*

Tweede aanslag in Brussel. Het is onduidelijk hoeveel dodelijke slachtoffers er zijn gevallen.

Er is een tweede aanslag in België gepleegd. In het metrostation van Maalbeek in het Europese hart van Brussel zijn explosieven ontploft in een metrowagen. Het officiële dodental van de twee aanslagen staat nu op 21, maar Belgische media spreken van minstens 43.

Update 12:51:

Het Nieuwsblad meldt inmiddels dat er minstens 15 doden zijn gevallen. Ook is de Zuidertoren van het station Brussel ontruimd vanwege een verdacht pakketje.

Update 12:15:

Het officiële dodental van de twee aanslagen staat nu op 21. Dat betekent dat er 8 mensen zijn omgekomen bij de explosies in Maalbeek. Veel Belgische media houden echter nog steeds de 30 aan.

Update 11:21:

Inmiddels maakt Het Nieuwsblad bekend dat er mogelijk 30 doden zijn gevallen. Officieel is er nog niets bevestigd, maar meerdere media lijken momenteel nog van 10 uit te gaan. Dat aantal is gebaseerd op wat bronnen in het ziekenhuis en bij de brandweer melden.

Update 11:02:

Er is geen officiële bevestiging dat er in de metro dodelijke slachtoffers zijn gevallen. De Belgische omroepen spreken elkaar tegen. Er wordt melding gemaakt van 10 dodelijke slachtoffers maar omroep VRT spreekt van alleen zwaargewonden.


Update 10:47:

Ook Antwerpen Centraal is afgesloten inmiddels. An Van Hamme, woordvoerster van de MIVB, bevestigt dat er vanochtend een explosie is geweest in Maalbeek. "De explosie vond plaats in een metrostel dat stilstond in het station. Daarbij zijn met zekerheid gewonden gevallen".

Update 10:34:

Uit voorzorg zijn ook alle metrostations van Charleroi gesloten, momenteel wordt een deel van de vluchten naar Brussel omgeleid naar de luchthaven van Charleroi.

Update: 10.05 uur:

Officieuze bronnen spreken al van tien doden. Dat meldt het Belgische Het Nieuwsblad, gewonden worden momenteel naar buiten gedragen en op de stoep gereanimeerd.

Tweede aanslag

Ook zou er een explosie zijn bij station Schuman. Alle metrostations in Brussel worden gesloten. Dat maakte openbaarvervoerbedrijf MIVB via Twitter bekend. Ook al het treinverkeer van en naar Brussel wordt opgeschort, Brussel Centraal wordt ontruimd.

CNN maakt melding van in totaal vier explosieven die tot ontploffing zijn gebracht op verschillende metrostations.

Het Rode Kruis heeft inmiddels de website http://ikbenveilig.rodekruis.nl/brussel geopend. Daar kunnen mensen aangeven of ze veilig zijn en kunnen anderen zien of bekenden veilig zijn.

De explosies in de metro van Brussel volgden op de aanslag op het vliegveld van Brussel.

Reaguursels

Je suis Bruxelles

Klootzakken zijn het, allemaal. Om te beginnen heel dat Molenbeek, Schaerbeek op zijn kop zetten en alles wat ook maar een beetje verdacht is oppakken.

Zo te zien in ieder geval een gewonde op die tweede twitter foto.

Gijsbert | 22-03-16 | 09:39 | niet ok!
Vergeet paspoort afnemen en per direct uitzetten niet

Update, het zou al om 3 metro stations gaan.

lovekila | 22-03-16 | 09:40 | niet ok!
Je wou "Dagdromer" aanvullen denk ik

Update, BBC melt dat het om 4 metro stations gaat.

-weggejorist-

Gaan we nou eindelijk eens iets doen aan de islam? Of gaan we weer doen alsof het allemaal aan onszelf ligt.

Hoe mooi zou Europa zijn zonder Islam?? Ik ga maar weer verder met "dagdromen"

Misschien waren het wel hele goede jongens? Het heeft sowieso niets met de islam te maken. Worden moskees al extra beveilgd?

Bouwen kunnen ze niks, alleen vernielen. Dat wordt hier maar weer eens bewezen.

-weggejorist-

Methylfenidaat | 22-03-16 | 09:43 | niet ok!
Ik kan dat nog niet terugvinden, link?
Ik zie enkel dat ze het hebben over evacuatie op de metro lijn. (en 1 metrostation waar rook uit komt)

De hulpjes van de recentelijk opgepakte terrorist?

Dat ze die ene terrorist mochten oppakken, (b)lijkt nu een mooie afleiding te zijn geweest.

Gijsbert | 22-03-16 | 09:51
NOS meld dat via de TV

Geen inlichtingen- of veiligheidsdienst die dit soort tuig kan tegenhouden. Achteraf............ja ! Welterusten hoor!

NOS meld nog meer, mogelijk vuurgevechten op het vliegveld.

De EU zorgt voor vrede, veiligheid, gelijkheid en welvaart.
Dat er geen anti EU demonstraties zijn is mij een raadsel.

Ben benieuwd wat Belgie nu gaat doen. Minder, minder, minder, om mee te beginnen waarschijnlijk.

@Milton | 22-03-16 | 10:01 - welnee, ze doen alleen symptoom bestrijding.

Ik heb ook wel eens keer in een wespen nest zitten prikken.
Dat heb ik geweten zeg!

Die terroristen krijgen maar steeds hun zin. Het lijkt nu ook op het Middenoosten. Het was beter dit alles te voorkomen.Waar moet dit naar toe?

We are at war!! Niet meer en niet minder! Islam uit Europa nu!

1 parasiet verwijderen helpt meestal ook niet. Sterke antibiotica, en uitroeien die ziekte.

Wanneer is het nu eens genoeg; willen we hier nu echt zo'n situatie als in het Midden-oosten? De politici hebben de burgers van Europa in deze situatie gebracht. Aanpakken van deze haat jegens het vrije westen!

Ik hoop dat nonkel iets te kouds in de frituur gooide en het allemaal met een sisser afloopt.
Helaas weet ik wel beter.

demaup | 22-03-16 | 09:55: ik denk dat de overheid meer maatregelen kan nemen zoals vingerafdrukken afnemen, meer camera's plaatsen en huisbezoeken afleggen zonder gerechtelijk bevel. Ook dienen geldstromen voortaan natuurlijk beter gecontroleerd te worden daarom is het noodzakelijk dat een ieder zakgeld krijgt ipv een salaris. En niet contant, alleen nog maar via een betaalpas welke alles registreert.


Maar goed, jeuj! Een zelfmoordaanslag volgens vrt. Dat zullen dus wel moslims zijn he. Jeuj! Maar ik heb er geen kritiek op hoor. Dat durf ik niet meer, anders komt de wijkagent langs.

En de politici wassen hun handen in onschuld...

De grote hamvraag is natuurlijk: wat doe je als Europa-zijnde hier tegen? Standaardreactie is natuurlijk dat het incidenten zijn en we moeten doen alsof er niets aan de hand is. En de slotvraag: wat is het doel? En de interessante vraag: wie vinden het wel best dat dit gebeurt en zijn de aanhangers?

In het MO de IS kapot maken blijkt toch moeilijker als gedacht toch is dat de oplossing om deze speldenprikken tegen te gaan

Hel en verdoemenis..

Maar 1 woord voor;

Allahverdomme

Wat een leijers

Snappen politici nou niet dat dit met de westerse wetgeving en strafrecht niet te bestrijden is. Er is een oorlog gaande, oorlogsrecht zou hier op van toepassing moeten zijn. En zelfs dan zuloen de terroristen zich niet aan de geneefse conventie houden. Het is te laat voor een aspirentje.

@MarcS, en das dus de wereld op zn kop...niemand wil aanslagen!? ben jij niet goed bij je hoofd ofzo!?

Maar in Nederland zijn ze druk met een rechtszaak tegen Wilders...

alles zelf binnengehaald
opgevangen en gepamperd
en nu
bommen als dank

foto van de metro: www.rtl.be...

De waren de heren terroristen bang dat Abdel Abdeslam ze zou verraden, en besloten vervroegd in actie te komen.

Als boodschappenjongen heeft Abdel Abdeslam mogelijk het wapentuig zelf helpen importeren.

Ik mag hopen dat zijn plan om informatie te delen in ruil voor een kortere straf, hiermee van de baan is.

haxhier | 22-03-16 | 10:32
Terwijl de islam ons van alle kanten aanvalt en onze vrije westerse waarden ondermijnt staat de politicus die hier minder van wil terecht. Hoe is het toch mogelijk?

Het klinkt wellicht heel ziek wat ik ga zeggen maar stel nou dat je je geliefden verliest door zo'n laffe aanslag.Dan is er toch een kans dat er iets knapt en dat je stiekem in je achterhoofd gaat denken : ik ga wraak nemen. ik ga een moskee opblazen of een andere bijeenkomst van moslim gekkies wat aan doen. Of zou dat zo niet werken? Ik denk dat er een steeds groter groeiende groep mensen is die met dat soort gedachten rondloopt. Vooralsnog kansloos omdat ze de middelen niet hebben en natuurlijk stevig in de gaten gehouden worden door de veiligheidsdiensten. Maar stel nou dat deze mensen wel de middelen gaan krijgen en buiten het beeld van de veiligheidsdiensten iets kunnen organiseren. is dat dan het begin van de burgeroorlog die er aan zit te komen? Hoelang zal het nog duren?
Of voorkomen we dit allemaal door massaal op Geert Wilders te gaan stemmen. Want dat is werkelijk de Enige politicus die het probleem wil aanpakken.
De rest van het politieke zooitje zal er alles aan doen om nog meer bommen te laten ontploffen door de moslim terroristen. Dat blijkt maar weer.

En nu een grote demonstratie van alleen moslims om hun afkeer hiervan te uiten??

Ik citeer CNN.com: 'It's unclear what caused the blasts, or if they're related to terrorism.'
The f*ck CNN? Really? Zelden zo'n slechte journalistiek gezien. Zum Kotsen! edition.cnn.com...

Mede mogelijk gemaakt door Merkel, Brussel en de vijfde colonne oftewel de slager van Europa - lees links die ook de rode loper voor de islam uitrolt. Ik zeg u - dit is nog pas het begin.

Net de 'geschokte' reacties van Jesse Klaver en Pechtold gezien. Zum kotzen.

Nu meldt de Brusselse brandweer dat er WEL 10 doden zijn gevallen in metrostation Maalbeek.

Maelbeek, 30 doden

Heel dat moslim gedoe onmogelijk maken.

Net de 'geschokte' reacties van Jesse Klaver en Pechtold gezien. Zum kotzen.
Nehemia | 22-03-16 | 11:16

Jesse klaver toonde een misselijk grijns ja.

En half Molenbeek zal wel staan te juichen...

Straks mogen de Turken visumvrij reizen. Een land dat aanzienlijke aantallen IS sympathisanten herbergt. Europa zal veranderen in een oorlogsgebied. Een zomer die de geschiedenisboeken ingaat.

-weggejorist-

Over een paar dagen ,misschien wel in de krant.

''De daders blijken als migranten naar belgie gereisd''.

De Pvda;''we kunnen nog wel 200,000 migranten opnemen in nederland''.

En de eu in brussel en merkel krijgen de deksel op de neus ,met hun''kom allemaal lekker binnen'' ,beleid.

dalskog | 22-03-16 | 10:40 | niet ok!

Nee asscher heeft het er alleen maar over ;dat discriminatie tegen moslims in kaart moeten worden gebracht.

Dat heeft namelijk prioriteit ;niet de bescherming van de eigen bevolking zoals we al 4 jaar zien.

Samsom en rutte zullen nu wel zeggen ;''oh nu komt het ineens allemaal heel dichtbij''.

Stelletje eersteklas slapzakken.

Nog een explosie in de wetstraat??

Nog een explosie in buurt van Wetstraat.

PTN_PNX | 22-03-16 | 11:26 | niet ok!
www.nieuwsblad.be...
Deze melden 30 in maalbeek en 13 in zaventem.

Nieuwe explosie in de buurt van Maalbeek

En het is nog geen vrijdag.

Gijsbert | 22-03-16 | 11:29 | niet ok!
Blijkbaar een gecontroleerde explosie

Graag Europa moslimvrij maken!

-weggejorist-

-weggejorist en opgerot-

Gewoonweg triest.

Ben hoogst benieuwd met welke idiote argumentatie de "weldenkende" politiek nu weer komt om vooral de schuld niet bij de islam en dus hun moslim achterban te leggen.
Voor deze politici zijn die paar moslimstemmen voor hun partij al jaren véél belangrijker dan de veiligheid van de autochtone bevolking.

Ik heb getwijfeld over belgie
omdat iedereen daar lacht
k heb getwijfeld over belgie
want dat taaltje is zo zacht
ik stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
k heb getwijfeld over belgie
het stond zelfs in dubio
maar ik nam geen enkel risico
k heb getwijfeld over belgie
belgieeeee
belgieeeee
belgieeeee
B-E-L-G-I-EEEEE

Duidelijk geen baldadige actie van neefjes en schoolvrienden van Abdeslam, de daders hebben hier waarschijnlijk weken, zo niet maandenlang aan gewerkt en de sponsors zullen wel gezegd hebben, 'Het mag wat kosten.' Dus er komt nog meer.
Ohgot, en straks weer zo'n hypocriete StilleTocht waar de nabestaanden van de slachtoffers helemaal niet op zitten te wachten, Merkel arm in arm met Juncker en Hollande en Cameron en die 'JeSuisEU' rat uit de Oekraïne.

En nu naar een ochtend vol misère schakelen we over naar MAX geheugentrainer met het boodschappenspel [linksmodus on]

Ben Hetzat | 22-03-16 | 10:28 | niet ok!
Dit is juist waar onze zogenaamde volksvertegenwoordigers en de Global Elite waarvoor zij werken op uit zijn, zij zetten de grenzen open voor dit gespuis en laten ze aanslagen plegen.
En wij leveren alle vrijheden in en leven straks in een totalitair systeem.
En daar wil jij niet in leven.

-weggejorist-

Hoe kan je je verdedigen tegen zelfmoordterroristen? Dat is dus onmogelijk en een verloren strijd, want ze behoeven geen vluchtweg.
Die is voor hen naar het kinderbordeel van pedomo.
Maar is Europa niet te lief voor alles wat is teruggekeerd uit de terroristen opleidingen van Isis?
Wordt de kwaadaardige moslim te veel beschermd door democratische regels waar zij schijt aan hebben.
Misschien wordt het dan toch eens tijd in deze oorlog om alles wat maar enigszins verdacht lijkt te interneren?
Landverraders en moordenaars lopen vrij rond, dat kan toch niet.
Met de softe aanpak van de democratie redt je het niet tegen het islamitisch ongedierte in oorlogstijd.
Deze vuile oorlog wordt in de straten uitgevochten met als doel onschuldige mensen, hetgeen past bij de lafheid van dat soort moslims.

Hoe kan je je verdedigen tegen zelfmoordterroristen? Dat is dus onmogelijk en een verloren strijd, want ze behoeven geen vluchtweg.
Die is voor hen naar het kinderbordeel van pedomo.
Maar is Europa niet te lief voor alles wat is teruggekeerd uit de terroristen opleidingen van Isis?
Wordt de kwaadaardige moslim te veel beschermd door democratische regels waar zij schijt aan hebben.
Misschien wordt het dan toch eens tijd in deze oorlog om alles wat maar enigszins verdacht lijkt te interneren?
Landverraders en moordenaars lopen vrij rond, dat kan toch niet.
Met de softe aanpak van de democratie redt je het niet tegen het islamitisch ongedierte in oorlogstijd.
Deze vuile oorlog wordt in de straten uitgevochten met als doel onschuldige mensen, hetgeen past bij de lafheid van dat soort moslims.

Heeft Jackdownie al gereaguurd of wat?
Nehemia | 22-03-16 | 12:06 | niet ok!
Jackdown en Berber zijn sinds gisteren nog niet gesignaleerd. Toen waren ze nog flink aan het downplayen.

Nonkel , gecondoleerd met je landgenoten. En nu de zweep eroverheen. Razzias in Molenbeek, pak heel Molenbeek desnoods op. Waterboarden totdat er info kom. Voor het vuurpeleton van mijn part. De humaniteit moet voorbij zijn...

"We" willen graag zoveel moslims in europa, dan krijgen we ook zoveel moslims in europa, met alle ellende die daar bij komt. Sla de geschiedenisboekjes er maar op na! Nu dit in Brussel is gebeurd, denk ik dat we NOOOOOOOOOOIT meer het oude europa terug krijgen. Europa zal een moslim werelddeel worden, met dank aan de linkse wegkijk/mooipraat politiek!!!!

Repetitive Beats | 22-03-16 | 12:25
Ze genieten ervan. De reactie van volksmenner was op het andere draadje zo walgelijk, dat die het bloed onder je nagels vandaan trekt. Dat was zijn opzet waarschijnlijk ook.

Als je de reacties op Joop leest dan draait je maag om, werkelijk dat er nog mensen bestaan die zelfs nu nog blijven ontkennen.

Samsom:"maar beste mensen, dit was slechts een héééél klein groepje slechte moslims die helemaal niks met de islam te maken hebben. Het overgrote deel van de moslims doet keihard hun best om er iets moois van te maken in onze samenleving!"
Alleen houden ze allemaal hun bek terwijl ze weten dat hun buurman de meest gezochte terrorist is......

De linkse reacties '' Ja die pvv tokkies..die allemaal tegen terroristen zijn etc ,dat zijn domme mensen''..

oh wacht..

Wie is hier nu achterlijk ?haha.

-weggejorist-

-weggejorist-

"En die vuile PVV zet een hele bevolkingsgroep weg!" Hoe dom kun je zijn als regering?

@jan de patatboer | 22-03-16 | 12:26
Nonkel meldde vanmorgen dat er wat vrienden van hem vandaag vanaf Zaventem zouden vertrekken. Hij is daarna uitgelogd.

Nehemia | 22-03-16 | 12:31 | niet ok!
We vergeten Tarmac nog. Die is ook al even niet meer gezien.

Een mens went aan alles. Ik word niet meer warm of koud van dergelijke berichten. Een mens moet aan de eigen gezondheid denken namelijk. Het enige wat ik stug blijf hopen is dat de barbaren uiteindelijk allemaal zichzelf of elkaar opgeblazen hebben. Helaas ten koste van vele onschuldige slachtoffers: vaders, moeders, oma's,opa's, broers. zussen, kinderen, babies. Duivelse mensen ( in 95% van de gevallen gaat het om mannelijke moordenaars en misdadigers! ! ! ) worden steeds opnieuw geboren. Dus ijdele hoop helaas......maar hoop doet leven.

tegengas | 22-03-16 | 12:42 | niet ok! Hopen dat Nonkel zich snel meld...


tegengas | 22-03-16 | 12:42 |

Och jee. Ik hoop dat onze waarde Nonkel persoonlijk verlies bepaard blijft. Oei, hoop dat zijn vrienden ok zijn.

-weggejorist-

Repetitive Beats | 22-03-16 | 12:43

Het kan zijn dat die zich in Molenbeek ophoudt. Er schijnt daar een polonaise gaande te zijn.

Er schijnt al een tijdje een bewuste nieuwsstop te zijn.

Ondanks de mediastop die nu gaande is heeft VRT uitgelekt dat het aantal doden bij één van de metro aanslagen opgelopen is naar twintig.

-weggejorist-

Wij zijn met meer, roept Rutte (een kopie van zijn Parijs speech). Ja, Rutte. Wij zijn met meer, maar niet lang meer als het aan Brussel, de linkse zelfhaatkliek, Angela Merkel en haar slippendragers ligt. Daar mag de VVD zich ook toe rekenen. Ik walg van je Rutte met je goedkope Pinokkioretoriek.

Zijn de ambulances al bekogelt met stenen en flessen?

Haal vooral nog meer islam naar Europa.

Vreselijk voor al die onschuldige slachtoffers en hun familie. Deze aanslagen zijn het resultaat van jarenlang politiek correct beleid. Wie islam zaait, zal sharia oogsten (Hans Jansen).

Voer de juiste strijd.

"If you don't like how the table has been set, turn over the table"
- F. Underwood

Tijd voor een nieuwe richting. Huidig rechts en links maken alles alleen maar erger.

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist-