Nu een rechtse regering is afgeschoten, wil de kiezer dat Paars Plus opnieuw onder de loep wordt genomen.

De kiezer wil nu dat Mark Rutte zijn aandacht gaat verleggen naar een coalitie met PvdA, GroenLinks en D66. Dat blijkt uit een opinieonderzoek van EenVandaag.

Een kabinet VVD-PVV-CDA is nu tweede keuze bij de kiezers. Mochten beide kabinetten niet lukken, dan heeft een links kabinet zonder de VVD de voorkeur (PvdA-CDA-SP-GroenLinks).

Gisteren werden de onderhandelingen tussen de VVD, CDA en PVV stopgezet. Geert Wilders zag geen toekomst meer in het minderheidskabinet waaraan hij gedoogsteun moest geven, na de interne strubbelingen binnen het CDA. De Paars Plus-coalitie is eerder onderzocht, maar toen zag VVD-leider Rutte geen toekomst in samenwerking.

Reaguursels

Is er dan geen enkel alternatief ZONDER de PvdA?

bah wat ziet femke er uit zeg op deze foto een vies oud verlept wijf bah !!!!!

Hier wordt Rotzak blij van:)

En waarom is mij weer niks gevraagd??

naar een suicide booth lopen doet*

bah wat ziet femke er uit zeg op deze foto een vies oud verlept wijf bah !!!!!

DeFilosoof | 04-09-10 | 20:52

Vergeet vooral die lamlul ernaast niet!

Nou, tsjonge wat een aanbeveling.
Zomaar van EenVandaag.

Elke combinatie die de budgetten van die omroepen met rust laat is een goede nietwaar?
.

@jaaqT | 04-09-10 | 20:54
ja jij hebt zo gelijk gelukkig staat die andere genaamd Alexander pechtold er niet op dan was het tio van het kwaad compleet.

ik bedoel het trio van het kwaad en gegraai natuurlijk

M.A.W. De belastingduivels!!

Paars+ lijkt me heerlijk. Men spreekt dan wel over de puinhopen van Paars. Maar die regeringen waren een stuk beter dan alles wat daarna kwam. Er werd zelfs al een begin gemaakt met een strenger immigratie- en integratiebeleid. Nota bene Job Cohen was verantwoordelijk voor een strengere vreemdelingenwet.


Ach, Cohen c.s.

"En als u en beroep doet op mijn intelligentie dan graaft u in een beerput"

Godfried Bomans
.

Nee, het populairst zijn nieuwe verkiezingen.

Ah, Eén vandaag, dat zegt genoeg natuurlijk.

Ha ha, Eénvandaag probeert Maurice voor te zijn. Wat een onzin onderzoek. De linkse propaganda machine draait gelijk alweer op volle toeren. Want Nederlands is links volgens de omroepen, en die vertegenwoordigen het totale volk. En dus zijn wij dat.

d_2k | 04-09-10 | 21:00 | niet ok!

Nederland is groter dan alleen GS/SN/POW mijn waarde.

En wie vindt dat?

Dan zie ik liever pvv, cda, vvd, met de sgp erbij dan hebben ze in ieder geval weer wat meer zekerheid mochten er toch nog een paar van het cda de partij verlaten.

Weird Guilders
Het was ook een eenzijdig en ongenuanceerd plempsel van mij.

@Weird Guilders | 04-09-10 | 21:03
Nou d_2k heeft wel gelijk er is geen mogelijke coalitie meer mogelijk eigenlijk paar + heeft gefaild een middenkabinet wil PVDA niet en een centrum rechts is niet meer van de orde nu ab klinkt lastig doet, dus lijkt mij nieuwe verkiezingen de enigste beste oplossing ookal zou dat alleen maar voor meer problemen zorgen met pvv als grootste partij.

@pica
Job heeft grotere memmen dan Femke . . .

focking Joseph Goebbels zou hier nog een stijve van krijgen.
wat een indoctrinatie is dit, zeg.

Kotsmisselijk word ik van de kop van Cohen.
Wat een nachtmerriescenario....Cohen minister-president (zou hij dat juist kunnen spellen?) en dikke willem als koning.
Er zijn dan nog 3 opties in mijn ogen: 1: baan opzeggen, uitkering en alle bijbehorende subsidies, toeslagen en kwijtscheldingen aanvragen en zwartwerken. 2: Crimineel (en "lekker" vertroeteld) worden door dat linkse zooitje 3: Emigreren.
Denk dat het toch de optie 3 wordt :-)

De tiefus voor iedereen die links heeft gestemd. Links is tuig dat ons land kapotmaakt (zowel in financieel als sociaal opzicht), anderen de schuld geeft en de volgende generatie laat betalen. Links staat gelijk aan egoisme en kortzichtigheid.

u bent een slim persoon met optie 3 jammer genoeg ben ik nog te jong om daar voor te kiezen :(

-weggejorist-

Ik zeg: WC-eend

@chucky66
Hoe kom je daar nu bij, de Paars Plus variant heeft meer dan de helft van de stemmen gekregen, of heb jij op de een of andere manier die mij ontgaan is ook nog een coalitie voorkeur mogen aangeven op je stembiljetje?

Korreltje Zout | 04-09-10 | 21:15 |
gelukkig heb ik rechts gestemd.

@slipsnifter:
optie 4): Massaal geen belasting meer betalen, dat zal ze leren!

@poepkop
Nou inderdaad, daar heb je waarschijnlijk heel goed over nagedacht. Brandweer die niet meer uit kan rukken, ambulancepersoneel, politie. Iets zegt mij dat jij dan van het type bent die als eerste onder het bed huilend ligt te wachten totdat de boze mannen buiten op straat zijn uitgeraasd.

Laat ons maar opnieuw stemmen. Dan kan Geert 1 met Rutte verder.

Maar welk kapsel hoort daarbij ?Paarsplus is waardeloos. Allen nep wereldverbeteraars en slecht geïnformeerde panels lopen daar warm voor.

Kom maar op met dat paars+, dan wordt rechts nog veel groter bij de volgende verkiezingen.

Goed idee, misschien staat er dan vanzelf weer een Fortuyn op. We kunnen altijd hopen....

En met een Fortuyn bedoel ik een Man/Vrouw met passie en serieus beleid en onderbouwing. Nog beter zou zijn als deze man/vrouw zijn partij wat stabieler zou opbouwen want daar was lieve pim niet al te goed in, met tuig wat in LPF zat.

Socialisten zijn wel de minst sociale mensen die er bestaan en dat is niet alleen vanwege Cohen, Halsema c.s maar een gegeven waar de wereld al sinds mensenheugenis onder lijdt.
Even voor alle duidelijkheid ik praat niet over links of rechts.

Nu we een meevaller van 3,5 miljard hebben, kunnen we gewoon verder op het punt waar de onderhandelingen stokten: het enige probleem dat er toen lag, is opgelost. Met het CDA valt niet te regeren, met de PVV kunnen we beter niet regeren.

@Klaaswitz | 04-09-10 | 21:21: de door jou genoemde instellingen kunnen makkelijk een paar jaar betaald worden uit het privevermogen van de familie Von Amsberg.
Hebben ze mooi een paar jaar de tijd om een kabinet te creeren waar ook de werkende nederlander zich in kan vinden.
Gaan we daarna weer braaf belasting betalen, probleem opgelost.

@Duderoo | 04-09-10 | 21:22
De vraag is, kunnen wij hardwerkende mensen Paars pus overleven zonder financieel ten onder te gaan? Sowieso, de PvdA/Groenlinks/D66 kunnen in één jaar meer belastingheffen dan rechts in vier jaar tijd kan afschaffen. Net zoals linkse politici (gekken) meer vragen kunnen stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden.

@Bloodzone
In het analyseren van regeringsbeleid anders ook niet hoor. Zijn "Puinhopen van Paars" is vrijwel volledig uit de duim gezogen suggestieve onzin. Onder meer The Economist hebben publicaties gedaan waarin dit haarfijn wordt aangetoond.

Een wword: WC-eend!

Top, heb er zin in.

@Klaaswitz | 04-09-10 | 21:29 | Gemeld

Daar ben ik nog niet zo zeker van. De methode van steeds meer geld uitgeven, zonder daadwerkelijk controleerbaar streven, en dan weer het handje ophouden heeft nu niet echt gewerkt voor de zorg, politie en dergelijke takken.

Ik wil transparantie en allereerst moeten bepaalde takken op de schop. Telkens maar weer geld maar geen zichtbare vooruitgang is geen manier van doen.

En ik geef toe, ik ben nog niet toegekomen aan de "Puinhopen van Paars". Maar ik weet wel dat Fortuyn niet achterlijk was, en zeker niet zomaar met zoiets komt aanzetten.

Schiet nou eens op met dat geenstijlland. Koffers zijn gepakt.

@Korreltje Zout | 04-09-10 | 21:15 |

Volgens mij is het juist de VVD die in de meeste regeringen heeft gezeten, en niet links. Dus als er iemand de schuld moet krijgen, dan is het diezelfde VVD.

DeFilosoof | 04-09-10 | 20:52
Cohen straalt op haar af...

@Klaaswitz | 04-09-10 | 21:29
Twijfelachtig. Bomhoff was dan misschien geen teamspeler, maar ook zeker niet de minste econoom. Denk je dat hij zomaar klakkeloos 'economische onzin' van Fortuyn overneemt?

Dit onderzoek is misleidend. Het betreft een onderzoek onder mensen die zich hebben aangemeld bij EenVandaag. Dat wil nog niet zeggen dat de rest van Nederland die mening deelt.

Alles is goed als het maar niet die Cohen en Halsema zijn.

Oja die glibber van een pechtoldt ook.

zowel CDA als PVV mogen gerust opzouten. Maar dat is slechts mijn mening.
De koningin bepaald wel wie er mag regeren, daar komt de burger niet aan te pas. Rechts komt haar niet zo goed uit, met Wilders.

Wie de fok hebben ze dit gevraagd? Zijn we met z'n allen dement aan het worden? Rechts kabinet of herstemmen en anders kunnen we dit land wel opgeven en te koop zetten.

Oh ja? Ik niet. Weer die tu-tu-tu-tuut Femke op TV. Het was net zo lekker rustig. Ga ik ondertussen maar vast wat downloaden voor het vermaak na een hard dagje werken. Tjonge... sparen maar dus, daar gaat mijn salaris (nog meer). pff.

In lijn met Marx' verelendungstheorie hoop ik op PvdA-CDA-SP-GroenLinks.

Job Cohen kwam direct aandraven met het voorstel, om weer te gaan onderhandelen. Laat die gast zijn mond lekker houden, er is niet zonder reden massaal voor Rechts gekozen.

't Zal toch niet waar zijn hè?
Als de Nederlandse stemmer zó dom is, dan gun ik ze de toekomstige ellende van harte.
Zelf emigreer ik wel.

@ mohell | 04-09-10 | 22:12 |
Dus de huidige ellende over ons afgeroepen door CDA Opperhoofd Baktellende zie je even niet?

Ik wou dat ik dit berichtje had overgeslagen. Van de pica ga ik nachtmerries krijgen. En van de tekst ook. Brrrr. Slaap lekker.AUB geen linksch.

Hallelujah, het komt toch goed met Nederland!

ha, ha moet je kijken hoe en in opdracht van wie dat onderzoek is geweest.
De Job Cohen fanclub daar hebben ze het onderzoek gehouden.
Nieuwe verkiezingen zeg ik ... Doen

'Het onderzoek werd gehouden onder ruim tienduizend leden van het Eén Vandaag opiniepanel'.
-
Nudge, nudge -wink, wink- say no more.

-weggejorist-

Ik geloof er helemaal geen ene reedt van!

FriescheDruiloor | 04-09-10 | 22:32
U doet uw nick eer aan. U bent een echte druiloor.
azoturie | 04-09-10 | 22:42
U heeft gekijk Een vandaag. Nuf said.

Enquetes en Eenvandaag: dus is de bekende Riefenstahl manipulatie van de linkse media. Aan deze uitslag zou ik geen waarde toekennen. Nederland snakt naar zuivere/schone/niet-gekleurde politiek en verslaglegging daarvan. Mijn advies: eerst Hilversum opdoeken en daarna weer rustig opbouwen met mensen uit de provincie (verbod op mensen uit de grachtengorden de eerste 10 jaar).

kiezer | 04-09-10 | 22:17
Balkenende was niet mijn keus en ik ben niet vergeten hoe hij ons bij de lurven Europa ingesleept heeft, (dat vergeef ik hem nooit) maar voorlopig hebben wij dankzij Balkenende cs. wel de laagste werkloosheid van Europa, waarschijnlijk zelfs van de wereld.

tweede keuze van de kiezer? mij is niets gevraagd hoor

@ ad melkert | 04-09-10 | 22:47 |
Ik heb nare herinneringen aan u uit de tijd van Fortuyn, maar in deze geef ik u groot gelijk!;) Van objectieve verslaggeving is al tijden geen sprake meer. Dat was in de tijd van Fortuyn al zo en is met de opkomst van Wilders alleen maar erger geworden. Ook bij de staatsteelevee viert manipulatie hoogtij. PO opdoeken, 1 neutrale zender en politieke partijen gaan maar lekker op een door henzelf bekostigd kanaal hun politieke boodschap brengen. Hetzelfde geldt voor de religieuzen, die doen dat maar op een eigen door hen zelf bekostige zender. Verder een grote bezem door de NOS waarvan meer dan de helft uit linkse figuren bestaat. En dat is te zien aan de beelden die op het journaal worden uitgezonden. Objectief nieuws is ver te zoeken.

En dit bericht dat de kiezers paars+ willen komt uit diezelfde door links geindoctrineerde kokers die onderzoek doen onder hun door linksgeindoctrineerde leden.

Wacht maar tot de staten verkiezingen dan heeft deze optie waarschijnlijk geen meerderheid meer.

Waarom kan ik alleen maar via IE reaguren, in FF zie ik niks, ik kan niet eens dat koekje zoeken?
Cohen heeft zich belachelijk gemaakt door meteen te roepen dat hij wel met het CDA wil, terwijl de boel daar aan diggelen ligt. Die puinhoop vind ik overigens zeer positief vind. Nu Ratje Verhagen er nog uitgooien, Antiroker Klink bij de Gristenunie en dan lekker de oppositie in. Paars-Plus is het enige dat overblijft.

mooi verhaal dit!
volgens mij hebben we met ze allen dat paarse kabinet een aantal jaar keihard aan de kant gezet...
en nu met een plusje is t opeens wel weer goed?

thanks a lot mr klink, linksche undercover hooooooooer!!!!!!!!!!1

Het enige reële scenario is imho nieuwe verkiezingen.
Dan vliegen we Surinaamse waarnemers in om te controleren of de verkiezingen wel eerlijk verlopen.

Ik zou Femke nog steeds doen.

@Van Snikkelenburg | 04-09-10 | 23:31
Bij mij werkte FF ook niet tot ik in mijn NoScript-plugin toestemming gaf aan googleapis.com.

Geen zorgen mensen, op deze manier staan we hoe dan ook voor het einde van het jaar weer bij de stembus. Eens kijken hoe de verhoudingen dan liggen.

-weggejorist-

De voorkeur van de kiezer veranderd geen bal, laat ze maar eens nieuwe verkiezingen houden, kan men lachen...

Dat kan statitisch niet kloppen, NL stemt in meerderheid rechts en wil Paars Plus. Dat onderzoek is op het Mediapark gehouden.
Links heeft 55 zetels en de invloed van 100!

@Korreltje Zout | 04-09-10 | 21:15
Ik denk dat ik uw reaguurseltje met een korreltje zout neem.

@Martini89 | 04-09-10 | 21:59 |
Is er massaal voor rechts gekozen dan? Kwamen de 3 rechtse partijen niet op een nipte meerderheid van 76 zetels uit? Is de PvdA niet 2e geworden met 1 zetel minder dan VVD? Heb ik iets gemist?

"Dat blijkt uit een opinieonderzoek van eenvandaag"
Jullie kunnen me nog meer vertellen.
Als Rutte zijn proeve schrijft met de gegevens die hij heeft zullen alleen het CDA en de PVV daarmee instemmen.
En dan is er alsnog een rechts kabinet.
Als Rutte zich conformeerd aan wat de PvdA wil zal dat een ramp voor het land zijn. Niet doen dus.
En het CDA zal hopelijk niet zo dom zijn om in een kabinet met PvdA, Gl, en SP te gaan zitten. Dan worden ze bij de eerstvolgende verkiezingen weggevaagd. Gelukkig zitten daar nog nadenkende rechtsmensen die de meerderheid hebben.

Nieuwe verkiezingen komen er echt niet. Als PVV inderdaad de grootste zou worden (volgens de peilingen) dan zie ik VVD, PVDA, CDA, etcetera, echt niet aansturen op nieuwe verkiezingen. Dus ze gaan elkaar nu ineens wel vinden in een regeeraccoord.

De kiezer? Welke kiezer? Oh, de linkse lobby die dit iedereen wijsmaakt zodat we het moeten gaan geloven? O wacht, dat is natuurlijk diezelfde kiezer die een mega overwinning voorspelde voor de PvdA toen het bergafwaarts ging met ze.
"Never tell the truth to people who are not worthy of it."

deafhaalchinees | 04-09-10 | 21:12 | niet ok! // Lol, maar u heeft wel gelijk.

@Hetze Haatstra | 04-09-10 | 23:45
Dank voor uewen tip. Werkt inderdaad. Als die goegel-shit uitschakel heb ik meteen geen toegang meer. Poont punt teevee speelt onder één hoedje met de goegel-mafia.
U wilt mijn gegevens? Vraag er dan eensch netjes om!

*herverkiezingen a.u.b.*

als er maar geen pvda en sp in komen

Paars Plus! Plus Supermarkten: kleuren van logo zelfde als van de NCRV. En die kleuren dezelfde als VVD (blauw), PvdA (rood), D66 en GL (Groen/rood). En paars als vierde. Zal wel niks zijn. Of wel? Of niet? Iemand?

Ik heb Geenstijl altijd een mooi medium gevonden, recht voor zijn raap, ongefundeerd en schappelijk grof. Maar het enige wat ik in dit topic lees is: De linkse propaganda machine, De rotkop van Cohen, Pechthold is een kloot en alles wat niet naar een rechtse regering lijdt is kut, erg jammer dit, heel jammer! Het lijkt tegenwoordig wel een medium voor conservatie denkers, en rechtse boeroepers! Helaas is dit geenstijl 2010

'De linkse propaganda machine, De rotkop van Cohen, Pechthold is een kloot en alles wat niet naar een rechtse regering lijdt is kut, erg jammer dit, heel jammer! Het lijkt tegenwoordig wel een medium voor conservatie denkers, en rechtse boeroepers! Helaas is dit geenstijl 2010'
@Rotzak84 | 05-09-10 | 03:26
/
GS lijkt een rechts medium. Waarom? Omdat de rest van de media vrijwel altijd links gezind is. Eigenlijk is GS gewoon onafhankelijk. GS is kritisch over zowel links als rechts. En zo zou het ook moeten zijn. Helaas is de oude media erg links, en moet GS het voortouw nemen. Overigens is het niet 'lijdt' maar 'leidt'.

EenVandaag... Tja...

gaat t juist om : kaffers die ons laten Lijden of ergens naar een salaris verhoging Leiden!..maar stropdasjesM/V denkt alleen an s'n eige !pluche.

Dat een vandaag onderzoek is natuurlijk wishfull thinking van de zittende linksgristelijke macht. Het zogenaamde maatschappelijk middenveld van tienduizenden zwaargesubsidieerde managers en bestuurders in de collectieve sector en bij duizenden met belastinggeld bekostigde stichtingen. De publieke omroep is een duidelijke afspiegeling van dit alles. Miljarden belastinggeld gaat daar naartoe voor een achterban die nauwelijks nog 25% van de NL bevolking vertegenwoordigd. Dus VARA/NCRV/KRO zijn de afspiegeling van hoe zaken in dit land zijn geregeld.

Doe dan maar zo links mogelijk met PVDA & CDA.
Na een jaartje hebben ze weer gezeik en dan krijgen we nieuwe
verkiezingen.
En dan wordt Nederland ultra rechts.
Kan niet wachten.

Ja, de tyfus ! Zeker een polletje gedaan onder GroenLinks stemmerts. Oh, en Rotzak84, als het niet links is mag het opeens niet of zo ?

Enkele jaren geleden was het 2vandaag, nu 1vandaag en als het aan een gezond rechts kabinet ligt 0vandaag. Wat een zegen zou zijn voor het land; weer een links propagandistisch programma minder. Na het opdoeken van Nova een nieuwe stap voorwaarts voor ons eens zo mooie land.

Stel je hebt in je linkse club een paar talenten, dan is het niet slim ze allen in jouw clubje te laten floreren, waarom niet 1 of 2 bij concurrenten en wanneer dan nodig, bv als rechts klaar is met een regeerakkoord, dan laat je hen de concurrent van binnenuit ploffen, je laat daar een Klink'je in de kabel komen zeg maar

@ Goldfinger

Ultra rechts nog wel? Eens kijken of je daar nog zo over te spreken bent als het daadwerkelijk zo ver komt, met je ultra rechts de tering.

Ik geloof er geen barst van dat paarsplus nu populair is,je wordt dom gemaakt door de publieke omroep.

@bijen

ik ben het helemaal met je eens!

emigratie is in gang gezet

Paarsplus is het laatste bod aan de nederlandse bevolking. Indien dit niet wordt geaccepteerd, krijgen we het zakenkabinet "WillemIV I".

Paars + is nu favoriet ONDER DE EENVANDAAG KIJKERS.
We gaan toch ook niet doen alsof de polls op GS representatief zijn voor het hele electoraat?

Als links weer aan de macht komt dan is Nederland binnen de kortste keren failliet. De taliban zal een gat in de lucht springen als Job "uh uh" Cohen premier wordt. Ik heb hier net thuis alle thee uit het huis geflikkerd.

In Godsnaam GÈÈN Paarsplus! Die variant is al onderzocht en de conclusie was; gaat never nooit lukken. Ik moet er niet aan denken dat Job Kotshen aan de macht komt, gruwel scenario! Laat Mark nu maar een regeerakkoord schrijven waar CDA, PVV en SGP zich bij aansluiten, zijn we na Ab 'kink in de kabel' weer op de goede weg.

Als het wel een rechts kabinet word kunnen we Nederland net zo goed verkopen aan Rusland.

Paars-Plus, dat is het dus!
Voor een samenleving waarin íédereen meetelt. waar niet wordt gekeken naar huidskleur/etniciteit en naar godsdienst. Kortom een samenleving die artikel 1 van de Grondwet ten volle respecteert!
Geert, ga jij maar NL te schande maken in Engeland, Australië en New York. Je hebt nu tijd genoeg! Of beter nog, blijf daar maar. Kunnen wij weer werken aan het opbouwen van een tolerantere samenleving, die jij met je haatzaaien tot op het bot verdeeld hebt gemaakt.Jouw afscheidslied:
Nou tabé dan, ik groet u, ik kom nooit meer terug!

Linksstemmer | 05-09-10 | 16:20
Ik wens je veel succes met de sharia. Probeer jij daar maar eens een tolerante samenleving mee op te bouwen.

Zal nog leuk worden in de toekomst: Modeshows op de school van je kinderen/kleinkinderen: Wie draagt de mooiste burka...

Aan mohell:
Wen er maar aan, bangerT.

Heer Geert heeft het zelf opgeblazen maar dat was al te voorzien.

Pietje Bell1 | 05-09-10 | 17:41
Ik ben niet van plan om daaraan te wennen. Bang ben ik helemaal niet, maar wel boos, dat mensen als jij dit alles laten gebeuren.
En wat heeft dit in vredesnaam met de heer Geert te maken.
Als hij er niet was, kwam er wel weer een ander.

Twee collaborerende landverraders op een bankje. Afzichtelijke schepsels.

ob de Bank zie je de Mense die verantwoordelijk zijn voor de ondergang van Nederland... oh en het begin van de Islamse Republiek Nederland.

Reacties op dit artikel zijn gesloten