*

Mocht Geert Wilders premier worden dan is zijn eerste belofte om Vlaanderen bij Nederland in te lijven. Wat ons betreft....

Mocht Geert Wilders premier worden dan is zijn eerste belofte om Vlaanderen bij Nederland in te lijven. Wat ons betreft een uitstekend idee. Maar of de Vlamingen er zelf zo blij mee zijn?í

Reaguursels

AH, de Dietsche gedachte.

Kijk DAT is pas VOC mentaliteit. Borgerhout mag overigens als gift aan WalloniŽ worden overgedragen. Verder prima plan.

Limburg was bijna Belgisch geweest dus ik begrijp die aantrekkingskracht wel.

Die man is de weg helaas een beetje kwijt... Al roept hij zogaande goeie dingen.

Denk maar niet dat jullie er eerst zťlf een puinhoop van mogen maken en daarna onze rijkdom kunnen inpikken.
Ik lees hier alle dagen wat voor derdewereldland Nederland geworden is.

-weggejorist en opgerot-

We kunnen Vlaanderen toch wel via de Krim-methode innemen? Lijkt me een strak plan.

Laatste keer dat volgens mij dat balletje werd opgegooid was volgens mij door volksmilities van een heel bedenkelijk allooi tijdens de Tweede Wereldoorlog.. die werden zelfs door de nazi's toen straal genegeerd.

Goed idee. Helemaal voor. Een beetje 'heim ins Reich' hŤ.

Eh.. Als hij wint, dan gaan we oorlog voeren om een stuk land met daarop een stel Belgen?

Yay?

Maak van niets maar iets zou ik zeggen.
Ik heb de hele toespraak bekeken en dit was echt geen belangrijk punt voor hem. Maar als de Vlamingen graag willen mag het van Wilders, ja.
Is iets heel anders dan hoe het nu word gebracht.

en wij willen minder minder minder familie van jou uit vlaanderen!

Dubz | 09-03-16 | 19:45 | niet ok!

Als toevoeging; Met dit soort shit maakt Wilders het straks onmogelijk voor me om op de PVV te stemmen :/

De Vlamingen kijken met veel dedain neer op Nederland, het minderwaardigheidscomplex is ingeruild voor een even gefrustreerd superioriteitscomplex. De Vlamingen doen niets anders dan zichzelf vergelijken met de Ollanders zoals wij dat een tijdje geleden obsessief met de Duitsers hebben gedaan. Wij zijn de gehate Duitsers in de ogen van de Vlamingen. Verder leeft de angst ook door Nonkel Frituur verwoord, dat als Vlaanderen en Nederland samengaan, Nederland alles wil inpikken, volgens mij heeft dat nog diep historische wortels, Holland is groot geworden nadat Vlaanderen diep werd geraakt door de Spaanse overheersing en mensen vanuit Vlaanderen naar Olland trokken.

Waarom zou je hier je handen aan willen branden?

er reaguren duistere types uit brussel, Geert heeft een gevoelige snaar geraakt..

Minder moslims maar meer belgen.
Nee, Geert, das lood om oud ijzer.
Je had mijn stem bijna...

@mezelf 19:44
"De Tweede Wereldoorlog bracht niet alleen BelgiŽ maar ook Nederland onder Duitse bezetting. Even werd er gehoopt dat de Duitsers een Groot-Nederlandse staat zouden toestaan. De bezetter, en met name de SS, zag echter niets in dit idee; men wenste een Groot-Duits ofwel Groot-Germaans Rijk waarin de verschillen tussen Duitse en Nederlandse bevolkingsgroepen zouden moeten gaan verdwijnen en het Duits als de gezamenlijke standaardtaal zou moeten gaan worden. Na verloop van tijd werd alle Groot-Nederlandse propaganda verboden, en sommige groepen als Nederland Eťn! gingen in het verzet tegen de nazi's. Vooraanstaande Groot-Nederlanders kwamen zelfs in een gevangenkamp terecht, zoals de liberale en principieel democratische Nederlandse professor Pieter Geyl en enkele Nederlandse leden van Verdinaso.

Na de oorlog werden nuances niet meer aanvaard en kreeg de Groot-Nederlandse gedachte het stigma van fascisme en collaboratie opgeplakt. Vele Vlaamse kopstukken van de Groot-Nederlandse gedachte voor 1940 hadden namelijk verregaand gecollaboreerd met de Duitsers, met name in het VNV, en hadden ook contacten onderhouden met de NSB. Zij werden berecht en een aantal zwaar gestraft. De NSB had op haar beurt de term 'Diets' gemonopoliseerd en de prinsenvlag misbruikt voor haar eigen politiek." nl.wikipedia.org... (is ie weer trouwens - die prinsenvlag waar de PVV-kamerfractie zo graag mee dweept.. ).

Wat lingo star zegt. Het lijkt me het beste als er een groot hek tussen Nederland en Vlaanderen wordt gezet. Arrogant achterbaks kutvolk aan de andere kant van de grens.

ik zie liever limburg bij belgie ipv andersom. Kan ik eindelijk m'n tuinhekje verven zoals ik het wil ipv hoe de gemeente het wil. En goedkoper wonen ook nog. En goedkoper tanken. En goedkoper boodschappen doen. Hmm. Volgens mij had ik een jaar of 20 geleden moeten verhuizen of zo. Daarbij, dat vlaamse accent van dames *yummie*

Dat zegt Wilders helemaal niet. Als je naar zijn hele speech luistert snap je dat de context is dat de PVV en Vlaams Belang samen optrekken, en dat de PVV in Nederland het land weer teruggeeft aan de Nederlanders, en als de Vlamingen willen, het Vlaams belang Vlaanderen weer terug aan de Vlamingen geven.

@ Nonkel Frituur | 09-03-16 | 19:39 |
Welke rijkdommen?

Wilders wil Borgerhout. Aaaaaaahhhhh!!

De Anschluss, wie had dat kunnen bedenken.

@Antiwantie | 09-03-16 | 19:52 |
Goudgeel ?

Misschien dat de wegen dan wel fatsoenlijk worden onderhouden.

Welke rijkdommen?
Antiwantie | 09-03-16 | 19:52 | niet ok!

Als je met kuilen in wegen kon betalen, zou Vlaanderen inderdaad heel erg rijk zijn.

En goedkoper boodschappen doen.
sufkut | 09-03-16 | 19:51 | niet ok!

Boodschappen in BelgiŽ zijn duurder dan in NL. Daarom staan de parkeerplaatsen van de supermarkten hier in Z.Vl. altijd vol met wit rode nummerplaten.

Het zal eens keer tijd worden dat Nederland land terugpakt van de rebellen in het Zuiden. Hebben we gelijk wat provincies erbij om de 'vluchtelingen' te huisvesten die niet terug kunnen.

Antiwantie | 09-03-16 | 19:52 | niet ok!

Hij bedoelt vast de staatsschuld van 115% van bbp (heel Belgie) en het misrekenen van de begroting dat kan oplopen tot 3,7 mld.
Verder wat fredflange | 09-03-16 | 19:50 | niet ok! zegt.

Ik als Nederlander woon al jaren in BelgiŽ en kom echt nooit meer terug. Moet er niet aan denken dat ik weer met de Nederlandse politiek te maken heb en ja natuurlijk de Belgische politiek is ook niet echt perfect maar die gebruiken tenminste nog eens af en toe hun gezonde verstand. De achterbakse Nederlandse politiek is onvoorstelbaar en is er alleen om zichzelf te verrijken. De afstand in Nederland tussen de politiek en de burger is zo immens en dat vinden ze zelf heel erg fijn

Economisch verstandig, maar Geert heeft nu toch last van een bacterie in zijn hoofd.

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 19:39 |
Kijk maar uit Nonkel als Wilders aan de macht komt kunnen er in BelgiŽ wel eens heel veel Nederlandse vakantie vierende militairen zijn.

Belgen . In je gezicht leuk en vriendelijk volk maar eens je rug gedraaid , knal het mes er in .

@ nickolaas | 09-03-16 | 19:53 |
Dacht aan frituurvet schrapen op de weg.

Vlaanderen en WalloniŽ waren allang twee verschillende staten geweest als ze maar hadden geweten wat ze met Brussel aan moesten. BelgiŽ is alleen nog maar ťťn staat omdat Vlamingen en Walen Brussel niet aan elkaar gunnen. Ook als Vlaanderen zich aansluit bij Nederland (of omgekeerd, want dankzij Balkenende en Rutte is de levensstandaard in Vlaanderen inmiddels stukken hoger!), blijft nog altijd het probleem: wat doen we met Brussel?

Ik zeg Welkom Belgen!

Annexeren Geert, annexeren! Maar eerst al die Belgen ( met uitzondering van Nonkel natuurlijk) eruit....

Nou gaat hij overdrijven. Natuurlijk snap ik dat een Limburger veel met BelgiŽ heeft maar ik als echte Fries helemaal niet. Limburg bij BelgiŽ of nog beter Duitsland, als cadeautje voor Angela, zie ik als een betere optie.

fredflange | 09-03-16 | 19:55: is dat zo ja, ik dacht van niet maar misschien ben ik in de war met tabak. Ik ben d'r ook al een hele tijd niet meer geweest, ik zit nu vaker bij de andere buren dus dat kan ook wel helpen. Ik weet wel dat mams later altijd nog ging winkelen in belgie naar zo'n soort sligro.

Er zullen wel Sudeten-limboīs wonen.

bobby33 | 09-03-16 | 20:01 | niet ok!

Dat komt omdat Nl'se politici niet eens meer de schijn ophouden, de Belze politici zijn net zo erg maar verstoppen het beter.

MAD1950 | 09-03-16 | 20:04
Brussel moet gewoon terug Vlaams worden zoals het ooit was. En dat zal niet lukken met onze noorderburen erbij. Dat zijn altijd de eersten om in Brussel "frans" te proberen praten, in plaats van ons te steunen door daar Nederlands te spreken.
Nee, met zulke "vrienden" heb je geen vijanden meer nodig.

@ fredflange | 09-03-16 | 19:54 |
Daarmee zou Griekenland in een klap uit de schulden zijn.

Weet je hoeveel mocros in Antwerpen en omgeving wonen? Nee dan maar geen Vlaanderen er bij.

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 20:06 | niet ok!

Alle Vlamingen gaan er zelf zo prat op dat zogenaamd perfect 2-talig zijn (Duits vergeten ze voor het gemak maar even). Wie houdt wie nou voor de gek ?
En trouwens als de Brusselaren zelf de voorkeur aan Frans geven, laat ze.

Als een vrouw met een Belgisch accent praat kan ik haar niet serieus nemen, hetzelfde probleem met vrouwen uit Heerlen, die klemtoon is zo lachwekkend dat ik ze niet serieus kan nemen.

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 19:39 | niet ok!
Lul niet uit je nek, Nederland is 3,8 Biljoen waard, ik moet dit zachtjes zeggen anders horen die buitenlanders dit, als NL en BEL samen gaan dan zijn ze de grootste en sterkste economie van Europa al dan niet van de wereld.
Okee het ligt wat moeilijk maar wel de waarheid, trouwens ik mag de Belgen graag hoor.

Gewoon een kwinkslagje naar het Groot-Nederlands gedachtegoed dat zowel binnen PVV als Vlaams Belang op sympathie kan rekenen. Is niet serieus bedoelt, maar je moet die domme policormedia ook alles uitleggen.
-
Iedereen roept ook direct van Vlaanderen bij Nederland, alsof we dan direct een eenheidsstaat zouden vormen. Haha, dat werkt in NL al nauwelijks met onze provincies.. Het is nu totaal niet realistisch en en heeft wat mij betreft geen prio, maar toch zijn er legio manieren om het wel te doen, niet eens onlogisch. Een simpele manier is Vlaanderen als onafhankelijk land in het koninkrijk der Nederlanden bv., maar je zou ook Brabant en Limburg kunnen verenigen en dan een federatie of confederatie van Nederlandse regio's optuigen of iets. Of nog weer anders..

fredflange | 09-03-16 | 19:55 | niet ok!

Volgens vtm-nieuws hebben de Belgen ook de huismerken gevonden. Omdat ze 10 - 50 % goedkoper zijn dan a-merken.
Gelijk hebben ze trouwens want huismerken zijn vaak net zo goed.

mr Fawlty | 09-03-16 | 20:12
Dat is het verschil tussen onze noorderburen en ons. Wij hebben principes en komen op voor onze eigen cultuur. Zij denken enkel aan de portemonnee.
Platvloers geldgewin, en mekaar verraden voor een paar centen meer.

Kunnen Brabant en Limburg gewoon niet naar Belgie?

In Noord-Belgie wonen zeer prettige mensen maar dat land heeft zoveel achterstallig onderhoud. Doe maar even niet.

Er is al spake van een afscheiding als het mis gaat in Europa
Duitsland, Oostenrijk en de Benelux vormen dan een geheel.
Tenminste, zo heb ik begrepen.

Willem Hollander | 09-03-16 | 20:15
Correctie:... maar je zou ook Brabant en Limburg kunnen *herenigen...

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 20:18 | niet ok!

De Vlamingen mogen blij zijn dat de Brabanders, Limburgers en Zeeuwen jullie beschermen tegen de rest van Nl. Die pruimen jullie echt niet.

Als we nou de provinciale herindeling doorzetten en de Vlamingen vergaande autonomie geven door Zuid-Nederland (Vlaanderen+ Zuid brabant en Limburg) te laten besturen dan kan er door de schaalvergroting ook een besparing worden doorgevoerd die voor beide landen geld oplevert. Of de Vlamingen kunnen ook kiezen om zelfstandig te blijven, maar dan gooien we de Westerschelde dicht. Puik plan al zeg ik het zelf.

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 19:39 | niet ok!
Wut? Ik mag regelmatig een rondje rijden door vlaanderen met de vrachtwaggel maar godskolere wat een vervallen land is BelgiŽ zeg, oke, in vergelijking met WalloniŽ is het supergoed onderhouden, maar dan nog. Het is eerder regel dan uitzondering dat je een dorp door rijdt en driekwart van de tuinen ligt vol met zooi en de "oprit" is een zandpad met gaten zo groot dat je er een suv in kan laten verdwijnen.

Dan gaan we dus alsnog naar het EK. Verder zie ik het nut noch de noodzaak. Niet voor Nederland en niet voor Vlaanderen.

Geef mij de Belgische Ardennen maar, maar dat is Waals.

mr Fawlty | 09-03-16 | 20:12
Zou het daarom zijn dat ze massaal onze historische binnensteden en kastelen opkopen? Ja, allemaal rijk volk uit de Randstad.

mr Fawlty | 09-03-16 | 20:23 | niet ok!
Haha, klopt, die buffer hebben we niet voor niets vervoverd en hard nodig tegen die pompeuze en spilzieke invloeden uit het zuiden. Daar hebben we hier zelf al meer dan zat van. De goeien zijn daar vier eeuwen terug al weggevlucht.

-weggejorist en opgerot-

"Geert Wilders: Ik wil Vlaanderen erbij!"

Ga fijn in BelgiŽ wonen Geert!

Ik wil nog meer meer meer Geert Wilders en de Fractie.

Om de elite het onmogelijk te maken , ons land nog verder af te breken

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 20:28 | niet ok!

Misschien iets met regelgeving. Heb maar eens een stukje bos in Nl, dat moet je dan op een bepaalde manier onderhouden, erg kostbaar.
De laatste kasteelbewoners in Nl. hebben hun kasteel dat vaak al eeuwen in de familie was als eigendom, symbolisch verkocht aan een beheerstichting omdat zij het ook niet meer kunnen betalen, al dat onderhoud.

Dat zegt Wilders helemaal niet.......
@ Old_Spice | 09-03-16 | 19:52 |
"OS" , gelukkig nog iemand die zich afvraagt wat Wilders nou echt gezegd heeft, en in welke context.
De rest (althans 't meerendeel) van de reaguurders geven, zoals veelal gebruikelijk, mallotige en imbeciele reacties, en zien alleen de kop van het artikel die in 't geheel niet de echte feiten weergeeft.
Stelletje oetlullen.

Vlaanderen erbij? Doe niet zo gek... Limburg eraf!

waarheidenleugen | 09-03-16 | 20:39 | niet ok!

Gewoon een beetje nonkel jennen moet toch kunnen ?

@ mr Fawlty | 09-03-16 | 20:41 |
Mag, wie ben ik om dat tegen te houden.

Haha, we komen je halen Nonkel! Als het vat met Jupiler af is steken we een nieuwe met Heiniken. Opgeteld zijn er overigens ongeveer 3 Vlamingen die dit idee nog willen overwegen.

Ja ja ja, is dat met on zonder Molenbeek???

-weggejorist-

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 20:28 | niet ok!
nee dat is omdat jullie belastingen lager zijn/waren dan hier. met het verschil knap je dan de boel op

Alleen als ik dan een mooie roodharige Vlaamse mag uitkiezen, zo eentje met zo'n intens geil accentje.

@ Nickolaas,

De Dietsche gedachte heeft u perfect verwoord in uw betoog. Hulde hiervoor.


Gelukkig zijn er meer mensen, die begrijpt wat de achterliggende gedachte van het voorstel van Wilders is.

Volgens mij is het Wilders even ontgaan dat Jan Jambon vandaag behoorlijk Erdo's kont aan het likken was. Er zou zelfs een speciale Turkse gezant naar Belgie komen om gezamelijk het terrorisme aan te pakken.
Een agente van een speciale afdeling van de politie mbt terrorisme zou in 2014 een tip hebben gekregen dat de broertjes abdeslam radicaliseerde en een aanslag zouden willen voorbereiden. Dat heeft ze per direct aan haar baas doorgegeven, nu werkt ze opeens niet meer voor die afdeling en wordt er een onderzoek gedaan naar die afdeling. In Belgie rolt het net als hier met MH17.

fredflange | 09-03-16 | 19:50 | niet ok!
Er zijn ook Vlamingen die het weten te relativeren. Dat zijn prettige mensen. En het is zeer prettig als toerist om in Antwerpen te vertoeven, al mag ik dat niet te hard zeggen, want de Hollandse toeristen willen nog wel eens de kathedralen bepissen en daar zijn de Vlamingen niet blij mee.

Goed plan.. Werchter hollands Top evenement

weet je wie ook stukken van andere landen annexeerde?

Dat wordt lastig als je eerst een hek om Nederland wil bouwen.

Zuid Hollander | 09-03-16 | 21:05 | niet ok!
Napoleon?

Vlaanderen erbij dat betekent nog meer Marokkanen uit Antwerpen erbij. Dat moeten we niet willen. Krijg je ook nog alle Afrikanen uit Conga gratis erbij.
Laten we eerst maar hier minder minder minder tuig binnen laten en wat er al is met een dubbel paspoort eerst terug sturen. Kunnen we later nog eens over BelgiŽ nadenken.
Premier Wilders mag dat in een referendum aan het volk voorleggen.

Religieiskolder | 09-03-16 | 21:01 | niet ok!

Ja, meer samenwerken met Vlaams Belang en misschien met de NV-A.
Die laatste vergist Wilders zich in, de NV-A heeft een heel ander programma dan de PVV en VB.
NV-A wil vooral het sociale stelsel afbouwen, dat zagen we van de week wel weer toen bekend werd dat ze miljarden tekort kwamen, CD&V wilde natuurlijk meteen (lease)auto's zwaarder gaan belasten.
Het CD&V is eigenlijk pvda/cda/GL bij elkaar en dan te bedenken dat ze ook nog een Groene partij hebben.

lingo star | 09-03-16 | 21:10 | niet ok!

Nee, hij bedoelt waarschijnlijk Alexander de Grote.

Out of the box denken: Nederland laten verdwijnen in Vlaanderen en Frankrijk in WalloniŽ. Opgeruimd staat netjes en zo wordt WalloniŽ groter dan Frankrijk en Vlaanderen groter dan Nederland. Een frisse wind, dat is wat we nodig hebben.

@Zuid Hollander
Erdogan, misschien?

Willem Hollander | 09-03-16 | 20:15
Een federatie van Nederland en een afgescheiden Vlaanderen lijkt me ideaal. We kunnen dan onze gemeenschappelijke waarden en achtergrond delen, terwijl we elk ook een stukje soevereiniteit behouden.

3xminder | 09-03-16 | 21:10 | niet ok!

www.youtube.com...

Zuid Hollander | 09-03-16 | 21:05 | niet ok!
De Ottomanen, de Perzen, de oude Egyptenaren, de Romeinen, de Chinezen, de Japanners, IS, Alexander de Grote, de Spanjolen, de Portugezen, de Britten, de Vikingen, de rebellen ten Noorden van Frankrijk etc.
Met jouw policor reacties heb ik zo het vermoeden dat je graag wil dat wij een Oostenrijker uit de 20e eeuw bij naam noemen.

Als ik Vlaming was, dan voerde ik ook liever een taaloorlog met de franstaligen ipv met mensen de arabisch wauwelen.

Wij hebben geeneens tanks meer om Vlaanderen Łberhaupt te kunnen bezetten.

Willen ze niet. Ik zou er wel iets in zien. Desnoods een Vlaamse stad de hoofdstad maken. Met beide havens zijn we allemaal beter af. Vlamingen hebben het niet zo op Nederlanders helaas.

Niets verbindt mensen zo sterk als hun gemeenschappelijke taal. Midas Dekker vertelde ooit over een neger (excuse le mot) die hij aantrof in Limburg, toen nog erg niet op zijn plaats. Maar deze man sprak vloeiend Limburgs. Deze man kon je gewoonweg niet discrimineren, volgens Midas, en, daar zit veel waars in denk ik.
Geen gekke gedachte dus, als je ook nog in ogenschouw neemt dat de Vlaming en de Waal niet op goede voet staan (vanwege de taal).

@ Nonkel Frituur | 09-03-16 | 19:39 |
Aanval is de beste verdediging www.geenstijl.nl... ...

-weggejorist-

-weggejorist-

@ mr Fawlty | 09-03-16 | 21:11 |
Je zult je toch een beetje meer moeten verdiepen in het programma van de NV-A.
BelgiŽ kent een hele hoop overbodige (door vorige regeringen met de socialisten van de SP - en hun waalse Ps-broeders, denk maar eens aan DiRupo - ingevoerd) "sociale" voorzieningen.
De NV-A wil veel van deze rommel opruimen, en de echt noodzakelijke voorzieningen efficiŽnter beheersen en uitvoeren.

@Religieiskolder | 09-03-16 | 21:01 |
In dit geval schuif ik de eer door naar Wikipedia/het internet (en het is altijd handig om je geschiedenis een beetje te kennen - hopelijk geldt dat ook voor de kinderen van Martin Bosma.. anders denk je volgens mij dat die man maar wat bazelt).
Maar lees dat hele artikel maar even door aan @allen nl.wikipedia.org... (en waar de verbanden precies liggen laat ik maar aan de lezer denk ik - maar het artikel over de "Edmund Burke Stichting" kan ook geen kwaad nl.wikipedia.org... en formeel staat de stichting ook los van politieke stromingen (en probeert ze allerlei 'conservatieve stromingen' te verenigen).
En voor wie zin heeft in een echt leesavondje (vind je stroming - of juist niet misschien..), staan hier ook nog wat opiniestukken van de voorzitter ervan (een heel euvre - maar in heel veel dingen wijkt hij heel ver af van het Nederland dat we nu kennen - zo meen ik dat ik hem wel eens heb zien schrijven dat ie de Franse Revolutie zou willen terugdraaien.. en dat sluit ook wel een beetje aan bij het gedachtegoed van die stichting volgens mij, anyway hier staat een heel lijstje opiniestukken van hem, die trouwens vaak aanleiding zijn voor 'tegenstukken' en debat in het RD "Afbraak verzorgingsstaat vraagt om nieuw ethos" www.refdag.nl... ).
Tot slot herinner ik me een quote van iemand uit die hoek (kon hem niet meer terugvinden), maar het kwam er op neer dat geen enkele politieke stroming is begonnen zonder een electorale list.. wie weet is die wel op zo'n PVV van toepassing (maar ook weer het oordeel aan de lezer..).

De havens van Rotterdam en Antwerpen combineren in ťťn land is een goudmijn voor de nationale economie.

Powned is er snel bij zeg... maar niet heus.. oud nieuws man.

Kwil Vlaanderen er af..

Kende me voornaam is Balonie nog nie?

Prima idee!

Maar dan Limburg terug in de Duitse Bond, dan kan Wilders daar misschien de boel op de schop nemen en umschaffen

Nederland neemt Vlaanderen erbij als ze willen ???

Voor hetzelfde geld neemt Vlaanderen Nederland erbij als wij willen...

nickolaas | 09-03-16 | 21:39 | niet ok!
lekker lopend verhaal. wat wil je nu zeggen? is de wijn lekker? of ben je vroeg begonnen met de scotch?

Als blijkt uit referenda dat zowel Nederland, als vlaamse provincies dit willen, dan prima. Maar dat is volgens mij niet zo.
Daarnaast haal je naast leuke dingen als K3 en een paar mooie steden, ook een hoop problemen binnen. Taalstrijd brussel en omstreken. Conservatieve en christelijke belgen. En nog een duur koningshuis. Het lukt al niet de eigen af te schaffen.

Onze tanks zullen toch door Vlaanderen moeten wanneer Kabinet Wilders 1 eindelijk de oorlog aan Brussel verklaart, dus kunnen we die afvallige Nederlanders net zo goed inlijven.

Kunnen we het niet omdraaien, en Geert aan Vlaanderen geven?

waarheidenleugen | 09-03-16 | 21:38 | niet ok!

Ik hoop dat je gelijk hebt, ik ben best wel een fan van Bart de Wever, in de zin van, dat hij eigenlijk de MP van Belgie zou moeten zijn. Maar misschien komt zijn kans nog. Charles Michel is in ieder geval niet de oplossing, die maakt er bijna nog een grotere puinhoop van dan Rutte in Nl. Een hele aardige man, die Charles. Maar niet de man die Belgie nu nodig heeft.
Als de Belgen de Wever niet willen, mogen wij hem dan ?

Kunnen we het niet omdraaien, en Geert aan Vlaanderen geven?
Grob E. Boll | 09-03-16 | 23:10 | niet ok!

Waarom, ik mag Wilders graag en met mij een heleboel andere Nederlanders.
Ik zou wel een paar uitwisselingen willen voorstellen.
de Wever voor Rutte.
Francken voor Klaasje.
Maggie voor Edith.
Blijven we wel met Klijnsma en Martin zitten, die willen de Belgen ook niet. Misschien willen ze die 2 wel in Somalie of zo ?

Er moet gewoon een lijn worden getrokken van de kust bij BelgiŽ/Frankrijk naar de Zuidpunt van Nederlands Limburg. Dat is zo'n beetje langs de taalgrens. Prima idee van Geert. Brussel is een apart geval maar dat lossen we wel op. Voertaal wordt overal Vlaams/Nederlands. Ook op scholen en bij instanties. Langs die taalgrens zetten we een groot hek.

Als de Vlammen het zien zitten, prima. Mooi land, mooie mensen. Maar waarom zouden ze dat willen? Ze zullen zowat op elk vlak achteruit gaan. Alleen ons belastingstelsel al.

Vlamen, niet vlammen dombo.

Vlamen, niet vlammen dombo.

Zo'n heerlijk ongenuanceerde headline rechtstreeks uit de koker van de gŁtmensch journalistiek. Natuurlijk zijn de Nederlands sprekende Vlamingen van harte welkom bij Nederland. Nog beter zou het zijn als we er hier weer een republiek van zouden kunnen maken, dat koningshuis hebben we ook maar opgedrongen gekregen.

Het zou mooi zijn om Brabant weer herenigd te krijgen, en Antwerpen en Brussel zijn van oudsher Brabantse steden.

Overigens, Nonkel, ik spreek altijd Nederlands als ik in Brussel kom, en vind dat ook niet meer dan logisch. Wat ik niet begrijp is als Nederlandse televisie in Belgische gemeentes komt en daar met notabelen te spreken raakt, dat het dan vaak in het Frans gebeurt. Terwijl het overduidelijk gemeentes zijn met Nederlandstalige namen.

Als ik Nederlandstalig in BelgiŽ zou wonen, zou ik weigeren om Frans te spreken. En ook niet in onderwezen willen worden. Andersom gebeurt het naar mijn weten ook niet. Waarom laten jullie je toch altijd piepelen door die francofielen?

redflange | 09-03-16 | 19:54 | niet ok!

Je klinkt als een IMPORT-Zeeuws-Vlaming.
Geboren en getogen Zeeuws-Vlamingen hebben geen hekel aan Belgen (allez vooruit: aan Vlamingen)
Enig idee waarom Zeeuws-VLAANDEREN nog aan Nederland vastzit?

En wat BootleggersSmurf | 09-03-16 | 19:45 | niet ok! zegt.

Hij zei het inderdaad zo. NPO is de framing er al goed in aan het rammen bij de Powned medewerkers zo te zien.
En ik maar denken dat ze daar bij Powned zo'n aversie tegen hadden.

-weggejorist-

HoezoNickname | 09-03-16 | 23:23 | niet ok!

Nederlands sprekende Vlamingen ?
Volgens mij heb jij de Vlamingen al minstens 20 jaar geen 'Nederlands' meer horen spreken.

Dat is dus alweer een belofte die hij gaat breken.
Welke Vlaming wil er nu bij Nederland horen?
Of meent Greet dat Nederland Lebensraum nodig heeft?

Bijtendehond | 09-03-16 | 23:36 | niet ok!

Koning Flip, zijn vader, Charles Michel zijn alle drie Franstalig en doen hun best in gebrekkig Nederlands om de schijn op te houden. Laurent spreekt trouwens wel goed Nederlands. Volgens mij doen ze het er gewoon om.

Bijtendehond | 09-03-16 | 23:36 | niet ok!
Ik vroeg op station Brussel Zuid pardon Bruxelles Midi: "Twee croissants alstublieft". het antwoord van de verkoopster was: "Combien?" Ongelooflijk dat ze je zelfs op een internationaal station het bloed onder de nagels vandaan halen, die Brusselaars. En ik kan nog vele van dit soort ervaringen oplepelen.

Of meent Greet dat Nederland Lebensraum nodig heeft?
JanVergoor | 09-03-16 | 23:48 | niet ok!

Misselijk mannetje.
Betaald hij goed, Soros ?

18konijn | 10-03-16 | 00:20 | niet ok!

Ik stond ook eens totaal verloren op de avenue louise en een taxichauffeur deed ook net of hij mijn Nederlands niet verstond. Toen ik me net iets dreigender opstelde sprak hij opeens vloeiend Nederlands.

@18konijn | 10-03-16 | 00:20
Ok, recent heb ik er eigenlijk geen last meer mee gehad (en ik ben de afgelopen jaren redelijk vaak in de Franstalige randgemeenten van Brussel geweest). Ook in de bekende plaatsnamen rond de taalstrijd, al is er wel vaak vandalisme op die wegwijzers daar valt me op). Het grootste gedoe was nog navigatiesystemen en de straatnamen die dan ook tweetalig waren.. Frans=Francois, etc - maar alle francofone belgen zijn gewoon omgeschakeld en ook in winkels geen centje pijn.
Het laatste dat ik me kan herinneren zal zijn geweest in 1996 toen ik Interrailend het laatste stukje alleen reisde en vanuit Brussel-Zuid (Midi) de trein naar Maastricht denk ik moest hebben.. ik moest iets vragen en iedereen liep me inderdaad straal voorbij.. Engels en bingo - dat was wel een beetje raar ja.
En sommige walen kunnen wel een beetje snobs zijn jah - laatste keer dat ik in een verkeersruzie belandde wilde een chique dame even mijn parkeerplekje grissen.. niet gelukt en ik had geloof ik ook nog de tegenwoordigheid van geest een handsymbool te maken dat eigenlijk nog een stukje kwaadaardiger is dan de spreekwoordelijke middelvinger.. (dat had ze vast 'ordinair' gevonden). Die was wel even beduust - en geen plekje dus merci ;).

Bijtendehond | 09-03-16 | 23:36 | niet ok!
18konijn | 10-03-16 | 00:20 | niet ok!
mr Fawlty | 10-03-16 | 00:25 | niet ok!

Heb ooit eens sigaretten in Brussel gekocht in het Nederlands, dat was al moeilijk, maar toen ik er een aansteker bij wilde.... Die belgen doen moedwillig dom.

@mezelf | 10-03-16 | 00:49 |
1997 was het trouwens (misschien heeft de taalstrijd zich net in dat jaar ontwikkeld ;) ).

Rutger spreekt iemand met u aan. Hij is diep onder de indruk.

Het zou een ijzersterk verbond worden, die twee bij elkaar, samengaan met dezelfde taal, een beetje cultuurverschil dat overbrugbaar is.
Maar of de Belgen het wel leuk vinden om bij die Ollanders te worden gevoegd? Maar verkoop het dan van dat Vlaanderen Nederland er bij neemt.
Maakt verder niets uit. Een hele sterke economische macht in Europa met veel zeehavens. Kijk dat had dus wel een heel goed resultaat opgeleverd in vergelijking met het opgefokte Europa dat geen Europa is, maar een zooitje bij elkaar geraapte landen die niets met elkaar gemeen hebben. Nou ja ze willen allemaal geld natuurlijk en de rijkste betaalt.

Ja Brussel daar moet je gewoon een hek om zetten als een soort Vaticaan. En WaloniŽ naar Frankrijk. Kijk zo verenig je Europa.
Maar het zal wel niet lukken, want Frankrijk is ook zo arm als een kerkrat net als WalloniŽ. En de Vlamingen en de Ollanders zien het grote belang er niet van in. Je kan dan eindelijk een keer je bek open trekken in Brussel tenzij je je ook van die last bevrijdt.
Misschien kunnen we dan wel bij het Britse Gemene best.

redflange | 09-03-16 | 19:54 | niet ok!
Je klinkt als een IMPORT-Zeeuws-Vlaming.
Geboren en getogen Zeeuws-Vlamingen hebben geen hekel aan Belgen (allez vooruit: aan Vlamingen)
Enig idee waarom Zeeuws-VLAANDEREN nog aan Nederland vastzit?
Bijtendehond | 09-03-16 | 23:24 | niet ok!

Ik kom inderdaad uit Limburg.
Dat Z.Vl. bij Nederland hoort, komt door het scheidingsverdrag.

Nee Greet, dat wil je niet.

Snap Geert wel. Hij roept al jaren (10 ofzo nu) vruchteloos dat dit land ten onder gaat aan moslims, terwijl de "homegrown" terroristen gewoon uit Vlaanderen in Parijs aan de slag gaan.
Tja goed plan dus Molenbeek, Borgerhout enzo......zitten we echt op te wachten.
Of is dit een variant op "dit land is vol" en dus zoeken we meer lebensraum ? Of is dit ingegeven door zijn sponsors ivm een verkapte overname van de Amsterdamse diamantairs van hun concurrenten in Antwerpen ?

De zoveelste uit zijn verband getrokken toespraak van Wilders.

Een soort migratie-deal, dus. Vlamingen voor vluchtelingen. En al die linkse akela's maar roepen dat Geert buitenlanders haat...

caralho | 10-03-16 | 09:23 |
De zoveelste uit zijn verband getrokken toespraak van Wilders
Helemaal mee eens Caralho, wat me te denken geeft is dat GS dat klakkeloos overneemt zonder enige journalistische puff het zelf uit te zoeken of de toespraak te luisteren. Shame on you GS. Wilders zegt niet ik wil Vlaanderen erbij maar als de Vlaanderen het zelf willen kunnen we er over nadenken. Dat is heeeel wat anders als hierboven suggereert wordt.

Krijgen we ook Molenbeek en zo erbij.

BELG, dat staat toch voor Ben Eerst Limburger Geweest?

Maar laten we eerst de mensen in Vlaanderen vragen of ze dat wel willen.
Mijn Antwerpse vrienden zijn zeker niet anti-Nederland maar "ingelijfd" worden is weer heel wat anders.
-
Dat hun 2 bevolkingsgroepen op gespannen voet met elkaar leven is het normale te verwachten gevolg van iedere geforceerde multiculti. Daarom is het zo onzinnig en dom om een multiculti in een homogene bevolking te forceren.... zoals we hier in NL nu ook wel door hebben gekregen.

Was mijn comment van 23:36 nou echt joriswaardig? Omdat er een scheldwooord in stond? En voor de rest ALLES met dit topic te maken had.
De stukjesschrijverts van Powned en Geenstijl zijn er ook niet vies van. Als die in het volgende stukje scheldwoorden bezigen, gaat de pagina dan op wit?
#hypocrisie

Zou wel leuk klinken, Nedervlaanderland. Vlederen,
Vlemerland, Nedervlaam, Vladerland, Grootvlaanderland.
Maar wanneer ik Vlaming zou zijn, zou ik er toch nog een tijdje over moeten slapen om samen te gaan met Nederland.

Doe maar niet Geert! Vlamingen hebben aan zo wat iedereen op de wereld een hekel, maar vooral aan Ollanders!

Nederland, Vlaanderen en Zuid_Afrika!

(en alles wat er tussen zit)

hmm denk dat we daarop moeten wachten tot amalia oud genoeg om het Belgische prinsje te trouwen.....dan zou t kunnen maar dan waarschijnlijk alleen inclusief Wallonie...en dat willen we niet, Wallonie moet dan maar bij Frankrijk...maarja dat wil frankrijk niet....want Wallonie te ARM! dus t gaat nooit gebeuren, of dus via een koninklijk huwelijk....das de enige weg denk ik!

De zoveelste uit zijn verband getrokken toespraak van Wilders.
caralho | 10-03-16 | 09:23 | niet ok!
och gut toch. Het is wat he die Geert altijd zo vaak verkeerd begrepen of verkeerd uitgelegd door die boze media. Wel opmerkelijk voor iemand die met woorden zijn geld moet verdienen, nou ja zijn geld, ons geld mag opmaken als TK lid.

Vroegah was Vlaanderen onderdeel van Nederland. Maar ik heb een goed idee. We krijgen Vlaanderen erbij. Dat is goedkoop tanken en Nonkel's fritkot natuurlijk. Maar als compensatie maken we Groningen en Friesland onafhankelijk, zijn we gelijk van de vele PvdA stemmers af en het CJIB! De rest van Belgie verkopen we aan de Fransen (inclusief Luik wat een doffe ellende daar), iedereen blij!

@Zoon van Boer | 09-03-16 | 20:12

Vrouwen met een Vlaams accent zou ik graag eens serieus 'nemen'.

Lekker stemmetje, vaak erg knap en zeer gesofistikkeerd.

Ik heb liever een grote muur bij de maas en dan Zeeland, Brabant, Limburg en vlaandenren die samen weer het groot hertogdom Brabant gaan vormen. Dat waren pas tijden.

Voeg liever limburg toe aan BelgiŽ

Historisch en cultureel gezien zou het kunnen, Vlaanderen is meer verwant aan Nederland dan aan WalloniŽ.
Maar de de vraag is natuurlijk wel of de Vlamingen het willen, zo niet dan kan Greet brullen wat hij wil maar dan gaat het feestje niet door.

Nee die belgen duwen we naar waloniŽ

Nonkel Frituur | 09-03-16 | 20:18 | niet ok!

Wacht maar tot je de eerste blauwe brief van de belasting gekregen hebt na fusie. Daarna begrijp je onze geld-obsessie een stuk beter.

Dat apenland hoeft er voor mij niet bij.

Hmmm wel weer een overtrokken uitspraak.

Eerst maar eens op weg naar het proces wat hem te wachten staat.

Er is nu al ophef over partijdige rechters die moeten worden vervangen. Tja een rechter die lid is van de SP is dat wel een onpartijdige rechter?

Dit proces is zo'n'zo een schijnvertoning dat geen enkele kans van slagen heeft. Weer gratis reclame voor de PVV.

Ik hoop nog steeds dat dit kabinet gaat vallen en er snel nieuwe verkiezingen gaan komen.

Ik hoop op kabinet Wilders1

Hij heeft toch ook niks te willen? Als een kind zegt: ik "wil" dit of dat, dan krijgt hij dat van mij ook niet.

Goed idee, na Vlaanderen doorlopen naar de Franse grens en alle WalloniŽrs over de grens gooien. Ethnic cleansing dus.

@Nonkel Frituur | 09-03-16 | 19:39
Ach kom, jullie hebben geen eens een fatsoenlijk wegennet. En zo verdeeld dat zelfs de trein van taal verandert halverwege dat land. Gewoon bij NL aansluiten, dat is voor iedereen goed. Behalve de voor de WalloniŽrs.

Ieder Europees land heeft ook altijd wat. Bij ons rijden de treinen weer niet goed en bij een schoonmaakstaking lijkt het wel of iedereen zijn huisvuil dumpt op de stations en in de treinen. En onze wegen zijn wel beter, maar over sommige trottoirs loop je altijd mank, en als het sneeuwt dan lijkt de wereld bij ons gestopt te zijn. Dit is ook voor verbetering vatbaar.

-weggejorist-

Hoe zeer ik vlaanderen een warm hart toedraag, alsjeblieft niet samen met nederland. Want dan gaat de benzine weer hartstikke omhoog qua prijs! 1.114 EUR afgelopen week.. dan tank je gewoon met plezier! vZodra vlaanderen bij nederland zou komen, krijg je t oer-hollandse gezeik weer en dat moeten we niet hebben.

-weggejorist-

-weggejorist-

Reacties op dit artikel zijn gesloten