De PVV in Noord-Holland stapt naar de bestuursrechter om te voorkomen dat de statencommissie die de jaarlijkse provinciale Willem Arondéuslezing organiseert in het vervolg in beslotenheid gaat werken. Dat kondigde Hero Brinkman, fractievoorzitter van de PVV in de Noord-Hollandse Staten, vanavond aan in het debat over de lezing.
Provinciale Staten van Noord-Holland besloten vanavond in meerderheid dat de commissie voortaan in beslotenheid gaat werken om te voorkomen dat namen van sprekers voortijdig op straat komen te liggen. De PVV vindt de besloten werkwijze in strijd met de Wet Openbaarheid van Bestuur en wil dat de bestuursrechter hier een oordeel over velt.
Spreker en trendwatcher René Boender trok zich vorige maand terug, nadat Hero Brinkman hem op het sociale medium Twitter een 'grote graaier' had genoemd. Ook zou hij bedreigende telefoontjes hebben ontvangen.
De Staten willen niet dat de PVV de lezing blijft ondermijnen, zo bleek tijdens het debat.
Reaguursels
Net ff moeten opzoeken wat het is, waarom bestaat het sowieso wat een onzin :S
Cremers | 06-02-12 | 23:43 | niet ok!
Het zal wel appels met peren vergelijken zijn, maar nu schreeuwt de PVV om openbaarheid, maar we mogen niet weten wie de kas spekt van die club.
FF een pil innemen | 06-02-12 | 23:46 | niet ok!
Ja, laat andere belangrijke zaken je er vooral niet van weerhouden stappen te ondernemen tegen een commissie die een lezing organiseert.
B-100 | 06-02-12 | 23:48 | niet ok!
De PVV is soms net een club kleine kinderen die hoe dan ook hun zin willen hebben. Duidelijk -1
deropofderonder | 06-02-12 | 23:50 | niet ok!
Oh weer zo'n PVV topic om de dag mee af te sluiten, die bij voorbaat het meeste comments haalt en weer een slappe discussie teweeg brengt. Ik zie een patroon.
Wilde Slechtdoener | 06-02-12 | 23:51 | niet ok!
-weggejorist-
Baron RoestvanOnder | 06-02-12 | 23:52 | niet ok!
Politiek gedreutel van de PVV. De zeemeeuw is de koers kwijt.
Plukkiehaar | 06-02-12 | 23:53 | niet ok!
Ik merk wel dat er over het algemeen heel veel wordt afgezeken over de pvv, terwijl ze ook met genoeg punten komen waar je het bijn a wel eens mee moet zijn. Het is jammer dat media ect. alles afzeiken op pvv, terwijl het op dit moment bijna de enige keuze is....
Ik mis Pim.....
Cremers | 06-02-12 | 23:55 | niet ok!
Hans Jansen, dat kan leuk worden op die 'alternatieve' 'vrijheidslezing'.
propagandhi | 06-02-12 | 23:57 | niet ok!
Lezen jullie mee Henk en Ingrid? Dit zijn dus de zaken waar de PVV zich dagelijks voornamelijk mee bezighoudt.
Meer politie op straat? Ja caviapolitie.
Meer handen aan bed? Imaginaire handen ja.
Riftuig strenger aanpakken? Met meer thee en koekjes erbij ja. Pensioenleeftijd niet verhogen? Ja binnen een dag met 2,5 jaar verhogen.
Stoppen van de islamisering? Een boerkaverbod voor 150-200 idioten die de rest van de 16 miljoen Nederlanders toch nooit tegenkomt.
Wat heeft de PVV als 2e grootste partij van Nederland toch veel bereikt zeg! Kun je je voorstellen wat ze allemaal gaan bereiken als ze de grootste partij van NL worden!
Vovochka | 06-02-12 | 23:57 | niet ok!
Ik hoor zelf nu nog het stilzwijgende geniffel uit CDA en PVDA-hoek toen Pim afgeschoten werd. Oh, wat waren ze stilletjes blij.
Skadaffi | 06-02-12 | 23:59 | niet ok!
Een prima voortzetting van het tegengeluid op het gegraai van belastinggeld. Onzin om een spreker voor 45 minuten uit te nodigen voor dit soort exorbitante bedragen. Zo gaat het iedere dag, het hele jaar door. Er worden tien .... en tientallen miljoenen bespaard als deze schandalige geldverkwistingen een halt worden toe geroepen. In die scene is het blijkbaar de "gewoonste" zaak van de wereld, men weet al niet beter. Werkelijke te bizar voor woorden dat mensen dit nog recht proberen te breien.
De inkopper | 07-02-12 | 00:00 | niet ok!
Kan iemand me vertellen wat de 2e grootste partij van NL na 2 jaar mederegeren heeft bereikt?
Vovochka | 07-02-12 | 00:01 | niet ok!
De aandachtige lezer ziet dat Hero Brinkman het alleen heeft aangekondigd. Of hij ook daadwerkelijk iets gaat doen is een tweede (waarschijnlijk een hele tijd niets, en dan een verre tweede).
Mijn inschatting: er wordt helemaal niets voor de rechter gebracht, met als reden "dat die toch allemaal D66 vazallen zijn"...
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:02 | niet ok!
Wat gebeurt er met het burqa verbod? Ja dat ik straks vanaf m'n motor naar de pin automaat loop met m'n helm op en d'r komt de fuqqing prinsemarij aan om ff af te tikken.
FF een pil innemen | 07-02-12 | 00:03 | niet ok!
Vovochka | 06-02-12 | 23:57
Lees jij ook mee?
Support je eigen gereidde elite clubje maar ,hou dan ook op met de politiek want die bestaat dan niet meer,dan bestaat er alleen maar verdeling meer niet..
cenzeur | 07-02-12 | 00:06 | niet ok!
Vovochka | 07-02-12 | 00:01
Volgens mij wil je het eigenlijk zelf liever vertellen, toch ?
De inkopper | 07-02-12 | 00:06 | niet ok!
Mag er weer eens iets niet van de Partij Voor de Vrijheid?
TM | 07-02-12 | 00:07 | niet ok!
De PVV heeft groot gelijk, Gemeenschapsgeld dient niet aangewend te worden voor propaganda door zelffeliciterende commissietjes van betweters. Vandaar dat de vraag om openheid gerechtvaardigd is. Dat is ook nog eens niet hypocriet bezien in het licht van de geheimhouding van giften want daarvoor geldt hetzelfde argument als voor passief kiesrecht. Nog steeds niet mee eens dat de PVV dr zaakjes zo regelt? Reken ze lekker af in de stembus zoals het in een democratie hoort.
Godsammekraken | 07-02-12 | 00:07 | niet ok!
Gaat dit over die lezing of over de PVV? Ik krijg toch de indruk dat het de zoveelste reden is om die partij aan te pakken. Anders gezegd, als een andere partij dit had aangekaart, hadden er dan ook zulke reacties gevolgd?
Heiner | 07-02-12 | 00:08 | niet ok!
ga eens dood PVV! Stelletje minkukels.
dapperebobo | 07-02-12 | 00:09 | niet ok!
Vovochka | 07-02-12 | 00:01
Nou ja, ze hebben bereikt dat ze vooral heel erg boos zijn, en soms heel erg woest en op andere momenten zijn ze kwaad. Dat hebben ze vooral bereikt.
Of waren ze dat daarvoor ook al? In dat geval vergeet het bovenstaande dan maar.
Datkanikvéélbeter! | 07-02-12 | 00:10 | niet ok!
@Heiner
Nee, dan waren er serieuze reacties..
Cremers | 07-02-12 | 00:11 | niet ok!
Wat kost dat gelul? Dure recht-tijd claimen? Ga es besturen man!
horsteknots | 07-02-12 | 00:11 | niet ok!
laten we met elkaar afspreken dat we niet meer reageren op dit soort flauwekul van puberale mensen van boven de veertig
dapperebobo | 07-02-12 | 00:12 | niet ok!
Vrijheid van meningsuiting is niet veilig bij de Partij Voor Verduistering.
Moondance | 07-02-12 | 00:13 | niet ok!
De inkopper | 07-02-12 | 00:00
Godsammekraken | 07-02-12 | 00:07
Als misbruik van gemeenschapsgeld de drijfveer was voor deze actie, dan was hier iets voor te zeggen. Helaas gaat dit over niets anders dan de PVV die iedereen die een PVV-kritisch geluid laat horen, de mond wil snoeren.
Iedereen die voor vrijheid van meningsuiting is, say "Ay"!
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:13 | niet ok!
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:13
De één noemt het kritisch de ander noemt dit een spel over de rug van Willem Arondéuslezing die in ere gehouden moest worden.
Had Willem Arondéuslezing verwacht dat mensen die niet op de elitepartijen stemmen op zijn eigen herdenking van vrijheid zo belemmert worden?
cenzeur | 07-02-12 | 00:18 | niet ok!
zonder lezing natuurlijk.Willem Arondéus.
cenzeur | 07-02-12 | 00:19 | niet ok!
@Remy Martin Louis 13
Betaal je het ook zelf of ga je ook je vrije mening spuien op een lezing betaald met het geld van een ander?
Merkava | 07-02-12 | 00:22 | niet ok!
@Remy Martin Louis 13
Betaal je het ook zelf of ga je ook je vrije mening spuien op een lezing betaald met het geld van een ander?
Merkava | 07-02-12 | 00:22 | niet ok!
cenzeur | 07-02-12 | 00:18
De PVV is niet anders als het andere plucheplakkende, waan-van-de-dag reagerende, voorliegende populistische zootje dat zich "politiek" noemt in Den Haag.
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:23 | niet ok!
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:23 |
En de rest is serieus?
PVV is er deal ermee.
cenzeur | 07-02-12 | 00:25 | niet ok!
O, ja het is alweer een tijd geleden dat we van ze hoorden, Als je het nieuws maar haalt, zeiden ze toch.
jan2011 | 07-02-12 | 00:25 | niet ok!
@Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:23
Klopt maar ze schoppen wel tegen de zere schenen aan van GL, D66 en PvdA. Aangezien er toch totaal niets redelijk is om op te stemmen in dit land, dan maar stemmen voor de partij waar alle haters witheet van worden.
dlseth_ | 07-02-12 | 00:26 | niet ok!
@Cremers precies wat je zegt. "terwijl ze ook met genoeg punten komen waar je het bijn a wel eens mee moet zijn"
Het is praten op frustraties en angsten en die woordelijk bedienen maar in de praktijk niks doen. De achterkamertjes moeten verdwijnen en we zijn het niet eens met de mensen op het pluche, maar wanneer de stemmen binnenzijn kan het pluche gewoon zijn gang gaan dankzij hen. Op alle punten stemmen ze voor en verder is het motie na motie met populistisch geleuter om het klootjesvolk weer in te palmen. Met allemaal punten dat, wanneer je daartegen bent, je wel een enorme boerenlul bent. Ondertussen alle schuld van wat er mis gaat bij anderen neerleggen, met name een bevolkingssoort die hier al wel wat problematisch is. Die combinatie is goed voor heel veel stemmen. Zelfs de meest weldenkende mensen horen wel eens iets voorbij komen waarop je wel moet denken, ja, ze hebben gelijk. Maar bezint eer gij begint.
ikkerdeik | 07-02-12 | 00:26 | niet ok!
Merkava | 07-02-12 | 00:22
Zoals ik al zei, is het niet het geld dat de drijfveer is van de PVV, maar het PVV-kritische geluid dat er te horen is.
De rest is gewoon 'smoke & mirrors'.
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:27 | niet ok!
@Remi Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:23
Misschien moest U de volgende lezing maar doen. Ik vind dit al een heel mooie openingszin..
Heiner | 07-02-12 | 00:27 | niet ok!
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:23 |
PVV heeft in een korte periode veel bereikt en dat kan geen 1 van die pluchplakker meer nadoen.
cenzeur | 07-02-12 | 00:27 | niet ok!
cenzeur | 07-02-12 | 00:18 | niet ok!
Je doet overkomen alsof de elitepartijen het voor het zeggen hebben. Die elitepartijen vallen qua zetelaantal in het niet bij de PVV. De PVV is de 2e grootste partij van Nederland. Ze zitten internationaal, nationaal en regionaal op het pluche. Ze zouden heel veel kunnen bereiken als ze dat zouden willen. Maar ze zijn te druk bezig met nietigheden. Ze zijn te druk bezig om iedereen uit te schelden en vervolgens te calimeroën dat niemand ze mag. Vind je het verdomme gek als je niet eens het fatsoen hebt om tijdens een dodenherdenking op te staan. De PVV faalt gewoon enorm en krijgt niets significants voor elkaar ondanks dat ze bijna de machtigste partij van NL zijn. Een stel faalhazen. Dat zijn ze.
Vovochka | 07-02-12 | 00:28 | niet ok!
cenzeur | 07-02-12 | 00:25
Lezen, Cenzeur. De PVV is net als de rest. Niet beter. Hetzelfde. Er is geen rest om serieus te nemen.
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:32 | niet ok!
Vovochka | 07-02-12 | 00:28
24 zetels van de 150 vallen in het niet bedoel je?
Lees jij de agendapunten de moties even door van wat er al bereikt is. schreeuwen heeft weinig nut en een ander afzeiken ook zonder onderbouwing heeft schreeuwen weinig nut en een ander afzeiken ook .
cenzeur | 07-02-12 | 00:33 | niet ok!
PVV ga eens heel erg snel deaud.
hopseflopse | 07-02-12 | 00:36 | niet ok!
Remy Martin Louis 13 | 07-02-12 | 00:13
Als je je onzin maar vaak genoeg tegen jezelf blijft zeggen, gebeurt er iets in je hoofd en zie je zelfs de redelijkheid van dit voorbeeld niet in. Typerend voor de mensen die blind zijn voor de onredelijkheid van het hierboven genoemde, alleen omdat een PVV-er het benoemt.
De inkopper | 07-02-12 | 00:38 | niet ok!
Vovochka | 07-02-12 | 00:28
In de Tweede Kamer is de PVV de 3e partij qua zetelaantal hoor... VVD-31, PvdA-30, PVV-24. Detail, maar toch.
.
OT: Volmaakte kolder van Brinkman om dit zo te willen spelen. Over het geld kan het inderdaad niet gaan, want een gang naar de bestuursrechter brengt meer kosten met zich mee dan een hele rij van die lezingen. En dat geld zal toch ook door de belastingbetaler moeten worden opgehoest uiteindelijk. Dus is het inhoudelijk pesten en frustreren vanwege het vermeende linkse karakter. Erg raar als Provinciebreed van links naar rechts het idee achter de lezing wordt toegejuicht.
andalucia | 07-02-12 | 00:40 | niet ok!
@FF een pil innemen | 06-02-12 | 23:46;
Ik weet niet of het appels met peren zijn.
Was mijn eerste gedachte namelijk ook.
www.powned.tv...
Tarmac | 07-02-12 | 00:40 | niet ok!
Overigens weet ik niet wie er in die statencommissie zit, of dat jaarlijks rouleert of anderszins geregeld is, maar er zijn toch gewone spelregels waarbinnen de PVV kan werken om inhoudelijke invloed te verkrijgen? De hele politiek is op consensus gebaseerd; dus ook een thema voor de lezing. Kom zelf met iets goeds en verdedig dat met verve. Dan word je gewaardeerd en serieus genomen.
andalucia | 07-02-12 | 00:44 | niet ok!
Verbieden moet verboden worden.
dhr v Puffelen | 07-02-12 | 00:46 | niet ok!
Wil Geert of Rutger niet afzeiken en al helemaal de zure reaguurders niet. ( Rutger bij Paulusma was ok ) Maar wat is er
aan de hand met de Hoofdletter W ????
Lia | 07-02-12 | 00:53 | niet ok!
Waarom wil de PVV iemand uberhaupt het zwijgen opleggen? Vrijheid van meningsuiting is geen eenrichtingsverkeer.
Drommelsch | 07-02-12 | 00:55 | niet ok!
lekker belangrijk! jank bekken ga iets nuttigs doen stuk verdriet in de plaats van elke dag boos zijn en janken.
targent | 07-02-12 | 00:57 | niet ok!
lekker belangrijk! jank bekken ga iets nuttigs doen stuk verdriet in de plaats van elke dag boos zijn en janken.
targent | 07-02-12 | 00:57 | niet ok!
andalucia | 07-02-12 | 00:40
Nee, natuurlijk gaat het niet om deze 6500 euro ! Maar het gaat wel over het blootleggen van de dagelijkse verkwistingen, die omdat ze al jaren gedaan werden, als "normaal" gezien worden. Dit is niet normaal ...... en daarom zullen de eerste voorbeelden van deze kleinschalige "over de balk smijterij" het meest opvallen en uitvergroot worden. Moet je eens kijken wat er op jaarbasis nog makkelijk weggesneden kan worden, zodat onze belastingen en heffingen minder snel hoeven te stijgen. Prima initiatief dus van de PVV en zullen andere partijen stiekem ook wel willen, maar is niet meer door de eigen achterban te slepen die zich al metersdiep in ons belastinggeld hebben ingevreten.
De inkopper | 07-02-12 | 00:59 | niet ok!
@ andalucia
Dank voor je correctie. De PvdA was ik helemaal vergeten.*gniffel* Ik had eigenlijk moeten zeggen dat de PVV de 2e grootste partij in de gedoogregering is.
Vovochka | 07-02-12 | 01:02 | niet ok!
De inkopper | 07-02-12 | 00:59
Volgens mij gaat de provinciale PVV niet naar de bestuursrechter om de lezing van tafel te krijgen en het budget daarvoor te schrappen maar om de werkwijze te laten toetsen. Het wel of niet geld beschikbaar stellen voor dergelijke activiteiten is een heel ander hoofdstuk en zal ongetwijfeld terugkomen in de provinciale begrotingsbehandeling. Maar hier doet dat allemaal juist niet terzake.
andalucia | 07-02-12 | 01:03 | niet ok!
De PVV is ontstaan door onvrede over het politieke beleid van partijen.
Het is de linkse journalisten een speerpunt om alles aftezeiken wat de PVV doet.
Paul en Witteman die een giga salaris hebben bij de arbeiders omroep de Vara doen lustig mee.
Als het regent,sneeuwt,hagelt,de files hatsikidee.
het is de schuld van de PVV.
Ik weet nog wel van Jan Maat die werd ook verguist door de politieke partijen nu is zijn gedachtegoed over het algemeen geaccepteerd.
Regeren is vooruitzien dat kunnen ze niet.
Met de leden van de partij is het altijd donderen,dat hebben zij niet in hun macht,maar wel de ambitie om een heel land te regeren
Men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn hebben ze nooit van gehoord.
Eerst een grote bek opzetten en later horen wat er aan de hand is.
Kortom,goed bedoeld maar kap er maar mee.
botbot | 07-02-12 | 01:07 | niet ok!
Waarom is pownews zo links als wat de laatste tijd? Zelfs de Telegraaf bericht nog beter... Wat er nog bij het nieuws bericht hoorde was het volgende.
"Brinkman kondigde aan dat de PVV een alternatieve lezing gaat organiseren met een voor- en tegenstander van de multiculturele samenleving. Als tegenstander nodigde hij historicus Thomas von der Dunk uit. Opmerkelijk, omdat die de PVV vorig jaar vergeleek met de NSB. Von der Dunk was toen uitgenodigd als spreker van de Arondéuslezing, maar moest die uiteindelijk in de openlucht houden, omdat de inhoud te politiek van aard zou zijn"
Nielsnogwat | 07-02-12 | 01:18 | niet ok!
De inkopper | 07-02-12 | 00:59
Laten we even voorop stellen dat JIJ het verkwisting vindt. Er zijn genoeg mensen die dat niet vinden. Ik vind bijvoorbeeld een gang naar de rechter om dit soort zaken verkwisting van belastinggeld. En gezien je reacties krijg ik de indruk dat je dat niet zal vinden.
Maar goed gelukkig leven we in een democratie waarbij de minderheid niet over de meerderheid regeert.
Datkanikvéélbeter! | 07-02-12 | 01:19 | niet ok!
Nielsnogwat | 07-02-12 | 01:18
Dus vorig jaar mocht von der Dunk geen Willem Arondéus lezing houden van Brinkman maar nu nodigt hij hem ineens uit? Lekker hypocriet weer.
Datkanikvéélbeter! | 07-02-12 | 01:25 | niet ok!
Nielsnogwat | 07-02-12 | 01:18
Dan hadden ze die lezing toch ook meteen kunnen laten doorgaan vorig jaar? Dat had een hele hoop gezeik gescheeld.
Doldwaas | 07-02-12 | 02:54 | niet ok!
Poep voor Vrijheid.
Kaan78 | 07-02-12 | 03:06 | niet ok!
Hero is voor democratie maar tegen democratisch besluit.
Oxydator | 07-02-12 | 03:45 | niet ok!
De PVV wil alles weten. Maar als het over de PVV gaat willen ze niets kwijt. Hypocrieten hufters zijn het en niet te vertrouwen.
Zo valt de PVV door de mand.
monaco | 07-02-12 | 04:48 | niet ok!
Als een tegenstander slecht is, dan maakt jou dat nog niet goed.
Einde van de Domheid | 07-02-12 | 06:36 | niet ok!
Ach ach ach die linkse lutsertjes breken weer hun ranke vingertjes om de kankeren op de PVV zonder dat ze weten wat er precies aan de hand is, als het D66 of de SP was geweest die naar de rechter was gegaan dan hadden ze hard in hun klappen als dom SBS6 publiek bij de VOH
Maar goed ze zien PVV en hup daar gaan ze hoor, maakt niet uit wat de PVV zegt of zoet het is gewoon standaard kankeren zonder te snappen waar het om gaat.... Sommige halen zels de euro crisis er bij terwijl de provincie daar helemaal biet over gaat... hoe blind met haat kun je zijn?
DaveDH | 07-02-12 | 07:00 | niet ok!
@DaveDH | 07-02-12 | 07:00
Er is een lezing afgeblazen vanwege bedreigingen aan het adres van de persoon die de lezing zou geven.
Bedreigingen die door Brinkman afgedaan werden als "vervelende telefoontjes".
Lang leve de vrijheid van meingsuiting. De PVV wil lezingen verbieden, personen de toegang tot ons land ontzeggen vanwege een mening, een spotprent verbieden, enz. enz. Hoe durft die partij het woord "vrijheid" nog in hun naam te houden!
@Nielsnogwat | 07-02-12 | 01:18
Pownews links? Ze beginnen eindelijk aan goede journalistiek te doen.
scheten-wapper | 07-02-12 | 07:31 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 07:00 |
"......zonder dat ze weten wat er precies aan de hand is"
Brinkman wil voorkomen dat de naam van de spreker geheim blijft zodat hij zijn twitterpolitie geen opdracht kan geven om de spreker te bedreigen.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 07:35 | niet ok!
Zonder de PVV hadden we niet beter geweten dan dat zo'n sprekert voor een boekenbon en een flesje wijn een praatje komt houden. Nu openbaar is geworden dat zo'n klaploper op een avondje genoeg betaald krijgt om een bijstandsmoeder een half jaar van rond te laten komen moet het in schimmige achterkamertjes besloten en uitbetaald worden en krijgt de PVV de schuld.
Flapdas | 07-02-12 | 07:39 | niet ok!
De PVV is een groep zeurende kleuters geworden. Als iets hun niet zint gaan ze janken en roepen dat het moet ophouden. Ondertussen pesten ze de andere kinderen op het plein...
Quichegerechtigde | 07-02-12 | 07:40 | niet ok!
Een lezing is goed voor de intellectuele ontwikkeling van de Nederlander. En daar mag een spreker best wat voor krijgen. Gezien het aantal reacties van PVV-adepten is in het PVV-kamp nog veel te winnen aan intellect. En dat steekt bij de PVV. Zij weten donders goed dat ze nooit gevraagd zullen worden. Niet omdat ze een abjecte mening hebben aangaande minderheden in ons land, maar omdat ze te dom zijn om die mening eens te verwoorden en te beargumenteren zonder te gaan schelden.
En dat domme ge-jijbak telkens. Alleen maar huilen om kleine dingetjes van mensen die niet politiek met je eens zijn.
Wanneer de PVV aan de macht zou zijn, is denk ik het verbieden van een andere mening het eerste wat ze gaan doen. Dat zie je al aan de hele gang van zaken rond een benoeming van een PvdA-er in een EU-functie. Ze zijn tegen hem, niet omdat hij het niet kan, maar omdat hij een PvdA-er is...
Quichegerechtigde | 07-02-12 | 07:46 | niet ok!
De PVV maakt zichzelf steeds vaker volstrekt belachelijk door constant enorm hypocriet te zijn. Mijn stem krijgen ze sowieso niet meer de volgende verkiezingen. Ze zijn net als alle andere partijen: ze komen geen beloftes na.
HSVOBW | 07-02-12 | 07:57 | niet ok!
als een luis in de pels van de elite..
nog nooit zoveel faal en gekonkel in de openheid met dank aan de pvv,
ondanks het amateurisme van deze sukkels.
maak ze maar doodziek die omhooggevallen bestuurders,pluchebewoners en zakkenvullers.
S.Hole | 07-02-12 | 08:01 | niet ok!
Ik ben blij met de PVV! Wat ze ook roepen en wat ze ook doen het schud links Nederland wakker en houdt ze op hun plek en dat is in de oppositie. Links Nederland die de afgelopen jaren veelvuldig hun zakken hebben gevuld met subsidie's, belastinggeld, overheidstoelagen en ander geld wat ook, door hun zo betuttelde, minder verdienenden/uitkeringsrukkers is opgehoest. Want ik als 2x modaal red het wel, maar je zou maar in de bijstand zitten en iemand wil 60.000 hebben voor een lezing, hoe verkoop je dat links Nederland? In 1 1/2 uur mijn jaarsalaria bij elkaar ouwehoeren, moet je wel een goed verhaal hebben :-) Geef ze geen ruimte onze linkse vrienden want ze zien overal geld in en we hebben wel gezien waar dit geld blijft, in hun eigen zak. En mijn motto voor deze week. Stem bewust, maar niet links.
De Sherrif | 07-02-12 | 08:11 | niet ok!
Niet om het één of ander maar "Provinciale Staten van Noord-Holland besloten vanavond in meerderheid" is toch echt democratie
BTW de PVV heeft zijn bestaan ook aan democratie te danken.
topownedornottopowne | 07-02-12 | 08:23 | niet ok!
Brinkman heeft het er zelf naar gemaakt met zijn anti-vrijheid van lezersuitingen... Hij zoekt 't maar uit, met z'n PVV club.
polderland | 07-02-12 | 08:49 | niet ok!
Gezien het aantal huilie-huilie reacties hierboven heeft de PVV de zere plek weer feilloos weten te vinden. Links doet liever aan vriendjes politiek en nepotisme zonder dat de burger er hoogte van krijgt.
Kabinet Rutte | 07-02-12 | 08:51 | niet ok!
Frenck Mahon | 07-02-12 | 07:35
Waarom moet de naam geheim blijven, die gene die daar komt wordt RIANT betaald met belastinggeld... lijkt mij dat dit gewoon in de openbaarheid moet gebeuren... en bedreigen? mag ik dan voortaan ook alle bedreigingen richting PVVers op links en de moslims afschuiven? Ohw nee wacht.... Linkse en islamitische mensen bedreigen hun politieke tegenstanders niet... toch Frenck?
DaveDH | 07-02-12 | 08:52 | niet ok!
scheten-wapper | 07-02-12 | 07:31
"Bedreigingen die door Brinkman afgedaan werden als "vervelende telefoontjes"."
Als er één partij is die een expert is op het krijgen van dreig mailtjes, tweetjes, telefoontjes dan is het de PVV wel... ik hoor links daar nooit over... kan ook niet want die bedreigen komen juist uit die hoek (de zelfde linkse hoek die Fortuin vermoorde) typisch weer, beetje hypocriet maar hypocriet zijn is het handelsmerk van links.
"een spotprent verbieden"
Hoe kom je aan zoveel onzin, er is nooit sprake geweest van het verbieden van spotprenten (waarschijnlijk alleen je hoofd) sterker nog Wilders heeft gezegd dat die het prima vind, dus je lul je maar wat.
"De PVV wil lezingen verbieden"
Ook feitelijk onjuist, moeilijk te bevatten hé, politiek?... de PVV wil openbaarheid aan wie de provincie een bak belastinggeld betaald om tegen de PVV aan te schoppen... lijkt mij gewoon een normale vraag, maar ja PVV hatertjes kunnen niet meer normaal denken als ze een stukje lezen over de PVV, de frustratie zit zo diep dat alles wat de PVV ook doet en zegt, het maakt niet uit... Ik vind dat dom maar ook typisch links, nooit kijken maar de argumenten maar gewoon hard blijven schreeuwen dat jij gelijk heb.
" personen de toegang tot ons land ontzeggen vanwege een mening"
Dat is ook gewoon niet waar, alleen als het om Haat Imams gaat dan heb je gelijk en de PVV ook, dat soort mensen moet je niet in je land willen... Daar staat de PVV ook niet alleen in maar wordt breed gesteund, zelfs door links.
Zo zie je maar al je onzin puntjes gewoon simpel te weerleggen zijn met aantoonbare feiten, en als je dan je plemp bekijkt dan is het niets meer dan lege PVV haat retoriek dat nergens op gebaseerd is.
Jammer joh, probeer het nog eens....
DaveDH | 07-02-12 | 09:11 | niet ok!
Wat een gezeur. Als je iemand als Rene Boender al een graaier noemt moet je je na laten kijken en vooral niet raar opkijken als men gezien de gevolgen van je opmerkingen je buiten wordt gesloten. Hoop dat de rechter meevoelt met de organisatie en niet met Brinkman.
Als je kiezers wilt winnen/behouden moet de PVV wel stoppen met dit soort geneuzel. Irritant en maakt ze net zo erg/vreselijk/verwerpelijk als bijvoorbeeld de PvdA die ze zo verafschuwen.
Stijlloos&eigenwijs | 07-02-12 | 09:28 | niet ok!
Vovochka | 06-02-12 | 23:57
Als de PVV 101 zetels in de TK em 38 zetels in de EK zou hebben dan zou NL echt het gidsland van de wereld kunnen worden.
Helaas heeft Wilders die ambitie, kwaliteit of capaciteit niet (zie het belabberde optreden van GW tijdens de voor de PVV zeer belangrijke PS verkiezing)
Gelukkig komt er ooit een echt krachtige politicus na deze slappe zak.
TriestGeval | 07-02-12 | 09:30 | niet ok!
@ TriestGeval...... door de PVV NL een gidsland voor andere landen in de Wereld. Heb jij een gaatje in je hoofd ? Waarom denk je dat de kiezers massaal aan het weglopen zijn ? Met de dag rennen er meer mensen weg bij deze aanfluiting die PVV heet.
We zitten in de problemen en de PVV maakt zich liever druk over uniformen en Nederlandse vlaggetjes op elke hoek van de straten.
PVV moet heel snel verdwijnen en dat gaat gelukkig ook gebeuren.
Een krachtig politicus zei je doel je op iemand als A. H. of de andere met grote snor ?
Godisvoordedomme | 07-02-12 | 09:36 | niet ok!
FF een pil innemen | 06-02-12 | 23:46 | niet ok!
Dat klopt. Dat is inderdaad appels met peren vergelijken.
Deze Willem Arondéuslezing wordt door de Staten van Noord Holland georganiseerd en betaald: dus belastinggeld van alle inwoners van Noord Holland en een schepje van het Rijk. Hoe de PVV de financien regelt zoeken ze zelf maar uit, zolang dat niet van belastinggeld gebeurt.
Fred Janssen | 07-02-12 | 09:37 | niet ok!
Raak er steeds meer van overtuigd dat die student uit Tilburg zeer terecht een 10 voor zn masterthesis heeft gekregen.
KomodoVaraan | 07-02-12 | 09:41 | niet ok!
de PVV wil openbaarheid aan wie de provincie een bak belastinggeld betaald om tegen de PVV aan te schoppen...
DaveDH
Twee feitelijke onjuistheden in één zin helaas. -1- De Statencommissie wil in alle rust zijn werk kunnen doen en de naam van de spreker vrijgeven zodra er een overeenkomst ligt zodat er niet tijdens de procedure al hel en verdoemenis kan worden gepredikt door bijvoorbeeld Hero Brinkman dat de spreker danwel de inhoud nietzou deugen. De sprekers de afgelopen jaren zijn van zeer verschillende signatuur, van een atheistische filosofe als Marjolijn Februari tot bissschop Bär. In 2009 was er bijvoorbeeld ook Ad Verbrugge, voormalig Fortuyn-sympathisant, filosoof en musicus. Hij zou heel goed tot het PVV-kam gerekend kunnen worden.
andalucia | 07-02-12 | 09:41 | niet ok!
@mezelf: kam=kamp
andalucia | 07-02-12 | 09:45 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 08:52 |
"Waarom moet de naam geheim blijven,..."
Er is voor geheimhouding gekozen nadat een spreker na een oproep van Brinkman door aanhangers van de PVV is bedreigd. Dat er een spreker komt die 6.500 euro ontvangt is bekend, niets geheim aan.
Ik ken organisaties die meer geld uitgeven aan de dodenherdenking.
Het is de PVV een doorn in het oog dat er een lezing wordt gehouden in naam van een verzetsheld om nooit te vergeten waar intolerantie toe kan leiden. De PVV heeft niets met slachtoffers van het verzet, getuigen het niet opstaan tijdens een herdenking.
De PVV wil de dodenherdenking kapen om de slachtoffers van het socialisme te herdenken. Van mij mogen ze herdenken wat ze willen maar kaap dan niet de herdenking van andere mensen maar start zelf een herdenking.
En mensen die andere mensen bedreigen zijn bij mij altijd -1.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 09:53 | niet ok!
andalucia | 07-02-12 | 09:41
Ze waren wel allemaal zwaar links en feitelijk klopt het gewoon dat de PVV wil weten waar het geld heen gaat en dat is hun taak... ja zo werkt het in Nederland
Frenck Mahon | 07-02-12 | 09:53
Zo en jij heb bewijs dat het PVV aanhangers waren die de bedreigingen hebben gedaan, jij kan dat onomstotelijk bewijzen, want dat zou namelijk fantastisch zijn dan kunnen we zo oppakken en vast zetten, want mensen die andere mensen bedreigen zijn ook bij mij altijd -1, dus ik hoor graag de namen en rugnummers.
DaveDH | 07-02-12 | 09:59 | niet ok!
Wat is dat toch, die persoonlijke vendetta van Brinkman tegen deze lezingen ? Komt het misschien daaruit voort dat Brinkman absoluut niets snapt van de inhoud ? Want te gaan zeuren over de kosten is wel erg hypocriet als Limburgse PVV Statenleden zichzelf inhuren als fractiemedewerker en zo dubbel inkomen vangen, of als Friese PVV-ers wordt geadviseerd om vervalste facturen in te dienen. En die gang naar de bestuursrechter wordt zeker ook uit eigen PVV kas betaald ? O nee, daar mag de provincie voor opdraaien, wat met advocaat- en gerechtskosten wel een veelvoud zal kosten van 6500 euro. Het begrip "vrijheid" wat de PVV hanteert,doet me wel heel erg denken aan het boek '1984' van George Orwell.
Dr.Merkwürdigenliebe | 07-02-12 | 10:02 | niet ok!
Hero's belofte om iemand "bij de enkels af te zagen, en de lezing voortaan onmogelijk te maken" einde citaat,...omdat een spreker zich waarschijnlijk (censuur vooraf) tegen de PVV zou afzetten....
Was getekend 22 april 2011.....
KomodoVaraan | 07-02-12 | 10:08 | niet ok!
www.volkskrant.nl...
KomodoVaraan | 07-02-12 | 10:09 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 09:59 |
Niet afwijken van het thema, de PVV doet er alles aan om een herdenking van een verzetsheld te voorkomen.
Voor de mensen die in opdracht van Brinkman bedreigen moet je bij Gertjan van Schoonhoven van Elsevier zijn.
www.elsevier.nl...
Frenck Mahon | 07-02-12 | 10:11 | niet ok!
Frenck Mahon | 07-02-12 | 10:11
Is een column in Elzevier het bewijs dat de bedreigingen van PVV aanhangers afkwam... lijkt me niet, dat kun je ook niet bewijzen en daarom lul je dus maar wat... Ik kan ook heel hard mensen bedreigen onder de naam Dave SP... maakt mij nog geen SPer.
En nogmaals ik vind het prima dat Brinkman er tegen aan blijft schoppen, het is belachelijk dat een lezer daar ff in 30 minuten voorlezen uit eigen werk 6500 pakt... Maar blijkbaar vinden jij en andere linkse hypocrieten dat al het tegen de PVV deze zakkenvullerij geen probleem is.
Daarvan akte.
DaveDH | 07-02-12 | 10:16 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 10:16 | niet ok!
De beveiliging van Wilders kost vele miljoenen per jaar. Wees blij dat de "linkse hypocrieten" daar geen kruistocht van maken.Want zo lang de PVV geen inzicht wil geven in haar financien, zou je met hetzelfde recht kunnen zeggen dat de Nederlandse Staat niet hoeft op te komen voor de beveiliging van iemand die willens en wetens door z'n grove ongenuanceerde taalgebruik en opzettelijke belediging van mensen met een islamitisch geloof de aandacht op zich richt van relgieuze fanatici.
Dr.Merkwürdigenliebe | 07-02-12 | 10:25 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 10:16
Voor mij zijn de acties van Brinkman en consorten bedoeld om te voorkomen dat een verzetsheld wordt herdacht en dat mensen met een tegengestelde mening de mond gesnoerd moeten worden.
Nu zijn de vrijheid van meningsuiting en verzet linkse hobbies maar dat wil nog niet zeggen dat het maar afgeschaft moet worden.
Dus moeten Brinkman en zijn twitterknokploeg terug in hun hok en laat de democratie zijn werk doen.
Wat deze daad van Brinkman wel aantoont is dat de PVV wel degelijk een crypto fascistische organisatie is.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 10:27 | niet ok!
Haha Hero maakt zich druk om 'graaiers'. De man met een dubbelfunctie maakt zich druk over anderen. Gotspe!!!
Brinno | 07-02-12 | 10:29 | niet ok!
@DaveDH ...ReneBoender een linkse zakkenvuller ?....u beeld van de werkelijkheid is wel heel erg verstoord.
www.greatopportunities.eu...
-
Over het bedrag kun je zeuren, maar als u het over linkse graaiers wil hebben, Tony Blair geeft 5 spreekbeurten per maand, van een uurtje en vraagt & ontvangt 300.000 € per keer.....
Dat is 1,4 Milj per mnd...voor 5 uur spreken......
KomodoVaraan | 07-02-12 | 10:34 | niet ok!
Stakkers. De wet openbaarheid van bestuur lappen ze zelf aan hun laars door zo dwars te doen over hun giften, maar als er losjes met die wet wordt omgesprongen 'om te voorkomen dat namen van sprekers voortijdig op straat komen te liggen' , is dat weer iets waar de partij van boze mensen boos over gaat lopen wezen.
Kruipt allen terug in uw stamkroegen, gevangeniscellen en stacaravans.
Vage_eddie | 07-02-12 | 10:45 | niet ok!
We geven de PVV niet overal de schuld van ze luisteren toch nergens naar, dus al helemaal niet naar een lezing.
dries62 | 07-02-12 | 10:46 | niet ok!
Vovochka | 06-02-12 | 23:57
Een verbod op tegenspraak lijkt me ongeveer het eerste dat ze zouden invoeren.
Vage_eddie | 07-02-12 | 10:47 | niet ok!
Godisvoordedomme | 07-02-12 | 09:36
De PVV verwoorde in eerste instantie het gedachtegoed van wellicht 70% van de NL en EU. Nu men de PVV en specifiek Wilders in actie heeft gezien, valt deze door de mand en lopen ze in de peilingen enigzins terug.
Een leider met een krachtig getoond charisma, met de gave van het woord, zal het kiezerspotentieel krachtig kunnen aanspreken en de PVV (of een opvolger) tot grote hoogte kunnen opstuwen.
De slappe Wilders is het beste wat politiek NL in jaren is overkomen, gezien in relatie met de overige belachelijke 149 politici die de huidige TK bevolken. Zij krijgen immers feitelijk geen enkele oppositie tegen welke domme uitspraak die zij mogen doen.
TriestGeval | 07-02-12 | 10:47 | niet ok!
Kabinet Rutte | 07-02-12 | 08:51
Als je dan toch alles wil draaien zoals je zelf wil, doe het dan eens overtuigend. Even met betrekking op dit artikel.
Wat is hier niet-falend aan?
Of ga blijf je met 'boehoe mama, links heeft het gedaan' komen?
Kritisch kijken betekent dat je het ook best kan erkennen als een van je favoriete clubjes een foutje maakt, jochie.
Vage_eddie | 07-02-12 | 10:56 | niet ok!
Vage_eddie | 07-02-12 | 10:56
Wow, grammatica.
Vage_eddie | 07-02-12 | 10:56 | niet ok!
KomodoVaraan | 07-02-12 | 10:34
Maar die wordt niet betaalt van mijn belastingcenten, dus ik snap niet helemaal waarom jij Tony Blair er bij haalt. Of komt die ook?
Dr.Merkwürdigenliebe | 07-02-12 | 10:25
Tja hoe moet je hier nu op reageren, als of het inzichtelijk maken van de financieen ook maar iets te maken heeft met de beveiliging van Wilders... Daarbij komt dat jij ook nog eens vind dat die eigenlijk zijn mond moet houden en al die zelf om die doodsbedreigingen heeft gevraagd.. dit is dus het niveau waar links op zit... verbaast me niets aangezien links ook de eerste politieke moord heeft georganiseerd.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 10:27
Voor jou is dat zo., maar dat betekent nog niet dat de werkelijkheid ook zo in elkaar zit en als ik naar de plemp van Dr.Merkwürdigenliebe lees dan is de vrijheid van meningsuiting iig niet veilig bij links.
DaveDH | 07-02-12 | 11:15 | niet ok!
Ha. De bestuursrechter. De onmachtigste rechter van Nederland. Succes droeftoeters!
JanVergoor | 07-02-12 | 11:21 | niet ok!
Frenck Mahon | 07-02-12 | 10:27
Sinds wanneer zijn veronderstellingen gelijk aan de waarheid?
Het herinterpreteren van de eigen aannames heeft bij linkse baggerjournalisten een grote vlucht genomen maar heeft met kwaliteit en waarheid niets te maken.
Hooguit is het bladvulling voor anders nietszeggende woordpulp op "kwaliteits" papier.
Dr.Merkwürdigenliebe | 07-02-12 | 10:25
NL zit vol met links schorem (vooral SP en GL getint) dat er een sport van maakt om mensen die hen onwelgevallig zijn persoonlijk te terroriseren. Openbaarmaking van PVV sponsorgegevens zou slechts meer brandstof bieden aan dit linkse geteisem.
TriestGeval | 07-02-12 | 11:30 | niet ok!
@DaveDH, dat hangt ervan af waar hij uitgenodigt wordt, en dat kan dus zomaar wel NL belastinggeld zijn.
-
Het gaat mij om het ongefundeerde gemak waarmee mensen als graaiers of zakkenvullers worden gedumpt, terwijl ze het niet zijn, en de tweets of emails van de "breivikjes in spe" die het allemaal nog niet zo snappen naar een beoogd spreker (NB nog niet eens geboekt).
-
Woorden doen er namelijk wel toe, zo ook uw volslagen idiote opmerking dat "links de eerste politieke moord heeft georganiseerd".....u weet of niet wat u zegt, of bent aan het radicaliseren als "zo'n breivikje in spe"......
-
Leest u dit nog ns rustig door
www.kajleers.nl...
-
Dit is overigens een provincie NH verhaal, dus ook niet mijn belastingcenten.
KomodoVaraan | 07-02-12 | 11:31 | niet ok!
Met of zonder PVV is nuchter nadenken een pré.
cenzeur | 07-02-12 | 11:41 | niet ok!
HSVOBW | 07-02-12 | 07:57
Dus je gaat op een andere partij stemmen die zijn beloften niet na komt ?
De inkopper | 07-02-12 | 11:53 | niet ok!
KomodoVaraan | 07-02-12 | 11:31
Zeggen dat links de eerste politieke moord heeft georganiseerd, berust gewoon op feiten, Fortuyn heeft zelfs gesmeekt bij de linkse MP of het wat normaler kon.. dan heb ik het nog niet eens over taart incident vlak voor de moord... allemaal feiten. Maar ja linkse joop frusties hier hebben geen boodschap aan feiten, het zijn net religieuzen, ze denken een monopoly op de waarheid/gelijk te hebben (dank aan H Teeuwen)
Weet je wat dom links gedrag is, mensen die het niet met je eens zijn breivikjes, maar ja zoals ik net al uitlegde demoniseren van mensen met een andere mening is de way links rolt, voorbeelden te over.
"Dit is overigens een provincie NH verhaal, dus ook niet mijn belastingcenten."
En waar dacht je dat de provincie zijn geld vandaan kreeg?
DaveDH | 07-02-12 | 12:05 | niet ok!
@mezelf
het is breivikjes noemen...
DaveDH | 07-02-12 | 12:06 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 12:05
Maak je niet zo druk om het aantal vazallen wat hier op POW aanwezig is.
Ze trekken vanzelf aan het kortste eind alle cijfers wijzen dit steeds weer uit.
cenzeur | 07-02-12 | 12:09 | niet ok!
mensen, mensen, mensen... als de PVV zich druk maakt om iemand die €6500 euries krijgt voor een lezing waarom maken ze zich dan niet druk over zaken die een veelvoud hiervan kosten. Nee lekker de aandacht naar je toetrekken met deze kruideniersmentaliteit.
Zielig en zo verlies je kiezers.
Stijlloos&eigenwijs | 07-02-12 | 12:10 | niet ok!
Openbaarheid is een goede zaak.
funkyd | 07-02-12 | 12:12 | niet ok!
Stijlloos&eigenwijs | 07-02-12 | 12:10
Of het sterkt dat kan ook ,de lezingen zijn voor vrijheid van mening maar niet om je mening kracht te laten dragen zodat de vrijheid voor anderen ingeperkt worden door tegen een politieke partij in de weer te gaan.
cenzeur | 07-02-12 | 12:15 | niet ok!
cenzeur | 07-02-12 | 12:09
Ohw ik maak me ook helemaal niet druk hoor, ik vind het wel amusant om gaten in hun van haat doordrenkte argumenten te schieten, en ik moet zeggen dat ze het me wel heel makkelijk maken... ;-))
DaveDH | 07-02-12 | 12:18 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 12:18 |
Het is ook één doorzichtige drek die niets aan argumenten heeft.
cenzeur | 07-02-12 | 12:21 | niet ok!
Wat deze daad van Brinkman wel aantoont is dat de PVV wel degelijk een crypto fascistische organisatie is.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 10:27 |
Klinkt als een goedkope crypto-communistische beschuldiging!
Prins Pils | 07-02-12 | 12:27 | niet ok!
De PVV vindt de besloten werkwijze in strijd met de Wet Openbaarheid
Dasvince | 07-02-12 | 12:32 | niet ok!
Prins Pils | 07-02-12 | 12:27 |
Irritante mensen die na 30 jaar links beleid(Dus geen politieke partij)het licht nog niet zien dat multi culti in al zijn facetten mislukt is spartellen nog wat,maar dat zal meer spasme zijn als bochten wringen.Zie een Frenck Mahon.
cenzeur | 07-02-12 | 12:36 | niet ok!
Nielsnogwat | 07-02-12 | 01:18
Dan hadden ze die lezing toch ook meteen kunnen laten doorgaan vorig jaar? Dat had een hele hoop gezeik gescheeld.
Doldwaas | 07-02-12 | 02:54 | niet ok!
Het punt is dat de PVV een lezing van beide kanten belicht wil hebben. Eenzijdige media is namelijk nooit goed, je kunt nooit op een nieuws bericht je menign baseren. Ik ben zelf PVV stemmer, maar ik geloof niet klakkeloos wat de PVV zegt, of D66 of wie dan ook. Ik lees verschillende opinie's, vervolgens baseer ik daar mijn mening op. En het komt zo uit dat die mening aardig dicht bij de PVV ligt.
Probleem is dat "links mensen" hun waarheid als de enige waarheid hebben betiteld. Andere meningen en opinie's moeten zoveel mogelijk geweerd worden. Dat kun je ook goed zien aan het onderwijs waar het linkse gedachtegoed ook diep is doorgedrongen. Leraren die een berisping krijgen omdat ze openlijk PVV-er zijn en kinderen daar over vertellen. Prima als je een lezing wil houden over een maatschappelijk belangrijk punt, maar belicht het dan wel van meerdere visie's zodat de mensen die de zaal uit gaan een zelf een mening kunnen vormen.
Nielsnogwat | 07-02-12 | 13:07 | niet ok!
Prins Pils | 07-02-12 | 12:27 | niet ok!
"Klinkt als een goedkope crypto-communistische beschuldiging!"
Kom kom ik ben van jou beter gewend, dit is kleuterklas niveau.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 13:39 | niet ok!
cenzeur | 07-02-12 | 12:36 |
Toe maar een Ad hominem bij gebrek aan weerwoord, het bewijst mijn gelijk maar weer eens.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 13:42 | niet ok!
Frenck Mahon | 07-02-12 | 13:39 |
Ja, maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes!:)
Prins Pils | 07-02-12 | 13:42 | niet ok!
Frenck Mahon | 07-02-12 | 13:42
Kut hé, al je argumenten zijn volledig aan gort geschoten door die vervelde rechtste mensh, best wel dapper dat je het toch nog steeds blijft volhouden... keep it up ;-))
DaveDH | 07-02-12 | 13:49 | niet ok!
DaveDH | 07-02-12 | 13:49 | niet ok!
Nee hoor, ik vind het wel grappig om te zien hoe de PVV-adepten zich als sekte-leden gedragen en vooral boos reageren als hun ideaal plaatje wordt bekritiseerd.
Als SHARP sta ik lijnrecht tegenover organisaties als de PVV die proberen de vrijheden van mensen in te perken.
Frenck Mahon | 07-02-12 | 14:03 | niet ok!
Feit is dat de (geplande) sprekers van de afgelopen jaren absolute zwetsers waren met een veel te hoge vergoeding.
Om nu eventuele kritiek te voorkomen en in het geniep te gaan beslissen is een kinderachtige reactie.
sitzkrieg | 07-02-12 | 14:08 | niet ok!
@DaveDH ,...dus omdat ik voor elke vrijheid van meningsuiting ben, omdat ik tegen censuur vooraf ben, ben ik opeens links ?
U en de uwen hebben de mond vol van vrijheid, maar u zou onder druk nog niet weten hoe het geschreven moest worden.
-
U komt met de term "georganiseerde moord op Fortuyn", niet ik.......dit past naadloos in de redeneer trant van gekken als breivik, vd vlis, volkert, rara,....een continu vijandsbeeld, overal bedreigingen en complotten zien, zich hierin gesteund weten door politieke leiders, maar door teveel haast tot daden overgaan. Om die reden mijn "breivikjes in spe" opmerking.
Ik sta niet toe dat uw kronkel mij woorden in de mond legt die ik niet gebruikt heb.
Maar lees zo maar ns wat reaguursels van uw politieke vrinden hier.
-
U heeft het stukje "woorden doen ertoe" of niet gelezen of niet begrepen.....
Dat stukje zegt exact dat wat Pim zei, Wilders zegt, of van Dam zei of Jensma zei door anderen "minder van geest (de breivikjes in spe)" uitgelegd kan worden om tot daden over te gaan.
-
Het recht van vrije meningsuiting is direct gekoppeld aan de plicht om zorgvuldig met je woorden om te gaan. Zeker in een publiek debat.
Nieuw populistisch rechts vindt echter dat men zomaar alles moet kunnen roepen en zeggen,.....zonder verantwoordelijkheid over de consequenties die je woorden bij een ander teweeg brengen.
KomodoVaraan | 07-02-12 | 14:09 | niet ok!
Hier nog zon angstzaaier, Ayaan in newsweek,...genocide van christenen in de arabische wereld, waar de pers niet over schrijft omdat die allemaal aan de leiband van de moslims lopen,....
www.thedailybeast.com...
KomodoVaraan | 07-02-12 | 14:17 | niet ok!
Frenck Mahon | 07-02-12 | 14:03
Laat ik nu geen PVV adept zijn... dus ik weet niet wie je bedoeld.
KomodoVaraan | 07-02-12 | 14:09
"@DaveDH ,...dus omdat ik voor elke vrijheid van meningsuiting ben, omdat ik tegen censuur vooraf ben, ben ik opeens links ?
U en de uwen hebben de mond vol van vrijheid, maar u zou onder druk nog niet weten hoe het geschreven moest worden."
Nee hoor ik noem je een linkse frustie links omdat je in elk topicje over de PVV de zelfde meuk kots, en ik constateer dat je vaak linkse retoriek gebruikt die niet gebaseerd zijn op feiten.. dus vandaar het predicaat links.
"een continu vijandsbeeld, overal bedreigingen en complotten zien, zich hierin gesteund weten door politieke leiders, maar door teveel haast tot daden overgaan."
Ja en jij bent een figuur die alles ontkent, nee hoor er is niets aan de hand, u kunt rustig slapen want Nederland zijn absoluut geen problemen met moslims en Marokkanen, als we er maar over zwijgen dan gaat het vanzelf over... ga dat verhaaltje maar vertellen aan de nabestaande van Theo van Gogh.
"Om die reden mijn "breivikjes in spe" opmerking.
Ik sta niet toe dat uw kronkel mij woorden in de mond legt die ik niet gebruikt heb."
Het is mij wel duidelijk welke link je wilt leggen, met veel moeite probeer jij de PVV en zijn aanhang met breivik te vergelijken... toch grappig dat het een links was die de eerste politieke moord heeft georganiseerd.
"U heeft het stukje "woorden doen ertoe" of niet gelezen of niet begrepen.....
Dat stukje zegt exact dat wat Pim zei, Wilders zegt, of van Dam zei of Jensma zei door anderen "minder van geest (de breivikjes in spe)" uitgelegd kan worden om tot daden over te gaan."
Ik heb het idd niet gelezen.
"Het recht van vrije meningsuiting is direct gekoppeld aan de plicht om zorgvuldig met je woorden om te gaan. Zeker in een publiek debat. Nieuw populistisch rechts vindt echter dat men zomaar alles moet kunnen roepen en zeggen,.....zonder verantwoordelijkheid over de consequenties die je woorden bij een ander teweeg brengen."
Inderdaad de vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft een absolute, en als jij te lange tenen heb is dat jou probleem, en als ik wil roepen dat de Islam een walgelijke kudt religie is dan moet dat kunnen in een democratisch land... en dat moet ik kunnen doen zonder angst voor vervolging of angst voor me leven.
Blijkbaar denk jij daar anders over... Prima hoor.
DaveDH | 07-02-12 | 14:42 | niet ok!
@DaveDH,...dus u bent al zover van t pad, dat u liberaal gedachtengoed en argumenten als "linkse meuk" ziet. Tja, dan houdt alles wel op idd.
-
Ik ontken niet dat er problemen zijn, ik ontken slechts dat hierdoor de wereld vergaat of NL eraan ten onder gaat.
-
Goed zie uw link naar "de linkse organisatie graad" van de moord op Fortuyn dan wel tegemoet, kunt u het OM cc'n zou een mooie zaak zijn, kunnen ze Volkert nog even vasthouden.
-
Nee u heeft het echt niet begrepen, ik stel dat woorden (van van Dam of Wilders) er kennelijk voor de "breivikjes in spe of de volkertjes in spe"(voor mij namelijk exact hetzelfde) er wel toe doen om motivatie en rechtvaardiging voor hun daden te vinden.
-
Vrijheid van meningsuiting is dus geen "absolute". Ga fijn in vak K van feyenoord roepen hoe u voor ajax bent,...maar kom dan niet klagen dat ze u niet begrepen hebben.....roep in Virginia dat rednecks loosers zijn, of ga in jerusalem in de verkeerde kleding langs een synagoge.
U legt uw vrije meningsuiting uit als het recht tot beledigen, en (OT) wil dit een ander vooraf onthouden.
-
U bent het prototype van de klager die continu op elk moment van de dag "zn recht opeist" en vergeet dat aan uw rechten ook verplichtingen zitten, en dat het uitoefenen van uw recht, vrijwel altijd betekend dat een ander in zijn recht beknot wordt.
Het is als in het verkeer, voorrang nemen of voorrang verlenen, u wilt gewoon altijd van rechts komen,....
Dus ja daar denk ik heel anders over.
KomodoVaraan | 07-02-12 | 15:07 | niet ok!
Hoe durft Brinkman zich te beroepen op openbaarheid van bestuur terwijl hij voor zijn eigen clubje iedere transparantie aanvecht.
HumanJoystick | 07-02-12 | 15:50 | niet ok!
"dus u bent al zover van t pad, dat u liberaal gedachtengoed en argumenten als "linkse meuk" ziet. Tja, dan houdt alles wel op idd.
-"
Jij bent net zoveel liberaal als dat ik links ben, en nee D66 is niet liberaal maar een slap aftreksel van de PvdA.
"Vrijheid van meningsuiting is dus geen "absolute". Ga fijn in vak K van feyenoord roepen hoe u voor ajax bent,...maar kom dan niet klagen dat ze u niet begrepen hebben.....roep in Virginia dat rednecks loosers zijn, of ga in jerusalem in de verkeerde kleding langs een synagoge."
Goh Jerusalem ligt ook al in Nederland? sorry die memo heb ik ff gemist... verder als ik in vak K dat roep dan is de kand idd dat ik klappen krijg, maar er is geen kans dat de staat mij vervolgd omdat ik dat in vak K riep dat ik voor 020 was.
"U legt uw vrije meningsuiting uit als het recht tot beledigen, en (OT) wil dit een ander vooraf onthouden. "
Niemand in Nederland heeft het recht om niet beledigd te worden, dat zou mooi zijn dan kunnen we elkaar de hele dag aanklagen... dezer stelling is dus absurd.
"U bent het prototype van de klager die continu op elk moment van de dag "zn recht opeist" en vergeet dat aan uw rechten ook verplichtingen zitten, en dat het uitoefenen van uw recht, vrijwel altijd betekend dat een ander in zijn recht beknot wordt.
Het is als in het verkeer, voorrang nemen of voorrang verlenen, u wilt gewoon altijd van rechts komen,...."
Ik vervul die plichten ook, ik betaal me belastingen en ik hou me aan de wet, meer verplichtingen heb ik niet... En idd ik zie liever alles van rechts komen. Links is pappen en nathouden, voor elkaar zorgen, onrendabele luxe leventjes geven ten koste van mensen die hard werken, grenzen open, meer Islam, meer van dat walgelijke socialisme, met andere woorden Nederland aan alle kanten verzwakken, ja daar denken we idd heel anders over
DaveDH | 07-02-12 | 16:32 | niet ok!
@KomodoVaraan | 07-02-12 | 15:07 : Niet te gefrustreerd raken door die Hagenees van niks he? Hij leest je plempsels niet eens goed, reaguurt dan op dat ene dingetje waarvan hij denkt(denkt!) iets af te weten, en zodra je dat aankaart begint hij ad hominem te schelden. Alles ter rechterzijde van het nationaal Front zijn 'extreem linkse landverraders' die 'de kogel verdienen', enzovoort.
DavejeDH is best leuk om te lezen maar vrij nutteloose om op te reaguren. Het is alsof je in een echoput staat te blaten en je de helft van je eigen woorden fout hoort terug kaatsen.
Overigens on topic; Als deze zelfde organisatie een rabiate lezing had laten uitspreken tegen de islam en alles dat daar maar op lijkt, dat had diezelfde hypocriete PVV-bende hard staan te applaudisseren, en hadden ze moord, brand en discriminatie geschreeuwd als iemand die lezing had willen tegenhouden.
Er moet een nieuw woord worden uitgevonden om de uber-hypocrisie van de PVV te omschrijven.
TM | 07-02-12 | 16:34 | niet ok!
Zeg KomodoVaraan : Verdomd, hij legt het zelf beter uit :
"Ik vervul die plichten ook, ik betaal me belastingen en ik hou me aan de wet, meer verplichtingen heb ik niet."
Meneer gaat dus uit van bovenaf opgelegde verplichtingen en denkt niet eens over morele of ethische verplichtingen. Een bijzonder verachtelijke instelling mijns inziens, maar hij heeft het zelf niet eens door geloof ik.
TM | 07-02-12 | 16:37 | niet ok!
Laten we nog eens over die 6500 euro voor die 45 minuten spreken nadenken. Omgerekend € 8500,- per uur zal de overgrote meerderheid van de bevolking achter de oren laten krabben. Of je de (literaire) kunst nu voorstaat of niet. Mensen die roepen dat dit een prima idee en niet overdadig bedrag is, zouden dit door sponsoring bijeen moeten brengen en niet moeten laten betalen door de belastingbetaler die met zijn of haar rug tegen de muur staat en waarvan het weer eens makkelijk stelen is. Want dat zijn dit soort "vergoedingen"namelijk. Pure diefstal, en voor de voorstanders ...... richt gezamenlijk een fonds op, stort maandelijks 50 euro en dan hoor je mensen niet meer die het eens zijn met de vragen die de PVV wel durft te stellen over dit soort belachelijke zaken.
De inkopper | 07-02-12 | 16:41 | niet ok!
Eigenlijk is het heel simpel. De voorhanden zijnde middelen (geld, dus) dienen sober en doelmatig te worden aangewendt.
6500 Euro voor 3kwartier gewauwel vind ik niet sober en doelmatig.
Heeft voor mij niets met de inhoud van die lezing te maken, maar wel met een provincieN-H die jarenlang een rampzalig financieel beleid voerde. In dat provinciehuis hoeft het meubilair de eerste dertig jaar niet vervangen te worden, mogen de ambtenaren een thermosfles koffie van huis meenemen en is 14 graden een goede temperatuur om bij te werken.
Heiner | 07-02-12 | 16:59 | niet ok!
TM | 07-02-12 | 16:37
Ach kijk eens wie daar onder zijn steen vandaan komt gekropen, onze ITertje.. die wilt ook even zijn twee centen kwijt... ach knul dat jij (en figuren met de zelfde walgelijke manier van naar de wereld kijken) mij verachtelijk vind kan ik echt alleen maar om glimlachen...
Maar (gewoon voor de lol) vertel jij me maar eens welke verplichtingen ik nog meer zou hebben...
DaveDH | 07-02-12 | 17:05 | niet ok!
Heiner | 07-02-12 | 16:59 :)
cenzeur | 07-02-12 | 17:08 | niet ok!
@DaveDH | 07-02-12 | 17:05 : Je moet eens een nieuwe belediging verzinnen want 'onder zijn steen vandaan gekropen' is a) oudbakken en b) grammaticaal nog onjuist ook.
Je kunt ook nog steeds niet lezen he? Ik veracht jou niet, ik veracht je asociale ruk-instelling.
En neen, ik ga mezelf niet herhalen want je leest mijn plemps toch niet goed door. Zou je dat wel doen dan had je mijn antwoord op die vraag in deze thread kunnen lezen.
Niet, dat jij je trouwens interesseert voor 'anderen' of voor 'verplichtingen'. Jij doet alleen waar je toe gedwongen wordt: belastingen betalen en je aan de wet houden. Dat heb je net met een stalen gezicht zitten tikken dus doe me een plezier; ontken dat ook nog even, dan is de ontluistering compleet.
TM | 07-02-12 | 17:15 | niet ok!
TM | 07-02-12 | 17:15
Ik ontken helemaal niets knul, idd ik betaal de belasting en ik hou me aan de wet, als iedereen zich zou gedragen zoals ik dat doe dan zou Nederland er iig een stuk beter uitzien aangezien de criminaliteitscijfers omlaag kletteren. Maar blijkbaar vind jij dat ik meer zou moeten doen? blijft de vraag staan: wat dan?
DaveDH | 07-02-12 | 17:29 | niet ok!
TM | 07-02-12 | 17:15
Ohw bij de weg, je tips over grammatica zijn nutteloos bij mij aangezien is zo dyslectisch als de tyfus ben (als er geen spellingcontrole was geweest had je nog veel meer werk gehad) dus bespaar je voortaan de moeite.
Thanks
DaveDH | 07-02-12 | 17:31 | niet ok!
6500:2700=2.40
Euro:seconden= Euro/sec.
De prijs per seconde is Euro 2.40.
Helemaal geen graaien..
Heiner | 07-02-12 | 17:55 | niet ok!
@DaveDH,..dus u ziet alleen D66 als partij van het liberale gedachtengoed ? ..er is nog n partij, in ieder geval een deel in die partij dat zich nog niet door de PVV van t pad heeft laten brengen door neo-nationalistisch ge-palaver...
-
tav vak K , 020 en de staat,...los vd klappen hangt t er vanaf wat u gaat roepen....wel bij de les blijven heer.
-
tja deze is te mooi...niemand in nederland heeft het recht niet beledigd te worden....goh wat ben ik blij dat we een rechtsstaat hebben...u snapt t echt niet he ? ....
-
We denken absoluut zeer ander over de rechten en plichten van de vrijheid van meningsuiting, over socialisme, de heilstaat en de maakbare samenleving denk ik in ieder geval minimaal genuanceerder.
(sssttt dat is een mooi woord voor intelligenter).
KomodoVaraan | 07-02-12 | 18:22 | niet ok!
@TM,...tja , is die DaveDH toch door u in mn achting gestegen, ...okokok alleen omdat het een Hagenees is.....that's it.
-
Nou goed de verplichtingen die DaveDH stelt kennen we nog uit het Duits, iets wat de staat op legt, bevelen ...dat soort zaken.
Als het wet wordt burka's op te pakken, doet ie dat,...of het moreel juist is, maatschappelijk relevant, ...nein....befehl ..goed de rest kennen we.
-
UberHypocriet,.....dat moet HYPERCRIET worden.......
KomodoVaraan | 07-02-12 | 18:27 | niet ok!
"dus u ziet alleen D66 als partij van het liberale gedachtengoed ? ..er is nog n partij, in ieder geval een deel in die partij dat zich nog niet door de PVV van t pad heeft laten brengen door neo-nationalistisch ge-palaver..."
Welke partij dan, en ga niet zeggen de VVD want die heeft het liberalisme vol van achter uit de keel in de bek gespuwd en daardoor mijn stem kwijt geraakt... dus als je je zelf echt belachelijk wil maken dam
"tav vak K , 020 en de staat,...los vd klappen hangt t er vanaf wat u gaat roepen....wel bij de les blijven heer."
Ik weet niet of je ooit wel eens bij voetballen ben geweest, maar er wordt van alles geroepen er is nog nooit iemand veroordeeld voor het roepen van het één en ander.
"tja deze is te mooi...niemand in nederland heeft het recht niet beledigd te worden....goh wat ben ik blij dat we een rechtsstaat hebben...u snapt t echt niet he ? ...."
Jij bent toch echt de gene die het niet duidelijk snapt alleen zelf nog niet door heeft... sneu voor jou maar grappig nonetheless.
"We denken absoluut zeer ander over de rechten en plichten van de vrijheid van meningsuiting, over socialisme, de heilstaat en de maakbare samenleving denk ik in ieder geval minimaal genuanceerder."
Nee jij denkt daar anders over dat maakt het nog niet genuanceerder of intelligenter, en als je jezelf als intelligent bestempelen moet, moet je je toch eens afvragen of je dat dan ook daadwerkelijk bent.
"Nou goed de verplichtingen die DaveDH stelt kennen we nog uit het Duits, iets wat de staat op legt, bevelen ...dat soort zaken.
Als het wet wordt burka's op te pakken, doet ie dat,...of het moreel juist is, maatschappelijk relevant, ...nein....befehl ..goed de rest kennen we."
Kijk en zo kennen we onze linkse mensh weer, want als we de argumenten niet toereikend zijn dan kunnen we altijd nog een godwinnetje tegenaan gooien... waar zouden jullie linkse toch zijn zonder de tweede wereld oorlog.
DaveDH | 07-02-12 | 19:25 | niet ok!
Een nieuw licht?
www.amsterdampost.nl...
Ben Adam | 08-02-12 | 07:24 | niet ok!
@davedh, uit beleefdheid zal ik u nog antwoorden.
De VVD bestaat uit meer dan alleen de zwakke neo-cons die nu aan het roer staan en zich door Wilders laten ringeloren.
Overigens wel grappig dat u bij de VVD weggaat vanwege het gebrek aan liberalisme en bij de PVV terecht komt.
Ik mis daar wellicht enige nuance,......
-
Voetbal, nee een paupersport, daar vertoon ik me niet, maar meen me gestaakte wedstrijden en overspelen zonder publiek te herinneren na spreekkoren. Niet alle straf is strafrechterlijk weet u.
-
Ik bestempel mij nergens intelligenter, jazeker wel genuanceerder. Ik zal intelligentie ook niet koppelen aan opleiding hoewel anderen dat wel doen.
-
Ja, en de gelijkenissen met duitsland in de jaren dertig is inmiddels door wetenschappelijk onderzoek aangetoond, en dus per definitie geen godwin meer, maar gewoon het vermelden van feiten.
En feiten zijn niet links of rechts, beste Dave.....sorry.
KomodoVaraan | 08-02-12 | 15:28 | niet ok!
@davedh, uit beleefdheid zal ik u nog antwoorden.
De VVD bestaat uit meer dan alleen de zwakke neo-cons die nu aan het roer staan en zich door Wilders laten ringeloren.
Overigens wel grappig dat u bij de VVD weggaat vanwege het gebrek aan liberalisme en bij de PVV terecht komt.
Ik mis daar wellicht enige nuance,......
-
Voetbal, nee een paupersport, daar vertoon ik me niet, maar meen me gestaakte wedstrijden en overspelen zonder publiek te herinneren na spreekkoren. Niet alle straf is strafrechterlijk weet u.
-
Ik bestempel mij nergens intelligenter, jazeker wel genuanceerder. Ik zal intelligentie ook niet koppelen aan opleiding hoewel anderen dat wel doen.
-
Ja, en de gelijkenissen met duitsland in de jaren dertig is inmiddels door wetenschappelijk onderzoek aangetoond, en dus per definitie geen godwin meer, maar gewoon het vermelden van feiten.
En feiten zijn niet links of rechts, beste Dave.....sorry.
KomodoVaraan | 08-02-12 | 15:28 | niet ok!