra | 22-11-12 | 21:27 | niet ok!
Moet ik je uitleggen wat je met de middelste knop van je muis kan doen?
.
MvanBuuren | 22-11-12 | 21:29 | niet ok!
Weet je wat ook zo leuk is van Wiki, je kan er uit laten wat je wilt zolang je maar de stukken die je uitkomt linkt.
.
MvanBuuren | 22-11-12 | 21:29 | niet ok!
Dat zeg ik, je Engels is al net beroerd al je begrijpend lezen.

Een kritische houding van de seculiere Europeaan jegens beide groepen lijkt mij dan ook volledig op zijn plaats.

Kafir en goj zijn tenslotte geen loze begrippen...

dat zal z'n holmaatje badr niet leuk vinden.

De religieuze basis van de moslim en de jood wordt gekenmerkt door agressie, geweldadigheid en onverdraagzaamheid jegens anders -en niet-gelovigen..
kempenaer | 22-11-12 | 21:31 | niet ok!
Inderdaad de kern van het probleem,alleen geldt dat gelukkig maar voor een beperkte en kleine groep van die gelovigen,hoewel ik moet toegeven dat die kleine groepjes soms de boventoon voeren.

Wishbone | 22-11-12 | 21:32 | niet ok! Aanvulling...
Hier heb je nog een mening....
.
Israeli Prime Minister Levi Eshkol said in a statement that the Egyptian Air Force had taken a great beating and Jordanian and Syrian air forces had been largely destroyed.
.
The attack follows a build-up of Arab military forces along the Israeli border.
.
The Arab states had been preparing to go to war against Israel with Egypt, Jordan and Syria being aided by Iraq, Kuwait, Saudi Arabia, Sudan and Algeria.
.
On 27 May the President of Egypt, Abdel Nasser, declared: "Our basic objective will be the destruction of Israel. The Arab people want to fight."
.
Egypt signed a pact with Jordan at the end of May declaring an attack on one was an attack on both. This was seen by Israel as a clear sign of preparation for all-out war.
news.bbc.co.uk...

pornokow 16.39: Ik ben een beetje laat maat toch:
"Is ie jood? Dat wist ik niet"
Jawel, volgens hemzelf dan toch. Hij vertelde ooit in een TV-interview dat zijn overgrootvader een ongeletterde joodse kermismuzikant was of zo iets. In de tijd van Napoleon, toen iedereen verplicht een familienaam moest kiezen, vond hij er niet beter op om dan maar het actuele jaargetijde, de winter dus, als naam te kiezen.
Hij hoopte misschien stiekum dan ook maar gelijk zijn joodse stygma kwijt te raken maar dan rekende hij blijkbaar buiten de waard, i.q. zijn nazaat Leon.

@ pielewaaier | 22-11-12 | 21:35 | niet ok!

Die kleine groep krijgt anders verbazingwekkend weinig tegengas van de grote groep, wat mij ernstig doet twijfelen aan de gematigdheid van diezelfde grote groep...

@ MvanBuuren | 22-11-12 | 21:32 | niet ok!

Waar refereert U aan?

In deze discussie moet je je ook niet proberen uit te laten lokken door fanaten...

@ pielewaaier | 22-11-12 | 21:35 | niet ok!
Die kleine groep krijgt anders verbazingwekkend weinig tegengas van de grote groep, wat mij ernstig doet twijfelen aan de gematigdheid van diezelfde grote groep...
kempenaer | 22-11-12 | 21:42 | niet ok!
Denk dat het meer een zaak van bangigheid en ongeinteresseerdheid is,maar ik zou het ook graag anders zien.Fanatici zijn nu over het algemeen niet de aardigste mensen.

Hťt bewijs dat PowNed vol zit met autisten en aspergers, is het feit dat de opmerking van De Winter massaal serieus wordt genomen. Terwijl in het bericht notabene de context van die opmerking wordt uitgelegd. Sarcasme weet u wel.

@Wishbone 21:32. Denk dat iedereen dat heeft gedaan hoor. Ga samen in de kroeg zitten of op MSN (bestaat dat nog?) maar niet hier.

leon lijkt mij zeer geschikt als onderhandelaar

@ hatovimletayis | 22-11-12 | 22:01 | niet ok!

U is psychiater of heeft ambities in dit vakgebied?

bbbachstra | 22-11-12 | 22:11 | niet ok!
Dan heb je de reactie niet gelezen van de reaguurder voor wie het bedoelt was. Wees niet getreurd, het overkomt de beste...

Het probleem is dat er meerdere waarheden bestaan zoals bij zoveel kwesties en dat alle mensen gelijk zijn maar de ťťn voelt zich iets meer gelijk dan de ander.
De wapens zullen er voor zorgen dat er maar ťťn waarheid overblijft.

@wishbone & @mvanbuuren; noch dit conflict, noch Leon de Winter, noch deze discussie heeft ene drol te maken met de precieze feiten en wetteksten en VN-statuten die sinds 1948 over dit stukse grond zijn opgeschreven. Er is al een hele tijd over en weer een enorme wens tot destructie, aardig geillustreerd door deze losse opmerking van dhr. L. de Winter. het zou me niks verbazen als driekwart van de Israelische bevolking zich best in zo'n oplossing zou kunnen vinden.
Fanatisme is fanatisme in een gebied dat dankzij Koran, Tora en bijbel al zo'n 1500 jaar ten prooi is aan oorlog en gedonder.

Weerduivel | 22-11-12 | 19:23
* hoed afneemt*
Zoiets als MvanBuuren en Wishbone dus.
(mag ik alleen wel zeggen dat vanBuuren doorgaans erg onderbouwd kan reageren.)
Inderdaad zijn er aan beide zijden zowel complete idioten alswel die die er niet aan mee willen doen.
En net zoals hier hebben de idioten het voor het zeggen.

Inderdaadt die Pallestijnen bovendien alle moslims fokken kinderen bij het leven en dan sturen ze al die ellende naar het Westen.

Geen cent meer aan Artsen zonder Grenzen.

Zij fokken en wij dokken.

Donkersloot 22.33: "al zo'n 1500 jaar ten prooi aan oorlog en gedonder". Doe er nog maar een 1.000 jaar of zo bij. Bijv. vanaf de vernietiging van Jericho door de joodse rovers uit de woestijn.
Sindsdien is het niet gestopt: David in gevecht met de Filistijnen toen die probeerden om de joden weer weg te jagen (net als nu dus), joodse opstanden tegen het Babilonische gezag, tegen het Romeinse gezag enz. Het stopt nooit. Ze zijn eigenlijk wel lastig, bijna bezeten van arrogantie en geweld tegen hun buren.

En dit is dan geen antisemitisme? Rare wereld.

OT: Via Italie wil Europa enorm repressieve regels invoeren: www.powned.tv...
Als de EU dit goed keurrt betekend dit dat dit voor de gehele 'europese' bevolking geldt. Wij leven binnenkort in een echte politiestaat die gedijt op repressie en we schijnen dat met zijn allen te negeren.
Ik hou m'n hart vast (En ja, dat is nog eens een stevige knuffel)

--Sarcasme weet u wel.--
hatovimletayis | 22-11-12 | 22:01
Dus iemand die oproept tot massasteriliseren en dan niet ver meer af zit van vernietigingskampen, mag dit? Omdat het 'sarcasme' is? Als normaal mens met een peeceetje in huis en een internertverbindinkje mag je geen fuqqing touwtering meer en moet je op elk getypt woord letten omdat je zů een aanklacht in je nek geplakt krijg, maar Superjew mag sarcastisch zijn?
Mag ik dan ook sarcastisch zijn? Mijnheer De Winter mag van mij gesteriliseerd worden. Maar dan op de boerenmanier; alles eraf en onverdoofd. Lach nou effe, ik bedoel het sarcastisch.

@dedeurs | 23-11-12 | 00:06 | niet ok!
Nee, al dan niet gediplomeerde domkop, je hebt geen enkel empathisch vermogen wat betreft de context waar jij aan refereert. De Winter pareert de morbide beschuldiging van 'etnische zuivering' in de Palestijnse gebieden, met een absurde voorstelling van zaken op buitengewoon sarcastische wijze. Met zijn spitsvondige opmerking prikt hij tevens in de altijd op de achtergrond aanwezige samenzweringstheorieŽn, die Joden wegzetten als stiekeme wereldbaasjes.


En wat doet 90% van de reaguurders? De quote uit context letterlijk interpreteren, en vervolgens vol op het orgel tegen Leon 'de jood' De Winter. Hiermee wordt meteen aangetoond dat De Winter een ontzettend punt heeft. Dan ben je of een asperger/autist/anderszins sociaal beperkt, of een Pavlov-antisemiet.

Dus iemand die oproept tot massasteriliseren en dan niet ver meer af zit van vernietigingskampen, mag dit
dedeurs | 23-11-12 | 00:06
-
Jij doet gewoon je best om het verkeerd te begrijpen, of niet? Bij iemand die bijvoorbeeld ageert tegen kinderbijslag en zelf 5 kinderen blijkt te hebben, mag je toch zeker wel de grap maken dat ie maar ff een kind moet inleveren? Maar in jouw USSR-style denkwereld is dit natuurlijk kindermoord. Dat is: Een onschuldige opmerking die tegen het politiek correcte denken in gaat, zo uitleggen dat je er levenslang voor kan eisen.

hatovimletayis | 23-11-12 | 00:21 | niet ok!
Hadden ze jou ook maar gesteriliseerd naar mannetje, liefst niet alleen het voorhuidje, maar ook het hele ding. Witz... hahahaha

De Winter is zelf een antisemiet pur sang,alleeen weet ie het zelf nog niet...het is bij hem zelfs zo erg dat ie zich schaamt voor zijn eigen joodse ouders.En dat reageert ie nu af op moslims. In Israel zit het er vol mee...joden die daarheen migreren zodat ze daar hun frustraties ongehinderd op de Palestijnen kunnen botvieren....
Grapje uiteraard..gewoon sarcasme.

Manman, als de Nazi's Joden waren geweest dan waren ze blijkbaar op handen en voeten gedragen.

Laat me raden - als de Israeliers gaan beginnen met gaskamers dan zijn ze ook nog steeds goed bezig?

geloofjetzelf | 23-11-12 | 01:32 | niet ok!

Sterker nog dolf was nogal mild. Hij zette ze op een trein en gaf ze een gratis douche. Het verzet dat voor deze mensen opkwam kreeg meteen de kogel.

-weggejorist-

Jullie moeten dit ff mee krijgen:
www.powned.tv...
Ja, sorry hoor. Maar ik moet daar dus van kotsen.. En ik snap echt niet waarom de rest van Nederland, inclusief de zogenaamd scherpzinnige reaguurders hier hun kop in hun aars steken..

@jezus!!! | 23-11-12 | 02:13
Dat is de NWO en daar waarschuwen o.a. reaguurders al jaren voor.

En Leon de Winter is een van de meest sneue Ronnies in ons land. /grap

Geen idee wat er hier in het drinkwater is gedaan, maar als vast staat dat de aanwas door geboorte slechts overtroffen wordt door drie Afrikaanse landen, dan lijkt het mij toch vrij duidelijke dat zowel gezondheidszorg als levensstandaard niets te wensen overlaat.
Is daar wat mis mee? Nou, in zoverre dat men de kennis niet zelf bezit.
Op de een of andere manier meent men dat als men zich iets toe eigent, dat automatisch in het erfgoed zal komen. Maar zo werkt het niet. Een dief kan uit uw tuin uw oogst stelen, maar weet hij dan hoe opnieuw te zaaien? Ik denk spontaan van niet.

Ik ga mee met hatovimletayis.

En wel om de reden dat indertijd, toen de Franse wijngaarden werden bezocht door de druifluis en er echt een enorm drama zich aftekende, men reageerde door kleine gezinnen. Vandaar dat Frankrijk heel lang een omgekeerde piramide in bevolkingsopbouw kende. Men begreep erg goed wat eraan zat te komen en deed er zeer bewust wat aan.
Frankrijk is er indertijd bovenop geklauterd juist door dit inzicht en het handelen daarnaar.

De Winter heeft een punt. Hij doelt namelijk op het verantwoordelijkheidsgevoel. Een sterke natie is er normaliter niet eentje die zich ongebreideld voortplant.

Bij de weg, ze kunnen natuurlijk wel gebruik maken van de voorzieningen waardoor van de 18 kinderen er 18 in leven blijven. Dit aangaande de uitlating van de Winter ten aanzien van toegenomen welvaart.

Oh BTW - Hitler stopte ook vanalles in de waterleidingen van de concentratiekampen.

Ja, ik zeg tegen De Winter - ga maar eens in de spiegel kijken - hetgeen jij suggereeert lijkt als twee druppels water op de Nazi misdaden tegen de mensheid.

Een internaat/kamp? Check. Hebben we.

Nu suggesties voor eugenetisch ingrijpen voor populatievermindering? Check. Komt right out of the fucking Nazi playbook - concentratiekampen was 'eugenics applied' - het enigste doel was populatievermindering.

We zijn werkelijk zo diep gedaald dat men die constant zitten te janken met hun Joodse vrienden om de 'Holocaust' en het onrecht wat ze is aangedaan, nu dingen voorstellen die rechtstreeks uit de concentratiekampen komen. Ik kom er gewoon niet meer bij - Nederlands nieuws en Nederlandse politica's zijn gewoon kotswaardig - rot op naar Israel godverdomme, schrijf je in bij het IDF inplaats van een 'beste stuurman aan wal' hier te zitten plaveiten om ze te steriliseren.

@Nano123
Ehhh is hier sprake van een foutje?
Om te beginnen schijnt u scherts niet te kunnen onderscheiden van facts.
Om mij checkt u van alles langs uw meetlat, is het daarom correct? Nou eh nee.
Als de Gaza strip nog steeds een voortplantingsvermogen kent gerust nogal booming genoemd kan worden, kunt u dat op geen enkele wijze koppelen aan uitwissing, laat staan aan de rest van uw onzin.
Is dit een commentaar?
Als u argumentatie rijgt dat de Gazaanse populatie nota ben een van de snelst groeiende ter wereld is, blijft u volharden in uit de lucht gegrepen onzin.
Omdat De Winter een cynische grap maakt waarmee hij bedoelt dat het voor de leefomstandigheden en de rede erg verstandig zou zijn om in elk geval geboortebeperking toe te passen.
Dat is niet ten nadele van een volk dat zich omhoog wenst te werken. In tegendeel.

Goede cynische grap.
Promoten van anticonceptie goed idee. Ook voor een land als Egypte bv.
Zonder terugdringing van de bevolkingsgroei komt dat helemaal never ever goed daar.

je Engels is al net beroerd al je begrijpend lezen.
Wishbone | 22-11-12 | 21:32 | niet ok!

Pardon? Is uw typlint bijna op?


Sarcasme weet u wel.

hatovimletayis | 22-11-12 | 22:01 | niet ok!

Het zou de joodse kerkgangers sieren zo indien zij ook flexibel zouden reageren indien er dit soort grappen of sarkastische opmerkingen over hen gemaakt worden. Ik vrees echter dat de hele club dan driftig staat te zwaaien met hun anti-semieten/jodenhater kaartjes

De Winter pareert de morbide beschuldiging van 'etnische zuivering' in de Palestijnse gebieden - blablabla - Hiermee wordt meteen aangetoond dat De Winter een ontzettend punt heeft.

hatovimletayis | 23-11-12 | 00:21 | niet ok!

Er is niets morbide aan de constatering dat Israel al vele jaren tracht de Palestijnen uit de Westbank en met name uit Jeruzalem te verwijderen. Er worden speciale wetten aangenomen die het de Palestijnen moeilijk, zo niet onmogelijk maken om terug te keren naar hun huizen indien zij een paar jaar in het buitenland hebben verbleven.

U kunt hier in detail lezen hoe Israel te werk gaat:

Israelís Ethnic Cleansing: Jerusalem to be ďArab FreeĒ by 2015
www.globalresearch.ca...

en hier valt te lezen hoe Israel hetzelfde doet in de Westbank

In the West Bank's stony hills, Palestine is slowly dying
www.independent.co.uk...


Neemt niet weg dat meneer de Winter een met stront gevulde zak is, ongeacht zijn religieuze achtergrond, en hij nog nooit van zijn leven "een punt heeft weten te maken".

Heeft dhr. de Winter ook cijfers waaruit blijkt dat in Gaza de bevolking harder groeit dan bv. in Israel?
Gaza is wel een van de dichtst bevolkte gebieden ter wereld, maar of dat komt omdat ze zo erg fokken vraag ik me af.
Zo is het bijvoorbeeld ook een hardnekkig fabeltje dat moslims in Nederland gemiddeld meer kinderen krijgen dan niet-moslims.
Vooral mensen die geloven in de islamiserings-hoax van Wilders schreeuwen dat "argument" nogal eens rond om te waarschuwingen voor de enorme "tsunami" aan islamisering die ze blijkbaar voorzien...

Dat hadden ze in Israel al jaaaren geleden moeten doen (En in de USA en in Amsterdam en in....).

Altijd al een volslagen idioot gevonden, met zijn geklaag over Nederland vanuit New York en zijn gedweep met zijn Joodse achtergrond (c.q. erfelijk belast met een slachtoffer complex en een talent om zich er in te wentelen) maar nu laat hij toch wel erg duidelijk zijn kleuren zien. Antisemitisme van het zuiverste water.

@Scheten-wapper. Voor dit soort zaken is Wikipedia redelijk betrouwbaar. UN en CIA gegevens: en.wikipedia.org...
op plaats 10 en 7.
3% groei per jaar.
Naast enkele Afrikaanse landen ook Oost-Timor en Afghanistan nog sneller groeiend.

"Israel's population, which grew 5.17% over the same period (...) In Gaza, where Israel withdrew its settlers and soldiers in 2005, the population grew 38.6% in the 10-year period." www.guardian.co.uk...

Maak je zo'n witz over Joden dan heb je al gauw Rabijn Soetendorp op alle zenders die het nog ťťn keer uitlegt.

Op zich goed voorstel voor de regio van de Winter.
-
Maar stel voor dat de oudste rechten op dit voorstel gaan naar het uitverkoren volk dat claimt die oudste rechten in de regio van god gekregen te hebben.
-
Iets met prioriteit en noblesse oblige.
Doen dus Leon "snip snip".
www.youtube.com...

scheten-wapper | 23-11-12 | 08:41
U gaat wel erg ver met het rechtpraten van de woestijn bewoners. U wilt toch niet echt serieus gaan ontkennen, dat de moslims maar raak fokken ?

Wauw, nee, even diep nadenken, erm, nee, het kan me eigenlijk nog steeds geen reedt schelen dat hele midden oosten conflict. Semieten: Arabieren en Joden, hou nou eens op de rest van de mensheid met jullie schizofrene twistjes lastig te vallen! Stelletje aandachtshoeren.

Ik hoop dat die de Winter eens gaat beginnen met zijn bek dicht te houden, in plaats groepen mensen op te jutten.
Tjeez, schrijvers wat moet je er toch mee???

Mij valt op, dat het de moslim fans altijd ontbreekt aan onderbouwde argumenten.

Zielig hoe die man kickt op de provocatie.

Wat hebben ze in het drinkwater van de Winter gedaan?
Gaat niet goed met m, zo te horen.

Fransg | 23-11-12 | 09:33
Opmerkelijk eigenlijk die causaliteit tussen oorlog/ellende en bovengemiddeld veel nazaten. Zou honger en geweld mensen er toe aanzetten de liefde te zoeken ?.

Ok, te onwaarschijnlijk, het verband zal hem zitten in dat het ontbreken van verstand geweld, armoe en maar raak fokken in de hand werkt. De oplossing is derhalve eenvoudig, IQ-test voor wannabe ouders, te dom, dan steriliseren.

Eerst Badr bullshit, nu dit. Man is knettergek.

Ik denk dat Excellentie Verdonk de nick van Leon de Winter is.

Misschien moeten we jou eens van je noten verlossen. Je begint nogal eng te worden! Dat ze jou nog een plek gunnen in kwaliteitsblad de Elsevier... Onbegrijpelijk!

IQ-test voor wannabe ouders, te dom, dan steriliseren.
vanhetvarken | 23-11-12 | 10:10 | niet ok!

In dat geval mag u van geluk spreken dat dit na de oorlog niet in Nederland is ingevoerd. Dan had u namelijk helemaal niet bestaan.

En zo denken onze buitenlandse vrienden over Leon de Winter:

www.sott.net...

Leon de Winter laat zijn ware gezicht zien.

Schaamteloze reactie, meneer de Winter, maar iig. wordt het steeds duidelijker hoe onmenselijk u bent.
Had u het ook zo geestig gevonden als iemand dat had gezegd over de Joden destijds in een lezing voor Duitse/Nazi typjes?
Wat geeft u het recht om anno 2012 een volk zo naar beneden te halen?
Het is overduidelijk dat u niet op de hoogte wilt zijn van de geschiedenis van Palestina.

Zie: www.sott.net...

waarom anticonceptie dat duurt zo lang leon, waarom niet gelijk met de gasleidingen knoeien met bijbehorende schaterlach?

Maar als Palestina zich nu gediscrimineerd voelt moet de Belgische regering weer op de knieen. Dat dan weer wel. Want zo werkt dat. De arabier kan op de hele wereld schijten zonder dat hem een strobreed in de weg gelegd wordt, en als iemand daar eindelijk eens iets van zegt wordt hij afgemaakt. Leer mij die haatbaarden kennen.


Vies goor kutvolk. Preventief steriliseren lijkt inderdaad een steeds aantrekkelijker wordende optie. Bah!

En het CIDI, bij monde van beroepszeikerd Ronnie NaftaniŽl, blijft oorverdovend stil.

Die vent die spoort niet, eerst dat gezeik met Badhr nu dit.

Misschien moeten ze bij die IsraŽli's bij de besnijdenis maar gelijk dat hele ding verwijderen.

Nee Leon wat jij nodig hebt is Ziklon B!

Wat een fascistisch plan.

@Dannydekr 2.0
Dan is het verhaal van Leon een stuk realistischer! Ze gunnen elkaar namelijk niets en dat zal ALTIJD zo blijven.

Barbaars tuig is het, hek erom en in de fik steken.

@Soline 10:38 goeie link, met dank.

Gaat Leon aan Badr vragen hem te helpen met het steriliseren van Palestijnen?

@scheten-wapper | 23-11-12 | 08:41 | niet ok!

En het grappige is nog ook dat IsraŽl als 1 van de weinige landen ter wereld massa immigratie heeft gekend(de giga stroom van Joden naar IsraŽl)

Baby Rasta | 22-11-12 | 16:29 | niet ok!
De Winter is een Zionist ?

Leon is kennelijk vergeten dat de Israeli's de Palestijnen geen waterleiding gunnen.

Komop Leon, even Auschwitch erbij halen en alles waait wel weer over, dat lukt Maurice de Hond en Brammetje M. ook....

Ik vind het eigenlijk wel een goed plan... Kan daar niet wat budget van ontwikkelingshulp heen?

Puik plan. (Kunnen we dit dan niet meteen uitbreiden naar de rest van de arabische wereld? Wat een zegen voor de mensheid en wat een ENORM stuk beter zou het met de rest van de wereld gaan. Een groot succesverhaal!)

RechtsePiemol | 23-11-12 | 12:41 | niet ok!


Precies. Dan zou dat geld niet in een bodemlose put verdwijnen maar resultaten boeken.

Weer eentje met het IQ van een goudvis die in de media zijn woordje mag doen.
Dit soort mannen doen ook mee in politieke partijen om later in de kamer plaatst te mogen nemen voor partijen zoals sgp bijv.

Truth has no agenda.....

Is het niet een idee om het resterende nucleaire arsenaal van de wereld over IsraŽl en Palestina uit te strooien. Zijn we direct van twee problemen af.

*Gooit een vraagteken naar boven*

Waar heeft u mij de regering van Iran zien verdedigen?
MvanBuuren | 22-11-12 | 20:44 | niet ok!
Kom nou eens met een motivatie; wat wilt u nou? Wat verkiest u nou? Waar staat u voor?
TijlUilenSpiegel | 22-11-12 | 20:55 | niet ok!
En dan blijft het stil. VanBuuren geeft geen antwoord want zodra hij aangeeft waar hij voor staat is hij uitgepraat. Het feit dat van Buuren niet aangeeft waar die voor staat betekend m.i. dat hij of een vervelende trol is die het leuk vind om dingen te beweren waar die zelf niet achter staat; gewoon, om te zuigen. Of de sympathie van vanBuuren ligt bij iets dat veel likt op de islamitische heilstaat waar de democratie net zo welkom is als kiespijn. Kom op vanBuren, laat nou eens het achterste van die zogenaamd rasechte Hollandse tong zien. Waar staat je voor? Waar moet ik u plaatsen? Bij de voorstanders van de imperfecte democratische rechtstaat? Of hoort u bij har tegenstrever? De al dan niet religieuze dictatuur? Graag boter bij de vis en geen Haarlemmerdijkjes meer aub. Ter zake!

Ter zake!

TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 13:24 | niet ok!

Ik ben u op geen enkele wijze verantwoording schuldig.

Mocht u uw ZwitSul periode overleven, en mijn commentaren aandachtig leest, vindt u vanzelf een antwoord op al uw vragen.

Geef eerst eens antwoord op de vraag waar u mij de regering van Iran heeft zien verdedigen?

Nou Leon, ik zeg het niet gauw, maar ik hoop dat je even heel goed over jouw uitspraken na gaat denken, want volgens mij ben je de laatste tijd de weg een beetje kwijt!

--Nee, al dan niet gediplomeerde domkop, je hebt geen enkel empathisch vermogen wat betreft de context waar jij aan refereert--
hatovimletayis | 23-11-12 | 00:21
Joh, schei toch uit. De Winter heeft zware psychische problemen, zoveel is wel duidelijk binnen het 'context'.

MvanBuuren | 23-11-12 | 13:34 | niet ok!
Uw ontwijkende antwoord is duidelijk. Ik lees u commentaren aandachtig en ik constateer een constante impliciete, bij vlagen expliciete verzuurde aanval op IsraŽl en Joden. Daarmee verdedigd u de Israel omringende landen impliciet, bij vlagen expliciet. Mijn conclusie is dat u een al dan religieuze dictatuur prefereert boven de imperfecte democratie want anders zou u veel meer aan de zijde staan van IsraŽl. We kunnen immers discussieren tot we een ons wegen vanBuuren, over historie, religie, grenzen, en ga zo maar door, maar het komt uiteindelijk neer op maar 1 ding: welk systeem we voor kiezen. En dan komt het daadwerkelijke probleem boven water: Israel behoort tot de imperfecte democratieen op deze aarde. En de landen daar omheen behoren tot de min of meer religieuze dictatuur. En die landen meneer vanBuuren, die landen krijgen mijn steun niet. Omdat de religieuze dictatuur (in dit geval de islamitische) voor de vleesgeworden intolerantie behelst. Anders denkende worden er vervolgt, vermoord of weggetreiterd. Het superioriteitsdenken vind daar nauwelijks weerstand. Een vreselijk beklemmende wereld die in het westen nog maar mondjesmaat te vinden is. Daarom vanBuuren, IsraŽl zal veel te verwijten zijn, maar het is een land dat in veel meer opzichten veel dichter staat bij mijn land (NL) en zeker veel dichter staan bij mijn opvattingen en ik kan mij de bedreigingen voor Israel dus heel goed voorstellen. Daar is weinig fantasie voor nodig. Je hoeft alleen maar te kijken naar de intolerante en andere toestanden die NL ondervind met de nieuwe Nederlanders van islamitische huize. Uiterst vervelende statistieken over onaangepast gedrag, werkeloosheid, criminaliteit en zo voort. En dat heeft maar 1 oorzaak: de afwijzing van onze cultuur die nu eenmaal besloten ligt in het wezen van veel religies, en zeker voor wat betreft grote en sterke stromingen binnen de islam. Die willen onze cultuur niet. Die willen onze democratie niet. Die willen de wetten van Allah en de Koran. Dus pas op vanBuuren wie je verdedigt, want misschien ben je wel een ruimdenkende intellectueel die de zaken graag van meerdere kanten bekijkt, maar daar hebben ze bij de fundamentele religies geen boodschap aan, daar hakken ze het liefst het hoofd van af.

Niet echt een zinnige uitspraak in het debat over het Midden Oosten.
Heel jammer want die had hij van de week nog wel bij P&W. Hiermee heeft hij zijn positie als serieus debater ernstig ondermijnd, jammer.

Schrijven is makkelijk, nadenken niet

E Rectus Magnificus | 23-11-12 | 13:56
Je kunt niet ondermijnen wat er niet is. De Winter is gewoon een aandachtsgeile trol.

Beetje joop achtige berichtgeving. Als je dat radio fragmentje hoort is er dus niks aan de hand.

Belachelijke uitspraak; ophangen die vent!!
Wat zegt u;de Winter is een jood?
Oh,wacht.....haha leuk grapje van de Winter!

daar hakken ze het liefst het hoofd van af.
TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 13:53 | niet ok!

U bent ernstig visueel gehandicapt door uw oogkleppen en tunnelvisie, u bent geestelijk gehersenspoeld door eindeloze hoeveelheden propaganda.

De dingen die u schrijft over moslims en islam, werden eeuwenlang geschreven over joden en judaism: Ze passen zich niet aan, ze gaan niet naar de kerk, ze dragen gekke kleding, ze stelen onze waardevolle zaken, ze teren op onze zak, ze zijn niet zo betrouwbaar als wij zijn, etc. etc.

En wat betreft uw "uiterst vervelende statistieken", die worden niet veroorzaakt door de religieuze achtergrond van de daders. Hoe verklaart u anders dat de meest geweldadige groep in Nederland de Antillianen zijn, op de voet gevolgd door lieden uit het voormalig JoegoslaviŽ en Oostbloklanden, de meeste (pedo)sexuele misdrijven en familiedrama's door blanke Nederlanders gepleegd worden, en de meeste witte boorden criminaliteit ook door blanke Nederlanders gepleegd wordt. Zo'n frauduleuze bende als Palm Invest richtte binnen ťťn jaar meer schade aan dan alle kutmarokkanen tesamen in 20 jaar bij elkaar kunnen stelen. Het is dus allemaal erg relatief.

Mensen zoals u dragen niets bij aan een oplossing, en zijn daarmee in feite deel van het probleem.


K.Zwellever | 23-11-12 | 14:12 | niet ok!
Het mooie is dat in ons werelddeel je vooralsnog veel kan zeggen, zoals de Winter en u dat (in uw geval heel veilig anoniem) doet. Voorts kunnen wij daar in vrijheid over discussiŽren, en dat doen we dan ook. In de landen waar vanBuuren het nogal eens voor opneemt is dat echter totaal anders. Daar lopen hele massa's in totale hysterie uit over dergelijke uitspraken, slopen daarbij en passant hun eigen omgeving en verbranden poppen en vlaggen van de vermeende leiders en landen die het allemaal gedaan hebben. Gewoon, over wat iemand zegt of vind. Ik vind wat iemand zegt eigenlijk stukken minder van belang dan de reactie er op. En uw reactie is vrij duidelijk: u wekt de schijn op dat Joden bijzondere privileges bezitten en wel uitspraken zouden kunnen doen die en ander niet zou kunnen doen. Feitelijk doet u een zeer expliciete racistische uitspraak die echter totaal geen grond heeft; immers, wij kunnen hier (in NL) vooralsnog steeds zeggen wat we denken en vinden, en dat geld dus ook voor Joden of moeten die hun muil maar houden?

wij kunnen hier (in NL) vooralsnog steeds zeggen wat we denken en vinden,
TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 14:29 | niet ok!

Dat is onjuist. Dingen die lieden zoals u achteloos en klakkeloos beweren over moslims, mogen in Nederland niet beweerd worden over joden. Dat is namelijk in Nederland bij wet verboden. Juist daarom moeten joden, beschermt door deze unieke wet, erg terughoudend zijn met dit soort uitspraken over andere religieuze en/of ethnische groepen.

Indien iemand eenzelfde 'oplossing' voor de (orthodoxe) Israeliers zou voordragen, staan lieden zoals u te wapperen met hun anti-semieten en jodenhater kaartjes, ongeacht de context, en ongeacht de vraag of het sarcastisch danwel humoristisch bedoeld is.


MvanBuuren | 23-11-12 | 14:23 | niet ok!
De voorbeelden die u noemt slaan bijna allemaal op de imperfecte democratie. U zult mij niet horen zeggen dat de democratie perfect is. Overigens maken uw voorbeelden weinig indruk. Misschien waren die Joden en Christenen een paar eeuwen terug ook wel vervelende flikkers, maar ik heb daar hoe dan ook nu geen last van hoor. Het zelfde geld voor incestplegers, hoe vervelend dat ook is voor de slachtoffers, ik heb daar een directe overlast van. Een zwak betoog wat u voert. Van witte boorden criminaliteit ondervind ik een overlast die ik minder vervelend vind dat naar vrouwen toe handtastelijkheden, obsceniteiten roepende, op straat rondhangende en kwattende bondkraagjes die je bij het minste of geringste in elkaar schoppen en waarvan meer dan 50% betrokken is bij criminaliteit wel. Die lieden hebben een diepgewortelde minachting voor onze cultuur simpelweg omdat de cultuur waar zij vandaan komen vrouwen zonder hoofddoekjes als hoeren beschouwen, homoseksuelen doodslaan of wegtreiteren en zo voort. En met uw opmerking "mensen zoals jij die geen oplossingen bieden" verraad u definitief uit welke hoek u komt. Vermakelijk! Maar u leest mijn stukjes ook niet goed; ik biedt wel degelijk oplossingen: bevrijd uzelf van de islam want deze vergiftigt velen met een uiterst kleinzielige visie op het ontstaan en doel van het leven, net zoals dat heel vaak ook bij Christenen en Joden het geval is.

Maar u gaat wederom niet in op de patstelling die ik u voorleg: waar ligt uw sympathie? Nogmaals: bij imperfecte democratie of bij de al dan niet religieuze dictatuur? Ik kan geen fatsoenlijke discussie met u voeren als ik niet weet wat uw perceptie is.

TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 13:53 | Mooi pleidooi.
MvanBuuren | 23-11-12 | 14:23 Als vanouds, kant nog wal. Zonder goed te willen praten wat die mannen van PalmInvest hebben gedaan en zelfs zonder de valse romantiek van het stelen van de rijken, u kunt toch niet beweren dat het geweld wat talloze burgers treft en berovingen van enkele tientjes vergelijken met financiŽle criminaliteit als PI? Verder is disciminatie inderdaad altijd erg, ongeacht wie het treft maar u stopt nooit met uw tirade jegens Joden en bent dus de laatste die hier wat over mag zeggen. u heeft gelijk dat er veel ruimdenkende en intelligente moslims zijn maar helaas is een groot gedeelte van noord Afrika en centraal AziŽ niet uit op ontwikkelde en ruimdenkende samenleving.

Leon de Winter is een volslagen debiel. Dat was hij 25 jaar geleden al. Hij woonde met zijn moeder en broer bij ons in de straat...

Zijn broer Max is een leuke normale kerel, maar Leon heeft altijd al een paar steken los gehad...

Vraag me ook af waarom iedereen zo met hem weg loopt..
Vanwege die paar flutromannetjes?

De Winter is dat een soort Dolf Jansen want dan mag je alles zeggen.

staan lieden zoals u te wapperen met hun anti-semieten en jodenhater kaartjes, ongeacht de context, en ongeacht de vraag of het sarcastisch danwel humoristisch bedoeld is.
MvanBuuren | 23-11-12 | 14:45 | niet ok!
Ach meneer vanBuuen toch! Weer een mooi voorbeeld van de imperfecte democratie! Bravo! Maar we hebben hier het recht op vreedzaam demonstreren en met kaartjes te wapperen. Hoe is het daarmee gesteld in uw favoriete landen? Gaat u nu zeggen dat daar gewoon even een Gayparade door de straten kan glijden? Of kan ik daar een spotprentje publiceren van Mohammed? Nee meneer, dan loopt de hele islamitische goegemeente uit in totale woede, sleept mensen achter de auto de straten door en zo voort en zo voort. De barbarij ten top. En ja, er zijn hier in NL nogal wat terechte gevoeligheden met betrekking tot wat er met de Joden is gebeurt, een historisch feit nota bene dat nogal eens door de leiders van uw islamitische landen gewoon glashard ontkent wordt. Dacht u nou echt dat ik sympathie kan opbrengen voor die landen? Nee, meneer vanBuren, ik zie ze als bedreiging en die bedreiging is heel reŽel. Ik zie dagelijks de "zegeningen" van de nieuwe Nederlanders van islamitische huize en ik weet genoeg. Voor mij geen islam want het is de achterlijkheid ten top.

MvanBuuren | 23-11-12 | 14:45 | niet ok!
En als u mu nu wilt excuseren want ik heb genoeg van u. Laat eerst maar eens zien waar u voor staat: de imperfecte democratie of de al dan niet religieuze dictatuur. Zonder uw duidelijke inname van positie maak ik geen woord eer aan u vuil.

Ik zie dagelijks de "zegeningen" van de nieuwe Nederlanders van islamitische huize en ik weet genoeg.

TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 14:56 | niet ok!

Vertel, wat ziet u zoal voor dagelijkse zegeningen, en in welk opzicht zijn die gerelateerd aan islamitische huize?

TijlUilenSpiegel Jammer dat ze in dat verotte Linkse Den haag niet zoals u denken.


ON: IK ben het helemaal eens met Leon de Winter,misschien niet slim om zoiets te roepen/zeggen.Echter wat heeft een moslim in dit geval palestijn nou voor toekomst.Niets anders dan haat wordt je bijgebracht vanaf dag 1 dat je geboren bent.Je kunt Jihadist worden
,hamas leider,zelfmoordterrorist of Haat Imam.Zelfde geld voor al die andere Islamitische brandhaarden(failed states).

Vertel, wat ziet u zoal voor dagelijkse zegeningen, en in welk opzicht zijn die gerelateerd aan islamitische huize?

MvanBuuren | 23-11-12 | 15:05 | niet ok!
Ach meneer van Buuren toch. Wat bent u u toch een verschrikkelijke bloedzuiger. Pak de statistieken en maar eens bij en kijk hoe "goed" de nieuwe Nederlanders presteren op het gebied van schooluitval en criminaliteit. Buitenproportionele representatie noemen ze dat. En daarnaast leg ik mijn eigen dagelijkse waarnemingen, reis veel, en woon in een grote stad. Ik zou het graag anders zien en anders zeggen, maar het spijt me vreselijk: ik vind het overgrote deel van de mensen een nare onsympathieke non verbale minachtende uitstraling hebben, en de meeste mensen die ik ervaar en die vervelend zijn behoren 7 van de 10 keer tot de fijne nieuwe Nederlanders van islamitische huize.
Maar ik kan uw volgende reactie al dromen: dan komt u met cijfers, en dan kloppen de cijfers natuurlijk niet enz. enz. Maar meneer van Buuren, ik ben niet achterlijk. Ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten. Ik heb die overvloedige cijfers helemaal niet nodig om te weten wat ik al weet. Maar goed, geef nou eerst eens duidelijk aan waar u uw sympathie naar uitgaat: de imperfecte democratie of de al dan niet religieuze dictatuur?

@MvanBuuren | 23-11-12 | 15:05
Waarom deze vraag stellen terwijl u toch niet van plan bent een inhoudelijke argumentatie te geven.
U vraagt om voorbeelden om die volgens uw redenatie weer te kunnen weerleggen. Ergo te kunnen aangeven dat de Islam zo'n geweldige 'religie-cultuur' is...
Om dan te betogen dat er tussen Oostblokkers of Joego's ook vervelende mensen zitten.
Het (of 'het gedrag van de) een sluit het (gedrag van de) ander niet uit.
Vandaar:
Mensen zoals u dragen niets bij aan een oplossing, en zijn daarmee in feite deel van het probleem.

@TijlUilenSpiegel: Bravo!

TijlUilenSpiegel Jammer dat ze in dat verotte Linkse Den haag niet zoals u denken.


livorno333 | 23-11-12 | 15:07 | niet ok!
Ik zal door de meesten hier wel als links gekwalificeerd worden.... er is dus nog hoop..... Eerlijk zeggen snap ik die linkse ziekelijke preoccupatie mat die islamitische landen helemaal niet. Het linkse gedachtegoed staat namelijke compleet haaks op de van de religieuzen. Kijk maar naar de wijze waarop China onder de chaotische greep van de armoede is gekomen: het eerste wat de communisten hebben gedaan is de religie letterlijk en figuurlijk een kopje kleiner maken, om te beginnen hebben ze de Christenen het land uit gelazerd of afgeschoten. En ook nu nog treden ze keihard op tegen o.a. de ooigoeren want in China weten ze als geen ander wat religies aan achterlijkheid hebben veroorzaakt. Maar goed, China is wat mij betreft geen heilstaat hoor! Verre van!

Misschien een ideetje voor Amsterdam?!....

.....trouwens in het water van die schreeuwende en krijsende idioten met zo'n dobbelsteen op hun voorhoofd, vlechtjes, raar hoedje en de irritante gewoonte om met hun hoofd tegen de muur te bonken zou dat anti-conceptie middel ook alleen maar een zegen zijn.

TijlUilenSpiegel Jammer dat ze in dat verotte Linkse Den haag niet zoals u denken.
De ziekelijke preoccupatie van links Nederland met de rechten van in de kern ontzettend religieuze leiders/volken/landen is mij al heel lang een doorn in het oog. Het klopt ook van geen kant. Socialisme, hoe erg e het ook haat, heeft namelijk geen ene fuck te maken met de Christelijke, Joodse of Islamitische vertrekpunten die neerkomen op het idee dat alles al is bepaald door een God. Het socialisme is het compleet tegenovergestelde daarvan; namelijk: het lot in eigen hand nemen en niet langer accepteren dat je als ongeletterde imbeciel mag doodwerken voor de Kerk en/of het kapitaal. Scholing en het vergaren van kennis was en zou nog steeds het middel tot bevrijding en vooruitgang moeten zijn van de socialisten, maar wat zie je hier in NL? Daar dweept links met de rechten van aartsconservatieve religieuzen die ideeŽn aanhangen die lijnrecht tegen die van scholing en het vergaren van kennis ingaan. Immers, net als voor veel islamieten is alle kennis buien Allah en de Koran niet okay of uitsluitend voor mannen. Vandaar dus dat ze kleine meisjes door het hoofd schieten als die zich willen ontwikkelen. De enige verklaring voor het gedweep van de socialisten met hun in feite volkomen tegenpool is stemvee, maar het is een levensgevaarlijke liaison die de socialisten de kop zal kosten, want eenmaal aan de macht zal de fundamentele islam niet aarzelen om die vermaledijde ruimdenkende en vrouwen emanciperende socialisten de kop af te hakken. Links in NL is dan ook dood. Wat veel lieden hier voor links laten doorgaan is geen links. Neem dat maar van mij aan. Echt links dat nog feeling heeft met haar roots zou ogenblikkelijk oproepen tot het afwerpen van hoofddoekjes en alle andersoortige uitingen van vrouwen beknotting, en nee, het zal heus niet zo bedoeld zijn vanuit de islamitische gedachtegang, nou fijn voor je, maar VANUIT de socialistische gedachtegang zijn het WEL uitingen van beknotting en onderwerping dus opzouten met die burka en hoofddoekjes, helemaal op socialistische partij bijeenkomsten!

hoe "goed" de nieuwe Nederlanders presteren op het gebied van schooluitval en criminaliteit. Buitenproportionele representatie noemen ze dat.
TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 15:13 | niet ok!

U heeft ongetwijfeld gelijk, vanuit een rascistisch oogpunt gezien. Vroeger, toen ik nog wel eens in Rotterdam werd de Kruiskade de Kroeskade genoemd. Toen waren hoofdoekjes nog een onbekend fenomeen en moskeeŽn bestonden nog niet. Toen waren de negers het grote gevaar. Zij waren lui, zaten allemaal in de bijstand, aten vreemd voer, gebruikten allemaal drugs, en stonken naar het zweet.

U denkt vanuit een superioriteits standpunt, "wij" zijn beter dan "zij": wij zijn produktiever, efficiŽnter, vriendelijker, vrolijker, kortom, wij zijn superieur.

Ik ken nog een volk dat zich superieur aan anderen waande, doch dit terzijde.

Wat ik mis in uw betoog is de link naar de islam. Er is ongetwijfeld veel criminaliteit onder de Marokkanen, maar wordt dit door de islam veroorzaakt? Ik heb heel mijn leven intensief gereisd, ook door islamitische landen. Ook in Marokko. In Marokko komt tasjesrukken, winkeldiefstal, autodiefstal e.d. vrijwel niet voor, en weet u waarom niet? Omdat de dader weet dat wanneer hij gepakt wordt, hij eerst een flink pak slaag krijgt, en daarna zonder enige vorm van proces voor een paar jaar in het hok gegooid wordt. Bezit van een illegaal vuurwapen in Marokko? Minimaal 5 jaar cel. In Nederland staat de dader binnen 6 uur weer op straat. Vindt u het dan vreemd dat de dader denkt "dat doe ik nog een keer"?

Weet u dat de autochtone bevolking van steden als Tanger met angst en beven de jaarlijke vloedgolf van onbeschofte patserige Europese Marokkanen tegemoet ziet? Zij rijden luid toeterend onder invloed van drank en drugs door de straten, veroorzaken aanrijdingen, maken lokale meisjes zwanger door hen een visum voor Schengen te beloven.

Het probleem is niet de islam meneer Spiegel, het probleem is dat er in Nederland te weinig gedaan wordt om dit soort straatcriminaliteit keihard aan te pakken. Wanneer ook in Nederland straatrovers bij recidive minimaal 5 jaar achter slot en grendel gaan, is het namelijk snel afgelopen met die grappen. Zeker wanneer opsluiting plaatsvind in wat minder comfortabele omgeving. Zeker wanneer privileges als TV, bezoek e.d. verdiend moeten worden, in plaats van als grondrecht verleend wordt.

En wat betreft uw vraag inzake mijn voorkeur voor een Westerse democratie of een islamtische dictatuur, moge het antwoord duidelijk zijn. Er is in vrijwel alle 3e wereldlanden ontzettend veel fout, doch niet alleen in islamitische landen. Nepal, Cambodja, Myanmar, Angola, Zimbabwe, Liberia, Nicarague, Belize, Colombia, Peru, de lijst van corrupte landen zonder vrijheid van meningsuiting, zonder vrijheid van pers, zonder gelijke rechten voor mannen en vrouwen, hetero's en homo's, arm en rijk is eindeloos.

Probleem in NL is dat er te weinig partijen zijn die nog staan voor waar ze voor stonden. Nog los van de vraag voor wie je bent kan je moeilijk tot een zinnige wedstrijd komen als een gedeelte van Ajax in Feijenoord tenue loopt en vice versa en dan ook nog eens per moment beslist voor de een of voor de ander te verdedigen of aan te vallen. Zo lopen er op links veel te veel vanBureen's die met oneigenlijke argumentatie de idealen van links gebruiken en uithollen en vergiftigen ten dienste van de eigen feitelijk tegengestelde religieuze sympathieŽn, en zie je op rechts veel te veel figuren die helemaal niet liberaal en ruimdenkend, maar juist ontzettend conservatief en prehistorisch zijn met hun roep om Sharia-achtige straffen en beknotting van vrijheden door tegen beter weten in pasjes in te voereb voor wat in de praktijk bijna het inademen van lucht is geworden, of het liberale ondernemerschap misbruiken om van alles en nog wat om te bouwen tot bonusparadijsjes. De in NL alom gevreesde polarisatie is, mits geweldloos, juist een broodnodig fenomeen dat voluit benut moet worden; laat maar zien waar je voor staat, laat maar zien waar je vandaan komt en waar je naartoe wilt. Dat vanBuuren-efect heeft al veel te veel schade toegebracht en het is dan ook een wedstrijd geworden die niet meer om aan te zien is. En nee, ik roep niet op tot verkettering en verdrukking en ik wil niemand rechten maar ook geen plichten ontnemen. Wat ik wil is dat (ook een vanBuuren) aangeeft waar die voor staat en war die naartoe wilt want dan kan de discussie zuiverder gevoerd worden, en voor wat betreft links: predestinatie en socialisme zijn onverenigbare begrippen, volgens mij geldt dat evenzo voor liberalisme en predestinatie. Laten we beginnen om die begrippen te ontwarren. Dus vanBuuren, ik vraag je een laatste maal: waar sta je?

Dus vanBuuren, ik vraag je een laatste maal: waar sta je?

TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 16:22 | niet ok!

Momenteel lig ik op mijn rug op de bank te genieten van uw kant noch wal rakende tirades.

MvanBuuren | 23-11-12 | 16:10 | niet ok!
Ik heb u bijna geheel gefileerd. En wat blijkt? Ik vind u een heel eng en gevaarlijk mannetje. U houdt er een redenatietrant op na die mijn haren recht overeind doen staan. Ook in gerefereerd tegeltje pleit u impliciet voor de zegeningen van islam; immers het wangedrag van NL Marokkanen is te wijten aan het ontbreken van harde 9slamitische straffen. Geraffineerd draait u de zaken volledig om: het is in de kern niet het ontbreken van harde straffen, maar het is het gebrek aan respect voor de vrijheid die wij hier genieten in onze ontwikkelde samenleving. Ik verdenk de islamitische wereld er van onze "zwakheden" uit te wonen en uit te buiten, ten einde een zodanige ontregeling en ontwrichting te bewerkstelligen dat ook NL rijp wordt gemaakt voor de islam, want immers: de islam weet er wel raad mee, toch? Maar niet iedereen in NL is achterlijk, daarom hou ik u mijn spiegel voor. En nochtans is uw keuze "die duidelijk moge zijn" mij nog steeds niet duidelijk; waar staat u nu voor? A: de imperfecte democratie? Of B: de al dan niet religieuze dictatuur? A of B van Buuren en nou verder niet om de hete brij heendraaien en uitstel van "executie" te krijgen, want u weet het he? Ik heb u in het hoekje en de vraag is slechts welk hoekje? A of B? Want u weet: wat u ook kiest, u bent mijn. Dat weet u toch he?

Momenteel lig ik op mijn rug op de bank te genieten van uw kant noch wal rakende tirades.
MvanBuuren | 23-11-12 | 16:30 | niet ok!
Ik weet al waar voor staat. Al heel lang. Maar ik wil het graag van u horen. Toe nou, zo moeilijk kan het niet zijn? War kiest u nou voor? Voor de imperfecte democratie of de al da niet religieuze dictatuur? Kom op vanBuuren, ouwe rasechte Hollander, kom eens van die bank af en laat iedereen zien waar je staat.

Ik vind u een heel eng en gevaarlijk mannetje.

TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 16:34 | niet ok!

Waarom doet u zo onvriendelijk tegen mij? Is het niet gebruikelijk in imperfecte democratiŽn om elkaars meningen te respecteren, zelfs indien men het niet met elkaar eens is?

Waarom blijft u dezelfde vraag stellen? Ik ben geboren en getogen in Nederland, al heb ik in de afgelopen 40 jaar in 4 verschillende landen gewoond. Bent u wel eens in Egypte, SyriŽ, Libanon, TunesiŽ, Marokko, Malaysia, Dubai, V.A.E. IndonesiŽ, Iran, Afghanistan, Yemen, Soedan, MauretaniŽ of de Malediven geweest? Ik wel. En nog in zo'n 60 andere landen. Overal waar ik kwam, ontmoette ik mensen die hetzelfde willen als u en ik. Een veilig en vreedzaam leven, een beter leven voor hun kinderen.

U kunt echter Westerse landen niet 1 op 1 met ontwikkelingslanden vergelijken. In veel van de landen die ik bezocht heb, was stromend water een luxe, electriciteit amper of niet aanwezig, scholing voorbehouden aan welgestelden, gezondheidszorg niet bestaand. U bekijkt de wereld vanuit uw vadsige Nederlandse perspectief. U denkt van alles te weten, maar in feite papegaait u slechts na wat u wordt voorgekauwd door volksmenners als Geert Wilders.

Niet alles is beter in Westerse landen. U zult dat echter nooit begrijpen, want u staart u blind op dingen die elders slechter zijn.

MvanBuuren | 23-11-12 | 16:54 | niet ok!
Weer geen antwoord. Het feit dat u zo lang nodig heeft, en zo veel woorden nodig heeft om geen duidelijk antwoord te geven spreekt duidelijke taal. Als ik zeg dat ik u een gevaarlijk en eng mannetje vind dan IS dat mijn mening, en geen onvriendelijkheid en met die reactie verraad u weer meer over uzelf dan u lief is. Weet u vanBuuren, ik volg uw commentaren al lang, zo ook in deze draad. En mijn conclusie is dat u "uw zaak" geen enkele dienst bewijst. Ik ervaar uw woorden, uw teksten, uw manier van redeneren als vergif. Gif van een vergelijkbare soort die ik zie als ik de islam beschouw. Met uw impliciete en explicite ageren tegen Israel en uw redenaties over islamitische versus Hollandse straffen en het wangedrag maakt voor mij op uitstekende wijze duidelijk hoe gevaarlijk de islam mijns inziens echt is. Heel gevaarlijk. Ik ben verre van een Wilders adept. Ik ben wat betreft vrouwen-emancipatie, scholing en ontwikkeling, vrijheid en zelfbeschikking een ouderwetse vrijzinnige socialist die al jaren vol van afgrijzen moet zien hoe het zogenaamde links anno nu zich volledig heeft laten infiltreren en marginaliseren door de kromme kletspraatjes a la van Buuren en de volkomen terechte kritiek op de islam uitsluitend nog van een Wilders komt. En nu stop ik er mee. Wat u ook verder plemt hierna, het laat me koud, ik ga er niet meer op reageren want u heeft uzelf op meesterlijke wijze kenbaar gemaakt en ik dank u daarvoor hartelijk en ik doe u de vriendelijke groeten van Tijl.

ik dank u daarvoor hartelijk
TijlUilenSpiegel | 23-11-12 | 17:13 | niet ok!

Geen dank, graag gedaan! Het was me een genoegen, en ik wens u alvast een prettig weekend.

Wat gaat er in het hoofd van zo iemand om zulke wereldvreemde dingen te zeggen.
Hij heeft de mond vol over WO2 en het antisimetisme.
Hij is geen millimeter beter!

Kunnen we die anticonceptie niet beter aan de orthodoxe Joden voeren? Die fokken ook als konijnen en zijn zo rabiaat tegen elke vreedzame oplossing dat het altijd strijd zal blijven daar. Dat ze zelf niet dienst hoeven helpt natuurlijk ook mee om standvastig tegen een verdrag te zijn.
Er zijn echt wel Israeliers die het een beetje zat zijn, al die bommen over en weer. Maar de hardliners nemen voortdurend in aantal toe tot elke gewone Israeli vijf niet werkende Chassidim moet onderhouden, of straks nog meer. Naast zijn diensttijd natuurlijk. Misschien is dat geen leuke grap, maar wel de realiteit.

Onee, alle Israeliers zijn natuurlijk van die leuke gezellige joodse mensen, ze hebben allemaal dezelfde gematigde religie, dragen allemaal hun steentje bij aan de opbouw van hun land, worden allemaal evenveel gewaardeerd en lijden allemaal evenzeer aan de onverdiende bonje met de buren. Terwijl alle Palestijnen gestoorde fanatieke aanhangers van Hamas zijn, geen uitzondering.

(neemt die bevolking in Gaza echt alleen toe door geboorte, of ook omdat daar allerlei Palestijnen terecht komen die uit andere gebieden verdreven zijn? Ik vraag maar).

Ein Reich - Ein Volk - Ein FŁhrer. Sieg Herr Leon! Maar die maatregel wel laten voorafgaan door ein Konferenz. Ergens aan het water. Met deutliche afspraken und Ziele. Ordnung soll immer sein. Wat een Schweinhund!

Mijnheer de Winter, ik twijfel nu toch echt aan uw verstandelijk vermogen.
Eerst die onzin over Badr Hari. En nu weer Gaza.
U heeft een IQ van een dode egel, dat uw artikelen schrijft zegt mij niet veel. Heel kleine kinderen schrijven ook een opstel, over wat dan ook.
Mijn enige commentaar op uw laatste onzin is, dat de Joden ook niet zo lekker zijn, in het Wereld gebeuren. (bent u de aanvallen van Israel vergeten op de vluchtelingen kampen, waarbij heel, heel veel kinderen bij om het leven kwamen).
Het Joodse volk heeft zo geleden in Wereldoorlog 2, dat ik hun starre houding om vrede niet kan volgen.
Ik zou die veroverde zandhoop direct teruggeven voor de broodnodige vrede.
Het lijkt er op, dat Joden altijd het onderste uit de kan willen hebben en u weet hoe dat meestal afloopt.

vriendelijke groeten Napoleon10

Mijnheer de Winter, ik twijfel nu toch echt aan uw verstandelijk vermogen.