CDA'ers beschuldigd van moord


#CDA

De christendemocraten vliegen elkaar in de haren. De drie dissidenten zijn zelfs beschuldigd van moord.

Het is oorlog binnen het CDA; de drie dissidenten (Klink, Koppejan en Ferrier) zijn door collega's beschuldigd van 'moord' en 'verraad'. Binnen de fractie heerst een sfeer van wantrouwen en intimidatie, meldt het NRC Handelsblad.

De keiharde beschuldigingen richting de drie politici die niet met de PVV willen samenwerken kwamen aan het licht tijdens het crisisberaad van vorige week.

De andere achttien CDA-Kamerleden voelden zich door Klink, Koppejan en Ferrier voor het blok gezet. Zij wilden zelf het regeerakkoord beoordelen, maar de drie wilden er bij voorbaat al de stekker uit trekken.

Reaguursels

-weggejorist-

Tsja, als je inspraak en democratie wilt moet je niet bij het CDA zijn.

-weggejorist-

Het artikel duidt eens te meer dat het CDA een machtspartij is die haar beginselen gaarne verkwanselt voor een plek op het pluche. Al moeten ze daarvoor samenwerken met de duvel & z'n ouwe moer, zolang het maar niet de PvdA is.

-weggejorist-

"Crusaders the soap"

Gaat dit weer betekenen dat Hirsch Ballin vanmiddag iets leuks gaat verbieden om de aandacht af te leiden?

Het is helemaal geen oorlog.
Dat willen de pvda media iedereen laten geloven.
Lekker stoken in de formatie.
Staat dat niet in het uitgelekte smerige pvda aanvalsplan?
Zie hier het resultaat.

Hmm...lijkt verdacht veel op gestook van een linkse elitaire kutkrant.

@OHFOURSIX

Precies,ben je het niet eens met het bedrijfsbeleid dan zoek je maar een andere baan.

Mooi, hoe eerder het CDA ten onder gaat, des te bter

vrede op aarde in de mens een welbehagen vrede op aarde
stelletje klootzakken

Zou dit dan toch de reden zijn voor het mislukken van Rutte I ?

@ Hoefnagel | 11-09-10 | 14:20

Jij hebt het ook al door.

Katholieken, hervormden en gereformeerden zitten nooit op één lijn . . . Gewoon opsplitsen in KVP, CHU en ARP . . .

'Moord'? Toe maar.

Zelfs Ferrier begint nu te schreeuwen: twitter.com...

De twee judassen die nog over zijn, moeten achter Judab Klink de partij uitgeschopt worden. Het zijn rode mollen. Saboteurs van de linkse kerk. Kortom verachtelijke adders.

Nu dit ook nog in de PVDA graag.

Denk dat het niet meer goed gaat komen daar

Natuurlijk is dit moord en verraad. Moord omdat het CDA alle zetels zou verliezen bij een afwijzing en verraad omdat de dissidenten eigen "principes", dus hypocriet linksch willen zijn. Voor de gevestigde partijen inzien dat linksch een schijnreligie is gaat er nog veel water door onze rivieren maar het begin is gezet!

drs. G. Flater | 11-09-10 | 14:22 |
lol!

Als die 2 zich afsplitsen en door willen gaan in 2e kamer is er geen meerderheid meer voor rechts, zou niet best zijn.

OHFOURSIX | 11-09-10 | 14:19
ze zijn democratisch gekozen.
Maar aan je reaktie te lezen denk ik dat je niet begrijpt wat dat betekent.

*zwaait naar Rutte I*

kempenaer | 11-09-10 | 14:22

Judas - linkse kerk - partij - rode mollen - saboteurs - adders


Variant op Teeuwens scheppingsverhaal???

Oorlog binnen het CDA. De krachttermen vliegen door de vergaderzalen. Verdraaid. Piepjandropjes. Mijn God. Verdikkie. Allemachtig. Te drommel. De verachtelijke padden. Zeurpieten zijn het. Wat een Jsn Klaassens. Partijleden van likmevestje. Van de koude grond. Deksels! Zonde. Driemaal zonde. Wat zeg ik? Tienmaal zonde!

Pardon. Jan Klaassens bedoel ik.

Het is maar net hoe je het "bedoeld". Derhalve suggestief artikel.
De drie dissidenten (Klink, Koppejan en Ferrier) beschuldigen collega's van 'moord en 'verraad'.

Of akkoord gaan met onderhandelingen en de uitkomst hiervan, of er vrijwillig uitstappen, of ontslagen worden, chanteren dus.

@flunkerT | 11-09-10 | 14:28
dus het tegengaan van een democratisch proces om persoonlijke beweegredenen is in jou ogen correct?
moet je mij toch even uitleggen hoe je aan mijn reactie kan lezen dat ik niet begrijp wat DEMOCRATIE betekent...?

houdoe en bedankt. NEXT.

Al die grootmongolen die denken dat het een goede oplossing is deze heren te ontslaan zijn te stom om zelf hun reet af te vegen. Vermoedelijk, of in ieder geval statistisch gezien grote kans, dat dit PVV stemmers zijn. Wanneer je hen uit de fractie zet heb je in ieder geval geen rechtse kabinet meer. Ik wilde het ook nog gaan uitleggen maar laat ook maar.

Dat rechtse kabinet is ver weg

@Klaaswitz | 11-09-10 | 14:42
Iemand uit de fractie zetten heeft geen invloed op het aantal verkregen zetels in een te vormen kabinet?

wat een onzin, waarom wordt mijn comment nou gejorist?!
bij deze nogmaals in andere context dan:
.
3x oneervol ontslag, weg met die idioten!!

Het grappige is dat toen Wilders een aantal jaren geleden de fractie uitstapte en voor zichzelf begon niemand kritiek had. Nu dat dreigt met leden van de CDA fractie, vindt iedereen het belachelijk.

Als we Donner en Hirsch Ballin nu ook nog tot de dissidenten rekenen, dan wordt het al beter.

kempenaer | 11-09-10 | 14:22
De PVV-erT Hero Drinkman is met jou vergeleken nog het toppunt van subtiliteit.

@Bedotje
Juist, alle mensen (vooral de denkers en ideologische vormers binnen een partij) buitenspel zetten. Democratie en zo, lijkt helemaal niet op praktijken die zo typerend zijn voor fascistische neigingen.

@klaaswitz
*alle mensen met een afwijkende mening* - onvolledige zin

Dat kan gebeuren. Het maakt blijkbaar weinig indruk op het "duo"dat nog steeds zelfingenomen de camera inkijkt maar gewoon 1 ding belangrijk vindt: hun baan als kamerlid.Dat is waar ze werkelijk loyaal aan zijn.

CDA is Stasi, Securitate, KGB, en Saddam Hoessein.
Het is nog net geen executie geweest maar dat is dan ook het enige goede nieuws.

a la Saddam Hoessein....

@nadenkeniseenkunst
U doet uw naam weinig eer aan. De garantie op verlenging van dat baantje in de kamer staat een stuk steviger als ze gewoon meedoen en jaknikken. Nadenken, inderdaad een kunst.

Nou en? We leven in een partijdemocratie. De meerderheid van de partijleden vormen een mening en dit wordt de mening van de partij. Kan je daar niet achter staan, dan moet je weg. Het is niet te doen om de mening van elk individu veel gewicht te geven in de kamer. Als je je niet meer kan vinden in de mening van de meerderheid van je partij, dan ga je maar weg uit de politiek, of je richt je eigen partij op.

@flame_me
"als je je niet meer kan vinden in de mening van de meerderheid van je partij"
In dat geval zullen we zo'n 100 partijen krijgen, wat een stompzinnig gelul hahaha...meningsverschillen en daarmee gezond omgaan zijn zeer belangrijk binnen partijen, iets dat de PVV in de niet al te lange toekomst zich ook moet gaan realiseren.

@nadenkeniseenkunst | 11-09-10 | 14:52

duh..... Volgens mij heb je een lesje logisch nadenken nodig. Als deze lui gewoon "nee" zeggen, zoals waarschijnlijk nu gebeurd, is alleen Verhagen zijn baan kwijt.

@ De Donderaap | 11-09-10 | 14:46 | niet ok!
De parlementsleden zijn al gekozen, de verdeling is al gemaakt. Klink is uit de fractie gestapt als kamerlid; hij geeft zijn zetel dus aan de partij, die er iemand anders inschuift die wel gewoon 'ja' zegt.


Als 1 zo'n dissident zegt "Nee, gooi me maar de fractie uit, maar de zetel houd ik vast", dan staan ze in hun recht, en is VVD+CDA(+PVV) niet meer groot genoeg voor een meerderheid.


In principe ben je als kamerlid wel geallieerd met een partij, maar je bent persoonlijk gekozen als parlementslid, en mag dus ook doen wat je wil.

Lol @ PVV'ertjes die lopen te juichen om de crisis in het CDA, maar niet begrijpen dat het CDA nodig is voor een coalitie met de PVV. Zo groot is de meerderheid die links heeft nou ook weer niet. Wilders kan wel 50, als hij die van rechts neemt, zetels halen maar als er 2 of 3 zetels van de VVD en het CDA naar links verschuiven is er al geen rechtse meerderheid over. Kijken hoe de PVV'ertjes dan over links praten als links hun aan de meerderheid moet gaan helpen.

Verder vind ik het buitengewoon moedig dat het CDA haar verantwoordelijkheid in een rechts kabinet neemt. Cohen blokkeert alles wat hij niet wil. De VVD voert twee weken schijn onderhandelingen over Paars plus en Wilders zegt dat " de PVV niets moet". Waar hij in principe gelijk in heeft, maar erg denken in het landsbelang is dat niet.

de NRC schrijft.

Ah, daar begint het probleem. Voor fans van Harry Potter: ze hebben een pen die vanzelf alles opschrijft wat anderen willen denken. Zolang de dissidenten het niet zelf zeggen heeft NRC altijd ongelijk.

@dandaan | 11-09-10 | 15:02
In eerts instantie zal Verhagen zijn baan kwijt zijn, maar de actie van Koppejan en Ferrier zal niet vergeten worden.

@Klaaswitz 15:00
Dat is geen stompzinnig gelul, maar pure werkelijkheid. Je bent bij een partij en houd je dus aan die standpunten (standpunt = meerderheid), anders heb je er niks meer te zoeken en moet je opstappen.

Tsja, ALS het CDA overreaGeert dan doet men het daar ook goed.

Is mevr.van Amsberg ook een cda-er...gezien haar rol in het Screbrenica debacle

Hmm...lijkt verdacht veel op gestook van een linkse elitaire kutkrant.

Hoefnagel | 11-09-10 | 14:20

Als de NRC al links is, dan is er werk aan de winkel voor rechtse kranten. Doe je best zou ik zeggen.

Vwb. elitair. Zonder elite geen Tokkies en andersom.

Meld het NRC handelsblad. Need I say more!

Mooi, daarna die andere partijen die staat en geloof niet gescheiden kunnen (willen) houden opdoeken en we zijn sprookjes vrij in onze politiek!

-weggejorist-

@Klaaswitz | 11-09-10 | 15:00
Ik bedoel natuurlijk wanneer het meningsverschil onoverkomelijk is begin je maar een eigen partij.

Insure | 11-09-10 | 15:22 |
+1, veel mensen begrijpen dit idd niet.

NRC Handelsblad is dan ook een zeer betrouwbare bron. (LOL).

Hoe eerder die laatste 2 linkse schoothonden hun zetel opgeven hoe beter het voor het land is.

Hoe eerder die laatste 2 linkse schoothonden hun zetel opgeven hoe beter het voor het land is.

De twee dissidenten krijgen een staatsecretariaat in Wilders I aangeboden en zijn dan uit de fractie, dus geenb gevaar meer. Dan zijn er nog ca. 5 andere dissidenten die nog lafhartig hun kop dicht hielden en dié kunnen hun verdere carriëre wel vergeten. Worden voorzitter van een stadsdeelraad of een waterschap o.i.d. Ooit werd een beroemde CDA minister zelfs directeur van de gemeente reiniging van Amsterdam!

CDA'ers... Schoothondjes van Wilders!

CDA'ers weer ff oefenen met het strekken de rechterarm en we zijn weer terug in 1940

Wim Aantjes weet nog precies hoe dat moet!

Niets menselijks is ze vreemd.

@wsc981 | 11-09-10 | 17:39
behalve als het bij een ander is

ferrier lekker wijf toch

solidstate | 11-09-10 | 14:20 | niet ok!
Het CDA is wel verdeeld. Dat is geen onzin die verkondigd wordt door de PvdA. Klink is niet voor niks opgestapt, de onderhandelingen zijn niet voor niks al twee keer afgebroken, er zijn niet voor niks nog steeds twee dissidenten, en niet voor niks is iets minder dan de helft van de protestantse CDA-leden tegen de beoogde coalitie.

Wordt een beetje moe van mensen hier die gelijk gaan roepen dat 'links' weer de slechterik is.

Diny in Bikini | 12-09-10
Wordt = Word.......

laat t cda ook maar lekker rotten, kben dat christelijke gemekker wel eens een keer zat in de regering.
kunnen ze niet gewoon alle religieuze een regeringspositie ontzeggen?.

vergeet Hans Hille niet, het rond wandelende bewijs van devolutie!!!

Reacties op dit artikel zijn gesloten