Jezus van sloop gered


#Jesus

Het beeld van Jezus Christus in een Amerikaans skigebied mag blijven staan.

Het beeld van Jezus Christus in het skigebied Big Mountain in de Amerikaanse staat Montana mag blijven staan. De plaatselijke afdeling van Staatsbosbeheer heeft besloten om de vergunning voor het beeld toch te verlengen.

Aanvankelijk hadden de boswachters besloten om het beeld weg te halen. Dat besluit was genomen op verzoek van de Freedom From Religion Foundation die strijdt tegen religieuze uitingen op openbare plekken. Maar na een tegen-actie van religieuze groeperingen is het besluit tot verwijdering van het beeld toch geschrapt. Overigens niet vanwege religieuze overwegingen, maar omdat het beeld in aanmerking zou kunnen komen voor plaatsing op de monumentenlijst, zo meldt een plaatselijke krant.

Het beeld is in 1955 op de berg geplaatst door de Ridders van Columbus. Deze katholieke vereniging voor oud-strijders plaatste indertijd overal religieuze monumenten die waren geïnspireerd door wat de militairen tijdens de Tweede Wereldoorlog in Europa hadden gezien.

Reaguursels

Religie is een ziekte, een soort PTSS, blijkens "geïnspireerd door wat de militairen tijdens de Tweede Wereldoorlog in Europa hadden gezien"

Gek genoeg hebben vaak soortgelijke organisaties als Freedom From Religion Foundation weer GEEN moeite met islamitische uitingen. Hmmm

Wat doet die kroon op het beeld? Het hoort een doornenkroon te zijn.

Religieuzen zijn ziek. Tenminste, dat vind ik.

Baby Rasta | 01-02-12 | 18:45 | niet ok!
en jij loopt in een rok van bananebladeren rond zeker, met een botje door je neus ?

De Freedom From Religion Foundation heeft (hoe gelijk ze ook hebben) ook religieuze kenmerken in de zin van zich groeperen en andere godsdiensten "bestrijden". We zullen het zien later in ons "Utopia" waar geen religie bestaat maar alleen verschillende atheistische groeperingen die allemaal vinden dat ze gelijk hebben en dan oorlog tegen elkaar gaan voeren. (South Park, 2009)

De onverdraagzaamheid komt zoals steeds van links. Toon eens wat respect voor historische monumenten. Ze getuigen van een tijdsbeeld. Als de meerderheid van de bevolking ertegen was op het moment van plaatsing, dan stonden die monumenten er niet.

Gaat lekker vandaag
"vrijspraak van Hitler" "Jezus gered van Sloop"
Who's next ?

Ze kunnen als compromie dat beeld toch ook in camouflagekleuren en -patronen in de verf zetten.

Van mij mag ie weg ... net zoals dat ding in Brazilië

solidstate | 01-02-12 | 18:45 | niet ok!

Voor u,
ffrf.org...
*
The purposes of the Freedom From Religion Foundation, Inc., as stated in its bylaws, are to promote the constitutional principle of separation of state and church, and to educate the public on matters relating to nontheism.

Incorporated in 1978 in Wisconsin, the Foundation is a national membership association of more than 17,000 freethinkers: atheists, agnostics and skeptics of any pedigree.
*
ffrf.org...
*
The history of Western civilization shows us that most social and moral progress has been brought about by persons free from religion. In modern times the first to speak out for prison reform, for humane treatment of the mentally ill, for abolition of capital punishment, for women's right to vote, for death with dignity for the terminally ill, and for the right to choose contraception, sterilization and abortion have been freethinkers, just as they were the first to call for an end to slavery. The Foundation works as an umbrella for those who are free from religion and are committed to the cherished principle of separation of state and church.
*
Eerst wat rondsnuffelen dus eer u wat roeptoetert, maar ik ben niet anders gewend van u.

Nonkel Frituur | 01-02-12 | 18:49 | niet ok!
ik herinner mij de taliban die in de bergwand uitgehakte bhoedda's in afghanistan opblies.
.
het zullen je collega's wezen.

De Briemusketier | 01-02-12 | 18:48 | niet ok!

Yep, wanneer krijg ik een beeld op uw vensterbank? Noem me maar king Julian. www.youtube.com...

God zij dank dat ze van Mohammed geen beelden mogen maken.

De Briemusketier | 01-02-12 | 18:48 lol
Ja als je het zo ziet snijd het mes aan 2 kanten.

solidstate | 01-02-12 | 18:45 | niet ok!
Atheïstische bewegingen tegen religie in het openbaar zijn net zo stellig tegen islamitische monumenten en zijn zich volledig bewust van de islamitische onverdraagzaamheid.
Nonkel Frituur | 01-02-12 | 18:49 | niet ok!
Atheïstische bewegingen tegen religie in het openbaar hebben niets met links te maken. Zelf zou ik rechts genoemd kunnen worden, en zie ik religie graag ingeperkt tot aan de deurmat en kerken zolang deze niet door de staat gesubsidieerd worden. Je bent een prima reaguurder en ik hou van Belgische frietbakkers, maar de wereld is complexer dan links-rechts. En dat weet je.

Hij staat uit zijn nek te lullen

Nulhypothese | 01-02-12 | 19:03
Dat is wel waar, maar hebt u ook De Briemusketier | 01-02-12 | 18:56 gelezen ? Dat is dus wat er ons te wachten staat als het zomaar toegestaan zou zijn om historische monumenten te slopen. De mensen die daar met veel liefde aan gewerkt hebben, met goedkeuring van de gemeenschap, zijn toevallig wel onze eigen voorvaderen. U en ik kunnen er vandaag een andere mening op na houden dan mensen die 100 jaar geleden leefden, maar uit respect voor hun overtuiging en noeste arbeid moeten monumenten, van welke aard dan ook, behouden blijven.

cenzeur | 01-02-12 | 18:59 | niet ok!
en zo zijn er ook nederlanders die niets in de collectebus voor afrika doen, allemaal gedoe voor de toeristen, die bananerokjes.
je wordt in de maling genomen waar je bijstaat.

Nonkel Frituur | 01-02-12 | 19:15 | niet ok!
Daar ben ik het wel mee eens. Ik zou niet anders zijn dan Moslims die Boeddhistische kunstwerken neerhalen wanneer ik mij ongegeneerd zou verzetten tegen Christelijke kunstwerken. Mijn mening is ook niet zwart-wit, en vind het absoluut geen probleem wanneer gelovigen uit eigen initiatief, op eigen grond en uit eigen financiën een kunstwerk gerelateerd aan hun geloof neer weten te zetten. Dit geldt al helemaal voor historische en archeologische kunstwerken. Wanneer ik mij hier wel tegen zou verzetten zou ik niet veel beter zijn dan Stalinistische en Islamitische regimes die aan geschiedeniswijziging doen.

De Briemusketier | 01-02-12 | 19:17 | niet ok!

Je wordt dan ook nergens toe verplicht he, maar als je als domme toerist in de Gambia bereid bent 5 euro te betalen om zogenaamd negers te bekijken, hoe ze echt leven en nog steeds ronddansen met hun rietenrokjes, en nog steeds leven in schattige plaggenhutjes tja dan is het je eigen domheid. En er wordt inderdaad een slaatje uit geslagen. Oke, mijn stereotypering deed blijkbaar wat oud zeer naar boven komen? Vanwaar mien ridderlijke jonckheer.....?

@ Baby Rasta | 01-02-12 | 18:54

Dat bedoel ik. Je hoort ze niet over scheiding tussen moskee en staat.

Aangezien de moskee de staat is zouden juist zij moeten roepen om het verbieden van de "religie v/d vrede". Dat doen ze juist niet vandaar hmmmm.

solidstate | 01-02-12 | 19:29 | niet ok!

Er...... ze zeggen toch dat ze voor scheiding van kerk en staat zijn? Of bent u nou zo simpel dat u niet begrijpt dat dat begrip alle geloven omhelst?

Baby Rasta | 01-02-12 | 19:29 | niet ok!
ik ga echt niet naar gambia om negers te bekijken, er lopen er hier meer dan genoeg rond.
ik vond het wel lollig dat u ook aan stereotypering doet, het is al jaren een favo hobby van mij.

Nonkel Frituur | 01-02-12 | 19:15 | niet ok!
Respect voor hun overtuiging blijft toch iets persoonlijks, denk ik. Dat kun je anderen niet opleggen. En ik weet niet zo zeker of ik wel respect voor religies op kan brengen. Ik ben er stellig van overtuigd dat er weinig goeds van religie is gekomen tot nu toe, en voorzie in de toekomst niet veel beters.

Aan de andere kant is een tweede beeldenstorm ook zo wat he.

Beste GS en PowNews, jullie brengen vaak op een leuke manier nieuws en stellen veel dingen aan de kaak maar ik vind het plaatje bij dit artikel misleidend. Het daadwerkelijke beeld is veel kleiner. Ik heb geen issue met een beeld alhoewel ik het er liever net dan wel zou hebben maar ja. Als ik daarover begin tegen amerikanen ben ik een 'stupid foreigner' dus ik begin er niet eens aan.

correctie: niet ipv 'net;

Mattie92 | 01-02-12 | 21:12 | niet ok!

plemp dan ook een plaatje, anders komt u alleen over als een zeikert, maar u heeft gelijk. www.google.nl...

Waarom heeft Staatsbosbeheer een afdeling in Montana?

Deze katholieke vereniging voor oud-strijders plaatste indertijd overal religieuze monumenten die waren geïnspireerd door wat de militairen tijdens de Tweede Wereldoorlog in Europa hadden gezien.
---
Sick...

geen polen in de u es of a, anders was die kroon allang gejat

In intolerant Nederland lopen ze al te zeiken als je op je eigen dak "Jezus redt" hebt staan.

Reacties op dit artikel zijn gesloten