De PVV-fractie in Den Haag wil dat de gemeentebelasting afgeschaft wordt voor kleine zelfstandigen die in zwaar weer verkeren.
Hiermee wil de partij het voorbeeld volgen van Amsterdam, waar kleine ondernemers al langer geholpen worden. Zo biedt de gemeente Amsterdam zelfstandigen de mogelijkheid gratis cursussen boekhouding en marketing te volgen. Ook geeft men in de hoofdstad vouchers aan kleine ondernemers.
De PVV hoopt dat met het kwijtschelden van de gemeentebelasting de kleine zaakjes geholpen kunnen worden van de ondergang. Veel zelfstandige winkels hebben het door de economische crisis erg zwaar.
Reaguursels
Agreed
Lau.T | 23-01-12 | 18:21 | niet ok!
'Ook een zelfstandige'. Well played, PowNed. Well played indeed...
Pisvlucht-Airlines | 23-01-12 | 18:22 | niet ok!
Gelukkig hoeven we de PVV niet serieus te nemen.
Jan Vlag | 23-01-12 | 18:22 | niet ok!
Wat een Giller die Pica erbij!!! Lol
"De PVV-fractie in Den Haag wil dat de gemeentebelasting afgeschaft wordt voor kleine zelfstandigen die in zwaar weer verkeren."
Crematorium-de-Asbak | 23-01-12 | 18:22 | niet ok!
Dit moet ook op landelijk niveau.
Nederlandt | 23-01-12 | 18:23 | niet ok!
-weggejorist-
Nederlandt | 23-01-12 | 18:23 | niet ok!
soort van wanhoopsoffensief?
barf | 23-01-12 | 18:23 | niet ok!
PVV samen met SP aan het roer, dan krijgen we allemaal gratis geld!!!!
BaldGefkens | 23-01-12 | 18:23 | niet ok!
Bosman verkeert ook in zwaar weer.....
Baby Rasta | 23-01-12 | 18:23 | niet ok!
Ja, het kwijtschelden van zo'n aanslag van pakweg 700,- euro zal het verschil maken tussen een failliet en een kansrijk bedrijfje.
Treurig varken | 23-01-12 | 18:25 | niet ok!
Goed plan, we gaan namelijk naar de klote door de pleuris euro.
gentle giant | 23-01-12 | 18:26 | niet ok!
PVV volgt voorbeeld van Amsterdam.
Einde van de Domheid | 23-01-12 | 18:26 | niet ok!
Een cursus boekhouden kan nooit geen kwaad.
Zeker sinds een middenstandsdiploma niet altijd meer een vereiste is. Maar het heeft niet altijd met crisis te maken. Er zit ook veel kaf tussen het koren.
Heiner | 23-01-12 | 18:27 | niet ok!
Wat heeft die kerel van New Kids hiermee te maken? :-S
Kok Meijer | 23-01-12 | 18:27 | niet ok!
Haha, en dan de foto van kleine zelfstandige Cor Bosman..
Fret Kroked | 23-01-12 | 18:28 | niet ok!
PVV volgt PvdA in Amsterdam. Moet niet veel gekker worden.
* Il Principe * | 23-01-12 | 18:28 | niet ok!
Goh, weer eens een natte scheet van de PVV
MvanBuuren | 23-01-12 | 18:28 | niet ok!
Treurig varken | 23-01-12 | 18:25
Voor een bedrijfje dat elke euro om moet draaien om te kunnen blijven bestaan wel ja.
EllaRouvoet | 23-01-12 | 18:28 | niet ok!
@Treurig varken
700 euro is het verschil tussen niet vreten en wel vreten.
Merkava | 23-01-12 | 18:28 | niet ok!
En de BTHV wil belasting op schelden.
Tapioca pudding | 23-01-12 | 18:29 | niet ok!
Gaat niet zo lekker in de peilingen he?
Kingeef1975 | 23-01-12 | 18:31 | niet ok!
@Merkava | 23-01-12 | 18:28 &EllaRouvoet | 23-01-12 | 18:28
700,- Euro op jaarbasis? Kom nou.
Treurig varken | 23-01-12 | 18:32 | niet ok!
Goed plan!
funkyd | 23-01-12 | 18:37 | niet ok!
rn horvrr; vam die kleine zelfstandige zijn moslims? turkse winkeltjes, halalslagerijen etc?
swift1.6 | 23-01-12 | 18:38 | niet ok!
swift1.6 | 23-01-12 | 18:38 | niet ok!
en hoeveel van
swift1.6 | 23-01-12 | 18:42 | niet ok!
Voor iedereen die de pvv onderblert,begin zelf een bedrijf dan vergaat je het bleren wel.
Goed plan,waarom moeten we alles in een bodemloze put in Griekenland gooien als je er ook mensen die hun nek tenminste nog uitsteken kunt helpen overleven.
harry1802 | 23-01-12 | 18:43 | niet ok!
Terecht, bijstandsmoeders krijgen ook van alles kwijtgescholden.
djs | 23-01-12 | 18:43 | niet ok!
Het punt is natuurlijk wel, dat als zo,n tentje failliet gaat, er altijd anderen zijn die daar ook schade door lijden.
Heiner | 23-01-12 | 18:44 | niet ok!
Mooi weer spelen met niks of grote onkunde, de vrijstelling van gemeentelijke belastingen is afhankelijk van je inkomen, of je in loondienst, zelfstandige, aow-er of uitkeringstrekker bent is niet belangrijk.
Als je inkomen laag genoeg is heb je recht op kwijtschelding.
topownedornottopowne | 23-01-12 | 18:46 | niet ok!
Blijf af van de vrije marktwerking. Of voor iedereen afschaffen, of voor niemand.
frickY | 23-01-12 | 18:48 | niet ok!
swift1.6 | 23-01-12 | 18:38 | niet ok!
Voor alle moslims maken ze bij de PVV natuurlijk gewoon een uitzondering. Het moet wel leuk blijven.
Supermatthijs | 23-01-12 | 18:49 | niet ok!
Topowndornottopownd ;fout.
Als zelfstandige kom je nergens voor in aanmerking.
Alles wordt opgeteld en daar wordt naar gekeken.
Dus te lage hypotheek,niets.
Spaargeld? Niets.
Je word gewoon behandeld als een paria die de gemeente wil oplichten.
harry1802 | 23-01-12 | 18:50 | niet ok!
@Supermatthijs | 23-01-12 | 18:49
Waar leest U dat?
Trouwens, komen prostituee,s hier ook voor in aanmerking? Ook zij worden gepakt. En niet alleen door de belastingdienst of de gemeente..
Heiner | 23-01-12 | 18:54 | niet ok!
Ja dan moeten ze maar geen 88inch T.V. kopen en een mercedes AMG. Ze zouden ook financiële reserves kunnen opbouwen...
deboerenlul | 23-01-12 | 18:55 | niet ok!
Schaf belastingen af voor mensen die geld verdienen.
spelen | 23-01-12 | 18:55 | niet ok!
SP-ers gaan naar PVV?
Oh nee, een SP-er werkt immers niet, en al helemaal niet voor zichzelf.
Grote kans dat een SP-er dit bericht niet verstaat.
mothersfinest | 23-01-12 | 18:56 | niet ok!
Kwijtschelding voor iedereen uiteraard, uitgezonderd shoarmatenten, buurtwinkels en slagers waar ritueel geslacht vlees wordt verkocht. Zo kennen we de PVV.
Baby Rasta | 23-01-12 | 18:57 | niet ok!
Niet elke zelfstandige is toch een Dalton? www.ncsb.ch...
Mr. C. Delicti | 23-01-12 | 18:58 | niet ok!
Dit is op zich een aardige geste maar laat ze veel meer idiote zaken aanpakken dan om de kleine ondernemert te helpen. Ik moest indertijd al vele honderden betalen voor de bestickering op mijn etalageruit en een bordje op de stoep voor de zaak. CRK inschrijving van vele honderden...waarvoor? Verplicht abonnement op de staatscourant?!( geloof dat dat niet meer hoeft). KvK...
Ga maar door...
Treurig varken | 23-01-12 | 18:59 | niet ok!
Treurig varken | 23-01-12 | 18:59 | niet ok!
Inderdaad, die 700 eurotjes maken echt niet het verschil. En zeg dat staatscourant abbo maar op. Heb je ook weer zo'n 600 eurotjes binnen.
Betwetertje | 23-01-12 | 19:11 | niet ok!
Voor de taalconsulenten hier: Ik blijf bij eurotjes. ;-)
Betwetertje | 23-01-12 | 19:13 | niet ok!
iek wil ok chraach un graties coursoes............
vodje | 23-01-12 | 19:14 | niet ok!
Is pure discriminatie PVV..................
vodje | 23-01-12 | 19:15 | niet ok!
lijkt me dat de grens trekken waaronder iemand recht heeft op een onmogelijke wordt. wie is er immers van wege de crisis beneden die streep beland en wie is gewoon een slecht ondernemer?
Stijlloos&eigenwijs | 23-01-12 | 19:17 | niet ok!
Treurig varken | 23-01-12 | 18:59 ;
Idd, KvK, meest waardeloze,nutteloze neusvreet raamambtenaren organisatie van Nederland,hier heb je dus echt HE-LE-MAAL niets aan,of je moet dol zijn op allerlij waardeloze starters bijeenomsten,zgn ondernemercontactdagen waar geen ondernemer te zien is en meer van dat soort lol.
Maar wel ieder jaar een verplichte vette rekening.
K.Zwellever | 23-01-12 | 19:21 | niet ok!
K.Zwellever | 23-01-12 | 19:21 | niet ok!
Die vette kvK rekening is vanaf volgend jaar afgeschaft. www.dibevo.nl...
Betwetertje | 23-01-12 | 19:25 | niet ok!
PVV wil belasting kwijtschelden....Denk ik nog Henk en Ingrid krijgen een kadootje. Niets van dit alles. Alleen kleine ondernemers. Kreeg vandaag van mijn OR te horen dat zij hadden berekend dat wij als loonslaaf bij ons bedrijf sinds 2002 er al 8% op achteruit zijn gegaan in koopkracht.
nieuwsflits | 23-01-12 | 19:28 | niet ok!
Gaat nergens over. De gemeente Amsterdam huurt weer vriendjes in om ongevraagde en overbodige cursussen te geven aan mensen die er geen behoefte aan hebben. Geld over de balk. Net zoals ze de bezuinigingen van het kabinet voor luie types gaan bijschikten. Resultaat is slechts, dat die ondernemers en de burgers van Amsterdam alleen maar hogere lasten krijgen. De lutserts. Maar wel een hardwerken winkelier vier jaar op een parkeervergunning laten wachten.
Alph Bolkenstein | 23-01-12 | 19:30 | niet ok!
Gaat nergens over. De gemeente Amsterdam huurt weer vriendjes in om ongevraagde en overbodige cursussen te geven aan mensen die er geen behoefte aan hebben. Geld over de balk. Net zoals ze de bezuinigingen van het kabinet voor luie types gaan bijschikten. Resultaat is slechts, dat die ondernemers en de burgers van Amsterdam alleen maar hogere lasten krijgen. De lutserts. Maar wel een hardwerken winkelier vier jaar op een parkeervergunning laten wachten.
Alph Bolkenstein | 23-01-12 | 19:30 | niet ok!
Staat die servert soms ook bij de gemeente?
Alph Bolkenstein | 23-01-12 | 19:31 | niet ok!
@Alph Bolkenstein | 23-01-12 | 19:30
Vaak hebben die ondernemers wel behoefte aan die cursussen, maar weten ze dat zelf niet, of willen ze dat niet weten.
Tot groot verdriet van hun schuldeisers.
Heiner | 23-01-12 | 19:37 | niet ok!
Als wanhoops-offensief van de PVV is het vrij treurig.
ik heet joran | 23-01-12 | 19:44 | niet ok!
Er zijn ZZPers die onder het bijstandsniveau zitten, maar die mogen geen gebruik maken van de vrijstellingsregeling voor gemeentebelastingen.
Dus vanuit die optiek een mooi plan.
TheStef | 23-01-12 | 19:53 | niet ok!
Ik zie liever dat ze starters ontzien met de belastingriedel.
klowiepowie | 23-01-12 | 19:54 | niet ok!
@Treurig Varken
Dat is 60 tientjes in de maand 15 euro in de week meer of minder te besteden hebben aan vreten kan veel uitmaken hoor.
TheStef | 23-01-12 | 19:54 | niet ok!
als die kerel zijn snor zou afscheren en zijn haar er niet zo vettig uitzag leek hij niet zoveel op een aso
Elmauro | 23-01-12 | 19:54 | niet ok!
Belasting moet sowieso afgeschaft worden.
Niet alleen voor handelaren/winkels.
Juist nu.
vietjap | 23-01-12 | 19:54 | niet ok!
@Stijlloos&eigenwijs
Wat dacht je van gewoon de aangifte inkomstenbelasting, onder de kop verzamelinkomen, als dat onder het bijstandsniveau zit en er is geen sprake van box2 of box3 vermogen.
TheStef | 23-01-12 | 19:56 | niet ok!
@klowiepowie
Startersaftrek en Kleine ondernemersregel BTW bestaan gewoon nog hoor.
TheStef | 23-01-12 | 19:57 | niet ok!
Ik heet joran;dat kunnen we uit je comment wel opmaken.
harry1802 | 23-01-12 | 19:58 | niet ok!
@TheStef
Op z'n minst. Het gaat ook om het moment van belastingafdracht. Startende ondernemers hebben in het begin veel facturen te betalen en krijgen meestal iets later hun centen binnen. De overheid hoort daar rekening mee te houden. Een soort coulance regeling, dat na 3 of 4 maanden na de start belasting wordt afgedragen en starters voor straffen in aanmerking komen. Even iemand langskomt om dat helemaal uit te leggen. Dan heeft een startend ondernemer in iedergeval een kopzorg minder. Een onderneming starten is een goed doel. De belastingdienst hoort een duit in het zakje te doen en niet 'DE' belastingdienst uit te hangen.
klowiepowie | 23-01-12 | 20:11 | niet ok!
@Treurig varken | 23-01-12 | 18:32 |
Je bent inderdaad een treurig varken. Ondernemers die minder dan 1865 euro omzetbelasting moeten afdragen aan de belastingdienst, kunnen er voor kiezen om een KOR te zijn. Daardoor krijgen zij al korting en worden zij al geholpen.
Aron-G | 23-01-12 | 20:28 | niet ok!
Je krijgt ontslag,komt in de ww. vele kiezen er voor om verder te gaan als zzp'er dat betekend zelfstandige zonder personeel.
Maar het betekend zelfstandige zonder poen.
De eerste vijf jaar is ontzettend moeilijk daarna weet je of het bedrijf levens vatbaar is of niet.
Waarom zouden wij die mensen die de ww ontlopen en niet naar de sociale dienst gaan een beetje mogen helpen terwijl ze een enorme belasting op het sociale stelsel voorkomen.
Denk daar maar eens over na.
botbot | 23-01-12 | 20:45 | niet ok!
BaldGefkens | 23-01-12 | 18:23 | niet ok!
Als het aan SP ligt betalen ze juist extra belasting. Initiatief nemen, hard werken en ondernemingsrisico met kans op een goed inkomen moeten we niet willen met zijn allen, dat is zo zielig tegenover de mensen in de bijstand.
mooi-ja-weer | 23-01-12 | 20:57 | niet ok!
Het is zo simpel, als ze dit doen betekend dat er minder belasting binnenkomt, en dat meot ergens anders van terechtkomen. En dat is de werkende man. Zoe wie je maar wer, ook de pvv is net als de vvd, armen armer en rijken rijker.
Undertaker | 23-01-12 | 20:59 | niet ok!
Dat van die cursussen vind ik wel zinvol. Voor de rest is het net zoiets als de 130 km: Snoepgoed voor kleine kinderen.
Heiner | 23-01-12 | 21:10 | niet ok!
@mooi-ja-weer | 23-01-12 | 20:57
Niet geheel waar:
amsterdam.sp.nl...
De werkelijkheid is zelfs nog vreemder, de SP geeft de arme ondernemers geld zodat zij beter kunnen concurreren. (het wegwerken van concurrentienadeel).
Beef Bus | 23-01-12 | 21:13 | niet ok!
@Heiner
Cursussen ipv declarabele uren maken, ja dat is zinvol
TheStef | 23-01-12 | 21:22 | niet ok!
Toch raar dat er hier een tijdje geleden nog veel pvv geluiden waren. Als je nu de reacties leest lijkt wel of het hier een vara discussie draadje is.
reade romke | 23-01-12 | 21:24 | niet ok!
Baby Rasta | 23-01-12 | 18:57
Wat ben je toch een zielig figuur zeg, als D66 er mee was gekomen had je op de banken gestaan.
DaveDH | 23-01-12 | 21:24 | niet ok!
Schaf nu eens een keer de belastingen en de soepsidies af, hoef je ze ook niet "kwijt te schelden" Kunnen de ambtenaren een baan zoeken die wel bijdraagt aan het bbp
Mahmoud Ahmadinejad | 23-01-12 | 21:25 | niet ok!
@TheStef | 23-01-12| 21:22
Dat is zeker zinvol. Aangezien het hier over noodlijdende ondernemers gaat. Die hebben vaak niets te declareren. Soms ligt dat aan het economisch klimaat en soms aan de ondernemer. En voor wie het ook zinvol is, is voor de schuldeisers van dergelijke ondernemers. Die hebben misschien wat uitzicht op betaling omdat een bedrijfje weer vlotgetrokken kan worden. Ook mooi.
Tegenwoordig worden alle ondernemers in NL als helden gezien, maar onfeilbaar zijn ze niet.
Heiner | 23-01-12 | 21:40 | niet ok!
Haha die foto!! Scherp hoor D. Hoogland
billyterror | 23-01-12 | 23:43 | niet ok!
Het leuke is dat dit een liberaal standpunt is. En het zijn veel VVDers en D66 aanhangers die nu bleren dat het een stom punt is van de PVV om zoiets te verzinnen en dat de PVV links is. De meesten van die lui weten nog niet eens wat liberaal is als het ze in het been beet...
Moonwarrior | 23-01-12 | 23:58 | niet ok!
Kemal,de turkse groenteman hier op de hoek, heeft het ook niet makkelijk. Maar daar zal de PVV dan wel weer een uitzondering voor maken.
Dr.Merkwürdigenliebe | 24-01-12 | 09:53 | niet ok!
Volgens mij kun je een ondernemer beter voordat ie zich bij de KvK mag inschrijven een cursus boekhouden en marketing laten doen.
Dit is het spreekwoordelijke paard achter de faalwagen spannen.
KomodoVaraan | 24-01-12 | 11:01 | niet ok!
Wel toevallig, gisteren nog een discussie hier over dat de SP zo goed is voor de ZZPers en freelancers en nog geen dag later gaat de PVV de ZZPers paaien met dit voorstel. Leest de PVV ook powned? Dit voorstel gaat het trouwens toch niet halen, want de gemeentes moeten al bezuinigen. Ze gaan echt niet miljoenen mislopen om de kleine thuiswerkende zelfstandige te helpen.
XaleX | 24-01-12 | 12:15 | niet ok!
KomodoVaraan | 24-01-12 | 11:01 | niet ok!
Als je freelancer bent hoef je niet eens ingeschreven te staan bij de KvK. Ik denk ook dat boekhouding of marketing niet het probleem is, maaar gewoon het feit dat de economie naar de klote is. Een crisis los je niet op door de kleine zelfstandige een gratis boekhoudcusrus te geven, beetje te simpel gedacht van de PVV.
XaleX | 24-01-12 | 12:20 | niet ok!
OT: Met zo'n snorretje verwacht je een balkje over de ogen
Prof. Drs. Klavan | 24-01-12 | 12:25 | niet ok!
@ Supermatthijs | 23-01-12 | 18:49: Hoef je geen uitzondering voor te maken. Die frauderen toch vanalles en nog wat erbij.
Dirty-Harry44 | 24-01-12 | 12:39 | niet ok!
maar dan wel aan de nederlander die hier is geboren en geen moslim is.
nuikeffe | 24-01-12 | 14:29 | niet ok!
@Xalex, volgens mij moet je als freelancer zo'n VAR verklaring hebben, dat is een vorm van registratie ik dacht KvK maar wellicht is het alleen belastingdienst.
-
Kom nogal ns wat kleine ondernemers tegen met echt te weinig boekhoud kennis. Eens het is achteraf geen oplossing voor de crisis. Die vraagt meer bijzondere universitaire & zeer specifieke kennis,..eens beiden gaan we niet van de PVV verwachten.
-
Toch, in Dld blijven ze 3% groeien, in 2010, en 2011, en voor 2012 ik dacht 2%,.....zeker geen crisis cijfers,...dus we doen wel iets verkeerd met zn allen in nederland.
KomodoVaraan | 24-01-12 | 14:53 | niet ok!
@KomodoVaraan | 24-01-12 | 14:53
Die 3% komt niet bij de mensen terecht die het het hardst nodig hebben.
En het aantal kleine bedrijfjes wat het loodje legt is enorm, net als de leegstand van winkelpanden.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik het over Noord-Duitsland heb.
Heiner | 24-01-12 | 18:00 | niet ok!