BBC verbant Jezus Christus


#BBC

De Britse publieke omroep BBC heeft de aanduiding 'voor Christus' of 'na Christus' in de ban gedaan.

De Britse publieke omroep BBC heeft de aanduiding 'voor Christus' of 'na Christus' in de ban gedaan. De ethische specialisten van de omroep vinden dat de tijdsaanduidingen niet-christenen voor het hoofd kunnen stoten. Dit zou de onpartijdigheid van de BBC aantasten.

Medewerkers van de omroep wordt opgeroepen de uitdrukking 'common era' en 'before common era' te gebruiken. Dat betekent zoveel als 'voor de algemene jaartelling' en 'na de algemene jaartelling'. Een aantal programma's, zoals University Challence en het populaire radioprogramma 'In Our Time' heeft de richtlijn al overgenomen, meldt de NOS.

In Groot-Brittannië is een storm van kritiek losgebarsten naar aanleiding van het decreet. "Ik gebruik 'voor Christus' en 'na Christus' omdat kijkers dan begrijpen wat ik bedoel", stelt Andrew Marr, presentator van het politieke ochtendprogramma op BBC2. Zijn collega James Naughtie is nog stelliger. "Niemand heeft het me nog gevraagd dat te doen, en als iemand dat doet, krijgt hij een kernachtig antwoord."

De voormalige bisschop van Rochester, Michael Nazr-Ali, wijst de BBC er bovendien fijntjes op dat de referentie voor 'common era' ook de geboorte van Jezus is. Feitelijk verandert er dus niets.

Reaguursels

totaal de weg kwijt, de BBC

Wat kinderachtig, waarschijnlijk heeft er nog nooit iemand aanstoot aan genomen totdat ze op de redactiezaal besloten hebben dat zoiets mogelijk is. Ben benieuwd wanneer kerst in de ban gaat

Jezus wat zielig.

Goed besluit om de verkeerde reden.

En over 10 jaar zeggen we: 'de Berlijnse muur viel 1000 jaar na Mohammed'. Dat moet je toch NIET willen...

Een volstrekt bezopen actie

Geef het beestje een andere naam, en de gezochte problemen zijn opgelost!! Waar heb ik dat eerder gehoord?

Daar bij de BBC begrijpen ze het tenminste. Ok, ze overdrijven misschien een beetje maar het is nog altijd beter dan bij onze publieke omroepen. Bij de VARA gaan ze binnenkort 'Inshallah' na iedere zin roepen. Yay!

In dat geval ook graag een ban op de namen van de week, die zijn ook afgeleid van Christelijk/Dietsen/anderzijds gelovige onzin.
En als ze ook bezig zijn, ook even de andere geloven verbieden om nog langer hun jargon te gebruiken in het openbaar, wel zo artikel 1.

Ik kan maar 1 groep bedenken die mogelijkerwijs om deze aanduidingen zou kunnen klagen, en die worden in GB al genoeg geknuffeld

Zwakke manier van doen...
het enige wat hiermee bereikt word, is gezeik op BBC, en na 2 maanden mag iedereen weer gewoon BC zeggen bij de BBC

-weggejorist-

@joris
doe es postsysteem updaten!

-weggejorist-

Mahatma | 26-09-11 | 13:49


Niet om het een of ander, maar deze maatregel van de werkelijk ontzettend policor BBC gáát juist om onze knuffelmoslims. Niet-christenen dat zou om atheďsten, Hindoes, Boeddhisten of pastafarians kunnen gaan maar we weten waar het om gaat.


*wacht vol spanning op nieuwe Pat Condell*

volgens de BBC leven we in 1300 na Mohammed

@zondernaam

Voor mij is dit meer in het kader van de atheisten dan zoals jij insinueert de islam.

ZonderNaam | 26-09-11 | 13:49
Voor Moslims was Jezus (Isa) een belangrijke profeet, dus dat is niet logisch.

Verbaast me niks omdat het een Engelse zender is.

Jezus als historisch figuur kun je toch niet ontkennen. Dat heeft weinig met geloof te maken. Daarom snap ik hier niets van.

Motivatie is wat minder maar de actie vind ik super.

Before Capitulation and now we live in the era After Capitulation...

Are you fucking kidding me.

De zelfhaat is grondig toegeslagen daar

idd goed besluit, verkeerde reden...

@ niet voor de hond | 26-09-11 | 13:53
Voor moslims was hij SLECHTS een profeet, waardoor Anno Domini niet van toepassing is.
Ze hebben niet voor niets een andere jaartelling.

Goeie zaak wel met de methologie! Leven het realisme.
Onze planeet is 4.6 miljard oud en niet 6000 of 10000 jaar zoals menig gelovigen beweerd.

Als aanhanger van de enige ware God, zijne heiligheid het vliegend spaghetti monster, voel ik mij al jaren gekrenkt bij horen van de naam van Jebus.

Ik ben er niet negatief over. Sterker nog, ik ben er positief over.

"Anders gelovigen"
Dat zullen vast geen Atheisten of Boedisten geweest zijn.

Boredzor | 26-09-11 | 13:53
Men is "bang om niet-christenen voor het hoofd te stoten", aldus de verklaring.
Wanneer men in deze tijd bang is mensen voor het hoofd te stoten denk ik nou niet direct aan atheďsten, die kunnen wel wat hebben.
Nee, dit riekt voor 100% naar dhimmitude.

Engeland = Yugoslavia 2.0

Dat ik dit nog mag meemaken. Heerlijk.

@ niet voor de hond | 26-09-11 | 13:54
Jezus kan je overigens makkelijk ontkennen als historisch figuur, want er is totaal geen objectief bewijs dat hij rondgelopen heeft. Het meeste dat je kan vinden is een overduidelijke interpolatie bij Tacitus en een wel erg hoopvolle vertaling van een zinnetje bij Seutonius.


Niet dat dat voor een jaartelling uitmaakt, maar toch.

@eerstneukendanpraten | 26-09-11 |
Bijna goed. Je zit er 11 jaar naast.

Alle christenhaters hier snappen niet dat ze met hun kortdurend gejuich een veel smerigere religie faciliteren.


Is iedereen hier soms vroeger geneukt door een priester ofzo? En wil je daarom dan maar de imam pijpen?

Compleet van de pot gerukt. Heb ook geen zin er argumenten bij te slepen.

@niet voor de hond | 26-09-11 | 13:54 |
Jezus is alleen zo een historisch figuur door de bijbel.
Zonder de bijbel of het geloof zou hij een niemand zijn net als de rest.

De miljoenen Anglicanen zullen zich nu zeker niet voor het hoofd gestoten voelen.

-weggejorist-

Men gebruikt nu de term "Before Common Era" oftewel voor het "gewone" of "gebruikelijke" tijdperk. En inderdaad, dat IS het ook. In de Westerse maatschappij is de tijdsmeting vanaf de geboorte van Christus nl. "gewoon" en "gebruikelijk". Feitelijk verandert er dus niets :-)))

@Hanxie | 26-09-11 | 14:04 |
Helemaal mis.
@.eerstneukendanpraten | 26-09-11 Zit er 389 jaar naast.
Mo ging in 632 naar de hel.

geweldig, een koekje van eigen deeg.

Dat is niet zo ongewoon, talloze wetenschappers gebruiken dat ook al. Op Wikipedia zie je het ook wel. Het is niet zozeer om andere religieuzen te plezieren, maar vooral een atheistische hobby om niet impliciet in te stemmen met de christelijke ideeen over 2000 jaar geleden. Voor het gemak is er daarbij voor gekozen om CE en BCE te gebruiken, wat volgens mij inderdaad vrij praktisch en neutraal is.


Geen knieval voor de Islam dus, maar een overwinning voor de niet-religieuze mens.

Als dat deeltje inderdaad sneller blijkt dan 't licht, beginnen we gewoon weer met het jaar 0. Afgelopen met de gijzeling van onze kalender door het Christendom en dan hoeft de BBC ook niet zo gekunsteld te doen.

Christelijke jaartelling = gadverdamme ; In een stuip liggen omdat referentie naar de Christelijke jaartelling moslims voor het hoofd stoot = gadverdamme gadverdamme!

Religie is kinderlijk, maar dit is ook kinderachtig.
Wie kun je daar nou weer mee voor het hoofd stoten?
De haatbaarden met de Pipo-de-Clownschoenen?
-
niet voor de hond | 26-09-11 | 13:54 | niet ok!
Kun je wel ontkennen. Er zijn geen goede bronnen uit die tijd die Jezus beschrijven.
www.positief-atheisme.nl...

BBC VerbRandt Jezus Christus....las ik in alle haast...

@Requiescat in pace | 26-09-11 | 14:09
kijk ik ben ook niet religieus, maar 463.139.931 (na ontstaan aarde) is zo lastig op te noemen als tijdsindicatie, helemaal in m'n windhoos 7 pc'tje.


Mag op z'n minst vragen wat ervoor in de plaatst komt toch ? welke tijdsindicatie denkt de BCC dan te hanteren ?

Laten we overgaan op stardates zoals in startrek.

Slivovic | 26-09-11 | 14:05 | niet ok!
Je redenering is fascinerend.

Een interessant artikel op www.skepp.be (de belgische stichting skepsis, zal ik maar zeggen) skepp.be...

@ Requiescat in pace | 26-09-11 | 14:09
We gaan ons als atheďsten toch niet voor de gek houden? Hoe we het jaaraanduiding ook noemen, het blijft gewoon gebaseerd op de vermeende geboortedatum van de goochelende timmermanszoon. Dan kan je het beestje net zo goed bij naam noemen.


CE/BCE is in wetenschappelijke kringen overigens met name populair onder joodse wetenschappers, die om eigen religieuze redenen Anno Domini niet willen hanteren.

We kunnen ook in het jaar 4.600.132.531(of iets in die richting) leven. Schrijft alleen zo moeilijk op. Of kies een ander arbitrair nulpunt en verbind daar namen aan. Ik zie het hele probleem niet. Het gaat erom dat iedereen weet waar je het over hebt als je zegt dat dit jaar 2011 is. Ik heb liever dat er naar een hoerenloper met grootheidswaan gerefereerd wordt, dan dat er naar een pedofiel gerefereerd wordt als nulpunt.

ZonderNaam | 26-09-11 | 14:03 | niet ok!
Een graf gevonden met de naam "Jezus van Nazareth" is natuurlijk geen enkel bewijs...
Hoewel Jezus in die tijd vaker voorkwam, toch een aanwijzing dat iemand van die naam heeft rondgelopen in de bewuste periode...

Beetje raar. Niemand gebruikt nog A.D. (Anno Domini, het jaar van onze heer e.d.) en na Christus al helemaal niet, jaartal is genoeg. En vóór de eerste kerst was B.C. en dat blijft nu B.C. of moeten ze dat "before common" nu ineens vol gaan uitspreken.
Lijkt me een beetje cosmetisch decreet. Het zou pas erg zijn als "common" ineens voor de geboorte van de heilige pedo zou staan, dan zou er reden voor paniek zijn.

@ Kratman | 26-09-11 | 14:20
Is dat graf gevonden dan?
Geef maar een linkje

B.achmed A.achmed meteen maar doen ?!

ZonderNaam | 26-09-11 | 14:15 | niet ok!
In een wetenschappelijk artikel aankomen met een mytisch figuur staat ook niet goed. Mijn voorkeur gaat uit naar (B)CE.

Hiermee wordt dus gewoon gezegd dat elke andere jaartelling niet 'algemeen' en 'normaal' is.

Dus beste gebruikers van de Joodse, Islamitsche, Chinese, Boeddhistische, Seleucidische, Thaise, Ethiopische, Diocletiaanse en Japanse jaartelling...

Tel eens normaal man...

De BBC zit zo vol met zelfhaat, het is bijna gęnant. Jaren geleden vonden ze de Neger Omdat Het Moet al uit. Zelfs in series over de Middeleeuwen lopen negers en Indiërs rond. Dit is het laatste stukje opgeven van de Britse identiteit. Doe de jaartelling maar de deur uit, de Hindoes en Islamieten zouden er wel eens aanstoot aan kunnen nemen.

Als we dat ook op computers gaan invoeren krijgt Windows het dan weer net zo moeilijk als met de millenium bug?

PS.
We leven trouwens in 76 na Elvis.

@ Diny in Bikini | 26-09-11 | 14:24
Als ik 'januari' of 'vrijdag' zeg verwijs ik ook naar mythische grootheden.

Laten we preventief de boel omgooien. Voor Mohamed en na Mohamed opgelost wij slikken alles onze oostelijke broeders wat minder

BBC is al jaren een absurd politiek correcte instelling.
Vroeger waren ze heel onafhankelijk en betrouwbare organisatie.
Maar daar is werkelijk niets meer van over.

Kratman | 26-09-11 | 14:20 | niet ok!
Er is nog nooit een graf van 'Jezus van Nazareth' uit die tijd gevonden. Klinkt als een sterk staaltje kerkpropaganda, van voorgangers die hun schaapjes wel vaker onwaarheden vertellen. Immers, de gemiddelde gelovige (zelfs WO-opgeleid) is toch niet kritisch genoeg om dat in twijfel te trekken.

Wat een dom gelul hier weer over de Vara.

OT:

Op zich geen fout idee van de BBC. De wereld is ontzettend oud voor menselijke begrippen en daar heeft geen enkele god of christus invloed op gehad. Ook geen allah of wat dan ook. Het is allemaal Natuurkunde.

SGP CDA en CU ....... hele enge kortzichtige partijtjes mede mogelijk gemaakt door VVD en PVV. Islam is ook hierheen gehaald door VVD en CDA. Wiegel en van Agt in de vorm van eigen gewin gastarbeiders. Laten we dit vooral niet vergeten.

Het is:

(Extreem - Rechts, - Islam, - Christendom,- Jodendom, - Links) VS Weldenkende mensen.

Kratman | 26-09-11 | 14:20 | niet ok!

Die ontdekking was natuurlijk ook wel heel gedegen wetenschappelijk onderzoek van James Cameron dat op geen enkele manier in dispuut is ?!

Het is ook een raar en arbitrair punt om te gaan tellen, maar zo zijn we het nou eenmaal gewend. Er is ook niks mis mee.

@Old_Scruffy | 26-09-11 | 13:59

U bent nog dronken van het weekend? Lees uw plempsel nog eens rustig door.

De BBC heeft, als publiek gefinancierde organisatie, gedacht dat het goed was om minimale verwijzingen naar religie te verwijderen voor haar publiek. Terwijl er GEEN ENKELE klacht of vraag over dit punt is binnengekomen. Hieruit blijkt een duidelijke ideologische inslag.
Maar als een BBC interviewer recent helemaal mee gaat met Dawkins en gelovigen 'idioten' noemt, dan geeft de BBC niet thuis wanneer van diverse kanten wordt opgemerkt dat zoiets niet onafhankelijk is. Maar je mag natuurlijk niet beweren dat er een patroon is welke blijkt geeft van een anti-religieuze inslag.
Het is eigenlijk al lang duidelijk, maar het mag in vele kringen nog niet hardop worden gezegd: De BCC is een links-progressieve propaganda machine.

Godisvoordedomme | 26-09-11 | 14:32

Van een extremistische Jood heeft niemand veel te duchten, die zal alleen maar met zichzelf bezig zijn, daar draait het Jodendom immers om: Leren, leren en leren. Het is ook niet een Jood eigen anderen iets op te leggen. Het extremisme waar jij naar verwijst is een vorm van misplaatst nationalisme, wel degelijk voortkomend uit het geloof maar hun handelen is alles wat God heeft verboden.

Toevallig laatst ook over nagedacht, met dit als uitkomst: beter om gewoon na en voor Christus te blijven gebruiken. Als je dat er niet bij zegt dan kan je je afvragen over welke kalender het gaat. Bijvoorbeeld de Chinese, de Arabische, de Christelijke enz enz.

Ben helemaal voor het verdwijnen van christus uit de samenleving, alle overige religie ook opzouten graag.

happy 5772!

@Godisvoordedomme | 26-09-11 | 14:32
Jaartelling gaat over een arbitraire referentie in tijd. Als we Newton als referentie kiezen, wil dat toch ook niet zeggen dat we zijn alchemie of zijn christelijke geloof voor waar aan nemen? En het zegt zelfs niets over onze acceptatie van zwaartekracht.
Jij koppelt tijd aan denkbeelden. Een redelijk duizelingwekkende kronkel.

@Mr.Fused84 | 26-09-11 | 14:42
Christus is al een paar eeuwen weg. Gekruisigd en dat soort dingen.

Vind het idee prima maar het argument is te dom voor woorden.

Prima. Doe hier ook maar - CE en BCE gewoon vanaf de basisschool invoeren. Schaf meteen ook even Art.23 af alstublieft.

@allemaal

Newton zijn perceptie van zwaartekracht is ook al weerlegd en overgenomen door Einstein zijn idee over zwaartekracht en ook die komt regelmatig onder vuur te liggen.

@Godisvoordedomme

Er zijn genoeg gelovige die gewoon rationeel nadenken en zich niet laten meeslepen dat de bijbel,koran of thora de absolute waarheid bevat. Neem de stichting van ons land. Al onze grondwetten zijn gebaseerd op christelijke ideen. Neem de 10 geboden zijn toch behoorlijk geaccepteerde regels. Niet doden geen overspel etc en respect tonen voor je ouders etc.

Ik ben zelf ook niet religieus maar het afschilderen als alle gelovigen als idioot laat alleen maar zien dat jij geen haar beter bent als extremisten. Atheistische extremist dat is wat jij bent. Bij voorbaat iemand zijn mening afkeuren omdat die weet ik het wat aanhangt is dom en achterhaald.

-weggejorist-

goeie zaak. hoe minder we in die sprookjes geloven hoe beter toch?

Religie bashen, altijd +1.

Dhimmitude

Het gaat wel ver en is niet echt zinvol lijkt mij. Maar ik ben wel een voorstander van ontkerkelijking dus van mij mogen ze.

Een mooie eerste stap om het diepgewortelde geloof uit te faseren.

Ze zullen wel een brief hebben gehad waarin anders gelovigen hebben laten weten dat BC en dergelijke verwijzingen naar Christus niet meer kunnen worden geaccepteerd. Of zouden ze voor andere mensen hebben bepaald dat zij zich wel eens gekwetst kunnen voelen zonder feedback.....

Jezus, ies koeltoer toch? Zo is onze tijdsnotatie nu eenmaal. Ik geloof echt niet dat de gemiddelde atheďst er wakker van ligt. De BBC is weer eens overdreven policor aan het doen.

Zuchtsteunkreun....de multiculties van de Nederlandse Onderdrukkings Systeem zullen ook wel snel volgen.We leven nu in 2011 NDOOVENNTNMP(na de onbevlekte ontvangenis van een niet neader te noemen mans persoon).


Slivovic | 26-09-11 | 14:05 | +1.

Het duurt niet lang of in de UK wordt de Islamitische kalender ingevoerd.

ik vind het best, als we gaan tellen vanaf the Big Bang, dan leven we nu in het jaar 13.430.872.230. Tevens vind ik dat de namen van de maanden moeten worden aangepast, en die van de planeten, om ook deze verwijzingen naar goden niet langer een stempel te laten drukken op ons wereldbeeld.

De BBC heeft een islamitische aap in de mouw.

Ze kunnen zich toch ook gewoon overgeven en daarna de vernederingen ondergaan. Als ze ZICHZELF al voor de overgave vernederen, wordt het na de overgave alleen maar erger. Dat is echt niet slim hoor.

Heel eng dit gaat ook gebeuren bij de vara nos vpro tros kro en ncrv.

100BC wordt 100BBC

Als atheist kan ik prima leven met 'voor/na Christus'. Want dat die dude geleefd heeft, wordt algemeen aangenomen. (Zijn goocheltruucjes, die van zijn moeder, en vooral die van zijn vader, daarover verschillen onze meningen.)

Islamisatie? Welke islamisatie?

Volgende punt op de agenda: kruispunten afschaffen! Want een kruis = Christelijk, en dus beledigend voor moslims.

Godisvoordedomme | 26-09-11 | 14:32
SGP CDA en CU ....... hele enge kortzichtige partijtjes mede mogelijk gemaakt door VVD en PVV.


SGP, CDA en CU zijn allemaal before PVV, dus klets je peop.

Alleen PVV is Ná PVV

en zo is er een nieuwe jaartelling geboren. we leven nu dus in het jaar 6 anno Geert

Jesus Fokking Christ!!!

Wanneer stopt de BBC nou eens met het beledigen van de nazaten van Roddenberry en voert ze de stardate-jaartelling in?
En bij de weg, waar kan ik een petitie indienen die verzoekt om het standaard mee installeren van de godblock.com netfilter op algemeen beschikbare computerbesturingssystemen te laten afdwingen door de Europese commissaris voor mededinging?

Godisvoordedomme | 26-09-11 | 14:32 | niet ok!
Whaha wil jij jezelf onder 'weldenkend' stellen?
Jouw idee achter weldenkend is de grootste mongolen.

In the UK zal de sharia het eerst worden ingevoerd. Oh wacht.... Dat is al het geval!

De BBC hanteert vanaf heden 1441 AM(after mohammed)

Korreltje Zout | 26-09-11 | 15:22 | niet ok!

Dus ook?..inlegkruisjes,kruismuntthee,kruisverhoor,kruisband, steranijs(vast joods),kruiswoordpuzzels,kruisbogen,kruisbestuiving,kruispunten en andreaskruizen.

wat mij betreft zijn we terug in het jaar Nul: www.youtube.com...
maar captain Kirk, had u dan geen Particle Beam Weapons?

Nou nog kerstmis, pasen en pinksteren afschaffen inclusief de bijhorende vrije dagen inleveren om ook hier de islam een plezier te doen.
Oja, en Sinterklaas natuurlijk ook afschaffen.
De leiders van de westelijke wereld zijn compleet van het padje.

De BBC moet ook kerstmis afschaffen, want dat hele circus 2 weken rond de kerst op de BBC met die stomme dr Who cristmas specials en dat hele scrooges gebeuren en die christmas song specials doen altijd weer ontzettend pijn aan mijn ogen en oren.

't Is ook altijd hetzelfde met die eikels. De doorsnee mossel verlangt echt niet dat ieder ander maar voor ze gaan kruipen. Het zijn de zelfhaters zélf die het doen. Kijk maar naar dat schilderij met die varkens; was geen moslim die erover klaagde. Dat gezeik met Sinterklaas en Zwarte Pieten? Twee blanke Duitse zeurkutten. Nu dus ook weer. Het enige probleem dat een moslim zou kunnen hebben met Christus (een profeet in hun geloof) is dat ze niet geloven dat hij Dé Zoon van God was. Er heeft dus echt geen moslim geklaagd over die jaartelling, hoogstens misschien één of andere extremistische pipo.
Het resultaat van dergelijke zelf-islamisering is dat mensen weer nerveus worden. Dan wordt het weer "de moslims! De moslims" terwijl Mo Boerenlul hier ook geen reet mee te maken heeft.

Dostranamus | 26-09-11 | 16:02 | niet ok!
Juist niet. Als je je seculier opstelt ben je niet hypocriet bezig als je eist dat religieuze groeperingen zich aan westerse waarden houden. Zo is het niet Christendom vs. Islam, maar beschaving vs. barbarij.

Oja, en Sinterklaas natuurlijk ook afschaffen.
De leiders van de westelijke wereld zijn compleet van het padje.

Dostranamus | 26-09-11 | 16:02

Sinterklaas? Dat is toch die meneer met kruis op zijn mijter? Ohnee : www.elsevier.nl...

Maar er is geen islamisering.

@silovich

Onze cultuur wordt ook bedreigd door veramerikanisering.
Mcdonalds,KFC,starbucks etc en die hebben ook alleen maar negatieve gevolgen. Onze Friet van Piet en een Del van Nel sterven zo langzaam uit. Overal ter wereld worden landen gedwongen het Amerikaanse systeem over te nemen wat grotendeels al gelukt is voor hun wereldheerschappij.

Het is allemaal maar net hoe je het bekijkt. Die turkse bakker op de hoek etc. maakt weinig uit. Maar zoals You-On-A-Gin | 26-09-11 | 16:09 | niet ok! zegt zijn wij zelf voor veel van dit soort gevallen verantwoordelijk.

Dat er bijvoorbeeld halal vlees in de appie hein ligt maakt mij niets uit zolang ik maar de keuze houd mijn vlees te eten. Kijk het alleen serveren van halal vlees bij een kantine dan gaat het voor mij tever. Ik wil de keuze hebben te kiezen wat ik wil. Net zoals ik iemand anders die keuze ook gun ook al vind ik het achterlijk en debiel.

Kunnen ze nu beter aanduiden in voor Thatcher en na Thatcher.. Scheelt ook slechts een paar jaartjes.

Ik ben zelf ook niet religieus maar het afschilderen als alle gelovigen als idioot laat alleen maar zien dat jij geen haar beter bent als extremisten.
Boredzor | 26-09-11 | 14:51 | niet ok!

Net zoals ik iemand anders die keuze ook gun ook al vind ik het achterlijk en debiel.
Boredzor | 26-09-11 | 16:24 | niet ok!

Beetje tegenstrijdig, nietwaar?

Halalvlees in de Appie is gewoon marktwerking. In de kantine ook, als er ergens meer moslims dan niet-moslims werken zul je zien dat niet-halal vlees langzaam verdwijnt. Als dat je stoort moet je ontslag nemen en ergens gaan werken waar er beide soorten vlees worden verkocht.

Het probleem onstaat pas als je die vrijheid niet meer hebt. Je kunt religie niet toestaan vrijheid in te perken, want dan is er voor niemand vrijheid meer. Dat geldt voor Christenen én moslims. De samenleving behoort in principe seculier te zijn. Wat je zelf gelooft is je eigen zaak, maar zodra je van iemand anders wenst dat die het gelooft zul je 't moeten substantiëren, en tot dat gebeurt kun je van iemand anders niet eisen dat hij zich gedraagt naar jouw geloof.

Boredzor | 26-09-11 | 16:24

Ik heb ook niets tegen de Turkse bakker. Probleem is wel als alle Europese cultuuruitingen ondergeschikt worden gemaakt (of zelfs worden bestempeld als xenofobisch en racistisch) aan een barbaarse importcultuur als islam. Gescheiden loketten, tegen de wet. Halal slachten is volgens mij ook tegen de wet (en já, pak die joden ook meteen mee). Niet dat ik een mietje ben, ik ben geen dierenknuffelaar, maar als er hier regels gelden heb je je eraan te houden ook al hang je een religie aan. Voor geesteszieken hoef je geen respect te hebben, kom nu toch.

Dat halal vreten worden in genoeg kantines door de strot geduwd. Rekening houden met Ramadan ook. Allemaal ten koste van een religie die iedereen hier zo'n beetje haat, christendom. Christendom hoort in Europa. Niet dat het hoort de dienst uit te maken, maar het is *wel* onderdeel van onze cultuur. Onze christenen zijn onze christenen, eigen geesteszieken eerst. Maar omdat men zo bang is onderscheid te maken gooit men religie vaak op een hoop terwijl er wel degelijk onderscheid is tussen religies. Ik vind het bizar dat ik mijn kruisje zou moeten afdoen omdat mensen dit gelijk stellen aan een hoofddoek, een uiting van vrouwenonderdrukking. En ook is het bizar dat men zo krampachtig discrimineren probeert te vermijden tov een religie/ideologie die in de basis zéér discriminerend is.

De UK is, na het nog ergere Zweden, de politiek-korrekte hel op aarde. Maar ze hebben blijkbaar nog niet genoeg vruchten van de policor ideaalstaat mogen plukken, dus laat ze maar even. Ze worden wel een keer wakker als ze tot nek in de stront staan.

Een kwestie van tijd en de Engelsen snijden hun eigen voorhuid er af om de moslims een plezier te doen.

Laat die lullen van de BBC maar een condoom over hun kop trekken, voor lul staan ze toch al. Wat een stel linkse idioten

wtf!!!!

We moeten gewoon 'stardates ' gaan gebruiken. En dan beginnen met tellen bij pak em beet 6.000 voor Christus.

Werkte niet alleen in StarTrek, de astronomie werkt er al jaaaaaaren mee.

Na 2000 jaar Christendom begint de ontkenning. Niet te geloven dit.

Dhimmi

Ik heb niets met religie maar wel met geschiedenis.
De huidige jaartelling is nu eenmaal christelijk net zoals de gouden koets slaven heeft.
Dus afschaffen van die referentie aan het verleden is wat mij als niet religieus mens betreft geheel niet wenselijk.
Bovendien bestaat er nog grote onzekerheid over de duistere middeleeuwen waardoor het sowieso de vraag is of heel de jaartelling sinds Jezus wel klopt.
Tevens is de referentie dat wij al dik 2000 jaar ellende van christenen moslims en ander oorlogszuchtig volk hebben ook iets om onze kinderen bij te waarschuwen never nooit achter kerkmalloten/profeten aan te lopen.
@TM | 26-09-11 | 17:50 | Ja ook wel leuk maar mij boeit alleen dat ik hooguit ca honderd rondjes rond een kleine ster draai in mijn leven.
Een getal om dergelijke korte periodes weer te geven met tien tot de zoveelste macht miljard jaar er voor heeft voor ons mensen hier dus niet zoveel nut in het dagelijks leven.
Die 2000 en nogwat scheelt bovendien ook bytes in onze computers en bytes kosten geld.

Roomser dan de paus.

Zo gaat dat nou. Vanwege multiculti. De BBC is gewoon bang voor die klojo's uit Birmingham (Pakiham, volgens de Engelsen) en Derby.

Klinkt goed, zo'n seculiere omroep. Nu wij nog.

Heiner | 26-09-11 | 18:36 | niet ok!
Ik denk juist dat ze het doen zodat die "klojo's" niet binnenkort gaan eisen om 5 keer per dag een gebed op tv.

Christus wie?

Zijn collega James Naughtie is nog stelliger.
"Niemand heeft het me nog gevraagd dat te doen, en als iemand dat doet, krijgt hij een kernachtig antwoord."
.
het volgende stukje is een aardige indicatie wat er dan te berde wordt gebracht. (grinnik !)
.
www.youtube.com...

@Mahatma 26-09-11 18:36
Als ze wat willen eisen, doen ze dat toch wel.

Bigi Bana Boy | 26-09-11 | 16:59 | niet ok!
volledig mee eens, niets aan toe te voegen.

Goeie stunt dat wel, money money money

scheiding tussen kerk en omroep!

Face-palm doet

Drie keer raden wie die "andersgelovigen" zijn. Boeddhisten? Hindoestanen? Of misschien toch Joden?


Straks gaan ze nog over op die achterlijke islamitisch kalender en vieren ze in Londonistan New Year's Eve elk jaar een maand eerder.


Er was ooit een tijd waarin dit soort verraders de bak inging, of erger.

Laten we het anders oprecht doen. Dan leven we nu in het jaar 2011 - 570 = 1441 en dan spreken we van 'Voor de ellende begon' en 'Na de ellende begon'.

Herstel: 'Nadat de ellende begon'.

Ik vind dat we onze kalender af moeten schaffen. Die is gebaseerd op de geboorte van Jezus en dus kan dat niet-christenen voor het hoofd stoten. Ook moeten we alle kerken slopen want die zijn een teken van een christelijk geloof en dat kan niet-christenen tegen het hoofd stoten. En alle priesters natuurlijk het land uit, maar dat spreekt vanzelf. Ook zaterdagen en zondagen moeten we natuurlijk afschaffen, ook dat komt vanuit de kerk uiteindelijk. En dan natuurlijk Pasen en Pinksteren en Kerstmis. Sinterklaas moet al zeker weg. Ook moeten we alle vloekwoorden afschaffen, want veel gaan over god wat niet-christenen tegen het hoofd kan stoten. Dan mag je dus hooguit nog grutjes zeggen. Of "O jeetje, we gaan 18 miljard aan Griekenland geven". Verder worden liederen verboden als "in de hemel is geen bier". Verboden wordt het iemand op te hemelen. "Ik geloof dat het geen goed idee is Griekenland geld te geven" wordt natuurlijk "ik denk dat..". Verder mag je natuurlijk niemand nog geloven, zeker geen politici of mensen van de BBC meer. Maar dat deden we toch al niet.

@Patatter
LOL.


Ik vind jeetje een verbastering van Jezus...gaat hem niet worden hoor :)

Aldous Huxley heeft dit allang opgelost. We leven op dit moment in het jaar 103 Na Ford. en.wikipedia.org...

En nu gebruiken ze
voor de politieke correctheid en
na de politieke correctheid!

-weggejorist-

BBC is letterlijk van God los. De Antichrist doet zijn werk op deze aarde.

@ Jordert | 26-09-11 | 21:37
OMG toon berouw, het is nog niet te laat!

Zelf-islamisering dus. Het ware gif in de samenleving. En geen moslim die er iets mee te maken heeft.

@Hommel
Joden hebben een groot aandeel in de BBC en bepalen wat de BBC uitzendt. Voorbeeld;"de BBC zal het nooit over de Palestijnen hebben maar over Arabieren."
Jezus was volgens de Joden een socialist en als Joden ergens een hekel aan hebben dan is het wel socialisten.

Zeer triest. Zo zie je maar weer hoe mensen voor hun eigen traditie, cultuur en JA die is voor een deel Christelijk totaal geen respect hebben welkom in 2011.

Elk ander meetpunt is wel weer beledigend voor een andere bevolkingsgroep, dus gewoon met rust laten. Anders krijg je net zulke toestanden als toen met die Milenniumbug. Veel paniek en kosten om niks.
Doet me denken aan Jaques Plafond die in zijn radioprogramma gewoon doortelde vanaf een bepaalde maand en dat jarenlang volhield: "Goedenmiddag, luisteraars. Het is vandaag de 354e april 1988..."

historici zijn het er over eens dat indien jezus christus geleefd zou hebben hij in het jaar 4 geboren zou moeten zijn.

Waarom noemen we het beestje niet bij de naam?
Iedereen die wilt beweren dat dit geen buiging is voor de islam zit gevangen in een illusie.

50 jaar geleden was het ondenkbaar dat zo iets ooit geroepen zou worden. Niet-gelovige hebben echt geen moeite met deze verwoording. Een andere groep blijkbaar wel. Heel Europa en onze cultuur is gebaseerd op 2000 jaar Christendom, of je nu Christen bent of niet.

Ja jongens, dit is eveneens cultuur. Denk daar maar eens over na als u loopt te klagen over de 'cultuur' bezuinigingen maar zo iets als dit gemakkelijk van de hand doet.

Volkomen de weg kwijt, die Engelsen.
En ik mag het straks allemaal weer opknappen...

De zelf-islamizering slaat volledig op hol daaro. Overigens is Jezus ook in de islam een profeet. Maar de BBC is echt de grootste baggerschijterbende die maar bestaat. De UK is echt het meeste aan het kruipen voor alles en iedereen.

SURPRISE!
De BBC-honcho die verantwoordelijk is voor de mindshift is...een moslim:

www.dailymail.co.uk...

Er komt binnenkort toch wel een nieuwe telling, zodra we buitenaards leven gevonden hebben. Kwestie van tijd, en als atheďst kan ik wel leven met de Gristus-telling.

Het idee komt godverdomme van een Moslim. Hele punt van scheiding van kerk, moskee en omroep in één keer door de plee getrokken. Well done BBC, well done.

waarom gelijk zo beangstigend als men iets algemeners maakt, omdat nou eenmaal meerdere geloven in het land samen komen. BBC kan wel willen openstaan voor alles, maar kan dat niet allemaal gaan benoemen. Dus is dit een goede algemene weg. En dan hoef je echt niet te denken dat een ander geloof boven de andere zal komen te staan. Altijd die angstzaaiers.

EIgenlijk zijn angst/haat zaaiers het grootste probleem in het land. Hun houden elke verstandhouding en ontwikkeling tussen verschillende culturen op. Jammer, ga gewoon met iets zinnigs aan de slag en zorgen dat je juist met je buurt goed overweg kunt en meer een bent in dit land.

Mensen leven te veel voor zichzelf, zou je gek vinden dat bepaalde mensen haat naar ons ontwikkelen. Sta meer open voor de ander en ze krijgen een heel ander beeld van je.
Mja, durf die stap maar eens te zetten. Een stuk makkelijker om iets af te kraken.

@ CultureVulture Inc. | 27-09-11 | 00:05
Even verderop is een moslim het er juist *niet* mee eens en een jeaud op zich *wel*;

"Dr Ghayasuddin Siddiqui, of the Muslim Institute, said: 'I don't know anyone who has been offended by AD and BC, so why change them?'

But Rabbi Jonathan Romain, from Maidenhead Synagogue, said he could see the logic behind the change."


@ ParaLaraPluH | 27-09-11 | 02:10
Eeeuuuh, op wat voor manier komen dan "meerdere geloven in het land samen"?
Hoe ik opgevoed ben is dat je je gewoon gedraagt en niet allemaal gekke dingen gaat eisen, en al helemaal niet als je tot een minderheid behoort in je gastland.

Vage shizzle

Ik praat altijd in plus en min...

Het is zo eenvoudig:
De gast hoort zich aan te passen aan het land waar hij naartoe gaat.

Toch vreemd idd, dat wij als atheďsten de term voor/na christus gebruiken

The islamic monkey comes out of the bag.... and its called the BBC!

waarom geven we altijd de moslims overal de schuld van?
De moslims gebruiken de jaartelling conform het zonnestelsel ook en dan verwijzen zij naar de geboorte van Jezus. Als ze de maantelling conform het maanstelsel hanteren dan verwijzen ze naar profeet Mohammed.

De joden daarentegen verwijzen niet naar de geboorte van Jezus. Zij beschouwen hem als een soort verrader of afvallige. Dus wellicht dat BBC het heeft ingevoerd vanwege de joodse landgenoten? Zij gebruiken vanaf het begin die algemen term die de bbc heeft voorgesteld

Wat een lariekoek. Het gaat toch ook gewoon om conventies hier? De jaartelling heeft net zoveel met christendom te maken als carnaval.
+1 voor the red one | 27-09-11 | 11:04 trouwens.

Trouwens, voor ons lijkt dit veel schokkender dan voor de Britten, omdat wij geen alternatief hebben voor v.Chr/n.Chr. In de Engelstalige wetenschappelijke literatuur wordt al lang CE/BCE gebruikt als neutralere aanduiding.

@ Bulloch | 27-09-11 | 11:53
Als het Engels 'before Christ' en 'after Christ' zou hanteren zou er waarschijnlijk ook geen probleem zijn.
De angel zit hem in de Engelse aanduiding voor na Gristus: Anno Domini = In het jaar des Heeren, daarmee dus verwijzend dat de timmermanszoon goddelijk was. Iets dat er bij joden en moslims niet in gaat.


De aanduiding CE/BCE tref je dan ook voornamelijk aan in literatuur van joodse wetenschappers.

Nog dieper bukken voor die profeet, dan krijg je vanzelf die islam tsunami in je reet.

Het is gewoon 28 na Willem... En nou ophouden met al die moeilijke termen hier ik krijg hoofdpijn.

Groot gelijk we leven nu ook 1400 na Mohammed (wrede zijn met hem)

@ZonderNaam | 27-09-11 | 12:14
Tegenover Anno Domini gebruiken de Engelsen ook gewoon 'Before Christ' (B.C.). De (bij)naam Christus is Grieks voor 'gezalfde' wat in dit geval betekent dat hij de zoon van god is.

Heb trouwens wat recente geschiedenisboeken bekeken en BCE/CE wordt tegenwoordig volop gebruikt, dus niet voornamelijk in joodse literatuur. Hoewel het inhoudelijk natuurlijk nogal loos is, straalt het meer neutraliteit uit. Ik zie het zelf in ieder geval niet echt als een knieval voor niet-Christenen, maar als een prima conventie.

Reacties op dit artikel zijn gesloten