*

Lekker stoeien bij het vorige treffen tussen Ajax en Willem II dit seizoen

Speelronde nummerrr 26.

NEC krijgt bezoek van Heracles. Daarna neemt AZ het op tegen Excelsior, trekt Roda JC ten strijde tegen Vitesse en ontvangt Willem II Ajax. Het slotspektakel is Feyenoord vs. SC Cambuur.

NEC Nijmegen - Heracles (1-0)

NEC mag de beroepszaak tegen de schorsing van Christian Santos nu al een succes noemen. De Venezolaanse spits mocht ondanks een dreigende schorsing gewoon spelen tegen Heracles Almelo en bezorgde zijn ploeg vlak voor tijd de zege: 1-0.

Het duel leek lang geen winnaar op te leveren, tot de clubtopscorer vlak voor tijd voor doelman Bram Castro opdook. De Belg was kansloos op de harde inzet van Santos, die een schorsing staat te wachten omdat hij vorige week een klap uitdeelde aan Excelsiorverdediger Khalid Karami. Hangende het beroep mag trainer Ernest Faber zijn clubtopscorer opstellen en dat pakte goed uit.

Santos was na een uur ook al betrokken bij de andere grote kans die NEC creŰerde. Zijn voorzet werd door verdediger Dario Dumic op de lat gekopt. Tot die tijd viel er weinig te beleven. Beide ploegen speelden slordig en angstig, doorgaans geen beste combinatie op een voetbalveld. Gevolg was dat er amper kansen te noteren vielen.

Heracles dook pas halverwege de tweede helft echt gevaarlijk op voor doelman Brad Jones. De AustraliŰr zat mis bij een voorzet van de linkerkant, waarna spits Wout Weghorst de bal voor het intikken had. Verdediger Lucas Woudenberg kon zich er nog net voor gooien. In het slotkwartier was Santos eerst met een kopbal al dicht bij de 1-0, maar Castro wist die poging nog over te tikken. Even later was het alsnog raak.

Door de late zege houdt NEC zicht op een plek in de play-offs om Europees voetbal. De Nijmegenaren staan zesde. Heracles, enkele weken geleden nog derde, is na de vierde nederlaag op rij hard op weg naar het rechter rijtje.


AZ - Excelsior (2-0)

AZ heeft in een matig duel met 2-0 gewonnen van een defensief spelend Excelsior. Derrick Luckassen en Vincent Janssen scoorden na de rust. Excelsior, dat er in achttien wedstrijden nog nooit in slaagde in de eredivisie van AZ te winnen in Alkmaar, eindigde het duel met tien man. Sander Fischer moest met rood van het veld.

AZ herstelde zich met de overwinning van twee nederlagen op rij. Vorige week werd met 4-1 verloren van Ajax, midweeks was Feyenoord met 3-1 te sterk in de beker.

Roda JC Kerkrade - Vitesse (1-2)

Roda JC heeft de dikke zege op Heracles (5-0) geen passend vervolg kunnen geven voor eigen publiek. De Limburgers verloren het thuisduel vandaag met Vitesse met 1-2. De Chinees Zhang Yuning bezorgde de bezoekers met een kopbal in blessuretijd de zege.

Vitesse, hard toe aan een succesje, kwam voor rust op voorsprong door een knappe actie van Isaiah Brown. Coach Rob Maas beschikt ontegenzeggelijk over goede voetballers, maar heeft er nog geen stabiel goed team van kunnen maken. De gelijkmaker van Mike van Duinen kwam dan ook niet als een enorme verrassing. Daarna kon het alle kanten op, tot de komst van Zhang.

Roda begon agressief. Dat beperkte de aanvalsdrang van de Arnhemmers tijdelijk. Hun grotere individuele kwaliteiten deden zich toch gelden. Milot Rashica dwong de Kerkraadse doelman Benjamin van Leer tot een moeizame redding. Vlak daarna kreeg aan de andere kant Eloy Room de kans zich te onderscheiden bij een inzet van Georgi Zhukov, die eigenlijk had moeten scoren.

Brown, centraal voorin omdat Dominic Solanke nog niet fit is, greep zijn kans wel. Hij controleerde de bal na een lange trap van Maikel van der Werff met de borst, raakte in een beweging zijn bewaker Arjan Swinkels kwijt en schoot hard en zuiver raak.

De thuisclub kon de vitaliteit van de bezoekers niet beantwoorden en mocht van geluk spreken dat Brown niet meteen na rust voor 0-2 zorgde. De jonge huurling van Chelsea stuitte op Van Leer.

De ploeg van coach Darije Kalezic hield hoop, maar zoals in Almelo wilde het niet worden. Ook niet na de gelijkmaker van Van Duinen, die in het gedrang voor het doel deed waarvoor hij en Rydell Poepon, die een aandeel had, zijn gehaald. Vitesse pakte in de extra tijd alsnog de winst via de Chinese invaller Zhang.

Willem II - Ajax (0-4)

Ajax heeft de titelrace in de eredivisie vandaag spannend gehouden. Het elftal van trainer Frank de Boer won het uitduel met Willem II (4-0) en blijft koploper PSV op ÚÚn puntje volgen.

De twee overgebleven titelkandidaten ontmoeten elkaar over twee weken in het Philips-stadion. PSV speelt zaterdag eerst nog tegen sc Heerenveen, Ajax neemt het een dag later op tegen NEC. Arek Milik kopte Ajax op voorsprong in Tilburg. Riechedly Bazoer maakte het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Lasse Sch÷ne (3-0) en Davy Klaassen (4-0) troffen ook doel.

Feyenoord - Cambuur (3-1)

Feyenoord heeft vandaag de derde overwinning in een week tijd geboekt. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst versloeg SC Cambuur in De Kuip moeizaam met 3-1. Dat betekende na de bevrijdende competitiezege vorige week bij FC Utrecht (1-2) en de bekerwinst donderdag op AZ (3-1) de derde winst op rij van de geplaagde Rotterdamse ploeg.

De thuisclub was na 35 minuten op voorsprong gekomen door Jens Toornstra. Martijn Barto werkte in de zeventigste minuut de gelijkmaker binnen. Dirk Kuijt en Eljero Elia zorgden er in de slotfase echter voor dat Feyenoord de week in stijl afsloot. De bekerfinalist nestelde zich weer op de derde plaats in de eredivisie, wel op grote afstand van PSV en Ajax. (ANP)

Reaguursels

1-3
5-0
3-1
4-0

Oja, en Willem II - ajax, 2-3

gemeentereiniging | 06-03-16 | 12:36
Vier voorspellingen voor vijf wedstrijden? Wat staat dan voor wat?

Kameraansteker | 06-03-16 | 12:40
*thumbs up* Je was me voor :-)

gemeentereiniging | 06-03-16 | 12:36
Vier voorspellingen voor vijf wedstrijden? Wat staat dan voor wat?

Kameraansteker | 06-03-16 | 12:40 |
Zijn naam is niet voor niets gemeentereining...

Gemeentereiniging is sneller dan ik en de DAR in Nijmegen samen :-)

Als Heracles maar wint van odw, dan kan ik wat ontspannender naar Vitesse kijken.

En weer zo'n stadion waar het publiek niet tot aan het veld zit maar eerst zo'n troosteloze grijze betonnen muur. Wat heeft die club/gemeente toch bezield toen ze dat ontwerp goedkeurden? Tribunes horen tot aan het veld te zijn. Gooit de sfeer meteen met 100% omhoog. En ja ik steek als Ajax fan de hand in eigen boezem. Zwarte dag toen we van de Meer naar de Arena gingen. Kan me nog herinneren dat ik aan de lange dug out kant beneden aan het veld zat in de Meer en naast mij riep een mede Ajax fan in onvervalst Amsterdams: "Sjon! Sjon! Hey Sjon! (Johnny van 't Schip). Maak jij nou die mooie passeerbewegingen dan let ik wel op je tegenstander en als hij aan je komt trap ik hem volledig kapot." Hahaha. Zelfs "Sjon" moest er om lachen.

als die klote scheids gisteren die graaier van psv er uit had gehaald want door gebroken speler is een pingel + rood dan hadden die subsidie slurpers uit Eindhoven een grote muil minder gehad .
maar ja het zijn dan ook steeds de zelfde waar de maffia van de KNVB de clubs bevoordeeld uit zuid en uit Eindhoven anders halen ze het niet

@Basil Fawlty | 06-03-16 | 13:06 |
In de donkere middeleeuwen lag er eerst een betonnen wielerbaan om het veld van fkvdw.

Antiwantie | 06-03-16 | 13:24 |

Klopt. Kan ik me nog herinneren. Toppunt van depressief toen. Dat aftandse beton met door het weer verweerde reclames erop. Wat dat betreft is er vooruitgang geboekt. Zo vond ik het oude Olympisch waar Ajax de grote wedstrijden speelde ook troosteloos vanwege die sintelbaan. Ja de tribunes als ze volzaten/stonden gaven wel een echte oude voetbalsfeer vooral in de lente of zomer. Behalve hoofdtribune geen dak. Maar als het regende in de winter. Iedereen een bruine, grijze of zwarte jas. Een grote grijze massa. Brrr. Maar over sintelbaan gesproken. Er is een stadion dat ik fantastisch vind en dat is dat van AC Siena. Zie de foto. Typische italiaanse huizen erom heen, pijnbomen. Intiem klein stadion. ben er zelf nooit geweest, ken het alleen van TV maar moet een feest zijn om daar in een lentezonnetje te zitten. Zie het al voor me. Eerst een pilsie in de kroeg buiten het stadion voor de match op een lente zondagmiddag. Dan de wedstrijd en daarna doorbieren en eten. Wat een feest! :) en.wikipedia.org...

@ Basil Fawlty | 06-03-16 | 13:46 |
Dat heeft ook zijn charme, ik vindt de adelaarshorst in Deventer een heerlijk stadion, het kan er flink spoken.

Ben er nooit geweest. Maar ziet er gezellig uit. Voor mij een typisch zateragavond 20:30 stadion. Eerst zaterdagmiddag pilsen en wat eten voor de wedstrijd. Dan de match met, natuurlijk, een pilsie erbij en daarna "de stad in". En het mooiste denk ik. Stadion gevuld me echte lokale "die hard" fans. Niks Ajax, Niks PSV, Niks Feyenoord. Nee! de Eagles. Jullie hebben toch nog die adelaar die rondvliegt voor de wedstrijd of zit ik dan fout? Weet dat ze hem hebben bij Crystal Palace. Ook zo'n mooie oorspronkelijke club.

1-0 N.E.C.

"trap ik hem volledig kapot."
Basil Fawlty | 06-03-16 | 13:46 | niet ok! Lachen joh idioterie

Kom op Ajaaaaaaaax!

In het gunstigste geval is een gelijk spelletje voor Vitesse een mooi resultaat.

DeMaurice | 06-03-16 | 14:18 | niet ok!

En dat met Amsterdams accent! Hahaha. En zoals je weet in de Meer zat je aan het veld. Als de wisselspelers daar warmliepen tijdens de wedstrijd kon je ze bijna aanraken. Zelfde heb je nu nog bijvoorbeeld bij de Spurs en Chelsea. Maar de opmerkingen toen. Oa, Ed! Ed! (Edgar Davids) Wat zie je bleek jongen. Gisteravond te lang in Palladium gezeten? Antwoord van "Ed" tijdens opwarmoefeningen: Nee was een vroegertje, was om 2 uur thuis.

iemand een streampje van ajax voor de in het buitenland vertoevende medemens?

@witchmaster | 06-03-16 | 13:21 |
Door onder andere jouw plempsels krijgen wij eindelijk een inkijkje in de gebroken hersenen en getroebleerde geesten van Ajacieden. Dank daarvoor. Stof genoeg voor antropologen, zou ik zeggen.

@club662_new | 06-03-16 | 14:36;

www.youtube.com...

club662_new | 06-03-16 | 14:36 | niet ok!

firstrow.eu .Wel de ablock aanzetten

club662_new | 06-03-16 | 14:36 |

Tarmac's link is beter.

Tarmac | 06-03-16 | 14:41 | niet ok!
wow thx!

Basil Fawlty | 06-03-16 | 14:43 | niet ok!
dank u, idd, vermijd die echter als de pest om de door jou genoemde reden. Altijd een zoektocht naar de echte werkende stream.

Willem2 - Ajax is op Youtube
www.youtube.com...

Was al genoemd, nevermind

@Basil Fawlty | 06-03-16 | 14:44;
Begrijp alleen niet dat ze daar elke keer mee wegkomen.
Het enige wat ik mij kan voorstellen, is dat als Fox een klacht indient bij Youtube, dit pas gelezen wordt als de wedstrijd voorbij is.


@AmsterdamsTrots | 06-03-16 | 14:50;
En nu even de slaap uit je ogen wrijven ;).
HUP AJAX!!!

@Tarmac | 06-03-16 | 14:53 | niet ok!
Inmiddels gedaan;) Fijne wedstrijd!

Hup stillem2.

Tarmac | 06-03-16 | 14:53 |

Klopt. weet dat firstrow.eu niet meer mag worden uitgezonden in het VK. Maakt niks uit als je een VPN hebt maar idd youtube. Jij hebt geen VPN nodig in het buitenland om de youtube link te bekijken?

Op de buitenlandse velden: Crystal Palace-Liverpool 0-0

@Basil Fawlty | 06-03-16 | 15:00;
Geen idee, club662_new zit in het buitenland.
Ik ben gewoon een Ajacied, dus te zuinig om een Fox abbo te nemen :).

Tarmac | 06-03-16 | 15:05 | niet ok!

Klopt. Sorry. Vraag dus aan:


club662_new | 06-03-16 | 14:45 |

YES!!!!!!

Milik!

En hop, 0-1 Milik!

Basil Fawlty | 06-03-16 | 15:06 | niet ok!
beiden zonder VPN te bekijken, niets gecensureerd of alleen bereikbaar achter VPN (ja spotify en diensten die hier nog niet beschikbaar zijn).

locatie: israel

@club662_new | 06-03-16 | 15:16;
Israel? Jij gaat wel erg ver om je clubliefde te tonen! :D.

Een gelijk spel zit er nog in voor de Geel Swerte uut Ernhem.

Damn.....
Youtube is ook wakker geworden.

godver, stream stopgezet door een copyright claim van jan lul.
wat een sellout.

Yo go Feyenoord! Ik hoop trouwens dat ze straks nog plaats hebben in die bekerkast....

Willem2 - Ajax is op Youtube
www.youtube.com...

AmsterdamsTrots | 06-03-16 | 14:50 |
Helaas...

LOL this video is no longer available due to a copyright claim by jan lul. haha

Dan maar weer als vanouds op teletekst kijken...

Hoppaaaa, 0-2 Bazoer!

youtu.be...

club662_new | 06-03-16 | 15:35 | niet ok!

stream4.freehdsport.com...

En 0-3 Sch÷ne.

En 0-3 😎

@freakin77 | 06-03-16 | 15:43;
Top!!!!
En net op tijd, 0 - 3 !!!!!

Geinig om tijdsverschil te zien. Youtube loopt 30 seconden achter op de stream4 link. En die stream4 link loopt 4 seconden achter op tv.

boem! 0-4

thanks weer freakin77, basil! :)

04

Hoppa!!!!!!
0 - 4!!!!

Hoe is het overigens mogelijk om in eerste instantie de lat te raken van die afstand?

net op tijd voor de 4e!

Duidelijk Matchfixing in Tilburg.

Ben benieuwd naar Muric!

Trouwens die Milik zie ik volgend jaar vertrekken richting middenmoter Premier league (Everton, Watford). Krijgt daar minimaal het 5 dubbele betaald. Balt wat, scoort wat. Rommelt lekker aan daar in de middenmoot (zijn nivo) en verdient genoeg centen om na zijn loopbaan als voetballer met pensioen te gaan. Mwah. Niet slecht voor een gemiddelde voetballer.

Antiwantie | 06-03-16 | 15:55 | ok!

Belchinezen op de tribune? :)

@Basil Fawlty | 06-03-16 | 16:02;
Geld is niet altijd alles.
Kijk maar naar Lionel Messi.
Die is begonnen als jeugdspeler bij FC Barcelona, maar na zijn doorbraak is hij daar gewoon braaf blijven spelen.

Doet 020 toch goed hoor. Mag ik dat zeggen als 010'er? Ja, dat mag ik zeggen.
Heb ik toch meer respect voor dan voor koopclub 040.

Tarmac | 06-03-16 | 16:08 | ok!

Zekers. Maar hey. Barcelona. Messi is de best betaalde speler ter wereld. Opgreleid bij de toen al meest prestigiueze club ter wereld. Die club kan het betalen. Thans niet meer te vergelijken qua geld met Ajax. Ajax staat denk ik niet eens meer in de top 50 qua salarissen in Europa. Als ik Milik zou zijn en voor 3 jaar het 5 of 10 dubbele krijg aangeboden om te ballen in Engeland. Zou er geen seconde over wakker liggen. Ja het weer is vreselijk in Liverpool of Sunderland, de vrouwen zijn lelijk, het eten is slecht. maar voor 3 jaar daar rondlopen om daarna als pensionado dag in dag uit zorgeloos met een pilsie of glas wijn op hewt strand in de zon te liggen is niet echt een straf. :)

Zahngggggggvvvv

Willem II is jaar in jaar uit veel te aardig voor Ajax, gevalletje matchfixing?

LJBrinkhorst | 06-03-16 | 16:11 | niet ok!
Zoiets kan alleen een elitaire d66'er zeggen, elke club in de eredivisie wordt geholpen door haar gemeente.

lingo star | 06-03-16 | 16:19 | niet ok!
och gut. is nu alles matchfixing?

@Basil Fawlty | 06-03-16 | 16:18;
Was natuurlijk maar als gebbetje bedoelt, natuurlijk zit Messi daar helemaal op zijn plek.

club662_new | 06-03-16 | 16:22 | niet ok!
Het is wel opvallend, Ajax heeft al jaren een walk over in Tilburg.

Weer gefixt in Tilburg, Ajax ontercht gewonnen zoals altijd, PSV nog bovenaan zoals het hoort.

witchmaster | 06-03-16 | 13:21 | niet ok!
Wie schrijft er nou zo? Wat voor dom figuur ben je als je je zo uitlaat zoals jij? Snap niet dat dit soort mongolo´de reaguursels niet gewoon gejorist worden.

Boemibol | 06-03-16 | 16:27 | niet ok!
Inderdaad en PSV soeverein bovenaan.

Tarmac | 06-03-16 | 16:22 | ok!

:) ;)

Maar zal je vertellen. Zat vorige met vrienden in de kroeg en toen kwam dat toevallig ter sprake. Stel je voor. Je bent 25 en een boven gemiddelde voetballer. Niks speciaals maar een degeljke speler. Laten we zeggen een linksback. Je speelt voor Ajax, PSV, Feyenoord. Tegenstanders hebben een moeilijke middag als ze tegen je spelen. En dan krijg je 2 aanbiedingen voor 3 jaar. 1) Espanol. Ze betalen je 1 miljoen per jaar maar je speelt in Barcelona. en 2) Newcastle utd. 3 miljoen per jaar maar je speelt in Newcastle. Wat zou jij doen?

Snap niet dat dit soort mongolo´de reaguursels niet gewoon gejorist worden.
Boemibol | 06-03-16 | 16:31
Wees blij met de speelruimte, als dergelijke reaguursels of reaguurders gejorist werden dan was U al lang voltooid verleden tijd geweest.

Zaad-wedstrijd hier in Nijmegen, maar toch mooi 3 puntjes.

Bij Vitesse begint het weer terug te komen, een heerlijke pot voetbal gezien met een dik verdiende overwinning.

Berbaar | 06-03-16 | 16:39 | niet ok!
Mislukte poging grappig te zijn, maar uw niveau is nu bekend, druiloor.

LJBrinkhorst | 06-03-16 | 16:11

Duidelijk nog nooit naar de selectie van 020 gekeken.
Ownee, al die aankopen zijn na een invalbeurt bij de reserves ineens eigen kweek.
Ik was het bijna vergeten....

Net als Overmars die massaal eigen jeugd werd genoemd, ondanks dat hij voordat hij gekocht werd al bij 2 bvo's in het 1e team had gespeeld.... :D

witchmaster | 06-03-16 | 13:21

Doet me denken aan die docu tijdens dat eeuwfeest.
Zelfs als de scheids de hele wedstrijd gewoon schandalig in het voordeel van 020 heeft gefloten lopen die jankballen nog te huilen dat alle scheidsrechters altijd tegen hun zijn.

Het meest trieste volk van Nederland, die huilende successupporters uit Amsterdom.

De televaag weer is weer bezig: www.telegraaf.nl...


@Basil Fawlty | 06-03-16 | 16:39;
Lastige vraag, want ik kan helemaal niet voetballen.
Ik kan hooguit keeper worden, dan is het doel in ieder geval verkleind :).
Maar als ik het zou terug vertalen naar de werkplekken waar ik zelf gewerkt hebt, zou ik voor de club gaan waar je het naar je zin hebt.
Nou ken ik Newcastle utd. niet zo, maar neem aan dat je dat als 'mindere' club bedoelt, waar je het dan minder naar je zin hebt.
Persoonlijk zou ik dan voor Barcelona gaan.
Want wat heb je nou aan al het geld van de wereld, als je geen gein hebt in je werk?


(Dit is denk ik wel het meest lastige vraagstuk wat ooit in het voetbaltopic is voorgekomen).

Nog vragen?

Ohja, hup Cambuur

Nog vragen?
AmsterdamsTrots | 06-03-16 | 17:10 | niet ok!
Ja

Tarmac | 06-03-16 | 17:09 | ok!

Hahaha. Kan zelf ook niet voetballen echter mooi kroegdilemma dit toch? Maar jij reageerde zoals een vriend van mij en toen zei ik. Maar je moet naar toekomst kijken want je leven als voetballer is heel kort. Op je 35e ben je uitgerangeerd (behalve keepers die hebben 4 tot 5 jaar meer) Ik zou kiezen voor Newcastle (zelfde nivo qua voetbal als Espanol). Maw bite the bullet om daarna voor de rest van je leven op het strand in Barcelonetta of zelfs Copa Cabana te zitten met een potje bier. Maw mijn hart zou Barcelona zeggen maar mijn hoofd Newcastle. Dus ik zou Newcastle kiezen.

AmsterdamsTrots | 06-03-16 | 17:10 | niet ok!

Ja, of P,S.V kampioen wordt met slechts 1 punt voorsprong, of meer.

Dat doelpunt van Feyenoord was trouwens buitenspel en hands.

Zo zie je maar weer, een beetje zelfreflectie kan nooit kwaad.

Hup Feyenoord!

Is overigens "Barceloneta" met 1 T.

Feyenoord wordt weer eens in het zadel geholpen.

Draak van een wedstrijd, hotsteknotsebegoniavoetbal, een buitenspel,- en handsdoelpunt en een morrende achterban.
Feyenoord heeft het lek, zowel bestuurlijk als qua voetbal nog lang niet boven.

Alfons Groenedijk kan een flinke schorsing tegemoet zien.

@Basil Fawlty | 06-03-16 | 17:26;
Toch gaat je vergelijking een ietsiepietsie mank (niet lullig bedoelt).
Ten eerste gaat het al om bedragen waar wij alleen van kunnen dromen.
Ik ben heel bescheiden *kuch*, dus met 1 miljoen per jaar ben ik ook al dik tevreden.
Ten tweede spelen er dan nog veel meer factoren mee.
Van 25 naar 35 jaar, is toch 10 jaar voetjebal spelen.
En bij welke club kan je je dan beter in de kijker spelen (om daarna nog veel meer te verdienen).
Of naar welk land wil je vriendin dan (die uiteraard een fotomodel is), naar het zonnige Spanje of naar het altijd regenachtige Engeland?
Hoe dan ook, ik zou het geld niet op de eerste plaats zetten, maar dat is (en mag) voor iedereen verschillend zijn.

Basil Fawlty | 06-03-16 | 16:18
In Amsterdam is het ook vaak slecht weer, en kun je niet zien of vrouwen mooi zijn of niet omdat een kwart in tenten en vuilniszakken loopt.

De actie van Botteghin is typerend voor de wedstrijd: een klucht.

och och 1---1

Cambuuuuuurrr, 1-1

Terecht. Ik hoop dat die prachtige volksclub uit Leeuwarden de 3 punten mee naar huis neemt. Zij hebben ze harder nodig dan wij.

Wederom een doelpunt met een luchtje.

Omg ik kom er na 75 min pas achter dat die havenarbeiders thuis spelen.. Wat een stil antiek hok. Gelukkig hebben ze zojuist de champions leage finale gewonnen en word er weer keihard gejuicht, fan-tas-tisch!

Feyenoord hoort nu echt wel weer bij de grote drie.

Ronduit schandalige wedstrijd.

Kuyt lag daar op de grond te wachten op zijn 14e onterechte strafschop... Maar wat krijgen we nou? Niks!?! Waaaaat?!

Feyenoord verdiend gewonnen, maar heeft wel heel nog wat te werken aan kwaliteit. Jee man, af en toe huilen met de pet op zeg...

Typerend voor het spel van Feyenoord: vine.co...

Tarmac | 06-03-16 | 17:46 | niet ok!

Zekers. Maar als je net iets bovengemiddeld bent, dat is de catch dat "bovengemiddelde" dus niet briljant maar mwaah niet slecht (:)), dan denk ik dat als je slim bent. Je voor de centen gaat. Nu kan ik makkelijk babbelen omdat ik 47 ben en al wat heb gezien van het leven dan ben je berekender. Toen ik 25 was was ik ook veel roekelozer en emotioneler. Maar qua voetballers? tegenwoordig, iedereen heeft een makelaar/agent/manager vanaf z'n 16e en die jokers gaan altijd voor de centen want commissie. Meer hey als je echt getalanteerd bent dan is het een ander verhaal. Dan zou ik dus zonder meer naast het voetballen voor de omgeving gaan. Stel je voor Barcelona of Real 4 miljoen per jaar of Liverpool 5 miljoen per jaar. Altijd Barcelona of Madrid want het leven is daar zoveel beter.

miko | 06-03-16 | 18:02 | niet ok!

Hummm. 25 jaar en 750.000 oid verdienen in de Arena of 3 jaar 3 miljoen per jaar op St James's park. Niet zo'n moeilijke keuze. Na het kontrakt ben je pas 28 en 6 miljoen+ (bruto) rijker dan aanrommelen in de Arena.
Ik zou voor Newcastle kiezen en niet de Arena of Estadi CornellÓ-El Prat. Kun je altijd later nog doen. "In the twilight of your career"

Zelfs een dolend Vitesse mot van Rotterdammers gehakt kunnen maken. Mits Guzubujeuk niet fluit.

Basil Fawlty | 06-03-16 | 19:06
precies, geef ik die jongens vaak gelijk in.
In drie jaar je zelf binnenspelen of tien jaar ploeteren op Nederlandse velden.

Het beste uit Amsterdam is de laatste trein naar Rotterdam.


@Basil Fawlty | 06-03-16 | 19:06;
@miko | 06-03-16 | 19:10;
Maar de vraag is wat ze dan daarna moeten gaan doen.
Dan hebben ze al het geld van de wereld en dan kunnen ze gaan doen wat ze leuk vinden.
En dat is voetballen! Alleen hebben ze dan wel voordeel, dat ze de contributie van 586 jaar vooruit kunnen betalen.
Even een kwinkslag over die contributie, dat kon Theo Maassen mooi vertellen.

www.youtube.com...

ajax houd het spannend , feyenoord wint weer en ado wint van twente geinig voebal weekendje

Als ik beide teams naast elkaar zet denk ik toch dat PSV aan het langste eind gaat trekken. 1 pt voor, thuis tegen Ajax en over het hele seizoen gezien oogt het net wat stabieler.