Geert Wilders wordt niet warm of koud van de Vereniging voor de PVV. Deze club van verontruste PVV-stemmers en -politici wil de partij van Wilders democratiseren.
"Ik neem het niet al te serieus", zegt Wilders in een reactie, "Wij hebben er niets mee te maken, al zit onze naam wel in die van hen. Ik maak me er niet druk om. Ik slaap nooit een nacht minder, om niets en hier dus ook niet om. Morgen wordt in dezelfde krant weer de vis verpakt." Wilders gaat laten uitzoeken of de vereniging de naam van de PVV mag gebruiken.
Overigens is de PVV wel degelijk een democratische partij, aldus Wilders. Alles wordt namelijk in overleg met de fractie besloten.
Reaguursels
Het zal zeker niet goed zijn voor PVV om nu op dit moment van buiten af democratie binnen de partij te brengen. Dit moet gebeuren, maar van binnenuit. Anders vrees ik dat de PVV ten onder gaat (nou ja mag van mij best ;)).
Project Newt | 12-04-11 | 14:45 | niet ok!
tatu tatu de brandweer.. Ik vind Wilders saai.
Farlane | 12-04-11 | 14:46 | niet ok!
d66 was int begin ook revolutionair he? en nu?
Hertog van Alfa | 12-04-11 | 14:47 | niet ok!
VVPVV - hihi
Nibdib Niddib | 12-04-11 | 14:48 | niet ok!
Moet je voorstellen dat de PVV straks net zoals het CDA leden heeft. Dat de wil van !gekozen! tweede kamerleden gebroken wordt door mensen die zich ergens ingeschreven hebben en naar een zaaltje komen. Wat betekend: "zonder last of ruggespraak" dan nog? Zo`n vereniging is ondemocratisch. Er is immers maar 1 vereniging, dat is de Nederlandse samenleving en u mag minimaal 1 keer in de vier jaar stemmen.
Feynman | 12-04-11 | 14:48 | niet ok!
Ik neem Wilders niet serieus.
exkoppijn | 12-04-11 | 14:49 | niet ok!
Inderdaad Geert, het overleg is democratisch. De benoeming van de leden waarmee wordt overlegd helaas niet. Dat laatste gebeurt op zuiver autocratische wijze. Maar dat is bijzaak, toch?
The Dominator | 12-04-11 | 14:49 | niet ok!
-weggejorist-
Sannexxx | 12-04-11 | 14:52 | niet ok!
Ik vind Wilders een belhamel. Bovendien vind ik dat hij het weer moet gaan presenteren op omroep Brabant. Ik denk dat hij dat misschien wel kan. Zo, en dan nu koffie.
Farlane | 12-04-11 | 14:52 | niet ok!
@Feynman | 12-04-11 | 14:48 | niet ok!
"zonder last of ruggespraak" is niet hetzelfde als je door Geert laten voorschrijven wat je wel en vooral niet mag zeggen.
exkoppijn | 12-04-11 | 14:52 | niet ok!
Boeit mij totaal niet of een partij leden heeft, maar als dat een manier is om de PVV te bashen, dan laat ik mij bij deze van mijn slechte kant zijn en zeg goede zaak die vvpvv!
flame_me | 12-04-11 | 14:53 | niet ok!
Wat zijn sommige mensen toch makkelijk te manipuleren.
Even wat gedoe in de media over "ondemocratisch", en hup, daar gaan ze al weer.
Roepen en brullen dat het niet eerlijk is.
Het enige wat ze bereiken, is dat ze de weg vrij maken voor de honderden mollen van "collega" partijen en de wolk van linkse activistenbendes.
Bij de LPF waren er op een moment meer van deze figuren op ledenvergaderingen dan echte leden.
GroenLinks, PvdA, SP, D66, VVD en zelfs het CDA (die maakten zich nog wel netjes bekend), Greenpeace, Wakker Dier, Milieudefensie, AFA: de hele bende heeft zijn mannetjes vast al weer klaarstaan.
Bij iedere "ruzie" binnen de LPF waren ze betrokken.
Nooit op de voorgrond.
Op de voorgrond stonden de welbekende ijdele wannabe-baasjes die dachten: "ik scheer me kop kaal en dan ben ik de volgende Pimf'tuin".
Maar in hun buurt waren altijd de mollen.
Uiteraard zullen de "nette" parijen het altijd "verre van zich werpen" dat ze zo werken.
Maar het gebeurt gewoon wel.
Onze ambtenarenjunta pikt geen kritische geluiden.
Zo lang het "maar" gewone burgers zijn die klagen volstaat een beetje lachen en dat stomme volk verder negeren.
Maar als dat establishment-kritische geluid opeens een paar van "hun" zetels gaat bezetten, dan worden ze gemeen.
Merlot | 12-04-11 | 14:53 | niet ok!
@Sannexxx | 12-04-11 | 14:52 | niet ok!
Links en rechts zijn een kwestie van perspectief, een VVD'er zou de PVV waarschijnlijk extreemlinks vinden vanwege het sociaaleconomische programma van Wilders.
SamKoeman | 12-04-11 | 14:53 | niet ok!
-weggejorist-
Sannexxx | 12-04-11 | 14:55 | niet ok!
exkoppijn | 12-04-11 | 14:52 | niet ok!
"zonder last of ruggespraak" is niet door een stemming van een willekeurige groepering tegen je eigen wil in instemmen met een kabinetsformatie. (Ad Koppejan en Kathleen Ferrie gekozen tweede kamerleden)
Je mag Geert Wilders een eerste klas $@&%^%#$& vinden, je wordt in ieder geval niet misleid.
Feynman | 12-04-11 | 14:56 | niet ok!
@Feynman
-
' Je wordt in ieder geval niet misleid' .
-
Faal! Iets met AOW en breekpunt.
The Dominator | 12-04-11 | 14:57 | niet ok!
Wilders is de partij, niemand neemt dat clubje mensen, die de LPF willen re-enacten, serieus. Ze hebben trouwens ook echt geen idee wat voor een schade ze de PVV hiermee berokkenen.
Prins_Bernhard | 12-04-11 | 14:57 | niet ok!
Ik vind Wilders ook lijken op een willekeurige ABBA fan.
Farlane | 12-04-11 | 14:58 | niet ok!
SamKoeman | 12-04-11 | 14:53 | niet ok!
En de PVV'er vind de VVD weer extreemlinks met het afschaffen van ons leger en zo heb je allemaal wat.
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 14:59 | niet ok!
En dan dit:
Is de huidige gang van zaken binnen politieke partijen dan écht zo het toppunt van democratie?
Een handjevol leden dat bekonkelt wie van hen er op de kieslijst komt te staan?
Kijk naar de VVD.
Kijk naar het CDA.
Kijk naar de PvdA.
Allemaal sturen hun elitaire ledenclubjes de partij een andere kant op dan de kiezers eigenlijk willen.
Meestal meer naar links dan de kiezers lief is.
Kijk naar D66 en GroenLinks.
Als de partijtop een beslissing heeft genomen, dan wordt het gewoon door de ledenvergaderingen geramd: slikken of stikken.
Geloof mij nou maar: dat democratische gehalte binnen partijen is een wassen neus.
Het zijn kaders/klieken die er de dienst uitmaken.
Merlot | 12-04-11 | 14:59 | niet ok!
Sannexxx | 12-04-11 | 14:55 | niet ok!
Aanhangers van de islam hebben datzelfde probleem
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 15:00 | niet ok!
Wat een zuurpruimen hier zeg...
Farlane | 12-04-11 | 15:00 | niet ok!
Geloof mij nou maar: dat democratische gehalte binnen partijen is een wassen neus.
Het zijn kaders/klieken die er de dienst uitmaken.
Merlot | 12-04-11 | 14:59 | niet ok!
Klopt bij VVD en CDA doet von Amsberg dat.
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 15:02 | niet ok!
de PVV democratisch maken en de Paus bekeren tot het Gereformeerde geloof. Succes.
Roofje | 12-04-11 | 15:02 | niet ok!
Zo en dan nu echt echt weer verder met de scriptie.
Farlane | 12-04-11 | 15:02 | niet ok!
Er zijn ruim een miljoen mensen die voor akkoord hebben getekend in het stemhokje. Tientallen hebben zich opgegeven om actief iets te gaan betekenen voor de partij. Nu, achteraf gaan zitten janken dat er iets niet naar je zin gaat en zo denkende dat je je partij verder helpt is kansloos. Dit soort mensen horen niet in die partij thuis die gaan naar het CDA die elk lid zijn persoonlijke mening wil laten verkondigen.
KeurMeester | 12-04-11 | 15:05 | niet ok!
"Ik slaap nooit een nacht minder, om niets en hier dus ook niet om."
Moet je voor de gein roepen dat de bewaking rond zijn persoon wordt wegbezuinigd, kijken of meneertje dan nog steeds zo stoer is...
Datkanikvéélbeter! | 12-04-11 | 15:06 | niet ok!
@Sannexxx | 12-04-11 | 14:55 |
Lul toch niet zo met je 'extreem'. Als er hier iets extreem is dan is het jouw achterlijkheid.
AndroidLouWebber | 12-04-11 | 15:06 | niet ok!
The Dominator | 12-04-11 | 14:57 | niet ok!
Bent u voor 1950 geboren dan krijgt u 19.000 euro AOW
Bent u na 1950 geboren dan krijgt u 15.000 euro AOW.
Dat is 4000 euro over minimaal 10 jaar. 40.000 euro die babyboomers wel krijgen en wij niet.
Die AOW is dus al lang geleden met een jaartje of twee verhoogd. Trouwens, verwacht jij straks 1 euro AOW te krijgen?
Feynman | 12-04-11 | 15:06 | niet ok!
Ik zal nooit lid worden van die partij!Alleen Geert Wilders is de PVV en elke ander die dit soort onzin gaan doen zijn op geld uit,je moet tenslotte betalen om lid te zijn van een partij.Lekker met ze alle naar de bijeenkomst dan kunnen ze democratisch hun stem laten horen,wie het meeste geld geeft,krijgt gelijk!Geert Wilders ik ben blij dat JIJ er niets mee te maken heb en wil hebben!
Maria Dolphina3720 | 12-04-11 | 15:14 | niet ok!
Een beangstigende inkijk in Wilders zijn idee over democratie. Lijkt aardig op de manier waarop de parij top van Soviet gebaseerde communistische regimes hun besluiten namen.
libertas pro omnes | 12-04-11 | 15:16 | niet ok!
Maria Dolphina3720 | 12-04-11 | 15:14
Lief schaapje...
Datkanikvéélbeter! | 12-04-11 | 15:19 | niet ok!
AndroidLouWebber | 12-04-11 | 15:06 | niet ok!
+1
@Sannexxx wees is niet zo'n dom wicht
Niceaux | 12-04-11 | 15:23 | niet ok!
Ik verpak mijn vis zéker niet in een krant waar de kop van Wilders te zien is.
Charles Swietert | 12-04-11 | 15:24 | niet ok!
Al die anti-Geertjes hier moeten toch wel ongelooflijk veel van de islam houden en dat maakt de discussie hier over democratie ineens een stuk leuker ook.
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 15:28 | niet ok!
Ik lach me dood! Meneer wilders neemt zijn eigen achterban (de mensen die hem aan zetels heeft geholpen) niet serieus. Goh nou moet je je toch wel een kneus voelen als je voor hem heb gestemd.
XaleX | 12-04-11 | 15:34 | niet ok!
Ik verpak mijn vis in het partijprogramma van de PVV. Dit om geheel persoonlijke redenen.
Farlane | 12-04-11 | 15:35 | niet ok!
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 15:28 | niet ok!
Zoals het een waar populist betaamt stelt u de feiten weer een stuk eenvoudiger voor dan ze feitelijk zijn.
NIet alle anti-geertjes houden van de islam. U bent in de maling genomen door de grote leider.
Weird Guilders | 12-04-11 | 15:36 | niet ok!
Ach ja die Geert toch. Altijd voor democratie en vrijheid van meningsuiting, behalve als het tegen hem wordt gebruikt.
Precies wat je kan verwachten van een broodpoliticus. Voor van alles en tegen nog heel veel meer, tot het hen persoonlijk even niet uitkomt.
recalcitrante autist | 12-04-11 | 15:37 | niet ok!
@XaleX | 12-04-11 | 15:34
Ja, want alle PVV'ers zitten bij die vereniging.
Niet dus. Sterker nog, slechts een fractie van het PVV electoraat.
Prins_Bernhard | 12-04-11 | 15:40 | niet ok!
Wilders bedoelt natuurlijk: ik overleg met de fractie en dan moeten ze het altijd met me eens zijn.
StevenQ | 12-04-11 | 15:41 | niet ok!
Geen leden, wat is dan de "P" van de partij.
Geen leden, geen structureel geregelde inspraak, dus geen democratische opzet binnen de partij.
Spreekverbod voor partijkandidaten, alleen voor lijsttrekkers (verkiezingen voor de Proviciale staten), dus geen vrijheid van spreken.
Dus de "P" klopt niet, De tweede " V" klopt niet. Wat blijft er over?
M.Veel | 12-04-11 | 15:43 | niet ok!
Standvastig en daadkrachtig, met geen blad voor de mond.
Geert mag best wel een keer president gaan worden van mij. Ik meen dat oprecht.
Creaguurder | 12-04-11 | 15:45 | niet ok!
@Feynman
-
Ik ben niet van mening dat de AOW hetzelfde dient te blijven, zonder hervormingen. Ik merk enkel op dat de AOW een - breekpunt - was wat de PVV, correctie Wilders, keihard heeft laten vallen.
The Dominator | 12-04-11 | 15:48 | niet ok!
Creaguurder | 12-04-11 | 15:45 |
Afgezien van een islamfobie, waar is hij dan standvastig en daadkrachtig in?
Silvver | 12-04-11 | 15:52 | niet ok!
Wilders : "Ik ben democratisch en binnen de PVV moet iedereen doen wat ik zeg, dus hoe kan de PVV dan niet democratisch zijn" ?
Bigi Bana Boy | 12-04-11 | 15:55 | niet ok!
NIet alle anti-geertjes houden van de islam. U bent in de maling genomen door de grote leider.
Weird Guilders | 12-04-11 | 15:36 | niet ok!
'
Het is altijd nog Grote 'blonde' leider he! ook voor de anti-Geertjes.
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 15:56 | niet ok!
Spreekverbod voor partijkandidaten, alleen voor lijsttrekkers (verkiezingen voor de Proviciale staten), dus geen vrijheid van spreken.
Dus de "P" klopt niet, De tweede " V" klopt niet. Wat blijft er over?
M.Veel | 12-04-11 | 15:43 | niet ok!
'
Dat zo'n spreekverbot soms best handig is laat de PVDA met regelmaat zien.
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 15:58 | niet ok!
vrijheid-van-spreken | 12-04-11 | 15:56 | niet ok!
Tuurlijk, anders zou je hem nog kunnen verwarren met Regilio en dat moeten we niet willen met z'n allen. Excuus.
Weird Guilders | 12-04-11 | 16:06 | niet ok!
Hoe een partij met zijn eigen achterban omgaat is een mooie indicatie hoe de partij met het land zal (willen) omgaan als het aan de macht komt. In het geval van de PVV worden we dus een politiestaat. Nee dank je. De mooie punten van Geertje ten spijt, vrees ik dat het netto saldo onwenselijk wordt.
Reaguurbuis baby | 12-04-11 | 16:09 | niet ok!
Haha zo hoort het! VVPVV zijn natuurlijk linkse activisten: ophoepelen!
mxistence | 12-04-11 | 16:12 | niet ok!
Alles wordt IN OVERLEG met de fraktie besloten. Dus niet MET INSTEMMING van de fraktie.
Wildersje Wildersje, doe niet zo hypocriet alsjeblieft.
TM | 12-04-11 | 16:23 | niet ok!
@mxistence | 12-04-11 | 16:12 : En de paus is een moslim zeker?
TM | 12-04-11 | 16:24 | niet ok!
Zodra de PVV leden heeft en de partij democratisch bestuurd wordt, zit de partij vol met krakers en ander extreem links tuig dat alle besluitvorming binnen de partij zal saboteren. Wilders snapt dat. Veel reaguurders niet.
Korreltje Zout | 12-04-11 | 16:27 | niet ok!
@Weird Guilders
hihihi je nick +1
Frdnnd | 12-04-11 | 16:39 | niet ok!
Korreltje Zout | 12-04-11 | 16:27 |
Dat kan. Het kan natuurlijk ook dat Geertje gewoon een controlfreak is die geen andere mening kan accepteren dan de zijne. Ik was een symphatisant maar dat wordt steeds minder door dit soort nieuws. Mensen willen inspraak krijgen, omdat mensen dat nou eenmaal willen. Geertje zijn weerzin daartegen kan hem uiteindelijk de das omdoen of in de marges van de politiek drukken. De risico's van democratisering heb je mooi omschreven, maar de risico's van niet-democratiseren is denk ik erger.
Reaguurbuis baby | 12-04-11 | 16:40 | niet ok!
Ik neem Wilders ook niet serieus dusja..
ruikaanmereet | 12-04-11 | 16:44 | niet ok!
Korreltje Zout | 12-04-11 | 16:27
Knappe analyse, man!
Jean | 12-04-11 | 16:45 | niet ok!
Het is uiteindelijk allemaal heel eenvoudig. Honderden jaren hebben de Nederlanders gevochten voor hun vrijheid, en de PvdA en ander links tuig hebben al die inspanningen sinds de jaren '70 kapotgemaakt door bij te dragen aan de islamisering van Nederland. Daarnaast krijgen we een Europese superstaat door de strot geramd, die stiekem een bolwerk is van islamisten en communisten, hence the nicknames Eurabië en EUSSR. Maar nu is Geert Wilders opgestaan, die het beestje bij de naam durft te noemen. Die durft te zeggen dat de islam de bron is van al het kwaad, dat Nederland op uiterst ondemocratische wijze wordt overgeleverd aan Europa, kortom, Geert Wilders is de man die Nederland moet redden van een wisse ondergang. Daarom is ie een partij begonnen waarbinnen hij, en hij alleen, de scepter zwaait. We moeten blindelings op zijn visie vertrouwen, althans voorlopig. Hij is de enige in de Nederlandse politiek die het altijd bij het rechte eind heeft.
Mijn punt? Niets van bovenstaande is waar. Echt helemaal niets, behalve het ondemocratische karakter van de PVV. Maar ja, met een poep en een scheet speelt ie in op de domheid, angst en onkunde waar heel veel Nederlanders helaas door geplaagd worden en de burgers met brommende onderbuikjes vallen er als een blok voor. Helaas, helaas, helaas. En ik? Ik blijf met gekruiste armen wachten op de dag van de ontmaskering.
Frdnnd | 12-04-11 | 16:50 | niet ok!
Ik wil helemaal niet dat de PVV een 'ledenpartij' wordt!
Op de dag dat de PVV een 'ledenpartij' wordt zeg ik mijn lidmaatschap op!
Euhhhh ... :-E
Ik sluit me voor 200% aan bij Merlot | 12-04-11 | 14:53
Ik heb dat allemaal onder mijn hoogstpersoonlijke neus zien gebeuren, en dat hoeft niet nog een keer:
Het beste besluit dat Geert ooit nam is om van de PVV géén partij te maken met een 'interne partijdemocratie':
Ik háát 'interne partijdemocratie': het is desastreus, modieus en frauduleus, en DE manier om beginnende partijen kapot te maken terwijl het establishment partijsubsidie slurpt, betaald door de belastingbetaler!
Interne partijdemocratie: wèg ermee!
Terug naar de EEG ... :-E
Behaard smaalkopje | 12-04-11 | 17:04 | niet ok!
@Frdnnd
Haha, ik dacht tot halverwege je stukje dat je 't nog meende ook. Goeie shit.
-
Ik heb een vraagje aan alle PVV-volgelingen hier, die maar blijven roepen hoe de partij van binnenuit kapot zal worden gemaakt door linkse mollen zodra deze democratisch wordt. Welke reden hebben jullie om in dit opmerkelijke scenario te geloven?
Braatworst | 12-04-11 | 17:05 | niet ok!
Braatworst | 12-04-11 | 17:05 |
Ik denk dat ze doelen op figuren als Dijkstal bij de VVD of zoiets. Maar goed, ik zal niet speculeren.
Frdnnd | 12-04-11 | 17:10 | niet ok!
-weggejorist-
suzie Hamersma | 12-04-11 | 17:12 | niet ok!
Nee hoor, Napoleon, ik zou je achterban niet al te serieus nemen, doen meer mensen niet.
dutchdj | 12-04-11 | 17:20 | niet ok!
Er kunnen nou eenmaal niet twee führers op een zinkend schip zijn.
volksmenner | 12-04-11 | 17:21 | niet ok!
"Wilders gaat laten uitzoeken of de vereniging de naam van de PVV mag gebruiken." Het streven naar vrijheid is er weer niet echt bij he?
Henk Houthakker | 12-04-11 | 17:25 | niet ok!
Merlot | 12-04-11 | 14:59
elitaire ledenclubjes??
iedereen kan gewoon lid worden, zelfs jij: dus hoe zo elitair??
StevenQ | 12-04-11 | 17:35 | niet ok!
Wilders is een megalomane dictator, en die dulden nu eenmaal geen tegenspraak(befehl ist befehl)
StevenQ | 12-04-11 | 17:36 | niet ok!
The Dominator | 12-04-11 | 14:49 | niet ok!
Dan maak je zelf een partij en dan doe jij het anders!
Gijsbert | 12-04-11 | 17:39 | niet ok!
"Ik vind Wilders ook lijken op een willekeurige ABBA fan.
Farlane | 12-04-11 | 14:58"
HEEEE!!!!! Don't Fuck With ABBA man!
@Merlot | 12-04-11 | 14:59 : Ik weet niet hoe vaak jij tv kijkt maar ik heb bij D66 heeeeeeel andere dingen zien gebeuren. Zaken afgestemd zien worden, andere bestuurders aan genomen zien worden, noem maar op. Het getuigt van een volledige onwetendheid om D66 als partij 'niet democratisch' te noemen. Man man man...
Maar goed; het gaat hier over de PVV. Iedere reaguurder die zegt dat 'links' de PVV zou saboteren als het een democratische partij zou worden geeft drie dingen toe :
1. Dat ze niet weten hoe een partij is/kan worden opgezet waarbij de partijleider bij een niet overtuigende meerderheid het laatste woord heeft.
2. Dat ze niet weten dat 'links' zich in zo'n situatie binnen no-time verraadt en daarna kan worden geroyeerd als lid.
3. Dat ze liever een fascistische partij zien(sterk leiderschap, de massa er onder) dan dat ze politieke tegenstand krijgen.
TM | 12-04-11 | 17:48 | niet ok!
"Er kunnen nou eenmaal niet twee führers op een zinkend schip zijn.
volksmenner | 12-04-11 | 17:21"
Hehehe, die is goed! ;)
TM | 12-04-11 | 17:49 | niet ok!
Frdnnd | 12-04-11 | 16:39 | niet ok!
Ik weet vrij zeker dat ik die nick zelf ooit verzonnen heb, nu blijkt dat mijn naam misbruikt wordt door derden voor commerciele doeleinden:
create.boomerang.nl...
speld.spreadshirt.nl...
Is er een jurist in huis die mij kan vertellen of ik enige aanspraak kan maken op het gebruik van deze nick?
Of een IT'er die kan zien wat er eerst was, mijn nick of deze spullen!?
Weird Guilders | 12-04-11 | 18:12 | niet ok!
Waar niet gediscussieerd wordt, is geen mogelijkheid tot verdere ontwikkeling. Een oud adagium, dat Wilders schijnbaar ook graag voor de PVV wil laten gelden. Alleen al vanuit dat standpunt bezien is het juist dat de gevestigde partijen blijven stoeien met hun achterban, een stevige discussie leidt tot nieuwe inzichten. Soms kan dat inzicht zijn dat je geen bestaansrecht meer hebt. Jammer. Maar mooi werkend staaltje van democratie, dat dan weer wel.
andalucia | 12-04-11 | 18:26 | niet ok!
Gelukkig dat Geert Wilders dat stel gefrustreerde kneuzen negeert en hun smerige spelletje doorziet. Als die gasten de PVV-structuur niets vinden, wat let hen een eigen partij op te richten in plaats van mee te liften op het succes van de PVV? Niemand is verplicht PVV te stemmen, vreemd dat al die bemoeiallen zich niet op de fouten van hun eigen partij(leden) richten, dan hebben ze het nog druk zat. Samengevat, PVV-ers laten de partij ook niet van binnenuit kapotmaken en zijn tevreden met de PVV, haar leider en politici. En wat de rest vindt zal ze hartstikke worst wezen.
mijn zus | 12-04-11 | 18:27 | niet ok!
mijn zus | 12-04-11 | 18:27
Dus omdat de muitende supporters van Ajax geen toegang hebben tot de Raad van Commisarissen is het ongewenst dat zij zich verenigen in een supportersvereniging die in principe hetzelfde doel nastreeft als de club zelf? De vergelijking is niet vergezocht, hij gaat naadloos op.
andalucia | 12-04-11 | 18:29 | niet ok!
-weggejorist-
suzie Hamersma | 12-04-11 | 18:37 | niet ok!
@Weird Guilders: Als je in de jaren 80 een spelletje lasergame had gespeeld onder de naam Spongebob, had je dan nu Nickelodeon aangeklaagd?
Braatworst | 12-04-11 | 18:42 | niet ok!
@Feynman
-
' Je wordt in ieder geval niet misleid' .
-
Faal! Iets met AOW en breekpunt.
The Dominator | 12-04-11 | 14:57 | niet ok!
In Nederland moet je compromissen sluiten als je wilt regeren. Dat weet jij ook wel, maar nu het om de PVV gaat ben jij dat toch even vergeten. Je kan zo bij de linkse pers aan de slag!
wirbel010 | 12-04-11 | 19:00 | niet ok!
Vis in kranten verpakken? Dat doen ze toch alleen op dat tokkie eiland?
ZonderNaam | 12-04-11 | 19:18 | niet ok!
Een partij vol domoren laat je geen beslissingen nemen.
Zweedsok | 12-04-11 | 19:41 | niet ok!
Waar heb ik het toch eerder gehoord dat een persoon alle macht had binnen een partij?
-
Fascisme (Italiaans: fascismo) is een politiek stelsel dat aan de macht was van 1922–1943 in Italië, van 1928–1974 in Portugal, van 1933–1945 in Duitsland, van 1939–1975 in Spanje en nu nog steeds bestaat in andere landen. Eén partij of persoon heeft alle macht.
-
Ow ja..
Rattlehead | 12-04-11 | 19:44 | niet ok!
@Wirbel010
-
Ik ben goed genoeg bekend met het coalitiestelsel om te weten dat je water bij de wijn moet doen om te regeren. Maar ik zal het nogmaals herhalen, want blijkbaar lees je niet goed: De AOW was een BREEKPUNT. Een breekpunt is een standpunt waarover een politieke partij geen concessies wil doen bij coalitievorming.
-
Maar oordelende naar jouw gebrek aan interpretatie stel ik dat jij waarschijnlijk nog eerder bij de ' linkse pers ' aan de slag kan dan ik. Alsof jij hier neutraal bent in je oordeel, pfff.
The Dominator | 12-04-11 | 20:02 | niet ok!
dat Wilders zijn kiezers niet serieus neemt weten we toch al na de steun aan het regeerakkoord waardoor hij ondertussen al meer dan 60 beloften heeft gebroken??
www.sp.nl...
StevenQ | 12-04-11 | 20:03 | niet ok!
andalucia | 12-04-11 | 18:29 - nou naadloos?, niet echt! Die Ajacieden hebben ruimschoots bewezen idolaat van de club te zijn door een vaak jarenlang lidmaatschap van de supportersvereniging, een dure seizoenkaart of ze betalen zich suf om de wedstrijden te zien. Wat die zgn PVV-ers betreft is dat nog alleszins discutabel. Terecht dat Wilders geen zin heeft in nog meer toestanden en de voorkeur geeft aan een rustige partijopbouw. Bedoelde 'PvPVV-ers' zijn gefrustreerd omdat Geert ze afwees en het staat ze geheel vrij een eigen partij op te richten. Als PVV-er heb ik bepaald geen behoefte aan al die ballast met honderd procent kans op een vijandelijke overname of ander geouwehoer. De PVV heeft nu eenmaal te maken met een slangenkuil vol ratten en schorpioenen en een voorman die door bekende en onbekende vijanden naar het leven wordt gestaan. Vandaar dus geen openbare vergaderingen en ook geen ledenraden, jammer maar helaas. PVV-ers snappen dat en alle anderen zoeken toch gewoon een andere partij. Het is zo simpel.
mijn zus | 12-04-11 | 20:34 | niet ok!
Ach, ik neem gekke Geertje ook niet serieus. Die anderhalf miljoen malloten die achter hem aan lopen, die moet ik helaas wel serieus nemen.
sjonnie | 12-04-11 | 20:36 | niet ok!
Ach, die indo's hebben gewoon een andere kijk op democratie.
kettingrukker | 12-04-11 | 20:40 | niet ok!
mijn zus | 12-04-11 | 20:34 |
Zo te lezen komt weerstand tegen democratisering dus voort uit paranoïde angst. Met je slangenkuilen vol ratten en schorpioenen. Honderd procent kans op een vijandelijke overname? Flikker toch op. PVV'ers zijn net zo bang voor links als krakers dat zijn voor kapitaalkrachtigen.
Frdnnd | 12-04-11 | 21:40 | niet ok!
@StevenQ | 12-04-11 | 20:03 : Deze had ik nog niet gezien. En nu Wilders ook instemt met een verblijfsvergunning voor Sahar is het dieptepunt bereikt.
lauwebal | 12-04-11 | 23:36 | niet ok!
Eigenlijk slaan partijen met leden nergens op... Als een partij je niet aanstaat stem je maar op een andere of richt je er zelf één op. DAT is democratie. De PVV zegt en doet lekker wat ze wil en dat is hun kracht.
Andere partijen zijn doodsbang hun eigen schare kiezers kwijt te raken en verloochenen hun gedachtegoed daarom... En juist door dat verloochenen verliezen ze op hun beurt ook weer kiezers
ZwitsalFace | 12-04-11 | 23:37 | niet ok!
Het einde van dit suffe kabinet is in zicht als de PVV een LPFje doet. Want ze gaan die kant op. Ze kloten maar wat aan die eencelligen.
Je moet eens die elsevier site lezen ongelovelijk wat ze daar allemaal uitkramen.
Ach ja je kan het zien in Amerika waar de Republikeinen ook rare kwasten naar voren schuiven om het tij te keren (Wat niet meer te keren valt). Maar men weet ook wel dat Amerika met de dag minder blank wordt en daardoor een nog grotere mix wordt dan het al is.
Hierdoor zullen die "extreem" rechtse idioten zich wel moeten schikken naar de nieuwe verhoudingen in het land of ze zullen aansturen op een Civil War 2.0.
Die PVVer in Alphen lijkt wel op zo een type van een local militia (schietvereniging). Zoals je die in Amerika vind je weet wel van die rednecks die de hele dag "Deo Vindice" lopen de roepen en zeggen the south will rise again and we are taking back America wat niet eens oorspronkelijk aan hen toebehoord.
Ik zie paralellen hetzij in Nederland op kleiner schaal. Maar VVD en CDA en PVV willen Amerikaanse toestanden. Rijke alles en de werkende Nederlander niks.
Godisvoordedomme | 13-04-11 | 00:00 | niet ok!
@Braatworst | 12-04-11 | 17:05 Het kennen van de recente geschiedenis (2002/2003) is al voldoende, zwitsal, maar nog overtuigender is het als je er in 2002/2003 met je neus bovenop hebt gestaan ... :-E
Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 00:06 | niet ok!
Geert heeft groot gelijk. Alleen als je ziet dat twee afgewezen kandidaten deze zogenaamde vereniging beginnen. Echte losers dus. Er is niks democratisch aan een vereniging of leden, kijk maar naar het CDA die nu ten gronden wordt gericht door de leden en in een niet zover verleden de LPF. Allemaal mollen gestuurd door andere partijen. En by the way, ik verpak mijn vis in een deel van het partijprogramma van de Pvda (Pooiers van de Armoede) en met het andere deel veeg ik m'n reet af !
Sjoelbakkie | 13-04-11 | 00:20 | niet ok!
Godisvoordedomme
Als een maatschappij de waarheid niet meer aankan of nastreeft en zich verliest in hypocrisie, leugens en eigenbelang, gaan mensen zich ertegen afzetten. In het ergste geval keren ze zich dan volledig tegen die hele maatschappij en ontzien ze uiteindelijk NIEMAND meer, met alle gevolgen dan dien. Dat geldt evenzeer voor een moslimterrorist, als voor Karst T. en dat rotjoch in Alphen. Of iemand dan ook nog PVV'er is, is eigenlijk niet relevant, want je stemt in ieder geval TEGEN de hypocrisie van de mainstream. Er moeten er zo nog honderden of misschien wel meer rondlopen, alleen hebben die niet allemaal een privewapenkamer. Onze elite heeft de samenleving gespleten en het puin begint uit de barsten te vallen.
SOD | 13-04-11 | 00:24 | niet ok!
Natuurlijk niet, hij is bang voor zijn eigen achterban. Zou ik ook zijn btw als ik sommige reacties hier lees en met sympathistanten als Tristan van der V.
Turrukje | 13-04-11 | 08:52 | niet ok!
Die hele angst hier voor een georganiseerde groep die diverser kan zijn dan een partij van 1 man is echt regelrecht uit het handboek van facisme. Ik heb altijd een hekel aan die vergelijking maar hier dwingen de PVV-reaguurder het echt zelf af.
ik doe ook mee | 13-04-11 | 09:50 | niet ok!
@ik doe ook mee | 13-04-11 | 09:50 | niet ok! die blèrt "facisme":
Leer lezen en schrijven, analfabeet ... :-E
En zorg dat je uit de luiers komt voor je mee tracht te kakelen ...
Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 10:23 | niet ok!
@Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 10:23 | niet ok!
U meent mijn leeftijd te kunnen zien? En als U mijn stukje niet kan lezen bent U hier degene die moet leren lezen (en overduidelijk moet U nog leren schrijven).
ik doe ook mee | 13-04-11 | 10:29 | niet ok!
@Behaard smaalkopje: Dat is nogal een vage bewering. Ik neem aan dat je refereert naar de LPF in die tijd. Die viel als ik het me goed herinner uit elkaar doordat een bij elkaar geraapt zootje idioten met grootheidswaan elkaar de tent uitvocht. Dit waren volgens jou linkse infiltranten? Nouja, dat is misschien een fijnere uitleg dan het simpele feit dat de partij waarop je gestemd hebt voornamelijk uit incompetente gelukzoekers bestond.
Braatworst | 13-04-11 | 10:39 | niet ok!
Vergeten wordt dat de VVPVV helemaal geen deel uitmaakt van de PVV en daarom de PVV ook niet kan onderuithalen.
PVV zou er beter aan doen dit idee af te wachten en indien hier iets in hun voordeel uitkomt, dit over te nemen.
Feitelijk beginnen ze nu zelf al te splijten.
Vraag jezelf eens af wie de PVV nu is. Geert Wilders of zijn kiezers. Ik denk het laatste. Geert is 1 persoon en je hebt er 65.000 nodig voor een kamerzetel.
Vele stemmers willen gehoord worden. Als je spreekt over de politiek die ver van de kiezer afstaat dan staat Geert eenzaam op grote afstand.
Stel nu dat ik iets anders wil in de PVV. Dan kan ik over drie jaar niet stemmen, gaan ze in de partij overleggen en over 7 jaar heb je misschien verandering. Over onflexibel moloch gesproken.
Peter de Kluizenaar | 13-04-11 | 10:56 | niet ok!
Wie, behalve dan die 10 leden, neemt die vereniging wel serieus?
mr.nice.guy | 13-04-11 | 12:25 | niet ok!
Wie nam Groep Wilders serieus?
Peter de Kluizenaar | 13-04-11 | 12:30 | niet ok!
-weggejorist-
suzie Hamersma | 13-04-11 | 12:41 | niet ok!
@ik doe ook mee | 13-04-11 | 10:29 Het woord dat jij als "facisme" schrijft, wordt door hen die wèl weten waar ze 't over hebben als "fascisme" gespeld, kluns ...
En fascisme is, sinds Mussolini in 1924 de moord op Matteotti organiseerde, niet meer dan slechts één ding geweest:
Het mond- en anderszins doodmaken van andersdenkenden, een praktijk die na WO II nagenoeg uitsluitend door zgn. 'links' werd bedreven, en waaraan men bijvoorbeeld vandaag weer fanatiek verdertimmert in de rechtbank van Amsterdam ...
Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 13:48 | niet ok!
@behaard smaalkopje: Gaat het nooit eens vervelen om overal "linkse" samenzweringen achter te zoeken?
Braatworst | 13-04-11 | 13:52 | niet ok!
@Braatworst | 13-04-11 | 10:39 Was jij erbij of ik?
Ik heb dat infiltrerend linksgeteisem onder mijn hoogstpersoonlijke neus de LPF zien binnenvliegen als was het stroop ...
Zodra Verdonk dan ook aankondigde haar partijprogramma via een open internet-discussie te zullen gaan opbouwen wist ik dan ook precies wat er zou gaan gebeuren: Kansloze affaire ... :-E
Nogmaals: De PVV moet zich de eerstkomende 15 jaar verre houden van elk waanidee inzake een 'ledenpartij met interne partijdemocratie':
Wij stemmen er op, of wij stemmen er niet op: Zo simpel is het, en dat is vooralsnog ruimschoots voldoende voor een anti-islampartij die zo fanatiek, blind en massaal gehaat wordt door breindode linkse lemmingen ...
Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 13:55 | niet ok!
-weggejorist-
suzie Hamersma | 13-04-11 | 13:58 | niet ok!
@smaalkopje: WELK "infiltrerend linksgeteisem" heb je het over? Ik heb bij de LPF alleen stel opportunistische idioten gezien, maar geen aanwijzingen dat dit spionnen van die geheime linkse samenzwering van jou waren. Noem es wat namen en bewijs voor het feit dat dit infiltranten van links waren.
Braatworst | 13-04-11 | 14:15 | niet ok!
Werd Wilders maar een keer serieus genomen zou die misschien iets milder van worden....
afvaller | 13-04-11 | 14:22 | niet ok!
@Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 13:48 | niet ok!
Een typefout kan gebeuren, het gewicht wat U hier aan hangt zegt meer over U dan over mij. Een ander onderdeel van fascisme is het uitsluiten van alles en iedereen wat buiten een zeer selecte criteria valt. Zoals bv. de tegenstelling in deze kwestie tussen de vvPvv en de daadwerkelijke PVV. Hiernaast zijn er talloze gevallen waarin Wilders de mensen monddood zou willen zien waar er iets gezegd wordt wat volgens hem niet kan, en in zeer vergelijkbare zaken is het vrijheid van meningsuiting als meneer Wilders het zegt. U selectieve gebruik van criteria laat zien dat U niet echt weet waar U het over heeft.
ik doe ook mee | 13-04-11 | 16:36 | niet ok!
@Braatworst | 13-04-11 | 14:15 die stelt "Ik heb bij de LPF alleen stel opportunistische idioten gezien":
Je was, net als ik, aanwezig bij regionale bijeenkomsten?
Mag ik even weten waar precies, want ik geloof je niet ...
Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 19:09 | niet ok!
@ik doe ook mee | 13-04-11 | 16:36 die verdedigt "Een typefout kan gebeuren":
Ja, en als je daar dan op gewezen wordt erken je die gewoon, maar jij erkende niets en kwaakte gewoon verder, precies in de geest van de versleten breinzwakke gemeenplaats waarin je 'typefout' de centrale plaats innam ...
Wat betreft het "uitsluiten van alles en iedereen wat buiten een (?!) zeer selecte criteria valt", wat "een ander onderdeel van fascisme" zou zijn:
Jij weet echt weinig van de feitelijke geschiedenis, is het niet?
a) het "uitsluiten van alles en iedereen wat buiten zeer selecte criteria valt" heeft nooit in enig partijprogram van de stichter van het fascisme gestaan, is geen specifiek ideologisch kenmerk van fascisme, maar veeleer een praktisch kenmerk van elke dictatoriaal ingestelde beweging, en in die zin overigens nog eerder van het nationaal-socialisme NA de Neurenberger rassenwetten, èn van bijvoorbeeld het stalinisme en het maoïsme, en heeft met de PVV helemaal niets te maken, maar wèl alles met het hoofddoelwit van de PVV: De fundamentalistische islam:
b) Als je een actueel en kristalhelder voorbeeld van een dergelijk uitsluiten wilt hebben hoef je maar te kijken naar het wahhabisme, het salafisme, en de fundamentalisten onder sunnieten zowel als shiïten in het algemeen ...
Tenslotte spelt men het bezittelijk voornaamwoord als "uw" en niet als "u": Jij maakt geen typefouten, maar (kanjers van) taalfouten ...
Behaard smaalkopje | 13-04-11 | 19:27 | niet ok!