De rechtbank in Amsterdam heeft Geert Wilders vrijgesproken van alle aanklachten.

De rechtbank in Amsterdam heeft Geert Wilders vrijgesproken van groepsbelediging. Volgens de rechter was voldoende aangetoond dat Wilders zich met zijn uitspraken had gericht op de Islam, niet op moslims.

De rechtbank achtte Wilders evenmin schuldig aan het aanzetten tot discriminatie of haat. Hij deed zijn uitspraken namelijk als politicus. Sommige dingen die Wilders heeft gezegd, waren volgens de rechter weliswaar grof en op het randje maar niet strafbaar.

De rechter ging specifiek in op Fitna. De film van Wilders bevatte volgens de rechtbank weliswaar kwetsende, choquerende en aanstootgevende passages, maar de PVV'er bleef wel binnen de juridische perken. Ook voor dit deel van de aanklacht volgde dan ook vrijspraak.

De benadeelde partijen in het Wilders-proces gaan niet in beroep tegen de uitspraak. Wel gaan ze een procedure beginnen bij de mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. "Door de vrijspraak is het recht van minderheden om gevrijwaard te blijven van haatzaaien, geschonden", is de conclusie van advocaat Ties Prakken, "Daarom gaan we ons recht halen bij de VN." De commissie heeft achttien leden, van wie er vier moslimlanden zijn.

Update 09:45 met procedure benadeelden

Reaguursels

twijfelde iemand daar nog aan dan ?

En wat heeft dat circus nou gekost?

Hulde!

Eindelijk gerechtigheid.

Rechtstaat +1

En nu geen hoger beroep stelletje prutsende aanklagers. Het was weer een geldverspillende poppenkast. Wat ook onnodig gerekt is door Mosko.

gelukkig, anders kan ik niet zeggen. Mooi verwoord, soms grof, niet iedereen zal het leuk vinden wat hij zegt, maar hij mag het zeggen.

Dus waarom is er zoveel belastinggeld aan besteed??????
wie werd er ook weer beter van??

Wat een circusact.

@vkmenno: "Sommige uitlatingen waren grof, maar je moet alles zien in context: politicus mag maatschappelijk debat aanjagen"

Hoezee, Hoezee!

Bram neemt de rest van de dag even vrij om voor Eva ook zo'n dakloze Aston Martin uit te zoeken.
En nu weer aan het werk allemaal.

@weesgegroet | 23-06-11 | 09:20 | niet ok!
Belangrijker nog, wie heeft het betaald? vast niet de aanklager

ben het totaal niet met Wilders' standpunten eens maar ik vind dat je als politicus de zaken best hard en scherp mag zeggen en dat het een goede zaak is dat Wilders daarom vrijgesproken is.

Ach... als het maar heeft bijgedragen aan het voorkomen van werkeloosheid onder juristen en journalisten

Goed gemotiveerd vonnis. Terechte uitspraak.

Zo en nu even een nacalculatie wat deze onzin allemaal gekost heeft......dat geld hadden ze beter kunnen gebruiken voor ..Griekenland!
En zo blijven wij maar dokken voor dit toneelgezelschap.

Zinloos gerecht.

Dit was het onbenulligste proces wat ik ooit mee heb gemaakt,Geert,Nederland Proficiat.!!!

@ zodeknetters | 23-06-11 | 09:21

Wie moet er in hoger beroep gaan dan? Zowel OM als verdediging eisen vrijspraak en dat is het ook geworden.
De 'benadeelden' hebben juridisch gezien geen mogelijkheid tot hoger beroep.

Fijn te weten dat ik mag zeggen dat ik geen islam in Nederland wil...

Sorry, het best betaalde en gesubsideerde toneelgezelschap is natuurlijk ons koningshuis.......

En wat heeft dat circus nou gekost?

weesgegroet | 23-06-11 | 09:20 | niet ok!

Tja, daar voor mag je de aanklagers voor bedanken, niet Wilders.

Gefeliciteerd Geert, enne Bram............nu is Eva weer aan de beurt.

Had niet anders verwacht..gefeliciteerd...

Prakken ga je koffer maar pakken. Doei

En nu die linkse haatzaaiers aanpakken op laster!

Terechte vrijspraak en wel om de volgende redenen:
1/ in de jaren 70 en 80 zijn de Christenen op een veel ergere manier gediscrimineert en belachelijk gemaakt. het dieptepunt was toch wel Popie Jopie van Spaan en vermeegen. Deze laatste 2 zijn ook nooit aangeklaagd geworden.

2/ De koran staat vol met discriminerende, rascistische en oproepen tot geweld ten aanzien van joden, christenen, atheisten, enz. Moeten we dan nu alle moslims aan gaan klagen voor discriminatie en geweld?

De aanklagers zijn door de rechter gedwongen hem aan te klagen. Het OM wilde Wilders niet aanklagen.

Proficiat Geert en de rest van dit land ook.

Stuitend dat mensen tegenwoordig zo op de cent zijn. Deze zaak is wel degelijk belangrijk voor de vrijheid van meningsuiting. Het betekent dat je, mits genuanceerd, kritisch mag zijn. Dus eigenlijk voorwaardelijke vrijheid.

WAT trok die meneer/mevrouw/onzijdig wezen van een Ties Prakken een (zo nog meer)rotsmoel!
-
De kwetsende, choquerende en aanstootgevende beelden van Fitna zijn door "allahuakbarr" brullende islamofascistische barbaren ZELF op het www gepleurd.
GW heeft die beelden slechts eraf gehaald en er een 'kuttekoppie-peest' rolprent van gemaakt.
Meer niet!

Niet verrassend, wel goed dat een rechtbank nu weer eens helder heeft gemaakt waar de grenzen liggen.

Moet zeggen,,dat ik me wel kostelijk vermaakt heb met die clowns van de tegenpartij,,zoals meneer Prakke en die vent met dat staartje,,prachtig cabaret was dat..

-weggejorist-

Nou bedankt links dragend Nederland. Van het geld dat dit circus heeft gekost hadden jullie veel kindjes met een vliegje op hun lip kunnen voeden.

Maar wat moet Jeroen de Kreek nu doen?! En de rest van die faal juristen? Kan Wilders ze niet 'terugpakken', taakstrafje voor het nutteloos aanklagen van een politicus. Want het lijkt me best kudt schoffelen in een toga of met open sandalen tussen de brandnetels.

Wat een gezeur over geld. Het is me heel wat waard dat de vrijheid van meningsuiting nu juridisch is bevestigd. Dit is een hele nuttige uitspraak die een hoop mensen wind uit de zeilen zal nemen.

De rechter/rechtbank was behoorlijk moraliserend met diens mening dat uitlatingen zus en zo 'op de grens zaten', shockerend etc. Maar wie is hij omdat voor andere mensen te beslissen? Ik vind Wilders uitlatingen helemaal niet schofferend en ik ben dus ook niet geïnteresseerd in zijn persoonlijke mening of de gezamenlijk mening van de rechtbank.

Mooi. De vrijheid van meningsuiting is hiermee gered. Nu ook opeisbaar voor niet pvv-ers.

En wat heeft dat circus nou gekost?

weesgegroet | 23-06-
Het heeft een hoop onwetendheid gekost met als resultaat ,duidelijkheid.

@prof.drs.ing. B
zeker als je daaronder niks aan hebt.

Toch wel een kostenveroordeling voor de klagers he?

Aha dus Alexander Pechtold is schuldig aan SMAAD?

zodeknetters | 23-06-11 | 09:21 | niet ok!

Mosko speelt t spelletje wat links was begonnen, en dat kan ie goed... alhoewel, met zulk amateurisme aan linkse zijde was het vast een vingeroefening voor em

@Fred Janssen... Verklaar u nader?

@Fred Janssen | 23-06-11 | 09:39
Is ie veroordeeld dan? En op welke grond zou ie dan schuldig zijn?

Feli. Zonde van het geld en de tijd...

en wat als Wilders deze uitspraken had gedaan over het Jodendom, had de rechter dan hetzelfde oordeel gehad??


ik betwijfel het.

en kritiek op de Islam zonder kritiek op Moslims??

wat zijn die mensen zonder Islam dan??

zo nou moet slinks nederland weer wat anders verzinnen , volkert komt binnenkort vrij .

Feli. Zonde van het geld en de tijd...

imp.caes.avg. | 23-06-11 | 09:45
Waarom?
Nu is het voor eens en altijd duidelijk.
Iets wat jaren aan het gezicht is onttrokken .

Bruno Wanton | 23-06-11 | 09:22
Dit heeft allemaal zo lang geduurd omdat een stelletje overgevoeligen een rechtzaak wegens beledigd voelen ( ) tegen Wilders op stapel gezet hebben. Het OM zag hier geen zaak in en vroeg vrijspraak en hierna besloot het Hof -gevalletje Schalke weet u nog?- dat er wel en rechtzaak gevoerd moest worden.
Daarom heeft het allemaal zo lang geduurd.

Nu verdubbeld stemrecht voor de aanklagers voor de moeite, met een rood potlood en 1 keuze, Wilders. Dat laatste voor de lafheid om hem niet in Den Haag waar hij kiezers vertegenwoordigt aan te pakken.

Ik neem aan dat die gekkies die G.W. te V. aangeklaagd hebben nu zelf voor de rechter moeten verschijnen, of nog beter, de psychiater.

Vind het gelul om te stellen dat een politicus wel dingen mag zeggen en een "gewone" burger niet. Hoezo "klassejustitie"? Ik zeg: in een politiek gesprek moet je dergelijke dingen kunnen zeggen, bestrijden en verdedigen. Stelletje uit de klapperboom gevallen luizen daar bij die rechtbank.

De ECHTE winst in dit geval ontgaat de meeste reaguurders. En dat is dat het OM haar onafhankelijke positie heeft verstevigd en de rechterlijke macht heeft laten zien dat ze geen verlengstuk van een stel zure rechters zijn.

Nou, duidelijk, de islam (hoofdletteronwaardig) is een minderwaardige ideologie en dat mag gezegd worden.

StevenQ | 23-06-11 | 09:45 |
Bij een rechtzaak gaat het om het toepassen van wetten, zoals die beschreven staan en hoe die, in de tijd, toegepast zijn.
In deze zaak zijn alle aanklachten uitgebreid afgewogen tegen wat daarover geregeld en vastgelegd is.
Je zou gewoon nog eens de heel rechtzitting na moeten luistern, dan zul je zien, dat werkelijk ieder detail gewogen is.
Jouw insteek is een beetje 'janboerenfluitjes': het zou een aanfluiting zijn als de rechters zo zouden redeneren.

Ik zeg: proceskosten verhalen op die benadeelde partijen die zonodig een Artikel 12 procedure moesten starten :-)

@StevenQ | 23-06-11 | 09:45
Simpel gezegd je mag een religie beledigen en dan kunnen religieuzen geen beroep doen op het feit dat ze zich beledigd voelen. (beledigd voelen in de zin als grond hebben de belediger aan te klagen)

Vraag is of hiermee ook een einde komt dat iemand zich beledigd kan voelen terwijl hij niet aangesproken wordt.


De rechter acht bepaalde uitspraken van Wilders OP de grens van het toelaatbare. Dat betekent dat vanaf nu NIEMAND verder mag gaan dan wet Wilders gezegd heeft.
De vrijheid van menings uiting is dus BEPERKT.
Daarnaast is bij herhaling duidelijk gemaakt dat alleen een politicus in het kader van een brede maatschappelijke discissie zo ver mag gaan. Ieder ander, in elke andere situatie, mag dat dus NIET. NOOIT. :(

het hoeft niet steeds een vrijmibo te zijn, nu hoog tijd voor een domobo!

Ik vind het jammer dat de vermakelijkheden afgelopen zijn.
Die paardestaarten, stekelhoofden en dhimmies hadden, wat mij betreft, nog wel een paar maanden door mogen gaan met het ritueel slachten van hun geliefde Islam.
Aan alle leuke dingen komt een eind.

-weggejorist-

Als je in een (nog) beschaafd land je gelijk niet kunt halen, ga je naar een subsidiemonster dat een soort van 'democratie' heeft waar zieluge landen veel te veel te zeggen hebben.

Die Ties Prakken is het wandelende ontbindingsproces van wat decennia 'goed' is genoemd maar 'fout' is.

Helaas bestaand zombie-organisatie wel, ook in de echte wereld.

Wat een slechte verliezers, maar wat verwacht je ook van meneer Prakken.

Laatmaargaan heeft het goed begrepen. Al het gejuich is mij wat te kort door de bocht.

-weggejorist-

Ties Prakken: 'Ik overweeg rechtmatige stappen.'

Gezien de uitspraak zou een aanklacht tegen de islam zéker grond hebben...

Wie durft?

en kritiek op de Islam zonder kritiek op Moslims??
wat zijn die mensen zonder Islam dan??
StevenQ | 23-06-11 | 09:45 | niet ok!
.
Je legt in al je onnozelheid de vinger precies op de goede plek. Gewoon iemand kunnen zijn ZONDER dat je al je denken, doen en laten laat voorschrijven en bepalen door een achterlijk geloof, jawel: DAT KAN! Een mens is daartoe in staat, DUS OOK EEN MOSLIM!
.
En omdat we hier in NE-DER-LAND leven - en niet in die achterlijke zandbak waar het mohammedanisme nog hoogtij viert - mag van een moslim worden verwacht dat hij z'n achterlijke lange religieuze tenen maar eens intrekt, omdat hier in Nederland GELOOF namelijk niet bepaalt wie JIJ bent, maar JIJZELF. Als ik de islam bekritiseer dat bekritiseer ik een OPVATTING (verpakt als 'geloof') en niet de persoon die die opvatting heeft. Is dat nu zo moeilijk om te be-vat-ten?
.
Vrijspraak... YES!
LEVE de VRIJHEID van MENINIGSUITING!

De rechter acht bepaalde uitspraken van Wilders OP de grens van het toelaatbare. Dat betekent dat vanaf nu NIEMAND verder mag gaan dan wet Wilders gezegd heeft.
De vrijheid van menings uiting is dus BEPERKT.
Daarnaast is bij herhaling duidelijk gemaakt dat alleen een politicus in het kader van een brede maatschappelijke discissie zo ver mag gaan. Ieder ander, in elke andere situatie, mag dat dus NIET. NOOIT. :(
laatmaargaan | 23-06-11 | 09:58 | niet ok
Juist...en als Wilders beweert dat deze uitslag een overwinning is van de vrijheid van meningsuiting,dan is dat dus duidelijk niet zo;het is wel een overwinning voor de BEPERKTE vrijheid van meningsuiting...maar goed altijd nog beter een half ei dan een lege dop.
De lange tenen blijven we dus tot op zekere hoogte in ere houden.

@StevenQ

Kritiek op het Koningshuis is kritiek op het monarchasitische volk?

Of maak ik u nu wijzer dan u aan kunt?

Niet echt verrassend maar volkomen terecht. Graag wel alle proceskosten verhalen op de paupers die deze zaak gestart zijn.

Gefeliciteerd W.!

Ik heb niks tegen PVVers maar de PVV is een fascistische kwaadaardige ideologie .

mag ik dat zeggen: JA! dat mag ik zeggen!

ik neem hier immers deel aan het maatschappelijke debat

@KingForADay
Europees Hof zie ik voor het gemak ook maar voor aan voor een vorm van Hoger Beroep.

De uitkomst had ook echt niet anders moeten zijn. Belachelijk en geldverslindend dit hele theaterproces. Hopelijk weet de korte-tenen-mens weer waar zijn of haar plaats is in het debat over religie en alle aanverwante rotzooi die er uit voortkomt.

@StevenQ

Ja, dat mag u zeggen!

@Vos Reinaerde | 23-06-11 | 10:25
Correctie: Lange-tenen-mens met korte lontjes dus.

@salonsocialist | 23-06-11 | 09:28
Opdat wij nooit zullen vergeten: www.youtube.com...

Bertus Betonsloper | 23-06-11 | 10:11

maar een Moslim zonder Islam is geen Moslim, maar gewoon een Marokkaan of Turk.

als je het Christendom en Jezus beledigd zullen Christenen zich ook beledigd voelen.

StevenQ | 23-06-11 | 10:24 | niet ok!
.
Ha, eindelijk! Je begint het een klein beetje te snappen. Het verschil is alleen dat IK met een shit load aan bewijsmateriaal en een goed onderbouwd en beargumenteerd verhaal kan komen waarom islam een gevaarlijke, kwaadaardige en fascistoïde ideologie is en de PVV daar voor wenst te waarschuwen
.
Als je door MIJ nog serieus genomen wilt worden raad ik je aan met een goed beargumenteerd en vooral van bewijzen voorzien verhaal te komen waarin je ONDERBOUWT waarom de PVV in jouw ogen een 'fascistische kwaadaardige ideologie' is en geen politieke partij die een groot maatschappelijk probleem aan de kaak stelt.
.
Succes.

StevenQ | 23-06-11 | 10:24
Ik zou dat niet doen StevenQ,anders zet je jezelf binnen een paar minuten 2x voor schut.

Welke minderheid er zijn 2 miljard+ moslims op deze aardkloot, ongelovigen zijn eerder in de minderheid, maar wij krijgen altijd maar te horen dat wij zondaren zijn en naar de hel gaan. Rechtzaakje starten?

'Door de vrijspraak is het recht van minderheden om gevrijwaard te blijven van haatzaaien, geschonden'', concludeert Prakken. 'Daarom gaan we ons recht halen bij de VN.'
(Bron: Nu.nl)
-
@Dhr/Mevr. Prakken:
U gaat nu internationaal. Absoluut prijzenswaardig!
Kom dan OOK op voor 'minderheden' in islamitische landen zoals vrouwen, homo's en christenen.
-
(tenminste, ALS je durft)

Islam in een rechtzaak,wie is verantwoordelijk?
Evenals het geen kerk is,evenals het geen land is ,evenals het geen bestuur heeft.
Chaos uit de hel wat je niet kunt aanpakken.

De 'benadeelden' kunnen zich beter bezig houden met de positie van de vrouw in de door hen zo verdedigde godsdienst.

Rechtbank: moslims zijn zielige mensen met lange tenen.

Een half jaar zinloos en peperduur procederen vanwege een mening terwijl met c.a 50% van de aangiftes geen bal gebeurt (ondanks het feit dat er genoeg aanleiding om door te rechercheren) toont eens temeer aan dat de Nederlandse Rechtstaat de verkeerde prioriteiten stelt.

En die verkeerde prioriteitenstelling zaait bij mij nu juist WEL haat; vat ik op als groepsbeledigring en ervaar ik als uitermate kwetsend.

nos.nl...

Die meneer met geprakte lippenstift zal hem wel vet hebben.

GEEZUS

doe es wat nuttigs met het belasting geld....

De aanstichtster van het geheel :

www.elsevier.nl...

StevenQ | 23-06-11 | 10:24 | niet ok!
Ja, dat mag U zeggen maar het blijft natuurlijk wel onzin.
In tegenstelling tot de Islam, waar je op vrijwel iedere pagina van de Koran kan lezen wat Wilders beweert over de Islam kunt U Uw bewering nergens hard maken.

Wessel Meijer | 23-06-11 | 10:47 | niet ok
Hoe kan er bij u als individu sprake zijn van groepsbelediging...een vriendje uitzoeken die er net zo over denkt en u heeft een groep..en u kunt naar de rechter stappen....veel succes dan maar.

pielewaaier | 23-06-11 | 10:14 | niet ok!
Ben ik niet met je eens. De inperking vindt uiteindelijk niet plaats, want zelfs op het moment dat de schijn van groepsbelediging is opgezocht, dan nog hoeven individuen van de groep zich niet als zodanig persoonlijk aangesproken voelen. Dat mag natuurlijk wel, maar dat is hun probleem, en nog steeds geen reden om iemand die de uitspraak doet te veroordelen. Iemand persoonlijk beledigen of bedreigen was en is nog steeds strafbaar, daar is niks nieuws aan.


"en wat als Wilders deze uitspraken had gedaan over het Jodendom, had de rechter dan hetzelfde oordeel gehad??"
StevenQ | 23-06-11 | 09:45 | niet ok!

En waarop baseer je dat. Kan me nog een demonstratie herinneren waar
aanwezig waren een politicus en een echtgenoot van een vooraanstaande nederlander terwijl er geroepen werd dat joden aan het gas moesten.

Kan je me even wijzen op de datum van de rechtzaak tegen deze mensen.
Denk dat ik hem verkeerd opgeschreven hebben. Of is een volk doodwensen
minder erg?

Yessssssssss...Geert Gefeliciteert...!

kwetsende beelden in fitna? gewoon de letterlijke visualisatie van wat de Koran is. Moslims zijn niet gekwetst door de beelden, ze zijn gekwetst doordat de rest vd wereld nu ziet hoe gevaarlijk hun geloof is

Het
gezonde
verstand
heeft
vandaag
overwonnen!
Of wij nu voor of tegen de soms harde standpunten en kritiek van Wilders zijn deed in dit politieke proces eigenlijk niet echt ter zake. Want niet alleen Wilders, maar ook de Freedom of Speech van ons allemaal stond hier voor de rechter! Een vrijheid die wij mede door deze uitspraak gelukkig nu nog kennen, maar flink was aangetast als het aan de aanhangers van de islam en hun linkse vazallen had gelegen!
Doch ook via de VN staat de Freedom of Speech momenteel onder zware druk. Via het islamitische machtsblok OIC wil de islamitische wereld, samen met andere dictatoriale landen zoals Rusland en China, alle kritiek op hun ideologie en/of geloof middels een VN-resolutie wereldwijd verbieden. Dat zij in dit streven steeds meer steun krijgen is mede duidelijk geworden door het feit dat via de Raad voor Europa (en onder druk van Turkije) per 28 november 2010 het “Kaderbesluit racisme en vreemdelingenhaat” binnen onze Europese Unie in werking is getreden. Daarbij lijkt er niets mis te zijn om tegen racisme en vreemdelingenhaat te strijden, doch er zit een hele grote adder onder het gras!
Want volgens dit kaderbesluit wordt godslastering en kritiek op ideologieën met ingang van 28 november 2010 gelijkgesteld aan racisme, en moeten racisme en xenofobie door de lidstaten van de Europese Unie strafbaar gesteld worden! Maar gelukkig hebben naast het OM ook onze eigen rechters hun gezond verstand in deze zaak de boventoon laten voeren en heeft onze totalitaire EU als socialistische en multiculturele heilstaat waarschijnlijk haar langste tijd gehad!

Gelukkig ze hebben van deze dwaas geen martelaar gemaakt voor het PVVEE. Maar zijn Partij mag ongestraft beloftes blijven breken net weer met de strippenkaart.

Ontoerekenigsvatbaar zou een betere reden (is ook de echte reden) voor een vrijspraak zijn.

Verder Gefelicteerd Geertje en nu even stoer de stekker eruit en premier worden en laten zien dat de PVV kan regeren desnoods alleen.

Als ik 'links' of jihadistisch georiënteerd was, zou ik JUIST feestvieren!
De inhoud van een evt. veroordeling had nl een precedent geschapen om allen die haat zaaien tegen WIE dan ook, keihard aan te pakken.
-
Dus ook extreem anti-occidentalisten en degenen die het 'ok' vinden om homo's van een flatgebouw te gooien met het hoofd naar beneden, of zij die 'Joden willen prikken en djoeken'.
(lees hier: de troetelkindjes van 'links'..)

StevenQ | 23-06-11 | 10:24 |
Ja in ons land mag u dat gelukkig nog hardop zeggen, doch met die verstande dat deze vergelijking een pertinente leugen blijft.
Want in tegenstelling tot de islam dat in de loop van de geschiednis heeft bewezen een fascistische ideologie te zijn met bloed van miljoenen aan haar handen, is de PVV niets meer dan een democratisch gekozen politieke partij!

Duurde allemaal een beetje lang, maar common sense is eindelijk ingeslagen. GEE-ZUS wat duurde dat proces lang zeg... Wel een stukje satire wat we gaan missen nu. Al die benadeelde gekkies...

mooi

Pats, na een uitspraak van de rechter in eerste aanleg niet in hoger beroep, danwel cassatie danwel naar het Europese hof, nee we gaan direct naar de VN. Juridisch hoogstandje, deze vent eeh vrouw zouden ze eigenlijk moeten schorsen als advocaat.

verdomme is er geen linkje naar een video van deze vrijspraak
ik hbe het namelijk gemist en wil die zure slinkse gezichtjes wel eens zien

@pielewaaier:

Ik vind 500.000 aangiftes van (naar ik aanneem) 500.000 mensen, waar vervolgens geen reet mee gebeurt, ondanks het feit dat er voldoende aanleiding is om door te rechercheren, een flinke groep.

En deze groep van 500.000 mensen (alleen al in 2009, dus dat waren er in 2010 en 2011 waarschijnlijk net zo veel, kom ik zomaar op 1,5 miljoen mensen) moet lijdzaam toezien hoe de Nederlandse Rechtstaat kosten noch moeite spaart om iemands mening juridisch te toetsen.

DAT vind ik verkeerde prioriteiten stellen, ofwel mismanagement, temeer als je je realiseert dat er bovenop die 500.000 nog eens 700.000 aangiftes zijn die sowieso onaangeroerd in de prullenbak verdwijnen terwijl, het toch ook in deze gevallen vaak gaat om fietsendiefstallen, berovingen en inbraken in huizen en auto's.

Waar gaan die 500.000 gevallen dan over? Over criminele meningen? Dat lijkt mij niet. Zal vrij ernstig zijn. Maar DAT vinden wij niet meer belangrijk in NL, wij gaan liever 6 maanden hoogdravend rechtsgeleerdheid-filosoferen over een mening.

En nu, 6 maanden later weten we nogmaals dat je een mening mag hebben. Nou dat wist ik al. En nu? Gaan we nu eens die lieden aanpakken waar al die aangiftes tegen liggen???

Godisvoordedomme | 23-06-11 | 11:30 |
Grappig!
Aan uw comment te zien bent u net zoals Wilders voorstander van het gebruik van VEE in de politiek!

@mezelf
die = dien

Godisvoordedomme | 23-06-11 | 11:30
We kunnen de strippenkaart ook behouden,maar dan regent het claims van de vervoerders,een halve waarheid heb je niets aan .
Doet het zeer loser.

Geert, gefeliciflapstaart!!! Op naar de domobo.

-weggejorist-

-weggejorist-

Moi2 | 23-06-11 | 11:08

lees de bijbel eens zou ik zeggen, de woorden steniging en oorlog komen in de bijbel vaker voor dan in de Koran.

Ook staat in de bijbel dat je homo's moet doden.

Vrijspraak, maar mag die linkse typhus bende doorgaan met juridisch bashen? Nu willen ze "hun recht" weer halen bij de VN. Welke rechtsgeldigheid heeft die kudtklub dan?

StevenQ | 23-06-11 | 12:33 |
Toch haalt u hier (bewust?) wat zaken door elkaar!
Het Christendom is gebasseerd op het Nieuwe Testament en NIET op het Oude (Joodse)Testament!
In het Nieuwe Testament zegt Jesus niet voor niets:
" Wie zonder zonde is werpe de eerste steen." ( Johannes 8:7).

Deze slag is nu gewonnen ,maar waakzaamheid blijft nodig . De zaak wordt nu klaarblijkelijk aanhangig gemaakt bij de VN ?

Kunnen we nu dan verder lekker over tot de orde van de dag en weer gewoon politiek bedrijven, meneer Wilders? Dank u.

Varreke | 23-06-11 | 12:40 |
Daar totalitaire landen vandaag de dag een steeds grotere vinger in de pap hebben gekregen bij de VN en deze landen al jarenlang pogingen ondernemen om via resoluties de Freedom of Speech wereldwijd om zeep te helpen, weet u dat we daar met dezelfde links/islamitische boevenbende te maken hebben als bij dit proces tegen Wilders.
En rechtsgeldigheid?
De meeste landen leggen de hen onwelgevallige resoluties en VN-uitspraken gewoon naast zich neer!

-weggejorist-

StevenQ | 23-06-11 | 12:33
Ik zal je verhaaltje maar eens ontkrachten pauper,je weet absoluut niets van Islam.
Een moslim behoort zich aan de 3 boeken te houden,De torah,het christelijke en de koran.
Zo ga nu maar weer verder.

Daarbij StevenQ het christelijke geloof heeft het seculieregedachtengoed tijdens de verlichting over genomen .
De Islam is zelf de rechtbank en ja die mogen ieder kapot maken voor hun geloof,als ze willen.

Wessel Meijer | 23-06-11 | 11:47 | niet ok!
Inhoudelijk was en ben ik het met u eens;in wezen is dit hele proces een schandalige vertoning over onbenulligheden en had eigenlijk nooit plaats mogen vinden..zoveel kostbare rechts- tijd en energie verspillen aan in wezen niet meer dan een schreeuwlelijk is in mijn ogen onverantwoordelijk en helaas een signaal dat hoofdzaken genegeerd worden en de prioriteiten bij de details gelegd worden.
Ik kan helaas niets anders doen dan een keer diep zuchten en vaststellen dat het nu eenmaal niet anders is.
Mijn opmerking betrof dan ook meer de redactie ervan en was bedoeld als een plaagstootje...mag toch wel voor een keer?

@pielewaaier:

Ik heb aangifte tegen u gedaan wegens plaagstoten. Het OM pakt de zaak hoog op, Wilders gaat mij verdedigen op basis van een toevoeging, Dhr. Mosco en Spong doen de koffie. Ik krijg 24/7 bewaking, ondertussen worden inbraken, diefstallen en overvallen niet vervolgt omdat we daar geen capaciteit voor hebben.

-weggejorist-

Ja die D66 rechters zijn zo slecht nog niet...

Geert Wilders is door de rechter op alle punten vrijgesproken, en hij is in mijn ogen terecht vrijgesproken daar hij volgens mij alleen maar zijn mening heeft weergegeven over de zogenoemde islamitisering van ons land.
Dat de mensen die Geert Wilders voor de rechter hebben gebracht niet blij zijn met het vonnis van de rechtbank mag duidelijk zijn, maar Geert Wilders heeft in mijn ogen nooit tot haat aangezet, hij heeft alleen maar aangegeven hoe hij over bepaalde zaken denkt, en dat mag zolang je maar tussen de grenzen van het toelaatbare blijft.
De rechter heeft ook gezegd dat sommige uitlatingen van Geert Wilders op het randje van het toelaatbare staan, maar tóch toelaatbaar zijn.
Hoe je het ook keert of wend, hoe je het ook bekijkt, Geert Wilders is op alle punten vrijgesproken, en dat is volgens mij een belangrijk statement voor de toekomst.

Mooi,

Heeft Geert eindelijk geen beveiliging meer nodig.

@ van vlijmen | 23-06-11 | 13:34 ,

Ik denk dat u daarvoor bij de bedreigers moet zijn...

Die honderdduizend a4tjes mogen ook de prullenbak in. Mosko rijdt weer in een dikkere auto. Geert is blij. Jankers gaan een opperorgaan bezig houden met nog meer papierwerk.

Kunnen we dan nu weer over tot de orde van de dag?

Mijnheer Prakken bij de VN, dat wordt lachen.
"We lijk to zoe mister Giert Wilderz"

Wat maakt dat nou uit; Oude Testament, Nieuw Testament!

Of dat nou in het arabisch, jiddisch of paupariaans wordt beleden.

Het leven draait toch om het Derde Testament. En dan doel ik 'Het Boek des Eigens Leven'. Structuur? Dat bepalen we toch samen zonder draconische ganzepas tot aan het VN toe?


Welke gruwelen en welke heldendaden staan er in jouw boek, dan.

Tiesje!


Ik ben zeker geen fan van de man, maar deze uitspraak is wel erg goed nieuws. Vrijheid is erg belangrijk.

Psje.

Ik kreeg van de VN een berichtje langs ...


Geachte T.Prakken,

Ondergetekende mag U niet bedreigen vandaar doet ondergetekenden U een vriendelijke verwijzing met de vermelding:

"Project FREEDOM is óók onder U!

Met vriendelijke groet.
Ondergetekende
D.

Beste heren Wilders en Moskowicz,

Van harte gefeliciteerd!!!

Met groeten,

Ferrie Veen

Hahaha goed voor je, stelletje lutsers. Krijgt hij nou ook nog een openbaar "sorry"?

"de woorden steniging en oorlog komen in de bijbel vaker voor dan in de Koran.
Ook staat in de bijbel dat je homo's moet doden."
-
StevenQ | 23-06-11 | 12:33 |
Groot gelijk!
Toch maar mooi dat je je afkeer van de bijbel GEWOON kunt aangeven zonder gevaar voor doodsdbereigingen, fatwas en nog meer van dat soort debiele dingen. Toch?
WIJ hebben ons van alle kerkelijke dogma's, verboden en GEboden bevrijd.
-
Het wachten is op de muzelman die nog volgens de normen van 1492 leeft, en dit ook van ons EIST, 'of anders...'

De heren Lucas en Ties, wat een simpel zootje hebben we hier toch...

De VN? Maar die kunnen Wilders helemaal niet veroordelen. Of gaan ze straks op verzoek van dhr. Prakken F16's over ons parlement laten vliegen? Los daarvan heeft Wilders op de foto hierboven herpes op zijn bovenlip. Dat vind ik best wel vies.

Kosten gaarne verhalen op de debielen die dit proces zijn gestart!

Geert mag deze grote overwinning best aan Pim Fortuyn opdragen.
Op zijn beeld in Rotterdam staat: Laten wij waken over de vrijheid van het spreken.
Ken je deze nog?
Ik zeg van ik denk, en doe wat ik zeg.

Proficiat en veel goeds.

De rechter/rechtbank was behoorlijk moraliserend met diens mening dat uitlatingen zus en zo 'op de grens zaten', shockerend etc. Maar wie is hij omdat voor andere mensen te beslissen?..... Ik vind Wilders uitlatingen helemaal niet schofferend en ik ben dus ook niet geïnteresseerd in zijn persoonlijke mening of de gezamenlijk mening van de rechtbank.

martijn6421 | 23-06-11 | 09:33 |

+1. Verbaast mij niets, dat GW niet ogenblikkelijk tot tranen toe geroerd heeft verklaard zijn vertrouwen in de rechtspraak te hebben hervonden.

De faal-rechter had gewoon niet de ballen hem wel te veroordelen na de eis voor vrijspraak van het OM, maar uit zijn hele verbale en non-verbale communicatie blijkt, dat hij dit wel het liefst had gedaan.

Desalniettemin, de vlag kan uit, een prima dag voor vrijheid van meningsuiting en onze rechtstaat!
Fuck de Islam, fuck de zich in de slachtofferrol wentelende benadeelde partijen, van de Spongs, de mijnheer Prakkens, de Kreken, de Steinens, de Rabaes, de Enaits, die het kennelijk geen aanzetten tot haat vinden GW als nazi en Hitler te duiden.
Fuck' em all and may they rott in de spreekwoordelijke islamitische hel!

De rechter kletst uit zijn nek, met de opmerkingen over Fitna...immers waren dit beelden van moslims in o.a. mosketen die allerlei vunzige opmerkingen maakten t.a.v. het westen, Israel enz.
Het wachten is nu op Fitna-2, laat maar komen Geert !

@ Djenges Khan | 23-06-11 | 18:59 | niet ok!

Als er iemand rekening moet houden met moralisme zijn het wel de rechters. Als de mening van het volk veranderd, o.a. zwaarder straffen & uitslag kamerverkiezing, moeten juist deze magistraten meegaan.

De gevestigde orde heeft keihard gefaald met het voeren van dit showproces, men is in het eigen mes gevallen.
.
de schier eindeloze stroom halve garen die beweerden beledigd ende gekwetst te zijn maakten het er niet bepaald geloofwaardiger op.
Het is wel duidelijk dat men aan linkerzijde de kwaliteit ontbeert om dergelijke strapatsen tot een goed einde te brengen.
.
Dat is goed nieuws.

Kwijtweg | 23-06-11 | 19:04

Dat deden zij dan ook met overduidelijke frisse tegenzin. En flexibiliteit, het vermogen tot meebewegen is iets wat je mag verwachten van personen die een fatsoenlijke opleiding hebben genoten. Als ze dat niet kunnen, moeten ze de consequenties trekken en zich aansluiten bij droeftoeters als Jeroen de Kreek en mijnheer Prakken.

Djenges Khan | 23-06-11 | 19:18 | niet ok!
Je zou er als D66- en PVDA-rechter ook moedeloos van worden, zit je klaar om via een voorgekookt showproces de enige volksvertegenwoordigende partij onderuit te halen, komen er allemaal gekkies uit de kast gekropen, die vervolgens de pret bederven.
Zo kan er toch niet meer normaal gewerkt en gevonnist worden ?

Grappig. "Stijve lul zorgt voor oproer" ontlokt meer reacties dan de vrijspraak van Wilders.

De Briemusketier | 23-06-11 | 19:51 |
U heeft volledig gelijk. Nu ik erover nadenk zou ik het ook volledig begrijpelijk vinden als ze massaal aan de drank gingen. Hoe dan ook aan lager wal met dat gajes lijkt mij een prettig vooruitzicht. Uitgejouwd, beschimpd door het volk. Bekogeld met tomaten, eieren en andere vegetarische troep. Wat een fijne gedachte.....

Djenges Khan | 23-06-11 | 20:13 | niet ok!
De rechterlijke macht zet zichzelf regelmatig te kijk met wereldvreemd gedrag.
Wie als rechter ook maar enigzins voeling met de maatschappij heeft had een dergelijke zaak nooit in zijn hof geduld.
.
Van daaruit kan de conclusie getrokken worden dat er een enorme wortel aan de rechters is voorgehouden, of dat men geen enkele kijk op het eigen functioneren of plaats in de samenleving heeft.

Zo maar even tussendoor; geweldige teevee wederom van de Keurings Dienst van Waarden; over het ecologische toiletpapier van het AH. Dat blijkt dus gewoon gebleekt te worden door chloor. En voor de rest is het gewoon gerecycled papier.

Met de vraag aan de fabrikant waarom het zoveel duurder is bij de AH? Antwoord; Tja typisch AH.......

Scheisse!!!

On topic; ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZlaapverwekkend

Ik hoop maar dat we geleerd hebben dit soort processen niet meer te gaan voeren in de toekomst. Amen.

De Briemusketier | 23-06-11 | 20:37 |
Ik vermoed dat uw conclusie in de 2e alinea achter de komma, het meest raakt aan de waarheid.

PCZuurglazuur | 23-06-11 | 20:59 |

U comments zijn on topic of off topic inderdaad altijd; ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZlaapverwekkend!

De definitie van discriminatie is afhankelijk van de tijdgeest. Uitstekend dat de rechter daar nu duidelijkheid in heeft verschaft. Zo af en toe is dat nodig en dat mag best wat kosten. De rancuneuzen die over geldverspilling beginnen, hebben niets begrepen van het belang van dit proces. Het ironische is dat steeds meer moslims een dikkere huid zullen krijgen door de denigrerende opmerkingen van de blonde messias en zijn fascistoïde partij (let op, het gaat niet om het enige lid hè, alleen om de ideologie). Als één partij daar geen belang bij heeft is het wel de PVV.

het is natuurlijk prima dat je op Wilders stemt maar je bent natuurlijk wel een enorme sukkel. Bekijk het eens vanuit ander perspectief: www.nrc.nl...
doe mij maar weer het oude vertrouwde tolerante nederland....

oh ja om verwarring te voorkomen ik ben wel erg blij dat Wilders is vrijgesproken want vrijheid van meningsuiting is natuurlijk wel van essentieel belang.

En hoeveel belastinggeld heeft deze poppenkast ons gekost?

Gefelicigeert man, vrijspraak is idd wat je verdiend hebt! En over de mensen die maar blijven zeuren over 'teveel aandacht' en 'hoeveel belastinggeld ONS dit gekost heeft' : ga je geld maar halen bij Ties Prakken, Mohammed Ali Enait, Rene Danen & Co. Weet je hoeveel belastinggeld het werkschuwe tuig kost wat zij verdedigen?

Weet iemand welke sauna Herr Spong regelmatig frequenteert ?
Zou hem gaarne eensch flink verwennen.
Met een voorbinddildeau die met een vorkheftruck naar binnengereden mot worden.

Mooi dat Wilders is vrijgesproken.
Kan die man weer gewoon zijn werk doen in plaats van in bankje zitten.

Probleem met moslims is dat ze meteen boos worden als je iets negatiefs over ah la zegt, en agressief worden.
Meteen meppen. Meteen aanklagen. Discriminatie!!!!!
Ga maar uitproberen bij een moskee :) LOL

Christenen moeten alleen maar lachen om de onwetendheid van atheïsten. En denken, helaas weet hij nog niet beter.
En gaan niet meppen. Want zo staat het in de christen koran.
Ga maar uitproberen bij een kerk :) LOL
En als je bij Jehova's de deur dicht gooit heb ik nog nooit een voet tussen de deur gehad. Zelfs geen kwade blik.

In dit land moet alles gezegd kunnen worden door iedereen.
Dat ze zeggen dat een politicus verder mag gaan dan een burger krijg ik al jeuk van.
Pas op het punt dat je oproept tot geweld is de grens bereikt.
Dus al die iMams (zoals in iPads iPhones etc.) afluisteren als bewijsmateriaal. En voor de rechter ermee.
Oproepen tot geweld heb ik Wilders nog niet zien doen.
Hij blijft natuurlijk gekke Geert met nogal dwaze voorstellen.

Ik trek even een lijntje door naar de voeba gekte. Je moet in Nederland als enige Feyenoord supporter tussen duizenden Ajax supporters kunnen staan en juichen om een F doelpunt zonder dood geschopt te worden (vergelijk met stenigen). Maar dat blijft natuurlijk een utopie.

Zodra mensen agressief worden door een kritische kanttekening over hun geloof geeft dat meteen aan dat ze het niet op een rijtje hebben en gehersenspoeld zijn. Ze mogen niet meer anders denken.
Gelukkig is de meerderheid van de moslims in Nederland dat nog niet. Volgens mij zijn ze juist hierheen gekomen omdat ze gek werden van het totalitaire land waar ze vandaan kwamen.

Reacties op dit artikel zijn gesloten