PVV-leider Geert Wilders heeft zich zaterdag in zijn toespraak in New York ingehouden. ,,De speech was milder dan de toespraken die van we van Wilders kennen in binnen- en buitenland'', aldus voorzitter René Danen van Nederland Bekent Kleur zondag in een reactie. ,,Maar het bleef natuurlijk wel een anti-islamtoespraak waar we ons niet in kunnen vinden.''
Danen sprak zaterdag in Den Haag nog een demonstratie tegen Wilders toe. De betoging was onder meer gericht tegen het optreden van Wilders in New York, bij de herdenking van de aanslapen op 11 september, negen jaar geleden. Overbodig was de betoging niet: ,,Dat Wilders zich een keer een middagje inhoudt, wil niet zeggen dat ie dat de komende vier jaar ook zal doen.''
Tolereren
Wilders was in New York bij een demonstratie tegen de bouw van een islamitisch centrum met gebedsruimte nabij Ground Zero. Volgens hem zou de bouw van het islamitisch centrum verraad zijn aan de slachtoffers van de aanslagen. ,,We zullen de mensen die omgekomen zijn op 11 september niet verraden. Voor hen kunnen we geen moskee tolereren op of vlakbij Ground Zero. Voor hen zeggen we luid en duidelijk: Geen moskee hier. Voor hen moeten we een lijn trekken. Zodat New York, opgebouwd met Nederlandse tolerantie, nooit Nieuw Mekka zal worden'', aldus Wilders in zijn speech.
Reaguursels
hoezo niet in kunnen vinden?
"America needs his own Geert Wilders"
Femtex | 12-09-10 | 11:45 | niet ok!
Ik vond het inderdaad allemaal maar meevallen. Die Wilders is anders wel slim met dit optreden. Ik denk dat half Nederland gekeken heeft en ook eens gaat nadenken.
Mr_Poenanie_NL | 12-09-10 | 11:45 | niet ok!
"waar we ons niet in kunnen vinden"
huh? Praat voor jezelf ...
Tom de Graaf | 12-09-10 | 11:46 | niet ok!
goed gedaan geert toppie
rrrr | 12-09-10 | 11:46 | niet ok!
Geert is een held!!
bol77 | 12-09-10 | 11:48 | niet ok!
De opkomst in Den Haag viel tegen i.v.m het slechte weer.
Danen is niets meer dan stof.
Geert Wilders wordt een steeds meer gerespecteerd persoon in de wereld.
winterpeen | 12-09-10 | 11:48 | niet ok!
Griezelige René Danen! Met dit soort mensen als Danen gaat Nederland naar de kloten!
linda4960 | 12-09-10 | 11:49 | niet ok!
dat Wilder zich een middagje inhoudt...
voor Rene Danen is 9/11 een middagje... Wat een eikel zeg.
seesharp | 12-09-10 | 11:50 | niet ok!
Wilders heeft gewoon netjes gezegd wat de islam voor heeft.
Die dhimitude landverrader zou het sowieso nooit met hem eens zijn.
Laten we kijken naar de feiten.
Hoeveel zetels heeft die meneer?
Juist ja, verder geen commentaar. :)))
TiSNiX | 12-09-10 | 11:52 | niet ok!
Landverrader No. 1 laat weer van zich horen, Danen ga es deaud,
The Russian | 12-09-10 | 11:56 | niet ok!
het bekende vingertje van de Azijnpiet ik weet het beter
istawa | 12-09-10 | 11:58 | niet ok!
Wilders milder.
Dat is toch wel weer lief van Wilders.
Misschien kan de aanhand daar ook voorbeeld aan nemen.
Kaan78 | 12-09-10 | 11:59 | niet ok!
Aanslapen?
Meneer Peters, u bent nog niet helemaal wakker! ;)
Prins_Bernhard | 12-09-10 | 12:01 | niet ok!
Genant hoe politici ter linkerzijde de weg helemaal kwijt zijn als het om Wilders gaat. Eerst sidderen van woede over wat hij zou kúnnen gaan zeggen. Angst zaaien over de Nederlandse belangen en het Nederlandse imago.
Na de toespraak lijkt het wel of men Wilders verwijt dat hij mild was. Er is teleurstelling over zijn redelijke toon.
www.telegraaf.nl...
Ze WILLEN gewoon dat Wilders rabiaat gedrag vertoont. Dan hebben ze een gemeenschappelijke vijand en het lijdt af van hun eigen falen en ideeenarmoe.
Zeepstra | 12-09-10 | 12:01 | niet ok!
OMG. OMG!
Het leidt. Leidt.
Zeepstra | 12-09-10 | 12:02 | niet ok!
wilders zei iets milders.
LiamP | 12-09-10 | 12:06 | niet ok!
-weggejorist-
Charretelle Kruisjes | 12-09-10 | 12:11 | niet ok!
Er was werkelijk geen woord bij waar iemand met gezond verstand tegen zou kunnen zijn. Geert = held
derkccs | 12-09-10 | 12:14 | niet ok!
@Charretelle Kruisjes
Dat was natuurlijk bij 1vandaag. Niet bij 1vandaatg, hoe zou dat nou toch komen, een moslims die het verachtelijk vind om op de lijken van 9/11 een moskee te bouwen. Ik geloof haar onvoorwaardelijk.
derkccs | 12-09-10 | 12:15 | niet ok!
@Charretelle Kruisjes
En zo kunnen we UREN doorgaan met die opmerkingen. Zeg jij dan eens wat islam is?
Grenswachter1 | 12-09-10 | 12:16 | niet ok!
'Ik geloof haar onvoorwaardelijk.'
Charretelle Kruisjes | 12-09-10 | 12:11
/
Onvoorwaardelijk geloven is dom.
Prins_Bernhard | 12-09-10 | 12:20 | niet ok!
lol. ik vind die woorden niet zo enorm mild.
zoalshetis | 12-09-10 | 12:21 | niet ok!
Hij is niet milder maar dit is de gelegenheid niet om het uitgebreid over de islam te hebben.
Hier is voor de slachtoffers en hun nabestaande een sobere speech gepast.
Hoogstens zijn afschuw over de onsympathieke opdringerige islam met hun veroverings moskee uitspreken en that's it.
Hij spreekt overigens wel goed engels met een iet wat nederlandse accent maar goed geformuleerd en getimed.
solidstate | 12-09-10 | 12:24 | niet ok!
Linksch is nu ook helemaal de weg kwijt. Ze zakken in de peilingen verliezen dadelijk hun soebsoedies en moeten zelf de broek gaan ophouden. Dus moet er alles aan gedaan worden om rechts zwart te maken.
Steen Geil | 12-09-10 | 12:24 | niet ok!
Geert zei niets raars en is niet meer dan redelijk in wat hij gisteren gezegd heeft. Hoe kan je het in je hoofd halen om op een plek waar 3000 mensen zijn gestorven in relatie tot het gedachtengoed van een geloof een gebedshuis van dat zelfde geloof te bouwen? Dat is een overwinning voor de paar slechte mensen die uit naam van dit geloof slachtoffers maken.
Iedereen die dit niet snapt is gewoon simpel of wil gewoon niet even logisch nadenken. Hoe zal de wereld reageren als de Duitsers een cultureel centrum op de funderingen van de voormalige gaskamers van Auswitz neerzetten? (Niet dat ze dit ooit zullen opperen!)
benerklaarmee | 12-09-10 | 12:26 | niet ok!
De tegenstellingen en haat naar elkaar wordt groter, toch treurig eigenlijk dat links al een strijdplan klaar heeft om de nieuwe regering straks gewoon onderuit te halen, dat is toch dwarsbomen van bestuur van het land, willens en wetens de boel op scherp zetten, dat is toch geen landsbelang??
linda4960 | 12-09-10 | 12:27 | niet ok!
Was te verwachten. PVDA
Pjotertje | 12-09-10 | 12:31 | niet ok!
Was te verwachten. PVDA denkt nu vast F*UCK.
Pjotertje | 12-09-10 | 12:32 | niet ok!
Nederland Gidsland. Vroeger onder leiding van de linksche kerk, nu onder leiding van Reisefuehrer Geert.
Dat is dus te bestempelen als een typisch Nederlands trekje: je mening opdringen aan anderen, het liefst heel ver weg.
Koos Knak | 12-09-10 | 12:33 | niet ok!
@seesharp
dat Wilder zich een middagje inhoudt...
voor Rene Danen is 9/11 een middagje... Wat een eikel zeg.
seesharp | 12-09-10 | 11:50
scherp gezien!!!
benerklaarmee | 12-09-10 | 12:34 | niet ok!
linda4960 | 12-09-10 | 12:27 | niet ok!
Dat de oppositie plannen maakt om de regering onderuit te halen is normaal. Dat doen ze al meer dan 100 jaar. Als ze het niet meer doen, dat is raar.
Koos Knak | 12-09-10 | 12:36 | niet ok!
Wilders de Draaikont, de zoveelste keer dat meneer loopt te blazen maar op het moment dat het erop aankomt weer de andere kant op draait..
De avond van de verkiezingen het breekpunt van WAO laten vallen, geen vertrouwen meer in het CDA hebben, o toch wel!, etc etc.
Ben benieuwd of PVV stemmers dit zelf ook door hebben.
Kudtstudent | 12-09-10 | 12:37 | niet ok!
En dan net doen alsof Wilders milder was dankzij dit trieste tegen-demonstratietje...
Democratuur | 12-09-10 | 12:38 | niet ok!
@Koos Knak | 12-09-10 | 12:33
Je hebt volkomen gelijkt... Je hoort moslims toch ook niet hun mening opdringen over het tekenen van mohammed ?
TheLuggs | 12-09-10 | 12:41 | niet ok!
@Kudtstudent | 12-09-10
Je doet je naam kennelijk eer aan.. in welk opzicht vertegenwoordigde deze speech andere standpunten dan die wilders altijd al verkondigt...
Maar ik snap het wel hoor.. al die door links beloofde imagoschade bleef uit, en de treurige protest van de anti pvv'ers in den haag stak nu nog treuriger af tegen de ontvangst van wilders in new york.
TheLuggs | 12-09-10 | 12:45 | niet ok!
OMG. Wat een domme mensen wonen er in Nederland..... Niet eens door welk spelletje deze enge man speelt....
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 12:45 | niet ok!
@ Kudtstudent | 12-09-10 | 12:37
vooral op het puntje CDA slaat u de plank volledig mis, of bent u niet bekent met het fenomeen 'veranderingen'? Het vertrek van Klink doet natuurlijk niet ter zake in uw ogen... Ik hoop dat u blij bent aanhanger van Cohen te zijn, de enige echte *kuch* standvastige rots in de branding...
ox | 12-09-10 | 12:46 | niet ok!
@ JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 12:45
aarrrgh u hebt gelijk, zullen we Cohen samen aanklagen?
ox | 12-09-10 | 12:49 | niet ok!
@ox, ik ben bekenD met dat fenomeen (moeilijk woord hoor!).
Klink was niet de enige dissident die Wilders noemde waardoor hij geen vertrouwen meer had.
Maar bij een rechtse partij is van mening wisselen niet draaien maar omgaan met 'veranderingen'?
Kudtstudent | 12-09-10 | 12:50 | niet ok!
Ergens kun je natuurlijk toch volstaan met een enkel argument. Een argument waarmee de mensen die roepen: "Onzin, die toko kan er gewoon komen", zelfs moeten denken: Hmm, ja.. daar zit wel een punt in.
M.i. waren de laatste woorden van de kapers ten tijde dat de vliegtuigen zich in het WTC boordden: Allah Hakbar (o.i.d). En dat moet dan elke vrijdag gehoord worden, tijdens het gebed, op de plek waar het allemaal 'gebeurde'? Ondenkbaar! Ontoelaatbaar!
Jansen en Jansen | 12-09-10 | 12:51 | niet ok!
@JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 12:45 Inderdaad, een bijzonder enge griezelige man, die Rene Danen, iemand die nauwlettend in de gaten gehouden moet worden: Men neme kennis van het artikel "Antiracistische vergadering in het clubhuis van de Hamas-vrienden" op www.hetverraadvanlinks.nl...
Behaard smaalkopje | 12-09-10 | 12:51 | niet ok!
@ Kudtstudent | 12-09-10 | 12:50
u benD grappig, en als u niet inziet wat het vertrek van Klink teweeg heeft gebrachD dan houTD us zich bewust blinT, maar dat kennen wij van de linksch mensch....
*studentje bedanken doed voor de Nederlandse les*
ox | 12-09-10 | 12:57 | niet ok!
kon me dr prima in vinden, een van de betere speeches van geert
prinses anaalia | 12-09-10 | 13:00 | niet ok!
prachtig en puike verschijning van onze MP Wilders.
libia majora kalus | 12-09-10 | 13:02 | niet ok!
Charretelle Kruisjes | 12-09-10 | 12:11 |
Die moeder zal wel niet bij de duizenden juichende toeschouwers hebben gestaan.
Eén vandaag kennende hebben ze goed gezocht om een tegenstander te vinden.
Linkse propaganda dit kennen we nu wel.
Je kijkt gewoon naar de verkeerde programma's
TiSNiX | 12-09-10 | 13:02 | niet ok!
@Behaard smaalkopje | 12-09-10 | 12:51 | niet ok!
Ik had het eigenlijk over die geblondeerde baviaan.
Iedereen heeft het over de islam, maar andere geloofsovertuigungen zijn niet veel beter. Ook de gristelijke kerk heeft een extremistische splinter groep. Hetzelfde geld voor het joodse geloof. Het is makkelijk een grote groep mensen in dezelfde hoek te schoppen, maar het lost niets op. Ik vraag me af waarom Dhr. Wilders zo vaak op de israelisch ambasade rond hangt.
mens-en-samenleving.infonu.nl...
Dus ik word net zo bang van het joodse geloof als de islam.
Ik ben zelf een aanhanger van deze theorie.
www.powned.tv...
Dus snap zowiezo al dat gepeupel over religie niet. En daarbij zou er in nederland een scheiding tussen kerk en staat moeten zijn.
En natuurlijk heeft Wilders ergens een punt, alleen zou hij er beter aan doen om niet 1 etnische groep erop te pakken.
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 13:03 | niet ok!
@ seesharp | 12-09-10 | 11:50
Voor R. Danen is 11 sept meer een feestdag !
25TaLife | 12-09-10 | 13:19 | niet ok!
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 13:03 | niet ok!
Moslims zijn geen etnische groep. Daarbij zijn er significante verschillen tussen de doctrines van het Jodendom, het Christendom en de Islam. Waar de Torah en de Bijbel vaag en niet eenduidig zijn (en bovendien geschreven door vele verschillende mensen en onnoemelijk vaak vertaalt), geldt dit niet voor de Koran. Je klinkt als een middelbare scholier die bij maatschappijleer leert hoe 'boefout' Wilders is. Is hij ook enigszins, maar de Islam is wel een verderfelijke ideologie. Verdiep je er eens in.
Nulhypothese | 12-09-10 | 13:37 | niet ok!
Klinkt als een of ander Duits Bier: Wilders Mild, even blond, minder alcohol.... (Maar nog steeds Haram!)
huismerk | 12-09-10 | 13:40 | niet ok!
*vertaald
Nulhypothese | 12-09-10 | 13:40 | niet ok!
ah, puur omdat het een anti-islam toespraak is, vind meneer Danen het al niet meer kunnen. Lekker puntje objectiviteit
Galaick | 12-09-10 | 13:56 | niet ok!
@ulhypothese | 12-09-10 | 13:37 | niet ok!
Als je goed leest heb ik het niet over moslims, maar over etnische groeperingen. Wilders wil inwoners van Nederland toch gaan registreren op etnische achtergrond? Dat is ongeveer 70 jaar geleden ook gebeurd, en we weten allemaal waar dat geeindigd is.
Daarbij ben ik de middelbare school al lang gepasseerd en bereik ik binnen afzienbare tijd de middelbare leeftijd(helaas...)
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 13:58 | niet ok!
danen is de bruikbare idioot en is ingehuurd door moslim kolonialisten , die hem zullen stenigen als hij ze niet meer van nut is.
houjebekmaarlul | 12-09-10 | 14:17 | niet ok!
Lang leve Geert Milders
Pieter Pan | 12-09-10 | 14:21 | niet ok!
Geert Wilders wordt een steeds meer gerespecteerd persoon in de wereld.
winterpeen | 12-09-10 | 11:48 |
-
Dat zegt dan meer over deze wereld dan over GW, en dat bedoel ik niet positief...
Zure Sigaar | 12-09-10 | 14:23 | niet ok!
@JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 13:03 Nee maar ...
(ik hoop maar niet dat je denkt dat ik nu verbaasd ben) ... :-E
Desalniettemin: Heb je althans nog wel even dat webschakeltje aangeklikt? Dóén hoor ... www.hetverraadvanlinks.nl...
Behaard smaalkopje | 12-09-10 | 14:31 | niet ok!
@Behaard smaalkopje | 12-09-10 | 14:31 | niet ok!
Jaja, ik had het gelezen, maar ik zeg ook niet dat links veel beter is. En als wilders een stuk minder extreem was geweest, had hij mijn stem wrs gekregen. Want het enige dat extreem rechts is (vind ik) , is zijn immigratie beleid. De rest van zijn programma is op diverse punten linkser dan de SP.
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 14:37 | niet ok!
@JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 13:58
Los van de nogal slappe vergelijking met de tweede wereld oorlog, moet je natuurlijk wel het een en het aner in context plaatsen. Lnks meld bij mode van de PvdA dat je helemaal niet kunt stellen dat allochtonen crimineler zijn dan dan autotonen daar er geen statistieken worden bij gehouden die dat kunnen bevestigen. En vervolgens zeggen ze dat je die statistieken niet moet bijhouden wantdat werkt stigmatiserend.
Het grote probleem is dat er wel degelijk en probleem is met de islam in nederland... simpelweg als 20% van de bevolking zegt dat er een probleem is (ruim 20% zou nu voor wilders stemmen) heb je een probeem. Nu ben ik er braaf gerust op dat van die 20% een groot deel niet denkt dat wilders die problemen zal oplossen. Maar wilders is de enige die aangeeft dat er een probleem is.
Maar zolang de andere artijen hun kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is blijft wilders groeien. Het wordt tijd dan de gevestigde partijen eens meedoen, en erkennen dat de integratie faalt en dat de multiculturele samenleving geflopt is. Het is tijd dat de gevestigde orde strijd voor onze westerse waarden. En bovenalles dat de overheid geen consessies moet doen aan welke religie dan ook... Gemeente loketten hebben net zo min iets in een moskee als een kerk te zoeken. Dat de dags des heren niets iets is wat door de staat geregeld moet worden. Als jij op zondag niet wilt winkelen bijf je maar thuis, maar waarom wil je het anderen opleggen.
TheLuggs | 12-09-10 | 14:42 | niet ok!
Sterke toespraak van Geertje.
Iedereen die voor de Islam is, is tegen de vrijheid en voor de onderdrukking.
copy2devnull | 12-09-10 | 14:43 | niet ok!
Geert heeft het goed gedanen.
Michael Vail | 12-09-10 | 14:46 | niet ok!
@TheLuggs | 12-09-10 | 14:42 | niet ok!
Ik stel nergens dat autochtonen meer of minder crimineel zijn. Criminelen moeten worden aangepakt, wat voor afkomst, geloof of voorkeur iemand ook heeft. Ik zeg alleen dat er een slim(lees vies) stukje politiek word bedreven door wilders. Hij zegt dat er een probleem is, dus is er volgens 20% van nederland een probleem. De overlast van "marokanen" is niet een probleem van de islam, maar een sociaal probleem. Als ik vroeger iets uithaalde op het eind van onze straat, kwam daar de buurvrouw het huis uit om te zeggen dat ik normaal moest doen. En dat accepteerde ik gewoon, ik had geen grote mond naar de vrouw toe. Nu moet je dat niet meer proberen, want je hebt gelijk een grote bek, of pa staat 5 minuten later op de stoep. En dat gold ook zo voor mijn turkse en marokaanse vriendjes. Die kregen ook gewoon peut van pappie.
De uitspraak, "Als jij op zondag niet wilt winkelen bijf je maar thuis, maar waarom wil je het anderen opleggen.", getuigd van weinig inzicht.
Als jij als kleine zelfstandige, je hoofd niet boven water kunt houden, omdat je op zondag open moet. Ik zeg moet, want als jij niet open gaat en je buurman wel, loop je inkomsten mis.
Daarnaast heeft onderzoek uitgewezen dat mensen niet meer gaat shoppen maar meer verspreid over de week.
www.volkskrant.nl...
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 16:56 | niet ok!
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 16:56 | niet ok!
Het gaat om de keuze van een stad om wel of niet de winkels op zondag open te houden. Supermarkten, avondwinkels en bepaalde kleinere detailhandel (sigarenboeren, primera winkels, tijdschriften en kado winkels) kunnen prima op zondag open. Het moet de keuze van de winkelier zijn wanneer hij of zij open wil. In een stad als Utrecht of Amsterdam, kan je in het centrum niet meer zonder de zondag om je meterprijs terug te verdienen. Als je daar als zelfstandige staat, dan kan je jezelf beter afvragen wat je er nog doet, via een payroll bedrijf kan je met gemak een groepje student(en) of parttimers je winkel laten runnen. Vooral met de omzetten die bij zulke locaties horen. En mocht je die daar niet halen, dan is dat het probleem van de ondernemer en niet van de koopzondag. Net als bestemmingsplannen, terras en reclame belasting, de zoveelste idiote ingreep in de markt die compleet overbodig is. Laat winkels/gemeenten/vakbonden/omwonenden het gewoon lekker zelf regelen met elkaar. In andere, meer beschaafde landen (landen zonder CDA/CU/SGP), is er in de grote steden gewoon altijd koopzondag.
huismerk | 12-09-10 | 17:19 | niet ok!
@ sommige zeikerds hierboven:
Wilders heeft zich inderdaad ingehouden. Nette speech tegenover de slachtoffers van 9/11.
De herdenking is ter ere van de slachtoffers en niet om een podium te zoeken om te 'scoren'.
Een moskee op een dergelijke plaats (of het nu óp ground zero of tweehonderd meter verder is) is echter nogal ongepast en dan druk ik me zacht uit.
Zeker het feit dat het 'centrum' Cordoba genoemd wordt, geeft te denken.
Cordoba is een stad in Spanje waar moslims enkele eeuwen geleden een moskee hebben gebouwd boven op een christelijke kerk.
Hoezo uitdagen...???
Tolerantie is prima, maar moet je tolerantie niet verdienen en sterker nog, zou tolerantie niet wederzijds moeten zijn?
Voor sommige amerikanen staat het verbranden van de amerikaanse vlag gelijk aan het verbranden van een koran voor de moslims. Amerikanen spreken er (hoogstens) hun afkeuring over uit terwijl (sommige/enkele/vele) moslims meteen dreigen met bomaanslagen, represailles, import-stops, etc...).
Ik hoor altijd dat de islam zo'n vredelievende godsdienst is....
Iemand die me dit kan uitleggen?
patatplukker | 12-09-10 | 19:40 | niet ok!
@huismerk | 12-09-10 | 17:19 | niet ok!
Juist, je slaat de spijker op zijn kop. En juist daar heb ik problemen mee. Misschien levert het voordeel op, op de korte termijn. Maar waar blijft je keuze als er straks nog 3ŕ4 grote bedrijven zijn?
Daarbij denk ik dat een deel van de "verharde" sfeer in nederland komt doordat, "de bakker op de hoek, de slager in de straat, de snoepwinkel op het plein" verdwenen zijn uit het straatbeeld van Nederland. Alsmede het "vertrek" van gemeenten uit de wijken.
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 19:40 | niet ok!
JustMeAndTheVoices | 12-09-10 | 19:40 | niet ok!
Veel supermarkten die op zondag open zijn dat zijn franchises, zoals C1000. Een slager op de Nieuwe dijk in Amsterdam zit of in de binnenstad van Utrecht is vaak een BV en geen eenmanszaak meer en daar staan 3 of 4 medewerkers achter de toonbank. En die zijn gewoon open op zondag. Ondernemen is kansen zien, de consument wil het gemak van winkelen op een dag dat hij niet op het werk zit (zondag), dat is dus een kans. Ondernemen is hard, bikkelhard, dat is de reden waarop ze in een communistisch systeem jarenlang dezelfde producten maken en waarom wij het nieuwste van het nieuwste hebben. Mensen verwachten innovatie en flexibiliteit van ondernemers. Gemeenschapzin zit in de mensen niet in de namen op de winkels. Veel franchises zoals C1000 en Primera kom je overal tegen, is in principe gewoon een normaal bedrijf alleen kopen ze de huisstijl en de producten in. Door de arbeidsmobiliteit (mensen verhuizen vaker) zit niemand meer te wachten op streekproducten en kleine winkels die een heel specifiek soort markt aanboren. In Australie, Canada en Duitsland is het normaal dat je op zondag in middelgrote en grotere steden gewoon kan shoppen. Als ondernemer bemoei ik me ook niet met de openingstijden van kerken, moskeen, etc en andersom verwacht ik ook niks anders.
huismerk | 12-09-10 | 21:26 | niet ok!
Ga nou gewoon eens inhoudelijk op die speeches in, in plaats van steeds op de man.
Weerleg zijn argumenten met de jouwe, en kijk waar je dan komt.
Zulke hele bizarre dingen roept hij namelijk niet.
frickY | 12-09-10 | 21:27 | niet ok!
Ik snap het niet. Een aantal gestoorde fundamentalisten sloopt 2 gebouwen en roepen "wij doen dit uit naam van de islam" en daarom mag er nu geen moskee uitgebreid worden waar mensen naar toe willen die volstrekt niks met die tragedie te maken hebben. Alleen maar omdat de mongoloďde kapers het over allah hadden.
Dat is net zoiets als tegen de duitsers zeggen dat ze geen ambassade in Israel of Rusland mogen hebben omdat er ooit andere duitsers waren die miljoenen van hun land / volksgenoten hebben vermoord.
JanVergoor | 12-09-10 | 22:18 | niet ok!
Het is ook nooit goed he...
GoogIeIaar | 12-09-10 | 23:01 | niet ok!
SLAPERDEWATSKI in het kwadraat
nietzo | 12-09-10 | 23:53 | niet ok!
Ik vind Ground Zero 'heilige grond' noemen niet zo gematigd eigenlijk. Klinkt verdraaid veel hetzelfde als wat die geloof extremisten roepen.
jugler | 12-09-10 | 23:59 | niet ok!
De mening van wereldvreemde Jihad supporters als Danen kunnen we wel missen.
@Janvennegoor
Bent u ook wereldvreemd? Wellicht de ware volksfeesten gemist na 9-11 in de Islamitische wereld? En het feit dat er dagelijks aanslagen zijn? U heeft het over 2 mannen maar het feit is dat er tientallen miljoenen moslims zijn die actief hun goedkeuring laten zien, meer als 10 procent van de Egyptenaren bijvoorbeeld keurt aanslagen op het westen goed.
Men wilt niet zeggen waar het geld vandaan komt, de Imam die de moskee promoot is een fervent Hamas supporter, pro Sharia aanhanger, en wilt de Moskee noemen naar Corduba, een veroverde stad.
Sowieso is het gebied geen woongebied maar een commercieel district, de kerken daar zijn ook veelal kleinschalig omdat er vrijwel niemand naar komt, dit zal met de moskee ook zal zijn. Het is puur een signaal naar de Islamitische wereld dat ze overwonnen hebben, het bouwen van moskeeën op voormalig heiligdommen of plekken van macht is iets normaals, De Al Asqa moskee is ook op een Joods heiligdom geplaatst om die reden, en de Hage Sophia ook.
Bahamut1337 | 13-09-10 | 00:41 | niet ok!
Stop het monster Wilders! Het doden van duizenden onschuldigen moet mogen! Het uitoefenen van de orders van het boek van de haat en de dood valt onder de vrijheid van godsdienst, het is onverdraagzaam om dit in te perken zolang er nog steeds honden zijn die het ultieme geloof van de vrede verwerpen!
illuvatar | 13-09-10 | 10:44 | niet ok!
Je moet rene danen eens vragen wat ie vind van oproepen tot geweld en discriminatie
in de koran
BasKoning | 13-09-10 | 11:30 | niet ok!
De Hagia Sophia niet geplaatst is nog steeds grootste kerk. 4 torens eromheen en klaar Moskee en heet nu Aya Sophia
ffwachtennog | 13-09-10 | 16:08 | niet ok!
je zet toch ook geen Duitse scouting naast een 2de wereld oorlog herdenkingsmonument.
Sheeponsneakers | 13-09-10 | 19:46 | niet ok!