Een hond is ter dood veroordeeld door een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk in Jeruzalem.

Een hond is ter dood veroordeeld door een rabbinale rechtbank in een ultraorthodoxe wijk in Jeruzalem. Het arme dier zou de reïncarnatie zijn van een seculiere advocaat die de rabbinale rechtbank twintig jaar geleden heeft beledigd.

De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, bedreigde rechters en procespartijen en weigerde te vertrekken. Een rabbinale rechter besloot daarop in zijn wijsheid dat het wel de reïncarnatie moest zijn van de advocaat, die twintig jaar geleden was vervloekt door dezelfde rechtbank. Het dier werd dan ook ter dood veroordeeld, en moest gestenigd worden door kinderen. De hond wist echter te ontsnappen aan zijn joodse belagers.

In het traditionele judaïsme is wedergeboorte als een hond een zware straf. De diersoort wordt als onrein beschouwd.

Reaguursels

gaan we weer
religie...
hoe moe kan je er van worden

Geweldig ontwikkeld land, dat Israël.
Geert, kom er maar in!

Kamervragen Partij voor de dieren?

Dit zijn dus joden die nooit springen en dus geen jood zijn

Wat een stelletje achterlijke ********

Religie's -1

Onverdoofd slachten, honden stenigen ... lekker diervriendelijk bezig die Joden.

Wat een slimme mensen dat ze dat zo snel doorhadden joh, O.M.G kent iedereen die hitler kat nog met zijn snorretje.
Heel snel afmaken stel je voor zeg, alle gekheid op een stokje.
Wat een schietzofrene mensen toch ook weer, geloof zou verboden moeten worden.

Religie maakt meer kapot dan je lief is...

Ik gun deze rechter wel een anale verkrachting van een Duitse herder, oja en ook eventjes in zijn mond.

Nog achterlijker dan muzelmannen.

-weggejorist-

@uberlutser | 17-06-11 | 23:03
Kan je rekenen? Reken er maar niet op, ome Geert wordt 'gesubsidieerd' door joodse belanghebbers in amerika.. Vandaar ook het moslimbashen. OT: Go dog!

Kinderen gebruiken om je eigen zieke ideeën uit te voeren.. altijd -1.

Religie: afschaffen.

En de kids mochten gooien, echt ziek!

Ozdorp | 17-06-11 | 23:08 |
+1
Geeft je wel stof tot nadenken nietwaar, dat wist ik ook al een tijdje.

In het traditionele judaïsme is wedergeboorte als een hond een zware straf. De diersoort wordt als onrein beschouwd.



Het kan niet toevallig zo zijn dat AL die landen daar in die regio toevallig vol zitten met reincarnaties van varkens?

Ik had niets anders verwacht dan Joden.

Kan Cheert me nu even uitleggen in hoeverre dit wel tot de Nederlandsche ( = Judeo-Christelijke cultuur ) behoort en de uitwassen van Plofbaardjeswaanzin niet?
Man o man...

Zat zn keppeltje te strak ofzo

Vinden ze het leuk om dieren zwaar te mishandelen ofzo?

*probeert iets leuks te bedenken met hond , hondsdolheid , Rabbies, Rabbi Rabinale*

Volledig mesjogge...

In de religieuze middeleeuwen is het licht nog steeds niet doorgedrongen

Tja...

ies koeltoer

Ozdorp | 17-06-11 | 23:08
Hero Brinkman heeft een Israëlische vlag en een poster van de VS op zijn werkkamer. En Henk en Ingrid maar denken dat die zionisten hun belangen behartigen.

Iedereen die zich overgeeft aan religie zal meteen het vreemde verschijnsel ondervinden dat zijn herseninhoud met een factor of 5 verkleind...

Reli... Ach, laat ook maar, heeft geen zin...

Om in termen van ritueel slachten (paar dgn geleden) te blijven:
Deze gebeurtenissen helpen mee aan begrip voor de geschiedenis.

-weggejorist-

Kom er maar in Wishbone.

Dergelijke daden roepen op tot begrip voor het verleden.

Het zou mij niet verbazen als deze 'geleerde' ook van mening is dat de aarde plat is......Ongelooflijk en dat in 2011

Gloeiende.... servert.

aanschouw het superieure geloof.

Helaas is dit nogal gebruikelijk in dat gebied...
En nog erger: je hebt er niet 1 maar 3 godsdiensten met middeleeuwse uitgangspunten, die ook nog eens tegenstrijdig zijn met elkaar.
En daarom zal er ook nooit vrede komen, behalve misschien als er nog maar eentje of geen één overblijft.

Mijn hond heeft een vreemde snor, hij zal toch niet toevallig...
nee dat kan toch... het zal toch niet..

Als ik hond was en ik zou per ongeluk in een ruimte komen met allemaal in middeleeuwse kledij verklede mensen met kromme neuzen, zwarte hoeden, besneden piemols en pijpekrullen, dan zou ik ook blaffen. Verstijfd van angst mijn bek opentrekken en woef zeggen. Woef, woef, woef. En dan ben ik echt niet gereincarneerd, maar gewoon een bange hond. Verder niks.

Heb enige tijd geleden eens een documentaire gezien m.b.t. scheiden voor/door een rabbinale rechtbank, echt dat verschilt niet veel van vrouwmenschen die willen autorijden in Saoedi Arabië, je kunt de conclusie trekken tis eenvoudig two of a kind.

Ze leven dan ook niet in 2011 maar in -5529.

hoe ging die grap ook alweer over die jood en die roeiboot?..

Hier kan ik niks anders van maken dan lachen van verdriet.

Had Bram Moszkowicz z'n dag niet ofzo?

Joden zijn en blijven een semitisch volk, kennelijk bijna net zo barbaars als sommige moslims...

Dieren die hun eigen stront opeten (of dat van een ander), zoals honden of apen zijn idd behoorlijk onrein. Die joden zijn zo gek nog niet.

Mijn achting voor de Joden is de laatste tijd toch wel tot het nulpunt gedaald.

@fietskettingslot | 17-06-11 | 23:43
Heb jij ooit last gehad van een jood?

Gelovigen zijn imbecielen. Allemaal.

kom hoe heet ie | 17-06-11 | 23:43
Als je beseft dat in de meeste parfums ook uitwerrpselen zitten dan kom je tot het besef dat we dichter bij dieren staan dan sommmigen willen doen geloven.

Ik word wel zo triest en moe van dat soort mensen. Sadistische psychopaten.

@Slipsnifter | 17-06-11 | 23:47 | Gemeld!
Sinds al dat gejank op TV over het verbod op ritueel slachten is mijn support toch wel minder geworden ja.

hond (of advocaat) +1

@fietskettingslot | 17-06-11 | 23:43
Heb jij ooit last gehad van een jood?

Slipsnifter | 17-06-11 | 23:47 | niet ok!
.
Niet antwoorden! Is een strikvraag! Als je "Ja" antwoordt ben je namelijk een holocaustontkenner en antisemiet.

zag raar geklede mensen koosjer en halal verdedigen op tv.
onze eigen biblebelt heeft ook geen respect voor dieren.
jahwe, god en allah.
3 religies met dezelfde oorsprong en dezelfde arrogantie.
en ze zitten nog in de regering ook, uitgespuugd ddor hun kiezers.

religie MOET deaud!!

Lijkt wel of die religie figuren steeds gekker worden.
What's next?
Een vlieg ter dood veroordelen omdat ie in je soep vloog?
mafketels.

@Ad337
Stront eten gaat me toch net een stap (of zes) verder dan gevoelig zijn voor bepaalde feromonen.

Alsof joden een hond zouden gaan vervolgen en veroordelen. Haha, wie gelooft dit nou.

"De hond was de rabbinale rechtbank binnengedrongen, zou rechters en procespartijen hebben bedreigd en weigerde te vertrekken, meldt persbureau AFP vrijdag.

Kinderen hadden de doodstraf willen uitvoeren door de hond te stenigen. Het beest wist echter voor de executie te ontsnappen.

De rechtbank ontkent tegenover Ynetnews dat er een officiële uitspraak is gedaan."
www.elsevier.nl...

Leuke stemmingmakerij dus weer, waar meer dan de helft van overdreven of verzonnen schijnt te zijn.

kom hoe heet ie | 18-06-11 | 00:06
Dá's ook alleen maar omdat het je is aangeleerd.
Kijk maar eens hoe vaak babies geneigd zijn van eigen ontlasting te "snoepen".

En onze regering beschouwt zulke "mensen" zelfs als serieuze gesprekspartners als het gaat om zaken als ritueel martelen van dieren...? (net als de lui van die andere baard-sekte)
Sterker, 3/4 van onze regering bestaat zelf uit sprookjesboek-gelovers en uitzonderingspositie eisende gekken.
Was het nou 2011 of 1120? soms twijfel ik.

Tegen die gekke rabbijn uit deze ultra-orthodoxe sekte, die op het idiote idee kwam, is gelukkig al aangifte gedaan. Hij mag binnenkort zelf voor het hekje verschijnen.

@Ad337
Wat zul jij een hoop lol met je baby hebben. De mijne zegt alleen maar 'nee poep'.

fietskettingslot | 17-06-11 | 23:54 | Gemeld!
Doe eens normaal man..

@Kringspiertyfus | 17-06-11 | 23:58
Overdrijven is ook een vak..

Tegenspraak | 18-06-11 | 00:08 | niet ok!
Je maakt het alleen maar erger...
.
"Kinderen hadden de doodstraf moeten uitvoeren door de hond te stenigen. Het beest wist echter voor de executie te ontsnappen... De rechters zagen het als een gepaste manier om de "boze geest" in die zielige hond terug te pakken,' aldus een woordvoerder."

Bovendien altijd bronnen verifieren
.
"The head of the court, Rabbi Avraham Dov Levin, denied that the judges had called for the dog's stoning. But one of the court's managers confirmed the report to Yedioth Ahronoth." www.ynetnews.com...

Dus Hindoeïsme/Boeddhisme is de enige juiste religie? Aangezien hier wordt bevestig dat reïncarnatie bestaat en de andere 2 grote religies daarop gebaseerd zijn.

Geloven Joden in wedergeboorte?

Verbied religie, serieus.....

Ow honden worden beschouwd als onrein? Ik beschouw die achterlijke jod... Slik.

Bukoswski | 18-06-11 | 00:21
Als je de titel en inleiding leest krijg je haast het idee dat joden een hond zouden gaan vervolgen voor een misdrijf, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is.
Het beest verstoorde de rechtszaak en één van de rechters (waar inmiddels aangifte tegen is gedaan) was zo dom om tegen kinderen te zeggen dat ze het dier met stenen moesten bekogelen.
Het feit dat het dier voor aanvang van de 'steniging' al wist te ontsnappen, geeft wel aan dat ze het niet zo serieus genomen hebben.
Als dan ook nog eens het hoofd van de rechtbank ontkent dat er een uitspraak of iets dergelijks heeft plaatsgevonden, lijkt het me alleen maar duidelijker dat dit een opgeblazen sensatieverhaaltje is.
Ach, is ook niet altijd erg in komkommertijd, het verbaast me alleen wel hoe serieus sommige reaguurders erop ingaan. Sommigen lijken echt te denken dat honden vervolgd kunnen worden binnen het jodendom. En reïncarnatie binnen het jodendom? Haha, alsjeblieft.

Een aantal kinderen gooit wat stenen naar een blaffende hond, wat voor sommigen 'het bewijs' is dat het jodendom net zo barbaars is als de islam, waar verkrachte meisjes dagelijks gestenigd worden (en die onschuldige meisjes lukt het dan helaas weer niet om te ontsnappen voor aanvang van de steniging).

Als jullie het van dit soort opgeblazen verhaaltjes moeten hebben, ga dan eens na of jullie jezelf niet voor de gek houden.

@Tegenspraak | 18-06-11 | 00:33 | niet ok!
Goed, dat kan zo zijn. Maar een religie waar alle niet-joden boven de 9 jaar vermoord mogen worden, is niet echt ontwikkeld, wel? En laten we heel eerlijk wezen, het is niet voor niks dat ze dit volk overal wegjagen.

Joden die geloven in reincarnatie? Sure.

Tegenspraak | 18-06-11 | 00:33 | niet ok!
"En reïncarnatie binnen het jodendom? Haha, alsjeblieft." Begin bij Kabbalah en blader naar Gilgul of google de rabijnen: Ramban, Bahya ben asher, etc. Ben zelf Joods.
.
Wat betreft uw andere kritiek, dat zien we ook steeds terug met topics over het Islamisme. Niets nieuws.

Tegenspraak | 18-06-11 | 00:38 | niet ok!
dat bedoel ik dus, mijn advies = niet doen, want staat dom en God is compleet hartstikke deaudt

Tinio | 18-06-11 | 00:42 | niet ok!
ook u: en.wikipedia.org...

Hier wordt je toch ook gewoon strontziek van...

Pijpenkrullenachterlijkheid!

Die hond vroeg er om. had ie maar geen reincarnatie moeten zijn. Woof!

Kan maar een ding zeggen: 'mongolen'.

Sorry. naar de Joodse gemeenschap waar dan ook ter wereld toe, maar van dit soort praktijken word je toch driedubbeldwars debiel!!!! Terwijl hun eigen soort in elk westers land van boven naar beneden en van links naar rechts beschermt wordt. Ik zeg KROM!

Geloof en doden wordt vaak in een zucht genoemd, onlosmakelijk verbonden. Het schijnt dan ook de hoofdtaak van elk geloof, doden, verjagen en kapodt maken. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen, en de toekomst zal in het heden in de geschiedenis het wederom uitwijzen.

Charles Bronson .32 | 18-06-11 | 00:39
Neem alsjeblieft even een paar minuten om dit te lezen.

Als je de joden, een volk dat met een omvang van ongeveer 13 miljoen (0,2% van de wereldbevolking) verantwoordelijk is voor maar liefst 184 nobelprijswinnaars (meer dan een derde van alle nobelprijswinnaars), vergelijkt met de moslims, die met een omvang van ongeveer 1,2 miljard (20% van de wereldbevolking) slechts 7 nobelprijzen hebben gewonnen, dan geeft dat al een vermoeden over het antwoord op de vraag welke religie verder ontwikkeld is.

De Joden hebben een zeer grote bijdrage geleverd aan de menselijke vooruitgang. Israël is wereldleider in een aantal wetenschappelijke en technische middelen. Het land heeft ook het hoogste aantal artsen en ingenieurs per hoofd van de bevolking. Israëlische instellingen voor wetenschappelijk onderzoek worden gepositioneerd als derde in de wereld.
In de Verenigde Staten zijn meer octrooien geregistreerd afkomstig uit Israël dan uit Rusland, India en China samen (2.5 miljard inwoners). Israëlische bedrijven zijn de uitvinders van het systeem van druppelirrigatie, ontdekten het meest gebruikte medicijn in de wereld voor de bestrijding van multiple sclerose, hebben de chip ontworpen voor Pentium NMXV en voor Pentium 4, een Israëlisch bedrijf heeft een apparaat ontwikkeld voor het opsporen van huidkanker in een vroeg stadium. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Ondertussen dateert het herstel van Israël pas sinds 1948 en wordt het land omringd door vijanden en leeft het onder constante dreiging vernietigd te worden.

Dan kijken we nu even naar de moslims. Het is verbijsterend hoe weinig de moslims bijdragen aan de menselijke vooruitgang. Dood en verderf, hel en verdoemenis lijken de voorkeur te hebben. Praktisch alles wat ze aan gemakken hebben is in het westen ontwikkeld en geproduceerd. Daar waar de Israëliërs het individu aanmoedigen om de kwaliteit van het leven te verbeteren, is in de Arabische cultuur het bereiken van het zelfmoordmartelaarschap het hoogst haalbare. In verscheidene islamitische landen is wetenschappelijk onderzoek vrijwel niet mogelijk omdat het in strijd zou zijn met de islam. Het moslimextremisme zorgt ervoor dat de islamitische wereld op terreinen als onderwijs, onderzoek en gezondheidszorg ver achter blijft bij het westen.

Tot slot nog even een lijstje feiten:
-Gedurende de laatste 1000 jaar zijn er in alle Arabische landen minder boeken vertaald dan in 1 jaar in Spanje.
-Griekenland, met 10 miljoen inwoners, vertaalt 5x meer boeken dan de 22 Arabische landen met een bevolking van 300 miljoen.
-Israël investeert 110 US dollars per persoon per jaar in wetenschappelijk onderzoek. De Arabische landen 2 US dollar per persoon per jaar.
-Israël heeft 6 universiteiten in de top 300, de Arabische landen hebben geen universiteiten in de top 400.
-In de Arabische wereld kan 50% van de vrouwen niet lezen of schrijven.
-Israël heeft per hoofd het hoogste aantal ingenieurs en wetenschapsmensen, dat zijn er 145 per 10.000.
-Israël behoort bij de 7 toplanden, wat betreft het aantal patenten.
-Het farmaceutische Israëlische bedrijf Teva, is de grootste producent van antibiotica ter wereld.
-Israël heeft het hoogste aantal gegradueerden van de wereld, de Arabische landen het laagste aantal.

Conclusie: iemand die doet alsof het jodendom en de islam even onderontwikkeld zijn, maakt zichzelf volstrekt belachelijk.

(Tekst is grotendeels knip- en plakwerk van www.franklinterhorst.nl... ).

-weggejorist en opgerot-

Goh er wordt 1 maal iets doms gedaan door 1 klein groepje inteelt in Jeruzalem. Meteen zijn alle joden gek en dom.
Als je dit over moslims roept, is de wereld vaak te klein.
Laten we niet vergeten dat joden meer nobelprijzen bezitten dan menig ander geloof.
Daarbij is het een sensatie verhaal. De stenen werden gegooid om de hond te verjagen, omdat deze niet weg wilde gaan. (wel omdat ze wraak wilden nemen tegenover de geest van de advocaat die in de hond zou leven, maar ja).

Tegenspraak | 18-06-11 | 01:56 | niet ok!
Waarom nou altijd zo antisemitisch? Joden en de Islamieten waren verantwoordelijk voor de verlichting in Europa. Europa waande zich nog in een T and O achtige wereld toen de Islamieten en Joden de ronde globe al in de 13e eeuw aan de Chinese Yuan keizer aanboden (Dias kon dat pas 400 jaar later doen in China). Spinoza, Leibniz zijn maar een paar voorbeelden van de hele, hele late verlichting in Europa.
.
Jammer toch weer zulke achterhaalde eurocentrische argumenten te moeten weerleggen.

De hond wist echter te ontsnappen aan zijn joodse belagers. Altijd belangrijk nieuws hier, maar wel +1 voor dat stukje.

right-on-target! | 18-06-11 | 01:57 |
En u kent alle verhalen van alle gestenigde honden in de jaren 30 van de vorige eeuw?
Hoeveel gestenigde hond verhalen kent u uit uw eigen leven?
U bent een lompe drol die niet verder kijkt dan zijn eigen neus lang is.
Zie Tegenspraak's post recht boven u... misschien haalden ze DAAR wel de haat uit? Iedere BASISSCHOLIER weet zelfs dat joden voor de 2 wereldoorlog meer geld bezaten dan de meeste andere mensen, omdat ze veel zaken deden in juwelen en aan bankieren deden. Misschien werden ze daarom wel gehaat, pure jaloezie?
Waarom denk je dat er vandaag de dag nog zoveel ongeclaimde schilderijen (van velen miljoenen euro's bij elkaar) zijn, die van joodse families waren?
Sukkel!

riotstarter | 18-06-11 | 02:01 | niet ok!
Jodendom is geen geloof, begin met Mendelsohn... *zucht*

Bukoswski | 18-06-11 | 02:08 |
Welke:
De architect, of de componist?

riotstarter | 18-06-11 | 02:12 | niet ok!
dat meen je toch niet?

Bukoswski | 18-06-11 | 02:13 |
Of bedoelde je toch Moses Mendelsohn? ;)

Ja, Mo

@Tegenspraak | 18-06-11 | 01:56 | hartstikke ok!

Ik heb niets tegen Joden. Ik haat Zionisten. Dat wel.
.
On topic; zielig voor de hond, muhaha, recht in de bakkkes, van de kneuzen de dit op hun geweten willen hebben. Sukkels. Met capital s.

wat een debiele hond , die rabbinale rechter.

@Charles Bukowski | 18-06-11 | 02:38 | niet ok!
-
"Ze hebben het over 'Zionisten' maar bedoelen eigenlijk: Joden."
(Bron: Ds Martin Luther King)
-
FYI:
antivenin.blogspot.com...

Ultraorthodoxe Joden direct koppelen aan Israël getuigd van een zeer groot gebrek aan kennis. Wonen daar minder Ultra orthodoxen dan wij SGP'ers hebben en wel relatief meer atheïsten dan hier in Nederland.

Ik ben dus niet 'ze'. Zionisten zijn voor mij Joden die er Neo-Nazistische praktijken op na houden.Hoe ironisch ook. Inclusief genocide; stelselmatig uitroeien van bevolkingsgroepen. Zie Gaza-oorlog 2008/2009. Zie de apartheid. Zie de vernedering. Zie de onderdrukking, de sterfte cijfers onder kinderen. Zie etc. Mijn reet met je quote.

^^ @Ahasveros | 18-06-11 | 02:45 | niet ok!

"De hond wist echter te ontsnappen aan zijn joodse belagers." Wat een kneuzen. lol

Volgens de uitbater van mijn plaatselijke reformwinkel is bepaalde een binnenvliegende vogel ook een overleden werknemer. Ik heb maar niets gezegd over de wespen die er ook vaak zitten.

Is Bridget al op locatie?

Wat is dat toch met zandhazen en hun rare rechters...

ik ben als de dood voor religie's

Joden zijn net moslims.

Voer voor psychologen...

al die gelovigen zijn zo gek als een deur.

Charles Bronson .32 | 18-06-11 | 00:39

Quote van charles bronson: Dan kijken we nu even naar de moslims. Het is verbijsterend hoe weinig de moslims bijdragen aan de menselijke vooruitgang. Dood en verderf, hel en verdoemenis lijken de voorkeur te hebben.


Sorry maar even voor mij als ongelovige ( hond denk ik)....ik weet het niet hoor maar hoor ik nog dagelijks over de joden en arabieren in voormalig palestina. En dat gaat er ook niet echt zachtzinnig aan toe ..van beide kanten...

verder beoordeel zelf en lees dit:

nl.wikipedia.org...

nl.wikipedia.org...

nl.wikipedia.org...

Vanaf 1516 was Palestina onderdeel van het uitgestrekte Ottomaanse rijk. In 1878 woonden er bijna een half miljoen mensen, waarvan drie procent Joods was[1]. In sommige steden, waaronder Jeruzalem, waren Joden in de meerderheid volgens door Britse autoriteiten uitgevoerde volkstellingen. Tot het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog zouden onder invloed van het zionisme meer dan 60.000 Joden zich in Palestina vestigen. De inheemse bevolking bestaande uit tientallen (veelal niet Arabische) groepen mensen die meer dan 50 talen spraken, [2][3] waarvan de arabieren verreweg de grootste groep vormden, zag deze immigratie met lede ogen aan, terwijl tegenmaatregelen van de regering in Istanbul beperkt waren, ondanks herhaalde oproepen hiertoe door Palestijnse notabelen.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog streed Groot-Brittannië in het Midden-Oosten tegen het Ottomaanse rijk. De Britten deden drie verschillende beloftes aangaande het te veroveren grondgebied:
in de Hoessein-McMahoncorrespondentie werd Hoessein ibn Ali, de Sjarif van Mekka, in ruil voor Arabische steun in de strijd, onafhankelijkheid toegezegd voor de Arabieren.
in het geheime Sykes-Picotverdrag was Groot-Brittannië met zijn bondgenoten Frankrijk en Rusland overeengekomen na de beoogde val van het Ottomaanse rijk het gebied onderling te verdelen.
in de Balfour-verklaring werd de Zionistische Federatie steun toegezegd bij het stichten van een Joods nationaal tehuis in Palestina.
Na de Ottomaanse nederlaag deelde de Volkenbond Ottomaans Arabië op in verschillende gebieden en verdeelde het mandaat over hen onder Groot-Brittannië en Frankrijk. Het mandaat hield in dat de bevolking van elk mandaatgebieden geleidelijk zouden worden voorbereid op zelfstandigheid. In het mandaat over Palestina, dat aan de Britten werd toegekend, werd echter ook bepaald dat de mandaatvoogd steun moest geven aan het oprichten van een Joods nationaal tehuis in het land, als ook helpen bij de immigratie en vestiging van Joden in Palestina. Hiermee nam de Volkenbond het Sykes-Picotverdrag en de Balfour-verklaring in acht, legde hij de beloftes uit de Hoessein-McMahoncorrespondentie naast zich neer, en negeerde de wensen van de Arabische bevolking die zich sterk had uitgesproken tegen de Balfour-verklaring en aansluiting zocht bij Syrië. [4]


Joodse houding tegenover het zionisme
Aanvankelijk had het zionisme maar weinig aanhang onder de joden van Europa en Amerika. Vooral religieuze joden vonden dat herstel van de joodse heerschappij in 'het land van Israël' pas na het verschijnen van de Messias kon plaatsvinden, en dat het bijna godslasterlijk was om dit op seculiere gronden te willen bereiken.
Seculiere joden geloofden in meerderheid dat liberalisme ofwel socialisme uiteindelijk het antisemitisme zou overwinnen en hen veiligheid en gelijkheid zou bieden in de landen waar zij woonden. Voor een meerderheid van de joden die vervolging in Oost-Europa ontvluchtten, was Amerika een aantrekkelijker toevluchtsoord dan het onherbergzame Palestina. Er was veel scepsis over de haalbaarheid van het zionistische project.
De voortdurende vervolging in Oost-Europa vanaf eind 19e eeuw en nadien de Shoa (Holocaust) tijdens het nazibewind, waarbij een derde van alle joden in de wereld werd vermoord, deden vooral onder de minder religieuze joden de mening omslaan. Na de Tweede Wereldoorlog was er massale steun ontstaan voor de oprichting van de staat Israël. Men vond dat men uit zelfbehoud niet langer meer buiten een eigen thuisland kon.

Ik heb het al vaker gezegd, moslims en joden zijn beiden blijven hangen in de Middeleeuwen. En als het op hun beider ego's aan komt, zijn beiden net zo fanatiek, gruwelijk en gestoord. We moeten geen van beiden dan ook teveel regie in ons land geven, want uiteindelijk gaan de reli-fanaten met elkaar op de vuist over onze hoofden heen.

Dat schuldgevoel over de Tweede Wereldoorlog moest ook maar eens afgelopen zijn, want steeds meer nieuwe generaties hebben er niks mee te maken gehad, maar moeten wel verplicht ieder jaar weer meehuilen bij de diverse herdenkingen. Ook vind ik dat de moslim en de jood geen bijzondere plaats met speciale rechten meer moeten krijgen, zoals dat achterlijke rituele slachten. Geloof moet een privézaak blijven. Volksgroepen die het normaal vinden om dieren te berechten en ze net als 'hun ongehoorzame vrouwen' te stenigen, dragen niets bij aan de wereld en hebben al helemaal niets in ons land te zoeken. Hier geen Gaza aan de Noordzee! En laten we vooral niet proberen tussen die lui in te gaan zitten, om de gemoederen te sussen, want dat ze ook hier ruzie met elkaar gaan maken, ligt in de lijn der verwachtingen. Nederland als strijdtoneel voor gristenen en islamietjes? Ik dacht het niet!

Vos Reinaerde | 18-06-11 | 07:48
Hoe is jou vrijheid van mening (dat je dat mag ) ontstaan?

Kan de PVV hier de Animal cops even op af sturen??

oh wacht het is in Israël, die mogen alles van Geert

In de middeleeuwen bestonden al Joodse getto's. Vaak ging het om 1 bepaalde straat in een stad, en die werd dan meestal omgedoopt tot Hondstraat. Tot op vandaag kan je in veel steden een Hondstraat vinden.

Er is bij Interpol een verzoek ingediend tot opsporing van de hond;de premie bedraagt 25000 euro;de hond wordt bijtgevaarlijk geacht....en let op...we nemen dit wel even serieus hè!

Ach ja... het Joodse geloof is net zo achtelijk als die Moslims.

Het lijkt wel een verhaal uit de nazi propaganda machine (en dan had men er uiteraard een Duitse herder van gemaakt). Maar dit is dus echt gebeurd?

StevenQ | 18-06-11 | 08:23
Een aanname is geen bevestiging van de realiteit.
Zoals het altijd gaat ,een aanname als hoger doel stellen.

Maar ja iets negatiefs over joden zeggen mag natuurlijk niet.

De rechter zelf is de reïncarnatie van een brulaap.

De rechter zelf is de reïncarnatie van een brulaap.

tismie | 18-06-11 | 08:29

je kan het nog beter samenvatten: het geloof is achterlijk: allemaal

dat er zoveel mensen nog steeds in iets geloven waar geen enkel bewijs van is is ongelooflijk.

ruud195 | 18-06-11 | 08:30

dat is geen aanname maar een feit

zaplog.nl...

StevenQ | 18-06-11 | 08:42
Feit dat er een vlag is te zien?
Hoe weet jij hoe pvv tegen over die steniging staat?
Een aanname dus.
Nog een voorbeeld van een aanname en de realiteit laat toch echt anders zien.
zaplog.nl...

de Rabbinale rechtbank: de Joodse versie van de Sharia rechtbank

en Geert maar beweren dat alleen de Moslims gek zijn en de Joden bij onze cultuur horen.

StevenQ | 18-06-11 | 08:48 |
Als je het verschil tussen deze geloven weet en hoe het seculaire stelsel is onstaan praat je denk ik anders.

Ook wij hebben een staphorst.

ruud195 | 18-06-11 | 08:57

wat is er dan zo anders??

Ik vind gruwelverhaaltjes over joden verdacht. Niet om het een of ander, maar gewoon omdat het meestal als glijmiddel dient om islamitische rotzooi in mijn kanaal te duwen.

StevenQ | 18-06-11 | 08:59
Het verschil is dat Joden democratie aanvaarden en mede hebben opgericht.
Tegenover de Islam die democratie uitkotst.
Dit is een wezenlijk verschil.
Het geloof wat de Joden belijden zit ik dus niet zo mee,daar in tegen wat de Islam aanhangers belijden zit ik wel mee omdat het de hele wereld aangaat wat zij willen opleggen.

ruud195 | 18-06-11 | 08:58

die mensen geloven inderdaad ook de gekste dingen

www.youtube.com...

Goed, die lui zijn dus ook temmes.

ruud195 | 18-06-11 | 09:04

Turkije, Indonesië(het grootste Moslimland ter wereld),Maleisië,Afghanistan, Tunesië en Libanon zijn allemaal democratisch.

Islam sluit geen democratie uit, de extremisten doen dat.

StevenQ | 18-06-11 | 09:04
Even als de aanname dat het Joodsevolk het volk van god is zoals de christelijke cultuur aanneemt,terwijl de Joden zelf denken dat ze een opdracht gekregen hebben van hun god die ze moeten uitvoeren en zich niet verheven voelen boven andere volkeren.
Vergeet niet dat het Joodse geloof een 6000 jaar oud is met alle wereld invloeden tot nu aan toe er in verweven,de Islam is een copy paste product met diverse wijzigingen die de mensheid niet ten goede komt.

StevenQ | 18-06-11 | 09:09 | niet ok!
Politiek correcte onzin. In al die landen staat de democratie, voor zover die er er ooit was, ernstig op de tocht vanwege de islam.
De extremisten binnen de islam zijn misschien een minderheid, maar wel de toonaangevende minderheid tegen wie geen enkele moslim durft op te treden.

StevenQ | 18-06-11 | 09:09
Met Tukije heb je gelijk onstaan door de Grote Turk.
Met indonesie geef ik je geen gelijk,daar zijn diverse provincieen puur Islam zonder democratie.
Er is in 2009 een wet van steniging aangenomen.
Afghanistan stond onder het juk van de Tali,nu niet meer nee.
Libanon daar was een grote meerderheid christen in het politieke bestel.
Islam sluit democratie absoluut uit,het onderwerpen aan zeg meer als genoeg ,elk geloof heeft verlichting door gemaakt behalve Islam dus hier bestrijd ik je in.

-weggejorist-

Vanuit onze cultuur gezien zijn er moslim extremisten,binnen de Islam zijn deze extremiten vaak hele goede gelovigen.
Het is maar in welk contrast je het ziet.

StevenQ | 18-06-11 | 09:17 | niet ok!

Dat die steniging in die bijbel voorkomt weet ik ook wel maar wordt allang niet meer toegepast ,dankzij de ontwikkeling die gelukkig hier in mee gaat.
Ik heb nog een nieuwtje voor je,wist jij dat een moslim zich aan de 3 boeken moet houden?
De thora het christelijke en de koran

Steven nu haal je weer wat aan wat die mensen geloven,mag maar niet relevant omdat deze eikels niet regeren en de eikels die extreem zijn in de Islam regeren wel.
Dus laat die bijbel teksten maar.

wat een stelletje mongolen! in welk jaar leven ze?

ruud195 | 18-06-11 | 09:21

nu sla je net het meest interessante deel over: al die quotes over die mensen die zich volgens jou niet verheven boven anderen zouden voelen.

In het joodse jaar 5771

Ok hier je antwoord.
Karaïtisch jodendom – een kleine beweging die alleen de geschreven Thora (= Tenach) accepteert, voornamelijk in Israël. De beweging, ooit omvangrijk, neemt snel af in omvang vanwege secularisatie. Zij worden door de Rabbijns-Joodse wereld algemeen niet als Joods erkend, maar wel door de staat Israël.

ruud195 | 18-06-11 | 09:23

in de meeste Islamitische landen regeren de extremisten ook niet, Indonesië had zelfs al eens een vrouwelijke President

En deze mensen doen serieus mee aan het ritueel slachten debat. gekker moet het niet worden.

ruud195 | 18-06-11 | 09:26

ik heb het even nagezocht, het aantal orthodoxe Joden is weer groeiende en bedraagt zo'n 11%

De ultraorthodoxe rabbinale rechtbank is dus twee keer te kakken gezet door die advocaat. Dus ergens moet toch wel duidelijk zijn dat de oorspronkelijke zogenaamde beledigingen slechts bestonden uit correcte opmerkingen die alleen door de rabbinale rechtbank als kwetsend werden ervaren. Het valt dus wel mee met de juridische inzichten.

Alle religieuze vuiligheid op een stokje: wat verklaarde de hond zelf, ter zake?

StevenQ | 18-06-11 | 09:27
Je snapt het echt niet ,jammer.
Wees niet te zeker van je zaak.
www.hln.be...

Ook bijvoorbeeld de Filipijnen is democraties ,ik zou zeggen ga er eens heen vooral waar de Islam een provincie in zijn macht heeft.Gevolg dood en verderf.

Dit is dus het niveau gehaald na 5700 jaar? (Idiocracy)
Doe eens diep schamen.
Er is dus een religie die nog dommer is dan die van de maangod, die hebben er maar 1400 jaar op zitten, dus nog middeleeuwers.
Staat dit ons ook te wachten over 3600 jaar?

ruud195 | 18-06-11 | 09:36

dan snap jij iets niet: de Filipijnen zijn namelijk(door de Spaanse kolonisatie) een Katholiek land.

80% van de bevolking is Rooms Katholiek, maar niet minder gek:

www.cbsnews.com...

mothersfinest | 18-06-11 | 09:40
Die maangod,wat wel knap was van Mohamed dat hij van de 350 goden die aanwezig waren ,het heeft terug gebracht naar 1 god.

wat een achterlijke klote .....
hoe dom kun je zijn?
zo dom dus...

StevenQ | 18-06-11 | 09:43
Ik weet dat wel,ntb ik gaf je een voorzet .
Ook bijvoorbeeld de Filipijnen is democraties

Er zijn daar gebieden waar het leger niet eens durft te komen ,hoe ik dat weet mijn broer woont er al een 25 jaar .

ruud195 | 18-06-11 | 09:44

de Islam kent maar 1 god, en dat is nu precies dezelfde als die van de Christenen en de Joden.

wel een hoop profeten in de Islam, waaronder Jezus.

@ruud195 | 18-06-11 | 09:04 |
"Het verschil is dat Joden democratie aanvaarden en mede hebben opgericht." Man man... dus daarom danste ze in de straten toen hamas democratisch werd verkozen in gaza.

ruud195 | 18-06-11 | 09:46

dat heeft dus te maken met extremisten, de meeste Moslims zijn geen extremisten.(anders zou het ook geen "extremist" heten)

ruud195 | 18-06-11 | 09:04 |

democratie is trouwens een Griekse vinding

nl.wikipedia.org...

StevenQ | 18-06-11 | 09:51
Niet steeds het zelfde onderwerp aansnijden waar je al antwoord op hebt.
Vanuit onze cultuur gezien zijn er moslim extremisten,binnen de Islam zijn deze extremisten vaak hele goede gelovigen.
Het is maar in welk contrast je het ziet.

ruud195 | 18-06-11 | 09:18 |

In het geloof van de Islam zijn ze best druk met nucliair materiaal,welk ander geloof heeft zoiets?

Hebben ze daar ook al ghetto's voor joden ?

ruud195 | 18-06-11 | 09:55

als dit volgens Moslims goede gelovigen zijn: waarom zijn ze dan niet allemaal zo??

waarschijnlijk kijken andere Moslims er net zo naar als "normale" Christenen naar de SGP

StevenQ | 18-06-11 | 09:53
Ja,en toepasbaar gemaakt in Europa dankzij?

ruud195 | 18-06-11 | 09:57

que??

de Christelijke uitvinding: atoombom bedoel je??

@ruud195 | 18-06-11 | 09:57 |
Als het om nucleair materiaal gaat lopen die islamietjes echt achter op onze cultuur.

StevenQ | 18-06-11 | 09:58
Ooit massa protesten gezien tegen de extremen?
Nee het zijn en blijven broeders.

ruud195 | 18-06-11 | 09:59

de Fransen Rousseau en Montesquieu)

gadver joden.... moslims..... christenen... alle geloven zijn erg. dit soort waanzin krijg je dan.

Steven wat ik merk je veranderd constant van koers ,zodat we hier enkele jaren verzekerd zijn van discussie materiaal.

ruud195 | 18-06-11 | 10:01

ooit massaprotest gezien tegen de SGP??

die vrouwen en homo's discrimineert??

nee, de CDA werkt zelfs met ze samen(het blijven broeders)

Zookrates | 18-06-11 | 09:59
Ook vervuilde bommen richten schade aan.
Maar daar gaat het niet om,een vredelievend geloof zoals hun zelf betamen houdt zich bezig met nukes.

Ruud195 | 18-06-11 | 10:03

Kijk eens wat vaker in de spiegel.............

ruud195 | 18-06-11 | 10:05

dat zeg ik : de vinding van het o zo Christelijke Amerika

het land ook van George W Bush die zei van God opdracht te hebben gekregen Irak binnen te vallen:

www.independent.co.uk...

StevenQ | 18-06-11 |
Sgp vermoord geen mensen en zowel en ze worden gepakt moeten ze zich verantwoorden voor de rechter,de Islam daarintegen is de rechtbank die het vonnis uitvoerd,en nu zijn we weer beland op het tijdstip van ruud195 | 18-06-11 | 09:04

Wat zou de wereld er toch een stuk beter uit zien als er geen religie meer zou zijn.

ruud195 | 18-06-11 | 10:10

in die vele democratische landen dus niet, daar hebben die extremisten niet meer echten:

www.powned.tv...

@ruud195 | 18-06-11 | 10:05 |
Hou toch op man. De nucleaire aspiraties van Iran zijn begrijpelijk als je bedenkt dat er zowel ten oosten als ten westen van Iran ineens Amerikaanse GI's rond huppelen.

Klinkt als een achterlijke sekte binnen het jodendom

Zookrates | 18-06
Ja kan ik indenken,maar ik hou niet op .Een geloof wat de hel op aarde wil met een roodgekleurde horizon doordat het in een boek staat en het hebben van die macht geeft veel te denken


StevenQ | 18-06-11 | 10:15
vorige.nrc.nl...

Hoe kan het toch in godsnaam zo zijn dat in het jaar 2011, met alle technologie en kennis die we opgedaan hebben, nog steeds 4 op de 5 mensen wereldwijd aanhanger is van een religie. En hoe kan het toch in godsnaam zo zijn dat we hier in Nederland, het land wat globaal gezien bij de absolute wereldtop behoort qua welvaart, kennis en rationeel denken,nog steeds bestuurd worden door gristenen en inmiddels zelfs door gristenfundi's. Where did it all go wrong?

@ruud195 | 18-06-11 | 10:19 |
Op basis van de praktijk zou ik willen zeggen dat ze daar in de islamitische wereld redelijk pragmatisch mee om gaan. De grap is dat er in het westen dwazen rond lopen die het daadwerkelijk serieus nemen... het staat immers geschreven.

@ruud195 | 18-06-11 | 10:19 |
EN... in Pinkeltje staat iets heeeeeel anders!

ruud195 | 18-06-11 | 10:19

en dit is natuurlijk normaal??

En ik zag, toen het Lam een van de zegelen geopend had, en ik hoorde een uit de vier dieren zeggen, als een stem van een donderslag: Kom en zie!
En ik zag, en zie, een wit paard, en die daarop zat, had een boog; en hem is een kroon gegeven, en hij ging uit overwinnende, en opdat hij overwinne!
En toen Het het tweede zegel geopend had, hoorde ik het tweede dier zeggen: Kom en zie!
En een ander paard ging uit, dat rood was; en dien, die daarop zat, werd macht gegeven den vrede te nemen van de aarde; en dat zij elkander zouden doden; en hem werd een groot zwaard gegeven.
En toen Het het derde zegel geopend had, hoorde ik het derde dier zeggen: Kom en zie! En ik zag, en ziet, een zwart paard, en die daarop zat, had een weegschaal in zijn hand.
En ik hoorde een stem in het midden van de vier dieren, die zeide: Een maatje tarwe voor een penning, en drie maatjes gerst voor een penning; en beschadig de olie en den wijn niet.
En toen Het het vierde zegel geopend had, hoorde ik een stem van het vierde dier, die zeide: Kom en zie!
En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was [de] dood; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met den dood, en door de wilde beesten der aarde.


uit de bijbel

Arme kinderen

StevenQ | 18-06-11 | 10:33
Moet ik nu als niet gelovige verantwoording aan jou gaan afleggen?
Wat is je punt met deze text?

Het is wel een mooi filmscript.

Raar volk die Joden......

-weggejorist-

-weggejorist-

-weggejorist en opgerot-

SuperToll | 18-06-11 | 11:10
Je klinkt alsof je het meent.

SuperToll | 18-06-11 | 11:10 | niet ok!

Pff..beetje historisch besef mag wel hoor. Makkelijk en niet echt grappig.

Nee, die moeten vooral een grote bek opzetten over de middeleeuwsheid van moslims....Whoehahahahahah, orthedox dit of orthedox dat..Gewoon lekker laten uitvechten, muur d'r omheen en net als in het oude Rome entree vragen. Vandaag, komt dat zien, komt dat zien. Onze orthedoxe joode worstelaar tegen de moslim zwaardvechter...Als toegift onze orthedoxe gristenbokser tegen de orthedoxe boeddistenkarateka....Maar haal dat domme orthedoxe gespuis alsjeblieft uit ons normale leven, wil je.

blaster | 18-06-11 | 11:21 | niet ok!

Het is orthodox. Verder heeft u een goed punt wat mij betreft.
Middeleeuws gedrag, geinspireerd door een fabel.

Heeft ie door als hond te reincarneren zijn straf niet al gehad?

Charles Bukowski | 18-06-11 | 02:38 |
Mijn vriendin en veel vrienden zijn zionist, welliswaar tegen eigen wil in. (zijn de vervolging in oost-europa ontvlucht).
Ze zouden maar wat graag ruilen met een arabier uit Nederland.
.
Anyway, elke Israeli-freak hier in dit topic is het er ook best over eens. De orthodoxe joden zijn gek en net zo gevaarlijk als moslims.
Ik kan meer mensen vinden in Israel, dan in Nederland, die vinden dan orthodoxe joden lekker moeten ophoepelen met hun rare verzinselen. Wees maar niet bang.
Hetzelfde als met de kolonisatie van de westbank, veel meer Israeli die daar tegen zijn (omdat het alleen maar het vuur opstookt met Palestijnen), dan er in Nederland zijn!
En dan bedoel ik dat relatief, Nederland heeft meer inwoners ;)

Rectificatie naar mijzelf toe:
Orthodoxe joden zijn gek en net zo gevaarlijk als moslim FUNDAMENTALISTEN.
Laat ik alsjeblieft niet de vriendelijke, niet gestoorde moslims over 1 kam scheren.

riotstarter | 18-06-11 | 11:38 | niet ok!

LOL net op tijd, had 'm al klaar staan ;)

-weggejorist-

Weird Guilders | 18-06-11 | 11:41 | niet ok!
Ik zou gewoon bot liegen als ik mijzelf niet zou rectificeren! ;)

Wat de neuk, beginnen die joden nu ook al?

"De hond wist echter te ontsnappen aan zijn joodse belagers."
+veel

Zo zie je maar weer dat joden en moslims eigenlijk meer overeenkomsten hebben dat tegenstellingen.
Vooral achterlijke overeenkomsten. Het zouden eigenlijk de beste vrienden moeten zijn.

Hij wordt toch wel verdoofd afgeslacht ??

wanneer gaat die "nep" jood met ze pruik eens met 2 maten meten.
wel de moslims afzeiken, maar nu is ie stil...
word zo moe van al dat wilders nieuws, stomme zak is het!

Religie -1000

Nietvoordekat | 18-06-11 | 11:59 |
Hij was niet eens gevangen genomen, hij kon weglopen wanneer hij wilde.
Hij liep gewoon weg voor de eerste steen werd geworpen

Ruud195,
Mo had wel een paar snuggere dingen, maar zijn gappies deugen niet, vooral die vandaag de dag niet, net als die van Jeshua al zo'n 1900 jaar niet deugen.
Die van Moses zijn dus duidelijk ook al een paar duizend jaar van het pad af.
Religie mag van mij wel weer gewoon achter de voordeur, en uit alle openbare voorzieningen (onderwijs, recht, politiek, kledij, voedsel e.d.) verdwijnen.

??????
Dit verhaal klopt echt niet. Ultra-orthodoxe joden geloven niet in reincarnatie.

Simsa | 18-06-11 | 12:29
Nep democraat wanneer zie jij eens in dat Islam een ander besturingssysteem is als democratie?

langste eind | 18-06-11 | 12:58 |
Zat ik ook al over te peinzen.
Ik wist namelijk nooit dat Joden van oorsprong in reïncarnatie geloofden. Ik dacht altijd dat ze net als de andere Abrahamitische geloven in de hemel en hel geloofden en dat je dus verder gaat met je leven in het hiernamaals.

moest gestenigd worden DOOR KINDEREN

dan verneuk je dus niet alleen die hond maar ook de kinderen

zieke geesten....

Altijd leuk: als er weer wat belachelijks met de islam is dan is de islam de schuldige. Is er wat met het christen- of jodendom dan zijn godsdiensten algemeen de schuldige.

-weggejorist-

-weggejorist-

langste eind | 18-06-11 | 12:58 |
Doen ze ook niet, het is verkeerd weergegeven.
De geest van de man in kwestie is in de hond gaan leven. De hond is niet geboren met de geest van de man.
Het is dus heel knap dat die hond al langer dan 20 jaar leeft.
Maar dat zijn religieuzen, die geloven alles....

FletLinez | 18-06-11 | 13:45 |
En hoeveel joden volgen deze geschriften nog en hoeveel moslims volgen de koran nog?
Hmmmm, wereldje van verschil.
Zelfs in Israel mag een jood een niet jood niet zonder reden doden, of zonder gerechtelijk onderzoek.
En voor je begint: acts of war tellen nu even niet mee.

FletLinez | 18-06-11 | 13:45
Die teksten die jij hier aanhaalt komen uit de Talmoed. Wat een faal van jou. Weet je wel wat de Talmoed is?

Je maakt jezelf volstrekt belachelijk door te stellen dat in de Talmoed dingen staan waar joden zich aan zouden moeten houden. In de Talmoed staat geen enkele leefregel. Het is juist een geschrift waarin rabbijnen en andere schriftgeleerden commentaar geven op de Tenach. Voor- en tegenstanders van bepaalde standpunten. Dat is ook kenmerkend voor het Jodendom: leren door discussie. De islam biedt daarentegen geen enkele ruimte voor discussie.

Iedere jood weet dat de Talmoed geschreven is door mensen die hun mening geven en dat de inhoud van het boek geen enkele plicht voor Joden met zich meebrengt. In tegenstelling tot de Koran. De Koran vertelt Gods woord. En God kan zich niet vergissen. De Koran bevat wél talloze leefregels waar moslims zich aan moeten houden. En in de Hadith staan de gewoonten en gebruiken van Mohammed, die door moslims als voorbeeldig beschouwd moeten worden. Want Mohammed zien zij als een volmaakt mens.

Maar eigenlijk zou deze discussie niet eens nodig moeten zijn. Als je je ogen opent zie je dagelijks welke religie voor haat, geweld en onderdrukking zorgt.

Je zal als hond maar dood gaan en als jeuad terugkomen op aarde,lijkt mij veel erger.

@ van Dam | 18-06-11 | 14:22 | niet ok!

Marcel?

-weggejorist-

Alle relegies zijn zo gaar als hond...

Maurice de Hond?

Zo zie je maar, het is allemaal een pot nat.

Ain't religion beautiful?

Ik ga niet de tijd nemen om alle reacties hier te lezen maar ik denk dat ik het met veel mensen eens ben als ik zeg: dit slaat echt NERGENS op en blijkt dat religie gewoon achterlijk kan zijn.

Heb mijn hond net een pak jodenkoeken gevoerd, zal hem leren om te reïncarneren.

honden zijn natuurlijk wél onrein.

In het traditionele judaïsme is wedergeboorte als een hond een zware straf.

Wilders : Woef, woef, woef

-weggejorist-

ik snap niet dat we zover zijn gekomen met al die religies in de geschiedenis..

cabaret mensen. als de joden willen leggen ze een woestijn aan van marokko tot aan indonesie en een hond laten ze ontsnappen. cabaret mensen.

Wie de eerste steen werpt.....

Zoals gebruikelijk krijgt de hond het laatste woord;''woef..woef.. en de edelachtbare hoorde het aan...en wees de hond op de mogelijkheid van hoger beroep...en de hond ging kwispelen en gooide er nog eens een keer een flinke woef woef tegenaan.

Dit is niet veel beter dan moslims hoor Geert.

Sinaasappelsap | 18-06-11 | 17:54 | niet ok!
Hoeveel ultraorthodoxe joden hebben wij in Nederland, of Europa.
Zéér weinig kan ik je zeggen.
Hoeveel ultraorthodoxe/radicale moslims telt Nederland; een aantal. En Europa;een heleboel.

Ach bij elk volk/geloof lopen er wel een paar gekken rond, alleen bij sommige geloven en volkeren meer dan bij andere!

Kunnen we Jeruzalem niet verbieden?

Dat was een unterhund.

Evolutie is hier nog niet geweest.

WOW. Dit kan toch niet waar zijn??! Hier kunnen de moslims wat betreft achterlijkheid echt niet tegen op.

Heb mijn hond net een pak jodenkoeken gevoerd, zal hem leren om te reïncarneren.
krokettel | 18-06-11 | 16:36 | niet ok
Een heel pak jodenkoeken....toch niet in één keer,want dan is de kans groot dat hondjelief alles eronder schijt.

Je hoeft geen jood te zijn om te snappen dat dit een grap is. Een rabbinale rechtbank kan geen straf uitspreken, laat staan de doodstraf.
Dat laatste zou alleen in een strafzaak kunnen, maar de doodstraf werd in 1954 afgeschaft in Israël. In een rabbinale rechtbank (Beth din) worden uitsluitend administratieve zaken behandeld. en.wikipedia.org...
Bovendien is reïncarnatie in strijd met het joodse geloof. Joden wachten net als christenen op de komst van de Messias. Niemand komt terug, ook niet als hond.
Lekker checkbaar bericht ook. Alleen Jeruzalem bestaat echt. De rest is verzonnen of is in werkelijkheid anders.

Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen...

Dat kinderen het 'vonnis' moesten voltrekken, is een klassiek antisemitisch elementje. In vroeger tijden was de ideale aanleiding om een stuk of wat joden uit te moorden de legende dat het oude volk gebakken christenkindjes zou eten, of kinderbloed zou drinken.

"U bent nog erger als een Duitser, meneer....."

pielewaaier | 18-06-11 | 19:06 |

Vergast uw bezoek, op de Jodenkoek...

(is van Freek de Jonge, die met een Joodse mevrouw is getrouwd dus mag het, Joris.....)

Bovendien is reïncarnatie in strijd met het joodse geloof. Joden wachten net als christenen op de komst van de Messias. Niemand komt terug, ook niet als hond.
Lekker checkbaar bericht ook. Alleen Jeruzalem bestaat echt. De rest is verzonnen of is in werkelijkheid anders.


Jan Zand | 18-06-11 | 19:10 | niet ok!

Is niet waar wat je zegt zelfs in het christelijke geloof staat dat reincarnatie mogelijk is.
mens-en-samenleving.infonu.nl...

Ik zou die hond laten leven, straks krijgt hij een hemelvaartsdag en dan komt ie misschien weer terug. Misschien als teek en dan bij hij die voorzitter van de rabbinale rechtbank in zijn kloten en bezorgt hem de ziekte van Lyme

Waartoe zijn Geert Wilders en andere ezels op aarde ? Volgens opperrabbijn Ovadia Yosef om Israel te dienen tinyurl.com...

Joden en reincarnatie?! Give me a break.....!

En jawel, het bericht is een HOAX!
t.co...

@Jan Zand | 19-06-11 |

Net als de holohoax, dus...

Reacties op dit artikel zijn gesloten