De discussie woensdag in de Tweede Kamer over de dubbele nationaliteit raakte PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak persoonlijk, zo gaf ze na afloop aan.
Drie jaar geleden kwam PVV-leider Geert Wilders met een motie van wantrouwen tegen de twee PvdA-staatssecretarissen Albayrak en Ahmed Aboutaleb. Woensdag laaide de discussie opnieuw op vanwege het Zweedse paspoort van staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten (CDA, Volksgezondheid). Premier Mark Rutte gaf aan dat er voor hem verschil is tussen iemand die als tweede pas een Zweedse of een Turkse heeft.
Gedraaid
Albayrak: ,,Ja, Rutte maakt onderscheid tussen de Zweedse en Turkse nationaliteit. Hij is drie keer gedraaid, maar daar daar kwam het wel op neer.'' Albayrak sprak op de gang kort met Veldhuijzen van Zanten: ,,Een soort lotgenotengesprek. Ik denk dat we daar met hetzelfde gevoel zaten.'
Gerelateerd
Rutte botst met oppositie
#Regeringsverklaring
Reaguursels
Heeft ze het tweede paspoort destijds dan ingeleverd?
stefko | 27-10-10 | 20:42 | niet ok!
Er is toch ook een verschil tussen een Zweeds en Turks tweede paspoort?
Hypocrietiemand | 27-10-10 | 20:42 | niet ok!
Ik zou zeggen, denk er eens over na waarom wij twijfelen aan jouw loyaliteit i.p.v dat wijvenbabbeltje over lotgenoten.
alwayslearning | 27-10-10 | 20:43 | niet ok!
Ojee een boze Turk dat gaat fout
dorpsidioot | 27-10-10 | 20:44 | niet ok!
Niet onlekker, desondanks.
Judge Roy Bean | 27-10-10 | 20:45 | niet ok!
Ik ben persoonlijk geraakt door landsbestuurders met een dubbele nationaliteit, waarvan het land achter de niet-Nederlandse nationaliteit zich probeert te bemoeien met onze binnenlandse affaires via haar "onderdanen". En nu?
Pooh_Nannie | 27-10-10 | 20:45 | niet ok!
Een Europees paspoort is oke, buiten europa niet!! Zo simpel is het..
Doe maar Huilie huilie..
Crematorium-de-Asbak | 27-10-10 | 20:46 | niet ok!
Turkije is een ander land dan Zweden! Dat is geen discriminatie, maar een onvoldongen feit!
Nietvoordekat | 27-10-10 | 20:46 | niet ok!
@ Judge Roy Bean | 27-10-10 | 20:45 | niet ok!
Dude…
el mero mero | 27-10-10 | 20:46 | niet ok!
-weggejorist-
Alphavista | 27-10-10 | 20:47 | niet ok!
*toch liever baklava eet dan surströmming*
kapotte_stofzuiger | 27-10-10 | 20:47 | niet ok!
-weggejorist-
SpvvD | 27-10-10 | 20:47 | niet ok!
Wai zain zieluug
angeleye | 27-10-10 | 20:48 | niet ok!
Zweden is EU, Turkije niet.
Zweden koestert mensenrechten, Turkijke niet.
Zweden bemoeit zich niet met de politiek in Nederland, Turkije wel.
Zweden doet niet aan holocaust ontkennen, Turkije wel.
Zweden is een echt seculier land, Turkije niet.
Linkse partijen weten dit, zijn het er eigenlijk ook wel mee eens, maar moeten toch wat hebben om tegen Wilders en mensen die met hem samenwerken kunnen schoppen. Dus verloochenen de linkse politieke partijen hun eigen idealen.
IJStengel | 27-10-10 | 20:48 | niet ok!
@Crematorium-de-Asbak | 27-10-10 | 20:46 | niet ok!
Turkije bij de EU, probleem opgelost!
desintegreerde allo | 27-10-10 | 20:48 | niet ok!
Dan gaat ze toch naar het fijne land van herkomst?
Als ze zich zo enorm geraakt voelt door ons?
Niet?
Ow, dus dan valt het wel mee.
Captain Diehard | 27-10-10 | 20:48 | niet ok!
Echt een slachtoffer.
De slachtoffer-rol past de meeste moslims prima merk ik zo.
En nu is het genoeg! | 27-10-10 | 20:49 | niet ok!
Heeft de Zweedse overheid Turken opgeroepen D66 te stemmen omdat die hun waffel hielden mbt de Armeense kwestie? Moeten Zweden woonachtig in NL terug naar Zweden om dienstplicht te vervullen?
5ensis | 27-10-10 | 20:49 | niet ok!
Principieel deel ik haar onvrede!
Gelijke monikken, gelijke kappen!
Boris Poepnagel | 27-10-10 | 20:49 | niet ok!
Wat kijkt ze loops.
Plukkiehaar | 27-10-10 | 20:50 | niet ok!
Rutte viel dan ook finaal door de mand vandaag.
Marcel4899 | 27-10-10 | 20:50 | niet ok!
Turkije NOOIT bij de EU, dat voorkomt heel veel problemen!
R32 | 27-10-10 | 20:50 | niet ok!
Ze kan zich alleen geraakt voelen als ze blijkbaar denkt dat ze twee nationaliteiten kan hebben, hoewel het niets meer zou kunnen zijn voor iemand dan iets ontastbaars, iets wat een regering je in feite 'opdringt', voelt zij het blijkbaar wel als iets waars, echt en reëel.
Iets om waarde aan te hechten dus. Eng mens dus, daarom alleen al zit ze fout. Zij denkt dat namelijk dat het belangrijk en persoonlijk van waarde is.
Nationaliteit zou niet verder mogen gaan dan binnen een bepaald gebied de rechten en plichten hebben die een ander daar ook heeft.
Meerdere nationaliteiten betekent dus dat je meer rechten en plichten hebt, iets wat kan gaan botsen, zeker als je uit een islamitisch kutlandje komt wat net geroepen heeft dat diegene in het buitenland met een turkse nationaliteit zich vooral niet moet aanpassen aan de andere 'nationaliteit'.
Causa Sui | 27-10-10 | 20:50 | niet ok!
Ik vind het alleen maar jammer dat Rutte niet heeft gezegd dat; wanneer iemand een paspoort bezit uit een land wat zich bemoeit met mensen in Nederland altijd met enig wantrouwen benaderd wordt
Wishbone | 27-10-10 | 20:51 | niet ok!
Weet iemand toevallig of je met een Nederlands paspoort (en een Turkse natuurlijk) in een Turks kabinet mag plaatsnemen?
5ensis | 27-10-10 | 20:51 | niet ok!
Het is niet verplicht om in nederland te wonen...je mag gewoon weg gaan als het je niet bevalt...heb ik ook gedaan.
hollandsevluchteling | 27-10-10 | 20:54 | niet ok!
IJStengel | 27-10-10 | 20:48
Sluit ik me bij aan. En 5ensis | 27-10-10 | 20:51 NEE, dat mag niet!
dutch bikkel | 27-10-10 | 20:56 | niet ok!
Niet janken als er patriotten zijn die je niet vertrouwen met je Turkse paspoort. Daar zijn genoeg redenen voor, tut Albayrak.
Hanxie | 27-10-10 | 20:57 | niet ok!
5ensis en dutch bikkel
Jazeker, als je maar de Döner-eed heb afgelegd.
Plukkiehaar | 27-10-10 | 20:59 | niet ok!
Dan te bedenken dat veel reaguurders geraakt worden tijdens debatten over financiën, infrastructuur, onderwijs en zorg.
kapotte_stofzuiger | 27-10-10 | 20:59 | niet ok!
Er is ook een verschil tussen een Zweeds en een Turks paspoort. Zweden zit bij de EU, Turkije niet. Zweden hebben we geen last van, sommige Turken wel. Zweden bemoeit zich niet met Zweden die zich in het buitenland vestigen. Turkije wel, denk dan bijvoorbeeld aan de dienstplicht of uitspraken van Erdogan en Gül. Kortom; er is geen sprake van discriminatie, gezien het verschillende gevallen betreft.
Semper Pecunia | 27-10-10 | 21:00 | niet ok!
O wat zielig voor al die Turken en Marokkanen.
Waarom zijn zij allemaal op zoek naar een leidinggevende functie in ons land?
mohell | 27-10-10 | 21:01 | niet ok!
Waarom is zo gehecht aan dat achterlijke Turkse paspoort dan.
Is die zgn 'geraaktheid' geen Turks-patriotisme?
Een Soort Iets | 27-10-10 | 21:02 | niet ok!
Er is ook een verschil, EU-lid of geen EU-lid. Bovendien kan men ook vraagtekens zetten bij de loyaliteit aan een land. Maar deze PvdA-ster heeft alleen loyaliteit aan het salaris en vooral het wachtgeld van een kamerlid.
Sadomassochristus | 27-10-10 | 21:02 | niet ok!
Blablabla Albyarak,
En jouw handelingen en beslissingen raken mij dagelijks in me portemonnaie en in me nek.
Donder op trut, ga maar rapporteren aan je Erdoganbaas, waarbij je in dienst was, bent en blijft
Creaguurder | 27-10-10 | 21:04 | niet ok!
Als Albayrak alles echt meent, laat haar dan eindelijk eens antwoorden over de vraag wat ze denkt van de Armeense genocide.
Over loyaliteit gesproken. Van twee walletjes eten heet dat hier.
070 | 27-10-10 | 21:04 | niet ok!
Misschien wordt het te zwaar voor d'r. Laat ze maar terug gaan.
Byter | 27-10-10 | 21:04 | niet ok!
als je maar de Döner-eed heb afgelegd
Plukkiehaar | 27-10-10 | 20:59 | niet ok!
Wat houd die precies in?
Moet je dan beloven dat turkse pizza ook nuchter te eten is?
jemoederkijktmee | 27-10-10 | 21:06 | niet ok!
Die rutte draait drie keer maar binnekort mischien 5 keer, ik vind hem niet meer geloofwaardig en al niet meer als ie een verschil maakt tussen iemand die als zweedse of een turkse paspoort heeft, puur descriminatie zoals Roemer het noemde.
niks0000 | 27-10-10 | 21:06 | niet ok!
-weggejorist-
Jeroen Lutser | 27-10-10 | 21:07 | niet ok!
@hollandsevluchteling | 27-10-10 | 20:54
Kijk, dat is nog eens loyaal zijn aan het land. ;)
Horror Skopie | 27-10-10 | 21:08 | niet ok!
Volgens mij moet de doorslaggevende reden voor Rutte en Wilders toch gewoon geweest zijn dat mensen geen fijn onderbuikgevoel zouden krijgen als ze denken aan Turken en Marokkanen in Nederland. En ja er zijn ook inhoudelijke redenen. Maar ik denk dat veel mensen toch gevoelsmatig handelen waar het niet-Westerse mensen betreft.
Er is ook een verschil, EU-lid of geen EU-lid.
Sadomassochristus | 27-10-10 | 21:02 | niet ok
Sinds wanneer hechten rechtspopulisten opeens waarde aan de EU? Hun streven is juist onafhankelijkheid van de EU. Op basis daarvan zou je verwachten dat zij niet-leden juist zouden bewonderen.
Bijstandskoning | 27-10-10 | 21:08 | niet ok!
1 Simpel antwoord: Zweedse meisjes hebben geen haar op hun bovenlip
poepstoer | 27-10-10 | 21:09 | niet ok!
Waarom Aboutaleb nog steeds afstand heeft gedaan
vat ik niet.
www.consulatdumaroc.ca...
1° le Marocain majeur qui a acquis volontairement à l'étranger une nationalité
étrangère et est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine ;
2° le Marocain, même mineur, qui, ayant une nationalité étrangère d'origine,
est autorisé par décret à renoncer à la nationalité marocaine.
Document op de site van het Marokkaanse Consulaat in Cananda.
Grimbeerd | 27-10-10 | 21:11 | niet ok!
Bijstandskoning | 27-10-10 | 21:08 | niet ok!
Op basis van wat voor argumenten zouden ze dan niet-leden moeten bewonderen? Iets met "je blijft met je rotpoten van ons rot-Europa af" lijkt me een stuk logischer. Maar tekenend voor linkstrollen als jij is dat ze nogal zwartwit denken, da's volgens mij ook waarom jij het hier stiekem zo leuk vindt.
Stiekempjes lijkt je misschien wel meer op Wilders dan je zou willen.
Nietvoordekat | 27-10-10 | 21:13 | niet ok!
Alles is gelijk, het lijkt wel of we al ten dode zijn opgeschreven. Natuurlijk is er verschil. Niets is hetzelfde. En degene die zegt dat een Zweeds paspoort hetzelfde is als een Turk paspoort, is knettergek. Maar daar hebben ze er bij de PvdA volgens bosjes van, dus het verbaast me niet. Het verontrust me wel dat mensen OF zo gek zijn dat ze dit geloven OF zo leugenachtig dat ze dit durven insinueren. Dat wel, dat baart me enorme zorgen. Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou het bijna gaan denken.
NoMinister | 27-10-10 | 21:13 | niet ok!
Beetje langetenenpolitiek van Albayrak, door het het persoonlijk op te nemen. Wanneer haar ouders (Turks) in Zweden gewoond hadden, en later naar Nederland verhuisd waren dan was ze misschien wel een Turkse met een Zweeds en Nederlands paspoort geweest. En was er geen discussie nodig geweest.
G. Plofstra | 27-10-10 | 21:13 | niet ok!
Vorige week nog in Turkije. Als daar ik een tweede paspoort van had, zou ik 't met droge ogen keihard terugsturen. Nebahat go home of blijf thuis.
Machine Head | 27-10-10 | 21:13 | niet ok!
-weggejorist-
Jeroen Lutser | 27-10-10 | 21:14 | niet ok!
@IJstengel: Ik heb nieuws voor je, maar Turkije is 'seculierder' dan Nederland. Tecnisch gesproken is Nederland helemaal niet seculier. Er is nergens in de wet vastgelegd dat wij een scheiding van kerk en staat kennen. Hoe anders is dat in Turkije, daar staat het in de grondwet. (Voorlopig) moet je niet proberen om met een hoofddoek een Turkse universiteit te betreden. (dat laatste staat dan wel weer op het punt van veranderen). Helaas is dit wel een van de dingen waar wij nog wat kunnen leren van Turkije.
ir.Bob | 27-10-10 | 21:14 | niet ok!
zweetse meisjes hebben ergens heel veel haar, zo simpel is het.
niks0000 | 27-10-10 | 21:15 | niet ok!
Agossie...albayrak heeft mij ook zo vaak persoonlijk geraakt met haar weggeefbeleid, weet ze ook eens hoe het voelt :-)
Slipsnifter | 27-10-10 | 21:16 | niet ok!
Ze heeft helemaal gelijk , deze Rastiste kabinet klopt van geen meter van
misterplace | 27-10-10 | 21:18 | niet ok!
Bijstandskoning | 27-10-10 | 21:08
De EU is er, dus wat een onzin dat dat geen waarde zou hebben. Verder ren je weer snel naar de afgrond en duik je er vol overtuiging in, waarschijnlijk denkend dat je een zinnig commentaar plaatst. Het slaat echter als kudt op Dirk zogezegd. Nog afgezien van het feit dat Turkije heel graag lid wordt van de EU. Kunnen de Koerden netjes allemaal uit Turkije de EU in of zo. Ik heb geen idee, maar de meerwaarde daarvan zie ik slechts als zeer negatief. Weet u dat ook weer. En ik, nog veruit de meeste anderen inclusief GW, ben geen rechtspopulist; dat zijn termen die alleen PVV/VVD/etc.-hators gebruiken om niet te hoeven nadenken of serieus te hoeven ingaan op opmerkingen en zorgen van in hun ogen 'andere' (= in jouw ogen 'rechtspopuistische') mensen.
NoMinister | 27-10-10 | 21:18 | niet ok!
[Q] Albayrak diep geraakt [/Q]
Ok, welke grootgeschapen reaguurder is er los gegaan?
ZKH EénOog | 27-10-10 | 21:18 | niet ok!
adala.justice.gov.ma...
En hier het document op de site van Marokkanse ministerie
van Justitie.
Grimbeerd | 27-10-10 | 21:19 | niet ok!
Jeroen Lutser | 27-10-10 | 21:14
Triest hoor, wat weet jij het goed, hmmmmpf. Dat krijg je van je leven lang Azijnbode en VN lezen. Live with it.
NoMinister | 27-10-10 | 21:20 | niet ok!
nog = noch in mijn eerdere comment. klein verschilletje.
NoMinister | 27-10-10 | 21:21 | niet ok!
-weggejorist-
drs. G. Flater | 27-10-10 | 21:23 | niet ok!
@ misterplace | 27-10-10 | 21:18
wat zeg je? je spelling is vrij lullig vriend.
Machine Head | 27-10-10 | 21:25 | niet ok!
@Nietvoordekat | 27-10-10 | 21:13
Ik hoop niet dat je een reactie van die Linksche trol verwacht. Dat doet de lummel namelijk zelden tot nooit als ie afgefikt wordt.
Het was toch een stuk leuker hier zonder de Trol Ik hoop dan ook dat ie zijn proeftijd hier niet door komt;)
Duikduivel | 27-10-10 | 21:25 | niet ok!
Al heel wat dat ze niet beledigd, gekwetst als moslima is.
Er is nog hoop...
Blue Leader | 27-10-10 | 21:25 | niet ok!
Bijstandskoning | 27-10-10 | 21:08 |
Je hebt het nu over niet-leden die haast smeken om bij de EU te mogen horen? En vervolgens niet mogen, omdat ze mensenrechten schenden?
Ja, ga jij maar Turkije bewonderen om de niet-lidmaatschap en de redenen ervoor...
Linksmensen, altijd praten voor zij nadenken...
Alhoewel de grip van de EU over bepaalde zaken veel verder gaat dan ik zou willen, vind ik wel dat het een kwaliteitskeurmerk geeft aan een land. Als je in Europa gevestigd bent en er niet bij hoort, ben je gewoon een misbaksel van een land.
Met uizondering van landen die geen zin hebben om er bij te horen, maar wel aan de eisen voldoen (zoals Zwitserland en Noorwegen).
(Nederland zou eigenlijk een soort van Zwitserland EU-politiek moeten hebben)
riotstarter | 27-10-10 | 21:25 | niet ok!
@NoMinister | 27-10-10 | 21:18
Niet om het een of het ander, maar in mijn ogen BEHOORT een politicus in zekere mate een populist te zijn, anders is hij/zij de titel volksvertegenwoordig(st)er niet waardig.
Niettemin steun ik je weerzin van de vieze smaak die inmiddels aan de titel kleeft, in het bijzonder met dank aan de linkse kerk.
ZKH EénOog | 27-10-10 | 21:26 | niet ok!
-weggejorist-
Jeroen Lutser | 27-10-10 | 21:28 | niet ok!
Duikduivel | 27-10-10 | 21:25 | niet ok!
Yups volkomen mee eens. Ik zit nu de hele tijd met een mentaal beeld van een stinkende onrendabele met bijbehorende baard die zich van pret zit af te rukken en bulderend klaarkomt elke keer als hij een reactie krijgt. En da's een knap naar gezicht, kan ik je vertellen.
(zoals ik me BK voorstel: www.pleasegodno.com... )
Nietvoordekat | 27-10-10 | 21:29 | niet ok!
Er is weer eens een linkschmens lichtgeraakt....what else is new?
FreshClash | 27-10-10 | 21:30 | niet ok!
Jeroen Lutser | 27-10-10 | 21:14
Doeg !
Creaguurder | 27-10-10 | 21:30 | niet ok!
ZKH EénOog | 27-10-10 | 21:18 |
Sorry, ik zal het niet meer doen. *gaat schamen in hoekje*
kemmie | 27-10-10 | 21:33 | niet ok!
..arme mevrouw. Opgegroeid in een veilig polletiek klimaat van warme ontkenningen. Dan komt de realiteit die ineensch niet langer verboten ist koud op je dak.
Jan Passant mk2 | 27-10-10 | 21:33 | niet ok!
ZKH EénOog | 27-10-10 | 21:26 | niet ok!
Ik vraag mensen ook wel eens wat er precies negatief is aan het populisme, gewoon om te bekijken hoeveel ze er van snappen. Best leuk, aangezien bijna iedereen die ik dat vraag denkt dat populisme betekent dat je heel hard brult en mensen voor de schenen trapt. Zo ongeveer het standaard antwoord is dan ook "huh, kijk maar naar Wilders".
Nietvoordekat | 27-10-10 | 21:33 | niet ok!
Vraag haar gewoon naar de Armeense kwestie. Dan weet je waar haar loyaliteit ligt.
BensDerdeZus | 27-10-10 | 21:36 | niet ok!
@Nietvoordekat | 27-10-10
Gatver......doei Sushi. Dank
Duikduivel | 27-10-10 | 21:37 | niet ok!
dammit.
heeft haar vent de keukendeur weer open laten staan?
flunkerT | 27-10-10 | 21:38 | niet ok!
Discriminatie is niet voor niets uitgevonden..
ren-forrest-ren-e | 27-10-10 | 21:39 | niet ok!
Ja, de waarheid is hard. De tijd van de waarheid lijkt eindelijk een beetje aan te breken. Ook gij Rutte?
Vindefin | 27-10-10 | 21:39 | niet ok!
Albayrak is diep en diep geraakt door die achterlijk draai van rutte.
niks0000 | 27-10-10 | 21:39 | niet ok!
Ik vraag mensen ook af wat er negatief is over de Islam.
Of de Multi-Culti.
Daar heeft men ook geen antwoord op.
Behalve dat het iets met de keuken te maken heeft, en werkgelegenheid biedt voor pliesie enzo.
Blue Leader | 27-10-10 | 21:40 | niet ok!
-weggejorist en opgerot-
Koekwausch | 27-10-10 | 21:41 | niet ok!
@Koekwausch | 27-10-10
Ze staan achter?
Duikduivel | 27-10-10 | 21:41 | niet ok!
albarhijack moge opzoeten. lekker gelurkt uit de staatsruif zonder zichtbare capaciteiten? wachtgeld?
en dan nog een grote mond geven ook?
.
hou nou eens op. hoe meer de mannetjes, zoals die islamminnende mafketel in turkije bezig is het land islamitisch te maken, hoe minder europa turken duldt. logisch toch, of kennen moslims de geschiedenis ineens niet meer?
zoalshetis | 27-10-10 | 21:45 | niet ok!
JA, MET 0-0...
Koekwausch | 27-10-10 | 21:45 | niet ok!
-weggejorist-
En toch is het zo | 27-10-10 | 21:45 | niet ok!
drsgflater.blogspot.com...
drs. G. Flater | 27-10-10 | 21:23 | niet ok!
Oversekste gek lol
Bijstandskoning | 27-10-10 | 21:46 | niet ok!
zoalshetis | 27-10-10 | 21:45 | niet ok!
Subjectieve geschiedschrijving hebben er wel meer last van uit die windstreek. Mooi voorbeeldje is bijvoorbeeld de armeense genocide.
Nietvoordekat | 27-10-10 | 21:46 | niet ok!
@Koekwausch | 27-10-10 | 21:45
Het eindsgnaal is nog niet geblazen;)
Duikduivel | 27-10-10 | 21:47 | niet ok!
@ BensDerdeZus | 27-10-10 | 21:36
Daar zeg je zo wat. Kijken hoe persoonlijk geraakt ze is door die kwestie.
Machine Head | 27-10-10 | 21:48 | niet ok!
@IJStengel | 27-10-10 | 20:48
Ik snap je punt wel, maar de argumenten zijn wat willkeurig.
*Zweden is EU, Turkije niet.
Turkije is een NAVO-land, Zweden niet.
*Zweden koestert mensenrechten, Turkijke niet.
In Zweden werd eugenetiek pas in 1976 afgeschaft. 30.000 mensen werden in Zweden gedwongen gesteriliseerd, ook na de oorlog nog. Tegenwoordig wordt gedwongen sterilisatie gezien als een misdaad tegen de menselijkheid.
*Zweden bemoeit zich niet met de politiek in Nederland, Turkije wel.
Ook niet via de EU?
*Zweden doet niet aan holocaust ontkennen, Turkije wel.
Toegegeven.
*Zweden is een echt seculier land, Turkije niet.
In Turkije zijn kerk en staat gescheiden, in Zweden niet.
nihilnovi | 27-10-10 | 21:49 | niet ok!
Simpel...
Zweeds of Turks maakt niet uit. Wel islam en terecht.
En islam kent geen grenzen.
basweetutwel | 27-10-10 | 21:49 | niet ok!
Iets met slachtofferrol.
patat - generatie | 27-10-10 | 21:50 | niet ok!
Zweeds of Turks maakt wel uit, zie IJStengel | 27-10-10 | 20:48
Probleem, en daar gaat het de hele tijd over, is islam.
basweetutwel | 27-10-10 | 21:50 | niet ok!
@ Blue Leader | 27-10-10 | 21:40 | niet ok!
Noem jij eens drie positieve punten van de islam dan ?
magikeenteiltje? | 27-10-10 | 21:51 | niet ok!
@ En toch is het zo | 27-10-10 | 21:45
Het mag duidelijk zijn dat jij haar nog nooit van dichtbij hebt gezien. Of je hebt bijzonder hoge nood. En nood breekt wet.
Machine Head | 27-10-10 | 21:51 | niet ok!
@magikeenteiltje? | 27-10-10
Maagd 1,
Maagd 2,
Maagd 3,
.
..
.
.
Maagd 72;)
Duikduivel | 27-10-10 | 21:53 | niet ok!
Geef gewoon dat Turkse paspoort op, trut, dan doet die Zweedse dat ook en is iedereen blij. OK?
Korreltje Zout | 27-10-10 | 21:53 | niet ok!
@ magikeenteiltje? | 27-10-10 | 21:51
@ Duikduivel | 27-10-10 | 21:53
& kebab!
Machine Head | 27-10-10 | 21:55 | niet ok!
Ik heb zelf ook 2 paspoorten en ik voel me meer NL'er dan Turk. Hier word ik minder als buitenlander gezien dan in Turkije. Dat dat 2e paspoort ervoor zorgt dat het andere land invloed op je heeft, is gewoon bullsh*t. NIEMAND kan dan ook maar welke druk op je uitoefenen.
Geyle turk | 27-10-10 | 21:59 | niet ok!
Bekrompen idioten zijn jullie. Wilders toont meer (aantoonabere)loyaliteit aan Israël dan Albayrak tot nu tot aan Turkije. En bovendien gaat Geert ons wat betreft dat Israël-Palestina konflikt in trekken en kan ik mij niet herinneren dat Albyrak dergelijke capriolen heeft uitgehaald.
Bigi Bana Boy | 27-10-10 | 22:02 | niet ok!
Geyle turk | 27-10-10 | 21:59
Jongen, de kudde is op hol geslagen en luisteren doet niemand geloof ik meer in dit land en al helemaal deze kuddedieren niet.
Bigi Bana Boy | 27-10-10 | 22:04 | niet ok!
Wen er maar aan.
Trappenhuise | 27-10-10 | 22:08 | niet ok!
En hoe zit het met de genocide door de Turken, 2 miljoen Armenen, mw Albayrak.
Volgt u de indoctrine van de Turkse leiders of accepteert u de wetenschappelijke westerse geschiedschrijving.
Een mooi voorbeeldje van loyaliteit.
Tapioca pudding | 27-10-10 | 22:08 | niet ok!
En hoe denkt u over Koerden mw Albayrak? Bent u dezelfde mening toegedaan als de Turkse regering: ''Koerden bestaan niet. Het zijn Turken of anders opstandelingen die bestreden moeten worden.''
Kan u wel in de kamer zitten zonder aan te tonen dat u zich heeft gedistantieerd van de Turkse politiek. Lever dat paspoort in, of verdwijn uit de Nederlandse politiek.
Tapioca pudding | 27-10-10 | 22:12 | niet ok!
Trappenhuise | 27-10-10 | 22:08
Aan uit het riool gekropen bruin tuig wen ik nooit.
Bigi Bana Boy | 27-10-10 | 22:12 | niet ok!
@ Bigi Bana Boy | 27-10-10 | 22:04
Begin je nu om je heen te slaan naar 'de' reaguurder? Relax dude.
Korreltje Zout | 27-10-10 | 22:17 | niet ok!
Geyle turk | 27-10-10 | 21:59
Loyaliteit verdwijnt niet met het inlveren van een paspoort. Het is een illusie om dat te veronderstellen. Als het daarom gaat vind ik de stellingname van de PVV wat voor de bühne. Jij als iemand met een Turkse achtergrond en ik als gewezen Surinamer blijven (familie)banden houden met het land van herkomst (van je (groot)ouders). Dus helemaal de banden doorsnijden met dat land kun je niet. Maar dat is iets anders dan formeel onderdaan zijn van een land. Voor een gewone burger als jij en ik zie ik het probleem niet, maar voor politici ligt dat anders en moet ik de PVV gelijk geven.
Dat gezegd hebbende bevallen die nauwelijks verholen racistische beledigingen aan het adres van Albayrak van een aantal van die crypto-nazi's hier mij helemaal niet.
Bigi Bana Boy | 27-10-10 | 22:19 | niet ok!
Korreltje Zout | 27-10-10 | 22:17
Je hebt gelijk, maar soms wordt zelfs een oude en doorgaans vriendelijke en goedmoedige negert wel eens boos.
Bigi Bana Boy | 27-10-10 | 22:21 | niet ok!
verhaal van Rutte was glashelder.. zoals gebruikelijk....
benerzoeentje | 27-10-10 | 22:30 | niet ok!
Ja het zou wat, Turkije vult haar salaris aan met toeslag voor "inname van sleutelposities in de haram-wereld", dus dan moet je niet klagen.
mxistence | 27-10-10 | 22:34 | niet ok!
Waarom maakt niemand zich druk om de RECHTSONGELIJKHEID van het dubbele paspoort? Een Marokkaan kan hier een moord plegen en naar huis vluchten - Marokko levert geen onderdanen aan Nederland uit!
mxistence | 27-10-10 | 22:36 | niet ok!
Ik kan uit de Zweden is EU en Turkije niet reacties opmaken dat we Maxima maar terug moeten sturen(tenzij ze haar Argentijnse paspoort inlevert)?
Wat een onzin zeg
truusch | 27-10-10 | 22:44 | niet ok!
Gelul hier. Albayrak heeft allang een handtekening gezet onder een PvdA verklaring over de Armeense genocide. Die werd daarin erkend. Daardoor heeft ze ook onder vuur gestaan in sommige delen van de Turkse gemeenschap.
De helft van de reacties is dus poep. Maar goed de haat zit diep hier zie ik. Veel plezier met de haat. Ik zal jullie echter verzekeren dat ze voorlopig nergens heen gaat.
Turrukje | 27-10-10 | 22:48 | niet ok!
Turrukje | 27-10-10 | 22:48
Het risico van veel op GS en SN e.d. rondhangen is dat je op een gegeven moment gaat denken dat iedereen in dit land zo denkt, wat gelukkig niet het geval is. En zelfs een groot deel van de PVV achterban denkt niet zo radikaal als sommige van die dwazen hier. Hou dat wel in je hoofd.
Bigi Bana Boy | 27-10-10 | 22:53 | niet ok!
Zweden behoort bij Scandinavie en ze maken ook geen gebruik van de Euro of heb ik het verkeerd????
shark666 | 27-10-10 | 22:56 | niet ok!
@Bigi Bana Boy
Dat is waar, bedankt dat je me erven op wijst, want je hebt gelijk wat dat risico betreft.
Turrukje | 27-10-10 | 22:56 | niet ok!
*er even
Turrukje | 27-10-10 | 22:56 | niet ok!
Ik heb twee paspoorten en vind de hele discussie werkelijk hilarisch. Toont maar weer eens aan dat we dan wel een open economie en de de poort naar Europa willen zijn maar dat electoraat hier toch wel een stevig contingent xenofobe provincialen bevat.
Mike Oxlong | 27-10-10 | 22:58 | niet ok!
En je kunt ook voor Marokko spioneren zonder paspoort hoor..
Turrukje | 27-10-10 | 22:59 | niet ok!
Daar was ze anders zelf bij, toen ze de politiek in ging en vanwege haar turkse afkomst alle seinen op groen gingen en ze werd doorgevlagd naar een topfunktie bij de pvda.
Dat je vervolgens onder een microscoop wordt gelegd lijkt mij logisch, en dat geld ook voor andere beroepen, waar je zwaar gescreend kan worden en je nationaliteit heel zwaarwegend kan zijn.
Deze reactie geeft wel aan dat ze juist vanwege haar turkse afkomst staatssecretaris is geworden, niet omdat ze zo kundig is.
Dit is gewoon een typische wijvenreactie, alles persoonlijk nemen.
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:06 | niet ok!
Mike Oxlong | 27-10-10 | 22:58 | niet ok!
Met uw regenteske mentaliteit past u anders aardig in het rijtje nederlandse old-skool politici aka volksverneukers.
Echt, u zou niet opvallen.
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:09 | niet ok!
is het ernstig ??
waar is ze geraakt??
SatansNightmare | 27-10-10 | 23:12 | niet ok!
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:06 | niet ok!
Helemaal juist. De spastische reactie is volledig misplaatst maar o zo typerend voor dit soort mensen en hun aanhang.
de directeur | 27-10-10 | 23:13 | niet ok!
@De Briemusketier | 27-10-10 | 23:09
Vind het bijzonder dat u uit mijn stelling een regenteske mentaliteit weet te destilleren en mij gelijk een plekje in de orde der volksverneukers toedicht. Beide zijn onjuist maar doet wel vermoeden dat er bij u een zenuw is geraakt. Wat mijn stelling weer meer kracht geeft. Chapeau! (da's frans)
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:17 | niet ok!
de directeur | 27-10-10 | 23:13 | niet ok!
Het is inderdaad een merkwaardige reactie, die we eerder hebben kunnen zien bij een uitzending van pauw en witteman, enkele weken geleden, toen madame aan repen werdt gefileerd door adriaan van vuuren, en ze min of meer in paniek raakte, en, door haar argumenten heen, met een felle blos op d'r konen hulpeloos naar pauw en witteman zat te loensen voor hulp.
.
Het viel mij echt tegen, ik had er meer van verwacht, aangezien ze toch staatssecretaris is geweest.
keihard en publiek door de mand vallen noem ik dat.
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:19 | niet ok!
Ze moet niet zeuren. En ja, ze is een marionet van Turkije.
funkyd | 27-10-10 | 23:19 | niet ok!
Wat IJStengel | 27-10-10 | 20:48 zegt. 't Is niet anders, mevrouw Albayrak. U mag zelfs geen lelijke dingen zeggen over Turkije, anders kunt u daarvoor veroordeeld worden en jaren lang een Turkse bak in draaien; althans theoretisch. Dus voor types als u op een politiek belangrijke post loert een gevaar: uzelf inhouden terwille van Turkije, waarmee de belangen van Nederland op de achtergrond kunnen raken.
Fijnstoffer | 27-10-10 | 23:21 | niet ok!
erg he
balogi111 | 27-10-10 | 23:22 | niet ok!
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:17 | niet ok!
Ik zal voor u ergens een balkon reserveren opdat u de oproerkraaiers van de nieuwe politiek eens ferm kunt toespreken.
Met uw internationale kijk op de zaak zal iedereen inenen begrip tonen, den Geert afzweren, en tevreden huiswaarts keren.
.
PS: Zou u het in uw hart kunnen vinden om premier te worden, pretty please, with sugar on top ?
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:23 | niet ok!
Weet iemand hier of je als Nederlander ook een dubbel paspoort mag houden als je in Turkije gaat wonen?
tripledutch | 27-10-10 | 23:27 | niet ok!
@De Briemusketier | 27-10-10 | 23:23
Ferm toespreken helpt niet want ik bedien mijn in de regel van argumenten die je kunt staven en wegen en die oproerkraaiers waar u op doelt zijn daar niet echt gevoelig voor gebleken. Helaas wel voor fictie en bangmakerij. Dat dan weer wel.
Maar toch leuk dat we in een land leven waar we ons druk kunnen maken om zo'n non-issue als een paspoortje. Al hebben de meest vocale blaaskaken hem nog nooit gebruikt, het blijft schattig.
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:31 | niet ok!
Nooit hoor ik dat deze mensen ontdaan zijn over de mistanden die plaats vinden in hun moederland. Vergeleken met de situatie daar, zijn wij toch engeltjes. Dus diepgeraakt zijn, laat me niet lachen.
Boebia Janssen | 27-10-10 | 23:31 | niet ok!
Hypocriete Nederlanders, stelletje kaaskoppen. De kleinburgerlijkheid gaat hier regeren. Schaam je. ga met zijn allen lekker in het Rifgebergte wonen. Lekker reaguren daar!
Piter
Yousouf | 27-10-10 | 23:32 | niet ok!
tripledutch | 27-10-10 | 23:27
-
Probeer als Nederlander eerst maar eens in Turkije te gaan wonen (in de zin van 'permanent verblijven')- Turkije heeft speciale regels voor het verblijf van Nederlanders op haar grondgebied - en daar hoor je gek genoeg NIEMAND over...
azoturie | 27-10-10 | 23:32 | niet ok!
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:31 | niet ok!
Volgens mij is het voor u wel degelijk een issue, u heeft er zelfs twee ge-issued gekregen, zo verteld u net.
U lult er vervolgens buitengewoon getalenteerd overheen, dat kenmerkt het ware talent, u móet gewoon de politiek in.
U zou het ver kunnen schoppen.
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:35 | niet ok!
-weggejorist-
msgambler | 27-10-10 | 23:35 | niet ok!
Zielig type ben je
Yousouf | 27-10-10 | 23:37 | niet ok!
Yousouf | 27-10-10 | 23:32 | niet ok!
u is ook diep geraakt, begrijp ik ?
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:37 | niet ok!
@ Yousouf | 27-10-10 | 23:32
Niet het sterkste argument van dit draadje. Een van onze deugden en zwaar bevochten rechten is dat we vrij kunnen reaguren. Ook als het een stompzinnig onderwerp betreft. Dus "reaguren" is in Nederland beter te doen hier dan in het Rifgebergte. Om meerdere redenen.
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:39 | niet ok!
Get lost het zou hier toch gewoon moeten gaan over het gedraai van de heer Wilders en consorten!
@ Mike Oxlong
Dat maakt ons dan ook tot een zeikerig online volkje.....
PCZuurglazuur | 27-10-10 | 23:41 | niet ok!
Zwaar bevochten rechten ja! Die rechten hebben ze daar (nog) geen kans voor. Lekker gemakkelijke positie waarin jij je bevind! Dappere jongen of meisje.
Yousouf | 27-10-10 | 23:42 | niet ok!
@ De Briemusketier | 27-10-10 | 23:35
Geloof me, het is geen issue al ben ik dubbel ge-issued (leuke vondst) Sterker, ik heb er in 40 jaar nooit over na hoeven denken tot dat deze fluim van een topic drie jaar geleden opeens een hot item werd. En nu weer door de pirouette van Rutte.
Als ze me morgen vragen om mijn tweede paspoort in te leveren dan heb ik er nog maar één en da's hooguit zonde van de exotische stempeltjes die ik verzameld heb. Verder deert het niet.
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:44 | niet ok!
PCZuurglazuur | 27-10-10 | 23:41 | niet ok!
Na het zuur komt het zoutzuur en daarna PCZuurglazuur !
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:45 | niet ok!
@ De Briemusketier
Ik begin het al aardig onder de knie te krijgen volgens mij!
PCZuurglazuur | 27-10-10 | 23:47 | niet ok!
@ Yousouf | 27-10-10 | 23:42
Je argumenten worden niet sterker. Er is niets hypocriet aan reaguren. Het is recht en een privilege. Als er gebieden zijn waar dit niet tot de mogelijkheden behoort is dat geen reden om hier de kaken op elkaar te houden.
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:48 | niet ok!
Ze weet zelf best dat ze loyaal moet zijn aan Turkije. Dit is inderdaad huilie huilie doen.
sjongejonge123 | 27-10-10 | 23:48 | niet ok!
edit - een recht en privilege
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:49 | niet ok!
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:44 | niet ok!
ik eet er ook geen zak chocolade-kruidnoten van het kruitvat minder om, maar ik heb dan ook geen politieke ambitie of talent ervoor: dat ligt bij u natuurlijk wel effe anders.
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:49 | niet ok!
@ Mike Oxlong
Als veertig plusser zou u toch moeten weten dat anoniem reageren hier op een redelijk puberale internetsite toch ook bepaald geen zoden aan de dijk zet.
PCZuurglazuur | 27-10-10 | 23:50 | niet ok!
@De Briemusketier | 27-10-10 | 23:49
Helaas, de politiek is een monster waar ik mij niet aan waag. Ik zeik liever over zeikerds. In overdrachtelijke zin, dat spreekt.
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:52 | niet ok!
PCZuurglazuur | 27-10-10 | 23:47 | niet ok!
Die bijtende comments van u, waar haalt u ze vandaan.
De Briemusketier | 27-10-10 | 23:53 | niet ok!
@ PCZuurglazuur | 27-10-10 | 23:50
Absoluut! Heb ook niet de illusie noch de intentie dat ik hier mensen bekeer. Ik ben louter recreatief aan het zeiken.
Mike Oxlong | 27-10-10 | 23:54 | niet ok!
Elke keer weer zijn er voorbeelden van die "vijfde kolonne" in ons politieke bestel. Spioneren voor Marokko, ongeoorloofde functies voor de Marokkaanse of Turkse staat, ongeoorloofde lidmaatschappen van dubieuze organisaties. En dankzij ons Dhimmi-66 rechtcollege komen de betrokkenen er hoogstens vanaf met wat verveeld schoffelen tussen de gladiolen en een welgemeend 'Stout hoor, mag niet'. Staatssecretarissen, die Nederland zo veilig vinden, dat ze 5000 cellen sluiten, 25000 kansloze, illegale, uitgeprocedeerde migranten + consorten toelaten en ruiterlijk toegeven dat ze de hele tijd twitteren, smssen en flirten in de tweede kamer en op het ministerie de zaken aan de ambtenaren overlaten (die worden daar per slot van rekening toch voor betaald) maken het er allemaal niet beter op. Vandaar Rutte: niet voor herhaling vatbaar. Helemaal mee eens.
Tux1337 | 27-10-10 | 23:55 | niet ok!
Natuurlijk is er een verschil. Er is ook verschil in risico op belangenverstrengeling tussen de verschillende ministeries. Als het aan mij ligt geen dubbele paspoorten op buitenlandse zaken, defensie, OCW, Justitie of sociale zaken. Ga maar lekker volksgezondheid of infrastructuur doen met je Turkse of Marokkaanse loyaliteit.
Max Stirner | 28-10-10 | 00:00 | niet ok!
dat zelfs "rechtse" politici al gaan draaien...waar moet dit heen met dit land.
Zweedsok | 28-10-10 | 00:04 | niet ok!
@Yousouf | 27-10-10 | 23:32 | niet ok!
"Hypocriete Marokkanen, stelletje geiteneukers".
Kijk, wij kunnen dat ook! Schiet allemaal lekker op, zo'n erudiete discussie. Klasse. Het is te zien waar je vandaan komt: een of ander gebergte in de woestijn. Ga nou eerst nou maar eens braaf leren in plaats van spijbelen en kom terug als je echt een kerel bent geworden en de puistjes verdwenen zijn.
Tux1337 | 28-10-10 | 00:04 | niet ok!
@Mike Oxlong
Dank u!
*Incontinentiemateriaal onder beeldscherm leggen moet.*
blaasbaan | 28-10-10 | 00:07 | niet ok!
agossie. en waarom moet je dan volgens je turkse paspoort de armeense genocide ontkennen?
derkccs | 28-10-10 | 00:14 | niet ok!
Aboutaleb beweerde dat zijn ambtseed alle twijfel over zijn loyaliteit wegens een dubbel paspoort zou moeten wegnemen. Op dat zelfde moment werd door een hoge Nederlands/Marokkaanse politiechef met dubbele nationaliteit, die dus ook een ambtseed heeft afgelegd, gespioneerd voor de Koning van Marokko en werden Marokkaanse politici in Nederland met snoepreisjes naar Marokko gelokt om daar te worden geïnstrueerd hoe ze de Marokkaanse belangen konden dienen in Nederland.
Mede wegens haar dubbele nationaliteit draaide Albayrak zelf inzake de Turkse genocide op de Armeniers. In plaats van van Rutte excuses te vragen voor de miljoen dubbele paspoorthouders zou het beter zijn als zij haar excuses aanbood wegens haar gedraai aan de anderhalf miljoen Armeense dode slachtoffers van de massamoorden in Turkije.
Rutte draait echter wel en bindt zijn eigen handen. Hij kan moeilijk beleid uitvoeren dat er op is gericht om dubbele nationaliteiten tegen te gaan als zijn bewindspersonen weigeren er afstand van te doen
down | 28-10-10 | 00:20 | niet ok!
@ derkccs | 28-10-10 | 00:14 |
Omdat je strafbaar bent voor de Turkse wet als je de genocide erkent.
down | 28-10-10 | 00:22 | niet ok!
Is het nu zo moeilijk om te begrijpen dat loyaliteit niets te maken heeft met aantal persoonsbewijzen dat je bezit?
Dit is allemaal symbool politiek en -na wat dus nu glashelder is geworden door het standpunt van Rutte in deze- Moslim pesten.
Genocide en spionage worden er met de haren bijgesleept om een rechtvaardiging te fabriceren. Het is om het even of een Turkse dan wel Marokkaanse bewindvoerder één of twee paspoorten heeft. Genocide kun je blijven ontkennen en ook is het heel goed mogelijk om te spioneren voor welke Moslim staat dan ook met slechts één paspoort.
Deze hele farce is dus allemaal populistisch gesticuleren om het stemvee te tonen dat Moslims van af nu door een extra hoepeltje moeten springen. Dat zal ze leren.
Mike Oxlong | 28-10-10 | 00:51 | niet ok!
Het is gewoon een absolute schande hoe de Rut hier mee omgaat... mensen moeten niet beoordeeld worden op afkomst maar op kwaliteit en integriteit, een papiertje dat de naam "paspoort" draagt zegt hier helemaal niets over. c'est ca!
Rut, haal die arm van je uit het achterwerk van die blonde komediant en ga je werk behoorlijk doen!
zaklamp | 28-10-10 | 00:53 | niet ok!
Ik blijf het ziek vinden dat situaties zoals in onze stad mogelijk zijn met dubbele paspoorten van landen zoals Turkije en Marokko:
-
Man vermoord vrouw in NL vanwege gewenste scheiding (geld verdelen). Man vermoord vrouw en vlucht naar Turkije. Laat zich daar berechten en kan met smeergeld binnen een jaar weer vrijkomen. Man gaat terug naar NL en kan weer lekker de bruine beer uithangen.
-
En zo zijn er wel veel meer situaties te bedenken zoals het feit dat je niet uitgeleverd kan worden en dat men in hypothetisch geval van oorlog met bijvoorbeeld Turkije je dus NLse burgers hebt die in het Turkse leger moeten dienen tegen NL.
-
Mijns inziens is het gewoon discriminatie van "niet dubbel paspoort houders" van deze landen.
alex4all | 28-10-10 | 02:12 | niet ok!
Dit wordt aan alle kanten overdreven (zowel door Albayrak nu als door Wilders eerder). Het is gewoon symboolpolitiek, het gedwongen opgeven van een nationaliteit door bestuurders lost natuurlijk helemaal niets op. Als je het wat meer praktisch bekijkt, waarom zou je een tweede nationaliteit opgeven? Heb je toch helemaal niets aan? Als ik in de VS geboren zou zijn, waarom zou ik dan in hemelsnaam die nationaliteit opgeven? Al is het maar voor het reizen. Dat zelfde geldt toch gewoon voor mensen met een Turkse nationaliteit?
Verder is dit natuurlijk vooral geinig omdat Wilders nou net heeft aangegeven dat hij ook problemen zou hebben met een Zweeds paspoort om niet te discrimineren (want zeg nou zelf, zou het Wilders echt ook maar iets boeien dat er iemand met een Zweeds paspoort zit) en Rutte gaat er dan ff vol overheen en moet wel het onderscheid tussen Zweeds en Turks om een beetje consistent te blijven.
Nog 1 DWDD onderwerpje, 1 nieuwsuur dingetje en we zijn weer van de kwestie af :)
DCBJ | 28-10-10 | 02:30 | niet ok!
En als je geen paspoort hebt?
Ben je dan extra-loyaal?
CultureVulture Inc. | 28-10-10 | 02:36 | niet ok!
@turrukje, heeft zij die verklaring getekend? Link?? Zou me verbazen.
Verder kan het niet zo zijn dat een onderdaan van een land dat 2 genocide's ontkent en dagelijks nog een volk onderdrukt, etc, etc, bewindspersoon mag zijn in een andere democratie. Zweeds nu dus ja, turks nu dus nee, maar mocht Zweden over 10 jaar ook een genocide ontkennen, dan ook geen zweden meer...
Armenië, Griekenland, Koerdistan, laat de turken daar eerst maar eens mee in het reine komen....dan kan er gepraat worden...
Kretenzer | 28-10-10 | 03:55 | niet ok!
Geraakt door een debat...
Laat maar weten als ze door een intercity wordt geraakt, das pas nieuws.
Bill le Koek | 28-10-10 | 06:34 | niet ok!
Al had ze het paspoort ingeleverd, dan had ze alsnog 24000 landgenoten binnen gehaald
Denkt men nou werkelijk dat trouw aan Nederland afhankelijk is van dat boekje, hoe dom is het Nederlandse volk.
Ik was getrouwd met een Indische vrouw, hier opgegroeid, op school geweest, 15 jaar getrouwd, 2 kinderen, en bij de scheiding werd ik uitgemaakt voor vuile Hollander.
Hou er rekening mee, je beste vriend hier geboren, als ze de Jihad uitroepen, zal hij jou keel doorsnijden, omdat het moet van zijn geloof
ruud5376 | 28-10-10 | 06:34 | niet ok!
en ze zitten weer in de slachtoffer rol.. huilie huilie huilie
Salax | 28-10-10 | 07:38 | niet ok!
Enkele reis dus. Daaaaaag Nebahat.
djs | 28-10-10 | 07:46 | niet ok!
De verhuftering van de politiek...
coolnation | 28-10-10 | 07:55 | niet ok!
Pas je aan aan de cultuur van het land.
Leer de taal van het land.
Pas je aan aan de samenleving.
Participeer in het publieke debat.
Verloochen je eigen identiteit.
Maar nooit en te nimmer zul je écht een Hollander zijn, maakt niet uit wát je doet. En de PVV Hollander zal je dat laten weten ook. Je zult er nooit bij horen.
coolnation | 28-10-10 | 08:01 | niet ok!
Albaairak; dat is toch die door Turkije betaalde snitch?
thispissesmeoff | 28-10-10 | 08:05 | niet ok!
Is het moslimmeisje geraakt? Poeh poeh, wat een komedie.
Dat Islamitische mokkel is een van de grootste infiltranten. "Geraakt", omdat het nu -hopelijk door Wilders- allemaal problematischer wordt voor lui die in dienst zijn van Allah.
grote haas | 28-10-10 | 08:08 | niet ok!
Salax | 28-10-10 | 07:38 | niet ok!
Ik zie niet anders dan dat PVV stemmers de slachtofferrol innemen.
coolnation | 28-10-10 | 08:10 | niet ok!
@down | 28-10-10 | 00:22 | niet ok!
"Omdat je strafbaar bent voor de Turkse wet als je de genocide erkent."
Dat is nou precies waar Wilders en Rutte op doelen! Als ze zich laat beinvloeden door de Turken (een buitenlandse mogendheid) voor dat, waarom dan niet voor iets anders? Turke, Marokkanen, ga massaal naar de ambassade, verbrand publiekelijk je paspoort en ga nooit meer terug naar die barbaarse landen!
Tux1337 | 28-10-10 | 08:39 | niet ok!
Dat stinkende viswijf heeft, vanwege haar Turkse paspoort, de Armeense genocide niet erkend. Zoiets als de holocast in WO2 ontkennen dus. Dus wat roept die teef nou, ze heeft zelf al aangetoond dat in haar geval het tweede paspoort een loden last is in het nadeel van Nederland.
Ironisch Naakthuisje | 28-10-10 | 09:05 | niet ok!
Is het nou zo moeilijk te snappen, Zweden is geen Turkije. Zweden zijn geen moslims. Zweden is een EU land, Turkije niet. Albayrak veinst dat ze geraakt is. Takiyya. Bedrieg de ongelovige maar, gij fascistische moslim.
kempenaer | 28-10-10 | 09:17 | niet ok!
Gewoon je paspoort over het hek van de Turkse ambassade gooien meid en klaar is Fatima ehhh Kees.
steile helling | 28-10-10 | 09:27 | niet ok!
@IJStengel +1
Nokiageek | 28-10-10 | 09:34 | niet ok!
Geen huisknecht kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten, en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen, en den anderen verachten.
Mattheüs 6:24
Voorheen Dr. Faustus | 28-10-10 | 09:56 | niet ok!
Huilie huilie
Joneses | 28-10-10 | 10:09 | niet ok!
Ptsss paspoort kopen?
Nokiageek | 28-10-10 | 10:15 | niet ok!
Ik ben OOK geraakt door het debat. In prettige zin; dat dan weer wel.
Sjeesus | 28-10-10 | 10:16 | niet ok!
'If you can't stand the heat, get out of the fucking kitchen'
schizoïde | 28-10-10 | 10:21 | niet ok!
Wilders rules. Alle mooie vrouwen uit het parlement!
leverworst | 28-10-10 | 10:26 | niet ok!
Ironisch Naakthuisje | 28-10-10 | 09:05 |
Er zijn heel veel mensen die op basis van wetenschappelijk bewijs geloven dat er geen armeense genocide is geweest (westerse historici incluis), uit bewijzen blijkt dat het Turks-Otomaanse rijk juist alles deed om doden te voorkomen, terwijl ze een ook nog eens aan 6 fronten moesten vechten en moesten voorkomen dat suversieve Armeniers die een eigen staat wilden, door beloften van Rusland, de kop in te drukken.
Ik ben van mening dat er veel Armeniers dood zijn gegaan door deportatie en door opzet maar de Turken gingen ook dood van de honger. Maar dit is geen genocide (ja ik ontken ook, deal with it), anders was er nu geen Armenier meer over.
Goddamit wake up, als de Turken in Nederland, Utrecht zouden uitroepen tot Turkinland en zouden beginnen met vechten tegen de Hollanders terwijl er ook nog met duitsers gevochten wordt, dan zouden wij waarschijnlijk het niet veel beter doen dan de Turken, ik denk erger als je ziet hoeveel Nederlanders tijdens WO2 hun joodse buurman hebben veraden en c.q. vergast (medeplichtig genocide?). Bovendien heerst er vervalste HAAT/superioriteits gevoel bij de Nederlander in de 21e eeuw, mark my words; dit wordt onze ondergang.
En bovendien Turkije wil beter worden, niet voor ons Nederlanders, maar gewoon omdat het kan. www.huffingtonpost.com...
Jeroen Lutser | 28-10-10 | 10:34 | niet ok!
Gelijke monniken, gelijke kappen. En inderdaad; Zweden is ongelijk aan Turkije in haar bemoeienis met buitenlandse onderdanen.
Dit is geen Peggold-Cohen-muizegaatje maar een levensgrote, gapende poort. Loud and Clear.
StijlVoorover | 28-10-10 | 10:35 | niet ok!
Amateuristisch optreden van Rutte. Van de PVV en het gewone gefrustreerde en afgunstige volk kun je dat verwachten, maar niet van een Minister President van een 'beschaafd' land.
gz | 28-10-10 | 10:39 | niet ok!
Hoe erg zijn de Armeniers geraakt door het ontkennen van de genocide mevr. albaairaak?
derkccs | 28-10-10 | 11:01 | niet ok!
Jeroen Lutser | 28-10-10 | 10:34 | niet ok!
Laten we hier omgaan met onze minderheden zoals de turken met de koerden doen!!
bijtieakumaai | 28-10-10 | 11:04 | niet ok!
-weggejorist-
Marijn38687957 | 28-10-10 | 11:24 | niet ok!
Discriminatie op afkomst. Je kan lullen wat je wilt maar Rutte voert hier een onofficieel discriminerend standpunt aan dat niet wettelijk gedragen wordt. Daarmee zegt hij impliciet dat discrimineren op geloof, afkomst en seksuele geaardheid gewoon mag vanaf nu.
Donderman | 28-10-10 | 11:48 | niet ok!
@ gz | 28-10-10 | 10:39
Afgunstig en gefrustreerd zijn de kenmerken van de linkse kergangertjes, prutsertje.
kempenaer | 28-10-10 | 11:55 | niet ok!
@ Donderman | 28-10-10 | 11:48
Onderscheid maken is vaak heel verstandig.
kempenaer | 28-10-10 | 11:56 | niet ok!
In politieke en cultureel maatschappelijke zin zijn er natuurlijk erg veel verschillen tussen Zweden en Turkije dat lijkt me evident. Toch vind ik niet dat Rutte dat onderscheid in dat debat van gisteren had moeten maken. Ik kan me voorstellen dat Albayrak zich aangesproken voelde.
Zwart gat | 28-10-10 | 12:00 | niet ok!
@kempenaer | 28-10-10 | 11:55 |
Gezien je scheldwoord 'prutsertje' ben je kennelijk gefrustreerd.
gz | 28-10-10 | 12:04 | niet ok!
kempenaer | 28-10-10 | 11:56
1 nationaliteit =/ loyaliteit.
¿Ya tu Sabes? | 28-10-10 | 12:04 | niet ok!
Helaas is dit wel een van de dingen waar wij nog wat kunnen leren van Turkije.
ir.Bob | 27-10-10 | 21:14 | niet ok!
Nou denk het niet, in Turkije hebben sommige mensen al snel ingezien dat Allah een achterlijke klootzak ik en om dien reden besloten dat deze dumbass beter buiten de politieke besluitvorming gehouden kan worden. Je zet tenslotte ook geen mongooltje (of God) achter het stuur van een tankwagen, bijvoorbeeld, want daar komen ongelukjes van.
Ohja, als we van God afhankelijk waren geweest liepen we nog steeds rond in berenvellen, gelukkig hebben wij (behalve de schepping) ook nog menselijk vernuft en daar willen we Allah/God graag bij weg houden, voor je het weet vallen we allen terug naar het nivo islam.
ZSU-23-4 | 28-10-10 | 12:51 | niet ok!
ZSU-23-4 | 28-10-10
Allah een achterlijke klootzak iS
ZSU-23-4 | 28-10-10 | 12:53 | niet ok!
Dit land is geraakt door het beleid dat zij heeft gevoerd! Ze heeft de sluizen wagenwijd opengezet voor kanslozen en golddiggers. Ze heeft wat mij betreft heel goed bewezen wie ze wel dient en wie niet, net zoals de hele PvdA trouwens!
basderooy | 28-10-10 | 12:53 | niet ok!
Turkije is overigens totaal niet te vergelijken met Zweden, althans, nog niet, want ook daar is de islam in opmars.
ZSU-23-4 | 28-10-10 | 12:54 | niet ok!
Bovendien is ze typisch een onderdeel van de PvdA, welke uitblinkt in import van achterlijkheid (stemvee voor socialisten) danwel armoedig en hulpeloos achterlijk houden van hier al levende mensen. Beiden bereik je prima door lekker tegen de islam en islam achterlijke culturen aan te schurken, deze te propageren als zijnde een verrijking en deze liefst nog uit te breiden (= uitbreiding van de stemveestapel, zoveel is inmiddels overduidelijk).
De eigen cultuur verguis je natuurlijk, want onze half liberale, halfcalvinistische bid en werk traditie zonder gekheid is een van de kortste wegen naar voorspoed, vrede en welvaart en dus naar een leven onafhankelijk van de PvdA en dus zitten ze daar bij de PvdA (en SP e.d.) niet bepaald op te wachten.
ZSU-23-4 | 28-10-10 | 12:59 | niet ok!
Turken worden door de premier van hun land van herkomst aangespoord niet te integreren in hun woonland. Zoiets schofterigs heb ik de Zweedse premier nog nooit horen doen. Alleen daarom is het al logisch dat je anders tegen een Turks paspoort aankijkt dan tegen een Zweeds.
grizzler | 28-10-10 | 13:05 | niet ok!
Iets met "ik" en "zou" en "haar" en ten slotte "doen"!
prinsclaus | 28-10-10 | 14:03 | niet ok!
-weggejorist-
aangeschotenwild | 28-10-10 | 14:09 | niet ok!
Beter dan een kogel.
LaFalange | 28-10-10 | 14:10 | niet ok!
aangeschotenwild | 28-10-10 | 14:09 | Gemeld!
Per ongeluk nsb knopje gedrukt excuus, al vind ik een onderbouwing wel gewenst.
brx | 28-10-10 | 14:12 | niet ok!
@Jeroen Lutser | 28-10-10 | 10:34
Hitler deed ook alles om de joden te redden, ze waren alleen een probleem hier en daar. Maar volgens jou manier van redeneren dan deed Hitler juist zijn best want anders waren er geen joden geweest vandaag. (neem mijn onzin aub niet serieus)
En bovendien, Turkije hoort niet bij Europa, ever ooit. We hoeven geen theocratie er bij, hebben al genoeg reli gekte hier.
Anarki | 28-10-10 | 14:14 | niet ok!
aangeschotenwild | 28-10-10 | 14:09 | niet ok!
Kijk eens wat vaker in de spiegel van de kapper ;-)
Slappehap | 28-10-10 | 14:16 | niet ok!
@Mike Oxlong | 27-10-10
Het is hilarisch dat die discussie er überhaupt is, elk ander land ter wereld kun je alleen door middel van geboorte 2 paspoorten hebben en dat vereist dus dat een van je ouders Nederlands is.
Ik word er bang van om te zien hoeveel mensen hier compleet gebrek aan gevoel voor nationaliteit hebben. De meeste mensen uit Turkije en Marokko hebben dat wel heel sterk, ergo dit soort mensen zijn een gevaar voor Nederland indien ze genoeg macht krijgen. Ik zal de eerst zijn die wapens op pakt als socialisten dit te ver laten gaan. Of denken ze nou echt dat niemand meer gevoel voor nationaliteit heeft ?
Anarki | 28-10-10 | 14:20 | niet ok!
Albayrak is veel knapper dan die Zweedse Knaeckerbreud.
gz | 28-10-10 | 14:38 | niet ok!
aangeschotenwild | 28-10-10 | 14:09 |
Dat de linkse kerk zich nu gedraagt als aangeschoten wild moge duidelijk zijn, maar u bent blijkbaar in de hersens geraakt!
Prins Pils | 28-10-10 | 15:12 | niet ok!
@Anarki 14:20
Je kunt je afvragen of de elite in de nadagen van het Romeinse rijk een soortgelijk gevoel hebben gehad.
Gimmy Moore | 28-10-10 | 16:45 | niet ok!
-weggejorist-
SjakieV | 28-10-10 | 16:48 | niet ok!
Daarbij heeft Wilders het (zoals altijd) zuiver over het paspoort en NIET zoals zijn hysterische criticasters hem maar steeds weer opnieuw voor de voeten willen gooien, over iemands komaf.
Gimmy Moore | 28-10-10 | 16:50 | niet ok!
Als het nu nog niet duidelijk is dat we de pest aan de islam hebben dan weet ik het niet.
Dat is geen discriminatie maar dat wordt door die rooie rakkers wel zo uitgelegd.
TiSNiX | 28-10-10 | 16:55 | niet ok!
Simpel.
De grenzen tussen landen in de EU zijn open.
Dit is mogelijk, omdat het gezamelijke gedachtengoed dit toelaat.
We hebben toch ook geen open grenzen met Iran....of wel dan ??
Een paspoort van het land van herkomst binnen de EU landen zie ik dan ook niet als een probleem. We mogen binnen de EU ook werken waar we maar willen.
Een crimineel..zoals pas gebeurd, gaat er zo vandoor, terug naar Turkije.....met zijn tweede paspoort.
Afgelopen met die flauwekul.
Veel mensen die een tweede paspoort hebben, zijn naar mijn mening niet loyaal aan hun "2e" land. Ze willen altijd een achterdeurtje open houden om te kunnen vertrekken, en hier blijven, zolang ze er nog van kunnen profiteren.
MarcvE | 28-10-10 | 17:06 | niet ok!
@SjakieV | 28-10-10 | 16:48 |
Niet zo boos. Ze is lekkerr.
gz | 28-10-10 | 17:13 | niet ok!
@gz 17:13
Noouuw, boos zijn op zo'n lekker meisje kan ook lekker zijn...
Gimmy Moore | 28-10-10 | 17:17 | niet ok!
Gezien die pica heeft ze de mascara wel iets de dik en te ver doorgedrukt in haar ogen.
Of ze komt net uit Amsterdam....
Gimmy Moore | 28-10-10 | 17:18 | niet ok!
Rutte hoeft maar een dingetje aan te geven waarom hij verschil maakt, Zweden is een EU land, Turkije niet (en hopelijk ook nooit in de toekomst)
S. Quentin Quale | 28-10-10 | 17:32 | niet ok!
coolnation | 28-10-10 | 08:01
"verloochen je eigen identiteit"
Sorry maar deed je dat niet op het moment dat het land waar je woonde niet goed genoeg voor je was ? Het klopt toch niet als je naar een ander land vertrekt om vervolgens je thuisland weer te creëren ? Als het daar zo goed en prachtig was waarom dan vertrekken ?
Anarki | 28-10-10 | 17:41 | niet ok!
@Gimmy Moore | 28-10-10 | 17:17 |
Ja, in het echt wel, als je het met haar doet. Maar vanachter een PC in je eentje lijkt mij boos op haar zijn niet echt lekker.
gz | 28-10-10 | 17:42 | niet ok!
Een PvdAert die iemand van de VVD van draaikonterij beticht....
Tiepgeit | 28-10-10 | 18:50 | niet ok!
Is mevrouw geraakt???? hey Geert je mag ook niet in de treveszaal met je schoenen gooien naar mevrouw!!!
Ik zelf ben meer geraakt van het artikel dat eronder staat trouwens, de populairste naam is Mohammed in Engeland.Dan zullen wij daar hier niet ver naast zitten vrees ik.
En dat raakt mij diep.
huppeltrutje | 28-10-10 | 18:54 | niet ok!
Ik word bedreigt, en mijn vrouw en dochters, in mijn vrijheid en veiligheid op straat door moslims.
Dat raakt mij ook best wel.
Blue Leader | 28-10-10 | 19:04 | niet ok!
Albayrak in oog geraakt door cumshot, da's pas nieuws..
kippeNeukert | 28-10-10 | 19:04 | niet ok!
Ok, ze is geraakt. Maar slikt ze het nou door of niet?
risotto | 28-10-10 | 19:34 | niet ok!
@gz 17:42
Uuuuh, mijn PC is een 'zij'.
Gimmy Moore | 28-10-10 | 19:42 | niet ok!
Albayrak: ,,Ja, Rutte maakt onderscheid tussen de Zweedse en Turkse nationaliteit. Hij is drie keer gedraaid, maar daar daar kwam het wel op neer.''
Dat deed ie dus niet, hij maakte een onderscheid tussen een Zweeds en Turks PASPOORT, is een wezenlijk verschil lijkt me zo.
LaurensPP | 28-10-10 | 20:01 | niet ok!
er is wel verschil hoor
Flapgeit | 28-10-10 | 20:02 | niet ok!
M.a.w. een 2e paspoort maakt verschil, zonder 2e paspoort had ze niet gekwetst kunnen zijn. Als het haar geen bal had gescheeld had ze dat paspoort opgegeven. Ze voelt dus nog loyaliteit naar Turkije dus niet volledig loyaal aan NL. je kunt immers maar 1x 100% loyaal zijn.
Komen nog de volgende redenen bij:
1e) de bemoeienis die door div. landen wordt uitgeoefend op hun onderdanen.
2e) Nog nergens genoemd maar zeker waar; Zolang je een dubbel paspoort hebt, heb je dus een 2e thuisland. Als het je in het huidige niet meer aanstaat kun je terug naar het andere. Met dit gevoel in je achterhoofd kun je je niet 100% geven.
3e) Er zijn legio voorbeelden van mensen die op latere leeftijd weer terug gaan naar hun 1e vaderland. Dit doe je alleen maar als je het huidige niet 100% vindt.
4e) Een 2e paspoort kan je fiscale voordelen opleveren.
Met 2 en 3 heb ik verder geen probleem maar dan ben je geen 100% Nederlander en dus niet geschikt voor 2e kamer laat staan kabinet.
Het zou gewoon onmogelijk moeten zijn een 2e paspoort.
calculator | 28-10-10 | 20:06 | niet ok!
Tuurlijk elk paspoort is anders. Blijft onverlet dat het beter was geweest als de staatssecretaris gewoon haar IKEA paspoort afgestaan had.
ZonderNaam | 28-10-10 | 20:07 | niet ok!
@ZonderNaam
Inderdaad, voor de zuiverheid
Gimmy Moore | 28-10-10 | 20:10 | niet ok!
Met haar reactie maat ze zelf onderscheid?
Blue Leader | 28-10-10 | 20:14 | niet ok!
Beste Albayrak,
Slechts een vraag: hoe veel kans zou een Europese Christen in de Turkse politiek hebben? Minder of meer dan 1%?
Vriendelijke groet,
Zijne Wederkerigheid
Paul Revere | 28-10-10 | 20:34 | niet ok!
Zweden bemoeit zich niet met nederland, of hebben leiders die claimen dat ze Europa moeten domineren ( Hoe anders dan Erdogan )
Bahamut1337 | 28-10-10 | 20:36 | niet ok!
Albayrak geraakt ...
Net mensen die politici ....
Epictetus | 28-10-10 | 21:50 | niet ok!
Rutte is een stuntelaar. Als hij dit echt vindt, had hij dit al aan moeten geven drie jaar geleden toen Albrayaks dubbele nationaliteit ter discussie stond.
En wat is precies die loyaliteit die iedere politicus moet bezitten t.o.v. Nederland? Ben benieuwd naar het antwoord.
aangeschotenwild | 29-10-10 | 13:05 | niet ok!