De lokale fractie van de SGP in De Bilt wil dat ruiters de stront van hun eigen edel dier gaan opruimen. De fractie ergert zich aan de poep op straat en is van mening dat de regels die gelden voor hondenbezitters ook moeten opgaan voor paardenbezitters.
Vooral in de zomer zijn de paardenvijgen een doorn in het oog van de SGP-fractie in De Bilt. Volgens fractievoorzitter Johan Slootweg moeten ruiters afstappen en de poep van de weg af schuiven. Dat ruiters een poepzak bij zich dragen is ook nog een mogelijkheid, zo gaf de voorzitter aan.
Ook noemde Slootweg de vijgen gevaarlijker voor de volksgezondheid dan hondendrollen. Donderdag zal de partij een voorstel indienen bij de gemeente.
Reaguursels
En die schijterige ME-paarden dan?
guillaume | 23-01-12 | 17:02 | niet ok!
Mee eens... Al die schijt die overal op straat ligt.. Voor ieder paard een poepzak!
Lagune | 23-01-12 | 17:03 | niet ok!
Dat is voor het eerst, ik ben het helemaal met ze eens! Laat ze die troep maar eens opruimen, en ja ook de ME!
Monotheists_r_idiots | 23-01-12 | 17:04 | niet ok!
Meneer SGP heeft een klein luxeprobleempje zo midden in een crisis. Lijkt het.
Hanxie | 23-01-12 | 17:04 | niet ok!
Helemaal mee eens.
Ik werk in de Bilt en irriteer mij er kapot aan..
Waarom hondenshit wel opruimen en de veel grotere hopen paardenshit niet!?
overVecht | 23-01-12 | 17:04 | niet ok!
Eet een bijbel!
Byter | 23-01-12 | 17:05 | niet ok!
Fractie....de SGP heeft maar 1 zetel hier in De Bilt... Laat die Groenekanse idioot lekker z'n mond dichthouden en zich bezighouden met dingen die wel boeiend zijn...
Bijzonder hoogwaardig nieuws trouwens :S
Jbaas | 23-01-12 | 17:05 | niet ok!
Heeeeee hebben we nog geen strontbelasting?
Riool oke maar specifiek strontbelasting,moet toch kunnen.
Man man man wat een land.
harry1802 | 23-01-12 | 17:05 | niet ok!
Nou, ik snap het wel. Als hondenbezitter moet je èn de poep opruimen (waar ik 100% voor ben) èn je betaalt belasting. Paardenbezitters doen geen van beiden. Laatst nog op een fietspad gereden waar je wel door de paardenstront moest rijden, omdat het helemaal vol lag. Echt goor, zeker omdat je dat niet goed uit de banden van je scootmobiel krijgt. En ik rijdt daarmee ook in de supermarkt. Heel vies dus en geen gek plan.
EvilLorelei | 23-01-12 | 17:05 | niet ok!
Ai ai ai .. die fractievoorzitter heeft z'n naam niet mee.
James Lastig | 23-01-12 | 17:05 | niet ok!
Hear hear! Vooral politiepaarden.
Kotsende lama | 23-01-12 | 17:06 | niet ok!
Ik woon op loopafstand van 2 maneges en een privestal.
Kan je zeggen dat die beesten hier aardig wat afschijten....maar last...nou nee...het ligt nooit op de stoep zoals hondenstront.
joemiejas | 23-01-12 | 17:07 | niet ok!
Ik zie liever een paardenvijg op straat, dan een hondendrol op de stoep.
zuurkool | 23-01-12 | 17:07 | niet ok!
Ik heb nog niemand gehoord over de Oostblok zwervers die hier 's nachts in het winkelcentrum zitten te schijten, en de volgende morgen met bruine vingers weer staan te bedelen.
Doe mij maar een Przwalskipaard.
gescheurdrubber | 23-01-12 | 17:07 | niet ok!
@overVecht | 23-01-12 | 17:04 | niet ok!
U bent kalend en fan van Diana Woei?
kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 17:08 | niet ok!
Evillorelei ;gewoon op de snelweg gaan.
harry1802 | 23-01-12 | 17:09 | niet ok!
SGP: Schijt Geen Paardenpoep.
dhr v Puffelen | 23-01-12 | 17:10 | niet ok!
Meneer SGP heeft een klein luxeprobleempje zo midden in een crisis. Lijkt het.
Hanxie | 23-01-12 | 17:04 | niet ok!
En dat moet worden opgelost door de SGP fractie van de Bilt, werkelijk?
DaveDH | 23-01-12 | 17:11 | niet ok!
Paardenpoep gevaarlijk voor de volksgezondheid? LMAO.
Paardenpoep is gewoon gras. Niks meer en niks minder. Verder worden champignons gekweekt op paardenstront. Niks slechts aan.
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 17:12 | niet ok!
Das dan weer een voordeel als je in een prachtwijk woont. Weinig kans op paardenpoep
Therapietje | 23-01-12 | 17:15 | niet ok!
Je kunt het ook verzamelen en naar Staphorst brengen...voor hun strontkar die de zondigen door de hoofdstraat rijden. Niet op zondag trouwens.
hollandsevluchteling | 23-01-12 | 17:16 | niet ok!
Zelfs de paarden hebben schijt aan de SGP
Capt.MFA | 23-01-12 | 17:16 | niet ok!
Tip: neem de kwestie ter hand en druk de nietsvermoedende paardenliefhebber met de neus in de feiten.
Boris Poepnagel | 23-01-12 | 17:21 | niet ok!
Oei, gaat dat geen problemen met de achterban - boeren - opleveren?
Fret Kroked | 23-01-12 | 17:22 | niet ok!
@Willianus Wortelus | 23-01-12 | 17:12 | niet ok!
Nou zit de grote wijsneus er toch lelijk naast, mocht u als wielrenner of fietser de grote pech hebben bij een val in een paardevijg terecht te komen dan komt u er wel achter hoe gevaarlijk dit is. Want Stront + Wond = Niet gezond.
SmegmaSmeer | 23-01-12 | 17:22 | niet ok!
Ik zie de ME dit nog niet zo snel zelf doen...
HoogSpitsGehalte | 23-01-12 | 17:24 | niet ok!
Henk Bleker z'n vergunning ontnemen om op straat te schijten misschien?
horsteknots | 23-01-12 | 17:24 | niet ok!
Hier hoort maar één liedje bij en dat is dit --> www.youtube.com...
Ik denk dat iedereen wel ziet waarom.
Qos Putm-or | 23-01-12 | 17:25 | niet ok!
@Boris Poepnagel | 23-01-12 | 17:21
Ja dat is ook zo stoer he tegen meisjes van gemiddeld 15 jaar oud.
benzat | 23-01-12 | 17:27 | niet ok!
Begin eens met mensenpoep te verbieden in de grote steden.
kalasjniknal | 23-01-12 | 17:33 | niet ok!
Helemaal zo gek idee niet.
frickY | 23-01-12 | 17:39 | niet ok!
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 17:12 | niet ok!
Kan me iets herinneren over Tetanus en klopt idd nl.wikipedia.org...
Wessel Meijer | 23-01-12 | 17:39 | niet ok!
Paardenmensen zijn enorme asociale hufters die denken dat ze omdat ze op een groot rotbeest zitten ze de fietspaden en wegen wel mogen onderschijten en dat andere weggebruikers wel voor ze op zei zullen gaan. Veel te jong grut zie je bovendien met veel te grote knollen op de weg rondlopen met alle gevaren van dien.
Haarkopje | 23-01-12 | 17:40 | niet ok!
SGP = Stichting Geen Paardenpoep
Wessel Meijer | 23-01-12 | 17:40 | niet ok!
Eindelijk, zou tijd worden.
Vulpesvulpes | 23-01-12 | 17:41 | niet ok!
Haarkopje | 23-01-12 | 17:40 | niet ok!
Hahahaha! Ja auto- motor scooter- en andersoortige weggebruikers zijn lekker sociaal.
Wessel Meijer | 23-01-12 | 17:42 | niet ok!
@Begin eens met mensenpoep te verbieden in de grote steden.
kalasjniknal | 23-01-12 | 17:33
Uhm, het is al verboden om in het openbaar te schijten...
Necramonium | 23-01-12 | 17:46 | niet ok!
Haarkopje | 23-01-12 | 17:40
even anders denk dat dit je wel aanspreekt?
Fietsenmensen zijn enorme asociale hufters die denken dat ze omdat ze op hun stalen ros zitten ze de fietspaden en wegen wel mogen claimen en dat andere weggebruikers wel ff voor ze op zei zullen gaan. hele rijen asocialen die in collones alle fietspaden in Nederland onveilig maken, ook al hou je nog zo veel rechts je krijgt altijd een kwade blik of een grote muil van die idiotn.
benzat | 23-01-12 | 17:47 | niet ok!
benzat | 23-01-12 | 17:47 | niet ok!
En deze:
Mensen zijn enorme asociale hufters die denken dat ze omdat ze op hun .... ros zitten ze de bossen, zeeën, bergen, paden en wegen wel mogen claimen en dat andere dieren wel ff voor ze op zei zullen gaan. hele rijen asocialen die in colonnes de hele wereld onveilig maken, ook al ben je nog zo plantaardig of dierlijk. krijgt altijd een kwade blik of een grote muil van die idioten.
Wessel Meijer | 23-01-12 | 17:52 | niet ok!
SGP en Amish liggen qua achterlijkheid niet ver uit elkaar, dus dat die gast een fascinatie voor paardenstront heeft is niet echt gek.....
boermetlul | 23-01-12 | 17:55 | niet ok!
Ik vind dat poepen geheel verboten werden muss. Grootste probleem is m.i. echter het verbale poepen, en dan bedoel ik niet overgeven, maar die verbale diarree die (uiteraard) de ANDER oraal uitscheidt.
Wessel Meijer | 23-01-12 | 17:56 | niet ok!
@overVecht 17:04: Simpel: paardenstront is na een regenbuitje verdwenen. En mocht je de hoop over het hoofd zien en er in stappen, even de tuinslang op je schoen en weg is de troep. Hondenstront daarentegen blijft heel lang liggen, en als je er in trapt kan je niet veel anders dan met een stokje en wat pleepapier de stront uit de zool krabben.
Muxje | 23-01-12 | 17:59 | niet ok!
Rete belangrijk onderwerp trouwens...
Wessel Meijer | 23-01-12 | 18:03 | niet ok!
@Wessel Meijer | 23-01-12 | 17:52
nee nee jij gaat nu een beetje overdrijven maatje je kan ook te ver gaan.
benzat | 23-01-12 | 18:03 | niet ok!
De Sint heeft geluk, hij wijst gewoon een strontpiet aan.
Tegenspraak | 23-01-12 | 18:05 | niet ok!
poep hoort bij 't leven. Uitkijken waar je loopt ook. En stinken? Pfft laat me niet lachen. Ik kan pas sinds een jaar m'n was buiten hangen. Voorheen woonde ik pal naast een boerenerf en zelfs dat is in verhouding nog wel te doen. Ga maar eens naast een destructor wonen, dat is pas reukmishandeling.
sufkut | 23-01-12 | 18:05 | niet ok!
nee nee jij gaat nu een beetje overdrijven maatje je kan ook te ver gaan.
benzat | 23-01-12 | 18:03 | niet ok!
Agossie, u kunt als mens geen kritiek velen op de menselijke soort?
Wessel Meijer | 23-01-12 | 18:10 | niet ok!
Haarkopje | 23-01-12 | 17:40 |
Ik heb jarenlang praktisch naast een manege gewoond en snap echt niet hoe jij zo veel last kan hebben van wat paarden. Of van die meisjes die die beesten besturen. En dat er dan af en toe een beetje half-verteerd hooi op straat ligt, dat kan voor een gezonde Nederlandse jongen toch ook geen reden tot klagen zijn?
Die 'asociale hufter' ben je waarschijnlijk zelf.
zuurkool | 23-01-12 | 18:14 | niet ok!
Ik vind dat de SGP groot gelijk heeft, ook ik stoor me aan die rije kak-meisjes die de straten en de fietspaden bevuilen met paarden stront, tijdens hardlopen 's avonds of 's ochtends kan je niet altijd alles goen wat op het fiets pat ligt, en dan gebeurt het geregeld dat je zo'n zachte berg onder je voet voelt wegglijden.
inktpot | 23-01-12 | 18:34 | niet ok!
Ik vind dat de SGP groot gelijk heeft, ook ik stoor me aan die rije kak-meisjes die de straten en de fietspaden bevuilen met paarden stront, tijdens hardlopen 's avonds of 's ochtends kan je niet altijd alles goen wat op het fiets pat ligt, en dan gebeurt het geregeld dat je zo'n zachte berg onder je voet voelt wegglijden.
inktpot | 23-01-12 | 18:34 | niet ok!
Bij ME-paarden zit de schijt op het zadel.
neqschotje | 23-01-12 | 18:36 | niet ok!
Maar waar zit nou precies het gevaar voor de volksgezondheid?
Larry Cook | 23-01-12 | 18:39 | niet ok!
begin eens bij die politiepaarden.
1 keer door zo'n ponyclubmannetje aangesproken terwijl ik met de hond aan het wandelen was.
"meneer, heb je wel een zakje bij je, dat is verplicht"
Toen ik hem wees op de hoop stront van z'n eigen paard een 50 meter verderop kreeg ik te horen dat ik niet zo bij de hand moest doen.
swift1.6 | 23-01-12 | 18:45 | niet ok!
swift1.6 | 23-01-12 | 18:45
Je moet ook niet zo bijdehand doen, anders krijg je als het aan mij ligt volgende keer een knuppeltje in je nek.
Tegenspraak | 23-01-12 | 18:47 | niet ok!
Tegenspraak | 23-01-12 | 18:47 | niet ok!
wil jij je knuppel in m'n nek leggen? En dan zeker ook nog tea-baggen.
swift1.6 | 23-01-12 | 18:50 | niet ok!
swift1.6 | 23-01-12 | 18:50
Als ik mijn knuppel in je nek leg heb je gelijk een hernia. En me laten tea-baggen laat liever ik aan je moeder over.
Tegenspraak | 23-01-12 | 18:58 | niet ok!
@Tegenspraak
Auch...
xzaz2 | 23-01-12 | 19:10 | niet ok!
@inktpot | 23-01-12 | 18:34 |
U is niet bevooroordeeld met 'rijke kak meisjes'? Bent zeker geen partij voor deze meiden, als u in nichterig hardlooppakje langskomt?
Mad dog | 23-01-12 | 19:15 | niet ok!
Verschil tussen hondenstront en paarden stront is dat de paarden stront na een of twee fikse regenbuien weggespoelt is, en de hondenhoop nog fier staat te wachten op uw schoen....
KlopKlop | 23-01-12 | 19:16 | niet ok!
@Wessel Meijer | 23-01-12 | 18:10
Nee hoor maatje.
benzat | 23-01-12 | 19:17 | niet ok!
@SmegmaSmeer | 23-01-12 | 17:22 |
De kans dat een aso wielrenner valt in een paardevijg is vele malen kleiner dan de kans dat een tegenligger van deze wielrenner van de sokken wordt gereden.
Mad dog | 23-01-12 | 19:18 | niet ok!
meer paardevlees
blessedxerox | 23-01-12 | 19:21 | niet ok!
De SGP moet zijn muil houden over volksgezondheid. Ze laten hun kinderen niet inenten en kreperen aan ziektes als polio. Graag nodig ik een SGPer uit mij een voorbeeld te geven van iemand die overleden is ten gevolge van paardenpoep op straat.
Die nare vent | 23-01-12 | 19:22 | niet ok!
en schijt van katten dan?? is wel de smerigste die er is..
brabantboer | 23-01-12 | 19:34 | niet ok!
Lijkt mij vanzelfsprekend dat die lui de stront opruimen.
Wat voor mij wel onbegrijpelijk is, is dat ik hondenbelasting moet betalen terwijl ik iedere keutel zelf op moet rapen, waar betaal ik eigenlijk die belasting voor?
Koning Afwas | 23-01-12 | 19:41 | niet ok!
SmegmaSmeer | 23-01-12 | 17:22 | Tuurlijk jongen. Tuurlijk.
Je praat peop. Dikke paerdenpeop. Ten eerste: iedereen is tegen tetanus ingeënt. Dat krijg je dus niet. Nul nada nakkes. Ten tweede: als je als wielrenner in de paardenstront flikkert was je de wond schoon en smeert er wat jodium overheen. Klaar.
Ten derde: ik heb een grote boomgaard en er gaat per jaar een ton of 50 heerlijk ruikende gouden vijgen door mijn vingers. Supermest.
Hondenpoep en kattenpoep is een stuk minder fris. Dit staat letterlijk stijf van de ziekmakers.
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 19:41 | niet ok!
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 19:41 | niet ok!
Je weet dat je om de zoveel jaar opnieuw een tetanus shot nodig hebt? Dat het dus niet zo is dat als je eenmaal zo'n prik hebt gehad dat je de rest van je leven beschermt bent?
Als ik op werk m'n hand openslijp krijg ik bij de arts toch echt wel even een nieuw shotje.
Koning Afwas | 23-01-12 | 19:43 | niet ok!
@Die nare vent voordat je allemaal grote stoere woorden roeptoetert moet je eerst kijken of je wel gelijk heb. Hooguit een paar procent van alle SGP`ers laat hun kinderen niet inenten. Natuurlijk is het schandalig dat die paar procent hun kinderen daarvan onthouden, maar je verspreid nu een onterecht slecht beeld over de SGP`ers. Gewoon lasterpraat dit..
Jordert | 23-01-12 | 19:44 | niet ok!
Wessel Meijer | 23-01-12 | 17:39 | Tetanus is allang "uitgeroeid" jongen. Het aantal mensen dat jaarlijks in Nederland tetanus oploopt kan je op één hand tellen. Iedereen is er tegen ingeënt.
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 19:44 | niet ok!
@Jordert | 23-01-12 | 19:44 | niet ok!
Ik heb altijd gelijk.
Die nare vent | 23-01-12 | 19:54 | niet ok!
@Willianus Wortelanus | 23-01-12 | 19:44
De maximale werkingsduur ligt bij ongeveer 15 jaar. Militairen hebben het vaak makkelijk omdat zij hun spuit "van hun baas" krijgen. De meeste mensen herhalen het niet.
Heiner | 23-01-12 | 19:56 | niet ok!
Nou, moet de SGP eens bij mij voor de deur komen kijken.
We hebben een manege in de straat, waarvandaan er dagelijks ruiters een ommetje gaan maken met hun edele dier.
Deze ruiters rijden hier niet over de straat, maar over het voetpad wat er langs ligt.
Met als gevolg dat, wanneer je naar buiten gaat en te voet ergens heen wil, het bijna een slalomtocht is langs allerlei formaten paardenvijgen. Trouwens nog nooit een ruiter meegemaakt die afstijgt en hun rotzooi opruimt.....
Ronald1900 | 23-01-12 | 20:05 | niet ok!
Koning Afwas | 23-01-12 | 19:43 | Dat is inderdaad wat het rijksvaccinatieprogramma en fabrikanten van tetanus-vaccinaties ons willen laten geloven. Er moet tenslotte geld verdiend worden.
Onderzoek heeft echter uitgewezen dat maarliefst 90% van mensen ouder dan 60 nog steeds voldoende beschermd is tegen een infectie. Maar je hebt gelijk, het wordt vergoed, dus neem geen risico.
Wanneer je naar de dokter gaat met een open wond krijg je echter geen préexpositieprofylaxe maar postexpositieprofylaxe. Voor een echte revaccinatie krijg je een ander spuitje.
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 20:07 | niet ok!
Heiner | 23-01-12 | 19:56 | Zie mijn comment van 20:07
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 20:11 | niet ok!
Ik heb altijd gelijk.
Die nare vent | 23-01-12 | 19:54 | niet ok!
+1 voor je leuke reactie.
Jordert | 23-01-12 | 20:30 | niet ok!
@Jordert | 23-01-12 | 20:30 | niet ok!
Dank je wel!
Die nare vent | 23-01-12 | 20:57 | niet ok!
@Willianus Wortelanus | 23-01-12 | 20:11
Dat laatste wist ik al, heb hem paar jaar geleden laten vernieuwen. Het zijn trouwens drie injecties.
En voor de rest neem ik inderdaad geen risico. zo leuk is het niet, tetanus.
Dat onderzoek, wie heeft dat uitgevoerd?
Heiner | 23-01-12 | 22:08 | niet ok!
paardepoep?
SGP relipoep, daar wil ik voorgoed vanaf!
Prutsert3368 | 23-01-12 | 22:22 | niet ok!
Ik wil dat gelovigen de strond op hun pik eens opruimen.
rsd87-- | 23-01-12 | 22:24 | niet ok!
Heiner | 23-01-12 | 22:08 | www.ncbi.nlm.nih.gov...
Zei ik 90%? Ik bedoel 99,7% ;)
Noot: wat de minimale hoeveelheid antistoffen is is nooit met zekerheid vastgesteld. Algemeen wordt een grens van >0.015 IU/ml aangehouden. Maak je dus niet druk als je een keer een wondje hebt en geen prik kan krijgen. Je bent in feite levenslang beschermd. Nogmaals: de industrie wil gewoon geld verdienen en vooral geld blijven verdienen.
Willianus Wortelus | 23-01-12 | 22:55 | niet ok!
hondenpoep in de goot of in het bos, voor paard op de weg of in het weiland, katten vinden het zelf vies dus die schijten in de tuin van de buren maar hoe hoe hoe krijgen die duiven het voor mekaar, toch het symbool van de heilige geest om op mijn heilige koe te schijten? daar moet de sgp eens voor bidden.
9-buts | 24-01-12 | 00:05 | niet ok!
Als God een probleem had gehad met die poep, had ie wel paarden gemaakt die niet hoefden te schijten.
lompe smurf | 24-01-12 | 00:28 | niet ok!
oh ik dacht dat de partij zichzelf ging opheffen. Want stront dat is het.
Godisvoordedomme | 24-01-12 | 01:07 | niet ok!
ik heb veel liever dat die paarden op straat schijten dan die honden, die hopen van die paarden zie je tenminste niet over het hoofd!
fvandersluis | 24-01-12 | 08:42 | niet ok!
@ lompe smurf, net als net als met rokers.
Als goed had gewild dat we zouden roken, dan zou hij een schoorsteen op ons hoofd gezet hebben.
fvandersluis | 24-01-12 | 08:44 | niet ok!
SGP zoekt SP stemmers, al die rijken met die knollen....die zullen we langs de achterdeur ns t leven moeilijk maken.
KomodoVaraan | 24-01-12 | 10:59 | niet ok!
Iets van de SGP waar ik het mee eens ben.
Zal wel eenmalig zijn en blijven
Prof. Drs. Klavan | 24-01-12 | 12:22 | niet ok!
paardenmest bestaat voornamelijk uit hooi, twee regenbuien en het is weg.
Het is puur natuur zonder chemische toevoegingen zoals die wel in hondenvoer (uit blik?) zitten.
Volgens de wegenverkeerswet moeten paarden zich op de rijweg begeven tussen het gemotoriseerde verkeer. dat zou een boel ongelukken en vertragingen opleveren!!
tredler | 24-01-12 | 13:05 | niet ok!
Tja, paardenstront ligt er inderdaad altijd in enorme hoeveelheden. Het is redelijk snel weg en het meurt niet zo als honden- en kattenschijt, maar het is niet fijn als je er per ongeluk doorheen loop of je kan niet anders dan er doorheen te fietsen.
Ik zie ook niet in waarom je het voor je paard niet zou moeten opruimen... Moet je voor je hond ook en met een beetje mazzel schijt je kat gewoon op de bak. Moet eigenlijk voor elk dier. Loopt hier een gozer rond die z'n konijn uitlaat (ik poep u niet.) en die (konijn) schijt ook op z'n dooie gemakje op straat. Kinderen zien het zowaar voor snoepjes aan.
Liroy | 24-01-12 | 13:31 | niet ok!
Wat ik als paardenman veel vreemder vind is dat de politie die jongens met crosmotor met helicopter,politiemotoren en 4x4's achterna zit en voor ons paardevolk ruiterpaden aan legt.
Wel eens gezien hoe een zandpad er uit ziet als er een groep ruiters langs is geweest?
Leven en laten leven,dat zouden meer mensen moeten doen.
K.Zwellever | 24-01-12 | 15:41 | niet ok!
@Mad dog | 23-01-12 | 19:15 |
Ik heb geen nichterig pakje, en als ik loop, kom ik behalve wat andere lopers(soms wel met nichterige pakjes) niemand tegen,
maar de stront... die ligt nog wel op het fietspad
inktpot | 24-01-12 | 16:26 | niet ok!