Rutte: geen Paars-plus


#Formatie

VVD-leider Mark Rutte heeft geen zin om samen met de PvdA een regeerakkoord te schrijven.

VVD-leider Mark Rutte heeft geen zin om samen met de PvdA een regeerakkoord te schrijven. Dat heeft hij vanochtend gezegd in het programma Ochtendspits van de nieuwe omroep WNL.

Er zitten volgens Rutte twee nadelen aan: het schrijven van het akkoord wordt een soort mini-formatie. Ook wil hij niet 'voorsorteren' op de PvdA. "Ik vind het niet voor de hand liggen."

Rutte zei vrijdag na het mislukken van de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA dat hij zelf als winnaar van de verkiezingen een 'proeve van een regeerakkoord' wil schrijven. Op basis daarvan moet verder worden gepraat.

Reaguursels

Goed zo Mark.

Ben benieuwd welk konijn uit de hoed wordt getoverd. Alle opties lijken nu wel de reveu gepasseerd of wordt het een accoord over de flanken SP/GL/VVD/PVV

*hoofd schudden doet*

Kan Rutte mooi een regeerakkoord schrijven terwijl SP, PvdA, GroenLinks en CDA de formatie rond maken. (handig, die twitterfeed)

Schoft. Rechts komt er vóór het regeren al niet uit! Over links is de enige weg die hoop biedt!

Volgens mij zij hij geen links paars-plus?, toch nét wat anders.

Heel verstandig.
Nu teruggaan naar de onderhandelingen met PVV en CDA, hopelijk is de storm nu wat geluwd.

Maar wel fijn dat de PVV, hier ook bekend als de Tokkiepartij, niet gaat regeren. Gelukkig is het geen Tokkietime!!!

Rechts heeft voorrang.
En zo hoort het.

Opnieuw stemmen. Leuk om te zien wie er door al dit gedoe de rekening moet betalen.

Nou dan blijft alleen cda-pvda-vvd over. En anders verkiezingen, maar ik weet niet of dat zomaar zonder regeringsvorming kan.

@barch | 06-09-10 | 09:48 |
Maar wel fijn dat de PVV, hier ook bekend als de Tokkiepartij, niet gaat regeren. Gelukkig is het geen Tokkietime!!!

Jij moet nog een hoop leren kereltje....

Wat heeft die Cohen toch een sadistische grijns op zijn bek..... net of ie iets in zijn schild voert...........

@barch | 06-09-10 | 09:48

Ben je niet vergeten de cynical mode uit te zetten? Of was je serieus?


Links heeft juist ons landje naar de kleauten geholpen en daar gaan zij graag nog even mee verder. Nog meer uitvreters in de maatschappij (en dan bedoel ik dus niet alleen de 'nieuwe medelanders' maar ook de toevloed aan overbetaalde ambtenaren. Nog meer geld naar de bodemloze put die Ontwikkelingshulp heet.


Het enige voordeel van links gaat naar Douwe Egberts/Sarah Lee ... theedrinken zal een nog grotere vlucht gaan nemen.

Ik krijg met de week meer respect voor Mark Rutte!

Maar ik kan me onmogelijk voorstellen dat hij het op dit moment allemaal nog zo leuk vindt...

barch | 06-09-10 | 09:48

Want het enige juiste alternatief in jouw ogen is D66-GL-Pvda-Vvd ?

Gewoon opnieuw stemmen, dan komen samen pvv en vvd wel op voldoende zetels

Die kneus gaat het allemaal weggeven. Als hij zich zo op blijft stellen krijgen we PvdA/SP/D66/GL/CDA gesprekken. Rutte moet nou gewoon even pragmatisch gaan doen: zijn zin gaat hij niet meer krijgen, nu een stabiele regering vormen.

En terecht!.

Duidelijk een laatste wanhopige poging van Mark om het initiatief te houden..

Cohen lijkt nog het meest op de begrafenisondernemer uit Lucky Luke.

Opnieuw verkiezingen gaat niet zomaar en biedt wellicht ook niet echt een uitkomst. PVV zou (volgens de peilingen) als grootste partij uit de bus komen, maar een rechts kabinet heeft dan wellicht weer een minderheid door de inkrimping van het CDA, dus dan kan de optie CDA/VVD/PVV niet eens! Oftewel krijg je het hele gedoe weer van voren af aan...


Lijkt me tijd voor een zakenkabinet, laat het hele gedoe rondom deze verkiezingen maar wat kalmeren en zorg dat de lopende zaken goed worden behandeld...

barch | 06-09-10 | 09:48 | niet ok!
Je realiseert je dat veel (vooral bèta) studenten en afgestudeerden ook op de PVV-stemmen? Dat zijn niet bepaald doorsnee tokkies.

Rutte wil geen PaarsPlus, net als Cohen die zogenaamd geen middenkabinet wilde... we zullen wel zien wat het waard is.
Geef mij maar gewoon rechts, en anders nieuwe verkiezingen!

@Sjors W

Dus jij denkt serieus dat het CDA gaat instemmen met zo'n pseudo-communistisch pact? Je overschat de overredingskracht van Ab Klink denk ik.

GoGoGo Rutte!

Nu hopen dat we niet op een of andere manier toch een links gedrocht door onze strot gedouwd krijgen.

Opnieuw stemmen komt wat dichterbij... ik zie kansen voor de PVV :D

Mooi zo Mark! CDA moet zijn wonden likken en daarna terug met de PVV aan de onderhandelingstafel!! Het regeerakkoord was tenslotte bijna klaar en 'om je vingers bij af te likken'....Weg met alle linksche mensjes in de politiek!

@barch | 06-09-10 | 09:48 | niet ok!
Het feit dat de PVV ook wel tokkiepartij genoemd wordt is een succes van de demonisering door links. Niet van feiten en realiteit.

Rutte moet gewoon paars+ domweg uitsluiten, Cohen sluit ook alles uit waar hij geen zin in heeft, dus van en echt zuiver democratisch proces is toch al geen sprake meer. Onkruid moet je met onkruid bestrijden.

@barch

Vergeet niet: die tokkies staan natuurlijk wel iedere dag om 7 uur op om de belastingcentjes bij elkaar te gaan sprokkelen voor de subsidie van jouw multimediale kunstproject.

neits geen thee drinkende cohen in kabinet aub

SP/GL/CU/PvdA met gedoogsteun van PvD en CDA...

Leuk om bevestigd te krijgen dat linksche mensen totaal niet weten wat er speelt in het land. Neem bijvoorbeeld Barch. Zijn verknipte visie op de samenleving is maatgevend voor de kortzichtige visie van linkschmensen. Om van misplaatste arrogantie maar niet te spreken.

Rutte & Wilders adviseer die bilderberg trut van een Trix om nieuwe verkiezingen uit te schrijven, dat had de koningin van UK allang gedaan, als ze zolang al bezig waren geweest.

rutte moet een keer flink van bil.

Goed zo Rutte, pas op voor die enge man op de onderste foto, daar valt geen goeds van te verwachten.

Goedzo Rutte, hou je rug rechts.

Heel goed Mark, je moet ook gewoon oprutte !!!

@Vogelbeest: nee hoor, dat demoniseren hebben al die PVV-stemmende tokkies zelf al gedaan. Hersenloos achter moslim-bashen aanhollen en achter hun rug om wordt met een megabezuiniging juist hun uitkering, AOW, stufi en andere ondersteuning wegbezuinigd. De meesten hebben geen idee waar het over gaat maar blaten maar mee over theedrinken, entartete kunst, moskee op groundzero etc. etc. W00t.

@ espro : gl + pvv, dat zie ik in geen 100 jaar gebeuren

Inderdaad, lazer op Job

@ Nulhypothese | 06-09-10 | 09:56 | niet ok!

En op welke bronnen baseer jij dat veel academisch geschoolde mensen/studenten PVV stemmen? Cijfers graag? Ik ken er namelijk geen een. Ik denk toch echt dat het merendeel van de PVV stemmers VMBO - niveau hebben. Rechts stemmen = echt OK wat mij betreft, maar geen enkel weldenkend mens ziet toch in Geert Wilders de redder van NL?? Tja als Pim er nu nog was geweest....

@Mijnheer_Henque....

Ik ben een PVV 'tokkie'; intellectueel, erodiet en een hard werkende
ondernemer. Het bashen waar u over praat roepen de Moslims zelf over zich af, door homo-geweld en zich profileren als joden haters. De feiten spreken voor zich. Het demoniseren gebeurt door de linksche media, niet door PVV stemmers.

U vindt het wel goed dat ik u nu ook even in een hokje plaats?

Zeker een geitenwollensokken type in de bijstand met linkschdraaiende, biologische yogurt in de koelkast? Nog steeds gelovend in de opwarming van de aarde mét uiteraard seksueel, getinte dromen over Femke in je losers bestaan?...;-)

Goed van Rutte, en laat het cda eerst die klink maar buiten flikkeren.
Dan kan er tenminste weer geregeerd worden.

@Nienepien: nou, erudiet hoor zo'n reactie. Dank u voor het bevestigen van mijn standpunt.

Die kneus gaat het allemaal weggeven. Als hij zich zo op blijft stellen krijgen we PvdA/SP/D66/GL/CDA gesprekken. Rutte moet nou gewoon even pragmatisch gaan doen: zijn zin gaat hij niet meer krijgen, nu een stabiele regering vormen.

Sjors W. | 06-09-10 | 09:54 | niet ok!

Zolang er Verhagen zit bij het CDA komt hier niks van terrecht dus daar hoef jij je echt geen zorgen om te maken.
Ze hebben de VVD altijd nodig links of rechts om maakt niet uit.

Oei Rutte.. hoog spel. Dit is de laatste kans voor je. Nog een keer falen en Cohen komt uit de hoge hoed van Bea..

gelukkig heeft Rutte de verkiezingen gewonnen, hoezee!!

alleeen die kop al van die Cohen [braakneigingen]

Dit is dus de reden waarom je nooit moet stemmen op een politieke leider zonder een vrouw en kinderen. Hij kan geen compromissen sluiten en luisteren naar rede. Denk nu dat mark gewoon een homo is( niks mis mee) maar een hele valse nicht achter zich heeft ipv die sterke vrouw die al die zgn knuffelmarokkaantjes zat is

Sinds wanneer is Paars links? Het is bijzonder idioot dat Rutte de PvdA negeert na het laten falen van alweer 4 formatierondes. Cohen is op een paarduizend stemmen na de winnaar van de verkiezingen, samen met Rutte zelf. Volkomen logisch dus dat de VVD er in het begin een winnaarsstatus aan heeft gebreid, maar tot noch toe zonder succes, helaas. Sla dan nu de handen ineen met die partij die op 1 zetel na even groot is geworden?

Goed zo Mark.
Voordat je nog meer zetels verliest aan de PVV.

Mijnheer_Henque | 06-09-10 | 10:55 | niet ok!
Uw reactie is ook erg helder en veelbetekenend.

@ Nienepien

Haha meteen weer schelden he. Het punt is dat hij natuurlijk wel gelijk heeft. Heel veel PVV'ers hebben natuurlijk een links inkomen en stemmen rechts omdat hun enige focus bij immigratie ligt. Ik heb het al rechts lullen links vullen genoemd.

Verder ben ik geen eens een linkse kiezer, maar de linkse kiezer wordt hier wel degelijk gedemoniseerd. Termen als uitkeringstrekkers, links brengt Nederland naar de afgrond zijn niet van de lucht.

Verder zitten er heel erg veel feitelijke onjuistheden in. Rechts heeft vaker geregeerd. De laatste veertig jaar. Tot de tweede wereldoorlog werden socialisten stelselmatig uit gesloten van regeren. De jaren 60 werd door rechts geregeerd. De jaren 80. Een groot deel van de jaren 70. Paars kon je moeilijk een links kabinet noemen. En afgezien van 3 jaar links heeft rechts geregeerd.

Die linkse hobby's is ook een enorme farce. Rechts is begonnen met schaalvergrotingen, ambtenaren, veel geld naar de EU, CDA met hun ontwikkelingshulp. Aan het CDA is heel erg weinig links. Het enige wat je links kan kwalijk nemen zijn de milieu subsidies. Die vind ik inderdaad ook belachelijk.

Het zijn vooral rechtste kabinetten( jaren 60,70, 80) geweest die de immigratie over het hoofd hebben gezien en het is notabene Cohen geweest die een strengere asielwet heeft ingevoerd. U weet wel die wet waardoor de PVV straks moslims het land uit kan keilen.

Verder is de PVV populistisch links. Alleen op wat leuk populisme na rechts. Dingen die goed liggen bij het "volk". Grappig dus dat PVV'ers het altijd over links hebben, terwijl Wilders heel veel punten heeft overgeschreven van de SP. Europa, zorg, sociaal economisch beleid, meer agenten, opkomen voor dieren, opkomen voor ouderen, AOW op 65, niet morrelen aan uitkeringen, niet aan toeslagen komen.

Heerlijk altijd dat rechts gebral maar eigenlijk een programma verdedigen wat super links is. Bovendien moet er maar eens opgehouden worden met het gelul dat alleen PVV'ers hard werken. Ik ken ook genoeg PVDA'ers, D66'ers, CDA'ers en VVD'ers die hard werken.

Wel is het goed dat de PVV er is. Al is het alleen maar om de elite wat wakker te houden. Waardoor er echt wat in het land gebeurt. Vooral de VVD maakt daar een goed begin mee. Inhoudelijks stelt de PVV natuurlijk geen ene ruk voor. Wat bij elkaar geschraapt populisme en overal die obsessieve islam haat. Maar het kan misschien goed dienen voor de gevestigde orde om een paar interessante punten over te nemen.

Hoera :D

Ziet dan niemand dat dit een politiek schouwspel is? De bal komt sowieso bij links te liggen, dat is al lang zo bepaald. Nederland is allang verkocht aan corruptie verstrengeld in politieke belangen. Er zal NOOIT een rechts kabinet komen. Daar zorgt Bea wel voor, dat is haar taak.

@insure: Je vergeet een belangrijk punt. Het gaat niet er niet om om een politieke partij in een hokje van links of rechts te stoppen. Het gaat er juist om wat die politieke partij voorheeft met de Nederlandse maatschappij.

Wat boeit mij het nou of een partij links of rechts is? Het gaat erom wat die partij voor mij gaat doen. Laten we even eerlijk zijn, een mens is nooit VOLLEDIG rechts of VOLLEDIG links. Een mens is een breed scala van meningen en opvattingen die vaak uit een lopen. Het feit dat jij in hokjes van links en rechts blijft denken geeft aan dat je visie beperkt is.

@ AntiWilderts

U heeft volkomen gelijk. Kennelijk hebben de PVV'ers er totaal geen moeite mee dat de PVDA wordt buitengesloten( 2 miljoen kiezers). Dat kan ik programma technisch goed begrijpen, maar dan moeten de PVV'ers ook niet meer aankomen met het argument dat met het uitsluiten van de PVV 1,5 miljoen kiezers buiten spel staan. Dan moeten ze gewoon zeggen dat ze willen regeren en niet dat flut argument er bij halen.

Verder valt die ruk naar rechts ook super mee. Het rechtse deel van het CDA is weggelopen. Dat is de verschuiving. Als je iets kan opmaken uit de verkiezingen is dat Nederland verdeeld is. Een paars plus regering zou dus de verkiezingsuitslag veel recht doen. Al zit ik niet op Groenlinks te wachten, maar dat terzijde.

Verder heeft de VVD de PVV in feite nodig om zoveel mogelijk van haar programma uit te voeren. Rutte had Wilders uiteraard keihard aangevallen als de situatie zo was dat het niet het geval was. In het CDA en de VVD is er onderhuis veel weerstand tegen de PVV. Dat hoor ik in mijn omgeving. Volgens mij wil 43%( het is een minderheid maar toch) liever niet met Wilders regeren. Die wil gewoon hun programma uit gevoerd zien worden. En als de PVV inbind dan mogen ze komen niet anders.

De VVD en het CDA zijn voor hun echte trouwe kiezers niet meer serieus te nemen als ze met de PVV in zee gaan. Dat gaat wel gebeuren, want Rutte en Verhagen willen niet met de PVDA. Deze hele crisis gaat natuurlijk maar om 2 dingen. Een machtsstrijd in het CDA en het feit dat veel CDA'ers zich niet goed voorgelicht en ingelicht voelde. Dat verandert met een proeve van regeerakkoord. Wat gaat gebeuren, want daar voor is een meerderheid.

Haha, de sukkel. Al 3 maanden aan het kloten, nog steeds geen regering, en dan denken dat hij naast het alleenrecht op het initiatief ook het recht op alleen-schrijven gaat krijgen nu?
Cohen had 1 zetel minder. Of je het leuk vindt of niet, dat is zo. Dikke kans dat er nu een PvdA-informateur komt, en Rutte zelf mag aanschuiven, als hij wil.

@jimKorn 06-09-10 | 11:09 : Dat is niet Bea's taak. Er is GEEN RECHTSE MEERDERHEID. Face it. En als de bal nu inderdaad naar links gaat, is dat gewoon Rutte's schuld, met zijn achterlijke piketpaaltjes.

Overigens staat er nergens dat Rutte geen Paars Plus wil...?

Opnieuw stemmen en elke partij die bij de voorgaande verkiezingen minder dan 5 zetels had mag niet meedoen.

SP: 15 zetels
VVD: 31 zetels
PVV: 24 zetels
CU: 5 zetels
===
75 zetels
Dan nog een gedoogsteuntje van de SGP.
Als de christelijke partijen dan begrijpen dat de PVV niets tegen godsdienst in het algemeen heeft, en dat ze stiekem heel veel profiteren van een islamstop + als de SP inziet dat ze, op het immigratiebeleid na, wel heel veel op de PVV lijken, kan dit een prima coalitie worden. Bijkomend voordeel: PvdA, GL én D66 niet in de coalitie!

www.groene.nl...

Groene Amsterdammert klinkt lekker links maar ze kennen wel het begrip nuance en objectiviteit. Leuk stukje over de PVV, achterban, motivatie en haar gelijk. Populisme is van alle partijen.

@Pica 2: zou u een tweede hands auto kopen van deze man danwel hem het land nog verder naar de tijfus laten knuffelen, pappen en nathouden?

En terecht, PaarsPlus is voor de VVD electorale zelfmoord.

@ jimKorn

Dan hebben we een misverstand. Ik ageer vooral tegen PVV'ers die tegen links blaffen, terwijl hun programma links is. Ze weten totaal niet wat ze zeggen dus. Er is inderdaad geen links of rechts en als je er al over kan spreken dan heeft links een forse meerderheid van 98 zetels. De PVV is qua sociaal economisch beleid ook links.

Je kunt veel van mij zeggen, maar mijn visie is heel wijd juist. Ik heb weinig met de PVV, maar ik wil ze ook niet demoniseren. Het is goed dat ze er zijn, want ze houden de gevestigde politieke scherp. Bovendien moet vooral links leren van de PVV. Ik denk dat met een paar aanpassingen partijen als de SP en de PVDA enorm kunnen groeien. Vooral op gebied van immigratie.

Kijk maar waar de VVD stond vorig jaar en waar ze in Juni stonden. Bijna 16 zetels omhoog. Gewoon verdubbeld. De VVD begrijpt de stroming in het land op dat gebied heel goed. Bovendien besef ik me heel goed dat als de PVDA en GL op een heel laag aantal in de peilingen staan dat ze ook harder gaan optreden tegen buitenlanders. Je hebt weinig aan je principes als de PVDA straks nog rond de 10 a 15 zetels kan vullen.

De visie van de Wilders aanhangers is zeer beperkt. Links is fout en rechts is goed. Dat er in dit land een puinhoop van is gemaakt dan kan niemand mij met feiten bewijzen. Zeker niet als je het met andere landen vergelijkt. Bovendien is er in bijna alle Europese landen problematiek rond immigratie. Dat is echt niet alleen iets voor Nederland.

Ik ben links georienteerd, maar ik ben geen bijstandstrekker. Ik ben ook geen moslim, ik ben voor een hard integratiebeleid, voor strenger straffen. Al die vooroordelen kloppen geen hout van. Alsof alle linkse mensen zo denken als hier in het algemeen wordt geschetst.

Vooralsnog heb ik alleen maar hele hete lucht uit de rechterhoek horen roeptoeteren. Hoe het allemaal wél moest en zo, en dat er in juni wel ff een kabinet zou zijn. Voorlopig is wat er nu aan het gecshieden is, het lachertje van Europa, en het kind Rutte wil nog premier worden ook?
Ik heb het wel weer gezien. Gewoon nieuwe verkiezingen, de PVV veruit de grootste zodat ze zich niet meer kunnen drukken wat regeren betreft, Wiegel premier en na een half jaar komt de PVV aanhang er vanzelf wel achter hoezeer ze belazerd worden door hun leider en wat voor lulkoek hij heeft lopen roepen.
Kunnen we daarna weer gewoon verder.......

@Insure,

Ik sluit me volledig bij je aan hoor, ben het ook echt met je eens maar jij nuanceert dan ook!
Dat deed mijnheer_Henque dus niet..als we dat nu eens allemaal zouden doen, links en rechts dan kwamen we ergens!

Snap Rutte niet. Paars plus lijkt me een goede optie, mooi in balans, kan iedereen z'n zegje doen.
Of wil Mark persé een soort alleenheerschappij? Ik wil gewoon een kabinet wat doet wat goed voor het volk is. Ik ben ondernemer, heb geen recht op WW als het tegenzit, maar ik vind dat mensen die geen werk hebben buiten hun schuld recht hebben op een uitkering. En natuurlijk moet je het niet gaan uitdelen maar gewoon duidelijke regels opstellen zodat daar geen discussie over ontstaat.

En overigens kan ik mij volkomen enigen met de opvattingen van Insure....;-)
Nuanceren schijnt bij 1.5 kiezers een moeilijk woord te zijn.

Heel goed staan voor je principes.

Nulhypothese | 06-09-10 | 09:56
Bron? Of hebben we hier weer te maken met zo'n triest schreeuwerig PVVertje? Naar mijn weten stemmen alleen tokkies en Limburgers op de PVV. Zit namelijk in het academische wereldje en ik ken dan ook echt niemand, maar dan ook helemaal niemand die op de PVV heeft gestemd. Dus JA, het zijn tokkies en onrendabelen, die PVV stemmers.

@ brtnsnwbrd | 06-09-10 | 09:51
.
PVV de tokkiepartij ?
Misschien, maar kan me niet herinneren dat de PvdA, CDA, SP, GL etc deze kiezers zo betitelden toen ze nog op die partijen stemden. Nu zijn ze overgestapt op de PVV en zijn het ineens tokkies, laag opgeleiden etc.
Volgens mij zijn juist de PvdA en SP de laagopgeleiden partijen bij uitstek, dus wellicht moeten we hen ook maar 'tokkiepartijen' noemen.

@mambo43

En gelijk heeft u

(grote smile op mijn gezicht)

Wat een eng mannetje is die Cohen toch. Kijk die kop eens lijken op een gier!

@Nienepien: fijn dat je nuanceren zo belangrijk vindt. Zoals dat "seksueel, getinte dromen over Femke", heel genuanceerd was dat. Oh wacht, opeens staan er wat kritische noten in dit draadje over de PVV, hard werken etc etc. Snel, "erodiet" als je bent daar vlug weer bij aanhaken, die mensen hebben dan vast gelijk! Zucht.

"Ik vind het niet voor de hand liggen."


Jij hebt niks te vinden Mark. De kiezer heeft de PvdA en de PVV aanzienlijk laten winnen. Je moet met een van die twee samenwerken, of je dat leuk vindt of niet, en liefst met allebei - en nu weet ik ook wel dat dat laatste niet kan, maar je moet je plek kennen. Je kunt een miljoen keer van de VVD de grootste partij hebben gemaakt, maar je zult concessies moeten gaan doen.


@Insure
Looser

@Insure

U hebt helemaal gelijk. Al die PVV-stemmers die van alles mogen zeggen over en tegen links. Ook ik ben links georiënteerd. Ik ben in veel gevallen ook voor strenger straffen, ik vind dat het immigratiebeleid zich vooral op hoogopgeleide liberale immigranten moet toespitsen en ook ik moet niets hebben van veel soepsidieprojecten. Zelf zag ik het liefst Paarsplus zonder de PvdA, die partij is nog steeds halfSP. De VVD is ook te rechts eigenlijk. D66 heeft enkele rare ideeën net als Groenlinks. Maar ik denk dat Groenlinks, D66 en de VVD samen een uitstekende regering kunnen en zullen vormen.

@Koets


Doet pijn he, geen argumenten hebben en dus gaan schelden.

@ Arrabinekoeterine | 06-09-10 | 12:22
.
"De kiezer heeft de PvdA en de PVV aanzienlijk laten winnen."
.
Welke verkiezingen heb jij dan meegemaakt ? Ik kan me alleen maar herinneren dat de PvdA fors heeft verloren, dus hoe je dat nu ineens wilt en kunt omdraaien in een 'aanzienlijke winst' is mij een raadsel.
Gaarne uw uitleg.

@Koets | 06-09-10 | 12:30 : Wil je wel eerste goed leren spellen voordat je buitenlandse woorden gaat gebruiken?

Insure en nog enkele andern hebben natuurlijk volkomen gelijk als ze zeggen dat deze site zo onderhand is gekaapt door De Grote Links-bashende Populistische Stupide Horde (DGLPSH). Het is eigenlijk best leuk om te zien hoe verreweg de meeste reaguurders hier als door een adder gebeten opschrikken zodra er een Linkse Opmerking (LO) wordt gemaakt. Verder lijkt het mij persoonlijk, dat er voor de RechtsMens (RM) niet aan te masturberen is tijdens het lezen van deze threads. Uiteraard kan DGLPSH ook worden gezien als een verzameling van PVVFCL(PVV Fan Club Leden).


MVG,

TM

Beste mijnheer_Henque.....ik haalde expres een overdreven voorbeeld aan om u te laten inzien dat u doet aan hokjes denken..tevens stond er achter de zin een knipoog. De meeste mensen begrijpen de betekenis hiervan.

@ Insure | 06-09-10 | 11:28
.
Zodra de SP en de PvdA de voorstellen van de PVV overnemen op het gebied van immigratie dan is het snel gedaan met de PVV, zover is wel duidelijk.
Echter, omwille van politieke correctheid zal het bij de SP en PvdA nog wel een jaartje of 10 - 15 duren eerdat ze zover zijn.
.
De PVV wordt vaak aan de rechterkant ingedeeld, maar is in feite een mengelmoes van alle programma's, wat waarschijnlijk een reden is dat men zich er wel thuis voelt.
Maar.............het belangrijkste punt is en blijft de immigratie en zolang andere partijen zich openlijk uitspreken voor ongelimiteerde immigratie zal de PVV blijven groeien. Politieke vluchtelingen opnemen is nog tot daar aan toe, maar economische gelukszoekers ongelimiteerd blijven opnemen kan alleen maar leiden tot veel onvrede. Wanneer die gelukszoekers zich dan ook nog eens te buiten gaan aan disproportionele criminaliteit, weigeren zich aan te passen en eisen min of meer dat Nederland zich maar aan hen aanpast, dan is het recept voor onvrede onder autochtonen meer dan compleet.
Wie dat niet snapt heeft ze niet op een rijtje.
.
Dan kunnen Cohen c.s. wel brullen dat iedereen erbij hoort en MOET horen, maar wat is zo'n stelling waard, wanneer men gewoon stelt: 'genoeg is genoeg'.
We zien nu in Frankrijk, Italië, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, België, Nederland en zelfs in landen als Slovenië, Kroatië etc een toenemende afkeer van immigranten en moslims.
Zoiets kun je wel af blijven doen als populisme en het probleem blijven ontkennen, maar dan moet je ook niet vreemd staan te kijken wanneer je partij wordt weggevaagd.
.
Zodra SP, PvdA, CDA, GL etc erkennen dat er een groot probleem is met de immigratie, dat ze bereid zijn maatregelen te nemen......dan zal de kiezer hen wellicht weer serieus gaan nemen. Tot die tijd blijft Wilders groeien.

wat het ook wordt het gaat toch mislukken.
al die splinter partijen opdoeken en opnieuw gaan stemmen.
Nederland is zo verdeeld.
Dat dames en heren is het resultaat van jaren lang beleid dat door met name CDA en PVDA is gevormd.
Dit is het resultaat.
Balkenende bedankt
Wouter Bos bedankt
Wim kok bedankt
Ruud lubbers bedankt.

tijd om te hervormen want zo gaat het niet meer.

TM | 06-09-10 | 13:33 | niet ok!
Als hbet je stoort ga je toch naar Joop.nl?

hbet = het

@rintelman | 06-09-10 | 10:43 | niet ok!
Hier nog een voorbeeld; Msc business administration. PVV stemmer.

Beetje jammer Cohen. :)

Gewoon een kabinet VVD-PVV maken en gedoogsteun van CDA vragen. Nadat Klink is opgemieterd.

ik opnieuw naar de stembus

Wat IK nog steeds niet begrijp, is dat er nog steeds mensen in dit land zijn die niet zien wat er gebeurd...

In heel Nederland worden mensen bedreigd, bestolen, beroofd enz. enz. en de linkse figuren die al sinds de hippie-tijd alles liggen te verpesten houden NOG STEEDS vol dat we op de zachte manier door moeten gaan.

De politie krijgt als opdracht de financiele gaten te vullen door steeds meer bekeuringen uit te delen aan de gewone burgers, terwijl die ook nog eens van alle kanten bedreigd worden.

GVDoeme

Ik vraag me af hoe je het wil gaan klaarspelen Rutte, maar ik zou zeggen; doe je best....Als chef Theedrinken van de PvdA maar niet mag mee praten....

Dan durft Cohen in het AD ook nog te zeggen dat het tijd wordt om te kijken naar mogelijkheden ZONDER de VVD....

Dan sluiten we dus de 2 grootste winnaars van de verkiezingen alletwee uit... Iets met schijndemocratie...

Ratio:Geen Rutte-Plus

Na deze tenenkrommende formatiepoging(en) nieuwe verkiezingen... Geert de totale macht: eerste en tweede Kamer van Geert.

Heer bescherm ons tegen de theedrinker Cohen en consorten.
Liever nog een militaire dictatuur dan die slappe theedrinker.

We zijn een democratie dus eigenlijk zouden de drie grootste partijen elkaar moeten gaan regeren want zo heeft het volk gestemd.

sorry was het woord "met" vergeten

Wat heeft die Cohen toch een onbetrouwbare harses!

"Job bedoelt het goed..."
/sarcasm mode

Rutte gaat steeds meer op den Uyl lijken, de sukkel

@ Mike Oxlong | 06-09-10 | 22:25
En Job Cohen steeds meer op Gargamel

Gargamel en de Fem komen uiteindelijk samen met sukkel Rutte, wat ik je brom. Zonder links redt de sukkel Rutte het niet meer. Maar goed ook, stel je voor die pvv lutsers komen aan de macht. Dan zou ik toch niet meer bijkomen van het lachen want dat wordt leuker dan funniest home videos.

Rutte: geen aars-plus

Wilders is niet gek. Hij gaat niet regeren over rechts omdat buiten zijn anti-immigratie en anti-islam punten niets rechts is aan de PVV. 18 miljard bezuinigen krijgt hij niet verkocht in Rucphen. Het CDA wil met iedereen regeren maar beseft ook dat het met tussen 10 en 15 virtuele zetels alleen nog schijnmacht bezit. Dus Rutte moet wel links door het midden. Dat gaat hij niet willen omdat hij zijn partij dan ziet verdwijnen naar de PVV omdat de PVV -althans voorlopig en als oppositie partij- nog de schijn mee heeft rechts te zijn.
Dus krijgt Rutte geen coalitie bij elkaar en dan mag Cohen aan zet. Die vervolgens met iedereen in zee gaat die ja zegt dus inclusief CDA en D66. Wilders blijft lachende derde en de VVD kiepert weer een partijleider over boord en tellen hun resterende 20 zetels. Rutte doet een den Uyltje
Zoiets....denk ik.

@Mike Oxlong | 06-09-10 | 23:48
Mua, alle punten die zogenaamd links zijn bij de PVV zijn gewoon werknemers punten. Of dat nou per sé als links bestempeld moet worden vraag ik mij ook af. Wilders zit op het grote gat van rechts, namelijk de rechtse werknemers. De rest van die rechtse markt bestaat uit rechtse werkgevers, VVD dus. Eén ding is zeker, de werknemers standpunten van de PVV zijn lang niet zo 'links' als bij de SP en de PvdA. Om nou moeilijk te doen over het feit of de PVV links naast de VVD staat, of rechts naast de VVD, is niet relevant. Ze staan gewoon dichtbij elkaar.

@Prins_Bernhard
Hoe je het ook went of keert, Wilders' aanhang staat niet te trappelen om 18 miljard te bezuinigen Als hij mee gaat regeren -wat ie niet doet- heeft hij veel te verliezen. In de oppositie heeft hij alleen maar te winnen. Ergo Rutte heeft van de PVV niet zoveel te verwachten en zal eieren voor z'n geld moeten kiezen en paars plus in het zadel helpen. Anders is Cohen de lachende derde.

Ja, 4 partijen met 78 zetels, waarbij 2 partijen meedoen aan gedoogbeleid/spek&bonen/etc. erg betrouwbare kombinatie!

Reacties op dit artikel zijn gesloten