PVV'er Martin Bosma is teleurgesteld in de omroep van de Telegraaf, WNL. Hij vindt dat de omroep niet 'rechts genoeg is'. Bosma had gehoopt op een Nederlandse variant van het Amerikaans Fox News, zo laat de mediawoordvoerder van de PVV weten.
WNL positioneert zich zijnde rechts. Bosma ziet dat er echter nog niet in terug. "De rubriek Uitgesproken met Joost Eerdmans is te weinig onderscheidend", merkt hij op. "Voor de jongens van PowNed heb ik meer waardering. Vooral de anti-autoritaire toon van Rutger in Den Haag is verfrissend. Verder is het goed voor de geloofwaardigheid van PowNews dat ze de PVV een paar keer hard hebben aangepakt. Links kan PowNed nu niet meer verwijten dat het rechts liever ontziet".
Bosma staat bekend als omroepcriticus. Hij vindt bijvoorbeeld dat een programma als Boer Zoekt Vrouw naar een commerciële omroep kan, net als voetbal en het Songfestival, weet De Volkskrant.
Reaguursels
Ik weet niet of Nederland zit te wachten op een nieuwe Fox.
De series die ze produceren zitten goed in elkaar maar onder verkiezingstijd is het zo gekleurd dat het weinig geloofwaardig is.
JeanModaal | 26-07-11 | 21:24 | niet ok!
Die Bosma, die komt er wel.
Oh, w8 ff...
Maar hij heeft wel een punt(je)
Alteidt Glijck | 26-07-11 | 21:24 | niet ok!
En Eerdmans doet nog wel zo zijn best om de domrechtse teksten geloofwaardig van de autocue af te lezen.
tegengas | 26-07-11 | 21:25 | niet ok!
Hebben die politici niets beters te doen dan TV kijken en dan in de kamer gaan zeuren dat ze het niet goed vinden. Ga aan het werk voor je dikke salaris en laat het TV kijken maar over aan de onrendabelen.
Sjokoladevlaaa | 26-07-11 | 21:27 | niet ok!
JeanModaal, waar krijg jij je informatie vandaan?
Gedurende verkiezingstijd zijn er onafhankelijke onderzoeken, waar keer op keer uitkomt dat FOX news (iets geheel anders dan die producenten van die series) de meest gebalanceerde verslaggeving heeft, waarbij beide kanten van politiek N.Amerika even nadrukkelijk aan bod komen.
Er is voldoende onderscheid tussen nieuws verslaggeving en commentaar.
Dat het commentaar een kleur heeft is duidelijk, en dat mag ook.
De verslaggeving is, zoals ze zelf zeggen 'fair and balanced'.
Onafhankelijk onderzoek.
Alteidt Glijck | 26-07-11 | 21:28 | niet ok!
Het is kennelijk erg moeilijk een Nederlandse O'Reilly te vinden. Alles keihard spinnen en het dan de No Spin Zone noemen +1
Brits Folkestein | 26-07-11 | 21:30 | niet ok!
Die Eerdmans moet ik niet meer sinds hij zijn domme standpunten over sportschieten heeft geventileerd ...
watson357 | 26-07-11 | 21:30 | niet ok!
@Alteidt Glijck | 26-07-11 | 21:28
Het onderzoekbureau is in handen van Murdoch.
tegengas | 26-07-11 | 21:31 | niet ok!
-weggejorist-
henkvanpeppel | 26-07-11 | 21:31 | niet ok!
Er is weinig mis met wat hij zegt. Alleen het voetbal op een commerciële zender is niet echt een succes gebleken.
Wishbone | 26-07-11 | 21:31 | niet ok!
WNL = pulp
sepulcrum | 26-07-11 | 21:32 | niet ok!
Het zou mooi zijn als Fox hier in Nederland iets zou opzetten. Maar inderdaad Nederland heeft geen Bill O'Reilly en dat is erg jammer.
Maarten D | 26-07-11 | 21:34 | niet ok!
Maarten D | 26-07-11 | 21:34 | niet ok!
Ze zitten al in Nederland, Amsterdam om precies te zijn. Alleen de tak voor nieuwsgaring nog niet.
Wishbone | 26-07-11 | 21:36 | niet ok!
@Alteidt Glijck | 26-07-11 | 21:28
Fox News is gewoon rechts. Niets gebalanceerd aan. Neemt niet weg dat een Nederlandse versie hiervan welkom zou zijn.
draadomroep | 26-07-11 | 21:39 | niet ok!
Hele stukje en Martijn Bosma +1
ZwitsalFace | 26-07-11 | 21:40 | niet ok!
Martin Bosma voor een kruisvaarders zender, verbaasd mij niets
Bertus Brulbroek | 26-07-11 | 21:40 | niet ok!
-weggejorist-
henkvanpeppel | 26-07-11 | 21:41 | niet ok!
Het verbaast mij niets dat dat jou niets 'verbaasd'
Brits Folkestein | 26-07-11 | 21:42 | niet ok!
@Bertus Brulbroek | 26-07-11 | 21:40
Wat verbaasD je wel?
BarneyBoner | 26-07-11 | 21:42 | niet ok!
Rutger is inmiddels opgenomen in iedere mediatraining:
"Als de vetkuif van Powned komt, even mee lachen. Hout snijdende/gevaarlijke vragen stelt hij toch niet, hij begint alleen even te klieren over je kapsel of de big mac die je gisteren verorberde."
kersenflap | 26-07-11 | 21:45 | niet ok!
FoxNews?? Serieus??? Wanneer je FoxNews goed vindt ben je gewoon een totaalmongool.
Santac | 26-07-11 | 21:45 | niet ok!
Bosma heeft helemaal gelijk. WNL is in mijn beleving redelijk neutraal en daarom geen tegenhanger voor linkse omroepen.
Persoonlijk zou ik liever zien dat enige mate van neutraliteit wordt opgelegd aan omroepen, maar zolang men dat niet wenst te doen zit er nog steeds een leemte op rechts.
Ad337 | 26-07-11 | 21:45 | niet ok!
@ Alteidt Glijck | 26-07-11 | 21:28 | niet ok!
Wat tegengas zegt, met daar aan toegevoegd: Fox laat daar onderscheid maken tussen 'nieuws' en 'commentaar'.. die 3 minuten journaal per uur zijn inderdaad vrij balanced, die 40 minuten commentaar (rest reclame) niet.
Fox is van geen enkele toegevoegde waarde. Domme linkse journalistiek balanceren door daar domme rechtse journalistiek tegenover te zetten slaat nergens op. Nieuwsmedia moeten gewoon met een zo beperkt mogelijke 'spin' zoveel mogelijk feitjes droppen. Bij verwijzingen naar onderzoek: linkjes naar onderzoek en methode. Nieuws inzichtelijk maken: wat ik er van vind bedenk ik er zelf wel bij, commentaar doe je op blogsites.
Ik heb overigens geen moeite met het becommentariërende van Fox; maar ik vind de scheidslijn wel onduidelijk. Ze zouden er losse zenders van moeten maken: Fox News en Fox Iets Anders.
Sjors W. | 26-07-11 | 21:46 | niet ok!
Lullig van Bosma om Eerdmans zo af te zeiken.
rog | 26-07-11 | 21:47 | niet ok!
Kom maar Bosma! Wil graag vaker van je horen!
BarneyBoner | 26-07-11 | 21:49 | niet ok!
Ik weet niet of Nederland zit te wachten op een nieuwe Fox.
De series die ze produceren zitten goed in elkaar maar onder verkiezingstijd is het zo gekleurd dat het weinig geloofwaardig is.
JeanModaal | 26-07-11 | 21:24 | niet ok!
-----------------------------------------
Bij de laatste verkiezingen was Fox juist "minder gekleurd" dan de z.g mainstream media ( ABC, CNN, MSNBC,NBC, etc) ; deze laatste omroepen promoten Obama op een schaamteloze wijze en vallen politieke opponenten van Obama constant aan.
Vandaar dat veel van die omroepen veel aan geloofwaardigheid hebben verloren onder het publiek.
pimpernel. | 26-07-11 | 21:52 | niet ok!
@Sjors W. | 26-07-11 | 21:46
Laatst was er nog een documentaire waarin Republikeinen toegaven dat spindoctor Karl Rove de onderzoeken in verkiezingstijd van A tot Z uit zijn duim zoog.
tegengas | 26-07-11 | 21:53 | niet ok!
Links / rechts, ik wil gewoon goeie journalisten. En die hebben we nu niet.
me,myself and IK | 26-07-11 | 21:53 | niet ok!
Eerst wil hij al de rode neuzen afhakken van journalisten, nu is rechts weer niet rechts genoeg. Waarom begint deze kruisvaarder niet zijn eigen Fox? En noem het Fox Anders of zo.
leo de pejo | 26-07-11 | 21:54 | niet ok!
Rechts heeft geen nieuwswaarde.
Geen nieuws.
Geen waarde.
exkoppijn | 26-07-11 | 21:55 | niet ok!
Links? Rechts? Ik plemp 'm nog maar een keer: hoevrijdenkjij.nl...
Bertus Betonsloper | 26-07-11 | 22:03 | niet ok!
We hebben hier in Nederland echt geen eigen Fox nodig. Een kanaal dat alles wat links doet bij voorbaat al fout verklaart en alles ophemelt wat rechts doet.
VDS20 | 26-07-11 | 22:06 | niet ok!
@exkoppijn | 26-07-11 | 21:55
En jij dan?
BarneyBoner | 26-07-11 | 22:07 | niet ok!
VDS20 | 26-07-11 | 22:06 | niet ok!
Nee stel je voor, linkse media zou het eigen gelijk eens tegengesproken zien worden. Dat moeten we natuurlijk niet willen met zijn allen....
Wishbone | 26-07-11 | 22:08 | niet ok!
VDS20 | 26-07-11 | 22:06
.
Waarom zouden we dan wel 3 publieke kanalen nodig hebben die 'alles wat rechts doet' al veertig jaar lang de godganse dag 'bij voorbaat fout verklaren' en 'alles ophemelen wat links doet'? Kun jij mij dat even heel snel uitleggen?
Bertus Betonsloper | 26-07-11 | 22:10 | niet ok!
Persoonlijk zie ik liever Foxy dan Fox.
Melchior C Balthasar | 26-07-11 | 22:11 | niet ok!
Vind het ook tegenvallen.
Powned doet het wat dat betreft beter.
marinus22 | 26-07-11 | 22:11 | niet ok!
we hebben geen Fox News nodig. Wij hebben trekpop Geert en zijn volidioten die om de haverklap een scheet laten. Aan iets wat meer genuanceerd is hebben Henk en Ingrid geen behoefte. Ze snappen het niet en er wordt niet in gezongen. Terug in je hok Bosma.
JanVergoor | 26-07-11 | 22:16 | niet ok!
Ja Fox News. Daar zitten we echt om te wachten. Totaal blindgestaarde rechtsretoriek en hypocriet christelijk moraal geneuzel.
omwenteling | 26-07-11 | 22:16 | niet ok!
VDS20 | 26-07-11 | 22:06. De tijd is voorbij. Helaas. Je gaat niet door naar de volgende ronde.
Bertus Betonsloper | 26-07-11 | 22:17 | niet ok!
Ik hoop dat uitgesproken vara eens van de buis gaat. Veels te links!
reade romke | 26-07-11 | 22:20 | niet ok!
Bosmaaier?
Plukkiehaar | 26-07-11 | 22:21 | niet ok!
Welke malloot zit er nu te wachten op een Nederlandse FOX
Tobi | 26-07-11 | 22:21 | niet ok!
Tobi | 26-07-11 | 22:21
.
Malloten zitten niet te wachten op een Nederlandse FOX. Malloten bevinden zich dan ook voornamelijk ter linkerzijde van het politieke spectrum.
Bertus Betonsloper | 26-07-11 | 22:24 | niet ok!
Bosma: 'WNL niet goed, want niet rechts genoeg. Powned veel beter, want toont aan niet rechts te zijn'.
Iemand die deze redenering wel logisch vindt?
DiagnosisTyphus | 26-07-11 | 22:27 | niet ok!
wat raar, is er eens een populair programma op de publieke zenders (boer zoekt vrouw) dan mag dat er weer niet zijn.
mogen de publieke omroepen soms niet populair zijn van onze Bosma?
Snerpe Schede | 26-07-11 | 22:30 | niet ok!
Oh, oh Martin Bosma, de zogenaamde denktank achter Wilders.
Zijn gedachten wereld is zo bekrompen en triest.
Typisch een figuur die vroeger een trauma heeft opgelopen als vb ,hoe jammer dan ook, maar nu achter elke boom een links complot ziet.
Je ziet dat in zijn hele gedrag.
Waarschijnlijk na mijn stukje wordt ie nog triester en dualistischer. Hij ervaart emotionele kritiek als een persoonlijk falen en wordt dannog radicaler in zijn gedachten.
Luister eens een debat gemist van de tweedekamer, die zit hij soms voor als voorzitter.
De underdog positie die hij dan aanneemt als voorzitter dmv grappig te zijn is, is pure, pure onzekerheid.
Geef die man en zijn partij 60% stemmen en hij zal razzia's gaan organiseren.
Zo leip is ie in potentie.
Bosma denkt dat geenstijl/pownews opzettelijk de PVV aanvalt om zo minder kritiek te krijgen van links.
Bosma denkt dat GS van en voor de PVV is, tja Bosma, looser.....
Ik denk dat GS veel verstandiger als dat om niet in die trukkendoos te vallen van pure hokjes als links of rechts.
Benoem wat nodig is, en benoem het duidelijk, en benoem dus ook dat Bosma knetter,knettergek is.
Free Fall-ing | 26-07-11 | 22:33 | niet ok!
@draadomroep | 26-07-11 | 21:39 | niet ok!
"Fox News is gewoon rechts."
Was het maar gewoon rechts, want daar is niks mis mee. Echter alles waar Murdoch een vinger in de pap heeft is dom rechts. Ze verkopen onzin, en ze komen er mee weg omdat de kijker/lezer te dom is om zelf na te denken.
alcor | 26-07-11 | 22:36 | niet ok!
Bosma heeft gelukkig overal verstand van. Misschien dat hij het zelf bij WNL eens moet proberen?!
Nibdib Niddib | 26-07-11 | 22:41 | niet ok!
Bertus Betonsloper | 26-07-11 | 22:17 | niet ok!
Ah sheiße.
True de publieke omroep is te links. Maar Fox is toch echt wel een stapje extremer dan ons systeem. Clairy Polak kan niet tippen aan de kontenlikkerij van Bill O'Reily.
VDS20 | 26-07-11 | 22:43 | niet ok!
Wisten jullie trouwens al dat Joost Eerdmans tegenwoordig TAFKAJ heet - the artist formerly known as Joost Eerdmans?
rog | 26-07-11 | 22:46 | niet ok!
nieuws of gebeurtenis is niet links of rechts maar goed dat is mijn mening
istawa | 26-07-11 | 22:50 | niet ok!
Psssssstttttt......Bosma.......je moet voor de gein eens naar je eigen partijprogramma kijken.....
Typisch PVV, splinter balk ergens een oog uithalen ofzo....
Datkanikvéélbeter! | 26-07-11 | 22:50 | niet ok!
Dacht dat dit soort lieden zich met belangrijker zaken bezig moeten houden. Zoiets als meer blauw op straat en handen aan het bed. Ze gedogen wel maar dat betekent niet dat je op je luie reet moet gaat zitten.
Ga eens goede plannen maken hoe we meer blauw op straat krijgen i.p.v dat blauw naar een zandbak te sturen.
Godisvoordedomme | 26-07-11 | 22:54 | niet ok!
Van welke planeet komt dat ventje??
Weet hij niet wat er in Noorwegen is gebeurt? Echt een goeie timing om het over WNL te hebben! Blijkbaar is ie zelf nog niet helemaal wakker..
Ga eens naar de hoeren kun je daar je kleinzielige frustraties kwijt, maar val ons er niet mee lastig a.u.b.
geloofjetzelf | 26-07-11 | 22:55 | niet ok!
"Bosma staat bekend als omroepcriticus."
Nee, Bosma staat bekend als linkshater met een minderwaardigheidscomplex. Die combinatie is dodelijk weten we inmiddels.
geloofjetzelf | 26-07-11 | 22:58 | niet ok!
Fox!!! die praatbuis voor Amerikaanse graaihoeren????
Rot toch op lulletje, check Anonymous mar een voor de waarheid over deze ratten.
mothersfinest | 26-07-11 | 23:01 | niet ok!
geloofjetzelf | 26-07-11 | 22:58 | niet ok!
Wil je er over praten? Ik heb nog wel een adresje waar ze mensen als jij goed kunnen behandelen. Je mag je eigen jas met lange mouwen meenemen...
Wishbone | 26-07-11 | 23:04 | niet ok!
Wishbone | 26-07-11 | 23:04
Laat maar,ik vraag het wel aan Bosma...
geloofjetzelf | 26-07-11 | 23:07 | niet ok!
geloofjetzelf | 26-07-11 | 23:07 | niet ok!
Die regelt wel een jas voor je. Als je even je maat doorgeeft komt het vast goed...
Wishbone | 26-07-11 | 23:11 | niet ok!
Zo gauw je een televisieprogramma gaat maken en niet meer zomaar kan gaan roeptoeteren ga je over het algemeen wat genuanceerder bepaalde materie behandelen. En dan krijg je zo, hopsakee, het keurmerk "linksche media" op je billetjes gestempeld.
deministerpresident | 26-07-11 | 23:27 | niet ok!
@Wishbone
Jij vind het normaal dat de man wiens roeping het is om 'de linkse kerk' af te breken.(Wat de linkse kerk dan ook moge zijn).
Dat uitgerekend die man enkele dagen na de slachting van bijna 70 "linksmenschen" over WNL begint te mieren???
Dan is Bosma of extreem autistisch of het interesseert hem gewoon geen reet.
geloofjetzelf | 26-07-11 | 23:28 | niet ok!
@deministerpresident | 26-07-11 | 23:27
Zo is het precies.
geloofjetzelf | 26-07-11 | 23:30 | niet ok!
@Free Fall-ing | 26-07-11 | 22:33
Hulde!!
Bosma is idd waarschijnlijk het gevaarlijkst politiek stuk vreten wat er in DenHaag rondloopt,zo'n ventje wat vroeger op school door iedereen gepest werd en dan thuis uit pure frustratie vliegen hun pootjes zat uit te trekken.
K.Zwellever | 26-07-11 | 23:31 | niet ok!
De uitzendingen van PowNed zijn nog wel overwegend rechts, al had ik er veel meer van verwacht. Hilversum zou op haar grondvesten gaan trillen, wat wel mee bleek te vallen. Vooral dat voetbalprogramma vond ik belachelijk. Hoewel het kwalitatief gezien wel een goed programma was, voegde het absoluut niets toe aan het huidige bestel. Er is al meer dan genoeg voetbal op tv. Die zendtijd had veel beter gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld met documentaires waar links Nederland van zou gaan zweten.
De manier van berichtgevingen op de website vind ik vaker eerder links dan rechts te noemen. Het grootste deel wordt letterlijk gekopieerd van het ANP, nu.nl, of andere websites, zonder de subjectieve linkse draai eruit te halen. Iets dat bijvoorbeeld Elsevier wel doet, zij belichten al het nieuws veel meer op hun eigen manier. Zou PowNed ook moeten doen.
En als je kijkt naar bijvoorbeeld J. Grotenhuis, dan zie je regelmatig hoe hij zijn uiterst linkse visie op subjectieve wijze tot uiting laat komen in artikelen van zijn hand. Hoewel ik vaak ook het idee heb dat het erom te doen is om zoveel mogelijk reacties (dus kliks, dus inkomsten) uit te lokken.
En hoewel nu linksonder op de site staat "zonder binding met links of rechts", werd er tijdens de wervingscampagne wel gebruik gemaakt van de slogan "Hey Hilversum, als je links kijkt zie je rechts niets", wat toch op zijn minst doen vermoeden dat PowNed een binding heeft met rechts.
Tegenspraak | 26-07-11 | 23:38 | niet ok!
Wat hebben Bosma, het Noorse bloedbad en WNL met elkaar te maken? If ben jij er zo een die de PVV verantwoordelijk houdt voor wat er afgelopen week gebeurt is?
T.Stark | 26-07-11 | 23:48 | niet ok!
@geloofjetzelf, by the way.
T.Stark | 26-07-11 | 23:48 | niet ok!
*verplaatst zich met veel plezier in de gedachtegang van menig PVV-tokkie* Als het hem hier niet bevalt dan rot Bosma toch lekker op naar Amerika.
heilstaat | 26-07-11 | 23:52 | niet ok!
Huh, de PVV is toch links?
flame_me | 26-07-11 | 23:54 | niet ok!
Alsof de PVV zo rechts is? Met hun sentimentele gemiep rond dieren en hun links manifest op sociaal-economisch terein: tegen verhoging van de AOW leeftijd, tegen versoepeling van het ontslagrecht, tegen verlaging van de uitkeringen. Als je rechts op z'n Fox News wilt, moet je SGP stemmen.
Hastur | 26-07-11 | 23:57 | niet ok!
T.Stark | 26-07-11 | 23:48
Ja, jij niet dan?
Hij heeft gehandeld omdat hij WEET dat zijn geradicaliseerde gedachtegoed breder gedragen wordt.Dit soort figuren zijn vaak extreem narcistisch.Als hij zeker had geweten dat niemand hem zou steunen in zijn "strijd" had dit niet zo gedaan.Daar ben ik van overtuigd.
En hij heeft gelijk gehad wat er zijn massa reaguurders die sympatie voor hem uiten.
De PVV polariseerd maar lost geen problemen op.Dit monster is een voorbeeld van een extreem gepolariseerde aanhanger.
geloofjetzelf | 27-07-11 | 00:04 | niet ok!
@Free Fall-ing | 26-07-11 | 22:33 | niet ok!
Boek van Bosma gelezen. Bosma een paar keer gezien/gehoord. Lijkt mij idd een gevaarlijk mannetje.
Hans Hillen | 27-07-11 | 00:16 | niet ok!
Wie zit er nou te wachten op die rechtse lutsert van een Bosma? En wtf waar bemoeit die pummel zich mee?
Hölzenbein | 27-07-11 | 01:04 | niet ok!
wnl niet rechts genoeg? heb dat interview met geert wilders gezien... Wat een aanfluiting was dat. Je kan links of rechts zijn en al ben je rechts, je mag best kritische vragen stellen of in ierder geval de suggestie te wekken dat je een journalist bent... dit was een toneelstukje. fox moeten we echt niet willen met ze allen.
Maarschalk Melkman | 27-07-11 | 01:20 | niet ok!
LOL @ mensen die FOX news fair & balanced vinden.
Maaier | 27-07-11 | 01:48 | niet ok!
Hahaha! Ja hoor, FOX hebben we echt nodig hier. Fox is zo anti-liberaal als maar kan. We hebben hier geen extreem christelijk conservatieve rommel nodig. We proberen er juist vanaf te komen.
-
Wat leuke ontledingen van Fox News berichtgeving vindt u hier:
www.youtube.com...
TeQ | 27-07-11 | 03:08 | niet ok!
Alteidt Glijck | 26-07-11 | 21:28 | niet ok!
alhoewel ik niet kan zeggen dat ik ooit het nieuws verslaggeving gedeelte van Foxnews heb gezien, het commentaar gedeelte met Bill O'Reilly en Glen Beck heb ik wel vaak genoeg gezien en ik hoop dat we dat nooit op de Nederlandse televisie krijgen.
Origineel | 27-07-11 | 04:22 | niet ok!
De structuur van FOX nieuws is ruwweg als volgt:
(Het nieuws van FOX is niet alleen dat minuutje rond de hele uren)
Nieuwsprogramma's zijn er van Sheppard Smith, en Bret Baier. Elke dag.
Smith het hele uur twee keer per dag, en Baier heeft het eerste halfuur nieuws, en het tweede halfuur discussies met een pannel, dat commentaar is.
's Zondag's doet Chris Wallace dat op dezelfde manier (dus één keer per week)
Als ze niet aan het bevallen is doet Megan Kelly ook twee uur nieuws per dag.
Presentators die zich bewust als commentatoren opstellen zijn Bill O'Reilly en Sean Hannity. Glen Beck heeft geen eigen programma meer op FOX, en Gretta van Susteren houdt het midden tussen nieuws en comentaar (beetje vaag) en thema programma's vanuit haar expertise als jurist.
Er zijn nog andere nieuwsprogramma's overdag (onze tijd) zoals dat van Bill Hemmer, maar zoals je ziet is er genoeg dat niet as commentaar kan worden gezien.
Die onderzoeken naar de nieuwsgaring in verkiezingstijd waren door onafhankelijke bureau's gedaan, en niet door een organisatie die eigendom is van Murdoch.
.
Ik snak nooit waarom links georienteerde media (80% van de media) altijd hun partijdige gang kunnen gaan, maar als er één (1) rechts georienteerd network is, of één programma zoals uitgesproken WNL, dan komt er van alle kanten commentaar op dat het al teveel rechts is.
Evenwicht zou zijn tien van zulke programma's, en minstens vier van zulke networks.
De linkse kerk weet niet hoeveel mazzel ze hebben. Ik zou maar een beetje stil zijn.
Onlangs nog staat er op de neutrale teletekst van de NOS te lezen (geparafraseerd) 'dat er nog geen overeenstemming is over een reddingsfonds voor Griekenland, maar de geluiden zijn gunstig.'
Ik denk dan: Of het gunstig is hangt af van je politieke overtuiging. Je moet dat niet duiden als journalist, maar gewoon de feiten melden. De lezer bepaalt wel of iets gunstig is of niet.
Het zit zo ingebed in de media dat de basismening links is, dat veel mensen het niet eens herkennen, en lang moeten nadenken voor ze zien wat ik bedoel in dat voorbeeld.
FOX heeft niet altijd gelijk. Maar de andern ook niet, en ze gedragen zich alsof dat wel zo is.
Zo. Weer even uitgereaguurd.
Alteidt Glijck | 27-07-11 | 05:48 | niet ok!
Maar, zonder meer een leuke discussie nav dit topic.
Alteidt Glijck | 27-07-11 | 05:49 | niet ok!
Het Amerikaanse Foxnews, dat gisteren de slachtoffers in Noorwegen vergeleek met de Hitlerjugend. Ja, op dat soort hersenloze TV zitten we echt te wachten in NL.
Is WNL, de propagandaomroep van de VVD, echt niet inhoudsloos en kritiekloos genoeg om als echte rechtse omroep te kunnen worden gesleten, Bosma?
scheten-wapper | 27-07-11 | 07:15 | niet ok!
TeQ | 27-07-11 | 03:08 | niet ok!
Bosma heeft dus nooit echt naar Fox gekeken, maar schreeuwt weer eens wat...
Gifkikker | 27-07-11 | 07:18 | niet ok!
Graag eens een item in een programma die de zuigende zeikerds van de Vara onderhanden nemen over de hijgerige "wilders heeft het gedaan in noorwegen hheheheh" sfeer die daar sinds enige dagen heerst. Dan nog een tegenhanger van de NOS die door Volkskranktlezers bestiert wordt.
Maar ja NL he, buiten Noord Korea het meest linkse land op de planeet.
GerMonster | 27-07-11 | 07:18 | niet ok!
Gisteravond zat bij NOVA anders Bart Jan Spruyt. Dus ook in dit zo 'linkse' programma (volgens velen hier dan, volgens mij redelijk 'midden') krijgt 'rechts' de kans om zich te laten horen.
Vooral PVV-ers moeten het eens terugkijken... Of hier teruglezen:
nos.nl...
Klein stukje hieruit: "Ik vind dus dat Wilders meer dan hij tot nu toe heeft gedaan, ook met die persverklaring die vanmorgen naar buiten is gekomen, zich moet verantwoorden en moet uitleggen waar hij dan voor staat en waarin hij afwijkt van meneer Breivik. Wat is nou het springende punt? Waar gaan de wegen uiteen? Dat moet je heel duidelijk uitleggen, denk ik. En dat heeft Wilders tot nu toe niet willen doen."
Fox kan dus wat mij betreft wel wegblijven, zou denk ik niet echt een verrijking van ons omroepbestel zijn.
FatsoensTrol | 27-07-11 | 08:23 | niet ok!
Links of rechts.....
Twee aftandse stromingen uit de jaren '70 van de vorige eeuw !
NL heeft een omroep nodig die eerlijk en objectief is.
Al die leugenachtige propaganda gelieerd aan een 'stroming' hoort in een museum thuis.
En die Fox, ABC, CNN en al die andere troep, hoort in de USA thuis.
Voor al die tv-verslaafde, goedgelovige, volgevreten, half-analfabete inteeltgedrochten aldaar.
Nederland verdient beter !
Eigen_Gereid | 27-07-11 | 08:30 | niet ok!
Alteidt Glijck | 27-07-11 | 05:48 |
De meningen verschillen blijkbaar nogal hoe 'rechts' of 'links' Nederlandse Omroepen zijn.
Wat ik sowieso vreemd vindt is dat mensen het hier hebben over onze cultuur niet te grabbel gooien maar vervolgens wel het liefst het hele omroepbestel willen veranderen. Als er íets nou typisch Nederlandse cultuur is, dan is het ons omroepbestel wel.
Hier een onderzoek van de NRC: vorige.nrc.nl...
of deze
www.nujij.nl...
FatsoensTrol | 27-07-11 | 08:32 | niet ok!
@ FatsoensTrol | 27-07-11 | 08:23
De zich rechts noemende Bart Jan Spruyt kan zeau aanschuiven bij de klaverjastafel van de zich rechts noemende Joris Voorhoeve, Franz Weisglas und wijlen Hans Dijkstal.
Geheimrat Schultz | 27-07-11 | 08:41 | niet ok!
Schaf de NOS maar af en laat elke avond om 20:00 een lekker mokkel wat Reuters persberichten oplezen.
Beef Bus | 27-07-11 | 08:56 | niet ok!
Idd een erg goed commentaar van Bart Jan Spruyt.
nos.nl...
Waarom is dit een zeer waardevol en wijs commentaar?
Omdat hij observeert, hij kijkt in tijds-lijnen, weet dat een realiteit altijd veranderd, en observeert deze vanuit verschillende momenten in tijd.
Hij is in staat een spectrum te overzien en te observeren, een spectrum wat als vb gaat van extreem links tot extreem rechts, of zie het in frequentie of kleuren van een regenboog.
Ook al plaats men hem aan de rechterkant van het spectrum, zijn overzicht en observatie getuigd van inzicht en wijsheid.
Daarintegen hoop ik ook dat mensen beginnen in te zien dat Wilders en Bosma goedkope en angstige retoriek brengen.
Er zit geen wijsheid in, en achter de PVV, alleen kortstondige emotie en teren op emoties.
Dat is altijd tijdelijk, totdat men er moe van wordt, en ziet wat voor goedkope propaganda, retoriek en dogma's Wilders verwoord.
Natuurlijk heeft ie punten op de agenda gezet, en dat is dan een verdienste, maar nu zal ie zijn toon en gedrag moeten veranderen.
Ik zou eens graag antwoorden en een open debat van hem zien, ipv zich continu verschuilen met one-liners en dogma's.
Natuurlijk moet elke power uit elke religie zodat het terug gaat naar de individu, en geen kracht meer heeft als instituut.
Alle mensen zijn met hun geboorte recht gelijk, zowel man als vrouw, gelijke rechten en gelijke kansen voor ontwikkeling.
Een beetje natuur,water en voedsel respecteren is ook een basis plicht, want hoe anders of hoe dom kan een mens zijn om zijn eigen leef omgevinging te vernietigen?
Daarnaast is de wereld open, niet alle miljarden mensen worden geboren in Nederland en hebben een Hollandse mind setup van kaas en klompen.
Daarom mag Wilders zich ook wel iets meer volwassener gedragen met een visie qua wereld en haar oplossingen ipv alles te polariseren naar haat en angst.
Hoezo links of rechts?
Free Fall-ing | 27-07-11 | 09:19 | niet ok!
sinds wanneer is anti-autoritair iets van rechts? Vroegâh was dat iets voor langharig werkschuw tuig. Dus meneer Bosma wat wil je nou? Dat hele Fox is één propagandamachine van de republikeienen die er niet voor terugdeinst een loopje te nemen met de waarheid. Net zoals onze eigen PO dat nu ook wel eens doet. Ga eens regeren man (oh nee , dat doet de PVV niet)in plaats van je druk te maken wat er op tv komt. k meen dat we in ditr land wel wat grotere problemen hebben dan het onderscheidend vermogen van Joost Eerdmans.
Theo Reet | 27-07-11 | 09:39 | niet ok!
KPN, doe is Fox News introduceren in het pakket. Dan kunnen we allemaal een mening hebben over de zender nadat we het hebben gezien, in plaats van over hebben gehoord.
*ook iets met zendmasten mompelen doet*
rectormagnificus | 27-07-11 | 10:47 | niet ok!
Want Fox News is zo briljant. Hahaha! Dwaas.
Nonbeliever | 27-07-11 | 10:55 | niet ok!
WNL zeker de ochtendshow is tien keer niks, oude grijze mannen in pak die aanschuiven bij presentatortje Alex (van de uitspraak twitteren is elitair MOEHAAA) en dan de krant gaan zitten lezen (of heeft Alex daar dan weer een Roemeentje voor?) Ik bedoel kan je dag saaier beginnen dan dat?
maraboe | 27-07-11 | 11:02 | niet ok!
Van de hele frisse rechtse wind is zowieso weinig te merken
maraboe | 27-07-11 | 11:04 | niet ok!
@Alteidt Glijck:
Er is daarentegen ook meer dan voldoende materiaal waaruit blijkt dat ook de nieuwsverslaggeving bij Fox in het algemeen gekleurd is:
Http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_News_Channel_controversies
MacReady | 27-07-11 | 11:20 | niet ok!
Wat een kneuzencamping bij de PVV,
PowNed koos toch sowieso al geen kant... moet ie dat nu nog aanhalen.. en moest ie daar nog bewijs voor hebben :S DAMN!
RaMoNsTeR | 27-07-11 | 11:43 | niet ok!
Alteidt Glijck | 26-07-11 | 21:28 | niet ok!
Ja die jongeren met de hitlerjeugd vergelijken wat FOX deed is natuurlijk heel Objectief.
.
Wat kan jij DomRechts lullen zeg
AntonC | 27-07-11 | 13:04 | niet ok!
ik snap niet dat de pvv liever republikeinen in het witte huis heeft. ze hebben zelf het motto: hard waar het moet en zacht waar het kan (of zoiets) In amerika heb je straks alleen maar superrijken en superarmen (en superman)mede dankzij fox news die altijd zo anti obama is dat het om te kotsen is
superman2 | 27-07-11 | 13:34 | niet ok!
Reachts NL wordt anders behoorlijk bedient door de TROS, iedere avond vertegenwoordigers uit PVV palingdorp Volendam...
laardepul | 27-07-11 | 14:49 | niet ok!
Bosma praat poep. Waarom zouden we in hemelsnaam zoiets idioots als FoxNews willen gaan kopiëren? De zender bij uitstek voor christenfundi's. Fair and balanced my ass.
DeChinees | 27-07-11 | 15:01 | niet ok!
Fox is een spreekbuis van de republikeinse partij. Volgens mij zit Bosma niet te wachten op een spreekbuis van de PVV, aangezien hij Powned aanprijst.
nober | 27-07-11 | 15:12 | niet ok!
Fox News:
www.youtube.com...
www.youtube.com...
www.youtube.com...
CoxMulder | 27-07-11 | 15:18 | niet ok!
@santac:totaalmongool? wat ben jezelf een halve?
renswoude | 27-07-11 | 15:21 | niet ok!
Deze is ook echt even het kijken waard..
www.youtube.com...
CoxMulder | 27-07-11 | 15:28 | niet ok!
Nee, niet Fox news. Slechte voorbeeld.
porcodio | 27-07-11 | 15:51 | niet ok!
Hmmm... Een beetje jammer om te pleiten voor een Nederlandse Fox News op de dag nadat een programmamaker van Fox die arme Noorse kinderen in Uyota voor Hitlerjugend heeft uitgescholden.
.
In ieder geval is het antwoord op linkse staatsjournalistiek niet de invoer van rechtse staatsjournalistiek.
Moondance | 27-07-11 | 16:35 | niet ok!
Moet op de een of andere manier de hele tijd denken aan de "Enge Buren" sketch van het Simplistisch Verbond
PeperenZout | 27-07-11 | 17:15 | niet ok!
Ik denk niet dat nederland een "fox news" nodig heeft. Dat is echt het slechtste van het slechtste.
Powned vind ik best goed, niet omdat het "rechts" is, maar omdat het liberaal, progressief en confronterend is. (Zegmaar wat links hoort te zijn.)
cabbit | 27-07-11 | 17:29 | niet ok!
dan hebben we het dus over deze Bosma??
www.youtube.com...
StevenQ | 27-07-11 | 17:49 | niet ok!
Wishbone | 26-07-11 | 22:08
is de media links of gewoon beschaafder dan de PVV zelf??
StevenQ | 27-07-11 | 17:50 | niet ok!
Beef Bus | 27-07-11 | 08:56
volgens presenteert elke avond de vriendin van de advocaat van Geert Wilders het journaal, dus hoezo links??
StevenQ | 27-07-11 | 18:27 | niet ok!
Waarom wil de socialistische pvv een rechtser programma?
even_opzoeken | 27-07-11 | 18:45 | niet ok!
Heb nog nooit een uitzending van WNL gezien en ik denk velen met mij. Lekker boeiend dus of ze links of rechts zijn
ZonderNaam | 27-07-11 | 18:59 | niet ok!
Bosma ... wat een konijn is dat: altijd zo serieus, nimmer een olijke kwinkslag
Doodziek Aapje | 27-07-11 | 20:08 | niet ok!
Altijd dat gelul over "linkse media". Ik heb het idee dat rechtse mensen alles wat geen rechtse ideologie uitdraagt meteen als "links" betitelen.
-
Kan iemand me hier, met objectieve argumenten, gestoeld met toetsbaar bewijs, uitleggen waarom bijvoorbeeld de NOS links zou zijn?
Braatworst | 27-07-11 | 20:56 | niet ok!
Hier is het stukje Glenn Beck - waarin hij het ook Gurt Wilders heeft 'uit Denemarken'.
Hans Hillen | 27-07-11 | 21:16 | niet ok!