*

'Een eigen mening hebben, hè, wat denkt u wel niet?'

"Voor u staat een politicus die wordt aangeklaagd omdat hij zijn opinie heeft verkondigd."

De inquisiteurs van de Nederlandse justitie hebben Geert Wilders bepaald nog niet op zijn knieŽn weten te dwingen. "Vrijheid van meningsuiting is het enige dat ik nog heb. Ik geef niet op. Ik vind het een schande dat ik hier moet staan en dat vinden veel mensen in binnen- en buitenland ook." Volgens het ANP zei de controversiŽle politicus dit vandaag tegen de rechtbank aan het eind van de regiezitting over zijn strafzaak.

Het spraakmakende proces gaat over zijn omstreden Marokkanen-uitspraken. Het Openbaar Ministerie vervolgt de PVV-leider voor belediging van Marokkanen op grond van ras en het aanzetten tot discriminatie en haat. Over die uitspraken: "Ik neem er niets van terug en ik heb ook geen spijt."

"Voor u staat een politicus en hij wordt aangeklaagd omdat hij zijn politieke opinie heeft verkondigd. Waarom heb ik gesproken? Eerlijk antwoord is dat ik minder Marokkanen in Nederland wil. We hebben een Marokkanenprobleem. Ik heb de plicht om dat te benoemen'', betoogde Wilders. "Ik heb voor, tijdens en na verkiezingen niet gezegd alle Marokkanen het land uit of alle Marokkanen deugen niet. Ik wil minder Marokkanen en dat vinden vele andere Nederlanders."

Volgens de politicus meet het Openbaar Ministerie met twee maten. "Het OM probeert mij nu te pakken maar is selectief aan het shoppen. Als ik zou hebben gesproken over minder SyriŽrs dan zou ik hier vandaag niet staan. Of ik zou hier niet alleen staan, maar samen met premier Rutte en bijna alle regeringsleiders van Europa. Want allemaal zetten ze vandaag in op minder SyriŽrs.''

'Politiek proces'

Concluderend stelde Wilders dat er "door deze dubbele moraal en hypocrisie bij zowel de politiek als het OM" sprake is van een politiek proces. Ook riep hij een van de rechters op zich terug te trekken van de zaak omdat zij zich in een tv-uitzending had uitgelaten over zijn vorige proces.

Reaguursels

Nepproces.

Nette verklaring van Wilders.
En verder wat Botte Hork zegt.

Diep respect voor deze man, die al 11 jaar lang zijn vrijheid volledig kwijt is.

Precies Greet.
Bovendien wat moeten we met Marokkanen in Nederland?
Waarom zijn die gasten nog steeds Marokkaan met paspoort en al?
Lever je Marokkaanse paspoort in en wordt Nederlander!
Minder Marokkanen, meer echte Nederlanders!
Daarbij speelt etniciteit geen rol.
ot: Geenstijl ga weer linken naar PowNews pls?

Groot gelijk Geert,
normale mensen begrijpen wel dat het niet over de geciviliseerde Marokkaan gaat die iets toevoegt aan NL, maar dat het over de lichting Marokkanen gaat die je iedere week bij opsporing verzocht tegen komt.

Ik ben helemaal geen Wilders fan absoluut zeer beslist niet
Wilders word aangepakt omdat er aangiften tegen hem zijn gedaan.
Uit een steekproef blijkt dat zij allemaal vals zijn.
Dus OM niet Wilders maar de gene die die de valse aangiften en die daar toe aangezet hebben gedaan dienen achter het hekje te staan.

Hulde.

Ja gelijk heeft hij. Ik vond zijn uitspraak smakeloos en kwetsend maar ik vind het belachelijk dat hij zich er voor de rechter voor moet verantwoorden.

Is er eigenlijk ook massaal aangifte gedaan tegen spekman, zoniet dan roep ik op om dat alsnog te doen. Zijn uitspraken waren minstens net zo erg. Het is dat ik niet in NL woon anders...

-weggejorist-

Geert heeft nooit in zijn leven ook maar ergens spijt van gehad.

Die geblondeerde mafkees snapt het echt niet.... hoe dom kun je zijn ..
Nu is het tenminste klip en klaar wat hij bedoeld heeft en zijn doelstelling is: minder Marokkanen in Nederland. Kortom een racistische agenda, kan niemand meer ontkennen.

Kortom een racistische agenda, kan niemand meer ontkennen.
Iron Hors | 18-03-16 | 21:22
.
Ten eerste Marokkaan is geen ras.
Ten tweede, minder Syriers mag wel?

Donkersloot | 18-03-16 | 21:18 |
Lekker makkelijk zo'n uitspraak, als je verder geen steekhoudende argumenten hebt.
Ga zo door!

...'De verdediging wil het proces niet vertragen, zei Knoops'... Opnieuw een hypocriete leugen van Wilders, die volop begonnen is met het op de weg gooien van 'boomstronken' ter dwarsboming van de rechtsgang. De Rechter moet toetsen of het gedrag van Wilders wel in overeenstemming is met de eed van een parlementair volksvertegenwoordiger. Iemand die 'de facto' uitsluitend zichzelf vertegenwoordigt. KŠn dat wel? Tien jaar niks anders gepresteerd dan: 'o, o, o wat heb ik toch gelijk-gewauwel'...

Iron Hors | 18-03-16 | 21:22 | niet ok!
Het nieuws deze week: Afgesneden koppen, gepakte terreurverdachte al bijna 3 maanden verstopt in een gemeenschap, een stille tocht voor een vermoorde crimineel. Waarom is het verkeerd hier minder van te willen?

Hij hoeft er ook geen spijt van te hebben. Als de 10.000 meest criminele en vervelende Marokkaanse jonge mannen (want daar zit het grootste probleem) weg zouden zijn, zou dat heel veel ellende en weggegooid geld schelen.

Willen we meer of minder Witler?

Iron Hors | 18-03-16 | 21:41 |†niet ok!

Haha ik vind u grappig!

Wilders had zijn betoog kunnen onderbouwen door alle ernstige incidenten met Marokkanen te benoemen die zich hebben afgespeeld sinds zijn minder-uitspraak. De rechter zou hem het zwijgen hebben opgelegd omdat dat te veel tijd zou hebben gekost.

@reaguurbot | 18-03-16 | 20:55

Mwah dat denk ik niet..en groot gelijk hebben ze bij GS
nieuws.tpo.nl...

Hoe was het ook weer, wiens brood men eet wiens woord men spreekt o.i.d. ?

Wilders is een held en verzetsstrijder. Dat zal de geschiedenis ons in de toekomst duidelijk maken.

Naar de hel met communisten.

@Haagse_Harry | 18-03-16 | 21:58

Huh...wie of wat is Witler ?

@vun Strumfhausen,
Who in the fuck is Haagse_Harry.
Alles wat uit het westen komt, stinkt.

Minder minder minder syriers... kom ik nu ook voor de rechter? Liggen voorbedrukte formulieren al klaar?
.
Mooie speech van Wilders, helaas wil heel links hem veroordeeld hebben tot die rechter aan toe. En dat terwijl dit al 10 jaar in zijn verkiezingsprogramma staat. Er is wel degelijk een marokkanenprobleem, alleen mag dat dus niet meer besproken worden.
Als politicus mag je dus geen dingen meer bespreken die mensen aangaan. Vluchtelingen uit bepaalde landen dus ook niet meer als Wilders veroordeeld wordt....hoe moet dat nu straks als zoiets niet meer besproken mag worden?

ik zou het zelf niet zo gezegd hebben, tuurlijk snap ik de context wel maar echt handig vond ik het niet, mijn stem heeft hij wel hoor maar dat we nu al 2 jaar verder zijn zegt genoeg, ik bedoel als het werkelijk echt strafbaar was wat hij zei dan was hij al veel eerder veroordeeld.

-weggejorist-

Ik ben helemaal geen Wilders fan absoluut zeer beslist niet
Wilders word aangepakt omdat er aangiften tegen hem zijn gedaan.
Uit een steekproef blijkt dat zij allemaal vals zijn.
Dus OM niet Wilders maar de gene die die de valse aangiften en die daar toe aangezet hebben gedaan dienen achter het hekje te staan.
botbot | 18-03-16 | 21:07 | niet ok!
Hulde.
michiel de ruiyter | 18-03-16 | 21:08 | niet ok!
Huh...wie of wat is Witler ?
von Strumpfhausen | 18-03-16 | 22:34 | niet ok!
@vun Strumfhausen,
Who in the fuck is Haagse_Harry.
Alles wat uit het westen komt, stinkt.
michiel de ruiyter | 18-03-16 | 23:03 | niet ok!

Ik snap michiel de ruiyter niet meer (Michiel de Ruyter overigens). Eerst zeg je hulde over een uitleg van botbot, waarna je enige commentaren verder:Alles wat uit het Westen komt stinkt. Snap ik niet. Staat toch lijnrecht tegenover elkaar. Mooie Hollandsche naam overigens.

-weggejorist-

Hij had er een woordje aan toe moeten voegen toen hij vroeg of er meer of minder lastige Marokkanen moesten komen. Ik kan me best voorstellen dat je er ziek van wordt, altijd maar weer mocroīs die criminele activiteiten als hobby zien en populair in opsporingsprogrammaīs.
Wanneer hij die hooghartige onderlaag van de Marokkanen had benoemd, die ook hem bedreigen dan was het misschien normaal gesproken afgelopen zonder enig probleem.
En nu gaat de rechtbank af wanneer ze iemand veroordelen op grond van inperking van het vrije woord. Met een berg aanklachten waarvan een deel vals is.
Dat hele circus ziet er inderdaad uit als een politieke rechtszaak.
3 rechters voor een uitspraak over een zin?
De ene tegenpool werd in opdracht vermoord, dat konden ze dus niet weer doen want dat zou opvallen, hoewel het personeel al weer vrij rondloopt.
En nu dat schijnproces met 6500 aanklachten, waarvan de helft vals door analfabeten die geen eens wisten waarvoor ze een kruisje hebben gezet.
Dit is het lachertje in de wereld.

Misschien adviseert Bram M. de hr Wilders nog op de achtergrond, daar deze toespraak van de hr Wilders een hoog Bram M. gehalte heeft en misschien zou Bram M. als consultant naast de Geerten moeten zitten, teneinde de linkscheneprechters nog meer voor paal te zetten.

@Dondiego espana
In BelgiŽ zullen er nu ook meer mensen zijn die het met hem eens zijn. Als een moordenaar vier maanden lang ongestoord kan rondlopen in zijn buurt, zonder dat het meldingen bij de politie regent, is er wel iets mis, lijkt me zo.

Spijt betuigen = schuld bekennen, vrij logisch dat je dat als verdachte dus niet doet.

Ik heb volgens mij ook wel eens gehoord dat in de kansenwijk Schilderswijk, Den Haag, iemand iets riep over Joden. Dat ze dood moesten, geloof ik, of zoiets.
Maar waarschijnlijk mag dat wel. Dus kennelijk mag je wel doden, maar niet minderen?
jajaja.....

@raskol
Waarom zou ie ook? Hij heeft niet helemaal ongelijk. Als ik kijk naar de gebeurtenissen in BelgiŽ en de enthousiaste reacties vanuit Islamitische en Marokkaanse gemeenschappen daarop(ga maar eens kijken op Maroc.nl) kan je maar ťťn ding concluderen. Die gemeenschappen zijn in moreel opzicht doodziek.

Geert ga gewoon door! Wij steunen je. Iemand die jou dood wenst gaat vrijuit, zo werkt dat in dit nare vervelende hypocriete Nederland. Nee ze loeren alleen op jou en een ander kan dood en verderf zaaien zonder enig probleem!
Ik hoop op een hylarisch proces, waar we veel om kunnen lachen vanwege die malle linkse kerk!!
Rutger blijf erbij en blijf ze intervieuwen! Wat een lol zeg! Bedankt Rutger we kunnen straks op Donderdagavond weer even gniffelen!

Al die valse aangiftes vastzetten! Dus hier gaan honderden marokkanen achter de grendel! Dit is in Nederland dus strafbaar!
Geloof jij het?? IK NIET!

Kortom een racistische agenda, kan niemand meer ontkennen.
Iron Hors | 18-03-16 | 21:22
Wat niemand kan ontkennen is dat Marokkanen geen ras zijn...

Naar mijn idee stelde Wilders alleen een vraag. Een vraag. Meer niet. De groep toehoorders antwoordde met "minder, minder". Knappe OvJ die daar iets strafbaars uit kan halen. Dat lijkt me stug.

Ieder proces waarbij men gebruik maakt van voorgedrukte aanklachten zou per definitie en bij voorbaat al als ongeldig moeten worden afgeblazen...

@Mafkaan
Dat lag anders..

vuile islamafoob die voor moordenaar israel werkt! siyonist wilders!!! wilders is slecht voor de maatschappij! hij zaait haat en moord in de wereld! rot op naar israel wilders!!!! marokkanen zijn tenminste geen moordenaars lijk gij en israel!

vrijheid van mening

Ik moet lachen dat de advocaat van Wilders, JOOP.nl niet kent! Die stompzinnige site denkt ook nog dat iedereen ze kent! Wat een bravour zeg. Dit onbeduidende linkse kutsitetje denkt werkelijk dat de mensen, buiten de hooggeleerde en enorme intelligentia en de grachtengordelelite deze site leest, die alleen maar kunnen schermen met goebels, hitler en consorten! Met stompzinnige plaatjes die ze zelf het leukste vinden....Ze vergeten dat de linkse kerk niets meer heeft in te brengen dan lege briefjes! En zeker op internet! Wie gelooft nog in dit zooitje?? Niemand toch!