*

Ondanks alle kritiek van de PVV is koningin Beatrix niet van plan af te treden, melden naaste bronnen.

Koningin Beatrix laat zich niet wegpesten door de PVV, melden vertrouwelingen uit haar directe omgeving. De kritiek van de PVV zou juist remmend werken op een mogelijk aftreden van de koningin.

Ze is niet van plan de troon aan prins Willem-Alexander over te dragen zolang 'het heersende beeld van de Nederlandse politiek er een van wanorde is', meldt het AD. Beatrix probeert haar onervaren zoon zo te behoeden voor lastige kabinetsformaties.

Hoewel ze haar rol regelmatig als 'eenzaam' ervaart, zou het ook op deze leeftijd (bijna 74) niet in Beatrix opkomen om door de voortdurende acties van de PVV het bijltje er zomaar bij neer te gooien. Een andere bron denkt dat het met de ergernis bij Beatrix wel meevalt. "Ze heeft al zo veel politici zien komen en gaan. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar haar beslissing om ermee te stoppen van laat afhangen", zegt hij.

Reaguursels

Hoeft ook niet...
Laat Rutte maar ff aftreden en plaatsmaken voor Wilders.

Bijna een voltooid leven dus.
*petitie ondertekend*

Das dan weer jammer. Opbokken met dat instituut.

hehe LOL @kapotte_stofzuiger | 13-01-12 | 09:32

*meeondertekenen doet*

-weggejorist-

Bea trekt zich van niemand wat aan.
Volksvertegenwoordigers,burgers, het interesseert haar gewoon niet.

Maar als Vlaanderen nu bij ons komt, hebben we dan twee koningshuizen? #dakanniehe

Bea vergooit haar hele reputatie op deze manier, kennelijk verblind door Wilders-haat. Berokkent ze W-A meer schade mee dan wanneer ze gewoon met pensioen zou gaan zonder te denken dat ze onmisbaar is.

@DaveDH | 13-01-12 | 09:33 | niet ok!
Zozo, het wordt steeds erger waarvan het Koningshuis hier beschuldigd wordt.

Geenstijl snap het nog nioet ze is geen Koningin ze is niet van oranje

@très cool | 13-01-12 | 09:37 | niet ok!
Of is de haat nu net andersom?

Beatrix = King!

@très cool | 13-01-12 | 09:37 | niet ok!
Precies. Ze is ook maar een mens en mag ook wel een mening hebben, maar zo overduidelijk politiek bedrijven, is aan een 'onafhankelijk' staatshoofd niet besteed. Tijd voor een republiek.

kapotte_stofzuiger | 13-01-12 | 09:32 | niet ok!

+100

Ik teken!

Bea blijft nog wel 10 jaar zitten en ach over een paar jaar zakt de PVV toch als een plumpudding in elkaar, ik bedoel wat is de vooruitgang met de PVV als gedoogpartner? Noppes, oh ja we mogen 130 rijden op de snelweg...

Nee majesteit, dat had ook helemaal niemand verwacht. Is u niet wat veel te groot en te machtig om zielig te doen?

@Whydis

Wilders die Bea haat? Zou kunnen, volgens mij kiest die gewoon makkelijke doelwitten. Veel berekenender en bovendien zinloze vergelijking want verkozen parlementariër vs erfelijk monarch.

De koningin is er dus voor alle nederlanders behalve voor de PVV stemmers.Raar

Volgens mij wilde de PVV alleen af van de politieke rol van de koning(in). Maar het maakt ze niet uit of dat dan Bea of Wil is. Dus als ze denkt dat de PVV haar probeert weg te pesten dan heeft ze een beetje een verkeerd beeld van de stand van zaken.

Interessante visie op het gebeurde in Elsevier
www.elsevier.nl...

Dus Bea blijft zitten om Geert te pesten en daardoor treft ze WA? Slim.

You go girl! Aanpassen aan de gebruiken van een ander land. Daar is de PVV toch zo voor? Ow nee de PVV is een grote draaiende bende kudthypocrieten. Dat is wat ze ziin.

haar onervaren zoon, lief zo'n moeder.

@ maraboe | 13-01-12 | 09:39
Dan neemt een nieuwe, dan nog grotere partij het stokje wel weer over.

Zielige mensjes hier ..... 'iemand' roept dat de koningin wel dit of dat zal denken en jullie nemen het aan alsof Bea dit zelf echt geroepen zou hebben?
********stelletje koekwauzen********

Blijf maar lekker zitten hoor, tante Bé.

Elvis = King!

Ik ben ook tegen hoofdoekjes etc. maar "when in Rome ......" telt voor mij ook!

@No guts no glory | 13-01-12 | 09:44 | niet ok!
Vind het stuk een beetje zwakjes. Elizabeth II bezocht toch ook met hoofddoek op dezelfde moskee op haar staatsbezoek. Was zeker ook bedoeld om Wilders te provoceren.
@kapotte_stofzuiger | 13-01-12 | 09:39 | niet ok!
Overduidelijke politiek valt toch wel mee.

Bea beseft toch wel dat haar rol in de formatie eigenlijk alleen maar symbolisch is?


Ze lijkt wel naast haar schoenen te lopen... Tenzij ze die bij de Sjeik Zayed bin Sultan Al Nahayan-moskee heeft laten staan...

"Ze is niet van plan de troon aan prins Willem-Alexander over te dragen zolang 'het heersende beeld van de Nederlandse politiek er een van wanorde is'"

met datzelfde argument zit Ali Abdullah Saleh nog steeds op zijn troon in Yemen.

Ze had a) niet naar een islamitisch land kunnen gaan of b) niet naar die moskee(-en!) kunnen gaan vanwege de heersende gevoeligheden in haar eigen land. In plaats daarvan kiest ze ervoor om deze provocatie op te zoeken. Dat is geen sterke zet, daarmee creëert ze verdeeldheid en dat is niet bepaald de core business van een staatshoofd. Teken dat ze het overzicht kwijt aan het raken is, binnenkort haar moeder achterna denk ik.

en gelijk heeft ze ,laat dat zooitje uitschot maar in zijn sop gaar koken respect Beatrix

@Whydis | 13-01-12 | 09:48 | niet ok!
Er van uitgaande dat het ook daadwerkelijk zo door haar gezegd is:
'het heersende beeld van de Nederlandse politiek er een van wanorde is'. Dat hoorde je haar nooit over de kabinetten Lubbers, Kok en Balkenende zeggen.

@ Vovochka | 13-01-12 | 09:46
En toch nog veel beter als het alternatief.. Kun je je voorstellen.

No guts no glory | 13-01-12 | 09:44 | niet ok!

Die journalist verwart Saoedi Arabië met de Emiraten, een heel ander land, ben in de emiraten geweest en overal zie gewoon vrouwen met en vrouwen zonder hoofddeksel, alleen in religieuze gebouwen gelden kledingvoorschriften voor vrouwen, net als in veel westerse landen overigens.

Ik weet wat ze kan doen om haar onervaren zoon te behoeden voor lastige kabinetsformaties; ZICH ER NIET MEE BEMOEIEN!

Go Bea!, een compliment aan haar

Whydis | 13-01-12 | 09:48 | niet ok!
" Elizabeth II bezocht toch ook met hoofddoek op dezelfde moskee op haar staatsbezoek."

The Queen draagt ook gewoon een hoofddoek in Engeland en niemand die zich daar druk over maakt.
photos.exposay.com...

Alex is de Prince Charles aan het worden van NL, mama weet het beter.

Beatrix probeert haar onervaren zoon zo te behoeden voor lastige kabinetsformaties.46 jaar en dan nog onervaren.Wat heeft ie dan al die jaren gedaan en geleerd?
Wanneer mag ie dan de troon bedtijgen? Blijkbaar nooit.

Bea is een ouwe taart met een hoofddoek tegenwoordig, ze blijft lekker zitten zodat ze meer belastingcenten kan opvangen met haar gerimpelde handen.

BurkaBea mag die god van haar op haar blote knietjes danken dat het verzet tegen haar en haar oplichters en lakeien kliek klote georganiseerd is,anders was ze allang voor het vuurpeloton verschenen wegens landverraad.

@ Whydis | 13-01-12 | 09:48
Stond er niet laats een artikel dat ze toen juist geen hoofddoek droeg? Maar dat terzijde, vin de hele discussie over de hoofddoek een non-discussie. Vind de reacties onder dit artikel dan wel weer erg vermakelijk. De anti-PVV (veel D66ers) die (nu het ze uit komt) ineens vol achter de koningin staan. Beetje hypocriet dat wel.


Mijn politieke standpunt wordt nog door de daad van Bea, nog door de reactie van Wilders, nog door de reactie van Bea op de reactie van Wilders beïnvloed.


Ik bedoel, het socialisme wordt door dit alles echt niet beter of zo.

Zo zie je maar weer, ze weet het beter. Zij moet haast wel de eerste spuit van de babyboomers zijn.

Sneu... Ze laat het lot van haar zoon afhangen van een haar onwelvallige PVV? Dan heeft ze minder karakter dan ik haar toedichtte.

@DerUnterMensch
"De anti-PVV (veel D66ers) die (nu het ze uit komt) ineens vol achter de koningin staan. Beetje hypocriet dat wel."

Dat is niet hypocriet, nooit gehoord van de uitspraak;"De vijand van mijn vijand is mijn vriend."

@topownedornottopowne | 13-01-12 | 09:56 |
Ik reisde veel vanaf Damascus naar Abu Dabi.....raad eens wat. In Damascus mooie Arabische vrouwen aan boord in strakke jeans en dito shirts. Bij het inzetten van de landing gingen de tassen open en hopla de jurk over het hoofd getrokken, hoofddoek omgewikkeld. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze dat vrijwillig doen.......

Goed zo. Laat maar zien dat je lak hebt aan critici en het volk. Des te eerder zijn we van die schijnvertoning af.

@kapotte_stofzuiger | 13-01-12 | 09:32 | niet ok!
Briljant! *tekent*

@kapotte_stofzuiger | 13-01-12 | 09:32 | niet ok!
*tekent*

Het betekent echter wel dat voor het eerst in de geschiedenis Beatrix niet meer de koningin van 'alle' Nederlanders is. Ze heeft een politiek kleur bekend. Een doodzonde.

K.Zwellever
Heb je je medicijnen nog niet ingenomen? Als er een verrader in Nederland rondloopt dan is het wel die circusartiest, je weet wel die geblondeerde pinda die met een keppeltje bij de klaagmuur staat te collecteren voor die sneue bruinhemden partij.

Terecht. Als de premier alles maar goed vindt wat zijn bff doet en zegt, dan moet er maar iemand anders zijn met een rechte rug. Leve de koningin!

De koningin is niet langer meer een bindende factor.

Sluit me aan bij die andere bron. Dit is teveel eer voor de PVV.
Overigens heeft WA natuurlijk nog een heleboel te leren, en ook dat vraagt tijd.
-
@LaBailaora 10:36,...80% ondersteuning blijkt, ik geloof niet dat het ooit meer is geweest.
Strikt genomen heeft ze zich "en passant" nu ook koningin getoond van veel nieuwe nederlanders.

Nee, dadelijk moet ze echt gaan werken voor der centen..stel je voor.

La Bailaora
Misschien voor jouw en je PVV kornuiten niet, voor de rest van de Nederlanders is de koningin sinds gisteren populairder dan ooit.

De meeste mensen begrijpen er niet veel van. "Goed dat Beatrix heeft gereageerd op het verwijt van Wilders", hoor je de mensen zeggen. Even een lesje staatsrecht: Wilders mag als volksvertegenwoordiger roepen wat hij wil (behalve majesteitsschennis natuurlijk). Hij vertegenwoordigt 1,5 miljoen Nederlandse kiezers, die hetzelfde over hoofddoekjes en complete zware gewaden denken als hijzelf. Zelfs Femke Halsema (!)heeft verklaard dat verplichte hoofddoekjes in het Midden-Oosten vrouwonderdrukkend zijn. Beatrix, mag géén politieke uitspraken doen. De reactie van haar: "echt onzin" is een verregaande bemoeienis met en verwerping van de politieke denkrichting van de PVV. Het is geregeld in de grondwet (!) dat het staatshoofd géén politieke uitspraken mag doen! De minister (regering) is verantwoordelijk, dus in dit geval Mark Rutte. Die had Wilders kunnen terugfluiten, niet de koningin. Beatrix is haar boekje te buiten gegaan. Zij overtrad op duidelijke wijze de grondwet met haar directe aanval op het gedachtegoed van de PVV!

Leve Bea, zeg ik als republikein!

ze zijn er toch voor de schijn?

KomodoVaraan | 13-01-12 | 10:50
Fisccon | 13-01-12 | 10:52
Tot gisteren deed ik altijd gezellig mee met de koningin. Nu niet meer, en dat gaat een heel verschil vormen. En reken je niet rijk met een opiniepeiling. Ik spreek veel oranje fans met een pvv hart, en die zijn zeer teleurgesteld in de koningin. Ze is echt niet meer een bindende factor. Dat kan je wel ontkennen, en heel blij doen met je koningin, maar Nederland is voorgoed veranderd. Dat laatste is niet goed voor een land, en ook niet voor een koningshuis.

Ze heeft voor het eerst in de geschiedenis een politiek standpunt ingenomen. Niet slim.

@Sukarno
Half Nederland (inclusief Geert) knoopt vrijwillig elke dag een stropdas om de keel. En het is niet alsof die dingen zo lekker zitten. Wat is het verschil?

Typisch Nederland: de daders doen zich voor als slachtoffers. Gaat niet werken Beadoos! Je bent schuldig aan het faciliteren van de onderdrukking van vrouwen!

@ 42 | 13-01-12 | 10:57: Tijd voor een cursusje maatschappijleer geloof ik.
Kom je net uit de woestijn of zo?

@pim353851369118 | 13-01-12 | 10:54
De koningin mag best politieke uitspraken doen. Mark Rutte is echter voor die uitspraken verantwoordelijk. Daarom doet het staatshoofd dat meestal niet.
De koningin is nog steeds de baas van Nederland. Ze kan doen wat ze wil en ze kan zeggen wat ze wil.

Ik word een beetje moe van Powned de laatste tijd. Eerst die nonsens met SOPA waarbij jullie de hele tijd moeten herhalen dat "door de PVV het nu ook mogelijk is in Nederland.", nu weer dit soort nonsensberichten die jullie als feiten wegkwakken.

Dit artikel is geen feit, het is een citaat. Als jullie dan toch gaan zitten copy/pasten, wees dan ook even een flinke kerel en neem de titel dus goed over van het AD; dus in aanhalingstekens. Ik heb helemaal niets met de PVV, ik mag ze ook niet, maar dat gekleurde nieuws en gebash van jullie de hele dag door begint me een beetje de keel uit te hangen. Beetje niveautje Privé/Telegraaf/Joop begint het te worden. Hou het bij de feiten en enkel bij de feiten, en ga anders columns schrijven.

Zou ze geen staatshoofd zijn en meedoen aan de verkiezingen dan zou ze ruimschoots de grootste partij worden, dat weet Rutte ook wel en dus is hij voor behoud van de monarchie.

@pim353851369118 | 13-01-12 | 10:54
Zoiets meende ik ook al. Heeft niets met de inhoud te maken, maar volgens mij was ze hier ook fout.

pim353851369118
Nee jij begrijpt het helemaal! De koningin heeft helemaal geen politieke uitspraak gedaan. Ze heeft alleen andwoordt gegeven op een vraag met "echt onzin". Dat het PVV volk, waarvan trouwens 47% het BEA eens is, zich direct op hun (zeer gevoelige)pik getrapt voelen, dat is vooral hun eigen probleem.

Sukarno | 13-01-12 | 10:19 | niet ok!

ik zat 2004 in Dubai, blijkbaar verschilt het per emiraat, of de tijden zijn misschien veranderd.

Een staatshoofd die een duidelijke afkeer heeft van een politieke partij heeft haar langste tijd gehad. Tijd voor een Koning!

UAE heel goed voor vrouwenrechten:

"and was raped by up to four co-workers while working as a beauty salon manager at the international resort.

When she reported the assault to authorities she was jailed on an adultery charge and spent eight months in prison because it is illegal in the UAE to have sex outside marriage."
www.abc.net.au...

Nee natuurlijk gaat Beatrix nergens heen, ze voelt zich nog steeds geholpen door een groot aantal politieke meelopers, en voelt zich nog steeds ver verheven boven “het sheeple” , dat slechts de kosten op mag hoesten voor de extravagante levensstijl die de zogenaamde oranje familie er op na houden. En zo lang het volk in sprookjes gelooft en oogkleppen op heeft en alles gelooft zal het ook zo blijven, zeker als de Mass Stream Media de bevolking in opdracht van… dom houden.

@Dirty-Harry44: Nice try, maar het is gewoon krom. Wij dragen verplicht stropdassen (want cultuur) en dat vindt de PVV normaal en doet er gewoon aan mee. Daar dragen ze hoofddoeken (want cultuur) en dat is ineens een probleem. Naja, eigenlijk is het een probleem dat ze islamitisch zijn, want in synagoges doen ze het ook en daar heeft de PVV nog nooit iets over durven zeggen.

En dan nog, nu maken ze zich druk omdat vrouwen daar blijkbaar niet mogen dragen wat ze willen. Maar vervolgens willen ze wel kleding hier gaan verbieden. Linksom of rechtsom, het is allebei vrijheidsinperking wat betreft kledingkeuze. Hoezo Partij voor de "Vrijheid"? Hypocriete bende blijft het...

Een staatshoofd die een duidelijke afkeer heeft van een politieke partij heeft haar langste tijd gehad. Tijd voor een Koning!
Roto | 13-01-12 | 11:07 | niet ok!


Eerst zeuren dat in woII de Oranjes niet genoeg anti NSB waren, en nu zeuren dat ze een duidelijke afkeer heeft, voor het PVV volk is het blijkbaar nooit goed.

@LaBailaora 10:57, ik doe niet gezellig mee met de koningin en spreek zelden "oranje fans" met of zonder hart....
Nee geintje,....peilingen zijn niet relevant, het is liegen met statistieken,...ik heb er geen moeite mee met de opmerking, er is geen enkele reden om haar persoonlijk te schofferen wat de PVV doet. Dat is ongepast. Het is de keuze voor het woord "gotspe" van die vreselijke volksmenner Fritsma.
Gotspe letterlijk .....onbeschaamd, de brutaliteit, ongehoord.......
Daar reageert ze mi op, niet politiek maar als persoon aangevallen. mi terecht en het antwoord van Rutte is nog 10 woorden teveel.

en nu zeuren dat ze een duidelijke afkeer heeft, voor het PVV volk is het blijkbaar nooit goed.
Arim | 13-01-12 | 11:12
Probleem is dat ze vrouwenonderdrukking in islam ontkent.

KomodoVaraan | 13-01-12 | 11:13
Persoonlijk schofferen? Wat een onzin. Er kwam gewoon kritiek over het buigen voor islam. Dat is niet persoonlijk schofferen. Zij is koningin der Nederlanden en heeft een duidelijk politiek standpunt ingenomen: pro islam.

benzat
Je hebt helemaal gelijk. Bea heeft helemaal niets met proleten, net zoals heel veel Nederlanders niets met proleten heeft. En de meeste mensen die echt belasting betalen (52% categorie), niet het sneue PVV uitkerings volk, betalen graag mee aan het koningshuis. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

´N duitse huid en ´n leven lang ja likkende reedtlikkers doen de rest.
Dat ze met dat kortzicht niet ziet een deel van het probleem te zijn is
net zo zorgelijk als dat die koningshuis shit lachwekkend is.
Er zit echt niemand op je te wachten hoorrr frau vonAmsberg !

La Bailaora
Tjonge, als je het niet met blonde Greet eens bent dan ben je "pro islam". Jouw wereld is wel heel erg zwart wit.

Fisccon | 13-01-12 | 11:15
Goede argumenten 'proleten'. Je bent heel goede 'reclame', fantastisch ga zo door :-)

Probleem is dat ze vrouwenonderdrukking in islam ontkent.
La Bailaora | 13-01-12 | 11:14 | niet ok!


Het probleem is dat jij dat er van maakt, want dat ontkent ze helemaal niet. Het ene land daar is niet het andere.

Ratzing
Dan moet je toch eens opletten, elk jaar op 30 april.

Fisccon | 13-01-12 | 11:18
Nee joh, ze heeft ontkent dat er vrouwenonderdrukking plaatsvind in die landen en dat hoofddoekjes bon ton is. Dat kan je wel ontkennen, maar feiten liegen niet.

En ik vind het echt heel jammer, want ik had niet veel tegen het koningshuis. Het is echt een hele domme move, en het had niet gehoeven, ze had zich gewoon neutraal moeten opstellen.

@pim353851369118 | 13-01-12 | 10:54 |

Dat is niet waar. De koningin mag zeker wel politieke uitspraken doen, alleen ze is politiek onschendbaar. De minister-president is ten alle tijden verantwoordelijk. De praktijk is echter dat het staatshoofd zich onthoudt van politieke uitspraken, maar hij/zij mag het wel doen.

Arim | 13-01-12 | 11:20
Je leest linkjes niet zo te zien.

La Bailaora
Weet jij een betere kwalificatie voor PVV aanhangers?

Fisccon | 13-01-12 | 11:22
Ik zeg toch: jij komt er wel, met zulke zeer 'intelligente argumenten'.

La Bailaora |
Dat is makkelijk roepen dat ze vrouwenonderdrukking ontkent als de PVV hoofddoekjes al gelijk als onderdrukking zien. Ze maken hun eigen definitie van onderdrukken en iedereen die het er niet mee eens is, steunt de onderdrukking of ontkend het. Stemmingmakerij 101 zullen we maar zeggen...

Nogmaals. Scheiding. Kerk. Staat. Bea moet niet naar Moskeeën gaan, zeker niet in het besef dat 80% van de Nederlanders een pleurishekel hebben aan pleurismoslims. En wat mij betreft ook niet naar kerken en synagogen.

zeker niet in het besef dat 80% van de Nederlanders een pleurishekel hebben aan pleurismoslims.
Alph Bolkenstein |

Maar wel lekker met z'n alle op vakantie naar Turkije, want dat is lekker goedkoop...

Er zit echt niemand op je te wachten hoorrr frau vonAmsberg !
Ratzing. | 13-01-12 | 11:15 | niet ok!


Ik denk dat je ongelijk hebt en je het over je eigen spiegelbeeld heeft waar niemand op zit te wachten.
Er zitten denk ik meer mensen op haar te wachten dan op de grote blonde leider.

Wilders is echt een volslagen flapdrol.
Go Bea!

42 | 13-01-12 | 10:57 |
Met audiënties bij Bea is het verplicht ein Krawatte om
het strottenhoofd te snoeren .

valt me op dat veel pvv ers aan grootheidswaanzin leiden.
even vergeten dat maar 15% van de Nederlanders op die fascist heeft gestemd dus 85% niet.

al gelijk als onderdrukking zien.
42 | 13-01-12 | 11:24
Dat is niet als onderdrukking 'zien'. Dat zijn feiten. Ze moeten dat, afgezien nog dat in islam de vrouw maar voor de helft telt van de man. Dat is een feit joh.

Ga maar eens na waarom men in Antwerpen hoofddoekjes wil verbieden, waarom in Oslo meisjes worden verkracht en waarom meisjes in Nederland op straat vaak als 'hoer' worden nageroepen.

www.youtube.com...

www.bbrussen.nl...

Maar ja, ontkenning van het probleem blijft zo te zien.

Overal worden vrouwen onderdrukt, terecht overigens!

Groot gelijk van Beatrix. Onbegrijpelijk dat er uberhaupt weldenkende mensen zijn die op de PVV stemmen. Oh nee, die zijn er niet..

@LaBailaora 11:15, correctie, Fritsma had het over een gotspe ic Albayrak en het COA,....zon vervelende vent als ik het vind, heeft ie daar wel een punt.
De woorden gebruikt zijn "trieste wanvertoning",..nee dat is niet persoonlijk schofferen, dus correctie mijnerzijds svp.
-
Andersgezegd, als vergelijk, ze was naar de paus gegaan en had zich daar in de StPieterskerk (wat moet) anders moeten kleden.
Is ze dan als protestant opeens pro katholieken, brandstapels, kindermisbruik en de inquisitie ?
-
Als we over onbelangrijke zaken nu met zn allen ns wat minder spastisch doen en reageren en ns wat meer op de hoofdzaken concentreren. Iets als economie en handel.

La Bailaora | 13-01-12 | 11:22 | niet ok!


Linkjes zijn tendentieuze vooringenomen artikelen van kortzichtige GroenLinks achtige types.
Vrouwenonderdrukking heeft niets met de hoofddoek te maken. In onze grote steden zijn de hoofddoekjes uit de eigen vrije wil en masse opgedaan om duidelijk te maken dat ook dit een vrijheid van keuze is.

Fisccon | 13-01-12 | 11:20 |
Zakhappen Koeklopen ?

Blijft hilarisch hoeveel lieden sinds de opkomst van de PVV, zogenaamd begaan zijn met de onderdrukte rol van de vrouw (en helemaal eentje met een hoofddoek of sluier). Verwacht een mega-opkomst bij de eerstkomende demonstratie voor vrouwenrechten, want ook in ons NL schort daar vandaag de dag nog altijd het een en ander aan. Op papier bestaat het niet, maar we weten allemaal dat wat op papier staat niet altijd hoeft te kloppen met de realiteit

Arim | 13-01-12 | 11:34
Tuurlijk, de politie van Oslo en Noorse tv zijn tendentieus vooringenomen. Tuurlijk. Abc, een van de grootste kranten van Australie is tendentieus. Toe maar.

La Bailaora | Kan je wel proberen hun definitie te verdedingen, feit blijft wel dat de PVV iedereen die het er niet mee eens is gelijk van ontkenning beschuldigd. Ze laten totaal geen discussie toe over de definitie, alleen wat zij vinden is de absolute waarheid. Grappig ook dat zij de Islam regelmatig beschuldigen van een dergelijke denkwijze...

De koningin weet drommels goed wat zij bedoelde,dat gehuichel van haar daar kots ik van,en ze moet boven de partijen staan.
uiteindelijk eet zij en haar familie al tig jaren van de mensen die nu op de pvv stemmen.

Arim | 13-01-12 | 11:34
Er zijn zeker vrouwen die het 'vrijwillig' opzetten. Een groep doet het totaal vrijwillig, omdat ze fanatieke moslims zijn. Een andere groep doet het 'vrijwillig' uit sociale druk.

Andere moslima's doen het dus opzetten onder bedreiging. En over die laatste groep gaat het.

Niets vreemds aan het moskeebezoek. De koningin brengt toch steeds een bezoek aan een kerk met elk buitenlands staatshoofd dat hier in Nederland op staatsbezoek komt?

42 | 13-01-12 | 11:38
Ze zegt toch echt dat vrouwenonderdrukking in die landen niet voorkomt. Dat is heet ontkennen, en dat is niet een discussie aangaan. Als ze gezegd zou hebben dat het nog wel voorkomt, maar minder wordt bv., zou het heel wat anders zijn geweest. Laat haar eerst eens een uitspraak doen over misstanden zoals genoemd in ABC.

La Bailaora | 13-01-12 | 11:38 | niet ok!


Je hebt het over de uitwassen van, maar ga eens in de zwarte kousen dorpen in ons eigen landje kijken.
Je moet niet alle islamitische landen en alle islamitische mensen over één kam scheren.

In een land waarin we vinden dat iedereen met 65/67 met pensioen moet/mag, in een land waarin we vinden dat mensen boven een bepaalde leeftijd een herkeuring moeten krijgen voor autorijden en bepaalde beroepsuitoefening, in een land waarin we vinden dat mensen vanaf de leeftijd van 65 bejaard zijn, is het heel reëel en zelfs wenselijk dat Beatrix het roer doorgeeft aan haar jongere zoon die inmiddels capabel genoeg is om zijn land op fatsoenlijke wijze te vertegenwoordigen, zeker met een vrouw als Maxima aan zijn zijde. Beatrix is gewoon te oud om nog met de tijd mee te kunnen blijven regeren. Tijd voor jong bloed! Tijd voor een koning, tijd voor Alexander.

laardepul | 13-01-12 | 11:31 | niet ok!

Overal worden vrouwen onderdrukt, terecht overigens!
*
Dit comment maakt de hele dag zonnig.LOL.
Nu die oranjetroel nog ff.


La Bailaora | 13-01-12 | 11:39 | niet ok!


Dus omdat er een groep is bij wie de hoofddoek onder dwang is, is de hoofddoek slecht?
Je bent erg zwart-wit zo. Omdat er priesters zijn die kinderen misbruikt hebben, moeten alle priesters maar verboden worden want zij zijn een symbool van seksueel misbruik. Dat is dus wat jij doet.

Wat een haat hier. Beatrix deed gewoon wat zij dacht dat respectvol was. Daar kun je over denken wat je wil, maar laat haar in haar waarde.

La Bailaora |
Dat heeft ze niet gezegd. Ze heeft gezegd dat het in die streek niet voor komt.

De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Oranje Boven

42 | 13-01-12 | 11:48
Precies, dat klopt nou precies. En laat nou een krant in Australie het omgekeerde aantonen.

La Bailaora | 13-01-12 | 11:41 | niet ok!


Ze zegt helemaal niet dat vrouwenonderdrukking in die landen niet voorkomt, dat maak jij ervan met je vooringenomen hoofd. Je moet de zaken toch eens wat beter gaan volgen. In het bewuste land is 70% van de arbeidsmarkt vrouw waarvan een groot deel gewoon met ontblote haren rondloopt.

La Bailaora | 13-01-12 | 11:41 | niet ok!


Ze zegt helemaal niet dat vrouwenonderdrukking in die landen niet voorkomt, dat maak jij ervan met je vooringenomen hoofd. Je moet de zaken toch eens wat beter gaan volgen. In het bewuste land is 70% van de arbeidsmarkt vrouw waarvan een groot deel gewoon met ontblote haren rondloopt.

Dus omdat er een groep is bij wie de hoofddoek onder dwang is, is de hoofddoek slecht?
Arim | 13-01-12 | 11:47
Ja, daarom is het slecht. Precies. Zolang er nog 1 vrouw gedwongen wordt om het op te zetten moet het wat mij betreft worden verboden. Pas als 100% van de vrouwen het volledig vrijwillig opzet en de moslim mannen vrouwen zonder hoofddoekjes niet meer ziet als hoer en loslopend wild, pas dan verandert de zaak.

Grappig al die mensen die heel hautain roepen dat ze toch zoveel intelligenter zijn dan de PVV'ers.
Maar deze mensen stemmen dan wel op mensen zoals Pechtold die een multiculti met moslims helemaal ziet zitten alhoewel ook hij geen enkel moslimland kan opnoemen dat enig respect voor andere geloven heeft.
Dus zoiets als: "Alhoewel alle bakstenen zinken zal mijn baksteen drijven, echt waar!"
Nee, dat is pas intelligent!

Arim | 13-01-12 | 11:50
Ze ontkent de problemen rondom vrouwenonderdrukking in die landen.

La Bailaora | 13-01-12 | 11:51 | niet ok!


Verbied dan dus ook alle priesters (want zo lang er één is die kinderen seksueel misbruikt...) en alle leraren (want zo lang er een is die met kinderen gaat...) en zo on. Zeer trieste kortzichtige benadering.

La Bailaora |
Je mening baseren op die van iemand anders maakt het nog geen waarheid.

Anti-monarchisten zijn landverraders en geen Nederlanders. Het land uit met die opruiers wat mij betreft. Rechts zijn betekent pro-Oranje zijn. Ben ik duidelijk genoeg ?

La Bailaora | 13-01-12 | 11:52 | niet ok!


Ach, je hebt haar gesproken?!
Er is niemand hier ten lande, inclusief de koningin, die ontkent dat er her en der problemen zijn met vrouwenonderdrukking. Gebeurt bij de SGP ook.

Ik ben nog nooit voorstander geweest van Hare Narigheid en haar kliek van koninklijke opvreters, doch het doet mij een groot genoegen te zien dat Geblondeerde Greet nu toch tegen de verkeerde schenen loopt te schoppen, want in de ruim 40 jaar dat ik de belevenissen van Trix c.s. volg, is mij één ding duidelijk geworden : "Nobody fux around with Trixie Bea!"

La Bailaora


Ik was altijd groot fan van Femke Halsema, tot die koekwaus ging stellen dat de hoofddoek symbool is van vrouwenonderdrukking. Dan heb je er gewoon heel erg weinig van begrepen en sla je door in je eigen kortzichtige moraal.

La Bailaora
De PVV is op het gebied van vrouwenrechten hopeloos hypocriet. Onlangs konden we zien dat Geert vrienden (pijpenkrullen) in Jeruzalem vinden dat vrouwen en mannen ieder aan een andere kant van de straat moeten lopen en dat vrouwen achter in de bus moeten zitten. Ook worden meisjes die niet gekleed zijn volgens de Joods orthodoxe mores uitgescholden. De PVV hier ooit over gehoord? Ik niet!

@MvanBuuren 12:04,...haha Trix de sterke man die NL nodig heeft LOL.

42 | 13-01-12 | 11:59
Je mening baseren op feiten uit de praktijk wel. Dus doe je best en lees je eens in met die linkjes en zo, hier nog een, het stikt ervan en ik kan ze niet allemaal plempen natuurlijk:

Amnesty International over Oman:

"Women and girls

Women and girls continued to face discrimination in law, particularly family law, and in practice."
www.amnesty.org...

Maarre, beroepsontkennerTs , tja die kun je nooit overtuigen natuurlijk. die hebben altijd 'de waarheid' in pacht, ook al is er nog zoveel overtuigend bewijs dat het anders is.

Fisccon | 13-01-12 | 12:12
Orthodoxe Joden die vrouwen onderdrukken moeten gewoon worden opgepakt.

Fisccon | 13-01-12 | 12:12 | niet ok!


Überhaupt nog nooit iemand gehoord over het feit dat vrouwen bij de klaagmuur een eigen afgezet stukje hebben (stukken kleiner dan die van de mannen natuurlijk). Maar misschien moeten we daarom maar de klaagmuur verbieden, want het staat hiermee symbool voor vrouwenonderdrukking...

-weggejorist-

La Bailaora | 13-01-12 | 12:14 | niet ok!


Die dingen kunnen we allemaal lezen en niemand zegt hier dat er daar geen onderdrukking voorkomt van vrouwen, maar om dit expliciet te koppelen aan de hoofddoek is, om de koningin te quoten: ONZIN!

Om de herhaalde provocatie van het nederlandse volk door Beatrix in de toekomst te voorkomen, is het misschien verstandig dat Ayaan Hirsi de betekenis van een hoofddoek in Islamitische landen eens aan Beatrix uit gaat leggen.

PVV hier ooit over gehoord? Ik niet!

Fisccon | 13-01-12 | 12:12 | niet ok!

De PVV, met uiteraard de Grote Geblondeerde Roerganger voorop, is uiterst selektief in haar verontwaardigingen en woede aanvallen. Zo vonden zij onverdoofd slachten vreselijk, tot zij er op gewezen werden dat niet alleen moslims, doch ook joden zich met deze primitieve banale werkwijze bezig houden.



Je moet overigens eens proberen zonder keppeltje de klaagmuur te bezoeken, dat gaat je niet lukken.

Tis nie waar! | 13-01-12 | 12:24 | niet ok!
Om de herhaalde provocatie van het nederlandse volk door kortzichtige moraalridders in de toekomst te voorkomen, is het misschien verstandig dat Beatrix de koppeling tussen onderdrukking en de hoofddoek ONZIN noemt.

@Arim | 13-01-12 | 12:39
Zo'n keppeltje kun je later gewoon weer af zetten, dat is een van de vele verschillen.

De arrogantie, het dédain, de neerbuigendheid, de geringschatting, de minachting, de laatdunkendheid, de hautainiteit, de afstand en de tanende realiteitszin van dit wandelend artefactisch instituut zijn ronduit verbijsterend.
-
Wát een jammerlijke afgang, wat een blamage!
-
Welk (lands-)belang is gediend met regeringsmacht bij de kroon laten? Wanneer worden wij verlost van dit volslagen onzinnige, geldslurpende, iedere-vorm-van vooruitgang-of-verandering remmende relict uit de 19e eeuw?
-
Wat de Scandinaviërs kunnen, dat kunnen wij toch ook? Wanneer ontmantelen wij het Huis van Oranje? Hoeveel kansen op bestuurlijke en politieke vooruitgang gaan wij onszelf nog ontzeggen?
-
Het is 2012. Wanneer oh, wanneer, worden wij een modern, Noordwest Europees geregereerd democratisch land?
-

pim353851369118 | 13-01-12 | 10:54 | niet ok!
Terug naar school jij. Bea mag roepen waar ze zin in heeft. Is volgens mij zelfs onschendbaar vanwege het feit dat Mark Rutte verantwoordelijk is voor haar doen en laten.
-
Verder: Als Femke het zegt, dan klopt het ineens? Oftewel: Als een (s)linkse politica / bomenknuffelaar waar de PVV nooit een goed woord voor over heeft ineens iets zegt wat in je straatje past dan heeft ze de wijsheid in pacht?
Moi | 13-01-12 | 11:51 | niet ok!
Misschien maken die mensen zich wel helemaal niet zoveel zorgen over die hele Islam. Heb je je wel eens bedacht dat niet iedereen hetzelfde is als jij?

La Bailaora | 13-01-12 | 12:14 | niet ok!
Wat ik altijd zo mooi vind aan jouw reaguursels is dat je uiterst selectief te werk gaat.
De argumenten waar je eigenlijk niet zoveel tegen in kan brengen daar ga je gewoon niet op in, net of je ze niet gelezen hebt.
Maar intussen blijf je toch je eigen wereldbeeld maar doordrukken.

Waarom bestaat er nog een restanten van de monarchie?

Beatrix zag kans een dikke middelvinger op te steken naar Geert Wilders, 2 keer zelfs. Daarvoor trok ze zelfs een zwart gewaad en zwarte handschoenen aan ipv alleen een sluier over haar slagschip te draperen. De haat zit diep bij Bea en wordt gesteund door heel links Nederland. Slimme zet van haar. En dan reageren met een diepe zucht en "onzin" .
En dat terwijl er in het straatbeeld hier steeds meer hoofddoeken en sluiers en zelfs burka's verschijnen, en dat is niet om het geloof, maar puur om te laten merken van: wij doen dit, wij hebben schijt aan jullie en jullie cultuur. Ook een dikke middelvinger dus. En we laten het allemaal gebeuren.

-weggejorist-

Tokkiefoob | 13-01-12 | 14:15 | niet ok!

Kan toch niet zo'n reactie. Wat een belediging voor de garnaal.

-weggejorist-

Hoeft ook niet...
Laat Rutte maar ff aftreden en plaatsmaken voor Wilders.
Verrity | 13-01-12 | 09:32 | niet

niet van die enge dingen zeggen man.

Er ligt een enorme ruimte open voor een politicus die wel doet wat het volk wil en niet alleen zijn eigen agenda nastreeft.

Er ligt een enorme ruimte open voor een politicus die wel doet wat het volk wil en niet alleen zijn eigen agenda nastreeft.
liefde4liefde | 13-01-12 | 14:57 |


Die bestaat niet!

zwakbegaafde PVV fascisten. Die lui hebben het IQ van een garnaal.

Tokkiefoob | 13-01-12 | 14:15 | niet ok!

Ik zou het op prijs stellen als u deze vergelijking intrekt. Garnalen zijn intelligente, sociale en vredelievende beestjes.

Het niveau van de gemiddelde zwakbegaafde PVV fascist ligt ruimschoots onder dat van een platluis.

Bea had allang het benul moeten hebben dat haar tijd voorbij is, d.w.z. de tijd van koningen,prinsen en majesteiten.
Het is óók uit de tijd om in je paleis te zitten en vandaar uit de bevolking de les te lezen; de bevolking die haar onderhoudt notabene.
Dit is een tijd van aanpakken, niet van snoepreisjes naar het exotische oosten en vandaar uit de PVV(dus ook de PVV-kiezers) te treiteren door met een rode hoofddoek te lopen. Dat werkt als een rode lap op een stier.
Bea wordt óók onderhouden door PVV-kiezers,dat zijn óók burgers die betalen aan háár onderhoud en dat van haar vakantievierende zoon/schoondochter. RESPECT voor je onderdanen dus, Beatrix!!
Maar de oranje's zullen nooit, of in elk geval niet nú,hun luxe sprookjesleven opgeven, de voordelen wegen ruimschoots op tegen de nadelen.
Misschien denkt Maxima; waar ben ik aan begonnen? En stapt ze uit deze "sprookjeswereld", als ze haar kinderen tenminste een normaal leven gunt, wars van alle poppenkast.

De politiek zit achter deze 'hoofddoek' want bea's haar is al bedekt waarom dan nog een hoed bedeking?

Dit is een politiek middel om iemand die Nederland representeert te laten zien in deze context en zo een tegenwicht te bieden naar de politiek van de PVV waar Nederland inmiddels om bekend staat in de arabische wereld.

azoturie (13.13) uw reactie is me uit het hart gegrepen, zo volledig en goed had ik het niet kunnen verwoorden, ik doe mee met een eventuele actie vóór de Republiek der Nederlanden.
-
-
P.S.Uw reactie is van 13.13 op de 13e, misschien een voorteken?

Bea moet gauw aftreden en het koningshuis worden ontheven van haar buitengewoon schimmige machten. Waarom is de koning(in) het 'staatshoofd' die kiezen we toch in een democratie? Als de familie van Bea alle geld oppotten zijn ze over 1.000 jaar nogsteeds miljonair. Afschaffen dus, dat koningshuis, achterhaalde kost en nergens meer voor nodig. Misschien nog om lintjes te knippen, als ze slim zijn vragen ze er geld voor!

ach... Het hebben van een monarchie levert ons kouwe kikkerland nog altijd interessante handelsbetrekkingen op... Wilders heeft alleen een lijntje met Israel.

Wat mij betreft heeft Beatrix hiermee aangetoond niet boven de politiek te staan. Opbokken met die uitkeringstrekkers.

dat is dan wel weer jammer, en het zal remmend werken op haar aftreden?
net als de dictator van Noord Korea bereid om te sterven in het harnas dus.
moeten we dan ook verplicht 3x daags janken???

Laat haar maar blijven, we hebben een koningin om trots op te zijn. Hoewel ik PVV stemde ga ik er nu goed over na denken of ik dit in de toekomst nog wel doe. Goede standpunten van de PVV maar ik vindt dat ze de koningin met rust moeten laten...

Opmerkelijk is dat slechts de hoofddoek van H.M. te zien is. Maar daaronder droeg ze een zwaar, donker gewaad tot aan de grond. Dus géén nette rok (tot aan haar kuiten b.v.) nee, een zwaar donker gewaad tot aan de grond. Waarom was dit niet zichtbaar? Om het niet "erger" te maken?

datavalue
aje bent toch niet zo slim. Onschendbaar is de koningin, maar daar staat tegenover dat ze haar mond moet houden over politieke zaken. Misschien is het je niet opgevallen, maar dit is de eerste keer dat de koningin zich politiek uitlaat over een heikel punt. Ze veroordeelt de PVV door in feite te zeggen : echt onzin, wat u beweert, mijnheer Wilders. Darom zijn de rapen gaar, niet zozeer over het woordje "onzin". Verder: zelfs F.Halsema zegt soms iets zinnigs.

Opbokken met die uitkeringstrekkers.

Nietvoordekat | 13-01-12 | 16:40 | niet ok!

Wilders wordt ook betaald uit de staatskas, en heeft Nederland in internationaal opzicht in 3 jaren tijd meer schade berokknd dat de kostenpost voor 30 jaar Koninklijk Huis.

Volgens mij heeft Rutte een afspraak met de koningin over dit soort aanvallen van Wilders. En dat is alleen maar mooi.

Lekker de PVV provoceren is niet goed voor het koningshuis .
Ze had gewoon niet een moskee moeten bezoeken maar bijv . een bedrijf of een haven .

Beatrix probeert haar onervaren zoon zo te behoeden voor lastige kabinetsformaties.

Lees Wim-Lex is een beetje dom....

belachelijk!
geert is hoe dan ook democratisch gekozen, en nu gaat onze vorstin er tegen in.
Belachelijk het belang van het volk gaat dus alang niet meer voor, wederom laat bea zien hoe zij politiek gekleurd is
de dictator trix fijn hoor

Tijd voor een Rebupliek?

TIJD voor een republiek?

Wel top dat de beste oppositie van Wilders Hare Majesteit is.

Wilders wordt ook betaald uit de staatskas, en heeft Nederland in internationaal opzicht in 3 jaren tijd meer schade berokknd dat de kostenpost voor 30 jaar Koninklijk Huis.

MvanBuuren | 13-01-12 | 18:28

dat is nog steeds geen reden om Trix en consorten aan te houden!

Uitkeringsparasiet nummer 1: Beatrix von Amsberg. Schaamteloos profiteren van een archaïsch instituut.

na haar aftreden kan ze wellicht partijvoorzitter van de sp worden?

Ik zou me ook niets van zo'n geel geverfde droeftoeter aantrekken wanneer mijn familie en ik ieder jaar weer worden voorzien van 100.000.000,00 subsidie. Bezuinigen? Flikker op man, klop maar bij de defensie aan, daar zitten ze toch maar geld uit te geven als bitch van Amerika. Maar de MP krijgt wel complimentjes als ze weer op staatsbezoek zijn, dus niet zeiken en doorlopen.

Geert heeft zijn kapsel overspeeld. De zoveelste allochtoon die de Nederlandse belastingbetaler handenvol geld kost. Een importnederlander als Geert die de koningin de les gaat lezen. No way.

TIJD voor een republiek?
habenichts | 13-01-12 | 19:33 |


Bij een stemming voor een staatshoofd waaraan HM of haar opvolger meedoet, winnen de Oranjes met gemak.

Beatrix + familie moet vervolgd worden wegens landverraad.

Wegwezen met die smerige Tineke Netelenbos van Oranje. Ik kóts op die sociaal-democratische ouwe trut!

Haar grootmoeder had toch heel andere opvattingen...kan wilders zelfs niet aan tippen....

@pim achtertuin | 13-01-12 | 23:51 : Klopt. Juliana trouwens ook, die nog heeft gezegd dat Nederland vol is. Beatrix zegt kom maar binnen met z'n allen!

Gaat ze straks ook nog "onzin" roepen als de dierenpoespartij gaat protesteren omdat ze koud gemeen duizenden zielige doodgemaakte kalfjes heeft lopen verkopen in de zandbak ? Dat hele keuneginnegebeuren is leuk voor bejaarden en kleuters, die alweer of nog in sprookjes geloven. Van de zotte wat dat zootje bij elkaar schraapt, laat dat kasboekje maar zien met uitgaven en "opbrengsten".

En ik denk dat het koningshuis juist is wat Nl onderscheidt, en welke binnen de parlementaire democratie een vast baken vormt. En ik denk tevens dat geroeptoeter hier niet tegenhoudt dat bij werkelijk vrije (republikeinse) verkiezingen voor een nieuw staatshoofd in willekeurige volgorde Beatrix, Willem-Alexander of Maxima wint.

Bea for president!

@Bea
Peop voor jou hele boutclan.

We willen toch dat buitenlanders die naar Nederland komen zich aanpassen? Beatrix doet dit ook en toont respect voor andere culturen. Dat velen hier te bekrompen zijn en moord en brand schreeuwen als onze koningin een doekje om haar hoofd heeft zegt wel genoeg over het dalend niveau van GeenStijl de afgelopen jaren. Vroegah was alles beter..

Hoe meer je aan het pluche vastklampt, hoe sneuer dat uit begint te zien. Als ik haar was zou ik maar uitkijken. 2011 was echt top trending qua uitstervende plucheklevers, met name in die zandbak.

Leuke onbedoelde sneer naar domme Alex trouwens, dat moeder de broedkip haar zoon nog steeds niet in staat acht haar op te volgen.

dat is nog steeds geen reden om Trix en consorten aan te houden!

klein_broertje | 13-01-12 | 19:59 | niet ok!

Ik ben zeker geen voorstander van het Koninklijk Huis, maar ben er van overtuigd dat Nederland nog steeds een koning/koningin zal hebben wanneer Wilders dood, begraven en vergeten is.

Bea is ook niet zo slim.

Ze had naar aanleiding van de hoofddoeken tweet moeten reageren met een opmerking in de trend van wij passen ons gewoon aan aan de gewoontes in het land dat we bezoeken.

Dan had je de PVV tweet gepareerd zonder de PVV voor de zoveelste keer op de tenen te staan.

Nu is Bea verwikkeld in een politieke discussie, en dat is precies wat Wilders wilde, want Wilders heeft wel degelijk een punt.

Waarom heeft Bea geen christelijke kerk bezocht? Waarom nu een hoofddoek en een jurk tot aan je tenen en een paar jaar geleden niet? Heet Bea de mensenrechten ter sprake gebracht? Vrijheid van godsdienst, van pers, vrouwenrechten, jodenhaat, daar levert Bea even geen commentaar op, maar met het legaliseren wel een regime dat het niet zo nauw neemt met de mensenrechten heeft Bea geen probleem. Ik hoop dat er veel orders zijn binnengehaald bij dit bezoek, anders vind ik het bezoek van Bea niet goed te praten.

Bea is op heel glad ijs terecht gekomen.

Ach IJStengel(09.25); Bea heeft een hele kliek betaalde ja-knikkers om zich heen die er wel voor zullen zorgen dat dit weer onder het paleiselijke tapijt geveegd wordt en als iemand (als b.v.Edwin de Roy van Zuijdewijn) zijn mond open durft te doen, wordt het hem vast onmogelijk gemaakt om nog érgens aan de slag te komen.
Zelfs het feit dat vader bernhard 1 millioen Mark van de oorlogsslachtoffers in z'n zak stak wordt stilgezwegen,als beatrix enig gevoel voor récht had zou ze dat geld met rente terugstorten naar een belangenorganisatie voor Tweede Wereldoorlog-slachtoffers.

Reacties op dit artikel zijn gesloten