*

Zeker drie mensen zijn gewond geraakt bij een schietpartij op de universiteit van Houston.

Bij een vuurgevecht tussen twee personen op de campus van de universiteit Lone Star College in het Amerikaanse Houston zijn dinsdag drie mensen gewond geraakt. Dat liet een woordvoerder van de onderwijsinstelling weten aan CNN. Een van de gewonden zou een van de schutters zijn.

De tweede schutter is nog voortvluchtig. De universiteit gaat ervan uit dat hij niet meer op het terrein van het Lone Star College is. Een getuige van de schietpartij kreeg een hartaanval. De politie heeft de gewonde dader gearresteerd. Tijdens de schietpartij bevonden zich 10.000 studenten op de campus.

"De politie gaat ervan uit dat het gevaar inmiddels is geweken", zei de woordvoerder van de school. "De toestand in het gebied is onder controle, maar alle aanwezigen worden wel geëvacueerd.'"

Onmiddellijk na de schietpartij brak er paniek uit onder de studenten. "Ik hoorde zeker vijf schoten en begon te rennen", vertelde een van hen. "Er rende een aantal mensen met mij mee. Iemand riep dat er niet moest worden geduwd en mensen barstten in huilen uit." (ANP)

Reaguursels

Die Ray is er trots op.

Hoe depressief is al het nieuws uit 2013 (nu al).
@ redactie: doe 's gek en post alleen 'leuk' nieuws voor een dag.

Guns don't kill people, mmkay

En dat zal net zolang doorgaan tot dat die wapenwet er komt... links kennende..

Schrale bal | 22-01-13 | 20:26


De wereld is niet 'leuk'.

Not from my dead fingers! 2nd amenment is the best! All crazies should have guns!!

Maar 3 gewonden incluis de schutter. Wat een prutser. Verder weer slecht gehandeld van die lamstraal in het witte huis die geen moer gedaan krijgt.

More guns is natuurlijk de enige oplossing.

Hier blijkt maar weer eens uit dat helaas dit soort dingen bij deze tijd horen. Daar helpt geen enkele wapenwet tegen.
.
Heel dat gezanik over strengere wapen wetten ,wat vooral door de media wordt gehypt omdat daar veel voorstanders van strengere wapenwetten zitten, is alleen maar om politieke punten te scoren. (vooral op het NRA)
.
Het is een mentaliteit kwestie; dat kan je alleen veranderen als mensen "inwendig" veranderen.

Gelukkig gaat Obama dit probleem resoluut aanpakken.

false flag event staged by the government for getting the gun ban through more quickly .. just like people like hitler , mao , stalin did .. disarming the people to get total government control .. look at the road towards tyrannical dictatorship going on before your very eyes...
history repeating itself ..

www.facebook.com...

Het collegegeld moet omhoog !
Houdt de paupers buiten die hun ex-vriendin of "te strenge" economie-docent willen omleggen omdat ze simpelweg te dom zijn, geimporteerd of gang member ship met een studie denken te combineren. Is er ook nog geld over om een bewapende bewaker in te huren die heel weinig te doen krijgt !

www.guardian.co.uk...


"When it comes to the rate of gun ownership, that is higher in rural areas than in urban areas, but the murder rate is higher in urban areas. The rate of gun ownership is higher among whites than among blacks, but the murder rate is higher among blacks. For the country as a whole, handgun ownership doubled in the late 20th century, while the murder rate went down".


En meer van dat soort feiten. Geen emotioneel geraaskal over de Republikeinen, de wapenlobby, enz.

@markluitzen | 22-01-13 | 20:40

Ga 'ns ongezien in Amerika studeren.

Veel foute en gekleurde berichtgeving over dit. Zaken worden uit zijn verband getrokken en beoordeeld naar Europese begrippen.
Only in America dekt de lading het best. Rare wetten daar enzo.

Krijg opeens trek in worst...

More guns is natuurlijk de enige oplossing.

joyriders | 22-01-13 | 20:36 | niet ok!
---------------
Als er een gewapende bewaker aanwezig was op de school had die misschien de schutter kunnen uitschakelen voordat de schutter veel slachtoffers kon maken.
.
Veel journalisten ( als je die nog zo kan noemen omdat het tegenwoordig wel actievoerders lijken) zijn voorstander van strengere wapenwetten en maken daar ook propaganda voor waarbij ze het met de feiten niet zo nauw nemen.
.
Wat veel mensen niet weten is dat een aantal van die journalisten hun kinderen op scholen hebben die al gewapende bewakers hebben. Hoe hypocriet van die journalisten.
.
Kennelijk hebben "gewone" Amerikanen geen recht op bescherming van hun kinderen , maar heeft de media elite dat wel.
.
Zowel de school als die bioscoop waar de schietpartijen plaatsvonden waren z.g "wapen vrije zones" ; daardoor konden de schutters lange tijd ongestoord hun gang gaan.
.
Een ander punt is dat de media dit nieuws ook vaak sensationaliseren en opblazen wat mogelijke gekken op een idee brengt van tijdelijk roem.


menzo | 22-01-13 | 20:47
..Spijker op de kop !
Geen leuk nieuws voor Obama's "democraten" (wat zij natuurlijk allang weten) en geen speld tussen te krijgen ! Je mag het niet zeggen, maar de import is blijkbaar het meest "trigger happy." Psssst,....weten wij in Nederland natuurlijk ook allang !

Hoe depressief is al het nieuws uit 2013 (nu al).
@ redactie: doe 's gek en post alleen 'leuk' nieuws voor een dag.

Schrale bal | 22-01-13 | 20:26 | niet ok!

Zuidberg met klabani nieuws zeker.

Mortimerr | 22-01-13 | 20:54
Je bent nog vergeten: Guns don't kill people... etc. Maar verder top hoor!

Hier wat feiten.
.
'The Facts About Assault Weapons and Crime'
.
" Since the Federal Assault Weapons Ban expired in September 2004, murder and overall violent-crime rates have fallen. In 2003, the last full year before the law expired, the U.S. murder rate was 5.7 per 100,000 people, according to the Federal Bureau of Investigation's Uniform Crime Report. By 2011, the murder rate fell to 4.7 per 100,000 people. One should also bear in mind that just 2.6% of all murders are committed using any type of rifle."
.
online.wsj.com...
.
De media zet vaak bewust de mensen op het verkeerde been door allerlei onjuiste begrippen te gebruiken.
In de volgende video wordt goed uitgelegd wat nu eigenlijk een Assault wapen is en dat dat wapen al verboden is want gewone burgers mogen geen militaire wapens hebben. De AR15 (want daar hebben we het over) is gewoon een semi automatisch wapen en geen ! militair wapen die voor jacht, zelfverdediging of schietsport kan gebruiken.
.
En de AR15 word in het geheel van vuurwapen misdrijven zeer weinig gebruikt. Bij vuurwapen geweld word in verreweg de meeste gevallen handvuurwapens gebruikt.
.
What Is An "Assault Rifle"? - You've Probably Been Lied To
.
www.youtube.com...

We the people zei Obama nog.

@ Mortimerr | 22-01-13 | 21:07
Dus in jouw ideale samenleving loopt iedereen met een AR15 of iets dergelijks rond en wordt er niemand vermoord.

Onmogelijk. Een universiteit is een gun free zone, hoe kan er dan iemand rondlopen met een wapen? Dan zou 'ie de wet moeten overtreden, en dat is natuurlijk onmogelijk.
...volgens de gedachtengang van iedereen die wapenwetten wilt

Is eigenlijk wel logisch. Voordat ze een verbod kunnen instellen moeten ze eerst die wapens nog even opmaken.

@ Mortimerr | 22-01-13 | 21:07
Dus in jouw ideale samenleving loopt iedereen met een AR15 of iets dergelijks rond en wordt er niemand vermoord.

OhJee | 22-01-13 | 21:13 | niet ok!
-------------
Nee , dat heb ik niet geschreven. Leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd.
.
In Engeland zijn strenge wapenwetten en toch is daar het aantal vuurwapen misdrijven sterkt gestegen.
.
www.dailymail.co.uk...
.
In Mexico zijn vuurwapen voor burgers verboden en toch vinden daar ontzettend veel misdrijven plaats met vuurwapens.
.
Ten eerste moet men over de feiten praten en de zaak niet emotionaliseren ( wat veel journalisten wel doen omdat dat in hun anti- wapen straatje past)
.
Ten tweede zal men dus niets bereiken met die strengere wapen wetten; mensen die kwaad willen zullen altijd wel aan een wapen komen ( dat blijkt uit de praktijk).
.
Met die strengere wapen wetten pakt je alleen maar de burgers die zich toch wel aan de wet houden.
.
Criminelen en gekken houden zich niet aan de wet; dus zal die strengere vuurwapen wetten op die mensen geen invloed hebben.
.
Wil je iets aan deze problematiek doen dan is het misschien beter om iets aan die super gewelddadige films te doen die uit Hollywood komen en waarin geweld wordt verheerlijkt.
.
Maar zoals blijkt doet Obama daar natuurlijk niets aan want Hollywood is (samen de z.g main stream media )zijn belangrijkste steunpilaar; dus hij laat zijn Hollywood vriendjes met rust.

@Mortimerr | 22-01-13 | 21:32 | niet ok!
Denk dat het minder uitschrijven van Prozac en andersoortige troep beter werkt..

In Engeland zijn strenge wapenwetten en toch is daar het aantal vuurwapen misdrijven sterkt gestegen.
Mortimerr | 22-01-13 | 21:32 | niet ok!
Relatief t.a.v. Amerikaanse standaarden totaal niet sterk gestegen.
"In Mexico zijn vuurwapen voor burgers verboden en toch vinden daar ontzettend veel misdrijven plaats met vuurwapens."
Om in een Amerikaanse oorlog in te zetten, je vergelijkt appels met peren als je de wapencultuur van mexico met die van de VS vergelijkt.
"Met die strengere wapen wetten pakt je alleen maar de burgers die zich toch wel aan de wet houden. "
Ongelooflijk, maar wat een dom gelul dit. Met strengere wapenwetten is het wel degelijk mogelijk criminelen direct te raken. O.a. door te zorgen dat de particuliere ongereguleerde verkoop aan banden gelegd wordt. Weer een verdraaiing van de feiten, de zoveelste, dus dit moet haast moedwillig zijn.
"Criminelen en gekken houden zich niet aan de wet; dus zal die strengere vuurwapen wetten op die mensen geen invloed hebben."
Wat een idealistisch kulargument. Als criminelen niet zomaar wapens kunnen krijgen, dan moeten ze eerst een misdaad begaan voordat ze uberhaupt met het wapen op pad gaan, vergroot dus de kans op preventie van wapengerelateerd geweld.
"Wil je iets aan deze problematiek doen dan is het misschien beter om iets aan die super gewelddadige films te doen die uit Hollywood komen en waarin geweld wordt verheerlijkt."
Censuur. Teringjantje, fucking censuur. Hoe dik wil je het fascisme er nog op leggen, idioot, ga je wapens poetsen ofzo.
"Maar zoals blijkt doet Obama daar natuurlijk niets aan want Hollywood is (samen de z.g main stream media )zijn belangrijkste steunpilaar; dus hij laat zijn Hollywood vriendjes met rust.""
Ja, joh, allemaal de schuld van die neger. Leg dat er nog maar eens flink boven op, alsof het allemaal uit de lucht komt vallen uit handen van die moorddadige dictator.
Gatverdamme, kotsmisselijk word ik van dit soort retoriek, niet gedacht dat dat in Nederland ook zo ver door zou dringen, die wapenlobby.
Ik ga ff mijn toetsenbord schoonspoelen. Groeten.

Verdomme, nu is Ray's Sausage de hele dag dicht.

Echte Amerikanen zijn Indianen.Andere Amerikanen zijn géemigreerd tuig en die voelen zich allemaal Cowboy.Aanvalwapens om zich te verdedigen tegen andere Kudt Amerikanen.

@PiraatNick | 22-01-13 | 21:58 | niet ok!
Wel goed spoelen, die Ad Hominems zijn nogal hardnekkig.

@iraatNick | 22-01-13 | 21:58
"Als criminelen niet zomaar wapens kunnen krijgen, dan moeten ze eerst een misdaad begaan voordat ze uberhaupt met het wapen op pad gaan, vergroot dus de kans op preventie van wapengerelateerd geweld." Want als er iets wat criminelen NOOIT zullen doen is het een misdaad bega .... o wacht! Wie is er nou naief man?

Wel goed spoelen, die Ad Hominems zijn nogal hardnekkig.

Lumenatra | 22-01-13 | 22:02 | niet ok!0
Het zijn geen ad hominems bijdehandje. Net als dat "bijdehandje" geen ad hominem is, omdat jij een bijdehand stuk vreten bent.

Wie is er nou naief man?

supah | 22-01-13 | 22:03 | niet ok!
Jij. Niks zo handig om als crimineel met uitgebreid strafblad en diagnose voor psychopatie zonder enige vorm van controle of registratie een wapen te kunnen scoren.
Misdaad is sowieso een drempel, gezien dat de situatie nu is.

PiraatNick | 22-01-13 | 22:03 | niet ok!
Quod erat demonstrandum

Ben benieuwd wat de wapenlobby hier weer op te zeggen heeft.

OMG!

Begrijp niet helemaal wat Ray's Sausage in Cleveland, Ohio er mee te maken heeft. Die woonde naast serial killer Anthony Sowell die 11 lijken in zijn huis had liggen...

Wapenlobby zal altijd het recht op wapenbezit verdedigen.
Tot aan de laatste overlevende..

Dat krijg je in een land waar iedere idioot een wapen mag hebben.

Het blijft ironisch dat iemand die zichzelf "Piraat"Nick noemt zich zo opwindt tegen vrij wapenbezit en voor een wapenwet.

Amazing_Mark | 22-01-13 | 22:22:
Dit natuurlijk in tegenstelling tot landen waar idioten geen wapens mogen hebben. (Maar ze wel hebben - en gebruiken.)

Het blijft ironisch dat iemand die zichzelf "Piraat"Nick noemt zich zo opwindt tegen vrij wapenbezit en voor een wapenwet.

Stormageddon | 22-01-13 | 22:24 | niet ok!
Wat is daar ironisch aan? Denk je dat ik schepen kaap bij de somalische kust? Dan is het wel ironisch, maar dat doe ik niet, dus is het het gewoon niet.
www.youtube.com...

@PiraatNick | 22-01-13 | 22:28
www.youtube.com...

PiraatNick | 22-01-13 | 22:28:
Je hebt dus (net als de maker van dat filmpje) geen idee wat ironie is.
Piraterij: criminele daad van geweld, detentie of plundering die wordt gepleegd voor privé-doeleinden door de bemanning of passagiers van een privé-schip of vliegtuig, die is gericht op volle zee tegen een ander schip, vliegtuig of personen of bezit aan boord van een schip of vliegtuig.


Een crimineel dus. Niet zelden in bezit van en gebruik makend van illegale en illegaal verkregen wapens. Dus ja. Het is extreem ironisch dat juist jij, met die naam, tegen vrij wapenbezit bent. Dat is ongeveer hetzelfde als de tentenverkoper die voor een verbod op kamperen pleit.

Ja allemaal interessant, maar wat is de bedoeling? Dat ik nu ineens voor strengere wapenwetten ben? Al zouden er dagelijks 4 van dit soort zaken zijn dan nog was ik niet voor strengere wapenwetten. Er is nu een golf doordat er door alle aandacht veel copycats komen. Zo gaat dat nou eenmaal. Er kan beter gesproken worden over een verruiming van de wapenwet want hij is nu al strenger dan wat de grondwet toe laat.

@PiraatNick | 22-01-13 | 22:28

Wat Stormageddon | 22-01-13 | 22:49 zegt.

En daar mag je nog gerust aan toevoegen, dat de motivatie om piraat te worden niet zelden een anarchistische was, om onder strakke nationale (dictatoriale) bewinden uit te komen, of hier zelfs wraak op te nemen. Dat het nog enorm lucratief was als je onderdeel van het juiste team was, was daarnaast nog eens meegenomen.

Dus ja, zeer ironisch, dat juist iemand met 'piraat' in zijn nick pleit voor regels en verboden.

Gun control for dummies:

netrightdaily.com...

Is de good guy nu weggelopen ?

Stormageddon | 22-01-13 | 22:49 | niet ok!
ZKH EénOog | 22-01-13 | 22:57 | niet ok!
Maar als ik zou zeggen dat ik voor de vrije verkoop van wapens was, maar tegen de vrije verkoop van 8" howitzers, dan zou dat volgens jullie dus ook ironisch zijn.
Piraat kan ook betekenen 'voorstander van een vrije informatiesamenleving'.
Hoe oud zijn jullie? 55? Dat je bij het woord piraat alleen maar denkt aan de zeevaarder-piraten.

Aangezien Amerikanen opgroeien met psychic counselling,...staat de helft als zodanig geregistreerd. Indien het voorstel er doorheen komt, zou Obama er zomaar in 1 klap vanaf kunnen komen. De onbehandelbare psycho's daargelaten uiteraard. Die blijven net zolang zoeken totdat ze een wapen kunnen bemachtigen. Er zijn er nu 200-250 miljoen in particuliere omloop, dus dat kan wel eens moeilijk worden !

Lone star is een community college, voor Nederlandse begrippen zoiets als een mbo en absoluut geen universiteit.

wat is er mis mee om je eigen huis en familie te beschermen tegen gewetenloze criminelen met behulp van een vuurwapen? U moet allen niet denken dat pleit voor het openbaar dragen van een wapen, maar je huis, bezit en familie verdedigen tegen criminelen door gebruik te maken van een vuurwapen zie ik geen probleem in. Bovendien ben ik van mening dat niet elke psychiatrische patient een vuurwapen voor handen heeft. Mensen die de wet respecteren moeten het recht hebben om hun bezit te verdedigen.


@PiraatNick | 22-01-13 | 23:23
Je hebt geen idee wat vrijheid betekent.

Wat dacht U van Ray zijn worst??

Je hebt geen idee wat vrijheid betekent.

Stormageddon | 23-01-13 | 00:58 | niet ok!
Haha, absolute vrijheid staat totaal niet op het spel, dus jij snapt blijkbaar niet wat dat betekent. Lekker makkelijk ook, de abstracte idee vrijheid gebruiken als politiek speerpunt, als je dat doet dan ben je wel echt een treurige idioot (ja wilders, dat ben jij).
Vrijheid is hier namelijk gewoon een afweging, de vrijheid van amerikanen om zomaar zonder enige vorm van controle een wapen te kunnen kopen, wordt afgewogen tegen de vrijheid van amerikanen, om op straat te kunnen lopen zonder het risico te lopen iemand tegen te komen met een ernstige persoonlijkheidsstoornis en een halfautomatisch wapen.
Maar heel goed, door jouw miniscule reactionaire reactie laat je goed zien hoe achterlijk "jouw" (niet echt jouw natuurlijk, als het je echt iets kon schelen zou je wel daadwerkelijk politiek actief zijn) standpunten zijn in dit vraagstuk.

@PiraatNick | 23-01-13 | 08:38 | niet ok!
You've missed a spot

Guns don't kill, people do, dat klopt, maar dat laatste is juist dé reden om de verkoop van vuurwapens in de VS sterk aan banden te leggen.

Het wordt knap ééntonig....
Geef elke scholier een M16 en het wordt veeeeeel veiliger!

eavymetal | 23-01-13 | 17:18 | niet ok!

Ja ... en jij denkt natuurlijk dat een crimineel, die een wapen wil hebben, OM DE WET TE BREKEN, niet bereid zal zijn om de wet te breken om aan een wapen te komen ?
Fucking idioot die je bent