FC Utrecht speler Tommy Oar (R) en Geoffrey Franzoni van FC Differdange

De Luxemburgse bakkers, slagers en studenten van FC Differdange zijn beter dan FC Utrecht.

FC Utrecht is roemloos ten onder gegaan in de tweede voorronde van de Europa League. In stadion De Galgewaard werd met 3-3 gelijkgespeeld tegen de nummer vier uit de Luxemburgse competitie, FC Differdange 03.

De Luxemburgse club, die in het verleden spelers als Paolo Amodio, Marcel Christophe en Manou Schauls in zijn gelederen had, wist thuis al met 2-1 te winnen waardoor er nu dankzij het 3-3 gelijkspel verder wordt gebekerd.

Utrecht was door drie doelpunten van Jacob Mulenga in de tweede helft op een voorsprong van 3-1 gekomen, maar gaf dat voordeel in het laatste halfuur weer uit handen, schrijft het ANP. De formatie kan zich daardoor volledig op de competitie richten. Onder luid gejoel van de eigen aanhang droop de selectie van FC Utrecht af.

Twee vingers in de neus

"We hadden hier gewoon met twee vingers in de neus van moeten winnen", zegt FC Utrecht-speler Cedric van der Gun. "Je ziet dat we heel moeilijk met tegenslagen om kunnen gaan. Je merkt dat er een hoop veranderingen zijn geweest. Het zijn niet de minste spelers die zijn weggegaan, allemaal spelbepalers. Die misten we vorige week en nu ook. Dit is een heel ander team dan waarmee we vorig jaar Europees voetbal haalden.''

Reaguursels

goed begin Jan , pffff

Zo kun je een goed afgelopen seizoen in twee wedstrijden verknallen. Gefeliciteerd jongens, dat wordt weer een EL-ticket minder voor Nederland de komende jaren.

Wat een afgang. Tegen een stel postbodes, bouwvakkers of weet ik wat.

Stiekem moet ik er heel hard om lachen...

Baggiebor, kom er maar in!

Nou hup naar de woonboten.. oooh wacht!

Het is de juiste tijd om Blijleven daar als manager aan te stellen.

Ach, ze hebben nu wel tijd om zich volledig op de beker en eredivisie te richten

Maggiesnor keek en zag zn strijders sneuvelen.

Wat een enorme afgang, en maar lachen als Ajax verliest van Real Madrid.

www.jammerjoh.nl/iklachmedeaud

Zowel sportief als in de sexindustrie beginnen de gevolgen van zes jaar Aleid nu echt duidelijk merkbaar te worden.

Kan gebeuren

Wat een ontzettende afgang. Daar heb je dan die playoffs voor gewonnen. Utrecht dacht zeker met hetzelfde anti-voetbal als uit tegen Twente Europa in te kunnen gaan. Ultrabeschamend, verliezen van amateurs. Komend seizoen wordt weer ouderwets het rechterrijtje voor Utrecht.

AmsterdamsTrots | 25-07-13 | 21:47 | niet ok!
Of Thun

Hahaha. Dom volk.

Stekeltje | 25-07-13 | 21:47 | niet ok!
De competitie bestaat voor Utrecht toch alleen uit die 2 wedstrijden tegen Ajax? Ik zou om de uitschakeling van deze onsympathieke club lachen ware het niet dat het eigenlijk te triest voor woorden is en ook een beetje aangeeft wat de nummer 6 van de eredivisie Europees voorstelt. Werkelijk helemaal niks. Ik vrees overigens wederom een roemloos seizoen in Europa voor het Nederlandse voetbal. Alleen Ajax kan misschien nog voor een leuk stuntje zorgen in de CL maar wat betreft de andere Nederlandse clubs zal het wel weer vernedering op vernedering worden. Ik zie PSV alweer ploeteren tegen FC Djoepiefroepsie en Feyenoord een pak slaag krijgen van Dinamo Klangeflats.

Dat krijg je ervan als je het Zandpad sluit.

Wel de portefeuille met euro's gevuld door transfers in ieder geval.

Zucht, hele diep zucht.
En dat is alles wat ik er over kwijt wil.
Ik zal alle commentaren gelaten over me heen laten komen.

Tering, we kunnen als Nederlandese clubs niet eens meer winnen van een subtopper uit Luxemburg. Het gaat bergafwaarts...

Wie zijn er weggegaan dan? Iniesta? Xavi Alonso? Schweinsteiger? Dat zijn natuurlijk wel dé jongens die het verschil maken tegen zo'n topper als FC Differdange 03.
Overigens mag Uterslecht in zijn handjes knijpen dat de plaatselijke slager niet mee kon doen omdat hij gisteren in zijn vinger heeft gesneden.

Dit is echt te bizar voor woorden. Meest dramatische resultaat van een Nederlandse ploeg in Europa OOIT

pipa de cloon | 25-07-13 | 21:53 | niet ok!
Eens, Tegen Ajax vechten ze voor elke centimeter en tegen de eerste de beste campingploeg gaan ze het schip in.

De nummer 6 van de Nederlandse die verliest van de nummer 3 van Luxemburg. Je verzint het niet. Vetbetaalde fullprofs tegen een tegen een stel goedwillende amateurs. 1 wedstrijd die fout gaat,ok maar 2? Dan is er echt wat mis met de instelling.

En stel je eens voor als Utrecht tegen FC Differdange 01 had moeten spelen!

Zonde voor het Nederlands voetbal dit.
Utrecht is natuurlijk wel zwaar verzwakt door alle uitstroom, maar dan nog mag dit absoluut niet gebeuren.

Baggiebor | 25-07-13 | 21:54 | niet ok!

Ik zou me schamen. Ik begrijp daarom dat je niks wil zeggen.

Bedenkelijk.

Helemaal niets in Utrecht. (Geen hoeren en geen Europees voetbal)

Ik zou me schamen. Ik begrijp daarom dat je niks wil zeggen.
Baby Rasta | 25-07-13 | 22:02

Dat doe ik ook.
Geen excuses. Enkel verontwaardiging en schaamte.

Baggiebor | 25-07-13 | 21:54 | niet ok!

Tis dat ik me enigszins nog vermaak met je comments altijd als het om Ajax gaat. En dat jij stoer staat te doen om 2 wedstrijden, waar jullie als pitbulls te keer gaan. En toch als eindresultaat Ajax als kampioen. Ik heb wayne enigszins aangelijnd gehouden de laatste tijd. Ik laat hem nu los op jou.

Baby Rasta | 25-07-13 | 22:07
Ik gun jullie je lolletje.
Maar met alleen die 2 wedstrijden tegen Ajax wordt je natuurlijk geen 5e. Dus dat Utrecht zich alleen tegen Ajax op kan laden blijf ik gelul vinden.

Wat een kop weer!, Differdange heeft niet eens een stadion, laat staan een dak!

competitie is nog niet eens begonnen en zie ik nu al een trainer die zijn koffers kan pakken.

Och het is natuurlijk triest als je de prestaties van je team op jezelf projecteert. Komt meestal van mensen die zelf nog geen pepernoot hebben geraakt.

Er schijnen meer clubs van Differdange 03 te hebben verloren, onder andere het nationale G-team van Luxemburg.

En hoe veel hebben ze er aan verdiend?

kampeerder | 25-07-13 | 22:15 | niet ok!
Jawel, ze hebben een heus stadionnetje met een hoofdtribunetje met een dakje erboven:
www.europlan-online.de...
En ze hebben hooligans!
www.faszination-fankurve.de...

Er schijnen meer clubs van Differdange 03 te hebben verloren, onder andere het nationale G-team van Luxemburg.
Z. Uurpruim | 25-07-13 | 22:28 | Gemeld!

Trieste reactie, meer heb ik hier niet op te zeggen!

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-07-13 | 22:33 | niet ok!
Omfg ik wist niet dat het zo erg wad, dat stadion!

Ach, gewoon twee keer van Ajax winnen en het seizoen is weer geslaagd voor ze.

Jammer natuurlijk en niet al te best gedaan. Maar voor dat we anderen uit gaan lachen maar even wachten op de resultaten van onze eigen clubs. Ik moet het allemaal nog zien.

reade romke | 25-07-13 | 22:38 | niet ok!

Ties triest idd, als je verliest van een elftal dat gelijk staat aan de dames van Oranje 1, is het idd gewoon triest. Utrecht moet zn bek maar eens houden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-07-13 | 22:33 | niet ok!

Met zo'n binnenkomst stonden ze natuurlijk als trotse U-bochters al met 3-0 achter.

En de belchinezen grijnzen de hele weg naar de bank....
( Ik voorspel en schandaal !!!)

Een grof schandaal....dit is het Nederlands voetbal in 2013. Ook met de resultaten van vorig jaar, is dit geen incident meer te noemen. Zeer zwak van FC Utrecht. Alleen tegen 020 spelen ze als dolle stieren en zie je op de tribunes Tokkies met woedende uitpuilende ogen en opgeblazen koppen zoals bij Total Recall. Straks Vitesse tegen PetroLUL, die zijn dus sowieso allemaal hun horloge en smartphone en kekke koptelefoon kwijt na de uitwedstrijd in Roemenie. En in Arnhem weer plus nog eens 2500 supporters die zijn gerold.

Zie het nog voor me, die Lyon vlag aan de Bunnikside nadat Ajax uit de CL vloog. Presteer zelf eerst eens wat.

Ga wel bij de dames van de FC kijken, daar zie ik meer voetbal!

reade romke | 25-07-13 | 22:38
Dat heet voetbal humor, lieve schat.

We weten toch allemaal dat Luxemburg een sterkere competitie heeft dan de Mickey Mouse competitie.

Dit is gdvrd een grote schande voor het Nederlandse voetbal. De KNVB zou ze een zware boette moeten geven dit geloof je toch niet ik wist niet wat ik las. FC Utrecht ga je doodschamen man. Ik ben fey suppurter ik kan hier niet eens om lachen maar alleen maar boos om worden.

Disc | 25-07-13 | 23:02 | niet ok!

Ipv van je te projecteren en haat te spuien zou je je moeten afvragen waarom NL'se clubs niks voorstellen. gokmaffia heeft heel wat verdiend op Ajax-tegen die kut croaten.

-weggejorist-

Misschien moet de coach maar eens de halve selectie op de de tribune plaats laten nemen. Kennelijk is een groot deel van de selectie niet zo professioneel als ze zeggen te zijn.

Gefeliciteerd, Kutreg, tijd om onze Jens te verpatsen. Geen Europees voetbal, dus beter nu cashen. Strijken wij dat doorverkooppercentage nog ff op.
Komp-r teminste nog wa bovenop de belaggeluk lage pres die jullie van de winter betaalde.

Netjes.

Tourdelagillette | 26-07-13 | 02:08 | niet ok!


Ik riep al dat de grote clups zaten te slapen toen ik hem zn eerste wedstrijd zag spelen in groen geel. Maar je ziet aan de andere kant dat er niet echt interessse is voor spelers als Verhoek of Immers, want dat is een onzekere investering en achteraf blijkt waarom je het niet moet doet. Immers is gewoon een prutser die er 10 meer in had kunnen schieten. En ach Wat Wes betreft dat is gewoon een Hagenees. Als zo'n jongen verder gaat dan Zoetermeer krijgt ie heimwee naar de stamppot van zn ma.

@AmsterdamsTrots | 25-07-13 | 21:47
Dat is op zich geen schande.
Het is vooral lachen om de Ajax-supporters die echt denken dat ze tegen Real best een kans hadden.
Wat FC Differdange is t.o.v. Utrecht, dat is Ajax t.o.v. Real Madrid.

Treurig. Lekker voor de competitie ook dat niveau.

En dat wordt dan ook nog overeind gehouden met gemeenschapsgeld, lutsers.
Utrecht is het Detroit van Nederland

@scheten-wapper | 26-07-13 | 06:44 | niet ok!
Your argument is invalid

scheten-wapper | 26-07-13 | 06:44 | niet ok!
Volgens jou redenering kan Ajax dus ook winnen van Real Madrid?

[email protected] Differdange.
Het schijnt dat de linksback gelijk na de wedstrijd terug moest omdat hij nachtdienst had.

IN Utereg hoeven ze komend seizoen ook geen praatjes te hebben. Het Luxemburgse voetbal is van hoofdklasseniveau en dan moet je je kapot schamen als je door de straatvoetballers wordt uitgeschakeld.

Roscoo1963 | 26-07-13 | 10:32
Nog niet eens. Het nationale team zou misschien in de hoofdklasse mee kunnen draaien.

Hahaha dat schaam je je toch de ballen uit je broek...

Domstadje.

Gordijnrails | 25-07-13 | 21:43
Let's face it, dit is het niveau van de subtop in Nederland, ploegjes als Utrecht, Heerenveen en Den Haag ballen op het niveau van clubs uit landen als Cyprus, Noorwegen en Luxemburg. Meer Nederlandse clubs wil je absoluut niet in Europa hebben, of je moet het leuk vinden om met het schaamrood op je kaken te zitten. Den Haag kreeg twee jaar geleden een oorwassing van enkele semi-profs uit Cyprus, Heerenveen moest vorig jaar met de billen bloot tegen part-time slagers, ambtenaren en bakkers uit Noorwegen, Utrecht heeft dit jaar 10 minuten (na rust) partij kunnen bieden tegen full-time slagers, ambtenaren en bakkers uit Luxemburg, de overige 170 minuten was men "gewoon" de onderliggende partij.
De top 3 van Nederland mag zich misschien nog (net) meten met de subtop in Europa (alhoewel de nrs. 2 en 3 afgelopen seizoen maar 6 puntjes boven Utrecht eindigden, maar dit terzijde), maar dat wordt ook al lastig als bepaalde ploegjes zich (misplaatst) te groot voelen voor die Europa League.
Dan kunnen we ons beter richten op die ene ploeg die wél de CL speelt en de rest voor kennisgeving aannemen.

@Roscoo1963 | 26-07-13 | 10:32
Het zegt veel over de Nederlandse competitie.
Als de Luxemburgse competitie van hoofdklasseniveau is, hoe slecht is onze competitie dan, dat onze nummer 5 door zo'n hoofdklasser wordt uitgeschakeld?
En het feit dat onze nummer 1 slechts 13 punten meer haalde dan Utrecht?
@Wise-n-Witty | 26-07-13 | 09:41
Je hebt gelijk. Het verschil tussen Ajax en Real is veel groter.

scheten-wapper | 26-07-13 | 14:27 | niet ok!
Hoe is het met Nec, gaan die ook Europa in?

Hup Ajax! Oh wacht, dat is morgen.

-weggejorist-

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!! sorry Jan, in jouw tijd als voetballer, had je dat niet laten gebeuren...

Wouters moet voor elke wedstrijd tegen zijn spelers zeggen 'vandaag moeten we tegen Ajax, maar ze spelen in het uittenue'. Wedden dat Utrecht dan gewoon de schaal pakt?