Na de valse start gisteren door de Anatolische streekderby gaat het PowNews vandaag alsnog van start met #Foccupy. Onze tent wordt vanmiddag opgezet en vanaf vier uur bent u van harte welkom op het Amsterdamse Museumplein.
De #Foccupy demonstratie is vóór het kapitalisme en tégen de #Occupy beweging. Wie wil mag ook blijven slapen, maar dan moet u wel uw eigen tent meenemen. Jojanneke houdt haar luchtbed namelijk graag voor zichzelf.
Mocht u vier uur niet kunnen halen -en die kans is groot want u heeft natuurlijk een baan-, dan bent u vanzelfsprekend ook later welkom.
Update half vijf En we zijn begonnen!
Gerelateerd
Reaguursels
Hulde! Kapitalisme is toch veel beter als het communisme, het verleden heeft dat al laten zien.
Inhollandstudent | 27-10-11 | 12:25 | niet ok!
Anatolische streekderby +999
Hoe verzin je het!! Hahahaha
SimonPhoenix | 27-10-11 | 12:25 | niet ok!
Yeah, Rockfuck&Roll!
Conan de Rabarber | 27-10-11 | 12:26 | niet ok!
Als vaste reaguurder ga ik even een kijkje nemen.
Creaven1992 | 27-10-11 | 12:26 | niet ok!
Klinkt goed :p.
Het zal wel niet van de grond komen, maar het idee is grappig.
jakker92 | 27-10-11 | 12:27 | niet ok!
lol @ anatolische streekderby
partyman26 | 27-10-11 | 12:27 | niet ok!
BAZEN!!
Tukkertje93 | 27-10-11 | 12:27 | niet ok!
Nou nou nou... dat zal me een succes worden....
Sas | 27-10-11 | 12:28 | niet ok!
Apie ziet... apie doet...
Sas | 27-10-11 | 12:29 | niet ok!
Zodra jullie het verschil tussen kapitalisme en corporatisme en ik het verschil tussen BNN en PowNed zie kom ik ook.
Superior Bastard | 27-10-11 | 12:29 | niet ok!
Kan je ook voor kapitalisme zijn maar tegen de misdadige vormen die het aanneemt? Ja he, dat kan gewoon....
ams | 27-10-11 | 12:30 | niet ok!
Kan je ook voor kapitalisme zijn maar tegen de misdadige vormen die het aanneemt? Ja he, dat kan gewoon....
ams | 27-10-11 | 12:30 | niet ok!
Mooi ik sjok wel effe langs; mijn flatulerende labrador moet tegen 4-en steevast schijten dat het niet fraai meer is.
Pa Cartwright | 27-10-11 | 12:31 | niet ok!
Neem nu eens twee minuten de tijd om uit te zoeken waar de Occupy beweging voor staat.
Ze zijn helemaal niet tegen het kapitalisme. Integendeel ze zijn zelfs voor het kapitalisme. Ze vinden het normaal dat iemand die hard werkt en / of ondernemersrisico neemt daar goed geld mee kan verdienen.
Waar ze (in mijn ogen terecht) tegen zijn is dat snelle jongens in dienst van banken miljarden aan spaargeld verkwanselen zodat de spaargelden en pensioenen van normale mensen in gevaar komen. Ze zijn tegen het ongebreideld risico's nemen door banken die dan vervolgens met belastinggeld ondersteund moeten worden.
Dat is althans het uitgangspunt van de originele Occupy beweging in New York. Wat de rest van die copycats doet interesseert me eigenlijk niet.
James Lastig | 27-10-11 | 12:31 | niet ok!
Iets zegt me dat het niet echt storm zal gaan lopen
Tobi | 27-10-11 | 12:32 | niet ok!
-weggejorist-
Mr.Sam | 27-10-11 | 12:34 | niet ok!
Wat een gebrek aan inzicht als je denkt dat occupy tegen kapitalisme is...
gozahtje | 27-10-11 | 12:34 | niet ok!
Jezus, dit is echt het toppunt van stupiditeit. Jongens en meisjes van Powned, gisteravond nog beetje TV gekeken? Leuk he dat hardcore kapitalisme. Ik denk dat Superior Bastard gelijk heeft en jullie werkelijk geen idee hebben, maar #Foccupy klinkt zo leuk..
Weird Guilders | 27-10-11 | 12:36 | niet ok!
@Inhollandstudent: Wellicht dat je onder communisme wel grammatica regels had geleerd, je weet het niet. Maar je naam zal al een hoop verklaren.
#Foccupy is 1 van de meest matige vertoningen ooit verzonnen door een publieke omroep. Wanneer je enig verstand in je flikker hebt, zie je de verdorvenheid in het huidige systeem. Ik ben niet tegen kapitalisme, maar tegen de negatieve uitwassen ervan.
doubledope | 27-10-11 | 12:36 | niet ok!
Tsja, de Occupy-lieden als losers afschilderen en jezelf als winnaars is wel een érg makkelijke manier om deze kwestie af te doen.
Darmschurft | 27-10-11 | 12:41 | niet ok!
#Foccupy? louter zieltjes winners wat er de klok slaat hier.
welke sukkel van het eerste uur ,komt hier nu weer mee op de proppen?
feboburger | 27-10-11 | 12:41 | niet ok!
@doubledope:
Het is grammaticaregels.
Darmschurft | 27-10-11 | 12:41 | niet ok!
Voor Powned, tegen overmatig Kapitalisme.
Ja-Nee, geen mening.Gezellig nickies uitwisselen
onder toeziend oog van Jojanneke .
Veel plezier.
Ratzing. | 27-10-11 | 12:45 | niet ok!
@Darmschurft | 27-10-11 | 12:41 :
Touché
doubledope | 27-10-11 | 12:45 | niet ok!
Het is nog lang geen 1 april, dus zal het wel een 1 april grap zijn. Bussen naar D66. Lege bankjes en in elkaar geslagen hoofdredacteuren. Tenten bij Occupy.
Jaja.
Rogard | 27-10-11 | 12:46 | niet ok!
*Facepalm*
Nog een keertje dan maar.
DE OCCUPY-BEWEGING VÓÓR KAPITALISME (sorry voor caps, maar het schijnt anders niet door te dringen).
Waar ze tegen zijn is corporatisme. Get your facts straight. Prutsers @ Powned.
Teiltjes Tekort | 27-10-11 | 12:47 | niet ok!
Zo fucking triest dit.. Humor van kakstudenten.
Vaus | 27-10-11 | 13:00 | niet ok!
Als Jojanneke nou gewoon een toegangsprijs vraagt voor haar matras, dan staat ook voor haar de deur tot het kapitalisme wagenwijd open.
Koud flesje Alfa | 27-10-11 | 13:00 | niet ok!
Het is belangrijk te weten wat corporatisme is. Politici noemen onze huidige economie: “Kapitalisme”, en velen geloven dat. Tegelijkertijd schuiven ze alle fouten van het socialisme in de schoenen van de huidige “kapitalistische” maatschappij.
Maar deze huidige maatschappij is helemaal geen kapitalisme, maar is Corporatisme.
Megalomaantje | 27-10-11 | 13:02 | niet ok!
Ik ben morgen in Amsterdam, voor werk uiteraard! Staat de #Foccupy er dan ook nog?
Richie | 27-10-11 | 13:05 | niet ok!
@ Koud flesje Alfa / 13:00
En vergeet vooral niet de eindejaarsbonus wanneer ze goed werk heeft geleverd, maar alleen dán
Tobi | 27-10-11 | 13:06 | niet ok!
-weggejorist-
kutkersrman | 27-10-11 | 13:08 | niet ok!
Megalomaantje | 27-10-11 | 13:02
Dan is #Foccupy volgens u voor Pluralisme, what's in a name...
Uitleg van de termen voor de newbies in mier'nneuqland:
Corporatisme als maatschappijsysteem is een model waar wetgevende macht aan burgervergaderingen wordt toegekend die economische, industriële, agrarische en professionele groepen vertegenwoordigen. In tegenstelling tot pluralisme, waar vele groepen strijden voor de controle van de staat, nemen in het corporatisme verscheidene onverkozen lichamen een beslissende rol aan in het besluitmakingsproces. Het is een politiek-economische leer, die probeert een middenweg te vormen tussen het marxisme en het kapitalisme, en die verwant is aan het solidarisme.
Hijo del Sol | 27-10-11 | 13:09 | niet ok!
Hopen dat de opkomst groot is zou prachtig zijn!
koendeventer | 27-10-11 | 13:20 | niet ok!
@ jakker92 | 27-10-11 | 12:27 |
Het hele idee is juist dat het niet van de grond komt. Want die mensen werken is dan het verhaal. Snap je wel.
DerUnterMensch | 27-10-11 | 13:31 | niet ok!
Echt zo bizar dat gezeur over kapitalisme en foccupy. Als je echt kapitalisme wilt moeten we banken/landen die het niet redden failliet laten gaan. Dan zou momenteel niemand werk hebben. Maar nee, we willen wel kapitalisme en bonussen, als we het niet redden lenen we gewoon wat extra van China en consorten. Wie gaat dat allemaal terugbetalen? Juist ja, de doelgroep van Powned, de jonge generatie.
Die babyboomers/generatieX die het systeem hebben vernageld mogen best aangepakt worden. Ik steun die occupybeweging daar in.
henkstubbe | 27-10-11 | 13:34 | niet ok!
Goed plan! Heerlijk die kanslozen uitlachen daar in amsterdam! Ben er helemaal voor!
zeefert | 27-10-11 | 13:48 | niet ok!
Er wordt veel over de crisis geluld, maar er is er slechts 1 ie erover zingt, en goed!!
www.youtube.com...
reeetje | 27-10-11 | 13:49 | niet ok!
@ James Lastig | 27-10-11 | 12:31 | niet ok!
Zo te zien is nadenken behoorlijk lastig voor James.
De overgrote meerderheid van de Occupy-beweging bestaat uit die-hard communisten, kunstenaars, ouderwetse feministen en mensen die niet willen werken.
Semper Pecunia | 27-10-11 | 13:59 | niet ok!
James Lastig | 27-10-11 | 12:31 | niet ok!
Waar haalt u het vandaan dat er A) een breed gedragen gedachte is van de occupy beweging? En B) waar kan men vinden dat ze voor het kapitalisme zijn?
KillerK | 27-10-11 | 14:03 | niet ok!
Ik ben erbij, Tot MORGUUH
Florisb | 27-10-11 | 14:03 | niet ok!
Hijo del Sol | 27-10-11 | 13:09
Mierenneuqland? Ik denk dat je dat voor jezelf moet uitmaken, maar als men werkelijk iets de schuld wil geven dan laat op zijn minst duidelijk zijn waar het over gaat.
En ik denk dat je met je reactie meer pint op de theorie dan de praktijk, want veel zaken worden gemaskeerd door met de grootst mogelijke theoretische onzin en onduidelijkheden te komen. De eenvoud is moeilijker dan de complexe zaken die men heeft willen verkopen. Vandaar dat banken ook de meest grote onzin mochten stoppen in financiële producten. Lekker onduidelijk en bewust ingewikkeld maken dan weet niemand meer waar het over gaat en dan zal het wel goed zijn, een soort van "Maul halten" wij weten het beter. Door nu het woord "kapitalisme" te besmeuren en deze de schuld te geven van alle ellende kan men heel simpel foute systemen die de werkelijke schuldigen zijn maskeren en buiten schot houden. Zie mijn eerste reactie...Tabee.
Megalomaantje | 27-10-11 | 14:03 | niet ok!
God ik hoop dat Foccupy niet echt is.. wat een wansmaak, wat een bullshit, wat een lekkere verdraaing van boodschappen en zaaien van verwarring.
GS is toch niet serieus in het ondersteunen van deze bullshit?
Triest, heel triest.
OomAgentFactcheck. | 27-10-11 | 14:15 | niet ok!
@doubledope | 27-10-11 | 12:36
Een zin begint nooit met "maar". Je hebt 1 fout meer dan Inhollandstudent.
Elmer Fudd | 27-10-11 | 14:18 | niet ok!
En die "dan" is bewust geschreven.
Elmer Fudd | 27-10-11 | 14:19 | niet ok!
es zien welk 1,5 persoon en een paardenkop komt opdagen... beetje een streekderby als excuus gebruiken.... tssss
Kerby | 27-10-11 | 14:22 | niet ok!
DON'T #OCCUPY! #LIBERATE! CAPITALISM ROCKS!!!!1!
CassandraTroy | 27-10-11 | 14:23 | niet ok!
Dit is echt té TRIEST voor woorden :D Jullie snappen er volgens mij helemaal niks van
arikanari | 27-10-11 | 14:29 | niet ok!
@Elmer Fudd | 27-10-11 | 14:18 :
Als we dan toch een de taalnazi gaan uithangen, wel graag correct.
taaladvies.net...
doubledope | 27-10-11 | 14:45 | niet ok!
Semper Pecunia | 27-10-11 | 13:59
Bent u bij de originele Occupy beweging, die in New York wezen kijken?
Heeft u de mensen daar gezien en gevraagd naar hun beweegredenen?
Nee he? Dat dacht ik wel sukkel!
Ik wel namelijk. Ja er zitten een paar wereldvreemde hippies tussen. Maar het grootste deel zijn mensen die hun spaargeld kwijt zijn geraakt, mensen met een gewone baan, ouderen die hun pensioen naar de donder hebben zien gaan enz.
Dus hou je domme smoel en verdiep je eerst eens in de materie voordat je gaat schelden.
James Lastig | 27-10-11 | 15:10 | niet ok!
KillerK | 27-10-11 | 14:03
Heeft u al met de mensen in de Occupy beweging gesproken?
Ik was vorig weekend in New York en heb met een hele serie volk gesproken daar.
James Lastig | 27-10-11 | 15:12 | niet ok!
@Inhollandstudent
Ze kunnen blijkbaar geen les geven op InHolland. Communisme is een samenleving zonder staat, dus de SU--war jij waarschijnlijk op doelt--was niet communistisch.
linkse_libertariër | 27-10-11 | 16:13 | niet ok!
@James Lastig | 27-10-11 | 12:31 | niet ok!
Je kan niet zeggen "#occupy" is voor of tegen iets want er lopen van alles mee. Er zijn genoeg mensen die voor kapitalisme zijn maar ook genoeg die er tegen zijn binnen #occupy.
linkse_libertariër | 27-10-11 | 16:16 | niet ok!
Ok, dus #Foccupy betaalt ook lekker de rekening voor de Grieken dan? Hoeft de rest niets meer te betalen om het kapitalisme te redden.
linkse_libertariër | 27-10-11 | 16:16 | niet ok!
Foccupy, de ware aard van powned. Behalve de titel amateuristisch, ordinair en goedkoop hebben jullie nu ook de titel zielig en fake gewonnen. Hoe veel figuranten gaat powned inhuren om het vol te laten lijken bij die tent? Ongetwijfelt zullen jullie de boel wel weer neppen. Dat doen lullie ook met die occupy interviews waar jullie selectief de kneuzen en verdwaalde zwervers laten zien en horen ipv de gasten die wel wat te melden hebben. Koefnoen heeft verdomd goed jullie simpelheid, hypocriciteit en onechtheid gepersifleerd, hoop dat ze een vervolg maken.
Erg jammer, want deze site is zo nu en dan wel de moeite waard dankzij de inhoud van de reaguurders (als je door het geroeptoeter heen leest tenminste).
Ik ben overigens voor kapitalisme, maar zoals vele al hebben aangegeven is het 'kaptalisme' verneukt door oa de politiek en kan je het dus geen kapitalisme meer noemen. Verder is de hele economie verziekt door het egoistme en de graai en bonussen cultuur. Waar de gokkers op de beursvloer en de gladde jongens bij de banken vette bonussen krijgen en een belachelijk salaris voor het gokken met het geld van de burgers. En als het mis gaat dan kloppen ze dood leuk weer aan bij de burgers voor nog meer geld. En daar boven op bekennen ze geen schuld door hun fundementen te veranderen. Nog steeds worden er exorbitante bonussen uitgekeerd, verdienen ze een belachelijk salaris en blijven ze de bevolking zo veel als wettelijk mogelijk uikleden. Er is niets veranderd, zoals altijd zijn de burgers de lul en moeten ze voor alles opdraaien.
XaleX | 27-10-11 | 16:30 | niet ok!
Spijker. Kop. Mis. Verder wat XaleX zegt.
Frdnnd | 27-10-11 | 16:37 | niet ok!
Ah het is wel circle jerk tijd. Je eigen graf graven +1
keEschkkKachel | 27-10-11 | 16:39 | niet ok!
Waarom is er geen livestream?
JoranVanderdood | 27-10-11 | 16:41 | niet ok!
Jongens, ik zou graag willen komen, maar ik ben mijn Bugatti Veyron aan het wassen. Je moet toch ergens op bezuinigingen.
chloorinogen | 27-10-11 | 16:49 | niet ok!
Door het kapitalisme hebben werkweigeraars, demonstranten, allochtonen, misdadigers, mislukkelingen en vele andere onrendabelen, allemaal een riante uitkering, onderdak, verzorging en vele vrijstellingen.
Creaguurder | 27-10-11 | 16:51 | niet ok!
Zetten jullie er dan ipv een weggeefwinkeltent een GeenStijl merchandise bungalowtent neer?
KaiserSoza | 27-10-11 | 16:56 | niet ok!
Iets te ver van huis om even langs te komen, helaas!
EllaRouvoet | 27-10-11 | 16:56 | niet ok!
Niet heel erg creatief. Powned/GS zou deze beweging juist moeten uitdagen in een stevig debat. Misschien valt er nog wat inspiratie uit te halen, een manier om corruptie te bestrijden.
De vraag om transparantie vraagt een hele nieuwe mindset, aangezien alles en iedereen die tot de status quo behoort daar rekening mee moet houden. Maar langzaamaan worden we allemaal wel para, we worden gebombardeerd met verhalen over corruptie. Hier helemaal. Dus misschien is het niet zo gek dat we bloed willen zien, en bankiers en directeuren die te ver zijn gegaan achter tralies willen zetten.
Misschien is de vraag naar meer controle door het volk te combineren met de standpunten van de Piratenpartij?
Parama Purusha | 27-10-11 | 17:06 | niet ok!
Ja, grappig, maar Foccupyers moeten werken en hebben een gezin en dus geen tijd.
sk!llz | 27-10-11 | 17:17 | niet ok!
@Creaguurder | 27-10-11 | 16:51 | niet ok!
Heb je in de gaten dat je zegt dat alle allochtonen een riante uitkering hebben? Vraag me af of je dat bewust hebt gedaan of dat je gewoon niet zo goed in nederlands bent.
witte strepen | 27-10-11 | 17:19 | niet ok!
ik ben trouwens ondernemer, student en ook nog eens werknemer en krijg geen subsidie of een uitkering maar ik bezoek occupy Den Haag regelmatig om ze te steunen. Er zijn daar meer werkende mensen maar die zie je weinig op televisie.
witte strepen | 27-10-11 | 17:22 | niet ok!
Powned heeft geen doelgroep, geen visie en geen talent in huis.
GS heeft destijds de stemmetjes ervoor binnen gehaald, Weesie bleek een kasplant kan grappige uitspraak zodra je er een camera op richt, Rutger is alleen maar dikker en kaler geworden en wat betreft verslaggeving meteen voorbijgestreefd door Jelte van GS.
Jongens, ik snap dat jullie niet meer weten hoe je de aandacht wil krijgen. Veel plezier in die klote-tent en probeer er in de tussentijd eens achter te komen waar occupy voor staat, voordat jullie weer gaan roepen dat de regering ons tijdens deze crisis niet kan redden.
Vage_eddie | 27-10-11 | 17:22 | niet ok!
En aan alle mensen die kritiek hebben aan werkloze mensen wereldwijd; geef de banken de schuld!
witte strepen | 27-10-11 | 17:25 | niet ok!
En aan alle mensen die kritiek hebben aan werkloze mensen wereldwijd; geef de banken de schuld!
witte strepen | 27-10-11 | 17:25 | niet ok!
sk!llz | 27-10-11 | 17:17 | niet ok!
Ja, Foccupyers hebben een baan, dus ze maken zich -in tegenstelling tot occupyers- niet druk over hoge belastingen en zelf verdiende pensioenfondsen die verkwanseld worden. Klinkt compleet logisch...Denk eens na, retard.
Vage_eddie | 27-10-11 | 17:26 | niet ok!
triest
W.West | 27-10-11 | 17:26 | niet ok!
@mezelf
aan = op.
witte strepen | 27-10-11 | 17:27 | niet ok!
Wat willen ze bij Occupy bereiken? Dat iedereen lief en eerlijk en niet zelfzuchtig wordt...kun je natuurlijk schudden. Mensen gaan als het erop aan komt altijd voor hun eigen hachje, is van alle tijden. Wat er aan het gebeuren is, is dat Europa en het westen moeten inleveren op het wereldtoneel. Daardoor lopen de systemen die ons veel gebracht hebben averij op en dat vinden we niet leuk. Of denk ik nu te simplistisch?
Ruti | 27-10-11 | 17:38 | niet ok!
Flauwekuldemonstraties die geen effect sorteren. De bevolking wordt hoe dan ook genaaid en krijgt daar na afloop ook nog een rekening voor.
natte krant | 27-10-11 | 17:42 | niet ok!
Ruti | 27-10-11 | 17:38 | niet ok!
De politiek kan voorkomen dat mensen te ver doorslaan in zelfzuchtigheid. Bijvoorbeeld door luie mensen te laten korten op hun uitkering (wat natuurlijk al gebeurd) maar ook doordat ze een stop zetten op de bonussen van falende 'topbankiers'.
witte strepen | 27-10-11 | 17:47 | niet ok!
ik ben voor meer seks met berluscon-meisjes en hotelkamer-meisjes
ganzo | 27-10-11 | 17:47 | niet ok!
Ik blijf dat gedoe door Powned gewoon onzin met een verlengsnoer vinden.
Veel plezier, don't bother me with it.
TM | 27-10-11 | 17:52 | niet ok!
Als jullie het volhouden tot dinsdag kom ik even langs! Eerder kan helaas niet ivm met tentamens!
frbrob | 27-10-11 | 18:04 | niet ok!
Hulde!!! Jammer dat de doelgroep aan het werk is..... En er dus niet zoveel fysieke bijval zal zijn. Ik kom in t weekend met een fles drank. Gezellig bomen over het kapitalisme.
neworder | 27-10-11 | 18:05 | niet ok!
Live-stream, anders is 't niet echt.
wel/niet | 27-10-11 | 18:05 | niet ok!
witte strepen | 27-10-11 | 17:47 | niet ok!
Dus als we uitkeringen nog harder aanpakken (ik ben voor) en te hoge/irreële bonussen verbieden is alles koek&ei?
Ik denk dat de oplossing zit in het laten varen van onze zogenaamde democratische waarden.. Nederland is log, om over Europa nog maar niet te spreken. Beslissingen zijn allemaal halfbakken door de consensus die bereikt moet worden omdat te veel partijen inmenging hebben. Daadkrachtig ingrijpen waar nodig is onmogelijk. Met één harde lijn in Europa vanaf het beginnen van de EU en de euro had denk ik een hoop voorkomen..
Ruti | 27-10-11 | 18:07 | niet ok!
In het beste geval wordt het een goeie reclame voor occupy maar de kans is groter dat het een zielige vertoning wordt van nog zieligere maatschappelijke autisten.
Ik kan me trouwens als betalend lid niet herinneren ooit toestemming gegeven te hebben voor uitgesproken politieke actie's van PowNed.
K.Zwellever | 27-10-11 | 18:09 | niet ok!
@natte krant Ja als je lekker thuis blijf zitten bij de warme kachel als een verwent groot negatief kind dan gebeurt er helemaal niks,
intussen gaat al het collectieve geld naar die witte boord criminelen want denk je nu echt dat ze stoppen hun zakken te vullen?
Al meer dan 1500 steden bezet, de revolutie is begonnen.
lulijzer | 27-10-11 | 18:10 | niet ok!
Ruti | 27-10-11 | 18:07 | niet ok!
Niet uitkeringen aanpakken, het misbruik aanpakken! En in mijn ogen niet te hoge bounussen verbieden, maar het misbruik aanpakken.
Ben het met je eens dat de democratie niet heel goed werkt. Maar ik persoonlijk heb nog nooit een beter systeem gezien. Jij een idee?
Natuurlijk is het dan niet koek en ei in mijn ogen. Maar ik hoor hier alleen maar dat we niet concreet zijn. Datgene wat ik op internet lees over occupy New York ondersteun ik voor een groot gedeelte. In Nederland slaan ze in mijn ogen te ver door. Maar omdat ik vind dat het een wereldwijd probleem is doe ik af en toe mee in Nederland. Wat veel mensen wel kunnen leren van de sfeer op occupy den haag is dat iedereen open staat voor andermans mening. Zelfs bij de grootste tegenstanders van het huidig systeem proberen mensen nog het gesprek aan te gaan en actief te luisteren. Helaas vervallen tegenstanders vaak in ordinair gedrag zoals schelden en kleineren van occupyers.
witte strepen | 27-10-11 | 18:16 | niet ok!
pff waardeloze mensen van powned.
ga toch werken man!
poepveeg | 27-10-11 | 18:18 | niet ok!
society trolling +1
joajoa | 27-10-11 | 18:22 | niet ok!
Communisme is een samenleving zonder staat
linkse_libertariër | 27-10-11 | 16:13 |
Nee hoor! Communisme is een ideologie en in de praktijk een staatsvorm die gericht is op gemeenschappelijk bezit van productiemiddelen en verbruiksgoederen!
Een samenleving zonder staat (autoriteit) is Anarchie!
Prins Pils | 27-10-11 | 18:25 | niet ok!
moeten jullie niet werken?
poepveeg | 27-10-11 | 18:25 | niet ok!
Kapitalisme is niet zo goed voor de planeet. Iedereen weet dat de bossen verdwijnen, de zeeën leeggevist worden, de olie bijna op is, en ga zo maar door. Beetje korte termijn denken dus. Als je voor #Foccupy bent, vind je het wel best dat alles over 20 jaar op is en geef je dus geen #foc om niks. Demonstreren om te laten zien dat je er niks om geeft... veel plezier.
st_joris | 27-10-11 | 18:29 | niet ok!
Wat een kansloze BNN actie zeg.
Mensen die pro kapitalisme zijn hebben trouwens helemaal geen tijd om in zo'n zielige tent te gaan lopen boe roepen. Die zijn óf aan het werk, óf hard aan het genieten na gedane arbeid.
kersenflap | 27-10-11 | 18:32 | niet ok!
Uw zet door, bravo! deze is voor jullie www.youtube.com...
Bertus Brulbroek | 27-10-11 | 18:38 | niet ok!
@lulijzer | 27-10-11 | 18:10 | niet ok!
*PROEST* Je doet je naam eer aan. Buiten het overdreven aantal steden, is het aantal mensen wat lekker aan het trommelen is, wat aan het schoppen tegen alles en nog wat is, buitengewoon klein! Honderd in NL!!!! Wat lul je nou man???
neworder | 27-10-11 | 18:39 | niet ok!
@TM | 27-10-11 | 17:52 | niet ok!
Je kan wegzappen.
neworder | 27-10-11 | 18:40 | niet ok!
Hmm is occupy niet slechts progressief? Het wil de uitgewassen van de graaicultuur aanpakken, dingen die eigenlijk zorgen voor een slechtere situatie mbt de openmarkt. Monopolisatie, fraude, investering zonder risico.
Ik kan er ook naast zitten, ik heb me er niet echt in verdiept.
lokado | 27-10-11 | 18:56 | niet ok!
witte strepen | 27-10-11 | 18:16 | niet ok!
een dictatuur die je eigen mening vertegenwoordigd is het beste wat er is ;) Maar dat slaat ook nergens op.. Toch wat meer gecentraliseerde macht zou geen kwaad kunnen imho.. Occupy in Amerika is iets anders dan het beursplein..hier in NL hebben we het allemaal niet zo slecht, dat moeten we niet vergeten.
Ruti | 27-10-11 | 18:57 | niet ok!
st_joris | 27-10-11 | 18:29
Nee hoor, dat komt omdat door de ongebreidelde kredietschepping, waardoor er steeds maar nieuw geld de markt of beter de planologie in wordt geslingerd. Het stimuleert ons tot lenen en als idioten te consumeren, wat is ingewisseld voor hard werken en sparen. Koppel geld aan waarde i.p.v. schuld zodat er in hoofdlijn eerst verdiend moet worden voor dat er wordt besteed, en kijk dan eens of men zo spilzuchtig met waardevolle grondstoffen omspringt.
Willem Hollander | 27-10-11 | 19:00 | niet ok!
-weggejorist-
HenkieH | 27-10-11 | 19:01 | niet ok!
Ik stel voor dat PowNews vanavond reageert op alle bovenstaande reacties, zij hebben namelijk gelijk.
De Antitheist | 27-10-11 | 19:09 | niet ok!
Dat wordt dus echt heulemaal niks he.
John Dough | 27-10-11 | 19:15 | niet ok!
-weggejorist-
HenkieH | 27-10-11 | 19:15 | niet ok!
XaleX | 27-10-11 | 16:30
Hulde voor u betoog!
Maar ik denk persoonlijk dat het te laat is, dit kan maar op 1 ding uitlopen en dat is bloedvergieten.
Want de mensen aan de top zullen het "nooit" toegeven dat ze corrupt zijn en er een zooitje van hebben gemaakt.
De enige oplossing is een system reset en een herdefinitie van wat een gezond systeem is, maar dat zal denk ik niet gebeuren?
.
Ik had het er toevallig net nog over met een kennis, als we alle vernuftigheid hadden aangewend in het creëren van een nieuw sociaal systeem hadden we vandaag de dag in een utopie kunnen leven.
In plaats daar van zitten we nu opgescheept met een systeem wat vanuit het niets www.youtube.com... grote stapels groene briefjes kan toveren, en een heleboel vernuften manieren om elkaar dood te maken.
Gisteren op Geenstijl had iemand een linkje gepost naar misschien wel het beste filmpje wat ik ooit heb gezien, wat in een notendop laat zien wat we bereikt hebben met elkaar. www.youtube.com...
BlackCurry | 27-10-11 | 19:17 | niet ok!
Jojanneke met een matras..
Tarief?
Tapioca pudding | 27-10-11 | 19:18 | niet ok!
BlackCurry | 27-10-11 | 19:17
Haha, fantastische video!
Willem Hollander | 27-10-11 | 19:25 | niet ok!
Met kapitalisme is niks mis. Alleen mensen maken ook daar een kutzooi van.
Foccupy = Ik laat me graag door rabiate rijke roofkapitalisten in mijn reet neuken omdat ie me zo fijn in mijn oor fluistert dat ik dan misschien ook ooit aan de beurt kom.
HumanJoystick | 27-10-11 | 19:37 | niet ok!
@Superior Bastard | 27-10-11 | 12:29
+1000
artbrut | 27-10-11 | 19:49 | niet ok!
@Prins Pils | 27-10-11 | 18:25 | niet ok!
Nee hoor. Communism werd door Marx, Engels, en Lenin (en ook Bukharin en Preobrashenskie alle andere Marxistische theoretici) gedefinieerd als samenleving zonder staat, sociale klasse, of geld.
"In a communist society ... there will be no classes, this implies that in communist society there will likewise be no State."
Bukharin en Preobrashenskie in ABCs van het Communisme (www.marxists.org...
linkse_libertariër | 27-10-11 | 19:50 | niet ok!
Foccupy met tentjes? Ik dacht dat het een tegenbeweging was? Waar zijn die dikke campers met gouden WC potten... euhm... campers, ik bedoel tourbussen! Als pro-graaicultuurist ga je toch niet in zo'n armoeïg tentje bivakeren?
Syst3m Err0r | 27-10-11 | 20:03 | niet ok!
Ruti | 27-10-11 | 17:38
Zal je wat moois vertellen.
Onlangs mijn werkgever (na zelf 10 jaar zelfstandige te zijn geweest en twee klappen van recessie uiteindelijk niet overleefd, waarna de bijstand restte en alle drama's met SoZa en reïntegratiebureau's) heb ik door kalm, LIEF & AARDIG, te blijven over het totale kudt-contract hem gedwongen recht te zetten wat in beginsel fout stond opgesteld. Én alle uren intussen gemaakt uit te betalen.
Waan je daarover geen Utopia, het gaat sec om het minimumloon wat elke 23-jarige krijgt voor vakkenvullen.
Ik ben begin 40, beheers een bijzonder vak, maar kon me vanuit de bijstand weinig veroorloven qua onderhandeling. En voorlopig moet ik het ook doen met weer opbouwen vanaf drie keer niks.
Zo zijn er nog tal van kwetsbare kanjers die, door de Occupy-beweging prima geëtaleerde schande van overmatig graaien, in systemen terecht zijn gekomen waar ze al helemáál niet in thuishoorden.
Afijn.
Mijn 'baas' heeft de mentaliteit door: wees gewoon vriendelijk, oprecht --> dan haal je alles uit d'r.
Kudtkip | 27-10-11 | 20:17 | niet ok!
Ik, als socialist zijnde (nee geen PvdA) ben ook niet tegen het kapitalisme. Ik ben alleen tegen de graaicultuur, die nu tot deze crisis heeft geleid. Daar word door #Occupy hard tegen gedemonstreerd, en terecht!
Tuasoni | 27-10-11 | 20:44 | niet ok!
De Antitheist | 27-10-11 | 19:09
LOL, en dat kijk jij ook serieus???
Dan kijk je ook zeker naar Jensen!
mothersfinest | 27-10-11 | 20:44 | niet ok!
Hier een klein lesje aan de occupietjes van een kenner, die ook crisis al zag aankomen. www.youtube.com...
Willem Hollander | 27-10-11 | 20:48 | niet ok!
Ik verbaas me over de agressieve houding die powned tegenover de occupybeweging aanneemt. Het immorele gegraai van bankierende proleten en faciliterende corrupte politici moet hoognodig worden aangepakt en het liefst knetterhard.
kempenaer | 27-10-11 | 21:02 | niet ok!
die pownews heeft niets te doen ofwat, als je aandacht geeft aan idioten , wat ben je dan?
Belios | 27-10-11 | 21:07 | niet ok!
@Inhollandstudent | 27-10-11 | 12:25 | niet ok!
"Kapitalisme is toch veel beter als het communisme" Het is: beter DAN... Pffff... Inholland...
Jodelahiti | 27-10-11 | 21:11 | niet ok!
Weesie toont al weken aan dat hij het niet snapt of niet WIL snappen of hij hoort ondertussen bij de 1%. Als je niet weet waar het over gaat hou dan je mond. Weesie jij ziet ze alleen maar als lastig en dom terwijl ze nu ook voor jouw en mijn centen strijden. Ben je voor of tegen de EU?
waxmask | 27-10-11 | 21:19 | niet ok!
Weesie toont al weken aan dat hij het niet snapt of niet WIL snappen of hij hoort ondertussen bij de 1%. Als je niet weet waar het over gaat hou dan je mond. Weesie jij ziet ze alleen maar als lastig en dom terwijl ze nu ook voor jouw en mijn centen strijden. Ben je voor of tegen de EU?
waxmask | 27-10-11 | 21:19 | niet ok!
En BTW wie haat er nu kapitalisme? Wie ging er ook alweer voor de PO werken en staats TV maken van de centen van de belastingbetaler. Wie is hier nu communist?
waxmask | 27-10-11 | 21:22 | niet ok!
Occupy Coca Cola!
Bedacht door Max Keiser, geregistreerd door Adam Curry.
Het idee is simpel;
Een boycot van Coca-Cola om zo de beurswaarde van van dit bedrijf terug te brengen tot nul. Er is maar verrassend weinig nodig om dit voor elkaar te krijgen.
Als Coca-Cola een keer gevallen is, dan zal het misschien tot de mensen en Multinationals doordringen hoe de machtsverhoudingen kunnen liggen.
Max legt het Allemaal uit.
Bijbehorende url:
occupycoke.com...
Mos3825 | 27-10-11 | 21:29 | niet ok!
Die Occupy demonstranten kunnen beter een douche nemen , hun lange haar laten knippen, schone kleren aandoen en gaan solliciteren naar een baan!
pimpernel. | 27-10-11 | 21:36 | niet ok!
echt een zwaar kansloze actie van geenstijl....
president korsakoff | 27-10-11 | 21:42 | niet ok!
youtu.be...
Mos3825 | 27-10-11 | 21:45 | niet ok!
@Tuasoni | 27-10-11 | 20:44 | niet ok!
Oh god, een socialist die voor kapitalisme is? Lachwekkend!
Socialisme = collectief eigendom van de productiemiddelen, arbeiderszelfbestuur.
Kapitalisme = privaat eigendom van de productiemiddelen, bedrijfsdictatuur.
Je kan niet beiden zijn, kies er één.
linkse_libertariër | 27-10-11 | 22:07 | niet ok!
Kapitalisme bestaat sinds begin 1900 niet meer, triest maar waar, we leven in een POLITIEKE economie... de politiek bepaalt wie wint en wie verliest..
Grote Turk met Snor | 27-10-11 | 22:12 | niet ok!
www.youtube.com...
poepveeg | 27-10-11 | 22:15 | niet ok!
Flashgranaat gooien naar mensen
poepveeg | 27-10-11 | 22:16 | niet ok!
Naar #fuckopy en dan niet met Jojanneke op haar luchtbed, lullig hoor
Peter van Haasen | 27-10-11 | 22:21 | niet ok!
PowNed I am disappoint.
lijpeeijpe | 27-10-11 | 22:24 | niet ok!
Kapitalisme bestaat sinds begin 1900 niet meer, triest maar waar, we leven in een POLITIEKE economie... de politiek bepaalt wie wint en wie verliest..
Grote Turk met Snor | 27-10-11 | 22:12 | niet ok!
+1
poepveeg | 27-10-11 | 22:43 | niet ok!
Oh god, een socialist die voor kapitalisme is? Lachwekkend!
Socialisme = collectief eigendom van de productiemiddelen, arbeiderszelfbestuur.
Kapitalisme = privaat eigendom van de productiemiddelen, bedrijfsdictatuur.
Je kan niet beiden zijn, kies er één.
linkse_libertariër | 27-10-11 | 22:07 | niet ok!
-1
poepveeg | 27-10-11 | 22:43 | niet ok!
ik ben een socialistische kapitalistische communistische liberaal.
poepveeg | 27-10-11 | 22:44 | niet ok!
Toch wel leuk voor Jojanneke dat haar collega's van de baas van die seksueel suggestieve grapjes kunnen maken, bij sommige organisaties zou je over seksuele discriminatie spreken, niet bij POWNED.
Bertus Brulbroek | 27-10-11 | 23:00 | niet ok!
Zo zielig dit hele gebeuren tegen Occupy! Alsof ze ervoor kiezen als er toevallig even geen baan hebben? Er zijn er zoveel mensen die de Occupy beweging aanhangen die gewoon werk hebben en/of een opleiding volgen!
Jendyz | 27-10-11 | 23:02 | niet ok!
@Jendyz | 27-10-11 | 23:02 : Ze kiezen er in ieder geval niet voor om een baan te hebben. En "even" geen baan? Het gros is beroepswerkloze.
lauwebal | 27-10-11 | 23:25 | niet ok!
Is er nog wat gebeurd daar?
Fiasco | 27-10-11 | 23:26 | niet ok!
wat een BS , daar gaat mn 5 euro
kudtcafe | 27-10-11 | 23:27 | niet ok!
De opkomst was blijkbaar dermate bedroevend dat er met geen woord over gerept werd door Weesie.
K.Zwellever | 27-10-11 | 23:42 | niet ok!
Hmmmm, toch wel een reden om weer eens een keertje naar Amsterland af te reizen. Die honderden Occupy betogers kunnen me natuurlijk gestolen worden. Maar om 6 lelijke overhemden te zien stuntelen en boe-roepen tegen andere boe-roepers is natuurlijk hilarisch.
RechtseMoskee | 28-10-11 | 00:01 | niet ok!
En hier een inhoudelijke tegenreactie hier van een occupier>
retecool.com...
XaleX | 28-10-11 | 00:29 | niet ok!
Onder zuiver kapitalisme zouden overheden falende banken gewoon laten omvallen
ZonderNaam | 28-10-11 | 02:15 | niet ok!
@linkse libertarier en @prinspils Bukharin en Preobrashenskie zijn beiden in naam van dat grote communistische feest vermoord door of in opdracht van Stalin. Op het Rode Plein kamperen was er in die tijd niet bij.
leesbaar ow | 28-10-11 | 02:54 | niet ok!
@linkse_libertariër | 27-10-11 | 22:07 | niet ok!
Wat ik ermee bedoel is het volgende. Een eigenaar van een bedrijf die een goede winst laat zien, en zijn werknemers er in laat delen, daar ben ik voor. Bedrijven moeten winst maken om te kunnen blijven bestaan, en als een bedrijfsleider zichzelf helemaal kapot werkt, dan mag hij/zij daar ook prima de vruchten van plukken.
Het gegraai wat alles en iedereen kapot maakt, daar ben ik tegen. Egoisme ten top, daar ben ik tegen, en het is sociaal om aan de medemens te denken, en sociaal om een enig gevoel van empathie te hebben.
Het gegraai moet gewoon ophouden, want daar wordt die ene procent beter van, maar 99 procent moet daaronder lijden. En uiteindelijk zal dat uitdraaien op anarchie.
Tuasoni | 28-10-11 | 08:04 | niet ok!
Weesie zie je nu nog niet in dat je zelfs tegen de haren van je eigen achterban aan het wrijven bent? Ben je echt zo'n autist of gewoon masochistisch? Get your facts straight!!!
waxmask | 28-10-11 | 08:10 | niet ok!
@waxmask | 28-10-11 | 08:10 | niet ok!
Dit is typisch iets voor Powned om te doen. Het is een relclubje, dat graag alle heilige huisjes tegen de vlakte haalt. Ik vind het wel grappig.
Tuasoni | 28-10-11 | 08:20 | niet ok!
Jullie vragen toch wel entree mag ik hopen!
Als ik tussen paupers wil gaan zitten pak ik wel de tram!
steile helling | 28-10-11 | 08:41 | niet ok!
er is helemaal niks mis met rijk worden omdat je dat verdient, o wat voor reden dan ook.
er is heel veel is met de ongebreidelde macht van bedrijven, of die nu goldman sachs, standards and poors abn amro etc heten.
-
occupy gaat over het ontworstelen van het volk, ook de rijkenm onder het juk van die bedrijven vandaan.
Als je dat nu nog niet snapt, dan spoor je niet, of wil je niet weten waar je belangen liggen.
2emeREP | 28-10-11 | 08:52 | niet ok!
Ik geloof niet dat de wereld slechter wordt door het kapitalisme. ik geloof niet dat de wereld slechter wordt door het socialisme, het communisme, of wat dan ook de wereld wordt slechter door de mens die niets meer voor elkaar over heeft, die bang is voor zijn eigen eer. zolang wij mensen meer geld overmaken naar griekenland dan naar de hoorn van afrika, welk arm land dan ook, zijn we niet goed bezig!
ik nee ik | 28-10-11 | 10:05 | niet ok!
@doubledope:
Het is grammaticaregels.
Darmschurft | 27-10-11 | 12:41 | niet ok! :D
[x] Ongeschikt | 28-10-11 | 10:22 | niet ok!
Topiniatief, Powned +1!
DutchLibertarian | 28-10-11 | 10:24 | niet ok!
Dus Powned gaat vanuit een tentje de mensen van hun eigen belastingcenten vertellen dat hun belastingcenten eigenlijk helemaal niet uitgegeven moeten worden aan omroepen zoals Powned? Jaja....ok, goed bezig man!
Mahmoud Ahmadinejad | 28-10-11 | 10:31 | niet ok!
Oh, fuck, ik realiseer mij opeens dat ik mijn reaguursel iets verkeerd had geschreven... "Ik stel voor dat PowNews vanavond reageert op alle bovenstaande reacties, zij hebben namelijk gelijk". Daarmee bedoel ik dus niet dat PoNiels gelijk heeft, maar de reaguurders.
De Antitheist | 28-10-11 | 11:35 | niet ok!
2emeREP | 28-10-11 | 08:52 |
En wat doe je daar tegen? Juist. Lekker in een tentje liggen meuren en zogenaamd een statement maken. Ga toch weg man. Occupy=hippietuigh. Ga WERKEN!
Fiasco | 28-10-11 | 11:37 | niet ok!
Fiasco | 28-10-11 | 11:37 | niet ok!
GA WERKEN VOOR JE CENTEN MAN!
www.youtube.com...
Bertus Brulbroek | 28-10-11 | 11:43 | niet ok!
My jet staat al weer drie dagen stil in Eindhoven. Tijd voor een trip naar.... mmm...ik denk Sochi... lijk me interessant en toch nix te doen wat ik onderweg niet kan.
Toasty | 28-10-11 | 11:56 | niet ok!
Fiasco | 28-10-11 | 11:37 |
En jij hebt zeker een tussenuur?
dzjebe | 28-10-11 | 11:57 | niet ok!
dzjebe | 28-10-11 | 11:57 | Ook wel koffiepauze genoemd.
Fiasco | 28-10-11 | 11:59 | niet ok!
Bertus Brulbroek | 28-10-11 | 11:43 |
Ik zal dat filmpje vanavond eens bekijken.
Fiasco | 28-10-11 | 12:06 | niet ok!
Dit is typisch iets voor Powned om te doen. Het is een relclubje, dat graag alle heilige huisjes tegen de vlakte haalt. Ik vind het wel grappig.
Tuasoni | 28-10-11 | 08:20 | niet ok!
Nee het is hypocriet. Zelf graaien ze 4 miljoen belastingsgeld bij elkaar om er vervolgens 3 avonden per week 15 minuten low budget TV mee te vullen en de rest van het geld hebben ze vakantie zitten vieren op Ibiza en om het te rechtvaardigen hebben ze er een flut programma omheen gebouwd dat voornamelijk lacherig laat zien hoe ze het verkwanselen. Natuurlijk is dat Ibiza programma als humor bedoelt, maar in deze tijd waar subsidies en de graaierij van gemeenschapsgeld een hot topic is is het gewoon fout en not done. En dan gaan ze nu als slagroom op de taart die fucking bankiers en andere graai egoisten steunen ipv hat volk waar ze geld van krijgen om programma's mee te maken.
XaleX | 28-10-11 | 12:16 | niet ok!
@XaleX | 28-10-11 | 12:16 : En zo is het.
+3
Hoaxen moet Powned gewoon aan GeenStijl overlaten.
TM | 28-10-11 | 12:19 | niet ok!
XaleX | 28-10-11 | 12:16 | niet ok!
Je hebt daarin ook volkomen gelijk. Ik was ook iets te snel met mijn plempsel, mijn nederige excuses hiervoor. Ik heb ook niet voor niets een Zwitsalletje.
Tuasoni | 28-10-11 | 12:36 | niet ok!
#Foccupy?
dat is vast heel grappig als je een jaar of 14 bent
eljohnny | 28-10-11 | 12:40 | niet ok!
ga toch werken smerig hippietuig van powned
poepveeg | 28-10-11 | 12:58 | niet ok!
Fock you pie! hahaha!
JWperfect | 28-10-11 | 13:09 | niet ok!
Heel triest dit powned, dit is de eerste keer dat ik serieus overweeg mijn abonnement bij jullie op te zeggen.
Xit Erin | 28-10-11 | 13:14 | niet ok!
Plank. Slaan. Mis.
Tip voor POWNED: Er zit meer tussen zwart en wit dan een dun roze lijntje.
Solifugid Trismegis | 28-10-11 | 13:22 | niet ok!
kansloos en totaal niet grappig dit
ATA2 | 28-10-11 | 14:09 | niet ok!
#Pownupy #Gaapupy #Dorkupy #Failupy #Comeupwithsomethingoriginaland/orqualityformytaxmoneyupy
Snerpe Schede | 28-10-11 | 14:30 | niet ok!
dit is nou een trieste actie.
wth was dat | 28-10-11 | 15:12 | niet ok!
pff zo dom heh.
jullie van powned leven zelf van belastingcenten.
ga toch werken waardeloze mafkezen.
poepveeg | 28-10-11 | 15:25 | niet ok!
Kan ik niet op kosten van powned een occupy beweging beginnen op ibiza?
Ik weet nog wel een leuke villa die ik daar kan betrekken..
draaiorgel | 28-10-11 | 16:15 | niet ok!
Bertus Brulbroek | 28-10-11 | 11:43 |
Interessant, maar ontzettend simplistisch en ongecompliceerd verteld. Het kan mij niet overtuigen dat #occupy een zinvolle onderneming is.
Fiasco | 28-10-11 | 19:50 | niet ok!