PVV tackelde Timmermans


#EU

De PVV heeft koste wat het kost voorkomen dat Frans Timmermans Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa ...

De PVV heeft koste wat het kost voorkomen dat Frans Timmermans Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa werd.

De PVV-vertegenwoordiger in het parlement Raad van Europa, Eerste Kamerlid Peter van Dijk, dat hij bewust niet op de PvdA-politicus heeft gestemd, weet Nieuwsuur.

Hij deed dat omdat Timmermans in het verleden felle kritiek had op de PVV. Eerder blokkeerde de partij al de benoeming van Timmermans tot gouverneur van Limburg.

Let

De Let Nils Muiznieks werd nu gekozen. Hij schreef als rapporteur voor de Raad van Europa dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik. Van Dijk zei in Nieuwsuur niet op de hoogte te zijn van de standpunten van de Let.

Het promotiefilmpje van Frans Timmermans

Reaguursels

Hulde! Als zo'n PvdA een (ere)baantje wil, wordt hij maar burgemeester van een grote stad.

Mooi, een flinke pvvstok in de pvda baantjescarrousel

Gouverneur van Limburg.
HAHAHAHAHA

Timmermans, een van de meest ontwikkelde politici die we hebben. Die man spreekt accentloos Brits Engels, heeft een dossierkennis waar iedereen een puntje aan kan zuigen en is overal een gerespecteerd gast.
Dat is natuurlijk lastig voor een rancuneuze PVV-er die een persoonlijke vete belangrijker lijkt te vinden dan een belangrijke internationale positie voor een Nederlander.
Wanneer gaat de PVV nu eens iets doen dat in het belang van Nederland is???

Vooral voor Timmermans is dit wel erg lullig als "king topbaantjes ritselaar" zijnde

*besmuikt lachen doet*

Heeft iemand die Van Dijk nog zien praten? Mijn god ... wat een mosselbrein.

+1 voor deze actie van de PVV. Verder weet ik niet wat ik met deze partij aan moet.

hihi, de PVV heeft gestemd op een iemand die de PVV racistisch en xenofoob vindt. Als je dat in Nederland zegt krijg je meteen Bert Brussen over je heen ...

Alles wordt door de PVV ten dienste gesteld om de PvdA te kunnen naaien. Als je kritiek hebt op de PVV dan kun je je carriere dus wel vergeten, zelfs als je de beste kandidaat bent. Wat een zure rancune mannetjes zijn het toch.
Bewijsje anyone, van het fascistoide karakter van de PVV?

Een klinkende Pyrrhusoverwinning voor de PVV. Knap gedaan, hoor.

Wat denkt Timmermans dan? Eerst een partij uitmaken voor massamoordende Jihadisten en dan gek opkijken wanneer ze niet op je stemmen? Tuurlijk stemt de PVV niet op hem!
Scheten-wapper zou ook niet op iemand stemmen die hem een stompzinnige slinkse gluiperd noemt, of wel?

De obsessie met wat men niet wil begint een dure hobby te worden voor de partij tegen de vrijheid.

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35
Ontwikkeld qua opleiding en talenkennis is Timmermans wellicht wel, maar zijn sociale intelligentie staat op een laag pitje.
Mensen als Timmermans hebben de weg vrijgemaakt voor de rattenvangers van PVV en SP.

www.hpdetijd.nl...
www.hpdetijd.nl...

@leef!! | 27-01-12 | 09:37
Ja, lekker tegen iemand stemmen die kritiek op de PVV heeft geuit, zodat iemand die veel hardere kritiek op de PVV heeft geuit de baan krijgt.
Schitterende actie van de PVV!

@Charles Swietert | 27-01-12 | 09:37
Ja, daarbij vergeleken lijkt Cor Bosman een waar retoricus!

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35 | niet ok!

Precies.En ik zie hierboven verder vooral sneue, kortzichtige reacties. Niemand die opmerkt dat die Van Dijk dus alsnog niet z'n zin krijgt want nu zit er een Let die heel wat stevigere kritiek op de PVV heeft dan Timmermans.

''Als dat geen ironie is. Mede dankzij de PVV kreeg niet PvdA-Kamerlid Frans Timmermans, maar de Let Nils Muiznieks een prestigieuze topfunctie bij de Raad van Europa. Op zich een prima kandidaat, maar toch opmerkelijk: want diezelfde Muiznieks vindt dePVV een ‘islamofobe’, ja zelfs ‘racistische’ partij.'' - De Pers

@Kirth Gersen | 27-01-12 | 09:40
Als het de beste kandidaat is wel hoor. Vrijheid van meningsuiting vind ik, in tegenstelling tot de PVV, namelijk wel een groot goed.

@Brinno | 27-01-12 | 09:39 | niet ok!
Als je van de PVV bent wordt je nooit politiek geboycot.
Links sluit rechts buiten en rechts sluit links buiten,proberen ze althans.
Niks fascistisch aan.

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35
Zo is het. De PVV laat zich weer eens lijden door rancune en daar is nog nooit iemand beter van geworden.

Kirth Gersen | 27-01-12 | 09:40
Want het alternatief is zoveel beter?
*Hoofdschudden doet over zoveel dommigheid.*

Dus van te voren roepen en interne mailtjes versturen als partij dat je OVERAL tegen gaat stemmen in de kamer om het kabinet zo snel mogelijk ten val te brengen omdat je niets van de PVV moet hebben, maar dan wel verwachten dat ze op een kandidaat van jouw partij gaan stemmen... Dan zit er echt ergens iets fout in de bovenkamer lijkt mij.

lange zinnen zijn altijd moeluk.

En nu krijgen ze de Let, die gewoon helemaal schijt heeft aan dat rancuneuze clubje. Ik denk dat het niet eens zo slecht is. Die Let heeft natuurlijk compleet maling aan Geert en zijn cyber-knokploegjes. Timmermans had natuurlijk bij het minste geringste weerwoord aan de PVV de hele bruinhemdenkliek over zich heen gekregen, met alle bedreigingen van dien.

Dus wat rara zegt Pyrrusoverwinning.

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35
Dit had de pvda toch tot hun beleid gemaakt, tegen alles zijn wat de pvv wil alleen omdat de pvv iets wil?
Lijkt voor mij dan ook een mooi voorbeeld van de acceptatie van dat pvda-beleid door de pvv.

@scheten-wapper | 27-01-12 | 09:43
Heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken, ze zeggen namelijk niet dat Frans het niet mag zeggen. Nogmaals, waarom op iemand stemmen die altijd en overal vol op het orgel gaat tegen je? Niet gewoon kritiek heeft, maar de gebruikelijke slinkse haattactieken gebruikt?
Even afgezien van wie het geworden is, op Timmermans stemmen zou net zo stom zijn als Oogklep Hulspas van De Pers als voorlichter in dienst te nemen.

Als gouverneur had Timmermans een beter figuur geslagen dan die droogkloot die er nu zit. Ik vond hem ook beter geschikt als lijsstrekker dan Cohen. Maar het vreemdelingenbeleid van de PvdA is kortzichtig en achterhaald.

Nee van Dijk, ontzettende randmongool die je bent. Klakkeloos op de tegenpartij stemmen! Dat is een goed idee! Manmanman...

Aatje | 27-01-12 | 09:44
Wel 398 keer 'het is de schuld van links' in je verkiezingsprogramma opnemen en dan vervolgens raar staan te kijken als datzelfde links niet hand in hand in de oppositie wil staan? Datzelfde links, wat jarenlang compleet weggehoond en uitgescholden wordt door Wilders. Nee vreemd dat mensen zich dan van je distantiëren.

Had toch een mooie kostenbesparing geweest deze meneer naar europa parachuteren, nu blijven we in NL zitten met de kosten.
Verder Timmermans een vervelende egomane uiterst kundige meneer.
-
Zo zien we maar weer hoe ANTI zijn tot kortzichtigheid zal leiden.
Samen met SP gaan we een fijn nederland tegemoet.

Ach gossie,een topic over de PVV en het bekende ongedierte komt weer zijn dagelijkse slaapverwekkende vuiligheid spuien.

Ga voor de verandering eens met een protestbord op de Dam staan of zo,geeft misschien wat meer voldoening dan elke dag je opgekropte frustraties uiten achter je toetsenbord.

PVDA is niet mijn club, maar Timmermans deugt gewoon en is uitstekend onderlegd. Jammer dat een groot deel van het normale volk zich tegenwoordig liever door een stelletje rijk geworden visboeren en onopgeleide makelaars in foute pakken laat vertegenwoordigen dan door mensen met opleiding, kennis en inzicht. Grootste oorzaak daarvan is echter wel het PVDA gedrag door de jaren heen, dus uiteindelijk heeft Timmermans het mislopen aan zijn eigen club te danken.

Die hele mensenrechten-commissaris van de EU-superstaat is een wassen neus. Zo'n figuur gaat dan bijvoorbeeld het gebrek aan persvrijheid in Timboektoe aankaarten. Terwijl hij in de EU zelf genoeg werk heeft, denk maar eens aan het antidemocratisch doordrukken van het verdrag van Lissabon, tegen de uitdrukkelijke wil van de meerderheid van de Europese kiezers in. Dat is ook schending van de mensenrechten, maar daar hoor je momenteel geen één van al die politclowns over....

@Ronaldo | 27-01-12 | 09:52
Tja, helaas typisch voor de PVV-aanhang.

@tegengas | 27-01-12 | 09:48
Het vreemdelingenbeleid van de PvdA (Cohen) is het strengste geweest van de afgelopen 30 jaar.
Het enige dat Rita Verdonk deed, is het uitvoeren van het beleid van Cohen. Behalve dan dat Verdonk de koningin van het pardon was, en veel meer afgewezen asielzoekers toch nog een vergunning heeft gegeven dan welke minister dan ook.

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:41 |
Wat precies het standpunt was van die tegenkandidaat: geen idee. Maar ik blijf het een geweldige aktie vinden om iemand, die keer op keer tegen je partij aanschopt, op deze manier onderuit te halen. Powned!!

Tsja, democratie heer Timmermans.....

-weggejorist-

Aktivist | 27-01-12 | 09:41 |
Sorry, per ongeluk op niet ok! gedrukt.

-weggejorist-

@Aktivist | 27-01-12 | 09:53
De fout is dat ze voor zo'n essentiele beslissing een referendum hebben uitgescheven.
We kennen hier een representatieve parlementaire democratie, en dat betekent dat je beslissingen waar een gedegen dossierkennis voor nodig hebt niet overlaat aan de shoarmaboer op de hoek maar aan mensen die we daarvoor hebben aangewezen.

PVV:'wij haten de PvdA zo erg dat wij liever op iemand stemmen die ons racistisch en xenofoob noemt!' . Wat zijn het toch een domme schatjes, die PVV-ertjes

@leef!! | 27-01-12 | 09:56
Misschien wel typisch voor de kinderachtige Powned-mentaliteit die er tegenwoordig leeft in Nederland.
Kritiek beantwoord je niet met argumenten, maar door te pesten.
Dat dat de slechtste optie is voor het land maakt dan niet uit. Want het landsbelang interesseert de PVV geen reet.

De haat partij strikes again. #headbangvswall

Links sluit rechts buiten en rechts sluit links buiten,proberen ze althans.
Niks fascistisch aan.
Bomba Chipolata | 27-01-12 | 09:43 | niet ok!
.
Dat is niet gebruikelijk met dit soort benoemingen. Als dit kinderachtige uitsluitgedrag namelijk over en weer zou plaatsvinden, is het voor Nederland uberhaupt onmogelijk om met goede kandidaten voor internationale functies te komen. En, pre-PVV gebeurde dat dus ook niet! Alle politieke partijen stonden altijd als een man achter de Nederlandse kandidaat, van welke partij hij/zij ook was.

@scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35
Het is niet in het belang van Nederland als er een figuur zit dat vind dat we alles en iedereen maar toelaten. Accentloos Engels? Dat is toch zeker een grapje? Misschien heeft hij wel dossierkennis maar gewone kennis ontbreekt duidelijk, anders was hij tenslotte niet van de PvdA.


Toegegeven, die wat er nu zit is net zo erg maar het is daar in de EU kennelijk kiezen tussen verschillende kwade. Opdoeken die handel. Ja wel blijven samenwerken.

@scheten-wapper, @Ronaldo.
Ja, lekker schelden, typisch voor jullie slag volk. Nog even en dan volgt geweld, toch? Brandbommetje hier, headshot daar, dat is de tactiek van slinks.
PPV-ers ongedierte noemen. Ga vooral zo door, dat helpt!

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35 | niet ok!

Precies, goed verwoord. Pure rancune. Niet in het belang van NL, en dan kiezen ze voor een Let die minstens even zware kritiek op de PVV heeft geuit. Wat een stelletje koekenbakkers.

Dit is nou typisch wat de PVV tot zo'n achterlijke, hypocriete partij maakt: ze stemmen uit rancune in plaats van met verstand. Die PVV-debiel wilde in Nieuwsuur niet zeggen op wie hij wel had gestemd en waarom. Wat een wanstaltige figuren, ongelooflijk.

Boontje komt om zijn loontje.

Hij heeft heel vaak een podium gekregen bij P&W om af te geven op de PVV.
Ben benieuwd of hij vanavond weer van de partij is.

DerUnterMensch | 27-01-12 | 10:00 |
Jij hebt geen flauw idee wie Timmermans is en wat de functie inhoudt, is het niet? Misschien moet je maar bij de PVV solliciteren, gebrek aan dossierkennis is daar een pré.

Rob van Roos | 27-01-12 | 09:49 | niet ok!
Distantiëren is anders dan wat de PvdA communiceerde, onderling en later ook naar buiten toen de interne mailtjes uitlekten. Het moedwillig saboteren van een kabinet, door bij voorbaat al te roepen TEGEN alles te stemmen is namelijk absoluut geen daad van klasse, maar van een kind dat in de supermarkt van zijn o'lilly sjaal dragende moeder geen snoepgoed krijgt. Wangedrag en een politieke partij onwaardig die zichzelf "fatsoenlijk" noemt.
.
Daarnaast, na jaren van een links beleid, zou men kunnen redeneren dat het inderdaad "de schuld van links" zou kunnen zijn... Theoretisch gezien klopt dat, het beleid is gevormd en uitgevoerd door de Linkse partijen van de afgelopen jaren dan wel decennia. Of wilt u dat ontkennen?
.
Een beetje een "de pot verwijt de ketel" verhaal, waarmee ik dus ook aangeef dat ik het niet (altijd) met de PVV eens ben.

Goed gedaan. Weg met die pvda baantjesjagers en oplichters.

Wie zaait zal oogsten. Timmermans kende dit gezegde nog niet en plukt nu de zure druiven. Ha ha, wat heb ik gelachen om de uitzending van Nieuwsuur gisteren. Die linkse ballen konden het gewoon niet hebben dat de PVV even een stokje door het fietswiel van Timmermans stak.

koffieboer | 27-01-12 | 10:06 |
Vind je het gek? Een geschikte kandidaat afwijzen uit rancune doe je misschien op het schoolplein, maar in de politiek is dat zo tergend kinderachtig, helemaal als je rekening houdt met het feit dat nu de Let het is geworden, die veel kritischer op de PVV is dan Timmermans ooit is geweest.

Daarnaast, na jaren van een links beleid, zou men kunnen redeneren dat het inderdaad "de schuld van links" zou kunnen zijn... Theoretisch gezien klopt dat, het beleid is gevormd en uitgevoerd door de Linkse partijen van de afgelopen jaren dan wel decennia. Of wilt u dat ontkennen?
Aatje | 27-01-12 | 10:04

Hahahaha. Mijn god wat een dommigheid. Jij gelooft echt alles wat de PVV zegt zeker? Hoeveel linkse kabinetten hebben wij gehad? En hoeveel CDA/VVD kabinetten?

Tsja... Die Let lijkt ook behoorlijk anti-PVV te zijn. Dan liever the devil you know en toch maar voor Timmermans plempen, zou ik met tegenzin zeggen.
.
Overigens ook typerend dat de PVVert stemde zonder iets te weten over de tegenkandidaat. Hij word toch betaalt om politicus te zijn. Het lijkt me een kleine zaak om uit te zoeken over wie je aan het stemmen bent.

Jammer, was 'm liever in Den Haag kwijt geweest.

@rog | 27-01-12 | 09:39
“hihi, de PVV heeft gestemd op een iemand die de PVV racistisch en xenofoob vindt.” Weet jij meer als de rest van NL. De PVV heeft namelijk niet bekend gemaakt op wie ze hebben gestemd. Alleen dat ze niet op Timmermans hebben gestemd.


Zowel Timmermans als dat misbaksel dat het nu is geworden zijn natuurlijk niet geschikt als Commissaris voor de Mensenrechte aangezien het hun taak is om tegen racisme en onverdraagzaamheid te strijden. Daar zit je dan als onverdraagzaam en intolerant persoon ten op zicht van bijvoorbeeld de PVV en hun achterban.


Niet dat er iemand te vinden is die wel 100% geschikt is want je moet altijd een kant kiezen (vaak kiezen ze de verkeerde) en dan ben je dus intolerant tegen de andere partij. Wat de onzinnigheid van de hele functie nog maar eens bevestigd. Ondertussen mag de belastingbetaler wel weer flink dokken voor deze onzin.

De standpunten van de Let niet kennen, en toch op hem stemmen. Geen Nederlandse vertegenwoordiger voor zo'n topfunctie dankzij de PVV. Misschien dat Henk en Ingrid eens moeten gaan nadenken.

-weggejorist-

Timmermans was altijd vervuld van zijn eigen linkse gelijk dat hij overigens op zeer welbespraakte wijze kon etaleren.Dat maakt hem echter niet geschikt voor een neutrale publieke baan waar hij het gehele politieke spectrum moet bedienen. Nu de PvdA-baantjesmachine zware slijtagesporen vertoont, heeft hij zich uiteindelijk in de eigen voet geschoten.

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:57
De dossierkennis & voldoende intellectuele capaciteiten om de draagwijdte van de veranderingen te begrijpen is in de tweede kamer ook lang niet bij iedereen aanwezig is i.m.h.o.
Mij gaat het niet om het referendum an sich, maar áls je er dan een houdt, laat dan niet zo uitdrukkelijk merken dat het een wassen neus is.

scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35 | niet ok!
Artikel lezen, dat hebben ze zojuist gedaan.

Wat Aktivist zegt, natuurlijk. De autistisch eurofiele rol van Frans m.b.t. de Europese Grondwet heeft hem in de eerste ronde reeds de das omgedaan. En anders had hij het vast in de tweede ronde alsnog afgelegd tegen de populairdere Letmeneer Muizniks. Enne, s-w, ik denk dat we eerder een repressieve parlementaire democratie hebben dan een representatieve, want de breed levende euroscepsis van de kiezers / burgers zie ik nou niet bepaald evenredig vertegenwoordigd in de Tweede Kamer, laat staan dat de voormalige staatssecretaris Europese Zaken zich daar rekenschap van gaf (*doctorandusmodus uit*).

Ha ha, wat heb ik gelachen om de uitzending van Nieuwsuur gisteren.
koffieboer | 27-01-12 | 10:06 | niet ok!

En nu geeft je precies aan wat er mis is met de PVV en zijn aanhang. Die 'in your face'-mentaliteit zonder na te denken. Maar goed het meest kwalijk moet je het de VVD en Rutte nemen, die dit gedrag salonfähig gemaakt hebben.

Timmermans heb ik nog wel eens persoonlijk via e-mail mee gediscussieerd. De man staat volkomen buiten de werkelijkheid. Dat het verdrag van Lissabon de wet kent: "de Europese wetten staan boven dat van de lidstaten" vond Timmermans prima. Op mijn vraag dat dat de facto betekende dat de Nederlandse grondwet dan geen grondwet meer zou zijn, en dat bij zo'n move het Nederlandse volk toch echt op zijn minst zou moeten worden geinformeerd, en beter nog geraadpleegd, antwoordde hij nooit meer.

de PVV was zo verblind door PVDA haat dat ze even vergaten op wie ze wel stemden.

op iemand die de PVV racistisch, xenofoob en Islamofoob noemde dus.

Timmermans was een prima kandidaat, maar de PVV ziet alleen PVDA en is meteen bevoordeeld

La Bailaora | 27-01-12 | 10:12 |
In diezelfde grondwet van ons staat dat Europese wetten voorgaan, dus ik snap je punt niet helemaal.

Hahahaha. Mijn god wat een dommigheid. Jij gelooft echt alles wat de PVV zegt zeker? Hoeveel linkse kabinetten hebben wij gehad? En hoeveel CDA/VVD kabinetten?
Rob van Roos | 27-01-12 | 10:08 | niet ok!
.
Weetje Rob, als jij elke keer dat hier geroepen wordt, dat iets 'de schuld is van links beleid', wil aantonen dat dit niet het geval is, omdat er maar heel weinig PvdA kabinetten zijn geweest, dan kun je wel bezig blijven. De mensen die dit soort dingen roepen zijn van na 1990 en hebben geen historisch besef. Die kakelen elkaar alleen maar na, kunnen niet onafhankelijk denken en roepen continu dezelfde feitelijke onwaarheden. Dat is vechten tegen de bierkaai, want de domheid regeert hier.

Een PVVer die een PvdAer zo dwars zit is altijd +100 :-))

Goede motivatie om hem dat baantje niet te geven...next!

Deze meneer Timmermans was eerst fel tegen de EU.
Toen was hij er opeens groot voorstander van????
Op zo iemand ga je toch ook niet stemmen?

Timmermans heeft in het verleden ook van dergelijke methoden
aangewend. Dus nu krijgt ie een koekje van eigen deeg.
Aan de andere kant, zolang hij in de Raad van Europa zit, kan ie hier niemand voor de voeten lopen.

DaveDH | 27-01-12 | 10:20 |
Ja, stoer hè van 'm! Lekker een Nederlander pesten omdat hij van de PvdA is! Dat er nu een buitenlander komt, die bovendien kritischer op de PVV is dan Timmermans 'is niet relevant'. Rancuneus handelen is stoer! Dat vinden Henk en Ingrid ook! En waarom andere mensen de PVV een partij vinden van domme onderbuikschreeuwers is echt onbegrijpelijk.

Heiner | 27-01-12 | 10:22 |
Wat voor methoden? Heb je hiervoor nog een andere bron dan je onderbuik? Vast niet hè?

La Bailaora | 27-01-12 | 10:12
Alle internationale verdragen die Nederland ratificeert staan boven onze Grondwet, dus ook de Europese. Daarnaast was dat artikel in de voorgestelde Grondwet een verwezenlijking van al 40 jaar het geval was (het Arrest Costa/ENEL uit 1964). Er waren veel redenen om tegen die Grondwet te stemmen, ik zou het hebben gedaan als ik destijds stemrecht had gehad, maar dit was niet een van de redenen.

De PVV heeft sowieso maar een paar lullige zeteltjes in de Euro-poppenkast. gaan we nu ook de overige leden namen en shamen die liever op meneer Muizniks stemden dan op Frenske??? manmanman....

@La Bailaora | 27-01-12 | 10:12 | niet ok!
Tja, wat verwacht je dan met zo'n domme vraag? Een antwoord, een college staatsinrichting? Als je vragen gaat stellen, verwacht men wel enige kennis van zaken bij de vraagsteller.
En dan de zin:"Timmermans heb ik nog wel eens persoonlijk via e-mail mee gediscussieerd." Haha...eufemisme voor: "Ik heb die man nog eens lastig gevallen met wat domme querulante vragen"..

@ GeenHouding | 27-01-12 | 10:09 |
Hij heeft niet eens gezegd op wie hij wel gestemd heeft.

En die Timmermans is helemaal een eng figuur die denkt samenlevingen te moeten maken en nog erger, dat hij daar ook een geschikt persoon voor is. Nou Frans, we zijn erg blij met deze samenleving incl. allochtone onderklasse die jullie gemaakt hebben. De samenleving is nog nooit zo'n eenheid geweest als nu. Bedankt!

En voor wat de standpunten van die Let betreft: De standpunten van Timmermans zijn hetzelfde, dus of je nou door de hond gebeten wordt of door de kat..

Onbegrijpelijk die Nederlanders dat ze uit rancune een beslissing nemen die hun zelf nog het meeste raakt.
Buiten dat de nieuwe Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa de PVV racistisch, xenofoob en een gevaar voor de maatschappij vindt mag dit voor de PVV geen beletsel zijn om op hem te stemmen. Het is zeker vreemd omdat deze beste man tegen elke beperking van Oost-Europeanen is. Plannen van de SP om deze stroom te keren wil deze Let tegenwerken. Het lijkt er een beetje op dat de PVV er alles aan doet om ervoor te zorgen dat de stroom immigranten uit oost-Europa naar Nederland onverminderd doorgaat.

PVV heeft er nu trouwens wel een probleem bij. in Nederland wordt de PVV op handen gedragen (of op zijn minst met fluwelen handschoenen aangepakt door politiek en media). In Europa is de PVV gewoon een van de vele enge kleine obscure clubjes die je over een kam kan scheren met racistische en fascistische beweginkjes uit Oost-Europa.
PVV heeft zich dus met deze actie in de vinger gesneden.

@Asmodean | 27-01-12 | 10:24
Timmermans heeft indertijd de SP uit de regering gehouden.

PVV is vast niet de enige die hier over heeft beslist, dus er zullen vast wel heel veel meer tegenstemmers voor Timmermans zijn geweest. Het wordt zelfs niet duidelijk of de PVV hierin een beslissende rol had.

Er is alweer werk aan de winkel voor de EU-mensenrechtscommissaris
www.powned.tv...

Heiner | 27-01-12 | 10:30
Essentieel verschil: dat komt door de standpunten van de SP. Niet omdat Timmermans zo'n hekel aan de SP had dat hij liever een willekeurige andere partij, van wie hij de standpunten niet kent, verkiest. Alleen in dat geval zou het vergelijkbaar zijn met deze rancuneuze pvv-tokkies.

Asmodean | 27-01-12 | 10:23
Kan me n iet schelen, Timmermand is een walgelijk persoon, die bij de buikspreekpoppen van de PvdA (P&W) keer op keer de PVV wegzet als racisten en xenofoben, zeg maar altijd de zelfde stront spuien als jij en de rest van Joop kornuiten hier... Tja dan is het idd mooi als je zo iemand onderuit kan tr4appen en al helemaal als het een baantjes jager van de PvdA is... hulde hulde hulde

Malle Eppies goto Brussels.
Een kwartierlang zit ? uit te leggen dat ze niet VOOR een kandidaat stemmen maar TEGEN.
Jullie worden betaald van ons belastinggeld om een politiek neer te zetten, niet om partijpolitiek te bedrijven!

@ Frenck Mahon | 27-01-12 | 10:27 |
Nogmaals; hij heeft helemaal niet gezegd op wie hij wel heeft gestemd, laat staan dat hij gezegd heeft wel op die Let te hebben gestemd.

@Brinno | 27-01-12 | 09:39
“Als je kritiek hebt op de PVV dan kun je je carriere dus wel vergeten”
Onzin, die man paste gewoon niet op deze plaats vanwege zijn enge denkbeelden. Net als die wat er nu ziet. Als je openlijk uit komt voor de PVV dan is de kans veel grote dat links denkende figuren ineens dwars gaan liggen.


Er is het voorbeeld van die Duits leraar die heel onverwachts zijn contract niet kreeg verlengt toen hij op de stemlijst van de PVV stond ( www.telegraaf.nl... ) en die dan hadden we nog die PVVer die bij de directie van een zorginstelling zat of iets dergelijks. Ik kan me de details niet meer herinneren en vind ook geen bron maar maar daar vonden de ander directieleden iig dat een PVVer dat werk niet mocht doen.


Links en anti-PVV schreeuwen is in dat opzicht toch de veilige gemakkelijke weg.

rog | 27-01-12 | 10:30 |
Misschien moet je eens wat minder de linkse pers volgen dan zul je zien dat het wel meevalt... maar ja zelfstandig denken is linkse niet gegeven... hoe is het bij joop?

@mezelf
Timmermand is Timmermans

DaveDH | 27-01-12 | 10:34 |
Haha, je hoeft echt niet links te zijn om de PVV een partij van achterlijke tokkies te vinden, die persoonlijke rancune verkiezen boven standpunten. Ik realiseer me zeer goed dat de PVV het mooi vindt om pvda'ers onderuit te trappen, het zou alleen leuk zijn als ze eens een keer rationeel handelen in plaats van telkens hun oerinstincten de boventoon te laten voeren.

"...de breed levende euroscepsis van de kiezers / burgers zie ik nou niet bepaald evenredig vertegenwoordigd in de Tweede Kamer...",
Prze***walski | 27-01-12 | 10:12 |
De Nederlanders hebben zelf gekozen voor dit parlement. Als de kiezer verandert van standpunt is't even wachten tot de volgende verkiezingen om dat bij te stellen in de volksvertegenwoordiging. Elke dag verkiezingen lijkt me niet realistisch. Vier jaar is een prima termijn om politici de kans te geven hun beleid te implementeren. Een beter alternatief is (nog) niet bedacht.

DaveDH | 27-01-12 | 10:34
Als persoon vind ik Timmermans ook walgelijk. Zeker even walgelijk als de PVV-roeptoeters, zo niet walgelijker, want zijn arrogante houding heeft veel kiezers in de armen van de PVV gejaagd. Feitelijk moeten we blij zijn dat hij in Brussel zit en niet hier met zijn houding voor nóg meer PVV-stemmers zorgt...

even voor alle voor en tegenstanders van de PVV,die Timmermans zal best wel ergens kwaliteiten voor hebben,maar laat hij die dan gebruikenin een baan die iets bijdraagt aan de maatschappij ipv een functie die nergens over gaat en is verzonnen om het old boys network in stand te houden en belastinggeld te incasseren.

Enkele dagen geleden zag ik de documentaire over het Nationaal Historisch Museum en dan zie je dat politieke beslissingen ook in dat traject vaak op dit soort weinig inhoudelijke gronden worden genomen. Dat terwijl politici op zouden moeten komen voor het algemeen belang.

DerUnterMensch | 27-01-12 | 10:35 |
Dat is helemaal geen onzin. Zelfs onlangs nog heeft de PVV iemand uit de Hoge Raad geweerd, puur en alleen omdat hij vond dat de geslaagde wraking in het Wildersproces juridisch niet juist was. De PVV voert geen politiek met standpunten en rationiteit, maar persoonlijke rancune en onderbuikgevoel.

@DaveDH | 27-01-12 | 10:34 | niet ok!
Als er hier iemand vaak stront aan het spuien is dan ben jij het wel. Als een blind paard tegen iedereen met een afwijkende mening schoppen. En dat heb ik je al eens vaker gezegd, maar jij hebt blijkbaar zo'n blinde vlek, man man, ongelooflijk.
Heb jij uberhaupt nog vrienden?

@Asmodean | 27-01-12 | 10:34
Nee, daarom kwam de CU op die plaats terecht. Omdat ie de ideeen van de CU beter vond dan de ideeen van de "ex-communisten" van de SP, zeker.. PvdA is de natuurlijke vijand van de SP, omdat de SP in het gat gesprongen is, wat de PvdA heeft laten vallen. Ze wilden er nooit mee samen werken. Nu, dat de PvdA flink op z,n oor ligt, willen ze dat wel.
Zowel Marijnissen, Kant en Roemer hebben altijd opgeroepen tot eenheid en samenwerking op links. De PvdA wilde dat nooit. Met dank aan o.a. Timmermans. De PvdA ging liever om met de "ex-communisten" van GL.

Asmodean | 27-01-12 | 10:41
En wat is daar mis mee, moet je dan schijnheilig voor iemand zijn die jou voor van alles en wat nog maar ook uitmaakt? Ik zou ook tegenstemmen al is het alleen maar om het feit dat Timmermand een PvdA baantjesjager is, zoals Herpes, Kok, Bos, Pronk noem ze maar op.

En als jij mij steeds wegzet als xenofoob, racist, tokkie... hoe kun je dan verwachten dat ik voor jou ga stemmen... dat is pas debiel.

Aktivist | 27-01-12 | 10:38 |
Zeker, Timmermans is een arrogant mannetje. Ik herinner me nog dat Marijnissen een jaar of tien geleden vertelde dat Kamerleden hem en Poppe groetten in de wandelgangen, maar Frans haalde z'n neus daarvoor op. U slaat met uw analyse de spijker op z'n kop. *denkt ook aan Melkert*

Ik haat alle PVDA-zakken. Dus OK. Deaud is beter, maar dit kan ermee door. Zal Asmodean wel weer vinden dat mijn "rationiteit" ook niet deugt, maar daar zit ik niet mee.

Brinno | 27-01-12 | 10:43
Ik heb heel veel vrienden, zelfs heel veel linkse vrienden, die zijn niet zo hypocriet en betweterig als het linkse joop gespuis wat de laatste maanden hier vertoeft.

En ja ik schop graag tegen linkse hypocrieten zoals jij aan, jullie maken het ook zo makkelijk.

Trouwens, waarom zou je juist moeten stemmen op iemand die uit je eigen land komt. Is dat een vorm van vriendjespolitiek? "Onze" jongens? Baantjes toeschuiven? Ik wist niet dat dat ook een doel was in de EU-politiek.

*denkt ook aan Melkert*
heilstaat | 27-01-12 | 10:45 | niet ok!
Moet dat echt???
Je hebt gelijk: Van hetzelfde laken een pak. Ook zo'n arrogante haatzaaier die als dank voor bewezen bilderberg-diensten naar het buitenland is weggepromoveerd...

Moondance | 27-01-12 | 10:24
Dat is natuurlijk een ongelooflijke drogreden. Dat eerdere verdragen dat doen, is omdat zo'n verdrag alleen over een bepaald onderdeel gaan, namelijk datgene wat het verdrag regelt. Het doet namelijk nooit wat met wetten in het algemeen, en dat doet het verdrag van Lissabon nou juist wel.

Zo´n verdrag over 1 wet is fundamenteel anders dan de zin: alle Europese wetten staan boven de wetten van de lidstaten. Dat betekent immers dat elke nieuwe wet ook boven de Nederlandse wet staat, wat de facto inhoud dat Nederland als land ophoudt te bestaan.

Nederland bestaat dus eigenlijk al niet meer, vandaar dat ze nu gewoon het ESM kunnen invoeren, en Nederland leeg kunnen plukken.

Aktivist | 27-01-12 | 10:38
Ik hoop dat ze hem lijsttrekker maken van de PvdA, als Job straks weer gefaald heeft.

Tja het hele rechtse kabinet puilt uit van arrogantie maar daarbij kunnen ze ook nog eens helemaal niets.

De Let Nils Muiznieks werd nu gekozen. Hij schreef als rapporteur voor de Raad van Europa dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik. Van Dijk zei in Nieuwsuur niet op de hoogte te zijn van de standpunten van de Let.

Zo zo,
Hij kan dus in vijf talen liegen...

Soms vraag ik me af of de PVV niet 1 grote bananespli-grap is. Dat moet haast wel. Of misschien een grap van K.van Kooten en W. de Bie. Die doen straks hun Wilders en Brinkmanpakken uit en vertellen dat ze wilden bewijzen dat de tegenpartèh echt kans van slagen heeft. En als het allemaal wel echt is hoop ik dat mijn sollicitatie in het verre buitenland eindelijk gaat lukken

DaveDH | 27-01-12 | 10:44 | niet ok!
Ach, wat grappig toch.
Wat een leuke pots.
Jij noemt een PvdAer 'Herpes'.
Nou, ik kom niet mee bij heur.
Mijn dag is gemaakt.
Hahahaha.....

@DerUnterMensch | 27-01-12 | 10:35 | niet ok!
Die duitse leraar is niet iets wat zich BINNEN de politiek afspeelt. Ik ken de politieke voorkeur van de schooldirectie niet. Uit het artikel blijkt ook niet dat het te maken heeft met zijn kandidaatstelling; dat suggereert de leraar alleen maar. In het artikel gaat het over zijn functioneren..
Herinner je nog je die benoeming van Ybo Buruma? Dat is wel iets wat zich BINNEN de politiek afspeelt. Ook door de PVV tegengehouden omdat hij lid was van de PvdA..

Hahaha die pipo's van de PVV toch. Zo verblind door PvdA haat dat ze nu met een echte PVV hater zitten opgescheept en nog een Let ook. Wat een groeibriljantjes zijn het toch.

Ach gut, omdat ie 5 talen spreekt moet ie het worden? Die beroepsgraaier heeft nog nooit een cent buiten de overheid om verdiend. Hulde voor de PVV in deze.

Einde van de Domheid | 27-01-12
Ik ben blij dat jij het leuk vind knul, het verbaast me een beetje dat je hem snapte.. dat dan weer wel.

Ronaldo | 27-01-12 | 09:52
Ik heb je per ongeluk gemeld waar voor excuses. Copy/Paste foutje. Sorry.

Maar goed, "opgekropte frustraties uiten achter je toetsenbord" lijkt mij nu net hét kenmerk van de PVV achterban eerlijk gezegd. Wees eens eerlijk ?

Aktivist | 27-01-12 | 10:50 |
Excuses voor die beelden op uw netvlies, zo op de vroege morgen :-)

DutchLibertarian | 27-01-12 | 11:00 |
Weet je wie ook niets buiten de overheid verdiend? En wie momenteel het langszittende Tweede-Kamerlid is? Juist, Geert Wilders. Hypocriet.

Voor die Let is er trouwens ook werk aan de winkel. Die kan mooi ff aan het werk in de regio waar hij vandaan komt. Daar is nog genoeg te doen voor hem.

Asmodean | 27-01-12 | 11:05
Als democratisch gekozen kamer lid ja... niet als baantjes-graaier zoals Timmermans, dus niks hypocriet....

DaveDH | 27-01-12 | 11:08 |
Oh pardon, ik was in de veronderstelling dat Timmermans ook democratisch gekozen was in zijn tijd als Kamerlid. Verder, definieer baantjesgraaier eens en waarom Timmermans daar aan zou voldoen?

Asmodean | 27-01-12 | 10:41

Een slechte commissaris ondersteund de afkeer die de PVV kiezers (en zeker 60% van de overige EU burgers) voor de EU heeft.

Timmermans is een glibber die mensen, zonder enige sociale onderbouwing, langs zijn zelf gedefinieerde meetlat legt.

Zijn overduidelijke sociale armoede heeft er ook voor gezorgd dat hij nergens meer welkom is en een groot blok aan het been is van de naar herstel smachtende PvdA.

Voor een partij die openheid na zegt te streven en de achterkamertjes politiek bijna gelijk heeft getrokken met het kwaad van deze wereld, riekt geheim stemmen (zie interview met meneer van Dijk) naar communistische, dictatoriale Oostblok praktijken. Democratie en vrijheid in het geheim. Zet je toch aan het denken...
D'r is trouwens wel erg veel wat geheim moet blijven bij de PVV de laatste tijd. Partij sponsors, mailtjes met racistische teksten, nu weer geheim stemmen... Zou zelfs wel iets met rook en fik te maken kunnen hebben - of denk ik nu te negatief of de hoeders van 's Landsch verworven vrijheden?

La Bailaora | 27-01-12 | 10:50
Alle Nederlandse wetten (inclusief de Grondwet) zijn ondergeschikt aan ieder (Europese) verdrag die wij tekenen en de wetten die uit die verdragen voortvloeien (b.v. een Europese richtlijn of verordening). Dit was allang het geval voor de Europese Grondwet werd weggestemd, en is nu nog steeds het geval. Wij zijn immers een land met een monistische opvatting over internationaal recht, terzijde dat de jurisprudentie van het Hof van Justitie dit ook onderstreept.
.
Daarnaast ben ik het helemaal met u eens dat het ESM verdrag niet geratificeerd dient te worden.

Als je het interview hebt gezien dan lijkt het me, als je PVV-stemmer bent, dat je je achter de oren hebt gekrabd en je hebt afvraagd of je wel zo blij moet zijn dat zo'n man beslissingen in jouw naam neemt als volksvertegenwoodiger. Maar goed, aan de andere kant vinden jullie het ook goed dat een Graus, Fernandez, Lucassen, Bosman, Staassen etc. etc. Dus eigenlijk moet ik niet verbaasd zijn als jullie dat niet hebben gedaan...

Goede zaak. Smerige 5e colonne die PvdAars.

Moondance | 27-01-12 | 11:24
Als het ESM in Brussel doorkomt hebben wij niets meer te zeggen. Immers, de Europese wetten gaan voor de wetten van de landen...

Je begrijpt het nog steeds niet. De verdragen gelden voor de wet van het verdrag, niets meer en niets minder. Lissabon betekent dat het voor alle wetten geldt, de facto bestaat Nederland sindsdien niet meer.

DaveDH | 27-01-12 | 11:02 | niet ok!
Ach Dave, hoe kon ik ook denken dat een rancuneus off focus persoon zoals jij het begrip schaamte zou kennen. Wat Nieuwsuur gisteren duidelijk maakt is dat jullie in je rancune zo blind zijn dat jullie strategisch onverstandig stemmen!

In dit geval hulde aan de PVV. Deze "sociaal-democratische" zakkenvuller en publiciteitgële oranjelakei terecht een nederlaag geleden!!!


Einde van de Domheid | 27-01-12
Jullie,? wat jullie? ik zit niet bij de PVV, sterker nog ik ik moet er niets van hebben, de PVV is namelijk links en ik spuug op alles wat links is... en de rest van je tirade..

Ach frusties als jij moeten ook kunnen venten, want anders schieten ze een heel winkelcentrum overhoop, dus ga je gang maar knul, loop maar lekker leeg...

Asmodean | 27-01-12 | 11:14
Zeker maar dat is niet altijd zo geweest
nl.wikipedia.org...

Zo nu heb ik je weer onderwezen en ga ik maar eens aan de arbeid, tenslotte moet de uitkering van Einde aan de Domheid ook volgende maand weer betaald kunnen worden.

laters.

Goed optreden van de PVV.
Wat veel mensen niet weten is dat de Let wetgeving wil maken waardoor het plan van de SP om de immigratie vanuit oost-Europa te stoppen wordt gedwarsboomd. Dankzij de PVV zullen we hierdoor gebruik kunnen blijven maken van de goedkope arbeidskrachten. Jammer dat zo weinig mensen deze briljante zet op waarde kunnen schatten.
Goed bezig Geert, bedankt namens de VVD-aanhang.

Socialisten zijn een volk van afgunstige bedelaars. Heel goed dat die landverrader van de PvdA is geblokkeerd.

kempenaer | 27-01-12 | 11:48 | niet ok!
Dat kan allemaal best zo zijn, maar als je in een Europarlement zit dat wordt je geacht te stemmen voor iemand waarvan je vind dat hij/zij goede dingen gaat doen. PVV heeft Timmerman weggestemd en er een nog grotere PVV hater voor teruggekregen. Kijk, als je rancune je strategie verkloot dan ben je geen Zorro!

Laten we een PVV-er op die post zetten, dan weten we iig dat het wel goed komt met de mensenrechten in Israel. *kuch*

Timmermans, was dat niet die man die ons vertelde dat het licht uit zou gaan als we tegen de grondwet zouden stemmen.

Wat ik verder gehoord heb, vertelt van Dijk niet op wie hij wel gestemd heeft, maar iemand heeft gezegd dat het op de Let was; typisch PvdA gegok.

PvdA wil alles torpederen waar PVV het mee eens is; in your face, prima actie van van Dijk.

DaveDH | 27-01-12 | 11:42
Heel goed. En vergeet ook niet de kleine hoekjes in de kantoorpanden schoon te maken. En natuurlijk blijven vechten/protesteren om meer respect te krijgen!

ACTA, stakings beperking.. afluisteren en aftappen van telefoons.. Ja het gaat de hele goede kant op moet ik zeggen. EUSSR

Datkanikvéélbeter! | 27-01-12 | 11:59
Hehehe leuk +1 voor jou

Nu geen Nederlandse baantjesjager maar een Letse met een tyfushekel aan de PVV op die plek.
De PVV moet zich eens met echte politiek gaan bezighouden en niet met het minimale en kinderachtige geklooi in de marge.

@DerUnterMensch | 27-01-12 | 10:35
Vind je her nou echt vreemd dat een persoon die tegen de PVV is, en dus zeer afwijkende standpunten van de PVV heeft, niet als geschikt persoon wordt gezien (voor een politieke functie) door de PVV?


Als partij stem je op iemand die het dichtst bij jou politieke standpunten zit. Dat is meestal niet iemand die veel kritiek op jou politieke standpunten heeft denk je ook niet?
Of moet ik me nu ook boos gaan maken dat Halsema, Cohen enz tijdens de verkiezingen niet op de PVV of beter op Geert Wilders hebben gestemd? Dat is natuurlijk alleen puur en alleen vanwege hun persoonlijke haat jegens Wilders en heeft niets te maken met afwijkende standpunten.


@Brinno | 27-01-12 | 11:00
“Die duitse leraar is niet iets wat zich BINNEN de politiek afspeelt.” inderdaad, dat maakt het nog erger. BUITEN de politiek moet je politieke mening namelijk niet van belang zijn. BINNEN de politiek gaat het zich natuurlijk helemaal om je politieke mening. BINNEN de politiek stem je dus niet of tegen iemand vanwege zijn politiek afwijkende ideeën en BUITEN de politiek moet je die mening accepteren, hoef je het er niet mee eens te zijn maar mag dat geen reden zijn iemand een functie te ontnemen.


Ik weet dat die Duitse leraar dat niet hard kon maken, daarom heb ik ook nog naar de bron van dat andere geval zitten zoeken maar helaas niet kunnen vinden. Daarbij was het echter wel onomstotelijk duidelijk dat het ging vanwege zijn politieke voorkeur.

Hij dacht even nog lekker zijn bankrekeing te spekken met die gladde smoel en talenknobbel van hem.. Ga maar lekker soliciteren als tolk.. weet ie ten minste wat werken is voor weinig doekoe

joemiejas | 27-01-12 | 10:22 | niet ok!
Ik weet niet of je uberhaupt gelijk hebt, maar stel dat het zo is. Mag iemand niet van standpunt veranderen? Tot betere inzichten komen? Of is de eerste mening altijd heilig, koste wat kost?

DaveDH | 27-01-12 | 12:06
;)

Lachen.
Timmermans is niet gekozen omdat 1 PVV'er niet voor hem heeft gestemd.

Iets zegt me dat er wel meer personen niet voor hem hebben gestemd...
Waarom is die stem van die ene PVV'er dan ineens zo'n probleem?

En daarnaast, waarom maken die Pro-Europa fanaten zich hier zo druk om?
Klagen dat PVV Nationalistisch is en tegen Europa, maar als ze heel internationaal stemmen beginnen ze te blèren dat ze niet voor een Nederlander hebben gestemd.
Wat is er nu meer Europees dan stemmen voor iemand zonder te kijken naar herkomst??

Of zou het vooral een probleem zijn dat dit stemgedrag niet past in het verhaaltje over het zijn van een fascistische partij?
Een fascistische partij had namelijk nooit op een "buitenlander" gestemd.
Lastig, lastig, lastig dus dat stemgedrag van PVV wat geen vooroordelen en verwijten bevestigd, daar moet over geklaagd worden dus.

Datkanikvéélbeter! | 27-01-12 | 11:59 |
:-)

@ Usual suspects....

Kunnen jullie nou eens opbouwend zeggen wat de PVV allemaal heeft uitgevreten in Europa? Want er wordt wel met de term EUSSR gesmeten. Wat heeft de PVV allemaal gedaan om dat tegen te houden? De PVV heeft gedoogd dat we overgeleverd werden aan Europa en de VS, niks is meer heiig. Wat heeft de PVV gedaan in de qwuestie ACTA? Hoe staat de PVV tegenover de privacy van de bureger? Kortom vragen en redenen om niet op dat stelletje criminelen te stemmen.

@DerUnterMensch | 27-01-12 | 12:07
Dat eerste stuk moest dus

@Asmodean | 27-01-12 | 10:41

zijn.

DaveDH | 27-01-12 | 10:50
.
De blinde PVV-fanboy is er ook weer. Ongeacht wat het besluit is, meneer vindt alles wat de PVV doet goed.
De gekozen meneer uit Letland vindt de PVV nog ergere xenofoben, weet niet u of u daarvan bewust was? En hoe kan de PVV iemand uitmaken voor baantjesjager? Vrijwel iedereen behalve de eerste 9 (van de verkiezingen in 2006) binnen de PVV is een baantjesjager. Of wilde je zeggen dat politiek hun roeping is en altijd hun droom was en dat ze zich daarom hebben aangemeld bij Geert? Roem, bekendheid en geld, that is.

Baby Rasta | 27-01-12 | 12:25
Wat kunnen ze doen, NL als een heel land heeft helemaal niets in te brengen in de EUSSR dan zou een fractie van dat zelfde NL wel iets kunnen uitrichten... nee wat zij daar doen is wat al die politici daar doen... hun zakken vullen.

@ scheten-wapper | 27-01-12 | 09:55: Toch wel grappig te zien dat je blijft volharden in het spuien van je peop. Je denkt ook, als ik het maar vaak genoeg herhaal gaat iemand het wel geloven.

Fret Kroked | 27-01-12
Fret de linkse gefrustreerde joop tokkie is er ook, altijd brengt hij wel weer wat gezelligheid mee... Fret ik zal je nogmaals uitleggen dat ik geen PVVer ben en niet op de PVV stem en ook nooit op de PVV heb gestemd.

ik hoop dat je nu nuchter genoeg bent (het is immers al 12:35) omdat iig in je op te slaan... ik stem geen PVV omdat de PVV een linkse partij is en linkse politiek is afschuwelijk voor elk land ook dus ook Nederland.

Een iedere die de PvdA dwars zit zal mijn steun krijgen, de PvdA is een walgelijke partij van baantjesjagers en dat er nu is een PVVer is kwalletje Timmermans onderuit heeft gehaald, vind ik idd fantastisch.

Proost knul.

DaveDH | 27-01-12 | 12:30 | niet ok!
Dan had de PVV zich ook niet verkiesbaar hoeven stellen voor de Europese Raad als men toch niets in te brengen heeft behalve zakken vullen.

Fret Kroked | 27-01-12 | 12:37
Het zijn POLITICI...

DaveDH | 27-01-12 | 12:37 | niet ok!
.
Zoals ik al zei, een blinde volger, en je bewijst het nogmaals met dit commentaar.
Verder is het niet erg sterk om over nuchterheid te beginnen terwijl jij je commentaar begint met "Fret de linkse gefrustreerde joop tokkie". Dit komt namelijk niet erg nuchter over.
Verder ben ik ook geen linkse stemmer, maar valt het me op dat je de realiteit negeert en overal dezelfde PVV-mening roeptoetert.

Fret Kroked | 27-01-12 | 12:37
En dan hadden wij al deze zure reacties moeten missen!!

DaveDH | 27-01-12 | 12:39 | niet ok!
.
Dan slaat je hele baantjesjagers-pleidooi toch helemaal nergens op, als je het zo makkelijk afdoet met het argument dat ze politici zijn?

Hyperinactief | 27-01-12 | 12:43 | niet ok!
Dat is waar, het is in ieder geval vermakelijk.

DaveDH | 27-01-12 | 12:39
Nou, de helft snap je dus al: Politici, van wat voor partij dan ook, zijn niet te vertrouwen. Punt.
Nu nog snappen dat linkse of rechtse politiek niet bestaat, maar dat de poppetjes, links of rechts, in allerlei parlementen gewoon de pionnetjes van de échte machthebbers zijn. Dat gedoe met links en rechts is er alleen om het gepeupel bezig te houden en tegen mekaar op te zetten. En dat lukt best aardig, zo te lezen hier....

Fret Kroked | 27-01-12 | 12:42
Als jij niet links bent ben ik niet rechts...

"" met "Fret de linkse gefrustreerde joop tokkie". Dit komt namelijk niet erg nuchter over.""

Iemand gelijk PVV fanboy noemen omdat hij het niet met jou eens is vind ik nogal bezopen... Maar goed dat is blijkbaar hoe jij rolt, eerst uitdelen en dan in een slachtofferrol kruipen, typisch.


Aktivist | 27-01-12 | 12:47
Denken dat links en rechts niet bestaat in kul natuurlijk, want dat bestaat wel degelijk zowel in de maatschappij en in de politiek. dat zul je nog wel merken als de SP het straks voor het zeggen krijgt.

Maar er is geen verschil in zakkenvullerij.. dat doen ze idd allemaal en als ze moeten kiezen tussen hun eigen en landsbelang dan weet ik wel wat ze kiezen en dat is niet het landsbelang.

@mezelf
in kul is kul

DaveDH | 27-01-12 | 12:49 | niet ok!
Dat 'fanboy' is gebaseerd op je reacties in andere topics. Je raakt daar namelijk geagiteerd telkens wanneer er een kritisch over de PVV wordt geschreven.
Dat ik een "linkse gefrustreerde joop tokkie" komt volledig uit de lucht vallen, maar als jij dat graag over mij wil zeggen vind ik dat prima. Ik ben de moeilijkste niet.
Werk ze verder, dan ga ik weer tennis kijken. DOEI!

DaveDH | 27-01-12 | 12:52
Ik heb lang in een gemeente gewoond waar de SP het voor het zeggen had en ik kan je vertellen: Toen het CDA de scepter zwaaide waren de projectontwikkelaars de baas, en nadat de SP het had overgenomen nog steeds.....it doesn't matter...

Fret Kroked | 27-01-12 | 12:53
LOL eerst uitdelen en dan janken dat je wat terug krijgt en het dan zo proberen te draaien dat jij niet fout bent... is een baantje als kamerlid niet iets voor jou, gezien je plemps ben je een aanwinst voor elke linkse partij. het draaien en keren heb je helemaal onder de knie.

Pas je op dat je niet moe wordt met het kijken maar tennis?

the Jackdawn | 27-01-12 | 11:48
Ja wat denk je, anders ligt de West-Europese tuinbouw en bouwsector op z'n reet. Ze zouden eens het minimumloon moeten betalen! ondenkbaar!

Pas je op dat je niet moe wordt met het kijken maar tennis?
DaveDH | 27-01-12 | 12:55
Dat wordt ie al van het bewegen met zijn ogen om de bal te volgen.

@Einde van de Domheid | 27-01-12 | 11:48
"Dat kan...goede dingen gaat doen." Idealisme, mooi hoor..
Maar de realiteit is gewoon dat ook in het EP eigenbelang, nationalisme, vriendjespolitiek, partijpolitiek en stemdiscipline de dienst uit maken.
Voor de rest heeft U gelijk.

Nou kruipen de PVV die-hards (lekker hoor vrienden die je nooit eens zeggen: "Ik hou van je, maar wat je nu gedaan hebt kan echt niet", met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig) weer tevoorschijn om e.e.a. te verdedigen, terwijl puur van buitenaf bezien dit toch wel errug dom is. A. Laat de PVV zich erop voorstaan nationalistisch te zijn - dus als er een internationale race is ben je gewoon voor de NL-er
B. Geert heeft al op dag 1 van de gedoogconstructie laten zien dat hij het voor wat hoort wat principe begrijpt - Als er een uitgelezen kans was om wisselgeld te halen, om op een door de PVV gewenst moment te incasseren, dan was dit het wel

DaveDH | 27-01-12 | 12:55 | niet ok!
Ik geef argumenten waarom ik dingen zeg, en jij weerlegt ze niet, maar beticht mij van draaierij. Heel flauw, en bovendien een zwaktebod.

Als er een uitgelezen kans was om wisselgeld te halen, om op een door de PVV gewenst moment te incasseren, dan was dit het wel
PeperenZout | 27-01-12 | 13:02
Dat had gekunt als de PVDA(chterlijken) straight pool zouden spelen maar lefty's spelen altijd vuil spel dus dat wisselgeld zou mooi door de neus geboord worden.

Mooi, dit soort mensen met hun abjecte ideeen moet zoveel mogelijk de pas worden afgesneden. Deze man heeft straf verdiend.

Hoop dt het een nare zure gefrustreerde man wordt...

Fret Kroked | 27-01-12 | 13:03
Ik hoef niets te weerleggen, jij valt mij, ik val jou aan, jij gaat huilen en kruipt in een slachtofferrol met non-argumenten... that's it, niet te weerleggen.

De PVV is een non-partij zonder echte steun. Opdoeken.

Als er een uitgelezen kans was om wisselgeld te halen, om op een door de PVV gewenst moment te incasseren, dan was dit het wel
PeperenZout | 27-01-12 | 13:02 | niet ok!

Dit meen je toch niet hé? Hoe kun je nu in godsnaam de PvdA vertrouwen dat zij als jij het wisselgeld komt inleveren het ook aannemen... vergeet niet dit is de eerste partij die de PVV uitsloot. Kom op man zo naïef ben je toch niet?

@ Dave, zet even alle haat en bilnaatlikkerij opzij en ga eens zoeken naar de Letse meneer, die is vrij pro EUSSR dus je vervangt blauw voor donkerblauw.
*
Kijk als je anti Europa bent, wees dan qonsekwent. Die Letse meneer is vrij Pro-EU (zachtjes uitgedrukt)Ga dan niet zeuren over uitlevering aan de EUSSR.

DaveDH | 27-01-12 | 13:08 | niet ok!
Onzin, je gaat er niet inhoudelijk op in. Maar zo ken ik jou en je partij.

PeperenZout | 27-01-12 | 13:02

En wat voor wisselgeld had de PVV dan bij de (we gaan de PVV keihard aanpakken-)PvdA moeten halen?

Of was het de PvdA zoveel waard geweest om een lid op dat pluche te krijgen dat ze de PVV niet meer aan zouden vallen?
Alsof de PVV zich niet kapot zou lachen om al die aanvallen die ze eerder meer stemmen opleveren dan dat het ze stemmen kost.

Heerlijk die zure ondoordachte reacties.

@DerUnterMensch | 27-01-12 | 12:07 | niet ok!
Fijn dat je niet blijft doorreutelen over die leraar, maar ook nog even inhoudelijk ingaat op de zaak Buruma...*ahum*

Baby Rasta | 27-01-12 | 13:10
Ik weet wie de man is, maar Timmermans is van het zelfde laken een pak, Timmermans is de man die riep dat als NL tegen het verdrag van Lissabon zou stemmen het licht uit zou gaan...

Je moet kiezen, twee mensen met ongeveer de zelfde denkbeelden alleen één van die twee is je politieke aartsvijand...

Ga mij nu niet vertellen dat je dan op hem gaat stemmen, en vergeet niet, ook Timmermans heeft de PVV voor alles wat lelijk is uitgemaakt, de PvdA met Timmermans was de eerste die probeerde een cordon sanitaire om de PVV te leggen... Tja voor mij zou de keuze ook niet zo moeilijk zijn.

La Bailaora | 27-01-12 | 11:29

Art. 94 Grondwet: "Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties."

Hebben we helemaal zelf bepaald. Wat in het Lissabonverdrag staat is effectief hetzelfde, en wat EU-recht betreft al bijna 50 jaar vaste jurisprudentie. Veel andere internationale verdragen kennen een vergelijkbare bepaling. In dat licht bezien bestaat Nederland, jouw redenering volgende, al niet meer sinds het ooit een verdrag sloot.

Los daarvan vind ik het belachelijk rancuneus gedrag van de PVV. Nota bene GroenLinks, een partij die zich ook wel eens aan dit soort onzin schuldig maakte, had de ballen om ondanks hun pacifistische principes tóch voor de missie in Kunduz te stemmen, juist omdat ze op dit moment het nut ervan inzagen. Nu zit er op die plek iemand anders waarvan de beste PVV-er, zoals hij zelf aangeeft, de standpunten niet eens weet!

Timmermans spreekt z'n talen goed overigens!

"vergeet niet dit is de eerste partij die de PVV uitsloot. "
DaveDH | 27-01-12 | 13:10

Vind je het nu echt vreemd dat de PvdA zegt: nou nee, liever niet? Dat is toch geen serieus verwijt van jou? Een paar weken terug werd een PvdA'er nog voor een uitgekotst stuk vlees uitgemaakt waarbij de afkomst ook nog eens bespot werd. Het hoogtepunt in een jarenlange, niet aflatende campagne tegen de PvdA gelardeerd met scheldpartijen leugens en valse insinuaties.

Hilarisch toch hoe hier voor het gemak wordt gesteld dat de PVV voor die let heeft gekozen terwijl nergens staat dat ze dat gedaan hebben.

En als PVV wel voor Timmermans had gestemd, dan nog zou het waarschijnlijk die Let geworden zijn gezien het aantal stemmen wat hij heeft behaald tijdens de verkiezing.

Maar goed, er is een stok gevonden en die kans om de hond te slaan kun je volgens bepaalde personen nu eenmaal niet laten schieten.

Hyperinactief | 27-01-12 | 13:26 | niet ok!
Het gaat hier toch om de achterliggende gedachte van het stemgedrag dat de PVV heeft vertoond (en ook heeft bevestigd).

Het hoogtepunt in een jarenlange, niet aflatende campagne tegen de PvdA gelardeerd met scheldpartijen leugens en valse insinuaties.

Rob van Roos | 27-01-12 | 13:21

En dat verwijt je de PVV?
Alsof je in die zin dat "PvdA" deel niet zou kunnen vervangen door "PVV".

Met die uitspraak zou je juist uitermate begripvol moeten zijn voor de weigering op Timmermans te stemmen.

Rob van Roos | 27-01-12 | 13:21
Nee hoor, maar dan moeten ze ook niet janken als ze Frans een pootje haken... what comes around, goes around...

En daarbij Job zei van de week nog dat die alles wat de PVV/regering zou voorstellen dwars zou gaan liggen, welnu waarom is dat dan wel legitiem en als de PVV dwars ligt is het niet legitiem?

leg dat dan is uit?

"Alsof je in die zin dat "PvdA" deel niet zou kunnen vervangen door "PVV"."
Hyperinactief | 27-01-12 | 13:32
Nee dat kan je dus niet.

Fret Kroked | 27-01-12 | 13:30

Waar is bevestigd dat ze op die Let hebben gestemd dan?
Ik heb het niet terug kunnen vinden in het Nieuwsuur stuk.
Het enige wat is bevestigd is dat ze niet op Timmermans hebben gestemd.

En als je als partij de keuze krijgt tussen 3 personen die je niet wilt krijg je hoe dan ook gezeur.
Stel ze hadden voor Timmermans gestemd, dan waren ze door diezelfde mensen als hypocriet weggezet omdat ze mee doen met de baantjesverdeling.

Het valt nu eenmaal niet mee als je verantwoordelijkheid neemt en niet van de zijlijn boeh blijft roepen tegen alles wat gebeurt en populistisch niet aan spreekt.

@Brinno | 27-01-12 | 13:15
Volgens mij omvat mijn verhaal ook het voorbeeld van Ybo Buruma. Ze vonden dat iemand met zo'n uitgesproken politieke voorkeur niet thuis hoort in de Hoge Raad. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar dat is toch het zelfde verhaal als bij Timmermans. Zoals de PVV het stelde, Buruma is 'te links en te politiek' aldus de PVV.
www.elsevier.nl...


Ik ging daar dus niet meer specifiek op in omdat naar mijn mening mijn verhaal ook duidelijk op Ybo Buruma van toepassing was.

Rob van Roos | 27-01-12 | 13:37
ja dat kun je dus wel, maar goed dan moet je een objectieve blik hebben, en we weten allemaal hier dat jij die niet bezit. Dus.....

Zo droevig die PVV. Alles van waarde maken ze kapot. Wat je ook van die Timmermans vindt, elke Nederlander die een toppositie kan krijgen in het buitenland moet worden gesteund. Dit is zo vreselijk kinderachtig.

Behalve Aad Melkert natuurlijk!

Rob van Roos | 27-01-12 | 13:37

Ach, dat zegt dan genoeg over jouw vooringenomenheid en hoe serieus we je uitspraken moeten nemen.

Maar goed, hypocrieten hebben ook het recht hier hun mening te plaatsen.

Joris D. | 27-01-12 | 13:39

De ware Europesche gedachte, "eigen volk eerst".
Dat die instelling nodig is om een socialist aan een baantje te helpen is natuurlijk te HILARISCH om niet op te reageren.

DaveDH | 27-01-12 | 13:34
Je vergelijkt appels met peren Dave. Cohen heeft gezegd dat hij op belangrijke dossiers wel (o.a. euro) het kabinet blijft steunen, maar voor de rest geen water meer bij de wijn gaat doen om het Kabinet aan een meerderheid te helpen als de PVV het af laat weten.

Dat is dus iets anders als " alles wat de PVV/regering zou voorstellen dwars zou gaan liggen,". Ik bedoel de PvdA hoeft niet tegen hun eigen principes in te stemmen want de regering doet toch helemaal niets terug. En Wilders ging Cohen belachelijk zitten maken omdat hij het Kabinet steunde. Ja dan zegt Cohen toch : Doei, bekijk het maar.

DaveDH | 27-01-12 | 13:39 & Hyperinactief | 27-01-12 | 13:40
Jullie geven jezelf wel het predicaat objectief? LOL.

Ja linksch wat verwacht je dan na al dat bashen van de pvv. Koekje van eigen deeg!

Dat is de nieuwe democratie van de PVV: Wie dingen durft te zeggen die de PVV onwelgevallig zijn, wordt actief tegengewerkt en komt nooit meer ergens aan de bak. Nu wil ik de PVV geen fascistische groepering noemen, maar het doet me toch denken aan de praktijken van bepaalde minder frisse regimes.

Mooi verhaal had die PVV rakker gisteren bij nieuwsuur. Het maakt niet uit wie het is, als het maar geen PvDA'er is. Speelplein niveau.

@zeefert | 27-01-12 | 13:50 |

Ik schrijf linksch lekker met sch. Wat dat doet iedereen die rechtschschsch is, en dat is vet stoer! Zo hoor ik erbij. Yeah.. Ik ben rechts.

Hyperinactief | 27-01-12 | 13:38 |
"Waar is bevestigd dat ze op die Let hebben gestemd dan?"
De PVV heeft bevestigd dat het op de Let gestemd heeft op het moment dat ze naar buiten brachten dat de PVV verantwoordelijk was dat Timmermans de functie niet kreeg.
Uitleg;
De Let had 120 van de 239 stemmen, als de PVV niet op de Let had gestemd had deze man nog steeds 120 stemmen gehad dus zou de PVV niet verantwoordelijk zijn voor het mislopen van de functie.
Nu ze nadrukkelijk naar buiten brengen dat door hun invloed Timmermans de functie niet heeft gekregen bevestigen ze dat ze voor de Let hebben gestemd.
Nieuwsuur overviel van Dijk met de uitspraken van de Let die niet bij van Dijk bekent waren. Als uitvlucht zei hij toen dat hij niet op de Let had gestemd.
Conclusie;
1 van Dijk liegt over zijn stemgedrag of,
2 De PVV liegt dat het ervoor gezorgd heeft dat Timmermans de functie niet gekregen heeft.
Wie zou er betrouwbaarder zijn Geert Wilders of Peter van Dijk, een van de 2 moet liegen.

Rob van Roos | 27-01-12 | 13:46

Ach, dat verwijt komende van jou.
Moet ik daar wakker van liggen?

Neem eerst maar eens een woordenboek ter hand en zoek de betekenis van dat woord op.
Maar goed, hypocrieten vragen om eerlijk te reageren...het is en blijft zinloos...

Hyperinactief | 27-01-12 | 13:38 | niet ok!
.
Zie het commentaar van Frenck Mahon | 27-01-12 | 13:55 | niet ok!. Dank.
.
"Het valt nu eenmaal niet mee als je verantwoordelijkheid neemt en niet van de zijlijn boeh blijft roepen tegen alles wat gebeurt en populistisch niet aan spreekt."
Ik hoop dat je dit niet serieus meent. Het is nog altijd populistisch boe-roepen wat er gebeurt, dit is weer een lichtend voorbeeld.

scheten-wapper | 27-01-12 | 10:00 |
Ik ben een groot tegenstander van het huidige Europa. Wat de eurofielen mij altijd willen doen geloven is dat je juist over je eigen landsbelangen heen moet stappen. Derhalve is jouw laatste argument een vreselijk slechte.
Verder ben ik van mening dat de baantjes-machine, zoals deze voorheen bestond, aan vernieuwing toe is. Laat de politici, net als de onder-hen-gestelden, maar op eigen benen gaan staan. Ze vinden zichzelf toch zo capabel en uniek??

Hyperinactief | 27-01-12 | 13:57
Kan jij nu echt alleen maar zeiken zonder ergens inhoudelijk op in te gaan?

van je landgenoten moet je het hebben:( snap wel dat pvda en pvv geen vriendjes zijn maar kom op he!? een landgenoot op een internationale positie hebben is toch altijd een + voor het land.

Oh, Job zou toch in de aanval richting PVV gaan? Karma?

Het lijkt mij nogal smerige achterkamertjes politiek. Was dat niet waar de PVV zo tegenaan stond te schoppen en wat men helemaal anders ging doen? Oh nee, dat was Pim...
De PVV zijn gewoon dezelfde politieke ratten als de rest van dat geteisem wat er in de 2e kamer zit. Was ik even vergeten.

Frenck Mahon | 27-01-12 | 13:55

Inderdaad, na nog een paar keer kijken lijkt het er erg op dat hij dat wel degelijk heeft gedaan, ondanks dat hij het nergens expliciet toe geeft.

Blijft in mijn ogen overigens nog steeds hilarisch om te zien hoe mensen die de PVV normaal gesproken nationalisme verwijten ze nu verwijten niet nationalistisch te zijn.

De hypocrisie van bepaalde mensen is en blijft nu eenmaal lachwekkend.

Een typisch voorbeeld van de bekende PvdArroggantie! Het gevoel dat Ome Frans het wel eventjes op zijn sloffen voor elkaar zou krijgen. Helaas, een dergelijk proces heeft meer nodig dan alleen maar kwaliteit van de kandidaat (dat heeft hij zondermeer). De PVV heeft nou eenmaal een rol in dat proces en dan is het niet slim om ze de kast in te jagen. Politiek succes is lobbyen, voor wat hoort wat en vriendjes. Daarna pas de kwaliteit. Jammer Frans, misschien is EU tolk nog wat voor je gelet op de talenkennis?

Rob van Roos | 27-01-12 | 14:14

Je bedoelt zoals jij deed met je voorgaande berichten?

Ik bespaar me de moeite liever om tegen een muur te praten, stel je voor er komt iemand langs en die belt de GGZ.

@Hyperinactief | 27-01-12 | 13:11
Wat is dat nou weer voor gejank. Heb je al wat gezien van het stevige aanpakken door de PvdA? Ooit wel eens van de uitdrukking tandeloze tijger gehoord. Kiezers willen niet met "losers" geassocieerd worden. Helemaal nu ze met ene Spekman op de proppen komen die met zijn zogenaamde no-nonsense klederdracht denkt verloren stemmen terug te kunnen halen.

haha, de afkeer van de PvdA is kennelijk zo diepgeworteld dat het best waard is daarvoor de eigen ruiten in te gooien. goed werk!

Hyperinactief | 27-01-12 | 14:30 | niet ok!
Inderdaad. Als je de PVV de laatste tijd bezig ziet en je leest:

Hebben we een echte democratie, of is dat vooral een façade? De democratie verkeert in haar
grootste crisis sinds Thorbecke. Laat het duidelijk zijn: De PVV staat aan de kant van de gewone man en vrouw. Wat we moeten doen is de macht teruggeven aan de burger. Alleen een radicale democratisering kan de dominantie van de linkse elites breken. Dus
kiest de PVV om te beginnen voor het bindend referendum.

Dan is het van een lachwekkende hypocrisie om je te bedienen van obstructie van wetgeving waar een meerderheid voor is (niks links, ook van VVD-zijde) en smerige politieke spelletjes in de achterkamertjes.

Blijkbaar is het breken van de linkse elites het doel en kan de burger de kolere krijgen.

@Frenck Mahon 10:27,...dank, blij dat er nog iemand nadenkt.
tav uw inbreng 13:55, het is puur tegen Timmermans geweest, prima mag van mij, maar het is vooral tegen NL dit stemgedrag.
Of ze wel of niet voor de Let hebben gestemd kun je zo niet zeggen. Wel dat hij het door hun stemgedrag onomstotelijk is geworden en dat anders Timmermans het was geworden.

Absolute bizarre is natuurlijk dat van Dijk cs de man niet kent en niet wist waar ie voor stond, cq uw inbreng van 10:27 weer.
Maar goed wat kunnen we anders verwachten van een buschauffeur
uit Goes tevens erelid van "de antilliaanse padvinders". Hij heeft wel vaker heeft aangetoond het pad kwijt te zijn.

PeperenZout | 27-01-12 | 14:35

Ja, ik geef toe dat ik de PvdA ook geen moment serieus neem op dat punt, maar dat was toch wat ze recent beweerden ;)

Maar als ze zo niks voorstellen zal dat wisselgeld ook wel snel devalueren lijkt me.
Hoe dan ook, de ruzie tussen PvdA en PVV kan mij niet diep genoeg zitten, mijn partijtje plukt er dan wel de vruchten van.
Iets van 2 honden die vechten om een been.

Ik vermaak me er in ieder geval kostelijk mee, anders zat ik allang op mijn fietsje om brood te halen.
Maar het moet er nu toch echt van komen, wil dit weekend toch wat anders te eten hebben dan afbakbrood.

Rob van Roos | 27-01-12 | 13:42
nee dat is niet wat Job heeft gezegd, hij heeft gezegd dat hij dwars gaat liggen ook op dossiers die voor de PvdA belangrijk zijn maar voor de PVV onbespreekbaar.

@Doldwaas | 27-01-12 | 13:52
Alsjeblieft, zeg! Dit is echt de omgekeerde wereld die je hier beschrijft. De PVV zit i.t.t. de PvdA, GL, VVD en CDA niet in de baantjescarrousel. Als er een partij is waarvan de politici niet standaard worden opgenomen in raden van toezicht, burgemeester of CvdK worden, stichtingen etc. etc. etc.. dan is het de PVV wel. Het zijn de PVV'ers die per definitie nooit meer aan de bak komen ergens anders. En ik weet dat de hardcore Joop.nl-debielen (Mahon, scheten-wapper) hier meteen gaan roepen: "dat komt omdat ze incapabel zijn." Maar bedenk wel dat als dat al zo zou zijn, dat voor PvdA'ers op de een of andere manier nooit een beletsel is. Zie ook ook deze link: m.depers.nl...


@scheten-wapper
Jij moet terug naar de basisschool. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je iemand die het met je oneens is en jou daarom dwarsboomt, niet op zijn beurt weer mag dwarsbomen. Het betekent simpelweg dat je niet voor het uiten van je mening het risico loopt om je voor de rechter te moeten verantwoorden.

De PVV heeft hier gewoon groot gelijk dat ze deze hautaine eikel dwarsbomen. De Let is overigens ook gewoon een betere kandidaat. Blijkbaar gaat bij jou nationalisme voor kwaliteit.....


@Joris D. | 27-01-12 | 13:39
Je moet niet altijd een Nederlander steunen als die in aanmerking komt voor een topfunctie. Dat moet je alleen maar doen als het ook in het belang van Nederland is. Ik ben blij dat je je zo'n zorgen maakt om de carrière van Timmermans, maar geloof me, die krijgt nog zat baantjes cadeau waar hij eigenlijk niet voor geschikt is. En ongetwijfeld nog wel een functie waarin hij de belangen van Nederland, ten gunste van Europa en zichzelf, weer flink kan schaden.

kan de burger de kolere krijgen.
HumanJoystick | 27-01-12 | 14:43
Geldt dat niet (ook)voor alle PP-en?

Partijbelang boven het landsbelang stellen. Zo rolt de PVV. Wat is die kudtpartij toch slecht voor NL.

Domulus Nieuwhaus | 27-01-12
+100 geen spelt tussen te krijgen...

@ Vovochka | 27-01-12 | 15:00: Hoe kan dat nou eigenlijk..het gaat zo goed in Nederland dat zo'n kudt toch zo groot kan worden...

Vovochka | 27-01-12 | 15:00
LOL Timmermans is belangrijk voor het landsbelang, whahahaha goeie grap +100

Grapppig!
Al die linkschmenschen op dit draadje die de PVV altijd een teveel aan nationalisme inzake hun houding t.o.v. EU verwijten en nu inzake de aanstelling van Timmermans, de PVV een gebrek aan nationalisme verwijten!
Je blijft toch lachten om onze linkse gekkies!

Domulus Nieuwhaus | 27-01-12 | 14:56
Inderdaad. Lachwekkend ook hoe bepaalde reaguurders de PVV verwijten niet voor voor iemand uit het eigen land gestemd te hebben, terwijl ze de PVV als het hen uitkomt verwijten dat de PVV nationalistisch is. Dus je mag wél nationalistisch zijn, als het maar om een PvdA-er gaat.

@Joris D. | 27-01-12 | 13:39 | niet ok!

Aad???? Je kent goedverdome z'n naam niet eens!!

nederland "koopt" dit soort functies door disproportioneel geld over te maken aan allerlei organisaties. nederlandse politici wenden dus belastinggeld aan ten behoeve van hun eigen carriere. het is heel goed dat deze vorm handel in vette baantjes, de 21st eeuwse variant van simonie, eens een halt is toegeroepen. timmermans gaat maar van zijn wachtgeld genieten. en wat die let in de raad van europa er vindt, zal heel nederland aan zijn reet roesten. de raad van europa is een orgaan waarin san marino net zoveel stemrecht heeft als rusland.

Domulus Nieuwhaus | 27-01-12 | 14:56 |
"De Let is overigens ook gewoon een betere kandidaat."
Ik ontken niet dat de Let een betere kandidaat is, grappig is wel dat de PVV voor een man gestemd heeft die men niet kenden.
Nu heeft men gestemd voor een hardcore moslim verdediger en anti jood wat in mijn ogen de juiste keuze is.
Wanneer de PVV op Timmermans gestemd had zou het laten blijken dat hun loyaliteit in Nederland ligt, nu weten we tenminste dat de loyaliteit van de PVV in Europa ligt.

Ongelofelijk domme actie van de PVV. Meer wil ik er niet over kwijt.. #lutsers

Frenck Mahon | 27-01-12 | 15:54
Kunt u mij even vertellen waar de PVV precies zegt dat zij op die Let hebben gestemd, één link is genoeg..

giechelmeisje | 27-01-12 | 16:01 |
O, ga dit eens onderbouwen?
Maar meer KAN je er waarschijnlijk ook niet over zeggen!

Frenck Mahon | 27-01-12 | 15:54 |
Nogmaals!
Zijn ze inzake de EU een keer NIET nationalistisch bij de PVV is het ook al weer niet goed!

Waarschijnlijk de enige PvdA'er die ik hoog heb zitten, zeker wat betreft Europese aangelegenheden, gooien die proleten en patjepeeërs van de PVV weer roet in het eten met hun eindeloze kortzichtigheid. Met die Let zijn zij als partij slechter af, maar ja, om dat uit te zoeken moet hun beperkte 'peanut for a brain' worden aangesproken. Bedankt van Dijk. Lutser.

@PrinsPils 16:31, ze zijn nationalistisch door slechtss hun nederlandse partij politieke kleuter belangetjes te laten prevaleren. Ze hebben niet VOOR de beste kandidaat gekozen, nee ze hebben TEGEN een PvdA kandidaat stelling genomen.
-
Timmermans kiezen had 3 voordelen gehad, die vreselijk vervelende egomaan hier weg, nederlandse kostenbesparing ivm wachtgeld etc etc, en in ieder geval iemand die het nederlandse belang beter zal vertegenwoordigen dan deze Let die vooral VOOR nog makkelijker reis en werkverkeer van mn oost-europeanen is.
-
Nu heeft het 1 exclusief PVV voordeel, jippie, ze hebben hun zin dat Timmermans het niet is geworden. Mijn bovenstaande voordelen daarmee in nadelen omkerend, een pyrrhus overwinning dus.
Wees er vooral blij mee.

Er zat een josti in dat Peter-van-Dijk-pak. Dit is de man niet zelf, toch? Kan de AivD nog voorkomen dat dit materiaal uitlekt naar potentiële investeerders?
nieuwsuur.nl...

PvdA'ers pesten altijd +1
Letten en Letland die Nederlanders uitmaken voor Racisten en Xenofoben, terwijl de halve PVV fractie een buitenlandse partner heeft, dikke -1000

Er is een stemming geweest. Kan iemand mij ook vertellen wat er gestemd is. En deed de nee van de pvv er eigenlijk wel zo veel toe, of waren er nog heel meer nee-stemmers? Raar verhaal al met al.

DaveDH | 27-01-12 | 16:10 |
Kijk naar mijn reactie van 13.55 waar ik het uitleg. Van Dijk zegt zelf in nieuwsuur dat de PVV verantwoordelijk is voor het tegenhouden van de functie van Timmermans.
@Prins Pils
Niet zo negatief, ik juich het zelfs toe dat de PVV Europees zijn loyaliteit toont. Voor de PvdA is het ook beter dat Timmermans die functie niet krijgt. Timmermans is namelijk een stemmentrekker bij de ouderen en het zou een klap voor de PvdA zijn als die weg zou vallen.
Het is beter voor de immigranten dat het die Let is geworden, hij kan zich veel sterker opstellen tegen het beleid van Nederland inzake het immigratiebeleid. Timmermans had er altijd rekening mee moeten houden dat zijn naam is gekoppeld aan de PvdA.
Zoals we in Engeland zeggen ; "Their loss is our gain."
Bonus is natuurlijk dat Nils Muiznieks geen vriend van Israël is waardoor hij gelijk mijn sympathie heeft.

Mierenneuqert | 27-01-12 | 13:19
Je snapt het echt niet he? Dat geldt alleen voor de binnen het verdrag afgesproken wettelijke bepaling. Voor Lissabon geldt hetzelfde, maar dan voor ALLE wetten. De facto bestaat er geen grondwet meer in Nederland sinds Lissabon.

Bij een verdrag ligt dat dus heel anders. Als er een verdrag is met bv. Marokko, of met de VN, om een bepaalde wet van de VN te voldoen, ja dan overruled het verdrag de Nederlandse wet, maar alleen binnen de kaders van dat verdrag.

Dat wij het verdrag van Lissabon hebben ondertekend betekent simpelweg dat we het ESM helemaal niet meer kunnen, ook al zouden we dat willen, tegenhouden.

"Het moet eerlijker"... dus geen pvda'er.
Goed werk PVV.
Pvda moet deautd. Linksmensen naar St. Helena.
Pas dan wordt het hier weer prettig toeven.

@lijn5,...goeie vraag, nee dus.
Dit is de procedure mn art 9, gewoon meerderheid, de pvv heeft 6 stemmen te vergooien.
Muizniks is met 120 gekozen, timmermans kreeg er 92.
Dus iemand probeert een politiek slaatje te slaan uit iets waar ze sowieso geen invloed op hebben gehad.
www.cvce.eu...

let ook op art ....emiment personalities of high moral character...dan is dit wel leuk de cv's van de kandidaten, let op dhr muisniks en wat hij WIL gaan doen indien hij gekozen zou worden..........
Dit is pro Roma, migranten, pro Mauro...goed letterlijk uit zn cv.........
...The Commissioner should play an active role in following up on the Council of Europe report by the Group of
Eminent Persons “Living Together in Europe” and its focus on Roma, migrants and asylum-seekers and the
human rights aspects of integration policies.
The Commissioner should also continue to promote the human rights of vulnerable children – especially
disabled children, unaccompanied minor migrants and asylum-seekers, victims of trafficking, those who are
institutionalized, as well as those who are stateless......
-
Hier nog een inkijkje in EU sollicitatie rondjes.....
assembly.coe.int...
-
Echt tijd voor drank dus nu haha

De man spreekt verbazingwekkend goed engels zeg, zonde

De PvdA wilde toch frontaal in de aanval tegen de PVV? Niet huilen dus.

@scheten-wapper | 27-01-12 | 09:35
Timmermans ontwikkeld en gerespecteerd! ROFLOL!

De opzet van deze megatrolactie heeft je jaren gekost en het is een mooie finale. Ik hoop dat het het waard was.

NO MORE TEA FOR ME! | 27-01-12 |
Altijd fijn te lezen dat er nog mensen zijn die in mij geloven.

In ieder geval terecht dat Timmermans die baan niet gekregen heeft. Of de Let wel geschikt is weet ik niet.

Vind het filmpje toch wel sympathiek, wat een talen die man kan. Vooral van dat Engels kunnen nog heel veel mensen wat leren.

Frenck Mahon | 27-01-12 | 17:22
Nah dan versta jij Nederlands anders dan dat ik het doe, want hij zegt toch echt HEEL DUIDELIJK dat de stemming geheim is en hij niet gaat vertellen wat hij heeft gestemd...

Het is misschien handig om voortaan nieuws uur te kijken als je nuchter bent knul. Zeker als je probeer4d om er later een argument mee te winnen.

Ik vind het schandalig. Ik had voorheen nog wel enige sympathie voor de PVV, maar dat is na deze actie volledig verdwenen. Het is belangrijk dat Nederland zo veel mogelijk invloed krijgt binnen Europa, ongeacht de partij kleur van de kandidaat.

@hastur: wat denk je nou, NL zit al van meet af aan in eurabia en hoeveel invloed hebben die NL-se prutsers nu dan? Niks nakkes nada. Dit land is echt het lachertje van de EU.

Goh het zit de PvdA es wel errug hoog dit akkefietje. Ach ja lobbywerk he maakten ze zich maar allemaal zo druk om de ACTA.

Goh het zit de PvdA es wel errug hoog dit akkefietje. Ach ja lobbywerk he maakten ze zich maar allemaal zo druk om de ACTA.

@ sjipsknip | 27-01-12 | 20:29
Net zoals de PVV bedoel je?

Ergens vind ik 't toch erg leuk dat de arrogante PvdA een regentenbaantje misloopt. Altijd massa's van ons geld naar Brussel doorsluizen, evenals al onze bevoegdheden, om daarna beloond te worden met een riant betalend baantje, inclusief vorstelijk pensioen.

Frans Timmermans is nogal incompetent voor dit soort banen, bereikt in het algemeen weinig en is niet gericht op het Nederlands belang.

Gek dat de PVV de enige is die zijn benoemingen tegenhoudt.

Maar het onderstreept wel het grote belang van de PVV voor Nederland en het toont met dergelijke acties snel een onmisbare partij geworden te zijn.

Een van de meest zelfingenomen PvdA-er en verklaard PVV hater wordt met een legale actie de pas afgesneden naar een gespreid bedje. Geweldig!!!!

Zoiets zou de vvd nooit doen....

ThePeet | 27-01-12 | 21:08 | niet ok!
Dat is waar, maar het is ongeveer hetzelfde als:
Jarenlang campagne tegen de Islam houden, en vervolgens ten onder gaan in economische crisis en werkloosheid!

Toch wel bijzonder om hier te lezen dat veel reaguurders van mening zijn dat bij dergelijke stemmingen de PVDA altijd voor een PVV-kandidaat zou moeten stemmen mocht dit ooit voorkomen. Anders is het slechts rancune enzo...

He, dit lijkt een beetje op de huidige PvdA strategie: het kan ons niet schelen over welk onderwerp het gaat: als jullie er voor zijn, dan zijn wij tegen!
Of op zijn eerdere eigen oproep: www.geenstijl.nl...
Koekje van eigen deeg.

Wat is die PVV toch een kleinzielige kudtpartij. Een Let boven een Nederlander.

Commitment management en eenheid is belangrijker voor ons land. Jammer, gemiste kans.

DaveDH | 27-01-12 | 19:07 |
Stemming is geheim inderdaad.
Timmermans 92 stemmen
Belg 27 stemmen
Let 120 stemmen, een meer dan de helft dus een tweede ronde is niet nodig.
Soms zeggen mensen meer door niets te zeggen. van Dijk zegt expliciet dat hij de functie voor Timmermans heeft geblokkeerd, dat kan dus alleen als hij een van de 120 stemmen is anders zou het geen fuck uitgemaakt hebben wat hij gestemd had.
Door dit te zeggen impliceert van Dijk zelf dat hij voor de Let heeft gestemd. Overigens een wijze keuze omdat de Let vindt dat de PVV racistisch en xenofobisch is en hij een hekel heeft aan Israël, dus een betere keuze dan Timmermans.

@wolveshead: een PVV kandidaat??????? Verder dan een Bosman-look-alike komen ze niet!!!

PSV tackelde Timmermans? Eindelijk Gerechtigheid! 't Was trouwens helemaal geen doorgebroken speler en dus ook geen kaart.
Maar goed, PSV dus weer bovenaan.

PVV is een partij van blinde haat. Haat tegen links, en daar hebben ze een hele partij omheen geknutseld.

Het hele kluitje zakt steeds sneller door het ijs. Heerlijk om te zien.

Zeg sukkeltje scheten-wapper je realiseert je toch wel is dat het ook mede jouw schuld is dat Timmermans niet gekozen is??

ik vind die meneer timmermans ook een eigenwijze kwast zonder enige uitstraling dus ja ik ben ook blij dat hij die baan niet heeft

Reacties op dit artikel zijn gesloten