Dieren die ritueel worden geslacht, lijden tussen één minuut en ruim drie minuten pijn. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Wageningen dat is uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Landbouw, Economische Zaken en Innovatie
Als de halsslagaders in één keer worden doorgesneden duurt de pijn iets meer dan een minuut. Als een slachter vaker moet snijden, lijdt het dier langer. Met name koeien lijden veel pijn, omdat ze tijdens het slachten langer bij bewustzijn blijven dan andere dieren.
Rabbijnen
De Tweede Kamer besluit morgen waarschijnlijk om een verbod op ritueel slachten in te stellen. Een delegatie rabbijnen die Nederland vandaag aandeed in verband met het dreigende verbod noemt dat "een grote slag voor de Joodse gemeenschap". De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt.
Zo zei een Amerikaanse rabbijn: "Dit is een historische dag. Jullie hebben ons met open armen ontvangen, vierhonderd jaar lang. Jullie waren ons baken. Het gordijn wordt nu dichtgetrokken. Onze ziel is gebroken."
Ook onder moslims zorgt het dreigende verbod voor veel onbegrip. Zo wil een aantal Haagse moskeestichtingen zelfs samen optrekken met de Joodse gemeenschap om tegen het verbod te strijden.
Gerelateerd
PvdD zegt vertrouwen in Bleker op
#Slachten
Reaguursels
Een gemeenschappelijk Semitisch front. Nou, nou.....
en dat nog wel voor het goede doel, pffff.
de Bree | 12-04-11 | 16:17 | niet ok!
Ik ben voor de afschaffing van ritueel slachten. Joden, Moslims en anderen mogen niet meer ritueel slachten. Sterker nog, ritueel geslacht vlees mag üerhaupt niet meer in Nederland verkocht worden. Punt uit. Op overtreding van verbod op ritueel slachten, of het importeren daarvan, moet een gevangenisstraf staan.
mxistence | 12-04-11 | 16:17 | niet ok!
De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt.
..
ik vind het schokkend dat rabbijnen dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stellen
b-badmuts | 12-04-11 | 16:17 | niet ok!
Onmiddellijk afschaffen.
Boomschade | 12-04-11 | 16:18 | niet ok!
Boeiend! Slachten hoort er nu eenmaal bij, maar dan wel op een zo pijnloze manier mogelijk!
DrSnuggles | 12-04-11 | 16:18 | niet ok!
Die hele joodse gemeenschap kan mijn rug op. Duidelijk genoeg zo?
TM | 12-04-11 | 16:18 | niet ok!
uh
De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt
andersom natuurlijk
dat ze godsdienstvrijheid boven dierenwelzijn stellen
b-badmuts | 12-04-11 | 16:18 | niet ok!
We laten ons de Verlichting niet ongedaan maken door een stelletje opperrabbijnen/oppermoefti's.
mxistence | 12-04-11 | 16:18 | niet ok!
Ik vind het schokkend dat religie tot nu toe boven dierenwelzijn werd gesteld.
Geboren op | 12-04-11 | 16:18 | niet ok!
b-badmuts | 12-04-11 | 16:17 | Gemeld!
je bedoeld andersom??
DrSnuggles | 12-04-11 | 16:18 | niet ok!
Ik vind het schokkend dat je dieren lang laat lijden door iets wat ooit verzonnen is door mensen die stemmen hoorden en er een godsdienst van gemaakt hebben. Heb er vandaag toevallig net een blog over geschreven.
gelovigen.blogspot.com...
Nielsnogwat | 12-04-11 | 16:19 | niet ok!
Geloof is een grapje, snappen ze dat nou nog niet?
Pierempje | 12-04-11 | 16:19 | niet ok!
Gewoon afschaffen dat ritueel slachten en er ook meteen voor zorgen dat er geen ritueel geslacht vlees NL in komt.
Bennazi | 12-04-11 | 16:19 | niet ok!
Geloof verbieden en het is weer opgelost. Geniaal!
MidEvilOnYourAss | 12-04-11 | 16:19 | niet ok!
Eet meer gras mensen!
eerstneukendanpraten | 12-04-11 | 16:20 | niet ok!
-weggejorist-
PierDrie | 12-04-11 | 16:20 | niet ok!
ik vind het schokkend dat rabbijnen dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stellen
@b-badmuts | 12-04-11 | 16:17
Inderdaad. Schokkend dat er mensen zijn die hun denkbeeldige vriendje belangrijker vinden dan feiten.
right, not wrong | 12-04-11 | 16:20 | niet ok!
Religies... stelletjes schoften
McHayes | 12-04-11 | 16:21 | niet ok!
Religie ? Fuck 'em.
De dieren worden gered nu de atheïsten nog.
netniet | 12-04-11 | 16:22 | niet ok!
stoppen die ongein
Flapgeit | 12-04-11 | 16:23 | niet ok!
Weet je, Hindu's moeten eigenlijk wat olie op het vuur gooien door nu te zeggen dat er eigenlijk een geheel verbod moet komen op het slachten van Runderen en Kalveren. Dat is namelijk ook tegen hun geloof, want Koeien zijn Heilig.
Als je bukt voor het ene geloof dan zal je ook moeten bukken voor het andere geloof. Lijkt me lachen, heb je straks wel halal vlees maar geen rund- en kalfsvlees meer. Whoehahahahaha
Haragha | 12-04-11 | 16:23 | niet ok!
OK, dus de oplossing van het Palestijns-Israelisch conflict is dus gewoon een verbod op ritueel slachten? Nou, dat moet een eitje zijn voor de VN!
Litsehimmel | 12-04-11 | 16:24 | niet ok!
Niet zo vreemd, die reaktie van moslims en joden. Bij hen gaat godsdienstvrijheid tenslotte ook boven mensenwelzijn.
Admiraal_de_Ruijter | 12-04-11 | 16:24 | niet ok!
Ok. Dit wordt een mooie test of ik mijzelf Nederlander ga blijven noemen.
Wedstrijdkrokodil | 12-04-11 | 16:24 | niet ok!
Het verdoofd vermoorden van levende wezens getuigd van een hoge beschaving.
Bertus Brulbroek | 12-04-11 | 16:24 | niet ok!
Als ze veurhuidjes gaan snijden met een bot mes,zonder verdoving, zal ik nog eens na gaan denken over het ritueel slachten.
kneuterzak | 12-04-11 | 16:25 | niet ok!
heeft toch niks met godsdienstvrijheid te maken. ze mogen in de gandalf van hun keuze geloven. Joden, Moslims, Christenen allemaal. Alleen ritueel slachten is niet nodig.
Bethor | 12-04-11 | 16:25 | niet ok!
Boeiend, als de biefstuk vanavond maar lekker mals is.
Neuzerpeuter | 12-04-11 | 16:25 | niet ok!
Jah joh, het "diervriendelijk" slachten is veel beter natuurlijk.
www.youtube.com...
Stelletje hypocrieten.
12-12-12 | 12-04-11 | 16:25 | niet ok!
-weggejorist-
Heau_heau_heau | 12-04-11 | 16:27 | niet ok!
Dan eet je maar vis.
winterpeen | 12-04-11 | 16:27 | niet ok!
Ben zelf vegetariër,
maar laat men maar kijken hoe het wel pijnloos en onbedwelmd kan. We kunnen ook een robot op Mars laten landen en lopen immers.
rieschert | 12-04-11 | 16:28 | niet ok!
zo zie je maar, ritueel slachten verbroedert...
waarisdelol | 12-04-11 | 16:29 | niet ok!
Moslims die protesteren vóór godsdienstvrijheid....
dat is net zoiets als groenlinksers die protesteren vóór meer racewagens op de weg.
Godsdienstvrijheid kennen ze helemaal niet in moslimlanden.
de Bree | 12-04-11 | 16:30 | niet ok!
En wederom een dilemma voor de linksche gutmensch.
Islam steunen en aardig zijn voor dieren gaat nou eenmaal niet samen.
Cuyahoga | 12-04-11 | 16:31 | niet ok!
Ik zeg inderdaad gewoon afschaffen om de gelovigen te stangen.
tagliatelle | 12-04-11 | 16:31 | niet ok!
Wat een gejank van de reli fanaten! Er mag nog steeds ritueel geslacht worden, alleen worden de dieren vooraf verdoofd/ bedwelmd, waarna op ' rituele' wijze de halsader wordt doorgesneden. dat is geen verbod, maar het logische gevolg van een paar duizend jaar vooruitgang sinds de geschriften geschreven werden.
Espace Première | 12-04-11 | 16:31 | niet ok!
Invisible Pink Unicorn is het er helemaal mee eens.
minimá-armezusvan.. | 12-04-11 | 16:33 | niet ok!
en ineens kunnen ze wel samen door een deur...
egelser | 12-04-11 | 16:35 | niet ok!
Haragha | 12-04-11 | 16:23 | niet ok!
Halal geslacht varkensvlees wordt een gat in de markt!
wazakzegguh | 12-04-11 | 16:36 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt" Ik vind het schokkend dat religie zich boven alles stelt en zichzelf het hoogste goed vind. Dat vind ik schokkend. Afschaffen die vrijheid van religie. Zelfs de anti PVV stemmers moeten het daar mee eens kunnen zijn. Want met de afschaffing van vrijheid van religie neemt men de wind uit de zeilen van de PVV en feitelijk het bestaansrecht van de PVV. WIN WIN zeg ik!
StijlvolRechts | 12-04-11 | 16:36 | niet ok!
De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt
Hoe durf je het uit je relimuil te krijgen...
Kirth Gersen | 12-04-11 | 16:36 | niet ok!
Vandaar dat al dat besneden manvolk altijd zo aggressief en opgefokt reageert.
Tijdens het doodgaan van al die ritueel geslachtte dieren komt het vlees vol met adrenaline te zitten.
van Dam | 12-04-11 | 16:39 | niet ok!
Of je kiest om NIET te geloven. Hoef je ook geen rekening te houden met de spelregels tussen jou en je denkbeeldige vreindje...
Bill le Koek | 12-04-11 | 16:40 | niet ok!
Wat een onzin allemaal.
We gaan ons weer tegen de natuur afzetten. Dieren doen niet anders dan elkaar onverdooft slachten. Moet je dat ook gaan verbieden?
mocroflavour | 12-04-11 | 16:43 | niet ok!
Ik ben blij als er niet meer ritueel geslacht mag worden want god zo die al bestaat heeft nooit dieren op de wereld gezet om ze te mishandelen of te laten lijden in zijn naam
huppeltrutje | 12-04-11 | 16:44 | niet ok!
ik dacht eigenlijk dat ze dat wel fijn vonden, opgesneden worden e.d.
tieske_92 | 12-04-11 | 16:44 | niet ok!
"Zo wil een aantal Haagse moskeestichtingen zelfs samen optrekken met de Joodse gemeenschap om tegen het verbod te strijden."
Kijk dat is nou nog eens politiek beleid welke de de samenleving bij elkaar brengt! Nog wat meer van die absurde barbaarse dingen verbieden die beide sprookjes gemeen hebben en misschien gaan dan ooit de moslims en joden hand in hand al zingend over straat tijdens de gayparade.
Lokitor | 12-04-11 | 16:44 | niet ok!
-weggejorist-
negers zijn zwart | 12-04-11 | 16:45 | niet ok!
@mocroflavour
De moderne mens is geen dier meer, al zou je dat bij bepaalde culturen/volkeren inderdaad ter discussie kunnen stellen...
Jan Pietje4201 | 12-04-11 | 16:46 | niet ok!
@Kirth Gersen | 12-04-11 | 16:36
"Ik werk vrijdag/zaterdag/zondag (afhankelijke van de semtische religie) niet omdat mijn God toen ook z'n rustdag had. En ook al geloof je mijn god niet dan mag jij toch niet werken."
Die gasten zeggen genoeg domme dingen en de rest het maar slikken als zoete koek. Wie is hier nou gek, hun of de rest?
@wazakzegguh | 12-04-11 | 16:36
En dan verkopen onder het merk "I Can't Believe It's No Beef"
Haragha | 12-04-11 | 16:46 | niet ok!
"Jullie hebben ons met open armen ontvangen, vierhonderd jaar lang. Jullie waren ons baken. Het gordijn wordt nu dichtgetrokken. Onze ziel is gebroken." Wat een zielroerend proza. Ik voel iets met uncialen en prachtig versierde hoofletters.
GormSuil | 12-04-11 | 16:47 | niet ok!
mocroflavour | 12-04-11 | 16:43
Weet je wat ook puur natuur is? In de openlucht schijten.
Sommige maatschappijen echter maken afspraken om harmonieus met elkaar om proberen te gaan. Dat heet beschaving en zwakkeren en dieren horen daar ook bij.
de Bree | 12-04-11 | 16:48 | niet ok!
Jan pietje, mocro had het over zijn eigen cultuur die hij met dieren vergeleek. Ben ik het niet mee eens, dieren zijn beter!
Nielsnogwat | 12-04-11 | 16:49 | niet ok!
@PierDrie
Dit artikel gaat over "klote joden die zich niet willen aanpassen".
Stormfront is die kant op -->
Kringspiertyfus | 12-04-11 | 16:49 | niet ok!
Oooh mijn god!!!!, meteen een totaal verbod op onverdoofd slachten en de hele bubs kan z'n Tora's en Koraantjes inpakken en naar het beloofde land wieberen, Jeruzalem en Mekka here they come!!!
Waarom hebben we daar niet eerder aan gedacht verdoemme, hoe kom je er zo makkelijk vanaf en de beesten schieten er ook lekker mee op.
swebe | 12-04-11 | 16:49 | niet ok!
Laten de dierenvrienden zich druk maken om de bio industrie, de legbatterijen en de kistkalveren, niet om een scherp mes dat fluks de slagaders doorklieft. Dit is een praktijk die al heel lang zo bestaat en wie zijn wij om daar met hulp van weer een legertje ambtenaren ook weer regeltjes aan te stellen? Er zijn teveel mensen, niet teveel dieren. ik heb gezegd.
HorselessRider | 12-04-11 | 16:50 | niet ok!
Boze moslims samen in een pact met boze joden. Een explosief gezelschap, en dubieuze cocktail van geloofsgekte.
Michelos | 12-04-11 | 16:50 | niet ok!
Zeikers. Jullie zijn alleen voor het verbod op onverdoofd slachten omdat je de moslims zo kan dwars zitten. En wel het goedkoopste vlees van kistkalveren kopen omdat dat zo lekker goedkoop is.
Randall | 12-04-11 | 16:50 | niet ok!
Wat zou God hier nou van vinden, dames en heren joden en islamieten? Zou hij denken van: "Diertjes pijn doen is wel OK, als het maar is om Mij te vereren." ?
Zou God zo'n lomperik zijn?
Als niet kerkelijk persoon heb ik het blijkbaar altijd verkeerd begrepen.
xspalm | 12-04-11 | 16:50 | niet ok!
@Mocroflavour 16:43
Dieren slachten elkaar niet op zo'n industriële en grote schaal af. Wij mensen (althans, de ongelovigen) weten beter. Ritueel slachten kan echt niet meer, de Middeleeuwen moeten we niet willen met z'n allen.
Tonnie Keilbout | 12-04-11 | 16:51 | niet ok!
De huidige bio-industrie bezorgt de dieren een kloteleven lang pijn lijden, hoe hypocriet om het nu te hebben over pijn lijden tijdens de slacht. Goede deal: onverdoofd slachten OK, indien het beestje een prettig leven gehad heeft.
Sophisticated | 12-04-11 | 16:51 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt".
-
Ik vindt het schokkend dat religieuzen kennelijk dierenleed, de reinste dierenmarteling, ondergeschikt achten aan het geloof in een fabel! anno 2011! What's next, koppensnellers die verontwaardigd zijn over de ondergeschiktheid van kanibalisme aan mensenrechten?
-
En links wee Uw fucking gebeente als U het voor de 'religieuzen' (ja, dat is eigenlijk niet het criterium, want het gaat U voornamelijk over het bi-cultureel zijn, en de oneindige knieval daaraan) opneemt. Denk aan Marx (geloof is het opium voor het volk) en denk dan aan het opensnijden van nekken door barbaarse regels van 2000 jaar geleden, zonder te rechtvaardigen doel blind na te leven. Als onverdoofd steriliseren niet mag, moeten jullie dit 'zeker niet willen met jullie allen'...
Folkert Meinhof | 12-04-11 | 16:52 | niet ok!
Jan Pietje4201 | 12-04-11 | 16:46 | niet ok!
We zijn nog wel dieren. Het is echter een moeilijk punt, misschien dat het door genetische modificatie mogelijk is om pijnloze koeien te kweken.
Ik stel in ieder geval voor dat de joden en moslims nu gaan samenwerken om dit wetsvoorstel van de baan te halen. Wordt de wereld er in alle gevallen een stukje beter door.
Athlete | 12-04-11 | 16:53 | niet ok!
@Mocroflavour
O ja: Allah zit in je hoofd, niet in het onze.
Tonnie Keilbout | 12-04-11 | 16:53 | niet ok!
Afgelopen met dat barbaarse gedoe.
En mooi meegenomen dat de Joden samen met de moslims aan het foeteren zijn. Samen mopperen verbroedert.
vetkleppert | 12-04-11 | 16:54 | niet ok!
Sophisticated | 12-04-11 | 16:51
Ach wat 'sophisticated' (lees salonsocialistisch).
Het is zooo 'sophisticated' om vooral maar beleefd te zijn tegen andere culturen. Jammer dat ritueel slachten geen gewoonte is van die 'abjecte PVV-tokkies', dan had ik U zo mee...
Folkert Meinhof | 12-04-11 | 16:55 | niet ok!
@HorselessRider | 12-04-11 | 16:50
Dus als een achterlijk gebruik maar lang genoeg bestaat mag er niets meer aan gedaan worden?
Echt een redenatie van niks.
de Bree | 12-04-11 | 16:56 | niet ok!
vrijheid van godsdienst is nooit absoluut !
stel je voor dat iedereen die gelooft in het vliegende spagettimonster gelooft dat ie moslims moet doodschieten, mag dat dan ook ?
nee dus !
deze vrijheid houdt op daar waar hij in strijd is met wet- en regelgeving.
jammer voor moslims en Joden: ook zij moeten zich aan de wet houden. zal wel even wennen zijn, maar 't is niet anders. ik moet me ook aan de wet houden.
FW Ta-183 Huckebein | 12-04-11 | 16:56 | niet ok!
Als de mens vlees wil eten, zal hij moeten doden. Waarom zou dit onder verdoving moeten? Mijn mening: om het feit dat we dieren doden om ze op te eten minder confronterend te maken, om het geweten gerust te stellen. Ik eet overigens graag vlees. Daarentegen vind ik het onmenselijk om dieren nodeloos lang te laten lijden.
Zwijgrecht | 12-04-11 | 16:56 | niet ok!
@ rieschert | 12-04-11 | 16:28
Kan ook wel maar dat kost extra geld en dat hebben ' we' er niet voor over...
Espace Première | 12-04-11 | 16:57 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt."
Godsdienst is kul en zodra godsdienst mensen en/of dieren gaat lastig vallen moet het subiet worden verboden.
O is dat zo? | 12-04-11 | 16:57 | niet ok!
beetje hypocriet, in de bioindustrie gebeuren wel ergere dingen
www.youtube.com...
StevenQ | 12-04-11 | 16:58 | niet ok!
Jammer dat van alles erbij wordt gehaald. De discussie komt voort uit de conclusies van een wetenschappelijke rapport. Op zich hoort de discussie dus over de daardoor opgeworpen vraag - of dieren onnodig lijden door onverdoofde slacht- te gaan. De indruk bestaat dat genoemd onderzoek de enige is en dat de conclusies daarvan onomstreden en onweerlegbaar zijn. Volgens mij is dit zeer de vraag.
Gezien de manier waarop hier wordt gereageerd komt ook bij mij de vraag op of de betreffende personen nu echt zo gepassioneerd voor dierenrechten zijn of misschien eerder faliekant tegen de rechten van de betreffende minderheden zijn. Er is wel degelijk een belangrijke verschil. Ik laat het aan u over om het te vinden.
The worlds smartest | 12-04-11 | 17:00 | niet ok!
Wordt een moeilijke keuze voor geertje, tja niet alleen de moslims houden van halal/koosjer maar ook Geertjes broodheer..
FIGJAM | 12-04-11 | 17:00 | niet ok!
Dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid. Eindelijk, heeft al veel te lang geduurd dat aanpassen aan die man-op-het-wolkje.
_Fly66_ | 12-04-11 | 17:00 | niet ok!
@ Sophisticated | 12-04-11 | 16:51
Dat is ook de ruimere gedachte achter halal: dat het beest een goed leven heeft gehad, alleen is dat in de huidige massaconsumptiemaatschappij op de achtergrond geraakt, want de richtlijnen stammen uit ene tijd dat de dieren gewoon buiten liepen, zg pre Bioindustrie tijdperk.
Espace Première | 12-04-11 | 17:00 | niet ok!
@HorselessRider
Je bent nog dommer dan het achtereinde van een ritueel geslacht varken. Wat denk je waar de dieren vandaankomen die uit de bio industrie komen? Die worden echt niet speciaal op een kosjere boerderij gefokt, komen bij de normale boer vandaan. Vriend van me werkte als monteur in een slachthuis, daar werden 10.000 dieren geslacht voor halal consumptie. Zelfde traject als een "normaal"geslacht beest enige verschil is dat ze in speciale machines gaan om ze onverdoofd te slachten...
Nielsnogwat | 12-04-11 | 17:00 | niet ok!
"eerstneukendanpraten | 12-04-11 | 16:20
"Eet meer gras mensen!"
Ja, dat bevordert de kuddegeest!
TM | 12-04-11 | 17:00 | niet ok!
De methodes die bij ritueel slachten toegepast worden veroorzaken bewezen onnodig leed.
Afschaffen dus.
wie het er niet mee eens is kan overwegen uit Nederland te vertrekken.
Puinbak | 12-04-11 | 17:01 | niet ok!
De Church of Environmentalism (of Ecology)wordt nu dus de officiële staatsgodsdienst. De aflaten daarvan betaalden we natuurlijk allang www.gaslicht.com... , maar nu wordt het dus officieel staatsbeleid dat iedereen zich aan hun linkse staatsreligie dient te houden.
What's next?
Een verbod op vlees eten, of gaat dat eerst nog belast worden? www.geenstijl.nl...
Captain Bligh | 12-04-11 | 17:02 | niet ok!
Rabij moet niet zo lopen janken. Er bestaat immers geen god.
yamahaha | 12-04-11 | 17:02 | niet ok!
The worlds smartest | 12-04-11 | 17:00
Jammer dat een valide argument, aangevoerd op 'valse gronden' door 'die abjecte PVV-stemmers' Uw geweldige intellect binnen de kortste keren doet kortsluiten, en U alleen nog maar een mening tegenovergesteld aan die van 'de PVV'ers' doet uiten, en kennelijk de validiteit van het argument van ondergeschikt belang doet zijn...
Folkert Meinhof | 12-04-11 | 17:04 | niet ok!
"Een grote slag voor de Joodse gemeenschap." Dan hebben ze het toch niet helemaal begrepen. Het is een grote slag voor dierenwelzijn en een grote slag tegen martelmensjes zoals sommige joden, saxen, friezen, kelten, franken en ga zo maar door.
Horror Skopie | 12-04-11 | 17:05 | niet ok!
@12-12-12 | 12-04-11 | 16:25
Als je eens onderzoek zou doen naar de Peta (wiens filmpje je post) dan zou je weten dat er geen dierenasiel keten is in de VS die meer huisdieren doodt dan de dierenasielen die door Peta uitgebaat worden.
Peta zijn gruwelijke hypocrieten die je bij voorbaad al moet afschuiven onder de noemer S5.
Zelfde verhaal met religie gekkies die menen dat hun fabeltjes belangrijker zijn dan dierenleed. Volkomen gestoord en achterlijk, niet mee in discussie gaan en bij het maken van beleid gewoon totaal negeren.
recalcitrante autist | 12-04-11 | 17:08 | niet ok!
Tristan - je had naar een moskee en synagoge moeten gaan. En op weg terug nog even een kerkje pakken.
acac | 12-04-11 | 17:09 | niet ok!
The dark side of eating meat. 2009 Belgium. Even bekijken op youtube. Walgelijk. Dierenbeulerij. Sadisme pur sang.
Ritueel slachten is een barbaarse gewoonte en zou strafbaar gesteld moeten worden. En natuurlijk hoort dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid te gaan. De relifanaten die zich hier niet in kunnen vinden moeten psychiatrische hulp krijgen aangeboden.
kempenaer | 12-04-11 | 17:09 | niet ok!
1-3 minuten waar zeurt men nu over, ik ben tegen een verbod op ritueel slachten!
inktpot | 12-04-11 | 17:10 | niet ok!
@recalcitrante autist | 12-04-11 | 17:08
Ik weet niet of jij het filmpje hebt gezien hoor, maar ik zie nergens huisdieren ..
12-12-12 | 12-04-11 | 17:11 | niet ok!
je druk maken over alle bullshit op deze aardkloot, dat doet me meer als een paar minuten pijn perdag, vandaar dat ik daar al een tijdje trug mee gestopt ben
ErroristNL | 12-04-11 | 17:11 | niet ok!
Even voorop stellen, ik ben tegen rituele slachting. Maar helaas zijn er nog veel ergere vormen van dierenmishandeling waarbij de pijn nog veel langer duurt dan 3 minuten. Laten ze daar eerst maar eens wat aan doen.
HerrOttoFlick | 12-04-11 | 17:11 | niet ok!
De import en verkoop van ritueel geslacht vlees zou overigens ook verboden moeten worden.
kempenaer | 12-04-11 | 17:11 | niet ok!
"Dit is een historische dag. Jullie hebben ons met open armen ontvangen, vierhonderd jaar lang. Jullie waren ons baken. Het gordijn wordt nu dichtgetrokken. Onze ziel is gebroken."
LOL +1 voor het betere huilie huilie werk
Mr. Vengeance | 12-04-11 | 17:12 | niet ok!
@acac | 12-04-11 | 17:09 |
Idioot, zou me niks verbazen dat iemand met zulke uitspraken ooit zelf zoiets zal doen, hoe kom je op zulke "gedachten"?
inktpot | 12-04-11 | 17:12 | niet ok!
Terug in de teletijdmachine van Barabas met die lui.
Ome Gijs | 12-04-11 | 17:14 | niet ok!
Waarom rotten ze niet gewoon op naar de zandbak? Daar komen al die monotheïstische stromingen tenslotte vandaan. Als ze dan ook nog gelijk de griffo's meenemen ben ik helemaal blij.
sjaakdaak | 12-04-11 | 17:15 | niet ok!
sjaakdaak | 12-04-11 | 17:15
Helemaal correct, natuurgoden zijn de shidt!
Lees de poëtische edda maar (vikingbijbel) geen verhaal dat dichter bij het echte ontstaan van de aarde komt...
Folkert Meinhof | 12-04-11 | 17:17 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt."
Het echte leed van echte dieren is belangrijker dan de interpretatie van een sprookjesboek.
Het CDA | 12-04-11 | 17:23 | niet ok!
Ze moeten blij zijn dat we ze met open armen hebben ontvangen. Nu nog gaan huilie huilie doen ook omdat ze zich moeten aanpassen. Helaas hoort erbij hè!
StijIIoos | 12-04-11 | 17:23 | niet ok!
De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt.
Bye bye zwaai zwaai!
Illegale realist | 12-04-11 | 17:24 | niet ok!
Weet je wat leuk zou zijn? Dat God een schaap is. Komt een rabbijn bij de hemelpoort...
Het CDA | 12-04-11 | 17:26 | niet ok!
"Een grote slag voor de Joodse gemeenschap"..
Inderdaad, de holocaust en pogroms vallen in het niet bij het onrecht wat ons weer wordt aangedaan.
Sophisticated | 12-04-11 | 17:26 | niet ok!
Een uitstekend begin natuurlijk, maar om het echt af te maken zou de verkoop en de inkoop van het vlees ook verboden moeten worden. Normaal gesproken ben ik echt voor totale vrije handel, maar het importeren van vlees dat op die manier wordt geproduceerd gaat gewoon in tegen al mijn principes.
SH- | 12-04-11 | 17:26 | niet ok!
Ok, heb het nu inmiddels een aantal jaar mogen aanschouwen. De Joodse gemeenschap is serieus en gaat zeer grondig te werk. Een specialist met een apart zwaard voert eenmaal een snede toe en heb tot nu toe nog misstanden geconstateerd.
De moslims echter....de imam komt ( veelal te laat) op z'n fiets aan. In zijn hand een plastic tasje met...? Dan moet de slager zijn mes slijpen en de DA van de nVWA moet hem goed uitleggen wat de bedoeling is. Ondertussen staan de eerste onruststokers al buiten te neuzen in de schuren van de slagers. Vervolgens moet er continu gewezen worden op een scherp mes. De imam knikt dan vol begrip maar snijd vervolgens in 3/4 een koe/kalf. De DA van de nVWA durft het proces nooit stil te leggen. Er staan immers 40/50 man buiten opgewonden te wachten op hun vlees. Wat overigens door jan en alleman wordt gesneden en mee gegooid en in vuilniszakken word gepropt.
Voor mij is het duidelijk...geen uitzondering in deze. De goede ( Joden) moeten nu eenmaal lijden onder de moslims. Die maken er een zooitje van. Als een slager normaal zo omgaat met dier en vlees, zit hij diezelfde dag nog dicht.
KeurMeester | 12-04-11 | 17:26 | niet ok!
Vraag me af wat ze onder ritueel slachten verstaan. Bij onthoofding met een scherp mes krijgen ze de pijn iig niet mee voor drie minuten.
* | 12-04-11 | 17:27 | niet ok!
Ik ben overigens absoluut tegen de VERPLICHTING om chemicalien te eten.
* | 12-04-11 | 17:28 | niet ok!
Het zou best kunnen als de kop er in 1 zwaai vanaf gaat, net als de
guillotine van vroeger. Dan kunnen je hersenen geen pijnprikkels meer aan het lichaam doorgeven.
Dus i.p.v in het verdomhoekje van het geloof te gaan zitten en maar zeiken dat het moet van een hogere macht.
Kunnen ze ook makkelijk anno 2011 een beetje meewerken aan een oplossing, enkel dat kost weer te veel moeite.Nee zeiken en zeuren is dan veel leuker.
foxtrot charly bravo | 12-04-11 | 17:30 | niet ok!
Die 3e van links is vredig heengegaan. Zie hem lachen.......
Bart Achterlijk4681 | 12-04-11 | 17:32 | niet ok!
Die Amerikaanse rabbijn is een achterlijke idioot! Net als alle anderen die in sprookjes geloven en de gerelateerde regels willen opdringen aan zelfdenkende mensen!
Houthakkert | 12-04-11 | 17:32 | niet ok!
@randal, ach gaan we het daar weer opgbrengen. Ik wil als Nederlander geen Halal/Kosher vlees! Waarom wordt het mij door sommige fastfood bedrijven al opgedrongen?
wirbel010 | 12-04-11 | 17:35 | niet ok!
@Kringspiertyfus
Fout, het gaat over rituele slachtingen. Die joden importeren het wel als het moet of import moet ook verboden worden. Volgens mij zijn het hoofdzakelijk de moslims die zich niet aan willen passen in NL.
PierDrie | 12-04-11 | 17:37 | niet ok!
Folkert Meinhof | 12-04-11 | 17:04
Volg je niet helemaal. Geeft niet. Mijn punt is alleen dat het over de feitelijke vraag moet gaan. Die vraag moet in beginsel wetenschappelijk worden beantwoord. Het door het ministerie verrichte onderzoek die aanleiding gaf tot de huidige rel is niet de enige die bestaat.
De Joodse rituele slacht (shechita) wordt door meerdere gezaghebbende wetenschappers beschouwd als de meest humane slachtmethode, diervriendelijker dan bedwelmd slachten (met een schot in de kop van het dier). De PVDD geeft onderzoeken die deze opvatting ondersteunen in de Memorie van Toelichting geen ruimte en weegt deze niet mee.
Waar sommige van deze wetenschappers door de veelgeciteerde eenzijdige verklaring van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Dierengeneeskunde (KNMvD) worden genoemd, laat de KNMvD hun opvattingen over de Joodse slachtmethode vreemd genoeg onvermeld.
De wenselijkheid van voorafgaande bedwelming is volgens sommige wetenschappers gevoelsmatig en niet wetenschappelijk:
"It has been commented by some in discussions on animal welfare that, while it is accepted that there is no
scientific evidence of Shechita being painful, prestunning is nevertheless desirable because the animal
should be given ‘the benefit of the doubt.’ There is an assumption (even described by some as a ‘tenet of belief ’) that stunning before slaughter is a kindness to the animal. The argument underpinning this has been said to be ‘intuitive’. This, though, is an unreliable measure, to say the least. ‘Intuitive’ in this
context’ equals ‘unscientific’; it might also equal ‘irrational’ or, worse still, ‘untrue’." (bron: The Veterinary Record (12 juni 2004, 759‐65 van The British Veterinary Association)
En zo gaat het door. Ik wil niet beweren met het voorgaande korte citaat de zaak beslecht is. Geenszins. Ik wil allen maar indiceren dat het een ingewikkeld onderwerp is die wellicht niet afdoende is uitgezocht in het onderhavige rapport. Mijn enige pleit is alleen: GET THE FACTS STRAIGHT. Niets meer en niets minder.
The worlds smartest | 12-04-11 | 17:39 | niet ok!
@*
Het is een halssnede die ervoor moet zorgen dat er belangrijke slagaders worden doorgesneden. Vervolgens werken hart/longen en hersenen nog even door.
Een schaap wordt door 2 personen ondersteboven op een karretje gegooid en dan probeert een imam door het wol zijn snede te maken met een doorsnee slagersmes.
Een kalf/koe/stier wordt in een kantelkooi gestopt. Een ijzeren behuizing die hem fixeert zodat ze de kooi kunnen kantelen. Dit duurt een aantal minuten omdat 300/400kilo schommelend in beweging moet worden gebracht. De koe ziet de wereld voor het eerst van zijn leven de wereld op z'n kop. Een vreselijk geloei volgt. Dan moet naar achteren worden getrokken aan een touw en moet de imam snel en grondig te werk gaan omdat het dier zijn kop wil terugtrekken. Zelden gezien dat het in 1x daadwerkelijk lukt.
Alle geluiden nadien...wil je eigenlijk niet horen.Zeker niet als het een paar snede behoeft.
KeurMeester | 12-04-11 | 17:41 | niet ok!
Overigens ben ik anti-monotheos, welke semiet het ook betreft. Het gekloot is begonnen met Abraham die bij wijze van beproeving z'n zoon Isaak moest offeren en op de valreep maar een schaap offerde aan Jahweh. Blijkbaar ontdekte de schrijver van die boekrol het fenomeen cliffhanger..Vandaar.
Sophisticated | 12-04-11 | 17:41 | niet ok!
Kromme van dit alles is dat we een gigantische export hebben van rund en kalfsvlees naar de Arabische landen waarbij het dier eerst wordt verdoofd en nadien een halssnede door een moslim wordt toegepast. Turkije net zo.
KeurMeester | 12-04-11 | 17:43 | niet ok!
@KeurMeester | 12-04-11 | 17:41
Zwakkeling!
Haragha | 12-04-11 | 17:44 | niet ok!
Afschaffen! Dan worden ze maar vegetarisch. Helemaal klaar met dit gezeik.
Krultang | 12-04-11 | 17:45 | niet ok!
Haragha | 12-04-11 | 17:44 | niet ok!
Heeft niks met zwakte te maken. Is een stukje gevoel wat je hebt...of in jouw geval...niet!
KeurMeester | 12-04-11 | 17:46 | niet ok!
Boehoehoe naar de Moslims en (Orthodoxe)Joden. Alles word van stal gehaald, samenwerking. verwijzingen naar 400 jaar geleden.
GUESS WHAT ASSHOLES, tis nu 2011
Bloodzone | 12-04-11 | 17:49 | niet ok!
Maandenlang in een krap hokje is geen lijden, gedwongen kippen volproppen totdat hun poten breken is geen lijden, maar die 3 minuten is heul erg.
Hypocriet volk,
Bahamut1337 | 12-04-11 | 17:49 | niet ok!
Bij mij gaat dierenwelzijn beslist,en te allen tijde boven die stompzinnige geloofsbeleidenissen.
neveragain | 12-04-11 | 17:49 | niet ok!
plaatje bovenaan zegt alweer genoeg. met dank aan de Keurmeester voor uitleg etc. e.a.
leuk om aan dierenwelzijn te denken, als iedereen dat maar zou doen, achterlijken en progressieven gelijk.
black kelpie | 12-04-11 | 17:51 | niet ok!
.. gelovigen hebben nu eenmaal meer rechten dan anderen. Dat gaan de ongelovigen later nog wel merken, wanneer de brandstapels worden aangestoken voor wie tijdens het leven even geen tijd hadden te slijmen bij een opperwezen.
Jan Passant mk2 | 12-04-11 | 17:51 | niet ok!
Sorry, ik heb niks tegen Joodse mensen en mag eerlijk gezegd die mensen wel, zeker ook de orthodoxe, mits niet helemaal afgezonderd met hun gedachten. Maar de meesten zijn prima.
Edoch, edoch, godsdienst is prima, godsdienst is fijn, maar als het echte leven uitschreeuwt dat iets niet correct is, dan moet de godsdienst zich aanpassen. Dat zou die godsdienst sieren. En anders blameert zulk een godsdienst zich.
In mijn ogen....
NoMinister | 12-04-11 | 17:53 | niet ok!
Om te voorkomen dat beschaafde mensen die zich niet willen inlaten met deze dierenkwelling per ongeluk een kosher of halal product kopen moeten al dergelijke producten voorzien worden van een label dat minimaal de helft van de voorzijde van de verpakking beslaat en een rode driehoek toont met daarin een afbeelding van een kermend dier en daaronder de tekst "Dit product is afkomstig van een dier dat onverdoofd is geslacht en onnodig heeft geleden om te voldoen aan de religieuze eisen van joden/moslims."
Withnail | 12-04-11 | 17:56 | niet ok!
-weggejorist-
Travolta | 12-04-11 | 17:57 | niet ok!
@KeurMeester | 12-04-11 | 17:46
Alles om ons heen leeft. Feit.
Hoe voel jij je als je een mier dood trapt, of een mug vermorzeld.
Hoe voel jij je als een appel uit een boom plukt of een krop sla uit de grond rukt.
Hoe voel jij je als een paardenbloem plukt en haar pollen wegblaast? Ga je dan ook huilie huilie doen omdat je onverdoofd een mier,mug,appel,krop sla of paardenbloem van het leven beroofd?
Die beesten leven al in een hel sinds het moment dat ze geboren zijn en dan opeens tijdens laatste 5 minuten van het helse leventje hypocriet gaan doen en het beest verdoofd slachten? Ik vind dit een absolute teken van zwakte.
Heeft niets met gevoel te maken maar met je geweten.
Haragha | 12-04-11 | 17:57 | niet ok!
@Haragha | 12-04-11 | 17:57 | niet ok!
Dus het één rechtvaardigt volgens u het ander ?
Withnail | 12-04-11 | 18:00 | niet ok!
-weggejorist-
Travolta | 12-04-11 | 18:01 | niet ok!
@Travolta | 12-04-11 | 17:57
Ik dacht dat duitsers al eeuwenlang de probleemgasten waren in Europa.
Haragha | 12-04-11 | 18:02 | niet ok!
De Tweede Kamer besluit morgen waarschijnlijk om een verbod op ritueel slachten in te stellen. Dat is volgens mij niet juist, het gaat er om onverdoofd ritueel slchten te verbieden. Het zou inderdaad beter zijn de vrijheid van ongelovig zijn te volgen en het ritueel slachten helemaal te verbieden.
Voor hen die echt niet kunnen leven zonder ritueel geslacht vlees. emigratie.startpagina.nl...
nu even niet | 12-04-11 | 18:02 | niet ok!
Haragha | 12-04-11 | 17:57 | niet ok!
Beetje domme redenering, moet je zelf ook vast vinden?!
Een bezoek aan een boer zou je goed doen.
www.boerderij.nl...
Staan verhalen en foto's van hoe boeren hun vee tegenwoordig houden.
KeurMeester | 12-04-11 | 18:03 | niet ok!
Joden kunne het in ieder geval mooier verwoorden dan moslims.
BTW zijn ze al 400 jaar hier.
It seems like yesterday.
Ja de uittocht uit het beloofde land was een slecht idee.
King of the Oneliner | 12-04-11 | 18:08 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt"
.
Het geloven in een god is een persoonlijke hobby. Het belang van zo'n hobby kan nooit het welzijn van dieren overstijgen. Dus: onverdoofd ritueel slachten - waarbij dieren onnodig lijden- gewoon verbieden.
me163komet | 12-04-11 | 18:17 | niet ok!
@KeurMeester | 12-04-11 | 18:03
Nee, dat is geen domme redenering. Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Het Jaïnisme leert ons dat alles leeft. Zij keuren het af hoe dieren worden mishandeld (lees=gefokt)op boerderijen. Je moet namelijk respect hebben voor alles dat leef maar grote kans dat jij dat ook een domme redenering vindt.
Het levert Nederland veel geld op door koosjer/halal vlees te verkopen in het buitenland. Dit stopt daardoor omdat het geweten speelt bij zwakkelingen.
Nederland leeft nog steeds van de Import/Export, het is niet zo dat wij grondstoffen hebben.
Door het (hypocriete) geweten boven handel te stellen, verloochend Nederland zichzelf.
Haragha | 12-04-11 | 18:19 | niet ok!
"Je herkent de beschaafdheid van een land aan de wijze waarop men haar dieren behandeld".
Onverdoofd slachten is zo 500bc en barbaars.
Randoo | 12-04-11 | 18:22 | niet ok!
@FW Ta-183 Huckebein | 12-04-11 | 16:56 |
Nog één zo'n ongelofelijk domme onzinopmerking over het vliegende spaghettimonster en je krijgt na je dood alleen maar verschaald lauw bier en strippers met SOA's. Ga maar eens naar een goedkope Engelse nachtclub om te ervaren hoe leuk dat is.
BozeKater | 12-04-11 | 18:25 | niet ok!
Die Moslimps en Jeauden hebben gelijk: Religie is nou eenmaal een bloederige zaak.
Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-04-11 | 18:25 | niet ok!
Wat een reaguursels, het CIDI maakt nu overuren...
Sterfhondconstructie | 12-04-11 | 18:26 | niet ok!
Moslims zij aan zij met joden, dat moet ik zien!
Septimus | 12-04-11 | 18:28 | niet ok!
Mijn Marokkaanse buurman slacht straks gewoon in zijn badkamer,die Moslims willen altijd koste wat het kost hun eigen zin hebben.
Amsterdam Hustler | 12-04-11 | 18:38 | niet ok!
Heb in Irak eens een Engelse zakeman ritueelgeslacht zien worden die leed zeker 20 minuten lang pijn ...
Jaapioooooo | 12-04-11 | 18:40 | niet ok!
laat die gasten toch ritueel slachten. Na hele leve lang verschrikkelijke bioindustrie maken die drie minuten ook niet meer uit...
tintintin enz | 12-04-11 | 18:46 | niet ok!
@KeurMeester | 12-04-11 |
Bij mijn opa bonden ze dat beest gewoon aan een boom, flink mes over de keel en hopla de koe gaat rustig op de grond liggen en is dood.-_-
inktpot | 12-04-11 | 18:46 | niet ok!
Haragha | 12-04-11 | 18:19 | niet ok!
Ik heb niks met wat voor geloof dan ook. Ik denk graag voor mezelf en laat mijn vrienden en familie wel bepalen of ik voldoe aan normen en waardes die onze band in stand houden.
Goed, omdat het nu toch nergens meer over gaat en jij zegt aanhanger van het Jaïnisme. Dan vraag ik me af wat jij met een pc doet. Om je verder te helpen madbello.nl... dit mag je ook allemaal niet meer hebben.
Tevens voor de moslims en Joden ook een handig filmpje.
En dat mijn vriend.....is nu werkelijk hypocrisie!
KeurMeester | 12-04-11 | 18:48 | niet ok!
Fuck off naar je eigen land... Oh wacht!
-=PyP=- | 12-04-11 | 18:51 | niet ok!
Wel leuk als die mensen die het niet oke vinden om uit geloof een dier te laten lijden, maar uit Economische overweging ( spaart al gauw 2 euro uit voor een stukkie vlees) mag het wel.
3 minute lijden door religieus slachten = moreel verwerpelijk
weken / maanden laten lijden in de bio industrie mag, is immmers geen god bij betrokken, dus dan mag het.
Bahamut1337 | 12-04-11 | 18:52 | niet ok!
-weggejorist-
suzie Hamersma | 12-04-11 | 18:55 | niet ok!
Al 400 jaar zijn de Joden met open armen ontvangen. Klopt. En dat dat niet overal zo is weten de Joden zelf maar al te goed. En het enige wat we terug vragen is om inschikkelijk te zijn voor iets wat in Nederland breed wordt verafschuwd en in strijd is met een moderne en verlichte maatschappij. Dezelfde maatschappij waarin de Joden welkom zijn. Het is maar een gebruik. Geen geld, oorlog of wat dan ook. En nog is het niet goed. Verpruts deze kans niet. Dit is geen antisemitisme. Het gaat gebeuren. Slavernij werd afgeschaft. Vrouwen kregen stemrecht. En religieus slachten gaat bestraft worden. Dit is een normale ontwikkeling die nu genoeg vertraagd is. Het is 2011 nu, geen middeleeuwse praktijken meer a.u.b.
Wedstrijdkrokodil | 12-04-11 | 18:59 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt."
Ziehier, de ethiek van religieuzen.
Bulloch | 12-04-11 | 19:02 | niet ok!
@Bahamut1337 Hoe ik ook tegen onverdoofd slachten ben. Hoe erg ik het vind als ik weer filmpjes zie van dieren die lijden. Moet ik bekennen dat ik gewoon goedkope kip koop. Die beestjes hebben nog nooit van hun leven daglicht gezien. Goedkope varkensvlees en ga zo maar door. Eigenlijk heb ik geen recht van spreken. Ik denk bijna niemand. Halalvlees? Biologisch vlees? Ja ja wie zegt dat. Een stempel is makkelijk gezet.
gnrfan | 12-04-11 | 19:05 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt."
Ik heb op zich niet heel veel affiniteit met dieren die nog niet op mijn bord liggen, maar dieren bestaan tenminste. Lijkt me dan nogal wiedes dat de rechten van een dier belangrijker zijn dan de voorschriften van een sprookjesfiguur.
ZonderNaam | 12-04-11 | 19:13 | niet ok!
"Jullie hebben ons met open armen ontvangen, vierhonderd jaar lang. Jullie waren ons baken. Het gordijn wordt nu dichtgetrokken."
Ja, want het verbieden van een manier van slachten is volgens deze nuance te vergelijken met . Dahaaag.
BeerGod | 12-04-11 | 19:18 | niet ok!
Overigens.... is de stelling van een jood dat Europa de joden de afgelopen 400 jaar met open armen ontvangen heeft een soort van anti-Godwin?
ZonderNaam | 12-04-11 | 19:20 | niet ok!
Nederlandse burgers vinden het schokkend dat Joodse rabbijnen dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stellen.
En aangezien we in Nederland zijn... gaan ze dat maar lekker op de Gazastrook doen.
frickY | 12-04-11 | 19:21 | niet ok!
Kut... doe ik het ook verkeerd om. Moest nog wel grinneken om b-badmuts :(
frickY | 12-04-11 | 19:23 | niet ok!
gnrfan | 12-04-11 | 19:05 | niet ok!
Geloof mij, het staat fantastisch www.andersofniets.nl... ten opzichte van schuur vol. Maar je wil niet weten hoe slecht leven deze beesten hebben. Ze krijgen geen medicatie en gaan dus de buitenlucht en komen zo in contact met allerlei bacteriën die vervolgens lekker hun gang kunnen gaan. En dat zo'n 6/7maanden lang.
Waar het varken uit de schuur nagenoeg gezond blijft is het bio-varken 1 en al abces. In de longen, lever, spiervlees ( door verwondingen opgelopen buiten) ect..ect..
Als je beide soorten zou slachten en naast elkaar zou hangen en dan de keus moet maken waar jouw karbonade van moet komen...dan kies je voor het varken uit de schuur.
Bio-varken is uiterlijke schijn mensen.
KeurMeester | 12-04-11 | 19:23 | niet ok!
Drie dingen:
-religie is echt achterhaald, dus is geen discussie meer waardig.
-nee onze bio industrie is diervriendelijk. In een klein hokje vet gemest worden, zonder daglicht, zonder beweging. Om vervolgens massaal maar een slachtbedrijf op de lopende band te eindigen.
Dan liever een dier die vrij heeft rond kunnen lopen en op een ambachtelijke manier wordt geslacht.
-om te denken als en voor een koe moet je wel een koe zijn.
Zweedsok | 12-04-11 | 19:24 | niet ok!
Prima toch. Zal mij een zorg zijn als mensen die beesten op deze manier willen slachten / zulk vlees kopen. Je weet wat je koopt en betaalt nog extra ook.
De bio-industrie is wat dat betreft veel erger, dat is dierenmishandeling om de prijs te drukken.
Isaac_Newton | 12-04-11 | 19:29 | niet ok!
Zweedsok | 12-04-11 | 19:24 |
Varkens in de stal hebben licht en beweging. ( hetzij beperkt)
En het bio-varken eindigt net als zijn soortgenoten aan de lopende band bij een slachterij.
KeurMeester | 12-04-11 | 19:36 | niet ok!
-weggejorist-
stavfx | 12-04-11 | 19:50 | niet ok!
@KeurMeester | 12-04-11 | 18:48
Goed lezen knul, ik zeg niet dat ik het Jaïnisme aanhang.
Maar het is duidelijk dat je liever je geweten sust dan je hersenen gebruikt.
Wat is 3 minuten op de helse leven dat zo'n beest lijdt. Zakenman jij niet bent.
Haragha | 12-04-11 | 19:51 | niet ok!
12-12-12 | 12-04-11 |
Wellicht was het je nog niet opgevallen, maar het gaat over Nederland.
Ad337 | 12-04-11 | 19:52 | niet ok!
Joden en moslims niet zeiken,anders ga lekker naar een land waar je wél dieren mag mishandelen. Toedels!
Nifelheim | 12-04-11 | 19:52 | niet ok!
Je bent er geen jood of moslim minder onder als je geen vlees eet, toch?
rotweer | 12-04-11 | 19:54 | niet ok!
Weet je wel hoeveel dierenleed wordt veroorzaakt door rattengif, muizenkorrel, insecticiden, muizenvallen, vliegenmeppers, muskusrattenvallen, visnetten, lekkende olietankers, hoogspanningskabels, vuurtorens, vliegtuigen, auto's, dierenbeulen et cetera. Het is maar goed dat er grondwetten en internationale verdragen zijn, want menige reaguurders in gewoon een hitlertje in de dop, al is hij/zij zelf uiteraard van het tegendeel overtuigd. Ziende blind, horende doof.
warchild | 12-04-11 | 20:08 | niet ok!
Ja ja, DAN weten de moslims de joden wel te vinden? Hypocriete flikkers.
Breinscheet | 12-04-11 | 20:28 | niet ok!
-weggejorist-
Travolta | 12-04-11 | 20:46 | niet ok!
De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt.
..
ik vind het schokkend dat rabbijnen dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stellen
b-badmuts | 12-04-11 | 16:17 | niet ok!
Inderdaad!
SebTC | 12-04-11 | 20:50 | niet ok!
Vlees eten is agressie. Zie je wel aan die discussies hier. Altijd aan het ruziën die carnivoren.
Afschaffen die vleesindustrie. Er zijn vleesvervangers genoeg.
rieschert | 12-04-11 | 20:53 | niet ok!
Holy! Waar is verdomme mijn reactie gebleven?!?!
lekker wijf | 12-04-11 | 20:54 | niet ok!
O, het was in een ander draadje.
Dit was em dan:
Mensen doen hier net alsof gewoon slachten (ijzeren pin door je harses!) geen pijn oplevert voor een dier. Ik denk dat de verschillen met gewone slacht miniem zijn en vind het nogal hypocriet om zo over dat ritueel slachten te jammeren. Er zijn veel erger dingen om je druk om te maken, de bio-industrie veroorzaakt veel meer leed. Om nog maar niet te spreken van beestachtigheden tegen de mens, zoals die nogal eens voortvloeien uit antisemitisme...
Ik geloof dat ik maar eens achter de joden ga staan. Komtie: laat de joodse gebruiken met rust!
Vergeet ook niet dat het verbieden van de rituele slacht een van de eerste maatregelen van Hitler tegen de joden was...
lekker wijf | 12-04-11 | 21:01 | niet ok!
@ rieschert | 12-04-11 | 20:53
Zielig hoor, een carnivoor die denkt een herbivoor te zijn.
U wordt hopelijk behandeld voor uw ernstige identiteitscrisis?
ZonderNaam | 12-04-11 | 21:01 | niet ok!
@ lekker wijf | 12-04-11 | 21:01
Punt is natuurlijk, dat als joden ritueel mogen slachten moslims het ook mogen. En met name vanwege de wijze waarop moslims zich steeds meer manifesteren is er in de maatschappij dringend behoefte aan een keer 'tot hier en niet verder' signaal in zake religie.
Als dat met een emo-dierentopic moet omdat je voor andere onderwerpen de socialisten niet mee krijgt, dan moet dat maar.
ZonderNaam | 12-04-11 | 21:07 | niet ok!
Er zijn maar duizend joden die alleen maar onverdoofd ritueel gedslacht vlees eten. Voor die 1000 eikels gaan we geen dieren laten lijden.
lauwebal | 12-04-11 | 21:08 | niet ok!
@ ZonderNaam | 12-04-11 | 21:07 |
Dus dan moeten de joden maar lijden vanwege de moslims?
Ik vind: pak die ellendige moslims dan maar op een andere manier aan, maar laat de joden met rust.
lekker wijf | 12-04-11 | 21:12 | niet ok!
Dieren lijden sowieso altijd meer vòòr de uiteindelijke slacht dan tijdens...
Dus, hypocriete vleeseters,
gewoon doorlopen, niets te zien hier.
rieschert | 12-04-11 | 21:17 | niet ok!
@ lekker wijf | 12-04-11 | 21:12
Volgens mij proef je niet of een dier verdoofd of onverdoofd geslacht is, dus bij dat 'lijden' kan ik me niks voorstellen.
En bij elk beleid tref je ook mensen voor wie je het beleid eigenlijk niet bedoeld had. Wordt normaal ook niet moeilijk over gedaan.
En trouwens, ik vind eigenlijk dat er helemaal niks mis is met een consequent signaal afgeven naar alle religies. Het enige jammere aan dit voorstel is dat je de gristenen er niet mee treft.
ZonderNaam | 12-04-11 | 21:20 | niet ok!
De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt.
Ja, inderdaad malle pijpekrullen, dierenwelzijn gaat boven alle godsdienstwaanzin en nou wegwezen!
SOD | 12-04-11 | 21:24 | niet ok!
-weggejorist-
fatprincess | 12-04-11 | 21:25 | niet ok!
Quote "Zo zei een Amerikaanse rabbijn: "Dit is een historische dag. Jullie hebben ons met open armen ontvangen, vierhonderd jaar lang. Jullie waren ons baken. Het gordijn wordt nu dichtgetrokken. Onze ziel is gebroken."
Je kunt ook te ver gaan met het trekken van de zielige kaart.
Net zo goed als gister in één of ander artikel, "Er is geen groep zo goed geïntegreerd als de joden". Als dat zo zou zijn, zou je geen onderscheid meer kunnen maken.
monmax | 12-04-11 | 21:40 | niet ok!
Gelukkig mag ik van Oeliekoelie alleen maar vers gemalen regenwormen eten. Om te garanderen dat ze echt vers zijn maal ik ze met mijn tanden klein.
acac | 12-04-11 | 21:45 | niet ok!
ZonderNaam | 12-04-11 | 21:20 |
je geeft goed het centrale dilemma aan:
hoe kun je maatregelen nemen en tegelijkertijd politiek correct blijven?
Ritueel slachten werd verboden met de vlucht van het koninklijk huis aan het begin van WO2, het 'verdwijnen' van de Joodse gemeenschap en vervolgens werd het weer gedoogd met de komst van de moslims.
En religie is ook zo breed.
rieschert | 12-04-11 | 21:47 | niet ok!
Ik hoop dat die schapen de moslims eens gaan afmaken door ze de strot door te snijden... Langzaam dood laten bloeden...
BarneyBoner | 12-04-11 | 21:55 | niet ok!
Dit is enerverender dan een boerka-verbod. Kunnen de Fransen nog wat van leren.
Hansopje | 12-04-11 | 22:03 | niet ok!
Niet zeuren. Het mag gewoon niet in Nederland, overmacht, pech. Allah heeft er begrip voor.
volksmenner | 12-04-11 | 22:07 | niet ok!
Het minste wat we kunnen doen is onze vleesdieren niet onnodig laten lijden.
volksmenner | 12-04-11 | 22:08 | niet ok!
Als Mo verdoving kende had hij vast bevolen eerst te verdoven voor te slachten. Dan was die engel met schaap en spuit nedergedaald.
volksmenner | 12-04-11 | 22:09 | niet ok!
Hahaha tuurlijk moeten er weer een paar huilies de tweede wereldoorlog erbij halen, knap hoor. Flikker toch eens op met dat gezeik, dat was al meer dan 50 jaar geleden man. Sowieso altijd geloof minstens op 2, als er andere partijen bij een bepaalde situatie betrokken zijn, komen die automatisch boven de religie te staan.
Boembox | 12-04-11 | 22:10 | niet ok!
volksmenner | 12-04-11 | 22:08 |
je koopt alleen biologisch en voorzien van ieder denkbaar keurmerk, neem ik aan?
Dat is niet bepaald klimaatneutraal voor wat het waard is, maar los daarvan, hulde!
rieschert | 12-04-11 | 22:11 | niet ok!
@rieschert | 12-04-11 | 22:11 | niet ok!
Uw drs. verkeert in de luxe omstandigheid dat hij zoveel mogelijk biologisch eet en drinkt. Misschien wel voor 70%.
volksmenner | 12-04-11 | 22:15 | niet ok!
Pardon, hulde 'weledelgeleerde' volksmenner.
Straks gaat u ook nog vertellen dat u in de grachtengordel woont en de kids met een bakfiets naar school brengt.
rieschert | 12-04-11 | 22:25 | niet ok!
Terug richting zandbak met dat uitschot.
Ad337 | 12-04-11 | 22:30 | niet ok!
Dierenbeulerij mag gewoon niet. Ook niet wanneer in sprookjesboeken staat dat het moet.
sjonnie | 12-04-11 | 22:32 | niet ok!
Zo zei een Amerikaanse rabbijn: "Dit is een historische dag. Jullie hebben ons met open armen ontvangen, vierhonderd jaar lang. Jullie waren ons baken. Het gordijn wordt nu dichtgetrokken. Onze ziel is gebroken."
-
Misschien moeten ze zelf eens nadenken hoe idioot het is om nog als volwassen kerel in sprookjes te geloven. Veel kinderen van 5 jaar zijn nog volwassener dan deze mannen. Maar dat zal ongetwijfeld al paar keer hier de revue hebben gepasseerd.
Schweinsteig Xpress | 12-04-11 | 22:51 | niet ok!
Prima. Ritueel slachten is barbaars. Tradities van duizenden jaren geleden probeert men onder het mom van "godsdienst" in stand te houden. Dit soort praktijken willen we gewoon niet hier. Bovendien is er niemand die joden en moslims verplicht om vlees te eten.
AlfredvonSchlieffen | 12-04-11 | 22:57 | niet ok!
laten we al die achterlijke gelovigen eens ritueel slachten..kijken of ze er dan nog op staan om dit dieren onnodig aan te doen
Fatherdo | 12-04-11 | 23:05 | niet ok!
Vleeseters maar eens het mes op de keel zetten, eerst in een kist laten leven een paar maanden volproppen.
rieschert | 12-04-11 | 23:10 | niet ok!
Ach hoe groot is die orthodox Joodse gemeenschap nou, volgens mij niet zo groot en voor hen kan er kosher vlees worden geimporteerd, ik als liberaal en seculier Jood zal het verder aan mn reet roesten hoe het beest dat ik opeet precies aan z'n einde kwam.
H.Stiglitz | 12-04-11 | 23:23 | niet ok!
Stelletje hypocrieten.
Als je gelovigen wilt pesten, vind ik het prima. Maar ga dan niet een verhaal houden over dierenwelzijn, staan mensen zo ver van de realiteit dat ze echt denken dat die paar minuten leiden uitmaken? voor een beest dat sowieso een kutleven heeft gehad?
liberalismeftw | 12-04-11 | 23:24 | niet ok!
Die Pijpekrullen weten niet wat ze missen, een jodenbiefstuk kan nog niet in de schaduw staan van een lekkere tournedos of een rosé gebraden zijlende.
kneuterzak | 12-04-11 | 23:28 | niet ok!
@12-12-12 | 12-04-11 | 17:11
Dan moet je mijn plempsel nog eens beter lezen. Ik zeg namelijk alleen dat je "onderzoeken" van een toko als Peta (het filmpje wat jij post komt zo van Peta) met een pak zout moet nemen.
Peta is een grof hypocriete instelling die zelf hardhandiger dieren uitmoord dan welke moderne slachterij in heel de EU. Ik wil best luisteren naar iemand die iets over dierenleed te melden heeft, maar niet naar Peta. Vanwege het feit dat Peta heel erg naar 1 kant van de zaak kijkt, hun belangen voorop stelt en niet doet aan hoor en wederhoor of zelfs maar aan gedegen onderzoek.
recalcitrante autist | 12-04-11 | 23:30 | niet ok!
Gewoon vertrappen als een verse hondendrol, die kut-gelovigen.
Charles Bronson .32 | 12-04-11 | 23:34 | niet ok!
Dit keer zal het me echt een zorg wezen.... Ik geloof best dat beide geloven uit overtuiging met respect voor dieren omgaan en ze zo pijnloos mogelijk zullen slachten.
ZwitsalFace | 12-04-11 | 23:43 | niet ok!
Ik ben altijd voor, als ik daarmee Godsdiensten kan pesten. En dat kan hier ook. Ik ben voor verbod ritueel slachten.
neqschotje | 12-04-11 | 23:47 | niet ok!
gelukkig zijn "wij" niet zo barbaars als die gelovigen, hier het voorbeeld hoe je dieren HOORT te slachten. www.youtube.com...
Ethan Twat | 12-04-11 | 23:50 | niet ok!
Wie nu de discussie hieromtrent bij Pauw&Witteman zit te kijken, ziet de godwin's als et ware reeds van verre aankomen.
william7055 | 12-04-11 | 23:58 | niet ok!
Hebben we die woestijnreligies niet allang in de prullebak gemieterd?
Die OpperJew in P&W ook..
'Bij ons krijgt ieder dier tenminste een speciale behandeling, blabla, geen massale slachting''
Ja, die speciale behanding houdt dus gewoon in dat men een dier langzaam dood laat bloeden.
Diny in Bikini | 13-04-11 | 00:02 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt."
dit alleen al is reden genoeg om het te verbieden, lol!
snap dat dan! | 13-04-11 | 00:02 | niet ok!
En beste lezers, wat denken we dat de producten die we allemaal elke dag eten doormaken. stelletje hypocriete varkens. Thieme=misbruik wetenschap=symbool gek nederland. OMG FYA.
DrBowned | 13-04-11 | 00:04 | niet ok!
DrBowned | 13-04-11 | 00:04 | niet ok!
1e zin: who gives a fuck?
snap dat dan! | 13-04-11 | 00:09 | niet ok!
PVV stemt zeker tegen? Ivm Joodse lobby enzo....iemand helderheid?
SeriousBusiness | 13-04-11 | 00:16 | niet ok!
PVV stemt zeker tegen? Ivm Joodse lobby enzo....iemand helderheid?
SeriousBusiness | 13-04-11 | 00:16 | niet ok!
Het gordijn wordt nu dichtgetrokken. Onze ziel is gebroken.
*PROEST*
Snelle Jeroen | 13-04-11 | 00:19 | niet ok!
Religieuze wetten en regels.... als God bestaat zou hij/zij het als een belediging moeten opvatten.
Lafayette | 13-04-11 | 01:03 | niet ok!
Man man man wat een gezeik weeer om die tering religies, sterf allen!
FantaBoy | 13-04-11 | 01:09 | niet ok!
Hebben de ongelovigen weer iets waar hun lege harten van houden een groot leugen over het onderwerp religiueze slachten zijn ze opeens allemaal wetenschappers hoor laat me niet lachen.
abumoro | 13-04-11 | 01:22 | niet ok!
@abumoro | 13-04-11 | 01:22 | niet ok!
En nu in het Nederlands?
Skep | 13-04-11 | 01:59 | niet ok!
Ik vraag me echt af of het werkelijk zo inhumaan is voor een dier om zo te sterven... De snede wordt met zo'n scherp mes gemaakt dat wordt nauwelijks gevoeld. Pijn en bewustzijn wordt al snel minder naarmate het doodbloedt.
Het zal vast wel is een keer fout gaan, maar geloof mij maar dat het er bij gewone slachthuizen ook niet altijd even netjes aan toe gaat... De rabbijn net bij P&W wist mij te vertellen dat het jaarlijks om 2500 dieren ging...... Een FRACTIE van het totaal aantal van de 150 MILJOEN dieren die in Nederland op reguliere wijze geslacht worden. Overigens schijnt bij circa 5 tot 10% de verdoving niet goed te werken.
ZwitsalFace | 13-04-11 | 02:14 | niet ok!
@ZwitsalFace | 13-04-11 | 02:14 | niet ok!
Jij zou het zeker ook niet voelen als je keel wordt doorgesneden met een scherp mes? Lekker stikken in je eigen bloed? Valt natuurlijk reuze mee, joh.
Skep | 13-04-11 | 06:14 | niet ok!
Volgens mij vinden de geiten het wel bèèèhst
Gele Haas | 13-04-11 | 07:52 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt." Ik ik vind het schokkent dat jij je achtelijk geloof boven dierenwelzijn stelt. Ga toch die klitten uit je baard eens kammen achterlije stinke kloothommel die je bent.
Omega79 | 13-04-11 | 08:22 | niet ok!
Zie wat typo'tjes boven in mijn tekst.. *zucht*
Omega79 | 13-04-11 | 08:22 | niet ok!
Diervriendelijk slachten. Dat is net zo iets als geweldloos oorlog voeren. Onzin. Waar maken we ons nou druk over?
42 | 13-04-11 | 08:33 | niet ok!
@42 | 13-04-11 | 08:33 |
Die "42" zal vast iets te maken hebben met je IQ...
insemismeer | 13-04-11 | 08:40 | niet ok!
echte bullshit. een onzinnige samenvatting van een onzinnig rapport. het is gewoon niet waar.
arbanafal | 13-04-11 | 08:49 | niet ok!
Mensen zouden het rapport zelf moeten lezen, waarin duidelijk staat dat er géén data over nederland is verzameld, en dat ze dus niet weten hoe het hier verloopt, dat de data uit het buitenland verouderd is, dat het lange lijden van dieren te voorkomen is met andere manieren van het dier vasthouden, dat het 'verdoven' van dieren heel vaak misgaat, met onherkenbare onverdoofde paralyse tot gevolg, en dat er geen onderzoek is die meet wat de dieren voelen tijdens die verdoving (lees: electrisch schot door hoofd via masker). Vervolgens wordt joodse en islamslacht voor het gemak als gelijk beschouwd, terwijl er essentiele grote verschillen zijn. Er worden subjectieve termen, zoals 'pijn' als wetenschappelijk afgeserveerd, en ga zo maar door.
Walgelijk. De vondst dat kippen dan weer het 'beste' af zijn met koosjere slacht wordt door de tweede kamer genegeerd. Als het rapport echt als basis diende zou er een oproep zijn om alle kippenslacht op koosjere wijze te doen. Maar dat gaat niet gebeuren want dit is een heksenjacht op geloof, en het dier boeit niet. Google maar naar filmpjes van de 'humane' bio-industrie behandeling van dieren, en dan wordt de hypocrisie op dit achterlijke verbod duidelijk.
Maar ja, gaat niet gebeuren want de evangelistische atheist is nog niet klaar met de kruistocht. Filteren van informatie etc.
arbanafal | 13-04-11 | 09:02 | niet ok!
Is er geen koosjere en halal groente en aardappelen? En rijst?
@arbanafal: Het verbod was er al. Alleen de uitzonderingen voor sprookjesboekvolgelingen worden afgeschaft.
sjonnie | 13-04-11 | 09:18 | niet ok!
dat is vast een lekker onderzoek geweest..
chocomelk | 13-04-11 | 09:20 | niet ok!
Kunnen die mafkezen gewoon niet een appel ritueel schillen of een banaan pellen op sprookjesdag? Denk niet dat allahtjúh dat erg zal vinden.
Omega79 | 13-04-11 | 09:25 | niet ok!
Ach, welke slachtmethode nu beter is boeit me niet, het maffe is dat die rabbijnen nog steeds met volle overtuiging redeneren vanuit hun sprookjesboek.
Die andere regels ook b.v.: Melk niet voor het eten van vlees drinken uit 'respect' voor het dier. Alsof zo'n koe dat wat kan schelen.
jeanmondo | 13-04-11 | 09:38 | niet ok!
arbanafal | 13-04-11 | 09:02 |
Madam Thieme is toch ook voor afschaffing van de bio-industrie? Het zijn hoogstens de andere partijen die je hypocriet kunt noemen.
jeanmondo | 13-04-11 | 09:40 | niet ok!
sjonnie | 13-04-11 | 09:18 | niet ok!
Dus? Nog steeds een de facto verbod op koosjere slacht. Halal slacht daarentegen kan gewoon doorgaan, aangezien die door een maas in de shariawet gewoon tijdelijke verdovingen kunnen uitdelen. Of het een sprookjesboekprotocol betreft of niet boeit niet. De 'feiten' in het wageningenrapport deugen niet, grotendeels door de auteurs in datzelfde rapport al toegegeven. Verder rept het rapport meer over zaken die gewoon opgelost kunnen worden met andere apparatuur om de dieren mee in te klemmen voor slacht. Maar jouw reactie bevestigd précies wat ik al schreef: het gaat om geloof en niet om het dier. De kruistocht van de evangelistische fundi-atheist
arbanafal | 13-04-11 | 09:42 | niet ok!
jeanmondo | 13-04-11 | 09:40 | niet ok!
Ben ik met je eens.
arbanafal | 13-04-11 | 09:43 | niet ok!
"De rabbijnen vinden het schokkend dat Nederland dierenwelzijn boven godsdienstvrijheid stelt." Dit toont maar weer aan dat geloof en fatsoen niet per definitie samen gaan. Stop believing ! Start thinking !
MadeGo | 13-04-11 | 09:54 | niet ok!
de volgende stap is dat mijn sla eerste verdoofd moet zijn voordat ie mag worden geplukt, ander heeft ie zo'n wortelpijn.
De mens staat nu eenmaal bovenaan de voedselketen. Hij zou niks meer te vreten hebben als ie overal rekening mee moet houden.
Theo Reet | 13-04-11 | 10:01 | niet ok!
"Ik ben ook tegen ritueel slachten van gelovigen, maar als het verdoofd gebeurd dan vind ik het weer goed. Als ze maar geen pijn lijden, want dat is overbodig....mehhh!" Aldus Frank van Telecom.
Statler en Waldorf | 13-04-11 | 10:01 | niet ok!
Wordt het niet eens tijd om de wet van goddienstvrijheid te veranderen, zodat de vrijheid van niet/andersgelovigen en dieren in gevaar komen.
Baardmeester | 13-04-11 | 10:20 | niet ok!
niet in gevaar*
Baardmeester | 13-04-11 | 10:27 | niet ok!
Meh. De mensheid heeft vanaf zijn ontstaan al onverdoofd dieren gedood. Dat is de natuur. Een leeuw gaat niet eerst z'n prooi knock-out slaan voordat 'ie de gnoe in z'n keel bijt.
Heb je problemen met onverdoofd slachten, wordt dan vegetarier.
Lumenatra | 13-04-11 | 10:30 | niet ok!
Lumenatra | 13-04-11 | 10:30 | niet ok!
Ja maar een dier doet dat niet voor een geloof.
Zzzzooooffff | 13-04-11 | 10:39 | niet ok!
@insemismeer: Nee, met de lengte van mijn genotsstaaf. Zwitsal...
42 | 13-04-11 | 10:40 | niet ok!
Kutgelovigen.
Pisvlucht-Airlines | 13-04-11 | 10:40 | niet ok!
@ZwitsalFace | 13-04-11 | 02:14 |
Die verhalen dat het vaak misgaat heb ik ook gehoord (en gezien; zeer naar gezicht). Of het zo'n groot percentage is (dus 5% a 10%), weet ik niet. Wat een diervriendelijkere manier van slachten is weet ik ook niet maar ik zie een koe liever op deze manier geslacht worden: www.youtube.com... (niet kijken als je er niet tegen kunt), dan een hoop andere filmpjes die op youtube te vinden zijn, waarbij je een koe helemaal gek ziet worden.
Schweinsteig Xpress | 13-04-11 | 10:44 | niet ok!
Hm dus geloof zou vrij baan moeten krijgen.
Antisemitisme is een werkelijk onderdeel van de Islam. Ik ben wel benieuwd of de Joden het ook zo prettig vinden als we dit toelaten onder het mom van vrijheid van religie.
In de koran moeten Joden en Christenen onderworpen worden en schatplichtig gesteld worden aan de Islamieten. Zullen we die dan ook maar invoeren?
Toen het ritueel slachten bedacht werdt was het inderdaad de meest efficiente manier. Tijden veranderen en nu kan het beter. Overigens wordt nergens ge-eist dat het zonder verdoving moet. Het is dus gewoon eigenwijs aan verouderde methodes vasthouden.
Peter de Kluizenaar | 13-04-11 | 10:45 | niet ok!
-weggejorist en opgerot-
fatprincess | 13-04-11 | 11:52 | niet ok!
Lumenatra | 13-04-11 | 10:30 |
"Dat is de natuur. Een leeuw gaat niet eerst z'n prooi knock-out slaan voordat 'ie de gnoe in z'n keel bijt." Dat is juist het barbaarse er aan. Er zit een verwerpelijk genot achter het de tanden zetten in vlees van een ritueel geslacht dier. Een soort agressieve oerdrift. Misschien voor de ervaring een fijn gevoel en gedachte, maar daar zijn we hier al zeer lang overheen. In sommige streken in Azië laat men lijken conform traditie/godsdienst door de vogels opvreten of ze worden in de rivier gelegd. Dat doen we hier dus ook niet.
AlfredvonSchlieffen | 13-04-11 | 11:59 | niet ok!
fatprincess | 13-04-11 | 11:52 | Gemeld!
Waarschijnlijk kwam het door de spelfouten.
Jaap Brulaap | 13-04-11 | 12:02 | niet ok!
-weggejorist-
fatprincess | 13-04-11 | 12:03 | niet ok!
-weggejorist-
fatprincess | 13-04-11 | 12:05 | niet ok!
Wordt weggehaald dikke prinses. Val nou niet in de zelfde valkuil.
Zelfs een ezel in het algemeen.......
Peter de Kluizenaar | 13-04-11 | 12:10 | niet ok!
Stoppen met het ritueel slachten. Wat een onzin zeg. Niemand heeft gezegd dat rutueel slachten met het geloof te maken heeft. Een zelf verzonnen stuk door de mens zelf, zoals zoveel onzinnige dingen die enkel en alleen bedoeld zijn om macht te hebben over de Gelovigen. Zo heeft "De Schepper" het nooit bedoeld, en kijkt met kromme tenen naar al die godsdienstwaanzinnigen.
De Evangelist
De Evangelist | 13-04-11 | 12:17 | niet ok!
Toen de produktie uit nederland verdween moesten de mensen die in de fabriek werkte toch wat te doen hebben daarvoor zijn al die inspraakclubjes opgericht, gewoon weer die produktie terug naar NL, iedereen s'morgens weer in de bedrijfsbus ipv eigen auto wordt het weer veel beter en werken tot je dood gaat.
Umberto die trotzoni | 13-04-11 | 12:19 | niet ok!
Als ze zo nodig hun barbaarse ritueeltjes uit willen voeren die hier bij wet verboden zijn, dan gaan ze toch fijn naar hun eigen Vaderland?
Beesten blij en wij blij.......
lilluke halve hoan | 13-04-11 | 12:45 | niet ok!
-weggejorist-
suzie Hamersma | 13-04-11 | 12:47 | niet ok!
@fatprincess | 13-04-11 | 11:52 |
Ik zou een nieuw toetsenbord halen als ik jou was. Je capslock blijft hangen.
Schweinsteig Xpress | 13-04-11 | 12:51 | niet ok!
@The worlds smartest
Ik wilde er eigenlijk niets van zeggen maar ik geef het op. Ik erger me dood aan je taalgebruik. Het is duidelijk dat je je intelligenter probeert voor te doen dan je bent. Houd er mee op! Dure woorden verkeerd gebruiken of mengen met incorrecte grammatica? Lutser!
En voor het geval je geen idee hebt waar ik het over heb, hier is een kleine greep uit je verbale diarree:
"een wetenschappelijke rapport"
"dat genoemd onderzoek de enige is"
"door het ministerie verrichte onderzoek die aanleiding gaf"
De Beul van Den Haag | 13-04-11 | 13:17 | niet ok!
Ze willen onze dieren.
Ze willen ons geloof aanpassen
Ze willen meer moskees
Ze willen halal
Ze willen respect
Ze willen geen handje geven
Ze willen een burka op
Ze willen [vul zelf maar in]
Tijd om dat schorriemorrie eens aan te pakken door ze normaal vlees te laten eten. Het verschil proeven ze toch niet.
Glow | 13-04-11 | 13:34 | niet ok!
Als ik dit soort berichten lees, denk ik altijd: waarom is dit een issue. We slachten nu eenmaal dieren om op te eten. En we doen dit massaal voor de massaconsumptie. Lekker belangrijk allemaal. Laten we eerst maar eens zorgen dat mensen geen pijn meer hebben, dan de dieren.
vavavoom2010 | 13-04-11 | 13:43 | niet ok!
"A culture that just views a pig (or cow) as a pile of protoplasmic inanimate structure to be manipulated by whetever creative design the human can foist on that critter will probably view individuals within his community and other cultures in the community of nations with the same type of disdain and disrespect and controlling type mentality. "
Joel salatin - Food Inc (2008)
Sophisticated | 13-04-11 | 13:57 | niet ok!
Zo doen de Joden het:
eten-en-drinken.infonu.nl...
En zo doen de islamieten het
nl.wikipedia.org...
En als je het mij vraagt is het allemaal lariekoek... Maar ach, het heeft iets met god te maken en in de hemel komen (wat ik ook allemaal lariekoek vind) dus het zal wel... Marianne Thieme je hebt gelijk het moet gewoon stoppen (net als de vrijheid van religieus gemekker (dus niet de vrijheid van godsdienst want al wil je in het vliegend spaghettimonster geloven dan moet je dat lekker doen maar geloof in stilte en zadel mij er niet mee op))
afvaller | 13-04-11 | 14:30 | niet ok!
schokkend dat er mensen zijn die zo begaan zijn met dierenwelzijn, maar o zo gemakkelijk het leven van hun naaste vergallen
onnest | 13-04-11 | 14:42 | niet ok!
Zo even belangrijkere dingen.
Wie heeft een fijn recept voor karbonade of een entrecote?
Zweedsok | 13-04-11 | 14:49 | niet ok!
Dieren die ritueel geslacht worden lijden meer dan dieren die met een pin door het hoofd of bewusteloos worden gemaakt met een electrische schok?
Ja natuurlijk, voor die conclusie hoef je geen wetenschapper te zijn.
De discussie hierover is belachelijk..................
Een koe die een pin door het hoofd krijgt wordt ook de keel doorgesneden net als bij Ali Halali maar het verschil is dat deze koe er niks meer van merkt. Hij is al hersendood.
Stiggelaar | 13-04-11 | 15:13 | niet ok!
Gewoon stoppen met die achterlijke (religieuze) gebruiken, besnijdenis bij kleine jongetjes ook direct verbieden, en hoofddoekjes/burka's.
We wonen in Nederland (anno 2011) niet in de fucking woestijn.
Stiggelaar | 13-04-11 | 15:17 | niet ok!
De Beul van Den Haag | 13-04-11 | 13:17 |
Kom oorspronkelijk uit de VK en woon hier pas 3 jaar. Engels is mijn moedertaal. Vandaar de fouten. Bedankt voor de terechtwizingen.
The worlds smartest | 13-04-11 | 15:57 | niet ok!
Het is veel erger dat al die jaren een hobby zoals godsdienst boven dierenwelzijn is gesteld. Iedereen die het daar niet mee eens is, rot maar lekker op naar Israël of Arabieristan.
Helter Skelter | 13-04-11 | 16:03 | niet ok!
In de tijd dat de Koran werd geschreven zal de enige manier van verdoven wel bedwelmen met alcohol zijn geweest of zoiets. Nu zijn er gewoon veel betere slachttechnieken. Maar ja, fundamentalisten hebben nu eenmaal wat moeite met veranderingen.
Zeepvrij | 13-04-11 | 16:19 | niet ok!
De Beul van Den Haag | 13-04-11 | 13:17 |
Snap het niet maar heb per abuis te vroeg op "Verstuur" gedrukt waardoor ik mijn commentaar niet heb kunnen afmaken in dezelfde comment. Zie dit dan als l'esprit de lescalier...
In je verhaal zie ik geen bijdrage over de inhoud van mijn commentaar. Uit jouw commentaar valt af te leiden dat je jezelf in staat acht om de intelligentie van iemand te meten d.m.v. het optellen van taalfouten. I would be glad to continue the correspondence in English, but am not sure you could receiprocate. Dus ik blijf even in het NL's: wat is er qua inhoud mis met de door mij geponeerde stelling (in het kort dat er meer onderzoek nodig is)?
Alvast dank en groet,
The worlds smartest | 13-04-11 | 16:28 | niet ok!
@The worlds smartest | 13-04-11 | 16:28 | niet ok!
Je komt absoluut niet pedant over, hoor.
Skep | 13-04-11 | 16:43 | niet ok!
@The worlds smartest | 13-04-11 | 16:28 | niet ok!
I, for one, positively refuse to receiprocate as long as I can reciprocate.
Withnail | 13-04-11 | 17:15 | niet ok!
Withnail | 13-04-11 | 17:15 |
Lachuh! spellcheck voortaan aan....
Please do reciprocate however.
Skep | 13-04-11 | 16:43
Best grappig eigenlijk. Je wordt als buitenlander de les gelezen over taalfouten en dan wordt je voor pedant uitgemaakt. Oh, the irony. Ik had het idee dat inhoud boven de vorm gaat.
The worlds smartest | 13-04-11 | 18:07 | niet ok!