*

Brexit-cadeautje

Fransen dreigen Britten met eigen jungle.

De Franse minister van Economische Zaken, Emmanuel Macron, waarschuwt de Britten. Als Groot-BrittanniŽ uit de Europese Unie stapt, houdt Frankrijk de vluchtelingen die Het Kanaal willen oversteken niet langer tegen.

Beide landen hebben nu de afspraak dat de Britten aan de Franse kant van Het Kanaal grenscontroles mogen uitvoeren, om ongewenste migranten tegen te houden. Als de Britten uit de EU stappen, zijn de Fransen niet van plan zich aan die deal te houden. Macron: "De dag dat deze relatie ten einde komt, zullen er geen migranten meer zijn in Calais."

De Franse minister deed ook de Britse ondernemers een handreiking, die de dupe zouden worden van handelsproblemen als hun land uit de EU stapt. Macron gaf aan "de rode loper" uit te rollen voor bedrijven die Groot-BrittanniŽ in geval van Brexit willen ontvluchten, weet het ANP.

Reaguursels

Ach, de hoge heren zijn bang dat hun goudgerande baantjes in gevaar komen. Dus tijd voor een extra dosis bangmakerij en chantage.

Pure afpersing door de fransen. Maar het is dan ook altijd al zeer onbetrouwbaar volk geweest.

Gewoon spikes op de kanaaltunneltrein en aan het einde even schoonspuiten, problem solved....

-weggejorist-

Ha! Als de Britten besluiten tot een Brexit kunnen zij alle middelen gebruiken om hun eigen grenzen te bewaken en vluchtelingen tegen te houden.

Als je de linksen moet geloven gaan we allemaal deaud bij een euxit !

dankzij de Fransen is er nu een democratie , ze hebben de paus gebroken. en het adeldom .Anders was iedereen nog een horige slaaf.

Mooi hoor zulke vrienden. UK heeft geen vijand nodig met Frankrijk als vriend. Als Frankrijk, als vriend, al dreigt met migranten doorstroom wat denk je dan dat Turkije ons voor een chantage mogelijkheden oplegt. Heel erg dom en vies van Frankrijk. Ik zou nu wel weten wat ik zou stemmen als Brit.

Turrets met rubberen kogels neerzetten met heel veel waarschuwingsborden zodat er geen misverstanden zijn.

Dat zal Engeland een zorg wezen. Ze hebben dan hun eigen regels dus kunnen ze ze zelf tegen houden.


Wel overigens leuk om te zien hoe vriendschappelijk we hier in de EU, voor een groot gedeelte dankzei de EU, met elkaar om gaan. Vooral vijandig. Lekker dat EU. Ze creŽren geen vrede maar een sfeer die eerder tot oorlog kan leiden.


Daarbij moet vooral Frankrijk wat zetten. Dat is al zowat het nieuwe Oostblok en dan hebben ze ook nog een bijna extreem linkse president.

De zittende Europese leiders zijn allemaal goed in chanteren. Frankrijk is daar zeker geen uitzondering op. Er zijn echter nog mensen die erin trappen.

Hij dacht: ik doe een Erdogannetje.

Gewoon die tunnel opblazen.Problem solved.

@pedro300 | 03-03-16 | 08:21 | niet ok!
Droom lekker verder.
Democratie is in Griekenland geboren.
Zonder de Franse revolutie waren er wellicht andere zaken ontstaan waardoor we het nu beter zouden hebben. Je weet het niet.

Bokito ergo sum | 03-03-16 | 08:26 Waarom rubberen kogels? Echt die beelden die ik elke keer zie dat ze hekken bij de grenzen kapot maken, als ik dat doe op een vliegveld wat ook een grensgebied is dan wordt ik neergeschoten. Echt als je er een aantal neerschiet dan stopt de rest wel.

@Nonkel Frituur
Je kopt 'm er vroeg in zo op de ochtend...

paniek paniek, de europese unie is blijkbaar een gevangenis, je mag er wel in, maar je mag er niet uit?? de britten zullen niet in dit soort domme chantage praat trappen..

Project fear op volle toeren.

De Fransen houden ze nu al niet tegen. Dat water houdt ze tegen.

Breekt er toch oorlog uit tussen Frankrijk en VK. Die tunnel kan echt zo weer onder water, kunnen we eens kijken hoeveel migranten er dan nog doorheen komen. Geloof dat dit soort uitspraken de Brexit zaak meer goed dan kwaad doet.

Je moet een audit doen om er bij te mogen, daarna voortdurend betalen, hebt niks in te brengen in de dagelijkse gang van zaken en als je weg wilt maken ze je kapot.
Dat ging eigenlijk over scientology, maar ik zie het verschil met de EU niet .. Want dat is inmiddels wel duidelijk: de EU voldoet op alle fronten aan de kenmerkende eigenschappen van een sekte.

Wederom bangmakerij. het feit dat ze met dit soort idiote argumenten komen geeft al aan dat er eigenlijk geen steekhoudende argumenten zijn om niet uit de EU te stappen.

@noorderling | 03-03-16 | 08:49
Je vergeet nog te vermelden dat je ook gehersenspoeld wordt en uitsluitend positief mag zijn er over.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De Fransen hadden daar al lang in moeten grijpen. Hoe je een krottenwijk bewoond door illegalen in een West-Europees land kan toestaan en laten gedijen is voor mij een compleet raadsel.

-weggejorist-

De bekende Eu chantage kaart, is alweer getrokken.

De Fransen hebben dat recht natuurlijk, ik hoop alleen dat Nederland fijnere buren heeft getroffen.

-weggejorist-

Die is makkelijk te pareren voor de Britten:
"bij een Brexit zijn wij niet meer gehouden aan de idiote quota en andere regels omtrent de door Merkel gewenste massa-immigratie, en trekt GB zijn eigen plan.
Veel plezier met jullie vluchtelingen, doei."

Je zou maar Fransman zijn en dit lezen...
Dan vraag je toch per direct asiel aan in het VK!?

En hiermee geven ze weer aan waarom de Engelse mensen zo graag uit de EU willen: geen baas in eigen huis. Zelfs de Fransen gaan nu bepalen wat ze daar moeten stemmen.. Of anders...
EU zet zichzelf steeds harder voor lul en geeft steeds meer haar totalitaire gezicht op. Je zou bijna begrijpen wat die New World Order theoristen bedoelen..

Heeft iemand al nagedacht wat er kan gebeuren als een zo'n geradicaliseerde vluchteling met een in Belgie geprepareerd gordeltje die tunnel in stapt? Dan krijgen die maagden het ineens druk.

Dit getuigt weer van heuse visie zijdens de regering Hollande: als er een Brexit komt, dan mag Frankrijk al dat spul opvangen - en HOUDEN.
-
( Of beter gezegd: steikem laten doorstromen naar de braafste jongetjes van de klas in het noorden..)

Meestal worden vluchtelingen terug gestuurd naar het land van herkomst. Dus of Frankrijk ze nu tegen houd, of Groot BrittanniŽ stuurt ze dan weer terug naar Frankrijk... Lost het probleem echt niet op...

Waauw. Wat is de EU toch verrot. Nou gaan de staten mekaar chanteren. Een paar jaar geleden nog de Nobelprijs voor de Vrede, nu pure chantage. Zum kotsen.

want chantage is het kenmerk van een unie.

Het leuke is dat voor de euro en de uit de hand gelopen EU er al een goed werkende samenwerking was. Als de Britten uit de EU zouden stappen, weet je nu al dat ze de samenwerking en handel gaan lopen frustreren, door te zeggen. Zonder EU geen samenwerking en handel. Kortom een self fulfilling prophesy.

Zo'n dreigement zou voor mij een reden zijn om per direct uit de EU te stappen.

Dat noemen we nou chantage. -1 voor Frankrijk en -1 voor de EU dat ze dit soort middelen gebruiken.

Meestal worden vluchtelingen terug gestuurd naar het land van herkomst. Dus of Frankrijk ze nu tegen houd, of Groot BrittanniŽ stuurt ze dan weer terug naar Frankrijk... Lost het probleem echt niet op...

verlegenmaarlief | 03-03-16 | 09:01 | niet ok!

ik ben niet bijzonder thuis in dit soort zaken, maar volgens mij klopt dit niet. Ik dacht dat vluchtelingen binnen de EU wel teruggestuurd kunnen worden naar het EU-land waar ze als eerste voet aan wal hebben gezet (althans, dat was ooit de opzet volgens het verdrag van Dublin?), maar in dit geval (bij een brexit, ligt het VK buiten de EU) is Frankrijk niet het oorspronkelijke land van herkomst en hoeft Fr. dus geen vluchtelingen terug te nemen van het VK. Ik denk dat het VK dan de vluchtelingen naar de geboortelanden moet uitzetten en die moeten op hun beurt dan weer meewerken (wat ze dus vaak niet doen, zie ook het probleem van de illegale Marokkanen in Nederland).

@Kameraansteker | 03-03-16 | 09:01 | niet ok!
Het lijkt wel een beetje op een begin van het einde van de EU zoals wij die kennen.

Het nagenoeg linkse Europa is zo te zien reddeloos verloren. Mocht het ten val komen zullen de linkse elite (DIE DIT VEROORZAAKT HEBBEN) waarschijnlijk allang pleite zijn.

Frankrijk hoort helemaal niet in de EU te zijn; het is daar een grote corrupte financiele bende.

Ik denk dat die tunnel zo dicht is met zulke uitspraken, wat water er in en klaar, laat de rest maar bootjes bouwen/jatten, kunnen ze toch zo goed.

Hier hebben ze een woord voor: chantage

Ach, bangmakerij zoals we dat gewend zijn van Eurofielen. Het leuke is dat er 2 uiteinden aan die tunnel zitten, en dat Engeland de grenzen ůůk hermetisch kan sluiten voor gelukzoekers. Gelukkig gaat de val van Brussel en de EU steeds snellerÖ 't zou me niets verbazen als dat binnen enkele jaren uit z'n voegen klapt en in elkaar stort. Sterker nog, ik zou 't een jaar lang gaan vieren ook.

Chantage is Frans, toch?

En wat denk je dan? Dat die Engelse zich laten bedreigen ??? Als de Gb uit de eu stapt, dan denk ik dat ze direct hun leger paraat zetten en volgens het principe van AustraliŽ gaan werken.

Meteen al in 1945 zijn een paar weeffoutjes gemaakt bij de indeling van Europa. De grootste fout was dat de geallieerden Frankrijk zelfstandigheid toestonden, terwijl het land eigenlijk bestuurlijk onder curatele had moeten worden gesteld, zoals dat tot 1949 met Duitsland was gebeurd. Het Franse volk zou zich gemakkelijk in die rol hebben geschikt, want dat deed het ook in de jaren 1940-1944 onder de Duitsers.

Als de Fransen de Engelsen gaan dreigen (is in de afgelopen 1000 jaar meermaals gebeurd) delven de Fransen altijd het onderspit, is ook de afgelopen 1000 jaar zo geweest. De laatste keer dat de Fransen iets tegen de Engelsen in te brengen hadden was in 1066 bij de Battle of Hastings. Sindsdien hebben ze nooit meer gewonnen.

reactie van de Britten zal dan zijn dat het grensgebied Engeland op de boot al begint. Ze komen dus gewoon de boot niet op..worden lina recta op de kade gezet..

Pure chantage!!

The French consulate in London has estimated that up to 400,000 French nationals live in the capital, a number equal to the population of Franceís sixth largest city.

Als de Tunnel dicht gaat hebben de Fransen daar veel meer last van dan de Engelsen. Van de miljoen aandeelhouders van Eurotunnel zijn er 900.000 afkomstig uit Frankrijk, veelal particuliere beleggers. Eurotunnel is dan binnen no time failliet. Ben benieuwd hoe de Franse minister van EZ dat gaat uitleggen....... De regering Hollande staat er al geweldig voor in de peilingen, bijna net zo goed als de PvdA.

Prinsemarij | 03-03-16 | 09:37 | niet ok!

Denk het niet dat de Fransen zich daar in geschikt hadden. Charles de Gaulle had dat nooit geaccepteerd. Was een behoorlijk koppig en standvastig manneke.

De chantage die je wist dat ging komen is daar. UK houd je rug recht en keer hem naar deze achterlijke EU. Hier is geen voordeel mee te behalen. Ten beste gaat het jullie (net als ons) een heleboel geld kosten om de rest van de verrotte landen in het zuiden met plakband op te proppen. Want het MAG NIET FALEN. hoe ziek die landen ook zijn.

Ja met dat soort dreigementen moet je Engeland onder druk proberen te zetten. Die Engelsen tiefen zo die tunnel vol met beton.

Die ondernemers gaan nooit niet naar Frankrijk, alleen al vanwege de Franse Belastingdienst. Dat is een van de meest vervelende en bureaucratische ter wereld.

De City is nu al het financiŽle hart van Europa, dat wordt met een Brexit alleen maar sterker, omdat ze veel van de regelgeving vanuit de ECB niet meer hoeven te volgen, zoals de beloningsstructuur. Dat trekt dus alleen maar meer bedrijven aan dan andersom. Met de enorme crisisbelasting die Hollande probeert uit te voeren bij groot verdieners zullen er eerder veel Franse bedrijven naar Londen verhuizen dan andersom.

Chantage door de fransen. Wie had dat verwacht. Dan neemt GB toch andere maatregelen en sluiten heel die tunnel af en zorgen dat er geen z.g.n vluchteling meer op de boten komt.
Het ware gezicht van Frankrijk en de EU. Bepalen wat een ander moet doen anders dreigenmenten. Het zijn net dictators.

Het is wel tekenend voor de eurofiele politici hoe zij omgaan met hen die niet meelopen in de Glorieuze Mars naar een Verenigd Europa.

Nebuchednezzar | 03-03-16 | 09:47 | niet ok!
Klopt, onderdeel van de voorbereiding had dan ook moeten zijn om De Gaulle vůůr de bevrijding van Frankrijk buitenspel te zetten. Had makkelijk gekund, want hij had nauwelijks militaire macht. Men heeft hem veel te veel ruimte gegund en die heeft hij met twee handen gepakt. En toen was het te laat.

Maakt niet uit dat Frankrijk ze niet meer tegenhoudt.
GB kan gewoon zijn eigen grens handhaven. Zware controles bij de kanaaltunnel en een aantal boten met kustwacht.

OK, maar dan alleen voor de vluchtelingen voor het geweld aldaar.
-
Zal niet veel volk op het vliegtuig zitten denk ik dan.
-

100% gelijk die Fransen.

@Maria.1
De geografische eigenaardigheden van die grens zitten Engeland wel een beetje in de weg. Overigens is het wel typisch Frans gedrag. Het land dat zich alleen aan EU regels houd, als het hen zelf uitkomt, zet een ander even het mes op de keel. Want Frankrijk wil altijd alles regelen in de EU, zelfs waar de vergaderingen plaatsvinden, maar ze maken voor zichzelf graag uitzonderingen. Zie de monetaire crisis in de Unie.

Dan hou je die grenscontroles toch gewoon op de grens? Ik zie het probleem niet echt.
Het zijn mensen die Frankrijk (via dat mooie ideaal dat de EU heet) binnen gehaald heeft. Om dan daarna te zeggen "ja, eigenlijk willen we ze helemaal niet, maar GB is onze vriend niet meer dus jullie moeten met z'n allen GB lastig vallen" is nogal kinderachtig.

lekkere chantage, gelukkig weten de Britten wel hoe ze een armada buiten de deur moeten houden.
ik neem aan dat na een Brexit als een van de eerste punten het migratie beleid wordt aangescherpt, waardoor er minder mensen naar de UK willen en ze dus in Frankrijk en andere EU landen blijven hangen.

@josef kuijpers | 03-03-16 | 08:57
De fransen hebben dat recht helemaal niet. Ze zijn verplicht deze asieleisers juist zelf op te vangen zodra ze hun land binnenkomen en mogen ze alleen doorsturen als het daaropvolgende land er mee accoord gaat.
Wat deze minister wil is volstrekt niet toegestaan volgens internationaal recht.

Voor zover ik weet varen de schepen van P&O onder Nederlandse en Britse vlag. Volgens mij kunnen die Britten best wel wat druk uitoefenen op die Fransozen als ze vervelend gaan doen.
Ik kan dat kaartje zo gauw niet vinden, maar veel (EU)-landen waaronder Frankrijk zijn nogal afhankelijk van de export naar het VK. En bij een Brexit is het VK niet meer gebonden aan de grillen van de EU en kan dus economische sancties TEGEN Frankrijk opleggen.
De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend.

Of het water ze tegenhoudt of het zogenaamde Franse leger, het is en blijft een goor land. Alleen al de manier (chantage) waarop dit weer wordt neergezet door dat smerige Frankrijk. Hoe dwing je een nee af bij het komende referendum? Nou zo dus. Eťn van de redenen, dat ik daar nooit op vakantie naartoe zal gaan.

-weggejorist-

F1802 | 03-03-16 | 09:22

Ik hoop dan wel dat alle dom-linkse politici die aan de uitverkoop van NL hebben meegewerkt tijdig, in afwachting van hun berechting als landverraders, in werkkampen zullen worden opgesloten.

Ik hoop dat Quantanamo Bay voldoende plaats heeft of anders vragen we aan die andere crimineel, Bouterse, of hij tegen goede betaling (gefinancierd door de wachtgeldregelingen van dat dom-linkse schorem) iets dergelijks optuigt in Suriname.

Emmanuel Macron, de ouwe nazi flikt het weer.

Lijkt mij voor de Britten extra reden die tunnel onder water te zetten.

Vaste chantagestrategie van de EU. Zagen we eerder. O.a. bij Griekenland. Als zij hun zin niet krijgen, gaan zij dreigen. De UK heeft bij een brexit juist meer mogelijkheden om haar grenzen te bewaken.
N.B. Macron is die hufter die van de eurozone een transferunie wil maken.

-weggejorist en opgerot-

Dat betekend dus dat er bij een Brexit hele volksstammen naar Frankrijk gaan, inclusief die van ons.

Engeland kan prima zelf de kanaaltunnel bewaken.

Die Britten gaan niemand tegen houden. Dat kunnen ze ook niet, want hun genereuze asielrecht staat toe dat ze bijna iedereen die het grondgebied betreedt en asiel aanvraagt, dat ook zullen toestaan. Zeker als er al familie in het VK woont. Nu begint het Engelse grondgebied al op Franse bodem, maar dat zal bij een Brexit afgelopen zijn.

Wat de Fransen doen is overigens gewoon logisch. Nu beletten zij feitelijk dat mensen hun grondgebied verlaten (omdat ze hiertoe een akkoord met het VK hebben). Als dat akkoord vervalt, zou ik zelf ook geen moeite doen om mensen tegen te houden die toch weg willen uit Frankrijk. Nu kost het de Fransen handenvol geld, en wat krijgen ze ervoor terug? Ik denk niet dat Nederland in een dergelijk geval anders zou reageren.

@teevee
Dat kan alleen als ze alle twee kanten kunnen bewaken. Dat kan dan niet meer.

teevee | 03-03-16 | 10:52 | niet ok!
"Engeland kan prima zelf de kanaaltunnel bewaken."

Dat doen ze nu op Frans grondgebied, de Fransen hebben gezegd dat ze geen gaan controleren die Frankrijk verlaten, ook moeten de Engelsen naar Franse kant verlaten wat betekent dat elke illegaal die ze vinden en asiel aanvraagt in behandeling genomen moet worden. De mensen in Calais zijn niet geregistreerd omdat ze absoluut naar Engeland willen en niet naar het continent. Uit de EU betekent dat Engeland meer vluchtelingen te verwerken krijgt en de kans loopt dat Schotland en Noord Ierland het VK gaan verlaten en zich weer aansluiten bij de EU.

Frankrijk is even vergeten dat er een stuk water tussen ligt? En die ene tunnel is ook zo gesloten.

Bramslang

De Engelsen denken dat ze zonder de EU kunnen, nou ze dachten ook dat de vakbonden de welvaart kapotmaakten ,nou het waren de adel en co die verdomden om te moderniseren.Van mij mogen ze uit de EU maar beter krijgen ze het niet.Wij wel

Degene die hier vertellen dat de UK het moeilijker gaat krijgen, zijn net zo gek als Macron.
Niet alleen laat de Brit zich niet chanteren, maar zal ze ook haar regels aanpassen, om juist meer migranten buiten de deur te houden.

Tunnel volgieten met beton.

Ah, doodordinaire afpersing dus - die Macron laat zich nu wel erg kennen.

Hij kan de rode loper wel uitleggen voor de Britse bedrijven. Maar, ik denk, dat weinig Britse bedrijven naar Frankrijk willen. Want waarom zitten ze er nog niet?

Gooi gewoon die tunnel dicht
Klaar is kees

Aan de migranten in Calais: volhouden, jongens. Straks mogen jullie allemaal bij UKIP en Farage op visite.

Aarghh, de stemming tussen de landen van de EU wordt steeds beter.

@E.E. | 03-03-16 | 11:00
En Engeland kan er gewoon voor kiezen om die tunnel te sluiten, dan moeten die immigranten een zeer gevaarlijke oversteek gaan maken met bootjes over een van de meest drukke waterwegen op deze planeet.

Wallenbrg 12.00: Waarom de Britse bedrijven nog niet en masse in Frankrijk zitten? Gewoon, omdat in GB zwartwerk schering en inslag is, met al die niet-geregistreerde immigranten. De Britse industrie draait er gewoon op terwijl de inboorlingen ofwel leven van de steun, ofwel bezig zijn in "the City".

Mafketel. Dit spoort de Britten alleen maar harder aan om er uit te stappen. Wat denken al deze malloten wel niet? Of denken ze Łberhaupt wel? Die willen de wereld multicultureel maken, maar snappen niet eens de cultuur van hun buren.


Weg met de elite. Veel succes, BrittanniŽ!

Zoon van Boer | 03-03-16 | 12:56 | niet ok!
"En Engeland kan er gewoon voor kiezen om die tunnel te sluiten, dan moeten die immigranten een zeer gevaarlijke oversteek gaan maken met bootjes over een van de meest drukke waterwegen op deze planeet."

Zo onveilig zijn die veerboten van P&O en DFDS niet, nu controleert Engeland in Frankrijk wie er naar Engeland vertrekt, wanneer Engeland vertrekt uit de EU dan wordt er pas gecontroleerd in Dover. Calais verplaatst dus in zijn geheel naar Dover en Folkestone en aangezien de vluchtelingen nog niet eerder asiel hebben aangevraagd is Engeland verplicht hun zaken te onderzoeken.Een Brexit zal het aantal Polen terug brengen maar zal een uittocht naar Engeland hebben van Noord Afrikanen en Arabieren.

Ah, nu snap ik waarom de Engelse zo'n hekel hebben aan de Franse.

the Jackdawn | 03-03-16 | 13:22 |
Ik spreek jou hier over een tijdje nog wel, na de Brexit.
Dan zul je zien dat, wat jij hier schrijft complete lulkoek is.

Sinds wanneer werden ze tegengehouden door Frankrijk dan? Hele negercampings zijn al jaren aanwezig bij Calais. De enige die ze proberen tegen te houden zijn de vrachtwagenchauffeurs en de treinmaatschappijen. De Franse regering kijkt alleen maar al jaren weg.

We zitten behoorlijk in de tang, aan Šlle kanten.
Nu maar afwachten tot Europa zo arm is dat het niet interessant meer is om hierheen te komen en te blijven....:(

the Jackdawn | 03-03-16 | 13:22 | niet ok!


Het VK kan de boten al op zee controleren en bij gevonden verstekelingen de boten de toegang tot de haven weigeren. Dat hoef je maar twee of drie keer te doen en dan zorgen de vervoerders zelf wel dat er niemand illegaal mee gaat.

Het VK maakt geen onderdeel van Schengen, dus hebben veel meer ruimte om controles uit te voeren dan wij in het Schengen gebied.

Nebuchednezzar | 03-03-16 | 15:14 | niet ok!
"Het VK kan de boten al op zee controleren en bij gevonden verstekelingen de boten de toegang tot de haven weigeren."

Tenzij ze aangeven dat ze vluchteling zijn, dan komen ze in de procedure voor asielaanvraag zo zijn nu eenmaal de internationale afspraken.

Banana008 | 03-03-16 | 14:34 | niet ok!
"Sinds wanneer werden ze tegengehouden door Frankrijk dan? "

Ze worden niet tegengehouden door de Fransen maar door de Engelsen die in Calais de paspoorten en wagens mogen controleren, men doet hetzelfde in Belgie en Nederland. Bij een Brexit zal de grenscontrole post van Europees grondgebied verdwijnen en zullen de paspoorten pas gecontroleerd worden wanneer men Engels grondgebied bereikt. Gevolg is dat de vluchtelingkampen die we nu in Europa hebben van mensen die naar Engeland willen dan op Engels grondgebied komen.

Nog een goede reden om uit de EU te stappen. Deze gangsters deinzen er niet van terug om dreigementen te uiten als je niet aan hun clubje meer wilt deelnemen.
-
Er is toch ook een geloof waar geen ontsnappen meer uit mogelijk is!

De fransen dreigen met het doorsturen van vluchtelingen.
Dit is dreigen met biologische wapens!

Zo hoppa, lekker chanteren en bedreigen. "Als je het waagt om uit de EU te stappen, dan nemen we je te grazen; en overspoelen we je met uitschot!!".

Werkelijk ongehoord dit!! Laat wel zien hoe extreem bang we moeten zijn dat de EU uitbreid en nog meer macht krijgt. We moeten als de sodemieter af van dit zieke clubje. Ik hoop voor de Britten dat de meerderheid voor een Brexit stemt. Dit is hun laatste kans om zichzelf te redden van deze zieke tirannie.

the Jackdawn | 03-03-16 | 15:58 | niet ok!

De afspraak binnen Europa is dat het land van binnenkomst de registratie en de aanvraag doet.

Zolang die boot nog niet aan wal is kan het VK gewoon weigeren het schip aan te laten meren. Op het schip zelf kan geen aanvraag ingediend worden.

De Britten kunnen gaan terug dreigen dat ze geen Fransen meer toelaten zonder uitgebreide paspoortcontroles.

Dus de tunnel wordt dus een wandelroute voor gelukszoekers.
GB wilde de tunnel al niet, dus dan is het makkelijk om de uitgang naar GB dicht te storten.

Nebuchednezzar | 03-03-16 | 17:32 | niet ok!
"De afspraak binnen Europa..."

De afspraak is ook dat Engeland de grenscontroles op Europese bodem mag uitvoeren, bij een Brexit vervallen die afspraken en de Franse hebben nu al gezegd dat Engeland op eigen grond moet gaan controleren. Dat betekent dat de vrachtwagens op de Ferry pas gecontroleerd gaan worden in de haven in Engeland. Natuurlijk kunnen ze ferry's gaan weigeren maar dan stopt de handel.

Prachtig om te zien hoe de EU verder en verder in elkaar stort.

zo dit is een kijkje hoe de EU werkelijk werkt.. zo behandelen ze dus EU landen die weg willen, en hoe ze landen buiten de EU bedreigen.
Door sancties.

the Jackdawn | 03-03-16 | 19:05

www.aferryvracht.nl...

En reken maar dat de douane eerst alles doorploegt. Er gaat nu al veel vrachtvervoer via de Hoek om juist deze reden. Chauffeurs kunnen lekker douchen, tukkie doen en in Engeland hup in de truck.

Een fransoos die Engelsen dreigt. De kans op een Brexit wordt steeds groter.

mooi dat nette Europa. je bent mijn vrienje niet meer dus lekker phu. Ik ken nog een liedje....vriendschap is een illusie, vriendschap is een droom, een bosje stro met een laagje chroom. Oja en ons Landje is dus gewaarschuwd als braafste jongetje van de klas al die extra honderden miljarden die, wij als enigste wel betaalden, zijn we kwijt als we geen vriendjes meer zijn met Europa.Ja echt ontwikkeld hoor dat Europa.

Woehaha, sinds Napoleon hebben de Fransen niets meer gewonnen !!!

Stel UK blijft wel in dit zooitje (eu). Dat wil niet zeggen dat de fransen hun dreigement, bij voldoende oplopen van de invasiespanningen, niet zullen uitvoeren.
.
Waar blijft (T)rutte als voorzittert met zijn afkeuring van dit dreigement (1 eu, 1 weg naar beneden)???
.
Als premier/mp van nederland (en voorzittert van de eu) zou dit de reden zijn om ogenblikkelijk uit de eu te stappen, of te eisen dat frankrijk dit zou doen.

toetssteen | 03-03-16 | 19:29 | niet ok!
"En reken maar dat de douane eerst alles doorploegt."

Dat doen de Engelsen nu in Europa maar zodra ze uit de EU gaan verdwijnen de grens posten aan deze kant en kan Engeland pas gaan controleren als de boot in Engeland afmeert. Iedereen zonder paspoort mag het land niet in maar staan wel op de stoep en vragen om asiel en gaan de procedure in.
Frankrijk heeft al gezegd dat het geen immigranten tegenhoud die aan boord kunnen glippen en binnen no time is Calais van zijn vluchtelingen af en heeft Engeland er nieuwe inwoners bij die de plaats in komen nemen van al die verschrikkelijke Polen waar heel die Brexit om te doen was.

Eindelijk een goed Frans plan. Bovenop de veerpont voor vluchtelingen en de rode loper voor ondernemers zou de EU ook moeten besluiten dat de city geen Euro transacties meer mag doen. Dat zal ze leren.

De reden waarom ik nooit naar Frankrijk ga, is gewoon kut, klaar! Beetje chanteren.

EU - Totaal zieke club met totaal zieke mentaliteit.

Het zwarte gat , dat landen het moeras in trekt en aan de bedelstaf brengt
Ontsnappen lijkt onmogelijk , als de buurlanden je al niet terug in de shit trekken dan doet Brussel het wel

Troostende gedachte te weten dat het zwarte gat inmiddels begonnen is zichzelf op te eten

Chantage. Het enige dat de Engelsen hoeven doen is de boten terug te sturen al dan niet met geweld. Gewoon je grenzen bewaken. Precies zoals elk normaal land hoort te doen. Laat de EU maar klappen. Mislukt miljardenverslindend project.

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist-